Maandag gaan de vredestein wintrax xtremes er weer onder 
Prima banden vind ik, hoop dat er dit jaar veel sneeuw valt
Prima banden vind ik, hoop dat er dit jaar veel sneeuw valt
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik heb ze ook gekozen op basis van testresultaten, aangezien de Pirelli's iets beter zouden presteren op nat ten opzichte van de vredesteins is eigenlijk mijn keuze er op gevallen, betreffende test komt niet van de anwb (heb ergens doorgelinkt via autobandenmarkt.nl). Het leek mij er afgaande op die test ook op dat alleen de vredesteins iets stiller zouden zijn, maar niet schrikbarend veel hopelijk. Ik zal het gaan merken straks eind december, dan kan ik het pas goed vergelijken.Microkid schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 13:36:
[...]
Tja, kijk hier eens:
http://www.anwb.nl/bestan...012/wb12_205-55-r-16h.pdf
Ik beb de Conti's genomen
Ik ben in elk geval weer bevestigd in het feit dat er enkele mensen in dit topic zijn, die niet reageren op inhoud, want mijn vraag was of iemand ervaring had met de door mij gekozen band.Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 20:47:
[...]
Dat snijdt toch geen hout?
Of gaat het nog zo goed in dit land dat men uit verveling maar eens een ander merk banden kiest.....
[ Voor 42% gewijzigd door JdM op 11-11-2012 12:47 ]
Je had de zomerbanden beter kunnen laten zitten want die weeromslag met een flink pak sneeuw zal er voorlopig nog niet komen als we het volgende moeten geloven: Positieve NAO, voorlopig geen winterHenk007 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 18:50:
Vandaag de winterbanden er maar weer eens opgegooid, beter dan wachten op een weeromslag en dan overhaast moeten wisselen. Met de Nederlandse seizoenverdeling rij ik wel heel wat meer (30%) km op zomerrubber in vergelijking met de winterbanden.
EB cardetailing tot aan uw huis
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Mooi man, je mag er alleen niet in NL de weg mee op, ook niet wanneer er een flink pak sneeuw ligt!Ediejo schreef op maandag 12 november 2012 @ 06:37:
Winterbanden dat is zo 2011.![]()
Doe mij maar kettingen.
[afbeelding]
Laat die sneeuw maar komen. Ik ben er klaar voor.![]()
[afbeelding]
Cogitationis poenam nemo patitur
Punctuality is the politeness of kings
Het is onmogelijk accurate voorspellingen te geven van meer dan een week ofzo. Aangezien je bij de grote bandenboeren een flinke wachttijd hebt, kan wachten met een afspraak maken er toe leiden dat het gaat sneeuwen en je je zomerbanden nog hebt.kwiebus schreef op zondag 11 november 2012 @ 13:46:
Je had de zomerbanden beter kunnen laten zitten want die weeromslag met een flink pak sneeuw zal er voorlopig nog niet komen als we het volgende moeten geloven: Positieve NAO, voorlopig geen winter
https://niels.nu
[ Voor 6% gewijzigd door !null op 12-11-2012 13:32 ]
Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)
Verwijderd
Leuk om je straat uit te komen, maar op de snelweg zet 1 gast zijn auto dan dwars, met 5 kilomter file erachter, en alles staat stil.!null schreef op maandag 12 november 2012 @ 13:28:
En als het echt weer goed mis gaat met de sneeuw, pak ik gewoon m'n Landcruiser
(al zou het dan prettig zijn als ze stoppen met strooien... )
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Vergeet niet dat in Oostenrijk sneeuwkettingen onder bepaalde omstandigheden ook verplicht zijn. Belangrijk is om van te voren te oefenen met (de-)monteren daarvan, zodat je niet bij een sneeuwstorm op de één of andere bergpas staat te stuntelen.Erulezz schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:16:
Zo meteen in Duitsland & Oostenrijk toch wel handig.
bronSchneekettenpflicht besteht grundsätzlich dort, wo man auf ein rundes Schild mit blauem Grund und Schneeketten-Symbol trift.
Schneeketten müssen auf alle Räder der angetriebenen Achsen montiert werden. Bei Allradfahrzeugen müssen auf mindestens zwei Antriebsrädern (gemäß Empfehlung des Fahrzeug-Herstellers) Ketten aufgezogen werden.
[ Voor 36% gewijzigd door Henk007 op 12-11-2012 15:40 ]
Is helemaal waar. Ik heb het dan ook meer over de situaties dat er zoveel sneeuw valt dat ze met moeite maar 1 of 2 baantjes open kunnen houden. Maar dat gebeurt niet vaak, en als het gebeurt is het vaak van korte duur.leuk_he schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:11:
[...]
Leuk om je straat uit te komen, maar op de snelweg zet 1 gast zijn auto dan dwars, met 5 kilomter file erachter, en alles staat stil.
Verwijderd
Je zal er gewoon mee moeten leven dat niet alles in forums loopt zoals jij dat wil.JdM schreef op zondag 11 november 2012 @ 12:36:
Ik ben in elk geval weer bevestigd in het feit dat er enkele mensen in dit topic zijn, die niet reageren op inhoud, want mijn vraag was of iemand ervaring had met de door mij gekozen band.
Ik zou het dan ook op prijs stellen als je inhoudelijk reageert, ook wel "ontopic" genoemd.
Dit wil ik ook even onderschrijven. Sneeuwkettingen omleggen duurt nog geen halve minuut als je het doorhebt. Als je het nog niet gedaan hebt duurt de eerste keer waarschijnlijk een kwartier ofzo. En een kwartier met je blote handjes in de sneeuw is ronduit klote.Henk007 schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:34:
[...]
Vergeet niet dat in Oostenrijk sneeuwkettingen onder bepaalde omstandigheden ook verplicht zijn. Belangrijk is om van te voren te oefenen met (de-)monteren daarvan, zodat je niet bij een sneeuwstorm op de één of andere bergpas staat te stuntelen.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Mijn excuses, oh grote alwetendeVerwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:18:
[...]
Je zal er gewoon mee moeten leven dat niet alles in forums loopt zoals jij dat wil.
Ga je leuterverhaaltjes ophangen, dan roep je wat op.
Op zulke plekken zijn ze meestal ook gewoon verplicht. Desondanks heb je best vaak dat mensen het toch proberen. Heb zo ook een keer een vastgelopen taxibusje (vol mensen) ingehaaldErulezz schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:23:
Sneeuwkettingen moet ik inderdaad ook nog naar kijken. Niet fijn als je voor de Gerlos of Hintertux pas staat en je komt niet omhoog.
jij bent hier diegene die met zijn 40 jaar 'rijervaring' lul koek verkoopt. Lees gewoon wat er staat en reageer als je iets zinnigs te melden hebt.Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:18:
[...]
Je zal er gewoon mee moeten leven dat niet alles in forums loopt zoals jij dat wil.
Ga je leuterverhaaltjes ophangen, dan roep je wat op.
https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection
[ Voor 11% gewijzigd door Offens1490 op 13-11-2012 07:24 . Reden: toevoeging en typo ]
AnimeAdicted
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
mercitdw schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:51:
De auto moet aangepast zijn aan de weersomstandigheden. Duitsers houden over het algemeen van O tot O (oktober tot Ostern (pasen)) aan als veilige marge. Dan weet je iig zeker dat je goed zit.
AnimeAdicted
Haha, goedkoper kan het nietOffens1490 schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:37:
stelen velgen
Vaak bu'j te bang!
Inderdaad heel simpel. Als je door de sneeuw rijdt moet je winterbanden hebben. Als je op een droge weg rijdt mag je echter ook in december/januari daar gewoon met je zomerbanen door rijden.tdw schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:51:
De auto moet aangepast zijn aan de weersomstandigheden. Duitsers houden over het algemeen van O tot O (oktober tot Ostern (pasen)) aan als veilige marge. Dan weet je iig zeker dat je goed zit.
[removed]
[ Voor 39% gewijzigd door Ediejo op 13-11-2012 06:59 ]
Bovenstaande reacties zijn ongeveer juist, 'letterlijk' (van ADAC pagina) staat er dit:Offens1490 schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:37:
edit: weet iemand hoe het geregeld is met wetgeving in Duitsland omrend winterbanden de een zegt 1 oktober dus harde datum en de ander als er sneeuw ligt.
Gesetzliche Regelungen
Die Änderung des § 2 Abs. 3a StVO vom
04.12.2010 verbietet dem Führer eines Kraft-fahrzeugs auf Straßen mit Glatteis, Schneeglätte,
Schneematsch, Eis- und Reifglätte die Verwendung von Reifen, die nicht die Eigenschaften
eines M+S-Reifens gemäß Anhang II Nr. 2.2 der
Richtlinie 92/23/EWG besitzen. Ausgenommen sind
Fahrzeuge der Land- und Forstwirtschaft; bei Lkw
über 3,5 t und Bussen genügt die Anbringung der
M+S-Reifen auf der Antriebsachse.
[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 13-11-2012 06:59 ]
Yup, de uitspraak dat je dus verplicht winterbanden moet hebben als je door Duitsland rijd in de winter is dus onzin. Je moet dan alleen wel een dag/weg uit zoeken waar geen sneeuw/ijs ligt/valtEdiejo schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 07:00:
[...]
Bij winterse omstandigheden zijn ze verplicht.
[removed]
+1 voor humor, tja zo kan ook natuurlijk typo
AnimeAdicted
ik nam aan dat ze wetgeving hadden veranderd aangezien ze voorheen altijd vaag haden over "winter klaar" makenredwing schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 07:19:
[...]
Yup, de uitspraak dat je dus verplicht winterbanden moet hebben als je door Duitsland rijd in de winter is dus onzin. Je moet dan alleen wel een dag/weg uit zoeken waar geen sneeuw/ijs ligt/valt
AnimeAdicted
Ben je niet bang dat je velgen wat harder sluiten door zout/pekel? Wel fijne bandjes laatst in duitsland een stortbui en ging perfect.-tom-562 schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:37:
Ik kan me ook weer melden in dit topic. Ik heb zojuist een setje Vredestein Snowtrac 3 aangeschaft op originele Volvo Turbo velgen, met ruim 7mm profiel, voor echt een prikkie.
Ben benieuwd hoe die rijden t.o.v. m'n oude Continental TS810, op m'n Mazda 626 (nu is het sowieso al heel anders rijden, maar meer kwa comfort en afrolgeluid)
AnimeAdicted
Ze hebben aangepast dat als er winterse omstandigheden zijn je verplicht winterbanden moet hebben, volgens mij was het voorheen inderdaad wat vager geformuleerd. Het komt er iig op neer dat als je op sneeuw/ijs rijdt je winterbanden moet hebben, maar als het gewoon droog is je ook met je zomerbanden mag rijden.Offens1490 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 07:29:
[...]
ik nam aan dat ze wetgeving hadden veranderd aangezien ze voorheen altijd vaag haden over "winter klaar" maken![]()
Sommigen mensen dachten dat als je ruitenwisservloeistof van zomer-> winter ging dat het al voldoende was.
[removed]
Wheel sealant eroverheen en gewoon regelmatig wassen, moet kunnen. Je gaat met je glimmende mooie auto waar normaal lichtmetaal onder ligt toch niet op steelies rijden? En nee, doppen ziet er niet hetzelfde uit.Offens1490 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 07:32:
Ben je niet bang dat je velgen wat harder sluiten door zout/pekel? Wel fijne bandjes laatst in duitsland een stortbui en ging perfect.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ja, dat is pas irritant.. Steevast ook iemand *met* winterbanden, want dan denken ze dat ze zo hard kunnen als ze maar willen, fishtailt die auto de weg af, en staan ze dom te kijken.. "Maar ik had toch winterbanden?"leuk_he schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:11:
[...]
Leuk om je straat uit te komen, maar op de snelweg zet 1 gast zijn auto dan dwars, met 5 kilomter file erachter, en alles staat stil.
Mwa, ze zijn nu aardig vies. Ik poets ze denk ik, en hooguit smeer ik ze in met zuurvrije vaseline o.i.d.. Zo heel bijzonder zijn die velgen ook niet, maar het staat 100x beter dan stalen velgen (al dan niet met wieldoppen). Dus mochten ze wat corossie krijgen, dan lig ik daar niet wakker van.Offens1490 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 07:32:
[...]
Ben je niet bang dat je velgen wat harder sluiten door zout/pekel? Wel fijne bandjes laatst in duitsland een stortbui en ging perfect.
Vaak bu'j te bang!
[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 13-11-2012 14:33 ]
Vaak bu'j te bang!
[ Voor 22% gewijzigd door Timmert op 13-11-2012 14:45 ]
Als je een schuifmaat hebt kun je het daar ook mee meten, maar een liniaal is inderdaad niet nauwkeurig genoeg..FastFred schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:45:
Dat doe ik nu dus ook al. Maar er zijn er ook van die mensen die dan zeggen dat je ze aan de muur moet hangen in de garage, of in een daarvoor bestemde hoes moet doen enzo. Tenminste dat hoor ik her en der.
@ hierboven: Ik heb geen idee hoeveel mm er nog op de mijne zitten, volgens de vorige eigenaar van mijn auto zijn ze 1 winter oud, is dat te meten zonder profieldieptemeter, een liniaal is niet nauwkeurig genoeg gok ik?
Verwijderd
Nu ga je op een heel andere toer en direct op de man, ook goed hoor.....signaal dat ik goed bezig ben.Saab schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:30:
[...]
jij bent hier diegene die met zijn 40 jaar 'rijervaring' lul koek verkoopt. Lees gewoon wat er staat en reageer als je iets zinnigs te melden hebt.
Ik krijg er altijd een enorme jeuk van als lui als jij beginnen in de trant van ik heb 40 jaar rijervaring dus je hoeft mij niks te vertellen. In het dagelijkse verkeer rijden genoeg mensen met dito ervaring als een kruk.
Ofwel ophangen aan de muur, ofwel op een velgenboom, de laatste heb ik zelf ook, kost ongeveer 10 à 15 euro. De mijne was zelfs inclusief hoes.FastFred schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:33:
Echter, hoe kan ik de zomerbanden en (volgend jaar) de winterbanden het beste opslaan?
[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 13-11-2012 16:46 ]
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:37:
[...]
Nu ga je op een heel andere toer en direct op de man, ook goed hoor.....signaal dat ik goed bezig ben.
Ik had het over banden en jij over jeuk
\Wat mij betreft krijg je nog veel meer jeuk van mij, jij moet gewoon meer tegengesproken worden.
[ Voor 4% gewijzigd door JdM op 13-11-2012 17:47 ]
Mooie oplossing, die kon ik nog nietHenk007 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:46:
[...]
Ofwel ophangen aan de muur, ofwel op een velgenboom, de laatste heb ik zelf ook, kost ongeveer 10 à 15 euro. De mijne was zelfs inclusief hoes.
[afbeelding]
[ Voor 32% gewijzigd door FastFred op 14-11-2012 12:13 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 22-11-2012 13:19 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Eh, ik bedoelde minimaal verbruik, heb het verbeterd. Hard opgepompt, maar volgens mij is het ook veel harder rubber omdat er minder wrijving plaatst. Leuk, lekker zuinig, maar heb je dus ook minder grip.Hydra schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:53:
Hoezo zouden harde banden tot meer verbruik leiden?
[ Voor 38% gewijzigd door !null op 22-11-2012 15:18 ]
Als ze onder je auto liggen, zet je die dan ook elke nacht binnen in een geïsoleerde garage?The Eagle schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:05:
Moeten winterbanden eigenlijk droog gestald worden? Of kan ik ze ook gewoon in een niet-geisoleerd houten schuurtje zetten
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Living the American Dream
Nee dat kan niet.Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 00:49:
Ik kan deze wielbouten (van LM velgen) toch gewoon met stalen wielen gebruiken?
Ze passen natuurlijk prima, maar omdat ze zo'n stuk uitsteken ga ik toch twijfelen...
[afbeelding]
HENG HENG
Ik rij anders al 10 jaar met dezelfde bouten van mijn lichtmetalen velg op de stalen winterbandvelgen.tlpeter schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 08:45:
[...]
Nee dat kan niet.
LM op staal gaat niet goed samen en dan loop je echt de kans dat je ineens een wiel voorbij ziet komen tijdens het rijden.
Vaak zijn de LM varianten conisch en de stalen bol conisch.
Voor die paar tientjes gewoon wielbouten/moeren voor stalen velgen halen.
Signatures zijn voor boomers.
bij mij juist andersom, de winterbanden hoor je 'zingen'Spacecowboy schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 10:02:
Sinds deze week winterrubber d'r om. Stiller dan m'n zomerrubber. Wel merk je dat de bandwang iets hoger/flexibeler is. Laat de sneeuw maar komen.
Verwijderd
Voor het reservewiel zijn er trouwens ook geen andere bouten meegeleverd!tlpeter schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 08:45:
[...]
Nee dat kan niet.
LM op staal gaat niet goed samen en dan loop je echt de kans dat je ineens een wiel voorbij ziet komen tijdens het rijden.
Vaak zijn de LM varianten conisch en de stalen bol conisch.
Voor die paar tientjes gewoon wielbouten/moeren voor stalen velgen halen.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Haha iddJoopieboy schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:04:
De volgende keer op de naaf kopervet smeren.
Word nu met een grote rubberen hamer achterop de velg slaan ben ik bang, opletten dat hij idd niet van de krik afflikkerd...
[ Voor 37% gewijzigd door FastFred op 25-11-2012 21:50 ]
't is alleen wel een beetje jammer dat je als lease-rijder daar wel gewoon 10-20 euro per maand voor betaalt, dan zou je verwachten dat je dan ook gewoon banden krijgt.Tsurany schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 15:32:
Raar is dat niet, je gaat toch niet investeren in nieuwe winterbanden als de auto nog maar een maand mee gaat? Dat is financieel gewoon niet interessant.
Jag schreef op zondag 25 november 2012 @ 16:54:
zo net geprobeerd mijn winterbanden (pirelli sottosero 205/55/r16) te monteren op mijn Leon (2008). Ik alles uit de berging getrokken, wielen los, blijken de velgen muurvast te zitten. Het is al 2x gelukt zonder problemen, geen idee of ik iets fout doe, maar ik krijg ze niet los. Was bijna bang die hele auto mee van de krik te trekken. Iemand tips?
Vaak bu'j te bang!
Waiting on the world to change
Even een tientje neerleggen voor zo'n autobandpomp. Die van mij komt bij de Motozoom vandaan en ligt standaard achterin. Stuk betrouwbaarder en ook nog eens handig voor onderweg._JGC_ schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:44:
Gewoon hetzelfde als met zomerbanden: iets harder dan de fabrieksspecificatie. Voor 2.5 achter 2.7. Volgens opgave moet dat rondom 2.4 zijn en met belading achter 3.0. Volgens diverse bandenrfabrikanten is 2.7 rondom dan weer normaal...
Sowieso zijn veel pompen bij tankstations niet heel betrouwbaar, als ik bij de Tango 2.5 erin doe en vervolgens naar de garage rijd, krijg ik de opmerking dat mijn banden te plat zijn.
UNOX: The worst operating system
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq