Winterbanden... wie heeft ze? Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 104 Laatste
Acties:
  • 331.944 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 19:51

Bever!

3

Maandag gaan de vredestein wintrax xtremes er weer onder :)
Prima banden vind ik, hoop dat er dit jaar veel sneeuw valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 21:23

JdM

Humbled

Ik heb ze ook gekozen op basis van testresultaten, aangezien de Pirelli's iets beter zouden presteren op nat ten opzichte van de vredesteins is eigenlijk mijn keuze er op gevallen, betreffende test komt niet van de anwb (heb ergens doorgelinkt via autobandenmarkt.nl). Het leek mij er afgaande op die test ook op dat alleen de vredesteins iets stiller zouden zijn, maar niet schrikbarend veel hopelijk. Ik zal het gaan merken straks eind december, dan kan ik het pas goed vergelijken.
Verwijderd schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 20:47:
[...]

Dat snijdt toch geen hout?
Of gaat het nog zo goed in dit land dat men uit verveling maar eens een ander merk banden kiest.....
Ik ben in elk geval weer bevestigd in het feit dat er enkele mensen in dit topic zijn, die niet reageren op inhoud, want mijn vraag was of iemand ervaring had met de door mij gekozen band.
Ik zou het dan ook op prijs stellen als je inhoudelijk reageert, ook wel "ontopic" genoemd.

[ Voor 42% gewijzigd door JdM op 11-11-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:39
Henk007 schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 18:50:
Vandaag de winterbanden er maar weer eens opgegooid, beter dan wachten op een weeromslag en dan overhaast moeten wisselen. Met de Nederlandse seizoenverdeling rij ik wel heel wat meer (30%) km op zomerrubber in vergelijking met de winterbanden.
Je had de zomerbanden beter kunnen laten zitten want die weeromslag met een flink pak sneeuw zal er voorlopig nog niet komen als we het volgende moeten geloven: Positieve NAO, voorlopig geen winter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Sneeuwkettingen op je begravenisauto?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004

Bullet NL

Eigen Wijs

Ediejo schreef op maandag 12 november 2012 @ 06:37:
Winterbanden dat is zo 2011. _O-

Doe mij maar kettingen.

[afbeelding]

Laat die sneeuw maar komen. Ik ben er klaar voor. oOo

[afbeelding]
Mooi man, je mag er alleen niet in NL de weg mee op, ook niet wanneer er een flink pak sneeuw ligt!

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:46
Gelukkig heeft hij dan ook nog winterbanden, ook al is het zo 2011 :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
kijken of ie nog zo enthousiast is over die kettingen als ie 2 x die straat op en neer rijdt :Y) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
kwiebus schreef op zondag 11 november 2012 @ 13:46:
Je had de zomerbanden beter kunnen laten zitten want die weeromslag met een flink pak sneeuw zal er voorlopig nog niet komen als we het volgende moeten geloven: Positieve NAO, voorlopig geen winter
Het is onmogelijk accurate voorspellingen te geven van meer dan een week ofzo. Aangezien je bij de grote bandenboeren een flinke wachttijd hebt, kan wachten met een afspraak maken er toe leiden dat het gaat sneeuwen en je je zomerbanden nog hebt.

Heb ze er zelf al onder zitten. Het is niet alsof het zo warm is dat ze excessief gaan slijten ofzo :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
Afspraak om winterbanden te kopen? Of alleen de velgen over te zetten? Want dat kun je altijd nog even zelf doen als je het toch hebt liggen.

Wederom ben ik in het bezit van een tijdelijk autootje waar ik wederom niet de investering in banden ga doen omdat ik niet weet hoe lang ik er mee ga doen. Als ik nou een auto voor langer had..
Maar goed, het is gewoon rustig aan doen.

En als het echt weer goed mis gaat met de sneeuw, pak ik gewoon m'n Landcruiser :D
(al zou het dan prettig zijn als ze stoppen met strooien... )

[ Voor 6% gewijzigd door !null op 12-11-2012 13:32 ]

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Winterbandenwissel. Heb een leaseauto dus de opslag en wissel wordt door een bandenboar of de dealer gedaan. Ik laat 't bij de dealer doen omdat die lekker dichtbij zit en ik binnen 3 dagen geholpen kan worden. Bij euromaster moest ik echt maanden van te voren een afspraak maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook bij Euromaster gewisseld. binnen 2 weken een afspraak. (kon veel eerder, maar mijn winterbanden moesten nog besteld worden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Zal ook wel per vestiging verschillen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ok, ja dat soort luxeproblemen heb ik niet. Dat herrinnert me, ik moet nog mijn achteruitverwarming fixen.

@Ediejo
Leuk die sneeuwkettingen, maar het mag inderdaad niet, plus dat je over het algemeen gewoon de weg kapot aan het rijden bent. Voordat je eens een stukje tegenkomt waar het nuttig is heb je al heel wat beschadigd denk ik.

Eigenlijk heb ik ook problemen als ik mijn oude Landcruiser pak. Dat ding is opzich zwaar en 4x4, en je komt overal met dat ding. Maar als de situatie op de weg niet heel erg is heb je hem gewoon in de achterwielaandrijving, en er zit normalitair vrij weinig gewicht op de achterwielen. Soms trek je op bij het stoplicht met slippende wielen. Maar omdat het geen permanente 4x4 is kun je niet altijd de 4x4 inschakelen omdat het wringt bij stukken van de weg waar de grip nog prima is. Eenmaal de 4x4 ingeschakeld en op sneeuw rijdt het heerlijk, dat voelt echt heel zeker aan.
Ook rustig af laten remmen op de motor is prettig met 4x4 (vooral bij hellingen af).
Maar vanaf het moment dat je keihard het rempedaal intrapt heb je het gewoon over een auto van 2 ton die niet makkelijk stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

!null schreef op maandag 12 november 2012 @ 13:28:
En als het echt weer goed mis gaat met de sneeuw, pak ik gewoon m'n Landcruiser :D
(al zou het dan prettig zijn als ze stoppen met strooien... )
Leuk om je straat uit te komen, maar op de snelweg zet 1 gast zijn auto dan dwars, met 5 kilomter file erachter, en alles staat stil.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Laatst online: 22:56
Vrijdag worden bij mij de gloednieuwe winterbandjes op de 206 gezet. Duur geintje, maar het moet maar. Zo meteen in Duitsland & Oostenrijk toch wel handig. :D

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Erulezz schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:16:
Zo meteen in Duitsland & Oostenrijk toch wel handig. :D
Vergeet niet dat in Oostenrijk sneeuwkettingen onder bepaalde omstandigheden ook verplicht zijn. Belangrijk is om van te voren te oefenen met (de-)monteren daarvan, zodat je niet bij een sneeuwstorm op de één of andere bergpas staat te stuntelen.
Schneekettenpflicht besteht grundsätzlich dort, wo man auf ein rundes Schild mit blauem Grund und Schneeketten-Symbol trift.
Schneeketten müssen auf alle Räder der angetriebenen Achsen montiert werden. Bei Allradfahrzeugen müssen auf mindestens zwei Antriebsrädern (gemäß Empfehlung des Fahrzeug-Herstellers) Ketten aufgezogen werden.
bron

[ Voor 36% gewijzigd door Henk007 op 12-11-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
leuk_he schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:11:
[...]

Leuk om je straat uit te komen, maar op de snelweg zet 1 gast zijn auto dan dwars, met 5 kilomter file erachter, en alles staat stil.
Is helemaal waar. Ik heb het dan ook meer over de situaties dat er zoveel sneeuw valt dat ze met moeite maar 1 of 2 baantjes open kunnen houden. Maar dat gebeurt niet vaak, en als het gebeurt is het vaak van korte duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JdM schreef op zondag 11 november 2012 @ 12:36:

Ik ben in elk geval weer bevestigd in het feit dat er enkele mensen in dit topic zijn, die niet reageren op inhoud, want mijn vraag was of iemand ervaring had met de door mij gekozen band.
Ik zou het dan ook op prijs stellen als je inhoudelijk reageert, ook wel "ontopic" genoemd.
Je zal er gewoon mee moeten leven dat niet alles in forums loopt zoals jij dat wil.
Ga je leuterverhaaltjes ophangen, dan roep je wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Henk007 schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:34:
[...]

Vergeet niet dat in Oostenrijk sneeuwkettingen onder bepaalde omstandigheden ook verplicht zijn. Belangrijk is om van te voren te oefenen met (de-)monteren daarvan, zodat je niet bij een sneeuwstorm op de één of andere bergpas staat te stuntelen.
Dit wil ik ook even onderschrijven. Sneeuwkettingen omleggen duurt nog geen halve minuut als je het doorhebt. Als je het nog niet gedaan hebt duurt de eerste keer waarschijnlijk een kwartier ofzo. En een kwartier met je blote handjes in de sneeuw is ronduit klote.

Afgelopen jaar had ik wel geoefend en had ik mijn voorwiel er in een halve minuut erop. Toen 5 minuten bezig geweest aan de andere kant omdat m'n vader de helft (verkeerd) gedaan had. Pas toen ik doorkreeg dat 'ie achter m'n wiel verdraaid was en het helemaal opnieuw deed lukte het.

M'n handen waren een half uur aan het tintelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Laatst online: 22:56
Sneeuwkettingen moet ik inderdaad ook nog naar kijken. Niet fijn als je voor de Gerlos of Hintertux pas staat en je komt niet omhoog. :+

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:18:
[...]

Je zal er gewoon mee moeten leven dat niet alles in forums loopt zoals jij dat wil.
Mijn excuses, oh grote alwetende _/-\o_

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Erulezz schreef op maandag 12 november 2012 @ 17:23:
Sneeuwkettingen moet ik inderdaad ook nog naar kijken. Niet fijn als je voor de Gerlos of Hintertux pas staat en je komt niet omhoog. :+
Op zulke plekken zijn ze meestal ook gewoon verplicht. Desondanks heb je best vaak dat mensen het toch proberen. Heb zo ook een keer een vastgelopen taxibusje (vol mensen) ingehaald :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
Verwijderd schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:18:
[...]

jij bent hier diegene die met zijn 40 jaar 'rijervaring' lul koek verkoopt. Lees gewoon wat er staat en reageer als je iets zinnigs te melden hebt.

Ik krijg er altijd een enorme jeuk van als lui als jij beginnen in de trant van ik heb 40 jaar rijervaring dus je hoeft mij niks te vertellen. In het dagelijkse verkeer rijden genoeg mensen met dito ervaring als een kruk.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 07:41
Heb laatst 4 nieuwe winterbanden( stalen velgen ,snowtrac 3) aangeschaft en erop gezet. Helaas paar maanden terug auto in de prak gereden ;w (polo met schuifdak) en nu vw golf variant. Heb gemerkt bij mijn polo wat het verschil was en op veiligheid ga ik niet bezuinigen dus voor deze stale ros ca. 1200kg wilde ik ze ook weer hebben.

Zelf heb ik de luxe om mijn auto vaak in de garage te zetten en anders krabber met handschoen ;).
wat ik wel heb gemerkt is als het ijs wat dikker is ik het 'ijs" als het ware kras met de andere kant van de krabber en weer omdraai het ijs zo moeiteloos eraf gaat. :)

edit: weet iemand hoe het geregeld is met wetgeving in Duitsland omrend winterbanden de een zegt 1 oktober dus harde datum en de ander als er sneeuw ligt.

[ Voor 11% gewijzigd door Offens1490 op 13-11-2012 07:24 . Reden: toevoeging en typo ]

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

De auto moet aangepast zijn aan de weersomstandigheden. Duitsers houden over het algemeen van O tot O (oktober tot Ostern (pasen)) aan als veilige marge. Dan weet je iig zeker dat je goed zit.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
tdw schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:51:
De auto moet aangepast zijn aan de weersomstandigheden. Duitsers houden over het algemeen van O tot O (oktober tot Ostern (pasen)) aan als veilige marge. Dan weet je iig zeker dat je goed zit.
merci :)

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Haha, goedkoper kan het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:40

-tom-562

Oliesjeik

Ik kan me ook weer melden in dit topic. Ik heb zojuist een setje Vredestein Snowtrac 3 aangeschaft op originele Volvo Turbo velgen, met ruim 7mm profiel, voor echt een prikkie.
Ben benieuwd hoe die rijden t.o.v. m'n oude Continental TS810, op m'n Mazda 626 (nu is het sowieso al heel anders rijden, maar meer kwa comfort en afrolgeluid)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:32
tdw schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:51:
Inderdaad heel simpel. Als je door de sneeuw rijdt moet je winterbanden hebben. Als je op een droge weg rijdt mag je echter ook in december/januari daar gewoon met je zomerbanen door rijden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 39% gewijzigd door Ediejo op 13-11-2012 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Offens1490 schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:37:

edit: weet iemand hoe het geregeld is met wetgeving in Duitsland omrend winterbanden de een zegt 1 oktober dus harde datum en de ander als er sneeuw ligt.
Bovenstaande reacties zijn ongeveer juist, 'letterlijk' (van ADAC pagina) staat er dit:
Gesetzliche Regelungen
Die Änderung des § 2 Abs. 3a StVO vom
04.12.2010 verbietet dem Führer eines Kraft-fahrzeugs auf Straßen mit Glatteis, Schneeglätte,
Schneematsch, Eis- und Reifglätte die Verwendung von Reifen, die nicht die Eigenschaften
eines M+S-Reifens gemäß Anhang II Nr. 2.2 der
Richtlinie 92/23/EWG besitzen. Ausgenommen sind
Fahrzeuge der Land- und Forstwirtschaft; bei Lkw
über 3,5 t und Bussen genügt die Anbringung der
M+S-Reifen auf der Antriebsachse.

[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 13-11-2012 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Ediejo schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 07:00:
[...]

Bij winterse omstandigheden zijn ze verplicht.
Yup, de uitspraak dat je dus verplicht winterbanden moet hebben als je door Duitsland rijd in de winter is dus onzin. Je moet dan alleen wel een dag/weg uit zoeken waar geen sneeuw/ijs ligt/valt :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
!null schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:31:
[...]

Haha, goedkoper kan het niet :P
+1 voor humor, tja zo kan ook natuurlijk typo

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
redwing schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 07:19:
[...]

Yup, de uitspraak dat je dus verplicht winterbanden moet hebben als je door Duitsland rijd in de winter is dus onzin. Je moet dan alleen wel een dag/weg uit zoeken waar geen sneeuw/ijs ligt/valt :)
ik nam aan dat ze wetgeving hadden veranderd aangezien ze voorheen altijd vaag haden over "winter klaar" maken :?
Sommigen mensen dachten dat als je ruitenwisservloeistof van zomer-> winter ging dat het al voldoende was. :o

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
-tom-562 schreef op maandag 12 november 2012 @ 20:37:
Ik kan me ook weer melden in dit topic. Ik heb zojuist een setje Vredestein Snowtrac 3 aangeschaft op originele Volvo Turbo velgen, met ruim 7mm profiel, voor echt een prikkie.
Ben benieuwd hoe die rijden t.o.v. m'n oude Continental TS810, op m'n Mazda 626 (nu is het sowieso al heel anders rijden, maar meer kwa comfort en afrolgeluid)
Ben je niet bang dat je velgen wat harder sluiten door zout/pekel? Wel fijne bandjes laatst in duitsland een stortbui en ging perfect.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Offens1490 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 07:29:
[...]

ik nam aan dat ze wetgeving hadden veranderd aangezien ze voorheen altijd vaag haden over "winter klaar" maken :?
Sommigen mensen dachten dat als je ruitenwisservloeistof van zomer-> winter ging dat het al voldoende was. :o
Ze hebben aangepast dat als er winterse omstandigheden zijn je verplicht winterbanden moet hebben, volgens mij was het voorheen inderdaad wat vager geformuleerd. Het komt er iig op neer dat als je op sneeuw/ijs rijdt je winterbanden moet hebben, maar als het gewoon droog is je ook met je zomerbanden mag rijden.

Iemand in Duitsland kan er dus zonder problemen voor kiezen om geen winterbanden onder zijn auto te leggen maar zal dan bij sneeuw/ijs de auto moeten laten staan.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Offens1490 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 07:32:
Ben je niet bang dat je velgen wat harder sluiten door zout/pekel? Wel fijne bandjes laatst in duitsland een stortbui en ging perfect.
Wheel sealant eroverheen en gewoon regelmatig wassen, moet kunnen. Je gaat met je glimmende mooie auto waar normaal lichtmetaal onder ligt toch niet op steelies rijden? En nee, doppen ziet er niet hetzelfde uit. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kan ook clear plastidip eroverheen spuiten. Kost niet zo veel en is er na de winter weer eenvoudig af te halen. Of niet, dan blijft het beschermd.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

leuk_he schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:11:
[...]

Ja, dat is pas irritant.. Steevast ook iemand *met* winterbanden, want dan denken ze dat ze zo hard kunnen als ze maar willen, fishtailt die auto de weg af, en staan ze dom te kijken.. "Maar ik had toch winterbanden?"

De grap is trouwens dat mn huidige banden winterbanden zijn, griploze, merkloze klotedingen, maar wel winterbanden.. Tijd voor nieuwe (zomer!)banden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Offens1490 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 07:32:
[...]

Mwa, ze zijn nu aardig vies. Ik poets ze denk ik, en hooguit smeer ik ze in met zuurvrije vaseline o.i.d.. Zo heel bijzonder zijn die velgen ook niet, maar het staat 100x beter dan stalen velgen (al dan niet met wieldoppen). Dus mochten ze wat corossie krijgen, dan lig ik daar niet wakker van.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
Ha jongens, ik ga vanavond waarschijnlijk de wintersloffen eronder zetten. Echter, hoe kan ik de zomerbanden en (volgend jaar) de winterbanden het beste opslaan? Heb de winterbanden nu in de kelder liggen, onder m'n bed. Daar liggen ze gewoon op het tapijt 2 hoog gestapeld (past net, alleen zomerbanden gaan niet passen, die zijn 10mm breder, 165 vs 175)

Heb ook een garagekrik nu, van 2 tientjes :P Gaat een stuk makkelijk als de schaarkrik die ik bij de auto heb, eng ding :X

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 13-11-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gewoon, op de grond leggen en stapelen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb net 2 nieuwe winterbanden besteld. De huidige voorbanden bleken met 4mm te ver versleten om nog voor een winterband door te kunnen gaan. Ze hebben een kleine 40.000km gerold, dus dat vind ik opzich een nette score!

Afbeeldingslocatie: http://www.nokiantyres.com/files/nokiantyres/ha_talvi/nokian_WR_A3_iso.png

Nokian WR-A3. Superband!

[ Voor 22% gewijzigd door Timmert op 13-11-2012 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Dat doe ik nu dus ook al. Maar er zijn er ook van die mensen die dan zeggen dat je ze aan de muur moet hangen in de garage, of in een daarvoor bestemde hoes moet doen enzo. Tenminste dat hoor ik her en der.

@ hierboven: Ik heb geen idee hoeveel mm er nog op de mijne zitten, volgens de vorige eigenaar van mijn auto zijn ze 1 winter oud, is dat te meten zonder profieldieptemeter, een liniaal is niet nauwkeurig genoeg gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

FastFred schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:45:
Dat doe ik nu dus ook al. Maar er zijn er ook van die mensen die dan zeggen dat je ze aan de muur moet hangen in de garage, of in een daarvoor bestemde hoes moet doen enzo. Tenminste dat hoor ik her en der.

@ hierboven: Ik heb geen idee hoeveel mm er nog op de mijne zitten, volgens de vorige eigenaar van mijn auto zijn ze 1 winter oud, is dat te meten zonder profieldieptemeter, een liniaal is niet nauwkeurig genoeg gok ik?
Als je een schuifmaat hebt kun je het daar ook mee meten, maar een liniaal is inderdaad niet nauwkeurig genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Schuifmaat helaas ook niet, dan maar een schatting :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saab schreef op maandag 12 november 2012 @ 19:30:
[...]

jij bent hier diegene die met zijn 40 jaar 'rijervaring' lul koek verkoopt. Lees gewoon wat er staat en reageer als je iets zinnigs te melden hebt.

Ik krijg er altijd een enorme jeuk van als lui als jij beginnen in de trant van ik heb 40 jaar rijervaring dus je hoeft mij niks te vertellen. In het dagelijkse verkeer rijden genoeg mensen met dito ervaring als een kruk.
Nu ga je op een heel andere toer en direct op de man, ook goed hoor.....signaal dat ik goed bezig ben.
Ik had het over banden en jij over jeuk
\Wat mij betreft krijg je nog veel meer jeuk van mij, jij moet gewoon meer tegengesproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
FastFred schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 14:33:
Echter, hoe kan ik de zomerbanden en (volgend jaar) de winterbanden het beste opslaan?
Ofwel ophangen aan de muur, ofwel op een velgenboom, de laatste heb ik zelf ook, kost ongeveer 10 à 15 euro. De mijne was zelfs inclusief hoes.
Afbeeldingslocatie: http://www.atu.de/atu/control/img?size=l&artikelnr=WE0010

[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 13-11-2012 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-09 15:35
Heb zo velgenboom ook gekocht. Was in de aanbieding bij action voor €6,-
Overigens zijn staan mijn winterbanden op elkaar gestapeld en niet op de boom aangezien de band iets getrokken is liggen ze velg op velg dus zelfde effect als op de velgenboom

(velgenboom later gekocht)

En doe ze wel even goed oppompen voordat je ze stalt en je kan ze zelfs nog insmeren zodat het niet uitdroog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:37:
[...]

Nu ga je op een heel andere toer en direct op de man, ook goed hoor.....signaal dat ik goed bezig ben.
Ik had het over banden en jij over jeuk
\Wat mij betreft krijg je nog veel meer jeuk van mij, jij moet gewoon meer tegengesproken worden.
_O-

Ik ben zo blij met jou in dit topic, al die doorgaans verminderde profieldieptes verdwijnen als sneeuw voor de zon. Je warme reacties doen menig ijslaag smelten, ik begrijp nu pas goed waarom jij zo'n uitgesproken mening over winterbanden hebt hoor! d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door JdM op 13-11-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Henk007 schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 16:46:
[...]

Ofwel ophangen aan de muur, ofwel op een velgenboom, de laatste heb ik zelf ook, kost ongeveer 10 à 15 euro. De mijne was zelfs inclusief hoes.
[afbeelding]
Mooie oplossing, die kon ik nog niet ;)

Alleen beetje nutteloos als je blinde velgen heb -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Kunnen velgen normaal zien dan? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Heeft niets me zien te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Leg dan uit wat je er mee bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Dacht dat het wel een algemeen begrip was..

Maar goed, dat zijn velgen zonder naafgat, dus je heb geen naafdopjes.
Oftewel de velgen zijn helemaal massief in het hart, vooral bij PSA zijn diverse auto's hier van voorzien. Inmiddels doen ze dat niet zoveel meer.

Hier goed te zien op een Saxo VTS.

Afbeeldingslocatie: http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSoxcXBvsGS8IiXBPeO16i_dMSFJ5B_L7cFdfPoZTANaHzkvvxsP8AsUakssg

Veel mooier dan naafdopjes natuurlijk, alleen wat lastiger balanceren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Oh, weer zo'n gekke franse vinding haha. Ja dan heb je niet veel aan zo'n velgenboom.

Maar goed, over het algemeen volstaat het toch gewoon om die banden plat op elkaar te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ah op die fiets. Dat heb ik dus ook op mijn zomervelgen, vond het vrij vervelend, aangezien ik het naafgat toch vaak gebruik om het wiel daar eerst aan te hangen en vervolgens de wielbouten er losjes in te draaien om vervolgens vast te zetten.

Vind het wel mooier :)

Inderdaad, ik heb een Citroen, maar volgens mij geen originele Citroen velgen, 14" 5-spaaks velgen. Staat 'm erg goed :)

citroen01

Mijn auto, met betreffende velgen

[ Voor 32% gewijzigd door FastFred op 14-11-2012 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Volgens mij blijven ze wel hangen aan de naaf.
Pas nog een band moeten wisselen, geen problemen gehad dat die eraf viel in elk geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ja, dat doen ze ook wel, maar het is dan wat lastiger om de velg ook echt aan de naaf te hangen, omdat je niks ziet achter de velg

• TommyGun
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Zo, sinds vanmorgen de wintersloffen eronder; gloednieuwe Michelin Alpin's. Ik moet zeggen dat ik totaal geen verschil merk (in de zin van comfort vermindering). Dat heb ik wel 's anders ervaren... (maar voornamelijk met banden van enkele jaren oud).

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• FastFred
Ik merk bij mijn auto helemaal geen verschil, niet in comfort, niet in stabiliteit en wegligging, niet in geluid of wat dan ook

zomerbanden: Kleber Dynaxer HP3 175/60/R14
winterbanden: Firestone Winterhawk (3 volgens mij) 165/60/R14

Beide volgens mij budgetbanden

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 22-11-2012 13:19 ]

• dreamscape
Je zou wel verschil moeten merken in je snelheidsmeter. Je kunt nu op de teller 2% harder rijden, want je winterbanden zijn iets kleiner :)

• !null
Ik ken mensen die wel degelijk verschil merken. Maar die rijden dan ook op kneiterharde eco-bandjes voor minimaal verbruik :P leuk als de zon schijnt maar verder...

• Hydra
Hoezo zouden harde banden tot meer verbruik leiden?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Moeten winterbanden eigenlijk droog gestald worden? Of kan ik ze ook gewoon in een niet-geisoleerd houten schuurtje zetten :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• !null
Als het niet een vochtig hok is waar de vocht blijft hangen dan is het niet zo'n punt. Zolang het maar een beetje kan ventileren, het schuurtje is vast niet tocht dicht. Droger is wel beter uiteindelijk.
Hydra schreef op donderdag 22 november 2012 @ 14:53:
Hoezo zouden harde banden tot meer verbruik leiden?
Eh, ik bedoelde minimaal verbruik, heb het verbeterd. Hard opgepompt, maar volgens mij is het ook veel harder rubber omdat er minder wrijving plaatst. Leuk, lekker zuinig, maar heb je dus ook minder grip.

Allemaal hun eigen keuze, maar dan moeten ze niet bij mij aankomen dat ze in de herfst al verschil merken met de winterbanden erop te zetten, dat het toch beter stuurt. Misschien moet je dan gewoon eens goeie banden kopen ipv die troep?

[ Voor 38% gewijzigd door !null op 22-11-2012 15:18 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:38
The Eagle schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:05:
Moeten winterbanden eigenlijk droog gestald worden? Of kan ik ze ook gewoon in een niet-geisoleerd houten schuurtje zetten :?
Als ze onder je auto liggen, zet je die dan ook elke nacht binnen in een geïsoleerde garage?

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Als je niet wilt dat ze verouderen/rubber uitdroogt kun je ze het beste uit het zonlicht bewaren, maar verder maakt het niet zoveel uit. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• janvanmil
  • Laatst online: 09-09 12:30
Hoeveel lucht pompen jullie eigenlijk in jullie winterbanden?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:20
Gewoon hetzelfde als met zomerbanden: iets harder dan de fabrieksspecificatie. Voor 2.5 achter 2.7. Volgens opgave moet dat rondom 2.4 zijn en met belading achter 3.0. Volgens diverse bandenrfabrikanten is 2.7 rondom dan weer normaal...

Sowieso zijn veel pompen bij tankstations niet heel betrouwbaar, als ik bij de Tango 2.5 erin doe en vervolgens naar de garage rijd, krijg ik de opmerking dat mijn banden te plat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan deze wielbouten (van LM velgen) toch gewoon met stalen wielen gebruiken?
Ze passen natuurlijk prima, maar omdat ze zo'n stuk uitsteken ga ik toch twijfelen... :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sG7kdl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:43

_Arthur

blub

Gister de winterbandjes er onder, laat de sneeuw maar komen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01-2024

Stampertje

Gaat je nix aan

Eind van de week wordt er sneeuw voorspeld, toch maar de winterbandjes er vandaag om gaan leggen. Vrijdag op en naar naar Brussel (vanuit regio Zutphen) dus dan zijn winterbandjes wel prettig.

Living the American Dream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:54
Verwijderd schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 00:49:
Ik kan deze wielbouten (van LM velgen) toch gewoon met stalen wielen gebruiken?
Ze passen natuurlijk prima, maar omdat ze zo'n stuk uitsteken ga ik toch twijfelen... :D

[afbeelding]
Nee dat kan niet.
LM op staal gaat niet goed samen en dan loop je echt de kans dat je ineens een wiel voorbij ziet komen tijdens het rijden.
Vaak zijn de LM varianten conisch en de stalen bol conisch.
Voor die paar tientjes gewoon wielbouten/moeren voor stalen velgen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Sinds deze week winterrubber d'r om. Stiller dan m'n zomerrubber. Wel merk je dat de bandwang iets hoger/flexibeler is. Laat de sneeuw maar komen.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

tlpeter schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 08:45:
[...]

Nee dat kan niet.
LM op staal gaat niet goed samen en dan loop je echt de kans dat je ineens een wiel voorbij ziet komen tijdens het rijden.
Ik rij anders al 10 jaar met dezelfde bouten van mijn lichtmetalen velg op de stalen winterbandvelgen.

Nee wacht, de eerste 8 jaar met de velgen die bij de stalen velgen kwamen en toen gebruikt op de lichtmetalen velgen, nu met de velgen die bij de lichtmetalen set zaten gebruikt bij de winterbanden.
Nooit opmerkingen gehad bij de garage's waar ik ze liet wisselen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:31

Sick Nick

Drop the top!

Let ook op de lengte, de bouten van m'n LM velgen zijn veel langer dan die van de stalen velgen (het hart is veel dikker van de LM velgen). Als ik die gebruik op de stalen velgen kan je ze wel helemaal de naaf in draaien maar dan zou ik bij de achterwielen het handrem-mechanisme helemaal kapot draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Spacecowboy schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 10:02:
Sinds deze week winterrubber d'r om. Stiller dan m'n zomerrubber. Wel merk je dat de bandwang iets hoger/flexibeler is. Laat de sneeuw maar komen.
bij mij juist andersom, de winterbanden hoor je 'zingen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tlpeter schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 08:45:
[...]

Nee dat kan niet.
Voor het reservewiel zijn er trouwens ook geen andere bouten meegeleverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Zo, gisteren geprobeerd mijn winterbanden erop te laten zetten bij kwik-fit.

Van tevoren nog over gebeld omdat ik mij kon herinneren dat ze bij de vorige vervanging aardig versleten zouden zijn. Via de telefoon kreeg ik te horen dat het allemaal geen probleem was en dat ze best nog wel een winter mee zouden moeten kunnen (6-7mm profiel).

Kom ik daar, waren ze toch te versleten, minder dan 4mm dus ze gingen ze niet monteren.

Nieuwe mochten niet van de leasemij, maar de auto gaat er ook uit voor het einde van het jaar...

Nu maar hopen dat de winter pas echt begint in januari! (nieuwe auto + winterbanden),,,
Moet er niet aan denken met zomerbanden in de sneeuw 100+ kilomter terug te moeten rijden vanaf een klant... met een Prius (relatief zware auto, gewicht relatief achterin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Raar eigenlijk..Der rijden zat lease rijders in een prius. Zeker bij jouw leasmij..Waarom dat ze je nu voor de veiligheid geen nieuwe geven en straks doorschuiven op een ander om gewoon op te rijden?? Rare toestand. Als ze kats versleten zijn, zijn onderhand je zomerschoeisel beter onder de wagen.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Raar is dat niet, je gaat toch niet investeren in nieuwe winterbanden als de auto nog maar een maand mee gaat? Dat is financieel gewoon niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Die kun je toch gebruiken op een andere Prius? Net wat meneer aard hierboven bedoelt. Alleen denken die leasetoko's iets teveel in kleine hokjes... Ik snap dat je niet met die banden wil gaan lopen leuren als leasebedrijf, maar binnen het wagenpark van een bedrijf moet je al een heel eind kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mag je met oude banden op zoek naar een nieuwe auto waar ze bij passen, kost ook tijd en geld. Is het toch veel praktischer iemand een maandje op zomerbanden te laten rijden? Zeker als het weer toch nog prima is op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Mjah op zich vind ik het erg goed te begrijpen.
Vervelend dan wel dat ze op het kwik-fit hoofdkantoor incorrecte gegevens hebben en mij dus onnodig en afspraak hebben laten maken..., en mij valse hoop geven op de komende maand winterhanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Voor de eigen auto gewoon zelf regelen, bepaal je helemaal zelf wanneer ze eronder gaan en of ze vervangen moeten worden! In mijn geval gister dus :P Laat maar komen die sneeuw!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Z7PnRFbJVCwlhAGXOLwfaKVT/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pbNUn7rlzKYvzJJDymSwqPXo/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:53

Jag

zo net geprobeerd mijn winterbanden (pirelli sottosero 205/55/r16) te monteren op mijn Leon (2008). Ik alles uit de berging getrokken, wielen los, blijken de velgen muurvast te zitten. Het is al 2x gelukt zonder problemen, geen idee of ik iets fout doe, maar ik krijg ze niet los. Was bijna bang die hele auto mee van de krik te trekken :p. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

De volgende keer op de naaf kopervet smeren. :+

Word nu met een grote rubberen hamer achterop de velg slaan ben ik bang, opletten dat hij idd niet van de krik afflikkerd...

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 15-09 21:53

Jag

Joopieboy schreef op zondag 25 november 2012 @ 17:04:
De volgende keer op de naaf kopervet smeren. :+

Word nu met een grote rubberen hamer achterop de velg slaan ben ik bang, opletten dat hij idd niet van de krik afflikkerd...
Haha idd :+. Ik dacht nog misschien kruipolie, maar dat zal er denk ik niet tussen komen. De vorige twee keer wisselen ging heel makkelijk, zat er waarschijnlijk nog wat vet op. Doet iedereen dat hier naaf invetten alvorens velg monteren?

Dit wordt een klusje voor 2 man vrees ik, dus nog ff op zomerbanden doorrijden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Met een ander wiel er tegenaan rollen, op verschillende punten, komt hij vanzelf los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Krik dusdanig omhoog doen dat de auto wel gesteund wordt, maar dat het betreffende wiel nog wel stevig op de grond staat. Gaat een stuk makkelijker

/eigen ervaring

Oh wacht, je bedoelt, alle wielbouten zijn eruit, maar hij blijft 'plakken' aan de naaf? WTF 8)7 Wist niet dat dat kon, ik draaide bij mij de wielbouten los en ze kwamen er zowat af vallen

[ Voor 37% gewijzigd door FastFred op 25-11-2012 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:28
Tsurany schreef op zaterdag 24 november 2012 @ 15:32:
Raar is dat niet, je gaat toch niet investeren in nieuwe winterbanden als de auto nog maar een maand mee gaat? Dat is financieel gewoon niet interessant.
't is alleen wel een beetje jammer dat je als lease-rijder daar wel gewoon 10-20 euro per maand voor betaalt, dan zou je verwachten dat je dan ook gewoon banden krijgt.

Wanneer je nu nog een maandje in Nederland rondrijd is de kans groot dat het allemaal wel meevalt, maar wat nou wanneer je gepland had om over twee weken op wintersport te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan moet je flink tegen je leasemaatschappij aan zeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Jag schreef op zondag 25 november 2012 @ 16:54:
zo net geprobeerd mijn winterbanden (pirelli sottosero 205/55/r16) te monteren op mijn Leon (2008). Ik alles uit de berging getrokken, wielen los, blijken de velgen muurvast te zitten. Het is al 2x gelukt zonder problemen, geen idee of ik iets fout doe, maar ik krijg ze niet los. Was bijna bang die hele auto mee van de krik te trekken :p. Iemand tips?
:? Je draait ze dus echt los als de boel op de krik staat? Alle wielbouten ff losdraaien (als in, dat je er na geen kracht meer voor hoeft te zetten) als de auto nog op de grond staat, dan krikken en dan de hele bout/moer losdraaien

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Denk dat ie bedoelt dat de naaf en het hart van de velg nogal aan elkaar gehecht zijn :P Enige manier om dat fatsoenlijk los te krijgen is idd gewoon tikken met een rubberen hamer. Uiteraard as steuntjes eronder of een velg ofzo, niet alleen op een krik.

Beunhaas methode --> bouten weer een erin (maar niet helemaal vast. beetje losjes zodat er wat speling op zit), klein stukje rollen en dan remmen --> TOK --> oprikken --> reken maar dat ie los is. Maar dat is dus echt last resort beunhaas methode :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online

pinda powerrr

Slow down...

Gisteren ook gehad met het wisselen van de wielen op de Fiat Panda van de vrouw. Zat flink vast en heb flink moeten rammen.
Uiteindelijk met een stuk hout en mijn klomphamer (2 kg) er af gekregen 8)
Truc is om te rammen op de andere kant van het wiel (binnenzijde zogezegd). Was de eerste keer bij deze auto dat ik iets los heb gehad (paar maandjes in bezit pas) maar heb nu wel gelijk alles schoon geschuurd en voorzien van een dikke laag kopervet.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Laatst online: 21:08
_JGC_ schreef op donderdag 22 november 2012 @ 16:44:
Gewoon hetzelfde als met zomerbanden: iets harder dan de fabrieksspecificatie. Voor 2.5 achter 2.7. Volgens opgave moet dat rondom 2.4 zijn en met belading achter 3.0. Volgens diverse bandenrfabrikanten is 2.7 rondom dan weer normaal...

Sowieso zijn veel pompen bij tankstations niet heel betrouwbaar, als ik bij de Tango 2.5 erin doe en vervolgens naar de garage rijd, krijg ik de opmerking dat mijn banden te plat zijn.
Even een tientje neerleggen voor zo'n autobandpomp. Die van mij komt bij de Motozoom vandaan en ligt standaard achterin. Stuk betrouwbaarder en ook nog eens handig voor onderweg.

UNOX: The worst operating system

Pagina: 1 ... 61 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.