argro schreef op zaterdag 29 oktober 2011 @ 17:08:
[...]
Wat is er zo speciaal aan stalen velgen van MB dat zelfs een tweedehands setje 350 euro waard zou zijn?
Als dat echt zo is dan gebeuren er overigens rare dingen qua prijzen. Auto's zijn een stuk goedkoper in Duitsland, maar velgen blijkbaar niet. Voor 350 euro haal je hier in Nederland twee setjes originele MB velgen in 16" van lichtmetaal namelijk.
Ik heb nog nergens lichtmetaal velgen gezien orgineel die zo goedkoop zijn

Ja afgetrapte mischien. Staal is een ander verhaal tho. Goedkoopste wat ik vond op 16" (lastiger te vinden 2e hands gek genoeg

) was dus deze set. Bij de ATU kost 16" op 7J €75 per staalvelg -nieuw- en da's dus geen orgineel. Zit je dus al aan de €300
*edit*: Als ik inderdaad meer dan 150km ga rijden voor het ophalen van velgen kom ik wel goedkoper uit. Maar, die zijn flink aan't roesten al

Vind inderdaad een setje voor €60 (hoewel er niet duidelijk staat of het idd de hele set is voor €60 of p.s.) maar dan komt er dus 300km bij + een auto waar ik 't in wil vervoeren (ga die zooi niet in m'n e-klasse leggen

)
Maar dan komen er weer bandjes bij. Dus uiteindelijk, vind ik €350 voor een set gebruikte winterbanden niet duur
En sowieso wil je niet in de winter rondrijden op alu velgen. Schuif je ineens wel over de weg tegen de stoep (en dat gebeurt echt wel

zelfs met winterbandjes

zie zat mensen heen en weer schuiven over de weg) zijn je alu velgjes kapot en kan je niet verder rijden. Natuurlijk staal is geen pan maar wat heb je liever met -15c langs de kant van de weg staan wachten op de sleepwagen?

Als je dat leest, lees je toch dat het verplicht is? Zelfde als dat je APK verplicht is in NL als je je op de openbare weg bevind. Als het sneeuwt, ijsselt, etc ben je verplicht sinds December 2010 gewoon winterbanden te hebben als je op de openbare weg rondrijdt.
Je bent idd niet, zoals ik eerder had aangeven, verplicht winterbanden te hebben als je je auto lekker de hele koude periode laat staan
[
Voor 58% gewijzigd door
teh_twisted op 29-10-2011 17:19
]
Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI