Winterbanden... wie heeft ze? Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 104 Laatste
Acties:
  • 331.886 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:54
Het is idd wijs om nu Winterbanden te kopen. Heb onlangs 4x Kleber Krisalp HP2 185/65R15 T nieuw gekocht voor € 233,32 ! Rond eind Oktober heb je voor dat geld er amper 3 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Valt me trouwens op hoeveel winterbanden sneller slijten. Goed te zien hoeveel profiel er van mijn Continental TS830 af is gegaan in de twee winterseizoenen dat ik ze nu heb gebruikt. Zal net hooguit 20.000 zijn ofzo en op twee banden is al zichtbaar zeker 3 mm verdwenen. Ik kan de winterband-minimum indicator al heel goed zien zal nog net 2 mm zijn dus één seizoen denk ik.

Op de zomerbanden (Continental Sportcontact 2) doe ik met gemak >90.000 km nou dat kan ik met die TS830 wel gevoeglijk vergeten ;)

Overigens is dat natuurlijk niet echt erg, zal natuurlijk 1 op 1 komen omdat de compound veel zachter is.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-09 14:00
@psy, hoe lang rij je er dan mee door? Men rijdt over het algemeen veel te lang door op die dingen is mijn idee, en als de temperatuur wat hoger wordt slijten ze hard.

@WiLLoW_TieN, is dat merk wat? Ik ken het niet.
Sowieso zijn de prijzig altijd grappig bij 15 inch. Ik wilde laatst nieuwe banden, 188 euro per stuk. En dat op 16 inch :')

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
@WiLLoW_TieN, is dat merk wat? Ik ken het niet.
Kleber is van Michelin. Als je de link aanklikt in mijn vorige post kom je uit bij de ANWB test van 2010.
Daar had deze 3 van de 4 haalbare sterren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

!null schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:32:
@psy, hoe lang rij je er dan mee door? Men rijdt over het algemeen veel te lang door op die dingen is mijn idee, en als de temperatuur wat hoger wordt slijten ze hard.
Te lang waarschijnlijk, ik hanteer altijd de strategie, wintertijd/zomertijd :X

Goed dat je het opmerkt, ik ga dat eens want eerder doen want ook dit jaar was het eigenlijk al te warm in die tijd.

[ Voor 40% gewijzigd door psy op 27-06-2011 12:06 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
psy schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:05:
[...]
Te lang waarschijnlijk, ik hanteer altijd de strategie, wintertijd/zomertijd :X

Goed dat je het opmerkt, ik ga dat eens want eerder doen want ook dit jaar was het eigenlijk al te warm in die tijd.
De "Germans" hanteren van O bis O ( Von Oktober bis Ostern ) of te wel van ( eind ) Oktober tot Pasen !

[ Voor 22% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 27-06-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Wow Pasen valt zelfs vaak nog in april :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
psy schreef op maandag 27 juni 2011 @ 12:19:
Wow Pasen valt zelfs vaak nog in april :O
Ja of eerder... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Wat een onzin, van Oktober tot pasen. Dat is echt onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
!null schreef op maandag 27 juni 2011 @ 13:21:
Wat een onzin, van Oktober tot pasen. Dat is echt onzin.
Ja dat kan jij dan wel zeggen maar dan zijn er wel heeel veel duitsers ( waaronder de ADAC ) het met je oneens.

En waarom zou het dan wel zo raar zij om van +/- 30 oktober tot +/- 14 April wel op Winterbanden te rijden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

WiLLoW_TieN schreef op maandag 27 juni 2011 @ 14:07:
[...]

Ja dat kan jij dan wel zeggen maar dan zijn er wel heeel veel duitsers ( waaronder de ADAC ) het met je oneens.

En waarom zou het dan wel zo raar zij om van +/- 30 oktober tot +/- 14 April wel op Winterbanden te rijden ?
Weet je nog wat de temperaturen afgelopen maart waren? Alsof het weer zich iets aantrekt wanneer Pasen valt.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
MrSleeves schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:35:
[...]

Weet je nog wat de temperaturen afgelopen maart waren? Alsof het weer zich iets aantrekt wanneer Pasen valt.
Dat laatste ben ik 100% met je eens. Het is ook maar een vuistregel van der Duitsers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Vergeet ook niet dat Duitsland meer extremen heeft in winterweer als Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Ja Duitsland heeft wel wat meer extremen dan bij ons, het is zeker locatie afhankelijk.
Ik kan in ieder geval zeggen dat je knettergek bent als je hier in het westen van het land woont en meer dan 3 maanden, misschien 4, die winterbanden eronder hebt.
Er zijn ook mensen die beweren dat winterbanden al beter rijden in de herfst en alles. Dat zijn mensen die de goedkoopste k*t banden onder hun auto leggen, en als het winter is zijn goeie banden ineens wel belangrijk. Right..

In Duitsland ligt het wel iets anders, maar nog steeds vind ik het heel erg lang. Als het een beetje warmer wordt (van die momenten heb je, zeker in Maart) dan ben je juist onveiliger bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:29:
Valt me trouwens op hoeveel winterbanden sneller slijten. Goed te zien hoeveel profiel er van mijn Continental TS830 af is gegaan in de twee winterseizoenen dat ik ze nu heb gebruikt. Zal net hooguit 20.000 zijn ofzo en op twee banden is al zichtbaar zeker 3 mm verdwenen. Ik kan de winterband-minimum indicator al heel goed zien zal nog net 2 mm zijn dus één seizoen denk ik.

Op de zomerbanden (Continental Sportcontact 2) doe ik met gemak >90.000 km nou dat kan ik met die TS830 wel gevoeglijk vergeten ;)

Overigens is dat natuurlijk niet echt erg, zal natuurlijk 1 op 1 komen omdat de compound veel zachter is.
Mij ervaring is geheel tegengesteld, weliswaar met Michelin.
Overigens is bij een voorwielaandreijver 3 mm weg na 20000 km toch wel normaal te noemen met een enigszins potente auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00

YellowCube

Wait...what?

het is ook niet voor niks dat men (ANWB/ADAC) specifiek test op de slijtvastheid. En daar komen nogal eens grote verschillen uit.
Ik heb zelf ook Michelins die qua slijtvastheid goed uit de bus kwamen (en qua wintereigenschappen ook).
Hiervoor had ik Vikings (Noors). Die waren qua wintereigenschappen absoluut koning, maar qua slijtvastheid weer helemaal niet.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:35
Ik ga volgende winter ook voor de eerste keer winterbanden hebben (rij al 10 jaar met zomerbanden met 50.000km per jaar...)
Maar denk niet dat de leasemaatschappij mij in 18" winterbanden gaat voorzien... Volgens mij is dat duurder dan 4 stalen velgen + band :D.

Zullen wel 16" zwarte stalen velgjes worden, opzich niet erg. Blijven de zomervelgen lekker proper en hoef ok ze ook niet te wassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Ik ben weer vroeg dit jaar, heb vandaag de winterbanden set die ik nog had de deur uit gedaan (de 206 had ik verkocht namelijk) en ben nu aan het shoppen voor een nieuwe set voor mijn Twingo.

Ik zoek de maat 175/65R14 T82 en moet helaas ook stalen velgen erbij bestellen. Heb nu mijn keuze tot 2 banden gereduceerd.
1. Fulda Kristal Montero 3 - Plek nummer 2 in winterbandentest 2009 van de ANWB, aan te bevelen volgens ADAC in 2009. Op plek 5 bij winterbandentest 2010 van ANWB en nog maar bevredigend bij de winterreifentest 2010 van de ADAC.

2. Nokian WR D3 - Nog geen tests van, nieuwe winterband voor de winter van 2011 - 2012.

Nu zit ik in dubio wat ik moet doen. De Fulda heeft zijn dienst wel bewezen, maar is toch al een oudere band. De Nokian is nieuw voor dit jaar en de overige zijn ook goede testresultaten van, echter nog niet van deze band. De prijs scheelt een euro in het voordeel van de Fulda. Wat zouden jullie doen?

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 22:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Óf een band kiezen die bij een recente test goed scoort, óf gewoon niet naar tests kijken en een band uitzoeken met een goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:46
Engineer Stewie schreef op maandag 27 juni 2011 @ 20:18:
Ik ga volgende winter ook voor de eerste keer winterbanden hebben (rij al 10 jaar met zomerbanden met 50.000km per jaar...)
Maar denk niet dat de leasemaatschappij mij in 18" winterbanden gaat voorzien... Volgens mij is dat duurder dan 4 stalen velgen + band :D.

Zullen wel 16" zwarte stalen velgjes worden, opzich niet erg. Blijven de zomervelgen lekker proper en hoef ok ze ook niet te wassen...
mijn leaseauto kreeg gewoon netjes 17" (225 / 45) michelins op mijn originele lichtmetalen velgen. Ik denk dat dat per leasemaatschappij wel zal schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gonadan schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:13:
Óf een band kiezen die bij een recente test goed scoort,
Tsjah. Sneeuw is sneeuw toch? een band die in 2009 en 2010 goed scoort, is in 2011 toch ook nog prima? Of mis ik dan iets :+

Heb de Fulda KM3 ook 2 seizoenen op gereden, prima band. Zou hem zo weer kiezen.

[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 22-08-2011 15:28 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
True, maar mogelijk is die van 2011 wat beter door ontwikkeld. Keuzes, keuzes. Neig wat meer naar de Nokians, maar de bestelling is nog niet geplaatst.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gunner schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:28:
Tsjah. Sneeuw is sneeuw toch? een band die in 2009 en 2010 goed scoort, is in 2011 toch ook nog prima? Of mis ik dan iets :+
Ja, dan mis je namelijk het hele punt van mijn post. :P

Als je op de tests wilt afgaan dan neem je een recente, want de test uit 2009 is verouderd en er zijn nu gewoon beter banden op de markt.

Als het je niet uit maakt of de band nu nog tot de allerbeste behoort maar je wilt gewoon een goede band dan hoef je minder naar de tests te kijken en kies je gewoon een goede band. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:33:
Als je op de tests wilt afgaan dan neem je een recente, want de test uit 2009 is verouderd en er zijn nu gewoon beter banden op de markt.
Precies wat ik zelf ook wel vond. Denk dat ik gewoon de Nokians neem, winterbanden is uiteindelijk maar een hulpstuk en je moet toch voorzichtig blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Ophidian schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:36:
[...]

Precies wat ik zelf ook wel vond. Denk dat ik gewoon de Nokians neem, winterbanden is uiteindelijk maar een hulpstuk en je moet toch voorzichtig blijven
Met de grote A-merken kun je bijna niet mee de mist in gaan. Denk aan Michelin, Dunlop, Continental. Grote voordeel van Michelin vind ik dat ze aantoonbaar een stuk minder snel slijten dan de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Laatst online: 20:19
Nokian is anders qua winterbanden ook geen slechte keuze hoor :)

Wij hebben het hele jaar op winterslofjes gereden, tegen de tijd dat ze helemaal versleten zijn is óf de auto rijp voor de sloop of we kopen wel weer nieuwe. Met name de kans op het eerste zorgt er voor dat we liever geen twee aparte sets hanteren. Slijtage valt overigens best mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Carpento schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:10:
Nokian is anders qua winterbanden ook geen slechte keuze hoor :)

Wij hebben het hele jaar op winterslofjes gereden, tegen de tijd dat ze helemaal versleten zijn is óf de auto rijp voor de sloop of we kopen wel weer nieuwe. Met name de kans op het eerste zorgt er voor dat we liever geen twee aparte sets hanteren. Slijtage valt overigens best mee :)
Als er Nokian onder een auto zit dan weiger ik in de auto te stappen. Nokian vind ik echt een van de allerslechtste merken. Met normale slechte banden kun je nog enigszins voorzichtig rijden, maar Nokian gaat me toch echt net iets te ver.

[ Voor 8% gewijzigd door Trommelrem op 22-08-2011 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Laatst online: 20:19
Ja, want Finnen weten vast niet hoe ze winterbanden moeten maken... Ik vrees dat je iets te hard generaliseert.

Ik moet er bij zeggen, met een 60 pk sterke Fiat Punto met ruime levenservaring rijd je natuurlijk niet op het scherpst van de snede (hoewel, ik hou wel van een beetje stevig rijden), dan voldoet het volgens mij prima.

En verder zal ik onthouden dat je niet bij mij in de auto wilt :p

edit:

Wikipedia is niet heilig natuurlijk, maar ze zeggen dit over Nokian:

" Nokian Tyres designed the first winter tyres in 1934 and has more winter tyre patents than any other manufacturer. Nokian Tyres is known for its winter tyres, not to be confused with all-season tyres. Nokian winter tyres have been described as a favourite of critics and have been well received in winter test results by several publications."

[ Voor 34% gewijzigd door Carpento op 22-08-2011 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Dat zal ongetwijfeld. Ik heb veel verschillende auto's gereden met veel verschillende bandentypes. Ik weet daardoor dat een bepaald type band bij bepaalde maten goed kan zijn, maar bij bepaalde maten daarentegen heel slecht kan zijn. Mijn ervaring met Nokian met verschillende bandenmaten is gewoon zeer slecht en ik heb nog nooit een goede Nokian band meegemaakt.

Ik zou persoonlijk dus voor een ander merk gaan. Een ander B-merk band is ook te overwegen, want ook die hoeven niet slecht te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
Als de testen er zo toe doen, waarom dan niet de Vredestein Snowtrac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Volgens autobandentest.com doet Nokian het echt niet slechter dan Dunlop, Michelin of Goodyear. Daarbuiten lijkt 337 km\h op hele slechte winterbanden op ijs me ook niet heel waarschijnlijk ;)

@ Hierboven, de testen zijn niet per se belangrijk. Mijn vraag sloeg meer op het feit of je beter een 2011 band kan nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
vredestein snowtrac doet het al lang goed in mijn ogen, rijd nu zelf op michelin pa2 of Pa3 (in de winter dan) maar als ik volgende ronde de volle mep moet betalen word het een vredestein of een ander (B) merk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
een band uit 2010 of 2011 is niet anders,....
wanneer een band verder ontwikkeld wordt en vervolgens op de markt komt, krijgt deze een nieuwe naam of volgnummer (snowtrac, snowtrac2, en snowtrac3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Grappig trouwens, de Snowtrac 3 staat niet bovenaan bij de lijst van de ADAC van 2010: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
komt omdat andere leveranciers ook doorontwikkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Ophidian schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 15:36:
[...]

ik zou winterbanden geen hulpstuk willen noemen.
Althans, ik rij minimaal 3 maanden op die dingen rond, dus dat maakt ze meer dan alleen een hulpstuk en daarmee is de kwaliteit dus ook gelijk relevant.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Ik heb nergens gezegd dat de kwaliteit niet relevant is ;) Het blijft voor mij toch echt een hulpstuk om wat veiliger hier door de sneeuw te ploegen. Zo zie ik het, ook al staat ie enkele maanden op dat rubber.

Het grootste deel van Scandinavië rijdt rond op Nokian en lees veel goede ervaringen ermee, dus zou echt niet willen zeggen dat ze slecht zijn. De bestelling is nog steeds de deur niet uit :P

Edit: Inmiddels zijn ze besteld. Toch overstag gegaan en de Nokian WR D3 genomen. Persoonlijk denk ik dat het een goede keuze is. Heb om me heen al vaker goede verhalen gehoord over Nokian. Zal tegen de tijd dat ze eronder gaan laten weten hoe ze zijn ;) Mijn vorige Maxxis Wintermax bevielen goed, dus daarmee kan ik ze vergelijken :P

[ Voor 29% gewijzigd door Ophidian op 22-08-2011 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

En wie heeft ze er al op liggen?
Nee serieus, het is er al tijd voor. Ik stond gisteren op de veerpont naast een duitser die dus gewoon winterbanden onder zijn auto had liggen. Continental WinterContact M+S plus berg met sneeuwvlok.
8)7

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Maasluip schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 11:58:
Nee serieus, het is er al tijd voor. Ik stond gisteren op de veerpont naast een duitser die dus gewoon winterbanden onder zijn auto had liggen. Continental WinterContact M+S plus berg met sneeuwvlok.
8)7
Ik ken iemand die heeft anderhalf jaar lang op winterbanden gereden (pool-auto waarvan de zomerbanden zoek waren oid). Maakt alleen wat meer geluid :).

Ik knal ze er denk ik volgende maand op. Extra incentive voor mij is dat mijn zomerbanden bijna op zijn, die vervang ik na de voorjaarswissel.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Ik ga ze aankomend weekend wel alvast helemaal cleanen. En misschien weer mooi zwart spuiten?? Maar ik gooi ze er zo laat mogelijk op. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

holy crap, nu al de winter sloffen er onder? Goed, het is niet bepaald een warme zomer, maar om het meteen te classificeren als winter vind ik een beetje te ver gaan...

Mijn winterslicks blijven nog even lekker donker en droog opgeborgen :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

McKaamos schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 12:06:
holy crap, nu al de winter sloffen er onder? Goed, het is niet bepaald een warme zomer, maar om het meteen te classificeren als winter vind ik een beetje te ver gaan...
Als je het tegen mij hebt.....met "ik gooi ze er zo laat mogelijk op" bedoel ik ook echt als er tekenen van sneeuw komen. Maar ik ga ze wel alvast opknappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Maasluip schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 11:58:
8)7
Winterbanden als het buiten 25 graden is (en de rest van de week 18-20 graden), en dat vind jij tijd?

Zijn we nu niet een béétje aan het doorslaan met de noodzaak voor winterbanden? 's Winters OK, maar om nu bij 25+ graden winterbanden te monteren...

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 03-09-2011 12:33 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Sarcasme meter kapot ;)

Daarbij was die knakker misschien op weg naar een gebied waar wel sneeuw lag. In Duitsland is oktober de maand om sneeuwbanden er onder te leggen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, maar dan nog, het is geen oktober, volgens mij ook nog niet in Duitsland? September is net 2 dagen begonnen... in zuid-Duitsland, waar je idd wel eens sneeuw hebt, is het nu 27-30 graden, zonnig en kurkdroog. Denk niet dat winterbanden dan écht noodzakelijk zijn...

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 03-09-2011 12:37 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Nou sue the guy! Jeetje zeg, misschien komt ie wel eens wat verder over de grens in gebieden waar wel sneeuw ligt, wat een drama kan je er van maken zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
nu uiteraard nog niet, maar gisteren wel alvast besteld bij de bandenboer, met de mededeling dat ik ze graag op stalen velgen wil hebben.
én je houd je aluminium velgen netjes, én een wissel gaat een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Trommelrem schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 19:24:
Dat zal ongetwijfeld. Ik heb veel verschillende auto's gereden met veel verschillende bandentypes. Ik weet daardoor dat een bepaald type band bij bepaalde maten goed kan zijn, maar bij bepaalde maten daarentegen heel slecht kan zijn. Mijn ervaring met Nokian met verschillende bandenmaten is gewoon zeer slecht en ik heb nog nooit een goede Nokian band meegemaakt.

Ik zou persoonlijk dus voor een ander merk gaan. Een ander B-merk band is ook te overwegen, want ook die hoeven niet slecht te zijn.
hmm mijn ervaring is toch iets anders, heb als zomerbanden Nokian H en die zijn mi goed, winterbanden van Nokian geen ervaring mee want die heb ik van Goodyear :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ach, er zijn genoeg schrapers die swinters nieuwe banden moesten hebben (voor APK oid) en er dus lekker cheapass winterbanden het hele jaar op hebben liggen. Heb de meest rare variaties al gezien. Zelfs op 1 as 1 winterband en 1 normale band.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 21:31

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En sommige mensen rijden de winterbanden in de zomer gewoon op als het profiel niet meer diep genoeg is om voor winterband door te gaan. Inderdaad zie je dat veel bij Duitsers.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

shameete schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 13:48:
[...]

nu uiteraard nog niet, maar gisteren wel alvast besteld bij de bandenboer, met de mededeling dat ik ze graag op stalen velgen wil hebben.
én je houd je aluminium velgen netjes, én een wissel gaat een stuk sneller.
Of je neemt gewoon licht metaal met een coating.. ziet er tenminste beter uit dan 3 wielen met wieldop. ;)

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
DrivinUCrazy schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 16:42:
En sommige mensen rijden de winterbanden in de zomer gewoon op als het profiel niet meer diep genoeg is om voor winterband door te gaan. Inderdaad zie je dat veel bij Duitsers.
Veel kans dat ik dat in zomer 2012 ook ga doen hoor :)

Over winterbanden in de winter hoor je altijd verhalen over veiligheidsvoordelen en over gebruik in de zomer nooit iets over nadelen qua veiligheid. Alleen iets meer afrolgeluid en meer slijtage. Zodra je winterbanden niet genoeg profiel meer hebben voor het serieuze winterwerk, kun je er volgens mij best in de zomer mee gaan rijden.

Alleen rij ik dan een heel jaar lang rond met lelijke zwarte steelies...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
dreamscape schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 17:47:
Over winterbanden in de winter hoor je altijd verhalen over veiligheidsvoordelen en over gebruik in de zomer nooit iets over nadelen qua veiligheid.
Verminderde remweg, bagger prestatie in de regen.
Er zijn genoeg tests waar winterbanden het vrij slecht doen t.o.v. zomerbanden als het niet koud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 12:33:
[...]

Winterbanden als het buiten 25 graden is (en de rest van de week 18-20 graden), en dat vind jij tijd?

Zijn we nu niet een béétje aan het doorslaan met de noodzaak voor winterbanden? 's Winters OK, maar om nu bij 25+ graden winterbanden te monteren...
Scheelt toch niet zoooveel met 7 graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 11-09 23:46
Zo dan, vanmiddag een set 17" stalen velgen met 205/50/17 winterbanden gehaald. (BridgeStone voor en Michelen achter, 5mm)
Kan ik mooi een winter op rijden, ook al is het maar 5mm, het is allicht beter dan 225/40/18 BridgeStone Potenza vóór / 255/30/18 HokkieTokkie-merk achter met achterwielaandrijving... vorig jaar was het dodelijk gevaarlijk toen ik de winter doorreed op mijn zomersloffen :o

205 is ook mooi een stuk dunner dus meer druk, ideaal dus :)

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
MrSleeves schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 16:59:
[...]

Of je neemt gewoon licht metaal met een coating.. ziet er tenminste beter uit dan 3 wielen met wieldop. ;)
die moet je even uitleggen :? Als ik lichtmetaal omruil voor lichtmetaal ben ik toch geen steek opgeschoten?

oh, en geen wieldoppen voor deze jongen, iedereen mag zien dat ik op winterbandjes rijdt !!11onelevensixefivefourthree :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Ik duw er toch weer de 13 inch Halfords Sun wieldoppen tegenaan... Toch iets mooier dan zwarte steelies. Of ik spuit die velgen gewoon grijs. Ook leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij is grijs (met bruine roestvlekken) pas echt pauper, maar ik ben opgegroeid in de tijd dat dat standaard was en wieldoppen luxe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bouwfraude schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:12:
[...]

Er zijn genoeg tests waar winterbanden het vrij slecht doen t.o.v. zomerbanden als het niet koud is.
Er zijn zelfs tests waarbij winterbanden het altijd slechter doen dan banden, met 1 uitzondering: sneeuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
nogal wiedes, enkel winterbanden hebben lamellen die ingrijpen in de sneeuw (of modder in geval van M+S)
dat kan net het verschil betekenen tussen weg kunnen rijden of hopeloos gas geven en geen centimeter vooruit komen :P

elk jaar is dat overigens weer een feest hier in de straat, mensen lijken niet te begrijpen dat je met rustig gas geven en soms wat 'heen en weer wiegen' veel meer bereikt dan domweg gas geven en... weetikveel.. hopen op een wonder ofzo 8)7
ook met zomerbanden is prima te rijden, maar niet als je je ondergrond in ijs aan het veranderen bent :P

hetzelfde met een setje ouwe automatten, niet weggooien maar bewaren voor in de winter. hoef je de buurman niet uit z'n schoonheidsslaapje te halen voor een duwtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorig jaar zelfs een paar weken met een opgerold oud tapijt in mij Opel Vivaro van mijn werk gereden, heeft me een paar keer uit de brand geholpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Bij mij liggen de "nieuwe" winterbanden ook klaar in de berging, namelijk Goodyear Ultra Grip 8 in de maat 185/65R15 op mooie originele BMW velgen. Wordt waarschijnlijk nog wel een beetje tricky onder de Cabrio. 185 is wel erg smal namelijk (normaal is de smalste maat 205), maar in de sneeuw zal ik tenminste geen problemen hebben.

En er ligt een in 2 stukken gesneden rubberen deurmat (zo'n mat van rubberringen), pioniersschep en zoutvaatje klaar, voor als de sneeuw weer met bakken naar beneden komt.

Nadat ik vorig jaar om 6 uur 's nachts in Utrecht vast heb gestaan zonder materiaal, wil ik dat zo veel mogelijk voorkomen...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Passen die wel? Bij de E46 gaan 15" velgen namelijk niet samen met de 6 cilinders vanwegen de grotere remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

shameete schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 23:54:
nogal wiedes, enkel winterbanden hebben lamellen die ingrijpen in de sneeuw (of modder in geval van M+S)
dat kan net het verschil betekenen tussen weg kunnen rijden of hopeloos gas geven en geen centimeter vooruit komen :P

elk jaar is dat overigens weer een feest hier in de straat, mensen lijken niet te begrijpen dat je met rustig gas geven en soms wat 'heen en weer wiegen' veel meer bereikt dan domweg gas geven en... weetikveel.. hopen op een wonder ofzo 8)7
ook met zomerbanden is prima te rijden, maar niet als je je ondergrond in ijs aan het veranderen bent :P

hetzelfde met een setje ouwe automatten, niet weggooien maar bewaren voor in de winter. hoef je de buurman niet uit z'n schoonheidsslaapje te halen voor een duwtje.
Yupz, heb regelmatig met zomerbanden rustig door flinke sneeuw kunnen rijden. Voor het wegrijden zet ik `m dan altijd in z`n 2. Minder toeren (daar heb je met een jap al snel last van) en toch normaal weg kunnen rijden.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Nu online
Vorig jaar ook ellende meegemaakt hier op de parkeerplaats mee gemaakt. Hier schuiven ze eerst alle sneeuw van de weg af en daarna een laag zout erover. De sneeuw schuiven ze alleen voor alle parkeerplaatsen:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/20qgbi9.jpg

Bovenstaand was begin winter, lag net 10 cm. Dag erna lag er een goede 25-30 cm en voor elk parkeervak een stapel sneeuw van ruim 40 cm dat aan de kant geschoven was. Kwam er met de zomerbanden niet uit en uiteindelijk de auto moeten uitgraven.

Diezelfde avond winterbanden gehaald en de volgende dag was dat stapeltje sneeuw geen enkel probleem. De spoortunnel kon ik ook gewoon rustig op de helling blijven staan, terwijl ik er bijna een keer naar beneden gleed op de zomerbanden. Dan lach je niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Even spammen, maar ik heb nog een paar mooie banden en velgen te koop staan: http://link.marktplaats.nl/480264020 :p

Ik heb er vorig jaar maar kort mee gereden. Ik geef toe het heeft wel wat meer grip bij wegrijden, zeker in de sneeuw. Maar voor dat kleine beetje zal het met mijn goede zomerbanden ook wel lukken...

Was toch een dure grap, originele velgen en Michelin banden. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ET 18 is voor een 307 eigenlijk helemaal niet passend......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:40

vhal

ಠ_ಠ

Ben zelf ook aan het kijken voor banden onder mijn Ford Fiesta (MK7), momenteel zitten er 195/45/16 continental banden onder en ik twijfel nog of ik naast dit setje een extra setje aanschaf of dat ik gewoon winterbanden op mijn zomervelgen gooi. Ik kan me voorstellen dat het omwisselen niet helemaal lekker is voor je banden. Een ander nadeel zou eventueel pekelaanslag op de zomervelgen kunnen zijn maar deze worden sowieso beschermd door een velgenwax.

Ik kan ook kijken voor een setje stalen 14" velgen met een minder brede band. Helaas zoek ik me een ongeluk naar een geschikte ET waarde voor mijn auto. Blijkbaar kan alles tussen de 32 en 45. Steek is 4x108.

Opslag is ook even een issue...waar laat je die dingen :/ (onze bergruimte is vrij klein)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb een setje Vredestein Snowtrac 3 185/65/15 voor mijn Fiesta ST uit 2008.

Normaal zit er 17" 205/45/17 onder, dus heb iets smaller en gewoon op zware stalen velgen genomen, rijd echt super, veeel meer grip als het nat en/of koud is, en ook in de sneeuw geen enkel probleem, ook in dikke pakken in oostenrijk geen kettingen nodig gehad.

Ik ga ze er denk ik half/eind oktober weer onder zetten, hangt er beetje vanaf wat het weer doet als het dan nog gewoon te warm is gaan ze er later onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

deepbass909 schreef op zondag 04 september 2011 @ 00:52:
Bij mij liggen de "nieuwe" winterbanden ook klaar in de berging, namelijk Goodyear Ultra Grip 8 in de maat 185/65R15 op mooie originele BMW velgen. Wordt waarschijnlijk nog wel een beetje tricky onder de Cabrio. 185 is wel erg smal namelijk (normaal is de smalste maat 205), maar in de sneeuw zal ik tenminste geen problemen hebben.
in sneeuw = smaller = beter
voor de rest is het toch een kwestie van je rijstijl aanpassen? Of ga je met smallere banden zonder enige vorm van waarschuwing de bocht uit?
En er ligt een in 2 stukken gesneden rubberen deurmat (zo'n mat van rubberringen), pioniersschep en zoutvaatje klaar, voor als de sneeuw weer met bakken naar beneden komt.

Nadat ik vorig jaar om 6 uur 's nachts in Utrecht vast heb gestaan zonder materiaal, wil ik dat zo veel mogelijk voorkomen...
toch wel apart.
Ga al bijna 15 jaar naar oorden waar veel sneeuw de gewoontje is, maar heb nog nooit moeilijkheden gehad zonder dat ik ook maar iets van dat soort spul bij me had. De laatste 10 jaar zijn winterbanden overigens wel vaste prik.
Maargoed, het hoeft maar een keer te gebeuren. M'n ouders hebben een soortgelijke ervaring gehad zoals jij en hebben sindsdien (Oostenrijk, 1981) matten, scheppen en andere sneeuwhulp in de auto liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

fsfikke schreef op zondag 04 september 2011 @ 01:31:
Passen die wel? Bij de E46 gaan 15" velgen namelijk niet samen met de 6 cilinders vanwegen de grotere remmen.
De E36 heeft nog relatief kleine remmen (286mm geventileerd voor, 286mm geventileerd achter) waar 15" nog net omheen past. Ze moeten daarnaast wel passen, want ik rij nu ook op 15" ;)
YellowCube schreef op zondag 04 september 2011 @ 20:18:
[...]

in sneeuw = smaller = beter
voor de rest is het toch een kwestie van je rijstijl aanpassen? Of ga je met smallere banden zonder enige vorm van waarschuwing de bocht uit?

[...]
M'n Compact gooide z'n kont al af en toe naar buiten op 195 en die was een goed 400kg lichter, dus ik ben benieuwd. Over het algemeen rij ik rustig en is aanpassen van de rijstijl niet het grootste probleem.
Dat het in de sneeuw beter is, weet ik, het gaat om de dagen zonder sneeuw, die in Nederland toch meer voorkomen.
toch wel apart.
Ga al bijna 15 jaar naar oorden waar veel sneeuw de gewoontje is, maar heb nog nooit moeilijkheden gehad zonder dat ik ook maar iets van dat soort spul bij me had. De laatste 10 jaar zijn winterbanden overigens wel vaste prik.
Maargoed, het hoeft maar een keer te gebeuren. M'n ouders hebben een soortgelijke ervaring gehad zoals jij en hebben sindsdien (Oostenrijk, 1981) matten, scheppen en andere sneeuwhulp in de auto liggen.
Ik heb ook maar 1 keer echt een probleem gehad met wegkomen uit een parkeervak. Dat was een enkel vak parallel aan de straat in Lombok, Utrecht. Die straat was erg smal en liep vrij sterk af richting stoep en het was in een nacht dat er 20cm sneeuw was gevallen. Ik ben toen een half uur bezig geweest om uit het vak te komen... Het grootste probleem was het ontbreken van ruimte om rustig uit het vak te kunnen sturen. Ik moest direct redelijke scherp sturen en dat resulteerde in alleen maar vooruit glijden over de voorwielen. Achteruit had evenmin effect. Uiteindelijk kreeg ik het voor elkaar met de achterwielen op de stoep te komen en haaks op het vak te komen te staan. En daarna tegen het verkeer in de straat uit te rijden (gelukkig maar 10 of 20 meter en midden in de nacht zonder overig verkeer ook maar in de buurt).

Dat was de eerste en voorlopig ook de laatste keer dat ik in een dergelijke situatie zat en hopelijk duurt het nog heel lang voor het weer gebeurd. Achterwielaandrijving was toen in ieder geval een groot nadeel...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 18:59
Ik rij het hele jaar door op winterbanden. Puur omdat ik een Mercedes rij uit 1985 die geen veiligheidssystemen aan boord heeft. Wanneer ik vol het gas intrap slaat de achterkant om en ben je hem kwijt. Winterbanden zijn zachter en geven mij veel meer grip (maw: kan ik harder door bocht! :9 )
Ik rij altijd op continental wintercontact banden (195/65/15) en die zijn met 75 euro per stuk prima te doen! Zowel in de winter als in de zomer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ofwel: Ik rij als een lompe boer en daarom op banden die enigszins vergevingsgezind zijn.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

wtfuk, geen zomerband meer te krijgen, begint het winterbandenseizoen nou al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

deepbass909 schreef op zondag 04 september 2011 @ 23:13:
[...]

Dat was de eerste en voorlopig ook de laatste keer dat ik in een dergelijke situatie zat en hopelijk duurt het nog heel lang voor het weer gebeurd. Achterwielaandrijving was toen in ieder geval een groot nadeel...
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/h7t9J2DRVJslvhYGXE8U16L7/full.jpg
hier wel eens van gehoord?
Spray on sneeuwkettingen (zoals ze het zo mooi noemen). Het schijnt heel aardig te werken in situaties zoals jij omschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

ID-College schreef op zondag 04 september 2011 @ 23:55:
Ik rij het hele jaar door op winterbanden. Puur omdat ik een Mercedes rij uit 1985 die geen veiligheidssystemen aan boord heeft. Wanneer ik vol het gas intrap slaat de achterkant om en ben je hem kwijt. Winterbanden zijn zachter en geven mij veel meer grip (maw: kan ik harder door bocht! :9 )
Ik rij altijd op continental wintercontact banden (195/65/15) en die zijn met 75 euro per stuk prima te doen! Zowel in de winter als in de zomer..
Uhm, je weet dat zomer of all-season banden over het algemeen meer grip geven? Juist op de winterbanden gooide ik mijn Compact al snel dwars als het wat warmer was in combinatie met regen.
En misschien een idee om je rijstijl iets aan te passen? Want zo listig is een oude Merc echt niet.
YellowCube schreef op maandag 05 september 2011 @ 07:11:
[...]

[afbeelding]
hier wel eens van gehoord?
Spray on sneeuwkettingen (zoals ze het zo mooi noemen). Het schijnt heel aardig te werken in situaties zoals jij omschrijft.
Die ken ik nog niet en heb ik eigenlijk ook nog nooit gezien. Als het komende winter weer zo'n winter wordt als afgelopen jaar, dan misschien maar eens opzoek naar dat busje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 22:15
ID-College schreef op zondag 04 september 2011 @ 23:55:
Oftewel je hebt er ooit slechte zomerbanden onder gehad (waarschijnlijk hele harde) en die vergelijk je nu met winterbanden die standaard wat zachter zijn. Koop gewoon goede zomerbanden en bewaar die winterbanden voor de winter. Je zult merken dat je winterbanden veel langer mee gaan en dat je in de zomer plotseling nog meer grip hebt.
deepbass909 schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:22:
[...]
Die ken ik nog niet en heb ik eigenlijk ook nog nooit gezien. Als het komende winter weer zo'n winter wordt als afgelopen jaar, dan misschien maar eens opzoek naar dat busje.
Dat spul werkt best goed, je moet er alleen wel rekening mee houden dat zodra je ook maar 1 meter weg zonder sneeuw tegen komt het er al af is. Als het gaat om het wegrijden uit een parkeervak is dat natuurlijk geen probleem, maar let er wel goed op dat je daarna dus snel je extra grip weer kwijt bent als je aan het rijden bent.

[ Voor 26% gewijzigd door redwing op 05-09-2011 09:33 ]

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

bouwfraude schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 18:12:
Dan moet je de juiste winterbanden kiezen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Zojuist even de dealer gebeld voor een setje banden + stalen velgen.

4 x 195/50/15 vredestein Snowtrac (ze hebben alleen maar snowtracs) met 4 stalen wielen, wielmoeren, montage en uitbalanceren.

Inclusief BTW kwam ik dan uit op 550 euro,-

Nou staan er natuurlijk aardig wat gebruikte setjes op MP rond de 300-400 euro maar dan heb je ook het gedoe met het ophalen (benzine kosten), het monteren + uitbalanceren en het is maar de vraag of alles past.

Geen idee of dit een redelijke prijs is...
:/

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:13
Voor 550,- euro vind ik dit een nette prijs.

4 velgen á 50 euro p/s. = 200
4 banden á 75? euro p/s. = 300
montage, wielmoeren, uitbalanceren = 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Inderdaad, die prijs klopt wel. Als je gaat rondshoppen bij andere bandenboeren wordt het hooguit tientjeswerk.

2 jaar geleden kwam ik op 460 euro voor 4 Snowtrac's plus stalen velg (175/65R14), inclusief montage.
De velgen alleen al waren 50 euro per stuk, dus de eerste 200 euro heb je zo al te pakken.

Uiteindelijk bleek die bandenboer voor een mooi prijsje nog een setje 2ehands Firestone Winterhawk te hebben liggen, net 3 maanden gebruikt. Daar ben ik nog steeds erg tevreden over.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep ik heb ze, en ze staan op dit moment fijn op zolder aangezien de zomerbanden er onder liggen :)

Half oktober gaan we maar weer eens wisselen, stuk relaxter als je dat gewoon zelf kan doen. Vroegah had ik maar 1 set velgen en was het gekloot, en daarvoor had ik een leaseauto dus moest het allemaal voor 10 cent. Dit is een stuk relaxter dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Bij mij liggen de winterbanden voor de privé auto alweer 3 maanden in de schuur. Van de zomer een mooi setje gebruikt kunnen overnemen met dezelfde (originele) velgen als onder de auto. Moet eigenlijk alleen nog ff op zoek naar een mooie aanbieding voor een garagekrik zodat ik ze gewoon voor de deur kan wisselen en niet afhankelijk ben van de complete chaos bij de bandenboer zodra de eerste vlok sneeuw valt.

Iemand nog tips voor garagekrik? Hoeft verder weinig bijzonders te zijn aangezien ik hem alleen voor bandenwissel ga gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Sander op 05-09-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ik denk dat die 550 euro wel ok is. Wat iemand hierboven al zei, het wordt dan echt tientjeswerk als je elders gaat kijken. In oktober moet de auto toch voor een beurt dus dan kan ik alles in 1 keer afhandelen.

Tnx :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
nette prijs hoor, ik heb afgelopen vrijdag gevraagd wat 4 stuks 15" stalen velgen kosten, en dit kwam op 400 euro uit.
ze ging het eerst nog via de leasemij. proberen, als dat niet lukt dan ga ik wel even rondkijken.
wellicht dat mijn bandenboer waar ik vroeger voor mijn eigen wagens kwam nog wat heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sander schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:31:
Bij mij liggen de winterbanden voor de privé auto alweer 3 maanden in de schuur. Van de zomer een mooi setje gebruikt kunnen overnemen met dezelfde (originele) velgen als onder de auto. Moet eigenlijk alleen nog ff op zoek naar een mooie aanbieding voor een garagekrik zodat ik ze gewoon voor de deur kan wisselen en niet afhankelijk ben van de complete chaos bij de bandenboer zodra de eerste vlok sneeuw valt.

Iemand nog tips voor garagekrik? Hoeft verder weinig bijzonders te zijn aangezien ik hem alleen voor bandenwissel ga gebruiken.
Wat is er mis met de gewone krik die bij je auto zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Soms is die niet zo goed bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Ik heb ze, ik vermoed dat ik ze in november laat wisselen, tenzij het komende maand al goed koud wordt.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:48:
Met een garagekrik staat hij flink steviger en kan je twee wielen per keer wisselen. Dan hoef je maar twee keer te krikken in plaats van vier.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:48:
[...]

Dat is een slap ding waarmee je 100 keer moet zwengelen om een wieltje van de grond te krijgen. Die krik is bedoeld om een keertje langs de kant van de weg een wiel te wisselen, niet om regelmatig te gebruiken.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:56:
Soms is die niet zo goed bereikbaar.
Voor 5 euro heb je er 1 op Marktplaats.
Gonadan schreef op maandag 05 september 2011 @ 11:59:
[...]

Met een garagekrik staat hij flink steviger en kan je twee wielen per keer wisselen. Dan hoef je maar twee keer te krikken in plaats van vier.
Oh ja, dat scheelt zeker 10 minuten. Als het al 10 minuten is. Ik geloof best dat dat belangrijk is als je zeg 100 banden per dag wisselt. Maar 4 stuks in maart en 4 stuks in oktober?
AtleX schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:03:
[...]

Dat is een slap ding waarmee je 100 keer moet zwengelen om een wieltje van de grond te krijgen. Die krik is bedoeld om een keertje langs de kant van de weg een wiel te wisselen, niet om regelmatig te gebruiken.
100% mee eens.

Echter, 2 keer per jaar 4 keer krikken noem ik geen regelmatig gebruik. Voor die 8 keer krikken per jaar ga je toch geen grote en dure garagekrik in je schuur zetten?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ach 2 keer per jaar even dat krikje gebruiken valt toch best mee?

Voor garagebenodigdheden: www.powerplustools.eu. Je zou natuurlijk ook eens bij de bekende automateriaalzaken kunnen gaan kijken: Heuts of Halfords. Of afwachten totdat de Aldi ze weer eens in de aanbieding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb destijds een krik voor 2-3 tientjes gehaald bij de Aldi. Niet de allerbeste krik, maar veel beter dan dat gare schaarkrikje die bij mijn auto zit.

Om bij de schaarkrik van de auto te komen:
- kofferbak leegmaken
- bodembedekking uit kofferbak halen
- bout losdraaien om reservewiel te laten zakken
- reservewiel eruit halen
- krik uit reservewiel halen
- 100x draaien om auto op juiste hoogte te krijgen

Nee, dan pak ik liever gewoon de koffer uit de garage. Enige wat ik nog moet hebben is een fatsoenlijke kruissleutel, want die van mijn auto gaat binnenkort breken ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Dat ding van de Aldi is regelmatig in de aanbieding. Volgens mij is het dezelfde krik als ze bij Halfords verkopen voor 5 tientjes. Hij wordt ook in een complete set verkocht met assteunen en wat andere zooi en die is vanaf morgen weer in de aanbieding bij de Makro.

Het is geen fantastisch spul, maar zeker goed genoeg en vooral handiger dan zo'n schaarkrikje. Hij stort ook echt niet zomaar in, al geldt nog steeds het devies: onder de auto klussen = assteunen gebruiken. Maar dat geldt eigenlijk met iedere krik.

[ Voor 7% gewijzigd door dreamscape op 05-09-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:09:
Oh ja, dat scheelt zeker 10 minuten. Als het al 10 minuten is. Ik geloof best dat dat belangrijk is als je zeg 100 banden per dag wisselt. Maar 4 stuks in maart en 4 stuks in oktober?

100% mee eens.

Echter, 2 keer per jaar 4 keer krikken noem ik geen regelmatig gebruik. Voor die 8 keer krikken per jaar ga je toch geen grote en dure garagekrik in je schuur zetten?
Dat is dan jouw keuze, je vroeg wat het verschil was, nu weet je het. Anderen hebben misschien meer over voor het gemak. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-09 15:35
Heb nu zitten kijken voor winterbanden wat ik echt nodig zal moeten hebben als er een pak sneeuw lig (280pk op achter wielen)

Zit nu te kijken voor velgen met band

velgen €215,- per velg
banden €175,- per band

Word opzich een duur grapje.

En voor dat opkrikken van je auto heb ik zelfs een autobrug staan in de schuur :P

[ Voor 14% gewijzigd door itsleon op 05-09-2011 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

215 euro... Zijn dat velgen met het ferrari logo erin gegraveerd of zo?

Ik snap ook wel met zo'n specificaties dat het niet om de gemiddelde bandenmaat gaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 13-09 07:55

SeatRider

Hips don't lie

DrivinUCrazy schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:56:
215 euro... Zijn dat velgen met het ferrari logo erin gegraveerd of zo?

Ik snap ook wel met zo'n specificaties dat het niet om de gemiddelde bandenmaat gaat. ;)
Hoezo eigenlijk niet, je gaat toch sowieso in de winter niet al die 280pk's gebruiken, kunnen er best wat smallere bandjes onder. Mijn zomerunits zijn 205mm op 16" lichtmetaal en de wintersloffen 185mm op 15" staal.

En daar heb ik 230 euro voor betaald (alles nieuw!)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 12:09:
[...]

Voor 5 euro heb je er 1 op Marktplaats.

[...]

[...]

100% mee eens.

Groot en duur niet, kijk als ik vaker zou klussen aan de auto zou ik een dure kopen. Maar eentje voor paar tientjes maakt het werk een stuk sneller en veiliger (en dus makkelijker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 19:34

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Een vriend van me ging ook een keer zelf winterbanden wisselen met de standaardkrik van z'n Renault Megane. Na drie wielen was de krik te verrot om het vierde wiel nog te kunnen verwisselen.

Bij de lokale bandenboer kost het wisselen van de vier wielen me 32 euro en een half uurtje. Dan zitten de vier wielen keurig met het juiste moment vastgedraaid en hoef ik me nergens zorgen over te maken. Voor dat geld ga ik echt niet nog een keer zelf lopen prutsen..

[J|O|R] <- .signature.gz

Pagina: 1 ... 26 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.