[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 13

Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste
Acties:
  • 362.243 views

Onderwerpen

Alle 146 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 16:46

Bosmonster

*zucht*

jasjenl schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 23:34:
[...]
In sommige opzichten zal de ouder local dimming serie beter zijn, met name het tegelijkertijd weergeven van donkere en lichte beelden. Maar ook local dimming was/is niet perfect. Ik zou persoonlijk liever wachten op de nieuwe local dimming serie, ik denk dat die net wat verfijnder zullen werken dan de oude. Maar zonder die gezien te hebben, valt daar natuurlijk nog niet echt veel over te zeggen.
Mjah, hoe lang gaat dat nog duren :P En dan duurt het weer een paar maanden voor de prijs interessant wordt. M.a.w. dan zijn we waarschijnlijk minimaal een half jaar verder en dan wordt de 2010 line-up al weer bijna bekend gemaakt :+

Ik ga van het weekend nog eens de 6000 goed inspecteren op dimming, zwartwaardes, artifacten en kijkhoek.

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 15-04-2009 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
ALPACINO schreef op woensdag 15 april 2009 @ 09:39:
Ik heb gemerkt dat films die ik via een zender bekijken wat sneller gaan dan op mijn beeldbuis tv. Vervolgens krijg ik de indruk dat een amateur opname is.

Is dit de bedoeling of moet ik mijn A656 anders instellen?
Zoek even bij je opties en gooi 100hz uit. Amateuropname-feeling komt door 100hz meestal, de 6-serie is geen ster in 100hz interpolatie.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDhits
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Anoniem: 298056 schreef op maandag 13 april 2009 @ 20:56:
ik snap niet goed hoe je enkel de 7 en de 8 serie vernoemt. De 6 serie heeft toch een identiek beeld aan de 7 serie, gewoon geen dlna en widgets.
Ik heb heb toch echt over de 7 en de 9 serie, niet de 8... en de 756 heeft inderdaad de extra mogelijkheden maar nagenoeg hetzelfde beeld als de 6-serie maar de 786 is het model met local-dimming.

Dus met 7 en 9 serie bedoel ik de 786 en de 956 en niet de 756 aangezien deze geen local-dimming leds heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237857

Ik heb net, sinds 11-04-2009 de UE40b6000vx gekocht en ik heb er nog geen seconde spijt van.

De full-screen bij hdmi moet je wel opzetten, want hdmi's staan standaard op 16:9 en heb je precies overscan.
Local dimming heeft deze niet, maar de zwart-niveau's zijn echt wel goed. Lijkt een plasma scherm zonder de nadelen ervan, maar dan met de scherpheid van een LCD, je moet inderdaad wel wat tweaken, maar is persoonlijke smaak, zoals gewoon analoog beeld (wat heel goed is voor zo'n louise analoog kabel te zijn) zet je bv op natuurlijk en HD films op dynamisch, scherpte-graad op hdmi sloten staan halverwege op 50 maar ik heb ze eender naar 15 gezet wat nog scherp blijf maar zonder de extra korrels.

Ik gebruik een htpc met een geforce 9400gs integrated met hdmi op 1080p@24hz (24p functie) met XBMC :p en een 1080p mkv ziet er phenomenaal goed uit:p

Kijkhoek is inmens goed, ik had dit ook gelezen als commentaar dat dit slecht zou zijn, echter kon ik niet goed volgen omdat ik dat in de winkel juist goed vond.

ook ps3, xbox 360 doet ie goed
Er zit tevens een mini-scart to scart conversie stukje bij, dus je hebt nog wel 1 normale scart ter beschikking.

Kortom een schitternde tv... Kleuren zijn tevens subliem, zoals ik al plasma kwaliteit.

De frame zelf is mooi maar o zo delicaat, minste veeg zie je erop...

Beeld belichting is tevens mooi verdeeld over het scherm, je zit niet de achtergrondverlichting zoals op een lcd wat normaal gezien logisch is gezien de led's, maar het valt toch op als je van een lcd-tv komt

Echt een aanrader, ik geef wel toe dat ik geen professional ben, maar zowel SD als HD content ziet er goed uit, 100hz functie heeft soms zijn fouten, maar wel een leuk speelte om coole echtheid in de films te brengen.
En 1080p bluray rocks natuurlijk ;)
Ik heb wel die 100hz funcite op manueel gezet zodanig dat deze niet zo agressief uit de hoek komt. Gelukkig is er veel aanpasbaar voor de persoonlijke touch;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06 15:56
LiquidT_NL schreef op woensdag 15 april 2009 @ 09:57:
[...]

Zoek even bij je opties en gooi 100hz uit. Amateuropname-feeling komt door 100hz meestal, de 6-serie is geen ster in 100hz interpolatie.
Volgens mij heeft de le32656 als enige geen 100hz functie. Ik heb ook in de opties gezocht en kan niets vinden over 100Hz.
Andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-05 14:10
Hier even een impressie van de UE46B7000 die ik begin april heb gekocht:

Zoals djbase al aangeeft haarscherp beeld, het zwart is heel erg zwart :) Via streaming nogal wat 1080p mkv files afgespeeld van me PC boven en ziet er inderdaad erg scherp uit :) Ook GTA IV spelen op dit scherm is een verademing op me 360 :)

Voor streaming heb ik de Samsung PC Share Manager 2.0 gebruikt op me PC boven, qua beeld doet deze het goed maar jammer dat je niet van netwerkschijven kan streamen en het crasht af en toe.

Met TVersity werkt het helaas (nog) niet, ik moet nog ff verder kijken want volgens een onofficiële guide zou het moeten kunnen op een Samsung scherm met een hoop getweak, maar nog niet aan de praat gekregen.

Met Twonky Media streamer werkt het wel maar beeldkwaliteit is dan niet zo goed en niet in te stellen.

Wat gebruik jij hiervoor djbase?

Hoe zit het trouwens met het streamen van mkv files en geluid? Want alle merk HD demos (Hitachi, BenQ etc) die ik nu heb afgespeeld hadden geen geluid, bij het streamen van wmv files had ik wel geluid.

Ik moet nog ff kijken wat nu de beste settings zijn voor het scherm, heb gespeeld met dynamisch contrast, standaard e.d. en de beeldverbetering functies aan en uit. Maar zelfs met alles uit lijkt het wel alsof het scherm nog steeds zelf de helderheid bepaalt. Bijvoorbeeld bij Lost DVD's die ik nu aan het kijken ben dan zal die bij het begin en het eind waar je in het wit LOST en de aftiteling ziet staan dit wit terugbrengen naar donkergrijs... Volgens mij zei iemand een paar pagina's terug iets soortgelijks.

En op de één of andere manier wil die niet via teletekst weergeven welk programma momenteel afspeelt per kanaal. Ik krijg dit ook niet aan de praat :?

Ik moet de voet trouwens nog even opnieuw monteren want hij helt ietsje naar links zoals ook te zien is op de volgende (slechte GSM) foto's: http://www.xs4all.nl/~mvgemert/schermverkleind/

Sorry voor lange impressie... WALL OF TEXT hits you for 1.346.764 lol

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

Heb een wazig probleem.
Heb een Samsung LE40A557 lcd tv met daaraan een Samsung HT-A100 theatre setje.
nu heb ik alles op de tv aangesloten met hdmi en de tv optisch aangesloten op de HT-A100 set waardoor al het geluid nu loopt via de audio set. (tv,xbox,wii)
nu heb ik last van dat er teveel bass uit de woofer komt en ik krijg het niet naar beneden ingesteld.
lijkt wel of de optische uitgang op de tv word uitgesloten van de equalizer van de tv want als ik hem bv op entertainment
kan de bass ook niet instellen op de samsung ht-a100 set.

kan je in service mode op de samsung tv's wel audio settings aanpassen van de optische uitgang?
of zal ik van de tv en audio set de firmware's upgraden in de hoop dat er dan een fix in zit?
lees namelijk dat er meer mensen zijn met het zelfde probleem alleen nergens een oplossing.

zit nu met overtollig veel bass en dat sucked:(

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 151407 op 15-04-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

MaTr1x schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:35:

Ik moet nog ff kijken wat nu de beste settings zijn voor het scherm, heb gespeeld met dynamisch contrast, standaard e.d. en de beeldverbetering functies aan en uit. Maar zelfs met alles uit lijkt het wel alsof het scherm nog steeds zelf de helderheid bepaalt. Bijvoorbeeld bij Lost DVD's die ik nu aan het kijken ben dan zal die bij het begin en het eind waar je in het wit LOST en de aftiteling ziet staan dit wit terugbrengen naar donkergrijs... Volgens mij zei iemand een paar pagina's terug iets soortgelijks.
Dat is een van de issues momenteel met de dimming-functie inderdaad. En tevens de reden dat ik erg twijfel over de nieuwe LED's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Anoniem: 151407 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:43:

kan je in service mode op de samsung tv's wel audio settings aanpassen van de optische uitgang?
Even kijken misschien?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat kan ik vanavond wel doen maar misschien weet iemand het of er een optie is voor optical out settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_rot
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:57
MaTr1x schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:35:

Voor streaming heb ik de Samsung PC Share Manager 2.0 gebruikt op me PC boven, qua beeld doet deze het goed maar jammer dat je niet van netwerkschijven kan streamen en het crasht af en toe.
hier is een oplossing voor in vista:
Je kan niet een netwerk schijf direct sharen via samsung manager.
Dit kan wel via een symbolische koppeling: cmd prompt:
mklink /D C:\NASVideo \\NAS\Data\...
Het bijwerken in de samsung manager kan dan wel even duren!!

Groetjes Manfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 15:56

jasjenl

Liab A Tymo

Ik snap écht niet hoe mensen glashard kunnen zeggen dat de kijkhoek zo geweldig is, als je kijkt naar deze post van mezelf. De kijkhoek is gewoon matig, zelfs op een afstand van ruim 3 meter vanaf mijn 40 inch model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
jasjenl schreef op woensdag 15 april 2009 @ 15:49:
Ik snap écht niet hoe mensen glashard kunnen zeggen dat de kijkhoek zo geweldig is, als je kijkt naar deze post van mezelf. De kijkhoek is gewoon matig, zelfs op een afstand van ruim 3 meter vanaf mijn 40 inch model.
Dat komt omdat de meeste consumenten niet objectief naar hun aankoop kijken maar, terwijl ze haast in hun broek pissen van enthousiasme, de blije-consumenten-bril opzetten en ALLES van hun TV de hemel inprijzen. Ik heb wel eens bij mensen thuis geweest die hun LCD zo mooi zwart vonden, terwijl het backlight langs alle kanten bleed en het scherm gewoonweg GRIJS is, niet het verlichte zwart maar echt GRIJS.

Ach, whatever floats their boats, maar ik vind het meer reviews voor op kieskeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

jasjenl schreef op woensdag 15 april 2009 @ 15:49:
Ik ga morgenavond even de 6000 bekijken bij de MM om de hoek o.a. voor de kijkhoek. Daar had ik eerder eigenlijk niet zo opgelet namelijk.

Stom genoeg staat in de Sharp review op de frontpage het volgende:
Zoals de foto aantoont, heeft het scherm dankzij de led-backlights een uitstekende kijkhoek.
Dat lijkt me dus 0,0 met de LED-backlights te maken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Matrix : ik heb 6000 reeks, dus geen mediaplay functie en geen netwerkkabel in tv

Ik heb een HTPC waar ik ales mee afspeel, deze hangt via HDMI, er zit een core2duo e8400 in met geforce 9400gs gigabyte mb, er staat een gefinetunede vista op en start een recente svn build van XBMC op.
Dit speelt nagenoeg alles af... op bluray na, mja ik was al verslaafd aan XBMC sinds xbox1 generatie en ik haat iets niet te kunnen afspelen, vandaar dat dat het enigste manier is om alles te doen, ik heb hem wel een silverstone milo (ml02) kast gestopt zodat het nog een beetje hifi materiaal eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Bosmonster schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:30:
Ik ga morgenavond even de 6000 bekijken bij de MM om de hoek o.a. voor de kijkhoek. Daar had ik eerder eigenlijk niet zo opgelet namelijk.
Ga dan wel eerst echt 100% recht voor de tv zitten en beoordeel vanuit die positie de kijkhoek door te gaan schuiven. Het probleem in de meeste winkels is namelijk dat je beginpositie al niet correct is en juist vanuit die beginpositie zie je dat de kijkhoek maar matig is. Maar als je al half schuin voor de tv staat en dan van opzij gaat kijken, zal het verschil niet zo groot zijn. Wellicht dat daarom mensen denken dat de kijkhoek wel goed is. Als je echter begint vanuit een positie die echt 100% recht ervoor is, dan zie je wel wat ik bedoel.
LiquidT_NL schreef op woensdag 15 april 2009 @ 16:02:
[...]

Dat komt omdat de meeste consumenten niet objectief naar hun aankoop kijken maar, terwijl ze haast in hun broek pissen van enthousiasme, de blije-consumenten-bril opzetten en ALLES van hun TV de hemel inprijzen. Ik heb wel eens bij mensen thuis geweest die hun LCD zo mooi zwart vonden, terwijl het backlight langs alle kanten bleed en het scherm gewoonweg GRIJS is, niet het verlichte zwart maar echt GRIJS.

Ach, whatever floats their boats, maar ik vind het meer reviews voor op kieskeurig.
Tja, ik snap dat niet. Ik beoordeel een product gewoon op wat het is en ik ga het niet mooier maken dan het is. Als het een goed product is, zal ik dat ook zo vermelden, maar ik ga niet allerlei zwaktes van het product vergoeilijken omdat ik het nu eenmaal gekocht heb. Maar ik heb soms ook wel eens het idee dat sommige mensen echt niet zien hoe slecht het beeld op sommige tv's is, waarvan ik dan denk: het ziet er niet uit...

[ Voor 39% gewijzigd door jasjenl op 15-04-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 297772

Bosmonster schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:49:
[...]

Dat is een van de issues momenteel met de dimming-functie inderdaad. En tevens de reden dat ik erg twijfel over de nieuwe LED's.
Ik heb net deze tv in het echt gaan bekijken en ik zou zeggen niet twijfelen maar kopen. Ik heb hem zien staan naast allerlei lcd schermen, plasmas en zelf de kuro en echt ik zweer het deze gaf veruit het beste beeld.

De kijkhoek is zeker ook niet slecht, zeker geen punt! (misschien wel voor iemand die er enorm gevoelig aan is, ik let op details maar mij stoorde het niet.)

Ik kan maar een minpunt geven aan deze tv en dat is dat het scherm ietwat meer beeld reflecteerd dan andere lcd schermen. maar als dit geen punt is is dit de tv dat je moet hebben.

Zelf een paar plasmafreaks dat ik kende zijn nu overtuigd voor LED :) 1ste generatie waren ze echt niet overtuigd, nu wel, volle overtuiging zelf.

Ok er zullen altijd wel details zijn dat sommige extreem perfectionisten over vallen, maar kijk ook wat er op de markt is van concurentie en andere tv's, er kunnen er echt niet veel aan tippen (lees geen enkele). zeker niet voor deze prijs.

ziezo :) mijne is besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:59
Anoniem: 237857 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 11:24:
Ik heb net, sinds 11-04-2009 de UE40b6000vx gekocht en ik heb er nog geen seconde spijt van.

De full-screen bij hdmi moet je wel opzetten, want hdmi's staan standaard op 16:9 en heb je precies overscan.
Local dimming heeft deze niet, maar de zwart-niveau's zijn echt wel goed. Lijkt een plasma scherm zonder de nadelen ervan, maar dan met de scherpheid van een LCD, je moet inderdaad wel wat tweaken, maar is persoonlijke smaak, zoals gewoon analoog beeld (wat heel goed is voor zo'n louise analoog kabel te zijn) zet je bv op natuurlijk en HD films op dynamisch, scherpte-graad op hdmi sloten staan halverwege op 50 maar ik heb ze eender naar 15 gezet wat nog scherp blijf maar zonder de extra korrels.

Ik gebruik een htpc met een geforce 9400gs integrated met hdmi op 1080p@24hz (24p functie) met XBMC :p en een 1080p mkv ziet er phenomenaal goed uit:p

Kijkhoek is inmens goed, ik had dit ook gelezen als commentaar dat dit slecht zou zijn, echter kon ik niet goed volgen omdat ik dat in de winkel juist goed vond.

ook ps3, xbox 360 doet ie goed
Er zit tevens een mini-scart to scart conversie stukje bij, dus je hebt nog wel 1 normale scart ter beschikking.

Kortom een schitternde tv... Kleuren zijn tevens subliem, zoals ik al plasma kwaliteit.

De frame zelf is mooi maar o zo delicaat, minste veeg zie je erop...

Beeld belichting is tevens mooi verdeeld over het scherm, je zit niet de achtergrondverlichting zoals op een lcd wat normaal gezien logisch is gezien de led's, maar het valt toch op als je van een lcd-tv komt

Echt een aanrader, ik geef wel toe dat ik geen professional ben, maar zowel SD als HD content ziet er goed uit, 100hz functie heeft soms zijn fouten, maar wel een leuk speelte om coole echtheid in de films te brengen.
En 1080p bluray rocks natuurlijk ;)
Ik heb wel die 100hz funcite op manueel gezet zodanig dat deze niet zo agressief uit de hoek komt. Gelukkig is er veel aanpasbaar voor de persoonlijke touch;)
Full screen opzetten want je hebt bij 16-9 overscan?? Wat bedoel je daarmee? Bij iedere hdready1080p tv kan je de overscan uitzetten.

HD films op dynamisch? Echt waar? Dat heb ik nog nooit gehoord hoor, maar misschien vind jij het mooi.
En scherpte op 15 bij HD lijkt me nog teveel. HD is immers al scherp van zichzelf.

Wat bedoel je met de 100hz om de echtheid in de films te brengen? De 100hz laat het filmische karakter toch juist verdwijnen?

Veel plezier met het scherm!
Anoniem: 151407 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 13:43:
Heb een wazig probleem.
Heb een Samsung LE40A557 lcd tv met daaraan een Samsung HT-A100 theatre setje.
nu heb ik alles op de tv aangesloten met hdmi en de tv optisch aangesloten op de HT-A100 set waardoor al het geluid nu loopt via de audio set. (tv,xbox,wii)
nu heb ik last van dat er teveel bass uit de woofer komt en ik krijg het niet naar beneden ingesteld.
lijkt wel of de optische uitgang op de tv word uitgesloten van de equalizer van de tv want als ik hem bv op entertainment
kan de bass ook niet instellen op de samsung ht-a100 set.

of zal ik van de tv en audio set de firmware's upgraden in de hoop dat er dan een fix in zit?
lees namelijk dat er meer mensen zijn met het zelfde probleem alleen nergens een oplossing.

zit nu met overtollig veel bass en dat sucked:(
Misschien komt dit omdat de tv stereo uitstuurt?

Kan het helpen om op je geluidsset de DRC functie (compressie van dynamisch bereik) in te stellen
Met deze functionaliteit kan het bereik van de hardste en zachtste geluiden instellen. Deze optie is om te genieten van Dolby Digital-geluid wanneer u 's nachts, bij een laag volume, films bekijkt. Vooral de lage tonen worden dan getemperd.

Ook zou je nog kunnen kijken of je de Pbass kan uitschakelen (laatste knop onderaan de afstandsbediening), maar ik weet niet of hij dit pakt. Kan alleen bij bepaalde audio formaten.
Heel misschien dat het in/uitschakelen van Vsound (naast Pbass) nog kan helpen.

[ Voor 23% gewijzigd door Ferry34 op 16-04-2009 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Repeat

:')

Wat ik raar vind is dat het echte zwart van mn bron niet echt zwart is op mn tv. Als ik een dvd of hd film afspeel op mn pc en dit via hdmi weergeef op mn 40A656 is het zwart niet zo zwart als het kan zijn, want als ik de beeldmodus van de tv op 4:3 zet zijn de balken aan de zijkant een stuk donkerder dan het zwart van de film.
Ik heb geen aanpassingen in helderheid of contrast op mn pc gedaan, dus heeft iemand enig idee hoe dit kan komen?

HDMI zwartniveau op laag zetten lost het overigens wel op, maar dan wordt het hele beeld wel heel erg donker.

[ Voor 11% gewijzigd door Repeat op 16-04-2009 00:59 ]

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand zeggen of de 7020 ook veel reflecteerd in een gewone huiskamer? in de winkel was dit redelijk veel maar de belichting was daar ook nogal ferm

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 297772 op 16-04-2009 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:58
Zie geregeld het onderwerp service menu voorbij komen, wat kan je hier zoal instellen??? behalve zap tijd...

Gaat om een LE37A552

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Anoniem: 297772 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 19:34:
[...]

Ik heb net deze tv in het echt gaan bekijken en ik zou zeggen niet twijfelen maar kopen. Ik heb hem zien staan naast allerlei lcd schermen, plasmas en zelf de kuro en echt ik zweer het deze gaf veruit het beste beeld.

De kijkhoek is zeker ook niet slecht, zeker geen punt! (misschien wel voor iemand die er enorm gevoelig aan is, ik let op details maar mij stoorde het niet.)

Ik kan maar een minpunt geven aan deze tv en dat is dat het scherm ietwat meer beeld reflecteerd dan andere lcd schermen. maar als dit geen punt is is dit de tv dat je moet hebben.

Zelf een paar plasmafreaks dat ik kende zijn nu overtuigd voor LED :) 1ste generatie waren ze echt niet overtuigd, nu wel, volle overtuiging zelf.

Ok er zullen altijd wel details zijn dat sommige extreem perfectionisten over vallen, maar kijk ook wat er op de markt is van concurentie en andere tv's, er kunnen er echt niet veel aan tippen (lees geen enkele). zeker niet voor deze prijs.

ziezo :) mijne is besteld
Auto-dimming en geen localdimming vind ik nou niet echt issues voor "extreem perfectionisten" hoor :S
Repeat schreef op donderdag 16 april 2009 @ 00:22:
Wat ik raar vind is dat het echte zwart van mn bron niet echt zwart is op mn tv. Als ik een dvd of hd film afspeel op mn pc en dit via hdmi weergeef op mn 40A656 is het zwart niet zo zwart als het kan zijn, want als ik de beeldmodus van de tv op 4:3 zet zijn de balken aan de zijkant een stuk donkerder dan het zwart van de film.
Ik heb geen aanpassingen in helderheid of contrast op mn pc gedaan, dus heeft iemand enig idee hoe dit kan komen?

HDMI zwartniveau op laag zetten lost het overigens wel op, maar dan wordt het hele beeld wel heel erg donker.
Heb je een ati kaart of nvidia kaart? Welke catalyst versie gebruik je?

In geval van Ati zou ik even zoeken naar de UseBT601CSC=1 tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien komt dit omdat de tv stereo uitstuurt?

Kan het helpen om op je geluidsset de DRC functie (compressie van dynamisch bereik) in te stellen
Met deze functionaliteit kan het bereik van de hardste en zachtste geluiden instellen. Deze optie is om te genieten van Dolby Digital-geluid wanneer u 's nachts, bij een laag volume, films bekijkt. Vooral de lage tonen worden dan getemperd.

Ook zou je nog kunnen kijken of je de Pbass kan uitschakelen (laatste knop onderaan de afstandsbediening), maar ik weet niet of hij dit pakt. Kan alleen bij bepaalde audio formaten.
Heel misschien dat het in/uitschakelen van Vsound (naast Pbass) nog kan helpen.
pbass staat uit. vsound staat ook uit. als ik beide aan zet word het slechter.
gisteren nog firmwares van tv en audioset geupgrade maar had weinig effect.
drc kan ik nog naar kijken, staat nu op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:06
Anoniem: 297772 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 06:42:
Kan iemand zeggen of de 7020 ook veel reflecteerd in een gewone huiskamer? in de winkel was dit redelijk veel maar de belichting was daar ook nogal ferm
Aangezien de tv zo goed als perfect is maakt dat toch helemaal niets uit? ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Pannekoek81 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 07:43:
Zie geregeld het onderwerp service menu voorbij komen, wat kan je hier zoal instellen??? behalve zap tijd...

Gaat om een LE37A552
Heel veel fine-tune instellingen... Misschien eens kijken doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poffertjesporem
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16-01 11:11
Repeat schreef op donderdag 16 april 2009 @ 00:22:

Ja is heel raar, maar de meeste video renderers maken nog gebruik van het 16-235 ipv het 0-255 bereik (waar 0 uiteraad echt zwart is), omdat dit mooier was op CRT's. Als je Media Player Classic hebt, kan je dit oplossen door de shader 16-235 --> 0-255 [SD][HD] te kiezen, uit het shadermenu dat verschijnt wanneer je een rechterklik doet op het videoscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
LiquidT_NL schreef op donderdag 16 april 2009 @ 09:58:
[...]

Heel veel fine-tune instellingen... Misschien eens kijken doen???
Is optie, maar goed wil meer weten of het echt instellingen zijn om bijvoorbeeld beeld scherper te krijgen ofzo... Maar goed zal vanavond eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Poffertjesporem schreef op donderdag 16 april 2009 @ 10:57:
[...]

Ja is heel raar, maar de meeste video renderers maken nog gebruik van het 16-235 ipv het 0-255 bereik, omdat dit mooier was op CRT's. Als je Media Player Classic hebt, kan je dit oplossen door de shader 16-235 --> 0-255 [SD][HD] te kiezen, uit het shadermenu dat verschijnt wanneer je een rechterklik doet op het videoscherm.
Zo eenvoudig werkt het niet, meestal is het de videokaart die de boel verkloot. Ik heb het zelf ook een tijdje gehad met mijn Ati kaart, maar het bleek dus dat door het gebruiken van de UseBT601CSC=1 tweak het gewoon goed gaat. Vervolgens eventueel bij pixelformat "full range" instellen (in je CCC) en op je Samsung de optie HDMI blacklevel op low zetten.

Het gaat er puur om dat jouw PC de goede blacklevels uitstuurt en je TV ze goed interpreteert. Zonder de UseBT601CSC=1 tweak zal je PC altijd converteren naar 16-235.

Let overigens wel, dat dit probleem niet valt op te lossen na Catalyst 9.1 voor zover ik weet, bij Catalyst 9.2 deed de tweak het niet meer.

Ik weet niet hoe dit werkt bij Nvidia.

[ Voor 18% gewijzigd door LiquidT_NL op 16-04-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 151407 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 09:17:
[...]

pbass staat uit. vsound staat ook uit. als ik beide aan zet word het slechter.
gisteren nog firmwares van tv en audioset geupgrade maar had weinig effect.
drc kan ik nog naar kijken, staat nu op 0.
Mocht het niet lukken dan zou je de stereo ook analoog aan kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

LiquidT_NL schreef op donderdag 16 april 2009 @ 08:42:
[...]

Auto-dimming en geen localdimming vind ik nou niet echt issues voor "extreem perfectionisten" hoor :S

[...]

Heb je een ati kaart of nvidia kaart? Welke catalyst versie gebruik je?

In geval van Ati zou ik even zoeken naar de UseBT601CSC=1 tweak.
Ik heb die tweak geprobeerd, maar dat hielp niet. Ik heb toen maar een standalone dvdspeler aangesloten en daarop is het zwart ook niet diepzwart.
Je houdt altijd dit:

Afbeeldingslocatie: http://f.imagehost.org/t/0381/IMG_9067.jpg
klikbaar

Waar dus het zwart wat de tv produceert en niet tot het beeld behoort veel dieper is dan het zwart wat nog in het beeld zit. Heel raar, want de tv zou de zwarte balken van de film toch ook zo diep zwart moeten kunnen weergeven :?

Edit: hmmm, effect lijkt op de foto niet zo goed over te komen :')

Even met photoshop het effect overdreven:

Afbeeldingslocatie: http://f.imagehost.org/t/0439/IMG_9067bewerkt.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Repeat op 16-04-2009 11:47 ]

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107802

Heb sinds gisteren bij de bobshop een LE-37B550 besteld. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Kon geen revieuws vinden van dit toestel. Het is een 5 serie dacht ik zo, hier waren toch ook wat problemen mee?

Tv zal gebruikt worden voor digitaal tv kijken, via de humax 5000c icm met digitale tv van ziggo. En normale dvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Pannekoek81 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:01:
[...]

Is optie, maar goed wil meer weten of het echt instellingen zijn om bijvoorbeeld beeld scherper te krijgen ofzo... Maar goed zal vanavond eens kijken
Hm, ik moet je sterk afraden om in het service-menu te gaan zoeken als je niet weet wat je doet.
Je zou iets kunnen veranderen wat je hele beeldkwaliteit kan ruïneren en als je de originele waardes niet hebt opgeschreven/gefotografeerd dan hang je.

Regelmatig zie ik op forums smeekbedes van mensen die de originele waardes van hun tv proberen te achterhalen.
Probeer eerst via internet uit te vogelen wat je kunt veranderen en hoe.

Als je het idee hebt dat het beeld beter kan, koop dan een calibratie dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Repeat schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:43:
[...]

Ik heb die tweak geprobeerd, maar dat hielp niet. Ik heb toen maar een standalone dvdspeler aangesloten en daarop is het zwart ook niet diepzwart.
Je houdt altijd dit:

[afbeelding]
klikbaar

Waar dus het zwart wat de tv produceert en niet tot het beeld behoort veel dieper is dan het zwart wat nog in het beeld zit. Heel raar, want de tv zou de zwarte balken van de film toch ook zo diep zwart moeten kunnen weergeven :?

Edit: hmmm, effect lijkt op de foto niet zo goed over te komen :')

Even met photoshop het effect overdreven:

[afbeelding]
Heb je dit bij alle films? Zijn die balken niet ingebakken in het beeld?

Heb je ook problemen met HD content?

Wat voor graka heb je? wat voor drivers?

Kijk pls even bovenstaande dingen na, dan weet ik meer waar ik het moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Ferry34 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:56:
[...]

Hm, ik moet je sterk afraden om in het service-menu te gaan zoeken als je niet weet wat je doet.
Je zou iets kunnen veranderen wat je hele beeldkwaliteit kan ruïneren en als je de originele waardes niet hebt opgeschreven/gefotografeerd dan hang je.

Regelmatig zie ik op forums smeekbedes van mensen die de originele waardes van hun tv proberen te achterhalen.
Probeer eerst via internet uit te vogelen wat je kunt veranderen en hoe.

Als je het idee hebt dat het beeld beter kan, koop dan een calibratie dvd.
Hmmm dan laat ik het lekker zo staan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

LiquidT_NL schreef op donderdag 16 april 2009 @ 12:36:
[...]

Heb je dit bij alle films? Zijn die balken niet ingebakken in het beeld?

Heb je ook problemen met HD content?

Wat voor graka heb je? wat voor drivers?

Kijk pls even bovenstaande dingen na, dan weet ik meer waar ik het moet zoeken.
Het is ook met HD, en ook met dvd. HDMI zwartniveau op laag zetten lost het op, maar dan wordt al het donkere in beeld ook zwart en verlies je detail.

HD4670, driver 8.573

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Repeat schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:02:
[...]

Het is ook met HD, en ook met dvd. HDMI zwartniveau op laag zetten lost het op, maar dan wordt al het donkere in beeld ook zwart en verlies je detail.

HD4670, driver 8.573
Probeer eens te spelen met de HDMI zwartniveau instelling van je TV en de pixelformat settings bij je display device in Catalyst Control Center. Over het algemeen is het het beste om HDMI zwartniveau op "full range" (oid) te zetten en je HDMI zwartwaardes op laag.

Probeer dan nog eens HD content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

Hier komt het ongeveer op neer volgens mij:
My tv (Samsung LE46A656) has an option for HDMI blavk level "normal" or "low". When its set to normal its expecting 0-255, when set to low its expecting 16-235.
The tv is basically my pc monitor, but I am also watching hd movies through my pc.
If I set my tv to expect 0-255 and my pc to output 0-255, will the colorspace be accurate both when watching movies and when used as a normal pc?
In ATI catalyst there is an option to select colorspace with the new driver version. Should I set it to auto, or 0-255?
Also, in CoreAvc, there is an option for 0-255, 16-235 and auto. What do I select there?
The same in ffdshow. Right now it is set to YV12
I am using winxp, so I think I am using VMR9 renderer.
Maar ik snap er werkelijk geen reet van. Elke codec heeft ook nog zn settings, dan heb je nog de ATI settings en dan nog je tv. Ondoorzichtig gedoe :r

[ Voor 9% gewijzigd door Repeat op 16-04-2009 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Eerst je drivers goed zetten. Het is een hoop gekut, maar als je dat eenmaal op orde hebt is het goed. Zorg eerst dat pixel format op full range staat en hdmi zwartniveau op normaal (ik zei eerst laag, maar goed, die kromme benaming is zo verwarrend :'))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

Pixelformat op fullrange en hdmi zwartniveau op normaal geeft op de tv een grijs zwart. Als ik deze echter op low zet is het zwart diepzwart zoals ik het wil.

Ik neem aan dat het zo goed is, dan zal ik wel gewoon even aan de rest van het beeld moeten wennen?

Maarja als ik dan een aflevering van 24 aanzet (dus redelijk donker zonder felle kleuren ed) is de rest van het beeld hartstikke donker met verlies van detail in het zwart, dat lijkt me ook niet de bedoeling :?

[ Voor 28% gewijzigd door Repeat op 16-04-2009 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ferry34 schreef op woensdag 15 april 2009 @ 23:51:
[...]
Full screen opzetten want je hebt bij 16-9 overscan?? Wat bedoel je daarmee? Bij iedere hdready1080p tv kan je de overscan uitzetten.

HD films op dynamisch? Echt waar? Dat heb ik nog nooit gehoord hoor, maar misschien vind jij het mooi.
En scherpte op 15 bij HD lijkt me nog teveel. HD is immers al scherp van zichzelf.

Wat bedoel je met de 100hz om de echtheid in de films te brengen? De 100hz laat het filmische karakter toch juist verdwijnen?

Veel plezier met het scherm!
Ik bedoel net, de hdmi kanalen staan standaard op 16:9, dus laat ie gegevens bovenaan en onderaan weg, dit staat standaard zo ipv op fullscreen, dus als ik men htpc er aanhing op 1080p gingen er gegevens verloren, was bv windows balkje niet zichtbaar, men vorige tv's hadde dit ook maar daar kon ik deze niet op full-screen zetten zodanig dat alles netjes op zijn plaatst stond, ik vond gewoon raar dat dit standaard zo staat.
Scherpte nul ga inderdaad ook, maar ik vond het net ietsje scherper op 15 zonder het storend te zijn, maar zoas ik zeg, dat zijn persoonlijke smaken.
Die 100h laat inderdaad het filmische karakter verdwijnen en akteurs en objecten zoals bewegende auto's of dieren echter lijken zodanig dat deze uit de achtergrond springen als het ware, ik vind dit best wel cool :p

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Repeat schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:37:
Pixelformat op fullrange en hdmi zwartniveau op normaal geeft op de tv een grijs zwart. Als ik deze echter op low zet is het zwart diepzwart zoals ik het wil.

Ik neem aan dat het zo goed is, dan zal ik wel gewoon even aan de rest van het beeld moeten wennen?

Maarja als ik dan een aflevering van 24 aanzet (dus redelijk donker zonder felle kleuren ed) is de rest van het beeld hartstikke donker met verlies van detail in het zwart, dat lijkt me ook niet de bedoeling :?
http://www.hroproject.nl/thx.jpg

Zie je verschil tussen het grijze (25) en de schaduw (7)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

LiquidT_NL schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:49:
[...]

http://www.hroproject.nl/thx.jpg

Zie je verschil tussen het grijze (25) en de schaduw (7)?
Ja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Gooi dan sowieso al je codecs op default en auto. Ik weet niet welke codecs je gebruikt?

Wat ik heb gedaan:
Catalyst 9.1 erop geknald
Pixel Format op Full
HDMI zwart niveau op normal (blijkt dus laag te moeten, iig de setting waarbij ik de schaduw kan zien in het THX plaatje)

Heb je nu nog last ervan bij HD content? En bij DVD/divx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

LiquidT_NL schreef op donderdag 16 april 2009 @ 16:03:
[...]

Gooi dan sowieso al je codecs op default en auto. Ik weet niet welke codecs je gebruikt?

Wat ik heb gedaan:
Catalyst 9.1 erop geknald
Pixel Format op Full
HDMI zwart niveau op normal (blijkt dus laag te moeten, iig de setting waarbij ik de schaduw kan zien in het THX plaatje)

Heb je nu nog last ervan bij HD content? En bij DVD/divx?
CoreAVC. Maar met fddshow blijft het effect hetzelfde. De schaduw zie ik overigens niet met hdmi zwart op laag, alleen op normaal zie ik die. Balk 25 is op laag ook maar net te zien.
Je zou dus aan de hand van deze afbeelding zeggen dat normaal de goeie instelling is. Voor het beeld is dat ook zo, maar voor het zwart wat echt gewoon zwart moet zijn alsof de tv uitstaat is dit een probleem, want dit is zoals gezegd dan net een beetje grijs zoals op de foto die ik eerde plaatste... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

Voorbeelden:

HDMI zwart laag
HDMI zwart normaal

HDMI zwart laag
HDMI zwart normaal

Normaal geeft dus een veel beter detail in donkere gebieden (bv die bouten op die paal in de eerste scene), maar ook een niet optimaal zwart zoals te zien is aan de rechterkant in dezelfde foto waar je bij de normale instelling duidelijk een verticale scheiding ziet tussen rechts diepzwart en links donkergrijs welke bij de lage instelling niet zichtbaar is.

Ik weet niet wat ik hier nu mee moet :D

[ Voor 6% gewijzigd door Repeat op 16-04-2009 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ik heb het zelf even nagekeken: je moet HDMI op normal zetten. Je TV is waarschijnlijk niet goed geconfigureerd, wil je even AL je beeldsettings posten (ik heb dezelfde). Of pak even deze settings over, want HDMI normaal moet wel.
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40A656/Settings.htm

Het verlies in zwartdetail noem je black crush, dat komt omdat alle details worden weggedrukt omdat je PC levels van 0-255 stuurt en je TV enkel de 16-235 pakt, en 16 als de zwartste waarde ziet (wat dus niet zo is, je pc stuurt 0).

Is het zo beter? Check eerst HD content, en kijk dan of je het ook met SD content hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

LiquidT_NL schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:08:
Ik heb het zelf even nagekeken: je moet HDMI op normal zetten. Je TV is waarschijnlijk niet goed geconfigureerd, wil je even AL je beeldsettings posten (ik heb dezelfde). Of pak even deze settings over, want HDMI normaal moet wel.

Het verlies in zwartdetail noem je black crush, dat komt omdat alle details worden weggedrukt omdat je PC levels van 0-255 stuurt en je TV enkel de 16-235 pakt, en 16 als de zwartste waarde ziet (wat dus niet zo is, je pc stuurt 0).

Is het zo beter? Check eerst HD content, en kijk dan of je het ook met SD content hebt.
Ja die settings gebruik ik ook. Met HDMI zwartniveau op normaal komt daar toch echt geen diepzwart uit. :)

EDIT: Hmmm, ik had helderheid op 50 staan. Als ik die op 45 zet is dat net het verschil om de zwarte balken te laten overvloeien in het zwart van de zwarte balken naast het beeld in 4:3 modus. Opzich blijf ik dat raar vinden aangezien de balken aan de zijkant hier ook door beinvloed worden en je het verschil dus niet echt oplost, maar alleen minder zichtbaar maakt. Maargoed prima zo :D

[ Voor 18% gewijzigd door Repeat op 16-04-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 00:13
LiquidT_NL schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:08:

Ik heb deze instellingen ook geprobeerd maar vond het beeld veel te geel, het ziet er dan wel net uit als in de bioscoop maar vind persoonlijk dat er zo een hoop mooi van het HD beeld af gaat omdat je details verliest kleuren niet meer kloppen. De backlight en contrast settings enzo kwamen wel behoorlijk overeen.

Ik heb mijn scherm afgesteld met een calibratie dvd van monster en kwam op het volgende uit en is naar mijn smaak erg mooi.

Picture mode: Standard
Backlight: 3
Contrast:94
Brightness: 44
Sharpness: 16
Color: 66

Colour tone: normal
Black adjust: off
Dynamic Conrast: off
Color Space: Native
Flesh Tone:0
100hz: uit
HDMI Black level: Normal

Voor de rest niets aan de kleuren veranderd zoals bij hdtvtest. Komt dus behoorlijk overeen.

Over die zwarte randen, dit heeft te maken met de dvd's/films zelf, er zijn maar enkele films waarbij de rand als die er is echt zwart is en dit heeft niets te maken met de tv maar is toch best jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Anoniem: 237857 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:39:
[...]

Ik bedoel net, de hdmi kanalen staan standaard op 16:9, dus laat ie gegevens bovenaan en onderaan weg, dit staat standaard zo ipv op fullscreen, dus als ik men htpc er aanhing op 1080p gingen er gegevens verloren, was bv windows balkje niet zichtbaar, men vorige tv's hadde dit ook maar daar kon ik deze niet op full-screen zetten zodanig dat alles netjes op zijn plaatst stond, ik vond gewoon raar dat dit standaard zo staat.
Scherpte nul ga inderdaad ook, maar ik vond het net ietsje scherper op 15 zonder het storend te zijn, maar zoas ik zeg, dat zijn persoonlijke smaken.
Die 100h laat inderdaad het filmische karakter verdwijnen en akteurs en objecten zoals bewegende auto's of dieren echter lijken zodanig dat deze uit de achtergrond springen als het ware, ik vind dit best wel cool :p

Groetjes
Wanneer je een apparaat op aansluit via hdmi zoals je pc/xbox360/ps3/blu-rayspeler en je hebt de tv op 16-9 staan, moet je ook nog de optie Alleen Scannen of Just Scan in het instellingenmenu van de tv aanzetten.
Hierdoor verdwijnt de overscan en gaan er absoluut geen gegevens verloren. Dit is de 1:1 pixelmapping optie.
Zorg ervoor dat de instellingen in je videokaart ook goed staan en dus geen overscan laat gebeuren.

Iedere full hd tv moet een 1080p kunnen weergeven zonder overscan. Misschien is dit wat jij bedoelt met full screen?

Als jij het beeld bij een Scherpte van 15 beter vindt, dan moet je dit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Repeat schreef op donderdag 16 april 2009 @ 18:03:
Voorbeelden:

HDMI zwart laag
HDMI zwart normaal

HDMI zwart laag
HDMI zwart normaal

Normaal geeft dus een veel beter detail in donkere gebieden (bv die bouten op die paal in de eerste scene), maar ook een niet optimaal zwart zoals te zien is aan de rechterkant in dezelfde foto waar je bij de normale instelling duidelijk een verticale scheiding ziet tussen rechts diepzwart en links donkergrijs welke bij de lage instelling niet zichtbaar is.

Ik weet niet wat ik hier nu mee moet :D
gewoon nemen waar je het je best bij voelt, ik vind het ook belangrijker dat je nog wat detail ziet in donkere scenes, en zou standaard instelling voornemen.

maar das puur smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107802 schreef op donderdag 16 april 2009 @ 11:50:
Heb sinds gisteren bij de bobshop een LE-37B550 besteld. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Kon geen revieuws vinden van dit toestel. Het is een 5 serie dacht ik zo, hier waren toch ook wat problemen mee?

Tv zal gebruikt worden voor digitaal tv kijken, via de humax 5000c icm met digitale tv van ziggo. En normale dvd's.
Is der niemand die iets over dit type tv weet of over de 5 serie in het algemeen? Wil graag weten of ik een beetje een goeie koop heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Foutje, bericht hoefde maar 1 keer:)

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 107802 op 17-04-2009 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Anoniem: 107802 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 08:35:
[...]

Is der niemand die iets over dit type tv weet of over de 5 serie in het algemeen? Wil graag weten of ik een beetje een goeie koop heb gedaan.
Daar is het nu een beetje laat voor niet ;)

Maar als je specifiek over 5-serie problemen wil lezen, kijk dan hier: Het Samsung 5-series 24p problemen topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 18:47
Ik heb nu sinds kort een LE40A656. Ben er tot nu toe wel tevreden over. Heb alleen 1 dingetje waar ik geen rekening mee heb gehouden.
Bij zender wisselen moet je rekening mee houden of het 1 of 2 karakters zijn(met de -/-- knop). Is dit uit te schakelen? (kan hier niets over in de handleiding vinden) De andere TV's in huis hebben dit namelijk niet, dus zou wel fijn zijn als deze dat ook niet zo hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Repeat schreef op donderdag 16 april 2009 @ 19:04:
[...]

Ja die settings gebruik ik ook. Met HDMI zwartniveau op normaal komt daar toch echt geen diepzwart uit. :)

EDIT: Hmmm, ik had helderheid op 50 staan. Als ik die op 45 zet is dat net het verschil om de zwarte balken te laten overvloeien in het zwart van de zwarte balken naast het beeld in 4:3 modus. Opzich blijf ik dat raar vinden aangezien de balken aan de zijkant hier ook door beinvloed worden en je het verschil dus niet echt oplost, maar alleen minder zichtbaar maakt. Maargoed prima zo :D
Zoals hieronder aangegeven, dit zit in het signaal zelf waarschijnlijk. Bij HD rips wordt vaak gewoon enkel de resolutie van het beeld gebruikt, dus bijvoorbeeld 1920x890 om een voorbeeld te noemen. Dan worden de balken net zo zwart, omdat het hetzelfde zwart is als die balken. Het gaat erom dat je nagenoeg geen verschil ziet. Als je gaat kalibreren met een disc zoals de Digital Video Essentials Blu-ray, zit er ook zo'n test in, dan moet je een zwart vlak laten verdwijnen in een "black than black" achtergrond. Dit is juist goed en is de ideale afstelling voor je TV. Heb je nog het idee dat de boel "oververlicht" is?
-NRG- schreef op donderdag 16 april 2009 @ 23:26:
[...]

Ik heb deze instellingen ook geprobeerd maar vond het beeld veel te geel, het ziet er dan wel net uit als in de bioscoop maar vind persoonlijk dat er zo een hoop mooi van het HD beeld af gaat omdat je details verliest kleuren niet meer kloppen. De backlight en contrast settings enzo kwamen wel behoorlijk overeen.

Ik heb mijn scherm afgesteld met een calibratie dvd van monster en kwam op het volgende uit en is naar mijn smaak erg mooi.

Picture mode: Standard
Backlight: 3
Contrast:94
Brightness: 44
Sharpness: 16
Color: 66

Colour tone: normal
Black adjust: off
Dynamic Conrast: off
Color Space: Native
Flesh Tone:0
100hz: uit
HDMI Black level: Normal

Voor de rest niets aan de kleuren veranderd zoals bij hdtvtest. Komt dus behoorlijk overeen.
Het is ook meer een begin, de kleuren verander ik vaak ook zelf met de Digital Video Essentials Blu-Ray. Dit is wel vrij belangrijk, omdat vaak kleuren heel erg uitwerken (het is toch het uitbalanceren van kleuren). Bij films die slim gebruik maken van kleur (Kill Bill, the Shining) is dit echt een heel stuk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ralpy schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:17:
Ik heb nu sinds kort een LE40A656. Ben er tot nu toe wel tevreden over. Heb alleen 1 dingetje waar ik geen rekening mee heb gehouden.
Bij zender wisselen moet je rekening mee houden of het 1 of 2 karakters zijn(met de -/-- knop). Is dit uit te schakelen? (kan hier niets over in de handleiding vinden) De andere TV's in huis hebben dit namelijk niet, dus zou wel fijn zijn als deze dat ook niet zo hebben.
Kan je m niet altijd op -- laten staan en wanneer je een zender onder de 10 pakt, je er een 0 voor zet?
Dus 04 om naar zender 4 te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:20
Ferry34 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 14:21:
[...]

Kan je m niet altijd op -- laten staan en wanneer je een zender onder de 10 pakt, je er een 0 voor zet?
Vast wel, maar dat is de vraag niet. Bij mijn LE32M51 kan je gewoon 1 in toetsen en als je even wacht gaat hij naar 01. Als je kort na het intoetsen van de 1 de 3 intoetst ga je naar 13. Hoef je er niet over na te denken of je misschien eerst een 0 moet doen etc. Dit kan een kwestie van wennen zijn, maar ik (en Ralpy waarschijnlijk ook) vind dat vervelend.
Dus weet iemand of dit in te stellen is, of dat samsung van weer van het automatische systeem is afgestapt of dat het bij de ene serie wel is en bij de ander niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

Ralpy schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 11:17:
Vind ik ook irritant.
Wat ik ook irritant vind is dat je teletekst subpagina's via zo'n omslachtige manier moet selecteren. Eerst op die knop prev chan. duwen en dan met de rode en groene toetsen scrollen terwijl er op de afstandsbediening om de entertoets ideale bediening hiervoor zit, zoals philips het ook doet. Gewoon naar rechts drukken voor de volgende subpagina. Dat ze daar bij Samsung niet over nagedacht hebben |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06 13:16
Ik heb sinds een paar maand de Samsung LE40A656 in bezit, schitterende televisie alleen heb ik van de één op andere dag een dikke balk in mijn beeld staan die maar niet weg lijkt te gaan(Beeld lijkt behoorlijk onscherp, maar dit komt door mijn telefoon waar de foto mee gemaakt is):

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/28sx15w.jpg

Hebben meer mensen dit eerder gehad? Is er een oplossing; Reset o.i.d.? Of wordt het een gevalletje garantie verhalen bij Samsung?

[ Voor 3% gewijzigd door kapert op 17-04-2009 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

Ik vermoed dat een reset je hier niet gaat helpen, ziet er niet goed uit :')

Maar altijd proberen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kapert
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-06 13:16
Haha niet he? Ik vermoedde al zoiets, nouja dan toch maar eens contact opnemen met de heren van Samsung! Ik doe ook maar geen reset meer, ik zie wel wat hun zeggen! Toch bedankt voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103465

Heb net een nieuwe samsung 32a558 gelijk aan a552 maar probeer te upgraden
van 1016 naar 1021 maar dit lukt voor geen meter.

Hij vindt de usb stick, vervolgens zie je dat hij aan het updaten is en vervolgens zet hij de tv uit en
weer aan met een knipperend lampje. dat betekend dat hij aan wil. maar dan vervolgens niets, na 10 minuten zet ik het stroom eraf en bekijk of het gelukt is, Nee nog steeds 1016.

Ook al alles een reset gegeven en opnieuw gedaan. ook al alle hdmi kabels losgetrokken en reset gedaan,
maar weer niks. iemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Ben van plan te upgraden. Gaan dan alle opgeslagen instellingen weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin5
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-05-2020
Nee hoor ,bij mij niet .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-05 22:21
Anoniem: 103465 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 19:44:
Heb net een nieuwe samsung 32a558 gelijk aan a552 maar probeer te upgraden
van 1016 naar 1021 maar dit lukt voor geen meter.
Zijn er belangrijke wijzigingen in deze update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103465

belangrijke wijzigingen zijn dat het beeld scherper is en daarnaast upgrade HDMI.
Dus ik hoop dat een firmware de oplossing is.

Ik heb ontdekt dat als ik switch van DVD naar STB Tuner dat ik dan vaak geen geluid heb.
moet ik even 30 seconden het stroom eraf halen en dan is het weer goed. alles zit op een stekkerdoos met
een schakelaar.

Heb ook al HDMI kabels verwisseld en ook ipv 3 HDMI 2x HDMI etc. dus ik hoop dat die firmware
update iets kan bieden, maar krijg hem niet geinstaleerd |:(

Dit probleem heb ik niet met mijn philips LCD TV gehad. vooral is de samsung heel goed en heb ik ontdekt
dat mijn antiruis op uit stond. deze heb ik aangezet en meteen een verschil op bbc :) dus beeld is
al weer gelijk qua Philips ,behalve de kleuren dan. Ook is zwart soms een beetje paars lijkt het, vooral in overgangen van donker naar licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 08:22

jelbo

Hij doet het niet!

Zo, we hebben de ue40b7000 besteld, donderdag kunnen we hem ophalen :)

In de MediaMarkt heb ik net als iemand anders in dit topic wat sampes geprobeerd. Een 1080p sample van Planet Earth aflevering 1 in H2.64 in MKV deed het bij mij prima, ook met die ene scene met veel vogels.

Wat ik me nog afvroeg t.a.v. het afspelen van beeldmateriaal via USB.. kun je een USB powered 2,5" hdd gebruiken? En hoe zit het met .mkv's van meer dan 4GB op een USB stick? Op FAT32 werkt dat niet dacht ik, kan die tv ook NTFS lezen?

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

jelbo schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 15:04:
In de MediaMarkt heb ik net als iemand anders in dit topic wat sampes geprobeerd. Een 1080p sample van Planet Earth aflevering 1 in H2.64 in MKV deed het bij mij prima, ook met die ene scene met veel vogels.
Ik had "killa-sample.mkv" geprobeerd, dat werkte niet...

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelbo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 08:22

jelbo

Hij doet het niet!

jbr schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 20:55:
[...]

Ik had "killa-sample.mkv" geprobeerd, dat werkte niet...
Ah, de mijne was trouwens toch geen sample, maar een volledige aflevering van CultHD. Geen hapering gezien.

AMD Phenom II X4 955BE 960~3720MHz @ 1,4V | Scythe Mugen 2 Rev. B | Gigabyte GA-770TA-UD3 R1.0 F2 | GeIL DDR3 Black Dragon DC 8GB GB34GB1600C8DC @ 1,6V 1600MHz 8-8-8-28 2T tRC34 | Asus nVidia GeForce GTX670 DC2OG | Intel X-25M 80GB | Corsair TX650W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Laatst online: 04-06 18:47
Ferry34 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 14:21:
[...]

Nee, dat werkt helaas niet. Wanneer ik hem bijvoorbeeld op zender 10 heb staan met '--' en daarna alleen een 1 in typ dan komt er wel al '1-' in de bovenhoek te staan maar blijft de zender gewoon op 10 staan. Als ik nergens op druk verdwijnt dat na even en staat de tv nog op 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

Wel raar dat het niks uitmaakt qua beeld of je 60 of 24hz kiest op de pc waar mn tv aan hangt. Beeld blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ralpy schreef op zaterdag 18 april 2009 @ 23:03:
[...]

Nee, dat werkt helaas niet. Wanneer ik hem bijvoorbeeld op zender 10 heb staan met '--' en daarna alleen een 1 in typ dan komt er wel al '1-' in de bovenhoek te staan maar blijft de zender gewoon op 10 staan. Als ik nergens op druk verdwijnt dat na even en staat de tv nog op 10.
Ik bedoel dat je dan op 01 drukt om naar zender 1 te gaan, doet die dat niet? Dat je m dus altijd op -- kan laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRM
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11-2020

JRM

Ik heb sinds deze week de samsung LE37B650 en ben enorm tevreden over het toestel. Het enige waar ik me op het moment aan stoor is de weergave van het voetbal. Ik heb zelf al een beetje zitten vogelen, maar ik heb nog niet helemaal door wat alles doet en hoe dit het beeld beïnvloed. Wat zijn de must haves en waar moet ik vooral afblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
JRM schreef op zondag 19 april 2009 @ 02:31:
Ik heb sinds deze week de samsung LE37B650 en ben enorm tevreden over het toestel. Het enige waar ik me op het moment aan stoor is de weergave van het voetbal. Ik heb zelf al een beetje zitten vogelen, maar ik heb nog niet helemaal door wat alles doet en hoe dit het beeld beïnvloed. Wat zijn de must haves en waar moet ik vooral afblijven.
Met de 6 serie heb ik ook last van. Bijvoorbeeld een soort schijnwerper die op het publiek schijnt en dat het hele stadion rond draait.
Heeft dit te maken met dynamisch contrast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ik ken de settings van de 650 niet echt, maar in principe kun je meestal het beste elke instelling die 'dynamisch' of 'automatisch' heet uit zetten, om ongewenste bijeffecten te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:09
Gewoon zo veel mogelijk beeldverbeteraars uitzetten (dynamisch contrast etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-06-2022
Hoe kun je controleren welke firmware-versie je tv gebruikt?

Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 24-05 11:47
Even in het service menu kijken. Staat wel in de startpost hoe je erin kan komen. Ik zal alleen niks veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Afgelopen weekend de le37b650 binnengekregen. Wat een juweeltje. Helaas kwam ik al vrij snel tot de conclusie dat de reeds aangeschafte ps3 (als mediaserver) overbodig is geworden. naja, als bluray speler en gameconsole werkt hij natuurlijk super, maar het primaire doel was streamen van films, foto's en muziek. Op mp3's tot nu toe na speelt de tv zo ongeveer alles af. De lijst met ondersteunde formaten is ook niet mis.

Ik ben dan geen voetballiefhebber, maar de problemen die ik hierboven zie herken ik niet. Het voetbal wat ik gezien heb zag er echt super uit. Een stukje voetbal heb ik HD gekeken via de humax 5050c. De instellingen van de tv heb ik bepaald adv een Monster cd van een vriend van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-06 17:24

spanx

_Sp[A]nX_

Voor de Samsung LExxB650

ik heb firmware 1001 met deze link kan je de 1005.3 firmware flashen. (heb ik nog niet gedaan omdat ik nu op mijn werk zit)

verbeteringen / changelog niet bekend.

Dit gaat om een firmware versie die op de officiele samsung usb sticks werd meegeleverd voor sommige mensen.

(link naar forum "Samsung B650 Owner's Thread")

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 16:51
Lexus! schreef op maandag 20 april 2009 @ 09:43:
Afgelopen weekend de le37b650 binnengekregen. Wat een juweeltje. Helaas kwam ik al vrij snel tot de conclusie dat de reeds aangeschafte ps3 (als mediaserver) overbodig is geworden. naja, als bluray speler en gameconsole werkt hij natuurlijk super, maar het primaire doel was streamen van films, foto's en muziek. Op mp3's tot nu toe na speelt de tv zo ongeveer alles af. De lijst met ondersteunde formaten is ook niet mis.

Ik ben dan geen voetballiefhebber, maar de problemen die ik hierboven zie herken ik niet. Het voetbal wat ik gezien heb zag er echt super uit. Een stukje voetbal heb ik HD gekeken via de humax 5050c. De instellingen van de tv heb ik bepaald adv een Monster cd van een vriend van me.
Klinkt goed! Maar geen MP3? Welke formaten heb je geprobeerd? mkv/iso/wmv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Iso werkt toch standaard niet?

Ik heb niet goed kunnen zien hoe je een DVD afspeelt... kan wel de VOB's afspelen maar niet een DVD vanaf het begin als geheel....

[ Voor 69% gewijzigd door spanx op 20-04-2009 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
mp3 kon ik inderdaad (nog) niet openen. Ik heb nog geen tijd gehad me te verdiepen in de verschillende formats hij wel ondersteund. ISO ansich kan hij niet lezen, wel laat hij de iso zien als mapje, waarin je de VOB kunt starten, inclusief ondertiteling etc. Volgens de omschrijving moet de lcd ook mkv's af kunnen spelen, dit heb ik nog niet geprobeerd.

Ik gebruik trouwens PS3 media server software, deze werd gelijk (via DNLA) herkend door de TV, te vinden onder het knopje Source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

LET OP!

Er is een officiele update van Samsung verschenen op de website !

Nieuwe Firmware direct van samsung te downloaden + nieuwer dan die ik hierboven heb gepost!

link : http://www.samsung.com/nl...enu=download&menu2=detail

LCD TV LB650, 750 series USB Firmware (ver.T-CHL7DEUC-1008.0)

directe link: http://org.downloadcenter...7184840937/T-CHL7DEUC.exe

Ik heb hem al ge-update en kan bevestigen dat ze het e.e.a. hebben getweaked ter verbetering van het 100Hz gedeelte van de tv. Ook vind ik de internet functie "iets" (marginaal) sneller.

mvg

Spanx

[ Voor 3% gewijzigd door spanx op 20-04-2009 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rzw2
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-05 15:24
Weet iemand wat het verschil is tussen de UE40B7020 en de UE40B7000? Is dit alleen de kleur? Ik vind het prijsverschil zo groot als je kijkt op kieskeurig.nl. Er zit meer dan 150 euro verschil tussen :?

Kan iemand ook vertellen wat de mogelijkheden zijn van Internet@TV? Is het echt alleen youtube of zijn er nog andere sites te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Laatst online: 19:59
spanx schreef op maandag 20 april 2009 @ 20:55:
LET OP!

Er is een officiele update van Samsung verschenen op de website !

Nieuwe Firmware direct van samsung te downloaden + nieuwer dan die ik hierboven heb gepost!

link : http://www.samsung.com/nl...enu=download&menu2=detail

LCD TV LB650, 750 series USB Firmware (ver.T-CHL7DEUC-1008.0)

directe link: http://org.downloadcenter...7184840937/T-CHL7DEUC.exe

mvg

Spanx
Goed nieuws. Alleen kan ik mijn tv niet vinden op de site van Samsung.
Wel de LE32B651 , de LE 37B651 en de LE55B651 maar niet de LE40B651.
Deze drie hebben allemaal (dezelfde) firmware-update dus zal die voor mij ook wel werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227911

Ik heb een Samsung LE32A556 op mijn pc aangesloten via HDMI. Nu is het zo dat als ik een 720p .mkv bestand afspeel (maakt niet uit welke speler ik gebruik. Gebruik op het moment BS Player) dat het beeld af en toe schokkerig is. )Heb het idee dat af en toe bij een normale dvd het ook het geval is, maar dit is minder zichtbaar). Nu vraag ik me af want de tv is 50 Hz en mijn videokaart de ATI HD4830 staat op 60 Hz standaard. Kan ik die beter op 50 Hz zetten of moet die het ook normaal doen op 60 Hz?

Bedankt alvast voor jullie reacties.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 227911 op 20-04-2009 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 02:03

Wildfire

Joy to the world!

Tip: vandaag de Samsung LE40B530 op iBood voor €629,95 :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299316

heeft iemand ervaring met de samsung 46 B7000?
is er input lag bij het spelen van ps3 games?
zijn de led tv al op punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 00:03

NoTimeRemains

I know

Wildfire schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 00:02:
hoe is de kwaliteit van dit scherm? de prijs vind ik behoorlijk interessant.
maar ik kan eigk geen fatsoenlijke review vinden.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

De 1022.0 firmware is uit zag ik. Dus ik die op een usb stick gezet en in mn 40A656 gestoken. Aanzetten en dan krijg ik eventjes het scherm van zoeken naar firmware. Dit verdwijnt echter na een seconde of 5 en dan gebeurt er niks meer :?

Hoe moet ik dan de firmware upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Repeat schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 00:37:
De 1022.0 firmware is uit zag ik. Dus ik die op een usb stick gezet en in mn 40A656 gestoken. Aanzetten en dan krijg ik eventjes het scherm van zoeken naar firmware. Dit verdwijnt echter na een seconde of 5 en dan gebeurt er niks meer :?

Hoe moet ik dan de firmware upgraden?
Had ik ook. Na een check bleek de usb stick NTFS te zijn, terwijl de tv alleen FAT32 ondersteund. Na dat veranderd te hebben lukte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Anoniem: 227911 schreef op maandag 20 april 2009 @ 23:42:
... Samsung LE32A556 .... dat het beeld af en toe schokkerig is.
Bekend probleem, zie het Het Samsung 5-series 24p problemen topic.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yep had het al gelezen alleen vraag me af of het normaal op 60 Hz ook goed moet werken? Heb namelijk donderdag een afspraak met een monteur en als het toevallig op 50 Hz moest staan, zou de monteur voor niets komen. ;)

Edit; Laat die pipo wel gewoon komen. Lees nu net de laatste reactie in het topic en idd heb hetzelfde probleem. :(

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 227911 op 21-04-2009 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repeat

Repeat

Anoniem: 227911 schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 00:42:
[...]

Had ik ook. Na een check bleek de usb stick NTFS te zijn, terwijl de tv alleen FAT32 ondersteund. Na dat veranderd te hebben lukte het wel.
Even proberen. Nee, maakt niks uit. Morgen even met een andere stick proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door Repeat op 21-04-2009 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En je usb stick is FAT32?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Wildfire schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 00:02:
[Aanbiedingen] LCD & Plasma TV's - Deel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Repeat schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 00:49:
[...]

Even proberen. Nee, maakt niks uit. Morgen even met een andere stick proberen.
Uppen is hier wel gelukt, maar ik vraag mij af wat er veranderd is ten opzichte van de vorige versie?! Op de site van Samsung kan ik daar niets over vinden. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

rzw2 schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:17:
Weet iemand wat het verschil is tussen de UE40B7020 en de UE40B7000? Is dit alleen de kleur? Ik vind het prijsverschil zo groot als je kijkt op kieskeurig.nl. Er zit meer dan 150 euro verschil tussen :?

Kan iemand ook vertellen wat de mogelijkheden zijn van Internet@TV? Is het echt alleen youtube of zijn er nog andere sites te bekijken?
Dit klinkt als een vraag van iemand die zelf niet al teveel zoekt... maar vooruit...:

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 13:47

NiMu83

AFCA

Bij de Block is deze week de Samsung LE32A330 in de aanbieding voor 375 euro. Nu zoek ik een LCD tv van max 32" voor in de slaapkamer aan de muur.

Heeft iemand ervaring met deze tv? Ik zal er analoge tv op kijken en zo nu en dan een dvdje via scart van mijn dvd speler.

Ik wil max 375 euro voor een lcd tv uitgeven voor in de slaapkamer.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.