Zeer interessant topicAnoniem: 215257 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 12:57:
http://www.avforums.com/f...v-divx-xvid-playback.html Iemand hier dit al gebruikt? Je kan dan ook video's afspelen op je b5-serie..
Anoniem: 298634
@BounceMeister: is er ook hapering als je een 1080p of 720p mkv afspeelt vanaf een usb harde schijf? Bij mij werkt dit goed.
Ik heb sinds gister dus een LE40B650 en het is een pracht ding , en sinds veel proberen eindelijk sinds een paar minuten een MKV kunnen afspelen.
Alleen het probleem is dat na ongeveer 2 minuten de mediaplay afsluit en terug gaat naar de tv. Iemand dit probleem ook gehad? en wie weet er een oplossing voor.
Alleen het probleem is dat na ongeveer 2 minuten de mediaplay afsluit en terug gaat naar de tv. Iemand dit probleem ook gehad? en wie weet er een oplossing voor.
Dit probleem wordt heel veel genoemd in de topic-link van BlackFlower. Misschien heb je er wat aanDancis schreef op zondag 26 juli 2009 @ 21:57:
Ik heb sinds gister dus een LE40B650 en het is een pracht ding , en sinds veel proberen eindelijk sinds een paar minuten een MKV kunnen afspelen.
Het topic gaat alleen wel om de B550-serie waarvan ze de functionaliteiten van de B650-serie proberen te evenaren. Misschien niet helemaal geschikt om als B650-serie eigenaar door te nemen
Nee heb het even door genomen en ben ook niet zo'n voorstander om in het service menu te gaan lopen klooien.
Misschien anders een paar andere bestanden downloaden en kijken of die wel doorlopen...... of een kijken als ik niet doorspoel of hij dan wel doorloopt.
Misschien anders een paar andere bestanden downloaden en kijken of die wel doorlopen...... of een kijken als ik niet doorspoel of hij dan wel doorloopt.
Volgens mij had/heeft die A5 serie van Samsung ook al zo'n probleem met 50hz content.BounceMeister schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:11:
Toch nog even een vraag over 100Hz Motion Plus op de Samsung LE40B650.
Ik heb mijn Xbox360 via Component op de B650 aangesloten. De Xbox360 is ingesteld op 1080p. De TV geeft aan dat het signaal 1920x1080 op 60Hz is. Ik kan de Xbox niet op specifiek op 50Hz of 60Hz zetten.
Wanneer ik met deze opstelling een Full HD film afspeel zonder 100Hz Motion Plus, loopt het beeld in de film soepel voorbij wanneer de camera beweegt van bijvoorbeeld links naar rechts.
Wanneer ik bij dezelfde scene Motion Plus aanzet, is het beeld welliswaar scherper, maar het verloopt schokkerig. Delen van het beeld lijken te haperen, alsof de TV het niet bij kan houden.
Ik heb diverse instellingen van Motion Plus geprobeerd, zowel de presets als de handmatige instelling. Uiteraard heb ik ook diverse HD films geprobeerd.
Het gaat niet eens om hele snelle scenes. Wanneer het beeld rustig beweegt, zie je al dat hij hapert. Juist dan valt het het meeste op.
Bij het gewone TV signaal (kabel) is het schokken me (nog?) niet opgevallen wanneer Motion Plus aan staat.
Hoe kan ik het schokkerig beeld bij HD materiaal via de Component aansluiting met Motion Plus verhelpen?
Het zou zonde zijn als ik de Motion Plus geheel uit moest zetten om een vloeiend beeld te krijgen.
Je kunt overigens de xbox wèl op 60 hz zetten hoor. Hiervoor moet je de schuif die op de componenten/vga kabel zit van HD veranderen naar SD, waarna je bij instellingen in het laatste tabblad (my xbox) dit kunt wijzigen. Heb je de xbox aangesloten met een hdmi kabel, dan moet je ff een andere kabel pakken. Ik verwacht dat de 60hz optie ook zal verschijnen als je de scartkabel aansluit die bij de arcade versie zit.
Over het niet soepel lopen van 1080p: je weet dat wanneer de hdtv niet daadwerkelijk 24p kan weergeven in 72/96/120 hz, de tv een herberekening moet doen (de zogenaamde 3:2 pulldown), de film inderdaad niet soepel loopt en je haperingen krijgt? Dat is het bekende judder effect.
Hierbij waren bij diezelfde A5 serie forse problemen, maar ik heb begrepen dat daar een firmware-update dit verholpen heeft.
Er zijn maar weinig tv's die dit kunnen, de laatste Panasonic (oa de G en V serie) en Pioneer (de 5090, krp 500/600) plasma's kunnen dit wèl. De Panasonics tonen de blu-ray in 96hz, de Pioneer in 72hz.
Er zijn tegenwoordig ook wel tv's die een bepaalde vorm van pulldown toepassen waarbij er geen judder te zien is.
Bij mij is het ook bij het gewone TV signaal, vooral bij ondertiteling is het heel erg.BounceMeister schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 10:11:
....
Bij het gewone TV signaal (kabel) is het schokken me (nog?) niet opgevallen wanneer Motion Plus aan staat.
Hoe kan ik het schokkerig beeld bij HD materiaal via de Component aansluiting met Motion Plus verhelpen?
Het zou zonde zijn als ik de Motion Plus geheel uit moest zetten om een vloeiend beeld te krijgen.
Heb Motion Plus uiteindelijk maar uitgezet.
Ik heb wel het idee dat het veel erger is geworden na de laatste update.
Hopelijk lost een nieuwe update dit op.
Hoe was dat in de winkel dan? Is dat niet opgevallen toen je hem testte daar?
Ik heb geen HDMI op m'n Xbox360. Er zit een kabel aan met tulpstekkertjes voor component, composiet en audio. Wanneer ik de schakelaar op SD zet, kan ik inderdaad wel 50Hz selecteren, maar geen 1080p. Het signaal komt dan binnen over composiet. Als de schakelaar vervolgens weer op HD staat, is het signaal ook gelijk weer 60Hz en dat kan ik dan niet veranderen. Het signaal komt dan over component.Ferry34 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 04:37:
[...]
Volgens mij had/heeft die A5 serie van Samsung ook al zo'n probleem met 50hz content.
Je kunt overigens de xbox wèl op 60 hz zetten hoor. Hiervoor moet je de schuif die op de componenten/vga kabel zit van HD veranderen naar SD, waarna je bij instellingen in het laatste tabblad (my xbox) dit kunt wijzigen. Heb je de xbox aangesloten met een hdmi kabel, dan moet je ff een andere kabel pakken. Ik verwacht dat de 60hz optie ook zal verschijnen als je de scartkabel aansluit die bij de arcade versie zit.
Had ik me nog niet in verdiept. Volgens HDTVtest zou de B650 dit aan moeten kunnen.Over het niet soepel lopen van 1080p: je weet dat wanneer de hdtv niet daadwerkelijk 24p kan weergeven in 72/96/120 hz, de tv een herberekening moet doen (de zogenaamde 3:2 pulldown), de film inderdaad niet soepel loopt en je haperingen krijgt? Dat is het bekende judder effect.
"1080p/24 capability (PS3): Accepts 1080p/24 video signal; no telecine judder"
Het shokkende beeld doet zich alleen voor als ik Motion Plus aan heb staan. Of het met dan 24p te maken heeft weet ik niet. Zou het samen met Motion Plus net even te veel zijn voor de TV? Ik heb inmiddels verschillende films en series gedownload. Die zullen toch niet allemaal 24p zijn?Hierbij waren bij diezelfde A5 serie forse problemen, maar ik heb begrepen dat daar een firmware-update dit verholpen heeft.
Er zijn maar weinig tv's die dit kunnen, de laatste Panasonic (oa de G en V serie) en Pioneer (de 5090, krp 500/600) plasma's kunnen dit wèl. De Panasonics tonen de blu-ray in 96hz, de Pioneer in 72hz.
Er zijn tegenwoordig ook wel tv's die een bepaalde vorm van pulldown toepassen waarbij er geen judder te zien is.
Samsung heeft inmiddels gereageerd om mijn e-mail hierover. Ze kunnen me niet helpen, ze adviseren een 0900 helplijn van ze bellen a 10ct/m. Ik denk niet dat ze me over de telefoon dan wel een oplossing kunnen bieden. Een garantiekwestie zal het ook wel niet zijn.
Ik ga zelf nog wel even verder testen. Ik wacht ook nog even de dashboard update van Microsoft af.
Voorlopig staat ook hier Motion Plus gewoon uit.
Werkt inderdaad als een trein. In het begin wat moeite met een herstartende TV wanneer ik een film vanaf mijn usb-stick wilde bekijken, maar dat is nu ook voorbij. Heb daarvoor mij stick geformateerd op FAT 32 ipv FAT en een klein .avi bestand aan het begin neergezet (zie avforum). Omdat ik beide tegelijk gedaan heb weet ik nu echter niet wat voor de oplossing gezorgd heeftAnoniem: 215257 schreef op zondag 26 juli 2009 @ 12:57:
http://www.avforums.com/f...v-divx-xvid-playback.html Iemand hier dit al gebruikt? Je kan dan ook video's afspelen op je b5-serie..
Heb mijn B550 nu ruim een week en ben er tevreden mee. Ik zoek echter nog naar de allerbeste instellingen. Iemand?
[ Voor 21% gewijzigd door HarrisonC op 27-07-2009 14:30 ]
M'n vader heeft net de UE46B7020 binnen. Meteen even bij Samsung de meest recente firmware opgehaald en volgens instructie op USB gezet en de TV geprobeerd te updaten. Dat ging dus niet, de TV gaf aan niets te kunnen vinden.
Huidige firmware TV: T-CHUCIPDEUC-2001.0
Gedownloadde firmware: T-CHU7DEUC-2004.0
Uitgepakt naar een lege USB-stick en dus enkel de map met de firmwarebestanden erop.
Wat doe ik fout?
-- Edit: ik heb dus geprobeerd de USB-stick al te plaatsen voordat ik de TV aanzet, dat had geen effect. En de USB-stick plaatsen terwijl de TV aanstaat helpt dus ook niet...
Huidige firmware TV: T-CHUCIPDEUC-2001.0
Gedownloadde firmware: T-CHU7DEUC-2004.0
Uitgepakt naar een lege USB-stick en dus enkel de map met de firmwarebestanden erop.
Wat doe ik fout?
-- Edit: ik heb dus geprobeerd de USB-stick al te plaatsen voordat ik de TV aanzet, dat had geen effect. En de USB-stick plaatsen terwijl de TV aanstaat helpt dus ook niet...
[ Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 27-07-2009 19:35 ]
Anoniem: 224360
Staat het in een map met de naam T-CHU7DEUC, heb je de firmware op de usb geinstalleerd zoals in de handleiding? Geen id wat dan als ie het niet vind. Probeer het eens met verschillende usb sticks zou ik zeggen. Iemand een idee wat zo'n firmware update voor je tv overigens doet?
Yup, enkel die ene map:Anoniem: 224360 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:33:
Staat het in een map met de naam T-CHU7DEUC, heb je de firmware op de usb geinstalleerd zoals in de handleiding? Geen id wat dan als ie het niet vind. Probeer het eens met verschillende usb sticks zou ik zeggen. Iemand een idee wat zo'n firmware update voor je tv overigens doet?

En de submap 'image':

Ik zal het eens met een 2gb stick proberen, dit was een 8gb stick en wellicht vindt de Samsung die niet 'lekker'.
[ Voor 10% gewijzigd door Wildfire op 27-07-2009 20:12 ]
Als je de schuif op SD zet, kan je de xbox op 50 of 60 hz zetten. 1080p kan dan natuurlijk niet. Als je m hebt gewijzigd op 60hz zet je de schuif weer op hd en staat de xbox op 1080p/60hz. Dit werkt in ieder geval bij games.BounceMeister schreef op maandag 27 juli 2009 @ 13:27:
[...]
Ik heb geen HDMI op m'n Xbox360. Er zit een kabel aan met tulpstekkertjes voor component, composiet en audio. Wanneer ik de schakelaar op SD zet, kan ik inderdaad wel 50Hz selecteren, maar geen 1080p. Het signaal komt dan binnen over composiet. Als de schakelaar vervolgens weer op HD staat, is het signaal ook gelijk weer 60Hz en dat kan ik dan niet veranderen. Het signaal komt dan over component.
[...]
Had ik me nog niet in verdiept. Volgens HDTVtest zou de B650 dit aan moeten kunnen.
"1080p/24 capability (PS3): Accepts 1080p/24 video signal; no telecine judder"
[...]
Het shokkende beeld doet zich alleen voor als ik Motion Plus aan heb staan. Of het met dan 24p te maken heeft weet ik niet. Zou het samen met Motion Plus net even te veel zijn voor de TV? Ik heb inmiddels verschillende films en series gedownload. Die zullen toch niet allemaal 24p zijn?
Samsung heeft inmiddels gereageerd om mijn e-mail hierover. Ze kunnen me niet helpen, ze adviseren een 0900 helplijn van ze bellen a 10ct/m. Ik denk niet dat ze me over de telefoon dan wel een oplossing kunnen bieden. Een garantiekwestie zal het ook wel niet zijn.
Ik ga zelf nog wel even verder testen. Ik wacht ook nog even de dashboard update van Microsoft af.
Voorlopig staat ook hier Motion Plus gewoon uit.
Dat de tv een 24p accepteert zegt niks. Het gaat erom of de tv de 24p ook daadwerkelijk kan weergeven in een meervoud en niet gaat herberekenen. Tegenwoordig zijn er wel herberekeningen waarbij je geen judder zult zien, dus is het probleem omzeild.
Het kan zeker zo zijn dat de image processing het allemaal niet bij kan houden. Daarom moet je altijd testen in de winkel.
Ik heb een keertje een 50 inch plasma van Hisense getest en die had het schokkerige nogal fors bij snelle gamebeelden. Daaruit blijkt wel dat testen een absolute must is. Als ik de xbox niet had meegenomen dan had ik het niet gezien.
Je moet wel zeker weten dat het niet aan de bron ligt, dus met downloads kan je eigenlijk niet testen. Dat moet je doen met echte dvd's en blu-rays.
Ik heb deze tv echter niet dus hopelijk kan iemand je hier beter helpen, want dit probleem is wel irritant!
Zojuist met die 2gb stick geprobeerd. Met de stick in TV zoals per de instructies van de Samsung website doet 'ie niets, ga ik dan naar software update in het menu dan komt die optie pas na een minuut of twee ofzo beschikbaar, maar die kan niets vinden.Wildfire schreef op maandag 27 juli 2009 @ 19:36:
[...]
Yup, enkel die ene map:
[afbeelding]
En de submap 'image':
[afbeelding]
Ik zal het eens met een 2gb stick proberen, dit was een 8gb stick en wellicht vindt de Samsung die niet 'lekker'.
Plaats ik de stick als de TV al aanstaat, dan ziet de TV de stick en vraagt 'ie wat ik wil doen. Doe ik dan software update, dan wordt er gescanned maar wordt ook hier weer niets gevonden.
Anoniem: 309796
WildfireJ
je hebt een ander firmware nodig. de T-CHUCIPDEUC firmware is for led tv's met een ci+ slot de T-CHU7DEUC is voor tv's met een ci slot. Het verschil zit hem in het productie type de type met het ci+ slot zijn de nieuwere productie type. Ziggo gaat dit nieuwe type ci+ cam ondersteunen met een eigen cam module.
je hebt een ander firmware nodig. de T-CHUCIPDEUC firmware is for led tv's met een ci+ slot de T-CHU7DEUC is voor tv's met een ci slot. Het verschil zit hem in het productie type de type met het ci+ slot zijn de nieuwere productie type. Ziggo gaat dit nieuwe type ci+ cam ondersteunen met een eigen cam module.
OK, Lekker handig dat dit dus niet op de Samsung website zelf te vinden is... maar eens uitzoeken waar wel dan.Anoniem: 309796 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 23:32:
WildfireJ
Is het eigenlijk mogelijk om DLNA aan de gang te krijgen via een directe (bekabelde) verbinding tussen de tv en de pc?
Kan dit dan via een reguliere utp-kabel of heb je dan een cross cable nodig?
En moet je dan nog bepaalde netwerkinstellingen gebruiken op de pc?
Ik zie namelijk alleen maar schema's waar er een router tussen zit, of een directe ad-hoc wireless verbinding.
Kan dit dan via een reguliere utp-kabel of heb je dan een cross cable nodig?
En moet je dan nog bepaalde netwerkinstellingen gebruiken op de pc?
Ik zie namelijk alleen maar schema's waar er een router tussen zit, of een directe ad-hoc wireless verbinding.
In de link van tweakers staat dat het voor kerst 2007 op de markt willen hebben.... Ga er dus maar vanuit dat het kansloos gefaald heeft. Daarnaast zijn de TV's weer diep, dat wil niemand meer. Ik zou meer geld inzetten op OLED.W.Wezz schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:05:
[...]
Dat nieuws houd ik ook al enkele maandan al dan niet jaren in de gaten, de laatste maanden echter iets minder. Hier mijn links die ik in mijn favo`s heb opgeslagen;
http://www.i4u.com/article7504.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Laser_TV
http://www.smarthouse.com...Display/Industry/G8N9B5P5
http://www.coherent.com/flash/Laser_TV_KRON/
http://www.technologyreview.com/Nanotech/17651/page1/
http://tweakers.net/nieuw...ncurrentie-van-laser.html
Anoniem: 311838
Hoi daar, ben net nieuw op dit forum. Moet toch even wat om raad vragen.
Afgelopen zondag na lang zoeken de knoop doorgehakt. Ik ga een tv kopen, er was twijfel tussen een Philips 8404 en een Samsung Le46B650, maar mijn vrouw vond de laatste het mooiste qua beeld, terwijl ik me op internet vooral op Philips had georienteerd.
Naar mijn mening zat alles erop wat ik zocht, DLNA mogelijkheid, internet en de CI+ mogelijkheid.
Ik heb nu namelijk een Samsung decoder en HDtv via Ziggo, maar de afstandsbediening ervan is een draak. Was blij dat die in de toekomst weg kon als Ziggo CI+ modules zou gaan leveren, zodat de smartcard in de TV kan.
Echter na thuiskomst nog wat verder gelezen op jullie forum, kwam erachter dat er een verschil is tussen een W-code op de doos en een P-code. P zou CI+ in de toekomst wel ondersteunen maar W niet.
Heb hierop de leverancier gebeld (It's), maar die kan mij niet zeggen wat ik komende donderdag geleverd krijg, P of W.
Heb toen Samsung gebeld, en mijn verhaal klopt, P kan wel CI+, W sowieso niet. Dat is dus knap balen.
Betekent dit nu dat als het een W versie is, de module niet in de TV kan, waarvoor is die C-module in de TV dan wel? Dadelijk nog maar eens bellen met It's en vragen of er een P of W op staat, en dat ze een P leveren of anders de koop ontbinden (als datgaat). Help!
Afgelopen zondag na lang zoeken de knoop doorgehakt. Ik ga een tv kopen, er was twijfel tussen een Philips 8404 en een Samsung Le46B650, maar mijn vrouw vond de laatste het mooiste qua beeld, terwijl ik me op internet vooral op Philips had georienteerd.
Naar mijn mening zat alles erop wat ik zocht, DLNA mogelijkheid, internet en de CI+ mogelijkheid.
Ik heb nu namelijk een Samsung decoder en HDtv via Ziggo, maar de afstandsbediening ervan is een draak. Was blij dat die in de toekomst weg kon als Ziggo CI+ modules zou gaan leveren, zodat de smartcard in de TV kan.
Echter na thuiskomst nog wat verder gelezen op jullie forum, kwam erachter dat er een verschil is tussen een W-code op de doos en een P-code. P zou CI+ in de toekomst wel ondersteunen maar W niet.
Heb hierop de leverancier gebeld (It's), maar die kan mij niet zeggen wat ik komende donderdag geleverd krijg, P of W.
Heb toen Samsung gebeld, en mijn verhaal klopt, P kan wel CI+, W sowieso niet. Dat is dus knap balen.
Betekent dit nu dat als het een W versie is, de module niet in de TV kan, waarvoor is die C-module in de TV dan wel? Dadelijk nog maar eens bellen met It's en vragen of er een P of W op staat, en dat ze een P leveren of anders de koop ontbinden (als datgaat). Help!
En bedankt! Door te googlen op T-CHUCIPDEUC vond ik een downloadlink van de Duitse Samsung website. Deze op USB-stick gezet en voila, deze werd door de TV wèl herkend en kon deze probleemloos installeren. De nieuwe firmware staat er nu dus op!Anoniem: 309796 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 23:32:
WildfireJ

Als je het ding via internet hebt besteld heb je het recht om hem binnen 7 werkdagen, na levering, te annuleren.Anoniem: 311838 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 09:29:
Echter na thuiskomst nog wat verder gelezen op jullie forum, kwam erachter dat er een verschil is tussen een W-code op de doos en een P-code. P zou CI+ in de toekomst wel ondersteunen maar W niet.![]()
Via de winkel is een mondelinge overeenkomst bindend en kan je weinig anders dan hopen dat It's je verder wil helpen....
Afstandsbedieningen van Samsung TV's zijn niet heel veel verschillend als die van hun 360 decoder hoor.Anoniem: 311838 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 09:29:
Ik heb toevallig sinds enkele dagen de le37b650 in huis met de CI+ versie slot.Anoniem: 311838 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 09:29:
Gekocht bij mijn lokale TV handel omdat die mij kon garanderen dat het er een is die van de nederlandse importeur komt en die zeker een CI+ slot zou hebben.
Als je via internet besteld weet je nooit waar de tv vandaan komt, het kan best een partij uit bv Portugal zijn waar ze standaard met bv een CI slot zijn.
Lokale TV boer is wel duurder dan internet, maar ook bij garantie of problemen wel wat makkelijker misschien.
Doe jij je ogen maar eens dicht, dan zie je wat er hier allemaal van jouw is.
Heeft al iemand de firmware van zijn LE**B56* kunnen updaten? ik heb softwareversie T-CHLCIPDEUC-1004.1 maar kan niet upgraden naar versie 2003.2?
Anoniem: 154383
Ik heb hier een 37" samsung lcd staan (typenr weetik zo niet)
en ik heb een rijtje luie pixels van boven naar beneden..
pixels van groepjes van 2 bij 4 pixels ofzo..
ze zijn er niet altijd, maar soms heel de avond wel..
net had ik er ook weer last van, en ik denk sluit even de laptop aan met UDPixel er op..
maar waneer ik overschakel naar pc, zijn de luie pixels weg..
terug naar analoge tv zijn ze er weer.. dtv, zijn ze er ook.. en ext1 en ext2 zijn ze er ook..
ook als er bv geen beeld op is maar alleen het zwarte scherm zijn ze gewoon duidelijk te zien..
weer naar pc, weer weg..
oftie het via hdmi het ook laat zien weer ik zo niet..
enig idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan verhelpen?
net had ik er ook weer last van, en ik denk sluit even de laptop aan met UDPixel er op..
terug naar analoge tv zijn ze er weer.. dtv, zijn ze er ook.. en ext1 en ext2 zijn ze er ook..
ook als er bv geen beeld op is maar alleen het zwarte scherm zijn ze gewoon duidelijk te zien..
weer naar pc, weer weg..
Typenummer staat op de rechterzijkant op een sticker (van voren gezien) en uiteraard op de achterkantAnoniem: 154383 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 22:47:
Ik heb hier een 37" samsung lcd staan (typenr weetik zo niet)
weer naar pc, weer weg..
Anoniem: 154383
Dat weet ik, maar had niet zo veel zin om er achter te kruipen aangezien mij leek dat dat niet zo belangrijk was..Rave17 schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 10:19:
[...]
Typenummer staat op de rechterzijkant op een sticker (van voren gezien) en uiteraard op de achterkant
maar als iemand graag wil weten welk typenr het is, zal ik als ik vanavond thuis ben even kijken...
Anoniem: 309348
volgens mij zijn juist de nederlandse modellen eerder CI. de buitenlandse zijn wel het P model.sheriff schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 21:06:
[...]
Ik heb toevallig sinds enkele dagen de le37b650 in huis met de CI+ versie slot.
Gekocht bij mijn lokale TV handel omdat die mij kon garanderen dat het er een is die van de nederlandse importeur komt en die zeker een CI+ slot zou hebben.
Als je via internet besteld weet je nooit waar de tv vandaan komt, het kan best een partij uit bv Portugal zijn waar ze standaard met bv een CI slot zijn.
Lokale TV boer is wel duurder dan internet, maar ook bij garantie of problemen wel wat makkelijker misschien.
Ik heb net een Samsung LE32B650 aangeschaft.Op zich zeer tevreden over het apparaat, maarrrrr...als het beeld donker is (bijvoorbeeld bij het switchen tussen sources) dan zie ik dat het scherm in het midden een lichtere gloed vertoond. Ik dacht eerst aan de wazige reflectie van een lamp, maar dat is het niet.
Ik heb er geen verstand van maar kan dit iets te maken hebben met het backlight? De plek vind ik dan raar want ik dacht dat je dat alleen aan de randen zou kunnen zien en die zijn donker. Is dit een bekend fenomeen? En is dit reden genoeg om 'm terug te sturen? Tijdens normaal tv kijken merk ik er weinig van maar ik heb 'm nog maar net.
Kan iemand me er meer over vertellen? Bedankt alvast.
Ik heb er geen verstand van maar kan dit iets te maken hebben met het backlight? De plek vind ik dan raar want ik dacht dat je dat alleen aan de randen zou kunnen zien en die zijn donker. Is dit een bekend fenomeen? En is dit reden genoeg om 'm terug te sturen? Tijdens normaal tv kijken merk ik er weinig van maar ik heb 'm nog maar net.
Kan iemand me er meer over vertellen? Bedankt alvast.
Anoniem: 311838
Heren,
Even voor de duidelijkheid. In een 650 zit sowieso een C-tuner. De smartcard van Ziggo zou dan via een adapter altijd moeten passen. Nu hoorde ik straks dat CI+ alleen maar ziet op de interactieve diensten welke net aangeboden worden. Betekent dit dan dat het niet zo van belang is of er een CI+ bestendige lezer in het apparaat zit, hetgaat mij alleen maar over het kunnen laten vervallen van de extra ontvanger? En de tv is gekocht gewoon bij een winkel in Tilburg van It's.
Misschien maak ik me dus druk om niets, vindt het alleen zo opvallend dat Philips zegt dat er CI+ mogelijk is bij hun toestel. Samsung gaf over de telfoon aan dat zowel W als P typen in NL geleverd zijn, duus dat verhaal dat W alleen uit het buitenland komt...
Groet en ben benieuwd naar morgen, als het toestel komt.
Even voor de duidelijkheid. In een 650 zit sowieso een C-tuner. De smartcard van Ziggo zou dan via een adapter altijd moeten passen. Nu hoorde ik straks dat CI+ alleen maar ziet op de interactieve diensten welke net aangeboden worden. Betekent dit dan dat het niet zo van belang is of er een CI+ bestendige lezer in het apparaat zit, hetgaat mij alleen maar over het kunnen laten vervallen van de extra ontvanger? En de tv is gekocht gewoon bij een winkel in Tilburg van It's.
Misschien maak ik me dus druk om niets, vindt het alleen zo opvallend dat Philips zegt dat er CI+ mogelijk is bij hun toestel. Samsung gaf over de telfoon aan dat zowel W als P typen in NL geleverd zijn, duus dat verhaal dat W alleen uit het buitenland komt...
Groet en ben benieuwd naar morgen, als het toestel komt.
wat is de ervaring met de 37LEB550?? Zit eraan te denken die aan te schaffen maar kan er geen reviews van vinden. Hoe is de beeldkwaliteit tov de nieuwe 37" Sony en Philips tvs? De prijs gecombineerd met Full HD en mogelijkheid tot mkv/divx/xvid afspelen via usb spreekt mij namelijk erg aan.
vandaag mijn LE37B653T5WXXN (dus geen CI+ waarschijnlijk) binnen gekregen. ik heb wel geteld nog geen 1 uur tv gekeken, en doen deed hij al nix meer. hij floepte in 1x uit, en het lampje knippert alleen. en hij wil voor geen mogeljk meer aan:? heb hem al van het stroom gehad, alle aanstluitingen er af gehaald
weet iemand hier iets van? want ik ga morgen iig weer terug naar de winkel
weet iemand hier iets van? want ik ga morgen iig weer terug naar de winkel
[ Voor 9% gewijzigd door Renegade666 op 29-07-2009 20:56 ]
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Dat zal de voeding wel zijn. Dat hoor ik wel vaker.
Balen dit.
Balen dit.
Ik heb hem ook. Is m'n 1e lcd tv dus verder geen vergelijk. Staat op de slaapkamer en bevalt uitermate goed! Zeker met HD is het echt super!Pizzaman schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:41:
Iemand ervaring met de LE26B450? Ik ben op zoek naar een simpel tv'tje voor op mijn slaapkamer, en deze lijkt mij gezien zijn online prijs van 355 euro best interessant. Of is het uitgeven van iets meer geld aan de Sony 26S5500 of de Samsung LE26A456 het geld echt waard?
Handtekening
Ik heb Digitale TV van UPC met HD-pakket.
Nu zag ik via de OK-knop op de remote van UPC dat er bij HD kanalen DD5.1 geluid zit.
Ik heb de decoder aangesloten via de HDMI naar de Samsung B650, maar mijn optical out stuurt 2.0 door volgens mijn versterker.
Is dit inherent aan de HDMI of zo, omdat je ook noemt dat blu ray of DVD slechts 2.0 geeft?
Of heeft dit met type/merk HDMI kabel te maken? DUs dat de TV niet eens ziet dat er DD5.1 binnen komt?
Nu zag ik via de OK-knop op de remote van UPC dat er bij HD kanalen DD5.1 geluid zit.
Ik heb de decoder aangesloten via de HDMI naar de Samsung B650, maar mijn optical out stuurt 2.0 door volgens mijn versterker.
Is dit inherent aan de HDMI of zo, omdat je ook noemt dat blu ray of DVD slechts 2.0 geeft?
Of heeft dit met type/merk HDMI kabel te maken? DUs dat de TV niet eens ziet dat er DD5.1 binnen komt?
Anoniem: 298634 schreef op zaterdag 25 juli 2009 @ 23:44:
@BounceMeister: de optical out van de B650 geeft wel 5.1 geluid door als je een film afspeelt via usb of DLNA. Ik heb al meerdere mkv's met AC3 5.1 geluid afgespeeld en mijn Z-5450 geeft netjes aan dat er Dolby Digital geluid binnenkomt en ik hoor duidelijk 5.1 geluid door de speakers.
Enkel wanneer je een blu ray of dvd speler gebruikt stuurt de optical out 2.0 geluid naar buiten.
Dus: al je dvd's omzetten naar mkv's
Edit: ik heb nog geen VOB's afgespeeld via usb. Normaal wordt dit ondersteund. Ben benieuwd of hij dan ook 5.1 geluid buitenstuurt.
Ik heb dus totaal geen last van hapering via DLNA met de B650 wat mij toch positief verbaasde.
Ik heb de Planet Earth 720p versie gedownload, zo'n 2 GB per 50 minuten (mkv) en een los subtitle filetjes (srt).
Dit speelt vloeiend af via mijn bedrade UTP-netwerk. Zelfs het vooruit/achteruit spoelen gaat goed; het kost wel een aantal seconden om even te bufferen alvorens de opname verder speelt.
Een 1080 heb ik nog niet geprobeerd, omdat daar meestal DTS geluid bij zit en de B650 ondersteund dat helaas niet.
Ik heb de Planet Earth 720p versie gedownload, zo'n 2 GB per 50 minuten (mkv) en een los subtitle filetjes (srt).
Dit speelt vloeiend af via mijn bedrade UTP-netwerk. Zelfs het vooruit/achteruit spoelen gaat goed; het kost wel een aantal seconden om even te bufferen alvorens de opname verder speelt.
Een 1080 heb ik nog niet geprobeerd, omdat daar meestal DTS geluid bij zit en de B650 ondersteund dat helaas niet.
BounceMeister schreef op zondag 26 juli 2009 @ 08:19:
[...]
Je bedoelt de ingebouwde DLNA mediaspeler van de TV? De hapert als een bezetene als ik een Full HD film afspeel. Of zijn er bepaalde coderingen die wel goed werken? Is de mkv die jij bedoelt wel 1080p?
De ingebouwde DLNA speler werkt bij mij helaas niet goed samen met m'n Synology Diskstation DS207. M'n Xbox260 en twee oude Xboxen werken daar wel goed mee.
[...]
Edit:
Er komt binnenkort weer een nieuwe firmware voor de diskstation, daar staat ook iets bij over DLNA. Hopen dat dat de oplossing is.
[ Voor 1% gewijzigd door funnel20 op 02-08-2009 11:20 . Reden: extra details toegevoegd ]
Anoniem: 21979
Als je een W versie hebt ( met CI slot) kun je met een Alfacrypt Classic module (± 105 euro) en een smartcard ook alle tv-kanalen waar je abbo op hebt zien.Anoniem: 311838 schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 09:29:
Echter na thuiskomst nog wat verder gelezen op jullie forum, kwam erachter dat er een verschil is tussen een W-code op de doos en een P-code. P zou CI+ in de toekomst wel ondersteunen maar W niet.![]()
Ik heb een Samsung UE40B7020WW en dat werkt prima! (alleen heb ik geen Ziggo, maar Caiw).
@funnel20: alles wat je naar de B650 stuurt (behalve bestanden via usb of DLNA) wordt door de optical out als 2.0 buitengestuurd. Als je toch 5.1 geluid wil moet je de HMDI kabel eerst naar de receiver sturen en dan doorverbinden naar de TV. Dan stuurt de receiver 5.1 geluid uit en heb je het beeld via HDMI op je TV.
Lekker is dat, waarom kan die geen AC3 doorgeven dan?? Ik heb een goede 5.1 versterker van sony maar zonder hdmi
*zucht
maar ik kan als ik gebruik maak van een hd tv decoder toch ook gewoon de hdmi naar de tv doen en dan via optical out het geluid naar de versterker lijkt mij??
maar ik kan als ik gebruik maak van een hd tv decoder toch ook gewoon de hdmi naar de tv doen en dan via optical out het geluid naar de versterker lijkt mij??
[ Voor 40% gewijzigd door spawnkamikaze op 02-08-2009 17:14 ]
Bedankt voor je antwoord, ik zie het nu ook in de manual (blz. 5 "Digital Out"):Anoniem: 298634 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 16:34:
@funnel20: alles wat je naar de B650 stuurt (behalve bestanden via usb of DLNA) wordt door de optical out als 2.0 buitengestuurd. Als je toch 5.1 geluid wil moet je de HMDI kabel eerst naar de receiver sturen en dan doorverbinden naar de TV. Dan stuurt de receiver 5.1 geluid uit en heb je het beeld via HDMI op je TV.
"When the receiver (home theatre) is set to On, you can hear sound output from the TV’s Optical jack. When the TV is displaying a DTV(air) signal, the TV will send out 5.1 channel sound to the Home theatre receiver. When the source is a digital component such as a DVD / Blu-ray player / Cable Box / Satellite receiver (Set-Top Box) and is connected to the TV via HDMI, only 2 channel sound will be heard from the Home Theatre receiver. If you want to hear 5.1 channel audio, connect the digital audio out jack on DVD / Blu-ray player / Cable Box / Satellite receiver (Set-Top Box) directly to an Amplifier or Home Theatre, not the TV."
Erg jammer dit, want als je het weer rechstreeks naar je versterker doet zit je weer met de lip sync ellende, die ik nu heb weggekregen door in het Service Menu van de TV de lip sync delay voor de optical out te tunen.
Nog een ding wat ik op het UPC forum tegenkwam:
De Philips HD mediabox heeft HDMI 1.0 en stuurt daarom alleen het digitale geluid als 2.0 door de HDMI kabel naar de TV. Ook hier moet de optical kabel gebruikt worden tussen mediabox en versterker.
Zowel de HDMI-out van de UPC HD mediabox als de HDMI-in van de B650 ondersteunen dus geen 5.1 geluid
Anoniem: 46214
Ik zoek een slaapkamermodel LCD. Zat te denken aan de Samsung LE32B350 of de LG 32LH2000. Of zullen die toestellen te groot zijn voor een slaapkamer en is een 26inch een beter optie?
Verder zal ik alleen analoge input hebben en eventueel een ps2. Is analoog op bovenstaande modellen te doen of zal het op 26 inch beter zijn?
Verder zal ik alleen analoge input hebben en eventueel een ps2. Is analoog op bovenstaande modellen te doen of zal het op 26 inch beter zijn?
Ik krijg wel Dolby Digital / ac3 doorgestuurd vanuit mijn optical out B650 "W"funnel20 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:41:
[...]
Bedankt voor je antwoord, ik zie het nu ook in de manual (blz. 5 "Digital Out"):
"When the receiver (home theatre) is set to On, you can hear sound output from the TV’s Optical jack. When the TV is displaying a DTV(air) signal, the TV will send out 5.1 channel sound to the Home theatre receiver. When the source is a digital component such as a DVD / Blu-ray player / Cable Box / Satellite receiver (Set-Top Box) and is connected to the TV via HDMI, only 2 channel sound will be heard from the Home Theatre receiver. If you want to hear 5.1 channel audio, connect the digital audio out jack on DVD / Blu-ray player / Cable Box / Satellite receiver (Set-Top Box) directly to an Amplifier or Home Theatre, not the TV."
Erg jammer dit, want als je het weer rechstreeks naar je versterker doet zit je weer met de lip sync ellende, die ik nu heb weggekregen door in het Service Menu van de TV de lip sync delay voor de optical out te tunen.
De Philips HD mediabox heeft HDMI 1.0 en stuurt daarom alleen het digitale geluid als 2.0 door de HDMI kabel naar de TV. Ook hier moet de optical kabel gebruikt worden tussen mediabox en versterker.
Zowel de HDMI-out van de UPC HD mediabox als de HDMI-in van de B650 ondersteunen dus geen 5.1 geluid.
Dts daar in tegen niet.......
Reality beats fiction by far!
Tja... wat is te groot? Vroegâh had je een klein vierkant tv-tje en daar was je al tevreden mee. Wat is de afstand waarvan je gaat kijken?Anoniem: 46214 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 19:00:
Ik zoek een slaapkamermodel LCD. Zat te denken aan de Samsung LE32B350 of de LG 32LH2000. Of zullen die toestellen te groot zijn voor een slaapkamer en is een 26inch een beter optie?
Ik heb zelf een slaap-/werkkamer van plm. twee bij drieëneenhalve meter. Met m'n bed, computerbureau, TV-meubel en boekenkast heb ik dus nog maar wat loopruimte over en that's it. Ik heb een 40" LCD en ik moet zeggen, een maatje groter had ook nog geen kwaad gekundAnoniem: 46214 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 19:00:
Wat mij betreft is 32" dus echt niet te groot. Tenzij je een slaapkamer hebt van een meter bij een meter, maar dat wordt moeilijk slapen
Ik heb een vraag
.
Ik wil graag de mogelijkheid hebben om de stroom elke avond uit te schakelen zodat m'n hifi apparatuur op standby geen stroom verbruikt 'snachts en overdag als ik werken ben.
Ik heb een Samsung LE40A656 en zoals jullie wel weten staat deze altijd standby, kan het kwaad om de TV achter een spanningsblok met schakelaar te plaatsen? En kan dit ook voor een UPC Digital box?
Ik wil graag de mogelijkheid hebben om de stroom elke avond uit te schakelen zodat m'n hifi apparatuur op standby geen stroom verbruikt 'snachts en overdag als ik werken ben.
Ik heb een Samsung LE40A656 en zoals jullie wel weten staat deze altijd standby, kan het kwaad om de TV achter een spanningsblok met schakelaar te plaatsen? En kan dit ook voor een UPC Digital box?
Ik heb dit weekend m'n B7000 in m'n netwerk gehangen en een MediaTomb servertje gestart. Na wat configuratie speelt m'n tv nu practisch al m'n content (divx/xvid, mp4, mkv) af. Het is me alleen opgevallen dat ik maar bij een enkele file kan seeken in de stream (fast-forward e.d.). Pauzeren lukt altijd wel gelukkig.
Bij sommige files krijg ik wel de seek balk boven in beeld, maar kan ik toch niet fastforward, terwijl ik bij andere files zelfs die zoekbalk niet te zien krijg.
Iemand een idee of dit codec gerelateerd kan zijn?
Bij sommige files krijg ik wel de seek balk boven in beeld, maar kan ik toch niet fastforward, terwijl ik bij andere files zelfs die zoekbalk niet te zien krijg.
[ Voor 18% gewijzigd door RickN op 03-08-2009 12:20 ]
He who knows only his own side of the case knows little of that.
Anoniem: 312708
Hallo mensen,
Ik heb onlangs een LE32B651 gekocht, en ben op zoek naar tips over de EPG (electronic program guide): die werkt namelijk niet.
Ik heb een "ouderwetse" analoge kabel (Ziggo), en mijn harddisk recorder kan daar prima de EPG informatie van afhalen. Bij die HDrecorder moet ik ook opgeven van welk kanaal de info moet komen.
Bij de TV kan ik in die manual niets vinden over het configureren van de EPG-bron.
Weet iemand hoe dit werkt?
Bedankt, Arjen
Ik heb onlangs een LE32B651 gekocht, en ben op zoek naar tips over de EPG (electronic program guide): die werkt namelijk niet.
Ik heb een "ouderwetse" analoge kabel (Ziggo), en mijn harddisk recorder kan daar prima de EPG informatie van afhalen. Bij die HDrecorder moet ik ook opgeven van welk kanaal de info moet komen.
Bij de TV kan ik in die manual niets vinden over het configureren van de EPG-bron.
Weet iemand hoe dit werkt?
Bedankt, Arjen
Dat uitschakelen doe ik op die manier bij mijn LE32B650 en Humax 5000, gaat prima nog geen problemen mee ondervonden. Ik zou zeggen, gewoon proberen.sh4dow schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 09:42:
Ik heb een vraag.
Hallo,
Ik wil graag de Samsung LE37B650 kopen voor op mijn slaapkamer. Ik twijfel alleen een beetje over de grote van het toestel. De kamer is zo'n 3 bij 4.5 m. Kijkafstand zo'n 2 tot 2.5 m. Volgens verschillende websites is dit overigens prima te doen.
O'ja. Ik kijk op dit moment nog analoog, maar als Ziggo komt met die CI+ modules HD.
Is het prima te doen zo'n 37"?
Ik wil graag de Samsung LE37B650 kopen voor op mijn slaapkamer. Ik twijfel alleen een beetje over de grote van het toestel. De kamer is zo'n 3 bij 4.5 m. Kijkafstand zo'n 2 tot 2.5 m. Volgens verschillende websites is dit overigens prima te doen.
O'ja. Ik kijk op dit moment nog analoog, maar als Ziggo komt met die CI+ modules HD.
De algemene tendens bestaat hier dat groter bijna altijd beter is. Ik ben zelf van een 32 inch naar een 37 inch gegaan, en dat vind ik meer dan zat. Ik zit met films op 2,5 meter kijkafstand, en met gamen op een goeie 1/1,5 meter (puntje van je stoel idee).Croccifixio83 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:04:
Hallo,
Ik zit op 2,5m van de TV en heb een 40". De volgende wordt alvast een 46". Vooral bij 2.35:1 films vind ik 40" eigenlijk nog net te klein op optimaal van full hd te genieten.
Vanuit bed heb ik dezelfde kijkafstand met een 40" TV en ik zou al een 46" willen, dat zegt wel genoeg lijkt meCroccifixio83 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 20:04:
Hallo,
Anoniem: 300737
Ik ben best wel gecharmeerd van de LEDtv's van de samsung. Ik had eigenlijk een philips lcdtv in gedachten, puur vanwege de automatische teletekstondertiteling.
Heeft de samsung dit ondertussen al? (als er op pagina 888 teletekstuitzending is verschijnt er dus automagisch ondertitels en het gemak hiervan is dat je kan doorzappen van kanaal naar kanaal zonder teletekst uit te zetten en toch op alle kanalen ondertitels kunnen lezen).
Ik ben wel reuze benieuwd naar de beschikbaarheid en de prijs van OLEDschermen.
Heeft de samsung dit ondertussen al? (als er op pagina 888 teletekstuitzending is verschijnt er dus automagisch ondertitels en het gemak hiervan is dat je kan doorzappen van kanaal naar kanaal zonder teletekst uit te zetten en toch op alle kanalen ondertitels kunnen lezen).
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 300737 op 03-08-2009 23:27 ]
Anoniem: 268098
Ik wil graag de LE40B550 aanschaffen, alleen vind ik op t internet vrij weinig reviews. Het belangrijkste voor mij is dat hij ps3 goed weergeeft dus geen inputlag. Kan iemand mij vertellen of dit ook zo is?
En werkt 100hz met ps3 of is t alleen voor films en tvkanalen?
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 268098 op 04-08-2009 17:06 ]
Heb zelf een LE37B550 en ervaar geen input-lag als ik op de Xbox 360 speel. Tenzij je heel hard je best doet, dan zal het misschien, misschien wel minimaal merkbaar zijn, maar als ik midden in een goede Fifa '09 wedstrijd zit, of een battle in CoD 4, dan heb ik wel andere dingen aan mijn hoofd.Anoniem: 268098 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 17:05:
Ik wil graag de LE40B550 aanschaffen, alleen vind ik op t internet vrij weinig reviews. Het belangrijkste voor mij is dat hij ps3 goed weergeeft dus geen inputlag. Kan iemand mij vertellen of dit ook zo is?
Daarnaast heeft de 5 serie geen 100hz ondersteunig, de 6 serie wel.
Je hebt mijn aandacht ik speel ook al een tijdje met mediatomb icm met de le32B650 maar heb het nog niet goed werkend. Ik ben wel geintreseerd in je config.xml. Wat zijn je belangrijkste wijzigingen? Of transcode je veel van de bestandsformaten. Dat laatste is nl niet echt een optie voor mij omdat ik mediatomb op mijn CH3Snas draai, niet echt een snelle jongen en bovendien niet echt makelijk mencoder of VLC op te installeren.RickN schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 12:17:
Ik heb dit weekend m'n B7000 in m'n netwerk gehangen en een MediaTomb servertje gestart. Na wat configuratie speelt m'n tv nu practisch al m'n content (divx/xvid, mp4, mkv) af. Het is me alleen opgevallen dat ik maar bij een enkele file kan seeken in de stream (fast-forward e.d.). Pauzeren lukt altijd wel gelukkig.
Mocht het toch grootendeels afhankelijk zijn van transcoden dan moet ik maar een snellere PC als DLNA server op zetten. In ieder geval ben ik erg nieuwschierig naar je config file
Medewerker bij Mediamarkt wist mij met volledige zekerheid te vertellen dat ALLE nieuwe modellen van Samsung over een CI+ module beschikken. Volgens hem praatte ik 'onzin'. De handleiding van Samsung vertelt toch echt iets anders. Wat een peenvogel.
Dan kun je nog wel even wachten: alleen Sony heeft op dit moment een OLED scherm te koop, van 11 inch. Die zag ik van de week nog bij de MediaMarkt staan voor ik geloof > € 3000 ...Anoniem: 300737 schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 23:26:
vandaag mijn 2de LE37B653 gekregen, de andere was stuk namelijk, en nu heb ik gelukkig een P serie gekregen, dus met CI+ en tot nu toe werkt de tv ook prima Me is very happy.
maar hoe moet ik een full scan laten doen voor analoog, hij wil alleen quick doen, want ik wil wel ffkes ned 1 HD bezien. die komt jammer genoeg niet uit mijn digitale decoder van ziggo (ook samsung)
maar hoe moet ik een full scan laten doen voor analoog, hij wil alleen quick doen, want ik wil wel ffkes ned 1 HD bezien. die komt jammer genoeg niet uit mijn digitale decoder van ziggo (ook samsung)
[ Voor 37% gewijzigd door Renegade666 op 04-08-2009 19:22 ]
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Anoniem: 188147
waar had je hem besteld?Renegade666 schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 19:03:
vandaag mijn 2de LE37B653 gekregen, de andere was stuk namelijk, en nu heb ik gelukkig een P serie gekregen, dus met CI+ en tot nu toe werkt de tv ook prima Me is very happy.
ik heb hem via expert gekocht in gorredijk voor 788 inc verwijderingbijdrage:D beetje duurder dan bij PLasma discounter, maar als er wat mee is (wat dus gebeurde bij mijn eerste tv vorige week) ben ik vlak in de buurt van de winkel, en anders moest ik de tv weer duur versturen
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij kan hdmi 1.0 wel gewoon surround doorgeven hoor en volgens mij zelfs op 8 kanalen.funnel20 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:41:
[...]
Bedankt voor je antwoord, ik zie het nu ook in de manual (blz. 5 "Digital Out"):
Zowel de HDMI-out van de UPC HD mediabox als de HDMI-in van de B650 ondersteunen dus geen 5.1 geluid.
Het is wel altijd zo dat zodra je gaat kijken naar content vanaf een extern aangesloten apparaat, de optical out van de tv de surround altijd downmixed naar stereo.
Dat doen alle tv's omdat dit is afgesproken met de filmindustrie. Dus je moet je blu-ray, ps3, dvd altijd direct op de receiver aansluiten.
Je kunt wèl surround horen wanneer je naar een HD uitzending zit te kijken via de hd tuner (cam module) die in de tv zit, denk aan Discovery HD.
En die Sony is helemaal geen HD!jasjenl schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 18:35:
[...]
Dan kun je nog wel even wachten: alleen Sony heeft op dit moment een OLED scherm te koop, van 11 inch. Die zag ik van de week nog bij de MediaMarkt staan voor ik geloof > € 3000 ...
De resolutie is maar 950x540!
http://www.oled-display.net/sony-xel-1-oled-tv (nou ben ikzelf de eerste die zal zeggen dat resolutie bij een hdtv de minst belangrijke feature is voor wat betreft de beeldkwaliteit, maar dit is geen hdtv).
Voor 2012 worden ze waarschijnlijk niet uitgebracht (LG gaf dit al aan deze maand) en in het begin zullen de prijzen skyhigh zijn.
Bovendien vraag ik me echt af of dat beeld wel zo mooi is. Ik heb er nog nooit 1 in het echt gezien, maar als dat contrast echt zo belachelijk hoog ligt, kan dit heel onnatuurlijk worden.
Er is zelfs een kans dat die hele oleds een stille dood sterven, als de consument ineens massaal aan de 3d schermen wilt. Ik weet niet of dat mogelijk is met oled, maar als dat niet kan dan zou ik mn geld niet op oled zetten
[ Voor 21% gewijzigd door Ferry34 op 05-08-2009 01:46 ]
* Robino is een beetje dom geweest door de AV Calibration-fout te maken in het Service Menu van zijn LE37B550 
Iemand die dit toevallig ook heeft gehad of weet hoe dit op te lossen? Ik heb gelezen dat de tv via een AV-kanaal een schaakbordpatroon aangeleverd moet krijgen, om de AV Calibratie te laten slagen. Ik heb 2 verschillende patronen geprobeerd via een Wii -> Composite, maar hij komt nog steeds niet door de calibratie heen. Vanavond ga ik de calibratie nog eens proberen via een Scart-aansluiting.

Iemand die dit toevallig ook heeft gehad of weet hoe dit op te lossen? Ik heb gelezen dat de tv via een AV-kanaal een schaakbordpatroon aangeleverd moet krijgen, om de AV Calibratie te laten slagen. Ik heb 2 verschillende patronen geprobeerd via een Wii -> Composite, maar hij komt nog steeds niet door de calibratie heen. Vanavond ga ik de calibratie nog eens proberen via een Scart-aansluiting.
Anoniem: 312981
Via een HDMI-verbinding kan ik mijn LCD-TV (LE40B750) natuurlijk als tweede monitor gebruiken. Ik vraag me af of dit ook draadloos met behulp van dlna kan. Weet er iemand of ik via dlna het scherm van mijn laptop kan klonen op mijn LCD-TV?
Denk het haast niet, maar het zou wel erg mooi zijn.
Denk het haast niet, maar het zou wel erg mooi zijn.
Anoniem: 124789
Vandaag m'n LE37B652T4P van nieuwe firmware voorzien.
oude was 1004
nieuwe is 2003
Ik zie echter geen verschillen. wat is er eigenlijk veranderd?
ps: USB stick format als FAT32 dan de firmware installeren op de USB. install file eraf halen en dan in de LCD stoppen.
Frimware 2003.2 (T-CHLCIPDEUC)
oude was 1004
nieuwe is 2003
Ik zie echter geen verschillen. wat is er eigenlijk veranderd?
ps: USB stick format als FAT32 dan de firmware installeren op de USB. install file eraf halen en dan in de LCD stoppen.
Frimware 2003.2 (T-CHLCIPDEUC)
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 124789 op 05-08-2009 13:26 . Reden: firmware link ]
Ook ik was zo dom om dat te doen, is ook nogal tricky allemaal aangezien het 'terug' knopje de calibratie activeertRave17 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:15:
* jb044 is een beetje dom geweest door de AV Calibration-fout te maken in het Service Menu van zijn LE37B550
Bij mij was de clou om het checkerboard te spiegelen, dus dat ie begint met een zwart ipv een wit vlak. Suc6
Heb je de afbeelding hiervan nog? En kan je mij vertellen hoe je het hebt gedaan?jb044 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:30:
[...]
Ook ik was zo dom om dat te doen, is ook nogal tricky allemaal aangezien het 'terug' knopje de calibratie activeert
Bij mij was de clou om het checkerboard te spiegelen, dus dat ie begint met een zwart ipv een wit vlak. Suc6
Met de samsung LE40B650 kun je daarmee ook de FTA zenders van digitenne ontvangen? en zo ja hoe doe ik dat want ik heb 'm op analoog en digitaal laten scannen maar hij vind alleen de zenders van de glasvezel
Ha lotgenoten! 
De instellingen die door de calibration worden aangepast, zijn per input type verschillend; als je op source drukt terwijl je in het service menu zit, zal je zien dat er per type input verschillende waarden ingevuld staan.
- AV: coax/scart
- COMP: Component
- PC: DVI
- HDMI
Ik heb er bij mijn LE37B652 twee op failed staan:

Screenshot van AV: (Failed)

Screenshot van COMP:

Screenshot van PC:

Screenshot van HDMI: (Failed)

Ik heb trouwens ook de servicemanual van de B550/B650, maar daar wordt om te calibreren per input verwezen naar een ander plaatje met een code-naam.
Zouden jullie ook zulke screenshots kunnen plaatsen, onder vermelding van je type tv en voor welke input die is?
Rave17 en jb044, zouden jullie screenshots kunnen posten van de verschillende instellingen onder ADC Result kunnen posten? Dat zijn volgens mij de instellingen die worden aangetast door de calibratie, en volgens iemand op een ander forum wordt de B-serie niet gecalibreerd in de fabriek maar komen de instellingen uit de firmware.Rave17 schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 14:50:
[...]
Heb je de afbeelding hiervan nog? En kan je mij vertellen hoe je het hebt gedaan?
De instellingen die door de calibration worden aangepast, zijn per input type verschillend; als je op source drukt terwijl je in het service menu zit, zal je zien dat er per type input verschillende waarden ingevuld staan.
- HDMI

Screenshot van COMP:
Screenshot van PC:
Ik heb trouwens ook de servicemanual van de B550/B650, maar daar wordt om te calibreren per input verwezen naar een ander plaatje met een code-naam.
Zouden jullie ook zulke screenshots kunnen plaatsen, onder vermelding van je type tv en voor welke input die is?
[ Voor 1% gewijzigd door Dijkhuis op 05-08-2009 20:18 . Reden: (ja het is dom om in het servicemenu te knoeien. Pas op: links is niet terug in sommige menu's!!!) ]
Fijn zo'n lotgenotenclubjeDijkhuis schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 20:10:
Ha lotgenoten!![]()
[...]
Rave17 en jb044, zouden jullie screenshots kunnen posten van de verschillende instellingen onder ADC Result kunnen posten? Dat zijn volgens mij de instellingen die worden aangetast door de calibratie, en volgens iemand op een ander forum wordt de B-serie niet gecalibreerd in de fabriek maar komen de instellingen uit de firmware.
- HDMI
[afbeelding]
[afbeelding]
Screenshot van COMP:
[afbeelding]
Screenshot van PC:
[afbeelding]
[afbeelding]
Het is mij gisteren gelukt om de AV Calibration van mijn LE37B550 weer op Success te krijgen. Ik heb daarvoor 3 verschillende schaakbordpatronen uitgeprobeerd. Deze stonden op een SD-kaartje (JPG-formaat) welke ik opende met behulp van mijn Wii. Deze was dan weer aangesloten via de Scart-aansluiting. Je moet vervolgens de foto draaien, inzoomen, uitzoomen totdat hij hem opeens pakt! Alleen over de kleuren ben ik alsnog niet te spreken.
De instellingen onder AV Result zijn als volgt:
- 1st_Y_GH: 425
- 1st_Y_GL: 71
- 1st_Cb_BH: ...
- 1st_Cb_BL: ...
- 1st_Cr_RH: ...
- 1st_Cr_RL: ...
- 2nd_R_L: 191
- 2nd_G_L: 191
- 2nd_B_L: 191
- 2nd_R_H: 10
- 2nd_G_H: 10
- 2nd_B_H: 10
@ Dijkhuis: heb jij nou de fout 2x gemaakt, doordat ook je HDMI Calibration failed is?
Doordat de b750 serie zo langzamerhand ook een stukje goedkoper wordt (verschil met b650 is 100 euro), begint dat ook een interessante optie te worden. Hoe groot is de vooruitgang tussen 100Hz en 200Hz?
Voor het ontvangen van de FTA zenders (die overigens niet van Digitenne zijn) moet er wel een (evt. versterkte) antenne aansluiten op de antenne ingang. De kabel van je glasvezelprovider moet er dus uit.Dancis schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:09:
Met de samsung LE40B650 kun je daarmee ook de FTA zenders van digitenne ontvangen? en zo ja hoe doe ik dat want ik heb 'm op analoog en digitaal laten scannen maar hij vind alleen de zenders van de glasvezel
[ Voor 12% gewijzigd door ari3 op 06-08-2009 20:00 ]
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
@Gabliboeba: ik heb de 2 nog niet naast mekaar gezien dus kan de beeldkwaliteit op dat vlak niet vergelijken.
De motion resolution zal op de B750 waarschijnlijk nog iets beter zijn dan op de B650 (dus nog minder vaag beeld bij snelle bewegingen).
Wat je volgens mij wel mag verwachten is dat de input lag op een 200 hz tv groter is dan op een 100 hz toestel omdat er 2x zoveel berekeningen moeten gebeuren. Alles hangt dus af van wat je met de TV wil doen en of je een receiver wil gebruiken, of die ingebouwde lip sync heeft of niet, enz.
De motion resolution zal op de B750 waarschijnlijk nog iets beter zijn dan op de B650 (dus nog minder vaag beeld bij snelle bewegingen).
Wat je volgens mij wel mag verwachten is dat de input lag op een 200 hz tv groter is dan op een 100 hz toestel omdat er 2x zoveel berekeningen moeten gebeuren. Alles hangt dus af van wat je met de TV wil doen en of je een receiver wil gebruiken, of die ingebouwde lip sync heeft of niet, enz.
dubbel
[ Voor 101% gewijzigd door Ferry34 op 06-08-2009 23:27 ]
Ik heb nu al een tijdje een UE32B6000 staan, maar ik ben nog steeds niet tevreden over de 100Hz.
Maakt niet uit welke settings ik probeer er zijn voortdurend artifacts en of haperingen.
Als ik de trillingsvermindering op aan zet dan is het tril effect bij Blu-Rays welliswaar verdwenen. Maar dan heb je weer last van schimmen of auras, hoe je ze ook wilt noemen. Bijvoorbeeld met een bewegend object en de achtergrond gaat er achterlangs, dan zie je voor en achter het object een soort zone van de kleuren van de achtergrond maar dan iets scrambeled (predator cloak)
Verder als ik alles uitzet heb je last van lichte ghosting en trillend beeld. Ik vind een beetje ghosting niet erg, maar als het beeld trilt dan stoort dat mij heel erg, ik ben nu constant bezig met erop aan het letten. en dan duik ik weer de settings menu in om wat te veranderen.
Ik heb elke mogelijke setting al geprobeerd, beetje tril vermindering, veel wazigheids vermindering. Wazigheid verm. uit en tril v. hoog. Beide op 5, of alles op 10. Noem maar op, maar steeds kom ik het wel ergens weer tegen. En dan heb ik eindelijk een setting waar je bij Blu-Ray nergens last van hebt dan heb je bij een andere film wel weer problemen.
Bijvoorbeeld bij Kung-Fu Panda, die gebruik ik als test, bij de 1e scene dan Po rond kijkt in zn kamer, dan zie je het raam kozijn voorbij gaan met gematigde maar constante snelheid. Als ik daar tril verm. lager dan 8 zet zie je nog judder, maar op 8 of 9 lijkt het echt naadloos perfect te gaan. Helaas is dat bedrieging omdat de achtergrond voorbij het kozijn wit is van de lucht, en dan zie je dus niet de aura artifacts. Maar verder is het ook niet echt zichtbaar op andere dingen.
Als ik dezelfde settings probeer op reguliere TV (DTV) dan is het overal een tril festijn. En dan begint het klooien weer opnieuw. Helemaal uitzetten is ook geen optie want dan trilt het ook, alleen zonder de extra artifacts. Ik vind deze side effects een beetje het plezier verpesten vooral bij de HD zenders/films.
Ik kan me trouwens niet herinneren dat mn 5 jaar oude samsung HD ready LE26R61B helemaal geen last had van trillend beeld. Wel veel ghosting maar dat is dragelijker dan trillingen.
Heeft iemand de zogenaamde ideaale settings voor 100Hz om de artefacts en de trillingen het beste op te lossen?
Maakt niet uit welke settings ik probeer er zijn voortdurend artifacts en of haperingen.
Als ik de trillingsvermindering op aan zet dan is het tril effect bij Blu-Rays welliswaar verdwenen. Maar dan heb je weer last van schimmen of auras, hoe je ze ook wilt noemen. Bijvoorbeeld met een bewegend object en de achtergrond gaat er achterlangs, dan zie je voor en achter het object een soort zone van de kleuren van de achtergrond maar dan iets scrambeled (predator cloak)
Verder als ik alles uitzet heb je last van lichte ghosting en trillend beeld. Ik vind een beetje ghosting niet erg, maar als het beeld trilt dan stoort dat mij heel erg, ik ben nu constant bezig met erop aan het letten. en dan duik ik weer de settings menu in om wat te veranderen.
Ik heb elke mogelijke setting al geprobeerd, beetje tril vermindering, veel wazigheids vermindering. Wazigheid verm. uit en tril v. hoog. Beide op 5, of alles op 10. Noem maar op, maar steeds kom ik het wel ergens weer tegen. En dan heb ik eindelijk een setting waar je bij Blu-Ray nergens last van hebt dan heb je bij een andere film wel weer problemen.
Bijvoorbeeld bij Kung-Fu Panda, die gebruik ik als test, bij de 1e scene dan Po rond kijkt in zn kamer, dan zie je het raam kozijn voorbij gaan met gematigde maar constante snelheid. Als ik daar tril verm. lager dan 8 zet zie je nog judder, maar op 8 of 9 lijkt het echt naadloos perfect te gaan. Helaas is dat bedrieging omdat de achtergrond voorbij het kozijn wit is van de lucht, en dan zie je dus niet de aura artifacts. Maar verder is het ook niet echt zichtbaar op andere dingen.
Als ik dezelfde settings probeer op reguliere TV (DTV) dan is het overal een tril festijn. En dan begint het klooien weer opnieuw. Helemaal uitzetten is ook geen optie want dan trilt het ook, alleen zonder de extra artifacts. Ik vind deze side effects een beetje het plezier verpesten vooral bij de HD zenders/films.
Ik kan me trouwens niet herinneren dat mn 5 jaar oude samsung HD ready LE26R61B helemaal geen last had van trillend beeld. Wel veel ghosting maar dat is dragelijker dan trillingen.
Heeft iemand de zogenaamde ideaale settings voor 100Hz om de artefacts en de trillingen het beste op te lossen?
Zijn er al mensen die bepaalde webshops hebben gemaild welk modem val de le37b650 zij verkopen? Veel webshops vermelding bij de specificaties namelijk dat de tv beschikt over een CI+ module, maar het lijkt me sterk dat ze allemaal het P-model verkopen.
Introductie CI+-modules bij Ziggo zet Alphacrypt deels op zwart
Benieuwd welke toestellen er dan uiteindelijk in de lijst terechtkomen.Ziggo verwacht binnen twee weken een lijst te kunnen presenteren met CI+-gecertificeerde toestellen.
Vervelend. Deed de tv dat niet toen je m in de winkel heb getest dan met blu-rays, dvd's en digitale zenders?Bulls schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 00:54:
Ik heb nu al een tijdje een UE32B6000 staan, maar ik ben nog steeds niet tevreden over de 100Hz.
Niet op gelet, ze hadden wel verschillende van deze TV's staan en ik heb ze uitvoerig bekeken. Maar deze artifacts niet gezien. Ik heb nu amper tot geen last met Blu-Ray maar op TV zenders is het echt irritantFerry34 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 02:41:
[...]
Vervelend. Deed de tv dat niet toen je m in de winkel heb getest dan met blu-rays, dvd's en digitale zenders?
Beetje late reactie, maar volgens mij heb ik deze afbeelding gebruikt:
http://scorpion77.cjb.net/images/8x8bwcheck.bmp
Deze geef je dan fullscreen weer met bv irfanview via HDMI en de clou is dat je m draait zodat de afbeelding begint met een zwart vierkantje. Bij mij zorgde dat ervoor dat de HDMI calibration eindelijk "Succes" gaf.
Overigens heb ik nooit last gehad van een raar beeld ofzo. Misschien heeft het er mee te maken dat ik nooit een reset heb gedaan, want ik las dat de calibratie pas doorgevoerd wordt na een reset. Ook is het niet normaal dat de calibratie standaard al op "Failed" staat, al schijnt dit wel vaker voor te komen. Voor calibratie heb je iig een zeer specifiek test patroon nodig en ook is deze specifiek voor de lcd tv zelf, dus het lijkt me zeer sterk dat een firmware upgrade hier iets mee te maken heeft. Misschien toch maar een service request doen?
Deze geef je dan fullscreen weer met bv irfanview via HDMI en de clou is dat je m draait zodat de afbeelding begint met een zwart vierkantje. Bij mij zorgde dat ervoor dat de HDMI calibration eindelijk "Succes" gaf.
Overigens heb ik nooit last gehad van een raar beeld ofzo. Misschien heeft het er mee te maken dat ik nooit een reset heb gedaan, want ik las dat de calibratie pas doorgevoerd wordt na een reset. Ook is het niet normaal dat de calibratie standaard al op "Failed" staat, al schijnt dit wel vaker voor te komen. Voor calibratie heb je iig een zeer specifiek test patroon nodig en ook is deze specifiek voor de lcd tv zelf, dus het lijkt me zeer sterk dat een firmware upgrade hier iets mee te maken heeft. Misschien toch maar een service request doen?
Ik heb die afbeelding ook gebruiktjb044 schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 11:45:
Beetje late reactie, maar volgens mij heb ik deze afbeelding gebruikt:
@jb044: welke televisie heb jij trouwens?
Ik al enige tijd een LE37A552, maar is ergens een lijstje te vinden met wat de verschillen zijn tussen de invoer types? En dan doel ik op de naam bij invoer zoals HD-DVD, SPEL, PC, IPTV, KABEL-STB
Of zit er geen verschil en is het alleen de naam (op de optie PC na --> daar is duidelijk verschil te merken op HDMI2, staat ook in de handleiding trouwens, mn xbox360 staat hierop, en als ik deze op PC zet ipv spel bijvoorbeeld zie je echt een heel verschil
stuk beter).
Of zit er geen verschil en is het alleen de naam (op de optie PC na --> daar is duidelijk verschil te merken op HDMI2, staat ook in de handleiding trouwens, mn xbox360 staat hierop, en als ik deze op PC zet ipv spel bijvoorbeeld zie je echt een heel verschil
ik heb een LE40B550. Ik kan die tv niet vinden op de samsung site, wel als ik op uk of usa zet. En dan zijn er wel updates voor de firmware, is het goed dat ik deze files gebruik om mijn tv te updaten? Tevens mijn tv maakt een zoemgeluid die je kan horen als je er dichtbij staat of als de geluid savonds laag is, is dit ook bij andere die deze tv hebben?
Ik heb dus de LE37B550, maar geen last van zoemend geluidAnoniem: 268098 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:10:
ik heb een LE40B550. Ik kan die tv niet vinden op de samsung site, wel als ik op uk of usa zet. En dan zijn er wel updates voor de firmware, is het goed dat ik deze files gebruik om mijn tv te updaten? Tevens mijn tv maakt een zoemgeluid die je kan horen als je er dichtbij staat of als de geluid savonds laag is, is dit ook bij andere die deze tv hebben?
Ik hoor de zoemgeluid beter als ik aan de achterkant luister. het is niet exreem hard, maar wel hoorbaar, weet niet of t voorbode is. Ik weet niet waarom ie dat doet. Voorderest is t een top tv.Rave17 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:42:
[...]
Ik heb dus de LE37B550, maar geen last van zoemend geluid
edit;
Het is nu opeens weg en hoor nix meer. Tevens kan je gewoon films afspelen op de b550, dat is mooi meegenomen
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 268098 op 10-08-2009 22:13 ]
Overal gezocht maar niet gevonden, ik heb af en toe nog wat problemen met digitenne en een LE32B650 en het ontvangst nu wil ik graag dmv het checken van de signaal sterkte. Alleen dit checken lukt me niet. Ik wil dus de signaal sterkte in beeld krijgen.
@Mojo666: die TV zou normaal geen zoemend geluid mogen maken. Probeer eens je backlight op 10 te zetten in je settings. Als het dan niet meer optreedt is er iets met je backlight dimmer en kan je best Samsung bellen om een monteur langs te sturen.
t is wel heel licht niet hoorbaar op 1 meter afstand. Alleen als je achter dicht met je hoofd luistert, dan hoor je wel een licht zoemend geluid. Het geluid staat dan wel uit en tijdens tv hoor je t helemaal niet. Heb trouwens backlight op 10 en steeds lager gezet en bleef gwn hetzelfde. Maar bv als ik een filmd afspeel vanaf de media functie dan stopt ie met dat lichte zoem. Het hangt dus af wat je bekijkt. Het is vooral bij de sd- analoge zenders waar ie dat geluidje maakt.Anoniem: 298634 schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 22:51:
@Mojo666: die TV zou normaal geen zoemend geluid mogen maken. Probeer eens je backlight op 10 te zetten in je settings. Als het dan niet meer optreedt is er iets met je backlight dimmer en kan je best Samsung bellen om een monteur langs te sturen.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 268098 op 11-08-2009 10:27 ]
@Moj066:
Heb het alleen voor elkaar gekregen bij de optie Film, zet daar de backlight op 10 en het dynamisch contrast bij geavanceerde instellingen uit.
Daarna geen zoem / brom meer
(bij mij in ieder geval)
De andere instellingen kunnen gewijzigd worden zonder dat het probleem terugkeert.
Het zoemen door veel mensen niet eens gehoord of als storend ervaren, mijn vrouw hoort het niet eens terwijl ik er na een tijdje zelfs hoofdpijn van krijg.
Weet iemand misschien al een manier om deze settings te wijzigen bij de ingebouwde media player?
Gebruik deze nu niet door het zoemen en dat is toch een van de opties waarom deze tv aantrekkelijk was
Heb het alleen voor elkaar gekregen bij de optie Film, zet daar de backlight op 10 en het dynamisch contrast bij geavanceerde instellingen uit.
Daarna geen zoem / brom meer
De andere instellingen kunnen gewijzigd worden zonder dat het probleem terugkeert.
Het zoemen door veel mensen niet eens gehoord of als storend ervaren, mijn vrouw hoort het niet eens terwijl ik er na een tijdje zelfs hoofdpijn van krijg.
Weet iemand misschien al een manier om deze settings te wijzigen bij de ingebouwde media player?
Gebruik deze nu niet door het zoemen en dat is toch een van de opties waarom deze tv aantrekkelijk was
zeer bedankt ! het werkt!!! Ik ergde me cker aan want ik hoorde t wel en bv me broertje weer niet, waarschijnlijk zijn sommige gevoelig ervoor. Wel raar, want als ik de backlight op 7 zet dan hoor t weer wel. Ik ben blij dat dit verholpen is.shaiwa887 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:36:
@Moj066:
Daarna geen zoem / brom meer(bij mij in ieder geval)
Bij media player hoor ik t alleen als de beeld zwart wordt, bij gewone lichte beelden dan hoor ik t niet. Dat is best irri als ik een anime of film zit te kijken. Ik wil wel zeggen dat dit een goedkope tv (€629 Wehkamp) is, voor een tv die ook films (avi, mkv met ondertiteling) afspeeld. Wel moet je 3 dingen veranderen in de service mode.
Zoals ik al zei is de reden van dat gezoem het feit dat de backlight "gedimd" wordt. Als je de backlight op 10 zet en dynamisch contrast af (bij dynamisch contrast wordt in donkere beelden de backlight ook gedimd) dan geeft de backlight altijd 100% licht. Je TV verbruikt dan wel altijd het maximum aan elektriciteit... In een donkere kamer is een backlight waarde van 5 normaal meer dan voldoende.
Als meerdere mensen dit ervaren zal het eigen zijn aan het toestel. Ik zou er echter ook gek van worden.
Als meerdere mensen dit ervaren zal het eigen zijn aan het toestel. Ik zou er echter ook gek van worden.
Ja, ik werd er dus ook helemaal gek van.
Door omstandigheden kon ik de tv (32b650) niet terug brengen naar de zaak waar ik deze had gekocht.
Had het zelfs al helemaal geregeld en de dag voordat ik deze zou gaan terug brengen lag ik in het ziekenhuis.
Dus nu zit ik dus wel met een zoemende tv
maar dit lost het in ieder geval wel op.
Zover ik weet kan Samsung het niet echt oplossen en ze sturen pas bij de 37inch modellen een monteur langs .
Toen ik de tv kocht stond op de site vanaf de 32inch modellen maar precies in die maand werd dat veranderd
Beeld is wel super, zeker toen ik zo'n doe het zelf calibratie dvd heb gebruikt.
Alleen die motion plus staat uit, hopelijk dat een firmware update daar verbetering in brengt.
Vooral ondertiteling gaat vaak fout of heeft iemand daar een tip voor ?
Door omstandigheden kon ik de tv (32b650) niet terug brengen naar de zaak waar ik deze had gekocht.
Had het zelfs al helemaal geregeld en de dag voordat ik deze zou gaan terug brengen lag ik in het ziekenhuis.
Dus nu zit ik dus wel met een zoemende tv
Zover ik weet kan Samsung het niet echt oplossen en ze sturen pas bij de 37inch modellen een monteur langs .
Toen ik de tv kocht stond op de site vanaf de 32inch modellen maar precies in die maand werd dat veranderd

Beeld is wel super, zeker toen ik zo'n doe het zelf calibratie dvd heb gebruikt.
Alleen die motion plus staat uit, hopelijk dat een firmware update daar verbetering in brengt.
Vooral ondertiteling gaat vaak fout of heeft iemand daar een tip voor ?
Verschrikkelijk irritant dat Samsung zo achterlijk bezig is met die verschillende modellen van dezelfde tv's. Als nitwit moet je eerst al uren research doen om er achter te komen wat het verschil is tussen de b650/51/52/53 en dan doen ze ook nog eens zo geheimzinnig over die CI+ ondersteuning. Dit heeft als gevolg dat ik eerst diverse webshops en winkels af moet gaan om te kijken welk type TV ze verkopen. Te gek voor woorden gewoon!
Sluiten deel 13! | |||||||
Dit topic is vol, daarom is er een nieuw topic aangemaakt. We verzoeken iedereen om in deel 14 verder te gaan. [LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14 Dank woord gaat uit naar o.a. aex351 die het topic oorspronkelijk is gestart. Daarnaast uiteraard de huidige beheerder W.Wezz die het topic op de schop heeft genomen. Ook een dank woord voor iedereen die in enige vorm van informatie bronnen, probleem oplossingen of handige tips heeft gemeld. Op naar deel 15! Maar eerst deel 14 vol maken |
Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW
Zoals W.Wezz zegt, daarom een slotje op dit topic
Dit topic is gesloten.