[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 13

Pagina: 1 ... 16 ... 27 Laatste
Acties:
  • 362.865 views

Onderwerpen

Alle 146 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidT_NL schreef op donderdag 09 april 2009 @ 10:15:
[...]

God knows why. Als je PC de boel gewoon goed decode zonder dat het te veel is, dan zou het net zo erg moeten zijn als in de BIOS. Wat is je hardware, wat voor content probeer je te spelen (divx/dvd/h264) en welke codecs gebruik je hiervoor?
E8400 op 3,8 ghz, 4 gig ram, vista x64.

Media player classic coreavc en ffdshow geinstalleerd (volgens mij gebruikt ie die laatste?)

Lijkt me allemaal wel een 1080p video aan moeten kunnen....

edit: als ik met coreavc afspeel lijkt het wel vloeiend te gaan, vanavond eens goed uitproberen!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2009 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:10

spanx

_Sp[A]nX_

Waarom zouden mensen de A656 willen hebben? Terwijl de B650 zo veel beter is.... tov de A656.

ben iig blij dat ik alsnog de B650 heb gedaan.

Heeft de B650 nu wel/geen 10 bit panel?

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

spanx schreef op donderdag 09 april 2009 @ 14:41:
Waarom zouden mensen de A656 willen hebben? Terwijl de B650 zo veel beter is.... tov de A656.

ben iig blij dat ik alsnog de B650 heb gedaan.

Heeft de B650 nu wel/geen 10 bit panel?
Misschien omdat het 170 euro scheelt? Heb je vergeleken met de A656? Scheelt het veel met bijvoorbeeld spiegeling, kijkhoek, beeldkwaliteit. Ik dacht dat ze er weinig aan veranderd hadden (alleen een nieuwe upscaler en dat Medi@2.0 (Internet@TV, DLNA, USB 2.0(movie), Contents Library) en hij is wat dunner, correct me if I'm wrong...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Heb het vergeleken met de 552 656 én de B650 ja.

enige nadeel van de B650 is de spiegeling. De rest is een verschil van dag én nacht. Die nieuwe beelprocessor is echt geweldig, kan echt goed scalen. (tested with SD & HD/Blu-ray)

Getest in de winkel. Ik deed het niet eens voor de lan of media 2.0.... de 100Hz is te customizen!
je kan dus de 100Hz functie zelf aanpassen.

Beeld vind ik veel beter dan de 656, interlaced ook veel beter met oude beelden. Bewegende beelden zijn smoother met de B650. Ik let daar heel erg op ik kan er niet tegen als iets "schokt".

Als je dat zelf niet ziet kan ik me voorstellen dat je voor de 656 gaat alleen ik zag de 656 OOK schokken met 100hz aan....

[ Voor 29% gewijzigd door spanx op 09-04-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Is een samsung LE37A556 nou eigenlijk gewoon een domme aankoop geweest? anders ga ik namelijk mooi terug naar de winkel =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:49
PK11195 schreef op zondag 22 maart 2009 @ 14:23:
Gister zag ik de UE-40B7000 staan bij MM A'dam voor 1899,-
Zeer mooi beeld overigens (maar wat wil je met een HD film :P )
Jammer dat er voor de rest nog geen internetwinkels zijn die hem aanbieden (staat ook nog niet op kieskeurig en pricewatch), want die prijs kan natuurlijk lager.
pricewatch: Samsung UE40B7000

alstu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 13:37
LiquidT_NL schreef op donderdag 09 april 2009 @ 13:09:
[...]

Het is een bewuste keus van Samsung geweest (en ook een bewuste keus toen ik de LE40A656 koos), omdat sommige mensen het effect heel natuurlijk aan vinden voelen. Maar inderdaad, zonlicht wordt dan een probleem.
Zal dan spiegeling minder zijn met een LG panel (Lg5700)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 09:44

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Nipje schreef op donderdag 09 april 2009 @ 18:16:
Is een samsung LE37A556 nou eigenlijk gewoon een domme aankoop geweest? anders ga ik namelijk mooi terug naar de winkel =)
Waarom denk je dat? Wat had je er zelf van verwacht, wat de LE37A556 niet heeft waargemaakt?

[ Voor 7% gewijzigd door sekeroglan op 09-04-2009 18:45 ]

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
Wil ik toch even kwijt:
Zojuist bij nieuwe Saturn en BCC geweest bij ons in Utrecht.
Ik hele Saturn rongezocht maar helaas en ja hoor, bij BCC hing hij dan eindelijk een keer om in het echt te zien: de 46A786......

Wow...... wat een beeld, ongelooflijk, echt een supergave TV! Wel wat aan de dure kant, 1899 euro, maar er viel te onderhandelen en ik heb hem in andere winkel online gezien voor 1540 euro. Ik geloof dat BCC een regeling heeft voor als hij ergens anders goedkoper is zolang het maar een echte winkel is, en dat is ook in dit geval.

Er hing ook een 46" Samsung 6000. ERG mooi beeld, superstrak en fraai zwart, maar die tv spiegelt, dat is niet normaal. Ik zou er zo voor willen gaan als hij niet zo enorm spigelde....

Wat mij opviel:
Er stonden ook een LG toestel, ook 46", maar nog geen 1100 euro.
Er draaide een demo op met langzaam bewegende beelden uit Egypte en ow men, wat was dat slecht! Het schokte enorm in het beeld! Terwijl snellere beelden weer wel oke waren :s
iemand trouwens een idee hoe dat fenomeen van dat schokken heet? Een andere tv had het ook, iets minder, dat wel, maar was een 100hz model, dus daar lag het niet aan....

[ Voor 8% gewijzigd door Olgeros op 09-04-2009 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje:
Wat is de beste keus?
*LE 40B656
*LE 40B650
*LE 40B651

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:57
Olgeros schreef op donderdag 09 april 2009 @ 19:30:
Wil ik toch even kwijt:
Ik hele Saturn rongezocht maar helaas en ja hoor, bij BCC hing hij dan eindelijk een keer om in het echt te zien: de 46A786......

Wat mij opviel:
Er draaide een demo op met langzaam bewegende beelden uit Egypte en ow men, wat was dat slecht! Het schokte enorm in het beeld! Terwijl snellere beelden weer wel oke waren :s
iemand trouwens een idee hoe dat fenomeen van dat schokken heet? Een andere tv had het ook, iets minder, dat wel, maar was een 100hz model, dus daar lag het niet aan....
Dat is judder. En eerlijk gezegd vind ik dat minder erg dan interpolatie artefacts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
sekeroglan schreef op donderdag 09 april 2009 @ 18:44:
[...]

Waarom denk je dat? Wat had je er zelf van verwacht, wat de LE37A556 niet heeft waargemaakt?
Het 24P probleem van de 5 serie... dat is het enige wat de TV niet heft waargemaakt. Wie hebben hier nog meer een 552 of 556 en ben je hier nog tevreden over? ik kan namelijk deze week nog terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Nipje schreef op donderdag 09 april 2009 @ 19:41:
[...]

Het 24P probleem van de 5 serie... dat is het enige wat de TV niet heft waargemaakt. Wie hebben hier nog meer een 552 of 556 en ben je hier nog tevreden over? ik kan namelijk deze week nog terug naar de winkel.
Dan zou ik wel teruggaan... en een 6 serie nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
sekeroglan schreef op donderdag 09 april 2009 @ 19:48:
[...]

Dan zou ik wel teruggaan... en een 6 serie nemen..
Zitten daar nog veel andere voordelen op ten opzichte van deze TV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Nipje schreef op donderdag 09 april 2009 @ 19:50:
[...]

Zitten daar nog veel andere voordelen op ten opzichte van deze TV ?
+ 100Hz en in elkgeval geen last 24p probelemen wat ik zo kan zien. En natuurlijk een hogere serie wat beter in kwaliteit kan beteken.( laatste weet ik niet zeker, maar ik ga ervan uit, hoe hoger de serie hoe beter de kwaliteit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Nipje schreef op donderdag 09 april 2009 @ 19:41:
[...]

Wat is er dan mis mee? 5 series ondersteunen toch 24p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
ALPACINO schreef op donderdag 09 april 2009 @ 21:02:
[...]

Wat is er dan mis mee? 5 series ondersteunen toch 24p?
Maar het beeld stottert heel erg =(

Nipje in "Het Samsung 5-series 24p problemen topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

neem de 656(oude 5 serie) of de B650(nieuwe 6 serie)

De b650 heb ik geen spijt van gehad... iets duurder maar veel scherper en geen judder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Iemand al in het bezit van een UE-xxB7000? Er staan nog geen handleidingen op Samsung's site
en ik wil graag controleren of de HDMI ingangen nu wel 480i en 576i ondersteunen. Mijn huidige Samsung LE37M87BD doet dat namelijk niet.

[ Voor 8% gewijzigd door ari3 op 09-04-2009 23:31 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Dus met een Samsung LE32A656 zit ik goed right? (24p verhaal)

Ik ga voor de Samsung tenzij iemand een betere TV weet voor + - €500,-

[ Voor 5% gewijzigd door ALPACINO op 09-04-2009 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:01

OMD

Wil ik toch even kwijt:

Wow...... wat een beeld, ongelooflijk, echt een supergave TV! Wel wat aan de dure kant, 1899 euro, maar er viel te onderhandelen en ik heb hem in andere winkel online gezien voor 1540 euro. Ik geloof dat BCC een regeling heeft voor als hij ergens anders goedkoper is zolang het maar een echte winkel is, en dat is ook in dit geval.

Er hing ook een 46" Samsung 6000. ERG mooi beeld, superstrak en fraai zwart, maar die tv spiegelt, dat is niet normaal. Ik zou er zo voor willen gaan als hij niet zo enorm spigelde....

Wat mij opviel:
1899 is een beetje veel inderdaad. Ik werk in een service zaakje en daar staat die al voor 1699 en wij zijn nou niet bepaald nederlands goedkoopste zeg maar :o

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

met de 656 zit je inderdaad goed.
de B650 is er voor 37" al voor 750 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Laatst online: 13-05-2021

Wat mij opviel:
Dat heet Judder. 100hz heeft hier niet zo heel veel mee te maken omdat die enkel beelden interpoleert. (Onregelmatig) schokken gebeurt als een TV de framerate of fields/sec niet native ondersteunt en telecine moet toepassen: denk bijvoorbeeld aan films (24p) die op een TV moeten worden afgespeeld die enkel 50hz of 60hz native weergeven, dan krijg je schokken door allemaal vage pulldown technieken om de beelden van de bron gelijk te laten lopen met wat je op je scherm ziet.

Gewoon schokken kan ook komen bij langzame panning shots omdat beeldmateriaal gewoon slechts 24 beelden per seconde is.

100hz is overschat en zegt niets. Het gros van de TVs heeft een waardeloze 100hz implementatie.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-05 21:09

jbr

Right back @ ya

Verwijderd schreef op donderdag 09 april 2009 @ 19:34:
Vraagje:
Wat is de beste keus?
*LE 40B656
*LE 40B650
*LE 40B651
De goede keus is erbij zeggen wat je wensen zijn anders is het nogal moeilijk om voor andere forum gebruikers deze vraag te beantwoorden. Echter, zelf nadenken over je vraag en je voorlopige bevindingen hier posten is de beste keus.

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Ja, jij wil vast wel even de UE40B7020 ook toevoegen aan de pricewatch! O-)
Overigens bovenstaande LCD staat niet binnen de subcategorie LCD 40" - 46", dus laat zich wat lastig vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door jbr op 10-04-2009 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Adlermann schreef op donderdag 09 april 2009 @ 19:35:
[...]

Dat is judder. En eerlijk gezegd vind ik dat minder erg dan interpolatie artefacts :)
LiquidT_NL schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 08:47:
[...]

Dat heet Judder. 100hz heeft hier niet zo heel veel mee te maken omdat die enkel beelden interpoleert. (Onregelmatig) schokken gebeurt als een TV de framerate of fields/sec niet native ondersteunt en telecine moet toepassen: denk bijvoorbeeld aan films (24p) die op een TV moeten worden afgespeeld die enkel 50hz of 60hz native weergeven, dan krijg je schokken door allemaal vage pulldown technieken om de beelden van de bron gelijk te laten lopen met wat je op je scherm ziet.

Gewoon schokken kan ook komen bij langzame panning shots omdat beeldmateriaal gewoon slechts 24 beelden per seconde is.

100hz is overschat en zegt niets. Het gros van de TVs heeft een waardeloze 100hz implementatie.
Thanks voor de info folks!!!!
Er werd een demo BR gedraaid waarin Egyptische ruine's in beeld werden gebracht. Het beeld draaide en schoof als het ware over de hiëroglyfen en ruines heen. Er waren twee tv's die dat heel erg schokkerig lieten zien, de meeste was het wel een mooi vloeiend beeld, maar die twee vielen voor mij dus al per direct af.

Ik begrijp nu dat het met die 24p te maken heeft...
OMD schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 00:32:
[...]
1899 is een beetje veel inderdaad. Ik werk in een service zaakje en daar staat die al voor 1699 en wij zijn nou niet bepaald nederlands goedkoopste zeg maar :o
Bij "plattetv.nl" staat ie nu voor € 1540,= en dat heb ik er wel voor over....

Plattetv is ook gewoon een winkel dus hij zou onder de prijsgarantie moeten vallen als ik bij BCC ga kletsen. Ik denk wel dat ik het vandaag, morgen of volgende week gewoon ga proberen bij BCC. Nee heb ik en ja kan ik krijgen :) En als ze het niet doen dan kan ik alsnog naar Nijmegen.
Het is alleen handiger om alles in mijn woonplaats te kopen en dus mag BCC wel ietsjes duurder zijn, maar meer dan 100 euro prijsverschil gaat me te ver...

Ik wil ook een BR speler kopen en de Sony staat me wel aan. Nog wel even onderzoeken wel type ik dan neem, tot nu toe kan ik alleen zien dat de duurdere modellen aparte 5.1 audio out heeft, maar ik heb glas dus dat zou niet nodig hoeven te zijn.....

Ik wil alles op 1 adres kopen, misschien dat dat BCC een handje kan helpen om me tegemoet te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met mn 557 vind ik het allemaal zo erg nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Olgeros schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 10:16:
[...]

[...]

Thanks voor de info folks!!!!
Er werd een demo BR gedraaid waarin Egyptische ruine's in beeld werden gebracht. Het beeld draaide en schoof als het ware over de hiëroglyfen en ruines heen. Er waren twee tv's die dat heel erg schokkerig lieten zien, de meeste was het wel een mooi vloeiend beeld, maar die twee vielen voor mij dus al per direct af.

Ik begrijp nu dat het met die 24p te maken heeft...
Om het verhaal even compleet te maken, omdat hier heel veel onduidelijkheid over is.

Alle films worden in 24p (24 beelden per seconde) weergeven, iets dat ook wel "cinema" wordt genoemd. 50hz en 60hz zijn videorates, niet-digitale televisie en andere interlaced bronnen draaien op deze refreshrates. Sommige tv's/beamers kunnen geen 24p weergeven, maar enkel deze 50hz en 60hz, vaak komt dit omdat deze aardig verouderd zijn: enkel BRs hebben namelijk echt 24 beelden, DVD's zijn allemaal interlaced signalen voor 50hz (PAL) of 60hz (NTSC). Daarom krijg je ook wel eens de keuze bij games tussen 50 en 60 hz.

Wil jij 24p weergeven op let's say 60hz, dan ontstaat 3:2 pulldown: door elke frame om en om 2/60s en 3/60s weer te geven, wordt elke 2 frames door 5/60 weergeven, dus elke 1/12s worden 2 frames (voor ongelijke tijd) weergeven, wat door neerkomt op 24 frames per seconde. Dit proces het ook telecine, en het nadelige effect is telecine Judder.

24p op 60hz gebeurt hetzelfde, alleen dan door 2:2 pulldown (elke frame wordt 2/50 seconde weergeven en 4% versnelling treedt op om het verschil te compenseren). Dit is grofweg, omdat het beeld ook interlaced is, maar zo heb je een general idea. Daarom zijn PAL films soms korter dan de NTSC variant en heeft het geluid een hogere pitch. Een manier om dit tegen te gaan is 2:2:2:2:2:2:2:2:2:2:2:3, maar dan krijg je dezelfde onzin als bij NTSC, alleen minder frequent.

Deze conversie wordt ook gedaan bij het beeld omzetten naar DVD: het beeld wordt interlaced naar losse fields (halve beelden als het ware). Bij blu-ray blijft 24p gewoon 24p.

Als TVs het on-the-fly doen (bij blu-ray of HD rips) gaat elke TV anders met deze pulldown om en sommige zijn er beter in dan anderen. Maar Judder is dus de conversie van 24p naar 50hz of 60hz. Dit is allemaal niet boeiend als je BRs afspeelt EN je TV heeft 24p native support. Er zit ook een verschil tussen het signaal accepteren en daadwerkelijk weergeven: zo heeft mijn broer een beamer die het echt niet kan. Over het algemeen kunnen HDReady TV's het ook niet, omdat de HD Ready standaard geen 720p24 kent.

Wat heeft 100hz met dit hele verhaal te maken? 100hz kan beelden interpoleren, dus 2 verschillende beelden pakken en dan een beeld bouwen dat er ongeveer tussenin valt. Probleem is dus dat dit interpolatie is, wat bij veel TVs zo slecht is geïmplementeerd (het is een flink zware rekentechniek) dat het meer vloeiende beeld wat dit zou moeten opleveren versneld/vertraagd, de scherpte erop achteruit gaat en artefacts kunnen ontstaan. Een van de andere klachten is dat films een soort amateur-film indruk opwekken. 100hz wordt daarom vooral voor sport aangeraden, omdat dat wat sneller gaat en gebaat is bij 100hz.

Dankzij de interpolatie kan je judder min of meer tegengaan, maar dat is minder goed dan 24p native support, zeker omdat dit geen enkel nadeel heeft. Enkel het schokkerige door de 24 fps beperking van de bron kun je niet zo oplossen, daar biedt 100hz wel uitkomst, maar het brengt wel een nadeel met zich mee. Vergeet ook niet dat het kijken in winkels niet altijd representatief is, daar kijk je minder intens naar de TV en is de omgeving erg licht.

Op dit punt bieden 120hz tv's ook deels een oplossing: omdat 120 een veelvoud van 24 is, treedt er geen pulldown op.

Nu zou je je misschien nog afvragen: hoe zit het met DVDs op mijn 24p TV? In principe is er geen probleem, omdat 24p TV's in de regel 50hz en 60hz kunnen weergeven. Enkel zit je wel met de pulldown vanuit de fabriek (bij de conversie van 24p naar DVD): daarvoor gebruik je iets dat pulldown detection heet: iets waar ook verschil in zit per TV.

Ik hoop dat het hele Telecine Judder, pulldown, pulldown detection, 24p en 100hz verhaal nu duidelijk voor je is :)

..... God I've overdone myself :S

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 00:09
ari3 schreef op donderdag 09 april 2009 @ 23:30:
Iemand al in het bezit van een UE-xxB7000? Er staan nog geen handleidingen op Samsung's site
en ik wil graag controleren of de HDMI ingangen nu wel 480i en 576i ondersteunen. Mijn huidige Samsung LE37M87BD doet dat namelijk niet.
Ik acht de kans hierop heel erg klein, want de ondersteuning wordt echt nergens vermeld. Ik kon het nergens vinden in ieder geval. Ik zag alleen de gebruikelijke 720p/1080i/1080p

Helaas zit dat mooie resolutie schema ook niet meer in de handleiding. Handleidingen staan dus wel op de us site. Hou er rekening mee dat er soms verschillen zitten tussen de us en eu modellen.

http://www.samsung.com/us...enu=download&menu2=detail

[ Voor 8% gewijzigd door Ferry34 op 10-04-2009 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
LiquidT_NL schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 10:50:
[...]

Ik hoop dat het hele Telecine Judder, pulldown, pulldown detection, 24p en 100hz verhaal nu duidelijk voor je is :)

..... God I've overdone myself :S
Wow..... Thanks voor je moeite dit uit te leggen, voor mij is het nu (wel zo ongeveer ;) ) duidelijk!

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Olgeros schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 15:33:
[...]

Wow..... Thanks voor je moeite dit uit te leggen, voor mij is het nu (wel zo ongeveer ;) ) duidelijk!

Thanks!
Vragen kun je gerust stellen :)

En ik hoop dat het nu ook voor iedereen duidelijk is. Ik irriteer me rot aan de fora op internet waar mensen 100% wordt aangeraden 100hz te nemen omdat dit Judder oplost. Veel mensen (ook verkopers in winkels) weten totaal niet wat je aan deze techniek hebt, en vooral wat je er niet aan hebt. Mijn broer is vorig jaar ook de mist in gegaan met zijn Sanyo Z5 beamer: HD rips afspelen gebeurt met flinke Judder, omdat zijn beamer geen 24p native support heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:14
ALPACINO schreef op donderdag 09 april 2009 @ 23:51:
Dus met een Samsung LE32A656 zit ik goed right? (24p verhaal)

Ik ga voor de Samsung tenzij iemand een betere TV weet voor + - €500,-
Ik ga vandaag naar de media markt, nog een goed rondkijken.
Dan neem ik een beslissing: A552 retourneren of niet.

Bij de MM hebben ze toch de meeste TV's staan, foto'tje maken van de prijs en dan krijg ik hem bij de zaak waar ik hem gekocht heb voor (minimaal) diezelfde prijs.

De aanschaf van de A552 zit me niet lekker in ieder geval.
Kan men wel zeggen "wat verwacht je voor een TV van 500 euro" nou in ieder geval dat de praatjes van de fabrikant verwezenlijk worden. En ik zit gewoon met de motion resolution, het schokken tijdens langzame beelden. En het schijnbaar niet goed afspelen van HD content. Ik heb dit getest met mijn laptop en hij hangt dan heel vaak....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de game mode van de B650 aanzet kan je dan nog settings veranderen zoals kleur, contrast, brightness, enz.?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Ik heb vandaag bij BCC LE32A656 goed bekeken en na 10 minuten €60 korting voor elkaar gekregen.(slechte verkoper) :P

Design vind ik nu alleen maar mooier en vooral de touchpad aan de zijkant. Hij was erg slecht afgesteld op gewoon kabel en toch zag het beeld best ok uit.
Ik heb ook paar minuten TMF gekeken en geluid valt erg mee, had slechter verwacht. Voor Films is een 5.1 set geen overbodige luxe. Verder vond ik ook het menu lekker snel.

Ik ga hem morgen bij Plasma-discounter halen voor €498,-. Uiteraard eerst testen op kleuren i.v.m. dode pixels.

Ben ik nog iets vergeten? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
smoken schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 16:19:
[...]
De aanschaf van de A552 zit me niet lekker in ieder geval.
Kan men wel zeggen "wat verwacht je voor een TV van 500 euro" nou in ieder geval dat de praatjes van de fabrikant verwezenlijk worden. En ik zit gewoon met de motion resolution, het schokken tijdens langzame beelden. En het schijnbaar niet goed afspelen van HD content. Ik heb dit getest met mijn laptop en hij hangt dan heel vaak....
De 5-serie heeft inderdaad soms problemen met 24p content, dus dat schokken komt daardoor. 6-serie heeft hier geen last van. Motion resolution zit je nu eenmaal altijd mee bij LCD.
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 16:57:
Als je de game mode van de B650 aanzet kan je dan nog settings veranderen zoals kleur, contrast, brightness, enz.?
Sinds de B-serie als het goed is wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:02
Wij hebben hier thuis de 559 staan. Echter hadden we de 552 besteld. Heeft de 559 ook last van Judder? |:(

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Ik heb de 556 eigenlijk puur gekocht om op te gamen dus zo veel maakt het 24p probleem niet uit. Heeft de 6 serie nog voordelen ten opzichte van de 556 als het puur om gamen gaat? dus playstation 3 / xbox 360? anders hou ik deze namelijk:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spanx schreef op donderdag 09 april 2009 @ 23:12:
neem de 656(oude 5 serie) of de B650(nieuwe 6 serie)

De b650 heb ik geen spijt van gehad... iets duurder maar veel scherper en geen judder.
Ik wil misschien de LE32B650 aanschaffen, maar heb nog geen duidelijkheid over de digitale tuner. Er zou een DVB-C tuner met CI in zitten, maar ik kan nergens vinden of ziggo compatible is met deze tv. Heb jij ervaring met de ingebouwde digitale tuner en ziggo oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Ik weet niet zeker of deze Ziggo compatible is. heb zelf een schotel met HD tuner. (dreambox 800)

Heeft wel ruimte voor een CI module!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ALPACINO schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 17:04:
Ik heb vandaag bij BCC LE32A656 goed bekeken en na 10 minuten €60 korting voor elkaar gekregen.(slechte verkoper) :P
Zoveel is dat toch niet? <10% !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Verwijderd schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 23:51:
[...]

Zoveel is dat toch niet? <10% !!
Nee klopt, maar ik zou meer krijgen als ik nog eens een home cinema set ging kopen.
Onderhandelen bij BCC heeft geen zin want een internetwinkel is meestal goedkoper. Op mijn vraag '' Wat voor meerwaarde kan BCC bieden vergeleken met Plasma-discounter?'' Verkoper>''Niets, dan zou ik bij dat site gaan bestellen'' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Nipje schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 19:27:
Ik heb de 556 eigenlijk puur gekocht om op te gamen dus zo veel maakt het 24p probleem niet uit. Heeft de 6 serie nog voordelen ten opzichte van de 556 als het puur om gamen gaat? dus playstation 3 / xbox 360? anders hou ik deze namelijk:)
Tjah, gewoon beter beeld. Meer valt er niet echt over te zeggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ALPACINO schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 09:05:
[...]

Nee klopt, maar ik zou meer krijgen als ik nog eens een home cinema set ging kopen.
Onderhandelen bij BCC heeft geen zin want een internetwinkel is meestal goedkoper. Op mijn vraag '' Wat voor meerwaarde kan BCC bieden vergeleken met Plasma-discounter?'' Verkoper>''Niets, dan zou ik bij dat site gaan bestellen'' :+
Toen ik destijds de tv ging halen was het heel simpel... Ja, ik wil die voor 700 euro (850 op de folder), neem ik hem zo mee, hoef jij je tijd niet te verdoen aan uitleg en ik niet aan luisteren. Zegt die gast: ik ga even kijken of ik dat voor u kan regelen.

Komt hij terug: goedkoopste INTERNETprijs was excl verzenden 725. Dus ik stil.....
Zegt hij; wilt u hem daarvoor hebben. Ja prima. Daaahaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 14:12
Ik heb bijna het hele topic doorgelezen maar nergens heb ik een antwoord gevonden op de vraag waar ik mee zit.

Ik heb een Samsung LE40A656, volgens de verkoper bij de BCC zou deze PiP (Picture in Picture) onderstuenen. Maar als ik bijvoorbeeld PiP wil activeren? in het menu van de TV dan is deze grijs. Ook zit er op de afstandbed. van de TV geen knopje om PiP te activeren. Wel is er de mogelijkheid om splitscreen naar teletext te kijken. Kan dat ook gezien worden als PiP?

Ben ik nu in een verkopers praatje gestonken? Of is Samsung erg creatief geweest met de PiP omschrijving? Of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prometheus345479
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-10-2022
Hoi,

ik heb thuis een samsung L40A656, en ik wil nu een fatsoenlijke geluidsset erbij kopen.

Ik zit alleen nog met de vraag hoe ik alles wil aansluiten:

optie 1:
alle apparaten via HDMI poorten van de tv aansluiten, en dan de digital out van de tv gebruiken op geluid naar de geluidsset te krijgen.

optie 2:
alle apparaten op HDMI poorten van een receiver aansluiten, en dan de HDMI uitgang van de receiver op de tv aansluiten.

Optie 1 heeft mijn voorkeur, omdat receivers met 4 HDMI poorten wel erg aan de prijzige kant worden. (zeker omdat er ook fatsoenlijke boxen bij moeten)

Maar, in de handleiding van mijn samsung staat nogal onduidelijk beschreven wat er nu precies als output uit de optical out komt. Als de output direct het digitale audio signaal is dat via de HDMI ingangen is binnengekomen, dan ben ik tevreden.

Maar als er niet alles wordt doorgeven (dus niet 5.1 maar slechts 2.1, wat de handleiding suggereert), dan wil ik alles via een receiver laten lopen.

Dus:
Weet iemand hier wat er uit de digitale audio uitgang van een samsung L40A656 komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Dat is makkelijk: de samsung geeft bij aansluiting van externe bronnen altijd stereo door vanuit de optische output en geen surround.

Er is een mooie onkyo home-cinema met dvd speler en die kost iets van €350. Het is de HT-S5105.
Kijk maar ff op onkyo.nl (products-home theatre-package) of kieskeurig. Vooral de zwarte uitvoering heeft een chique uitstraling.
Deze heeft zelfs enkele hdmi inputs al moet je voor de audio n optische kabel erbij prikken, want hij stuurt de audio hiervan niet over de speakers.
Hij heeft 2 optische inputs (ps3 en xbox360 bijv) en 2 spdif digitale inputs, 3 hdmi inputs 1 output, 2 componenteninputs en dus geschikt om meerdere apparaten aan te sluiten.

Ook heel belangrijk: de Onkyo heeft een audio-delay en dat is ideaal om lipsync problemen mee op te lossen.

Je sluit dus alle apparatuur aan op de Onkyo en er gaat 1 hdmi naar de tv. Hij is niet zo heel duur omdat hij dus geen audio uit de hdmi haalt en je hiervoor een extra optische kabel moet inpluggen, maar dat is niet zo erg lijkt mij. De Onkyo doet 1080p passthrough en een upscaling voor dvd's.
Gewoon niet duur voor zulke mogelijkheden.

http://www.kieskeurig.nl/receiver/onkyo/ht-s5105/287215/

[ Voor 82% gewijzigd door Ferry34 op 11-04-2009 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:02
Ik heb de Onkyo HT-C5115 en dat is het grote broertje van de HT-S5105. Overigens heeft de HT-S5105 géén DVD-speler erbij hoor. Je zegt het niet expliciet, maar misschien dat iemand het wel zou denken als je praat over upscaling voor DVD's. ;)

Wat houdt die 1080p passtrough eigenlijk in? Ik heb namelijk dus wel die DVD-speler erbij en die doet dus aan upscaling. Doet de DVD-speler dat automatisch eigenlijk?

Naja, in ieder geval klopt het wel wat je vertelt. Het is een erg leuke set voor het geld. Vooral met films klinkt het super goed (DD 5.1 en DTS)! Met muziek vind ik het ook mooi klinken maar daar kun je gewoon horen dat een paar goede vloerstaanders beter bereik zullen hebben (maar dat lijkt me heel logisch).

Ik heb de HT-C5115 voor 388 euro bij Mediamarkt gekocht. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
LuPo schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 13:32:
Ik heb de Onkyo HT-C5115 en dat is het grote broertje van de HT-S5105. Overigens heeft de HT-S5105 géén DVD-speler erbij hoor. Je zegt het niet expliciet, maar misschien dat iemand het wel zou denken als je praat over upscaling voor DVD's. ;)

Wat houdt die 1080p passtrough eigenlijk in? Ik heb namelijk dus wel die DVD-speler erbij en die doet dus aan upscaling. Doet de DVD-speler dat automatisch eigenlijk?

Naja, in ieder geval klopt het wel wat je vertelt. Het is een erg leuke set voor het geld. Vooral met films klinkt het super goed (DD 5.1 en DTS)! Met muziek vind ik het ook mooi klinken maar daar kun je gewoon horen dat een paar goede vloerstaanders beter bereik zullen hebben (maar dat lijkt me heel logisch).

Ik heb de HT-C5115 voor 388 euro bij Mediamarkt gekocht. :)
De receiver kan upscalen, maar ik kon de precieze upscaling niet zo gauw vinden. Vaak is de upscaling van component of scart naar max 1080i en die van bronnen die met hdmi worden aangesloten 1080p, maar bij deze ben ik niet zeker.

De 1080p passthrough is ervoor wanneer je beeld aanbiedt aan de receiver die al 1080p is zoals blu-ray/ps3 of xbox360 en je niet wilt dat er iets aan het beeld wordt bewerkt.
De receiver doet dan dus helemaal niks met het beeld en stuurt dit alleen maar door.
Handig als je tv bijvoorbeeld max 1080i aankan, dan scaled de receiver het niet naar 1080p, want dat zou je tv dan niet accepteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 11-04-2009 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Na enkele jaren twijfelen of ik het wel of niet moest doen (heb erg goede JVC beeldbuis tc van 82cm) uiteindelijk toch de knoop maar doorgehakt.

Zojuist bij BCC de 46LEA786 gekocht :)

Leuk om te weten:
Prijs bij BCC: 1899,=
Goedkoopste prijs te vinden was bij Plattetv.nl voor: 1540,= (niet op voorraad)
Na onderhandelen bij BCC: 1450,=

Alsof je een emmer met korting leeg giet!!!!
Dus korting op winkelprijs gekregen van bijna 450 euro!!

Ik heb er meteen de Sony 550 BR speler bij gekocht, en wat kabels.
Heb ook Quantum of Solage en The Dark night op BR uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:57
lang leve de krisis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
Olgeros schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 15:10:
Na enkele jaren twijfelen of ik het wel of niet moest doen (heb erg goede JVC beeldbuis tc van 82cm) uiteindelijk toch de knoop maar doorgehakt.

Zojuist bij BCC de 46LEA786 gekocht :)

Leuk om te weten:
Prijs bij BCC: 1899,=
Goedkoopste prijs te vinden was bij Plattetv.nl voor: 1540,= (niet op voorraad)
Na onderhandelen bij BCC: 1450,=

Alsof je een emmer met korting leeg giet!!!!
Dus korting op winkelprijs gekregen van bijna 450 euro!!

Ik heb er meteen de Sony 550 BR speler bij gekocht, en wat kabels.
Heb ook Quantum of Solage en The Dark night op BR uiteraard :)
The Dark Knight op Blu Ray ga je echt van smullen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:00
Nico111 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 15:27:
[...]

The Dark Knight op Blu Ray ga je echt van smullen :9
Kijk trouwens niks zonder dat het 1080P content is xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Tip 1:

Zorg dat je de "Pioneer.The.KURO.Blu-ray" te pakken krijgt (nzb). 14 Gb

Geweldig materiaal om je B650 te testen! Zeer gave beelden 1080p 30fps!

We dopen deze om naar de "Samsung B650 Experience!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Net even in de winkel gekeken en was helemaal weg van de Samsung UE40B6000. Prijs in de winkel alleen natuurlijk veel te hoog (1699 bij Correct en 1599 bij MM). Bij Komplett istie 1279.. dat scheelt nogal een slok op een borrel.

Iemand met ervaring met dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Bosmonster schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 17:22:
Net even in de winkel gekeken en was helemaal weg van de Samsung UE40B6000. Prijs in de winkel alleen natuurlijk veel te hoog (1699 bij Correct en 1599 bij MM). Bij Komplett istie 1279.. dat scheelt nogal een slok op een borrel.

Geen ervaring buiten wat ik in de winkel gezien heb.
Twee dingen:
1) Let op met spiegelen! De tv spiegelt echt als een gek over hele scherm heen.
2) De 6xxx 7xxx 8xxx serie heeft in tegenstelling tot de 786 geen local dimmed led backlight. Voor mij de belangrijkste reden om de 786 te kiezen boven de anderen. Op de test werd gezegd dat dit aan de randen zichtbaar was.

Tot nu toe zit ik te genieten van mijn nieuwe scherm, net mijn mediacenter aangepast en superstrak beeld! Vanavond Dark Night eens kijken :)
Nu nog .MKV's vinden in de newsgroepen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Laatst online: 23:07
De B650 serie word niet ondersteund in gebruik met een Playstation 3. De ps3 geeft in combinatie met de 32/37/40/46/B650 strepen/sneeuw/artifacts in het beeld. Dit is inmiddels door Samsung bevestigd. Voorlopig nog geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Olgeros schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 17:53:
[...]
Geen ervaring buiten wat ik in de winkel gezien heb.
Twee dingen:
1) Let op met spiegelen! De tv spiegelt echt als een gek over hele scherm heen.
2) De 6xxx 7xxx 8xxx serie heeft in tegenstelling tot de 786 geen local dimmed led backlight. Voor mij de belangrijkste reden om de 786 te kiezen boven de anderen. Op de test werd gezegd dat dit aan de randen zichtbaar was.

Tot nu toe zit ik te genieten van mijn nieuwe scherm, net mijn mediacenter aangepast en superstrak beeld! Vanavond Dark Night eens kijken :)
Nu nog .MKV's vinden in de newsgroepen... ;)
Die spiegeling vind ik niet erg. Ik kijk eigenlijk alleen TV 's-avonds en kan gewoon de gordijnen sluiten. Ik vond het beeld in de winkel wel erg goed en het design ook een stuk mooier dan de oude serie.

Als ik het goed begrijp is de XXX serie de oude en XXXX serie de nieuwe? Of hoe zit dat met die nummering? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
MadDonkey schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 11:12:
Ik heb bijna het hele topic doorgelezen maar nergens heb ik een antwoord gevonden op de vraag waar ik mee zit.

Ik heb een Samsung LE40A656, volgens de verkoper bij de BCC zou deze PiP (Picture in Picture) onderstuenen. Maar als ik bijvoorbeeld PiP wil activeren? in het menu van de TV dan is deze grijs. Ook zit er op de afstandbed. van de TV geen knopje om PiP te activeren. Wel is er de mogelijkheid om splitscreen naar teletext te kijken. Kan dat ook gezien worden als PiP?

Ben ik nu in een verkopers praatje gestonken? Of is Samsung erg creatief geweest met de PiP omschrijving? Of doe ik iets fout?
Heb inmiddels mijn LE32656 gekocht en hij heeft echt een prima beeld. (Zelfs op kabel/DVD). Wat wel opvalt is de hoeveelheid warmte die achter TV vrijkomt. Is dit normaal?

PIP zie ook in mijn menu staan maar ik kan hem ook niet aan zetten. Ik kan ook DNE niet aanzetten.

Verder lijken de kleuren wel goed maar weet iemand hoe het beste kan kalibreren? (heb via nvidia tools via pc geprobeerd maar ik hwb alleen de zwart waarde kunnen instellen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-09 08:42
MadDonkey schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 11:12:

Pagina 22 in de gebruiksaanwijzing:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/10mv6mp.png

Voordat je de keuze krijgt om PiP te selecteren, moet je wel eerst een 2de bron aansluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door Yippie op 11-04-2009 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Bosmonster schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 17:22:

Kijk hier eens: jasjenl in "[LED] Samsung UE 32, 40, 46 B6000-serie"
De kijkhoek schijnt niet geweldig te zijn.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc16 schreef op zaterdag 11 april 2009 @ 17:58:
De B650 serie word niet ondersteund in gebruik met een Playstation 3. De ps3 geeft in combinatie met de 32/37/40/46/B650 strepen/sneeuw/artifacts in het beeld. Dit is inmiddels door Samsung bevestigd. Voorlopig nog geen oplossing.
Heb eerder gelezen dat er problemen waren met de PS3, maar dat die met een betere HDMI-kabel te verhelpen zijn. Dus wel een oplossing, tenzij mrc16 bewijzen heeft van bevestiging van Samsung. Maar die zie ik ff niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 01:39:
[...]

Heb eerder gelezen dat er problemen waren met de PS3, maar dat die met een betere HDMI-kabel te verhelpen zijn. Dus wel een oplossing, tenzij mrc16 bewijzen heeft van bevestiging van Samsung. Maar die zie ik ff niet. ;)
Er zat een Monster HDM tussen en tevens een Vivanco Prowire geprobeerd. Lijkt mij goed genoeg. Over de bevestiging, ze hebben het alleen telefonisch gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo
Deze week de samsung le46A856 gekregen van mijn vrouw. wat zijn de beste instellingen om naar deze TV te kijken? wie kan mij helpen. Ik heb ook meteen maar een nieuwe media center gekocht met een blu ray speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Bah.. is er dan uberhaupt een 'perfecte' tv te vinden vraag ik me soms af. Nu kan ik weer opnieuw beginnen met zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand een winkel in de regio Utrecht - Amersfoort waar men de B650 inmiddels heeft staan?
40 inch of 46inch, dat maakt me ff niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 20:23:
Weet iemand een winkel in de regio Utrecht - Amersfoort waar men de B650 inmiddels heeft staan?
40 inch of 46inch, dat maakt me ff niet uit.
Media Markt Utrecht en Saturn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

jasjenl

Liab A Tymo

Bosmonster schreef op zondag 12 april 2009 @ 13:41:
[...]

Bah.. is er dan uberhaupt een 'perfecte' tv te vinden vraag ik me soms af. Nu kan ik weer opnieuw beginnen met zoeken.
Hier durf ik wel een antwoord op te geven: nee. Er is gewoon geen enkele tv die perfect is, elk scherm en elke techniek heeft nog minpunten. Welk merk lcd of plasma je ook koopt, je zult er altijd mee moeten leven dat er bepaalde punten zijn waarop de tv minder zal presteren.

Om nog wat toelichting op de kijkhoeken van de Samsung 7020 te geven, hier wat foto's die ik ook op een ander forum geplaatst heb en waarop je kunt zien hoe snel de kijkhoek verloopt. Kort gezegd komt het er op neer: vanuit elke hoek is het beeld wel een beetje anders, je hebt alleen echt 100% accuraat beeld als je rechtop midden voor deze tv zit. Onder elke andere hoek zie je wel een beetje verschuiving in kleur en blacklevel. Merk op dat deze foto's met handmatige camerasettings gemaakt zijn, dus elk verschil in zwart en kleur wat je ziet is veroorzaakt door de tv en komen niet door de camera. In werkelijkheid komt het echter nog wel wat extremer over dan wat je op de foto's ziet.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.schmitz3/samsung7020/viewangle_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.schmitz3/samsung7020/viewangle_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.schmitz3/samsung7020/viewangle_3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.schmitz3/samsung7020/viewangle_4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.schmitz3/samsung7020/viewangle_5.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door jasjenl op 12-04-2009 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Bosmonster schreef op zondag 12 april 2009 @ 13:41:
[...]

Nog erger: hij vond de zwartweergave tegenvallen!

Ik zie het hele nut van die edge lit leds niet. Alsje een lcd koopt, neem er dan eentje met leds en met local dimming.
-------

Ah, ik zie dat Jasjen ook net gereageerd heeft. Ik vind het verschil in zwart al fors zeg en dan is de kijkhoek van de laatste foto helemaal niet groot. Gewoon zoals je met meerdere mensen zou kijken.

Jasjen, wat vind je zelf? Nog steeds blij met je tv of erger jij je aan de minpunten en denk je aan omruilen?

[ Voor 28% gewijzigd door Ferry34 op 13-04-2009 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ik ga nog steeds geen definitief oordeel vellen tot ik de tv heb laten calibreren. Ik heb net wat settings van de CNET review overgenomen, dat maakt e.e.a. op sommige punten wel wat beter, maar blacklevels blijven af en toe dubieus. Omruilen ga ik pas aan denken als na een calibratie het beeld niet acceptabel genoeg is. Die kijkhoek stoort me echter af en toe wel en dat zal een calibratie niet oplossen.

Kijk, ik erger me bij elke tv aan de minpunten. De reden waarom ik momenteel geen local dimming led tv heb gekocht is: ten eerste heeft Samsung in de nieuwe modellijn nog geen local dimming led. De huidige local dimming modellen vind ik nog te grof werken en ook nog verre van perfect. Andere merken met local dimming LED zijn op dit moment volgens mij alleen Philips en die hoef ik al helemaal niet... Wellicht dat de Samsung 9000 serie later dit jaar een mooi alternatief is, maar daar kon ik nu niet op wachten. Daarnaast vrees ik dat die ook wel dezelfde kijkhoek issues zullen hebben, ik heb nog geen LCD gezien waar ik dat echt acceptabel vond.

Plasma vind ik enerzijds op de meeste punten nog steeds mooier dan LCD, maar daar stoor ik me weer mateloos aan de phosphor trails en plainbow flitsen. Dus tja, ik kan 'm wel willen omruilen maar er zal geen enkele andere flatscreen zijn waar ik overall heel veel meer tevreden over zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
jasjenl schreef op maandag 13 april 2009 @ 00:22:
De reden waarom ik momenteel geen local dimming led tv heb gekocht is: ten eerste heeft Samsung in de nieuwe modellijn nog geen local dimming led.
Vandaar dat ik voor een "oud" type heb gekozen (46A786) want die heeft wel local dimming itt de nieuwste modellen.

Na twee dagen kan ik je vertellen dat het zwart echt zwart is en ik zie zelfs in het donker helemaal geen verlichting doorkomen.
Heb nu een paar films gekeken met boven en onder een zwarte balk. Die zwarte balk lijkt gewoon onderdeel van de televisie te zijn!! 8)7 Ik weet soms niet of ik nou naar een 16:9 scherm zit te kijken of dat de schermranden opeens groter zijn geworden, zo diep zwart zijn de randen, ze gaan dus gewoon in de buitenranden op.....

Kijkhoek... Mja, als je schuin gaat zitten kijken verandert de kleur wel. Niet storend (vind ik) maar ik kan me voorstellen dat je dat wel als storend zou kunnen ervaren.
Van de andere kant.... Als ik een film kijk ga ik er toch altijd recht voor zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olgeros schreef op maandag 13 april 2009 @ 10:27:
[...]
Vandaar dat ik voor een "oud" type heb gekozen (46A786) want die heeft wel local dimming itt de nieuwste modellen.

Na twee dagen kan ik je vertellen dat het zwart echt zwart is en ik zie zelfs in het donker helemaal geen verlichting doorkomen.
Heb nu een paar films gekeken met boven en onder een zwarte balk. Die zwarte balk lijkt gewoon onderdeel van de televisie te zijn!! 8)7 Ik weet soms niet of ik nou naar een 16:9 scherm zit te kijken of dat de schermranden opeens groter zijn geworden, zo diep zwart zijn de randen, ze gaan dus gewoon in de buitenranden op.....

Kijkhoek... Mja, als je schuin gaat zitten kijken verandert de kleur wel. Niet storend (vind ik) maar ik kan me voorstellen dat je dat wel als storend zou kunnen ervaren.
Van de andere kant.... Als ik een film kijk ga ik er toch altijd recht voor zitten :)
Hier kan ik mij bij aansluiten. Die tvs (de 9 en 7 serie) met local dimming leds van samsung vind ik echt de top tv's van het moment (geen enkele tv doet beter naar mijn mening.) --- ook de Philips 42PFL9803H vind ik super spelen maar het scherm is dan weer te klein en design trekt op niets (smaak) + je betaald wat snufjes dat ik toch niet wil.

Ik wil gewoon dat die nieuwe led tvs gelijkaardig spelen zoals de 9serie die nu afgeblazen is (kan er niet meer aan geraken) dan ben ik meer of tevreden. + design is nog veel beter, veel dunner die 9serie is echt super dik.

Normaal gezien ga ik deze week nog gaan kijken naar een toonzaalmodel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDhits
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
7 en 9 series zijn met HD-materiaal gewoon top. ik denk ook niet dat er veel betere tv's te vinden zijn op dit moment. (7 series heeft wel weinig leuke extra's erbij zoals DNLA en WiseLink Pro)

SD-materiaal schijnt hij dan weer average te doen.

Maar de zwartwaarden zijn echt ongeëvenaard. en wat mij betreft heeft dat heel veel invloed op het kijkplezier...

Kwa design vind ik die nieuwe series dan weer prachtig, maarja voor mij gaat beeldkwaliteit echt boven design...

Ik had overigens wat problemen met de 786 in eerste instantie maar deze zijn voor zover ik weet verholpen door firmware updates...

[ Voor 7% gewijzigd door RDhits op 13-04-2009 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap niet goed hoe je enkel de 7 en de 8 serie vernoemt. De 6 serie heeft toch een identiek beeld aan de 7 serie, gewoon geen dlna en widgets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:08
Verwijderd schreef op maandag 13 april 2009 @ 20:56:
ik snap niet goed hoe je enkel de 7 en de 8 serie vernoemt. De 6 serie heeft toch een identiek beeld aan de 7 serie, gewoon geen dlna en widgets.
?? Ik heb sinds vrijdag een 40B651 MET dlna en widgets (al vindt ik die widgets (nog) niet zo spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Verwijderd schreef op zondag 12 april 2009 @ 11:27:
hallo
Deze week de samsung le46A856 gekregen van mijn vrouw. wat zijn de beste instellingen om naar deze TV te kijken? wie kan mij helpen. Ik heb ook meteen maar een nieuwe media center gekocht met een blu ray speler.
1.Je kunt THX tool gebruiken (te vinden als extra op veel DVD's).
2. Een derde partij inschakelen die gespecialiseerd is in het kalibreren van Tv's. (wel prijzig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudolfus schreef op maandag 13 april 2009 @ 21:01:
[...]

?? Ik heb sinds vrijdag een 40B651 MET dlna en widgets (al vindt ik die widgets (nog) niet zo spannend.
sorry voor de verwarring, ik bedoelde de LED samsungs. Dus de UEB6000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
jasjenl schreef op maandag 13 april 2009 @ 00:22:
Ik ga nog steeds geen definitief oordeel vellen tot ik de tv heb laten calibreren. Ik heb net wat settings van de CNET review overgenomen, dat maakt e.e.a. op sommige punten wel wat beter, maar blacklevels blijven af en toe dubieus. Omruilen ga ik pas aan denken als na een calibratie het beeld niet acceptabel genoeg is. Die kijkhoek stoort me echter af en toe wel en dat zal een calibratie niet oplossen.

Kijk, ik erger me bij elke tv aan de minpunten. De reden waarom ik momenteel geen local dimming led tv heb gekocht is: ten eerste heeft Samsung in de nieuwe modellijn nog geen local dimming led. De huidige local dimming modellen vind ik nog te grof werken en ook nog verre van perfect. Andere merken met local dimming LED zijn op dit moment volgens mij alleen Philips en die hoef ik al helemaal niet... Wellicht dat de Samsung 9000 serie later dit jaar een mooi alternatief is, maar daar kon ik nu niet op wachten. Daarnaast vrees ik dat die ook wel dezelfde kijkhoek issues zullen hebben, ik heb nog geen LCD gezien waar ik dat echt acceptabel vond.

Plasma vind ik enerzijds op de meeste punten nog steeds mooier dan LCD, maar daar stoor ik me weer mateloos aan de phosphor trails en plainbow flitsen. Dus tja, ik kan 'm wel willen omruilen maar er zal geen enkele andere flatscreen zijn waar ik overall heel veel meer tevreden over zal zijn.
Ben benieuwd naar het beeld na de calibratie. Hopelijk een goede verbetering.

Begrijp ik nou goed dat de vorige serie wèl local dimming had, maar van de nieuwe modellen nog geen één die dit heeft.
Deze komen toch wel of is Samsung van die techniek afgestapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_rot
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:55
Hoi,

Ik heb sinds een week de Samsung LE32B650.

Op zich bevalt deze lcd me prima, ik heb alleen nog wel een paar vraagjes.
  • De firmware van mijn tv is T-CHELEU-0101, op een amerikaans forum heb ik al 0104 gezien, heeft iemand hier al een nieuwere firmware?
  • Bij het in en uit schakelen kan je in het menu het geluid uitzetten 'Menu - instellingen - melodie - uit', helaas onthoud de tv dit niet, de volgende keer bij de tv aanzetten is er weer een opstart geluid, heeft iemand anders hier ook last van, en heeft iemand een oplossing?
  • Bij het afspelen van een MKV of avi film kan ik niet vooruit/achteruit spoelen, iemand een oplosssing?
  • ik ben niet zo bedreven in het rippen van een dvd, maar nu deze tv dit via het netwerk kan afspelen wordt het wel interessant, ik heb dan ook een film van dvd op de pc gezet, deze is in het formaat 720x480 (16:9) of 720x576. Wanneer ik deze afspeel blijf ik zwarte balken houden, hoe krijg ik dit beeldvullend? of hoe kan ik een film van dvd in een groter formaat krijgen, een andere film is 1920x800, dus ook daar zwarte randen.
    bij tv kijken heb je de mogelijkheid om te kiezen (auto-breed;16-9;breedbeeldzoom; zoom; 4:3) bij dlna heb je dat niet
mocht iemand anders iets willen weten over deze tv vraag het dan maar, dan kan ik het proberen

Groetjes Manfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep heb je volledig juist, deze heeft er enkel aan de randen van het toestel, en geven zo het licht door... waarom blijft me een raadsel, dit is volgens mij ook de reden waarom ze de verkoop van de 7 en 9 serie stopgezet hebben... Of deze nu zoveel beter waren betwijfel ik wel nog.. goed waren ze zeker en vast wel.

Later komt er weer een reeks uit met local dimming leds, waarschijnlijk daarom. Misschien moet iemand eens een mail schrijven naar samsung? als ze dan al een antwoord op deze vraag weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De samsung 32A552 besteld bij wehkamp voor 444 euro en komt deze week binnen ,maar hoor veel mensen klagen over de Samsung. In de winkel bekeken en vond hem scherper dan philips maar blijft moeilijk.

Ik ga zelf gewoon de PS3 aansluiten ,Humax 5000C HDMI tuner (ziggo) en HdDVD speler HDMI en ga zoiezo geen
blue-ray flims kijken en heb ze ook niet. Ik heb al gelezen dat de 24p functie niet werkt maar ik kan ook
draaien op 1080p 60 hz of 720p 60hz. Ook zwart is niet zwart en nog meer problemen

Ik vraag me af of ik dan een goede keuze heb gemaakt, want ik hoor nog al wat tegenberichten.

Mensen die ervaring hebben met dit toestel van Samsung of 5 serie die vergelijkbaar is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen allemaal,

ik ben nu in het bezit van de Samsung LE37B650, en ik zit nog te stoeien met de MKV formaten. (is nog nieuw voor mij). Super beeld naar mijn mening
Ik heb een aantal MKV files gedownload, maar bij de meeste krijg ik niet ondersteund of geen geluid erbij? afspelen via de usb aansluiting op de tv
Hebben jullie enig idee waar ik naar zou moeten kijken? of een bepaalde converter?

Many thxxx

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2009 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man_rot
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 08:26:

Ik heb een aantal MKV files gedownload, maar bij de meeste krijg ik niet ondersteund of geen geluid erbij? afspelen via de usb aansluiting op de tv
Hebben jullie enig idee waar ik naar zou moeten kijken? of een bepaalde converter?

Many thxxx
Samsung kan een MKV file met dts audio stroom afspelen.
je kan de popcorn mediaencoder gebruiken, deze is instaat om alleen het geluidsspoor te vervangen door een ander type, dit scheelt je heel veel tijd. Bij mij duurde dit voor QOS (James Bond) zo'n 30 minuten.

Omzetten via PopCorm MKV AudioConverter 1.64.4 naar AC-3
http://audioconverter.heartware.dk/Tutorial/

Kies voor tabblad DTS
Vink 'Convert DTS track' aan.
Select Convert to Dolby Digital
bitrate 640 kbit/sek
Preserve DTS strack
DTS decoder library 'LIBAV'

File spec geef apart target file op
voor een 9 gb film duurt dit ongeveer 30 minuten. (op mijn amd x64 4200)

via MediaInfo kan je makkelijk zien wat voor formaat er in een MKV gebruikt wordt:
http://mediainfo.sourceforge.net/nl
wanneer het beeld niet wordt ondersteund kan je dit via Mediacoder veranderen, dit kan wel 24 uur duren afhankelijk van je keuzes en je pc
http://mediacoder.sourceforge.net/

[ Voor 7% gewijzigd door man_rot op 14-04-2009 08:58 ]

Groetjes Manfred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartlijk bedankt voor deze erg snelle reactie!!!! Ik ga ermee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, Deze B650 geeft wel erg veel tv voor zijn prijs. Niet meer dan normaal dat ik dan ook stevig twijfel over deze jongen. Mijn keuze ligt dicht bij finaal en hangt tussen de 40" B6000, deze B650 maar dan 46" of terug een 40" van de opvolger, de B750, die enorm sterk zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 09:06:
Ok, Deze B650 geeft wel erg veel tv voor zijn prijs. Niet meer dan normaal dat ik dan ook stevig twijfel over deze jongen. Mijn keuze ligt dicht bij finaal en hangt tussen de 40" B6000, deze B650 maar dan 46" of terug een 40" van de opvolger, de B750, die enorm sterk zou moeten zijn.
Even een snelle blik en kort door de bocht (denk ik) leert dat de LE40B750 hetzelfde als de UE40B7000 op het feit na dat de LE40B750
  • geen led backlight heeft
  • dikker dan 3 cm is
  • wél 200Hz is
  • een paar honderd euro goedkoper is

[ Voor 9% gewijzigd door jbr op 15-04-2009 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, de B750 is echt een knap staaltje voor die prijs en eerlijk gezegd, hebben de heel gemengde reacties op de LED serie mij een beetje doen afknappen op hen. Daarnaast is hun prijs ook wel een stuk hoger, en daar zouden dus niet zoveel klachten op mogen volgen. Nu nog enkel zien of die 750 ook echt een merkbaar beter beeld levert dan de 650 want zoals ik zei, voor de prijs van een 40" 750 heb ik ook wel een 46"650 en groter is leuk hé, hehe. Maar ik denk wel dat de 750 hem zou kunnen worden. Ik zit ergens tussen de 2 en de 3m van mijn scherm op m'n nieuwe appartement en dan zou 40" voldoende moeten zijn. Ik vermoed ook dat de widgets en de menu's enzo een stuk vlotter gaan lopen op 750 dan op op de 650, een klacht die ik vaak tegenkwam. Ook moet ik nog steeds de eerste reallife pictures zien, want het oog wil ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 08:26:
ik ben nu in het bezit van de Samsung LE37B650, en ik zit nog te stoeien met de MKV formaten. (is nog nieuw voor mij). Ik heb een aantal MKV files gedownload, maar bij de meeste krijg ik niet ondersteund of geen geluid erbij? afspelen via de usb aansluiting op de tv
Het is bekend dat de Samsung geen DTS kan decoderen waardoor je geen geluid uit de interne speakers krijgt. Wil je mij een plezier doen en eens proberen of de SPDIF uitgang wel een DTS-stream geeft bij het afspelen van een MKV met DTS audio?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Mjah dat is ook dat de medi@2 mogelijkheden van de 7-serie voor mij geen verkoopargument zijn. Je zit vrij vast in wat je af kan spelen en je hoeft daar niet of nauwelijks updates voor te verwachten. Althans niet op het niveau en de codec-ondersteuning van bijvoorbeeld een PHC. Dan geef ik dat extra geld dus liever uit aan een PHC of soortgenoot.

Ik zit nog steeds te twijfelen over de UE40B6000. Vond hem er in de winkel erg lekker uitzien, maar hoor er zoveel negatieve verhalen weer over.. Heb nu nog steeds een high-end CRT en ben bang dat ik er dan gewoon niet op voorruit ga behalve vorm en formaat (en HD mogelijkheden uiteraard).

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 14-04-2009 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
@bosmonster:
Ik heb ook een high end beeldbuis tv (nu niet meer in gebruik ;) ) en een beeldbuis en LCD zijn vrijwel niet te vergelijken. Je gaat er sowieso flink op vooruit in helderheid en scherpte. Daarnaast kan je de LCD vaak veel beter finetunen dan de beeldbuis.

Het hangt er denk ik van af wat voor eisen je wil gaan stellen aan je tv. Moet je LCD een highend zijn, of neem je met iets minder (en dus flink goedkoper) ook genoegen?

Ik snap nog steeds niet waarom ze local dimming losgelaten hebben in de nieuwe xxxx serie. Dat was juist het sterkste punt van de vorige 7 & 9 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Mjah eisen, ik verwacht gewoon dat ie fatsoenlijk HD content kan afspelen :P Maar word beetje moe van het geneuzel over dimming, zwartwaardes, kijkhoek, artifacts, etc

De 6000 lijkt me een mooi model, maar als ik dan het verhaal lees in het XXXX-topic over problemen met kijkhoek en dimming word ik weer para. Als die local dimming had ondersteund dan werd het al weer interessanter.

Misschien nog eens kijken of er een oude 756 op de kop te tikken is. Die lijkt momenteel nog interessanter dan de nieuwe 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik bij de LE46a856 via scart out het geluid naar mn stereo laten lopen middels 2 tulp kabeltjes? Ik weet dat HDMI beter zou zijn (of optisch geluid) maar dat heeft mn stereo niet.

RIck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 21:21:
Kan ik bij de LE46a856 via scart out het geluid naar mn stereo laten lopen middels 2 tulp kabeltjes? Ik weet dat HDMI beter zou zijn (of optisch geluid) maar dat heeft mn stereo niet.

RIck
Ja, alleen als het ook een uitgang is.
Effe kabeltje lenen en testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Ik kom zelf ook van een high-end CRT (Loewe) dus ik kan me de twijfels wel voorstellen. Reken er niet op dat je op alle vlakken een gelijkwaardige prestatie zult hebben met zo'n nieuwe Samsung LCD. Op sommige punten zal het mooier zijn, maar op andere punten zal je CRT zeker beter zijn. Overall blijf ik erbij dat alle flatscreens op bepaalde punten een achteruitgang zijn t.o.v. CRT.

Maar mocht je een keer zelf de 7020 willen aanschouwen in een huiskamer omgeving, dan wil ik best een keer een demo geven bij mij thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

jasjenl schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 23:12:
Ik kom zelf ook van een high-end CRT (Loewe) dus ik kan me de twijfels wel voorstellen. Reken er niet op dat je op alle vlakken een gelijkwaardige prestatie zult hebben met zo'n nieuwe Samsung LCD. Op sommige punten zal het mooier zijn, maar op andere punten zal je CRT zeker beter zijn. Overall blijf ik erbij dat alle flatscreens op bepaalde punten een achteruitgang zijn t.o.v. CRT.

Maar mocht je een keer zelf de 7020 willen aanschouwen in een huiskamer omgeving, dan wil ik best een keer een demo geven bij mij thuis.
Doetinchem ligt helaas niet naast de deur voor mij :)

Momenteel vraag ik me vooral het kwaliteitsverschil af tussen de 756 en de 6/7000. Of een ouder model met local dimming beter is dan de nieuwe versie zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Bosmonster schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 23:31:
[...]

Doetinchem ligt helaas niet naast de deur voor mij :)

Momenteel vraag ik me vooral het kwaliteitsverschil af tussen de 756 en de 6/7000. Of een ouder model met local dimming beter is dan de nieuwe versie zonder.
In sommige opzichten zal de ouder local dimming serie beter zijn, met name het tegelijkertijd weergeven van donkere en lichte beelden. Maar ook local dimming was/is niet perfect. Ik zou persoonlijk liever wachten op de nieuwe local dimming serie, ik denk dat die net wat verfijnder zullen werken dan de oude. Maar zonder die gezien te hebben, valt daar natuurlijk nog niet echt veel over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ari3

Ik heb de mkv waarbij ik geen geluid had omgezet volgens de instructie van man_rot (DANK HIERVOOR)
en de MKV waarbij ik geen geluid had verwijderd.

Ik ga het in de gaten houden en je hoort van me als ik een soortgelijk probleem heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
jasjenl schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 23:12:
Enlighten us. Ik kan enkel aan zwartwaardes denken? Overall lijkt het mij vrij sterk dat een CRT TV ook maar in de buurt komt van HD.

[ Voor 6% gewijzigd door LiquidT_NL op 15-04-2009 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
ari3 schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 17:06:
[...]
Wil je mij een plezier doen en eens proberen of de SPDIF uitgang wel een DTS-stream geeft bij het afspelen van een MKV met DTS audio?
Volgens mij doet de optische uitgang alleen 2.0 stereo (tenminste, op mijn 32A456 wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
Ik heb gemerkt dat films die ik via een zender bekijken wat sneller gaan dan op mijn beeldbuis tv. Vervolgens krijg ik de indruk dat een amateur opname is.

Is dit de bedoeling of moet ik mijn A656 anders instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbr

jbr

Right back @ ya

Verwijderd schreef op dinsdag 14 april 2009 @ 09:24:
hebben de heel gemengde reacties op de LED serie mij een beetje doen afknappen op hen.
Dit ben ik nog niet tegen gekomen eigenlijk (waarschijnlijk niet goed gezocht) maar wat ik vaak hoor is dat men wel tevreden is over LED.
Daarnaast is hun prijs ook wel een stuk hoger, en daar zouden dus niet zoveel klachten op mogen volgen. Nu nog enkel zien of die 750 ook echt een merkbaar beter beeld levert dan de 650 want zoals ik zei, voor de prijs van een 40" 750 heb ik ook wel een 46"650 en groter is leuk hé, hehe.
Toch 2 belangrijke WAF's: prijs (laag) en schermgrootte (liever 40 dan 46 inch, g$#%%&$# vrouwen)

Pagina: 1 ... 16 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.