[LCD TV] Samsung LCD TV`s (alle series) Deel 13

Pagina: 1 ... 18 ... 27 Laatste
Acties:
  • 362.871 views

Onderwerpen

Alle 146 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 00:37:
De 1022.0 firmware is uit zag ik. Dus ik die op een usb stick gezet en in mn 40A656 gestoken. Aanzetten en dan krijg ik eventjes het scherm van zoeken naar firmware. Dit verdwijnt echter na een seconde of 5 en dan gebeurt er niks meer :?

Hoe moet ik dan de firmware upgraden?
Misschien heel flauw, maar heb je het bestand wel uitgevoerd?
Hij pakt zichzelf namelijk uit en zet een folder + bin bestand op je USB stick.

Dit kan gewoon vanaf je pc met je USB stick aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

De B651 en B652 zijn identiek aan de B650 dus firmware is goed voor alle versies.

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je op de samsung 46B7000 goed gamen of is er input lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolfus
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:12
spanx schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:50:
De B651 en B652 zijn identiek aan de B650 dus firmware is goed voor alle versies.
Bedankt. Ik had al zo'n idee maar wist het niet zeker.
Ik ga er vanavond mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

succes is niet nodig, maar toch succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olgeros schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:47:
[...]

Misschien heel flauw, maar heb je het bestand wel uitgevoerd?
Hij pakt zichzelf namelijk uit en zet een folder + bin bestand op je USB stick.

Dit kan gewoon vanaf je pc met je USB stick aangesloten.
Ja had ik gedaan ;)

Zojuist geprobeerd met een andere usbstick, toen werkte het wel. Opzich vreemd, maargoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:22
Zie op de site van Samsung ook de nieuwe firmware staan, maar waar is een changelog te vinden?

En ben je na de update je instellingen kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

je bent wel alle instellingen kwijt (even opschrijven of onthouden :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

Brainpower schreef op dinsdag 21 april 2009 @ 10:32:
Bij de Block is deze week de Samsung LE32A330 in de aanbieding voor 375 euro. Nu zoek ik een LCD tv van max 32" voor in de slaapkamer aan de muur.

Heeft iemand ervaring met deze tv? Ik zal er analoge tv op kijken en zo nu en dan een dvdje via scart van mijn dvd speler.

Ik wil max 375 euro voor een lcd tv uitgeven voor in de slaapkamer.
Heeft niemand ervaring met deze tv?

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

zo te zien niet, ken de A330 ook niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Echt een geweldige bron vol objectieve reviews! \o/

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spanx schreef op woensdag 22 april 2009 @ 08:46:
Geluids- en zenderinstellingen dan weer niet. Alleen het beeld en de tijd wordt gereset volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 22 april 2009 @ 14:19:
[...]

Geluids- en zenderinstellingen dan weer niet. Alleen het beeld en de tijd wordt gereset volgens mij :)
Kan het zijn dat dat ligt aan welke firmware je eerst had? Ik had met vorige altijd dat ik mij zenders opnieuw moest installeren. alleen nu niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Mau_Maus schreef op woensdag 22 april 2009 @ 17:32:
[...]

Kan het zijn dat dat ligt aan welke firmware je eerst had? Ik had met vorige altijd dat ik mij zenders opnieuw moest installeren. alleen nu niet :)
Heb nog niet eerder de firmware update uitgevoerd. Maar goed de zenders opnieuw installeren zal wel neit, digitale tv, dus zenders staan niet vast in de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Sorry dat had ik niet getest, heb namelijk een schotel-decoder waarop de zenders staan :)

Hoe hebben de meeste van jullie de 100Hz staan? Custom (5 blur 0 judder) / clear / standard / smooth?

Het valt me op dat bijvoorbeeld NGHD of Discovery HD (weet even niet meer zeker welke, volgensmij NGHD) niet "lekker" loopt op clear of custom, tewijl discovery WEL heel erg smooth gaat... ik denk dat dat aan de zender ligt (lage bitrate ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Immer uit... Interpoleren geeft teveel problemen en zou ik enkel doen bij sport of als je TV het goed kan (b-serie), en zelfs in dat laatste geval zou ik het enkel gebruiken als ik mij stoor aan het standaardbeeld.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet terugkomen op mn eerdere uitspraak dat ik PIP nooit gebruikte. Ik vind het chill! PC aan de tv, lekker internetten vanuit bed, muziekje op, beetje chatten ed en dan in een hoekje nog tv kijken ook. Goed. Ik weet alleen niet of het mogelijk is om het geluid van de tv uitzending dan weer te geven, dat zou helemaal mooi zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

spanx schreef op donderdag 23 april 2009 @ 11:14:
Sorry dat had ik niet getest, heb namelijk een schotel-decoder waarop de zenders staan :)

Hoe hebben de meeste van jullie de 100Hz staan? Custom (5 blur 0 judder) / clear / standard / smooth?

Het valt me op dat bijvoorbeeld NGHD of Discovery HD (weet even niet meer zeker welke, volgensmij NGHD) niet "lekker" loopt op clear of custom, tewijl discovery WEL heel erg smooth gaat... ik denk dat dat aan de zender ligt (lage bitrate ?)
Ik heb het helemaal voluit staan (custom alles op max, wat volgens mij overeenkomt met smooth). Maar ik ben dan ook een 100hz frame interpolatie fanaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michi
  • Laatst online: 18-02 05:14
weet iemand of er nog meer internet widgets zijn voor medi@ 2.0 op de samsung le40b650.
en hoe je eventueel nnieuwe widgets installeerd. Verder super televisie de le40b650. vandaag binnen, maar eerste indruk is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Bij de Block is deze week de Samsung LE32A330 in de aanbieding voor 375 euro. Nu zoek ik een LCD tv van max 32" voor in de slaapkamer aan de muur.

Heeft iemand ervaring met deze tv? Ik zal er analoge tv op kijken en zo nu en dan een dvdje via scart van mijn dvd speler.

Analoog kijken op een instap lcd....ik hou mn hart vast.

Ga ff naar een winkel en laat ze het analoge beeld tonen. Wat de één acceptabel vindt, is voor een ander crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep meloen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 23:36

Deze kan je beter niet kopen. Gaat erg slecht om met een analoog signaal. Ik heb hem ook gehad en terug gebracht vanwege storende gele plekken in gezichten bij studio opnamen.

Ik heb hem geruild voor de A456 van Samsung en die is veel beter met een analoog signaal. Voor weinig geld een hele behoorlijke tv. Er zijn wel betere, maar duurdere, te krijgen. Ben nu uiterst tevreden met mijn slaapkamer tv.

Daikin Stylish 4.2 kW RXA42B / FTXA42C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:09
Ik heb ontdekt wat de oorzaak is als men het gevoel krijgt van ''amateur opnames''. Zet de optie film plus uit.

Ik wil mijn dvd speler via component aansluiten op de HDMI ingang. Maar kan dat?

Wel: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13188
Niet: http://www.hdtvsupply.com/component-to-hdmi-cable.html

Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

ALPACINO schreef op zondag 26 april 2009 @ 11:24:
Ik heb ontdekt wat de oorzaak is als men het gevoel krijgt van ''amateur opnames''. Zet de optie film plus uit.

Ik wil mijn dvd speler via component aansluiten op de HDMI ingang. Maar kan dat?

Wel: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13188
Niet: http://www.hdtvsupply.com/component-to-hdmi-cable.html

Wie kan me helpen?
Nee, dat is onmogelijk. Zoals die link bij hdtvsupply al zegt: hdmi en component zijn structureel verschillend (hdmi = digitaal, component = analoog) en met een simpel kabeltje kun je dat nooit converteren. Met een component-naar-hdmi omzetter zou het kunnen, maar niet met alleen een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten00
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:50
Ik heb een klein probleem met m'n LE32A456. Wanneer ik naar het service menu ga duurt het ongeveer 5 seconden en dan wordt m'n beeld zwart, de TV gaat dan in de energiebesparende modus lijkt het, het rode lampje begint te knipperen en m'n beeld komt niet meer terug als ik op omhoog of omlaag druk. Ik dacht dat dit kwam doordat ik niet snel genoeg reageerde, maar ook als ik door de menu's navigeer duurt het maar heel even of het beeld wordt zwart.Ik kan dan de tv gewoon uitschakelen en weer inschakelen en werkt hij weer, maar ik wil graag de zaptijd verminderen, dat gaat dus niet lukken op deze manier. Wat doe ik verkeerd/waarom lukt dit niet?

Edit: Het is al gelukt, moest de hotel-modus uitschakelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Maarten00 op 26-04-2009 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
spanx schreef op woensdag 22 april 2009 @ 08:46:
Zo update gedaan, zie geen "merkbaar" verschil, daarnaast alle instellingen stonden er nog in. :?

Maar goed, tv doet nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik heb een samsung LE40A856 samen met humax decoder en Ziggo digitale tv .
Het volgende is het probleem:

Zodra ik tv ga kijken ( dus als tv signaal binnen komt ) heb ik een zoem/brom geluid wat uit de tv komt.
Dit geluid komt niet uit de boxen aangezien het er nog steeds is als ik mute!
Als ik zap is het even weg.
Het lijkt er dus op dat zodra het tv signaal binnen komt de tv wat gaat doen wat het geluid veroorzaakt.
Het gaat overigens niet over het geluid van de koeling/voeding die ook zachtjes aanwezig is. Dit geluid komt er nog eens bij.
Vrij irritant als je de tv zachtjes aan hebt.
Nou is er meer geschreven over brommen en zoemen, maar de problematiek schijnt verschillend te zijn.
Iemand dezelfde ervaring als mij? of iemand die meer hierover weet?

Graag hoor ik een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik wil ook een tv aanschaffen. Ik heb via kieskeurig een overzichtje laten maken en daar komt deze top 3 uit.
Samsung LE40A552 | LG 42LH3000 | Philips 42PFL5603D

Voor mijn gevoel valt die phillips af, toch te prijzig. Nu dan een keuze tussen de Samsung en LG... de een (lg) is iets groter en heeft een hogere contrast, de ander (samsung) heb ik veel goeds over gehoord.
Is er iemand die ervaring heeft met beide toestellen? En heb ik nog iets over het hoofd gezien (is mijn eerste lcd tv! ;) )

Doel van de tv, is (naast vervanging): tv, wii, afspelen pal, 720 en 1080 content van pc (door apple tv of andere oplossing) en op den duur blu ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou de samsung niet nemen, die 5 serie hapert redelijk veel (geeft wel zeer mooi beeld voor zijn prijs), die lg ook niet echt, ga je niet voor plasma? panasonic ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 17:50:
ik zou de samsung niet nemen, die 5 serie hapert redelijk veel (geeft wel zeer mooi beeld voor zijn prijs), die lg ook niet echt, ga je niet voor plasma? panasonic ofzo?
Waarom hapert die? Vanwege het 24p probleem? Of nog andere dingen?
Plasma en Panasonic liggen een beetje buiten de prijsrange... sorry! Andere ideeen? ;)

Zie net dat (om in Samsung te blijven) de LE40A656 nog een alternatief zou kunnen zijn (qua specs en prijs)

[ Voor 13% gewijzigd door iAR op 27-04-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

24p is niet uber 1080p 60hz kan ook

ik heb zelf de samsung 32a558 en als je geen probleem hebt met 1080P 60 HZ dan boeit het niet dat 24p het
wel doet of niet. ik heb een ps3 en heb even gekeken over het nu echt uitmaakt met ''earth'' blueray of ik
24p 1080p draai of 60hz 1080p. vind het beiden even mooi en scherp op mijn TV.

zoem/brom geluid - bij mij bromt de 32a558 in het begin soms even 5 - 10 minuten en daarna stopt het opeens, net of de boel opgewarmd is.

updat - De nieuwe update 21 zorgt voot iets beter zappen, beter kleur (of minder bonter) en bij analoog
signaal is het beeld scherper (minder storend ruis). _/-\o_

zo dat was het en de 32a558 is gelijk aan de 32a552

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 5-serie (A552) is een mooie TV voor zijn prijs, maar heeft als groot nadeel dat hij 24p-content niet kan weergeven --> dat zijn praktisch alle HD-films (zowel vanaf PC als op Blu-Ray).

Je kunt dan beter de A656 van Samsung nemen, of de nieuwe Samsung serie van dit jaar, de B550/B650, hoewel ik niet zeker weet of de B550 correct omgaat met 24p, de B650 in elk geval wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Heb een 32A656 en een HT-BD2E en nergens geen last van haperingen, ruis, gebrom of wat dan ook. Speelt tot nu toe probleemloos alle blu-rays die ik gehuurd heb bij de videotheek, super combinatie! Alleen Anynet+ is soms irritant maar dat kun je ook uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:33
Verwijderd schreef op maandag 27 april 2009 @ 18:42:

ik heb zelf de samsung 32a558 en als je geen probleem hebt met 1080P 60 HZ dan boeit het niet dat 24p het
wel doet of niet. ik heb een ps3 en heb even gekeken over het nu echt uitmaakt met ''earth'' blueray of ik
24p 1080p draai of 60hz 1080p.
Een 24p-bron afspelen in 60Hz zal judder uiteraard niet voorkomen. Hoe je 24p-content ook afspeelt op een 5-serie Samsung, judderen zal het altijd. De 60Hz-stand zorgt juist voor judder, omdat 60 niet deelbaar is door 24.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL

24p 1080p draai of 60hz 1080p. vind het beiden even mooi en scherp op mijn TV.
Ik zou niet posten als ik jou was. Duidelijk weet je niet wat 24p inhoudt en wat het nut ervan is. Dat jij geen last hebt, zegt niets over anderen hun ervaringen. En het heeft niets met mooi en scherp te maken. Lees even deze post van mij (hoeft niet eens volledig), voordat je nog meer mensen een miskoop laat doen omdat zij last hebben van judder.

@oZner: Ik zou dan een 656 nemen, die heeft de 24p problemen. Ik ken mensen die oprecht spijt hebben van hun niet-24p TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
Heb zelf de LE37A552, niks geen last van gestotter met normaal tv kijken (digi tv) of spelen op de xbox of kijken van HD beeld (streamen via xbox)... Vind prima tv voor een leuk bedrag.

Voor mij was destijds de 6 te duur en ik vind de rode rand wat minder... maar dat is smaak.

De LG heb ik ook gezien, vind persoonlijk toch minder. Het beeld viel me tegen.

updat - De nieuwe update 21 zorgt voot iets beter zappen, beter kleur (of minder bonter) en bij analoog
signaal is het beeld scherper (minder storend ruis). _/-\o_
Hmmm de firmware update ook gedaan, nog weinig van gemerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Zo dan, respect! _/-\o_ Als het dán nog niet duidelijk is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Pannekoek81 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 09:22:
Heb zelf de LE37A552, niks geen last van gestotter met normaal tv kijken (digi tv) of spelen op de xbox of kijken van HD beeld (streamen via xbox)... Vind prima tv voor een leuk bedrag.
Voor TV en gamen is 24p ook niet interessant. Voor DVD en VHS is het ook geen probleem (oftewel PAL/NTSC bronnen). Maar HD films van blu-ray af (zoals de meeste BR disc rips) die native 24p zijn geven schokken. Maar nogmaals, niet iedereen heeft het door, niet iedereen ziet het of heeft er last van. Afhankelijk van de grootte en kijk-afstand is het ook meer of minder zichtbaar. Mijn broer die projecteert op 3m diagonaal heeft er veel last van met zijn 720p beamer. Ik met mijn 40" op 2,5m afstand ook. Een ander ziet het niet eens.
Pannekoek81 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 09:22:
Voor mij was destijds de 6 te duur en ik vind de rode rand wat minder... maar dat is smaak.
Tja, de 5-serie "zou" ook 24p moeten hebben, maar hij heeft het simpelweg niet. LE40A686 is niet rood, de 656 wel. Bij de 6-serie is de rode rand voor veel mensen ook een afknapper.
Brad Pitt schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 09:29:
[...]

Zo dan, respect! _/-\o_ Als het dán nog niet duidelijk is... ;)
Niet om met de eer te strijken, maar ik ben er ook voor die post ergens in een FAQ of een of meerdere startposts te zetten (evt. na het bijstellen van de post). Als je kijkt HOEVEEL mensen volledig 100hz geörienteerd zijn en 24p een ondergeschoven kindje blijft, terwijl het eigenlijk andersom zou moeten zijn (afhankelijk van het doel van de TV). Ook is er heeel veel onduidelijkheid en ook veel onjuiste informatie op zowel internet als in de winkels (en ja, niet enkel de mediamarkt maar ook in speciaalzaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ik probeer de firmware van m'n LE32A656 te updaten maar het lukt niet, doe alles volgens de handleiding. Mapje met .bin bestand staat op een USB stick, die steek ik in de Wiselink, Source en Power tegelijk aan, dan zie ik wel de firmware upgrade modus en dat ie 30 seconden moet wachten maar dan verdwijnt de melding en gebeurt er niks. Of zou de nieuwste firmware er al op staan? Hoe kun je dit zien trouwens? Sorry voor de vele vragen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannekoek81
LiquidT_NL schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 10:03:
[...]

Voor TV en gamen is 24p ook niet interessant. Voor DVD en VHS is het ook geen probleem (oftewel PAL/NTSC bronnen). Maar HD films van blu-ray af (zoals de meeste BR disc rips) die native 24p zijn geven schokken. Maar nogmaals, niet iedereen heeft het door, niet iedereen ziet het of heeft er last van. Afhankelijk van de grootte en kijk-afstand is het ook meer of minder zichtbaar. Mijn broer die projecteert op 3m diagonaal heeft er veel last van met zijn 720p beamer. Ik met mijn 40" op 2,5m afstand ook. Een ander ziet het niet eens.
Hmmm dan zal het streamen van HD content (zover het HD) ook wel meevallen dan, is me in ieder geval nog niet opgevallen... Mja heb ook "maar" 37" en zit er zo'n 2,5m vanaf. Wie weet als ik een bluray film op bluray speler ga kijken dat het merkbaar word.

Tja, de 5-serie "zou" ook 24p moeten hebben, maar hij heeft het simpelweg niet. LE40A686 is niet rood, de 656 wel. Bij de 6-serie is de rode rand voor veel mensen ook een afknapper.
[...]
Ah dat wist niet, dacht dat hele 6 rood was. Die zag ik tenminste destijds en vond het niets. Smaak...

Niet om met de eer te strijken, maar ik ben er ook voor die post ergens in een FAQ of een of meerdere startposts te zetten (evt. na het bijstellen van de post). Als je kijkt HOEVEEL mensen volledig 100hz geörienteerd zijn en 24p een ondergeschoven kindje blijft, terwijl het eigenlijk andersom zou moeten zijn (afhankelijk van het doel van de TV). Ook is er heeel veel onduidelijkheid en ook veel onjuiste informatie op zowel internet als in de winkels (en ja, niet enkel de mediamarkt maar ook in speciaalzaken).
Thnx voor info, had je post over 24p eens goed doorgelezen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 00:09
oZner schreef op maandag 27 april 2009 @ 17:04:
Ik wil ook een tv aanschaffen. Ik heb via kieskeurig een overzichtje laten maken en daar komt deze top 3 uit.
Samsung LE40A552 | LG 42LH3000 | Philips 42PFL5603D

Voor mijn gevoel valt die phillips af, toch te prijzig. Nu dan een keuze tussen de Samsung en LG... de een (lg) is iets groter en heeft een hogere contrast, de ander (samsung) heb ik veel goeds over gehoord.
Is er iemand die ervaring heeft met beide toestellen? En heb ik nog iets over het hoofd gezien (is mijn eerste lcd tv! ;) )

Doel van de tv, is (naast vervanging): tv, wii, afspelen pal, 720 en 1080 content van pc (door apple tv of andere oplossing) en op den duur blu ray.
Als je op deze manier een hdtv gaat kopen, is de kans zeer groot dat je binnen enkele maanden spijt hebt van je keuze vanwege bepaalde minpunten van een tv.

Maak aan de hand van je budget en schermgrootte een selectie en ga dan de tv's in de winkels testen. Ga kijken naar content die je thuis ook gaat kijken en verander vooral de instellingen van de tv's! Neem je Wii mee als je veel wilt gamen op de tv.
Specs zeggen heel weinig en met deze cijfers wordt gerommeld. Vertrouw je eigen ogen en koop de tv met het mooiste beeld, niet die met de mooiste specs. ;)

--------

Over de 24p discussie. Wat ik nog belangrijker vind is de motion resolutie en het vermogen van de tv om snelle beelden (games!) vloeiend en scherp weer te geven. Ik heb het dus niet over 24p alleen.
Bij heel veel tv's zie ik heel slechte weergaves hiervan en ik begrijp niet dat mensen met droge ogen kunnen melden dat het beeld zo goed is.

Ook zou de industrie moeten komen met standaards zodat je kunt zien of de tv daadwerkelijk 24p kan tonen en in hoeveel hz of dat er een pulldown wordt gedaan en of er tussenbeelden worden verzonnen bij gewoon beeld (zoals bij de 100hz van Samsung) en bij 24p.
Hopelijk duurt t niet al te lang dat alle tv's op zn minst 24p echt kunnen weergeven op 72/96/ hz.

[ Voor 5% gewijzigd door Ferry34 op 28-04-2009 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALPACINO
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:09
chimo schreef op maandag 27 april 2009 @ 23:17:
Heb een 32A656 en een HT-BD2E en nergens geen last van haperingen, ruis, gebrom of wat dan ook. Speelt tot nu toe probleemloos alle blu-rays die ik gehuurd heb bij de videotheek, super combinatie! Alleen Anynet+ is soms irritant maar dat kun je ook uitzetten.
Kun je de instellingen (kabel/digitaal tv) van je tv posten? Ik heb namelijk hetzelfde TV maar ben nog niet uit de met instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Ferry34 schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 11:22:
[...]
Over de 24p discussie. Wat ik nog belangrijker vind is de motion resolutie en het vermogen van de tv om snelle beelden (games!) vloeiend en scherp weer te geven. Ik heb het dus niet over 24p alleen.
Bij heel veel tv's zie ik heel slechte weergaves hiervan en ik begrijp niet dat mensen met droge ogen kunnen melden dat het beeld zo goed is.

Ook zou de industrie moeten komen met standaards zodat je kunt zien of de tv daadwerkelijk 24p kan tonen en in hoeveel hz of dat er een pulldown wordt gedaan en of er tussenbeelden worden verzonnen bij gewoon beeld (zoals bij de 100hz van Samsung) en bij 24p.
Hopelijk duurt t niet al te lang dat alle tv's op zn minst 24p echt kunnen weergeven op 72/96/ hz.
Wil ik toch even op inhaken. Zover ik weet doet m'n Samsung LE40A656 bij een 24p input netjes 120Hz in plaats van 100Hz. Dat zijn dus gewoon 4 geïnterpoleerde beeldjes. (120 / 24 = 5 --> 5 - 1 = 4). Bij PAL meuk pakt hij gewoon de 100Hz.

Overigens is het toch niet zo moeilijk om na te gaan hoeveel beeldjes er geïnterpoleerd worden? Enerzijds heb je pulldown, anderzijds is er gewoon een linear verband. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Mojo schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:01:
Wil ik toch even op inhaken. Zover ik weet doet m'n Samsung LE40A656 bij een 24p input netjes 120Hz in plaats van 100Hz. Dat zijn dus gewoon 4 geïnterpoleerde beeldjes. (120 / 24 = 5 --> 5 - 1 = 4).
Nee, dat is niet helemaal waar. Mijn Pioneer speelt 24p-content af op 72Hz maar zet er nul geïnterpoleerde beelden "tussen". Het is gewoon 3x hetzelfde frame wat wordt weergegeven. Niet dat dat erg is, het is een "goede" manier van weergeven (zonder judder).

Er zomaar van uitgaan dat 120Hz "dus" 4 tussenbeeldjes inhoudt is dus niet helemaal waar (waarmee ik niet wil zeggen dat het niét zo is hè... ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Brad Pitt schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:34:
[...]

Nee, dat is niet helemaal waar. Mijn Pioneer speelt 24p-content af op 72Hz maar zet er nul geïnterpoleerde beelden "tussen". Het is gewoon 3x hetzelfde frame wat wordt weergegeven. Niet dat dat erg is, het is een "goede" manier van weergeven (zonder judder).

Er zomaar van uitgaan dat 120Hz "dus" 4 tussenbeeldjes inhoudt is dus niet helemaal waar (waarmee ik niet wil zeggen dat het niét zo is hè... ;)).
Hoewel je wel gelijk hebt. 24hz of 120hz maakt niet uit bij 24p content. 5x hetzelfde frame laten zien is geen probleem, het probleem is juist als het ongelijk gaat (zoals 3:2 pulldown), dit is 1:1 pulldown, oftewel er is niets aan de hand.

Of de Samsung 100hz/120hz doet bij die content hangt er ook vanaf of je 100hz uberhaupt aan hebt staan. Ik heb die bende uitgeflikkerd, het ziet er totaal niet uit op een 6-serie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
LiquidT_NL schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 16:51:
24hz of 120hz maakt niet uit bij 24p content. 5x hetzelfde frame laten zien is geen probleem, het probleem is juist als het ongelijk gaat (zoals 3:2 pulldown), dit is 1:1 pulldown, oftewel er is niets aan de hand.
Yes yes, dat bedoel ik ook hoor ;) 72/96/120/600Hz/whatever, allemaal prima.
Of de Samsung 100hz/120hz doet bij die content hangt er ook vanaf of je 100hz uberhaupt aan hebt staan. Ik heb die bende uitgeflikkerd, het ziet er totaal niet uit op een 6-serie :(
Een 100Hz-stand bij 24p-content lijkt me niet ideaal nee ;) Als je 100Hz aan zet, "forceer" je dan de tv daadwerkelijk op 100Hz of wordt er bij 24p-content alsnog automatisch naar 120Hz geschakeld? Dat laatste lijkt mij wel zo logisch/wenselijk...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Dat laatste is inderdaad het geval. :)

Zover ik begrepen heb ging hij dan alsnog gewoon interpoleren, maar dat is vooral met 1080p best wel zwaar en kan artifacts geven.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik heb, voor aankoop van de LE40a656, het halve topic eens doorgelezen... kom ik de LE40b650 (opvolger van de a656). Grofweg is deze 100 euro duurder en heeft noemenswaardig DNLA.

Mijn vraag is of dat systeem de 100 euro meer waard is? Ik ben nog wel op zoek naar een htpc oplossing (in de vorm van een apple tv of mac mini ofzo).
Hoe moet ik me het systeem voorstellen? Browse je cmd-like, of is het grafisch (met covers?)? En wat zijn de mogelijkheden qua muziek en vooral film (formaten, resoluties!)

[ Voor 16% gewijzigd door iAR op 28-04-2009 17:54 . Reden: specified! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bedoelde dat ik mijn PS3 voor blue-ray kan instellen op 1080p24p of op 1080p 60hz, dat zijn tweer verschillende instellingen en voor de rest heb ik via verschillende site's wel gelezen wat de 24p inhoud.

ik weet wel dat het op een 32 inch geen werled van verschil is qua beeld/scherpte. maar goed wikipedia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oZner schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 17:27:
Ik heb, voor aankoop van de LE40a656, het halve topic eens doorgelezen... kom ik de LE40b650 (opvolger van de a656). Grofweg is deze 100 euro duurder en heeft noemenswaardig DNLA.

Mijn vraag is of dat systeem de 100 euro meer waard is? Ik ben nog wel op zoek naar een htpc oplossing (in de vorm van een apple tv of mac mini ofzo).
Hoe moet ik me het systeem voorstellen? Browse je cmd-like, of is het grafisch (met covers?)? En wat zijn de mogelijkheden qua muziek en vooral film (formaten, resoluties!)
Zelf sta ik ook op het punt om de B650 aan te schaffen; na wat research gedaan te hebben blijkt deze een paar prominente voordelen te hebben tov de A656, welke imo zeker het prijsverschil waard zijn.

Ten eerste raad ik je erg aan om HDTVTest's review over de B650 door te lezen.

Kort samengevat, t.o.v. de A656:
  • Betere zwartwaarden (0,04 Cd/m2, volgens HDTVTest net zo zwart als de betere plasma's uit de Panasonic line-up van 2008)
  • Instelbare 100Hz, waardoor je zelf kan bepalen in hoeverre je motion blur en/of 24p-stutter tegen wil gaan.
  • Een uitmuntende scaling/deïnterlacing chip, vergelijkbaar met het niveau van Pioneer Kuro's (Samsung schijnt daarvoor ook aardig geïnvesteerd te hebben).
Enig nadeel dat door de geavanceerde beeldverwerking komt is de verhoogde input lag (90ms); met de Game-modus bedraagt de input lag gelukkig maar zo'n 20ms en beter nog, in Game Mode kunnen beeldinstellingen nu wél veranderd worden, dus is dit nu wel een bruikbare modus.

In de media-mogelijkheden heb ik mezelf niet erg verdiept, aangezien ik hem op een HTPC zal aansluiten. Uit diverse comments herinner ik me wel dat het afspelen van een USB-stick/USB-harddrive en via streaming zeer goed verloopt, de TV kan een grote verscheidenheid aan codecs en formaten aan (zelfs 1080p MKV's vloeiend). Enkel via DLNA schijnt de ondersteuning minder te zijn, maar je kunt daar beter zelf meer info over opzoeken ;) (Zoals gewoonlijk valt er op AVForums weer veel te lezen.)

Al met al dus één van de beste LCD's op het moment, en dat slechts voor 889 voor en 40". Tov van de huidige plasma-top, de Pana G10 (Pioneer even buiten beschouwing gelaten, aangezien deze een stuk duurder blijven en geen nieuwe modellen meer zullen maken), biedt de B650 zelfs vergelijkbare voor/nadelen, hoewel per persoon de weging van elk punt verschilt uiteraard:

Voordelen B650 tov Pana G10
  • Betere beeldverwerking, vooral qua deïnterlacing (en diverse filmomzettingen).
  • Mogelijkheid om 24p-materiaal smoother te laten lopen d.m.v. interpolatie
  • Geen last van phosphor trails (tevens erg persoonlijk)
  • Uitgebreide Media Play mogelijkheden en efficiënter (boeit mij niet zoveel, maar dat verschilt per persoon.)
Voordelen Pana G10 tov B650
  • Marginaal betere zwartwaarden (in verlichte omgevingen is dit juist omgekeerd)
  • Marginaal betere motion handling. Dit verschil komt naar boven in speciaal daarvoor gemaakte tests; in de praktijk (normale beelden) is zo'n verschil niet erg significant
  • Verwaarloosbare input-lag

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

@Ngamer: dank voor de uitvoerige beschrijving!
Komt gelijk een vraag bij... die lag: hoe moet ik met dat voorstellen. Ook in gewoon tv? Of is dit niet dat lipsync probleem? Zo niet, wat is dan het probleem van die lag?

En voor al die andere mensen die wel ervaring met NDLA hebben: spit it! ;)
Kan nergens fotos/filmpjes vinden, hoe het eruit ziet of hoe het werkt! Ben zeer benieuwd naar 't gebruikers gemak en features!

[ Voor 17% gewijzigd door iAR op 28-04-2009 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michi
Ik vroeg me ook af hoe ik een DLNA server opzet. Ik heb geen idee wat ik er allemaal voor nodig heb. Heb alleen een pc tv en modem en router. weet niet of dit genoeg is of als er nog iets bij moet. IEmand een uitleg hoe je DLNA kan instellen. helaas ondersteunt de le40b650 geen .m2ts. heb filmpjes in dit formaat op hd op pc staan maar wordt via usb port van de televisie niet geopent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oZner schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 19:53:
Komt gelijk een vraag bij... die lag: hoe moet ik met dat voorstellen. Ook in gewoon tv? Of is dit niet dat lipsync probleem? Zo niet, wat is dan het probleem van die lag?

Kan nergens fotos/filmpjes vinden, hoe het eruit ziet of hoe het werkt! Ben zeer benieuwd naar 't gebruikers gemak en features!
Ondertussen heb je ook de B750. Deze is mijn keuze en ga ik deze maand bestellen. Hij is een stuk mooier, heeft 200Hz en veel minder lag dus scoort beter op vlak van gaming,Ook hoger dynamisch contrast ( 150.000:1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf HD video vanaf mn pc niet vloeiend vinden op mn 40A656. Ik blijf af en toe een trilling of soort van fps drop zien. Terwijl het er op mn pc monitor wel helemaal vloeiend uitziet. Vind het maar raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
ALPACINO schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 11:28:
[...]

Kun je de instellingen (kabel/digitaal tv) van je tv posten? Ik heb namelijk hetzelfde TV maar ben nog niet uit de met instellingen
Ik heb niks ingesteld om eerlijk te zijn, beeld staat op Dynamisch en geluid is wat aangepast maar voor de rest alles standaard. Hij is aangesloten op een UPC box (Royaal HD abonnement met DVR) via HDMI en op de blu-ray cinema ook via HDMI, gewoon standaard kabels. Verder heb ik een optische kabel aangesloten van de UPC box naar de blu-ray voor als ik geluid via de boxen wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
chimo schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:22:
[...]
beeld staat op Dynamisch
-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 21:11:
[...]

Ondertussen heb je ook de B750. Deze is mijn keuze en ga ik deze maand bestellen. Hij is een stuk mooier, heeft 200Hz en veel minder lag dus scoort beter op vlak van gaming,Ook hoger dynamisch contrast ( 150.000:1)
Waar maak jij uit op dat de B750 minder input lag heeft dan de B650? Van wat snelle zoektochten die ik doe kom ik op een vergelijkbare inputlag uit. Theoretisch gezien zou de B750 zelfs nog iets slomer kunnen zijn, aangezien hij dezelfde beeldverwerking toepast, maar met de 200Hz-modus meer beelden moet interpoleren.

En 200Hz zelf... Ik zie al praktisch geen verschil tussen motion handling van een goede 100Hz TV en een plasma, dus voor mij (en voor de meesten vermoed ik) zal 200Hz weinig verschil maken wat betreft bewegingsscherpte. Uiteindelijk is het vooral marketing denk ik.

Design is natuurlijk persoonlijk. Ik vond de U-shape van de B650 niet zo mooi in het begin, maar nu ik hem een paar keer in de winkel gezien heb, ben ik er al aan gewend en vind ik hem best wel mooi eigenlijk, ieg weer een verfrissing tov alle vierkante TV's.

Al met al is 200Hz mij het forse prijsverschil tussen beide modellen absoluut niet waard, maar dat (en het design) blijft een individuele beslissing.
oZner schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 19:53:

Input lag is de tijd tussen dat de TV het beeld ontvangt en dit beeld daadwerkelijk weergeeft (dit wordt vooral veroorzaakt door beeldverbeterende technieken, die rekentijd kosten). De TV houdt hierbij gelukkig rekening mee en geeft aan het geluid dezelfde lag mee, waardoor deze gewoon synchroon blijft met het beeld en lipsync problemen uitblijven.

Input lag is dan feitelijk ook enkel een nadeel voor games; door de input lag duurt het iétsje langer voordat jouw actie (via de controller) op het beeld weergegeven wordt. Bij muziekgames a la Guitar Hero is dit merkbaar, maar met die spellen kun je de lag calibreren en zo anticipeert het spel daar op, waardoor je er geen last van hebt.
Bij andere soorten spellen heeft de grote meerderheid er geen last van, hoewel bij een online shooter jij altijd iéts later kunt reageren dan je tegenstander, omdat je het beeld iéts later ziet.

Maar goed, door Game Mode in te schakelen zit je op een hele kleine inputlag, waardoor je van bovenstaande bijna zeker geen last heb.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2009 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

michi schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 20:45:
Ik vroeg me ook af hoe ik een DLNA server opzet. Ik heb geen idee wat ik er allemaal voor nodig heb. Heb alleen een pc tv en modem en router. weet niet of dit genoeg is of als er nog iets bij moet. IEmand een uitleg hoe je DLNA kan instellen. helaas ondersteunt de le40b650 geen .m2ts. heb filmpjes in dit formaat op hd op pc staan maar wordt via usb port van de televisie niet geopent.
Ik weet dat Samsung een programmatje heeft (server) waarin je folders kunt sharen. Op YouTube heb ik iets gezien, maar is heel kort. Ik weet niet of er andere software is, die van Samsung ziet er niet uit.
Ik ben erg benieuwd hoe het werkt, en of je bijvoorbeeld makkelijk door een 20,000 nummers mp3 bieb kan scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michi
het is me gelukt om contact te maken tussen tv en pc. heb zelfs al muziek gestreamt. ook videos lukt alleen herkent de tv geen .srt subtitles. ben nu bezig om youtube widget aan de praat te krijgen dmv dnla. staat in de handleiding hoe het moet. maar ik kom maar niet het menu voor single sign in tegen. weet iemand waar ik dit menu kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michi schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 23:12:
het is me gelukt om contact te maken tussen tv en pc. heb zelfs al muziek gestreamt. ook videos lukt alleen herkent de tv geen .srt subtitles. ben nu bezig om youtube widget aan de praat te krijgen dmv dnla. staat in de handleiding hoe het moet. maar ik kom maar niet het menu voor single sign in tegen. weet iemand waar ik dit menu kan vinden.
Op de Engelse AVForums las ik dat het Youtube-Widget nog niet goed werkt. Hoogstwaarschijnlijk zou deze functioneel worden bij de firmware-update in juni oid; ik weet het fijne er ook niet van, in twee berichten terug van mij staat een link naar dat forum ieg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:26
oZner schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:38:
[...]

Ik weet dat Samsung een programmatje heeft (server) waarin je folders kunt sharen. Op YouTube heb ik iets gezien, maar is heel kort. Ik weet niet of er andere software is, die van Samsung ziet er niet uit.
Ik ben erg benieuwd hoe het werkt, en of je bijvoorbeeld makkelijk door een 20,000 nummers mp3 bieb kan scrollen.
twonkymedia dacht ik heb je daarvoor nodig, of media player 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michi
oke, zal er even naar kijken. maar in de digitale staat ook iets over een single sign on menu waar je een account kan toevoegen? kan iemand hier toevallig iets over vertellen is volgens mij in combinatie met dlna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eergisteren een wmz bestand gedownload.
Deze gaf wel beeld op mijn le37b650 maar geen geluid.
Via DLNA kreeg ik geen full-screen, geen geluid.
Via USB-hd kreeg ik wel full-screen, geen geluid.
Hetzelfde heb ik eigenlijk met MKV files.
Waar moet ik eigenlijk nu op letten voor de juiste files, en welke progjes zou ik dan verder eventueel moeten gebruiken om het om te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Ik ben aan het kijken naar een 37" LCD scherm (heb nu nog een CRT bakbeest :P) maar kom er, behalve ingebouwde netwerk/DNLA aansluiting en 100Hz niet achter wat nu nog meer de meerwaarde is van de B650 t.o.v. de B550 serie?

Ben vooral benieuwd naar de volgende punten:

- Is de 100Hz de meerprijs van de B650 het waard (merkbaar verschil t.o.v. 50Hz)?
- Werkt dat DNLA bij de B650 goed i.c.m. een NAS? Heb geen zin om alles vanaf mn pc te moeten streamen, staat vaak ook niet aan.

Als die 100Hz nog een significante meerwaarde biedt (met eventuele andere punten?) zou ik nog wel overwegen voor de B650 te gaan.. zo niet dan een B550 i.c.m. een losse mediaplayer :)

iStockphoto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
valt mee hoor, is best mooi. hoe moet het dan? veel te veel instellingen joh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 18:24:
ik bedoelde dat ik mijn PS3 voor blue-ray kan instellen op 1080p24p of op 1080p 60hz, dat zijn tweer verschillende instellingen en voor de rest heb ik via verschillende site's wel gelezen wat de 24p inhoud.

ik weet wel dat het op een 32 inch geen werled van verschil is qua beeld/scherpte. maar goed wikipedia :)
Bij blu-ray wil je simpelweg altijd 1080p24 gebruiken, omdat de bron dat ook is. Anders krijg je judder, en dat zegt NIETS over scherpte of beeldkwaliteit, maar het zorgt voor (onregelmatig) schokken bij voornamelijk panning shots.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:06:
Ik blijf HD video vanaf mn pc niet vloeiend vinden op mn 40A656. Ik blijf af en toe een trilling of soort van fps drop zien. Terwijl het er op mn pc monitor wel helemaal vloeiend uitziet. Vind het maar raar.
Stel je refreshrate in op 24hz. Als je Vista hebt, gebruik als renderer EVR, voor XP VMR9. Maar die refreshrate moet op 24hz.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 april 2009 @ 22:30:
Input lag is de tijd tussen dat de TV het beeld ontvangt en dit beeld daadwerkelijk weergeeft (dit wordt vooral veroorzaakt door beeldverbeterende technieken, die rekentijd kosten). De TV houdt hierbij gelukkig rekening mee en geeft aan het geluid dezelfde lag mee, waardoor deze gewoon synchroon blijft met het beeld en lipsync problemen uitblijven.
Dat is niet geheel waar. Je TV geeft min of meer dezelfde lag mee, maar als je apparaten voor geluid onderling aansluit (Blu-Ray speler op een receiver bijvoorbeeld) heb je alsnog die lag. En niet elke speler en receiver kunnen delay instellen. En geluid via je TV is prut, omdat je 5.1 stream naar de klote gaat bij optisch.
Input lag is dan feitelijk ook enkel een nadeel voor games; door de input lag duurt het iétsje langer voordat jouw actie (via de controller) op het beeld weergegeven wordt. Bij muziekgames a la Guitar Hero is dit merkbaar, maar met die spellen kun je de lag calibreren en zo anticipeert het spel daar op, waardoor je er geen last van hebt.
Bij andere soorten spellen heeft de grote meerderheid er geen last van, hoewel bij een online shooter jij altijd iéts later kunt reageren dan je tegenstander, omdat je het beeld iéts later ziet.
Ik denk dat het effect te klein is om echt "te laat" te zijn bij online games. Het grootste punt is denk ik gewoon de trage controls. Mijn 656 heeft een iets lagere input lag, maar bij sommige games is het wel degelijk storend. Als voorbeeld Final Fantasy, dat je met menu'tjes ed speelt. Die menu'tjes reageren nu een pietsje trager, wat bij snel navigeren nog wel eens tot probleempjes kan lijden. Maar over het algemeen is het effect het sterkst bij rythm-games inderdaad. Maar verder is het inderdaad helemaal persoonlijk of je er last van hebt.
Maar goed, door Game Mode in te schakelen zit je op een hele kleine inputlag, waardoor je van bovenstaande bijna zeker geen last heb.
Gelukkig maar :D
BlizzarD schreef op woensdag 29 april 2009 @ 08:39:
Ik ben aan het kijken naar een 37" LCD scherm (heb nu nog een CRT bakbeest :P) maar kom er, behalve ingebouwde netwerk/DNLA aansluiting en 100Hz niet achter wat nu nog meer de meerwaarde is van de B650 t.o.v. de B550 serie?

Ben vooral benieuwd naar de volgende punten:

- Is de 100Hz de meerprijs van de B650 het waard (merkbaar verschil t.o.v. 50Hz)?
- Werkt dat DNLA bij de B650 goed i.c.m. een NAS? Heb geen zin om alles vanaf mn pc te moeten streamen, staat vaak ook niet aan.

Als die 100Hz nog een significante meerwaarde biedt (met eventuele andere punten?) zou ik nog wel overwegen voor de B650 te gaan.. zo niet dan een B550 i.c.m. een losse mediaplayer :)
Ik vind 100hz storend en veel mensen zien het verschil amper. Als je films ed kijkt is het echt totaal geen must. Als je veel snelle sport kijkt is het wel een aanrader.
chimo schreef op woensdag 29 april 2009 @ 08:41:
[...]
valt mee hoor, is best mooi. hoe moet het dan? veel te veel instellingen joh..
Je hebt natuurlijk mensen die al het beeld mooi vinden. |:(

Hoe moet het dan? neem een setupje van internet, tweak em eventueel met een DVE disc. "Veel te veel instellingen", wat doe je dan op tweakers :(

Ik weet zeker dat jij scherm belachelijk licht staat, je zwart is grijs/blauw, je kleuren bloeden over, je hebt Halo's door de hoge scherpte, je kleuren zijn totaal uit balans en je zwart laat TE veel of TE weinig details zien.

Maar goed, als jij er blij mee bent moet je dat vooral zijn. Maar ik kan je nu al zeggen dat een wat beter geconfigureerde, maar oudere en goedkopere TV er beter uit ziet. Neem dan de "movie" stand. En zet je color temp op warm 2, je brightness op 40~50, je contrast op 90~95, je sharpness op 0~20, backlight op 0~5, size op "just scan" (als je HDMI gebruikt) en al die onzin als Black Adjust, Dynamic Contrast en Edge Enhancement gewoon uit.

[ Voor 23% gewijzigd door LiquidT_NL op 29-04-2009 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Laatst online: 17-10-2024
Hoe zit het nu met die series van samsung.

Bv series 5, 6, 7, 8 en 9..

Wilt dit puur zeggen dat Series 5 een ouder modelreeks is dan series 9?

Of zijn de verschillen meer esthetisch?

Want ik wil bv een 46" samsung LCD tv... Maar kan dan kiezen uit zoveel types.. en qua specificaties zit er niet eens zo heel veel verschil tussen.

[edit]

Ik krijg zojuist een handige link van mijn collega:

2008/2009 Samsung LCD Models

Samsung Series 4 LCD

The LCD televisions in the Series 4 lineup are the entry level TVs for 2008/2009. The LN40A450 is the largest of the Series 4 TVs while the LN37A450, LN32A450, LN26A450 and LN22A450 round out the class. They all feature a piano black bezel, 720p/1080i resolutions and 3 HDMI 1.3 inputs. These televisions provide excellent price points and are built for the value minded consumer
Samsung LN22A450, Samsung LN26A450, Samsung LN32A450, Samsung LN37A550, Samsung LN40A450

Samsung Series 5 LCD

Stepping up from the Series 4 models the Series 5 LCDs offer full HD 1080p resolutions and larger sizes including the LN52A550 and LN46A550. For smaller space requirements the Series 5 features are also available on the LN40A550, LN37A550 and LN32A550. Offering all the features of the 4 series the 550s also have a hidden speaker to give it a sleek look, 3 HDMI 1.3 inputs (1 on the side) and a USB 2.0 input.
Samsung LN32A550, Samsung LN37A550, Samsung LN40A550, Samsung LN46A550, Samsung LN52A550

Samsung Series 6 LCD

Getting into the high end of the 2008/2009 Samsung LCD lineup we see the Series 6 LCDs. The red accent in the Touch of Color bezel adds a subtle bit of style to your viewing room while 120Hz Auto Motion Plus processing works to mitigate the motion lag problem inherent in all LCD panels. Available in 3 sizes including the 52 inch LN52A650 and the smaller but no less capable LN46A650, LN40A650 and LN32A650 include the features of the lower line models and add a 4ms response time, 178° view angle and 4 HDMI 1.3 inputs.
Samsung LN32A650, Samsung LN40A650, Samsung LN46A650, Samsung LN52A650

Samsung Series 7 LCD

Stepping up again from the Series 6 TVs we come to Samsung's Series 7 Lineup. Again available in three sizes the LN52A750, LN46A750 and LN40A750 offer all the features of the stellar 650 line and add many features for the networked home. DLNA compliant networking, USB 2.0, Infolink and 1GB flash memory storage are all wrapped up with the 120Hz, 1080p panel inside Samsung's red Touch of Color bezel.
Samsung LN40A750, Samsung LN46A750, Samsung LN52A750

Samsung Series 8 LCD

Packing the same feature set of the Series 7 LCDs and putting an extra USB port in a 1.9” deep frame gives us the Series 8 LCDs. Released later in 2008/2009 than the 7 series, the 8 series also features a new color available for Samsung's signature Touch of Color bezel. The LN46A850 and LN52A850 both feature the red Touch of Color bezel while the LN46A860 and LN52A860 come in the newer deep blue shade.
Samsung LN46A850, Samsung LN52A850, Samsung LN46A860, Samsung LN52A860

Samsung Series 9 LCD

The very top of the line for Samsung TV in 2008/2009 is the Series 9 LCD. The 55 inch LN55A950 and the LN46A950 contain all the features of the lower numbered series in a charcoal gray Touch of Color bezel. The most important feature to note about the LN55A950 and LN46A950 is the LED backlight in both Series 9 models. This feature should help give both TVs black levels, contrast and color accuracy to rival plasma televisions with all of LCDs normal benefits.
Samsung LN46A950, Samsung LN55A950

New from Samsung for 2009
Samsung Luxia UNB8000 Series

The UNB8000 is the top of the line LCD series from Samsung at this year's Consumer Electronics Show. These 2 LCDs feature 240Hz refresh rates, LED backlighting, internet connectivity and anti-glare screens in a nearly 1" deep frame.
Samsung UN55B8000, Samsung UN46B8000

Samsung LNB750 Series

The LNB750 Series is a CFL backlit series of 1080p, 240Hz LCDs with built in ehternet access to Samsung's Internet@TV.
Samsung LN52B750, Samsung LN46B750, Samsung LN40B750

[ Voor 84% gewijzigd door Dacide op 29-04-2009 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Momenteel zijn de 6-serie en de 7-serie (LED) de beste aankoop. Valt je budget hoger of lager, dan moet je dat even posten, dan kieken we even :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Ik zie het nu ook ja... series 9 is gewoon de top serie nu.. 8 series heeft alleen een extra USB poort..

Dan zijn series 6 en 7 idd prima :)

Ik heb net een huis gekocht... half juni kunnen we erin.. vandaar deze vragen :)

Heb de kijkafstand opgemeten.. Kom uit op een 4 meter... Volgens mij mag ik dan best een maatje groter gaan. De bedoeling van de tv is alleen maar films kijken en een Playstation 3.

Ik heb in de woonkamer namelijk niet veel ruimte.. dus daar zet ik een bravia 32" neer (aktiemodel lokale tv boer).

In de aanbouw/serre maken we dan een "thuisbios"... Dus alleen een hoekbank, lcd tv, home cinema set en een playstation 3... Hier mag dan toch wel een 127cm komen te hangen (50/52")...

Gewoon tv kijken zullen we niet snel doen.. dat doen we wel in de woonkamer.. dus we kijken alleen maar naar DVD of Full HD blue ray beelden... (en in toekomst zullen de standaard tv kanalen ook wel hd worden lijkt me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
LiquidT_NL schreef op woensdag 29 april 2009 @ 08:49:
[...]

Bij blu-ray wil je simpelweg altijd 1080p24 gebruiken, omdat de bron dat ook is. Anders krijg je judder, en dat zegt NIETS over scherpte of beeldkwaliteit, maar het zorgt voor (onregelmatig) schokken bij voornamelijk panning shots.
Daar ben ik het niet mee eens. Met mijn PS3 ziet het beeld er een stuk beter (minder sckokkerig) uit op 60 Hz dan op 24Hz met een Blu Ray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Nico111 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:32:
[...]

Daar ben ik het niet mee eens. Met mijn PS3 ziet het beeld er een stuk beter (minder sckokkerig) uit op 60 Hz dan op 24Hz met een Blu Ray.
Dat vind ik dan heel erg knap, omdat op 24hz je TV precies alle beelden weergeeft en juist beelden inslikt of ongelijke tijd weergeeft (en dus gaat schokken) op 60hz. Dat is geen kwestie van mening, dat is een feit.

Of je hebt geen 24p toestel, zoals bijvoorbeeld de 5-serie en alles daarvoor (zo uit mijn hoofd). Dan kan je beter 60hz instellen, dan doet je PS3 de pulldown (die iets beter is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Dacide schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:31:
I
Dan zijn series 6 en 7 idd prima :)

Ik heb net een huis gekocht... half juni kunnen we erin.. vandaar deze vragen :)

Heb de kijkafstand opgemeten.. Kom uit op een 4 meter... Volgens mij mag ik dan best een maatje groter gaan. De bedoeling van de tv is alleen maar films kijken en een Playstation 3.
Als je veel gamet zijn de LED-televisies, door hun hoge input lag, niet echt aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Zit de koop van de Samsung 40B650 te overwegen, maar begrijp ik het goed dat als ik dit i.c.m. een PS3 gebruik dit af te raden is? Is dit helemaal niet te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:31
LiquidT_NL schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:37:
[...]

Dat vind ik dan heel erg knap, omdat op 24hz je TV precies alle beelden weergeeft en juist beelden inslikt of ongelijke tijd weergeeft (en dus gaat schokken) op 60hz. Dat is geen kwestie van mening, dat is een feit.

Of je hebt geen 24p toestel, zoals bijvoorbeeld de 5-serie en alles daarvoor (zo uit mijn hoofd). Dan kan je beter 60hz instellen, dan doet je PS3 de pulldown (die iets beter is).
Zie het topic over het 24p probleem bij de LCD reeks van Samsung. Ik heb mijn Le40A557 ook op 60Hz staan ivm dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
GeeMoney schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:33:
[...]

Zie het topic over het 24p probleem bij de LCD reeks van Samsung. Ik heb mijn Le40A557 ook op 60Hz staan ivm dit probleem.
Volgens mij zeg ik dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:31
LiquidT_NL schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:35:
[...]

Volgens mij zeg ik dat ook?
Inderdaad excuses. Ik zou wel graag 24p in willen stellen maar helaas ben ik eigenaar van een 5-serie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
Bosmonster schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:57:
[...]

Als je veel gamet zijn de LED-televisies, door hun hoge input lag, niet echt aan te raden.
bedankt voor je tip.... Ik was laatst in een mediamarkt en daar stonden een aantal led tv's opgesteld.. Ik was echt onder de indruk.. vooral door de mooie "zwarting"....

Maar deze hebben dus blijkbaar een hoge input lag....... (of doel je op ghosting of bedoel je echt een vertraging tussen controller van de PS3 en de weergave op het scherm?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Dacide schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:42:
[...]
Maar deze hebben dus blijkbaar een hoge input lag....... (of doel je op ghosting of bedoel je echt een vertraging tussen controller van de PS3 en de weergave op het scherm?)
De laatste. Maar onthoud wel dat je een game-modus hebt (alleen dat gaat wel ten koste van je beeldkwaliteit, ook omdat je settings ed worden uitgeschakeld, dat zit niet in de B-serie). Dan nog blijft de vraag hoe gevoelig je hiervoor bent. Een vriend van mij speelt gewoon volop shooters zonder er last van te hebben. Het is dus erg persoonsgebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Hangt ook af van het type spel. Shooters zijn er wat gevoeliger voor en zeker als je ze veel online speelt is een lag van 50-80ms een flink nadeel. In de game-modus schijnt het te zakken tot ongeveer 30ms ten koste van beeldkwaliteit, maar dan nog ben je in het nadeel tegen spelers met niet of nauwelijks inputlag.

Overigens ben ik met je eens dat de nieuwe 6000+ serie echt een super mooi beeld geeft. Ik stond hierzelf ook van versteld in de winkel. Kijk ook wel weer goed naar de global dimming, persoonlijk was dit wel iets dat mij ook stoorde.

Bovenstaande issues hebben mij uiteindelijk voor plasma doen kiezen (Pana 46G10), die qua prijs ook nog iets lager ligt. Wat ik hiermee wil zeggen is, pin je niet teveel vast op 1 merk/model, maar kijk eens rond en vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Waar maak jij uit op dat de B750 minder input lag heeft dan de B650? Van wat snelle zoektochten die ik doe kom ik op een vergelijkbare inputlag uit. Theoretisch gezien zou de B750 zelfs nog iets slomer kunnen zijn, aangezien hij dezelfde beeldverwerking toepast, maar met de 200Hz-modus meer beelden moet interpoleren.

En 200Hz zelf... Ik zie al praktisch geen verschil tussen motion handling van een goede 100Hz TV en een plasma, dus voor mij (en voor de meesten vermoed ik) zal 200Hz weinig verschil maken wat betreft bewegingsscherpte. Uiteindelijk is het vooral marketing denk ik.

Design is natuurlijk persoonlijk. Ik vond de U-shape van de B650 niet zo mooi in het begin, maar nu ik hem een paar keer in de winkel gezien heb, ben ik er al aan gewend en vind ik hem best wel mooi eigenlijk, ieg weer een verfrissing tov alle vierkante TV's.

Al met al is 200Hz mij het forse prijsverschil tussen beide modellen absoluut niet waard, maar dat (en het design) blijft een individuele beslissing.

[...]
heb ik van het engelse av forum. daar had iemand meer gedetailleerde info, samsung durft wel eens nogal vaag te zijn in hun publieke voorstellingen. Het zijn niet veel verschillen, maar samen maken ze voor mij de keuze wel meer naar de B750 neigen ipv de B650.

De B6000 was ook een optie, maar natuurlijk geen dlna noch widgets. Ook lees ik veel problemen ivm flashlighting en donkere scene's ( zwart is ongelooflijk mooi en diep, maar alles wordt donkerder en grauw bij echt donkere scène's ) en laat nu juist dat het belangrijkste punt zijn van de led serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:22:
[...]

heb ik van het engelse av forum. daar had iemand meer gedetailleerde info, samsung durft wel eens nogal vaag te zijn in hun publieke voorstellingen. Het zijn niet veel verschillen, maar samen maken ze voor mij de keuze wel meer naar de B750 neigen ipv de B650.

De B6000 was ook een optie, maar natuurlijk geen dlna noch widgets. Ook lees ik veel problemen ivm flashlighting en donkere scene's ( zwart is ongelooflijk mooi en diep, maar alles wordt donkerder en grauw bij echt donkere scène's ) en laat nu juist dat het belangrijkste punt zijn van de led serie.
... Maar de enige local-dimming LED samsung is toch de A768?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd, maar die had ook zijn minpunten, ondertussen nog steeds een mooie prijs.
De nieuwe 9000 zal ook local dimming hebben, maar is pas in de herfst en de prijs zal ook een stuk hoger zijn.

Dus de keuze is voor mij: de basic LED 6000 met de gekende minpunten en zonder de leuke dlna extra's
of de B750, top of the line "normale "LCD met alle extra's. Dan is bij mij de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 14:06:
idd, maar die had ook zijn minpunten, ondertussen nog steeds een mooie prijs.
De nieuwe 9000 zal ook local dimming hebben, maar is pas in de herfst en de prijs zal ook een stuk hoger zijn.

Dus de keuze is voor mij: de basic LED 6000 met de gekende minpunten en zonder de leuke dlna extra's
of de B750, top of the line "normale "LCD met alle extra's. Dan is bij mij de keuze snel gemaakt.
Ik neem aan de B750? Want de 6000 is puur wat betreft LED niet bijzonder, edge-lit LED kent niet hele grote voordelen tov een traditioneel backlight.

Ik vind alleen de B750 de meerprijs van de B650 niet waard. De inputlag is hetzelfde, dynamisch contrast is kut dus staat sowieso uit bij mij, 200hz is net zo waardeloos als 100hz... Het enige wat je over houdt is design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nico111 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:32:
[...]

Zoals al eerder gezegd, komt dit doordat de 5-serie van Samsung helaas niet goed omgaat met 24p-materiaal (ik ben er zelf ook slachtoffer van). Bij TV's die wél goed omgaan met 24p, is het beeld op 24Hz wel vloeiender dan bij 60Hz.

@Liquid_T, met een eigen audioset kan de input lag soms idd wel voor wat problemen maken, ff geen zin om dat er ook nog bij te zetten =p Ik heb zelf weinig ervaring met audio receivers (gebruik een PC-speakerset), maar het lijkt me dat moderne modellen dit mogelijk automatisch aanpassen mbv communicatie door HDMI, en anders zou het bij de meerderheid hopelijk wel ingesteld kunnen worden, hoewel je natuurlijk altijd exemplaren hebben die zo'n functie weer niet hebben.

Soen schreef op woensdag 29 april 2009 @ 11:20:
Zit de koop van de Samsung 40B650 te overwegen, maar begrijp ik het goed dat als ik dit i.c.m. een PS3 gebruik dit af te raden is? Is dit helemaal niet te doen?
Ik zie niet waar je dat uit begrepen hebt, maar de 40B650 heeft geen specifieke voor/nadelen i.c.m. een PS3 (geen enkele TV eigenlijk). De beeldkwaliteit van de B650 is gewoon top en de TV zal van je PS3 dus ook een prachtig FullHD beeld tonen.

Of doelde je wellicht op de input lag? Die is met Game Mode prima te doen (en zonder Game Mode wellicht ook, dat verschilt per individu), dus ook in dat geval is de 40B650 een prima LCD om een PS3 op aan te sluiten.

Dacide schreef op woensdag 29 april 2009 @ 10:12:
Hoe zit het nu met die series van samsung.

Bv series 5, 6, 7, 8 en 9..
Je hebt er zelf al één en ander over opgezocht, maar ik zal je nog wat verder helpen:

Momenteel heeft Samsung twee modelseries: de LExxSSaaa en de UExxSSaa.

- De modelnummers met U betreffen de nieuwe Edge-Lit LCD's, terwijl de L voor LCD staat. Die kunnen zowel CCFL als LED (met Local Dimming) backlighting hebben.
- xx geeft het schermformaat in inches weer
- SS geeft het serie-nummer weer (A of B, met 3 t/m 9)
- aa/aaa typeert het uiterlijk van het model binnen die serie; het verschil in het laatste nummer kan ook nog duiden op aanwezigheid van een digitale tuner. Dit is erg variabel bij de verschillende series.

A-series zijn serie's van 2008, welke langzaam uitverkocht raken. B-series zijn de nieuwe series van dit jaar, welke bij zelfde serie/schermformaat iets duurder zijn, maar dat prijsverschil vaak rechtvaardigen door een betere beeldkwaliteit en/of meer features. De huidige series zijn:

3-Series (enkel A)
Budget 720p modellen. Matige beeldkwaliteit, enkel geadviseerd als je budget echt niks meer toelaat.

4-Series (A en B )
Kwaliteits 720p modellen met een zeer goede prijs/prestatieverhouding, mogelijk zelfs de beste voor een LCD. (Aldus Cnet)

5-series (A en B )
Instap FullHD modellen, met een eveneens erg goede prijs/prestatieverhouding. De A5-serie heeft echter geen goede 24p-weergave, maar verder een prima TV voor de prijs. Hoe het met 24p en de B5-serie zit weet ik niet.

6-series (LCD: A en B, LED: B )
LCD: FullHD modellen met 100Hz en een zeer goede beeldkwaliteit voor CCFL-verlichting.

LED: Ultra-platte FullHD modellen met 100Hz en een aardige beeldkwaliteit, geen media-features.

7-series (LCD: A en B, LED: B )
LCD A7: LED-verlichting met local dimming. Zwart kan daardoor écht zwart worden, maar kijkhoek en input-lag wordt wel verminderd door de LED-techniek.

LCD B7: CCFL-verlichting met 200Hz techniek. Verder technisch ongeveer gelijk aan de B6-serie.

LED B7: gelijk aan Led B6, met media-features.

8-series (enkel A)
Lichte verbetering van de A6-series, met een 'chiquer' design en wat meer media-features dacht ik.

9-series (enkel A)
Goede verbetering van de A7-serie, dus met local dimming LED's. Betere aansturing van de LED's, waardoor de beeldkwaliteit beter is.

Ik hoop dat dat het iets duidelijker maakt voor je; Samsung maakt het in ieder geval niet makkelijk door CCFL-backlight, LED-backlight en Edge LED-backlight niet elk een aparte eerste letter te geven.

Overigens komen er dit jaar uiteraard ook nieuwe B8 en B9-series aan, waarvan tenminste de B9 weer de local dimming LED-techniek zal toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Heb vanochtend de LE40B650 gehaald. Ben er helemaal blij mee, behalve 1 punt: DLNA

Ik kan met geen mogelijkheid verbinding krijgen met mijn pc. In een handleiding die ik heb opgeduikeld (voor andere type) moet ik WiseLink uit een menu kiezen, maar die is er niet.
Op de handleiding op de tv moet ik via MEDIA.P gaan, maar dan kan ik alleen kiezen uit de USB stick of het interne geheugen van de TV, maar niet de server (PC).
Ik heb Samsung gebeld, maar ik had een of andere Kelly aan de lijn die volgens mij nog niet helemaal wist hoe het allemaal werkte. Ik wordt teruggebeld. Maar dat duurt denk ik ook een eeuwigheid. Terwijl het lijkt me simpel moet zijn!? Iemand een idee?

Daarnaast zat ik ff naar de firmware te kijken, die van de TV is T-CHELEU 0101. Op de website vond ik T-CHL7DEUC-1008.0 (voor LCD TV LB650, 750 series). De meneer aan de telefoon wist er niks vanaf, updaten is niet nodig en kan niet!?
Omdat ik geen idee van wijzigingen in de firmware kan vinden én omdat de letters niet helemaal kloppen vraag ik me af of dit verstandig is te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 14:31:
@Liquid_T, met een eigen audioset kan de input lag soms idd wel voor wat problemen maken, ff geen zin om dat er ook nog bij te zetten =p Ik heb zelf weinig ervaring met audio receivers (gebruik een PC-speakerset), maar het lijkt me dat moderne modellen dit mogelijk automatisch aanpassen mbv communicatie door HDMI, en anders zou het bij de meerderheid hopelijk wel ingesteld kunnen worden, hoewel je natuurlijk altijd exemplaren hebben die zo'n functie weer niet hebben.
Is ook niet ideaal, afhankelijk van je apparaten. Ik weet niet of het mogelijk is om die delay door te geven via HDMI (er staat me heel vaag iets van bij, maar kan ook BS zijn), maar dan zou je dus sowieso een receiver moeten hebben die HDMI passthrough ondersteunt zonder allemaal ongein eromheen. Als je dan een device hebt zonder HDMI (zoals de digitale televisie kastjes van Ziggo voor niet-HD), dan zit je nog steeds met de problemen.

Lang niet elke receiver heeft ook de delay functie. En zelfs als hij die heeft, is het instellen van een delay vrij pittig, omdat het heel moeilijk is exact te horen, zelfs met bijvoorbeeld die tool in guitar hero. Het beste is natuurlijk het zelf te meten met een PC scherm erbij, maar goed, lang niet iedereen heeft hier zin in, de middelen voor of de kennis.

Hoe dan ook kan input lag voor veel gezeik zorgen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oZner schreef op woensdag 29 april 2009 @ 14:54:
Heb vanochtend de LE40B650 gehaald. Ben er helemaal blij mee, behalve 1 punt: DLNA

Ik kan met geen mogelijkheid verbinding krijgen met mijn pc. In een handleiding die ik heb opgeduikeld (voor andere type) moet ik WiseLink uit een menu kiezen, maar die is er niet.
Op de handleiding op de tv moet ik via MEDIA.P gaan, maar dan kan ik alleen kiezen uit de USB stick of het interne geheugen van de TV, maar niet de server (PC).
Ik heb Samsung gebeld, maar ik had een of andere Kelly aan de lijn die volgens mij nog niet helemaal wist hoe het allemaal werkte. Ik wordt teruggebeld. Maar dat duurt denk ik ook een eeuwigheid. Terwijl het lijkt me simpel moet zijn!? Iemand een idee?

Daarnaast zat ik ff naar de firmware te kijken, die van de TV is T-CHELEU 0101. Op de website vond ik T-CHL7DEUC-1008.0 (voor LCD TV LB650, 750 series). De meneer aan de telefoon wist er niks vanaf, updaten is niet nodig en kan niet!?
Omdat ik geen idee van wijzigingen in de firmware kan vinden én omdat de letters niet helemaal kloppen vraag ik me af of dit verstandig is te doen....
Wat DLNA betreft kan ik je ook niet echt helpen. Firmware updaten kan wel uitstekend via een USB-stick (bij de A-series al); wonderlijk genoeg weten bizar weinig Samsung-medewerkers van die mogelijkheid af, maar daar moet je niet naar luisteren. Door de instructies op de websites te volgen is het updaten echt een eitje; wat er precies verbeterd is bij de firmware is niet echt te achterhalen helaas. Op AVForums las ik bij een paar gebruikers ieg geen duidelijke veranderingen, maar het kan nooit kwaad om het te proberen (er kan niks fout gaan zo'n beetje).

Wat vind je overigens van de beeldkwaliteit van de TV zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 15:08:
Wat DLNA betreft kan ik je ook niet echt helpen. Firmware updaten kan wel uitstekend via een USB-stick (bij de A-series al); wonderlijk genoeg weten bizar weinig Samsung-medewerkers van die mogelijkheid af, maar daar moet je niet naar luisteren. Door de instructies op de websites te volgen is het updaten echt een eitje; wat er precies verbeterd is bij de firmware is niet echt te achterhalen helaas. Op AVForums las ik bij een paar gebruikers ieg geen duidelijke veranderingen, maar het kan nooit kwaad om het te proberen (er kan niks fout gaan zo'n beetje).

Wat vind je overigens van de beeldkwaliteit van de TV zelf?
Het verschil in letters/cijfers maakt ook niet uit? Hij staat bij de downloads onder mijn type nummer... so!?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen echte tweakert ben :X
Momenteel heb ik nog analoog tv, wii en dvd via scart dus het is allemaal een heel klein beetje blokkerig en blurrie. Maar ik moet zeggen als je op 3 meter afstand van de tv zit is het analoog signaal nog best redelijk (voor mijn eisen). Je kunt ook heel veel instellen, moet ik ook nog aan beginnen.
Wil toch eerst dat dnla werkend hebben! ;)

Overigens lukte het me niet om geluid te krijgen bij een gedownloade 720 mkv aflevering van southpark (via usb) :( Beetje slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, de naam van jouw oude firmware ten opzichte van de nieuwe is wat raar idd, maar op AVForums hebben mensen ieg met succes diezelfde nieuwgenoemde firmware gedownload, dus ik weet zeker dat dat bij jou ook zal lukken.

Ook je Wii via Scart? Ik raad je aan om daarvoor een component kabel te kopen, maakt het beeld echt een stuk strakker.

Ennuh, ik lees net dat DTS (een surround sound format) niet ondersteund wordt door de TV, aardige kans dat je daarom geen geluid hebt. Op AVForums lees ik een hoop tips om geluid in films om te zetten naar AC3, wat de TV wel ondersteunt. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2009 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Heb hem geupdate... zie weinig verschil, maar het lijkt goed te gaan. allemaal! :)

Ik vind het een ernstige zaak dat je al je audio moet wijzigen. Zelfde als alles compatible maken voor iTunes. Ik denk: brede ondersteuning.

Overigens is DNLA niet dat handig:
- Als je in een library van 20000 songs een artiest zoekt met de letter M ben je wel even bezig.
- Als je de media server van samsung gebruikt crached het ding bij elke "sync database" actie.
Wordt toch nog een media center aanschaffen denk ik.... :'( Ineens is Samsung gedaald op mijn producenten lijst.

Oh ja, en de lipsync is heel annoying. Vooral omdat het niet regelmatig is. Dus als mensen beeld bewerking willen én lipsync... dan is dat niet heel praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond persoonlijk 1080p h.264's decoden door een TV al best een prestatie eigenlijk, als daar ook nog is DTS bij komt... maar goed, misschien via toekomstige software updates.

Wel spijtig inderdaad dat Samsungs eigen software dan niet werkt, maar er zijn vast wel alternatieven?

En bij welke bronnen heb je last van lipsync? Ik neem aan dat je dan externe speakers gebruikt, hoe heb je die aangesloten? Via stereo-out heeft ie waarschijnlijk wel lag, maar via de hoofdtelefoonaansluiting niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS3 gebruikers en die problemen hebben met de 5 serie icm blu ray films - _/-\o_

als je de instellingen van je PS3 gaat wijzigigen kun je voor video de instellingen veranderen naar :

BD 1080P 24p output gewoon op uitzetten zetten en dan hou je dus gewoon 1080p over. werkt gewoon goed .

heb je een blu ray speler dan kun je de 24p uitschakelen O-)

sony Compatibiliteit 8)
Blu-rayfilms kunnen afgespeeld worden via blu-rayspelers en de Playstation 3. Beide ondersteunen alle HD-formaten (480p/i, 720p en 1080i/p). De films kunnen dus afgespeeld worden op standaard tv's, maar dan zonder HD-beeld, of op een HD-Ready-tv, met kwaliteit tot 1080i. Het beste beeld bereik je met een Full HD-tv, met de Full HD 1080p-kwaliteit.

Blueray stichting Nederland }:O
Wat moet mijn entertainmentsysteem bevatten om optimale Blu-ray Disc-kwaliteit te garanderen?•Blu-ray Disc-speler (vereist -- Blu-ray Discs kunnen niet op een standaard DVD-speler worden afgespeeld)
•HDTV met 720p, 1080i of 1080p resolutie
•Surround Sound speakersysteem -- 5.1-kanaals of 7.1-kanaals
•HDMI-verbindingskabels
•5.1 high quality analoge kabels of digitale optische kabels

Philips over 24p en LCD scherm met 50/60Hz :X
De TV doet het pull down effect 3:2. Het effect komt door de panel technology, niet van het picture processing. Met DNM aan is het 50HZ. Met DNM + 100Hz clear LCD is het gewoon 100Hz.

Het enige verschil tussen het kiezen van 24P of niet op de blu-ray, is het ervoor kiezen dat de TV het signaal processing (omrekend) zelf doet, wanneer 24P uit staat, dan zal de blu ray zelf het beeld downscalen naar 50 of 60HZ (zogenaamd motion pulldown.)"

:(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe LCD TV aan te schaffen.
Ik twijfel alleen tussen de volgende modellen:

- SAMSUNG UE46B6000 LED 116 cm Ultra Clear LED breedbeeld scherm
- SAMSUNG LE55B650 140 cm Ultra Clear breedbeeld scherm

De UE46B6000 heb ik werkend gezien bij mediamarkt en ik vond het beeld er erg mooi uit zien.
Alleen de Samsung LE55B650 kan ik helaas nergens in een winkel werkend vinden/zien.

Mijn vraag is dus dan ook heeft iemand de Samsung LE55B650 in gebruik en hoe is de beeldkwaliteit ?
Welke van de twee zou de beste optie zijn ?
Ik wil er ook een Xbox360 op aan sluiten en als ik de berichten zo lees dan is een LED TV niet echt geschikt hiervoor ?

Alvast bedankt voor de info !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 21:27:
BD 1080P 24p output gewoon op uitzetten zetten en dan hou je dus gewoon 1080p over. werkt gewoon goed .

heb je een blu ray speler dan kun je de 24p uitschakelen O-)
Waar gáát deze post over? Een Samsung 5-serie KAN geen 24p-content "goed" weergeven. Hoe je het afspeelapparaat of de tv ook instelt. Hoe vaak moet dit nog tegen je gezegd worden?

Maar goed, als jij het beeld " _/-\o_ " vindt met 24p op de PS3 uit: mooi. Judderen doet het echter alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 01:00:
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe LCD TV aan te schaffen.
Ik twijfel alleen tussen de volgende modellen:

- SAMSUNG UE46B6000 LED 116 cm Ultra Clear LED breedbeeld scherm
- SAMSUNG LE55B650 140 cm Ultra Clear breedbeeld scherm

De UE46B6000 heb ik werkend gezien bij mediamarkt en ik vond het beeld er erg mooi uit zien.
Alleen de Samsung LE55B650 kan ik helaas nergens in een winkel werkend vinden/zien.

Mijn vraag is dus dan ook heeft iemand de Samsung LE55B650 in gebruik en hoe is de beeldkwaliteit ?
Welke van de twee zou de beste optie zijn ?
Ik wil er ook een Xbox360 op aan sluiten en als ik de berichten zo lees dan is een LED TV niet echt geschikt hiervoor ?

Alvast bedankt voor de info !
Qua beeld is de ue46b6000 zowiezo veel scherper en veel beter contrast. alleen heeft ie wat meer problemen met het autodimmen (dat niet iedereen opmerkt). Ikzelf vond hem ook niet slecht spelen.
De design van de ue46b6000 is ook veel mooier maar dat is dan weer smaak. + hij kost wel ietwat meer.

aan jou de keuze ;)

ps: als je echt veel games speelt, hoor ik dat plasma (automatisch de nieuwe panasonic series) toch wel beter is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2009 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
LiquidT_NL schreef op woensdag 29 april 2009 @ 08:49:

Hoe moet het dan? neem een setupje van internet, tweak em eventueel met een DVE disc. "Veel te veel instellingen", wat doe je dan op tweakers :(
Ehmm...Is misschien een noob vraag, maar waar kan ik die "voorbeeld" instellingen vinden :?

Ik heb al gezocht op - voorbeeld instellingen en example settings (ik heb trouwens een 37B653, die volgens mij dezelfde instellingen zou kunnen hebben als een 37 of 40B650)

De enige die ik heb kunnen vinden was deze

[ Voor 29% gewijzigd door TifKag op 30-04-2009 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 06:52:
[...]

Qua beeld is de ue46b6000 zowiezo veel scherper en veel beter contrast. alleen heeft ie wat meer problemen met het autodimmen (dat niet iedereen opmerkt). Ikzelf vond hem ook niet slecht spelen.
De design van de ue46b6000 is ook veel mooier maar dat is dan weer smaak. + hij kost wel ietwat meer.

aan jou de keuze ;)

ps: als je echt veel games speelt, hoor ik dat plasma (automatisch de nieuwe panasonic series) toch wel beter is.
Waar baseer jij die betere "scherpte en contrast op"?

- Het zijn allebei Full HD (1920x1080) modellen, dus ze zijn simpelweg even scherp (bij dezelfde schermgrootte).
- De zwartwaarden van de B650 zijn dieper en constanter dan de b6000, wat een groter en constanter contrast oplevert.

En voor gamen is niks per definitie ideaal. De Samsungs hebben input lag (hier kun je wel of geen last van hebben) en plasma's hebben phosphor trails (ook daar kun je wel of niet last van hebben).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Verwijderd schreef op woensdag 29 april 2009 @ 20:33:
Ik vond persoonlijk 1080p h.264's decoden door een TV al best een prestatie eigenlijk, als daar ook nog is DTS bij komt... maar goed, misschien via toekomstige software updates.

Wel spijtig inderdaad dat Samsungs eigen software dan niet werkt, maar er zijn vast wel alternatieven?

En bij welke bronnen heb je last van lipsync? Ik neem aan dat je dan externe speakers gebruikt, hoe heb je die aangesloten? Via stereo-out heeft ie waarschijnlijk wel lag, maar via de hoofdtelefoonaansluiting niet.
Ik gebruik zelf de digitale uitgang op de tv. Zelfs met analoge tv heb ik last van lipsync problemen. Verder niet getest of dit met de analoge uitgang of ingebouwde speakers ook lipsync problemen geeft.
Het rare is inderdaad dat de lipsync niet altijd even erg is. Het lijkt wel of de vertraging niet continu is. Ik ben nu aan het uitzoeken welke instellingen meer of minder vertraging in het beeld geven. Helaas ondersteund mijn versterker (Denon) geen extra vertraging voor het geluid :(
Verder is beeld super. Ook direct afspelen vanaf een usb harddisk werkt perfect. Alleen die audio lag is voor mij een zeer irritant probleem.
Volgende week hoop ik m'n HD recorder binnen te krijgen. Ben benieuwd hoe groot de audio lag dan is.
P.s. Eigenlijk is het beeld lag waar je last van hebt. Het geluid komt eerder aan dan het beeld. je ziet iemand dus iets roepen of een deur dichtslaan voordat je het beeld erbij ziet. Ik schat de vertraging tussen de 50 en 200 msec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 april 2009 @ 11:10:
[...]

Waar baseer jij die betere "scherpte en contrast op"?

- Het zijn allebei Full HD (1920x1080) modellen, dus ze zijn simpelweg even scherp (bij dezelfde schermgrootte).
- De zwartwaarden van de B650 zijn dieper en constanter dan de b6000, wat een groter en constanter contrast oplevert.

En voor gamen is niks per definitie ideaal. De Samsungs hebben input lag (hier kun je wel of geen last van hebben) en plasma's hebben phosphor trails (ook daar kun je wel of niet last van hebben).
Mijn scherpte heb ik bepaald op zicht. Vergelijk de eerste full hd tvs met de series van nu en theoretisch hebben ze hetzelfde aantal pixels, maar de scherpheid van het beeld scheelt wel veel.

Ik vond deze tv gewoon veel scherper kijken. ook mede door de mooie kleuren met diep contrast.
Gewoon vergelijken in de winkel zou ik zeggen, maar in jou geval is dit nu wel moelijker.

Ik heb beide naast elkaar zien spelen en de led sprong er toch wel uit.
De 6 serie was zeker ook niet slecht hoor...

De led reflecteerd wel ietwat meer licht, maar dat is het dan ook van nadelen ten opzichte van de 6. Ook het dimmen van de 6serie is een probleem lees ik in reviews...

En dan de design:) zeker voor aan de muur te plakken is de led echt wel super.

Beide keuzes zullen niet slecht zijn, maak gewoon uit wat best voor je is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mb-ng0
De B6-serie is net zo nieuw als de Led 6-serie, misschien wel nieuwer ;) En scherpheid hangt enkel van resolutie en mogelijke scherpte-instelling af. Als je naar beide series van hetzelfde formaat hebt gekeken, kan er theoretisch echt geen scherpteverschil zijn. Of was de TV van de B6-serie groter? Anders lag het misschien aan verschillende instellingen, wat ook een aardig verschil kan maken.

En in een fel verlichte winkel beide schermen vergelijken is niet genoeg om een goed oordeel over de beeldkwaliteit te maken, zeker als de schermen verschillende instellingen hadden. (Ik weet niet zeker óf je ze in de winkel vergeleken hebt, of in andere situaties.)

Maar goed, beiden zijn prima TV's en het ultradunne design van de LED-serie is inderdaad prachtig, dat zullen weinigen ontkennen =p Zelf ga ik toch voor de B6-serie vanwege de imo iets betere beeldkwaliteit en het prijsverschil =)

@Roelski
Ik zou toch even de interne speakers van de TV zelf uitproberen. Is er dan wel lipsync, dan geeft de TV zijn video-delay via de digitale uitgang verbazingwekkend genoeg niet door, wat wel een domper is. Dit zou je kunnen verhelpen door Game-mode in te schakelen (daardoor wordt de inputlag en dus het verschil tussen beeld en video veel kleiner), maar dan heb je weer geen 100Hz...

Wel vreemd btw. Meen me een post op AVSForums gelezen te hebben waarbij de persoon geen lipsync issues had via optical out van zijn B650.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2009 21:06 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 27 Laatste

Dit topic is gesloten.