[TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 116.828 views

Onderwerpen

Alle 54 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2443BW heb ik 3x terug retour gedaan. Elk van deze schermen piepte als ik de brightness lager zette dan 97...Heel fancy scherm, maar klote kijkhoek en beschete kleuren, niks voor mij dus. Dagdag tn paneeltjes :) Iemand nog deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Dat zijn nare ervaringen. Waarom zou ik geen TN paneel nemen? Welk beeldscherm is een goed alternatief daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MauriX schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 13:54:
Dat zijn nare ervaringen. Waarom zou ik geen TN paneel nemen? Welk beeldscherm is een goed alternatief daarin?
PVA/MVA, is al een stuk beter. Maar ik ga voor een (H/S)-IPS paneel. Voorbeeld is de HP 2475, Philips 240PW9 of NEC 2470/2490 ofzoiets.
Er zijn zat redenen om geen TN paneel te nemen btw, deze enige reden om WEL een NT te kopen is er maar 1: je bent 24/7 gamer en je kunt niet hebben dat je online ipv 10 kills maar 9 kills maakt. TN is namelijk sneller door een lage respontijd. Echter met H of S - IPS panelen is gamen nog gewoon mogelijk. Maar dat is dus persoonlijke keus ;)

Edit: ikzelf ben er trouwens nog niet uit welk scherm ik wil. Ben al 6 maanden aan onderzoek bezig, en als de HP 2475 geen wide color gamut had, had ik dit scherm voor mn neus gehad. En om nou 1000+ euro voor een Eizo te geven is ook weer zoiets...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:03:
[...]

PVA/MVA, is al een stuk beter. Maar ik ga voor een (H/S)-IPS paneel. Voorbeeld is de HP 2475, Philips 240PW9 of NEC 2470/2490 ofzoiets.
Er zijn zat redenen om geen TN paneel te nemen btw, deze enige reden om WEL een NT te kopen is er maar 1: je bent 24/7 gamer en je kunt niet hebben dat je online ipv 10 kills maar 9 kills maakt. TN is namelijk sneller door een lage respontijd. Echter met H of S - IPS panelen is gamen nog gewoon mogelijk. Maar dat is dus persoonlijke keus ;)

Edit: ikzelf ben er trouwens nog niet uit welk scherm ik wil. Ben al 6 maanden aan onderzoek bezig, en als de HP 2475 geen wide color gamut had, had ik dit scherm voor mn neus gehad. En om nou 1000+ euro voor een Eizo te geven is ook weer zoiets...
Ben ik het niet mee eens, TN is veelal goedkoper plus 99% boeit het ook niet zo of de kleuren xx% waarheidsgetrouw zijn etc etc. Leuk groot schermpie die niet al te duur is dat is waar de massa aan denkt wanneer er gekeken wordt naar een nieuw scherm. De meesten weten niet eens wat voor panel er in een TFT zit laat staan dat ze weten dat er verschil in zit.

Zelf nog nooit problemen gehad met TN en zie ook niet echt in waarom je, als je niet doet aan video/fotobewerking, voor een IPS/PVA/MVA zou moeten gaan. Maar goed dat is mijn mening enja ik heb vroeger veel online gegamed (FPS op hoog niveau) maar die reden die jij noemt is... :')

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Twijfel twijfel twijfel!!!!
Laat ik het anders vragen. Ik heb eigenlijk schijt aan gaming en films. Ik schaf zo'n monitor aan vanwege de hogere resolutie (zodoende meer ruimte heb om te werken).
Bestaat er rond de 300 euro een beeldscherm met nog hogere resolutie van die 1900 X 1200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:33
MauriX schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:17:
Laat ik het anders vragen. Ik heb eigenlijk schijt aan gaming en films. Ik schaf zo'n monitor aan vanwege de hogere resolutie (zodoende meer ruimte heb om te werken).
Bestaat er rond de 300 euro een beeldscherm met nog hogere resolutie van die 1900 X 1200?
benq, acer ik denk dat je een beetje in die hoek moet kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MauriX schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:17:
Valt heel simpel in de pricewatch in te vullen en dan rollen je schermpjes er zo uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-08 14:25
Zelf vandaag de T260 bestelt en beugel voor muur montage.
Na lang onderzoek gedaan te hebben heb ik eindelijk de Wallmount handleiding van de T-Serie gevonden. (Mochten mensen deze monitor aan de muur willen monteren)

http://www.monitory-lcd.c...ries-Wallmount-manual.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 14:03:

Exact hetzelfde hier, alleen de 2475w of de philips blijven over, alleen dan zonder de wide gamut. Zucht. Het alternatief wordt waarschijnlijk een zo goedkoop mogelijke 'aardige' samsung, of blijven wachten totdat er een andere IPS monitor uit is. Frustrerend dat er gewoon geen enkele adequate monitor voor minder dan 1200 euro te koop is. CRT is nog steeds beter dan de meeste tft's.
Ben wel benieuwd naar de LED verlichte Samsung die in maart uitkomt, maar dat zal wel weer een TN zijn.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2009 16:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds (zeer) kort is wordt de NEC 2490 ook in Europa verkocht.
24" 1920x1200, IPS, geen wide-gamut, en (vrij uniek) A-TW polarizer.
Ik geloof dat de prijs momenteel zo rond de 850 ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt! de 2470 of 2490 (wuxi of WNX) of iets in die richting hebben we ook nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Unixor schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 16:18:
Zelf vandaag de T260 bestelt en beugel voor muur montage.
Na lang onderzoek gedaan te hebben heb ik eindelijk de Wallmount handleiding van de T-Serie gevonden. (Mochten mensen deze monitor aan de muur willen monteren)

http://www.monitory-lcd.c...ries-Wallmount-manual.pdf
ik was hier naar op zoek, bedankt!!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
No problemo, misschien is het iets voor de startpost.

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
Unixor schreef op zondag 25 januari 2009 @ 13:59:
No problemo, misschien is het iets voor de startpost.
Ik zal kijken of ik er ruimte voor kan maken, onlangs probeerde ik 1 url toe te voegen, en toen ging ik over het maximum aantal tekens heen. Ik denk dat ik de 223BW, 226BW, 226CW, 206BW in 1 ding samen voeg, ook de 2343BW en de 2343NW kunnen wel bij elkaar, de kleine verschillen qua aansluitingen en extra's vallen in een stukje er onder wel uit te leggen.

Ook in de reviews even stevig snijden, alleen de goede 3+ en 4 ster en hoger van de tweakers.net productreviews laat ik staan. De externe reviews ook alleen de uitgebreide laat ik staan anders krijg je net zoveel informatie van zo'n externe review als uit een gemiddelde 3 sterren t.net user review.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
Lijkt me goede zaak, het is dat ik geen kudo's kan geven! Als ik de T260 en ophanging binnen heb zal ik ook een korte review maken.

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 10:08

My

Ik ben eigenlijk al dagen aan het zoeken, maar kan het niet vinden. Hopelijk heeft iemand hier het antwoord :)

Ik ben voornemens de T260HD aan te schaffen, maar voordat ik dat doe wil ik graag zeker weten dat ik er TV op kan kijken. Ik heb namelijk geen fancy digitale TV oid, maar gewoon good-old-plain analoge TV via de kabel.

De vraag is, kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
mmh, kzit mezelve al twee dagen af te vragen of ik er beter aan doe om de t240 óf de t240HD te kopen bij een computerwinkel uit de buurt :/

Gebruik:

- PC SCHERM: DVI poort scherm koppelen aan gigabyte hd4850 desktop pc (audio via optisch uit naar logitech z-5450 of oude lifetec boxen)
- HDMI poort -> koppelen aan hp laptop (slaapkamer) of full hd camcorder (hoewel de full hd beelden eerst zullen worden bewerkt op pc)..
- VGA poort: wordt wss niet gebruikt
- Optisch out: koppelen aan logitech z-5450, maar gezien deze aan hd ready tv is gekoppeld en er verder niet meteen plaats is, lijkt kans klein dat deze wordt gebruikt
- GEEN gebruik van spelconsoles: ik speel enkel recente PC games (COD 4, COD5, Racedriver Grid, BIA, GTA IV), amateuristisch beeld/videobewerking, internet, mail

T240 (€285)

Pro:
- € 63 goedkoper als t240hd ("dumpweekprijzen")

Contra:

- toekomstgericht: 1x HDMI weinig interessant?

T240HD (€348)

Pro:
- ruime aansluitmogelijkheden: VGA, DVI, 2x HDMI, SCART, Component, Optisch out, CI slot, antenne in
- 2x hdmi interessanter dan 1x hdmi?
- momenteel twee kleine (ALDI) Lifetec boxen: ingebouwde luidsprekers vervangen boxen
- ingebouwde DVB-T tuner: gebruik op slaapkamer of indien ik binnen enkele jaren het huis uit ben
- heel scherpe prijs (identieke prijs als aantal nederlandse webwinkels)

Contra:

- pc en samsung 32" hd ready tv staat op 6m van elkaar: t240hd zal wss amper/niet worden gebruikt voor tv-gebruik
- SCART en VGA zijn nu nog wel standaard op vele tv's en pc-schermen, maar met groeiende opkomst van toestellen met HDMI in-/uitgang, nog wel interessant?
- slechts dvb-t "kijken" en niet "opnemen"
- als je slechts "dvb-t" kan kijken, zie ik er niet meteen de meerwaarde van in: evengoed Pinnacle usb stick kopen waarmee je weer "wel" kan opnemen

Conclusie:

- t240 prijssetting maakt aankoop dermate interessant i.t.t. prijssetting t240hd (+ € 63)
- gezien afmetingen zal huidige pc tafel nét groot genoeg zijn en passen oude Lifetec boxen er nietmeer op (daarom ingebouwde luidsprekers interessant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13
Meh, gezien jouw "eisen" zou ik gewoon voor de t240 gaan.. Desnoods vervang je je boxen :P
Enkel als je van al die aanslutingen wilt genieten, dan pas de t240HD

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
CarLL schreef op zondag 25 januari 2009 @ 23:00:
mmh, kzit mezelve al twee dagen af te vragen of ik er beter aan doe om de t240 óf de t240HD te kopen bij een computerwinkel uit de buurt :/

Pro:
- ruime aansluitmogelijkheden: VGA, DVI, 2x HDMI, SCART, Component, Optisch out, CI slot, antenne in
- 2x hdmi interessanter dan 1x hdmi?
- momenteel twee kleine (ALDI) Lifetec boxen: ingebouwde luidsprekers vervangen boxen
- ingebouwde DVB-T tuner: gebruik op slaapkamer of indien ik binnen enkele jaren het huis uit ben
- heel scherpe prijs (identieke prijs als aantal nederlandse webwinkels)

Contra:

- pc en samsung 32" hd ready tv staat op 6m van elkaar: t240hd zal wss amper/niet worden gebruikt voor tv-gebruik
- SCART en VGA zijn nu nog wel standaard op vele tv's en pc-schermen, maar met groeiende opkomst van toestellen met HDMI in-/uitgang, nog wel interessant?
- slechts dvb-t "kijken" en niet "opnemen"
- als je slechts "dvb-t" kan kijken, zie ik er niet meteen de meerwaarde van in: evengoed Pinnacle usb stick kopen waarmee je weer "wel" kan opnemen

Conclusie:

- t240 prijssetting maakt aankoop dermate interessant i.t.t. prijssetting t240hd (+ € 63)
- gezien afmetingen zal huidige pc tafel nét groot genoeg zijn en passen oude Lifetec boxen er nietmeer op (daarom ingebouwde luidsprekers interessant)
Ik denk dat je zelf de juiste conclusie al getrokken hebt.

T240 vind ik de betere keus voor jou. Een pro van de T240 is dat je minder input lag hebt. Voor die 63 euro zou je eventueel een muurbeugel kunnen kopen (zodat je meer ruimte creëert). Ik heb zelf de T260 en muurbeugel bestelt en ga hem gebruiken in samenwerking met een Xbox 360 en Vaio FZ31M, beide via HDMI. Heb ook een Logitec z-5450 en sluit deze fijn aan op het beeldscherm.(Misschien een lange toslink kabel kopen voor tussen de tv en z-5450, hoeft niet duur te zijn)De 360 is niet altijd in gebruik dus switch gewoon tussen de laptop en 360 met de kabel wat mij uitkomt.
Nu zijn de prijzen van degelijke hdmi switches nog hoog. Maar zoals je zelf al zei, zal hdmi in de toekomst vaker gebruikt worden. Ga er daarom maar vanuit dat de prijzen van deze switches zullen dalen.

Hoop dat dit geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
Unixor schreef op maandag 26 januari 2009 @ 00:07:
[...]

T240 vind ik de betere keus voor jou. Een pro van de T240 is dat je minder input lag hebt. Voor die 63 euro zou je eventueel een muurbeugel kunnen kopen (zodat je meer ruimte creëert). Ik heb zelf de T260 en muurbeugel bestelt en ga hem gebruiken in samenwerking met een Xbox 360 en Vaio FZ31M, beide via HDMI. Heb ook een Logitec z-5450 en sluit deze fijn aan op het beeldscherm.(Misschien een lange toslink kabel kopen voor tussen de tv en z-5450, hoeft niet duur te zijn)De 360 is niet altijd in gebruik dus switch gewoon tussen de laptop en 360 met de kabel wat mij uitkomt.
Nu zijn de prijzen van degelijke hdmi switches nog hoog. Maar zoals je zelf al zei, zal hdmi in de toekomst vaker gebruikt worden. Ga er daarom maar vanuit dat de prijzen van deze switches zullen dalen.

Hoop dat dit geholpen heeft.
Inderdaad :)

Net bestelling geplaatst bij computerwinkel Tones te Mechelen. Normaal kostte t240 er € 319 maar ze houden van 25-31/01 dumpweek waardoor prijs werd verlaagd naar € 285 en gezien er nog maar 1 stuk beschikbaar was over de 3 vestigingen heb ik hem maar meteen besteld :P

Vond overigens op tigerdirect mooi overzichtje van alle aansluitingen

Afbeeldingslocatie: http://images.tigerdirect.com/itemdetails/S203-2418/S203-2418-outa4-am.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na enig gebruik van mijn nieuwe Samsung 2443BW constateer ik een probleem. Input lag. Tijdens films, games, het scrollen van paginas en eigenlijk elke snelle beweging van het beeld is dit merkbaar. Ik ben alle opties af gaan lopen van zowel monitor als videokaart maar geen resultaat (ook de "game" modus van het scherm).

Op mijn oude 17inch TFT met een refreshrate van 8ms had ik totaal geen problemen hiermee, dit scherm zou zelfs sneller moeten zijn dus ik verwachtte dit totaal niet. Ook nergens op internet of in de product reviews heb ik kunnen lezen dat hier grote problem mee zijn. Het scherm is aangesloten met de standaard DVI kabel op een Radeon HD4850 met een resolutie van 1920x1200. Als test is deze ook aangesloten geweest op andere pc met hetzelfde resultaat.

Zou dit een defect kunnen zijn of zie ik misschien een cruciale setting over het hoofd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
rawr, volgens mij heb je gewoon last van het fenomeen Ghosting. Dit is geen Input Lag, dat is dat je wel zegt dat je muispointer naar links moet en dit na enige vertraging pas zichtbaar wordt op het scherm dat dit daadwerkelijk gebeurd is, op een CRT heb je hier geen last van omdat het beeldsignaal niet omgezet hoeft te worden.

Ghosting is dat de responstijd van je scherm dusdanig aan de hoge kant is dat het oude beeld niet snel genoeg ververst is voor het nieuwe beeld, je zou eventueel kunnen kijken op wat voor refreshrate je scherm nu ingesteld staat en deze verhogen naar 60Hz, eventueel het scherm analoog aansluiten (D-Sub) en kijken of je er nog steeds/minder last van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reactie. De refreshrate staat standaard op 60Hz en is zonder het veiligheidsvinkje weg te halen ook niet aan te passen. Op een andere pc met een D-Sub aansluiting had ik helaas hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icam0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-06-2021
My schreef op zondag 25 januari 2009 @ 21:24:
Ik ben eigenlijk al dagen aan het zoeken, maar kan het niet vinden. Hopelijk heeft iemand hier het antwoord :)

Ik ben voornemens de T260HD aan te schaffen, maar voordat ik dat doe wil ik graag zeker weten dat ik er TV op kan kijken. Ik heb namelijk geen fancy digitale TV oid, maar gewoon good-old-plain analoge TV via de kabel.

De vraag is, kan dat?
Ik heb hier ook de laatste dagen naar gezocht en mijn conclusie is dat als er een analoge tuner bij staat je gewoon je oude kabel kan kijken dus bij de t260hd wel maar bij de 220hd niet omdat die alleen een dvb--t tuner heeft wat via een soort van gsm masten/antenne gaat. Ik was ook op zoek naar zon tv en ga nou waarschijnlijk de 2333hd kopen. heeft goede specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Verwijderd schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 13:26:
2443BW heb ik 3x terug retour gedaan. Elk van deze schermen piepte als ik de brightness lager zette dan 97...Heel fancy scherm, maar klote kijkhoek en beschete kleuren, niks voor mij dus. Dagdag tn paneeltjes :) Iemand nog deze ervaring?
Mijn 2443BW piept ook, bij brightness < 50 (Ik gebruik bij voorkeur 25). Alleen hoorbaar bij stille systemen, bv een laptop. Het vervelende is dat ik het scherm voor werk gebruik. Kleuren en kijkhoek boeien niet zo, niet nodig bij dit werk.

Als het te irritant wordt ga ik de garantie inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
icam0 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:48:
[...]

Ik heb hier ook de laatste dagen naar gezocht en mijn conclusie is dat als er een analoge tuner bij staat je gewoon je oude kabel kan kijken dus bij de t260hd wel maar bij de 220hd niet omdat die alleen een dvb--t tuner heeft wat via een soort van gsm masten/antenne gaat. Ik was ook op zoek naar zon tv en ga nou waarschijnlijk de 2333hd kopen. heeft goede specs
ja hoor, hij heeft net als de t240hd gewoon een analoge kabel aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icam0
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-06-2021
@fikkieho, oke wist ik niet maar toch raar als ze er geen tuner voor hebben en wel een ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Laatst online: 10-09 17:53

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Ik heb net de Syncmaster T260 gekocht. Deze was €410 euro.
Maar nu vraag ik mij af of dit wel slim is geweest. Anderen hebben al gezegd dat ik eigenlijk het beter kan ruilen voor een 24".
Dit is dan ook een stuk goedkoper, namelijk meer dan 100 euro goedkoper!

Is dit een slimme koop geweest? :p

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:47

Bob Popcorn

Plop!

Ik zoek een kleurprofiel voor mijn net nieuwe 2333SW.... Maybe iemand hier?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
DNA_Saint schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:00:
Ik heb net de Syncmaster T260 gekocht. Deze was €410 euro.
Maar nu vraag ik mij af of dit wel slim is geweest. Anderen hebben al gezegd dat ik eigenlijk het beter kan ruilen voor een 24".
Dit is dan ook een stuk goedkoper, namelijk meer dan 100 euro goedkoper!

Is dit een slimme koop geweest? :p
dat ligt er natuurlijk aan. Als jij een t260 fijner vind vanwege de grote, dan haal je die. En natuurlijk is de 24" goedkoper, hij is immers kleiner.

Een slimme koop ligt natuulrijk bij jezelf. Ben je tevreden, dan is het altijd een goede koop. En heel scheef is de prijs/kwaliteit niet van samsung, aangezien het gewoon een prima product is..
Het is alleen wel zo dat de t260 geen meerwaarde heeft dan de t240 behalve de grootte, dus jij bent degenen die moet beslissen of het prijsverschil de grootte waar is.

Maar 410 euro is wel veel :P Volgens pricewatch is hij op meerdere plaatsen 370 euro :P

[ Voor 8% gewijzigd door FikkieHo op 27-01-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

FikkieHo schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:07:
[...]

dat ligt er natuurlijk aan. Als jij een t260 fijner vind vanwege de grote, dan haal je die. En natuurlijk is de 24" goedkoper, hij is immers kleiner.

Een slimme koop ligt natuulrijk bij jezelf. Ben je tevreden, dan is het altijd een goede koop. En heel scheef is de prijs/kwaliteit niet van samsung, aangezien het gewoon een prima product is..

Maar 410 euro is wel veel :P Volgens pricewatch is hij op meerdere plaatsen 370 euro :P
ja, maar ik houd niet van om monitoren online te bestellen. Zeker niet omdat vaak de pixel garantie er nog niet bij zit en waar je dus extra voor moet betalen etc...

maar ik ben er wel blij mee. Maar vroeg me af of het waard was voor dat geld.

*EDIT*
Nu ik ook even in pricewatch kijk zie ik dat RedCoon de HD versie verkoopt voor 429,-
Daar zit een TV-tuner ingebouwd.
Oftewel, ik kan hierin een tv-kabel erin pluggen en tv kijken?

[ Voor 10% gewijzigd door DNA_Saint op 27-01-2009 19:13 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
ja/ zie 5 post boven je

[ Voor 84% gewijzigd door FikkieHo op 27-01-2009 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
DNA_Saint schreef op dinsdag 27 januari 2009 @ 19:09:
[...]

ja, maar ik houd niet van om monitoren online te bestellen. Zeker niet omdat vaak de pixel garantie er nog niet bij zit en waar je dus extra voor moet betalen etc...
Hoewel ik de mijne ook gewoon in de winkel haal zonder pixelgarantie, kun je bij online aankopen de boel binnen 7 dagen zonder opgave van reden gewoon terugsturen door de wet aankoop op afstand. Dus dan heb je die hele pixelgarantie dus niet nodig.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
Ik heb sinds gisteren een t240 en telkens wannneer ik vanuit de taakbalk "Natural Color Pro 1.0" open, krijg ik een BSOD, is dit normaal? Scherm momenteel aangesloten op dvi poort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Als ik Photoshop open geeft ie een error dat de Color Profile van Natural Color Pro damaged is.
En dat ik het scherm weer moet recalibraten. WTF!

En is het trouwens normaal bij de image viewer die standaard bij Vista zit, dat de zijkanten ipv wit, meer zalm/roze zijn?
Afbeeldingslocatie: http://www.andy-man.nl/stuff/monitor.jpg

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij zijn ze wit...

* wie is dat? je vriendin? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 17:42
bij mij zijn ze ook meer tegen het roze aan maar dat komt misschien door mijn roze thema.. Als ik het vergelijk heeft het inderdaad ongeveer dezelfde kleur als in je screenshot. Ik zit wel te kijken op een 940BF van een aantal jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki.Nya
  • Laatst online: 21-08 10:12
Is de 2493HM er nu helemaal uit? Hij is namelijk haast nergens meer te krijgen. Ik zag gisteren wel een 2494HM staan bij verschillende winkels. Hij ziet er het zelfde uit, alleen is de resolutie (1200 vs 1080) en helderheid lager. (en wat goedkoper)

* Schermgrootte : 24"
* Helderheid : 300 cd/m²
* Contrast ratio : DC 50 000:1 (1 000:1)
* Resolutie : 1 920 x 1 080

Ik hoop dat dit scherm net zo goed is als de 2493HM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander H
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 18:16
DNA_Saint schreef op donderdag 29 januari 2009 @ 03:47:
Als ik Photoshop open geeft ie een error dat de Color Profile van Natural Color Pro damaged is.
[afbeelding]
http://www.walkernews.net...-monitor-profile-problem/
Click Vista Orb, type Color Management in the Start Search text box, locate and click the “Color Management” shortcut that appears in “Programs” listing.

In the Color Management dialog box, tick the check box that labelled with “Use my setting for this device”

In the “Profiles associated with this device” section, remove all the color profiles by selecting to highlight them and click Remove button.

Now, close the Color Management dialog box and restart Windows Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Loki.Nya schreef op zondag 01 februari 2009 @ 11:22:
Is de 2493HM er nu helemaal uit? Hij is namelijk haast nergens meer te krijgen.
pricewatch: Samsung Syncmaster 2493HM Hij staat gewoon nog in de pricewatch en is nog bij 17 winkels te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-tuning
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 16:41

En is het trouwens normaal bij de image viewer die standaard bij Vista zit, dat de zijkanten ipv wit, meer zalm/roze zijn?
[afbeelding]
Dit had ik ook, ik had toen gewoon dit kleurprofiel gebruikt: http://xs4all.nl/~x2/got/samsung/t260-spyder2express01.icm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 16:30
Na de samsung topics een tijdje te hebben gevolgd, toch besloten om voor een 24" scherm te gaan. qua prijs/kwaliteit verhouding en de pivot en schermdraai opties heb ik voor de 2443 gekozen.

Het scherm is erg mooi afgewerkt, alleen qua weergave kan ik er nog niet heel veel over zeggen door het onderstaande:

De Samsung Syncmaster 2443BW heeft een max res. van 1920x1200. Echter indien ik deze instel, valt er zo'n 8 cm van het beeld 'buiten' m'n scherm, dus ik moet zeg maar met m'n muis naar rechts scrollen om het systeemvak en de klok te zien.

op 1600x1200 is het wel schermvullend, maar ik heb het idee dat alles op m'n scherm dan wat breder wordt gemaakt dan het hoort te zijn (icoontjes en vensters etc..)

Is zo'n probleem een fout in het scherm, of trekt m'n videokaart het gewoon niet?
(fx5200, aangesloten via DVI)

[ Voor 0% gewijzigd door Pusherman_ op 02-02-2009 17:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-09 16:32

boesOne

meuh

Pusherman_ schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:37:
Na de samsung topics een tijdje te hebben gevolgd, toch besloten om voor een 24" scherm te gaan. qua prijs/kwaliteit verhouding en de pivot en schermdraai opties heb ik voor de 2243 gekozen.

Het scherm is erg mooi afgewerkt, alleen qua weergave kan ik er nog niet heel veel over zeggen door het onderstaande:

De Samsung Syncmaster 2443BW heeft een max res. van 1920x1200. Echter indien ik deze instel, valt er zo'n 8 cm van het beeld 'buiten' m'n scherm, dus ik moet zeg maar met m'n muis naar rechts scrollen om het systeemvak en de klok te zien.

op 1600x1200 is het wel schermvullend, maar ik heb het idee dat alles op m'n scherm dan wat breder wordt gemaakt dan het hoort te zijn (icoontjes en vensters etc..)

Is zo'n probleem een fout in het scherm, of trekt m'n videokaart het gewoon niet?
Heb je nou de 2243 of 2443BW ?
De reso van de 2243 is vast niet 1900x1200, dus dat zou de issue wel verklaren..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
boesOne schreef op maandag 02 februari 2009 @ 15:54:
[...]

Heb je nou de 2243 of 2443BW ?
De reso van de 2243 is vast niet 1900x1200, dus dat zou de issue wel verklaren..
sorry, was een typo 2443BW dus.. 24"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Pusherman_ schreef op maandag 02 februari 2009 @ 14:37:
Na de samsung topics een tijdje te hebben gevolgd, toch besloten om voor een 24" scherm te gaan. qua prijs/kwaliteit verhouding en de pivot en schermdraai opties heb ik voor de 2443 gekozen.

Ik denk toch echt dat je videokaart die resolutie niet pakt. Je kaart kan maximaal op DVI 1600X1200 aan, waardoor je scherm het vervormt weergeeft. Je kan proberen je scherm analoog aan te sluiten, anders zou je toch een andere videokaart moeten hebben. Dan heb je ook beter beeld.
Het feit dat je zo'n oude videokaart hebt zegt iets over de leeftijd van je pc. Dat betekend dat je pc waarschijnlijk minder waard is dan je monitor.

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Dothan schreef op maandag 02 februari 2009 @ 21:15:
[...]

Ik denk toch echt dat je videokaart die resolutie niet pakt. Je kaart kan maximaal op DVI 1600X1200 aan, waardoor je scherm het vervormt weergeeft. Je kan proberen je scherm analoog aan te sluiten, anders zou je toch een andere videokaart moeten hebben. Dan heb je ook beter beeld.
Het feit dat je zo'n oude videokaart hebt zegt iets over de leeftijd van je pc. Dat betekend dat je pc waarschijnlijk minder waard is dan je monitor.
Verrek.. op de VGA poort trekt ie het wel.. dat is apart :S

tja.. dat van die pc klopt wel.. die heb ik in de loop der jaren met wat upgraden nog wel redelijk snel kunnen houden (p4 3,0 ghz HT en 3gb ram)
maar een videokaart boeit me niet zo heel veel, aangezien ik echt nooit game op m'n pc.

Daarom wacht ik nu ook nog maar ff met een andere videokaart.. beetje zonde om nu nog te gaan investeren in een AGP videokaart, terwijl ik binnen een paar maanden wel een nieuwe pc wil hebben.. dan zit je met pci-e en heb ik niets meer aan die videokaart...

Wel jammer dat het niet via DVI kan, maar in ieder geval bedankt voor de hulp.
Ook op VGA ziet het scherm er prachtig uit.
Ik ben er erg tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas 2 samsungs t200's bijgekocht.
had al een 2032mw.
deze heb ik via de matrox triplehead2go aangesloten.
alleen als ik de instelling op 1680x1050 per scherm zet gaat de t2g niet verder als 57hz, geen probleem voor mijn 2032mw.
Echter de 2 t200's geven naar aantal seconde een pop up dat het niet de optimale instelling is, en half minuutje later gaan ze uit.
Is er een manier om ze te over rulen hier in? dat hij gewoon 55/57hz blijft draaien.

mvg geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Je kunt Powerstrip proberen, eventueel een driver update.
En wat voor triplehead2go gebruik je? De enige die 3x 1680*1050 ondersteund is de Digital, de Analog houdt op bij 3x1440*900.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik inderdaad de digital.
Driver updates heb ik al gedaan.
Zal eens gaan kijken naar powerstrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

[afbeelding]
Dat komt omdat windows dan standaard het verkeerde kleurenschema hanteerd.

Ga naar: Beeldscherminstellingen > Geavanceerd > Kleurbeheer > vink 'Mijn instellingen voor dit apparaat gebruiken' aan > verwijder het huidige kleurprofiel > voeg profiel toe > sRGB IEC61966-2.1 > als standaardprofel instellen > sluiten > reboot je pc.

Tadaa, en de kleurweergave in de Windows Photogallery is weer normaal. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Da_maniaC op 06-02-2009 21:22 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 21:47
Modbreak:Uit de topicwaarschuwing:
* Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld !"
Lijkt mij duidelijk :)

[ Voor 83% gewijzigd door Pollewob op 07-02-2009 18:17 ]

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 19:28
Heb me van de week georienteerd op een nieuw scherm, 24'' en zat heel erg te twijfelen tussen de Samsung Syncmaster 2443BW, Samsung Syncmaster 2433BW en de Samsung Syncmaster T240.

Heb uiteindelijk gekozen voor de 2443BW en heb die van de week binnen gekregen, vanwege de in hoogte verstelbare voet, en in eerste instantie de matzwarte omlijsting, omdat ik erg veel licht op m'n kamer heb en bang was voor teveel schittering op een glanzend scherm. Bovendien kon ik geen reviews van de 2433BW vinden en de reviews van de 2443BW vond ik allemaal erg positief.

Nu begin ik alleen ontzettend te twijfelen, want:
1. de in hoogte verstelbare voet blijk ik niet nodig te hebben, hij staat op de laagste stand. Ik ga er nu vanuit dat de andere schermen op vergelijkbare 'beginhoogte' staan en dan valt dit argument voor de 2443BW weg.
2. In hoeverre is de glans storend bij zonlicht? Mijn scherm staat met de achterkant naar een kamerbreed raam (3 meter) op het zuiden. (voor de info: zowiezo heb ik altijd 1 gordijn dicht...)
3. Is mijn idee dat een glanzend scherm net wat sprankelender/meer 'shiny' beeld geeft uberhaupt wel waar?

Op alternate lees ik bij de beschrijving van de 2433BW: beeld: Non-glare. klik Dit brengt me in verwarring, zit er nu wel/geen glasplaat voor het beeld? Of is de glans alleen de omlijsting?

De eigenschappen van de 3 schermen zijn als ik t goed heb verder allemaal gelijk.
Verder lijkt de 2433BW een zwarte T240, met het verschil van een HDMI aansluiting op de T240?

Ik zou eigenlijk graag van mensen horen hoe de 2433BW bevalt. Ik heb zoveel gelezen dat ik door de bomen t bos niet meer zie en niet meer weet wat ik moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Ik heb voor dat ik de 2443 had, ook nog een maandje een 22" touchscreen scherm gehad. Deze had wel een 'ontspiegelde' glasplaat enzo, maar ik ergerde me mateloos aan de lichtinval.
Als je het scherm vooral voor computeren hebt, vind ik een mat scherm ook veel rustgevender.
waarom ga je er niet 2 vergelijken in een computer winkel ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-06 19:28
dat is idd een goed idee en ga ik maandag doen.

Ik zou toch graag wat meer willen weten van de 2433BW, zijn er mensen in het bezit van dit scherm?

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:49
Ik ben nu een tevreden bezitter van een Samsung 2693HM. Echter vind ik het net iets te groot en mis ik toch de voordelen van 2 schermen, dus wil ik overstappen op 2 X 24 inch schermen. Ik heb vaak veel applicaties open staan en ben vaak het overzicht kwijt, dus is een combi van 2 monitoren de uitkomst voor mij. De 26 inch gaat naar mijn vader die veel met technische tekenen werkt, dus dan komt een groot scherm zeer van pas......

Ik dacht dus meteen om 2 X een Samsung 2493HM aan te schaffen, maar na wat speurwerk zie ik dat er zins kort ook de Samsung 2494HM op de markt is, maar kan nog niet veel info vinden over deze nieuwe monitor.

De verschillen die ik tot nu toe heb gevonden:

Samsung 2493HM

- Schermresolutie: 1920x1200 (Full HD 1080P)
- Reactietijd: 5ms
- Contrastverhouding (statisch) 1000:1
- Contrastverhouding (dynamisch) 10000:1
- Helderheid :400cd/m²
- Verbinding: (Video Uit) D-Sub (VGA), DVI-D, HDMI
- Monitor Eigenschappen: Hoogte verstelbaar, Pivot, Speakers, USB-hub

Samsung 2494HM:

- Schermresolutie 1920x1080 (Full HD 1080P)
- Reactietijd: 5ms
- Contrastverhouding (statisch) 1000:1
- Contrastverhouding (dynamisch) 50000:1
- Helderheid: 300cd/m²
- Verbinding (Video Uit): D-Sub (VGA), DVI-D, HDMI
- Monitor Eigenschappen: Hoogte verstelbaar, Pivot, Speakers, USB-hub

Conclusie (verschillen):

- De resolutie licht lager bij de 2494 (1920x1080) tegenover de 2493 (1920x1200).
- De Helderheid is bij de 2494 300cd/m² en bij de 2493 400cd/m².
- De Contrastverhouding is bij de 2494 (statisch) 1000:1 en (dynamisch) 50000:1 en bij de 2493 statisch) 1000:1 en (dynamisch) 10000:1

Ik weet dat de 2493 geen pixelmapping heeft, maar van de 2494 weet ik het niet. Tevens ben ik er ook nog niet echt achter wat de voor en nadelen van pixelmapping zijn?

Als laatste merkte ik op dat de beeldverhouding bij de 2493 16:0 is en bij de 2493 16:10, maar wat heeft dit voor een voor of nadelen?

Mijn vraag is dan ook of bovenstaande verschillen erg merkbaar zijn?

Kortom ik er heerst nog wel wat onduidelijkheid voor welke monitor ik het beste kan gaan.....?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Vwb de beeldverhouding lijkt het me duidelijk: wil je graag een (HD) filmpje kijken, dan koop je het best de 94. De 93 geeft je nog eens 120 pixels extra in de hoogte.

• Wiethoofd
Vjenne-ICT schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 20:19:
Conclusie (verschillen):
- De resolutie licht lager bij de 2494 (1920x1080) tegenover de 2493 (1920x1200).
- De Helderheid is bij de 2494 300cd/m² en bij de 2493 400cd/m².
- De Contrastverhouding is bij de 2494 (statisch) 1000:1 en (dynamisch) 50000:1 en bij de 2493 statisch) 1000:1 en (dynamisch) 10000:1

Ik weet dat de 2493 geen pixelmapping heeft, maar van de 2494 weet ik het niet. Tevens ben ik er ook nog niet echt achter wat de voor en nadelen van pixelmapping zijn?
Zolang je ze op een computer aansluit zul je nooit problemen hebben met pixelmapping, dit valt namelijk via de driver wel te forceren, het is puur als je er een videorecorder oid op aansluit dat het signaal niet uitgerekt wordt van 4:3 naar 16:10/16:9 om toch beeldvullend te zijn.
Als laatste merkte ik op dat de beeldverhouding bij de 2493 16:9 is en bij de 2493 16:10, maar wat heeft dit voor een voor of nadelen?
Alle nieuwe series die uitgezonden worden zijn in het 16:9 formaat, op een 16:10 scherm heb je dan dus een zwarte balk boven en onder.
Mijn vraag is dan ook of bovenstaande verschillen erg merkbaar zijn?

Kortom ik er heerst nog wel wat onduidelijkheid voor welke monitor ik het beste kan gaan.....?
Edmin schreef op donderdag 12 februari 2009 @ 20:26:
Vwb de beeldverhouding lijkt het me duidelijk: wil je graag een (HD) filmpje kijken, dan koop je het best de 94. De 93 geeft je nog eens 120 pixels extra in de hoogte.
Zoals Ed_L zegt: kijk je veel films en series: de 94, is het meer multitasking, browsen, chatten, gamen etc. dan gewoon voor de 93 gaan en bij de eventuele toevallige serie/film die je aanzet aitten de zwarte balken boven en onder eigenlijk niet in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Da_maniaC schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 21:21:
[...]

Dat komt omdat windows dan standaard het verkeerde kleurenschema hanteerd.

Ga naar: Beeldscherminstellingen > Geavanceerd > Kleurbeheer > vink 'Mijn instellingen voor dit apparaat gebruiken' aan > verwijder het huidige kleurprofiel > voeg profiel toe > sRGB IEC61966-2.1 > als standaardprofel instellen > sluiten > reboot je pc.

Tadaa, en de kleurweergave in de Windows Photogallery is weer normaal. :)
Dat kleurprofiel van Samsung is gewoon niet jofel. Photoshop geeft hier ook aan dat het profiel beschadigd is voor m'n SyncMaster 2443BW. Datzelfde gezeur had ik ook al met m'n Syncmaster 205BW, ook die melding en ook een kleurverschuiving van wit naar roze.
sRGB IEC61966-2.1 gebruiken lost de problemen inderdaad op, maar dit is een algemeen profiel, en sluit niet helemaal aan bij het gamut dat bij de SyncMaster schermen hoort.
Erg slechte zaak van Samsung dat die na 3 jaar nog steeds niet is opgelost :(

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apekoek
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-11-2023
Ik heb de 2343bw besteld, nu heb ik over deze monitor een vraag.

De resolutie is 2048 x 1152, wordt een fullhd 1920x1080 film dan niet lelijk opgerekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
apekoek schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 16:09:
Ik heb de 2343bw besteld, nu heb ik over deze monitor een vraag.
De resolutie is 2048 x 1152, wordt een fullhd 1920x1080 film dan niet lelijk opgerekt?
Als je even uitrekent:
2048/1152=1,777 (16:9)
1920/1080=1,777 (16:9)
Hij wordt dus proportioneel uitgerekt, hij blijft dus qua formaat hetzelfde. Houdt er wel rekening mee dat de 2343BW alleen met de D-Sub en een dual-link DVI-kabel de native resolutie willen weergeven, er wordt een single-link dvi-kabel meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apekoek
Wiethoofd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 16:54:
[...]

Als je even uitrekent:
2048/1152=1,777 (16:9)
1920/1080=1,777 (16:9)
Hij wordt dus proportioneel uitgerekt, hij blijft dus qua formaat hetzelfde. Houdt er wel rekening mee dat de 2343BW alleen met de D-Sub en een dual-link DVI-kabel de native resolutie willen weergeven, er wordt een single-link dvi-kabel meegeleverd.
Wordt het beeld niet onscherp doordat het niet native is? Of is pixel mapping 1:1 mogelijk?

Wat is het verschil tussen een dual link kabel en een single link kabel?
Ik zelf heb een HDMI naar DVI kabel, is dat gelijk aan een dual link kabel?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
apekoek schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 17:35:
Wordt het beeld niet onscherp doordat het niet native is?
qua verschil in pixels is het 72 pixels

Of is pixel mapping 1:1 mogelijk?
Omdat het beeld proportioneel wordt uitgerekt is dat 'pixelmapping', tevens is het zo dat als je een film widescreen 2,35:1 op je 16:9 scherm afspeelt je gewoon keurig boven en onder balken krijgt om uitrekken te voorkomen.
Wat is het verschil tussen een dual link kabel en een single link kabel?
De maximum resolutie die ondersteund wordt op bepaalde frequenties, zie: Wikipedia: Digital Visual Interface
Ik zelf heb een HDMI naar DVI kabel, is dat gelijk aan een dual link kabel?
Dit moet wel een Type B of C zijn, het type C ondersteund naast dual-link digitale resoluties ook nog 7.1 geluid waar het type B het zonder dit geluid moet stellen, zie ook: Wikipedia: HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apekoek
Wiethoofd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 17:49:
[...]

qua verschil in pixels is het 72 pixels

[...]

Omdat het beeld proportioneel wordt uitgerekt is dat 'pixelmapping', tevens is het zo dat als je een film widescreen 2,35:1 op je 16:9 scherm afspeelt je gewoon keurig boven en onder balken krijgt om uitrekken te voorkomen.
Dus wat je eigenlijk zegt: het beeld wordt er niet onscherper door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Beetje verwarrende antwoorden volgens mij. Als de windows resolutie op een resolutie hoger dan 1920x1080 wordt ingesteld (bijvoorbeeld de native resolutie van 2048x1152) dan zal je afspeel software de beelden opschalen. Als je de windows resolutie instelt op 1920x1080, dan zal je scherm deze opschaling moeten doen. En meestal gebeurt dit op een vrij simpele manier, waardoor het er lelijk uit kan zien. Bijvoorbeeld een aantal pixels worden op twee beeldpunten getoond, en andere weer op een enkel beeldpunt. Ik vermoed dus ook dat de software het opschalen een stuk beter uitvoert dan een scherm. Het zal er dus niet lelijker op worden. Het kan wel een klein beetje waziger worden, maar ik denk niet dat je dat zal merken.

Wil je wel echt 1 op 1 mapping dan zal je de windows resolutie in moeten stellen op de native resolutie van je scherm en het opschalen in de software uit moeten schakelen. Bij full-screen afspelen zullen er dan wel wat zwarte randen om het beeld heen komen, wat mischien storend kan zijn.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apekoek
drZymo schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 13:02:
Beetje verwarrende antwoorden volgens mij. Als de windows resolutie op een resolutie hoger dan 1920x1080 wordt ingesteld (bijvoorbeeld de native resolutie van 2048x1152) dan zal je afspeel software de beelden opschalen. Als je de windows resolutie instelt op 1920x1080, dan zal je scherm deze opschaling moeten doen. En meestal gebeurt dit op een vrij simpele manier, waardoor het er lelijk uit kan zien. Bijvoorbeeld een aantal pixels worden op twee beeldpunten getoond, en andere weer op een enkel beeldpunt. Ik vermoed dus ook dat de software het opschalen een stuk beter uitvoert dan een scherm. Het zal er dus niet lelijker op worden. Het kan wel een klein beetje waziger worden, maar ik denk niet dat je dat zal merken.

Wil je wel echt 1 op 1 mapping dan zal je de windows resolutie in moeten stellen op de native resolutie van je scherm en het opschalen in de software uit moeten schakelen. Bij full-screen afspelen zullen er dan wel wat zwarte randen om het beeld heen komen, wat mischien storend kan zijn.
En is dit http://www.allekabels.nl/na/0/1300/HDMI-naar-DVI-Kabel.html de kabel die ik moet hebben om deze hoge resolutie te behalen? (dual link?) Het staat er nergens bij maar de dvi aansluiting lijkt dual link te zijn, kan dat uberhaupt wel voor deze prijs van 7 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Kit Kersen zijn kleurprofiel nu als standaard ingesteld, maar kan niet zeggen dat ik verschil zie. Heb in Color Management set as default gedaan en gereboot. Ik had al wat zitten kloten met Magicbright e.d. Moet ik eerst die monitor weer naar zijn oorspronkelijke waarden resetten en dan pas Kersen zijn profile loaden? Ik heb een T240 scherm.

Als ik Photoshop CS4 opstart zegt ie dat mn Samsung Natural Color pro 1.0 ICM defect lijkt. En dat ik mn monitor opnieuw moet calibreren.

Als ik dan klik op Ignore Profile (andere optie is Use Anyway), zegt hij iets over GPU Enhancements. Hij heeft een probleem met de display driver en dat ie daarom de GPU Enhancements heeft uitgezet. Maar ik heb de nieuwste Nvidia drivers op mijn systeem staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

In [BBG] High-end gamesysteem maart 2009 wordt natuurlijk ook een scherm aangeraden. Nu heb ik de 2443BW in de setup geplaatst, omdat het een lekker geprijsd scherm is en ik o.h.a. prima te spreken ben over de Samsung paneeltjes. Bovendien heeft het scerm prima userrevies ontvangen. Nu kan ik prima zelf de specs vergelijken met de T240 en de 245B+, maar over een verschil in beeldkwaliteit kan ik nergens een vergelijking vinden. Heeft iemand een link danwel ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 17:38
Wiethoofd schreef op vrijdag 13 februari 2009 @ 16:54:
Houdt er wel rekening mee dat de 2343BW alleen met de D-Sub en een dual-link DVI-kabel de native resolutie willen weergeven, er wordt een single-link dvi-kabel meegeleverd.
Heras schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 15:46:
Ik heb mijn 2343BW sinds maandag staan en met de meegeleverde DVI kabel werkte mijn PC direct netjes in 2048*1152 /60 Hz.
Nu snap ik het even niet meer.. wat is het nou? :)

Deze monitor lijkt me namelijk ook erg interessant, met name vanwege de hoge resolutie. Ik hoop wel dat de grafische kaart van m'n laptop hem kan ondersteunen, want die staat nu op 1680x1050 (15,4"). Ik kan weinig reviews vinden van dit scherm, wat natuurlijk wel jammer is.. De andere optie van Samsung zou voor mij nog een 2443BW zijn, maar dat is natuurlijk een heel ander type scherm qua verhoudingen/resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 18:38
Cyclonist schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 21:41:

Ook ik heb met de bijgeleverde dvi kabel de native resolutie van 2048x1152 gehaald.

Verder zeer tevreden over het scherm, nu 2 weken in mijn bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apekoek
Cyclonist schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 21:41:
[...]

[...]

Deze monitor lijkt me namelijk ook erg interessant, met name vanwege de hoge resolutie. Ik hoop wel dat de grafische kaart van m'n laptop hem kan ondersteunen, want die staat nu op 1680x1050 (15,4"). Ik kan weinig reviews vinden van dit scherm, wat natuurlijk wel jammer is.. De andere optie van Samsung zou voor mij nog een 2443BW zijn, maar dat is natuurlijk een heel ander type scherm qua verhoudingen/resolutie.
Goede vraag overigens, ik heb dus dat scherm besteld maar is een dergelijke hoge resolutie wel goed te doen op een Geforce 8600 GS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
Kan ik ergens in de instellingen de verbinding vastleggen op "dvi"? Wanneer de pc uit slaapstand komt, gaat ie eerst Analog, HDMI af... om vervolgens te komen bij DVI waarop ie is aangesloten.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kosty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-09 00:16
Heeft iemand misschien ervaringen met de garantie voor TFT Monitors met TV tuner in België ? Ik heb namelijk een klein probleempje, wat moet ik verwachten ? Lange reparatieduur of gewoon direct een nieuw scherm ?

@ CarLL hierboven : Ik heb net hetzelfde met het "Ext." als ik van TV naar DVI kanaal wil switchen, maar ik denk dat het helaas niet kan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
CarLL schreef op zondag 15 februari 2009 @ 00:44:
Kan ik ergens in de instellingen de verbinding vastleggen op "dvi"? Wanneer de pc uit slaapstand komt, gaat ie eerst Analog, HDMI af... om vervolgens te komen bij DVI waarop ie is aangesloten.. :/
Ik kan op m'n 226BW's in Menu -> Setup -> Auto Source 'vastzetten' wat voor input hij meteen moet pakken als bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft de t240HD echt een helegrote input lag. Ik wil namelijk een gaming monitor gaan aanschaffen. Ik game nu nog op een oude beeldbuis televisiemet mijn wii en xbox 360. Omdat ik binnekort een gaming pc ga aanschaffen zat ik te denken aan de t240HD omdat ik dan ook mijn wii en xbox 360 kan gaan aansluiten. Nu heb ik al talloze reviews op internet gelezen maar ik wordt niet veel wijzer omdat de ene review hem veel inputlag vind hebben en de andere dat juist weer niet. Ook weet ik niet hoe erg ik me er aan ga ergeren. Dit is namelijk mijn eerste gaming pc.

Ik speel heel veel verschillende soorten spellen. Maar muziek games speel ik niet, dat is dus al een pluspunt. Wel speel ik veel shooters. Is dit echt heel erg hinderlijk bij deze spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Inputlag bij shooters is ontzettend hinderlijk als je pro speelt maar als je niet anders gewend bent vanaf het begin om te gamen op een TFT aan een PC zal je van de inputlag weinig merken. Verder is het zo dat je na een aantal uren/dagen spelen al grotendeels aan deze inputlag gewend bent en geen vergelijkingsmateriaal met een CRT aan je PC hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
Wiethoofd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 10:29:
[...]

Ik kan op m'n 226BW's in Menu -> Setup -> Auto Source 'vastzetten' wat voor input hij meteen moet pakken als bron.
op de t240 krijg je bij "Menu --> Setup --> Source" ENKEL de keuze tussen "auto" en "manual", maar ik kan blijkbaar bij "manual" nergens DVI selecteren :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apekoek
hammy87 schreef op zaterdag 14 februari 2009 @ 22:02:
[...]

Ook ik heb met de bijgeleverde dvi kabel de native resolutie van 2048x1152 gehaald.

Verder zeer tevreden over het scherm, nu 2 weken in mijn bezit.
Dus deze resolutie van 2048x1152 is wel te halen met een single link?
Ik heb hier namelijk een kwalitatieve hdmi dvi-d kabel, echter wel single link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
icam0 schreef op maandag 26 januari 2009 @ 19:48:
[...]

Heb je hem al gekocht/binnen? Heb hem zelf gister besteld, zodra die binnen is mag ik hem bekijken, en als hij me niet bevalt wordt de bestelling geannuleerd. Maar dat duurt nog wel minimaal een weekje dus ben wel benieuwd naar ervaringen met deze tv/monitor. Lijkt me op dit moment voor deze prijs een goeie deal.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 14:23
CarLL schreef op zondag 15 februari 2009 @ 14:37:
[...]

op de t240 krijg je bij "Menu --> Setup --> Source" ENKEL de keuze tussen "auto" en "manual", maar ik kan blijkbaar bij "manual" nergens DVI selecteren :|
Bij mijn 226Bw zit er onder op de monitor een knopje waarmee je de input kan selecteren. Het heet: Source.

Dus je zet die Source op Manual, en kiest met je knopje onder op je scherm de goede input.

[ Voor 10% gewijzigd door Zjosh op 18-02-2009 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op zondag 15 februari 2009 @ 11:01:
Inputlag bij shooters is ontzettend hinderlijk als je pro speelt maar als je niet anders gewend bent vanaf het begin om te gamen op een TFT aan een PC zal je van de inputlag weinig merken. Verder is het zo dat je na een aantal uren/dagen spelen al grotendeels aan deze inputlag gewend bent en geen vergelijkingsmateriaal met een CRT aan je PC hebt.
Nee ik heb niet veel ervaring met input lag. Ik game niet op mijn pc maar ga dat binnenkort wel doen. Ik game nu op een xbox 360 op een oude tv. Dus vrij van input lag. Ik denk dat ik dan toch maar voor de t240HD ga omdat ik dan al mijn apparaten op deze monitor kan aansluiten.

Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds maandag 2 maal de T220 mogen ontvangen, en die 2 naast elkaar neergezet op mijn desktop, keurig.
Tijdens het configureren naar mijn voorkeur kwam ik er achter dat de schermen wellicht uit een verschillende productie run komen of iets in die richting. De kleur van mijn linker scherm verschilt namelijk iets van mijn rechter scherm !
met de OSD kwam het verschil al naar voren, linkscherm zit hij in het midden, simpel. Rechter scherm zit het OSD rechtsonderaan en zit er nog een blakje naast met icoontje, net apart naast de OSD.
Beste voorbeeld is als ik op beide schermen firefox zet met gewoon google als lege pagina:

Linker scherm:
duidelijker blauwe adress bar etc, maar wat wit hoort te zijn hangt een beetje naar roze ...

Rechter scherm:
grijze adress bar, weinig blauw te herkennen, maar het wit is ook spierwit, misschien ietsje naar grijzig toe.

ik heb er verder geen verstand van maar het is net alsof de kleur verzadiging in mijn linker scherm hoger is. met allerlij tooltjes kan ik het verschil er echter niet uitkrijgen, ook niet met Samsung MagicTune etc. Het kan zal niet mijn videokaartof drivers zijn, het verschil is nog steeds als ik de stekkers omdraai, of een browser window verdeel over 2 schermen.
Ook heeft het scherm wat vooringestelde setups voor gamma en kleur etc. ook deze verschillen op beide schermen ! instelling "Game" heeft op het linkerscherm brightness 100 en contrast 80, maar op het rechterscherm heeft "game brightness 100 en contrast 85. simpleweg contrast op 80 zetten geeft echet niet dezelfde kleur :(

Kan het zijn dat de ene monitor een andere firmware versie heeft ? (klok -> bel?)
Ik heb Samsung zelf ook een mailtje gestuurd, dus ik hoop dat het dmv een update aan 1 van de schermen verholpen kan worden maar ik kan verder nergens relevante gegevens vinden over "monitor firmware" dus ik weet ook niet of ik wel naar de juiste dingen zoek.

Iemand suggesties of vergelijkbare ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 18:38
apekoek schreef op maandag 16 februari 2009 @ 22:52:
[...]

Dus deze resolutie van 2048x1152 is wel te halen met een single link?
Ik heb hier namelijk een kwalitatieve hdmi dvi-d kabel, echter wel single link.
Ja heb idd de resolutie kunnen halen met de bijgeleverde single link. Werd ook een beetje ontmoedigd door alle berichten hier, maar het werkte gelijk..

Verder nog steeds blij met me 2343bw O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:45
Net bij Salland de 2333HD besteld, 260euro.. Ik wou eigenlijk een T240HD, totdat ik er achter kwam dat je deze niet op kunt hangen.. Zeer spijtig, leek mij het meest gunstigste toestel..

Heb weinig andere 24" kunnen vinden, en al helemaal geen 23inch..

Binnen 1-10 werkdagen moet hij hier zijn, zal eens wat leuke foto's maken en een review in elkaar knutselen..

• Unixor
rscheper schreef op woensdag 18 februari 2009 @ 22:21:
Net bij Salland de 2333HD besteld, 260euro.. Ik wou eigenlijk een T240HD, totdat ik er achter kwam dat je deze niet op kunt hangen.. Zeer spijtig, leek mij het meest gunstigste toestel..

Heb weinig andere 24" kunnen vinden, en al helemaal geen 23inch..

Binnen 1-10 werkdagen moet hij hier zijn, zal eens wat leuke foto's maken en een review in elkaar knutselen..
Als je dit topic goed gelezen had, wist je dat het wel mogelijk is om de T240HD op te hangen. Heb zelf een T260 aan de muur hangen. Gewoon even op de Salland site zoeken, komt de mijne ook vandaan.

*Toch maar even link voorkauwen: http://www.salland.eu/product/77609/samsung-wall-mount-t240-t260-zilver-aluminium-wmb2400t-en.html

[ Voor 15% gewijzigd door Unixor op 19-02-2009 13:50 . Reden: Link ]

• yorkick
Unixor schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 13:31:
[...]

Als je dit topic goed gelezen had, wist je dat het wel mogelijk is om de T240HD op te hangen. Heb zelf een T260 aan de muur hangen. Gewoon even op de Salland site zoeken, komt de mijne ook vandaan.
Maar waarom zou je 80/100 euro meer betalen voor 1 reepje pixels erbij?

kimi

• Unixor
yorkick schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 13:50:
[...]

Maar waarom zou je 80/100 euro meer betalen voor 1 reepje pixels erbij?
Geen idee... wil alleen maar even aantonen dat er wel een wandbeugel voor is.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:45
`Bedankt voor de link, alleen moet ik mijn tv kunnen draaien, en ik moet de "schuinheid" kunnen "instellen"..

Deze wandbeugel heeft naar mijn weten hier in zijn beperkingen, maar nogmaals wel bedankt voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unixor
rscheper schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 16:46:
`Bedankt voor de link, alleen moet ik mijn tv kunnen draaien, en ik moet de "schuinheid" kunnen "instellen"..

Deze wandbeugel heeft naar mijn weten hier in zijn beperkingen, maar nogmaals wel bedankt voor de link!
Helemaal gelijk, je schuift als het ware de monitor op de wandbeugel. De monitor is dan to kantelen tot zo'n 15 graden. Waarschijnlijk geen optie dan.

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 17:38
Inmiddels min of meer besloten dat ik voor een 16:9 scherm ga, en nu kom ik uit op de Samsung 2343BW (2048x1152) en de 2333SW (1920x1080). Heeft er toevallig iemand ervaring met één van deze twee?

Met name meer informatie / ervaringen m.b.t. de 2343BW zijn meer dan welkom! Ik ben er inmiddels achter dat de hoge resolutie 2048x1152 te behalen is met de bijgeleverde DVI kabel, kan dit ook met de VGA kabel? Ik wil hem namelijk gebruiken bij mijn laptop, welke alleen een analoge output heeft.

De resolutie is prima voor internet gebruik, office of beeldbewerking, maar hoe gaat dit met video materiaal? Want zo'n mooie full-hd film gaat natuurlijk wel uitgerekt worden op deze resolutie, ik vraag me af of dit er nog mooi uit ziet. Wellicht is de schermresolutie terugzetten naar 1920x1080 een optie? Scheelt dit veel in scherpte? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
Ik weet dat ik vorige keer een modbreak kreeg vanwege leverings geneuzel, maar ik wil bij deze toch nog even wat kwijt over de T220P.

Ik heb een maand geleden een bestelling daarvoor geplaatst. Uiteindelijk kreeg ik gisteren te horen dat die webshop het scherm niet meer kan leveren. Vanochtend met Samsung gebeld en wat blijkt: de T220P wordt niet meer geproduceerd. Dus helaas is dit scherm niet meer te krijgen. Er jammer, want het was een van de goedkoopste schermen die een 1920x1200 resolutie aankon met een (volgens fabrikant) dynamisch contrast van 50.000:1 :(.

Dat wordt dus op zoek naar een alternatief.

• Elkristo78
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-06 15:24
Modbreak:Lees de topicwaarschuwing svp. Dit soort vragen zijn hier niet de bedoeling.

Zie ook **LET OP** Welke monitor moet ik kopen? :)

[ Voor 80% gewijzigd door Pollewob op 26-02-2009 18:39 ]

• yorkick
drZymo schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 09:25:
Ik weet dat ik vorige keer een modbreak kreeg vanwege leverings geneuzel, maar ik wil bij deze toch nog even wat kwijt over de T220P.

Ik heb een maand geleden een bestelling daarvoor geplaatst. Uiteindelijk kreeg ik gisteren te horen dat die webshop het scherm niet meer kan leveren. Vanochtend met Samsung gebeld en wat blijkt: de T220P wordt niet meer geproduceerd. Dus helaas is dit scherm niet meer te krijgen. Er jammer, want het was een van de goedkoopste schermen die een 1920x1200 resolutie aankon met een (volgens fabrikant) dynamisch contrast van 50.000:1 :(.

Dat wordt dus op zoek naar een alternatief.
Mag ik je de Samsung Syncmaster 2333HD adviseren? Ik heb hem bij een winkel besteld, komt hoop ik morgen of anders volgende week binnen. Laat wel weten hoe die is. :)
Verder zeer goeie specs voor goedkope monitor+tv tuner.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
De topic start even op de schop gegooid, tussenkopjes van een vrolijker kleurtje voorzien en de TS evenals het changelog aangepast aan de nieuwe layout (100% breedte aan de tabellen ipv 600px breedte toegevoegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 12:56
Heb sinds een tijdje een samsung 226bw met veel plezier. Alleen nu zou ik er graag een monitor naast willen hebben. Daarop wil ik dan mail, msn, etc. open hebben. Ben al een beetje gaan zoeken maar niet echt een goede combi kunnen vinden. Wat ik dus eigenlijk zoek is een 4:3 scherm met een beetje de zelfde look als de 226bw. Ik wil percee 4:3 omdat het anders allemaal wel heel erg breed wordt en mail net zo goed op 4:3 kan ! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Mocht iemand hier al een dual view hebben op deze manier is een fototje zeer welkom !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Ik heb een tijdje een 15" TFT in portrait modus naast m'n 226BW gehad, zo heb je een 768*1024 schermpje waar je perfect je msn-venster(s) op kwijt kunt. Qua grootte en hoogte zit je meteen goed en je startbalk is precies die rand verschil tussen 1050 en 1024px hoogte. Wil je een groter scherm, dan ga je naar de 19" TFT's om qua formaat niet af te steken (naast een 206BW zou een 17" kunnen/moeten). Je hebt dan de 1024px in hoogte maar een wat breder werkvlak van 1280px.

Qua schermen zou je de 940-serie van Samsung kunnen bekijken, die zijn dan wel matzwart maar hebben een zeer leuke dunne rand. Inmiddels heb ik een 2e 226BW en wil ik niet meer zonder :P
Ik heb hier nog wel ergens een foto op m'n harde schijf of telefoon staan van die 226BW met m'n 15" in portrait

Foto gevonden (toevallig was het er 1 met soundbar en heb ik deze setup maar voor 2 weken gebruikt):
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8GCvjJQTuq1hqmvWILi5yKha/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Wiethoofd op 01-03-2009 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-09 16:36
Toen ik gisteravond mijn monitor aan deed (2443BW) was er niets aan de hand. Maar na 5min in windows, kreeg ik ineens een groene verticale streep in beeld :( en die is niet weg gegaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.djzeec.nl/CC/Defect%20011k.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.djzeec.nl/CC/Defect%20014k.jpg

Iemand met dezelfde ervaring gehad met een samsung? Want na mijn idee bouwen ze toch kwaliteit.

[ Voor 16% gewijzigd door SoeperKees op 02-03-2009 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Gewoon dode pixels toch? 2 rijen.
Volgens mij las ik laatst in een review dat als je zoveel dode hebt, je het beste Samsung zelf kan bellen, omdat je dan gelijk een nieuwe krijgt aan je huis.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-09 16:36
yorkick schreef op maandag 02 maart 2009 @ 14:31:
Gewoon dode pixels toch? 2 rijen.
Volgens mij las ik laatst in een review dat als je zoveel dode hebt, je het beste Samsung zelf kan bellen, omdat je dan gelijk een nieuwe krijgt aan je huis.
Dit is een compleet verticale lijn pixels, dus niet je standaard dode pixels imo :)
Klopt dat adviseerde cool-prices mij ook. Dus ook meteen gedaan, en de reparatie afdeling van Samsung belt mij morgen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unixor schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 13:31:
[...]

*Toch maar even link voorkauwen: http://www.salland.eu/product/77609/samsung-wall-mount-t240-t260-zilver-aluminium-wmb2400t-en.html
Ik heb vanmiddag twee Samsung t240 (niet de HD-variant) binnengekregen. Tot nu toe zeer tevreden, alleen vraag ik me nou af of deze schermen op te hangen zijn. Zie wel twee kleine 'kraters' in de achterkant zitten, maar heb deze met een schroevendraaier niet door weten te drukken.

Heb bovenstaande link bekeken, maar dit schept ook niet bepaald concrete duidelijkheid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Verwijderd schreef op woensdag 04 maart 2009 @ 00:23:
Heb bovenstaande link bekeken, maar dit schept ook niet bepaald concrete duidelijkheid....
Allereerst welkom op GoT ;)

Verder hoop ik dat deze link wel licht in je duisternis kan scheppen.
Hier staat namelijk een lijst met alle VESA-mount afmetingen voor de huidige Samsung-schermen die je op zo'n mount kunt vastmaken. Ook staat er een lijstje welke je niet kunt monteren op een VESA-mount.
The following current monitors are not VESA wall mount compatible:
* T190
* T220
* T240
* T260
* T200HD
* T220HD
* 932GW
* 932BW
* 2032NW
* 2232GW
* 2232BW

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:

* Welke monitor moet ik kopen? (zie daarvoor <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452384">~~~[BBG aanschaf] Monitoren</a>)
* Problemen en simpele vraagjes. Dit is niet 'Het grote Samsung TFT Vragen & Problemen Topic'. Goede vragen/problemen zijn een eigen topic waard en de grote topics zijn niet de plaats om je simpele vraagjes te dumpen.
* Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld !"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan. Als je dan echt wat wilt toevoegen maak dan een review.

En meer van dergelijke reacties. Deze zijn in dit topic niet gewenst. Ook kunnen dergelijke posts door de mods verwijderd worden.

Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiële Waarschuwing opleveren !~~~[/html]