[TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic - Deel 8 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 116.826 views

Onderwerpen

Alle 54 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:08
MA_B schreef op woensdag 17 december 2008 @ 23:14:
Ik ben erg benieuwd hoe de 2343BW je bevalt, barzi, aangezien ik op zoek ben naar een 22" (of 23") scherm en zit te twijfelen tussen de 2343BW en de T220P

2343BW
positief:
de prijs, hoge resolutie, eenvoudig design
negatief:
niet-gangbare resolutie (ik ben erg benieuwd hoe dit uitpakt bij 1080p beelden en in games)

ondersteunt dit scherm 1:1 pixel mapping ivm de vreemde resolutie?
Even voor de duidelijkheid, deze monitor is niet 16:9 maar 16:10 toch? Kan je dan niet beter voor de 2343NW gaan, welke dus wel 16:9 is?

Ik zat namelijk zelf naar de 2243bw te kijken maar zag nu dus de 2343NW staan. Prijs is bijna hetzelfde, alleen niet in hoogte te verstellen en geen pivot functie. Maar dat is voor mij niet belangrijk. Kan alleen niets over de het scherm vinden. Geen goede review of wat dan ook over de kwaliteit over het beeld.

[ Voor 6% gewijzigd door ajampaniki op 21-12-2008 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MA_B
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-11-2022
Op de Nederlandse samsung-site staat inderdaad dat de 2343BW een 24" scherm met een resolutie van 1920x1200 is. maar zoals door Wiethoofd al werd gezegd, staan op enkele andere sites, zoals samsung duitsland dat het wel om het zelfde scherm gaat als de 2343NW, maar dan mét DVI.

ook hier hebben ze het steeds over deze resolutie, en hier zijn ook wat ervaringen te vinden met het scherm

mijn flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
MA_B schreef op zondag 21 december 2008 @ 14:41:
Op de Nederlandse samsung-site staat inderdaad dat de 2343BW een 24" scherm met een resolutie van 1920x1200 is. maar zoals door Wiethoofd al werd gezegd, staan op enkele andere sites, zoals samsung duitsland dat het wel om het zelfde scherm gaat als de 2343NW, maar dan mét DVI.

ook hier hebben ze het steeds over deze resolutie, en hier zijn ook wat ervaringen te vinden met het scherm
Op de duitse site staat het dus juist weer andersom: 2343NW wel dvi, 2343BW niet. NW hoge rest, BW lage res :S. Zijn wel lekker constant iig :S Op de

De belgische site maakt het helemaal mooi. Die mixed het lekker door elkaar. Hoge res met alleen dsub voor de NW, lage rez met dvi voor de BW. Maar eens even mailen naar samsung want er klopt geen tiet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ben er eindelijk over uit om niet te gaan wachten tot betaalbare LED schermen en heb gekozen om binnekort een Samsung 2443BW te gaan kopen.
Wat ik me nu eigenlijk nog af vraag is, wat men tegenwoordig nog denkt van pixelgarantie?
Zijn dode (sub)pixels nog steeds een veel voorkomende 'issue' van hedendaagse schermen?
Ik moet wel zeggen dat het me opvalt hoe weinig berichten ik hier het laatste half jaar op T.net over lees.

Ik weet wel dat ik me helemaal rot zou ergeren als er ook maar 1 dode subpixel op mijn vlamnieuwe scherm zou zitten.

Is de kans nog steeds zo groot?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedrock
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:59
Da_maniaC schreef op zondag 21 december 2008 @ 17:15:
Ben er eindelijk over uit om niet te gaan wachten tot betaalbare LED schermen en heb gekozen om binnekort een Samsung 2443BW te gaan kopen.
Wat ik me nu eigenlijk nog af vraag is, wat men tegenwoordig nog denkt van pixelgarantie?
Zijn dode (sub)pixels nog steeds een veel voorkomende 'issue' van hedendaagse schermen?
Ik moet wel zeggen dat het me opvalt hoe weinig berichten ik hier het laatste half jaar op T.net over lees.

Ik weet wel dat ik me helemaal rot zou ergeren als er ook maar 1 dode subpixel op mijn vlamnieuwe scherm zou zitten.

Is de kans nog steeds zo groot?
Ik heb 2 weken geleden een 2443BW gekocht zonder pixelgarantie en die bleek gelukkig ook niet nodig te zijn. De kans bestaat natuurlijk altijd dat je er een treft met dode pixels, als je dat helemaal wil uitsluiten moet je gewoon zorgen dat je pixelgarantie neemt of de monitor koopt waar je hem kunt ruilen (mycom), maar daar betaal je mijn inziens eigenlijk weer teveel geld voor.
Ik lees in de andere 2 reviews trouwens ook niet dat deze schermen dode pixels hadden.

it's a sign of the time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Ik heb toen ik me 19" scherm gekocht heb gewoon bij m'n bestelling gevraagd of ze het wilde controleren. Hebben ze gedaan en dus geen dode pixels. Kan ook zijn dat ze het alleen maar zeiden om mij tevreden te stellen. Heb hem toen bij 4launch gekocht volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 08:32
MA_B schreef op woensdag 17 december 2008 @ 23:14:
Ik ben erg benieuwd hoe de 2343BW je bevalt, barzi, aangezien ik op zoek ben naar een 22" (of 23") scherm en zit te twijfelen tussen de 2343BW en de T220P

2343BW
positief:
de prijs, hoge resolutie, eenvoudig design
negatief:
niet-gangbare resolutie (ik ben erg benieuwd hoe dit uitpakt bij 1080p beelden en in games)

ondersteunt dit scherm 1:1 pixel mapping ivm de vreemde resolutie?

T220P
positief:
hoge resolutie voor een 22" scherm, gangbare resolutie (geschikt voor HD)
negatief:
prijs, geen reviews te vinden

ps. De site van Samsung Nederland klopt gewoon van geen kanten, resolutie en helderheid zijn omgedraaid in de specificaties, dus ik denk niet dat ze uberhaupt naar je opmerking hebben gekeken.
Ik heb de 2343BW nu binnen, en bevalt me zeker goed. Het is dus wel een 16:9 scherm met als resolutie 2048 x 1152 (lekker hoog!). Verder kan die in pivot. Ook is die in hoogte verstelbaar en kantelbaar.
De Nederlandse Samsung site is dus niet correct!

Het scherm ondersteunt trouwens 1:1 pixelmapping, maar dit kun je ook gemakkelijk uitzetten (zodat het scherm alles uitrekt, wat niet de native resolutie heeft).
Al met al zeker tevreden dus, ook nog voor een mooie prijs (Max ICT). Heb niet zoveel hoeven bij te betalen vanaf mijn Samsung 205BW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 10:40
Ik wil 2 van deze schermen bestellen. Maar klopt het dat ik hiervoor dual-DVI kabels nodig hebben en dat deze niet inbegrepen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Bij mij was er wel een DVI Kabel bijgeleverd. Ik weet niet of die een dual link is (wat is dat?), maar het werkt allemaal perfect. Ook op de hoogste resolutie(native dus) en de lagere..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
Zat die in de doos erbij of kreeg je hem los erbij?

Hier kun je het verschil lezen en hoe je het kunt zien.

http://www.datapro.net/techinfo/dvi_info.html

[ Voor 51% gewijzigd door Brainstorm86 op 22-12-2008 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Die zat in de doos ;). Ik had er ook nog een kabel bijbesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
Nog een extra DVI kabel ? dus nu zit je met 2? :P kun je eens kijken op die site welke kabel erbij zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Brainstorm86 schreef op maandag 22 december 2008 @ 19:35:
Ik wil 2 van deze schermen bestellen. Maar klopt het dat ik hiervoor dual-DVI kabels nodig hebben en dat deze niet inbegrepen zijn?
Nou kheb geen idee hoe je het wil aansluiten, maar als je een videokaart hebt met 2 dvi uitgangen heb je gewoon 2 dvi kabels nodig, en die zitten netjes bij de monitor geleverd, samen met 2 d-sub kabels.

Even om zeker te zijn, dit is dus het scherm?
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/system/consumer/product/2008/12/01/ls23myzabcbedc/2343BW_dimage_TV_newer.JPG
en niet deze
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/system/consumer/product/2008/11/28/ls23myykbbedc/dimage_X.jpg
De onderste wordt op de nl samsung site namelijk aangegeven als de 2243NW, maar met de specs van de BW. Denk dat eigenlijk alleen het zijaanzicht anders is :P

Zou je trouwens eens de grote van het paneel op kunnen meten, dus de hoogte en breedte van het eigenlijk scherm zonder rand :P

[ Voor 39% gewijzigd door ajampaniki op 22-12-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
oke had gelezen dat alleen vga kabel erbij zou zitten en uiteraard heb ik twee dvi uitgangen

[ Voor 26% gewijzigd door Brainstorm86 op 22-12-2008 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
Net 2 besteld hoop maar dat de DVI kabels erbij zitten anders heb ik een probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
Dit mag toch eingelijk niet he?

Beste, Sinds 22-12-2008 heeft u een bestelling openstaan voor de Samsung TFT Monitor 2343BW 23", DVI (zwart). Momenteel beschikt onze standaard leverancier niet over een voorraad. Na overleg met de afdeling inkoop kunnen wij de Samsung TFT Monitor 2343BW 23", DVI (zwart) via een derde kanaal betrekken. Helaas wijkt de prijs voor de Samsung TFT Monitor 2343BW 23", DVI (zwart) wel af bij deze leverancier. Indien u wenst te switchen naar onze derde leverancier kunnen wij binnen 2 tot 3 werkdagen leveren voor een prijs van 202 euro per stuk. Het is uiteraard ook mogelijk te wachten tot de huidige leverancier weer kan leveren, helaas is deze levertijd niet bekend. Excuses voor het eventuele ongemak. Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Brainstorm86 schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:31:
Dit mag toch eingelijk niet he?

Beste, Sinds 22-12-2008 heeft u een bestelling openstaan voor de Samsung TFT Monitor 2343BW 23", DVI (zwart). Momenteel beschikt onze standaard leverancier niet over een voorraad. Na overleg met de afdeling inkoop kunnen wij de Samsung TFT Monitor 2343BW 23", DVI (zwart) via een derde kanaal betrekken. Helaas wijkt de prijs voor de Samsung TFT Monitor 2343BW 23", DVI (zwart) wel af bij deze leverancier. Indien u wenst te switchen naar onze derde leverancier kunnen wij binnen 2 tot 3 werkdagen leveren voor een prijs van 202 euro per stuk. Het is uiteraard ook mogelijk te wachten tot de huidige leverancier weer kan leveren, helaas is deze levertijd niet bekend. Excuses voor het eventuele ongemak. Met vriendelijke groet,
Hoezo kan dat niet? Je kan er zelf voor kiezen om het niet te doen. Wel beetje lullig van hun kant. Staat op hun website het product nog als "op voorraad" of niet? want als dat nu nog het geval is zou het wel een beetje krom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

ajampaniki schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 19:58:
[...]

Hoezo kan dat niet? Je kan er zelf voor kiezen om het niet te doen. Wel beetje lullig van hun kant. Staat op hun website het product nog als "op voorraad" of niet? want als dat nu nog het geval is zou het wel een beetje krom zijn.
Op mijn vorige werk was het zo dat je dit soort dingen makkelijk op kan vangen met de winstmarge.
Hierdoor kun je mooi je klanten tegemoet komen en bouw je een reputatie op als zaak met goede service. :)
(Eventueel maak je ze kenbaar dat de monitor in dat geval van een andere leverancier moet komen, maar zo weten de klanten wel dat er wat gedaan word voor ze).

Juridisch zou ik zo 1, 2, 3 niet weten hoe het zit met prijsafspraken maar als ik zo'n soort bericht krijg van een bedrijf waar ik producten bestel zou ik er persoonlijk meteen klaar mee zijn. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Da_maniaC op 24-12-2008 18:14 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Gisteren er op uit gegaan om een nieuwe scherm te kopen.
IK heb momenteel een Dell 24" maar wil graag dual schermen op andere applicaties op het 2e scherm kwijt te kunnen.

Uit eindelijk gezwicht voor de Samung 2343BW. Een redelijke prijs voor een scherm wat in hoogte verstelbaar is en standaard een lekker resolutie draait, te weten 2048x1152.

Helaas was er maar 1 scherm op voorraad (zal je net zien) dus een 2e moet nog volgen.

Er zit een cd bij met handleidingen in diversen talen en redelijk wat software zoals:

Magictune
Multiscreen > om een 2e/3e of meer schermen aan te sturen
MagicRotation > scherm kantelen
Natural Color Pro.

Al met al genoeg software om het scherm te beheren en in stellen om jouw wensen.
Ik heb er wel pixel garantie bij genomen... je weet het maar nooit en als je eenmaal zo'n dode pixel ziet let jer er steeds meer op. Gelukkig is deze pixel perfect.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 11:57:
Er zit een cd bij met handleidingen in diversen talen en redelijk wat software zoals:
[...]
Al met al genoeg software om het scherm te beheren en in stellen om jouw wensen.
De software die je nu noemt valt compleet via de driver van je grafische kaart te vervangen, roteren, kleurintensiteit etc. (evt ook via OSD). Multiscreen is een driverfeature en elke grafische kaart met 2 aansluitingen zal werken.

Een driver voor je scherm of de handleidingen staan wel op internet, maar het blijft altijd handig om de boel er bij te krijgen als deel van de service van Samsung.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• StanPC
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 22:22
Ik ben ook van een plan een T220HD of T240HD te kopen, even kijken wat ik nodig heb. Maar ik zag op de review van trustedreviews.com.dat de TV bijna precies dezelfde afstandsbediening heeft, als ik nu voor mijn digitale decoder heb.

Ik begreep een deel niet van de review:

'The good news continues when it comes to using the T220HD as a television. Analogue channels are perfectly acceptable, with a minimum of the noise you often get when watching standard definition content on an LCD monitor. With digital TV, the main challenge was realising there is a separate D.menu button above the volume and channel controls to set this up, which is somewhat counter-intuitive at best. Still, Samsung's tuner made the best of the channels, and channel guides were simple but attractive and responsive. Best of all, they allow you to continue viewing the channel you were on while accessing them - unlike Sky.'

Betekent dit dat hij al een digitale decoder heeft of wat ?:o Lijkt met sterk, nog nooit eerder van gehoord. Ik hoop wel dat het mogelijk is om met één afstandsbediening de TV/monitor en decoder te bedienen.

Heeft iemand ervaring met deze TV inclusief een samsung decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aqblue
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-09 23:43
Is er een rede waarom de 2243BW niet zo populair is? Het scherm heeft een verstelbare standaard, heeft geen glossy rand en kost ongeveer net zo veel als de 2253BW. Volgens de paar reviews is het een goed scherm, geen ghosting en goede beeldkwaliteit.

Komt het dan omdat het volgens Samsung een "office" monitor is in plaats van een gaming/entertainment scherm? Of omdat men een in hoogte verstelbare voet niet nodig vindt, en liever een glossy rand heeft?

Ik sta op het punt dit scherm te kopen, maar als iemand een rede heeft waarom de 2253BW een betere keuze zou zijn hoor ik het graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 16:32

Beaves

Usque ad Finem

Ik wil binnen nu en twee/drie weken een Samsung TFT kopen welke vooral gebruikt gaat worden voor het bewerken van foto's. Daardoor wil ik (als ik me goed ingelezen heb) voor een PVA scherm gaan. Echter zijn deze wel erg aan de prijs.

Is er intussen een Samsung met een TN scherm welke ook een betrouwbare kleurweergave biedt?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Even mijn respect voor de startpost er netjes, maar het viel mij op dat bij de '2x53BW serie' de review en pricewatch verschillen (beetje cross relatie verhaal) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
4Real schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:29:
Even mijn respect voor de startpost er netjes, maar het viel mij op dat bij de '2x53BW serie' de review en pricewatch verschillen (beetje cross relatie verhaal) :P
De PW links stonden inderdaad omgedraaid, inmiddels gefixt ;)

Ik zie nu ook dat hij bij de '2x32BW serie' verkeerd staat stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Laatst online: 18-02-2021
@ Topicstarter: ik zag vandaag in de nieuwe (Belgische) Makro en Carrefour folders een Samsung Syncmaster 2333HD (full hd) monitor in promotie staan. In de tweakers nieuwsberichten merk ik op dat samsung twee nieuwe monitoren aankondigde halverwege november, waarbij het 19" model meteen werd gelanceerd en het 23" model pas vanaf januari 2009. Misschien kan je deze twee schermen ook even mee opnemen in de topicstart? Ze zijn alleszins nog niet in de Pricewatch opgenomen..

(ik plande een t240 aan te kopen volgende maand, tot ik deze promotie zag..)

nieuws: Samsung voegt twee hd-monitoren aan productgamma toe

[ Voor 4% gewijzigd door CarLL op 29-12-2008 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Ik kan ze opnemen in de TS, maar dat gaat dan ten koste van wat oudere minder populaire modellen aangezien er anders te veel content voor die ruimte is.

Verder komen ze pas in de TS te staan als ze in de pricewatch staan en dus ook in Nederland te koop zijn, dus binnenkort even toevoegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
4Real schreef op maandag 29 december 2008 @ 12:29:
Vervelender nog: de 2253xx serie is precies uit de handel gegaan :| Hij lijkt de opvolger geweest te zijn van de 226BW (de 'goede' met S-panel), maar is nu weeral verdwenen. Althans, toch uit België en een stuk uit Zuid-brabant (NL) bij de winkels. Zeer vreemd en vervelend, was waarschijnlijk een iets té goed scherm ? :|

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03-2018
StanPC schreef op donderdag 25 december 2008 @ 20:32:
Betekent dit dat hij al een digitale decoder heeft of wat ?:o Lijkt met sterk, nog nooit eerder van gehoord. Ik hoop wel dat het mogelijk is om met één afstandsbediening de TV/monitor en decoder te bedienen.

Heeft iemand ervaring met deze TV inclusief een samsung decoder?
De TV bevat net zoals veel andere TVs een DVB-T tuner dus voor digitenne. We hebben hier ook een T240HD. Het is een nette machine en voor zijn prijs een heel aardig apparaat. De kwaliteit van de analoge tuner is acceptabel. Zelf hebben we er een HD-tuner op aangesloten en het beeld is prima. (In eerste instantie hadden we getest met een digitale SD-tuner en ook dan is het beeld acceptabel goed, hoewel ondertiteling niet heel mooi wordt uitgerekt). Daarnaast is het geluid erg blikkerig. Voor zijn prijsklasse een topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mizitras schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 01:52:
[...]

Vervelender nog: de 2253xx serie is precies uit de handel gegaan :| Hij lijkt de opvolger geweest te zijn van de 226BW (de 'goede' met S-panel), maar is nu weeral verdwenen. Althans, toch uit België en een stuk uit Zuid-brabant (NL) bij de winkels. Zeer vreemd en vervelend, was waarschijnlijk een iets té goed scherm ? :|
dus deze monitor is beter dan de 2233bw, beweer jij? Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn huidige 17" crt monitor met een dvi->vga converter op mijn nieuwe videokaart wordt het met 60hz toch wel heel erg beroerd kijken.

Ik ben nu dus al een aantal uurtjes aan het zoeken geweest. Andere merken vallen eigenlijk af. De iiyama heeft een doffe waas imo. En tja acer staat niet al te goed bekend wat betreft hun garantie. Merken als asus, benq en lg zijn waarschijnlijk ook erg goed, maar op een gegeven moment moet je toch ergens een scheidingslijn trekken. Aangezien ik over Samsung overal lovende berichten lees denk ik toch dat het deze gaat worden.

Ik zit nu te twijfelen tussen drie modellen. De 2233BW, 2253BW en T220. Er is gewoon echt heel weinig vergelijkingsmateriaal te vinden. Maar waar ik wel achter ben gekomen is dat het alle drie eigenlijk gewoon hele goede monitoren zijn.

Ik heb het idee dat de 2233bw en de t220 qua kwaliteit aan elkaar gelijk zijn. En dat de 2253bw daar net bovenuit steekt. Lees er namelijk meer positieve berichten/reviews over. Kan iemand dat bevestigen. Prijsverschil is hooguit een tientje tussen de verschillende monitoren.

De 2243bw wordt het overigens niet, deze schijnt een slechtere reactietijd te hebben en is vooral voor zakelijke doeleinden bedoeld. De in hoogte verstelbaarheid zie ik wel als een groot pluspunt, maar het design daarentegen valt me enorm tegen.

Enigzins een handige site http://www.digitalversus.com/article-358.html

Iemand die me kan helpen de knoop door te hakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-03-2018
Zelf heb ik geen ervaring met de 2233BW en 2253BW, maar wel met de T200 het kleinere broertje van de T220. Dit scherm ziet er mooi uit, maar ik ben niet heel erg te spreken over de beeldkwaliteit. Gebruikmakend van DVI flikkert het scherm nogal en met name delen met grote contrasten. Dit heeft te maken met 'dynamic contrast' wat samsung in het scherm heeft ingebouwd. Het komt er grofweg op neer dat ze de lichtsterkte van het backlight varieren met als doel het contrast op te rekken van bijvoorbeeld 1000:1 tot max 20000:1. Door met presets te rommelen en het contrast wat donkerder te zetten werd het wel minder, maar ik ben er nog niet uit hoe dynamic contrast echt uit te zetten is. Mogelijk hebben de andere twee modellen deze vreselijke functie niet.

Heeft iemand meer ervaring met het uitschakelen van dynamic contrast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De 226CW kan denk ik wel uit de TS (die er ver der prima uitziet), want hij is nog maar leverbaar bij 1 shop...

Verder ben ik me op het moment aan het orienteren op een nieuwe monitor. Ik heb nu nog een 930BF, maar wil graag naar een widescreen plaatje. 24 inch is me denk ik net te groot en bovendien dwingt de native reso me tot het kopen van duurdere videokaarten voor het gamen. Ik kijk nooit films op mijn pc, het enige wat ik doe is surfen, klein beetje webdesign, maar vooral veel gamen. Pixel mapping is voor mij een must, want ik speel ook oudere games en een opgerekt beeld is enorm storend.
qua aansluitingen gebruik ik alleen de DVI. Nou kwam ik uit op de T220, maar in de TS zie ik zo ongelooflijk veel modellen dat de bomen en het bos inelkaar zijn overgelopen. Zit er nou werkelijk verschil in met name de kleurweergave en backlight bleeding per model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Heb al vrij lang een Samsung Syncmaster 226BW (s-panel voor de nieuwsgierige), en wil hem nu eigenlijk aan me muur ophangen. Hoe gaat dit te werk met dit scherm, en wat voor wandsteun/muurbeugel raden jullie mij aan?

Edit: Eisen zijn verder niet groot, steun hoeft niet de mogelijkheid te hebben van positie te veranderen.

[ Voor 20% gewijzigd door Kn4kw0r5t op 31-12-2008 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
@ Ed_L: Pixelmapping op een computerscherm is onnodig, tegenwoordig zit in elke grafische driver van nvidia en ati de mogelijkheid om de aspectratio te behouden van spellen die niet op de native resolutie van het scherm gespeeld worden. Klinkt moeilijk, is het niet.

De 226CW is inderdaad 1 die wel uit het populaire schermen gedeelte kan, maar bij de reviews laat ik de goede t.net userreviews gewoon staan.

@ Kn4kw0r5t: VESA-mount, zoek daar eens op en kijk op Wikipedia: Flat Display Mounting Interface Mocht je toevallig bij een IKEA in de buurt wonen die hebben wel goed(kop)e mounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMrH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-08 22:57
Heeft iemand van hier ook last van het nare euvel dat het beeld op zwart blijft wanneer je bij je compu weggelopen bent en het scherm netjes uitgezet hebt. Daarna (zeg zo'n 2 uur later) weer het scherm aan maar dan blijft de boel op zwart staan?! Met no input signal als melding.
Ik heb er een analoge 17" naast staan en die geeft wel gewoon beeld...

De enige oplossing is de PC volledig herstarten waardoor het scherm weer wat andere data van de ingang krijgt??

Verder is de T260HD een geweldig scherm: ik gebruik hem als primaire PC monitor via de DVI.

The box said 'requires Windows 95 or better', so I installed Linux...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft hier iemand een 305T Plus?

Ik zou graag wat ervaringen met dit scherm horen, en ook willen weten of HDCP op de DVI poort ondersteunt wordt of niet - daar zijn namelijk nogal wat tegenstrijdige berichten op het internet over te vinden.

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thunderbird2k schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 13:07:
Zelf heb ik geen ervaring met de 2233BW en 2253BW, maar wel met de T200 het kleinere broertje van de T220. Dit scherm ziet er mooi uit, maar ik ben niet heel erg te spreken over de beeldkwaliteit. Gebruikmakend van DVI flikkert het scherm nogal en met name delen met grote contrasten. Dit heeft te maken met 'dynamic contrast' wat samsung in het scherm heeft ingebouwd. Het komt er grofweg op neer dat ze de lichtsterkte van het backlight varieren met als doel het contrast op te rekken van bijvoorbeeld 1000:1 tot max 20000:1. Door met presets te rommelen en het contrast wat donkerder te zetten werd het wel minder, maar ik ben er nog niet uit hoe dynamic contrast echt uit te zetten is. Mogelijk hebben de andere twee modellen deze vreselijke functie niet.

Heeft iemand meer ervaring met het uitschakelen van dynamic contrast?
Wel vreemd want ik zie dat probleem eigenlijk nergens terugkomen. Dynamic contrast schijn je in het menu te kunnen uitschakelen.

Op het moment ben ik erg aan het twijfelen tussen een 1680x1050 en 1900x1200 scherm. Aan de ene kant neig ik naar de lagere resolutie vanwege het gamen. Ik bedoel het verschil zit hem alleen in de perfomance, op zulke hoge resoluties niet meer in de kwaliteit.

Waar het mij vooral om gaat hoe ziet de windows desktop eruit op 1680x1050. Vooral voor school is het vaak erg handig meerdere windows naast elkaar te openen, maar is dat op 1680x1050 al enigzins mogelijk en leesbaar. Zou iemand hiervan een foto/screenshot kunnen maken??

Wat betreft het model heb ik me erbij neergelegd. Het wordt gewoon een samsung, vanwege zijn driejarige garantie. Welk model van samsung het dan precies wordt, daar zit wat ik zoal gelezen heb weinig verschil in. Na kalibratie is elk scherm aan elkaar gelijk ( www.digitalversus.com ). En verschil in reactietijd is verwaarloosbaar, tenzij dat echt een breekpunt voor je is. Maar mijn ervaring is dat 5ms en lager prima voldoet in spellen. Ik ga nu dus gewoon het model kiezen wat naar mijn idee er het mooiste uit ziet. Dat gaat de T220 of 2233BW worden of anders de 2433BW.

Maar nogmaals zou iemand misschien wat plaatjes van zijn desktop kunnen plaatsen met daarop wat windowtjes geopend zoals excel enz. Op www.imageshack.us kunnen ze zonder problemen worden geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Verwijderd schreef op vrijdag 02 januari 2009 @ 12:21:
Maar nogmaals zou iemand misschien wat plaatjes van zijn desktop kunnen plaatsen met daarop wat windowtjes geopend zoals excel enz.
Waarom bekijk je de reviews niet van mensen hier op tweakers.net; ik heb een screenshot met 2x 226BW naast elkaar; ik kan evt ook wel een doen met m'n msn-schermen open, daar kan je prima rechts je hoofdvenster open hebben en links er van je gesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
Om even terug te komen op de Samsung Syncmaster 2333HD:

In de huidige (Belgische) Carrefour folder vind je deze monitor voor €249 (ipv €279). In de nieuwssectie (artikel uit november) echter staat dat het 19" model € 279 kost. Versta ik dit dan nou goed dat het 23" model de prijs heeft gekregen van het 19" model? Ook lees ik op het forum van Tones (Belgische (web)winkel) dat Samsung gebruikt maakt van 2 productreeksen, waarbij de goedkopere reeks (Carrefour, Makro, ...) geen gebruik maakt van Samsung schermen, maar kwalitatief mindere schermen, etc.

Klopt dit verhaal of praat men hier slechts voor eigen winkel? Hoewel de Carrefour prijs er ongelooflijk aantrekkelijk uitziet (als student zijnde die vnl gamed + beeld/hd videobewerking) kies ik dan toch liever voor €50 of duurder uit een bekende winkel uit de buurt. Ons huidige medion 17" tft heeft de voorbije 6 jaren steeds keurig gewerkt, maar er moet maar eens iets aankomen. Dan rij ik toch liever tot Tones of andere winkel uit de buurt dan even uitleg te gaan vragen aan Carrefour personeel (niets tegen die lui..)

edit: typfout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:11

nFo

Lijkt mij een mooi scherm 1080P / 2x HDMI
De Samsung 933HD kost hier circa € 200,-
http://geizhals.at/eu/a393508.html

Dus: €249 - €279 kan wel kloppen voor 23 inch, 2333HD

nieuws: Samsung voegt twee hd-monitoren aan productgamma toe

nieuws: Samsung introduceert vijf nieuwe Syncmaster-lcd's

nieuws: Samsung introduceert qwxga-scherm

[ Voor 111% gewijzigd door nFo op 03-01-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFAMLK
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 15:44
Ik heb uiteindelijk de keuze gemaakt voor de 2053bw en GEEN spijt. Iedereen die twijfelt, ik zeg, kies de nieuwste lijn (53). Ik kom van de Samsung 970p en deze is een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
Ik ben van plan 2x een Samsung T240 aan te schaffen. Heb nu al een tijdje een 226BW voor mijn PC + Xbox 360 maar wil overstappen op wat groters + Full HD (hij heeft 1op1 pixelmapping right? En anders met zwarte randjes).

Me zus werkt bij de MM Deventer dus ik kan ze daar krijgen met 20%, weet alleen niet wat ze daar kosten en me zus is daar pas over een tijdje weer. Weet iemand toevallig wat ze daar kosten? Dan weet ik ook of 't de moeite waard is om te wachten in vergelijking met de prijzen bij webshops. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
nFo schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 18:03:
Lijkt mij een mooi scherm 1080P / 2x HDMI
De Samsung 933HD kost hier circa € 200,-
http://geizhals.at/eu/a393508.html

Dus: €249 - €279 kan wel kloppen voor 23 inch, 2333HD
Ik vind wat vreemd dat ik de 2333HD enkel op de Oostenrijkse Samsung website kon terugvinden (at = oostenrijk, toch?).. Nu zit ik sterk te twijfelen tussen de 2333HD en de T240HD gezien de specificaties redelijk gelijk lopen. Ik had de 2333HD vorige week maandag in de Belgische Carrefour reclamefolder gezien en was sterk aangetrokken tot het lage prijskaartje (€ 249)!! Alleen zou ik nu nooit een pc scherm in een supermarkt kopen.. Bij mijn favoriete pc winkel (Tones, Heist op den Berg) staat de T240HD voor € 399, bij Forcom Antwerpen slechts voor € 349. Gezien Tones een "laagste prijs garantie" hanteert, hoop ik dat ze hun prijs nu ook zullen laten zakken tot € 349..

Vraag is of het de moeite loont € 70 meer betalen voor 2,54 cm grotere schermoppervlakte..

Ivm de T240HD:
bij m'n Pinnacle dvb-t usb stick zat een proggie bij waarmee je digitale tv-signalen kon opnemen, hoe gaat dit precies in zijn werk bij de T240HD? In Belgie kan je er gratis alle VRT kanalen mee ontvangen (Eén, Canvas, Ketnet) samen met een aantal radiozenders. Zou zeer handig zijn om af en toe iets op te nemen, gezien de Belgacom TV decoder niet toe laat opgenomen materiaal te exporteren... :'(

[ Voor 3% gewijzigd door CarLL op 04-01-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
CarLL schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:12:
Vraag is of het de moeite loont € 70 meer betalen voor 2,54 cm grotere schermoppervlakte..
Type2333HDT240HD
Afmeting23"24"
Resolutie1920*10801920*1200
Aspect-ratio16:916:10
Totaal aantal pixels2.073.6002.304.000
Prijs*± 279± 349
* De door jou vermeldde prijzen

Als het hoofddoel TV-kijken is, is de 2333HD de winnaar qua aspect ratio. Als het hoofddoel aan de pc is en er een zo groot mogelijk beeldoppervlak beschikbaar moet zijn is de T240HD de winnaar met 230.400 meer pixels. En qua prijs is de 2333HD dus wel de beste. Je moet dus naar het design gaan kijken en naar de aansluiting die elk scherm heeft en welke je wilt gaan gebruiken.

* even de tabel aangepast aan de hand van de post van Dothan

[ Voor 10% gewijzigd door Wiethoofd op 04-01-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Is de Samsung Syncmaster 2343BW nou de 2333HD zonder tv functie?

[ Voor 32% gewijzigd door Reticulum op 04-01-2009 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
haagseblowin schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:52:
Is de Samsung Syncmaster 2343BW nou de 2333HD zonder tv functie?
De 2343BW heeft een resolutie van 2048X1152 en de 2333HD heeft een resolutie van 1920X1080

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
En heeft de T240 nou interne speakers? Hij heeft wel een 3.5mm audio aansluiting en tevens ook optisch, maar of hij ook echt speakertjes heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
Wiethoofd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:48:
[...]

Type2333HDT240HD
Afmeting23"24"
Resolutie1920*10801920*1200
Aspect-ratio16:916:10
Totaal aantal pixels2.073.6002.304.000
Prijs*± 279± 349
* De door jou vermeldde prijzen

Als het hoofddoel TV-kijken is, is de 2333HD de winnaar qua aspect ratio. Als het hoofddoel aan de pc is en er een zo groot mogelijk beeldoppervlak beschikbaar moet zijn is de T240HD de winnaar met 230.400 meer pixels. En qua prijs is de 2333HD dus wel de beste. Je moet dus naar het design gaan kijken en naar de aansluiting die elk scherm heeft en welke je wilt gaan gebruiken.

* even de tabel aangepast aan de hand van de post van Dothan
Dank je wel Wiethoofd, voor het mooie overzicht!

"pc-gebruik" is het hoofddoel en "tv-kijken" beschouw ik als een welkgekomen extra gezien ik verre van tevreden ben over mijn Pinnacle Hybrid Pro tv-stick en er met de Belgacom TV decoder slechts kan worden opgenomen (op een 40gb wd harde schijfje...). Ik las ergens dat "16:9 monitoren" de nieuwe standaard zullen worden in de toekomst, hoewel ze minder beeldoppervlakte leveren. Zoveel verschil verschil tussen een 16:9 en 16:10 beeld, lijkt er me niet te zijn, ofwel? Buiten dat bij 16:10 je beeld wat wordt uitgerekt; toch?

Ik dacht trouwens dat beide schermen zowat dezelfde aansluitingen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenkelMi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-02 10:17
[/quote]
Kn4kw0r5t schreef op zondag 04 januari 2009 @ 15:11:
Ik ben van plan 2x een Samsung T240 aan te schaffen.
Me zus werkt bij de MM Deventer dus ik kan ze daar krijgen met 20%, weet alleen niet wat ze daar kosten en me zus is daar pas over een tijdje weer. Weet iemand toevallig wat ze daar kosten? Dan weet ik ook of 't de moeite waard is om te wachten in vergelijking met de prijzen bij webshops. Bedankt!
bij http://www.forcom.be/ staat de T240HD aan € 349. de T240 is 329. Voor die 20 euro extra heb je er wel TV en speakertjes bij.
Heb zaterdag de T220HD à 249 gekocht (véél goedkoper dan ergens anders, ook in Ollandse webshops)
Heb niets van blackbleeding of tuuten ofzo, wel iets raars: mijn muispijltje verdwijnt rechts enkele cm uit beeld. Weet niet goed hoe ik dit moet aanpassen. Links is 't ok
Michel

[ Voor 39% gewijzigd door noenkelMi op 05-01-2009 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
noenkelMi, controleer je resolutie eens :Y) Maak tevens eens een screenshot als je muis rechts helemaal uit beeld staat en controleer vervolgens de resolutie van het screenshot en check of je misschien per ongeluk een tweede scherm hebt ingeschakeld (mocht dit mogelijk zijn) waardoor hij denkt dat hij naar het tweede scherm moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
Heb zojuist mijn 2x 2343bw schermen binnengekregen maar ik krijg de resolutie niet op 2048x1152 via DVI op mijn g-force 7800GT heb ik hier dan toch dual link kabels voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Misschien een driver update? De driver van het scherm zelf installeren is ook altijd handig, en lukt het wel met 1 scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
Heb de laatste g-force drivers en tevens drivers van het scherm geïnstalleerd maar wil niet werken. Met 1 scherm ook niet. Met vga kabels krijg ik wel de max resolutie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Brainstorm86 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 19:53:
Met 1 scherm ook niet. Met vga kabels krijg ik wel de max resolutie
Lang leve de nvidia control panel:
Klik voor groot/origineel
Plaats eens een vinkje bij het rood om'cirkelde' gedeelte en kijk of de 16:9 resoluties tevoorschijn komen of vallen te forceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
Helaas werkt dit ook niet krijg storend beeld als ik zelf 2048x1152 aangeef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Voor bovenstaand probleem zou ik toch even een apart topic openen hier in Videokaarten & Beeldschermen. Eventueel proberen op een andere grafische kaart of gewoon via D-Sub aansluiten is de kortste klap. Je zou eventueel meuk: Powerstrip 3.84 build 640 nog kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:25

delorean7

Let's take the Aston toni

Ik ben op zoek naar een 22" of 24" scherm uitgerust met PVA/MVA of IPS technologie en het liefst een 16:9 resolutie verhouding. Op basis van verschillende reviews op o.a. prad.de kom ik eerlijk gezegd eerder uit bij de LP2275w of LP2475w (helaas beiden 16:10) dan bij de Samsung schermen.

Misschien een wat vreemde vraag in een samsung topic, maar wat zou volgens jullie een gelijkwaardig of beter scherm zijn dan bovengenoemden? Volgens de pricewatch en de activiteit op dit forum zijn er meer mensen een voorstander van de samsung schermen dan de HPs - en volgens mij miss ik the point zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenkelMi
Wiethoofd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 17:04:
noenkelMi, controleer je resolutie eens :Y) Maak tevens eens een screenshot als je muis rechts helemaal uit beeld staat en controleer vervolgens de resolutie van het screenshot en check of je misschien per ongeluk een tweede scherm hebt ingeschakeld (mocht dit mogelijk zijn) waardoor hij denkt dat hij naar het tweede scherm moet gaan.
hmmmm...
resolutie is zoals aangeraden: 1680 bij 1050
screenshot toont idd een tweede beeld (mijn originele buroblad)
heb nu een beetje zitten knoeien met de de gegevens in aparaatbeheer en mijn oude scherm stond er nog op.
Nu werkt het OK (vond het wel ambetant dat mijn muispijl telkens verdween)
bedankt Wiethoofd!

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
delorean7 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:49:
Ik ben op zoek naar een 22" of 24" scherm uitgerust met PVA/MVA of IPS technologie en het liefst een 16:9 resolutie verhouding. Op basis van verschillende reviews op o.a. prad.de kom ik eerlijk gezegd eerder uit bij de LP2275w of LP2475w (helaas beiden 16:10) dan bij de Samsung schermen.

Misschien een wat vreemde vraag in een samsung topic, maar wat zou volgens jullie een gelijkwaardig of beter scherm zijn dan bovengenoemden? Volgens de pricewatch en de activiteit op dit forum zijn er meer mensen een voorstander van de samsung schermen dan de HPs - en volgens mij miss ik the point zeg maar ;)
Samsung speelt gewoon goed in op wat de meeste mensen willen. Niet te duur een flashy uiterlijk en goede prestaties. De monitoren die jij opnoemt zijn eigenlijk voor een heel ander publiek (beroeps professionals zoals ontwerpers en hele kritische mensen). Samsung maakt een hele hoop monitoren met een relatief goedkoop TN-scherm, voor de meeste goed genoeg. Samsung heeft wel schermen uit de betere klasse, dan kun je het best even op de samsung site kijken en je daar oriënteren. Je komt dan net als bij de modellen die je noemde weer in een veel hogere prijsklasse terecht. Veel zul je hier niet van horen omdat ze zo veeeeellll verschillende soorten monitors maken en er niet zoveel 22" PVA/MVA of IPS op de markt zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Reticulum op 06-01-2009 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenkelMi
nu heb ik nog een vraagje:
wanneer mijn scherm (T220HD) uitgeschakeld is, begint na een tijdje de rode led te flikkeren, ik kan dat maar niet uitschakelen. Iemand een idee?
merci
Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen met de keuze 2493 HM en 2343BW? Ik kan niet echt tot een keuze komen. Ik gebruik het voor normaal kantoorgebruik en gamen. Prijs is geen issue. Van de Nederlandse Samsung site wordt ik ook niet veel wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 17:18:
Kan iemand mij helpen met de keuze 2493 HM en 2343BW? Ik kan niet echt tot een keuze komen. Ik gebruik het voor normaal kantoorgebruik en gamen. Prijs is geen issue. Van de Nederlandse Samsung site wordt ik ook niet veel wijzer.
Wat dacht je van reviews zoeken en lezen? Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/smile.gif Hint: anandtech.com.

[ Voor 13% gewijzigd door Da_maniaC op 07-01-2009 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik al gelezen, maar daarin mis ik het vergelijk met de 2343BW, want daar ging het mij om. Dus hoop ik hier nog wat te horen/lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 20:13
Kn4kw0r5t schreef op zondag 04 januari 2009 @ 18:03:
En heeft de T240 nou interne speakers? Hij heeft wel een 3.5mm audio aansluiting en tevens ook optisch, maar of hij ook echt speakertjes heeft?
Um nee, hij heeft geen speakers. Alleen de HD versie wel..

oja, btw, oud nieuws, maar misschien leuk voor de TS. Ik heb een tijdje geleden, (sommigen misschien al gelezen) een review op tweakers van de T240HD gepost.. Dus ideeetje om hem ertussen te zetten?

[ Voor 23% gewijzigd door FikkieHo op 08-01-2009 12:26 ]

Vliegtuigjes bouwer - i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antal72
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-08 19:39
Hoi, hoop dat iemand van hier me kan adviseren...

Ik wil graag een 2343BW voor op mn pctje. Been geen harcore gamer, maar doe wel wat aan beeldbewerken enzo. Mn pctje heeft geen geweldige videokaart.. (onboard op t moederbord geloof ik zelfs, pc is compaq sr5255)

Vraagje nu is, trekt zomaar elke videokaart de resolutie van dit scherm? Of kan ik voor een verassing komen te staan, dat mn pctje t allemaal niet trekt?

Wil eind van de zomer een nieuwe pc gaan aanschaffen, en wilde alvast dit scherm gaan kopen.. Het lijkt me een beetje zonde als ik eerst een andere videokaart zou gaan moeten kopen erin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
FikkieHo schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 12:23:
oja, btw, oud nieuws, maar misschien leuk voor de TS. Ik heb een tijdje geleden een review op tweakers van de T240HD gepost.. Dus ideeetje om hem ertussen te zetten?
Hij staat er inmiddels tussen hoor ;)
Antal72 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:24:
Ik wil graag een 2343BW voor op mn pctje. Been geen harcore gamer, maar doe wel wat aan beeldbewerken enzo. Mn pctje heeft geen geweldige videokaart.. (onboard op t moederbord geloof ik zelfs, pc is compaq sr5255)

Vraagje nu is, trekt zomaar elke videokaart de resolutie van dit scherm? Of kan ik voor een verassing komen te staan, dat mn pctje t allemaal niet trekt?
Ik heb laatst een 22" bij iemand op een oldschool onboard videokaart aangesloten, maar ho maar dat die 16:9 of 16:10 resoluties ondersteunde, dus kijk of je hem in een winkel in de buurt kunt halen en kan regelen dat je hem terug kunt bregen en omruilen als de resolutie niet ondersteund wordt. De nieuwere schermen met de 16:9 resolutie zijn op de nieuwere kaarten als het goed is wel ondersteund, maar zie ook: Brainstorm86 in "[TFT] Samsung Nieuws & Discussie Topic - Deel 8"

[ Voor 60% gewijzigd door Wiethoofd op 08-01-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antal72
Thx voor je antwoord!
Ik heb laatst een 22" bij iemand op een oldschool onboard videokaart aangesloten, maar ho maar dat die 16:9 of 16:10 resoluties ondersteunde,
Oldschool videokaart.. hoe oud was die pc? Mijn pctje is pas net een jaar oud namelijk.
Tip had ik ook al aan gedacht, alleen zijn ze online een stuk voordeliger dan bij mij in de buurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Antal72 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 15:57:
Oldschool videokaart.. hoe oud was die pc? Mijn pctje is pas net een jaar oud namelijk.
Tip had ik ook al aan gedacht, alleen zijn ze online een stuk voordeliger dan bij mij in de buurt..
Je moet zelf even kijken wat voor onboard grafische kaart je hebt, als het goed is is dit mogelijk met meuk: Gpu-z 0.3.1 en de computer was zo'n 4 jaar oud, Socket A en AGP moederbord, maar zelfs op nieuwere kaarten (zie de reactie die ik linkte) gaat het soms fout als je ze digitaal aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antal72
Wiethoofd schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 16:05:
[...]

Je moet zelf even kijken wat voor onboard grafische kaart je hebt, als het goed is is dit mogelijk met meuk: Gpu-z 0.3.1 en de computer was zo'n 4 jaar oud, Socket A en AGP moederbord, maar zelfs op nieuwere kaarten (zie de reactie die ik linkte) gaat het soms fout als je ze digitaal aansluit.
Is een NVIDIA GeForce 8500 GT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:03

Mach

[END]Avengers

barzi schreef op maandag 22 december 2008 @ 14:24:
[...]

Ik heb de 2343BW nu binnen, en bevalt me zeker goed. Het is dus wel een 16:9 scherm met als resolutie 2048 x 1152 (lekker hoog!). Verder kan die in pivot. Ook is die in hoogte verstelbaar en kantelbaar.
De Nederlandse Samsung site is dus niet correct!
Nu raak is toch wel ernstig in verwarring. Volgens Informatique (waar dit scherm in de aanbieding is), heeft dit scherm een resolutie van 1900 bij 1200. Zie onderstaand mailtje dat ik vanochtend kreeg.

"Beste heer Van Bragt,

De 651707 Samsung 2343BW 23 betreft een resolutie van 1920 bij 1200.

Mochten wij u nog ergens mee van dienst kunnen zijn, dan horen we dat natuurlijk graag.

Met vriendelijke groet,
Informatique computers en componenten BV"

Wat is het nou ?

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Mach schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 10:59:
Volgens Informatique heeft dit scherm een resolutie van 1900 bij 1200.
[...]
Wat is het nou ?
Dothan schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:00:
De 2343BW heeft een resolutie van 2048X1152 en de 2333HD heeft een resolutie van 1920X1080
Brainstorm86 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 18:54:
Heb zojuist mijn 2x 2343bw schermen binnengekregen maar ik krijg de resolutie niet op 2048x1152 via DVI op mijn g-force 7800GT heb ik hier dan toch dual link kabels voor nodig?
Hij is wel degelijk 2048*1152.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
Jup 2048x 1152 Let wel op je krijgt een single-link DVI kabel meegeleverd waar je niks mee kunt. Je hebt een dual-link nodig om de max resolutie te behalen via DVI. Ik zit nog te wachten op mijn kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Valt me toch tegen van Informatique. Heb ze nog maar eens om opheldering gevraagd.

Ben wel bijzonder geinteresseerd in deze monitor, maar ik wil hem eerst live zien, om te kijken of de lettertjes niet te klein worden op deze resolutie.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
Brainstorm86 schreef op maandag 05 januari 2009 @ 20:03:
Helaas werkt dit ook niet krijg storend beeld als ik zelf 2048x1152 aangeef
Heb je een dual-link DVI kabel gebruikt zoals hierboven te lezen?

Zowel de 2343BW als de 2343NW hebben een resolutie van 2048×1152. De verschillen die ik direct zie is dat de NW niet in hoogte verstelbaar is en ook niet beschikt over een DVI aansluiting.

[ Voor 34% gewijzigd door Jay-B op 12-01-2009 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
Ik heb dual-link DVI kabels besteld want krijg de native resolutie met de meegeleverde DVI kabels niet voor mekaar. Iemand anders hier wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 21:47
Heeft iemand enig idee wat er met de T220P aan de hand is? Die lijkt bij de bekendere webwinkels ineens niet meer leverbaar. Bij salland is hij uit het assortiment, bij azerty staat er 'niet meer leverbaar' en bij informatique hebben ze geen voorraad. :?

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Jay-B schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:58:
[...]

Heb je een dual-link DVI kabel gebruikt zoals hierboven te lezen?

Zowel de 2343BW als de 2343NW hebben een resolutie van 2048×1152. De verschillen die ik direct zie is dat de NW niet in hoogte verstelbaar is en ook niet beschikt over een DVI aansluiting.
Informatique blijft volharden dat de 2343BW een 1900*1200 resolutie heeft.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainstorm86
BULL-shit geloof mij nou maar onder vga haal ik wel 2048x1152

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 21:47
VGA ... :+

dat is een analoog signaal. Dat wordt dan door het scherm omgezet naar een digitaal signaal en dan omlaag geschaald naar de resolutie die hij wel aan kan. In theorie zou je ook een resolutie van 8000x5000 aan moeten kunnen (maar dat trekt je DAC van je grafische kaart waarschijnlijk niet ;) )

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 12:10
noenkelMi schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 11:58:
nu heb ik nog een vraagje:
wanneer mijn scherm (T220HD) uitgeschakeld is, begint na een tijdje de rode led te flikkeren, ik kan dat maar niet uitschakelen. Iemand een idee?
merci
Michel
Zou je niet kunnen proberen alle Lichteffecten uit te zetten? en de Lichtsterkte op 0 te zetten?

Ik heb ook een variant op jou beeldscherm (T240HD) en die gaat nadat ik tv gekeken heb, na een half uur nog een keer aan, maar dan alleen het geluid van de tv, geen beeld, en na 30 sec. gaat hij weer uit. heel apart. Ben er sinds ik hem heb al 4x wakker van geworden xD.

[ Voor 14% gewijzigd door n41r0j op 12-01-2009 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 14:56
Nog deze maand gaat LG de M237WD introduceren, ben benieuwd hoe deze in vergelijking met de T240HD zich staande kan houden.

(vrijwel evenveel aansluitingen en ook een ingebouwde tuner)
Die ene inch verschil zie ik dan even buiten beschouwing gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drZymo schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:22:
Heeft iemand enig idee wat er met de T220P aan de hand is? Die lijkt bij de bekendere webwinkels ineens niet meer leverbaar. Bij salland is hij uit het assortiment, bij azerty staat er 'niet meer leverbaar' en bij informatique hebben ze geen voorraad. :?
Geen idee, ik heb een 2493HM besteld op 2 januari met als voorraadstatus :1 - 3 werkdagen (voorradig bij de leverancier) Tot nu toe is deze nog niet gearriveerd bij de webwinkel. Ook bij andere webwinkels zou deze destijds via de leverancier beschikbaar zijn, nu nergens meer.
Heeft iemand meer informatie? Zou er een opvolger klaar staan of loopt de productie achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
Mach schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:36:
[...]

Dat komt waarschijnlijk omdat zij de info klakkeloos van de Nederlandse samsung site hebben overgenomen. De Franse versie van de Samsung site is qua informatie veel correcter

[ Voor 26% gewijzigd door Jay-B op 13-01-2009 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenkelMi
Jorian29 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 17:14:
[...]

Zou je niet kunnen proberen alle Lichteffecten uit te zetten? en de Lichtsterkte op 0 te zetten?

Ik heb ook een variant op jou beeldscherm (T240HD) en die gaat nadat ik tv gekeken heb, na een half uur nog een keer aan, maar dan alleen het geluid van de tv, geen beeld, en na 30 sec. gaat hij weer uit. heel apart. Ben er sinds ik hem heb al 4x wakker van geworden xD.
hmm, bedankt, zal ik eens proberen
maar dat van jou is nog raarder (ik gebruik de mijne niet als TV, want die tv staat achter me.
merci
Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heras
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 21:43
Mach schreef op maandag 12 januari 2009 @ 15:36:
[...]

Ik heb mijn 2343BW sinds maandag staan en met de meegeleverde DVI kabel werkte mijn PC direct netjes in 2048*1152 /60 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenkelMi
noenkelMi schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 23:49:
[...]

hmm, bedankt, zal ik eens proberen
maar dat van jou is nog raarder (ik gebruik de mijne niet als TV, want die tv staat achter me.
merci
Michel
is jammer genoeg niet gelukt, de led blijft flikkeren

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry Tower
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 03:02
Beste mensen, ik ben een opmerkelijke samsung monitor tegengekomen de cx-2233GW. Een witte. Aangezien ik nog zo'n mooie witte macbook heb staan, zou ik dit scherm wel graag aanschaffen (of een ander wit scherm). Nu, ik zie dat dit ding enkel in Korea gereleased is?? Iemand op de hoogte of Samsung hem hier ook zou leveren? Met dank

System 1: Q6600 Asus P5N-E Geforce 8800 GTS 4 GB Ram 640 GB || System 2: imac early 2010 i7 2.93Ghz 4GB 27inch || mobile: macbook early 2007 2GHz 2GB/320GB * Sony P200 * Nokia 6230i/Nokia 6500/Nokia E52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik wil graag een Samsung T220 kopen om voornamelijk mijn ps3 op aan te sluiten. Nu vraag ik me af of dit wel een verstandige keuze is. Er zit geen 1:1 pixelmapping op en hij is natuurlijk niet HD. Kan ik beter doorsparen voor een t220hd? Of merk je er in de praktijk niet veel van?
Moet ik verder nog een dvi->2xdvi splitter eropzetten zodat ik mijn ps3 (icm hdmi->dvi kabel) en pc tegelijk aan kan sluiten? Of kan ik ook een dvi->dvi + Hdmi kabel en dan mijn ps3 (icm hdmi kabel) en pc aan sluiten?

[ Voor 28% gewijzigd door MuSeLive op 18-01-2009 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
Zojuist een T240 besteld voor gebruik met PC en Xbox 360. Xbox wil ik via HDMI, ik weet dat de monitor een 3.5mm jack out heeft. Is het dan dus zo, dat wanneer ik de Xbox via HDMI aansluit ik een jack kabeltje van me speakerset op de monitor doe het inkomende geluid vanaf de Xbox direct daarheen gaat?
MuSeLive schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:15:
Ik wil graag een Samsung T220 kopen om voornamelijk mijn ps3 op aan te sluiten. Nu vraag ik me af of dit wel een verstandige keuze is. Er zit geen 1:1 pixelmapping op en hij is natuurlijk niet HD. Kan ik beter doorsparen voor een t220hd? Of merk je er in de praktijk niet veel van?
Moet ik verder nog een dvi->2xdvi splitter eropzetten zodat ik mijn ps3 (icm hdmi->dvi kabel) en pc tegelijk aan kan sluiten? Of kan ik ook een dvi->dvi + Hdmi kabel en dan mijn ps3 (icm hdmi kabel) en pc aan sluiten?
Beiden hebben een resolutie van 1680x1050, dus full hd zijn ze beiden niet.

[ Voor 53% gewijzigd door Kn4kw0r5t op 18-01-2009 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
MuSeLive schreef op zondag 18 januari 2009 @ 20:15:
anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Ik zou gewoon hdmi gebruiken voor je ps3 en dvi voor je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
FikkieHo schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 09:08:
Ik zou gewoon hdmi gebruiken voor je ps3 en dvi voor je pc.
Ik heb geen hdmi ingang in mijn monitor. of bedoel je dus zo'n splitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FikkieHo
Nou ja, dat dus eigenlijk, maar ik weet niet of zo'n dvi >> dvi + hdmi bestaan (qua betaalbare prijs).. Hm.. maar anders is idd een dvi splitter de enige optie.

Vraagje: waarom haal je niet een t240? Dan profiteer je gelijk van HD voor je ps3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
Vraagje voor de eigenaren van de 2343BW: kan de monitor van z'n statief geschroefd worden zodat ie op een wandsteun vast gemaakt kan worden? Op de samsung site staat van wel, maar dies dus niet zo betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
ajampaniki schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 17:04:
Vraagje voor de eigenaren van de 2343BW: kan de monitor van z'n statief geschroefd worden zodat ie op een wandsteun vast gemaakt kan worden?
Tegenwoordig heeft elke Syncmaster een VESA-mount (Zie ook: Wikipedia: Flat Display Mounting Interface)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 08:39
Ik heb net mijn 4de samsung scherm binnen gehad(t710, 930bf, 931c en nu de t220).
Ik was meteen zeer tevreden over het feit dat er geen dode pixels in zaten.
Ook de kleuren zijn mooi helder.

Helaas is de backlight bleeding enorm, het gaat hier eigenlijk alleen om de boven kant waar de bleeding toch al gauw 7-10% van het scherm vult. Dit is niet alleen zichtbaar bij puur zwart, maar zo een beetje elke tint die naar het donkere nijgt...

Edit:
Toen ik deze ochtend de pc even opstarten voordat ik naar werk ging, was er bijna geen blacklight bleeding, het was marginaal wat te zien was.
Ik hoop dat het zo blijft, maar ik vermoed dat hoe langer de monitor aan staat hoe meer de bleeding te zien is.

Komt iemand dit bekent voor of weet iemand om het effect te reduceren?

[ Voor 27% gewijzigd door REDSD op 23-01-2009 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben niet zo bedreven in alle technische specs van de monitoren (lcd panels etc.) maar daar ga ik me in verdiepen.

Misschien is het vragen naar de bekende weg, maar ik ga vandaag een samsung 24"monitor bestellen. Ik neem een 24" om zijn hoge resolutie. Ik werk met een muziekprogramma waar ik in de breedte een zo breed mogelijke resolutie moet halen. Ik heb mijn zinnen gezet op de 2443BW (omdat hij in hoogte verstelbaar is).

Hoe kan dit? De 2443BW haalt 1900 X 1200.Nu lees ik in vorige berichten dat jullie me de 2343BW nog hogere resoluties halen. Kan dit ook met de 24" die ik aan wil sluiten? Of hebben jullie andere tips voor een monitor die ik dan beter kan halen. Heb ook zitten kijken anar de T240, maar die is niet in hoogte verstelbaar. Grrrr ik weet het niet meer. Een 24" met een zo hoog mogelijke breedte resolutie en ik hoef geen hd spul erop enzo. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 08:39
MauriX schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 12:06:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben niet zo bedreven in alle technische specs van de monitoren (lcd panels etc.) maar daar ga ik me in verdiepen.

Misschien is het vragen naar de bekende weg, maar ik ga vandaag een samsung 24"monitor bestellen. Ik neem een 24" om zijn hoge resolutie. Ik werk met een muziekprogramma waar ik in de breedte een zo breed mogelijke resolutie moet halen. Ik heb mijn zinnen gezet op de 2443BW (omdat hij in hoogte verstelbaar is).

Hoe kan dit? De 2443BW haalt 1900 X 1200.Nu lees ik in vorige berichten dat jullie me de 2343BW nog hogere resoluties halen. Kan dit ook met de 24" die ik aan wil sluiten? Of hebben jullie andere tips voor een monitor die ik dan beter kan halen. Heb ook zitten kijken anar de T240, maar die is niet in hoogte verstelbaar. Grrrr ik weet het niet meer. Een 24" met een zo hoog mogelijke breedte resolutie en ik hoef geen hd spul erop enzo. Iemand tips?
de 2443BW lijkt me aardig geschikt waarvoor jij hem wilt gebruiken, anders moet je even de best buy checken van tweakers, volgensmij wordt daar de 2496 aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36

Let wel: de 2443bw is bijna nergens meer op voorraad. En Samsung levert ze pas weer 29januari uit. Tsjek dus goed een webshop of de voorraad wel correct is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Hoe kan dit? De 2443BW haalt 1900 X 1200.Nu lees ik in vorige berichten dat jullie me de 2343BW nog hogere resoluties halen.
De 2443BW is een 24" met een 1920*1200 resolutie, de 2343BW is een 23" met een 2048*1152 resolutie. Als je even gaat rekenen heeft de 23" een groter aantal pixels op een kleiner beeldoppervlak, tevens is de 24" een 16:10 breedbeeld en de 23" een 16:9.
Kan dit ook met de 24" die ik aan wil sluiten?
Nee, die ondersteund niet die resolutiebreedte, wel de hoogte, maar omdat de aspectratios van elkaar verschillen krijg je dus een uitgerekt beeld.

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Omdat dit blijkbaar niet bij iedereen in het achterhoofd zit. Wat willen we niet zien:

* Welke monitor moet ik kopen? (zie daarvoor <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1452384">~~~[BBG aanschaf] Monitoren</a>)
* Problemen en simpele vraagjes. Dit is niet 'Het grote Samsung TFT Vragen & Problemen Topic'. Goede vragen/problemen zijn een eigen topic waard en de grote topics zijn niet de plaats om je simpele vraagjes te dumpen.
* Gezeur over leverbaarheid, levertijden, prijzen en dergelijke.
* "Ik heb er ook één besteld !"
* "Mijne is ook binnen, wat issie mooj zeg !" Hier heeft echt helemaal niemand wat aan. Als je dan echt wat wilt toevoegen maak dan een review.

En meer van dergelijke reacties. Deze zijn in dit topic niet gewenst. Ook kunnen dergelijke posts door de mods verwijderd worden.

Bij herhaling kunnen posts als dit je een Officiële Waarschuwing opleveren !~~~[/html]