Prutzer80 schreef op vrijdag 27 maart 2009 @ 11:45:
[...]
Nee, ik heb geen ervaring met deze monitor, maar als ik hem bekijk dan zie ik inderdaad alleen maar een VGA aansluiting er op zitten. De andere monitoren die je noemt hebben meestal allemaal meer aansluit opties. Denk dat je er geen miskoop aan hebt als je niet al te hoge eisen hebt en de boel gewoon alleen via VGA aan wilt sluiten.
Ik heb het nog eens overwogen en 22" lijkt mij toch te klein, voornamelijk omdat die niet hoger zal zijn dan mijn 19" en ik ook meer hoogte wil.
Nu twijfel ik tussen de volgende schermen:
Samsung 2333SW, een scherm met DVI en 1080p.
Samsung 2443NW, een scherm met enkel VGA maar wel 1200p (zoals ik het voor het gemak noem).
Samsung 2443BW, een scherm met DVI en 1200p maar wel een stukje duurder weer.
Iiyama ProLite B2409HDS-1, een scherm met DVI en 1080p.
Ik neig erg naar de 2333SW omdat die voor 200 euro te koop is (en ik bij die winkel misschien korting kan regelen). Enkel vind ik het uiterlijk jammer, zelfde uiterlijk als die TV's en ik weet niet hoe erg dat stoort op mijn bureau. Ben voornamelijk bang dat eventueel invallend licht enorm zal spiegelen. Anderzijds is de 2443NW ook erg interessant, hoewel die enkel VGA ondersteund wat kwaliteitsverlies zou opleveren.
De IIyama is ook een goede keuze maar ik weet niet hoe goed hun beeldkwaliteit is.
Nu weet ik dat deze afweging erg persoonlijk is, maar als jullie twee vragen kunnen beantwoorden dan zou het mij erg helpen.
- Wie heeft er het verschil tussen VGA en DVI gezien en hoe groot is dat verschil?
- Wie heeft de 2333SW of een variant daarvan en hoe storend is de behuizing en de eventuele spiegeling? Of valt dat helemaal niet op?
Ik wil niet te weinig uitgeven en er later spijt van hebben maar ook niet meer uitgeven dan nodig is.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N