Bij GSMWeb.nl heb je op zich redelijke prijzen voor de HTC Touch HD in combinatie met een één-jarig abonnement, bij T-Mobile of bij Telfort.
T-Mobile (inclusief onbeperkt data):
Relax 250 (€ 27,00 per maand) » € 173,00 bijbetalen
Relax 300 (€ 32,00 per maand) » € 155,00 bijbetalen
Telfort (inclusief onbeperkt data):
1 jaar Telfort 300 (€ 24,95 per maand) » € 162,00 bijbetalen
1,5 jaar Telfort 300 (€ 24,95 per maand) » € 37,00 bijbetalen
Zelf lijkt het me dat de telefoon in ieder geval de komende paar maanden niet [echt] goedkoper zal worden, aangezien het hier wel echt om de beste HTC-telefoon van het moment gaat... pas als er een nog betere HTC uitkomt, zul je de HD misschien wat goedkoper kunnen vinden - denk ik[?].
Bij Telfort is het leuk dat je ook een abonnement van 1,5 jaar kan afsluiten voor het geval je - net als ik - niet aan een twee-jarig abonnement wil vastzitten. Maar toch denk ik dat ik anderhalf jaar ook te lang vind om eraan vast te zitten, als ik zie hoe snel de mobiele telefoons elkaar op een interessante manier opvolgen...
En ik hoor ook wel wat negatieve dingen over Telfort, namelijk dat je buiten de steden slecht bereik hebt [of dit klopt weet ik niet]. Als ik naar hun data-bundels kijk dan word ik er ook niet héél blij van, door de snelheden en door de FUP.
Zelf ga ik waarschijnlijk heel binnenkort via GSMWeb één van de opties van T-Mobile doen die ik hierboven heb genoemd. Ik zit alleen nog een beetje te twijfelen welk van de abonnementen ik afsluit en wat voor data-abonnement ik erbij neem...
Bij de "Standaard" heb je namelijk slechts 384 Kbit download snelheid en alhoewel dat een leuke vooruitgang is vergeleken met mijn huidige GPRS op de HTC Touch, denk ik dat je op zo'n telefoon als deze toch zo snel wilt kunnen Internetten als wat mogelijk is, anders krijg je er straks spijt van als de wetenschap er is dat het sneller had gekund. Met de "Plus" variant bij T-Mobile is namelijk 1 Mbit download snelheid mogelijk. Daar krijg je dan mobiel TV-kijken ook bij [NL1, NL3, RTL4, SBS6, MTV Music] en het kost vijf euro per maand meer dan "Standaard". Maar doordat die zenders me niet echt boeiend lijken heb ik het idee dat ik er toch nauwelijks gebruik van zou maken
Eigenlijk heb ik twee vragen die ik wil stellen:
- Kan iemand met 100% zekerheid vertellen dat de HTC Touch HD bij T-Mobile op het moment nog niet branded is? Ik lees overal dat dat pas begin 2009 het geval zal zijn, maar ik heb nog nergens iets van iemand gelezen die de telefoon ook van T-Mobile al heeft en dus met eigen ogen heeft gezien dat het niet branded is. Ik heb gezien wat ze met de Diamond gedaan hebben en het lijkt me echt verschrikkelijk als mijn toekomstige HD ook zo eruit zou komen te zien...
- Ik las [volgens mij eerder in dit topic] dat er nog wat van de prijs afgaat als je Web'n'Walk erbij neemt; bovenaan mijn post staat dat je € 173,00 moet bijbetalen als je Relax 250 neemt, maar wordt dit dan minder als je een databundel ["Standaard" of "Plus"] erbij neemt, of niet? Op de website van GSMWeb wordt dit me niet echt duidelijk...
Als iemand deze vragen kan beantwoorden, alvast bedankt!
Mitsubishi Trium Galaxy - Nokia 3330 - Nokia 3510 - Motorola V525 - Samsung E730 - HTC Touch - HTC Touch HD - HTC Desire - HTC Sensation - HTC One X+ - LG Nexus 5 - LG Nexus 5X