Wat een geweldige game zeg! Loop lekker rustig rond, kom ik ineens een controlepost tegen. Rustig sluip ik dichterbij met mijn inmiddels getrokken pistool voorzien van een geluidsdemper.
Een guard op patrol komt recht op mij afgelopen en snel sluip ik achter een boom om vervolgens te wachten op de guard. Op het moment dat hij langskomt lopen schiet ik hem in zijn achterhoofd.
Met mijn verrekijker zie ik vervolges dat er nog twee andere guards patroulle lopen door het kamp.
Ze lopen recht op een depot met munitie af... behendig gaat er een granaat tussen het ammodepot. Vlak na de explosie van de granaat lijkt het even oud en nieuw te zijn en kogels vliegen alle kanten op.
Een doffe knal later is de rust wedergekeerd, zo lijkt het.
Deze rust is echter van korte duur, want enkele ogenblikken later hoor ik ineens allemaal geknetter van vuur. Binnen no time staat links en rechts van me het gras in de fik dat door brokstukken van het ammodepot in de hens is gevlogen.
Aan de andere kant van het vuur stopt een jeep en twee mannen schieten opnieuw met scherp op mij, om het avontuur vervolgens voort te zetten.
Na zo`n uitdagend vuurgevecht kan je vervolgens je avontuur weer voortzetten en lekker verder reizen. Het respawnen op de controleposten ervaar ik iig (nog) niet als een probleem.
Ook de verhouding tussen controleposten en savehouses vind ik geniaal. Dit houd voor mij iig de spanning goed in de game, al is dit vooral te wijten aan mijn discipline wanneer het gaat om bv quicksave. Ik ben dan al snel geneigt om midden in een vuurgevecht te saven
Ook wat betreft het freeroaming asspect in de game hebben de makers duidelijk rekening gehouden bij de ontwikkeling. De combinatie van gunhouses voor na een heftig vuurgevecht en de straatborden die van kleur veranderen (rood for q en groen voor safe/ammohouse vind ik geniaal gevonden. Lekker rondstruinen om vervolgens een gekleurd bord tegen te komen en te beslissen om een quest te gaan doen speelt gewoon erg fijn naar mijn mening

De keuze om geen interface te hebben die telkens in beeld doet de gameplay dan ook zeer zeker goed en de makers zijn er, naar mijn mening, dan ook heel erg goed in geslaagd om de gameplay zo te maken dat de game toch lekker wegspeeld zonder al die poespas in de scherm.
Respect 2 the devloppers
edit;
leuke linkjes
Veel pics .gif met verschil tussen dx9 & dx10
http://www.pcgameshardwar...in_vs_max_details/?page=1
En ik kwam wat posts tegen met mensen die deze game niet wilden spelen vanwege het niet kunnen aanpassen van de res in widescreen. Wellicht biedt dit uitkomst:
http://www.widescreengami...topic.php?p=143018#143018
[
Voor 8% gewijzigd door
Onno b op 28-10-2008 20:51
]