[Multi] Far Cry 2 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 60.856 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 20:51:
Het spel een uur geleden uit gespeelt,

wat een toffe game.
Ongeveer 20 uur over gedaan denk ik.

wat ik alleen niet snap wat je nou aan de je buddies hebt, je mist niks als je ze bij de eerste ontmoeting al dood maakt volgens mij. Heb trouwens wel alle buddie missies gedaan.

hoe maak je eigelijk een spoiler?
Volgens Ubisoft zou je er op een normale snelheid 50 uur over doen, heb je dan zo lopen rushen ofzo, en op welke moeilijkheidsgraad?

Die buddies vind ik trouwens wel handig, als je toch eens dood gaat tijdens een missie pakt 'ie je op en kun je verdergaan.

edit: spoiler maken - staat tevens in het waarschuwingsstukje onderaan het topic - http://gathering.tweakers.net/forum/faq/ubb#tag_spoiler

[ Voor 9% gewijzigd door Kn4kw0r5t op 27-10-2008 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 19:57
Ik heb net die dart rifle gekocht maar ik kan hem niet pakken :S bij alle wapens staat er dat ik op driehoekje moet drukken behalve bij de dart rifle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:53
Pinjataaa schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 20:51:
[...]

De dart rifle met alle upgrades is wel een relaxte sniper hoor :)
En je kan er een primary weapon bij hebben..
Hmm ik zal eens kijken :D heb toch wat diamanten te veel :P

edit: Hierboven :o

[ Voor 3% gewijzigd door FireBladeX op 27-10-2008 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-08 14:38
Avalaxy schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 20:45:
[...]

Of dat nou goed is... Als ik met godmode ga spelen ben ik ook 'goed' omdat ik iedereen kan killen zonder dood te gaan, maar echt een goede speler ben ik dan niet. Dat is precies hetzelfde met dit... Ze kunnen je op magische wijze killen zonder je te zien, maar maakt dat de AI goed? Ik zou het eerder als een gebrek zien.
Zij zien mij wel, maar verstoppen zich zodat ik hen moeilijk kan vinden. Dat is juist goed. Ze killen me niet meteen, raken ook lang niet alles, maar doen wél schade aan! Ze verstoppen zich ook continu en dat vind ik erg goed. Alleen vijandige snipers van een afstand zijn wat raar. Ze raken wel, maar er gaat als je geraakt wordt maar 1 balkje af ofzo.... terwijl jij hen in 1x neerhaalt. Maak er dan 3 balkjes van zou ik zeggen, dan ben je na 2 sniper schoten dood en moet je dus écht op gaan letten in het spel ;)

Van dichtbij staat de AI soms ineens achter je en ben je nog niet dood. Eerst had ik ook dat er een op de auto ging staan, echt naast mij helemaal er boven op en dan niet schiet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
Lache,,ze verzuipen ook als je ze geraakt hebt, en niet kunnen zwemmen. Proesten en met hulp geroep kwam er een telkens boven,,lol,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Wow! Dacht ga eventjes de multiplayer spelen... en gues what!? :D

Vet gaaf man, had ik niet verwacht... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoiler: title
Wat gebeurt er als je al je buddies dood? dan blijf er niemand op het einde over, klopt dit? want op het einde proberen ze je allemaal te vermoorden. In het spel moet je aan het einde van de eerste map 1 persoon kiezen die je wil redden, had je nog wat aan deze keuzen?

50 uur? ik ga wel effe kijken, nee ik heb er 19:45 uur over gedaan ongeveer.

rushen? heb een paar wapen missies gedaan, de medicijn missies natuurlijk en alle missies die je buddies je geven.

Het goud heb je in deze game wel snel verdient, had meestal rond de 100 a 200 gold op te 2e map dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
Het spel een uur geleden uit gespeelt,

wat een toffe game.
Ongeveer 20 uur over gedaan denk ik.

wat ik alleen niet snap wat je nou aan de je buddies hebt, je mist niks als je ze bij de eerste ontmoeting al dood maakt volgens mij. Heb trouwens wel alle buddie missies gedaan.

hoe maak je eigelijk een spoiler?
Hoe zit het eigelijk met het verhaal? Ik zit nu op 42% in het 2de deel van de kaart, maar om eerlijk te zijn ... ik heb nog geen enkel idee wat ik nu gedaan heb om korter bij de jackel te geraken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Ik heb het spel inmiddels ook aan paar uurtjes gespeeld op de PS3! Het ziet er allemaal wel erg gelikt uit. Vind het alleen vervelend dat je als je naar een missie wilt rijden gelijk weer allerlei jeeps tegenkomt die je gaan beschieten... dat houd maar niet op... Nu ben ik niet zon briljant goede gamer dus een quicksave zou soms wel erg fijn zijn... Nu lees ik dat ie er wel is voor de PC, maar volgens mij niet voor de PS3??? Misschien een idee dan voor een update... Moet op deze manier wel erg vaak dezelfde stukken opnieuw doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-09 17:05

Eijkb

Zo.

Kan iemand wat meer MP ervaringen geven? Lees twee berichten terug "Vet gaaf" maar heb daar natuurlijk niet zo veel aan :D

Qua controleposten en vijandige Jeeps / Jagers: Ik stop alleen voor ammunitie :+ Voor de rest kar ik overal vrolijk doorheen. Bij controleposten probeer ik evt. nog 2 of 3 mannetjes omver te rijden, komen ze tenminste niet achter je aan. Maar ook als ze dat wel doen haken ze vrij snel af (lijkt een soort perimeter rond de controlepost te zitten en als je die uit bent heb je ze kwijt gereden).

Die paar keer dat ze m'n voertuig aan barrels schieten daargelaten natuurlijk.

Zit nu op 42% en net in de 2de map. Ondanks de vele minpunten is het toch best een verslavend spel. Als je dan bedenkt hoe het spel met kleine aanpassingen had kunnen zijn!!

[ Voor 73% gewijzigd door Eijkb op 27-10-2008 21:28 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:15

beany

Meeheheheheh

Eijkb schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:25:
Kan iemand wat meer MP ervaringen geven? Lees twee berichten terug "Vet gaaf" maar heb daar natuurlijk niet zo veel aan :D
Ik was er niet van onder de indruk. Misschien als de custom maps los komen dat het echt leuk gaat worden.

Daarbij kwam ook dat er nogal verbindingproblemen waren. Dat zal denk ik de drukte zijn geweest, spel was net uit en dus ging iedereen online of zo. Hoop ik ;)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 09:48
Er zou nog een Tweakers.net Far Cry 2 map komen hoorde ik van Michiel (van Ubisoft), benieuwd wat dat wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
Dr. Quipers schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:24:
Ik heb het spel inmiddels ook aan paar uurtjes gespeeld op de PS3! Het ziet er allemaal wel erg gelikt uit. Vind het alleen vervelend dat je als je naar een missie wilt rijden gelijk weer allerlei jeeps tegenkomt die je gaan beschieten... dat houd maar niet op... Nu ben ik niet zon briljant goede gamer dus een quicksave zou soms wel erg fijn zijn... Nu lees ik dat ie er wel is voor de PC, maar volgens mij niet voor de PS3??? Misschien een idee dan voor een update... Moet op deze manier wel erg vaak dezelfde stukken opnieuw doen :(
Wat ik nu doe is altijd eerst naar de dichtsbijzijnde weapon depot rijden voor ik aan een missie begin en als ik grote afstanden moet afleggen: bus nemen of binnendoor rijden om ze te ontwijken. Maar dan nog komen ze ineens achter me aan.
Vind het best wel jammer, je hebt andere voertuigen zoals zo een standbuggy enzo, maar door die aapjes met hun jeeps + minigun is dat gewoon geen fun meer omdat je steeds moet uitstappen en dan ben je al half dood en bij mij komt het er meestal op neer dat ik steeds de jeep neem.

[ Voor 5% gewijzigd door DaRKie op 27-10-2008 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor sommige mensen die willen weten hoe het ongeveer eindigt,
Uit eindelijk dood je de jackhal niet, Je krijgt een tip van een kerel dat hij in de gevangenis zit. daar ontmoet je hem en gaat een missie voor hem doen (je kan hem daar niet doden) De missie is om de lijders van de apr en de ullif (oid) te doden, de andere lijders van die 2 partijen heb je al in de missies daarvoor gedood. Nadat je de lijders hebt gedood, moet je een koffer met diamanten ophalen. Om de grenswachters te betalen zodat ze de vluchtelingen laten doorgaan. Als je daar aankomt zie je een vrouwelijke buddie staan en je denk hee die is aardig, maar het blijkt dat ze allemaal tegen je gekeerd zijn. en probeert je buddie die in de gevangenis is "omgekomen" je dood te maken. Was wel een moeilijk stukje je buddies zijn namelijk best sterk en ze zijn met z'n 10en oid. Nadat je dat heb gedaan ga je naar de jackhall je geeft hem de kist met diamanten, en dan krijg je een optie de dam opblazen of de diamanten naar de grenswachters te geven. wat je ook kies, jij en de jachall gaan dood. Dus uiteindelijk dood je zelf niet de jackhall je doet zelf de laatste missie voor hem

zo, Ik heb de text niet gecontroleerd op taalfouten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Ik heb nog een vraagje over de multiplayer. Op filmpjes zie ik namelijk dat er altijd in het rood de naam van je vijand boven zijn hoofd staat. Zo kun je de vijand makkelijk vinden want als je ook maar een beetje richting ze kijkt zie je een rode naam verschijnen.

Is dat overal zo of ook uit te schakelen? En weet iemand of er niet een 'hardcore' mode bestaat zoals bij CoD4? Want ik vind dat je online wel érg veel kogels kwijt bent voordat iemand dood is. Zelfs 1 sniper schot is niet genoeg... dus ik hoop dat dat aanpasbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:15

beany

Meeheheheheh

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:36:
Voor sommige mensen die willen weten hoe het ongeveer eindigt,
...

zo, Ik heb de text niet gecontroleerd op taalfouten ;)
Had je dat maar wel gedaan.

Interessant einde.

spoiler:
Niet een open einde zoals ik had verwacht, om de spanning erin te houden voor FC3

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 07:15
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 08:41:
Ik speel nu al een tijdje en vind het wel een hele gave game.

het is alleen niet de game die ik had verwacht.

pluspunten:
-De mooie grafix
-Uitgebreide landschap.
-Leuk verhaal

Minpunten:
-Hele domme AI
-Ik ben mijn auto al kwijt na 2 minuten op de weg rijden
-Auto kan niet sneller dan 60 en vijanden halen je altijd in wat leidt tot het bovenstaande
-Iedereen is vijandig, behalve in Pala
-Te weinig dieren
-Geen prone
-Met iets van 3 weken ingame 1 keer regen gehad
-Vijanden zien je mijlen ver aankomen
-Lang niet alles kan kapot (granaat tegen een dunne boom en hij staat gewoon nog, houten huizen blijven ook staan.

ondanks alles toch nog een aardige game. ik hoop alleen dat er snel een flinke patch aan komt.
Hoevaal denk je dat normaal gesproken in Afrika regent? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

ultimateharry

Team Slayer:-)

RappieRappie schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 20:29:
Ik vind het spel eigenlijk weinig aan... Sterker nog; ik vind het zuigen! Ik snap ook echt niet dat dit spel zulke goeie reviews krijgt. :N

De AI is zó verschrík-ke-lijk slecht... Het is om te janken. Dat verpest echt het hele spel voor mij. Ongelofelijk wat slecht. Ze rijden constant tegen je aan.. Ze doen niets anders!!! Bij elke checkpoint wordt je beschoten, ze zijn bijna niet te ontwijken. Ook niet als je er met een hele grote boog omheen probeert te sneaken... Ook balen dat je tig magazijnen moet leegschieten op auto's voordat ze een keer exploderen... Dat lijkt nergens op. En als je zelf in een auto rijdt en je wordt door een verdwaalde kogel geraakt is de auto niet meer vooruit te branden... Dan rookt ie direkt... Nee, dit is niks.

Ik bewaar hem wel als benchmarkprogramma. En anders kijk ik moggel wel of de multiplayer leuk is.

Jammer. :')

Volgens mij had dit spel veel leuker kunnen zijn. :o

Het lijkt zo mooi aan het begin... Maar na 4 tot 6 uur ben ik er al schijtzat van. :r
Moet me hierbij helaas aansluiten:

- AI slecht
- Interactie met objecten soms heel slecht
- Voice overs zijn erg vlak
- Opdrachten zijn saai

Heb hem alweer verkocht :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:21

MsG

Forumzwerver

Net weer even gespeeld, opzich zit het best leuk in elkaar. Jammer alleen dat het vuur soms ineens gewoon ergens stopt.

Ook respawnen de controlepost poppetjes al als je er gewoon nog bent, dat vind ik wel jammer. Heb verder een beetje het idee dat iedereen die je openbaar tegenkomt je af wilt knallen :S.

Ben ik trouwens gek of hoor ik soms die controlepost poppetjes suyd-afrikaans praten? Ik hoor af en toe wat nederlands-achtige dingen heb ik het idee.

Ik heb trouwens XP en daarom dus very high. Is Ultra echt significant mooier?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 11:57
ultimateharry schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:41:
[...]

Moet me hierbij helaas aansluiten:

- AI slecht
- Interactie met objecten soms heel slecht
- Voice overs zijn erg vlak
- Opdrachten zijn saai

Heb hem alweer verkocht :O
En terecht, ik vind de game echt een afknapper. Er zijn maar weinig games die ik gewoon binnen no time zo dusdanig zat was dat ik de neiging had met mn muis te gaan gooien (of controller, net wat je fijner vind). Games met van die quicktime events kunnen bij mij dezelfde gevoelens opwekken als t niet wil lukken. Maar daar kom je na best wat proberen gewoon een stapje verder, hierbij dus niet. Die crap-ass AI blijft maar op je inrijden. Tis 4x leuk maar dan is t ook echt wel klaar. Tis gewoon standaard dat ze t doen en t komt me mn strot uit. :r Gigantisch overrated en overhypde game, imho echt je geld niet waard. Heb er gewoon spijt van :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
  • Laatst online: 14-02-2022
Zou inderdaad kunnen dat ze NL praten, ik bedoel Zuid Afrika spreken ze ook nederlands

Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
MsG schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:45:
Net weer even gespeeld, opzich zit het best leuk in elkaar. Jammer alleen dat het vuur soms ineens gewoon ergens stopt.

Ook respawnen de controlepost poppetjes al als je er gewoon nog bent, dat vind ik wel jammer. Heb verder een beetje het idee dat iedereen die je openbaar tegenkomt je af wilt knallen :S.

Ben ik trouwens gek of hoor ik soms die controlepost poppetjes suyd-afrikaans praten? Ik hoor af en toe wat nederlands-achtige dingen heb ik het idee.

Ik heb trouwens XP en daarom dus very high. Is Ultra echt significant mooier?
Dat het vuur soms stopt vind ik ook. Je zet een deel in de fik, maar het blijft altijd bij een deel. In het begin breidt het vuur zich zeer snel uit, daarna gaat het steeds minder en stopt het gewoon... maarja anders zou de hele wereld affikken moet je maar denken :+

Dat zuid-afrikaans hoorde ik ook :o Maar ik kon het niet goed verstaan, maar het leek er echt veel op ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:25

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ph4ge schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 19:17:
ik heb een e6600@3ghz, 2gb geheugen en een 8800GTS640 (met overclock).

[...]

Average Framerate: 17.58

dat is nog lang niet maxsettings en nog steeds nauwelijks speelbaar. als ik het een en ander nog lager zet wordt het wel erg lelijk, terwijl ik toch niet richting de 30 ga. en ik heb de laatste driver van nvidea en de beta driver geprobeert. bij de beta kreeg ik eerst geen beeld, maar toen dat was opgelost was kreeg ik bovenstaande resultaat. dx10 hakt er helemaal in.

jammer, tijdens het introfilmpje haalde ik acceptabele FPS, maar vanaf het moment dat het zelf moet gaat het slecht.
Hmm, heb je toevallig een multimonitor setup? En heb je in de nVidia control panel toevallig de setting "optimize for dual monitor" (oid) aanstaan? Zo ja, zet die dan op "optimize for single monitor". Die setting heeft mij in het verleden ook behoorlijk wat frames per seconde gekost :)
DaRKie schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 20:47:
[...]

Oh natuurlijk, jij bent hier de expert die dagelijks zijn gesprekje met de gamedevelopers voert en hen moet troosten omdat mensen de quicksave misbruiken en het is natuurlijk dom om mensen te laten quicksaven, want het is o zoveel leuker dat ze maar op sommige plaatsen kunnen laten saven zodat ze 100x dezelfde super game ervaring kunnen herbeleven..
Euh, lieve schat, FYI, ik bén gamedeveloper, dus ja, ik spreek designers zo af en toe ;). Op het werk, op conferences, gamedevelopment fora, etc. Ik heb het er helemaal niet over dat ik de expert ben (ik houd me ook alleen maar bezig met 3d engines) en jij ontwetend bent oid, maar zoals je het zelf presenteert is het jouw gut feeling tov mijn gesprekken uit het verleden met professionals die erover nadenken. Natuurlijk weet ik ook niet zeker wat er ten grondslag ligt aan de designkeuzes van Far Cry 2, en voor hetzelfde geldt heb je gewoon gelijk :). Maar ik weet wel dat het zeer waarschijnlijk is dat het iig niet zo is dat ze expres geen quicksave feature hebben ingebouwd zodat je langer over de game doet. En dat is iets dat je, als je wilt, gewoon maar van me moet aannemen, of niet en je er gewoon het jouwe over moet denken. Ik laat gewoon weten wat mijn ervaring ermee is, en als dat er niet in wil, soit, even goede vrienden :)

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 27-10-2008 22:10 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je veel met buddies doet, wordt je safe house opgewaardeerd: dan staat er bijvoorbeeld altijd een verse auto voor de deur of ligt er altijd munitie binnen. Best handig dus!

Voor degenen die de controleposts zat zijn: ik rijd tegenwoordig ook vaak om langs de rand van de map: je kan heerlijk crossen door de woestijn en zo van de ene kant van de map naar de andere komen zonder controleposten. Het is wat om maar die tijd maak je tig keer goed doordat je niets steeds hoeft te stoppen. Deze tip heeft natuurlijk weinig nut als de missie in het midden van de map zit... Maar ook voor missies die niet langs de rand liggen, kan omrijden soms handig zijn. Als extra optie naast de bus, bedoel ik dan.

Ik heb 'm vandaag natuurlijk weer gespeeld, niet zo lang (weinig tijd) maar ik vind 'm nog steeds top. En dat terwijl ik nog steeds in de eerste map zit. Ik heb nu alweer zin in morgen! :) En ik heb ook nog geeneens een fikkie gestookt. :P

Er wordt trouwens inderdaad Zuid-Afrikaans in het spel gesproken: ik herken het van mijn oom die daar gewoon heeft. ;) Het is echt wel een ander taaltje dan Nederlands, hoor! Erg komisch.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Laatst online: 11:02

rCk

At hierboven,
Zo rijd ik met enkele missies e.d. gewoon over de spoorlijn rijden. Rijd wel fijn opzich. Gaat niet superhard erop maar tis wel ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Jejking schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:37:
Mocht ik een buddy een mes tussen z'n ribben jagen, is het dan ook meteen einde oefening wat betreft diens missies? Hoop van niet. Deed ik gisteren, kijken of friendly f... knifing ook kon. Enne... het kan :P
En natuuuuuuuuuuuuuuurlijk geeft er iemand even antwoord op deze vraag :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:42

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Jejking schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:50:
[...]

En natuuuuuuuuuuuuuuurlijk geeft er iemand even antwoord op deze vraag :Y
Buddy dood = dood, dus missies zonder buddy gaat lastig ;)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-09 09:36

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik ben nu ook op zo'n 20%, maar moet zeggen dat die controleposten me reuze meevallen. Gewoon keihard doorrijden en alleen ff stoppen om de inzittenden van de jeep die je achtervolgt af te knallen is vaak voldoende. En anders ff van tevoren stoppen en er een paar granaten op af jagen. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
MartijnGizmo schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 23:10:
Ik ben nu ook op zo'n 20%, maar moet zeggen dat die controleposten me reuze meevallen. Gewoon keihard doorrijden en alleen ff stoppen om de inzittenden van de jeep die je achtervolgt af te knallen is vaak voldoende. En anders ff van tevoren stoppen en er een paar granaten op af jagen. })
Het gaat vanzelf irriteren let maar op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Laatst online: 23:42

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Ben nu een tijdje bezig met het spel en ondanks dat het heel erg herhalend is blijft het leuk...
+ De graphics zijn erg goed, vooral de lichtval van de zon is erg mooi gedaan.
+ Fikkie steken + wind = dode vijanden >:)
+ Diamanten + upgrades.
+ Vliegen.
+ Amper laadtijden.

- Missies vallen soms wat tegen (het is echt veel hetzelfde doen.)
- AI is niet altijd even slim + te snel met auto's.

Afbeeldingslocatie: http://www.zdclan.nl/stuff/fc01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zdclan.nl/stuff/fc02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zdclan.nl/stuff/fc03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zdclan.nl/stuff/fc04.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.zdclan.nl/stuff/fc05.jpg
screenshots resized van 1680x1050, alles max, 4x AA

En ook nog een betere kaart met locaties van de diamanten, nu met allebei de delen en in hogere resolutie (uitprinten op A3! ;))

http://home.hetnet.nl/~3901ba10a/buf/farcry2bigmap.jpg

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik vind dat jammen en roest enzo wel leuk gedaan, alleen is ELKE gun een potentiele jammer. Elke gun die niet gekocht is is automatisch roestig? Want dat is bij mij tot nu toe wel zo.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Angeloonie schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:53:
[...]

Buddy dood = dood, dus missies zonder buddy gaat lastig ;)
Zucht. Ik ga hem ff overnieuw doen dus.
Meelobee schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 00:31:
Ben nu een tijdje bezig met het spel en ondanks dat het heel erg herhalend is blijft het leuk...
+ De graphics zijn erg goed, vooral de lichtval van de zon is erg mooi gedaan.
+ Fikkie steken + wind = dode vijanden >:)
+ Diamanten + upgrades.
+ Vliegen.
+ Amper laadtijden.

Ik hoef niet te vragen wat voor videokaart je hebt? O-)
MsG schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 01:11:
Ik vind dat jammen en roest enzo wel leuk gedaan, alleen is ELKE gun een potentiele jammer. Elke gun die niet gekocht is is automatisch roestig? Want dat is bij mij tot nu toe wel zo.
Same here. Ik ben nog niemand tegengekomen die een nieuw geweer of pistool bij zich heeft. Stom :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 01:11:
Elk wapen dat ik tot nu toe van vijanden heb afgepakt was inderdaad al roestig, zei het in meer of mindere mate.
Geinig is dat de vijand OOK last heeft van 'jams' en je in vuurgevechten al bij voorbaat kan zien welk wapen je beter over kan slaan.

Ik vind het roest/jam concept leuk gedaan, en omdat ik op easy speel neem ik graag een gokje, om de fun factor en om te zien of ik nog een missie kan doen met mijn half weggeroeste ak-47 of pistool.

Ik zou het vinden van een gouden, niet roestende ak-47 dan ook haast als een fun cheater zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 02:15:
[...]
Geinig is dat de vijand OOK last heeft van 'jams' en je in vuurgevechten al bij voorbaat kan zien welk wapen je beter over kan slaan.
Niet waar: De wapens van je tegenstanders jammen niet en hebben oneindige munitie. Je verward jammen met herladen. Waarbij ze ipv herladen vaak hun handwapen pakken gezien herladen nogal wat tijd kost met jouw personage voor hun neus :D Doen ze overigens alleen als je redelijk in de buurt staat.

Staat ook in het interview met Ubisoft overigens.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
.oisyn schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 22:06:
Euh, lieve schat, FYI, ik bén gamedeveloper, dus ja, ik spreek designers zo af en toe ;). Op het werk, op conferences, gamedevelopment fora, etc. Ik heb het er helemaal niet over dat ik de expert ben (ik houd me ook alleen maar bezig met 3d engines) en jij ontwetend bent oid, maar zoals je het zelf presenteert is het jouw gut feeling tov mijn gesprekken uit het verleden met professionals die erover nadenken. Natuurlijk weet ik ook niet zeker wat er ten grondslag ligt aan de designkeuzes van Far Cry 2, en voor hetzelfde geldt heb je gewoon gelijk :). Maar ik weet wel dat het zeer waarschijnlijk is dat het iig niet zo is dat ze expres geen quicksave feature hebben ingebouwd zodat je langer over de game doet. En dat is iets dat je, als je wilt, gewoon maar van me moet aannemen, of niet en je er gewoon het jouwe over moet denken. Ik laat gewoon weten wat mijn ervaring ermee is, en als dat er niet in wil, soit, even goede vrienden :)
Ik geef je gelijk, het eender waar saven is slecht voor de gamer. Zo heb ik onlangs star wars the force unleashed/gears of wars/... op 3 avondjes uitgespeeld, had ik normaal kunnen saven had ik mijn spel van 65 euro al na 1.5 avondjes in de kast kunnen leggen.
Danzij de game ontwikkelaar voelde ik me door het ontbreken van de quicksave minder hard genaaid.

Maar goed, even goede vrienden, ik kan best begrijpen waarom jij je collega's verdedigd, je zult toch met betere argumenten moeten afkomen om me te overtuigen dat het eender waar saven slecht is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

[KNIP]

En ook nog een betere kaart met locaties van de diamanten, nu met allebei de delen en in hogere resolutie (uitprinten op A3! ;))

WOW wtf, wat zijn je specs man dat je dit spel zo kunt draaien??? Don is jaloers, bij mij ziet het er maar iets mooier uit als Farcry, en lang niet zo realistisch als bij jou.

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 07:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Avalaxy schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 21:28:
Er zou nog een Tweakers.net Far Cry 2 map komen hoorde ik van Michiel (van Ubisoft), benieuwd wat dat wordt :)
Ik heb dit gevraagd aan Paul Hulsebosch, de maker van die map, en die zei dat de map af was. Of deze ookal draaid op de Tweakers fc2 server dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donnie schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:30:
[...]

WOW wtf, wat zijn je specs man dat je dit spel zo kunt draaien??? Don is jaloers, bij mij ziet het er maar iets mooier uit als Farcry, en lang niet zo realistisch als bij jou.
Zo'n supersysteem heb je niet nodig, hoor. Ik heb een twee jaar oude computer met een E6600 CPU, 8800GTX en 2 Gb ram en speel FC2 op Ultra high. Kan dus niet hoger. Ik heb wel FSAA op 2x en niet 4x, maar ik speel op 1680x1050 en het ziet er supergelikt uit. Fps is perfect (ik speel op DX10 met de optie gfx_maxfps 30) en heb ik de gamerprofile.xml alle smoothness opties op 0 gezet zodat er geen blur is en alles wat directer reageert. En het ziet er uitermate slijmopwekkend uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
Pfff rij ik voor een missie in de in the middle of nowhere.. komen er natuurlijk weer van die andere jeeps...
Die mij flink rammen en mijn karretje kapot schieten.
Meneer was ook nog zo slim om een granaat te gooien, onder zijn eigen truck..
Daar sta je dan.. moet je weer een pokke eind lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Eijkb schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:06:
Niet waar: De wapens van je tegenstanders jammen niet en hebben oneindige munitie. Je verward jammen met herladen. Waarbij ze ipv herladen vaak hun handwapen pakken gezien herladen nogal wat tijd kost met jouw personage voor hun neus :D Doen ze overigens alleen als je redelijk in de buurt staat.

Staat ook in het interview met Ubisoft overigens.
Dat is later ook weer later tegengesproken door Ubisoft. Vijanden hebben wel oneindig munitie, maar de wapens kunnen wel vastlopen. Volgens mij ben ik het ook al meerdere keren tegen gekomen, primary wapen van een vijand jammed en vervolgens gebruikte hij zijn secondary wapen. (en ja ik zie het verschil tussen reload en jammen echt wel ;))
Jejking schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 02:01:
Ik hoef niet te vragen wat voor videokaart je hebt? O-)
Donnie schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 08:30:
Intel Q6600 @ 2.4Ghz (stock)
GeForce 8800GTS (640Mb)
2Gb Ram

Dus zo spectaculair zijn mijn computerspecs niet, het ligt meer aan het spel dat gewoon supergoed geoptimaliseerd is. :)

Edit: oh ook nog een vraagje, heeft iemand al een horloge gevonden? Er zijn wat trailers van FC2 waarin je de ziet dat de speler een klok gebruikt (dezelfde als in de savehouses) Is deze klok/horloge ergens te vinden?

[ Voor 45% gewijzigd door Meelobee op 28-10-2008 10:39 ]

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig spel, heb het uitgespeeld op Normal difficulty..

Mijn beste aankoop was de camo suit, dat sneakt stukken beter.

Heb veel wapens geprobeerd, maar dit is duidelijk mijn favoriete combinatie:
  • Primary: de 'middelste' shotgun. Op korte afstand een praktische insta-kill.
  • Secondary: de kleine grenade launcher.
  • Special: M249. All-rounder. Met korte bursts + aim assist ook heel bruikbaar voor lange afstand, ik gebruik hem als flexibele sniper :)
De beide raketwerpers vind ik alleen over lange afstand praktisch, bij de meeste gevechten is de grote granatenwerper veel praktischer voor een hoop explosies. Die heeft een goede rate of fire.

De mortier is het gaafste wapen wat ik ooit in een shoot 'em up gebruikt heb. Wat een krankzinnig bereik en een gave kogelbaan animatie. Wel de explosieve granaten gebruiken uiteraard; als je 'm uitklapt pakt je eerst rook granaten.

Je kunt trouwens een auto-aim emuleren door de richt-knop kort ingedrukt te houden, schieten, richt-knop los, en weer overnieuw. De aim-assist funtioneert dan als tracking, ook bij bewegene doelen. Dit werkt niet bij wapens met inzoom-scope; de 'leadoff tijd' van het inzoomen duurt te lang. Nog een reden waarom een machinegeweer een goede sniper is :)

Wel heb ik een vraag, voor degenen die het spel uitgespeeld hebben:
spoiler:
Kan je ontsnappen uit het 'Heart of Darkness' gebied, of op een andere manier doorspelen? Mijn beide savegames zijn al 'beyond the point of no return'... Anders wordt het een nieuwe game op een hogere moeilijkheidsgraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 16:12
Meelobee schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:36:
[...]

GeForce 8800GTS (640Mb)
2Gb Ram

Dus zo spectaculair zijn mijn computerspecs niet, het ligt meer aan het spel dat gewoon supergoed geoptimaliseerd is. :)
ik ben echt benieuwd naar je config, want op mijn 8800GTS640 draait het voor geen meter. :'(

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:22

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

ph4ge schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:32:
[...]

ik ben echt benieuwd naar je config, want op mijn 8800GTS640 draait het voor geen meter. :'(
Apart, zeker gezien ik op:

• E6600
• 4 Gb Ram
• 8800 GTS 320 Mb
• Vista 64 -bit

Alles op very high op 1920x1200 draai en het is as smooth as silk.

Verder vind ik het een geweldige game. Veel in de rondte gereden en genoten van de omgeving vooral. Enrom mooi uitgebeeld. Heb er zin in :D :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wat ik ook wel vet vond: Als je met een bazooka oid op een target schiet en de achterkant richt ietwat naar beneden dan ontstaat er vuur op de grond bij het schieten, oppassen geblazen dus als je dat ding gebruikt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het merendeel van mijn buddies gaat dood naar een missie of 2, valt dit te voorkomen of gaan ze sowieso dood?
Je hebt wel van die missies dat je ze moet helpen in een vuurgevecht, maar in de chaos van dat gevecht houd ik het overzicht niet meer en ben ik m'n buddie meestal kwijt en dus uiteindelijk dood.
Heb ook wel meegemaakt dat ik wordt opgebeld dat een buddie in de problemen zit (zit in vuurgevecht) en dat ik naar hem toe moet komen. Het moment dat ik die marker op de kaart bereik stond er objective completed, maar mijn buddie was wel dood en ik had 0 vijanden omgelegd... Snap dit niet helemaal.
MsG schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 11:46:
Wat ik ook wel vet vond: Als je met een bazooka oid op een target schiet en de achterkant richt ietwat naar beneden dan ontstaat er vuur op de grond bij het schieten, oppassen geblazen dus als je dat ding gebruikt :).
Vind het ook wel lache als zo'n granaat uit je bazooka (neem aan een gare) een paar meter voor je op de grond valt hehe :9 Of kan dit niet? Dacht namelijk dat ik dit een paar keer mee maakte toen ik zo'n granaat afvuurde, hij ging iig niet op zijn doel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

[...]

Ik speel ook op een 8800GTS640, met Q6600, 4GB en Vista64, maar het spel draait hier prima op 1920x1200...
doesd00 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:31:
Pfff rij ik voor een missie in de in the middle of nowhere.. komen er natuurlijk weer van die andere jeeps...
Die mij flink rammen en mijn karretje kapot schieten.
Meneer was ook nog zo slim om een granaat te gooien, onder zijn eigen truck..
Daar sta je dan.. moet je weer een pokke eind lopen..
Je weet dat je je auto ook kunt repareren? Voor de motor(kap) gaan staan en een actie uitvoeren ("E").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 13:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Dat heb ik ook al enkele keren gehad ja :P
Een lullige slinger en die granaat slaat een paar meter voor je voeten in :D

Ik speel overigens op 1920x1080, very high, en 2xAA. Maar nog steeds heb ik af en toe frameskips, terwijl de gemiddelde FPS toch boven de 30 ligt. Is dit een refresh rate probleem?? Mijn tv staat op 60hz.
Als ik de gfx_maxfps op 30 of 40 zet maakt het geen verschil. AA heb ik al van 4x op 2x gezet...

Overigens misschien nog een leuke voor in de startpost: je gps detector werkt niet alleen voor diamanten, maar ook voor Jackal tapes! Gisteren vond ik er ineens 2 :)

Nog steeds een uitermate vermakelijk spel, al wordt ik wel gek van die snipers af en toe. Het bereik van die gasten is echt veel te groot. Dat je ze moeilijk ziet neem ik voor lief, dat maakt het spannend.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nyarlathotep schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:33:
Dat heb ik ook al enkele keren gehad ja :P
Een lullige slinger en die granaat slaat een paar meter voor je voeten in :D

Ik speel overigens op 1920x1080, very high, en 2xAA. Maar nog steeds heb ik af en toe frameskips, terwijl de gemiddelde FPS toch boven de 30 ligt. Is dit een refresh rate probleem?? Mijn tv staat op 60hz.
Als ik de gfx_maxfps op 30 of 40 zet maakt het geen verschil. AA heb ik al van 4x op 2x gezet...

Overigens misschien nog een leuke voor in de startpost: je gps detector werkt niet alleen voor diamanten, maar ook voor Jackal tapes! Gisteren vond ik er ineens 2 :)

Nog steeds een uitermate vermakelijk spel, al wordt ik wel gek van die snipers af en toe. Het bereik van die gasten is echt veel te groot. Dat je ze moeilijk ziet neem ik voor lief, dat maakt het spannend.
Ja ik vond ook zo'n jackal tape, alleen toen ging ik naar menu start want daar zit ook zo'n optie jackal tapes echter daar staat niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Quipers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-11-2022
Nyarlathotep schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 12:33:

Ja dat heb ik ook al gehad... maar dat kon wellicht toeval zijn, want die ene keer dat me dat overkwam lag er een ook koffertje met diamanten in de buurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[...]

Had je mijn post nog gelezen? .oisyn in "[Multi] Far Cry 2 - Deel 3"

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
ja, daar had ik helaas niks aan. ik ga het vanmiddag proberen met de nieuwe beta, maar heb er weinig vertrouwen in. ik verwacht van de goedheilig man 2 stripjes extra RAM, misschien dat dat iets uitmaakt. ik snap er niks van, want andere games draaien wel goed. Warhead heb ik wel van genoten bv, terwijl ik lees dat FC2 veel beter zou moeten draaien. niet dus :(

EDIT: YES! het was dus een probleem met de drivers! ik heb een nieuwe benchmark gedaan met de laatste Nvidia beta's:
Settings: Demo(Ranch Small), 1280x1024 (60Hz), D3D9, Fixed Time Step(No), Disable Artificial Intelligence(No), Full Screen, Anti-Aliasing(None), VSync(No), Overall Quality(Custom), Vegetation(High), Shading(Medium), Terrain(Medium), Geometry(Medium), Post FX(Medium), Texture(High), Shadow(Low), Ambient(Medium), Hdr(No), Bloom(No), Fire(Medium), Physics(Medium), RealTrees(Medium)
* Average Framerate: 60.84
* Max. Framerate: 80.51 (Frame:448, 6.44s)
* Min. Framerate: 47.31 (Frame:2091, 34.40s)

op het eerste gezich hou ik nog meer dan de helft over met alles op Ultra high en 2x AA, dus dat is mooi :)

[ Voor 50% gewijzigd door ph4ge op 28-10-2008 13:30 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Meelobee schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:36:
[...]
GeForce 8800GTS (640Mb)
2Gb Ram

[...]
Hm met een E8200 @ 2.66 (stock), 8800GT 512MB, 4GB vista64 Hoef ik ultra high niet te proberen. Is het spel dan zo quadcore optimized wellicht of doet de 8800GT (SSC van EVGA) dan zoveel onder voor de 8800GTS..?

Na het overzetten op ultra high kon ik zelf in het menu niet eens normaal mijn muis bewegen... Laat staan normaal lopen o.i.d. :|

(lredev in "[Multi] Far Cry 2 - Deel 3" <-resultaten bench op very high)

Toch ook maar even die nieuwe driver proberen...

@ph4ge,
Hoe bedoel je "meer dan de helft over"? Als ik het verschil bemerk tussen very en ultra denk ik dat dat erg kan tegenvallen...

[ Voor 18% gewijzigd door lredev op 28-10-2008 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Staat je vsync toevallig aan?

@ph4ge: welke driver versie gebruik je nu en welke eerst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
.oisyn schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:43:

..
Was dat een reactie op mij, wat betreft die vsync? Dat weet ik zo gauw niet, ik dacht het niet..(zit nu op mijn werk) enne wat doet dat?

[ Voor 9% gewijzigd door lredev op 28-10-2008 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
vsync is een systeem dat zorgt voor beeldsynchronisatie tussen het scherm en de videokaart, simpel gezegd zorgt het ervoor dat er pas een nieuw beeld naar het scherm gestuurd wordt als het scherm het vorige beeld volledig getoond heeft zodat er geen overlapping van oude en nieuwe beelden zou kunnen voorvallen (iets daar volgens mij enkel bij CRT's voor problemen kan zorgen?).
Als vsync opstaat dan zal deze synchronisatie gebeuren en hierdoor verlies je frames / second.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DaRKie schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:55:
(iets daar volgens mij enkel bij CRT's voor problemen kan zorgen?).
Nee, ook een LCD heeft een refresh rate en pixels worden niet allemaal tegelijk verstuurd maar net als bij de CRT van links naar rechts van boven naar onder. Dus net als bij de CRT krijg je last van tearing als halverwege ineens de framebuffer wordt geupdate met een nieuw plaatje
Als vsync opstaat dan zal deze synchronisatie gebeuren en hierdoor verlies je frames / second.
Je valt idd terug naar delers van de refresh rate. Stel die is 60, en je haalt net niet de 60 fps, dan val je terug naar 30. Haal je de 30 net niet, dan val je terug naar 20. Dan naar 15, 12, 10, 8.6, etc.. Ook zorgt het voor een instabiele framerate als je een beetje rond een grenswaarde schommelt. Als je framerate tussen de 55 en de 65 fps is dan is er niet veel aan de hand en loopt de game vrij soepel. Zou je vsync aanzetten, dan schommel je ineens tussen de 30 en de 60 waardoor het nogal schokkerig lijkt te lopen. Dat komt omdat de game van tevoren niet weet hoe lang een frame gaat duren, en dus gebruikt hij als schatting de duur van de vorige frame om vooruit te rekenen. Schiet je echter van 60 terug naar 30 dan rekent hij dus te weinig vooruit (omdat hij rekent op een duur van 1/60e van een seconde), en schiet hij van 30 naar 60 dan rekent hij teveel vooruit. Dit zorgt ervoor dat alle bewegingen er nogal jerky uitzien.

Vervelender is echter dat het je input lagged. Een beeld wordt niet direct getoond maar komt in de wachtrij, maar ondertussen loopt de game wel verder. Er zit dus een vertraging in je invoer en wat je op beeld ziet. Daarom is runnen op 30 FPS met vsync aan terwijl je systeem 55 FPS (oid) zou kunnen halen vervelender dan runnen op 30 FPS met vsync uit op een langzamer systeem.

Persoonlijk vind ik responsiviteit belangrijker dan een strak beeld zonder tearing, dus ik zet het altijd uit.

[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 28-10-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb inmiddels zo'n .50-jeep bij m'n savehuis staan, daarmee worden die controleposten een stuk vermakelijker... :D Ook die gouden AK-47 vond ik bij toeval:
spoiler:
helemaal in het zuidoosten van Leboa-Sako East-Sector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
lees veel problemen over performance.

draai far cry 2 alles op ultra high geen aa op 160x1050 draait super soepel zo 80 fps.

engiste probleem dat ik heb is met vista x64 ultimate met het opstarten dat hij de cd niet ziet ensow eg raar.

e6850 dual 3.0
4 gb ddr1066
8800gts 512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jorisw86 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:47:

draai far cry 2 alles op ultra high geen aa op 160x1050 draait super soepel zo 80 fps.

engiste probleem dat ik heb is met vista x64 ultimate met het opstarten dat hij de cd niet ziet ensow eg raar.

e6850 dual 3.0
4 gb ddr1066
8800gts 512
Geef je ons nu een stiekeme hint dat je hem gedownload heb? :+
Bij mij werkt alles hier ook perfect op 1920*1200 Very high 2 x AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
.oisyn schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:06:
[...]
verhaal over vsync...

Persoonlijk vind ik responsiviteit belangrijker dan een strak beeld zonder tearing, dus ik zet het altijd uit.
Ik ga er eens naar kijken...

Toch vallen me veel performance verschillen op! Op toch heel gelijkwaardige PC's... Zo lijkt JorisW86's setup toch niet "beter" dan de mijne... Of het moet hem toch in die GTS / GT zitten.. Ik ga thuis nog eens pielen... Wellicht porcessor weer even op 3,4 GHz gooien... ik wil ook ultra high :9

[ Voor 7% gewijzigd door lredev op 28-10-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:34

e6850 dual 3.0
4 gb ddr1066
8800gts 512
draai die benchmark tool dan ook even, dan haal je gemiddeld geen 80fps :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy

e6850 dual 3.0
4 gb ddr1066
8800gts 512
Uhu, een 8800GTS die het spel op 1680x1050 draait op Ultra high met 80 FPS :') Yea right... Denk dat je van geluk mag spreken als je daarmee 25 FPS haalt :P

Of draai je daadwerkelijk op 160x1050? Dat zou wel een hoop verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren trouwens dat tooltje gedownload om de FOV te kunnen veranderen op m'n 1680x1050 scherm en WOW dat is echt wel lekker, hoor! Echt een aanrader! Je ziet meer en het ziet er beter uit (vierkante map in plaats van een rechthoekige en zo.) Een must have voor mensen met afwijkende beeldformaten (nou ja... afwijkend in 2002 misschien: nu kan je ze niet meer zo noemen, natuurlijk, en had Ubi dat ff zelf netjes moeten regelen!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avalaxy schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:12:
[...]

Uhu, een 8800GTS die het spel op 1680x1050 draait op Ultra high met 80 FPS :') Yea right... Denk dat je van geluk mag spreken als je daarmee 25 FPS haalt :P

Of draai je daadwerkelijk op 160x1050? Dat zou wel een hoop verklaren.
80 is wel erg veel, ja, maar 25 is (gemiddeld gezien) is weer weinig. Ik haal volgens de benchmarks een gemiddelde van tegen de 40: ik heb dan wel een 8800GTX i.p.v. een GTX, maar hij heeft een quadcore en ik een dual core (E6600) en FC2 schijnt echt te profiteren van meerdere cores. Nogmaals, 80 is veel, maar vloeiend zal het zeker zijn. (Ik doe meestal gfx_maxfps 30 en dat is gewoon vloeiend). Met Vsync aan ook nog eens, want ik haat tearing: dat verknoeit de immersion.

EDIT:
Deze post was (weer eens) bedoeld als edit van m'n vorige... sorry! Jammer dat je hier geen posts kan deleten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Ik heb vanmiddag weer eventjes gespeeld en kwam een héle rare bug tegen! Ik stond op een mannetje te schieten, hij op mij. Ineens schoot hij omhoog, vloog gewoon door de lucht en kwam toen weer uit de lucht vallen. Er was niks geen vat of auto bij hem ontploft. Hij schoot gewoon ineens de lucht in :S Raar, maar wel grappig :9 en zo hoefde ik hem niet te killen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
nee heb het spel legaal voor die 37 euro doe ik niet moeilijk.

draai het spel 1680x1050 zou straks thuis wel ff de benchmark draaien.

het spel is vele malen lichter dan crycis en die draai ik zo 55 tot 65 fps constant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit spel is niet echt zwaar hoor volgens mij, ik draai het met alles op ultra high 1900x1200 met een e8400 + 3870x2 (wel wat overgeclockt, maar dan nog) gem. 60-70 fps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
idd spel is niet zwaar en draait goed alleen dat opstart gezeik en mp gebeuren met punkbuster is gaar icm vista erg veel topics al van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nog wat schermschoten dan:

http://i33.tinypic.com/16hvntx.png
http://i33.tinypic.com/iyikjm.png
http://i36.tinypic.com/2443byf.png
http://i36.tinypic.com/2d790n6.png
http://i34.tinypic.com/s30z95.png
http://i37.tinypic.com/x6hq1z.png
http://i38.tinypic.com/2ecj5g2.png
http://i36.tinypic.com/2rm2wj8.png
http://i35.tinypic.com/23trqkl.png
http://i37.tinypic.com/28k1mp.png

Ik heb even linkjes gemaakt van je screenshots omdat ze te groot zijn wat afmetingen en bestandsgrootte (bij elkaar zo'n 70 MB :o) betreft. Let daar de volgende keer even op.

[ Voor 33% gewijzigd door PromoX op 28-10-2008 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

.oisyn schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:06:
[...]

Nee, ook een LCD heeft een refresh rate en pixels worden niet allemaal tegelijk verstuurd maar net als bij de CRT van links naar rechts van boven naar onder. Dus net als bij de CRT krijg je last van tearing als halverwege ineens de framebuffer wordt geupdate met een nieuw plaatje

[...]

Je valt idd terug naar delers van de refresh rate. Stel die is 60, en je haalt net niet de 60 fps, dan val je terug naar 30. Haal je de 30 net niet, dan val je terug naar 20. Dan naar 15, 12, 10, 8.6, etc.. Ook zorgt het voor een instabiele framerate als je een beetje rond een grenswaarde schommelt. Als je framerate tussen de 55 en de 65 fps is dan is er niet veel aan de hand en loopt de game vrij soepel. Zou je vsync aanzetten, dan schommel je ineens tussen de 30 en de 60 waardoor het nogal schokkerig lijkt te lopen. Dat komt omdat de game van tevoren niet weet hoe lang een frame gaat duren, en dus gebruikt hij als schatting de duur van de vorige frame om vooruit te rekenen. Schiet je echter van 60 terug naar 30 dan rekent hij dus te weinig vooruit (omdat hij rekent op een duur van 1/60e van een seconde), en schiet hij van 30 naar 60 dan rekent hij teveel vooruit. Dit zorgt ervoor dat alle bewegingen er nogal jerky uitzien.

Vervelender is echter dat het je input lagged. Een beeld wordt niet direct getoond maar komt in de wachtrij, maar ondertussen loopt de game wel verder. Er zit dus een vertraging in je invoer en wat je op beeld ziet. Daarom is runnen op 30 FPS met vsync aan terwijl je systeem 55 FPS (oid) zou kunnen halen vervelender dan runnen op 30 FPS met vsync uit op een langzamer systeem.

Dat hele Vsync nadeel is weg te halen door Triple buffering te forceren in de driver. Dan gebruikt hij een 3e famebuffer. Dan heb je geen tearing en toch mooi beeld. Ideaal! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Euh nee, triple buffering maakt het alleen maar erger, omdat hij dan verder vooruit queued :). Ik zie ook niet in hoe het verder de problemen genoemd in mijn post verder zou moeten oplossen. 't Is gewoon double duffering vsync, maar dan met een extra frame lag.

[ Voor 47% gewijzigd door .oisyn op 28-10-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
.oisyn schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:43:

@ph4ge: welke driver versie gebruik je nu en welke eerst?
ik gebruik nu 180.43_geforce_winvista_64bit_international_beta. ik had problemen bij alle versies daarvoor. ik draai nu 1280x1024 Ultra High 4x AA met een gemiddelde rond 35fps (dx10). :) het is bijna exact het zelfde als ik met eerdere drivers had met alles op low zonder AA (dx9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 16:12:
Ik heb gisteren trouwens dat tooltje gedownload om de FOV te kunnen veranderen op m'n 1680x1050 scherm en WOW dat is echt wel lekker, hoor! Echt een aanrader! Je ziet meer en het ziet er beter uit (vierkante map in plaats van een rechthoekige en zo.) Een must have voor mensen met afwijkende beeldformaten (nou ja... afwijkend in 2002 misschien: nu kan je ze niet meer zo noemen, natuurlijk, en had Ubi dat ff zelf netjes moeten regelen!).
Ik vind het eerlijk gezegd ronduit smerig dat widescreen wordt geïmplementeerd als "tallscreen". Er zijn best veel games die het doen, maar ik snap de gedachtengang erachter niet. Is het een kwestie van gewoon niet nadenken of is het omdat widescreeners anders een voordeel hebben tov 4:3-ers? Maar andersom geldt dat natuurlijk net zo goed, nu hebben 4:3-ers een voordeel tov widescreeners (hoewel het voordeel natuurlijk wel iets minder groot is dan andersom). En zeker gezien de populariteit van widescreens tegenwoordig kun je ze imho moeilijk negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Laatst online: 10:12

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Game draait goed hier, vind het er alleen erg donker uitzien, ondanks dat ik brightness op max heb staan, savonds in de auto zie ik de weg soms niet :S Verder vind ik het stom dat die controlepost ventjes steeds terugkomen als je 1 minuut verder bent gereden, ook vind ik de missies een beetje aan de saaie kant. Het jammen en roesten van guns is echt goed bedacht, zelfs nieuw gekochte wapens gaan na een tijdje jammen kwam ik achter toen mijn sniper ineens blokkeerde :D

Settings: Demo(Ranch Small), 1680x1050 (60Hz), D3D9, Fixed Time Step(No), Disable Artificial Intelligence(No), Full Screen, Anti-Aliasing(None), VSync(No), Overall Quality(Optimal), Vegetation(Very High), Shading(Very High), Terrain(Very High), Geometry(Very High), Post FX(High), Texture(Very High), Shadow(Very High), Ambient(High), Hdr(Yes), Bloom(Yes), Fire(Very High), Physics(Very High), RealTrees(Very High)

Average Framerate: 44.19
Max. Framerate: 60.18
Min. Framerate: 36.35

8800GT OC + Q9550 + 4Gig ram

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

Reuze bedankt voor de kaart. Ik was er al een tijdje naar opzoek.

Weet iemand of je van ACT 2 terug kan naar ACT 1?
Ik wil namelijk de gemiste diamanten uit ACT 1 alsnog zien te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

.oisyn schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:06:
Euh nee, triple buffering maakt het alleen maar erger, omdat hij dan verder vooruit queued :). Ik zie ook niet in hoe het verder de problemen genoemd in mijn post verder zou moeten oplossen. 't Is gewoon double duffering vsync, maar dan met een extra frame lag.
Je bent de enige die dat beweert, alles op internet zegt dat het wel degelijk helpt. Bij mij liep Crysis in ieder geval noemenswaardig sneller nadat ik tripple buffering icm vsycn aan had gezet ipv alleen vsync zonder triple buffering.

Voor de mensen die net zo vaak op F5 drukken als ik: Check je my documents\my games\Far Cry 2 folder eens. Loopt aardig in de Gigabytes hier. De quicksaves worden apart opgeslagen en overschrijven elkaar niet.

[ Voor 14% gewijzigd door MsG op 28-10-2008 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu zo'n camo suite gekocht, die bots zien me nog steeds.
Snap niet waarom dit nu anders is als in Far cry 1.
en ja, ik zit dan gehurkt in het gras, of hoge heiden hoe je het wil noemen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2008 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:37:
[...]

Als je kijkt naar de weg links boven in bij ACT 2 zou dat moeten kunnen. Ik denk dat als je die weg pakt je zo terug kan rijden naar de eerste map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 07:15
MartijnGizmo schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:38:
Ik heb inmiddels zo'n .50-jeep bij m'n savehuis staan, daarmee worden die controleposten een stuk vermakelijker... :D Ook die gouden AK-47 vond ik bij toeval:
spoiler:
helemaal in het zuidoosten van Leboa-Sako East-Sector
.50 jeep? Zijn dat niet die jeepjes waar die guards ook in rondrijden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:22:
Ik heb nu zo'n camo suite gekocht, die bots zien me nog steeds.
Snap niet waarom dit nu anders is als in Far cry 1.
en ja, ik zit dan gehurkt in het gras, of hoge heiden hoe je het wil noemen.
Weet iemand nou hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 18:53:
[...]

Weet iemand nou hoe dit zit?
Geen idee, ik heb precies hetzelfde. Het is nacht, ik crouch, cammo suit aan. En een sniper begint op me te schieten! 8)7

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inuyasha
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-02-2024
VonFoX schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:06:
[...]

Geen idee, ik heb precies hetzelfde. Het is nacht, ik crouch, cammo suit aan. En een sniper begint op me te schieten! 8)7
Same here, hou het maar op eagle eyes van de AI...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:37:
[...]

Dat is mogelijk, je kan linksboven in map 2 terug naar map 1 (wel een laadschermpje, maar goed: dat duurt niet al te lang).

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Laatst online: 24-08 19:51
Alles goed en wel maar waarom wordt bijna elk account van de far cry 2 servers gedisconnect? :S
Altijd halverwege het spel... waardeloos als je het aan mij vraagt... en dat! dat! terwijl de multiplayer oooh zo koowl is! :) :D :( :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Laatst online: 08:53
Over camo suit.

Het werkt voor mij fijn :) , je kan best dichtbij komen ( tjah niet als je heletijd sprint ). Zelfs tot 5 meter. Maar echter is het wel zo , als je 500 meter verderop, op een berg staat en je hebt een luidruchtige sniper, Dan heb je maar 1 kogel nodig en ze weten waar je bent ;) ( tenzij je die 1 kogel goed gebruikt d.m.v. een headshot of in de been ) :P

Je moet niet al te kritisch kijken naar deze spel, ik vind Far Cry 2 een leuke spel als je niks te doen hebt. Bijvoorbeeld tot dat CoD:WaW uitkomt kan ik mijn prima vermaken met FC2, en nadat CoD:WaW uitkomt dan laat ik het even links liggen voor weer wat serieuze multiplayer gaming, maar als ik eens weer zin heb om lekker casual fps te spelen is Far Cry 2 prima geschikt. Een prima game, zolang je niet SUPER veel van verwacht, maar dan is in (bijna) allegevallen ;) ( als ik veel van CoD:WaW zou verwachten, dan zou die spel mij ook teleurstellen , maar ik weet dat het CoD4 in 2WO jasje is. ) :)

Hierboven: Ja, stond eerste, diamantje verdient, goede xp, bam disconnect (alles weg). Dit komt omdat personen zoals jij en ik de servers moeten hosten. En als de host weggaat dan disconnect je op een logische wijze ( mischien omdat ik de "host" te vaak killde, werd hij een beetje kwaad xD ). Dit werkt absoluut niet. En na elke ronde wordt je sowieso gedisconnect omdat er opnieuw gehost moet worden. Ik vond het ook wel een zeer leuke/interessante mp :D

[ Voor 63% gewijzigd door FireBladeX op 28-10-2008 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

2 vraagjes :)

1) Kan je ingame een screenshot maken en zo ja met welke toets en waar slaat hij deze op? (PC versie) In de controls staat het in ieder geval niet. En kan die sneltoets dan in de OP? ;)

2) Velen hebben omdat de Nvidia 180.42 drivers slechts een zwart beeld gaven, het bestand C:\Users\<user>\Documents\My Games\Far Cry 2\GamerProfile.xml aangepast. (Vista) Namelijk hebben deze gebruikers id="customd3d9" aangepast naar id="customd3d10" zodat het op DX10 draait. Maar wat maakt dit nou eigenlijk uit??? Wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barca schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:50:
2 vraagjes :)

1) Kan je ingame een screenshot maken en zo ja met welke toets en waar slaat hij deze op? (PC versie) In de controls staat het in ieder geval niet. En kan die sneltoets dan in de OP? ;)

2) Velen hebben omdat de Nvidia 180.42 drivers slechts een zwart beeld gaven, het bestand C:\Users\<user>\Documents\My Games\Far Cry 2\GamerProfile.xml aangepast. (Vista) Namelijk hebben deze gebruikers id="customd3d9" aangepast naar id="customd3d10" zodat het op DX10 draait. Maar wat maakt dit nou eigenlijk uit??? Wat is het verschil?
1. Printscreen, en hij slaat ze bij mij op (vista) in C:\Users\Jouwnaam\Documents\My Games\Far Cry 2\Screenshots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barca schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:50:
Er zit een bug in FC2 of de driver waardoor je de resolutie niet kan veranderen als je FC2 in DX9 draait (op Vista met deze driver). Ik heb trouwens gewoon DX10 gekozen in het spel zelf, het spel herstart en daarna kon ik de res veranderen zonder dat ik een zwart scherm kreeg. Daarvoor moest ik trouwens in hetzelfde xml bestand Maximized= van 0 op 1 zetten, omdat ik anders helemaal niet in het menu kwam. Als je de goede res hebt ingesteld, kan je volgens mij weer terug naar DX9, mocht je dat willen. Ik speel op DX10: voor het eerst dat ik een spel speel op DX10...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Op de ubisoft forums lees ik aparte verhalen over de MP. Maar hier lees ik juist weer dat het wel leuk is. De hosting van de servers is wel erg raar! Dat slaat nergens op. Verder zijn er véél dingen die verbeterd kunnen worden in de MP en ik hoop eigenlijk dat Ubisoft een flinke patch gaat maken zodat de MP (van wat ik lees) een stuk beter wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:38
heb vandaag farcry binne gehad via bol, geinstalleerd, wil ik em opstarten kan ik de game niet activeren. :(

iemand een idee hoe dat kan?

Na de installatie als ik het pictogram aanklik moet ik de game registreren, vul de code in die op het boekje staat, game maakt verbinding met internet em krijg dan de voglende melding:

Activation process has been terminated. Please make sure the SERIAL has been entered correctly.

Click BACK to attempt another activation, click MANUAL ACTIVATION to activate manually or click CANCEL to abort. If the problem persists please visit http://www.farcrygame.com/unlock.

The SERIAL was not found in the database. Most likely the SERIAL has been entered incorrectly

Heb het nu 20 keer geprobeerd, ook manually via die website, maar dan krijg ik de melding dat de key invalid is? terwijl ik de key intyp die op het boekje staat!

hoe kan dit?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disweb
Misschien zie je een nul (0) aan voor een o?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Qosmic schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:25:
heb vandaag farcry binne gehad via bol, geinstalleerd, wil ik em opstarten kan ik de game niet activeren. :(

iemand een idee hoe dat kan?

blaaaaaaaaaaaah...
Zijn er nu al keygen's in omloop, mss ben je in handen gevallen van piraterij. Je hebt de game orgineel gekocht, dus neem even contact op met de makers en dan moet je waarschijnlijk een foto van je bonnetje en de game met key inscannen en versturen krijg je een nieuwe key.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Click back werkte bij mij ook niet. Gewoon even helemaal opnieuw ging bij mij wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Laatst online: 18-09 19:57
Op de ps3 hebben we vandaag een patch gekregen. geen idee wat er opgelost wordt met deze patch.

Kzit nu net in het 2e level. en ben erg tevreden over de combinatie; grenade launcher + vijandige voertuigen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-06 23:38

Onno b

Heilige iRacing data koeien

Wat een geweldige game zeg! Loop lekker rustig rond, kom ik ineens een controlepost tegen. Rustig sluip ik dichterbij met mijn inmiddels getrokken pistool voorzien van een geluidsdemper.
Een guard op patrol komt recht op mij afgelopen en snel sluip ik achter een boom om vervolgens te wachten op de guard. Op het moment dat hij langskomt lopen schiet ik hem in zijn achterhoofd.
Met mijn verrekijker zie ik vervolges dat er nog twee andere guards patroulle lopen door het kamp.
Ze lopen recht op een depot met munitie af... behendig gaat er een granaat tussen het ammodepot. Vlak na de explosie van de granaat lijkt het even oud en nieuw te zijn en kogels vliegen alle kanten op.
Een doffe knal later is de rust wedergekeerd, zo lijkt het.
Deze rust is echter van korte duur, want enkele ogenblikken later hoor ik ineens allemaal geknetter van vuur. Binnen no time staat links en rechts van me het gras in de fik dat door brokstukken van het ammodepot in de hens is gevlogen.
Aan de andere kant van het vuur stopt een jeep en twee mannen schieten opnieuw met scherp op mij, om het avontuur vervolgens voort te zetten.

Na zo`n uitdagend vuurgevecht kan je vervolgens je avontuur weer voortzetten en lekker verder reizen. Het respawnen op de controleposten ervaar ik iig (nog) niet als een probleem.
Ook de verhouding tussen controleposten en savehouses vind ik geniaal. Dit houd voor mij iig de spanning goed in de game, al is dit vooral te wijten aan mijn discipline wanneer het gaat om bv quicksave. Ik ben dan al snel geneigt om midden in een vuurgevecht te saven :D

Ook wat betreft het freeroaming asspect in de game hebben de makers duidelijk rekening gehouden bij de ontwikkeling. De combinatie van gunhouses voor na een heftig vuurgevecht en de straatborden die van kleur veranderen (rood for q en groen voor safe/ammohouse vind ik geniaal gevonden. Lekker rondstruinen om vervolgens een gekleurd bord tegen te komen en te beslissen om een quest te gaan doen speelt gewoon erg fijn naar mijn mening O+ De keuze om geen interface te hebben die telkens in beeld doet de gameplay dan ook zeer zeker goed en de makers zijn er, naar mijn mening, dan ook heel erg goed in geslaagd om de gameplay zo te maken dat de game toch lekker wegspeeld zonder al die poespas in de scherm.

Respect 2 the devloppers _/-\o_ _/-\o_

edit;
leuke linkjes
Veel pics .gif met verschil tussen dx9 & dx10
http://www.pcgameshardwar...in_vs_max_details/?page=1

En ik kwam wat posts tegen met mensen die deze game niet wilden spelen vanwege het niet kunnen aanpassen van de res in widescreen. Wellicht biedt dit uitkomst:
http://www.widescreengami...topic.php?p=143018#143018

[ Voor 8% gewijzigd door Onno b op 28-10-2008 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
NeoMe schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:31:
[...]

Zijn er nu al keygen's in omloop, mss ben je in handen gevallen van piraterij. Je hebt de game orgineel gekocht, dus neem even contact op met de makers en dan moet je waarschijnlijk een foto van je bonnetje en de game met key inscannen en versturen krijg je een nieuwe key.
Zo zie je maar dat kopen niet altijd de beste oplossing is.. alhoewel ik hem ook heb gekocht ;)

Waar kan ik eigenlijk zien op hoeveel procent ik ben ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
Onno b schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:46:
Wat een geweldige game zeg! Loop lekker rustig rond, kom ik ineens een controlepost tegen. Rustig sluip ik dichterbij met mijn inmiddels getrokken pistool voorzien van een geluidsdemper.
Een guard op patrol komt recht op mij afgelopen en snel sluip ik achter een boom om vervolgens te wachten op de guard. Op het moment dat hij langskomt lopen schiet ik hem in zijn achterhoofd.
Met mijn verrekijker zie ik vervolges dat er nog twee andere guards patroulle lopen door het kamp.
Ze lopen recht op een depot met munitie af... behendig gaat er een granaat tussen het ammodepot. Vlak na de explosie van de granaat lijkt het even oud en nieuw te zijn en kogels vliegen alle kanten op.
Een doffe knal later is de rust wedergekeerd, zo lijkt het.
Deze rust is echter van korte duur, want enkele ogenblikken later hoor ik ineens allemaal geknetter van vuur. Binnen no time staat links en rechts van me het gras in de fik dat door brokstukken van het ammodepot in de hens is gevlogen.
Aan de andere kant van het vuur stopt een jeep en twee mannen schieten opnieuw met scherp op mij, om het avontuur vervolgens voort te zetten.
Als je het zo verteld lijkt het inderdaad een hele vette game, maar het is helaas niet waar vind ik.
Vind het bagger worden, al kom ik een Jeep tegen zie ik hem langzaam rijden, totdat hij mij ziet dan hoor ik altijd het geluidje dat hij gas geeft en hoog in toeren gaat, vervolgens beukt hij nutteloos op mij in.
Al probeer ik weg te rijden heeft dat geen zin want jij zelf rijd altijd in Fiat Panda terwijl hun met een Porsche Cayenne Turbo achter je aan komen, oftewel hun gaat ALTIJD harder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Laatst online: 10:12
doesd00 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:48:
[...]

Zo zie je maar dat kopen niet altijd de beste oplossing is.. alhoewel ik hem ook heb gekocht ;)

Waar kan ik eigenlijk zien op hoeveel procent ik ben ??
Bij elke savegame staat aangegeven op hoeveel procent je op dat moment zit, en je kunt het ook zien als je (in de PC versie) op escape drukt en dan bij statistics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno b
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-06 23:38

Onno b

Heilige iRacing data koeien

doesd00 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:51:
[...]

Als je het zo verteld lijkt het inderdaad een hele vette game, maar het is helaas niet waar vind ik.
Vind het bagger worden, al kom ik een Jeep tegen zie ik hem langzaam rijden, totdat hij mij ziet dan hoor ik altijd het geluidje dat hij gas geeft en hoog in toeren gaat, vervolgens beukt hij nutteloos op mij in.
Al probeer ik weg te rijden heeft dat geen zin want jij zelf rijd altijd in Fiat Panda terwijl hun met een Porsche Cayenne Turbo achter je aan komen, oftewel hun gaat ALTIJD harder...
Klopt, maar als je zelf geen voertuigen gebruikt heb je daar echt geen last van. De AI heeft idd moeite om te reageren op je wanneer je in een voertuig zit of van afstand op ze schiet. Sluip je echter het kamp binnen staat dat garant voor een flinke dosis lol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Onno b schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 20:46:
Dit houd voor mij iig de spanning goed in de game, al is dit vooral te wijten aan mijn discipline wanneer het gaat om bv quicksave. Ik ben dan al snel geneigt om midden in een vuurgevecht te saven :D
Knoppen unbinden in je controls! >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Meelobee op 28-10-2008 20:59 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Geen 'Yes, ik heb het spel besteld!' en dergelijke reacties.
* DRM: het is vervelend maar er is een revoke systeem als je het spel normaal deinstalleert. Dus houd het ontopic en niet over DRM.
* Gebruik spoilertags als je iets over de verhaallijn vertelt.
* Voor technische problemen / vragen kun je terecht in SPV.