[Multi] Far Cry 2 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 60.851 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Zer0cool12342 schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 20:18:
Maar ik heb de gele auto gemaakt maar waar moet ik dan heen daarna? want die map is dus onleesbaar en die pillen heb ik ook niet om die malaria te verminderen en dus zo meer te zien.
Gewoon op je map kijken en naar de rode locatie gaan..
of beetje ronddartelen daarzo rond die gele auto totdat je mobieltje gaat en je 'n opdracht krijgt!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0cool12342
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-08 22:31
CLB schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 20:19:
[...]

Gewoon op je map kijken en naar de rode locatie gaan..
of beetje ronddartelen daarzo rond die gele auto totdat je mobieltje gaat en je 'n opdracht krijgt!
Ja maar als ik op die map kijk dan zie ik dit dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.uploader.be/output/1225049119.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 20:06:
Zo, die tip van de bushalte in het midden van de kaart is de tip van de dag! Ideaal! Ik heb m'n trainer weer uitgezet want die heb ik nu niet meer nodig. :) Zouden ze 'm express niet op de map hebben gezet...?

Het spel wordt eigenlijk alleen maar leuker! :) Wat een simpele bushalte al niet kan betekenen. 8)
Ik had hem zelf ook nog niet gevonden... prachtige tip...
Hier staat ie trouwens wel op de map:
http://www.zdclan.nl/jpg/leboa.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 06:33
MrVegeta schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 20:08:
[...]
Je kan een dinges kopen waardoor je 8 kogels mee kan nemen.
De upgrade voor lange-afstandswapens noemt 'marksman bandolier' en verdubbelt de kogels voor de dart rifle, waarmee je op tien kogels komt. Moet zeggen dat de wapenkeuze van PilatuS ook een aanrader is: Dragunov sniper voor op afstand (veel meer kogels dan dart gun), grenade launcher voor voertuigen en M-249 SAW om zwaar te knallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerst
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik heb dit weekend een aantal uurtjes Far Cry 2 zitten spelen, en het bevalt me wel. Behalve dan het constante gerespawn van checkpoints, maar dat is inmiddels bekend. Soms gebeuren er wel hele vage dingen met die buddies:
  • Na een vuurgevecht was een buddy gewond. Ik heal hem. Hij loopt wat rond en opeens is valt hij weer gewond neer. Ik heal hem nog een keer maar hij blijft steeds zomaar gewond raken, totdat mijn spuiten op zijn en ik hem moet neerschieten of abandonen. wtf? Gelukkig ging het na een load game wel weer goed.
  • Een andere buddy was zomaar 'missing' terwijl ik geen missie met hem aan het doen was of wat dan ook.
  • Na ik samen met mijn buddy een missie heb volbracht rijd ik richting mijn safehouse, totdat ik opeens in de subtitle zie 'don't leave me here!'. Ik rijd terug naar het kamp, waar mijn buddy opeens gewond op de grond ligt. Na hem een paar spuiten te hebben gegeven sterft hij in mijn armen. Blijkbaar was dit de bedoeling, want ik kreeg er wel een zilveren 'trophy' voor (PS3). Wel stom, want het was mijn beste buddy en ik kom hem niet redden.
Dan nog iets. Ik heb een aantal missies gedaan voor de wapenshop en daarmee heb ik al aardig wat wapens kunnen vrijspelen. Laatst liep ik weer een wapenshop binnen en had ik een missie geweigerd (gewoon de deur uitlopen als het mannetje een job aanbiedt). Sindsdien heb ik geen missies meer kunnen krijgen uit de wapenshop; er staat nooit meer een mannetje. Ik vraag me af of dit een bug is of dat ik later wel weer zulke missies kan doen. Ik moet namelijk nog wel een aantal wapens vrijspelen en daar kan ik nu met geen mogelijkheid aankomen. Heeft iemand anders dit ook gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 22:44

L3TUC3

GoT vegetable?

De buddies zijn ook niet de snuggerste van de klas hoor.

Had er eentje die een kerel met een mortier op een eiland probeerde te snipen met een shotgun. Had m dus twee keer moeten reviven binnen 2 minuten. De eerstvolgende missie moest ik m omleggen want een derde revive mag niet van ubi.

Weet iemand de code voor noclip? Ik kom soms vast te zitten zonder dat ik eruit kan komen en dat is stierlijk vervelend als je laatste save alweer een tijdje terug is of je midden in een missie zit.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brommer schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 20:29:
[...]

De upgrade voor lange-afstandswapens noemt 'marksman bandolier' en verdubbelt de kogels voor de dart rifle, waarmee je op tien kogels komt. Moet zeggen dat de wapenkeuze van PilatuS ook een aanrader is: Dragunov sniper voor op afstand (veel meer kogels dan dart gun), grenade launcher voor voertuigen en M-249 SAW om zwaar te knallen!
Nou, dan worden de Dragunov en de M-249 m'n volgende aankopen! Een beetje variatie is natuurlijk ook leuk. ;)

Ik vind het trouwens heerlijk dat elke quicksave bewaard wordt: totaal geen probleem mee. Het is me in andere games vaak genoeg gebeurt dat ik quicksave gebruikte op exact het verkeerde moment (een seconde voordat je kansloos neergeknald wordt of zo). Ik vind het dus eigenlijk erg handig! Ze hadden in de pc-versie die ingame savepoints wel weg kunnen halen, want die zijn omslachtiger dan quicksaves, maar dat zal wel te ingewikkeld zijn geweest. (Het maakt totaal niet uit of je quicksaved of zo'n savepoint gebruikt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0cool12342
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-08 22:31
Ik ben maar een nieuw game gestart nu is alles niet zo wazig heb een ander mannetje gekozen nu is het normaal toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:59
Toffe game, wel veel crashes gehad naar Windows, zonder verdere foutmelding.
Kan zich goed meten met huidige standaard FPS games, in het kort;

+ Grafisch goed en speelbaar op 1920x1200 i.c.m. Q9450 / 4 GB / Ati 4850
+ Toffe sfeer, omgeving
+ Wapens die verouderen en daarna vastlopen
+ Keuze vrijheid van te volgen missies geeft vrij gevoel
spoiler:
+ 2 soorten einden, maar kan iemand mij vertellen waarom die aftiteling zo lang duurt?

+/- De AI is te wisselvallig om deze goed te benoemen, mogelijk wordt dit nog verbeterd na een patch?

- De vele crashes
- Stemgeluid is te zacht
- In het begin wat repetatief
- Ik mis de prone mode

Conclusie: Ik heb het gevoel dat deze game net te vroeg is uitgebracht, er zitten diverse oneffenheden in. Desalniettemin, goed vermaak met genoeg actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justifire
  • Laatst online: 21:31

justifire

Shut up and squat !!

Mijn eerste ervaringen van het spel:
Speel op 2560x1600 4xAA 16xAF supersampled TAA via nvidia cp, alles ultra high in game.
Het spel draait als tiet, constant 60+ fps
Vind het kwa graphics een mix van COD2 en SOF3
Lijkt net of alles opgeplakt is, en totaal niet bij de omgeving hoort (medikits, koffers, wapens)
Dan vind ik het jammer dat je met ultra high nog geneens hebt dat :
a. de ruit van de auto niet nat word als het regent
b. je geweer niet nat word als het regent
c. de rest van de wereld niet nat word
d. de regen constant van achteren lijkt te komen
e. het veranderen van dag/nacht/weer mij zwaar tegenvalt
f. soms lijkt het meer een tekenfilm dan een realistische shooter, alles glimt gewoon te veel

Ik vind de graphics en de gameplay flink tegenvallen, zeker na het spelen van S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
Enige betere vind ik dat ze bij FC2 de horizon wat verder hebben doorgetrokken, bij SCS zie je na een paar meter het gras overgaan in een bruin vlak.
Heb het ernstige vermoeden dat het gewoon een XBox port is, voor pc mogen ze wat mij betreft toch wel iets meer SE toevoegen.

Dan de IA, hiermee maakt tweakers.net zich nou niet echt een betrouwbare game-review site, waarom in godsnaam op de verpakking een quote neerzetten over de fantastische AI?

Tegenstanders blijven staan wachten, andere schieten dwars door de muren heen, en dan heb je nog de vervelendste, diegene die achter een rots lopen en opeens verdwenen zijn 8)7

Ik word gewoon niet zo het spel ingezogen als bij SCS, had daar echt meer het gevoel dat je echt in het spel zit, bij FC2 heb ik meer het gevoel dat ik met me speelgoedgeweer voor het toneel langsloop.

Die map ook zoiets, leuk gevonden, maar geef mij maar een overzichtelijke map in de bovenhoek van me scherm, het is nu op de map kijken en hopen dat je geen bandit tegen het lijf loopt.

Wachten is het ook op een patch voor de zachte stemmen, lijkt Assassins Creed wel, will they ever learn?

Leuk vind ik wel alles wat met vuur te maken heeft, voel me dan net weer ff dat jochie van 8 die stiekem fikkie ging stoken :)

Nou ja, hopen dat het spel nog wat leuker word en we het volhoouden tot Alan Wake.

[ Voor 5% gewijzigd door justifire op 26-10-2008 21:57 ]

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in drie dagen tijd nog geeneen crash gehad. Ik heb zelfs regelmatig ge-alt-tabbed naar Vista om wat te posten of wat anders te doen, maar zelfs dat bracht FC2 niet aan het wankelen. Biij mij is 'ie compleet crashproof!
justifire schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:54:
Vind het kwa graphics een mix van COD2 en SOF3
Lijkt net of alles opgeplakt is, en totaal niet bij de omgeving hoort (medikits, koffers, wapens)

Ik vind de graphics en de gameplay flink tegenvallen, zeker na het spelen van S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky

Ik word gewoon niet zo het spel ingezogen als bij SCS, had daar echt meer het gevoel dat je echt in het spel zit, bij FC2 heb ik meer het gevoel dat ik met me speelgoedgeweer voor het toneel langsloop.

Die map ook zoiets, leuk gevonden, maar geef mij maar een overzichtelijke map in de bovenhoek van me scherm, het is nu op de map kijken en hopen dat je geen bandit tegen het lijf loopt.
Tjonge, grappig om te zien hoe mensen iets verschillends bekijken. Ik herken dit allemaal totaal niet! Ik vind de graphics schitterend! En ik heb echt het idee dat ik DAAR ben. Helemaal doordat je ALLES ziet door de ogen van je character. En ik vind die map ook veel leuker zo: ook weer zoiets waardoor je er BENT gewoon! Maar goed, smaken verschillen, Gelukkig maar. ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Laatst online: 20:59
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:59:
[...]

Ik heb in drie dagen tijd nog geeneen crash gehad. Ik heb zelfs regelmatig ge-alt-tabbed naar Vista om wat te posten of wat anders te doen, maar zelfs dat bracht FC2 niet aan het wankelen. Biij mij is 'ie compleet crashproof!
Misschien heeft het met m'n configuratie te maken, maar ik heb al (veel) meer posts van anderen gelezen, die ook problemen ondervinden. Mijn VGA drivers zijn up to date, dus daar kan het niet aan liggen. Blijft volgens mij over; de game zelf. Mogelijk wordt dit ook opgelost met de broodnodige patch(es)?
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 21:59:
[...]
Tjonge, grappig om te zien hoe mensen iets verschillends bekijken. Ik herken dit allemaal totaal niet! Ik vind de graphics schitterend! En ik heb echt het idee dat ik DAAR ben. Helemaal doordat je ALLES ziet door de ogen van je character. En ik vind die map ook veel leuker zo: ook weer zoiets waardoor je er BENT gewoon! Maar goed, smaken verschillen, Gelukkig maar.
Enig nadeel is, dat je niet kunt zien dat je een camo suit aan hebt.
Bijvoorbeeld op het moment dat je in een voertuig zit of jezelf aan het 'repareren' bent.

[ Voor 33% gewijzigd door NokiaFan op 26-10-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corniels
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-09 14:31
Wordt telkens er uit geknikkerd als ik online speel (ps3)

dan kan ik 2 potjes zonder problemen spelen, en dan kan ik 1 min spelen en lig ik er uit ... met de mededeling dat ik disconnected ben van de server.

nog meer mensen dit probleem?

dat was het dan weer voor deze post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben trouwens blij met de M79 die ik via brommer gevonden heb: ik vraag me af of ik die ooit ontdekt had tussen die pistolen! Maar je moet er alleen wel even aan wennen: hij ziet er uit als een pistool/geweer en toenet had ik niet zo snel door dat ik de M79 te pakken had i.p.v. m'n primary... Ik wilde een mannetje neerschieten dat net uit z'n jeep stapte, vlakbij waar ik stond. Ik had net m'n kaart in de hand dus switch snel naar m'n primary... dacht ik... ik schiet en KABOEM, daar vliegt de auto, de tegenstander en ikzelf de lucht in. :P Nou ja, ik vloog niet letterlijk de lucht in maar was er wel geweest. ;) Haha! Gelukkig had ik vlak daarvoor gequicksaved: daar wordt ik zo onderhand gelukkig ook bedrevener in... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NokiaFan schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 22:06:
[...]

Enig nadeel is, dat je niet kunt zien dat je een camo suit aan hebt.
Bijvoorbeeld op het moment dat je in een voertuig zit of jezelf aan het 'repareren' bent.
Geen idee wat deze opmerking met de quote van doen heeft ;) , maar is dat zo? Ik dacht dat je die suit altijd aan had! Het lijkt me logisch dat als je in de auto zit met camo suit, dat ze je dan alsnog zien... zo'n dikke jeep verberg je niet met een jasje... ;) Voor zover ik weet en doorheb werkt die camo suit zodra je 'm gekocht hebt. Volgens de manual (of volgens de upgrade guide, dat weet ik even niet meer) werkt 'ie vooral als je in gras crouched loopt of stilstaat. Ideaal ding, helemaal met een lekker snifle geweer erbij! Je kan zo de meeste tegenstand al opruimen voordat je een missie moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Net eventjes Pala proberen uit te moorden....niet te doen dus. Die mannetjes blijven spawnen achter en in elk gebouw zo'n beetje. Heb je net heel tactisch 10man opgeblazen met je val, komen er opeens 10dezelfde uit dezelfde hoek en nog n keer, en nog n keer en nog n keer. hehe, en altijd maar dat balkje: "Escape ...safe zone..." :P

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:49
Heb vanavond weer een paar uurtjes zitten spelen, en ik sta er echt verbaasd van dat het spel steeds maar leuker en leuker wordt!

Deed net een missie en het was donker, ik moest een heel dorp op palen in het water uitroeien (Shwasana). Ik had als primary wapen een Silenced MP5 (aanrader!!! echt zo vet om te sluipen en te bedenken hoe je iedereen gaat omleggen zonder gezien te worden), als secondary een Silenced Makarov (geloof ik, in ieder geval een silenced pistool), en als special een Dart Rifle. En uiteraard de camo suit.

Eerst van een flinke afstand vijf gasten omgelegd met de Dart Rifle. Ik dacht dat alle mannetjes wel weer precies mijn kant op zouden komen, maar nee! Niks aan de hand totdat de lijken ontdekt werden, toen paniek :P Daarna richting dorp geslopen en met mn Silenced Makarov de rest van een kleine afstand een headshot weten te geven. Ben door niemand gezien, en de AI wist dit keer gelukkig niet waar de schoten vandaan kwamen. Misschien omdat het donker was? Als het echt zo is dat je 's nachts beter kunt stealthen ga ik dat vaker proberen.

Voor de rest ook geen last meer van de controleposten. Heel af en toe ontkom je er niet aan, maar je kunt ze meestal allemaal van afstand neerhalen met de Dart Rifle. De meeste stukken wandel ik, en als het grote afstanden zijn kijk ik of de bus misschien handig is, en loop ik de rest alsnog. Vind die jeeps drie keer niks, een en al oponthoud.

Afgezien van die side missies vind ik de missies ook echt vet om te doen, genoeg afwisseling. De minpunten van het spel worden bij mij alleen maar minder, en de pluspunten worden steeds beter!

In een eventuele patch zou ik graag zien dat er iets gedaan wordt aan de controleposten, want autorijden is op dit moment echt irritant.

Verder: topgame, zeker een van de beste games (zo niet beste) die ik ooit gespeeld heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:53
Is het mogelijk om vanaf die buitenste bushaltes naar die bushalte bij Pala te reizen? (die ik overigens nog niet heb gevonden) of kan dat alleen omgekeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het aan mij of vind ik het zo raar dat je amper kan schuilen in Fc2?
In Fc1 kon je altijd achter een boom staan of onder een aanmeer gelegenheid voor een boot schuilen, hier bij fc2 kan dat gewoon niet ze zien je toch wel op een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Avalaxy schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 22:46:
Is het mogelijk om vanaf die buitenste bushaltes naar die bushalte bij Pala te reizen? (die ik overigens nog niet heb gevonden) of kan dat alleen omgekeerd?
Nee.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:05
Hmm vind dit ook wel weer heel apart. Betreft het einde van het spel.

spoiler:
Zodra je de storyline hebt uitgespeeld krijg je de aftiteling en daarna kan je niet meer verder spelen. Dus je kan geen sidemissies meer doen of diamantjes gaan zoeken. (OK, verhaaltechnisch is dit niet zo heel raar, maar het verprutst een beetje de replay value).
Nu mag ik dus lekker 20 savegames terug gaan laden om alsnog de rest te gaan spelen/zoeken. (niet dat dat nog nut heeft eigenlijk, maarja).

Edit: monnick, jij was er ook best snel bij. Ik had gehoopt dat niemand het in die 5 seconde gezien zou hebben :>

[ Voor 11% gewijzigd door Deismyna op 27-10-2008 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Deismyna schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 23:27:
Hmm vind dit ook wel weer heel apart. Betreft het einde van het spel.

spoiler:
Zodra je de storyline hebt uitgespeeld krijg je de aftiteling en daarna kan je niet meer verder spelen. Dus je kan geen sidemissies meer doen of diamantjes gaan zoeken. (OK, verhaaltechnisch is dit niet zo heel raar, maar het verprutst een beetje de replay value).
Nu mag ik dus lekker 20 savegames terug gaan laden om alsnog de rest te gaan spelen/zoeken. (niet dat dat nog nut heeft eigenlijk, maarja).
Ik raad je aan om snel even de spoiler te fixen. Dit verpest wel veel voor mensen die de game nog niet uit hebben (dat zijn er heel veel :P )

EDIT: Je bent snel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Uh nee wat? Je kunt van alle buitenliggende bushaltes gewoon terug naar die in het midden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-09 20:48

BaT

Patriot schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 00:53:
[...]

Uh nee wat? Je kunt van alle buitenliggende bushaltes gewoon terug naar die in het midden hoor.
En handig voor de mensen die niet weten waar die bushaltes zijn in Pala : neem een van de willekeurige buitenliggende bussen naar Pala en kijke goed om je heen als je aankomt, je stapt nl uit waar je in Pala ook weer moet instappen.

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

BaT schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 01:22:
[...]

En handig voor de mensen die niet weten waar die bushaltes zijn in Pala : neem een van de willekeurige buitenliggende bussen naar Pala en kijke goed om je heen als je aankomt, je stapt nl uit waar je in Pala ook weer moet instappen.
Als je op de kaart kijkt in Pala zelf zie je toch waar de halte ligt!?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Pfff, net een van de missies gedaan die net na de tutorial komt, waarbij je mag kiezen of je de commando's direct neerknalt of een informant intimideert om die commando's naar andere coordinaten te lokken.

Dus ik ga naar die villa voor de informant, knal iedereen neer, ga het huisje in, staat ie daar maar gewoon een beetje te staan en ik kan niets met 'm doen. Toen probeerde ik 'm maar te "intimideren" dus ik mep 'm een paar keer met m'n mes, gaat ie gewoon dood. En de objective blijft gewoon voor wat ie is 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
.oisyn schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 02:54:
Pfff, net een van de missies gedaan die net na de tutorial komt, waarbij je mag kiezen of je de commando's direct neerknalt of een informant intimideert om die commando's naar andere coordinaten te lokken.

Dus ik ga naar die villa voor de informant, knal iedereen neer, ga het huisje in, staat ie daar maar gewoon een beetje te staan en ik kan niets met 'm doen. Toen probeerde ik 'm maar te "intimideren" dus ik mep 'm een paar keer met m'n mes, gaat ie gewoon dood. En de objective blijft gewoon voor wat ie is 8)7
Hah toevallig ook net gedaan die missie.. net pas afgesloten.
Maar toen ik dichtbij hem kwam kreeg ik soort van ingame 'cutscene' waarbij mijn character mes bij di e belg op de keel zette waarna ie achter z'n radio ging zitten.

Alleen toen ik bij uiteindelijke objective kwam waren die gasten (die met radio waren opgeropen) nergens te bekennen :P

Of waren ze juist weggelokt dmv de radio? Heb ik weer niet goed gelezen.
Godjonge jogne ik moet niet zo laat nog gamen

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Patriot schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 00:53:
[...]

Oh crap, dacht dat 'ie vroeg of je terug kon naar het 1e gebied met de bussen :$.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:06

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Is er een manier om niet elke keer het console command "gfx_maxfps" in te hoeven typen? Kan in het config bestandje niet echt een plekje vinden...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb dat in config file ook niet gevonden maar ben wel benieuwd of je dat ergens in kan vullen want steeds handmatig invullen das vervelend inderdaad.

Ben nu weer stukje verder en vermaak me er nog steeds mee. Moet zeggen dat savannah in de fik stekken toch best wel een leuke hobbie is om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel nu al een tijdje en vind het wel een hele gave game.

het is alleen niet de game die ik had verwacht.

pluspunten:
-De mooie grafix
-Uitgebreide landschap.
-Leuk verhaal

Minpunten:
-Hele domme AI
-Ik ben mijn auto al kwijt na 2 minuten op de weg rijden
-Auto kan niet sneller dan 60 en vijanden halen je altijd in wat leidt tot het bovenstaande
-Iedereen is vijandig, behalve in Pala
-Te weinig dieren
-Geen prone
-Met iets van 3 weken ingame 1 keer regen gehad
-Vijanden zien je mijlen ver aankomen
-Lang niet alles kan kapot (granaat tegen een dunne boom en hij staat gewoon nog, houten huizen blijven ook staan.

ondanks alles toch nog een aardige game. ik hoop alleen dat er snel een flinke patch aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:56

Koppensneller

winterrrrrr

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 08:41:

-Met iets van 3 weken ingame 1 keer regen gehad
Hoe vaak denk je dat het in Afrika regent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KoppenSneller schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 08:45:
[...]

Hoe vaak denk je dat het in Afrika regent ;)
Niet heel veel, maar alsnog het geeft wel heel erg sfeer om het te zien regenen.

Er zijn wel meer dingen die onwerkelijk zijn in FC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Laatst online: 16-09 13:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 08:51:
[...]

Niet heel veel, maar alsnog het geeft wel heel erg sfeer om het te zien regenen.

Er zijn wel meer dingen die onwerkelijk zijn in FC2
Het blijft natuurlijk een apart minpunt. Of het gaat regenen is natuurlijk geheel willekeurig, jij hebt de "pech" gehad dat het nog maar één keer heeft geregend. Beetje vreemd om het spel daarover af te gaan kraken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:31
Damnz wat een vet spel is dit.. :D
Zijn er trouwens al bij meer mensen hun auto gestolen ? Ik was gisteren bij mike's bar en toen ik terug naar mijn auto wilde lopen was hij weg. :S Fijn is dat. :-) Gelukkig stond er nog een andere gare bak waarmee ik naar mijn volgende missie kon rijden maar toch.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
WernerL schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 09:03:
Damnz wat een vet spel is dit.. :D
Zijn er trouwens al bij meer mensen hun auto gestolen ? Ik was gisteren bij mike's bar en toen ik terug naar mijn auto wilde lopen was hij weg. :S Fijn is dat. :-) Gelukkig stond er nog een andere gare bak waarmee ik naar mijn volgende missie kon rijden maar toch.
Dat is denk eerder een bug :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Vind het anders ook wel een goede verklaring ;). Haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriot schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 09:00:
[...]

Het blijft natuurlijk een apart minpunt. Of het gaat regenen is natuurlijk geheel willekeurig, jij hebt de "pech" gehad dat het nog maar één keer heeft geregend. Beetje vreemd om het spel daarover af te gaan kraken :P
Voor mij is het een minpunt, omdat ik in de trailers heb gezien dat het behoorlijk kan stormen. Met die sfeer wil ik weleens een kamp aanvallen.

Het is denk wachten op een cheat of trailer die het weer kan aansporen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 09:10:
[...]

Voor mij is het een minpunt, omdat ik in de trailers heb gezien dat het behoorlijk kan stormen. Met die sfeer wil ik weleens een kamp aanvallen.

Precies, daarom vind ik het ook jammer dat er in de console geen developer commando's zitten. Voor het aanpassen van de daynight-cycle/weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
ik vind het storend dat je met de auto in ongeveer 5-10minuten realtime kan rijden van bushalte naar bushalte, maar dat als je de bus pakt je gelijk een flink dagdeel verder bent in het spel.
dat verstoort mijn tactics vaak mbt dag en nacht.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cambach
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-02-2024
Waarom zijn er verschillende save punten in het spel (in die huisjes en bij mikes bar bijv.) terwijl je ook gewoon op F5 kan drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Laatst online: 16-09 16:18
Sibylle schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:35:
ik vind het storend dat je met de auto in ongeveer 5-10minuten realtime kan rijden van bushalte naar bushalte, maar dat als je de bus pakt je gelijk een flink dagdeel verder bent in het spel.
Jij hebt nog nooit met een echte bus meegereden zeker? Ze rijden pokketraag en ze stoppen om de 5 meter om iemand laten op/afstappen, geen wonder dat die er een halve dag over doen :p
Cambach schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:43:
Waarom zijn er verschillende save punten in het spel (in die huisjes en bij mikes bar bijv.) terwijl je ook gewoon op F5 kan drukken?
Omdat ik de F5 toets niet kan vinden op mijn xbox-controller ;)

[ Voor 22% gewijzigd door DaRKie op 27-10-2008 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:56

beany

Meeheheheheh

DaRKie schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:44:
[...]

Jij hebt nog nooit met een echte bus meegereden zeker? Ze rijden pokketraag en ze stoppen om de 5 meter om iemand laten op/afstappen, geen wonder dat die er een halve dag over doen :p
Als je dan ook om de 5 meter daadwerkelijk op die bus kon stappen!! ;)

Geen idee wat er aan tijd wordt gerekend voor een bustrip, maar het is naar mijn idee idd wel wat veel.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsatian
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Sibylle schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:35::
offtopic:
Duidelijk geen malibu mentaliteit

[ Voor 47% gewijzigd door Alsatian op 27-10-2008 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreddyFish schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 22:41:
de AI wist dit keer gelukkig niet waar de schoten vandaan kwamen. Misschien omdat het donker was? Als het echt zo is dat je 's nachts beter kunt stealthen ga ik dat vaker proberen.
Ja, 's nachts wordt je echt stukken minder gezien! Het is een verschil van eh.... dag en nacht! 8) Het is dat ik het gewoon ook leuk vind overdag dingen te doen (ik vind die dan en nacht cyclus werkelijk prachtig!) maar als het me alleen ging om missies makkelijk af te handelen, dan zou ik alles 's nachts doen.
FreddyFish schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 22:41:
Verder: topgame, zeker een van de beste games (zo niet beste) die ik ooit gespeeld heb!
Helemaal mee eens! Ik zit nu op m'n werk maar kan nauwelijks wachten tot vanavond. Het is echt heel lang geleden dat ik zo'n zin had een game te spelen!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DaRKie schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:44:
Omdat ik de F5 toets niet kan vinden op mijn xbox-controller ;)
Dan doe je het via het menu. Het concept van save spots blijft natuurlijk een beetje raar als je ook gewoon op elk willekeurig moment kunt saven.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Laatst online: 19:46

Snippertje

Light up your life

.oisyn schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 11:27:
[...]

Dan doe je het via het menu. Het concept van save spots blijft natuurlijk een beetje raar als je ook gewoon op elk willekeurig moment kunt saven.
Op de console kan je toch niet saven via het menu?

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WernerL schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 09:03:
Nee, ik heb dat nog niet bij de bar gehad of welke plek dan ook waarbij ik in de buurt bleef. Ik heb het idee dat alles pas gereset wordt en/of respawned als je op een bepaalde afstand bent geweest of zo. Als ik bijvoorbeeld het dorp in ga om een missie te halen of uit te voeren, dan staat de auto er daarna nog steeds zoals ik 'm achterliet (heel handig). Gisteren had ik een auto bij de bushalte in Pala gezet: ik moest even naar een andere hoek met de bus en daarna weer terug: toen was de auto verdwenen. Op zich wel jammer, maar ik moet zeggen dat het idee om dit gewoon diefstal te noemen erg aardig gevonden is en het zelfs geloofwaardig maakt! ;)
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 09:10:
[...]

Ik heb een keer regen gehad en een keer een soort van aankomen de storm (hele harde wind en alles werd mistig). Dat laatste gebeurde tijdens een missie die fout ging: ik moest toen herladen en toen bleef de strom uit...! Ik heb geen idee wat er voor logica zit achter het weer.
Sibylle schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 10:35:
Ja, ik vind ook wel dat de bus iets teveel tijd neemt. Aan de andere kant zorgt dit er wel voor dat ik regelmatig onder andere tijden speel: ik ga eigenlijk nooit 'slapen' in safehouses. Nu ik vaker met de bus ga (na de ontdekking van de halte in het midden) is mijn spelervaring wel diverser geworden.
Snippertje schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 11:30:
[...]

Nee, alleen in safe houses. Het saven via menu of quicksave is een PC-only optie. Waar ik erg blij mee ben. De optie om in safehouses te kunnen saven is overbodig op de pc. Ik doe dat in ieder geval nooit. Ik druk gewoon op F5.

EDIT:
Trouwens een heel gedoe om dit topic bij te houden en netjes in 1 post op diverse dingen te reageren... ;) Maar ik ben alsnog heel blij dat ik, nu ik het spel niet kan spelen, er alsnog over kan kletsen! :)

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:52

Willybubba

Nut up or shut up.

Uhm, als een buddy missing is... Hoe vind ik die dan?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Leuk spel, maar waar ik me een beetje aan stoor is dat iedereen, behalve quest-figuren, om een of andere reden een hekel aan je heeft en gelijk op je begint te schieten. Het zou me logischer lijken dat ze pas beginnen met schieten als je iets doet wat ze niet leuk vinden (zoals door een checkpoint karren zonder te stoppen), of als je een negatieve reputatie opgebouwd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Snippertje schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 11:30:
[...]

Dat zeg ik ook niet. Het argument was dat "f5" op een console niet werkt is omdat een console geen f5 toets heeft. Onzin-argument natuurlijk, ze konden het ook in het menu implementeren. Dat is wat ik ermee bedoelde (met "je" bedoelde ik ook de gamedeveloper die de feature implementeert :)). Waarom ze ervoor hebben gekozen om quicksave wel te implementeren op de PC maar niet op de consoles is me een raadsel, zeker als je daarnaast ook nog gewoon save spots hebt als feature. De twee dingen zijn imho onverenigbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:56

beany

Meeheheheheh

.oisyn schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:11:
[...]

Dat zeg ik ook niet. Het argument was dat "f5" op een console niet werkt is omdat een console geen f5 toets heeft. Onzin-argument natuurlijk, ze konden het ook in het menu implementeren. Dat is wat ik ermee bedoelde (met "je" bedoelde ik ook de gamedeveloper die de feature implementeert :)). Waarom ze ervoor hebben gekozen om quicksave wel te implementeren op de PC maar niet op de consoles is me een raadsel, zeker als je daarnaast ook nog gewoon save spots hebt als feature. De twee dingen zijn imho onverenigbaar.
Misschien om het aantal saves binnen de perken te houden? Weet niet hoe het zit met opslag ruimte die een spel mag gebruiken op een xbox of ps.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beany schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:15:
[...]

Misschien om het aantal saves binnen de perken te houden? Weet niet hoe het zit met opslag ruimte die een spel mag gebruiken op een xbox of ps.
Ik dacht ook eigenlijk altijd dat Quicksaves en Quickloads op consoles op een of andere manier niet konden, of de devs zijn er te lui voor. Ik dacht ook daarom dat de consoles altijd met checkpoints werkten waarmee er gesaved wordt.
Wat ik idd wel slecht vind uitgewerkt mbt de quicksaves op de PC is dat er eigenlijk gewoon een nieuwe save gemaakt wordt ipv speciale quicksave slots te gebruiken. Ikzelf quicksave nogal vaak en zie nu al 185 savegames staan met een grote van 0,5GB. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

beany schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:15:
[...]

Een typische game heeft maar 1 quicksave spot, dus meerdere quicksaves nemen niet meer mem in dan 1 quicksave. Far Cry idd niet, maar dat is dus niet de reden dat consoles vrijwel nooit quicksaves ondersteunen. Daarnaast mag je oneindig veel geheugen gebruiken, en ben je dus slechts gelimiteerd aan de hoeveelheid vrije ruimte die over is.

Wat natuurlijk wel zo is is dat je voor een quicksave mogelijk veel meer state informatie moet opslaan omdat je op elk mogelijk moment kunt saven, en niet alleen als je in een huisje staat waarbij er eigenlijk helemaal niets aan het gebeuren is in je omgeving. Dit zie je vast ook wel terug in het verschil in grootte tussen checkpoint saves en quicksaves.

Nou weet ik niet hoe groot de FarCry2 savegames daadwerkelijk zijn, maar enkele tientallen MB's per savegame kun je natuurlijk verkopen aan consolegamers.
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:21:

Ik dacht ook eigenlijk altijd dat Quicksaves en Quickloads op consoles op een of andere manier niet konden, of de devs zijn er te lui voor.
Kom op zeg, het moet maar eens afgelopen worden met die "de devs zijn te lui" opmerkingen. Ga het dan lekker zelf doen, als je het allemaal zo goed weet. We werken verdomme keihard, en als een game wordt uitgesteld dan wordt er moord en brand geschreeuwd. Er is vaak gewoon niet genoeg tijd, en dan moet je schrappen. Niet dat dat hier überhaupt van toepassing is overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond op de FC2 site wat info over de buddies. Misschien toch wel handig om die buddies in het spel te betrekken. ;) En ik snap nu ook waarom ik soms wel en soms niet gered werd toen ik neergeschoten werd: je buddy moet 'rescue ready' zijn, en dat is 'ie als je 'm een keer heb bezocht in een safehouse. Als je eenmaal gered bent, moet je 'm weer bezoeken om 'm rescue ready te maken. En de buddies zijn ook belangrijk voor upgrades van de safehouses (ammo, medicijne, autos). Hier het hele verhaaltje:
BUDDIES :

If you have at least two buddies, one will be assigned as your “best” buddy. When accepting missions from the faction leaders, he will call you and offer alternate objectives for the missions. Completing these objectives will increase your history with this buddy, as well as improve safehouse locations with helpful upgrades such as vehicles, health kits and ammo piles.
If you have three buddies or more, one of them will be assigned as your “second best” buddy. This buddy will appear in unlocked safehouses during the main part of the game and offer to help you out if you are in trouble. Buddies who have been visited in this way will be “Rescue ready” and save you if your health drops to zero, essentially acting as an extra life. The buddy will no longer be “Rescue ready” after saving you, so remember to visit him or her in a safehouse between each rescue.
Buddies will not be present in a safehouse you have just unlocked, but they will appear if you use the bedroll to pass time. Take advantage of this if you need a Rescue Ready buddy whether or not a safehouse has been unlocked. This buddy will support you if a rescue is needed when injured. However, if this buddy is killed, he’s gone forever.
Each buddy you’ve rescued is tracked in his or her history by giving a helping hand when needed, or by you helping him/her. In return, the buddy’s history will increase and he/she will be more involved in the game’s story.
The buddy with the highest history will be the one available at a specified safehouse to offer you an alternative to your Faction Missions. If you choose this course of action, he or she may require your help before the mission ends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
.oisyn schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 12:11:
[...]

Dat zeg ik ook niet. Het argument was dat "f5" op een console niet werkt is omdat een console geen f5 toets heeft. Onzin-argument natuurlijk, ze konden het ook in het menu implementeren.
Het was dan ook mijn bedoeling om met een grapje duidelijk te maken dat dit niet mogelijk is op de consoleversie.
De enige reden waarom ze dit niet gedaan hebben, is volgens mij gewoon om de spelduur te verlengen. Een ergerlijk kwaaltje waar praktisch elke console titel last van heeft, het is dan ook een verademing om games zoals half life te spelen waar je dit wel gewoon kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaRKie schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:18:
[...]

Het was dan ook mijn bedoeling om met een grapje duidelijk te maken dat dit niet mogelijk is op de consoleversie.
Ik vond het een leuk grapje. ;) Ja, sommige mensen hebben wél gevoel voor humor! :P

Wat ik (voor de pc) trouwens een hele handige tip vond: in een voertuig kan je met linksklik links kijken, met rechtsklik rechts en (da's de leukste) met allebei de knoppen ingedrukt kijk je achterom! Handig om te zien of je nog achtervolgd wordt. Deze combi staat niet in het boekje, dus vandaar dat ik 'm nog maar weer een keertje post.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DaRKie schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 13:18:
[...]

Nou hoef je niet meteen in de verdediging te schieten hoor. Ik snapte het ook wel en het grapje gebruikte ik alleen maar om de discussie aan te gaan met degene waar jij het grapje op maakte ;)
De enige reden waarom ze dit niet gedaan hebben, is volgens mij gewoon om de spelduur te verlengen.
Dat lijkt me niet juist, aangezien dat haaks staat op het feit dat de PC wél de quicksave feature kent. Het is namelijk een stukje van je gamedesign wat niet gebonden is aan platform, waardoor het onlogisch is om het platformafhankelijk te implementeren.

[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 27-10-2008 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
.oisyn schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:22:
Dat lijkt me niet juist, aangezien dat haaks staat op het feit dat de PC wél de quicksave feature kent. Het is namelijk een stukje van je gamedesign wat niet gebonden is aan platform, waardoor het onlogisch is om het platformafhankelijk te implementeren.
Technisch gezien is er geen enkel probleem op de console om het daar ook te implementeren, maar om de 1 of andere reden is er een mentaliteitsverschil op het save-gebied tussen de beide werelden.
In mijn ogen blijft er maar 1 mogelijkheid over waarom ze de quicksave disabled hebben: het onnodig verlengen van de gameplay, misschien om de 20euro die ik extra betaal tegenover de pc versie te verantwoorden? :)

[ Voor 4% gewijzigd door DaRKie op 27-10-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:47
Ligt het nou aan mij of is dar Buddy verhaal zo vaag als de pest? Ik begrijp er niks van. Die belangrijkste buddy nog wel, maar daanra wordt het een beetje vaag.

Ik had zo'n zgn rescue buddy maar toen die me hielp tijdens een missie ging ie (toen alle vijanden dood waren) er plotsling bij liggen, wat ik ook deed ik kon hem niet redden, iedere keer viel ie weer kermend neer. Toen ben ik maar een save teruggegaan en heb ik die bepaalde missie zonder hulp overleefd. Echter enkele missies verder legde ik weer bijna het loodje dus kwam ie me weer helpen om daarna zelf te sterven zonder dat er vijanden waren ofzo. Je leest dit soort verhalen overal op het net, maar nergens een uitleg wat je nu precies moet doen om die eikel te redden als ie zomaar neervalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@DaRKie: Overigens staat jouw mening ook haaks op die van de meeste gamedesigners. Quicksaving is eigenlijk een playability killer aangezien het ervoor zorgt dat keuzes en acties geen consequenties meer hebben. Bijv. in een stealth game is de verleiding groot om het te misbruiken om uit te vinden waar iedereen staat terwijl je een gebied binnen rent, om vervolgens te herladen en met voorkennis iedereen om te leggen. Ik ben het dan ook totaal niet eens met jouw stelling dat ze het niet implementeren om gameplay te verlengen. De vraag mijns inziens niet waarom ze het op de console niet hebben geïmplementeerd, de vraag is waarom ze het op de PC wél hebben geïmplementeerd. Met het waarschijnlijke bijbehorende antwoord dat het op de PC als "normaal" wordt gezien.

Van die 20 euro extra die wordt gevraagd ziet de developer/publisher overigens helemaal niets terug.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 27-10-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baskabas
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 11:38
PilatuS schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 15:17:

[...]

quote:
TeknoGecko schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 14:59:
Ik vroeg me af of ik op mijn systeem deze game een beetje fatsoenlijk kan spelen.

* Asus A8N32-SLI Deluxe
* AMD Opteron 170 2.0Ghz @ 2.5Ghz (10x250)
* 2 x 1GB OCZ 4000
* 2 x Seagate 320GB Sata II @ NVidia Raid 0
* XFX GeForce 7900 GT 256MB

Bottleneck zit'm in dat ik op 1920x1200 wil draaien. (kep niet voor niets een 24" lcd...)
Videokaart gaat het niet trekken denk ik... zou ik dat met een ATI 4850 oplossen?

Of is het syteem zowieso te traag om zo'n hoge resolutie te trekken voor Far Cry 2?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

De resolutie is echt een groot probleem. Die nieuwe videokaart zou een hoop goed maken maar dan is je CPU weer de bottleneck.
Ik heb inmiddels een leuk artikel van ome Tom gevonde waarin "oude" Athlon 64's gebenchmarked worden tegen nieuwe games met verschillende videokaarten.

Zoals in de onderstaande diagram te zien is bij een resolutie van 1600x1200, High Details in Crysis de ATI 4850 nogsteeds de bottleneck.

Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/3/0/164700/original/image015.png

Mijn ge-OC-de Opteron (2.5Ghz) zou dus op die resoluties zelfs nog wat hebben aan een betere videokaart.

Maar wat de benchmark ook laat zien is dat de hogere 1920x1200 in ieder geval op High moeite gaat krijgen met Far Cry 2.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:26
Grindtegel schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 14:58:
Ligt het nou aan mij of is dar Buddy verhaal zo vaag als de pest? Ik begrijp er niks van. Die belangrijkste buddy nog wel, maar daanra wordt het een beetje vaag.

Ik had zo'n zgn rescue buddy maar toen die me hielp tijdens een missie ging ie (toen alle vijanden dood waren) er plotsling bij liggen, wat ik ook deed ik kon hem niet redden, iedere keer viel ie weer kermend neer. Toen ben ik maar een save teruggegaan en heb ik die bepaalde missie zonder hulp overleefd. Echter enkele missies verder legde ik weer bijna het loodje dus kwam ie me weer helpen om daarna zelf te sterven zonder dat er vijanden waren ofzo. Je leest dit soort verhalen overal op het net, maar nergens een uitleg wat je nu precies moet doen om die eikel te redden als ie zomaar neervalt.
Ik had met een main mission ook dat een buddy die me hielp gewond raakte, er kwam toen een blauwe rookstok bij hem en ik kon kiezen of ik hem uit zijn lijden wou verlossen, of ik kon over hem heen buigen en dan op H drukken(healen op de pc), ik had op H gedrukt en toen gaf ik hem een spuit en kon de buddy weer lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
.oisyn schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:07:
... Bijv. in een stealth game is de verleiding groot om het te misbruiken om uit te vinden waar iedereen staat terwijl je een gebied binnen rent, om vervolgens te herladen en met voorkennis iedereen om te leggen...
Dat is een keuze die je als speler zelf maar moet maken en ik ben er ook vrij zeker van dat de game-ontwikkelaars daar niet wakker van liggen dat er mensen zijn die zo spelen.

Ze liggen er immers ook niet wakker van dat ik die "voorkennis" opdoe door telkens opnieuw bepaalde scenes verplicht te moeten herspelen omdat er ergens wel iets fout gaat waardoor ik X-tal keer dood ga in het spel en waardoor ik gefrustreerd raak als ik voor de X-de keer dezelfde tegenstander neerleg, weg volg, item oppik ... van een gameplaykiller gesproken.

Dus ik blijf erbij, het is puur om de gametijd te verlengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bazvv schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:21:
[...]

Ik had met een main mission ook dat een buddy die me hielp gewond raakte, er kwam toen een blauwe rookstok bij hem en ik kon kiezen of ik hem uit zijn lijden wou verlossen, of ik kon over hem heen buigen en dan op H drukken(healen op de pc), ik had op H gedrukt en toen gaf ik hem een spuit en kon de buddy weer lopen
Ja, maar zo werkt het niet altijd. Ik heb ook een keer een buddy zo gered, maar later, bij een volgende missie liep het anders: de eerste keer ging het goed, maar toen kwam er opeens een auto aan die hem omver reed. Ik knal de chauffeur neer en probeer de buddy weer te redden. Ik verspil er in totaal DRIE spuiten aan en toen gaf 'ie alsnog de geest. Kansloos dus. Maar goed, die buddies zijn nuttig voor upgrades van de safehouses, dus ik blijf ze alsnog bij het spel betrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:48
Buddy verhalen zijn wel vermakelijk. Gisteren speelde ik een stukje waarbij ik een buddy moest redden. Aangekomen, iedereen uitgemoord en buddy staat kerngezond buiten te wachten. Ik kies ervoor om de basis nog te verkennen en schiet in een huisje een lamp kapot. Het vuur verspreid zich door de muur van het huisje heen naar buiten waar mijn buddy staat te wachten.. buddy blijft lekker staan; blauwe flare -> moeten healen.

Betrapte mijzelf er op dat ik toch tegen het scherm riep:"domme doos, loop dan weg!!". Daarna liep ze vrolijk het net uitgebrande huisje weer in.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:47
Dat van die blauwe rook had ik dus ook, maar hij bleef maar neervallen, ook nadat ik hem had gered door hem een syringe te geven. En dat gebeurde dus bij 2 verschillende missies terwijl er geen vijanden in de buurt waren, hij werd niet geraakt en liep ook nergens tegen aan. Ik sta naast hem, hij valt ineens kermend op de grond (geen schot te horen dus niet een van een snipervijand ofzo). Ik geef hem een syringe, hij staat vrolijk op en 10 seconden later gaat ie er weer bij liggen, ik geef hem weer een syringe, hij staat op en ja hoor 10sec later ligt ie weer, toen was ie niet meer te redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grindtegel schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:40:
Dat van die blauwe rook had ik dus ook, maar hij bleef maar neervallen, ook nadat ik hem had gered door hem een syringe te geven. En dat gebeurde dus bij 2 verschillende missies terwijl er geen vijanden in de buurt waren, hij werd niet geraakt en liep ook nergens tegen aan. Ik sta naast hem, hij valt ineens kermend op de grond (geen schot te horen dus niet een van een snipervijand ofzo). Ik geef hem een syringe, hij staat vrolijk op en 10 seconden later gaat ie er weer bij liggen, ik geef hem weer een syringe, hij staat op en ja hoor 10sec later ligt ie weer, toen was ie niet meer te redden.
Hartaanval...? TIA? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

DaRKie schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 15:24:
[...]

Dat is een keuze die je als speler zelf maar moet maken en ik ben er ook vrij zeker van dat de game-ontwikkelaars daar niet wakker van liggen dat er mensen zijn die zo spelen.
Dan moet je toch vaker in contact komen met gameontwikkelaars ;)
Dus ik blijf erbij, het is puur om de gametijd te verlengen :)
Tja, als je bij die speculatie wilt blijven zonder dat je daar bewijs voor hebt moet je dat natuurlijk zelf weten :)

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 27-10-2008 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:03
Ik denk dat het met die buddys ook gewoon wat leuker is. heb je minder het idee dat je zelf de MAN bent die alles maar even klaart. Het is ook leuk als je beetje samenwerkt met je buddy.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kuhr89 schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:05:
Ik denk dat het met die buddys ook gewoon wat leuker is. heb je minder het idee dat je zelf de MAN bent die alles maar even klaart. Het is ook leuk als je beetje samenwerkt met je buddy.
Is wel zo, maar dan moet 'ie wel een beetje in de buurt van de missie zitten om z'n deal door te geven. Gisteren kreeg ik een missie zo ongeveer linksmiddenonder en de buddy zat helemaal bovenin de map. Belt 'ie of ik 'even' langs wil komen voor wat suggesties... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:03
haha ja dat had ik dus ook. Dan zegt ie van: Wil je even lang hoppen, ik zit in het zuiden ofzo. Helemaal de andere kant op van waar ik moet zijn:p

Gelukkig zijn die bussen gratis (A)

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Themba
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 11:11
Ik zit bij een bepaalde missie
spoiler: title
Daarbij moet je een truck vernietigen. Je buddy belt je om je te zeggen dat het slimmer is als je de truck gewoon aflevert in een garage om hem dan te laten opblazen midden in de stad. Ik met die truck naar de garage, maar geen buddy. Na de truck op alle mogelijke manieren te hebben geparkeerd dacht ik dat ik gewoon de garage moest verlaten. Na een eeuw wachten dacht ik dat het gewoon niet werkte. ik blies de truck op, maar dan belt de buddy om te zeggen dat ik het heb verpest

Verder er schijnt ergens een gouden AK-47 te liggen. Die was er volgens de filmpjes in de PS3 versie. Ik ging hem zoeken in de PC-versie, maar kon hem niet vinden op de plek waar de man in het filmpje van de PS3 hem had gevonden. Weet iemand of dit een PS3 only-feature is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Parapluvanhylco schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:12:
Daarbij moet je een truck vernietigen. Je buddy belt je om je te zeggen dat het slimmer is als je de truck gewoon aflevert in een garage om hem dan te laten opblazen midden in de stad. Ik met die truck naar de garage, maar geen buddy. Na de truck op alle mogelijke manieren te hebben geparkeerd dacht ik dat ik gewoon de garage moest verlaten. Na een eeuw wachten dacht ik dat het gewoon niet werkte. ik blies de truck op, maar dan belt de buddy om te zeggen dat ik het heb verpest

Verder er schijnt ergens een gouden AK-47 te liggen. Die was er volgens de filmpjes in de PS3 versie. Ik ging hem zoeken in de PC-versie, maar kon hem niet vinden op de plek waar de man in het filmpje van de PS3 hem had gevonden. Weet iemand of dit een PS3 only-feature is?
Ik heb hem ook gevonden, maar dan wel in de pc versie, volgens mij staat er een aantal pagina's terug, een afbeelding van de kaart, waar hij te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvli3gje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-02 16:16
spoiler:
Deze missie heb ik ook moeten doen en had in het begin hetzelfde probleem.
Toen kwam ik er achter dat het alleen werkt als je de truck vooruit erin rijdt en goed ver naar achter in de garage. (Ik reed hem eerst achteruit erin maar dat werkte dus niet!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023

Had de gouden AK-47 per toeval gevonden in m'n eerste uur van het spel. Ik had nieteens door dat hij van goud was (was ook 1e AK die ik in het spel in m'n handen hadn, vond het alleen gek dat hij de kolf miste)
Bij verwisselen met een AK van de vijand had ik pas door dat hij 'speciaal' was, maar eigenlijk merk ik er niks anders aan. Heb'm in m'n herwapening hutje ergens laten vallen voor een ander wapen. Weet niet of ik'm nog terug krijg of kan vinden.

Edit: o ja locatie./
Uit m'n hoofd zat de AK aan de rand van de kaart zuid oosterlijk, in een hutje (pc versie)

[ Voor 6% gewijzigd door Frenzy_LS op 27-10-2008 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking

Je zou natuurlijk ook eerst het topic door kunnen nemen of de quicksearch feature gebruiken...

r00n in "[Multi] Far Cry 2 - Deel 3"
Frenzy_LS schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:40:

Heb'm in m'n herwapening hutje ergens laten vallen voor een ander wapen. Weet niet of ik'm nog terug krijg of kan vinden.
Heiden! Stop hem dan op zijn minst in een Primary Crate. :P

Afbeeldingslocatie: http://upload.infinityx.nl/Far_Cry_2_Golden_AK-47.jpg

O+

[ Voor 26% gewijzigd door Rone op 27-10-2008 16:54 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:49
ik snap er niks van, ik hoor al die verhalen van mensen die FC2 prima kunnen spelen op een 8800GTS640, maar bij mij is hij niet boven de 25fps te branden. alles op high of alles op low scheelt misschien 10fps, maarja dan is hij lelijker dan FC1. Crysis (Warhead) draaide bij mij echt stukken beter. Ik ga hem morgen maar proberen terug te brengen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Wil ook ff mijn idee van het spel posten, meeste is al gezegd,.maar toch: :)

Heb het spel gelijk donderdag avond gekocht, en moet toch zeggen dat het me erg tegenvalt.
Ik ben voornamelijk vanuitgegaan van de vele lovende recencies die ik gelezen heb. Maar nu na 6 uurtjes in het spel, begrijp ik werkelijk waar niet hoe dit spel een score van 90 en hoger kan krijgen.

Afgezien van de punten die al vaak genoemt zijn (- Controle Posten - "Rammen" van je voertuig - Olie domme vijanden), krijg ik sterk de indruk dat het spel gewoon niet af was/is. De wereld lijkt alleen maar uit vijanden en enkele buddy's te bestaan (geen burgers, er is welliswaar een oorlog, maartoch). Het dialoog is tenenkrommend slecht, en alles word in 1 adem gezegd, zonder echt intonatie en het ff stoppen na een punt.
In het begin heb ik gelijk 4 wapenhandelaar missies gedaan, om wat wapens te vergaren/unlocken,. zijn ze allemaal LETTERLIJK hetzelfde,.,... c'mon hey !! 8)7
Vijanden hebben veel te veel kogels nodig om dood te gaan.
Er kan bijna niks stuk. Bij het opblazen van een auto, verander je alleen de kleur naar verkoold zegmaar,.. dat kan echt niet meer in een spel tegenwoordig.

Ik hoop dat "Yahtzee" van Zero Punctuation komende woensdag deze game reviewed. M'n vertrouwen in alle andere reviewers is naar een dieptepunt gezonken.

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbosjaak
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:07

Turbosjaak

Un Chien De Liege

Ik vind die checkpoints zo langzamer hand wel erg irritant worden. Wel grappig dat er een gouden AK-47 inzit, doet me denken aan de film Lord of War. Daar had ook een of andere zoon van een dictator een gouden AK.