Het Xbox 360 ervaringen Topic #53 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 51.066 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:14:
[...]

Kan dus geen enkele site vinden die hem nog te koop aanbiedt... Op ebay/mp ook weinig van te vinden.
Hier kan je hem nog krijgen, is hij wel 100 dollar :X

http://www.amazon.com/Mic...box-Adapter/dp/B0000C5FMJ

Daarnaast is op Ebay ook wel wat te vinden met 6 live arcade spellen erbij voor 40 dollar. Maarja of je dat het waard vind (plus dat ik niet heb gekeken of ze het naar EU shippen)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roely
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-08-2023
stftweaker schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:56:
Ik heb even een vraagje. wat is jullie ervaring met geld terug gestort krijgen op je rekening(cashback actie).
er staat 4 maanden maar zijn er al mensen die nu al het binnen hebben gehad?.

alvast bedankt
Ik heb mijn cashback actie op de tweede dag dat ie liep opgestuurd, maar nog niets teruggehad ...

Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:25
Roely schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:13:
[...]

Ik heb mijn cashback actie op de tweede dag dat ie liep opgestuurd, maar nog niets teruggehad ...
als ze al zeggen dat het 3-4 maanden KAN duren, ga er dan maar vanuit dat het 4-5 maanden duurt

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

Gisteren eindelijk Fable 2 op het postkantoor kunnen ophalen van onze Maleisische vrienden en direct een eind doorgespeeld met een vriend. Ik heb vorige week Fallout 3 ook gekocht voor de PC en ben daar ook al een paar uur mee bezig geweest, maar ik kan me aan een verglijking van deze twee toch niet onttrekken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik Fable 1 nooit gespeeld heb, dus ik heb mijn aankoop alleen gebaseerd op wat reviews, filmpjes etc.
Maar goed mijn conclusie is dat de Fable 2 wereld zoveel 'rijker' aanvoelt, dan Fallout 3. Ja, Fallout 3 heeft dan wel dat je echt overal naartoe kan gaan en alles kan onderzoeken, maar het heeft nog de echt Oblivion-feel er aan zitten met de interactie. Animaties van FO3 zijn houterig en het voelt allemaal 'ielig' aan, maar je hebt wel meer vrijheid (naast een hoop inventory-management). In F2 voelt de wereld heel levendig aan, veel scripted events en je wordt meer bij de hand gehouden (door de gouden trail) en de voice acting klinkt erg, erg goed. In FO3 heb ik soms het idee dat de acteurs net op tijd klaar gaan staan, om hun rol te vervullen. Dan heeft de AI wel de vrijheid gekregen om rond te wandelen en zo, maar moet ze voor de interactie met jou wel ergens staan en dan lopen ze als je in de buurt komt snel naar die plek.

Kortom, bij mij zorgt F2 er absoluut voor dat ik met minder plezier FO3 speel, omdat het verhaal in FO3 in vergelijking zo armoedig aanvoelt met de houten klazen. Misschien komt het ook wel omdat je het VATS systeem na een aantal keer ook wel gezien hebt en alhoewel ik een afspattende kop op zijn tijd wel kan waarderen, het snel oud wordt.

Hieronder heb ik ook in spoilers een ervaring van FO3 meegenomen, die bij mij een nogal doodse wereld opriep:

spoiler:
Onder springvale school is een grot en als je daar doorheen loopt, dan is het enige dat je kan doen een paar mieren afschieten. Er verwijzen notes en computer entries naar die grot, maar uiteindelijk is er dus helemaal niets te doen, er liggen wat lijkjes, wat je kan looten en dat is het? Ik dacht dat hier echt nog een leuke side-quest zou ontwikkelen (misschien een soort oer-mier, een paar gek geworden raiders, weet ik het), maar het is een absolute afknapper. Of ik mis iets, of er zitten gewoon echte dode einden in. Het lijkt op een grap zonder clou.
Als ik in F2 rondloop en je vind een grot, dan weet je dat er iets mee is, je doet het ergens voor. Ik weet het, het is een design-filosofie, maar het voelt als een afknapper.

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

Armada schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:37:
Kortom, bij mij zorgt F2 er absoluut voor dat ik met minder plezier FO3 speel, omdat het verhaal in FO3 in vergelijking zo armoedig aanvoelt met de houten klazen. Misschien komt het ook wel omdat je het VATS systeem na een aantal keer ook wel gezien hebt en alhoewel ik een afspattende kop op zijn tijd wel kan waarderen, het snel oud wordt.
Ik heb ze andersom gespeeld. Eerst Fable 2, en twee dagen geleden met Fallout 3 begonnen. Fable 2 is voor mij het beste wat de XBOX 360 te bieden heeft. De innovatie, sfeer en fun is mijns inziens ongeevenaard. Fallout 3 heeft een veel serieuzere insteek en voelt itt Fable inderdaad 'leeg' aan. Tuurlijk, Fable 2 moet voor sfeervolle en rijkere omgevingen betalen middels laadtijden maar deze neem ik graag op de koop toe. Combat is fun, interactie is fun, dialogen zijn fun. Kortom, Fable 2 == fun!

Fallout 3 is veel uitgebreider, dieper en bevat meer verhaal vind ik. Of dit nou beter is twijfel ik aan. Ik denk gewoon steeds terug aan Fable II. "Ow, hier hadden ze expressies moeten toevoegen!". Of "Waarom reageert niemand op mij, ik heb toch een goede daad gedaan?".

In Fable II komt een dorpje mij applaudiserend tegemoet rennen en complimenteert mij over kleding. De lokale nar speelt een nummer over mijn daden en iedereen vind het fanatastisch! Kijk, dat vind ik nu FUN!

Kortom, Fable II is alles behalve perfect maar zo ontzettend vol met innovatie, sfeer en bovenal : FUN!

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armada schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:37:
Gisteren eindelijk Fable 2 op het postkantoor kunnen ophalen van onze Maleisische vrienden en direct een eind doorgespeeld met een vriend. Ik heb vorige week Fallout 3 ook gekocht voor de PC en ben daar ook al een paar uur mee bezig geweest, maar ik kan me aan een verglijking van deze twee toch niet onttrekken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik Fable 1 nooit gespeeld heb, dus ik heb mijn aankoop alleen gebaseerd op wat reviews, filmpjes etc.
Maar goed mijn conclusie is dat de Fable 2 wereld zoveel 'rijker' aanvoelt, dan Fallout 3. Ja, Fallout 3 heeft dan wel dat je echt overal naartoe kan gaan en alles kan onderzoeken, maar het heeft nog de echt Oblivion-feel er aan zitten met de interactie. Animaties van FO3 zijn houterig en het voelt allemaal 'ielig' aan, maar je hebt wel meer vrijheid (naast een hoop inventory-management). In F2 voelt de wereld heel levendig aan, veel scripted events en je wordt meer bij de hand gehouden (door de gouden trail) en de voice acting klinkt erg, erg goed. In FO3 heb ik soms het idee dat de acteurs net op tijd klaar gaan staan, om hun rol te vervullen. Dan heeft de AI wel de vrijheid gekregen om rond te wandelen en zo, maar moet ze voor de interactie met jou wel ergens staan en dan lopen ze als je in de buurt komt snel naar die plek.

Hieronder heb ik ook in spoilers een ervaring van FO3 meegenomen, die bij mij een nogal doodse wereld opriep:

spoiler:
Onder springvale school is een grot en als je daar doorheen loopt, dan is het enige dat je kan doen een paar mieren afschieten. Er verwijzen notes en computer entries naar die grot, maar uiteindelijk is er dus helemaal niets te doen, er liggen wat lijkjes, wat je kan looten en dat is het? Ik dacht dat hier echt nog een leuke side-quest zou ontwikkelen (misschien een soort oer-mier, een paar gek geworden raiders, weet ik het), maar het is een absolute afknapper. Of ik mis iets, of er zitten gewoon echte dode einden in. Het lijkt op een grap zonder clou.
Als ik in F2 rondloop en je vind een grot, dan weet je dat er iets mee is, je doet het ergens voor. Ik weet het, het is een design-filosofie, maar het voelt als een afknapper.
spoiler:
Heb je geen note waarin er staat dat je springstoffen moet gebruiken ? dan heb je iets gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

FoggyFreek schreef op donderdag 06 november 2008 @ 11:54:
[...]

Tuurlijk, Fable 2 moet voor sfeervolle en rijkere omgevingen betalen middels laadtijden maar deze neem ik graag op de koop toe.
Vond je die storend? Ik zie een aantal mensen in diverse fora de NXE al installeren omdat 'ze het laden van Fable 2 zo storend vonden'. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het enorm mee vindt vallen (evenals geluid van de drive, anderen worden blijkbaar gek van het seeken over de disc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:01:
[...]

spoiler:
Heb je geen note waarin er staat dat je springstoffen moet gebruiken ? dan heb je iets gemist.
spoiler:
Kan je dat uitleggen, want dan heb ik inderdaad iets gemist. En dan springstoffen, niet granaten of zo, want die heb ik wel bij die overhangende richel gebruikt?
Anders heb ik dus blijkbaar gewoon wat gemist en dan is er in ieder geval een reden dat die grot er is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armada schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:06:
[...]

spoiler:
Kan je dat uitleggen, want dan heb ik inderdaad iets gemist. En dan springstoffen, niet granaten of zo, want die heb ik wel bij die overhangende richel gebruikt?
Anders heb ik dus blijkbaar gewoon wat gemist en dan is er in ieder geval een reden dat die grot er is ;)
Volgens mij bestaat er zoiets als http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1241062/41

Probeer hier anders even verder te gaan op dit spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Tussen alle spoilers door :P

Als je voor het aflopen van je Live Gold abbo een nieuwe code voor 13 maanden invoerd, wordt deze dan bij je huidige abbo opgeteld?
Dus stel ik heb nog 3 maanden Live Gold en ik voer een code in van 13 maanden, heb ik dan in totaal 16 maanden staan of ben ik dan 3 maanden kwijt?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:18:
Tussen alle spoilers door :P

Als je voor het aflopen van je Live Gold abbo een nieuwe code voor 13 maanden invoerd, wordt deze dan bij je huidige abbo opgeteld?
Dus stel ik heb nog 3 maanden Live Gold en ik voer een code in van 13 maanden, heb ik dan in totaal 16 maanden staan of ben ik dan 3 maanden kwijt?
opgeteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Die komt er gewoon bij natuurlijk, zou wat zijn als je jezelf naait door er vroegtijdig bij te zijn ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:33
PWM schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:30:
Mijn zwager heeft een 360 gekocht, pro versie. We waren gister bezig met het aanlsuiten, en haalde zijn Xbox 1 weg. Aan die Xbox 1 hing dit ding:

[afbeelding]

Een Xbox 1 Wireless Adapter, een paar maanden terug voor 5,- op de kop getikt. Voor de gein even in de 360 gestoken, en voila, Xbox Live over Wireless :P

Blijkt het ding dus gewoon gesupport te worden. Ik heb er ook nog 1 liggen thuis, en volgens mij moeten er wel meer van die dingen in omloop zijn :)
brilliante post dit, ga er direct een voor mn broertjes aanschaffen.

edit: helaas is marktplaats leeg wat betreft adapters...

[ Voor 3% gewijzigd door DarkShadow op 06-11-2008 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Electra schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:05:
Voor de mensen in de omgeving Overijssel.

De wireless netwerk adapter van Microsoft ligt nu voor €40 euro in de schappen van de Mediamarkt in Zwolle
Voor de mensen niet uit de omgeving Overijssel, deze aanbieding geldt bij elke MediaMarkt in Nederland :)

edit:
Oeps, de nationale aanbieding is 49 euro, dus Zwolle zou wel goedkoper zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:10
Ekfad schreef op woensdag 05 november 2008 @ 14:26:
[...]
(die 'kreten' kwam ze zot van, te gewelddadig! (en zeggen dat ik straks 30 wordt :) ) en moet hem nu zien binnen te sluipen :*) . Zal nog een ganse opgave worden!
En jij laat je door vrouw / vriendin vertellen wat je wel en niet mag spelen?
Dat moet toch niet veel gekker worden. Gewoon kopen die handel en volume opengooien met die handel!

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 19:28

amahusu

taking over the world!

Grrr, ik heb gister een Limited Green Controller aangeschaft, speciaal zodat ik dan FIFA 09 kon spelen met de d-pad (kan maar niet wennen aan die logge xbox controller na jaren ps1/ps2 gespeeld te hebben). Blijkt dat FIFA 16-way movement via de d-pad niet ondersteund :'(

Een beetje jammer dus. Weet iemand nog andere goede 3rd party controllers die ofwel wat kleiner van stuk zijn ofwel een fijnere d-pad hebben?

(en is er iemand geinteresseerd in een mooie hulk-groene controller? :+)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmerik86
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-02-2015
Voor de mensen niet uit de omgeving Overijssel, deze aanbieding geldt bij elke MediaMarkt in Nederland :)

Hij is toch 49 euro in de landelijke folder......niet 40

'Downloading a new world'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Had serieus trouwens allang berichten verwacht van mensen die Gears 2 hebben... valt me nog mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Phusebox schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:21:
Had serieus trouwens allang berichten verwacht van mensen die Gears 2 hebben... valt me nog mee dus.
Dr Games Nedgame in Utrecht waar ik hem gereserveerd heb heeft hem wel binnen, maar mag hem morgen pas verkopen. Het is niet alsof ik niets te spelen heb, ik zit nog vol in fable2 en vanmiddag gaat ook de left4dead demo van start via steam!

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 19:19

ijskonijn

Now MOVE!

Ze zijn er weer streng op dit keer inderdaad, straks eens kijken @ MediaMarkt Maastricht.
Heb wel al berichten gelezen dat mensen die hem bij bartsmit online besteld hadden het spel al gekregen hadden

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
estorino schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:35:
[...]

Dr Games Nedgame in Utrecht waar ik hem gereserveerd heb heeft hem wel binnen, maar mag hem morgen pas verkopen. Het is niet alsof ik niets te spelen heb, ik zit nog vol in fable2 en vanmiddag gaat ook de left4dead demo van start via steam!
kan iedereen die left4dead demo gewoon downloaden? daar zit ik eigenlijk ook wel op te wachten.

Heb hier ook nog FarCry 2 en Fifa 09 vorige week binnengekregen. Maar goed, we hebben een 48u gears weekend gepland. Zou lullig zijn als ie niet geleverd wordt morgen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb hem, alleen hier op m'n werk staat geen 360 ;) (DimPlus postorder)

[ Voor 15% gewijzigd door pagani op 06-11-2008 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Iemand die em al via de FRS heeft? en misschien weet of je daarvoor moet tekenen of dat het gewoon door de bus gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:57
amahusu schreef op donderdag 06 november 2008 @ 12:55:
Grrr, ik heb gister een Limited Green Controller aangeschaft, speciaal zodat ik dan FIFA 09 kon spelen met de d-pad (kan maar niet wennen aan die logge xbox controller na jaren ps1/ps2 gespeeld te hebben). Blijkt dat FIFA 16-way movement via de d-pad niet ondersteund :'(

Een beetje jammer dus. Weet iemand nog andere goede 3rd party controllers die ofwel wat kleiner van stuk zijn ofwel een fijnere d-pad hebben?

(en is er iemand geinteresseerd in een mooie hulk-groene controller? :+)
ondersteunt fifa dan wel 16way movement via de normale stick van de normale controller? (dus niet de groene controller)
want ik speel pro08 nog en echt het is rete irritant dat wanneer je eventje omhoog drukt omdat je tussen twee man door wilt dat je dan tegen de bovenste persoon aanlopt omdat het spel niet zoiets kent/registreert als ertussendoor. maar puur kijkt naar boven en beneden zeg maar.

of ligt dit echt aan pro 08 zelf? had dit probleem met pro op de PC namelijk niet met mn logitech controller.

edit: iemand nog interesse voor xbox live gold voor 3 maanden klik

[ Voor 6% gewijzigd door dangerpaki op 06-11-2008 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k Heb GoW 2 al ruim een week. Erg gaaf spel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:42:
'k Heb GoW 2 al ruim een week. Erg gaaf spel!!
:z gaap, erg stoer met je illegale games :r

Dat je het doet moet jezelf weten, maar loop hier niet op te scheppen erover.
Jij mist sowieso een x aantal multiplayer levels nu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:46:
[...]

:z gaap, erg stoer met je illegale games :r

Dat je het doet moet jezelf weten, maar loop hier niet op te scheppen erover.
Jij mist sowieso een x aantal multiplayer levels nu....
|:( |:( Ik loop er niet over op te scheppen??? Ik zeg het alleen. Dat jij dat niet kan hebben, is jouw probleem.
Daarom postte ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Legaal gezien dan...
Geleaked is ie al 2 weken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:57:
[...]

Legaal gezien dan...
Geleaked is ie al 2 weken ofzo.
Klopt. Ik wil helemaal niet opschepperig overkomen, maar alleen maar aangeven dat het een toffe game is...
Het is niet de geleakte PAL, maar de NTSC-versie dus...

Boeit mij niet hoe ik aan mijn games kom. Ik vertik het om 60e per game te betalen. So be it, beticht me niet van opscheppen aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:59:
[...]
Boeit mij niet hoe ik aan mijn games kom. Ik vertik het om 60e per game te betalen. So be it, beticht me niet van opscheppen aub.
Wil er eigenlijk niet op verder gaan; maar in de wereld hebben dingen nou eenmaal een prijs. Als jij dat te duur vind, "so be it", maar dat is geen rechtvaardiging om te stelen.

Ik vertik het 30.000 euro te betalen voor een auto, dus steel ik hem maar?
Of 1 euro voor een pakje kauwgom, belachelijk, neem het wel zo mee uit de winkel zonder te betalen.

Lekker makkelijk als je zo denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boeit mij niet hoe ik aan mijn games kom. Ik vertik het om 60e per game te betalen.
Bestel een regio vrije versie van een goedkope webshop?

Straks vertikken de gamedevelopers het om games te maken heb je het dan voor elkaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:57
Phusebox schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:04:
[...]

Wil er eigenlijk niet op verder gaan; maar in de wereld hebben dingen nou eenmaal een prijs. Als jij dat te duur vind, "so be it", maar dat is geen rechtvaardiging om te stelen.

Ik vertik het 30.000 euro te betalen voor een auto, dus steel ik hem maar?
Of 1 euro voor een pakje kauwgom, belachelijk, neem het wel zo mee uit de winkel zonder te betalen.

Lekker makkelijk als je zo denkt.
ja deze discussie hoort hier eigenlijk niet, maar maak dan de vergelijking dan goed. stel je koopt een auto. en je kan door alleen de materialen te kopen de auto precies namaken. en je geeft de nagemaakte auto daarna weg. mag dat opeens niet of is dat opeens stelen? het is toch jouw probleem wat jij met je kopie doet? of jij daar gratis kopietjes van weggeeft of die zelfs verkoopt?? zo zie ik het. je hebt zelf jouw kopie gekocht de kopie die je weggeeft voor de DVD heb je ook betaald dus waar komt het stelen opeens vandaan?!?! of je verspreidt de kopie via internet waar je voor je bandbreedte betaalt.

[ Voor 3% gewijzigd door dangerpaki op 06-11-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:05:
[...]

Bestel een regio vrije versie van een goedkope webshop?

Straks vertikken de gamedevelopers het om games te maken heb je het dan voor elkaar :+
Och, ze janken al jaren dat de CD's worden gekopieerd, dat films worden gekopieerd, dat games worden gekopieerd, al sinds ik leef wordt er gemekkerd dat dingen gekopieerd worden en dat ze zo ontzettend veel verlies daarop maken. Mja, dan hoor ik hoeveel een acteur nog steeds verdient en dan heb ik toch wat minder medelijden met hen.

Het is een beetje stelen, het is ook niet netjes, dus ik verklaar mezelf schuldig. Ik blijf het toch minder erg vinden dan een pakje kauwgum jatten, want of ik nou GEEN games koop of games download, het kost hen geen cent. Als ik een auto jat, dan zijn ze wel geld kwijt.
Wat dangerpaki dus zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
dangerpaki schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:08:
[...]

ja deze discussie hoort hier eigenlijk niet, maar maak dan de vergelijking dan goed. stel je koopt een auto. en je kan door alleen de materialen te kopen de auto precies namaken. en je geeft de nagemaakte auto daarna weg. mag dat opeens niet of is dat opeens stelen? het is toch jouw probleem wat jij met je kopie doet? of jij daar gratis kopietjes van weggeeft of die zelfs verkoopt?? zo zie ik het. je hebt zelf jouw kopie gekocht de kopie die je weggeeft voor de DVD heb je ook betaald dus waar komt het stelen opeens vandaan?!?! of je verspreidt de kopie via internet waar je voor je bandbreedte betaalt.
Ehm sorry? Die heb ik nog nooit gehoord.

Als je die vergelijking wil maken, dan mag je dus het spel kopen, en vervolgens ga je het zelf opnieuw programmeren, namaken zoals je zegt.
Als je dat zou kunnen, zelfs dan mag het niet.

Zelfde geld voor de auto, als jij een auto namaakt pleeg je inbreuk op een hoop rechten. Is ook strafbaar.

Ik heb ook betaald voor dit mes, dus ik mag je vast wel even neersteken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Jaja, en waarom bestel je dan niet vanuit een van de tig webshops uit het buitenland als het je perse om de 60 euro gaat? Of waarom wacht je niet tot het eren budgettitel wordt? Of waarom vraag je het niet voor je verjaardag/kerst oid?

Genoeg mogelijkheden om voor ong. 30 euro en nieuwe titel te halen en voor 10 euro een budgettitel.
Je wil gewoon niks er aan uitgeven en in plaats van een andere hobby te gaan zoeken, dit is blijkbaar te duur voor jou persoontje, ga je maar stelen.

Klinkt gewoon als een rotsmoes dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:09:
[...]

Ik blijf het toch minder erg vinden dan een pakje kauwgum jatten
Waarschijnlijk vindt je games kopiëren minder erg, omdat je dat lekker anoniem veilig achter je pc'tje doet. Pakkans is 0,0 ;) .

Luiter, ik kopieer al games sinds de PS1, maar trots ben ik er niet op. De kans wordt mij geboden, ik pak hem aan, maar ik loop er niet mee te koop. Beter doe jij dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ach ja laat ze maar. Liet me weer eens meeslepen. Sommige mensen zijn gewoon al rot door hun opvoeding, doe je toch niks meer aan. En dan straks maar klagen dat ze geen uitkering meer krijgen als de economie op zijn gat ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
[...]

Het is een beetje stelen, het is ook niet netjes, dus ik verklaar mezelf schuldig. Ik blijf het toch minder erg vinden dan een pakje kauwgum jatten, want of ik nou GEEN games koop of games download, het kost hen geen cent. Als ik een auto jat, dan zijn ze wel geld kwijt.
Een beetje?? Het is gewoon stelen. Ze maken de spellen voor mensen die ervoor willen betalen, niet voor lui die zo genaamd er geen geld voor hebben. Heb je er echt geen geld voor dan heb je gewoon pech... Maar ok dat is mijn mening.

Ik heb hem netjes besteld via Bol.com, hoop dat die morgen binnenkomt. Het viel me tevens op in een review dat Marcus zijn stem iets anders klinkt in GoW2 dan in de eerste GoW. Zijn er meer die dat gehoord hebben of ligt het aan mij :P

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:19:
Ach ja laat ze maar. Liet me weer eens meeslepen. Sommige mensen zijn gewoon al rot door hun opvoeding, doe je toch niks meer aan. En dan straks maar klagen dat ze geen uitkering meer krijgen als de economie op zijn gat ligt.
Ik heb een prima opleiding en opvoeding gehad en werk hard voor mijn geld.

@de rest: Niet zo gefrustreerd reageren. Is niet goed voor je hart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:45:
[...]

Ik zei ook sommige mensen, noemde geen namen.
Maar als je hard werkt voor je geld, dan weet je ook hoe het is als iemand iets van je steelt. En dat doe je dus zelf ook. De gamesontwikkelaars werken ook hard voor hun geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:45:
[...]
Zonder een goede opvoeding kan jij het verschil ook niet bepalen tussen een goede en een slechte.
Ach, en je werkt hard voor je geld? Moet je eens hard werken, waarna niemand voor jouw werk meer betaalt. (Nasaal betweterig stemmetje:"maar het is geen STELEN, meneer").
En nog verbaasd doen over de reacties die je krijgt, wordt-ie helemaal mooi.

Anyhoe, ik ben weer klaar met meneer-de-kopieerder. Nog even in het algemeen, als je spellen kopieert, dan zal je altijd een stuk minder genieten van die spellen. Mensen die van een omgebouwde console van een oude generatie naar een huidige console gaan zonder om te bouwen, weten wat ik bedoel. Je gaat meer opletten waar je je geld insteekt en als je dan tot de aanschaf overgaat dan doe je meer moeite om alles er uit te halen wat er in zit, in plaats van de volgende recordable in de lade te schuiven. Doe er mee wat je wilt, ik heb GoW voor 35 EUR gekocht, lijkt me geen onoverkomelijke prijs.
TheKillingBean schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:24:
[...]
Het viel me tevens op in een review dat Marcus zijn stem iets anders klinkt in GoW2 dan in de eerste GoW. Zijn er meer die dat gehoord hebben of ligt het aan mij :P
Het is nog wel dezelfde acteur als in GoW 1.

[ Voor 24% gewijzigd door Armada op 06-11-2008 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:49:
[...]

Ik zei ook sommige mensen, noemde geen namen.
Maar als je hard werkt voor je geld, dan weet je ook hoe het is als iemand iets van je steelt. En dat doe je dus zelf ook. De gamesontwikkelaars werken ook hard voor hun geld.
Ik word elke dag bestolen door de overheid :)

Snap wel wat je bedoelt hoor, het is gewoon slecht. Mja, de mogelijkheid is er en ik kan slecht tegen verleidingen..

Back on topic: GoW2 is echt een verbetering tov GoW1. Ik vond in GOW1 het op een gegeven moment erg eentonig worden, dat is in deel 2 tot op heden (uurtje gespeeld nog maar) al stukken beter.
Het is nog steeds het beste co-op spel als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik vrees echt enorm voor ons Gears 2 weekendje dat in duigen valt. Geen verzendbevestiging, problemen met levering van Ltd. Editions lees ik net... joy....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:55:
[...]

Ik word elke dag bestolen door de overheid :)

Snap wel wat je bedoelt hoor, het is gewoon slecht. Mja, de mogelijkheid is er en ik kan slecht tegen verleidingen..
En daar krijg je niks voor terug he? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armada schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:54:
[...]

Zonder een goede opvoeding kan jij het verschil ook niet bepalen tussen een goede en een slechte.
Ach, en je werkt hard voor je geld? Moet je eens hard werken, waarna niemand voor jouw werk meer betaalt. ("maar het is geen STELEN, meneer").

[...]

En nog verbaasd doen over de reacties die je krijgt, wordt-ie helemaal mooi.

[...]
Ik zeg toch dat ik weet dat het fout is? Lul niet zo dom. Half stelen is ook gewoon stelen, ik vind het alleen minder erg. Dat is mijn mening, die mag ik hebben. Ik weet het verschil tussen goed en kwaad wel, dat kwam door een appel; zo is mij dat geleerd. Yes, ook nog gelovig opgevoed, wat ben ik slecht terecht gekomen he nu ik soms een game van internet download. Foei Boland, foei.

Ik ben helemaal niet verbaasd. Ik had wel verwacht dat er hier zeer gefrustreerd gereageerd zou worden, ik geef alleen maar aan dat zo gefrustreerd reageren niet goed voor je hart is.

Lezen is ook een vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:57:
[...]

En daar krijg je niks voor terug he? 8)7
Hoe bedoel je? Ik snap je vraag niet...

Ow, dat van de overheid: Yes, ik krijg er wel wat van terug. Ik zette er nog een smiley bij ten teken dat het cynisch was. Al vind ik dat mijn geld soms wel slecht wordt gebruikt, maar dat is weer een heel ander onderwerp.

Sjonge jonge, luitjes, doe even relaxed zeg.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:42
[...]
Klopt. Ik wil helemaal niet opschepperig overkomen, maar alleen maar aangeven dat het een toffe game is...
Het is niet de geleakte PAL, maar de NTSC-versie dus...

Dat iemand games download moet ieder voor zich weten (ik doe het iig niet).
Maar als je een spel dan echt zo goed vind en veel speelt, is ie toch het geld waard om te kopen lijkt mij?

Maar even serieus:

Ik ken ook enkele mensen met een 360 die 'alles slikt wat er in de lade geschoven wordt'. Ook omdat ze gewoon geen games willen kopen (betaal al genoeg etc...). Maar wat ik persoonlijk dan wel ERG raar vind is dat ze wel jaarlijks 60 euro op tafel leggen om via LIVE te kunnen spelen? Daar zijn toch ook gratis alternatieven voor als XLink en XBConnect?

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:55:
[...]

|:( |:( Ik loop er niet over op te scheppen??? Ik zeg het alleen. Dat jij dat niet kan hebben, is jouw probleem.
Je schept indirect op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ironx schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:02:
[...]

Dat iemand games download moet ieder voor zich weten (ik doe het iig niet).
Maar als je een spel dan echt zo goed vind en veel speelt, is ie toch het geld waard om te kopen lijkt mij?

Maar even serieus:

Ik ken ook enkele mensen met een 360 die 'alles slikt wat er in de lade geschoven wordt'. Ook omdat ze gewoon geen games willen kopen (betaal al genoeg etc...). Maar wat ik persoonlijk dan wel ERG raar vind is dat ze wel jaarlijks 60 euro op tafel leggen om via LIVE te kunnen spelen? Daar zijn toch ook gratis alternatieven voor als XLink en XBConnect?
GoW1 heb ik ook gekocht, omdat ie zo gaaf was. Zodra GoW2 platinum wordt (of hoe heet dat bij MS, iig dan voor 30e) en het spel is me dan zeer goed bevallen, zal ik zeker overwegen hem te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:*) :*) :*) :*) Ik zeg: "Ik heb GoW2 sinds een week, het is echt een gaaf spel"
Dat is opscheppen?Hoe had ik het dan niet-opschepperig moeten posten? "Jongens en meisjes, ik wil niet opscheppen, maar ik heb het spel al een week. Ik schep niet op hoor!"
Ik wilde alleen maar aangeven dat de mensen die het spel bijna hebben er naar uit kunnen kijken, want het is echt een verbetering tov GoW1. Het leek mij wel een toegevoegde waarde te hebben, maar het enige dat ik teweeg heb gebracht is een brandende discussie :+.

Wat een gezeik hier zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:04:
[...]

GoW1 heb ik ook gekocht, omdat ie zo gaaf was. Zodra GoW2 platinum wordt (of hoe heet dat bij MS, iig dan voor 30e) en het spel is me dan zeer goed bevallen, zal ik zeker overwegen hem te kopen!
Mag ik jouw auto even meenemen, rijd ik hem helemaal gaar, en als ie nog maar de helft waard is koop ik hem misschien van je, als ie me bevalt.

Haha, ik vind dit echt grappig hoe sommige mensen denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:07:
[...]

Mag ik jouw auto even meenemen, rijd ik hem helemaal gaar, en als ie nog maar de helft waard is koop ik hem misschien van je, als ie me bevalt.

Ik vind het grappig hoe jij denkt, want die hele vergelijking raakt kant nog wal.

Net werd mij de tip gegeven om games te kopen zodra ze goedkoper worden. Dat is legaal. Dan wil ik dat doen, is het weer niet goed?
Wat heeft in vredesnaam het afraggen van een auto daar mee te maken??? Zij verlagen zelf de prijs op een gegeven moment? Daar doet toch niets aan af dat ik hem tot die tijd al heb gespeeld?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:58:
[...]

Ik zeg toch dat ik weet dat het fout is? Lul niet zo dom. Half stelen is ook gewoon stelen, ik vind het alleen minder erg. Dat is mijn mening, die mag ik hebben. Ik weet het verschil tussen goed en kwaad wel, dat kwam door een appel; zo is mij dat geleerd. Yes, ook nog gelovig opgevoed, wat ben ik slecht terecht gekomen he nu ik soms een game van internet download. Foei Boland, foei.

Ik ben helemaal niet verbaasd. Ik had wel verwacht dat er hier zeer gefrustreerd gereageerd zou worden, ik geef alleen maar aan dat zo gefrustreerd reageren niet goed voor je hart is.

Lezen is ook een vak.
Als ik jou neersteek is dat een misdaad. Ik vind het niet zo erg, ik ken je niet en je komt nogal irritant over en er zijn 7 MILJARD mensen op de wereld, jou zullen we niet missen! Ik vind dat er niks aan de hand is dat is mijn mening! Ergo het mag?
Lul jezelf niet zo vast de hele tijd man, hou op met reageren of kom is een keer met een goede uitleg die laat zien dat je ergens over hebt nagedacht ipv de hele tijd wazige one-liners en onsamenhangende dingen.
En frustratie is wat anders, maar je komt in veel posts erg dom(en verschrikkelijk kortzichtig) over(wat je ongetwijfeld niet bent) en dat frustreert mensen meer. Vervolgens kom je NOG dommer over door te zeggen dat de overheid van jou steelt......(mischien toch beter moeten opletten op school).
Daarnaast heb je ook de hele tijd halfslachtige smoesjes waarom jou piraterij wel kan, waardoor je ook nog net iets dommer overkomt.
Zoals ik al zei, wss ben je het niet maar je komt wel zo over....heel erg zelfs. Kom met een goede redenatie die logisch is waarom je games kopieert of geef toe dat je een enorm rotte eikel bent omdat je mensen hun werk steelt. Ga het niet moreel goed lopen praten met stomme smoesjes want daar raken mensen wel geirriteerd van(of gefrustreerd zoals jij wilt)., want het is en blijft altijd stelen en dat maakt van jou dus een asociale dief.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:09:
[...]

Als ik jou neersteek is dat een misdaad. Ik vind het niet zo erg, ik ken je niet en je komt nogal irritant over en er zijn 7 MILJARD mensen op de wereld, jou zullen we niet missen! Ik vind dat er niks aan de hand is dat is mijn mening! Ergo het mag?
Lul jezelf niet zo vast de hele tijd man, hou op met reageren of kom is een keer met een goede uitleg die laat zien dat je ergens over hebt nagedacht ipv de hele tijd wazige one-liners en onsamenhangende dingen.
En frustratie is wat anders, maar je komt in veel posts erg dom(en verschrikkelijk kortzichtig) over(wat je ongetwijfeld niet bent) en dat frustreert mensen meer. Vervolgens kom je NOG dommer over door te zeggen dat de overheid van jou steelt......(mischien toch beter moeten opletten op school).
Daarnaast heb je ook de hele tijd halfslachtige smoesjes waarom jou piraterij wel kan, waardoor je ook nog net iets dommer overkomt.
Zoals ik al zei, wss ben je het niet maar je komt wel zo over....heel erg zelfs. Kom met een goede redenatie die logisch is waarom je games kopieert of geef toe dat je een enorm rotte eikel bent omdat je mensen hun werk steelt. Ga het niet moreel goed lopen praten met stomme smoesjes want daar raken mensen wel geirriteerd van(of gefrustreerd zoals jij wilt)., want het is en blijft altijd stelen en dat maakt van jou dus een asociale dief.
Nah nee, ik wil mezelf niet als dom bestempelen met een universitaire opleiding ICT. Deze discussie is gewoon zinloos dat ik er geen zin heb om diep op in te gaan. Het is namelijk niet goed te praten, dus dat ga ik ook niet proberen. Ik gaf als reden aan dat ik games te duur vind. Dat praat niets goed, klopt. Noem me maar een rotte eikel, ik word er niets anders van.

Dat van de overheid was meer als "verjaardags one-liner" bedoeld, vandaar ook de smiley erachter. Ik weet zelf ook wel dat dat onzin is.

En als je alles volgens de wet doet, mag je ook niet te hard rijden, rijd je nooit met alcohol op op de fiets, zelfs lopen op de openbare weg met 3 bier op mag niet; er zijn tig regels te vinden die jij ook overtreedt. Dat is menselijk. Die vergelijking tussen een moord begaan en een DVD'tje branden met een game raakt dan ook kant nog wal.

Ergo: Ik kan het niet goed praten en ben enorm fout. Ik hoop dat ik na mijn dood niet in de hel kom. (dat laatste is dus cynisch he en op zich ter nuancering bedoeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

[...]

Grappig hoe sommige mensen denken, want waar staat dat die de game helemaal kapot speelt?

Anyway, ik denk dat genoeg onzin zou moeten zijn om een boek over stomme vergelijkingen te moeten schrijven. Games kopiëren hoort niet, maar het gebeurt wel. Daarmee uit. Terug ontopic?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:06:
[...]

:*) :*) :*) :*) Ik zeg: "Ik heb GoW2 sinds een week, het is echt een gaaf spel"
Dat is opscheppen?Hoe had ik het dan niet-opschepperig moeten posten? "Jongens en meisjes, ik wil niet opscheppen, maar ik heb het spel al een week. Ik schep niet op hoor!"
Ik wilde alleen maar aangeven dat de mensen die het spel bijna hebben er naar uit kunnen kijken, want het is echt een verbetering tov GoW1. Het leek mij wel een toegevoegde waarde te hebben, maar het enige dat ik teweeg heb gebracht is een brandende discussie :+.

Wat een gezeik hier zeg.
Ik zeg toch ook "indirect".

Sowieso je post heeft niet echt toegevoegde waarde. Het enige wat je erover kunt uitbrengen is: gaaf spel. Dat had iedereen wel kunnen bedenken. Je hebt het ook nog maar een uurtje gespeeld. Bij de meeste spellen vind je het dan nog wel leuk. Reviewers van games spelen een spel niet voor niks helemaal uit. Oke, jij bent geen reviewer, maar na een uurtje spelen, kun je er nooit echt iets zinnigs over zeggen, behalve gaaf.

Het belangrijkste van je post is dus: ik heb het al sinds een week. Het enige wat je wilt aangeven is: ik heb het lekker al. O-) Heeft toch echt met opscheppen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
[...]

Och, ze janken al jaren dat de CD's worden gekopieerd, dat films worden gekopieerd, dat games worden gekopieerd, al sinds ik leef wordt er gemekkerd dat dingen gekopieerd worden en dat ze zo ontzettend veel verlies daarop maken. Mja, dan hoor ik hoeveel een acteur nog steeds verdient en dan heb ik toch wat minder medelijden met hen.

Nou, heel fijn voor die acteurs, maar als je ziet dat diverse succesvolle pc developers inderdaad failliet zijn gegaan door kopieergedrag (bv makers van titan quest) dan zou je dat toch aan het denken moeten zetten. We hebben het over percentages van boven de 80%.

Overigens begin ik van deze discussie behoorlijk te balen, ik weet ook wel dat boland uit zn tent wordt gelokt. Maar eigenlijk zou ik het liefst zien dat de modjes gewoon ingrijpen in dit soort discussies. Ik vind het niet leuk om over een spel te horen van iemand die hem gestolen heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door DarkShadow op 06-11-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Maar eh, lees net dat e-plaza nu overal begint te verkopen, alle andere winkels zullen vanavond dus wel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:23:
[...]

Nah nee, ik wil mezelf niet als dom bestempelen met een universitaire opleiding ICT. Deze discussie is gewoon zinloos dat ik er geen zin heb om diep op in te gaan. Het is namelijk niet goed te praten, dus dat ga ik ook niet proberen. Ik gaf als reden aan dat ik games te duur vind. Dat praat niets goed, klopt. Noem me maar een rotte eikel, ik word er niets anders van.

Dat van de overheid was meer als "verjaardags one-liner" bedoeld, vandaar ook de smiley erachter. Ik weet zelf ook wel dat dat onzin is.

En als je alles volgens de wet doet, mag je ook niet te hard rijden, rijd je nooit met alcohol op op de fiets, zelfs lopen op de openbare weg met 3 bier op mag niet; er zijn tig regels te vinden die jij ook overtreedt. Dat is menselijk. Die vergelijking tussen een moord begaan en een DVD'tje branden met een game raakt dan ook kant nog wal.

Ergo: Ik kan het niet goed praten en ben enorm fout. Ik hoop dat ik na mijn dood niet in de hel kom.
Ik probeer het niet met moord te vergelijken, en niet alle weten zijn per definitie goed. Dat probeer ik ook niet te zeggen alleen piraterij heeft gewoon IMO wel invloed. Ik was/ben ook net zo'n rotte eikel als jou wat dat betreft. Tegenwoordig koop al mijn xbox games netjes legaal of via marktplaats. En een opleiding zegt niet iets over je redenatie vermogen ;).
Het probleem is in mijn ogen als je kijkt naar PC games, alle big budget titels die voor de console komen kwamen vroeger altijd bijna gelijktijdig uit. Tegenwoordig is het bijna standaard dat er geen PC versie komt of heel erg veel later.
Bij games wordt er bloed, zweet en tranen in gegoten het is gewoon hele harde arbeid van veel mensen(jaja er zijn ook bagger games). Persoonlijk zou ik als ik game developer was er echt ziek van worden. Ik steun gewoon graag de industrie(hoe rot ie ook mag zijn) omdat ik toch wel wil dat er games uitkomen.
Nogmaals het was niet als een persoonelijk aanval bedoelt, maar ook in mijn omgeving zitten allemaal ICTérs mensen met een High end systeem, en dat zijn juist de ergste kopieerders. Terwijl juist de mensen met High end PC's vaak ook de hardcore gamers zijn. Maar dat moeten ze zelf maar eens gaan inzien.
In ieder geval, als je zo graag een spelletje wilt spelen, wacht totdat ie goedkoper is of haal em uit de budget bak. Maar iets doen omdat je het kan...tja.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Laten we er nu maar over ophouden, deze discussie is al jaren aan de gang.
Je blijft toch mensen houden die het voor zichzelf goed praten. Nevermind,

Enige wat we kunnen doen is hopen dat Microsoft weer eens wat mensen gaat bannen. Want ik speel liever alleen online tegen mensen die het spel gekocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkShadow schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:27:
[...]

Nou, heel fijn voor die acteurs, maar als je ziet dat diverse succesvolle pc developers inderdaad failliet zijn gegaan door kopieergedrag (bv makers van titan quest) dan zou je dat toch aan het denken moeten zetten. We hebben het over percentages van boven de 80%.

Overigens begin ik van deze discussie behoorlijk te balen, ik weet ook wel dat boland uit zn tent wordt gelokt. Maar eigenlijk zou ik het liefst zien dat de modjes gewoon ingrijpen in dit soort discussies. Ik vind het niet leuk om over een spel te horen van iemand die hem gestolen heeft.
Ik vind de discussie ook aardig zinloos worden. Deze discussie is hier volgens mij ook wel vaker gevoerd en het heeft weinig zin: Ik pas mijn gedrag toch niet aan. Dan kun je mij gaan aanvallen en vergelijkingen gaan maken, maar daar word ik niet anders van hoor.

En nee, ik praat het voor mijzelf niet goed. Het kan mij gewoon niet boeien.

Laten we de discussie maar ophouden. Het spel is zo te zien al in de verkoop, ik ben benieuwd naar de andere reacties over het spel.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Phusebox schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:31:
Laten we er nu maar over ophouden, deze discussie is al jaren aan de gang.
Je blijft toch mensen houden die het voor zichzelf goed praten. Nevermind,

Enige wat we kunnen doen is hopen dat Microsoft weer eens wat mensen gaat bannen. Want ik speel liever alleen online tegen mensen die het spel gekocht hebben.
Mee eens, ik kan er sowieso niet tegen als mensen die het illegaal krijgen voor de launch over een spel gaan posten hier, die moeten gewoon hun mond houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maaar aan de ene kant vind ook dat de ontwikkelaars wel eens wat beter hun best mogen doen, pak nou eens een toptitel als far cry 2 , sorry maar ik zou er te never nooit 50 euro voor over hebben, er zitten bugs in het spel van heb ik jou daar , verhaal wat bij lang na niet haalt bij ouder games , het voelt allemaal als big cashen , en vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:36:
maaar aan de ene kant vind ook dat de ontwikkelaars wel eens wat beter hun best mogen doen, pak nou eens een toptitel als far cry 2 , sorry maar ik zou er te never nooit 50 euro voor over hebben, er zitten bugs in het spel van heb ik jou daar , verhaal wat bij lang na niet haalt bij ouder games , het voelt allemaal als big cashen , en vergeten
Daarom vind ik het ook niet erg als mensen eerst een spel downloaden om te kijken of het wat is en vervolgens het origineel kopen als het bevalt. Maar ja, wie doet dat nou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treative
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-09 19:39
games maken is tegenwoordig niet meer zo makkelijk als een paar jaar geleden. Een game uitbrengen die geen enkele bug bevat is haast onmogelijk.

Sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
treative schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:40:
games maken is tegenwoordig niet meer zo makkelijk als een paar jaar geleden. Een game uitbrengen die geen enkele bug bevat is haast onmogelijk.
Maak daar maar is onmogelijk van. Games worden ook in steeds grotere groepen gemaakt. Communicatiefouten ontstaan, de scripts overzichtelijk houden, wordt moeilijk enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:27

Sagat

Is pappa x2!

Ben zelf een semi rotte appel, op game gebied koop ik alles (of beter gezegd het weinige wat ik koop is) legaal. Op een lan speel ik ook wel is een kopie als we iets met zijn allen doen.

Muziek en iets mindere mate films kopieer ik wel. Voornamelijk omdat gamen een grotere hobby is dan films en zeker muziek.
Muziek omdat ik het dus maar zelden luister en omdat de industrie nogal stug omging met de mp3 invoering en er geen legale alternatieven waren en films omdat ik vaak baal dat een film al een x aantal maanden uit is voordat ie hier in nederland te zien is. Maar ook omdat het makkelijk is en het geld bespaard. Pirate drogreden 'je kan je geld maar een keer uitgeven'.
Ik weet ook dat het niet goed is en dat er alternatieven zijn, maar om op de bijbelse vergelijkingen door te gaan 'het vlees is zwak'.

Het opscheppen hoewel wellicht niet zo bedoeld is gewoon not done (staat ook in de voorwaarden/gedragscode van tweakers dacht ik)
En het is ook niks om over op te scheppen, want kopieeren/downen is iets wat iedere aap kan, het geduld/werk etc opbrengen om echt alles legaal te doen is bewonderingswaardig.

Echter ik denk dat boland dat inmiddels wel doorheeft, en hij heeft het al gezegd dat ie weet dat het fout is (en just in case, ik weet het zelf dus ook al te goed)

Maar back on topic, wat zijn de ervaringen van mensen die het al gespeeld hebben? Ben daar toch echt wel benieuwd naar, hoewel ik verwacht dat het in grote lijnen meer van hetzelfde gaat zijn.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 23:21

PromoX

Flying solo

Modbreak:Die hele warezdiscussie hoort niet in dit topic thuis. Daarnaast zijn oneliners als ''k Heb spel x al!!' ook niet gewenst en al helemaal niet als het dan ook nog 's een minder legale versie betreft.

Graag ontopic verder.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Armada schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:54:

Anyhoe, ik ben weer klaar met meneer-de-kopieerder. Nog even in het algemeen, als je spellen kopieert, dan zal je altijd een stuk minder genieten van die spellen.
Helemaal mee eens. Daarom game ik graag op consoles. De games kosten wel aardig wat geld, maar het verplicht je om gewoon voorzichtiger te zijn en beter je games uit te zoeken. Waardoor je in het algemeen ook meer kwaliteit in je collectie hebt.

Je kijkt ook verwachtingsvoller uit om een game te spelen als je er voor betaald hebt. En als je er voor betaalt ga je jezelf toch dwingen de game verder of dieper uit te spelen, je hebt er immers voor betaald.
Als je games kopieert krijg je gewoon een game-overdose en is niets nog leuk. Het wordt echt compulsief en een sleur op dat moment, terwijl gamen gewoon leuk moet zijn.

Op de pc heb ik er me ook schuldig aan gemaakt, maar dan voor games die al echt zwaar over hun piek heen zijn en die ik toch alleen maar via netwerk tegen vrienden speel (eens per maand of zo, dan heb ik het over AoEII bvb, en meer van dat)

Anyway, je kan de simpele consument gewoon niet opvoeden over moeilijke materie als het gaat over bvb auteursrecht of bescherming van intellectueel eigendom. Iedereen fabriceert toch een eigen realiteit die totaal niet relevant is voor het industrieel model van het betreffend product. Zo zijn er nog mensen die geen onderscheid kunnen maken tussen de content en de drager. En niet snappen dat een game/cd xx euro kost wanneer het plastiek schijfje maar 0,x euro kost, en ga zo maar verder. Of denken dat ze, éénmaal de game gekocht, het recht hebben om zomaar te kopiëren en te verdelen omdat je betaalt voor je bandbreedte :') Zie hierboven. Totaal van de pot gerukt.
Goed, het enige waar ik dan op kan hopen is dat in de toekomst games echt gigantisch goed beveiligd worden. Voor de ps3 lijkt het al een feit, de volgende xbox zal ook wel safe zijn (ms is uiteindelijk een softwarebedrijf, ze laten zich geen twee of drie keer vangen). Misschien komt er ook technologie om pc games te beveiligen en dan zijn we helemaal waar we moeten zijn. Als de consument het niet kan of wil snappen moet het maar van bovenaf opgelegd worden.

Ik ben het ook eens met jouw analyse van FO3 en open-environment/free roam games in het algemeen. Ik hoopte vroeger ook dat dit de toekomst zou worden, maar het bevalt me steeds minder. Oblivion was een ramp, en FO3 is voor het soort gamer dat ik ben in elk geval niet veel beter. Fable 2 zou ik graag eens proberen, maar dat ziet er al beter uit. Een open wereld met een 'guided gameplay'. FC2 is al helemaal niets voor mij. Veelbelovend, maar gewoon bagger uitgewerkt. Dergelijke games zal ik echt nooit nog kopen. In een balans tussen scripted en free roam heb ik liever meer scripted.

Ik wil een ervaring meemaken, een verhaal, actie, emotie, skillzzz. Niet 75% doelloos rondlopen en 10% repetitieve actie en 15% zelf beslissen wat ik wil doen (en nadenken ... :s ) Daar krijg ik snel een gefrustreerd gevoel van en dan heb ik nog meer dan gewoonlijk het gevoel dat ik m'n tijd aan het verprutsen ben. CoD4 is hoe het wel moet, FC2 bvb niet, en oblivion nog veel minder ;)

Maar goed, voor alles is een markt natuurlijk, free roam gamers zullen waarschijnlijk niets hebben met bvb NHL09 :) En maar goed ook, diversiteit moet er zijn. Persoonlijk vind ik dat de open werelden nog steeds te 'fake' en 'steriel' aanvoelen en de uitwerking altijd ondermaats is. (tenzij voor simpelere omgevingen zoals die in GTA IV)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nm

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
Aangezien ik aanneem dat je een PC hebt, hoezo koop je niet een extra netwerkkaartje voor je PC(10 euri of minder) en een crossed cable(idem) en je bent klaar. Werkt perfect hier.

Btw nog niemand de Mirror's Edge demo gedaan? Lijkt mij van wat er tot nu toe heb gezien wel 1 van de meer interesante titels op de xdoos.

[ Voor 19% gewijzigd door Postius op 06-11-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Postius schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:35:
[...]

Aangezien ik aanneem dat je een PC hebt, hoezo koop je niet een extra netwerkkaartje voor je PC(10 euri of minder) en een crossed cable(idem) en je bent klaar. Werkt perfect hier.
Het was me met een gewone kabel al gelukt via mijn laptop, dus xbox aansluiten op laptop en ik kon online. Mja, dan loopt er weer een kabel door de kamer die ik elke keer moet opruimen. Het is toch netter om een wireless kaartje erin te hebben.

Toch bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

sorry maar 60 euro is voor een groot deel van de mensen een enorm bedrag. Het is dat ik hem goedkoop bij gamehubs kan bestellen, maar anders had ik het ook niet gedaan.

edit: ik zie nu pas dat het om gebrande spellen gaat. Dat bedoelde ik iig niet. Ik koop ze wel gewoon, maar meestal niet voor 60 euro

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

[...]

Btw nog niemand de Mirror's Edge demo gedaan? Lijkt mij van wat er tot nu toe heb gezien wel 1 van de meer interesante titels op de xdoos.
Ik heb de Mirrors Edge demo gedaan, erg leuk spel. Het vechten lukte mij nog niet zogoed omdat je de controls imo iets te snel kreeg uitgelegd (en ik gewoon snel wou spelen), maar naast dat.. Geweldig! Lekker rondjes rennen, springen, sliden etc. Het ziet er leuk uit en voor zover ik weet is er nog geen 'free-run/parcours' spel, ik vind het in ieder geval leuk. Ik zou het overigens niet kopen, want nadat je het eenmaal hebt gedaan ben je er waarschijnlij klaar mee. De enige online mogelijkheid die ik zie is 'time trial' en dat gaat na een tijdje vervelen.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 18:38
Ik kan er overheen gelezen hebben maar zowel de search algemeen als google als de startpage vermelden niets over het gebruik van controllers van de 1e xbox console?
Google vond wel een pagina waar men de draden knipt en stript om er zo een compatible apparaat van te maken maar dat vind ik zonde.
Ik ving wel in een shop op dat er adapters verkrijgbaar zijn maar dat die duur zijn.
Ik meen dat hij het over de psxshop had maar ook daar kom ik geen steek verder.
Kan iemand het verlossende antwoord hierop geven.

TIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:29
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:44:
[...]

sorry maar 60 euro is voor een groot deel van de mensen een enorm bedrag. Het is dat ik hem goedkoop bij gamehubs kan bestellen, maar anders had ik het ook niet gedaan.
60 euro is inderdaad een hoop geld, maar als je echt iets wil spelen wel te doen.
Met sommige games die online ook nog een jaar te spelen zijn betaal ik het maar al te graag.
Voor de rest vind ik 60 euro te hoog, maar er zijn genoeg alternatieven.
Zoals Fifa 09 van de week voor 27 euro bij Play en Brothers in Arms, Fable 2 enz voor 32,- van gamehubs.

Mijn klassieke Xbox was omgebouwd met een 120 gb schijf erin vol spellen en het enige wat ik ermee opschoot was dat ik geen enkel spel ging uitspelen en alles wou proberen. Zodra er een nieuwe game uitkwam moest er weer 1 wijken die ik hoogstens een uur had gespeeld.

Met al die "30 euro spellen " van de Xbox360 krijg ik het ook nog voor elkaar om genoeg uit te geven, maar ik speel nu tenminste spellen wel uit :) zeker als je een ergens tussen casual en hardcore gamer inzit zoals ik dan moet je gewoon zorgen dat je maar 2 spellen tegelijk in je Xbox propt.
Voor dat ik het wist had ik 3 maandjes een collectie van 15 Xboxspellen opgebouwd en nu ik de helft op Marktplaats heb gezet geniet ik weer van een game.

Vroeger :p kon ik ooit genoeg geld bij elkaar krijgen om Constructor te kopen ...de mooie gele doos _/-\o_ en wat heb ik een plezier gehad aan die game en bizar veel uren gespeeld.
Of Moh : AA :9~ gewoon meekunnen komen met de topgamers terwijl ik nog nooit goed in een spel was geweest. Het gaat erom dat als je terug kijkt als kopieerder je meestal zelf ook wel kan zien dat af en toe een game kopen veel meer waarde geeft aan de speelervaring dat alles van de nieuwsgroepen af te trekken.

Ok terug naar het heden...ik ga weer snel Fable 2 in :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzf1kr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:22
[...]
Ja, ik heb hem gister 2x achter elkaar gedaan omdat hij gewoon veel te kort is. :)

Mijn gevoel zegt het een beetje een "Tombraider Timetrail" x "Crackdown Rooftoprace" = Mirrors Edge.

Voor mij had het vechten er niet zo in hoefen zitten, maar misschien valt het wel mee. Mijn lijkt het juist heerlijk om supersnelle races te doen.

Helaas geen multiplayer, dus je kan niet met vrienden over de daken rennen zoals in Crackdown. Wat naar mijn mening toch wel een zwaar minpunt en echt geen Next Gen is. ;(

https://www.facebook.com/hausbrandeck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Phusebox schreef op donderdag 06 november 2008 @ 16:28:
Maar eh, lees net dat e-plaza nu overal begint te verkopen, alle andere winkels zullen vanavond dus wel volgen.
Media Markt Maastricht heeft 'm, heb 'm net meegenomen voor 55 euro, prijs viel me echt mee.
Kwam er om half 6 zoiets aan, toen waren ze 'm net inde rekken aant hangen en er lagen nog een paar stapels ernaast, exemplaren genoeg! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel beetje naad dat winkels hem al een avond voor de release gaan verkopen, ik ga zo ook naar de stad, vind het vies als de saturn hem ook al verkoopt.
Ik moet nu wachten tot bol.com hem in de bus mikt , hij is al onderweg dus morgen ben ik niet achter mn xdoos weg te meppen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:49:

Ik moet nu wachten tot bol.com hem in de bus mikt
dat doe ik dus ook nooit meer dat pre-orderen, of bijvoorbeeld bij Play besteld: hoewel een tientje goedkoper, zie je iedereen hier lekker al aan het gamen, moet ik nog een week extra wachten - doe ik dus niet meer, gewoon standaard een dag of 2 prelaunch naar MM :+

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terryb47 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:33:
[...]

dat doe ik dus ook nooit meer dat pre-orderen, of bijvoorbeeld bij Play besteld: hoewel een tientje goedkoper, zie je iedereen hier lekker al aan het gamen, moet ik nog een week extra wachten - doe ik dus niet meer, gewoon standaard een dag of 2 prelaunch naar MM :+
muaha ik heb em bij game hubs bestelt een hele tijd terug. Dus ik ben voorlopig nog wel even zoet met mijn oude spellen. Maar wel lekker goedkoop :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roely
In tegenstelling tot wat ik hier lees, vind ik Far Cry 2 wel goed. Er zitten voor en nadelen aan het spel, en zou hem dus niet onder de absolute toppers zoals COD4 en GoW (deel 2 nog niet gezien) plaatsen

Mijn pluspunten
- Free Roaming (GTA IV in de jungle ..... en dan FPS)
- Grafisch echt gewelding, wat een uitzichten. Jammer dat je geen fotocamera hebt op je mobieltje
- Lekker knallen, vette branden, goed scheuren met jeeps

Min punten
- Verhaal dun
- Guard post respawnen en rebuilden automatisch weer, terwijl je er regelmatig langs komt
- Missies groot herhaal factor
- De manier van healen, het kogels uit je arm drukken enz, vind ik niet leuk

Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beakzz schreef op donderdag 06 november 2008 @ 18:09:
[...]

60 euro is inderdaad een hoop geld, maar als je echt iets wil spelen wel te doen.
Met sommige games die online ook nog een jaar te spelen zijn betaal ik het maar al te graag.
Voor de rest vind ik 60 euro te hoog, maar er zijn genoeg alternatieven.
Zoals Fifa 09 van de week voor 27 euro bij Play en Brothers in Arms, Fable 2 enz voor 32,- van gamehubs.

Mijn klassieke Xbox was omgebouwd met een 120 gb schijf erin vol spellen en het enige wat ik ermee opschoot was dat ik geen enkel spel ging uitspelen en alles wou proberen. Zodra er een nieuwe game uitkwam moest er weer 1 wijken die ik hoogstens een uur had gespeeld.

Met al die "30 euro spellen " van de Xbox360 krijg ik het ook nog voor elkaar om genoeg uit te geven, maar ik speel nu tenminste spellen wel uit :) zeker als je een ergens tussen casual en hardcore gamer inzit zoals ik dan moet je gewoon zorgen dat je maar 2 spellen tegelijk in je Xbox propt.
Voor dat ik het wist had ik 3 maandjes een collectie van 15 Xboxspellen opgebouwd en nu ik de helft op Marktplaats heb gezet geniet ik weer van een game.

Vroeger :p kon ik ooit genoeg geld bij elkaar krijgen om Constructor te kopen ...de mooie gele doos _/-\o_ en wat heb ik een plezier gehad aan die game en bizar veel uren gespeeld.
Of Moh : AA :9~ gewoon meekunnen komen met de topgamers terwijl ik nog nooit goed in een spel was geweest. Het gaat erom dat als je terug kijkt als kopieerder je meestal zelf ook wel kan zien dat af en toe een game kopen veel meer waarde geeft aan de speelervaring dat alles van de nieuwsgroepen af te trekken.

Ok terug naar het heden...ik ga weer snel Fable 2 in :p
Ik bedoelde overigens niet dat ik Boland probeerde te verdedigen, wat er wel op lijkt uit mijn reactie. Ik wist niet dat het om gebrande spellen ging. Dacht dat hij zijn spellen pas kocht, wanneer ze 30 euro waren :+

Maar verder ben ik het helemaal met je verhaal eens. Heb nu veel meer lol van de spellen. Ik speel ze tenminste uit. Voorheen op mijn ps2 toen ik nog geen geld had, speelde ik zo goed als alles. Maar de meeste spellen niet meer als een uur. Alleen de echte toppers, zoals god of war, shadow of the colossus of metal gear solid speelde ik uit. Maar meestal was dat dan over een tijdsbestek van 2 jaar, omdat ik tussendoor wel weer iets anders had te spelen.

Tegenwoordig is er eigenlijk weinig veranderd aan welke spellen ik uit speel, behalve dat ik nu alle rotzooi er tussen uit filter. En dat zijn er veel imo. De enige maanden dat ik eigenlijk nog leuke spellen tegen kom is rond de kerst tijd en enkeling ergens halverwege of aan het begin van het jaar. Maar er komen er nu genoeg uit om de komende tijd weer zoet te zijn :9~ .

Midnight club LA vind ik overigens ondanks zijn positieve reviews een aardige tegenvaller. Had er veel meer van verwacht. Ws teveel verwend met de simulatie/arcade besturing van PGR. Want de besturing van midnight club vind ik echt zo brak. Vrijwel alle bochten zijn te nemen zonder de rem aan te raken. Daarnaast is de AI ook ontzettend irritant. Rij je een tijd als laatste kan je ze even later met het grootste gemak weer inhalen. Doe je het vervolgens een hele tijd goed, dan is het na 1 kleine fout gewoon onmogelijk om ze op korte termijn weer in te halen. Totdat ze volgens het systeem weer langzamer gaan rijden. Dit is echt duidelijk te merken. Verder wel een aardige game.

Fable 2 is daarentegen wel een topper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik heb hem ook maar gehaald, die van bol.com stuur ik wel terug.
Bij saturn in tilburg is hij maar 44 euro, doe er je voordeel mee.

BTW de gameplay is wel erg traag in multiplayer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fable 2 is echt briljant. Ik vind het alleen wel errug makkelijk... Ik had in no time een Master zwaard en ik ben volgens mij nog maar 1x dood gegaan. Beetje hout hakken en zwaardjes smeden (en uiteraard bier tappen :) ) en je hebt weer een bult geld.
Wat ik wel raar vind is dat je geen armor aan kan doen, of ben ik gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stollie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 19:56
Tip voor Boland: Kijk is GoW 2 voor "platium/classic" prijs
http://www.gamehubs.com/X...hip-on-14th-november.html

Wat ik me alleen wel af vraag is waarom die bij gamehub op 12 nov wordt verzonden en bij bol.com op 7 nov. Maargoed maakt me niet zo veel uit, ik moet Saints Row 2 ook nog spelen.
Kwam er vandaag pas achter dat er nog een paar grappige activiteiten bij gekomen zijn. Met een Apache je vrienden beschermen en die missies met die takel wagen.
De meeste missies zijn ook wel lekker schieten, ze zijn wel makkelijk. Misschien niveau iets hoger zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Wat wil je weten dan over de game?

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Terryb47 schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:33:
[...]

Wat is nu de kick om hem eerder dan wie ook te hebben? Ik zag Phusebox vanmiddag ook een opmerking maken dat hij een van de eersten was die GTA 4 in NL had. D'r is toch geen hond die dat zich nog herinnert over een week? En die het wat kan schelen?
Als er nou een speldroogte was, okee, maar nu... ?
* Armada is misschien gek hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er misschien mensen die deadspace in hun bezit hebben en hun mening kunnen delen.
Ik ben niet erg bekend met het horror/scifi shooter genre, heb alleen lang geleden een tijdje condemned gespeeld wat me wel aardig beviel.

De trailers en reviews van deadspace zijn er veelbelovend uit dus ik vroeg me af wat de mening is van
de andere mensen die hem spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crzyhiphopazn schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:48:
[...]

Wat wil je weten dan over de game?
nou mijn friendslist staat vol met : gears of war 2 die gespeelt word, omdat iedereen aan het spelen is (inclusief mijzelf) word er niks gepost.

Nu moet ik die van bol.com terugsturen, kan dat ? en zo ja ? hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Gears Of War 2 is vet, een paar dingen die me opvielen:
- Bloed ziet er vetter uit dan in de eerste GoW, is nu wat feller rood waardoor het wat meer opvalt (detaril, maar ik vind het wel vet uitzien)
- de AI van de Locust is beter dan in het eerste deel, ook kunnen locust nu door hun soortgenoten gerevived worden, zoals jij dat ook bij je teamgenoten kunt doen. Een locust wat bijna dood is kruipt over de grond totdat hulp komt, of totdat jij hem oppakt en als human shield gebruikt. Heb je hem niet meer nodig? ?Effe z'n nek breken en je kunt 'm dumpen 8)
- Meer nadruk op het verhaal dan in het eerste deel

2,5 uur aan een stuk gespeeld, toen stond een vriend van me voor de deur om naar de kroeg te gaan (en nee, ik had geen zin meer om te gaan maar ben toch maar gegaan :P ), had het gevoel aslof ik pas een uur bezig was, en volgens mij ben ik nog niet zo heel ver.
Ik heb trouwens "Normal" als moeilijkheidsgraad gepakt, maar moet zeggen dat ik het tot nu toe wel redelijk makkelijk vind (ben pas 1 keer dood gegaan), maar dat zal op hardcore vast anders zijn. Dus voor mensen die het eerste deel uitgespeeld hebben: begin op hardcore! Ik speel 'm nu gewoon uit op normal, daarna begin ik meteen weer opnieuw op hardcore 8)

[ Voor 3% gewijzigd door ijskonijn op 06-11-2008 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geef eerlijk toe, dit is een game waarvoor ik bijna een xbox zou halen. Ziet er geweldig uit. En fable II eigenlijk ook wel. Damn, zal ik er dan toch aan moeten geloven :'( Dat kan ik niet maken met m'n eerdere uitspraken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
ijskonijn schreef op donderdag 06 november 2008 @ 23:45:
Gears Of War 2 is vet, een paar dingen die me opvielen:
- Bloed ziet er vetter uit dan in de eerste GoW, is nu wat feller rood waardoor het wat meer opvalt (detaril, maar ik vind het wel vet uitzien)
- de AI van de Locust is beter dan in het eerste deel, ook kunnen locust nu door hun soortgenoten gerevived worden, zoals jij dat ook bij je teamgenoten kunt doen. Een locust wat bijna dood is kruipt over de grond totdat hulp komt, of totdat jij hem oppakt en als human shield gebruikt. Heb je hem niet meer nodig? ?Effe z'n nek breken en je kunt 'm dumpen 8)
- Meer nadruk op het verhaal dan in het eerste deel

2,5 uur aan een stuk gespeeld, toen stond een vriend van me voor de deur om naar de kroeg te gaan (en nee, ik had geen zin meer om te gaan maar ben toch maar gegaan :P ), had het gevoel aslof ik pas een uur bezig was, en volgens mij ben ik nog niet zo heel ver.
Ik heb trouwens "Normal" als moeilijkheidsgraad gepakt, maar moet zeggen dat ik het tot nu toe wel redelijk makkelijk vind (ben pas 1 keer dood gegaan), maar dat zal op hardcore vast anders zijn. Dus voor mensen die het eerste deel uitgespeeld hebben: begin op hardcore! Ik speel 'm nu gewoon uit op normal, daarna begin ik meteen weer opnieuw op hardcore 8)
Ik was begonnen op harcore en ondanks dat ik gears of war 1 op insane heb gedaan viel me dit toch tegen. Ik ga hem nu maar eerst even uitspelen op normal en doe daarna nog een keer hardcore want dan weet ik wat me te wachten staat en wat er van me verwacht word en dan doe ik daarna online co-op insane. Net zoals ik dat eigenlijk met GOW 1 heb gedaan. :)

Te meesterlijk gewoon. Het ziet er WAANZINNIG uit. Woorden doen het geen recht. De aandacht voor detail is ongekend en de textures en belichting is gewoon het mooiste wat ik persoonlijk ooit gezien heb in een computerspel. Heerlijk zo'n chainsaw van zijn reet naar z'n hoofd raggen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Armada schreef op donderdag 06 november 2008 @ 22:57:
[...]

Wat is nu de kick om hem eerder dan wie ook te hebben? Ik zag Phusebox vanmiddag ook een opmerking maken dat hij een van de eersten was die GTA 4 in NL had. D'r is toch geen hond die dat zich nog herinnert over een week? En die het wat kan schelen?
Als er nou een speldroogte was, okee, maar nu... ?
* Armada is misschien gek hoor...
Nee niemand die het zich herinnert, maar voor mij is het een soort spel op zich. Winkeliers proberen zo ver te krijgen dat ze hem te vroeg aan je verkopen... geeft wel een beetje een kick haha. Sad but true 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn

ijskonijn

Now MOVE!

Kaasje123 schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 00:06:
[...]

Ik was begonnen op harcore en ondanks dat ik gears of war 1 op insane heb gedaan viel me dit toch tegen. Ik ga hem nu maar eerst even uitspelen op normal en doe daarna nog een keer hardcore want dan weet ik wat me te wachten staat en wat er van me verwacht word en dan doe ik daarna online co-op insane. Net zoals ik dat eigenlijk met GOW 1 heb gedaan. :)
Ik heb wel ergens gelezen dat het spel gaandeweg moeilijker wordt, dus dat zal vast nog wel goedkomen, zoals ik al zei: volgens mij ben ik nog niet eens zo heel ver. Zit nu op m'n werk, ik wil naar huis! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Ik hoor goede verhalen, maar vraag me af of het een game is die alleen interessant is voor mensen die RPG's spelen? Of is het zo anders dat ik 'm als niet-RPG liefhebber ook zou moeten spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:10
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 23:49:
Ik geef eerlijk toe, dit is een game waarvoor ik bijna een xbox zou halen. Ziet er geweldig uit. En fable II eigenlijk ook wel. Damn, zal ik er dan toch aan moeten geloven :'( Dat kan ik niet maken met m'n eerdere uitspraken :p
Geeft niets Alvi, hier hetzelfde verhaal.
Ik heb er dan uiteindelijk ook maar aan toegegeven. Alleen voor de Gears of War serie. (En nu we er toch zijn, ook de andere exclusives zoals Fable etc.)

Maar wat echt de doorslag heeft gegeven is de belachelijk lage prijs. Ik heb voor 142 euro een nieuwe Arcade Xbox360 gekocht inclusief een 20 GB HD. (179 - 10% - 30) (3 maanden live verkocht voor 15 euro, zodat 20 GB HD nog een 10 euro kost) Voor die prijs kan je hem niet laten staan.

Btw dat leveren van Microsoft gaat wel super snel. Binnen twee dagen was die HD er.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:02:
[...]

Ik ben het ook eens met jouw analyse van FO3 en open-environment/free roam games in het algemeen. Ik hoopte vroeger ook dat dit de toekomst zou worden, maar het bevalt me steeds minder. Oblivion was een ramp, en FO3 is voor het soort gamer dat ik ben in elk geval niet veel beter. Fable 2 zou ik graag eens proberen, maar dat ziet er al beter uit. Een open wereld met een 'guided gameplay'. FC2 is al helemaal niets voor mij. Veelbelovend, maar gewoon bagger uitgewerkt. Dergelijke games zal ik echt nooit nog kopen. In een balans tussen scripted en free roam heb ik liever meer scripted.

Ik wil een ervaring meemaken, een verhaal, actie, emotie, skillzzz. Niet 75% doelloos rondlopen en 10% repetitieve actie en 15% zelf beslissen wat ik wil doen (en nadenken ... :s ) Daar krijg ik snel een gefrustreerd gevoel van en dan heb ik nog meer dan gewoonlijk het gevoel dat ik m'n tijd aan het verprutsen ben. CoD4 is hoe het wel moet, FC2 bvb niet, en oblivion nog veel minder ;)

Maar goed, voor alles is een markt natuurlijk, free roam gamers zullen waarschijnlijk niets hebben met bvb NHL09 :) En maar goed ook, diversiteit moet er zijn. Persoonlijk vind ik dat de open werelden nog steeds te 'fake' en 'steriel' aanvoelen en de uitwerking altijd ondermaats is. (tenzij voor simpelere omgevingen zoals die in GTA IV)
Je hebt helemaal gelijk. Alhoewel ik Fallout 3 veel beter vind dan oblivion heb je nog wel het gevoel dat de wereld niet echt leeft. Bij Fable is het overigens wel tof, grote wereld, minder vrijheid, vrij guided zoals jij zegt, maar gewoon fantastisch levend. Voor mij echt de leukste game die is uitgekomen (en ik dacht dat dat eerst fallout 3 zou zijn, far cry 2 was ook erg leuk, maar werd na een aantal uur spelen toch wel vrij saai). Het blijft gewoon fantastisch om je omgeving te zien reageren op jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Walkman schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 08:48:
Ik hoor goede verhalen, maar vraag me af of het een game is die alleen interessant is voor mensen die RPG's spelen? Of is het zo anders dat ik 'm als niet-RPG liefhebber ook zou moeten spelen?
eh nou als rpg's niet je ding zijn dan hoeft GoW2 niet meteen voor je af te vallen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roely
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 23:14:
Zijn er misschien mensen die deadspace in hun bezit hebben en hun mening kunnen delen.
Ik ben niet erg bekend met het horror/scifi shooter genre, heb alleen lang geleden een tijdje condemned gespeeld wat me wel aardig beviel.

De trailers en reviews van deadspace zijn er veelbelovend uit dus ik vroeg me af wat de mening is van
de andere mensen die hem spelen.
Ik heb zelf geen ervaring met Dead Space, maar de reviews van Zero Punctionation zijn geweldig !!! En zelfs Dead Space komt er genadig van af .... ;-)

.. Linkje .. klik .. Linkje ..

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.