Dat is ook precies mijn punt. Ik ken de exacte cijfers niet, maar boeiend dat de xbox 240 games heeft en de ps3 bvb 120. Bij een console ga ik in totaal toch echt niet meer dan een 20-25 tal games kopen over z'n levensduur, en dat past prima binnen 120 (25<120).
Daarom vind ik het argument dat de xbox meer games heeft nogal vreemd, that's all. Alsof meer keuze ook per defenitie meer kwaliteit oplevert. Van die 240 (fictief voorbeeld) zullen er minstens 60% voor mij niet interessant zijn, crap of <6.5/10
Ik ga echt niet meer games kopen omdat er meer games zijn, dat vind ik compulsief en gefixeerd. Gamen om te gamen, ik ben selectief. Mijn gametijd is beperkt, en ik koop dan ook enkel m'n favo franchises of 8.5+/10 games (om er een getal op te plakken)
Als ik dan naar m'n eigen gameprofiel kijk: De goede games van de grote uitgevers (THQ, Atari, Activision, Ubisoft, en EA) => allemaal crossplatform.
Concreet: Tom clancy, sport (EA, 2K games), bioshock, Assasins creed, GTA, Mafia 2, FF XIII, racegames (grid, burnout, flatout), franchises die onverwacht een leuke game kunnen opleveren: 007, Mirrors Edge, ...
Echt, er is veel meer crossplatform dan exclusive, en de meeste goede games zijn crossplatform.
Dan komt het aan op de exclusives, en dat is persoonlijk. En dan helpt het ook niet echt dat xbox en windows broertjes zijn en ik ook een pc heb staan. Dan blijft er maar weinig echt exclusive meer over aan de xbox kant, en meer aan de ps kant. Dingen als project zero laat ik echt wel staan hoor (kameo ed ook trouwens)
Dus meer games is niet per defenitie een selling point, want meestal kom ik daar toch niet aan toe.
Ik ben echter wel sportief genoeg om toe te geven dat de xbox bij de meeste games minder last heeft van framedrops (crossplatform, een ps3 exclusive zoals motorstorm 2 haalt steady 60 fps dacht ik) AA is beter, kleuren met iets meer diepte, ...
Het ding is, ps3 is de enige console waarmee ik ook af en toe eens met gewoon bezoek een game kan spelen (little big planet) Dus het is kiezen tussen sociaal gamen (en af en toe met de vriendin ook eens kunnen gamen, is ook wel zo netjes ipv daar steeds alleen aan de tv te zitten) of de prijs

. Vrouwen <=> geld, zoals steeds