Het Xbox 360 ervaringen Topic #53 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 51.070 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

dangerpaki schreef op zondag 02 november 2008 @ 10:53:
dus de vraag is of ondertussen MS met een update al NTFS mogelijkheid heeft toegevoegd aan de Xbox360
weet iemand dit?
Zolang de 360 geen Windows versie draait, gaat dat niet gebeuren :) NTFS is namelijk het Windows bestandssyteem, wat niet door andere OS-en word ondersteund (wellicht heeft iemand wel eens een Linux versie in elkaar gefrot, maar officieel in ieder geval niet).

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 02-11-2008 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yzf1kr schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 09:43:
[...]

Als je goed opgelet had was de prijs 228 na €40 retour. Standaard prijs bij alle BS en E-plaza's en de meeste MM's.

Volgende keer even op de kleine lettertjes letten die er bij staan.
onzin, 228 en daar moet nog 40 op terug gegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
Is er overigens al duidelijkheid of E-plaza binnenkort ook nog met een kortingsactie gaat komen mbt (xbox) hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:17

BM

Moderator Spielerij
PWM schreef op zondag 02 november 2008 @ 11:33:
[...]

Zolang de 360 geen Windows versie draait, gaat dat niet gebeuren :) NTFS is namelijk het Windows bestandssyteem, wat niet door andere OS-en word ondersteund (wellicht heeft iemand wel eens een Linux versie in elkaar gefrot, maar officieel in ieder geval niet).
Klinkt opzich logisch, maar toch verklaard dat het niet helemaal voor mij.

Dat de 360 Fat32 ondersteund snap ik, dat is (afaik) een veelgebruikt bestandsysteem van MS. Dat HFS+ ondersteund word snap ik al niet. Om eerlijk te zijn had ik er voor de 360 nog nooit van gebruikt, en ik zie verder ook niet in wat MS daar voor binding mee heeft.
Dat NTFS niet ondersteund word snap ik ook niet. Dat is net als Fat32 een veelgebruikt bestandsysteem, notabene van MS zelf.

Sowieso weet ik niet beter dat zowel de 1e Xbox, als de 360 op een (zwaaaar aangepaste) Windows 2000 kernel draaien, en Windows 2000 ondersteund.... jawel NTFS :)

Hoe dan ook rare designkeuzes van MS op dit gebied eigenlijk :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

[...]

Dat zou helemaal niets moeten uitmaken, is gewoon een kwestie van ntfs drivers toevoegen. Het kan op linux (zelfs met de originele ntfs.dll), het kan op de mac, het kan echt wel ook op de 360. Het is een van de vele mysteries van microsoft waarom ze het NIET ondersteunen :|

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

FAT32 zal simpeler zijn. Met NTFS kan Microsoft meer vragen van consumenten verwachten die niet bij hun data kunnen komen omdat het beveiligd is. Voor de spellen maakt het niet uit, en de mediacentertoepassingen daar is Microsoft vrij laat ingestapt (waarschijnlijk geïnspireerd door XBMC ;) )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 10:00

buggienuk

lekker buggie

Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 03:52:
Iemand enige tips voor Eternal Sonata? Ben nu bij die Mysterious Unison, moet nu bij floor 11 Rondo verslaan. Maar mij god... ze is echt sterk!? Enige suggestie voor wie ik moet inzetten in me party? Main characters zijn Jazz, Viola (als healer of is Polka beter?) en die gast in me pic :P En vraagje ik heb nu beetje opgemerkt dat de rest van jouw personages automatisch mee levelen, ook al gebruik je ze niet. Is dat waar?
Het is al een tijdje geleden maar hoe ik het deed (met Allagretto, Viola en Jazz) was gewoon meppen meppen meppen en dan uiteindelijk een harmony chain starten met Jazz of Allagretto en dan in die harmony chain de healing arrow van Viola gebruiken. Met een beetje skillz en geluk kan je 2 harmony chains per 3 beurten krijgen (met een combo van 32). Als je dit een paar keer herhaalt valt Rondo zo neer. En dan het allerbelangrijkste, leer de timing van Rondo's attacks. Als je ze blocked dan wordt het spel opeens veeeeeel makkelijker. Als het nog steeds niet lukt kan je altijd even rondlopen in de Mysterious Unison om een paar lvls te pakken, dan zou het beter moeten gaan.

Ook bekend op XBL als buggienuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-09 23:14

Armada

-Wat wil je weten?-

BM schreef op zondag 02 november 2008 @ 11:50:
[...]
Ik denk dat MS uiteindelijk niet het draaien van grote mediabestanden wil bevorderen, het gebruik daarvan zal in de meeste gevallen toch niet helemaal koosjer zijn. Dat doen ze nu door een bestandsformat te gebruiken dat begrensd is met max filesizes (FAT 32) of met een exotisch bestandformat. Waarom ze uberhaupt dat exotische format ondersteunen begrijp ik ook niet helemaal.

[ Voor 168% gewijzigd door Armada op 02-11-2008 12:35 ]

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:38
Zo exotisch is HFS+ toch niet? Draait volgens mij op elke moderne mac: Wikipedia: HFS Plus

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

ZpAz schreef op zondag 02 november 2008 @ 12:51:
Zo exotisch is HFS+ toch niet? Draait volgens mij op elke moderne mac: Wikipedia: HFS Plus
Voor een MS systeem wel, je moet macdrive draaien om files naar de HDD in dit format te schrijven en er van te lezen. Een fysieke drive kan niet gepartitioneerd worden, met een deel in HFS+. Nee, ik kan het niet standaard noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Het lijkt me aan de ene kant sterk, maar aan de andere kant is de uitleg van VNA9126 ook wel logisch, wie weet...

[gerucht] Installatie op 360 HDD zorgt voor betere graphics?
VNA9126 schreef het volgende
Dit is totaal niet onlogisch in tegenstelling tot wat veel mensen hier lijken te denken.

Normaal gezien worden game engines zo geschreven, dat ze eerst een lage kwaliteit versie van een texture laden. Op het moment dat alle lage kwaliteit textures van de DVD naar het geheugen zijn gekopieerd, kan hij de hoge kwaliteit textures gaan kopieren (dit duurt langer) en die gaan gebruiken.
Vanaf de harddisk gaat dit veel sneller waardoor je veel sneller de hoge kwaliteit textures te zien krijgt (of misschien komt de 360 er vanaf dvd niet eens aan toe om ze te laden in het spel, waardoor je nu in ene scherpere textures ziet.) het is immers belangrijker om eerst de hele omgeving in te laden, en daarna komt de kwaliteit pas. Anders krijg je net als bij sommige oude games vroeger dat je de terrein opbouw heel erg vlak voor je neus gaat zien.

In feite is deze techniek gebaseerd op het feit dat je in princiepe die lage kwaliteit textures gaat laden net voordat ze zichtbaar zouden moeten worden. Over het algemeen is dat nog ver weg, dus dan heeft het niet zo'n nut om hele hoge kwaliteit textures te gaan gebruiken. Op het moment dat je dichterbij komt zou hij dan in theorie de betere versies er voor in de plaats geladen moeten hebben. Echter omdat dvd's relatief lange zoektijden hebben en niet zo heel snel zijn in vergelijking met een HD, zal je vaak zien dat het laden van nieuwe lage kwaliteit textures voor terrein opbouw voor je uit de dvd drive zo lang bezig houd dat hij er gewoon niet aan toe komt die hoge kwaliteit textures te laden.
Wat denken jullie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Schweino schreef op zondag 02 november 2008 @ 11:46:
Is er overigens al duidelijkheid of E-plaza binnenkort ook nog met een kortingsactie gaat komen mbt (xbox) hardware?
Zojuist E-plaza gebeld: di 4 nov a.s. van 17:00 tot 21:00 uur 10% korting op xbox 360 hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
sorry moet ff mijn gal spuwen over microsoft de laatste tijd:

Waar ik me aan stoor als early-adaptor:

- we hebben meer betaald voor de console (logisch als je als eerste erbij wil zijn)
- we hebben inferieure onbetrouwbare hardware
- onze consoles maken meer lawaai
- we hebben geen hdmi

en wat doet microsoft nu? ons 3x naaien:

a ) is de xbox nu veel goedkoper; vind ik nog niet zo erg
b ) krijg je een standaard hdmi aansluiting
c ) heb je betrouwbaarde componenten
d ) krijg je voor een prikkie een harde schijf bij je xbox360 arcade

Ik zit hier met een gare xbox360 die rammelt, geen hdmi heeft, en leuk dat ik een harde schijf heb; maar zelfs zonder demo's/muziek/video's heb ik geen ruimte om een game te installeren.

Of verwachten ze dat ik al mijn GEKOCHTE content weg ga gooien?

triest... wanneer worden de kopers van het eerste uur eens beloond voor hun trouw? Alle nieuwkomers krijgen alles super goedkoop en lachen zich kapot....

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:32

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Phusebox schreef op zondag 02 november 2008 @ 13:54:
triest... wanneer worden de kopers van het eerste uur eens beloond voor hun trouw? Alle nieuwkomers krijgen alles super goedkoop en lachen zich kapot....
En wij lachen hen uit omdat ze achter de feiten aan lopen en nu pas Halo 3, GTA IV en andere games kunnen spelen :')

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Die harddisks die ze nu goedkoper verkopen zijn herverkochte 20GB exemplaren die ze anders toch niet meer kwijtraken. Die hebben dus dezelfde nadelen als de harddisk die jij hebt :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Angeloonie schreef op zondag 02 november 2008 @ 13:55:
[...]

En wij lachen hen uit omdat ze achter de feiten aan lopen en nu pas Halo 3, GTA IV en andere games kunnen spelen :')
ja ook allemaal voor een prikkie. De games zijn nog steeds hetzelfde hoor.

Ik vind het gewoon zwaar irritant dat dalijk de NXE er is, en ik er geen fuck aan heb omdat ik geen games kwijt kan op mijn hdd.

En die xbox van mij bromt en rammelt de laatste tijd als een gek. Lijkt wel een stoomaangedreven machine.

Denk dat ik zelf maar met een hddhackr mijn eigen harde schijf ga inbouwen...

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 02-11-2008 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Wat kost die 20 GB hdd nu via de MicroSoft actie? Heb namelijk bedragen voorbij zien komen van 14.99 euro, 19,99 euro en 24,99 euro (al dan niet in combinatie met een Live Gold abonnement)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Sorry voor al dat geklaag hoor, maar de eerste zijn altijd de sjaak. Naja...het is maar hoe je het bekijkt. Als early koop je een nieuw product waar nog fouten in kunnen zitten. Het product wordt daarna verbeterd, en zal tevens in prijs dalen door marketing & fabricageverbeteringen.

Je hebt wel al die jaren kunnen spelen, tegenover de mensen die niet hebben gegamed.

Vind het erg jammer dat jullie zitten te klagen, want zo kun je blijven klagen. Deze sinterklaas/kerst komen er genoeg aanbiedingen en misschien volgend jaar weer nieuwe, ga je dan opnieuw klagen pff.

Ga je ook klagen als de nieuwe golf wel electrische ramen heeft en jij niet :)

[ Voor 6% gewijzigd door NeoMe op 02-11-2008 14:08 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Hier ben ik het wel mee eens ik ben zelf ook een Xbox gebruiker van het eerste uur

Ik maak al gebruik van Xbox Live sinds de launch op de oude Xbox en maak er dus inmiddels al 5 jaar (?) gebruik van maar ben nog nooit beloond, zou leuk zijn als Microsoft ook een keer aan ons dacht.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

This is the way of the early-adaptor. Ik ben er ook niet blij mee, vooral omdat wij in het begin ook nog een premium betaalt hebben voor de harddisk, terwijl die nu (bijna) uitgedeeld worden en dan ook nog gezeik omdat ze voor een tientje gedwongen worden om drie maanden gold te nemen. Het zou mooi zijn als er een goedkope upgrade mogelijkheid zou zijn voor de harddisk (en dan bedoel ik natuurlijk geen pakketten van 80 EUR!!), maar het zal wel niet. Ik begrijp ook dat MS gedwongen is om een HDD te verstrekken voor de NXE, maar dit haalt in 1 klap alle voordelen die een premium had weg.
Die geleidelijke verbetering van de hardware is gewoon fact of life, daar doe je zeer weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
NeoMe schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:06:
Sorry voor al dat geklaag hoor, maar de eerste zijn altijd de sjaak. Naja...het is maar hoe je het bekijkt. Als early koop je een nieuw product waar nog fouten in kunnen zitten. Het product wordt daarna verbeterd, en zal tevens in prijs dalen door marketing & fabricageverbeteringen.

Je hebt wel al die jaren kunnen spelen, tegenover de mensen die niet hebben gegamed.

Vind het erg jammer dat jullie zitten te klagen, want zo kun je blijven klagen. Deze sinterklaas/kerst komen er genoeg aanbiedingen en misschien volgend jaar weer nieuwe, ga je dan opnieuw klagen pff.

Ga je ook klagen als de nieuwe golf wel electrische ramen heeft en jij niet :)
Wel als de mensen met een Golf Basis uitvoering opeens goedkoop een nieuwe motor erin krijgen...

Het gaat erom dat ze wel iets doen voor de nieuwe klanten, maar de oude klanten laten stikken. Geef eerste de oude klanten eens een goedkope upgraden naar 60 of 120gb, en help dan de nieuwe klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

NeoMe schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:06:

Maar dit zijn ook de mensen die ondanks alle hardwarematige problemen, toch trouw geïnvesteerd hebben in hun product. Het is niet het probleem dat het produkt goedkoper wordt, dat is normaal, maar het gaat er wel om dat:
1) er functionaliteit bij komt (punt van Phusebox, persoonlijk heb ik dar geen problemen mee, het afsplitten vn geluid is makkelijk op deze manier en de beeldkwaliteit doet niet onder voor HDMI)
2) een groep die willens en wetens voor de goedkopere versie heeft gekozen, nu _toch_ de premiumfunctionaliteit krijgen voor een vriendenprijs. Terwijl de groep die het geld over had voor de functionaliteit, nu alleen in de praktijk voor een hoog bedrag gebruik kan maken van de HDD-kopie functie. Vooral de mensen die redelijk wat uitbreidingen hebben gekocht (GoW mappack hier, Mass Effect uitbreiding daar), kunnen nu hoogstens 1 spel op hun box installeren.
En deze groep laten ze nu wel in de kou staan: "ja, had je ons produkt maar niet moeten kopen, toen we snel op de markt wilden komen. Nu verzinnen we allemaal leuke dingen en daar kunnen jullie alleen op een lastige of dure manier van genieten."

Nee, ik begrijp de kritiek absoluut wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37
Phusebox schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:11:
[...]

Wel als de mensen met een Golf Basis uitvoering opeens goedkoop een nieuwe motor erin krijgen...

Het gaat erom dat ze wel iets doen voor de nieuwe klanten, maar de oude klanten laten stikken. Geef eerste de oude klanten eens een goedkope upgraden naar 60 of 120gb, en help dan de nieuwe klanten.
Jouw geld hebben ze al.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ruimte voor 1 spel? zelfs dat is er niet.

Heb dus ook nog eens geld gestoken in uitbreiding, welke mensen zonder HDD niet hebben, en daarvoor wordt ik nu gestraft. Ik heb net 4gb vrij als ik alles verwijder behalve expansion packs en savegames...

Ach ja, als trouwe klant kan ik ze in ieder geval melden dat als wij geen goedkope upgrade optie krijgen ik vanaf volgende maand een gemodde xbox met zelf-bouw hdd uitbreiding heb staan... en nooit meer een spel zal kopen.

[ Voor 31% gewijzigd door Phusebox op 02-11-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zo gaat het altijd met mensen die als eerste kopen, ik vond het ook niet leuk toen de ps3 een maand nadat ik hem gekocht had 100 euro goedkoper werd, maarja, wat doe je er aan.

Shit happens zullen we maar denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:28:
En zo gaat het altijd met mensen die als eerste kopen, ik vond het ook niet leuk toen de ps3 een maand nadat ik hem gekocht had 100 euro goedkoper werd, maarja, wat doe je er aan.

Shit happens zullen we maar denken.
Maar wat kan jij MEER of BETER dan met een nieuwe PS3? juist , minder zelfs want je kunt je oude ps2 games niet meer spelen.

En het blijft evengoed appels met peren vergelijken, bij de PS3 had je geen keuze voor een versie zonder HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 22:54

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Tsjonge jonge, wat een gezeur allemaal zeg. Ik heb in juli een elite gekocht en die is nu iets van 100 of 120 euro goedkoper. Ik heb toen ook een televisie gekocht en die is nu ook 100 a 200 euro goedkoper.

Ik ga toch ook niet lopen zeiken dat ik al 10 jaar Sony tv's koop en dat ze mij nu wel eens mogen matsen!

Ik heb dik twee jaar gewacht tot ik de elite kocht, koop ik hem, wordt hij na een maand dik in prijs verlaagt.

iedereen moet niet zo zeuren, koop dan lekker niet zo'n ding, early adopters zijn altijd de sjaak dat is met alle producten zo. En weet je wat het is, als ze nu niet zulke nette acties op touw hadden gezet (goedkope hdd en geheugenkaartjes) dan is het ook weer niet goed. Want dan wordt de consument weer gedwongen om dure hardware te kopen.

Deze markt is gewoon constant in beweging, en dat zal ook wel zo blijven. Als HD-DVD doorgezet was geweest dan was er wellicht al een xbox met ingebouwde HD-DVD drive. En dan krijg je daar ook exclusieve spellen op. Tja kan weer iedereen gaan janken.

Het is gewoon nooit goed, dat wil ik er mee zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Phusebox schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:26:

Heb dus ook nog eens geld gestoken in uitbreiding, welke mensen zonder HDD niet hebben, en daarvoor wordt ik nu gestraft. Ik heb net 4gb vrij als ik alles verwijder behalve expansion packs en savegames...

Ach ja, als trouwe klant kan ik ze in ieder geval melden dat als wij geen goedkope upgrade optie krijgen ik vanaf volgende maand een gemodde xbox met zelf-bouw hdd uitbreiding heb staan... en nooit meer een spel zal kopen.
Ah, ik zat er al op de wachten. Maar het verhaal was een aanloop naar het goedpraten van illegaal gebruik :+ Nu zullen ze je serieus nemen.

Heb je weleens het verschil gezien tussen een launch PS2 en een PS2 een paar jaar later?

Wat een gelul eigenlijk om uberhaupt op in te gaan. De 360 is 3 jaar op de markt, en jij verwacht genoegdoening voor het feit dat jij destijds een console hebt gekocht die zwaar onder kostprijs werd verkocht.

Ik zal je alvast even waarschuwen, de PS3 zal over een jaar of 2 ook kleiner zijn, met HDMI 1.4 en een veel grotere HD. Nu al heb je een Dualshock 3 i.p.v. Sixaxis er standaard bij.

Ik ben blij dat MS en Sony hun producten aandacht geven, en aanpassen aan de tijd, zodat het product meerdere jaren interessant blijft. Het is ook iets wat Nintendo al langer weet: "hardcore" gamers bestaan gewoon uit pain-in-the-ass, niets is goed, alles is kut "ik word niet serieus genomen" volk, wat bovendien bovengemiddeld vaak niet betaald voor zijn spullen.

* PWM gaat weer gamen op zijn "rammel" launchbox met 20GB HD, die exact hetzelfde speelt als 1 die vandaag word gekocht

Fluisterstil ook nog eens door NXE waar ik 6GB aan CoD4 aan HD ruimte heb besteed. Past precies, en zou ik eventueel iets aan DLC moeten verdwijderen, download ik het wel weer.

Zoals gezegd, dit is niet een verdediging van de 360, maar consoles in het algemeen. Ook de Wii zal binnenkort een revisie krijgen, en de WiiMote's zijn inmiddels ook al aangepast, de PS3 heeft zijn veranderingen al ruimschoots gehad, en er zullen er meer komen.

[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 02-11-2008 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-06-2016
Early adaptors betalen altijd meer. Ik snap niet waarom je daar nu moeilijk over gaat doen, je weet dat bij dit soort producten de prijs na verloop van tijd omlaag gaat, en dat de kans op nieuwe features reeel is.

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar mijn punt is dat er een programma opgezet wordt om arcade/core kopers aan een HDD te helpen voor een zeer aantrekkelijke prijs. Het gaat er hier dus om, dat je een deel van je early-adopters blijkbaar wel helpt om de nieuwste features te krijgen en te gebruiken en een deel niet.
En dit natuurlijk ook in combinatie met de zeer hoge prijzen van de HDDs. Waarom zou het niet mogelijk zijn om voor de premium-kopers een pakket op te zetten dat die 30-40 EUR betalen voor een 60GB harde schijf? Hier zal MS waarschijnlijk (ondertussen) toch nog steeds een marge op maken, dus zo moeilijk kan dat niet zijn. En ik weet het, het is absoluut zo dat je een risico neemt dat je een product eerder koopt en ik ben nog steeds blij dat ik hem heb gekocht, maar het is in mijn ogen niet vreemd om ook een soort upgrade-mogelijkheid te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Ik ben van plan om een Xbox360 Arcade te kopen bij Bart smit voor 131 euro (incl 10% korting en geld terug actie) maar nou had ik de vraag of jullie denken/verwachten dat hij nog verder in prijs zal dalen?

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Lau26 schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:43:
Ik ben van plan om een Xbox360 Arcade te kopen bij Bart smit voor 131 euro (incl 10% korting en geld terug actie) maar nou had ik de vraag of jullie denken/verwachten dat hij nog verder in prijs zal dalen?
Hebben we net een hele discussie gehad, kom jij hiermee aanzetten :)

Antwoord is volgens mij: NEE, aangezien deze actie is bedoeld voor de feestmaanden. Er zullen ongetwijfeld acties komen, maar niet meer op de consoles wel op games/accesoires. Denk niet dat je mag klagen als je voor 131 euro een xbox koopt, maar waarom eigenlijk een arcade ? Weet je zeker dat je geen harde schijf wilt ?

[ Voor 11% gewijzigd door NeoMe op 02-11-2008 15:47 ]

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Lau26 schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:43:
De geldterugactie is tijdelijk, dus wat dat betreft zou ik weinig verwachten.

Om even toch nog een beetje Poker Smash reclame te maken:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VTgWDPY2DoEsBQPZ44hX85xR/full.jpg

Damn, wat een geweldig goed spel. Iedereen die van puzzelen houd, Tetris en aanverwante artikelen, proberen die hap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
NeoMe schreef op zondag 02 november 2008 @ 15:45:
[...]

Hebben we net een hele discussie gehad, kom jij hiermee aanzetten :)

Antwoord is volgens mij: NEE, aangezien deze actie is bedoeld voor de feestmaanden. Er zullen ongetwijfeld acties komen, maar niet meer op de consoles wel op games/accesoires. Denk niet dat je mag klagen als je voor 131 euro een xbox koopt, maar waarom eigenlijk een arcade ? Weet je zeker dat je geen harde schijf wilt ?
Ik wil een Arcade omdat dat voor mij genoeg is (wil er vooral Banjo en Kazooie op spelen), en het goedkoopste. En zo'n 20Gb harde schijf koop ik wel voor een paar euro via de Microsoft-actie. :)

Ps: sorry dat ik de discussie gemist heb.

[ Voor 6% gewijzigd door Lau26 op 02-11-2008 16:03 ]

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Lau26 schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:00:
[...]
En zo'n 20Gb harde schijf koop ik wel voor een paar euro via de Microsoft-actie. :)
Eh, nee :+

Bij een nieuwe Arcade krijg je voldoende ruimte voor de update.

[ Voor 34% gewijzigd door PWM op 02-11-2008 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icelus
  • Niet online
[...]

Dat de 360 Fat32 ondersteund snap ik, dat is (afaik) een veelgebruikt bestandsysteem van MS. Dat HFS+ ondersteund word snap ik al niet. Om eerlijk te zijn had ik er voor de 360 nog nooit van gebruikt, en ik zie verder ook niet in wat MS daar voor binding mee heeft.
Dat NTFS niet ondersteund word snap ik ook niet. Dat is net als Fat32 een veelgebruikt bestandsysteem, notabene van MS zelf.
Tijdens het ontwikkelen van de 360 werden G5 Macs gebruikt als ontwikkelplatform. Waarschijnlijk is HFS+ gewoon een erfenis uit die tijd (en/of er wordt nog steeds op Macs ontwikkelt).

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een Xbox 360 elite kopen en mijn Xbox 360 premium verkopen. Als ik al mijn instellingen wil overzetten, hoe doe ik dat? Heb sinds vorige week 12maanden live geactiveerd, kan ik deze gewoon verder gebruiken op mijn nieuwe Elite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:26:
Ik wil graag een Xbox 360 elite kopen en mijn Xbox 360 premium verkopen. Als ik al mijn instellingen wil overzetten, hoe doe ik dat? Heb sinds vorige week 12maanden live geactiveerd, kan ik deze gewoon verder gebruiken op mijn nieuwe Elite?
Je aangekochte producten op live en je abonoment is gekoppeld aan je gamersaccount kun je zo importeren. Informatie hier betreft gekochte producten: http://www.xbox.com/nl-NL/support/drm/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 09:13
Royal schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:09:
[...]

Hier ben ik het wel mee eens ik ben zelf ook een Xbox gebruiker van het eerste uur

Ik maak al gebruik van Xbox Live sinds de launch op de oude Xbox en maak er dus inmiddels al 5 jaar (?) gebruik van maar ben nog nooit beloond, zou leuk zijn als Microsoft ook een keer aan ons dacht.
Ik ook, sterker nog, heb in juni nog een Elite erbij gekocht voor 369 euro. Ik heb tot nu toe wel wat terug gehad; Texas Hold'em, Undertow en Carcasonne. Als ik wat beter had opgelet had daar Hexic 2 ook nog bij kunnen zitten :)

Ja, met alle demo's die er de laatste tijd uitkomen heb ik op dit moment nog 101 MB vrij op mijn premium. Na de update zal ik die allemaal moeten verwijderen om een spel te kunnen installeren, en ja, ze mogen van mij best een actie doen voor de premium mensen dat die voor weinig naar 60 GB kunnen upgraden, maar tegelijkertijd verwacht ik het niet want ik heb zelf deze keuzes gemaakt.

Microsoft doet nu iets wat klanten van het eerste uur schaadt; mensen met een core kunnen de NXE niet gebruiken, dus proberen ze dat met een actie goed te maken. En nog zullen er klachten onstaan van mensen die nergens op letten en straks met hun core gaan updaten en vervolgens spaak lopen.

Maar ik heb gewoon de afgelopen jaren allemaal vette spellen zitten spelen, en doe dat vandaag de dag nog. Net Fallout 3 aangeschaft, en damn wat een lekker spel zeg.. Aankomende week Fable 2, Gears 2 en ik heb nog van alles liggen wat ook uitgespeeld moet worden, maar dat is een luxe probleem.. En daar dank ik MS en de Xbox nog steeds voor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

...
en wat doet microsoft nu? ons 3x naaien:
...
d ) krijg je voor een prikkie een harde schijf bij je xbox360 arcade

Ik zit hier met een gare xbox360 die rammelt, geen hdmi heeft, en leuk dat ik een harde schijf heb; maar zelfs zonder demo's/muziek/video's heb ik geen ruimte om een game te installeren.

Of verwachten ze dat ik al mijn GEKOCHTE content weg ga gooien?

Heel tragisch dat je early adopter bent en nu zo verbaast bent dat de xbox nu goedkoper is dan 3 jaar geleden 8)7. Je spreekt jezelf trouwens tegen: Die "harde schijf voor een prikkie" actie is er JUIST voor die early adopters die anders niet meer meekunnen met de volgende firmware upgrade. En nu ga je me niet wijsmaken dat jij geen game van 6 gig op een schijf van 20 gig kan passen, wat dan nog niet eens een vereiste is voor eender welk game. MAW: je kan nog altijd even veel als toen je hem gekocht hebt.
"Belonen voor hun trouw": wat verwacht je dan dat microsoft juist doet :? Dat ze jou een nieuwe, grotere harde schijf per post opsturen iedere keer er een groter model uitkomt aangezien "jij toch wel destijds evenveel betaald hebt voor een kleiner model". Sorry, maar veel gekker kan het echt niet worden :w

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 19:57
[...]

ok thanks. nou ja dan maar de mac HFS+ bestandssysteem gebruiken
[...]

Sowieso weet ik niet beter dat zowel de 1e Xbox, als de 360 op een (zwaaaar aangepaste) Windows 2000 kernel draaien, en Windows 2000 ondersteund.... jawel NTFS :)

dacht inderdaad ook te lezen dat ze een windowsNT kernel draaien. goed, MS maakt wel vaker hele rare keuzes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerpaki schreef op zondag 02 november 2008 @ 18:09:
[...]

ok thanks. nou ja dan maar de mac HFS+ bestandssysteem gebruiken

[...]

dacht inderdaad ook te lezen dat ze een windowsNT kernel draaien. goed, MS maakt wel vaker hele rare keuzes
Met direct X platform moet het wel een kernel versie zijn van windows lijkt mij zo, maargoed het bestandssysteem achja misschien raar maar het werk prima voor systeem zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 15:01

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Armada schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:10:
[...]

This is the way of the early-adaptor....
[zeurmode]
Volgens mij is het nog altijd early-adopter. Lekker zo'n consequent terugkomende fout :P.
[/zeurmode]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
R420R schreef op zondag 02 november 2008 @ 19:32:
[...]

[zeurmode]
Volgens mij is het nog altijd early-adopter. Lekker zo'n consequent terugkomende fout :P.
[/zeurmode]
Ja indd... het lijkt me niet dat ie een ''vroegtijdige adapter'' bedoeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kn4kw0r5t
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-07-2022
Ik heb laatst een externe 500gb HDD aangesloten op mijn 360 via USB, met de hoop dat ik daarvan af muziek kon afspelen, net zoals je dat kan met een USB mp3 speler. Tot mijn verbazing lukte dit dus niet. Is dit normaal/omwegen o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Kn4kw0r5t schreef op zondag 02 november 2008 @ 19:50:
Ik heb laatst een externe 500gb HDD aangesloten op mijn 360 via USB, met de hoop dat ik daarvan af muziek kon afspelen, net zoals je dat kan met een USB mp3 speler. Tot mijn verbazing lukte dit dus niet. Is dit normaal/omwegen o.i.d.?
NTFS formaat? :) Zo ja, dan klopt het, de 360 kan dat niet lezen.

Lees voor de grap dit topic eens 50 replies terug ofzo ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 19:57
Kn4kw0r5t schreef op zondag 02 november 2008 @ 19:50:
je moet hem inderdaad even fat32 formatteren ipv ntfs je moet even zoeken naar een utility waarmee je een drive groter dan 32gb kan formatteren in fat32. want windows zelf ondersteunt het alleen tot 32, terwijl je eigenlijk tot 1TB kunt formatteren met fat32. eenmaal geformatteerd is de drive gewoon ook in windows te gebruiken.

als je bestanden wilt gebruiken van groter dan 4gb dan ben je dus aangewezen op het HFS+ systeem van apple. lastige is alleen dat de hardeschijf dan alleen op windows computers te lezen is waar macdrive is geinstalleerd. op de xbox is deze dan gewoon goed te lezen en heb je niet meer de 4 gb restrictie per bestand die je bij fat32 wel hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

R420R schreef op zondag 02 november 2008 @ 19:32:
[...]

[zeurmode]
[/zeurmode]
Natuurlijk heb je gelijk, maar volgens mij hoort hier ook niet een verbindingsstreepje tussen. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Niet online
Ik vond het volgende filmpje wel informatief m.b.t. de aankomende update.

http://gamevideos.1up.com/video/id/22359

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 11:31

Sagat

Is pappa x2!

Helaas worden early adopter zelden beloond, en het is idd al gezegd, het geld is toch al binnen. Wat ms doet voor arcade eigenaren vind ik echt byzonder, hoewel zoals ook al gezegd was, het gaat om gerefurbisde schijven, hmmz ik weet niet of je daar echt vrolijk van word.
Het idee is om er voor te zorgen dat ze de nieuwe update kunnen uitvoeren aangezien deze verplicht is, dat sommigen (wat er was toch ook een situatie waarbij mensen een memory card kregen ofzo?)
Niet om ze te matsen of voor te trekken ofzo.

Verder heeft Boe gelijk, hdd installaties zijn leuk, maar niet vereist om te kunnen gamen.

Het enige wat ik hoop is dat er een verlaging gaat komen van de hdd prijzen (nieuw dus) ik zou zelf graag een 120 willen of zelfs een 60 omdat 20 idd zeer beperkt is (en dan heb ik zelf alleen maar een paar arcade games en wat save spul, ik denk dat als ik demo's ga opruimen ik toch echt wel 2 spelen kwijt ga kunnen)

Een elite was ook een optie maar helaas werkt het budget hier niet mee (en het feit dat een ouwe x-box 360 natuurlijk 2 hands niet veel meer waard is.)

Het valt me trouwens op dat deze firmware update de aandacht weghaalt van GoW2. Das deze vrijdag toch al?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:58:
Helaas worden early adopter zelden beloond, en het is idd al gezegd, het geld is toch al binnen. Wat ms doet voor arcade eigenaren vind ik echt byzonder, hoewel zoals ook al gezegd was, het gaat om gerefurbisde schijven, hmmz ik weet niet of je daar echt vrolijk van word.
Het idee is om er voor te zorgen dat ze de nieuwe update kunnen uitvoeren aangezien deze verplicht is, dat sommigen (wat er was toch ook een situatie waarbij mensen een memory card kregen ofzo?)
Niet om ze te matsen of voor te trekken ofzo.

Verder heeft Boe gelijk, hdd installaties zijn leuk, maar niet vereist om te kunnen gamen.

Het enige wat ik hoop is dat er een verlaging gaat komen van de hdd prijzen (nieuw dus) ik zou zelf graag een 120 willen of zelfs een 60 omdat 20 idd zeer beperkt is (en dan heb ik zelf alleen maar een paar arcade games en wat save spul, ik denk dat als ik demo's ga opruimen ik toch echt wel 2 spelen kwijt ga kunnen)

Een elite was ook een optie maar helaas werkt het budget hier niet mee (en het feit dat een ouwe x-box 360 natuurlijk 2 hands niet veel meer waard is.)

Het valt me trouwens op dat deze firmware update de aandacht weghaalt van GoW2. Das deze vrijdag toch al?
Spellen komen en gaan dit soort updates zie je echt nooit in een concoles bestaan als we naar de geschiedenis kijken dus terecht dat het populair is lijkt me. Het is dan ook een echte update als je het mij vraagt gewoon nieuwe functionaliteit meer snelheid nou wat wens je nog meer geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Roelos schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:47:
Ik vond het volgende filmpje wel informatief m.b.t. de aankomende update.

http://gamevideos.1up.com/video/id/22359
Ik moet eerlijk zeggen dat ze allemaal redelijk hetzelfde zijn, Kotaku, Giantbomb, 1up, etc. Toch is er geen enkele die mijn vraag beantwoordt over het aantal items dat je in de nieuwe dashboard in de wachtrij kan zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
PWM schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:00:
[...]

Eh, nee :+

Bij een nieuwe Arcade krijg je voldoende ruimte voor de update.
Volgens mij geldt de MicroSoft actie ook voor nieuwe Arcade paketten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22
Armada schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:03:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ze allemaal redelijk hetzelfde zijn, Kotaku, Giantbomb, 1up, etc. Toch is er geen enkele die mijn vraag beantwoordt over het aantal items dat je in de nieuwe dashboard in de wachtrij kan zetten...
Kan je de limiet niet vertellen... behalve dat ik er nu 13 in de queue heb staan :P niet echt veel zin om verder te klikken ;x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

*O* Ook hier is de Xbox360 gearriveerd. *O*

Ik heb hm bij Bart Smit gehaald.
Xbox360 Pro + 2 games: Lego Indiana Jones + Kung Fu Panda
en de
Wireless entertainment pack + 2 games.

Na cash back €226,91 :)
Beter dan een supersizepack (4 games ipv 2 en wel €3,08 goedkoper).

Ik heb mn media op mn server staan en geshared met WMP11.
Mn Xbox ziet het ook en kan alles netjes afspelen.

Alleen vraag ik me nu af, kan de Xbox ook de cd hoesjes laten zien of alleen de (erg lange) album lijst?
Gevonden: alleen als Media Center Extender met Media Center dus...

[ Voor 7% gewijzigd door Gutteguttegut op 03-11-2008 02:07 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Jaguar645 schreef op zondag 02 november 2008 @ 23:48:
[...]

Kan je de limiet niet vertellen... behalve dat ik er nu 13 in de queue heb staan :P niet echt veel zin om verder te klikken ;x
Thanks, dat is goed nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 23:29
Dat arcadegedeelte begint nu ook wel verslavend te werken bij mij hoor.
Zat eerst nog tegen die 800 en 1200 puntjes aan te kijken maar heb nu toch elke maand wel weer 2100 puntjes nodig ;)
Net ff de demo van Portal geprobeerd en ondanks dat ik het orgineel op de pc heb aangeschaft ga ik hem toch maar weer aanschaffen. Het is zo lekker vanaf de bank :)
En dan krijgen we binnenkort natuurlijk Banjoo Kazooie Arcade en zag net ook dat Vigilante 8 er aankomt woensdag. Dat lijkt me helemaal top met xboxlive. Ook mooi om te zien dat ze hem vanaf de grond af opnieuw hebben opgebouwd en dat voor 800 puntjes.

Als ik van te voren had geweten hoeveel de xbox mij ging kosten was ik hard de winkel uitgerend :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beakzz schreef op maandag 03 november 2008 @ 01:10:
Als ik van te voren had geweten hoeveel de xbox mij ging kosten was ik hard de winkel uitgerend :p
En dat is nu net de marketing truuk bij de xbox.

Goedkoop instappen en een interessant handeltje in accessoires en micropayments. Liever een consument die continu telkens een klein beetje gemolken wordt dan eentje die in één keer een iets duurder maar compleet en duurzaam apparaat koopt (ps3)

Het is ook een techniek die werkt, en je kan er weinig tegen inbrengen. Maar dan verwacht ik ook wel dat de consument slim genoeg is om dit te beseffen en ziet dat een xbox onder de streep echt wel minstens even duur of duurder is dan een ps3. (dan heb ik het nog niet gehad over de defacto opvolger van de dvd om van uw HD tv te genieten die ook nog ergens vandaan moet komen) Helaas ziet de kortzichtige consument alleen de prijs aan de kassa. Dan heb je imo weinig te klagen, de consument draagt ook nog enige verantwoordelijkheid. (ik richt me nu niet aan de persoon die ik quote, maar aan de talloze andere 'zeurende' mensen)

Ik geef toe dat sinds de cashback-actie de xbox wel érg scherp geprijsd staat en de balans redelijk naar zich toe kan trekken. Het zou mij nu zelfs kunnen overtuigen*, maar dat kon het vroeger zeker niet. (premium @280 euro)

*enkel als ik geen wifi zou willen en voor mezelf beslis nooit online te gamen, nipt dus...

Anyway, ik kan me twee/drie jaar geleden nog herinneren:

=> Hoe geweldig was het toch allemaal wel dat ms hun xbox systeem modulair zou aanbieden!!
Geen Blu Ray 'door mijn strot' !!! en meer van zulks... Niemand 'verplichten' tot een hd als hij die niet nodig had. Wtf 'verplichten', een apparaat is af of is het niet, geen gedoe met modulariteit. Alhoewel jullie nederlanders nogal gefixeerd zijn op 'vrijheid', zelfs toegepast op elektronica, vooral als het een goedkoper apparaat toelaat. Ik vind het maar niets.
Desondanks had elke xbox 1 al de beschikking over een harddisk, en nu kon het ineens niet meer voor de 'next gen opvolger'??! :z Die fout maken ze echt nooit meer. Enorm enorm kortzichtig. Had dan 6 maand gewacht met introductie (de ps3 was nog in geen velden of wegen te bekennen) en elke xbox een hd gegeven.

Dit terwijl je met een ps3 een apparaat inplugt en meteen klaar bent: wifi, HD naar believen, en een HD player voor de tv, en meteen online-actie zonder kaartjes en punten gedoe.

Hoor de users nu eens als een verwend kind jammeren (ten onrechte wat mij betreft, maar ze doen het toch maar)

Btw, het valt me op dat er in het lijstje 'ik werd genaaid door ms' nog iets mist:
Herinnert iedereen zich nog die geweldige HD DVD drive voor een cinema platform dat nu helemaal dood is? Daar hoor je nu ook niemand meer over, en ms hoopt waarschijnlijk ook maar dat wie het gekocht heeft stilletjes vergeet daar 200 euro voor te hebben neergelegd. Het was op zichzelf al een knullige oplossing, maar nu is het helemaal een nutteloos accessoire, waar kan je het nog voor gebruiken?

Dat is echt het gemakkelijkste excuus ooit om piraterij goed te praten, maar goed, whatever makes you feel good zullen we maar zeggen.

Ik heb zelden zo een belachelijk excuus gelezen om games te kopiëren. Maar zolang je maar een 'verantwoording' hebt, is er geen probleem, toch?

Uit één of ander misplaatst gevoel van 'gekrenktheid' en 'ze hebben niet aan mij gedacht', en ander calimerogedrag, haal jij deze rechtvaardiging. En dan waarschijnlijk nog jezelf overtuigen dat je moreel correct bezig bent? :')

Als je een probleem hebt met ms, dan is de enige mogelijke CORRECTE handeling het product gewoon weg te doen en verder geen ms consoles of games meer te kopen. Zo maak je als consument een statement, en als genoeg consumenten dat doen heeft ms het ook begrepen. Zo werkt de markt. Maar jij blijft intussen wel liever genieten van uw 'brak product' ipv echt consequent te zijn.

Ach ja, ik herinner me hoe je gigantisch hard kon zeuren over de ps3 en van elke mug een olifant kon maken. Misschien kan je beter gewoon niet meer investeren in elektronica? Misschien kan je wel iets anders vinden wat je meer voldoening en minder frustraties schenkt? Want ik heb de indruk dat je nog maar weinig echt hebt genoten van welke console je ook gekocht hebt. Of je moet het iets minder serieus nemen zeg, het is 'maar' speelgoed uiteindelijk. 8)7 Vertier en ontspanning, geen gigantische principe-kwestie.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2008 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*fan boy rant detected assume defensive positions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 17:10
yzf1kr schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 22:26:
Iemand de groene controller al in zijn bezit?

Ik zou de ervaringen wel willen weten.
De D-Pad werkt nu een stuk fijner. Met MK3 gaan de truukjes en fatalities wat makkelijker (omdat er geen ongewenste bewegingen gemaakt worden :)). Voor de rest heeft het een mooi kleurtje xD.
Beakzz had het over het arcade gedeelte...

[ Voor 18% gewijzigd door SoundWave729 op 03-11-2008 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 02:11:
*fan boy rant detected assume defensive positions
Nee nee, geen fan boy rant ;) Mijn visie over de ms strategie. Ik zeg toch nergens dat ms 'evil' is door de gebruikte strategie? Als ze op die manier een goed betalende consument kunnen binden, vind ik dat 'job well done' voor het bedrijf ms. Dat hebben ze dan immers goed gedaan. Want wat je wil is een consument die blijft investeren in hun product. Prima strategie dus. Anders dan die van sony (die idd m'n voorkeur heeft) maar evengoed verdedigbaar uit commercieel standpunt.

So don't jump to conclusions.

Het trouwens maar eens gedaan zijn om alles meteen af te schieten als 'fan boy rant' als het dat helemaal niet is. Wat een doodsteek telkens weer (en getuigt van lange tenen). Ik heb geen enkel persoonlijk belang in ms of sony en het zal me absoluut worst wezen hoeveel ze er verkopen of wie met wat wil gamen, ik ben geen 12 meer. En duidelijk is niemand het met me eens, want november zal waarschijnlijk meer dan 600k+ 360's wegzetten.

Meer zelfs, ik wou zooo hard dat ze het anders hadden aangepakt, want sinds de launch was ik al enthousiast, 'i really wanted to like the xbox'. Precies omdat ik de eerste maar niets vond.

Maar hoezeer ik mezelf ook probeer te overtuigen, hun principe van micropayments voor online play en vooral het principe van modulariteit houdt me enorm tegen. Betalend online kan ik nu nog net wel begrijpen, maar de dure harddisks en wifi adapter gaan er bij mij niet in. Ook dat niet iedereen een xbox heeft met dezelfde mogelijkheden, voldoet voor mij niet aan het principe van een console. Wat een rommeltje. (en de hardware kwaliteit was 2 jaar lang ondermaats, wat ook niet te excuseren is)

Elke console een HD was net het sterke en geliefde punt van de xbox 1. Gaan ze nu net dat overboord gooien (en kijk wat het hen nu oplevert... Ooops, onze firmware is te groot) voor snel cashen en strategische belangen. Nope, laat dan maar hoor, daar kan ik het niet mee eens zijn.

Ik hoop echt dat de derde xbox helemaal geweldig wordt zodat ik ook eens met een gerust gemoed en volle overtuiging een ms console kan kopen. En ik wens ms het beste toe met hun gamesdivisie (hell, ik heb hier misschien wel 30+ pc games for windows liggen 8)7 )

Misschien koop ik nog wel een xbox, wie weet. Games zijn iets goedkoper, en GTA IV draait blijkbaar net iets beter en framevaster op de 360. Alan Wake zal een 360 exclusive zijn. Voor de prijs van een 360 hoef je het tegenwoordig ook niet meer te laten, en voor dat bedrag koop ik zeker geen pc upgrade (voor 150 euro koop je misschien net een nvidia 8800gt :') )

Jammer, dat imbeciele fanboy geneuter ook steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MS kijkt deze tactiek gewoon af van de koning van de marketing, Nintendo. Als je gaat rekenen wat je kwijt bent om 4-player partygames te spelen op de drie consoles dan ben je met de 360 het goedkoopst uit, met de ps3 wat meer en zit de Wii er mijlenver boven qua kosten (er van uitgaande dat je 4 wiimotes, nunchucks, classic controllers, stuurtjes en de toekomstige extra-gevoelige motion sensing addons nodig hebt).

De keuze tussen de ps3 en de 360 hangt (in ieder geval voor mij en zeg 90% van de markt) gewoon af van de beschikbare games (en dus vooral exclusives). En laat de ps3 ten opzichte van de 360 nou net wat minder aansprekende exclusives hebben, in ieder geval voor mij.

En de Bluray drive, de verkopen spreken tot nu toe tegen dat Bluray daadwerkelijk DVD gaat vervangen. En zolang een Bluray zonder eigenlijke meerwaarde ten opzichte van een dvd afgezien van de hogere resolutie meer dan het dubbele kost koop ik wel de dvd's en kijk ik de HD versie streamend via m'n 360 vanaf m'n pc/externe hd.

En als je in een 360 topic als niet 360 eigenaar gaat lopen ranten over hoe slecht Microoft is (en vervolgens de mensen in het topic de titel imbeciel geeft) kun je de titel fanboy verwachten :P Dat soort gedrag en taalgebruik is in principe al een TR waard, alleen al vanwege de flamewar die eruit voort kan vloeien. Wat heeft het voor nut om in een topic waar je zelf eigenlijk niets te zoeken hebt kritiek (en dan puur en alleen uit een perosonlijke mening) te uiten op het product waar het in het topic om gaat?

Trouwens ook mooi dat blijkt dat je een pc gamer bent. Als er één platform is waar je om het jaar >500-1000 euro kan gaan uitgeven om een spel te spelen "as it's meant to be played" is het de pc wel. En dan zegt iedereen wel "ja maar ik gebruik m'n pc ook voor andere zaken", voor 99% van die zaken voldoet je voorvoorvoorvoorvoorvoorvorige systeem, een p3-450 met een onboard intel kaartje, ook.

[ Voor 95% gewijzigd door pagani op 03-11-2008 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleem en misschien weten jullie de oplossing.

Ik heb namelijk mijn nieuwe Xbox 360 Pro aangesloten met Hdmi. Ik heb een samsung HD ready scherm die de modelnaam 2032MW draagd. Nog steeds vind ik de beeldkwaliteit niet erg mooi. Het beeld is niet zo scherp.

Ik heb in 't xbox menu al de Load optimized settings optie gedaan.

Ik heb de games Far cry, Gta 4 en Halo 3. Ik heb halo 3 gezien op een normale Tv. Toen zag ik dat de gfx helemaal tegek waren. Maar tevergeefs op mijn tv.

Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Boeboe schreef op zondag 02 november 2008 @ 17:35:
[...]
En nu ga je me niet wijsmaken dat jij geen game van 6 gig op een schijf van 20 gig kan passen, wat dan nog niet eens een vereiste is voor eender welk game.
Niet vereist, nee maar het geeft wel een plezierigere game-ervaring (minder herrie, kortere laadtijden).

En ik kan je dus wel vertellen dat ik maar 4 gig vrij heb, terwijl ik alleen saves en game-addons heb (en 2 arcade spelletjes).

Maar goed, ik ga gewoon voor 40 euro zelf een 120gb erin bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 01:51:
[...]

En dat is nu net de marketing truuk bij de xbox.

Goedkoop instappen en een interessant handeltje in accessoires en micropayments.
Hij heeft het over het kopen van games. Bedoel je hier nou te zeggen dat die niet of nauwelijks te krijgen zijn voor de PS3?

Je verhaal komt elk topic een keertje terug, maar deze keer is de aanleiding wel heel erg gek, iemand die zegt dat er zoveel leuke games zijn op XBLA. Iets zegt me dat Sony het concept XBLA keurig gekopieerd heeft, en op PSN ook games heeft staan voor een euro of wat.

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 03-11-2008 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 08:14:
Ik zit met een probleem en misschien weten jullie de oplossing.

Ik heb namelijk mijn nieuwe Xbox 360 Pro aangesloten met Hdmi. Ik heb een samsung HD ready scherm die de modelnaam 2032MW draagd. Nog steeds vind ik de beeldkwaliteit niet erg mooi. Het beeld is niet zo scherp.

Ik heb in 't xbox menu al de Load optimized settings optie gedaan.

Ik heb de games Far cry, Gta 4 en Halo 3. Ik heb halo 3 gezien op een normale Tv. Toen zag ik dat de gfx helemaal tegek waren. Maar tevergeefs op mijn tv.

Waar kan dit aan liggen?
Staan je instellingen wel goed bij System-> Console Settings-> Display?
Daar moet je 720p kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op maandag 03 november 2008 @ 00:55:
*O* Ook hier is de Xbox360 gearriveerd. *O*

Ik heb hm bij Bart Smit gehaald.
Xbox360 Pro + 2 games: Lego Indiana Jones + Kung Fu Panda
en de
Wireless entertainment pack + 2 games.

Na cash back €226,91 :)
Beter dan een supersizepack (4 games ipv 2 en wel €3,08 goedkoper).

Ik heb mn media op mn server staan en geshared met WMP11.
Mn Xbox ziet het ook en kan alles netjes afspelen.

Alleen vraag ik me nu af, kan de Xbox ook de cd hoesjes laten zien of alleen de (erg lange) album lijst?
Gevonden: alleen als Media Center Extender met Media Center dus...
Ik ben zeer benieuwd waar jij het Wireless Entertainment Pack hebt gekocht! Ik heb elke winkel in Utrecht afgelopen en elke internetshop bekeken, ik kan het alleen nog kopen bij een paar Italiaanse sites :) Help me out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:15:
[...]
Staan je instellingen wel goed bij System-> Console Settings-> Display?
Daar moet je 720p kiezen.
Ja dat heb ik inderdaad geprobeerd. Toen was het beeld nog slechter. Ik heb load optimized gedaan.

Het gaat er niet om de scherpte zoals dvi en vga. maar meer om de graffic's van de games. Zo mooi vind ik het nou niet als dat ik zag op sommige race games?

Hoe komt dit? Komt dit door mijn Tv, of xbox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 03:39:
[...]

Nee nee, geen fan boy rant ;) Mijn visie over de ms strategie. Ik zeg toch nergens dat ms 'evil' is door de gebruikte strategie?
Och, och, Alvi toch...

* Armada geeft zoen op Alvi's voorhoofd en loopt door.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:50:
[...]

Ja dat heb ik inderdaad geprobeerd. Toen was het beeld nog slechter. Ik heb load optimized gedaan.

Het gaat er niet om de scherpte zoals dvi en vga. maar meer om de graffic's van de games. Zo mooi vind ik het nou niet als dat ik zag op sommige race games?

Hoe komt dit? Komt dit door mijn Tv, of xbox?
Heb je een beetje goede camera waarmee je wat voorbeelden kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:09

wat een zielige reactie. Je leeft niet helemaal in deze wereld. Ga maar lekker je spelletjes illegaal kopen, want dan worden de developers flink genaaid. Je logica raakt kant nog wal, en MS heeft je nooit gevraagd een early adaptor te zijn. Bij elke console komen nieuwe revisies, daar doe je nou eenmaal niets aan. Ik ben er blij mee, anders zaten we nu nog met die rrod problemen en was de xbox360 nooit zon big seller geworden wat weer betekent dat er minder games voor uitkomen die zelfs jij dan niet kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom Clancy's EndWar is regiovrij.

Gister trouwens de nieuwe update van BF:BC gedownload. Moet zeggen dat die nieuwe maps zorgen voor wat meer afwisseling:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Wie doet vrijdag ff mee co-op GoW2 insane mode? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Net even van de memory update van Microsoft geprofiteerd, heb zelf een arcade met 512MB en heb nu een 20 GB HD voor 15 euro!

Wat alleen irritand is dat er helemaal nergens staat wanneer ik hem binnen krijg.. Hebben er al Tweakers van deze aktie gebruik gemaakt, zo ja hoelang duurde het voordat je de HD binnen kreeg???

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:32:
[...]Ik ben zeer benieuwd waar jij het Wireless Entertainment Pack hebt gekocht! Ik heb elke winkel in Utrecht afgelopen en elke internetshop bekeken, ik kan het alleen nog kopen bij een paar Italiaanse sites :) Help me out!
Ik heb ook alles afgebeld en gelukkig hadden ze hm nog bij Bart Smit in Broek op Langedijk (niet echt bij je in de buurt sorrie).
Voor mij was dat geen probleem, ik rij er in 15 minuten naar toe.
Broek op Langedijk
W.C. Broekerveiling
Marktplein 31
1721 CK
0226-340667
Koopavond:
Donderdag tot 21:00

[ Voor 11% gewijzigd door Gutteguttegut op 03-11-2008 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DarkShadow schreef op maandag 03 november 2008 @ 10:14:
[...]

wat een zielige reactie. Je leeft niet helemaal in deze wereld. Ga maar lekker je spelletjes illegaal kopen, want dan worden de developers flink genaaid. Je logica raakt kant nog wal, en MS heeft je nooit gevraagd een early adaptor te zijn. Bij elke console komen nieuwe revisies, daar doe je nou eenmaal niets aan. Ik ben er blij mee, anders zaten we nu nog met die rrod problemen en was de xbox360 nooit zon big seller geworden wat weer betekent dat er minder games voor uitkomen die zelfs jij dan niet kan downloaden.
Sorry misschien dat ik wat overdreven gereageerd heb, echter blijf ik bij mijn standpunt dat ik vind dat Microsoft mensen met een 20gb launch xbox als eerste een upgrade optie had moeten bieden naar bv. 60 gb. De ingeleverde 20gb harddisks hadden ze dan kunnen gebruiken voor alle arcade users.

Maar goed, ik weet dat dat dus teveel gevraagd is. Wat ze wel kunnen doen is die prijs van de harddisks eens goedkoper maken.

Een 120gb sata notebook schijf kost inkoop voor Microsoft misschien 15 euro. 2 euro plastic erbij, dan kan ie best voor 60 euro in de winkel liggen.
SOCO_cola schreef op maandag 03 november 2008 @ 10:53:
Net even van de memory update van Microsoft geprofiteerd, heb zelf een arcade met 512MB en heb nu een 20 GB HD voor 15 euro!

Wat alleen irritand is dat er helemaal nergens staat wanneer ik hem binnen krijg.. Hebben er al Tweakers van deze aktie gebruik gemaakt, zo ja hoelang duurde het voordat je de HD binnen kreeg???
vriend van mij had em binnen 4 dagen

[ Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 03-11-2008 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op maandag 03 november 2008 @ 10:55:
[...]

Sorry misschien dat ik wat overdreven gereageerd heb, echter blijf ik bij mijn standpunt dat ik vind dat Microsoft mensen met een 20gb launch xbox als eerste een upgrade optie had moeten bieden naar bv. 60 gb. De ingeleverde 20gb harddisks hadden ze dan kunnen gebruiken voor alle arcade users.

Maar goed, ik weet dat dat dus teveel gevraagd is. Wat ze wel kunnen doen is die prijs van de harddisks eens goedkoper maken.

Een 120gb sata notebook schijf kost inkoop voor Microsoft misschien 15 euro. 2 euro plastic erbij, dan kan ie best voor 60 euro in de winkel liggen.

[...]

vriend van mij had em binnen 4 dagen
blijkbaar hadden ze er daar nog genoeg van liggen. Want over het algemeen zijn het geloof ik refurbished HD's. En waarom zou je een 60 GB HD nodig hebben. Het hele idee erachter is dat je het nieuwe dashboard kunt gebruiken. Voor de rest niets.

En het blijft een bedrijf hoor, als ze allemaal van dat soort 'cadeau's' gaan weggeven. Kunnen ze ook wel gedag zeggen tegen de winst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

SOCO_cola schreef op maandag 03 november 2008 @ 10:53:

zou ik ook wel eens willen weten.. heb je dan ook garantie op die HD?

.......................................................

antwoord al gegeven. thx ;)

[ Voor 8% gewijzigd door ind0mi op 03-11-2008 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:02:
[...]

blijkbaar hadden ze er daar nog genoeg van liggen. Want over het algemeen zijn het geloof ik refurbished HD's. En waarom zou je een 60 GB HD nodig hebben. Het hele idee erachter is dat je het nieuwe dashboard kunt gebruiken. Voor de rest niets.

En het blijft een bedrijf hoor, als ze allemaal van dat soort 'cadeau's' gaan weggeven. Kunnen ze ook wel gedag zeggen tegen de winst
omdat je op een 20gb hdd niks hebt aan die nieuwe update, want er past geen spel op :S

Of ze verwachten dus inderdaad dat ik mijn betaalde content verwijder, en als ik dan weer eens zin heb in Gears 1, CoD4 of noem maar op ik eerst weer van de ubertrage MS server de mappacks en updates ga downloaden....

Jep, dat is de New Xbox Experience; more hassle, less space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom zou er een spel op moeten passen?
Hebben ze ergens gezegd dat het elke xbox user zijn recht is om een spel op zijn harde schijf te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:42:
waarom zou er een spel op moeten passen?
Hebben ze ergens gezegd dat het elke xbox user zijn recht is om een spel op zijn harde schijf te zetten?
Waarom zou ik jouw auto voorzien van een benzine tank groter dan 5L? Heeft de fabrikant je beloofd dat iedere auto een tank had van 50 liter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Grappig, dan hebben de mensen die nu dus een memorycard aanvragen ook niks aan de update, want d'r past geen spel op dat ding.

Het is en blijft een optie om je games te installeren. Installeer je ze niet, kun je net zoveel als nu. Lijkt me geen probleem?

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BM schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:46:
Grappig, dan hebben de mensen die nu dus een memorycard aanvragen ook niks aan de update, want d'r past geen spel op dat ding.

Het is en blijft een optie om je games te installeren. Installeer je ze niet, kun je net zoveel als nu. Lijkt me geen probleem?
Ze hebben toen gekozen voor geen harde schijf, mogen dus blijkbaar blij zijn dat ze nog iets krijgen.

Maar goed, genoeg hierover. Meningen verschillen. So be it.

Ik ga gewoon een aangetekende klachtenbrief sturen, en kijken wat ze zeggen.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 03-11-2008 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joker
  • Niet online

Joker

Phusebox schreef op maandag 03 november 2008 @ 10:55:
Transferkabeltje (USB -> SATA) wat er bij zit kost ook nog een paar euro... :) Ook al is 'ie duur, ik heb 'm toch maar gekocht. Hoef ik me minder druk te maken over het laten staan van demo's en is er genoeg plek voor de HD install van games.

Voor diegene die op zoek zijn naar een Wifi adapter: MediaMarkt heeft 'm deze week in de aanbieding voor 49,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
De update heeft wel meer verandereingen dan alleen kopieeren naar harde schijf.

Maar goed, aan de andere kant, ga je ook 'huilie doen' als je computerhardeschijf te klein is voor gamex, en gamey? Precies, dan had je maar een grotere harde schijf moeten halen, of je moet dat alsnog doen.
Waarom zou ik jouw auto voorzien van een benzine tank groter dan 5L? Heeft de fabrikant je beloofd dat iedere auto een tank had van 50 liter?
Nee de fabrikant verkoopt 3 types, 1 met 5 liter, 1 met 30 liter, en 1 met 50 liter.

Dat je dan zelf de 5 liter koopt.. tja....

[ Voor 33% gewijzigd door ZpAz op 03-11-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roely
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-08-2023
Early Adopter zijn is geen recht .... Ik hoor dit soort geluiden ook veel bij de groep "Nintendo Hardcore Gamers". Berichten in de trant van "Ik koop al jaren Nintendo, heb al hun consoles, maar met de Wii vergeten ze de hardcore gamer, waar is de loyaliteit van Nintendo". Ook de Playstation groep heeft een grote loyaliteit met hun playstation.

Sony, Nintendo, en MS (Want die proberen ook een 'communitie' gevoel te creeren) vinden het prachtig, loyale klanten zijn trouwe klanten. Sony, Nintendo en MS zijn ecther niet loyaal naar hun klanten toe. Kijk maar naar Nintendo, die opeens de 'grote' groep hard core gamers vergeet .....

Gelukkig dat Nintendo deze groep vergeten is, want als ze specifiek voor deze groep een console hadden gemaakt, waren ze nu inmiddels failliet .....

Het is echt geen Microsoft of Console ding, je ziet het overal, de autoindustrie voorop. Als je een nieuw model bij lancering koopt, betaal je veel voor weinig opties. Als het model een jaar of vijf oud is koop je met grote korting hetzelfde model, inclusief vele gratis extra's.
Wie zich abboneert op een tijdschrift, krijgt flinke korting of een 'mooi' cadeau, maar wie al 25 jaar lid is betaald dus al 24 jaar de volle mep.
Wie een nieuwe telefoon abbo'tje afsluit, krijgt een mooi toestel, of korting, of een cadeau (Soms allemaal !!) Wie zijn abbo verlengt krijgt veeeel minder.

Feit is dat je op het moment van aanschaf een keuze had, je kon de Xbox 360 kopen, of laten staan. Bovendien kon je kiezen uit twee modellen, de Premium en de Arcade.
Een console verkopen impliceert dat deze ondersteund wordt voor alle games die op deze console uitkomen. En impliceert zeker dat een verplichte update uitgevoerd kan worden, zonder dat je een nieuwe console moet kopen. In het geval van de NXE, lukt dat dus niet met de 64MB memory card die toendertijd bij de Core zat. Deze mensen worden dus GRATIS gecompenseerd, door een grotere memory card aan te bieden. Tot zo ver alles in orde .

MS ruikt echter geld. Gebruikers zonder HD downloaden minder, dus ook minder Arcade games, dus minder "Micropayments". MS weet inmiddels dat ongeveer 50% van de verkochte Xboxen niet of nauwlijks online zijn en dus weinig online consumeren (lees kopen)
MS wilt die groep potientiele klanten wel graag hebben, dus paaien ze die met een goedkope upgrade naar een 2e hands harde schijf, waarbij gelijk 3 maanden gold gedaan wordt, in de hoop dat ze het abbo betaald voortzetten.

Er komt overigens een nieuw "upgrade" pakket uit rond 22 november, mat daarin een 60GB harde schijf, een ethernetkabel en een gold trail voor 3 maanden. Dit alles voor 80 euro ongeveer, wat nog steeds veel geld is, maar veel goedkoper dan de huidige 120GB voor 150 Euro. En raad eens waarom MS zo aantrekkelijk geprijsd pakket op de markt brengt? En raad eens waarom er een ethernetkabel bijzit ?? en gold trail ?????

Nee, als early adopter heb je geen rechten, maar ook geen plichten. Wel een groot voordeel, als early adaptor hen je langer kunnen genieten van de next gen experience, en een grote wow factor op vrienden, met je nieuwe state of the art techniek.

Mijn broertje heeft van het weekend een PS2 gekocht voor onder de 100 Euro, ik voelde me er genaaid, heb ik nog 800 gulden voor betaald, en kreeg er geneens een game bij. Snel ombouwen die PS2, dat ze leren, die rakkers bij Sony om mij als loyale early adaptor zo enorm te benadelen. En met volkswagen ben ik ook nog niet klaar. Opeens de prijs van de Passat te verlagen, heb ik d.m.v. de bijtelling elke maand last van, en ik had wel een van eerste nieuwe passats !!!!!!

Great minds discuss ideas; average minds discuss events; small minds discuss people.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Joker schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:56:
[...]Voor diegene die op zoek zijn naar een Wifi adapter: MediaMarkt heeft 'm deze week in de aanbieding voor 49,-.
Thanks voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:46:
[...]

BM schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:46:

dat dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op maandag 03 november 2008 @ 10:54:
[...]
Ik heb ook alles afgebeld en gelukkig hadden ze hm nog bij Bart Smit in Broek op Langedijk (niet echt bij je in de buurt sorrie).
Voor mij was dat geen probleem, ik rij er in 15 minuten naar toe.

[...]
Thanks voor de info! Die Bart Smit is wel wat te ver weg voor mij :) Ik ga binnenkort dan ook maar eens hier de Bart Smit's afbellen, het Wireless Entertainment Pack is echt een goede aanbieding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:47

Phydomir

Dennis

Phusebox schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:51:
Of je accepteert gewoon de gang van zaken en dat je daar als eenling niets aan kunt veranderen. Stap eens in de echte wereld in plaats van die fantasie waarin alles "eerlijk" gaat alles eerlijk verdeeld wordt.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:24:
[...]Thanks voor de info! Die Bart Smit is wel wat te ver weg voor mij :) Ik ga binnenkort dan ook maar eens hier de Bart Smit's afbellen, het Wireless Entertainment Pack is echt een goede aanbieding!
Let wel op, ik had hm met de tijdelijke 15% korting.
Op de console zelf had ik 10% korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gutteguttegut schreef op maandag 03 november 2008 @ 12:28:
[...]
Let wel op, ik had hm met de tijdelijke 15% korting.
Op de console zelf had ik 10% korting.
Ja het was eerst mijn bedoeling om het pack met 15% korting te kopen, maar toen bleek het overal uitverkocht te zijn. En aangezien je er toch al veel voordeel mee pakt, vind ik het niet erg om die 15% misgelopen te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Phusebox schreef op maandag 03 november 2008 @ 11:51:
[...]
Je meent het echt? Je gaat echt klagen dat je geen 60GB schijf cadeau krijgt omdat je een van de eersten was met een 360? Die mannen gaan weer eens goed kunnen lachen hebben _/-\o_

* boe2 mompelt iets over kalimero

[ Voor 4% gewijzigd door boe2 op 03-11-2008 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Boeboe schreef op maandag 03 november 2008 @ 13:01:
[...]

Je meent het echt? Je gaat echt klagen dat je geen 60GB schijf cadeau krijgt omdat je een van de eersten was met een 360? Die mannen gaan weer eens goed kunnen lachen hebben _/-\o_

* Phusebox mompelt iets over kalimero
Ik wil geen 60gb cadeau. Wil alleen aangeven dat het erg krom is om de elcheapo-xbox bezitters wel voor 15 euro te upgraden naar een harde schijf, terwijl er voor ons geen compensatie is. Geef dan iedereen gratis 3 maanden LIVE, ofzo. Doe iets, maar niet dit.

Heb nog meer klachten, dus dat kan ik allemaal fijn samenvatten. Zo was ik mijn xbox360 ruim 3 maanden kwijt voor reparatie; betaalde ik wel 3 maanden LIVE door, maar kreeg maar 1 maand terug als compensatie. Kijk zo kun je je reparatiekosten ook verkleinen :S

Daarbij hadden ze mijn xbox die ik terugkreeg beschadigd, stukjes plastic afgebroken, en stonk het ding alsof ie in een coffeeshop had gestaan.

Plus nog wat kleine dingen... genoeg om eens een brief te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En er is dus een 60 Gb set voor 80 euro op 21 november :) iedereen blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Behalve de personen die alleen de HDD willen en niet de headset en 3 maanden gold :P

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Willybubba schreef op maandag 03 november 2008 @ 13:52:
Behalve de personen die alleen de HDD willen en niet de headset en 3 maanden gold :P
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft brengt losse 60GB-harddisk voor Xbox 360 uit'

Pff :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 13:49:
En er is dus een 60 Gb set voor 80 euro op 21 november :) iedereen blij
en voor 95 euro heb je 120gb 8)7

Hell, voor 110 euro koop ik nu een arcade (met allerlei tijdelijke acties), vraag ik daarbij voor 15 euro een 20gb harddisk aan

heb ik voor paar euro meer 2 xboxen; eentje voor mijn downloadable content, en eentje om games op te installeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 11:31

Sagat

Is pappa x2!

ik ga het nog een keer proberen.

MS geeft niks weg om de mensen te matsen (of om andere te benadelen) ze bieden een upgrade aan omdat deze noodzakelijk is om de aankomende verplichte upgrade te kunnen uitvoeren.

Daarnaast is het zeker een mooie optie voor MS om te kijken of ze op deze manier meer mensen live op kunnen krijgen. (zoals een paar post hierboven zeer duidelijk uitgelegd)
Dus en goede publiciteit EN meer potentiele inkomsten via live. Ze zijn niet gek, en das terecht natuurlijk, er moet wel geld verdiend worden.

Geen reden om je over op te winden/niet eerlijk/etc......

En het 60gb pakket is dus al precies wat jij wilt, een optie voor de mensen die een 20 gig hd hebben, denk dat ik idd deze ga aanschaffen (tenzij ik dus mijn huidige 360 nog kan slijten aan een vriend :)

Maar het kan geen enkel kwaad om dit samen met je andere punten aan te kaarten via een brief. Ik verwacht echter dat je 'at best' een maandje live krijgt.

edit: ik moet echt sneller typen :+

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willybubba schreef op maandag 03 november 2008 @ 13:52:
Ja en zo valt er altijd wat te zeuren :P

Iemand enig idee op Gow nog gewoon in de winkel te krijgen is dan ga ik deze vanmiddag maar eens aanschaffen zodat ik voor bereid ben voor Gow 2.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.