Warmup tijden zeggen helemaal niets. Sta zelf altijd middenmoot tijdens warmup. Snap niet dat mensen zich daar zo op blindstaren.Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 21:52:
[...]
Ik maak vooral een kosten/baten afweging om men fabriek uit te breiden dat ik ook een monocque op stock heb. Dat is nu een probleem omdat mijn fabriek niet groot genoeg is en ik daardoor eentje heb moet kopen maar dat ding is pokkezwaar. m'n wagen weegt nu 10kg-15kg meer en als je dan 0.121 seconden tekort komt om in de warmup (heb nog geen quali gereden) dan vloek je toch wel even.
merde dit keer erg slecht gekwalificeerd. met mijn huidige tijd en huidige positie (4e van de 4:() verwacht ik uiteindelijk te starten als 8e of 9e.
Er moeten nog veel mensen kwalificeren, waarvan 3 ik redelijk zeker van ben dat zij sneller zullen zijn.
Vraag me toch weer af waar het verschil weer in zit, maybe zij softs genomen(scheelt dat echt zo veel?) of een nog kortere eerste stint. Upgrade gedaan aan de motor voor meer PK? (mijn drp verdeling is niet verkeerd ongeveer 96%)
Mijn enige kans op goede finish is dat zij bv 4 pits gaan doen of zo en dan hopen dat de afstand intussen tijd niet al te groot wordt.
Ben benieuwd wat deze race mij gaat brengen, denk niet dat ik mn eerst plaats kan vast houden van de groep.
strijd voor eerste is best hevig
ik aan kop met 42 punten
no 2: 41 punten
no 3: 40 punten
no 4: 36
no 5: 35
Er moeten nog veel mensen kwalificeren, waarvan 3 ik redelijk zeker van ben dat zij sneller zullen zijn.
Vraag me toch weer af waar het verschil weer in zit, maybe zij softs genomen(scheelt dat echt zo veel?) of een nog kortere eerste stint. Upgrade gedaan aan de motor voor meer PK? (mijn drp verdeling is niet verkeerd ongeveer 96%)
Mijn enige kans op goede finish is dat zij bv 4 pits gaan doen of zo en dan hopen dat de afstand intussen tijd niet al te groot wordt.
Ben benieuwd wat deze race mij gaat brengen, denk niet dat ik mn eerst plaats kan vast houden van de groep.
strijd voor eerste is best hevig
ik aan kop met 42 punten
no 2: 41 punten
no 3: 40 punten
no 4: 36
no 5: 35
[ Voor 135% gewijzigd door jazzVL op 17-12-2008 01:40 ]
"If u do something do it with style, or do it at all."
Ach, ook in Q zitten makkelijk verklaarbare verschillen. Als iemand ineens verdacht snel is, maak ik me doorgaans geen zorgen. Dat is dan zo overduidelijk een stopje (of 2) meer dat ik er toch wel langs kom. Ik maak me pas zorgen als ze 1s of meer sneller zijn, zodat die extra stop (of 2) uitkan. Ik focus me altijd op m'n eigen race en pak de strategie die het snelst uitpakt, tenzij overtaking impossible of hard is, dan wil ik nog wel 's een strategie kiezen waarmee ik niet klem kom te zitten achter anderen.
Wat ook een verschil kan maken is dat de een zich op efficiency richt, de ander op gewicht en weer een ander op de combinatie van die twee. Op sommige circuits maakt gewicht veel meer uit (omdat je vaak moet accelereren) dan op andere.
Wat ook een verschil kan maken is dat de een zich op efficiency richt, de ander op gewicht en weer een ander op de combinatie van die twee. Op sommige circuits maakt gewicht veel meer uit (omdat je vaak moet accelereren) dan op andere.
[ Voor 19% gewijzigd door Grrrrrene op 17-12-2008 09:03 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Gisteren ging de race echt niet goed. Stond al op een tamelijk zwakke plek (7e) ondanks een goede DRP, tot in de 16e ronde mijn driver er zwaar afging. Hierdoor heel veel schade en bijgevolg ook volgende race in rook op gegaan. Zou immers aero/chassis/monoc/fwing/rwing/hydra moet veranderen. Dus volledig nieuwe wagen dus. Daarom besloten volgende race OOF te gaan en race erna te starten met compleet nieuwe wagen!
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
Gisteren uitgevallen door OOF. Ik heb volgens mij 0,0001L te weinig fuel gebruikt, want mijn auto stond op de finishline in Live racer toen die OOF ging. Ach, wel lekker goedkope race
Verwijderd
ach ik droom gewoon van toch 1 keer een eerste plaats te hebben, wanneer maakt me niet uitJopster schreef op dinsdag 16 december 2008 @ 22:03:
[...]
Warmup tijden zeggen helemaal niets. Sta zelf altijd middenmoot tijdens warmup. Snap niet dat mensen zich daar zo op blindstaren.
eerste plaats bij de warmup, quali of van de race?
achja je kan ook eerste worden zonder als eerste te starten op de grid. ben zelf 1 keer eerste geworden en toen stond ik 6e op de grid met de start:)
achja je kan ook eerste worden zonder als eerste te starten op de grid. ben zelf 1 keer eerste geworden en toen stond ik 6e op de grid met de start:)
Getest om een designer te strikken 10% onder zijn prijs maar dit werkt niet!
[ Voor 14% gewijzigd door nvidia op 17-12-2008 19:13 ]
Dat wisten we al, zie kieknwatwort in "Het F1Time (Online Formule1 Management) ..."nvidia schreef op woensdag 17 december 2008 @ 19:12:
Getest om een designer te strikken 10% onder zijn prijs maar dit werkt niet!
Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool
Mensen,
Even een vraagje. Ik ben tijdens het invoeren van mijn race order vergeten te kijken naar mijn Revs Limiter. Deze heb ik in de laatste ronden van mijn Q op 100 gezet. Staat hij dan nu in de race ook op 100? En kan ik de race dan wel uitrijden? Mijn auto was voor 99% gerepareerd..
Even een vraagje. Ik ben tijdens het invoeren van mijn race order vergeten te kijken naar mijn Revs Limiter. Deze heb ik in de laatste ronden van mijn Q op 100 gezet. Staat hij dan nu in de race ook op 100? En kan ik de race dan wel uitrijden? Mijn auto was voor 99% gerepareerd..
PSN: Rich_E1988
Verwijderd
Hihi ziet er naar uit dat ik me eerste pole haal vandaag
dat in me 5e race, vindt ik wel netjes aangezien er 6 rijders zijn die een stukken betere coureur hebben
(zit trouwens op 120 liter, dus wel redelijk zwaar)
zit in C4G14 Mike Golfer voor het overzicht...doelstelling is 4e worden (sta nu 7e dus goed op weg)
zit in C4G14 Mike Golfer voor het overzicht...doelstelling is 4e worden (sta nu 7e dus goed op weg)
Zal tijdens de race ook op 100% staan maar is dit zo'n probleem. Waarom zou je met minder revs rijden. Er is algebleken dat rel. weinig tot geen invloed heeft op de kans van uitvallen. Moest je ze toch nog willen wijzigen, ga dan naar de race order page en fix it.Richi E. schreef op donderdag 18 december 2008 @ 13:04:
Haha, ja dat kan dus niet meer.. Kwam er om 13:01 achter en 13:00 sloot de office i.v.m. de race om 14:00..
Maar we zullen zien
!
Maar we zullen zien
Ow racen jullie al zo vroegRichi E. schreef op donderdag 18 december 2008 @ 13:17:
Haha, ja dat kan dus niet meer.. Kwam er om 13:01 achter en 13:00 sloot de office i.v.m. de race om 14:00..
Maar we zullen zien!
[ Voor 9% gewijzigd door nvidia op 18-12-2008 13:23 ]
Jup
. Binnen 1 km is de nummer 1 terug gevallen naar de laatste plek, waarschijnlijk de verkeerde bandjes gekozen haha. Maar ben dit seizoen nog geen één keer buiten de top 4 gefinished, dus even kijken of dat nu weer gaat lukken.
Verwijderd
Hallo, eventjes een vraagje vanout group4/6
Vandaag beazig met race op indianapolis. 30º sunny, en een 4 stoppers op medium dry tires gezet..
is het dan normaal dat je bandan al na 8 !!! ronden ploffen? = 33 km???????
wat doe ik verkeerd?
Vandaag beazig met race op indianapolis. 30º sunny, en een 4 stoppers op medium dry tires gezet..
wat doe ik verkeerd?
Wat is je DRP + welke wear ratio hebben je bandjes?Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:16:
Verwijderd
DRP was deze keer bedroevend slecht: 85% maar, en de wear ratio? geen idee waar ik dat kan zien.. maakt dat zoveel uit dan, 33 km is toch niet echt realistisch te noemen...nvidia schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:18:
[...]
Wat is je DRP + welke wear ratio hebben je bandjes?
Ik zou je toch aanraden om straks eens naar je report te kijken en ons te laten weten hoeveel je DRP in race was + wear ratio is te bekijken bij de testen of suppliers!Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:20:
DRP was deze keer bedroevend slecht: 85% maar, en de wear ratio? geen idee waar ik dat kan zien.. maakt dat zoveel uit dan, 33 km is toch niet echt realistisch te noemen...
Verwijderd
Zal ik zeker doen! Ik had trouwens nergens teruggelezen in de FAQ of handleiding dat je erg moet letten op de tire wear.. Misschien word ik seniel, hahaa...
op deze manier moet ik dus (72 ronden) / 8 = 9 keer stoppen? wow... ik gok op 13 ronden achterstand van de nr 1..
Ik maak me niet zo druk gelukkig, 3e race pas.. ik moet nog een hooooop leren
edit...
gelukkig ben ik niet de enige.. links en recht om me heen ploffen er banden.. kweenie, maar is hiermee het realisme niet een beetje ver te zoeken?
op deze manier moet ik dus (72 ronden) / 8 = 9 keer stoppen? wow... ik gok op 13 ronden achterstand van de nr 1..
Ik maak me niet zo druk gelukkig, 3e race pas.. ik moet nog een hooooop leren
edit...
gelukkig ben ik niet de enige.. links en recht om me heen ploffen er banden.. kweenie, maar is hiermee het realisme niet een beetje ver te zoeken?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2008 14:34 ]
Ben je trouwens wel zeker dat je mediums genomen hebt en geen softs?Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:25:
Gelukkig ben ik niet de enige.. links en recht om me heen ploffen er banden.. kweenie, maar is hiermee het realisme niet een beetje ver te zoeken?
Verwijderd
oeps... klopt volgens mijn excel sheet inderdaad softs. Ik had practice een groot gedeelte gedaan op mediums, maar met softs was ik een volle seconde sneller..nvidia schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:37:
[...]
Ben je trouwens wel zeker dat je mediums genomen hebt en geen softs?
Zijn softs dan zo slecht met warm weer? ik dacht dat ze toch wel 15 ronden (=63 KM) mee konden... blijkbaar is warm weer funest voor softs.. (eerste 5 minuten van race 37ºC)daarna 30º...
alweer wat geleerd.. top 15, here I come!
Goh ik weet natuurlijk niet met welke banden je rijdt? Jij misschien wel, ma stel dat je met Michelin rijdt (hebben standaard 3.0 wear) dan moet je niet gaan rijden met softs in 30 graden. Deze slijten immers als gekken met als gevolg een klapbandenfestijnVerwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 14:45:
Oeps... klopt volgens mijn excel sheet inderdaad softs. Ik had practice een groot gedeelte gedaan op mediums, maar met softs was ik een volle seconde sneller..
Zijn softs dan zo slecht met warm weer? ik dacht dat ze toch wel 15 ronden (=63 KM) mee konden... blijkbaar is warm weer funest voor softs.. (eerste 5 minuten van race 37ºC)daarna 30º...
Verwijderd
Bedankt voor de adviezen..en sorry voor de nub vragen..
Ik zat te twijfelen tussen een 3 stop met mediums, of een 4 stop met softs.. ik dacht/denk dat die ene extra stop ruim goed to maken was met een seconde per ronde sneller.. volgende race erg goed letten op de tire wear.. hoe krijg ik die omlaag? door te testen op tires en dan revisies te nemen? ik heb namelijk geen andere keuzes qua banden.. wanneer kan ik andere suppliers krijgen? aan het eind van een seizoen?
Ik zat te twijfelen tussen een 3 stop met mediums, of een 4 stop met softs.. ik dacht/denk dat die ene extra stop ruim goed to maken was met een seconde per ronde sneller.. volgende race erg goed letten op de tire wear.. hoe krijg ik die omlaag? door te testen op tires en dan revisies te nemen? ik heb namelijk geen andere keuzes qua banden.. wanneer kan ik andere suppliers krijgen? aan het eind van een seizoen?
Je suppliers kies je aan het begin van het seizoen en daar rij je dan ook mee tot het einde (17 races). Deze kan je verder ontwikkelen door ze te testen (engine/gb/tyres). Als je van mening bent dat ze ofwel voldoende geëvolueerd zijn ofwel upgrade noodzakelijk is dan neem je die ook (revisies).Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:08:
Hoe krijg ik die omlaag? door te testen op tires en dan revisies te nemen? ik heb namelijk geen andere keuzes qua banden.. wanneer kan ik andere suppliers krijgen? aan het eind van een seizoen?
[ Voor 18% gewijzigd door nvidia op 18-12-2008 15:23 ]
Verwijderd
Dus ik kan meerdere keren testen, en dan een keer besluiten om de revision te pakken? aangezien je er maar 3-4 hebt?nvidia schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:21:
[...]
Je suppliers kies je aan het begin van het seizoen en daar rij je dan ook mee tot het einde (17 races). Deze kan je verder ontwikkelen door ze te testen (engine/gb/tyres). Als je van mening bent dat ze ofwel voldoende geëvolueerd zijn ofwel upgrade noodzakelijk is dan neem je die ook (revisies).
Race afgelopen.. met 68 van de 73 ronden gereden, op 6 stops.. en 10e plaats! niet slecht... mijn seizoen so far:
10e plaats
OOF
10e plaats
Ik denk dat dit spel ook een kwestie is van veeeeel data verzamelen, en meerdere seizoenen lang racen voordat er vooruitgang in zit.. maar ik vind het wel leuk.. nummertjes opschrijven, rekenen en natuurlijk de race bekijken onder werk..haha..
Ik heb trouwens ook een nieuwe rijder aangeschaft.. misschien dat hij verbetering brengt.. die ik had heeft een DPR van 163.. ouch..lekker laag.. de nieuwe begint op 180 met een possible 345 (dacht ik uit mijn hoofd). 21 jaar.. voor 3 seizoenen onder mijn hoede..
Klopt inderdaad dat je meerdere keren kan testen vooraleer je revisie neemt. Natuurlijk is het belangrijk alle data te verzamelen die je hebt want die kan je ooit opnieuw gebruiken.Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2008 @ 15:51:
Dus ik kan meerdere keren testen, en dan een keer besluiten om de revision te pakken? aangezien je er maar 3-4 hebt?
Ik denk dat dit spel ook een kwestie is van veeeeel data verzamelen, en meerdere seizoenen lang racen voordat er vooruitgang in zit.. maar ik vind het wel leuk.. nummertjes opschrijven, rekenen en natuurlijk de race bekijken onder werk..haha..
Ik heb trouwens ook een nieuwe rijder aangeschaft.. misschien dat hij verbetering brengt.. die ik had heeft een DPR van 163.. ouch..lekker laag.. de nieuwe begint op 180 met een possible 345 (dacht ik uit mijn hoofd). 21 jaar.. voor 3 seizoenen onder mijn hoede..
Wat de driver betreft speelt zeker een belangrijke rol. Ik zie het zelf. Vroeger had er één van 375 en nu één van 204 en dat merk ik zeker. Zeker in de rondentijden. Dus op termijn (2-3 seizoenen) kan dit een goeie driver zijn mits je er niet te veel voor betaald en je je balans goed in het oog houdt!
Oef, slechte race. Daar gaat mijn eerste plaats van de groep..........
Heb zo te zien verkeerde banden strategie gebruikt, 2 stops met medz. Ben nu 6e geworden, volgens mij ben ik nu of 3e of 2e van de groep (kan nu niet checken omdat ik nog op kantoor zit)
Al vraag ik me echt af, schelen softs met medium banden echt zoveel. Heb wel eens wat geprobeerd met hard en medium, maar daar haal ik geen seconde verschil per rondje (met dezelfde tank, in practice en dezelfde settings)
Maar nu bv
ik had medium tyres(pirelli), drp van 95% en tank van iets van 55 liter of zo en haalde met quali een tijd van 1.36:914
teammate had softs(dunlop), drp van 98% en een tank van 72 liter en haalde 1.34: nog iets.
De drp van zijn coureur is lager dan die van mij. scheelt het dan zoveel met softs? want zoals ik zei lijkt het minder te schelen tussen medium en hard tyres.
Heb zo te zien verkeerde banden strategie gebruikt, 2 stops met medz. Ben nu 6e geworden, volgens mij ben ik nu of 3e of 2e van de groep (kan nu niet checken omdat ik nog op kantoor zit)
Al vraag ik me echt af, schelen softs met medium banden echt zoveel. Heb wel eens wat geprobeerd met hard en medium, maar daar haal ik geen seconde verschil per rondje (met dezelfde tank, in practice en dezelfde settings)
Maar nu bv
ik had medium tyres(pirelli), drp van 95% en tank van iets van 55 liter of zo en haalde met quali een tijd van 1.36:914
teammate had softs(dunlop), drp van 98% en een tank van 72 liter en haalde 1.34: nog iets.
De drp van zijn coureur is lager dan die van mij. scheelt het dan zoveel met softs? want zoals ik zei lijkt het minder te schelen tussen medium en hard tyres.

Motorvermogen...the key to succes. Of in mijn geval het gebrek er aan.. Tot nu toe 14e op de grid, maar er moeten er nog een aantal... Ik vraag me soms af waar sommigen de centen vandaan halen voor de beste suppliers en altijd te testen, en dan ook nog winst te draaien... Nou ja, we maken het beste er maar weer van..
Teamy doet het beter, staat tot nu toe 7e, als die het tempo tot het eind van het seizoen kan vol houden zit promotie er in...
Good luck to you all!!
"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1
Heb het nog nooit eerder gedaan, maar ik heb na practise de handdoek in de ring gegooit voor deze race.
Kreeg echt met geen mogelijkheid een goeie DRP (85/88 ongeveer), en ik weet ondertussen wat dat voor resultaat heeft.
30 liter in auto gegooid, kwalificatie gedaan, en klaar. Ga hier geen onderdelen aan verspillen.
Sowieso het probleem van dit seizoen, de DRP. Tis niet de 1e keer dat ik niet boven de 90% kom dit seizoen. Ben er nog niet helemaal uit hoe mijn nieuwe rijder z'n DRP verdeeld wil hebben. Setups willen ook al niet heel erg lekker.
Hopelijk gaat het komende races wel beter, met 2 punten ben ik echt nog niet veilig...
Kreeg echt met geen mogelijkheid een goeie DRP (85/88 ongeveer), en ik weet ondertussen wat dat voor resultaat heeft.
30 liter in auto gegooid, kwalificatie gedaan, en klaar. Ga hier geen onderdelen aan verspillen.
Sowieso het probleem van dit seizoen, de DRP. Tis niet de 1e keer dat ik niet boven de 90% kom dit seizoen. Ben er nog niet helemaal uit hoe mijn nieuwe rijder z'n DRP verdeeld wil hebben. Setups willen ook al niet heel erg lekker.
Hopelijk gaat het komende races wel beter, met 2 punten ben ik echt nog niet veilig...
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
na 7e te zijn gestart, toch nog 2e geworden door een andere strategie te rijden. Ik vraag me af of ik eerste had kunnen worden als ik op dezelfde strategie had gestaan. Maar ik houd nogal sterk vast aan 2 stops strategie. Al is dat soms niet helemaal slim.
Heb alleen een groot probleem met marketing, heb telkens maar 1 super lage offer. Heb nu nog maar 3 sponsors. Want ik moet wel onderhandelen met die 1e die ik krijg...
Heb alleen een groot probleem met marketing, heb telkens maar 1 super lage offer. Heb nu nog maar 3 sponsors. Want ik moet wel onderhandelen met die 1e die ik krijg...
[ Voor 25% gewijzigd door _avalanche_ op 19-12-2008 09:57 ]

Heb net de pole gepakt, met 0,001 sec.
En dat terwijl ik op een prima strategie sta, dus ik ga de hele race bidden dat die ductape m'n bakkie bij elkaar houdt en ik eens niet uitval...

Mooie pole, zeker omdat ze allemaal zo kort op mekaar zitten (7 man in 0,204) dus zeker netjes! Enige wat me wat tegenvalt is dat René op een iets minder gunstige positie staat. Kan misschien zijn doordat hij op stop minder staat maar toch... Zeker als je ziet dat hij vorige race mooi won! Wie zien wel wat de race brengt! Ik volg de race alvast met veel spanning ....Luuk_Luchtloper schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 12:28:
Heb net de pole gepakt, met 0,001 sec.![]()
En dat terwijl ik op een prima strategie sta, dus ik ga de hele race bidden dat die ductape m'n bakkie bij elkaar houdt en ik eens niet uitval...
Zelf heb ik me ook gekwalificeerd op een 5e stek. Kan misschien nog wat zakken maar veel zal het niet meer zijn. Maak niet veel uit deze race. OOF-strategie
[ Voor 14% gewijzigd door nvidia op 19-12-2008 15:39 ]
Reggie, gefeliciteerd met je mooie overwinning: je maakte het wel erg spannend aan het eind
Zo toch maar hier weer even meekijken.
Tot m'n verbazing ging het deze weer lekker, na een p5 de vorige race deze keer een p3.
Hoop op nog een paar van deze resultaten, maar ik denk dat de kans klein is.
Heb 1 van de zwakste motoren en een rijder die 21ste staat in onze groep
Tot m'n verbazing ging het deze weer lekker, na een p5 de vorige race deze keer een p3.
Idd netjes Brid, zaten de hele race vlak bij elkaarbrid schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:27:
Zo toch maar hier weer even meekijken.
Ben ook wel happy met m'n 4e stek... het is dus toch mogelijk (vlak na een upgrade
Ik moet het morgen als ik wat soberder ben maar eens bekijken, maar ik zag een groen plusje en een 1 voor mijn naam in de laatste lap, dus genoeg reden om nog een feestje na het feestje te bouwenkieknwatwort schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 18:39:
Reggie, gefeliciteerd met je mooie overwinning: je maakte het wel erg spannend aan het eind
Eerste C1 winst is binnen, al heb ik wel het gevoel dat hij 2 races eerder had kunnen komen, maargoed... Toch tevreden
Een felicitatie is op z'n plaats. De 1e échte tweaker die een C1 overwinning binnensleept! Hopelijk kan je meestrijden om de titel, of misschien doe je wel een Hamiltonnetje in de laatste raceJoss schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 02:37:
[...]
Ik moet het morgen als ik wat soberder ben maar eens bekijken, maar ik zag een groen plusje en een 1 voor mijn naam in de laatste lap, dus genoeg reden om nog een feestje na het feestje te bouwen![]()
Eerste C1 winst is binnen, al heb ik wel het gevoel dat hij 2 races eerder had kunnen komen, maargoed... Toch tevreden
Danku, danku. Ik denk dat ik mee KON strijden om de titel, maar mijn achterstand is nu wel erg groot geworden doordat de drie races voor mijn winst vol pech zaten (race 5: in leidende positie, uitkijkend naar een overwinning, geeft de motor de geest. Race 6: vanuit 4e positie, maar virtueel 2e of 3e, lost control hele wagen aan gort. Race 7: ondanks gehavende wagen toch 3e in de kwali, maar coureur maakt een fout in de 2e ronde en valt 5 plaatsen terug. De strategie was bedoel om tijdwinst te pakken in die eerste rondjes. Het bleek een goede strategie, want mijn teamgenoot die nog geen kans had gehad op een overwinning pakte overtuigend de zege. Ik kwam echter door die driver error vast te zitten achter alles en iedereen).Requiem19 schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 12:16:
[...]
Een felicitatie is op z'n plaats. De 1e échte tweaker die een C1 overwinning binnensleept! Hopelijk kan je meestrijden om de titel, of misschien doe je wel een Hamiltonnetje in de laatste race.
Maarja, genoeg geklaag... 19 punten achterstand is veel, maar 9 races is ook nog veel. Laten we iig hopen dat mijn bad luck portie van dit seizoen achter de rug is.
Verwijderd
Het gaat in C3-G2 mij voor de wind,wat eigenlijk niet de bedoeling is.
De doelstelling voor dit seizoen was om in de groep te blijven en wat te doen om de balans,wat eigenlijk beetje bij beetje lukt, personeelskosten gaan omlaag,prijs van de onderdelen gaan om laag.
Ik zit nu in tweestrijd of ik moet door gaan of dat ik de handel moet gaan afbouwen door niet meer voor de top te gaan.
Ik heb nog wel een vraag,ik weet dat het minimale gewicht van de wagen is 600 kg maar wat gebeurd er als je er onder komt en kan je ergens zien wat er gebeurd met het gewicht
De doelstelling voor dit seizoen was om in de groep te blijven en wat te doen om de balans,wat eigenlijk beetje bij beetje lukt, personeelskosten gaan omlaag,prijs van de onderdelen gaan om laag.
Ik zit nu in tweestrijd of ik moet door gaan of dat ik de handel moet gaan afbouwen door niet meer voor de top te gaan.
Ik heb nog wel een vraag,ik weet dat het minimale gewicht van de wagen is 600 kg maar wat gebeurd er als je er onder komt en kan je ergens zien wat er gebeurd met het gewicht
Gefeliciteerd met de overwinning. Net als Joss.kieknwatwort schreef op vrijdag 19 december 2008 @ 20:27:
Eindelijk weer eens geen pech, en dus maar weer eens een hattrick![]()
Heel netjes gedaan Joss! Wel had je naar mijn mening al 3 overwinningen kunnen pakken in plaats van deze eerste. Stond je nu bovenaan.
Kan geen kwaad, is goed voor volgend seizoen. Maar je wagen moet steeds min. 600 kg wegen excl. fuel! Dus als ie 590 weegt -> 600 + fuel!Verwijderd schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 13:20:
Wat je groep betreft, je wordt sowieso champ. De Amerikaan doet al 2 races niet meer mee waardoor je nu al 28 punten los staat. Dus maak je maar op voor volgend seizoen in C2!
[ Voor 28% gewijzigd door nvidia op 20-12-2008 14:12 ]
Verwijderd
vandaag weeral iets op de harde manier geleerd. Ik heb een fout idee van tactiek waardoor mijn volgende race naar de vaantjes is. Zal ook wel de laatste zijn. Wel een beetje spijtig in dit spel, er is eigenlijk geen foutmarge.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2008 00:35 ]
Uithuilen, leren van je fouten en opnieuw beginnen. Er is altijd een volgende race. Als het makkelijk was zouden we allemaal goede managers zijn.Verwijderd schreef op zondag 21 december 2008 @ 00:34:
vandaag weeral iets op de harde manier geleerd. Ik heb een fout idee van tactiek waardoor mijn volgende race naar de vaantjes is. Zal ook wel de laatste zijn. Wel een beetje spijtig in dit spel, er is eigenlijk geen foutmarge.
Hallo mede F1Time managers.
Ik heb een tooltje geschreven dat lapdata uit race reports haalt om makkelijk in excel te kunnen plakken. Online beschikbaar hier: http://f1tools.andrewsblog.org - gewoon de html van je race report copy pasten en het genereert een tabel die je makkelijk kan plakken in je spreadsheet.
Het is opensource en geschreven in ruby + sinatra.
Blogpost met aankondiging voor meer info.
Is dit handig voor jullie? Opmerkingen?
Ik heb een tooltje geschreven dat lapdata uit race reports haalt om makkelijk in excel te kunnen plakken. Online beschikbaar hier: http://f1tools.andrewsblog.org - gewoon de html van je race report copy pasten en het genereert een tabel die je makkelijk kan plakken in je spreadsheet.
Waar vind ik me html van mijn race report? Of moet ik dan supporter zijn?
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Wordt er niks lokaal opgeslagen?AndrewF schreef op zondag 21 december 2008 @ 16:40:
Hallo mede F1Time managers.
dat werkt niet echt hier..
Joss hoe hou jij je race verslag bij.
neem je screenschots of dl je de php..?
kan iemand me helpen om beter alles te loggen?
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel
hij is supporter, dus zijn race verslagen worden zowieso al opgeslagen. (mijne ook
supporter functie is wel handig
)
Wat JazzVL zegt, maar op zich gebruik ik de racereports niet zo heel erg veel. Ik check de DRP en ik leg vast wanneer ik wear had, verder kijk ik er vrij weinig meer naar om.MikeVM schreef op maandag 22 december 2008 @ 01:57:
[...]
Als je FF gebruikt: Bestand - Pagina opslaan als... en dan Webpagina,compleet kiezenMikeVM schreef op maandag 22 december 2008 @ 01:57:
[...]
In IE: pagina - opslaan als... en dan Webarchief, enkel bestand (*.mht) kiezen (of webpagina. volledig)
Op de pagina van je race report rechter klikken en "bekijk broncode" of "view page source" kiezen. De html die je dan te zien krijgt kan je gebruiken.Darkasantion schreef op zondag 21 december 2008 @ 22:04:
Waar vind ik me html van mijn race report? Of moet ik dan supporter zijn?
@Joss: Er wordt helemaal niets opgeslagen. De sourcecode kan je zelf inkijken, en je kan het ook op jouw pc draaien. Als je ruby hebt, gewoon:
gem install sinatra git clone git://github.com/andruby/f1time-tools.git ruby sinatra_app.rb
Ik gebruik het om de effecten uit het spel te kwantificeren. bvb: hoeveel trager ik gemiddeld rij met 10L extra fuel of wat het effect is van worn tyres op ronde tijden.. Met alle laptimes in excel gaat dat veel makkelijker.
Iemand enige idee wat die Delta median(s) inhoudt?
Ja, ik bereken altijd de mediaan laptime ipv het gemiddelde. (lange laptijden zoals bij pitstops worden daarbij minder doorgerekend) -> deze tijd is een goeie indicator van een 'normale' lap.
die delta mediaan kolom is het verschil van die rondetijd met de mediaan tijd. het is dus zo'n beetje een prestatiemeting ( -1s betekend dat die ronde 1sec sneller was dan 'normaal')
die delta mediaan kolom is het verschil van die rondetijd met de mediaan tijd. het is dus zo'n beetje een prestatiemeting ( -1s betekend dat die ronde 1sec sneller was dan 'normaal')
[ Voor 11% gewijzigd door AndrewF op 22-12-2008 18:27 ]
hele race 1e, en dan in de voor laatste ronde tyres exploded... en dan wordt je nog 3e. Man ik heb in dit hele seizoen nog maar 2 races gehad die volgens plan zijn verlopen.
Heeft regen invloed op Front Wing & Rear Wing instellingen? Tijdens de practice viel er 10mm regen (wet tyres), ik heb toen voor mijn voorvleugel de ideale settings gevonden. Nu doe ik de warmup met 0mm regen (soft tyres) en op de race weekend pagina staat plots voor FW en RW rode pijlen voor alle ronde delen.
Hebben jullie dit ook al meegemaakt?
Het speelt inderdaad een rol... Je zal je wings dus moeten aanpassen als er regen valt. Soms kan dit door min. te veranderen, soms zijn grote sprongen noodzakelijk om beter te rijden!AndrewF schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:15:
vandaag de race niet kunnen bekijken, maar de uitslag zorgt voor een spannende ranking.
de nr1 van de lijst was out of fuel en hierdoor 0 punten
ik stond 2e en sta nu gedeeld 2e met mij op 3. Deze race ben ik als 4e gefinished. (scheelde 3 sec met de no 2)
betekend nu dat de lijst nu
1: 51 punten
2: 50 punten
3: 50 punten (ikke)
wordt nog spannend. mijn 5 pit strategie heeft nog redelijk goed uitgepakt, banden waren tot het uiterste gegaan zonder al teveel tijdverlies en geen klapbandjes. Had verwacht dat de dunlop mensen 4 pits zouden doen met softs met 3 pits op medium zou ik zeker aan het kortste eind trekken dus de gok op 5 met softs (was wel bang dat de banden de pits niet gingen halen, maar ze haalden het op het nippertje. Waneer het 2 graden warmer was geweest dan was het echt einde oefening.)
de nr1 van de lijst was out of fuel en hierdoor 0 punten
ik stond 2e en sta nu gedeeld 2e met mij op 3. Deze race ben ik als 4e gefinished. (scheelde 3 sec met de no 2)
betekend nu dat de lijst nu
1: 51 punten
2: 50 punten
3: 50 punten (ikke)
wordt nog spannend. mijn 5 pit strategie heeft nog redelijk goed uitgepakt, banden waren tot het uiterste gegaan zonder al teveel tijdverlies en geen klapbandjes. Had verwacht dat de dunlop mensen 4 pits zouden doen met softs met 3 pits op medium zou ik zeker aan het kortste eind trekken dus de gok op 5 met softs (was wel bang dat de banden de pits niet gingen halen, maar ze haalden het op het nippertje. Waneer het 2 graden warmer was geweest dan was het echt einde oefening.)

Tja, weinig te melden, 11e op de grid, naar mijn mening met een redelijke strategie.. Tenminste, daar ga ik vanuit, heb al veel rare dingen voorbij zien komen dit seizoen, dus je weet het nooit...
Teamy staat tot nu toe op pole, en heeft zeker een foeie kans daar ook de race te beginnen....
BTW, alsog gefeli Joss
Good luck to you all!!
"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1
Ik vrees dat ik komende race compleet kansloos ben. Ik snap werkelijk niet waarom ik 2 races terug nog een race soeverein win (12+ seconden voorsprong op de nummer 2) en nu ineens kan ik totaal niet meekomen. Goed, dat kan aan de strategie liggen, maar ik doe niks geks, dus dat kan het toch haast niet zijn
Ik vermoed dat de wagen je + driver zich gewoon als een vis in het water voelde in Kyalami. Hierdoor reed je naar mijn mening zeker de sterkste race. Beste snelheid dus daar verdiende je het. Vorige race was het verschil eigenlijk ook niet groot. Enige nadeel was volgens mij je startpositie. Had je een paar plaatsen hoger mogen starten had er zeker meer in gezeten. Je zit immers ook in een groep waar alles kan gebeuren. Er zijn al immers 6 verschillende winnaars geweest dus ja zegt al genoeg. Maar zoals je er nu voorstaat lijk je kansloos. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze de gok nemen en starten op softs en zo op het wat natte wegdek willen proberen. We zien wel wat de race brengt. Ben benieuwd!Grrrrrene schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:00:
Ik vrees dat ik komende race compleet kansloos ben. Ik snap werkelijk niet waarom ik 2 races terug nog een race soeverein win (12+ seconden voorsprong op de nummer 2) en nu ineens kan ik totaal niet meekomen. Goed, dat kan aan de strategie liggen, maar ik doe niks geks, dus dat kan het toch haast niet zijn
Huidige positie (P5) is wel goed. Mede door de standaard engine/gb heb ik op Old Hockenheim niet zo'n groot gat. De leider (deed al upgrades) is ongenaakbaar. P2 worden vandaag is zeker mogelijk ALS mijn bandjes het houden.
Jupnvidia schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 10:32:
[...]
Het enige wat ik kan bedenken is dat ze de gok nemen en starten op softs en zo op het wat natte wegdek willen proberen. We zien wel wat de race brengt. Ben benieuwd!
Heb er wel weer een voorlopige pole mee gepakt
Maar heb wel voor de risicovolle en lepe strategie gekozen deze race...
Moet je wel een 5 stopper doenLuuk_Luchtloper schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:07:
Jup- Heb er wel weer een voorlopige pole mee gepakt
Maar heb wel voor de risicovolle en lepe strategie gekozen deze race...
Ben zeker ook benieuwd... maar gaan geen 5 stops worden hoornvidia schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:16:
[...]
Moet je wel een 5 stopper doenen ik vrees dat je het zo niet gaat halen... Maar ik denk dat z'n 3/4 die strategy toepast... Het zal te zien zijn hoeveel de gasen op medium/hard zullen verliezen tov de jongens op softs! Ik ben benieuwd...
Dankje André. Over die balans... dat ging dit seizoen juist goed. Als ik niet 3 races op rij pech had gehad, had ik gewoon een klein plusje. Nu sta ik wel iets van 7.5 miljoen in de 'min', maar dat had allemaal weg gestreept kunnen worden door raceinkomsten in die pech races.andrestouwe schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 07:29:
BTW, alsog gefeli JossAls ik je balans zo zie, moet het dit seizoen gebeuren...
dan ben ik heel benieuwd. De weerperiode ga je niet halen op softs, denk ik, dus dat is een extra stop en hoe ze het doen op 40C moeten we nog ff zien, dat heb ik met softs nog nooit aangedurfd. Ik denk dat het net niet gaat met 1 stop, die laatste droge periode... Maar goed, dapper is het wel. Ik sta op supersafe: 2-stopper hard/inter/hard.Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:23:
[...]
Ben zeker ook benieuwd... maar gaan geen 5 stops worden hoor
Je had mijn inziens ook voor mediums kunnen gaan (zeker dat ik nu weet welke wearratio je hebt). Als je DRP dan nog eens heel goed is zou ik voor medium strategy gegaan zijn.Grrrrrene schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:32:
dan ben ik heel benieuwd. De weerperiode ga je niet halen op softs, denk ik, dus dat is een extra stop en hoe ze het doen op 40C moeten we nog ff zien, dat heb ik met softs nog nooit aangedurfd. Ik denk dat het net niet gaat met 1 stop, die laatste droge periode... Maar goed, dapper is het wel. Ik sta op supersafe: 2-stopper hard/inter/hard.
Het kan vandaag overigens een goeie hup-holand-hup dag worden want Joss staat op P2 in Q. 3 andere Nederlanders op de pole in C2 dus het ziet er veelbelovend uit...
[ Voor 11% gewijzigd door nvidia op 23-12-2008 12:45 ]
Heb een klein beetje data van dat soort temperaturen met deze en hogere wearratio's, dus daarop gebaseerd heb ik voor deze strategie gekozen...Grrrrrene schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:32:
[...]
dan ben ik heel benieuwd. De weerperiode ga je niet halen op softs, denk ik, dus dat is een extra stop en hoe ze het doen op 40C moeten we nog ff zien, dat heb ik met softs nog nooit aangedurfd. Ik denk dat het net niet gaat met 1 stop, die laatste droge periode... Maar goed, dapper is het wel. Ik sta op supersafe: 2-stopper hard/inter/hard.
Flink risico, maar zonder het risico zal ik nooit winnen in deze groep en als het niet lukt hebt ik iig data
Je staat niet meer op de pole maar P2 is ook nog steeds netjes!Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 13:08:
Heb een klein beetje data van dat soort temperaturen met deze en hogere wearratio's, dus daarop gebaseerd heb ik voor deze strategie gekozen...
Flink risico, maar zonder het risico zal ik nooit winnen in deze groep en als het niet lukt hebt ik iig data
Thnx, maar had toch zeker liever voor die Remus Daniel gestaan...nvidia schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:51:
[...]
Je staat niet meer op de pole maar P2 is ook nog steeds netjes!
Niet zozeer vanwege de pole, maar meer omdat het een nogal agressieve blocker kan zijn... terwijl ik móet uitlopen...
* Luuk_Luchtloper gaat gewoon suicide met een redelijk hoge overtaking... do or die!
Ja know, ken hem al omdat ik steeds de top races volg (C1-C2) dus de belangrijkste spelers erin ken ik wel...Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 15:57:
Thnx, maar had toch zeker liever voor die Remus Daniel gestaan...
Niet zozeer vanwege de pole, maar meer omdat het een nogal agressieve blocker kan zijn... terwijl ik móet uitlopen...
[ Voor 10% gewijzigd door nvidia op 23-12-2008 15:59 ]
Weer eens een race in de puntjes. Een race die eigenlijk in de laatste 8 rondjes is beslist vanwege de regen. Hierdoor uiteindelijk in de laatste paar ronden nog een paar mensen ingehaald en P4 gepakt. Toch wel verrassend met mijn Michelin bandjes.
Nog steeds kans op promotie naar C1, maar vind het niet erg om nog een seizoentje te wachten. Dit past eigenlijk nog niet in mijn plannen.
Nog steeds kans op promotie naar C1, maar vind het niet erg om nog een seizoentje te wachten. Dit past eigenlijk nog niet in mijn plannen.
Lekker, kon mijn DRP maar niet boven de 75% krijgen op Monza, nouja, gewoon weer hoog qualificeren voor het geld en erna de race uitirijden
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
hmmm iemand nog tips met de laatste loodjes van de punten verdeling?
ik heb meestal wel iets tussen 90 en 96%, maar kom maar niet boven die 96 uit. Heb tot nu toe 1 keer 98% gehad en dat was mijn 2e race, dat kwam meer doordat ik de eerste met een verdeling van 0% reed en vervolgens weinig punten over had om te verdelen.
nu zit ik beetje in de middenmoot 180+ , maar krijg het dus niet boven de 96%
ik heb meestal wel iets tussen 90 en 96%, maar kom maar niet boven die 96 uit. Heb tot nu toe 1 keer 98% gehad en dat was mijn 2e race, dat kwam meer doordat ik de eerste met een verdeling van 0% reed en vervolgens weinig punten over had om te verdelen.
nu zit ik beetje in de middenmoot 180+ , maar krijg het dus niet boven de 96%
Tsja, die laatste loodjes...jazzVL schreef op woensdag 24 december 2008 @ 10:53:
hmmm iemand nog tips met de laatste loodjes van de punten verdeling?
Ik had bij mijn eerste practice ronde meteen 99%, 15 ronden geprobeerd de 100% te vinden, maar dat is niet gelukt...
Vorige race weer een hattrick gescoord

i'm utterly bored....
Je bent er ook vroeg bij voor Kerstdag hoor André, gunnen je koeien je geen rust op kerstdag misschien? ;
Dus hier komen mijn wensen: Iedereen een zalige kerst, jammer genoeg ZONDER sneeuw
[ Voor 21% gewijzigd door nvidia op 25-12-2008 10:24 ]
Fijne dagen, coureurs.
Hmmm... kerstboom livery...
Hmmm... kerstboom livery...
hehe net na mijn post had ik nog steeds een drp verdeling van 9^%, maar de de quali heeft ie net en spurtje gemaakt naar 97%:Pkieknwatwort schreef op woensdag 24 december 2008 @ 13:24:
[...]
Tsja, die laatste loodjes...
Ik had bij mijn eerste practice ronde meteen 99%, 15 ronden geprobeerd de 100% te vinden, maar dat is niet gelukt...
Vorige race weer een hattrick gescoord
Vroeg? toen had ik er al anderhalf uur op zitten...nvidia schreef op donderdag 25 december 2008 @ 10:22:
[...]
Je bent er ook vroeg bij voor Kerstdag hoor André, gunnen je koeien je geen rust op kerstdag misschien? ;
Dus hier komen mijn wensen: Iedereen een zalige kerst, jammer genoeg ZONDER sneeuw!!!
lang leve de
Goh kzou het er niet voor over hebben, half bezopen de koeien melkenandrestouwe schreef op donderdag 25 december 2008 @ 17:35:
Vroeg? toen had ik er al anderhalf uur op zitten...lang leve de
![]()
![]()
[ Voor 4% gewijzigd door nvidia op 25-12-2008 19:16 ]
[oude bok mode]nvidia schreef op donderdag 25 december 2008 @ 19:16:
[...]
Goh kzou het er niet voor over hebben, half bezopen de koeien melken. Kater is net over
Ach, jij bent nog jong. Later, als je genoeg pap hebt gegeten, zul je ook vroeg op moeten staan.
[/oude bok mode]
Die jeugd van tegewoordig...Vroegâh heb ik op zondagmorgen wel eens gemolken zonder een kussen aan te raken na het stappen. Rond 6 uur thuis, direct naar denvidia schreef op donderdag 25 december 2008 @ 19:16:
[...]
Goh kzou het er niet voor over hebben, half bezopen de koeien melken. Kater is net over
Heb zelfs nog wel eens een afzakkertje tijdens of na het melken genuttigd...
Ahh, those were the days....
Verwijderd
Weet je wel zeker dat je toen deandrestouwe schreef op donderdag 25 december 2008 @ 21:39:
[...]
Die jeugd van tegewoordig...Vroegâh heb ik op zondagmorgen wel eens gemolken zonder een kussen aan te raken na het stappen. Rond 6 uur thuis, direct naar de![]()
![]()
en melken maar...
Heb zelfs nog wel eens een afzakkertje tijdens of na het melken genuttigd...Daar kun je heerlijk de rest van de dag op slapen....
Ahh, those were the days....
Jazeker, als je dubbel ziet door drank, moet het totaal niet minder zijn dan zonder drank op.....Verwijderd schreef op donderdag 25 december 2008 @ 21:46:
[...]
Weet je wel zeker dat je toen dekoeien
aan het melken was
denk daar maar eens over na...
Helaas niet beschikbaar.....
edit:

zo, rustig hier....
Tot nu toe 12e hier, maar met zeker een aantal personen op een stop meer voor me... Misschien dat het eens een goeie race kan worden, aangezien er ook wel eens wat minder kunnen rijden deze race i.v.m. "the hollidays"
Teamy staat zoals gewoonlijk ruim voor me, 8e tot nu toe.....
Good luck to you all!!
[ Voor 47% gewijzigd door andrestouwe op 26-12-2008 07:24 ]
Goeiendag, is alles en iedereen nog slecht van eerste kerstdag ofzo? Nvidia zal nog wel liggen te meuren in bed op dit moment..
Zo zie je maar, boeren zorgen dat de wereld doorgaat als iedereen het laat afweten...
Good luck to you all!!
Zo zie je maar, boeren zorgen dat de wereld doorgaat als iedereen het laat afweten...
Good luck to you all!!
Nee hoor, was al om 8u wakker, maar ben opgestaan met buikgriep + braken. Voor de duidelijkheid, op Kerstdag NIET gedronkenandrestouwe schreef op vrijdag 26 december 2008 @ 15:58:
Goeiendag, is alles en iedereen nog slecht van eerste kerstdag ofzo? Nvidia zal nog wel liggen te meuren in bed op dit moment..Zo zie je maar, boeren zorgen dat de wereld doorgaat als iedereen het laat afweten...
Vandaag rij ik op Mexico City. Winst zal er naar vermoeden niet inzitten. Sta op een 3-stopper en zal vermoedelijk op P4 starten. Het zou al mooi zijn moest ik op die positie eindigen. Het is immers een race om punten te nemen en dichter te komen naar P4.
[ Voor 30% gewijzigd door nvidia op 26-12-2008 16:09 ]
dankzij 4 uitvallers en 4 mensen in de problemen ben ik eindelijk dit jaar weer als 3de geëindigd.
promotie zit er weer in dit jaar. ondanks dat ik met de slechtste coureur rondrijdt.
ik heb een kovalainen in mijn auto zitten denk ik, supersnel tijdens qualy, maar traag tijdens de race, maar het is wel een precieze rijder, hij heeft nog geen fouten gemaakt dit seizoen..
promotie zit er weer in dit jaar. ondanks dat ik met de slechtste coureur rondrijdt.
ik heb een kovalainen in mijn auto zitten denk ik, supersnel tijdens qualy, maar traag tijdens de race, maar het is wel een precieze rijder, hij heeft nog geen fouten gemaakt dit seizoen..
3e GB probleem dit seizoen.
Het heeft me inmiddels al aardig wat punten gekost. Ook zonde van de drp, want die was weer 99%. Promotie wordt nu lastig en het lijkt er op dat ik me mag voorbereiden op nog een seizoentje C2. Dat geeft in principe niks, want promoveren behoorde niet tot mijn doelstellingen. Dit betekent echter wel dat het volgend seizoen één van mijn doelstellingen wordt. 
Goede test tracks om me voor te bereiden op volgend seizoen, zag ik.
Goede test tracks om me voor te bereiden op volgend seizoen, zag ik.
Heb gister per ongeluk iets heel erg goed gedaan.
Tot gister 1 keer 7e, en 1 keer 8e geworden. Gister ineens een mooie 2e plek weten te pakken
Rest van het seizoen zijn de tests dus gecancelled, tis nu een kwestie van klaarmaken voor S35.
Hopelijk pakt teamie nog wel wat punten, die reed gister redelijk dicht achter me, tot ie gearbox problems kreeg
Tot gister 1 keer 7e, en 1 keer 8e geworden. Gister ineens een mooie 2e plek weten te pakken
Rest van het seizoen zijn de tests dus gecancelled, tis nu een kwestie van klaarmaken voor S35.
Hopelijk pakt teamie nog wel wat punten, die reed gister redelijk dicht achter me, tot ie gearbox problems kreeg
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik zat naar de herhaling van de race van gisteren te kijken: beetje teleurstellend derde geworden...
Wat blijkt; ik had de revs op 90% laten staan
Zou alcohol dan toch je concentratie aantasten?
Wat blijkt; ik had de revs op 90% laten staan

Zou alcohol dan toch je concentratie aantasten?
maw je zal in zowel de private leagues kunnen racen als in de normale league..
is er nog meer duidelijkheid gekomen over wanneer dit er werkelijk komt. dan zouden er een hele hoop meer mensen naar F1time komen..
____
een vriend van me, wilt wel meedoen aan F1Time, maar hij wil in dezelfde groep starten als mij, kan dit?
[ Voor 17% gewijzigd door MikeVM op 29-12-2008 13:21 ]
Ik vermoed dat dit niet zal lukken. Je kan het altijd eens vragen aan John!MikeVM schreef op maandag 29 december 2008 @ 13:14:
een vriend van me, wilt wel meedoen aan F1Time, maar hij wil in dezelfde groep starten als mij, kan dit?
Nee, kan absoluut niet. Tegen die tijd dat private leagues ingevoegd worden, kan het wel, maar dat kan nog wel 3-5 seizoenen duren.nvidia schreef op maandag 29 december 2008 @ 14:18:
[...]
Ik vermoed dat dit niet zal lukken. Je kan het altijd eens vragen aan John!
Zo, dat was de 2e winst van het seizoen en promotie is ineens toch een mogelijkheid geworden. Ik heb vorige race ook met redelijke marge gewonnen, dus dat ziet er goed uit. Met nog een engine upgrade achter de hand (die gebruik ik pas als dat nodig wordt) en een auto die ver onder de 600kg is gekomen dit seizoen (begon op 620+kg ofzo) ziet het er erg goed uit.
Met dank aan moiGrrrrrene schreef op maandag 29 december 2008 @ 15:36:
Zo, dat was de 2e winst van het seizoen en promotie is ineens toch een mogelijkheid geworden. Ik heb vorige race ook met redelijke marge gewonnen, dus dat ziet er goed uit. Met nog een engine upgrade achter de hand (die gebruik ik pas als dat nodig wordt) en een auto die ver onder de 600kg is gekomen dit seizoen (begon op 620+kg ofzo) ziet het er erg goed uit.
Verwijderd
Wat heeft het voor nut om je wagen ver onder de 600 kg te zettenGrrrrrene schreef op maandag 29 december 2008 @ 15:36:
hmmm race gaat niet super lekker, welliswaar als derde gekwalificeerd. Maar bungel beetje rond de 5......... (met 1 iemand uitgevallen anders was het 6)
Ik had minder fuel dan de rest waarschijnlijk, maar maybe verkeerde banden of zo (16 mm en ik heb wets gekozen)Maarja zowieso presteren mijn pirellis volgens mij slechter dan dunlop in de regen.
iig doen er maar 10 mensen mee waarvan 1 uitgevallen dus iedereen krijgt punten............
mocht ik 3e kunnen worden dan kom ik maybe weer eerste te staan op de lijst
Maar iig gaat het de laatste paar races niet echt goed...
OMG
GB failure en dat net na de 2e pitstop. Nu wordt ik 7e (omdat er zoveel mensen zijn uitgevallen) Maar dat is nog neit het meest zure. Nu weet ik nog steeds niet welke banden het beste zijn voor 10 mm weer......
Had met deze stop van wets naar intermediate banden gewisseld, het was dus zowieso een gok of het met 10 mm goed zou gaan. Maarja dat kan ik nu dus niet zien........ als ik dat iig kon zien dan had ik tenminste nog iets uit de race kunnen halen.
Ik had minder fuel dan de rest waarschijnlijk, maar maybe verkeerde banden of zo (16 mm en ik heb wets gekozen)Maarja zowieso presteren mijn pirellis volgens mij slechter dan dunlop in de regen.
iig doen er maar 10 mensen mee waarvan 1 uitgevallen dus iedereen krijgt punten............
mocht ik 3e kunnen worden dan kom ik maybe weer eerste te staan op de lijst
Maar iig gaat het de laatste paar races niet echt goed...
OMG

Had met deze stop van wets naar intermediate banden gewisseld, het was dus zowieso een gok of het met 10 mm goed zou gaan. Maarja dat kan ik nu dus niet zien........ als ik dat iig kon zien dan had ik tenminste nog iets uit de race kunnen halen.
[ Voor 29% gewijzigd door jazzVL op 29-12-2008 17:22 ]
Gewicht speelt immers een rol (verhouding kg/pk!). Hoe langer deze verhouding hoe beter... Lichtere wagen acc. immers sneller waardoor ronde sneller zal zijn.Verwijderd schreef op maandag 29 december 2008 @ 16:17:
Wat heeft het voor nut om je wagen ver onder de 600 kg te zetten
Nee, Daffie heeft wel een puntnvidia schreef op maandag 29 december 2008 @ 17:49:
[...]
Gewicht speelt immers een rol (verhouding kg/pk!). Hoe langer deze verhouding hoe beter... Lichtere wagen acc. immers sneller waardoor ronde sneller zal zijn.
Dit topic is gesloten.