KraveN schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 08:30:
Na een tijdje heel blij te zijn geweest met mijn ret pally zit ik nu toch weer in een dipje. De nerf was waarschijnlijk wel terecht, maar ik baal zo van dat mana gebeuren. Tuurlijk mana is geen rage of energy, maar voor grinden is het toch wel fijn dat je kan doorgaan zonder dat je manapool op gaat. Heb er zo'n hekele aan als je na een paar mobs alweer moet gaan drinken. Een ander nadeel vond ik in raid dat je altijd moet wachten op je cooldown. Tenminste die dingen ram je er in een paar seconde doorheen en dan mag je weer een paar seconde lekker wachten totdat de cooldown voorbij is, autoattack ftw. Afhankelijk van de target, tegen undead/demons heb je wat meer opties. Zijn er classes waarbij je continue bezig bent ? En dan doel ik dus niet op het spammen van een button ? Heb voorlopig alle hoop gevestigd op een DK, maar ik weet dus niet hoe die in raids performen.
Wat verwacht je? Grinden zonder downtime? Alleen een affl lock zou dat misschien kunnen, maar die hebben heeel weinig burst. Een class met mana en health zal downtime hebben. Mage moet drinken, rogue zal eens moeten bandagen net zoals een warrior, druid kan zich volhealen. Uiteindelijk ben je altijd iets tijd kwijt. Daar kun je negatief over zijn, maar je kunt ook realiseren dat het anders wel een beetje ongelijk zou zijn met andere classes.
Cooldowns managen (of wachten hoe je het noemt) is onderdeel van het spel. Ik moet elke frostbolt wel 2 seconden wachten totdat ik de volgende kan casten op m'n mage. Omg! Ook hier, wat verwacht je nou?
Classes waar je misschien op meerdere knoppen moet klikken en dingen in de gaten moet houden, is een shadowpriest, een affliction/demo lock of een prot warrior om te tanken. (sorry als ik wat mis, spreek uit ervaringen)
DK heeft ook cooldowns, zal ook wat downtime hebben. Het heeft 6 runes (2 blood, 2 frost, 2 unholy), met een 1,5sec global cooldown. De runes hebben 10sec nodig om opnieuw op te bouwen. 6 x 1,5 = 9 seconden. En aangezien abilities runepower opbouwen, kan je tussendoor een andere ability gebruiken die runepower vereist i.p.v. een rune. Afgezien van abilities die 2 runes kosten, heb je altijd wel wat te doen. (denk ik, heb zelf nog niet getest, zit niet in beta... dit is puur theory van mijn zijde)
Damian schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 10:20:
...
Magoed, nu toch wel redelijk actief met mijn mage aan het spelen. Ik kan het echter nog steeds niet eens worden met mezelf welke kant ik er mee moet op gaan, dus arcane, fire of frost. Ik speel voornamenlijk PVE, kan later altijd nog respeccen naar PvP. Ik wil dus lekker kunnen levelen. Maar wat is nu de ideale build voor een mage. Ik zit nu op level 15, maar ik neig toch steeds naar fire, terwijl ik hoor dat frost beter schijnt te zijn voor PvE. Ik vind oom momenten zwaar irri, dus hij moet wel een beetje mana proof zijn.
Wat zijn de tips van de mages hier?
Simpelweg door het feit dat je niet van oom momenten houdt, moet je al Frost gaan. Zie hier:
"Fireball mana cost has been lowered from 21% of base mana to 19% of base mana for higher ranks. From 25% of base mana to 23% of base mana for lower ranks."
&
"Frostbolt mana cost has been lowered from 15% of base mana to 13% of base mana for higher ranks. From 18% of base mana to 16% of base mana for lower ranks."
Dit is, als ik het goed heb, voor build 3.0.3 die waarschijnlijk volgende week uitkomt. Je ziet dus minder manacost voor frostbolts. Arcane is erger dan Fire btw.
Daarbij heb je meer control, hele goede aoe en later een 'pet' die je kan helpen.
Have fun!