Van WoWWiki:
# At least 490 defense, which is the minimum requirement to be uncrittable;
# At least 102.4% total avoidance/blocking with Holy Shield, which is the minimum required to be uncrushable;
Sinds patch 3.0.2 kunnen bosses niet mee crushen, maar uit overweging van leveling, meedoen met de betere tanks en 'healer friendly' is uncrushable toch eigenlijk wel pre.
zie
http://alakir-eu.warcrafter.net/Bloodystrike voor gearoverzicht van mijn pala en voor een totaaloverzicht qua epics in volgorde van 'MT Progression List'(ook al heb je er zo vlak voor WotLK waarschijnlijk niet zo veel aan):
http://www.failsafedesign...adin/viewtopic.php?t=8221. Ook staat op
WoWWiki halverwege de pagina een start voor als de pala nog 'helemaal geen tanking gear heeft'; een soortement van pre-raid gear lijst.
Allereerst is het handig om je prot pala
dit lezen. 't is veel leesvoer, maar 't gros staat hier wel beschreven. ook info over 3.0.2 and beyond zit erin, dus je bent direct up-to-date qua tanking. Zelf ben ik een beetje van de regel uitgegaan:
- wordt uncrittable. req voor heroics
- wordt uncrushable (voor de 'low-tier'-raids)
- stack stamina + wat avoidance, terwijl je uncrushable blijft
laat je pala tank de volgende macro maken:
code:
1
2
| /script DEFAULT_CHAT_FRAME:AddMessage("Need 102.4 combined avoidance. Currently at:",0.8,0.8,1)
/script DEFAULT_CHAT_FRAME:AddMessage(GetDodgeChance()+GetBlockChance()+GetParryChance()+5+(GetCombatRating(CR_DEFENSE_SKILL)*150/355)*0.04,1,0.5,0) |
dat is het uncrushable percentage. als je eerst de 102.4% haalt (als je holy shield activeert uiteraard, dan deze macro draaien), dan ben je al een heel eind. Probeer daarna rond de 106% te zitten en stack daarna stamina. Meer dan 110% avoidance (raid buffed) heeft weinig zin, omdat de moeite die je dan moet doen tov stamina stacken is te groot en te weinig zeggend voor bosses e.d.
Hopelijk heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd
Met betrekking tot mijn eigen weekend,
rustig weekendje, oftewel de tekenen dat wotlk eraan komt zijn overduidelijk aanwezig. Weinig mensen willen meer raiden. Ik heb zelf wat pvp gedaan + beetje ronddolen in azeroth.
Nog
9 dagen, 14 uur en 53 minuten
[
Voor 39% gewijzigd door
Strikeman225 op 03-11-2008 09:42
. Reden: ff wat uitgebreidere prot pala info ]