Roberttt schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:40:
[...]
Zie je deerschillen niet? In Swtor kan je het verhaal op meerdere manieren op spelen. Bij WoW lees je een verhaaltje, doe je wat je wordt opgedragen en ga je weer door. In Swtor wordt je voor een dilemma gezet en mag je bedenken hoe je dit gaat doen. Het maakt ook voor latere quests daadwerkelijk uit wat je hebt gedaan! Als je iedereen maar vermoord om je doelen te bereiken kan ik zomaar voorstellen dat je veel meer vijanden zult hebben en dus bepaalde quests misloopt of juist weer krijgt. Wat dat betreft is/wordt Swtor uniek.
Dit systeem zorgt er als goed is voor dat je veel meer bezig bent met het verhaal en je character. En zal het zomaar skippen van conversaties of het niet volgen ervan gevolgen hebben voor je character.
Enneh 4 stem acteurs??:
IMDB: Star Wars: The Old Republic (2011) (VG) - Full cast and crew
Ik denk dat je met het verthaal gedeelte je fanatasie wat teveel op de vrije loop laat. So heel spectaculair is het niet, en sowiezo niet genoeg. Dat ENORM veel invloed zal echt meevallen, hoeveel MMORPG"\s heb je tot nu toe gespeeld? Als je een beetje ervaring erin hebt, dan moet je alles waar staat je hebt een enorme impact op de wereld of blabla heeft heel veel invloed op je karakter, het valt altijd tegen is minimaal en je krijgt hoogsten een paar quests wel of niet, das alles. Waar ik dacht dat ze in het begin met TOR het begrepen te hadden door uit WoW's vaarwater te blijven, hebben ze er WEER GVD een halfbakken kloon van gemaakt. Zo vermoeiend. Dit spel gaat ook dood bloeden. De WoW formule is die nog steeds van de eerste generatie MMORPG's(everquest, asheron's call, ultima online), ik zit ondertussen te wachten op de 2de generatie MMORPG's maar die komen niet. BLizzard dan maar met Titan?
Oh en het maakt voor latere quests daadwerkelijk uit wat je hebt gedaan!
Nou goh dan krijg je 1 of 2 quests meer of minder joepie. Eigelijk worden dus als je een klasse bent een hele hoop quests je ontzegt, das ook saai. Ik doe liever alle quests! Maar dat mag dus niet daarvoor moet je het meerdere keren door spelen(dit is zeker ook een pluspunt?), het is maar hoe je het bekijkt. En over uitkomst beinvloeden, mischien stel jij je er heel veel bij voor maar ervaring heeft geleerd dat dit minimale impact gaat hebben. Ohja je loopt mischien een enkele questline mis, maar op het geheel genomen maakt dat echt niet uit. Ik vind het zo verschrikkelijk jammer, ToR had zoveel meer kunnen zijn achja als je niks beters dan dit kan bedenken verdien je het ook niet.
En nogmaals je mag er zoveel inzien in die PR praat als je zelf wilt met alles wat uniek gaat zijn, en nieuw, en de enige MMORPG die dit heeft. Ik denk niet dat je er ingame veel van merkt, dat het genoeg wordt om een user base vast te houden op basis van de game(star wars zal je sowiezo wel een userbase hebben hoe slecht je product ook is). Alles maar dan ook alles wat ik van deze titel zie is oude wijn in nieuwe zakken. En aangezien WoW er al 7(??) jaar is, die kan je niet toppen. EN toch maar blijven proberen stelletje zwakbegaafde oncreativelingen daar(god dragon 2 was ook al een slap aftreksel)
Oh en bioware kennende komt er vast een moraal systeem met de typische uitgebreidde bioware keuzes!
Of je bent heiliger dan moeder teressa of je eet baby's voor lunch en ontbijt! Ik vind altijd zo sterk in die bioware games dat ze die morele dillema's zo goed genuanceerd hebben(NOT -> mass effect iemand? LOL).
DarthDavy schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 09:51:
Als Bioware zijn job goed doet met wat zij de story-driven MMORPG noemen zou het eigenlijk zo moeten zijn dat wij in SW:TOR niet naar een karakter kijken als een level 1 tot max-level, maar eerder als een karakter dat een verhaal doorloopt net zoals in een single player game (RPG).
Dat betekent niet dat levels de hoofdreden zijn om te spelen, maar het verhaal. Kijk maar naar Mass Effect en Dragon Age: er zijn veel spelers die niet weten welk level zijn op het einde van het spel. Dit is ook één van de unique selling points van SW:TOR.
De vraag dus naar end-game content na max-level is dus een verkeerde vraag. De vraag zal dus eerder zijn: hoe lang doe je erover om met een karakter door alle verhaal content heen te spelen? Zal het voldoende waard zijn om verhaalcontent verschillende keren met 1 karakter te spelen?
Ik ben ook wel benieuwd hoe deze manier zal werken in een MMORPG. MMORPG's werken voornamelijk op een repetitief karakter: dit zal in SW:TOR niet anders zijn. De hoeveelheid content moet imo wel niet na max-level bekeken worden, maar eerder vanaf level 1 tot op het einde van het verhaal (onafhankelijk of je zelfs max-level bent op dit ogenblik).
GOed idee, geen levels! Net zoals dat ze GEEN classes zouden hebben. En nu hebben ze classes, en levels!................Ik denk dat tegen de tijd dat de game uitkomt ze echt alle unieke features eruit hebben gesloopt!
[
Voor 28% gewijzigd door
Postius op 05-05-2011 13:13
]