Het grote nadeel van voice acting is wel dat het vervelend kan zijn als je het vaker doet. Ik zag filmpjes van een party die een flashpoint (= instance?) deed en ook dat startte met een voice-acted scene en een hele verplaatsing cut-scene naar een andere planeet. Lijkt me vervelend als je dat elke keer krijgt als je hem doet eigenlijk.jrd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:33:
Het 'fully voice acted' idee spreekt me wel heel erg aan namelijk, ik denk dat het hierdoor VELE malen makkelijker wordt om mee te worden genomen in het verhaal en een soort band te creeeren met je character en alles daar om heen. Alleen daarom denk ik al dat dit spel zich in ieder geval iets beter zal afdoen dan alle andere MMO's die er in de laatste periodes zijn uitgekomen
Daarmeee steekt het momenteel af van de rest van de markt, maar VO's doen ook steeds vaker hun intreden in andere MMO's en het is wat dat betreft dus ook niet iets waarmee het bepaald lang uniek zal blijven. Hoewel het natuurlijk wel een stuk beter helpt om in het verhaal opgenomen te worden.jrd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:33:
Het 'fully voice acted' idee spreekt me wel heel erg aan namelijk, ik denk dat het hierdoor VELE malen makkelijker wordt om mee te worden genomen in het verhaal en een soort band te creeeren met je character en alles daar om heen. Alleen daarom denk ik al dat dit spel zich in ieder geval iets beter zal afdoen dan alle andere MMO's die er in de laatste periodes zijn uitgekomen
VO moet als je het mij vraagt echter niet overrated worden. Het is leuk, en wat questen is leuk, maar in the end is dat vaak niet iets wat mensen blijft trekken in een MMO. Wat TOR verder te bieden heeft om er echt bovenuit te steken zijn ze zelf nog wat schimmig over, er lijken wel wat leuke features in te zitten maar ze hebben een hele hoge lat door de community opgelegd gekregen. Zal interessant zijn om te zien of ze de verwachtingen van velen een beetje waar kunnen maken. Zo lijken de meningen van testers welk zich erover uitgelaten hebben vrij verdeeld te zijn op het moment.
Dat en het gegeven dat filmpjes niet kunnen worden doorgespoeld tenzij iedereen in de party deze skipt, kan nog wel voor irritaties gaan zorgen. Ben benieuwd hoe dit straks in de praktijk wordt beleefd. Persoonlijk denk ik niet dat ik er heel erg mee zal zitten, tenzij ik echt op dat moment flink haast heb. Maar dan moet je ook gewoon niet deze game gaan spelen. Dan kun je beter een potje FIFA oid gaan doen.Danfoss schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:39:
[...]
Het grote nadeel van voice acting is wel dat het vervelend kan zijn als je het vaker doet. Ik zag filmpjes van een party die een flashpoint (= instance?) deed en ook dat startte met een voice-acted scene en een hele verplaatsing cut-scene naar een andere planeet. Lijkt me vervelend als je dat elke keer krijgt als je hem doet eigenlijk.
Ben een enorme Star Wars én BioWare fan. Ook al zal deze game niet de hype kunnen waarmaken, ik weet gewoon dat ik er veel plezier aan ga beleven. Ik lees ook de achtergrondverhalen (Fatal Alliance, Deceived en straks natuurlijk Revan) en ben op dit moment weer bezig met het spelen van KOTOR 1 en 2. Toen SW:TOR aangekondigd werd, 'wist' ik al dat ik van dit spel de meest complete uitgave moest hebben. Dat vinden sommigen van jullie misschien dom en naïef en dat kan ik best begrijpen. Ik vind het niet erg om 150 euro (inclusief verzendkosten en belasting zit je alsnog op zo'n 147 euro ja) uit te geven voor een CE van deze game, daar het feit dat ik de CE dan 'heb' al voor veel telt. Ik zie dat mensen het vaak hebben over de waarde van de CE en dat hij best duur zou zijn, maar als dit de dingen zijn waar je als fan je geld aan uitgeeft, dan hoeft daar ook niks mis mee te zijn lijkt me. Met mij zijn er nog zoveel anderen. Ik bedoel maar te zeggen; als de CE 200 euro had gekocht, had ik hem ook nog gekocht (oké eerlijk; als hij 250 of meer had gekost, had ik wel even achter m'n oren gekrabbeld
offtopic:
Ik hou dan weer niet zoveel van uitgaan in discotheken en grote feestjes, waardoor ik misschien wat meer geld overhoud in de maand dan de gemiddelde student. Ieder zijn ding.
Ik hou dan weer niet zoveel van uitgaan in discotheken en grote feestjes, waardoor ik misschien wat meer geld overhoud in de maand dan de gemiddelde student. Ieder zijn ding.
[ Voor 11% gewijzigd door WickedWizard op 27-07-2011 15:51 ]
Maar jij bent dan ook echt een fan, maar ik zie ook genoeg mensen die CE kopen alleen maar omdat er die CE shop inzit.CaptainCharisma schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:49:
[...]
Dat en het gegeven dat filmpjes niet kunnen worden doorgespoeld tenzij iedereen in de party deze skipt, kan nog wel voor irritaties gaan zorgen. Ben benieuwd hoe dit straks in de praktijk wordt beleefd. Persoonlijk denk ik niet dat ik er heel erg mee zal zitten, tenzij ik echt op dat moment flink haast heb. Maar dan moet je ook gewoon niet deze game gaan spelen. Dan kun je beter een potje FIFA oid gaan doen.
Ben een enorme Star Wars én BioWare fan. Ook al zal deze game niet de hype kunnen waarmaken, ik weet gewoon dat ik er veel plezier aan ga beleven. Ik lees ook de achtergrondverhalen (Fatal Alliance, Deceived en straks natuurlijk Revan) en ben op dit moment weer bezig met het spelen van KOTOR 1 en 2. Toen SW:TOR aangekondigd werd, 'wist' ik al dat ik van dit spel de meest complete uitgave moest hebben. Dat vinden sommigen van jullie misschien dom en naïef en dat kan ik best begrijpen. Ik vind het niet erg om 150 euro (inclusief verzendkosten en belasting zit je alsnog op zo'n 147 euro ja) uit te geven voor een CE van deze game, daar het feit dat ik de CE dan 'heb' al voor veel telt. Ik zie dat mensen het vaak hebben over de waarde van de CE en dat hij best duur zou zijn, maar als dit de dingen zijn waar je als fan je geld aan uitgeeft, dan hoeft daar ook niks mis mee te zijn lijkt me. Met mij zijn er nog zoveel anderen. Ik bedoel maar te zeggen; als de CE 200 euro had gekocht, had ik hem ook nog gekocht (oké eerlijk; als hij 250 of meer had gekost, had ik wel even achter m'n oren gekrabbeld).
offtopic:
Mocht de game falen dan kan je altijd nog de CE netjes in de kast zetten naast de rest van je star wars collectie
[ Voor 4% gewijzigd door Verderf op 27-07-2011 15:57 ]
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Ik denk dat VO's meer waarde hebben dan dat je in eerste instantie denkt. Ik maak nu misschien even een domme vergelijking die in veel te veel MMO topics wordt aangehaald. Maar als je kijkt naar bv WoW. Ik heb echt niks meegekregen van dat verhaal, gewoon puur omdat ik echt geen zin heb om al die stomme quests te lezen, ik moet er veel te veel moeite voor doen om volledig opgeslokt te worden door het verhaal. Wat heeft dit tot gevolg? Ik voel me niet verbonden met de game, het is een stom groen poppetje dat over m'n scherm springt wat me pijn en moeite heeft gekost om te krijgen daar waar het is (want het wordt gewoon een grind doordat je alleen maar als een stomme pion dingen doet om xp te krijgen zo snel mogelijk). Als WoW volledig voice acted was, dan denk ik dat ik een heel andere ervaring had gehad qua spel.psychodude schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:43:
[...]
Daarmeee steekt het momenteel af van de rest van de markt, maar VO's doen ook steeds vaker hun intreden in andere MMO's en het is wat dat betreft dus ook niet iets waarmee het bepaald lang uniek zal blijven. Hoewel het natuurlijk wel een stuk beter helpt om in het verhaal opgenomen te worden.
VO moet als je het mij vraagt echter niet overrated worden. Het is leuk, en wat questen is leuk, maar in the end is dat vaak niet iets wat mensen blijft trekken in een MMO. Wat TOR verder te bieden heeft om er echt bovenuit te steken zijn ze zelf nog wat schimmig over, er lijken wel wat leuke features in te zitten maar ze hebben een hele hoge lat door de community opgelegd gekregen. Zal interessant zijn om te zien of ze de verwachtingen van velen een beetje waar kunnen maken. Zo lijken de meningen van testers welk zich erover uitgelaten hebben vrij verdeeld te zijn op het moment.
Wat TOR verder te bieden heeft daar maak ik me ook wel een beetje zorgen om. Zoals ik er nu tegen aan kijk is dat vooral de eerste keer het hele verhaal doorlopen een hele leuke ervaring zal worden en ik ben bang dat het daarna 'just-another-mmo' wordt. Niks bijzonders dus, behalve dan dat het Star Wars is
Daar ben ik ook bang voor, daarom heb ik ook de CE uiteindelijk gecancled, Het is ook maar de vraag hoelang ik het zelf volhoud om deze MMO te spelen.
[ Voor 68% gewijzigd door Verderf op 27-07-2011 15:59 ]
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Aan de andere kant, als het het verhaal 1x als republic en 1x als Sith hebt uitgespeeld ben je wel 200 uur verder volgens Bioware.jrd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:57:
[...]
Ik denk dat VO's meer waarde hebben dan dat je in eerste instantie denkt. Ik maak nu misschien even een domme vergelijking die in veel te veel MMO topics wordt aangehaald. Maar als je kijkt naar bv WoW. Ik heb echt niks meegekregen van dat verhaal, gewoon puur omdat ik echt geen zin heb om al die stomme quests te lezen, ik moet er veel te veel moeite voor doen om volledig opgeslokt te worden door het verhaal. Wat heeft dit tot gevolg? Ik voel me niet verbonden met de game, het is een stom groen poppetje dat over m'n scherm springt wat me pijn en moeite heeft gekost om te krijgen daar waar het is (want het wordt gewoon een grind doordat je alleen maar als een stomme pion dingen doet om xp te krijgen zo snel mogelijk). Als WoW volledig voice acted was, dan denk ik dat ik een heel andere ervaring had gehad qua spel.
Wat TOR verder te bieden heeft daar maak ik me ook wel een beetje zorgen om. Zoals ik er nu tegen aan kijk is dat vooral de eerste keer het hele verhaal doorlopen een hele leuke ervaring zal worden en ik ben bang dat het daarna 'just-another-mmo' wordt. Niks bijzonders dus, behalve dan dat het Star Wars is
Dus ook al is de end-game waardeloos, dan is het nog mn geld waard geweest.
Dat is natuurlijk ook zo. Al is 'falen' misschien wel een groot woord, natuurlijk zal de stekker er worden uitgetrokken als teveel mensen hun subs opzeggen en er te weinig bij komen, maar ik denk dat ikzelf alsnog liever een generfde en buggy SW:TOR speel dan dat ik weer aan WoW begin ofzo. Maar goed, dat ben ik.Verderf schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:55:
[...]
Maar jij bent dan ook echt een fan, maar ik zie ook genoeg mensen die CE kopen alleen maar omdat er die CE shop inzit.
Mocht de game falen dan kan je altijd nog de CE netjes in de kast zetten naast de rest van je star wars collectiedan is natuurlijk het verlies een stuk kleiner als de game faalt.
En die Malgus statue zal vast leuk staan tussen m'n 9 lightsaber replica's
Waardoor VO's een plus is, maar heeft het ontbreken ervan je gestopt om dat stomme groene poppetje te krijgen op het niveau waar je het gekregen hebt? Voor de meeste mensen zijn het de gameplay features welk ze er toe zet te blijven spelen, en dit zal in TOR niet anders zijn. Het is een plus, maar het ontbreken danwel aanwezig zijn ervan zal niet zozeer een gamebreaker/dealmaker zijn.jrd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:57:
[...]
Ik denk dat VO's meer waarde hebben dan dat je in eerste instantie denkt. Ik maak nu misschien even een domme vergelijking die in veel te veel MMO topics wordt aangehaald. Maar als je kijkt naar bv WoW. Ik heb echt niks meegekregen van dat verhaal, gewoon puur omdat ik echt geen zin heb om al die stomme quests te lezen, ik moet er veel te veel moeite voor doen om volledig opgeslokt te worden door het verhaal. Wat heeft dit tot gevolg? Ik voel me niet verbonden met de game, het is een stom groen poppetje dat over m'n scherm springt wat me pijn en moeite heeft gekost om te krijgen daar waar het is (want het wordt gewoon een grind doordat je alleen maar als een stomme pion dingen doet om xp te krijgen zo snel mogelijk). Als WoW volledig voice acted was, dan denk ik dat ik een heel andere ervaring had gehad qua spel.
100% mee eens. Als die beloften inderdaad waargemaakt worden dan is het het geld sowieso waard.RocketKoen schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:01:
[...]
Aan de andere kant, als het het verhaal 1x als republic en 1x als Sith hebt uitgespeeld ben je wel 200 uur verder volgens Bioware.
Dus ook al is de end-game waardeloos, dan is het nog mn geld waard geweest.
Het is ook niet echt het geld waar ik me druk om maak, het is meer de verwachtingen die gekoppeld gaan aan de koop. Als ik mezelf voor 50 euro meer dan 4 uur kan vermaken dan heb ik al geen spijt meer van de aanschaf
Las hier in het topic iemand die het had over stappen en uitgaan en wat dan niet. Ik vergelijk het meestal een beetje daarmee. Als ik een avond zou gaan stappen ben ik tussen de 50 en 70 euro kwijt voor een leuke avond. Als ik me dus een goede avond en een beetje kan vermaken met zo'n game, dan vind ik het al niet zonde van het geld meer
Hetzelfde gevoel hier. SWTOR wordt mijn eerste mmo die ik een kans ga geven. Kijken of de verwachtingen waar worden gemaakt. Als het een beetje in de buurt komt qua gevoel ook van KOTOR dan ga ik me prima vermaken. De CE pre orders gingen trouwens aardig hard, stond nog maar 1 doosje nadat ik weg ging bij de Mediamarkt in Rotterdam. Genoeg normale editions btw.jrd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:05:
[...]
100% mee eens. Als die beloften inderdaad waargemaakt worden dan is het het geld sowieso waard.
Het is ook niet echt het geld waar ik me druk om maak, het is meer de verwachtingen die gekoppeld gaan aan de koop. Als ik mezelf voor 50 euro meer dan 4 uur kan vermaken dan heb ik al geen spijt meer van de aanschaf![]()
Las hier in het topic iemand die het had over stappen en uitgaan en wat dan niet. Ik vergelijk het meestal een beetje daarmee. Als ik een avond zou gaan stappen ben ik tussen de 50 en 70 euro kwijt voor een leuke avond. Als ik me dus een goede avond en een beetje kan vermaken met zo'n game, dan vind ik het al niet zonde van het geld meer(had liever gezien dat het een groter succes had geweest dan natuurlijk en dat ik meer waar voor me geld had gehad, maar treuren zal ik er niet om).
PSN ID: White_Anomaly
Dealmaker is het wel denk ik, gamebreaker zal het niet zijn. Het heeft me overigens niet weerhouden om dat groene stomme poppetje te spelen uiteraard, maar ik ben wel van mening dat VO's mijn ervaring binnen WoW wel enorm hadden kunnen verbeteren. En wellicht had kunnen leiden tot een nog actieve subscription op dit moment. Als je geen connectie hebt met het verhaal dan is het niets meer dan een groen poppetje op m'n scherm. Het is dat er een nicname aan gekoppeld zit zodat anderen weten wie ik ben. Maar meer dan dat is het ook niet.psychodude schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:04:
[...]
Waardoor VO's een plus is, maar heeft het ontbreken ervan je gestopt om dat stomme groene poppetje te krijgen op het niveau waar je het gekregen hebt? Voor de meeste mensen zijn het de gameplay features welk ze er toe zet te blijven spelen, en dit zal in TOR niet anders zijn. Het is een plus, maar het ontbreken danwel aanwezig zijn ervan zal niet zozeer een gamebreaker/dealmaker zijn.
Er zijn mensen in WoW die wel de tijd nemen om alle quests te lezen, en zich verder te verdiepen in de Lore. Ik merk ook dat deze mensen over het algemeen veel meer verbonden zijn met de game, ik denk dat ik dat ook had gehad. En in dat opzicht vind ik VO's dus wel echt een dealmaker
Maar laten we het erop houden, de VO's zijn een enorm groot pluspunt, voor sommigen een grote pluspunt dan voor anderen. Het is voor mij in ieder geval wel echt het meest belangrijke pluspunt wat deze game te bieden heeft (voor zover mij nu bekend), plus het feit dat ik SW ook best wel vet vind (geen fan, maar vind het gewoon vet).
Verwijderd
Ik vind voice een waste eigenlijk. Als ze die tijd in content hadden gestoken of gameplay had ik het beter gevonden. Die voice.. tja leuk maar voegt voor mij niet veel toe in een mmo.
Een van de dingen waar ik verschrikkelijk op afknapte in AoC was dat je na het begineiland nergens meer voice had van de NPC's af het voegt juist heel veel toe aan de inleving in je spelwereld.
Precies.Ashrah schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:20:
Een van de dingen waar ik verschrikkelijk op afknapte in AoC was dat je na het begineiland nergens meer voice had van de NPC's af het voegt juist heel veel toe aan de inleving in je spelwereld.
In een RPG als mass-effect merk ik dat ik luister naar de dialoog (je moet ook wel want ze verwachten input van je). Zo volg je een verhaal en leef je mee met je personage.
In WoW of L2: klik op npc, klik op quest, klik op accept. Ren naar de marker op je map. Kijk hoeveel van wat je moet killen of verzamelen. Terug naar NPC en snel je reward in ontvangst nemen en door naar de volgende quest. Geen flauw idee waarom die tauren 15 murloc oren nodig had.
Oh man wat ben ik het daar mee eens, de eerste 20 levels waren behoorlijk goed maar zodra je uit Tortage kwam werd het spel een stuk minder boeiend.Ashrah schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:20:
Hadden ze bij Funcom voldoende tijd en budget gehad om het hele spel naar deze standaard uit te werken dan had het wel eens een succes kunnen worden.
In ieder geval is er voor TOR voldoende tijd en budget vrijgemaakt dus om afwerking maak ik me niet echt veel zorgen.
Zelfde Rappel die voglens mij in SnR zat in FFXI is het niet?Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:18:
Ik vind voice een waste eigenlijk. Als ze die tijd in content hadden gestoken of gameplay had ik het beter gevonden. Die voice.. tja leuk maar voegt voor mij niet veel toe in een mmo.
In FFXI bv mis ik het ook totaal niet, dat ben ik 100% met je eens. Maar ik denk dat het voor deze game echt een enorme toevoeging zal zijn.
Time will tell people, time will tell
Verwijderd
Jep, dat ben ik inderdaad.jrd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:45:
[...]
Zelfde Rappel die voglens mij in SnR zat in FFXI is het niet?![]()
In FFXI bv mis ik het ook totaal niet, dat ben ik 100% met je eens. Maar ik denk dat het voor deze game echt een enorme toevoeging zal zijn.
Time will tell people, time will tell
Mja dat is een beetje wat ik bedoel, je mist het niet als het er niet is, en het kost volgens mij redelijk wat resources die ze waarschijnlijk (imo) beter hadden kunnen investeren.
Kost vooral geld. En tijd natuurlijk van de Voice actors, maar die hadden verder niets anders kunnen bijdragen aan de gameVerwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:49:
[...]
Jep, dat ben ik inderdaad.![]()
Mja dat is een beetje wat ik bedoel, je mist het niet als het er niet is, en het kost volgens mij redelijk wat resources die ze waarschijnlijk (imo) beter hadden kunnen investeren.
Kan zijn dat ik er naast zit natuurlijk en dat ze echt dingen hebben moeten laten om die Voice actors erin te krijgen, maar ik geloof dat niet zo.
Behalve dan de tijd van de arme ziel die de loonstrookjes van 2700 acteurs moest tekenen (en betalen)jrd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:55:
[...]
Kost vooral geld. En tijd natuurlijk van de Voice actors, maar die hadden verder niets anders kunnen bijdragen aan de game
Kan zijn dat ik er naast zit natuurlijk en dat ze echt dingen hebben moeten laten om die Voice actors erin te krijgen, maar ik geloof dat niet zo.
Verwijderd
En ik denk dat je ook wel wat devvers kan inhuren van dat geldRocketKoen schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:58:
[...]
Behalve dan de tijd van de arme ziel die de loonstrookjes van 2700 acteurs moest tekenen (en betalen)
Och je kunt maar met een bepaald aantal mensen aan hetzelfde werken op hetzelfde moment.,..
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Nieuw personeel moet ook ingewerkt worden en ervaring op doen.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:01:
[...]
En ik denk dat je ook wel wat devvers kan inhuren van dat geld
In een team van 50 man 20 nieuwe devvers stoppen zal even wennen zijn maar die 20 passen zich wel aan na een tijdje.
In een team van 50 ineens 100 nieuwe mensen stoppen en je team wordt een chaos.
Plus dat er in elk restaurant of café in L.A. minstens 5 acteurs en actrices werken die voor $15/uur achter in je pick-up meegaan. Geschikte devvers vinden is lastiger.
Volgens mij waren het 900 acteurs, maar daar zitten wel hollywood acteurs/actrices bij. Ik zag toevallig in het voice-over filmpje in die Q&A op Comic-Con Lacey Chabert: http://www.imdb.com/name/nm0000327/
Goed het is niet de best betaalde actrice denk ik, maar als je die er veel tussen hebt zitten tikt het wel wat harder aan dan enkel een voice-actor.
Goed het is niet de best betaalde actrice denk ik, maar als je die er veel tussen hebt zitten tikt het wel wat harder aan dan enkel een voice-actor.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 17:19 ]
Trouwens, hoe kun je een planeet blabla Kaas noemen?? En Kaas city... ;-p
En de vader van de protagonist uit de original trilogy blabla Vader. Tja.Sneezzer schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:23:
Trouwens, hoe kun je een planeet blabla Kaas noemen?? En Kaas city... ;-p
Ja, let in dat interview op wat ze vlak na die vraag zeggen:Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:18:
Volgens mij waren het 900 acteurs, maar daar zitten wel hollywood acteurs/actrices bij. Ik zag toevallig in het voice-over filmpje in die Q&A op Comic-Con Lacey Chabert: http://www.imdb.com/name/nm0000327/
"Oh wacht, dat klopt niet, die 900 zijn alleen de engelse acteurs.
We hebben het hele spel ook in het duits en frans gedaan, dus waarschijnlijk zijn het er 3x zoveel"
Verwijderd
Bakken met geld weggegooid dus.RocketKoen schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 17:34:
[...]
Ja, let in dat interview op wat ze vlak na die vraag zeggen:
"Oh wacht, dat klopt niet, die 900 zijn alleen de engelse acteurs.
We hebben het hele spel ook in het duits en frans gedaan, dus waarschijnlijk zijn het er 3x zoveel"
ga er ook maar vanuit dat het beeldje wat erbij zit vrij veel kan gaan opleveren omdat er een relatief laag aantal CE's in omloop zijn.Verderf schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:55:
[...]
Maar jij bent dan ook echt een fan, maar ik zie ook genoeg mensen die CE kopen alleen maar omdat er die CE shop inzit.
Mocht de game falen dan kan je altijd nog de CE netjes in de kast zetten naast de rest van je star wars collectiedan is natuurlijk het verlies een stuk kleiner als de game faalt.
Zelf verwacht ik niet dat je het beeldje voor veel geld weg kan doen, aangezien er een hoop mensen de CE kopen en dat beeldje in principe gewoon (willen) weggeven. Het is dan weliswaar een Gentle Giant (wat garant staat voor kwaliteit), maar een beeldje van Darth Malgus is nou eenmaal niet zoveel waard als een van bijvoorbeeld Boba Fett.Raxious schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:09:
[...]
ga er ook maar vanuit dat het beeldje wat erbij zit vrij veel kan gaan opleveren omdat er een relatief laag aantal CE's in omloop zijn.
edit: Een foto van het beeldje.
Dan had ik deze wel veel toffer gevonden!
[ Voor 14% gewijzigd door WickedWizard op 27-07-2011 18:17 ]
Bleh, postnl heeft niks bezorgd bij mij vandaag...
Geen pre-order key dus
Geen pre-order key dus
Ik ben verstopt zoek een ander :P
Die 2e is toch de life-size van de Bioware stand?CaptainCharisma schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:14:
[...]
Zelf verwacht ik niet dat je het beeldje voor veel geld weg kan doen, aangezien er een hoop mensen de CE kopen en dat beeldje in principe gewoon (willen) weggeven. Het is dan weliswaar een Gentle Giant (wat garant staat voor kwaliteit), maar een beeldje van Darth Malgus is nou eenmaal niet zoveel waard als een van bijvoorbeeld Boba Fett.Het is een leuk hebbedingetje, though. Al moet ik zeggen dat hij er op de foto's die ik heb gezien nogal plastic (lelijk) uit zag. Maar dat kan ook komen door de belichting en de kwaliteit van de foto natuurlijk.
edit: Een foto van het beeldje.
Dan had ik deze wel veel toffer gevonden!
Ja klopt, was ook meer als een grapje bedoeld hoor.RocketKoen schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:43:
[...]
Die 2e is toch de life-size van de Bioware stand?
Ze wilden zelf eerst alleen de main characters (en nog wat belangrijke personages) voice overs geven, maar van EA moesten ze gewoon alle characters in de hele game voice overs geven toen ze met dat idee op de proppen kwamen. Ik denk niet dat als ze dat niet hadden gedaan dat EA dan had gezegd: "Oh, huur dan nog maar 100 programmeurs etc. in."
En de vergelijking met de quests van WoW; die waren over het algemeen (zeker in het originele spel) dan ook van bedroevend laag niveau (ik las ze allemaal). Ik denk niet dat voice overs daar echt veel bij geholpen zouden hebben.
Zelf vind ik het wel een goede zaak als (interessante) quests een voice over krijgen, het helpt toch weer extra voor het hele "immersie" gebeuren.
[ Voor 37% gewijzigd door Thormodo op 27-07-2011 18:51 ]
Verwijderd
Nee achteraf rare budget wijzigingen kan natuurlijk niet. Maar ze hadden van te voren kunnen zeggen: "nee, dit is absurd veel geld voor VA, laten we dat geld beter besteden".Thormodo schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:47:
[...]
Ze wilden zelf eerst alleen de main characters (en nog wat belangrijke personages) voice overs geven, maar van EA moesten ze gewoon alle characters in de hele game voice overs geven toen ze met dat idee op de proppen kwamen. Ik denk niet dat als ze dat niet hadden gedaan dat EA dan had gezegd: "Oh, huur dan nog maar 100 programmeurs etc. in."
En de vergelijking met de quests van WoW; die waren over het algemeen (zeker in het originele spel) dan ook van bedroevend laag niveau (ik las ze allemaal). Ik denk niet dat voice overs daar echt veel bij geholpen zouden hebben.
Zelf vind ik het wel een goede zaak als (interessante) quests een voice over krijgen, het helpt toch weer extra voor het hele "immersie" gebeuren.
Niet achteraf, maar toen ze begonnen. De grote bazen van EA wilden gewoon volledige Voice Acting.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:16:
[...]
Nee achteraf rare budget wijzigingen kan natuurlijk niet. Maar ze hadden van te voren kunnen zeggen: "nee, dit is absurd veel geld voor VA, laten we dat geld beter besteden".
Maar volgens mij zit het met de kwaliteit van level 1 tot 50 sowieso wel goed. Het kan altijd beter en uitgebreider, maar zolang het voldoende vermakelijk is kan dat van mijn part allemaal later wel.
[ Voor 20% gewijzigd door Thormodo op 27-07-2011 19:30 ]
Verwijderd
Jep, en dat vind ik een slechte ontwikkeling dat de uitgever veel te zeggen krijgt ipv de devvers. Maar het is natuurlijk naïef om te denken dat het geen invloed heeft.Thormodo schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:26:
[...]
Niet achteraf, maar toen ze begonnen. De grote bazen van EA wilden gewoon volledige Voice Acting.
Maar volgens mij zit het met de kwaliteit van level 1 tot 50 sowieso wel goed. Het kan altijd beter en uitgebreider, maar zolang het voldoende vermakelijk is kan dat van mijn part allemaal later wel.
Van wat ik allemaal lees en zie op de leak sites zit bij het levelen de sfeer er wel goed in, zoals ook blijkt uit de mooie gameplay videos. Ik hoop dat zich dat doortrekt naar de endgame content
Het is niet dat ze hierover zo veel te zeggen hadden (hoewel ze natuurlijk wel degene zijn die het grote geld investeren), maar Bioware had niet gedacht dat EA ze zoveel geld zou willen geven voor de volledige Voice Acting, dus kwamen zij eerst zelf met een "gematigder" plan.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 19:32:
[...]
Jep, en dat vind ik een slechte ontwikkeling dat de uitgever veel te zeggen krijgt ipv de devvers. Maar het is natuurlijk naïef om te denken dat het geen invloed heeft.
Grappig, nu herken ik jeVerwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 16:49:
[...]
Jep, dat ben ik inderdaad.![]()
Waar ik bang voor ben is dat al dat voice acting wat dus standaard wordt een negatief effect heeft op de release van extra content. Moet je nagaan hoeveel extra werk dat telkens is. Hier zou iemand eigenlijk eens een vraag over moeten stellen via Twitter oid
XBO: Michaël#3318
Hmmmm doet me terugdenken aan m'n life-size night elf...CaptainCharisma schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 18:47:
[...]
Ja klopt, was ook meer als een grapje bedoeld hoor.Maar daar had ik best wat meer verzendkosten voor willen betalen!
Naja die heeft nu een mooi plaatsje in het "gamemuseum" in Beverwijk meen ik
http://i1229.photobucket....DSC01727.jpg?t=1303287687 Daar staat ze
[ Voor 10% gewijzigd door Nefiorim op 28-07-2011 00:22 ]
Had ik toch lekker zelf bijgehouden!Nefiorim schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 23:35:
[...]
Hmmmm doet me terugdenken aan m'n life-size night elf...
Naja die heeft nu een mooi plaatsje in het "gamemuseum" in Beverwijk meen ik
http://i1229.photobucket....DSC01727.jpg?t=1303287687 Daar staat ze
Of is het "gamemuseum" stiekem gelegen in je eigen huis?
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
bleh de post is gister wel geweest, maar ik was op me werk 
dus laat ik het nu maar bezorgen op het postkantoor in de spar tegenover me huis ^^ uit me werk gelijk ophalen.
dus laat ik het nu maar bezorgen op het postkantoor in de spar tegenover me huis ^^ uit me werk gelijk ophalen.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
past een pre-order code tegenwoordig niet meer in de brievenbus?ye-roon schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 08:18:
bleh de post is gister wel geweest, maar ik was op me werk
die van mij kreeg ik door een dun kabeltje
[ Voor 5% gewijzigd door RocketKoen op 28-07-2011 08:31 ]
mja het word verstuurd met een HVO (handtekening voor ontvangst). Dus dan mogen ze van postnl het alleen aanbieden op mijn huis adres. Het zal vast gewoon in de brievenbus passen, maja dat mag dus niet.RocketKoen schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 08:24:
[...]
past een pre-order code tegenwoordig niet meer in de brievenbus?
die van mij kreeg ik door een dun kabeltje
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
De pre-order code zat gewoon in een DVD doosje, en werd met gemak door de brievenbus gedaan bij mijRocketKoen schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 08:24:
[...]
past een pre-order code tegenwoordig niet meer in de brievenbus?
Weer een flinke lading extra vids op betacake zie ik, kijkplezier voor na het werk, hehe.
Woei .. idd een lading aan video's zeg. 
Aangezien ik Inquisitor wil gaan.. erg interessant!
Heb net SI A en B gekeken, erg mooi!
Wat ik wel vreemd vind is dat ik in deze filmpjes de Inquisitor zie vechten met z'n saber en force,
terwijl ik op de E3 een filmpje zag waar hij enkel deflect deed met de saber en 100% force gebruikte..
Kan natuurlijk aan de gameplay liggen van iemand, of ligt dit aan de zgn. build?
(wat me overigens vreemd lijkt, je zou toch basic skills m.b.t. je saber moeten kunnen gebruiken)
Wat ik wel vreemd vind is dat ik in deze filmpjes de Inquisitor zie vechten met z'n saber en force,
terwijl ik op de E3 een filmpje zag waar hij enkel deflect deed met de saber en 100% force gebruikte..
Kan natuurlijk aan de gameplay liggen van iemand, of ligt dit aan de zgn. build?
(wat me overigens vreemd lijkt, je zou toch basic skills m.b.t. je saber moeten kunnen gebruiken)
Nou ik blijf echt weg bij de Jedi Consular filmpjes... Overweeg zelfs om me uit te schrijven als tester. Ergens heeft het wel wat om verrast te worden. Vond het ivm spoilers achteraf ook semi-jammer dat ik de JK film gezien heb. Maar goed, dat gaat achteraf maar om de 1e 4 levels dus zo'n ramp is het nou ook weer niet.
Bij bol.com moet je inderdaad een handtekening zetten anders kan je het op het zelf gaan ophalen..psychodude schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 08:35:
[...]
De pre-order code zat gewoon in een DVD doosje, en werd met gemak door de brievenbus gedaan bij mij. Inderdaad frapant dat de postbode dit niet heeft gedaan bij ye-roon. Ik weet niet of bol.com nog betaalwijzen heeft waarbij je moet tekenen voor ontvangst, mogelijk dat dat het probleem is?
Weer een flinke lading extra vids op betacake zie ik, kijkplezier voor na het werk, hehe.
Niet geschoten is altijd mis.
De filmpjes zijn vanaf level 1 he.Zephyer schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:01:
Woei .. idd een lading aan video's zeg.
Je ziet wel dat zijn force skills veel meer dmg doen dan de auto-attacks. Maar omdat de cooldown iets van 10s is en hij in het begin maar 1 skill heeft moet je toch auto-attacks doen.
Later krijg je meer skills en kun je die chainen. Gebruik je je auto-attack hooguit nog voor de laatste klap.
ik hoop stiekem op leuke verwijzingen naar KOTOR, dus dat we bijvoorbeeld opeens ergens de Ebon Hawk zien ofzo.
Hehe, nou ja, de postbode van mij heeft het dan niet zo nauw genomen met de wens van bol.com. Gewoon door de bus op de mat beland, en heb in alle jaren dat ik bij bol.com heb besteld nog nooit hoeven te tekenen voor ontvangst.HaX0r schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:28:
[...]
Bij bol.com moet je inderdaad een handtekening zetten anders kan je het op het zelf gaan ophalen..
Ach ja, ook al zie je nog zo veel, heeft een goede game nog voldoende in petto om je te laten verrassen. Ik wet nog wel met de launch van Cata bijvoorbeeld waarbij ik wrs wel honderden uren aan vids gezien heb en zo'n beetje ieder detail welk er werd uitgebracht op de wow nieuws sites heb gelezen, er nog steeds voldoende was ingame wat ik nog niet gezien hadNefiorim schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:09:
Nou ik blijf echt weg bij de Jedi Consular filmpjes... Overweeg zelfs om me uit te schrijven als tester. Ergens heeft het wel wat om verrast te worden. Vond het ivm spoilers achteraf ook semi-jammer dat ik de JK film gezien heb. Maar goed, dat gaat achteraf maar om de 1e 4 levels dus zo'n ramp is het nou ook weer niet.
Zeker met vele vids zoals dit idd veel low level stuff zal het niet veel uitmaken, die 1e 3 uur ben je toch snel voorbij.
TOR begint in het jaar 3635 BBYRaxious schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:44:
ik hoop stiekem op leuke verwijzingen naar KOTOR, dus dat we bijvoorbeeld opeens ergens de Ebon Hawk zien ofzo.
Kotor 2 speelt in 3951 BBY
Dat schip was al een vliegend wrak. denk niet dat er 300 jaar later nog veel van over is
[ Voor 26% gewijzigd door RocketKoen op 28-07-2011 11:01 ]
Er is al gezegd dat er enkele dingen/characters terugkomenRocketKoen schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:57:
[...]
TOR begint in het jaar 3635 BBY
Kotor 2 speelt in 3951 BBY
Dat schip was al een vliegend wrak. denk niet dat er 300 jaar later nog veel van over is
Natuurlijk zullen er verwijzingen in zitten. Sowieso krijg je te weten wat er met Revan is gebeurd aan het eind van deel 1, ongeacht of je Empire of Republic speelt.RocketKoen schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:57:
[...]
Er zit 300 jaar tussen KOTOR en TOR als ik me niet vergis. dus ik denk het niet.
offtopic:
edit: Nefiorim
Verwijderd
Ik meng mij ook in de discussie
Ben al best lang een lurker op got, en het werd hoogst tijd om te registreren heh.
Ik had mijn ce gepreordered op bol.com met acceptgiro als betalingsoptie, en gisteren heb ik het pakketje binnengekregen (en idd met handtekening).
Het doosje staat nu op een ere plek
Nu nog een muntje opgooien voor Trooper of Jedi te spelen... hmm...
Ben al best lang een lurker op got, en het werd hoogst tijd om te registreren heh.
Ik had mijn ce gepreordered op bol.com met acceptgiro als betalingsoptie, en gisteren heb ik het pakketje binnengekregen (en idd met handtekening).
Het doosje staat nu op een ere plek
Nu nog een muntje opgooien voor Trooper of Jedi te spelen... hmm...
Als wrak zou nog wel kunnen jaCaptainCharisma schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:01:
[...]
Natuurlijk zullen er verwijzingen in zitten. Sowieso krijg je te weten wat er met Revan is gebeurd aan het eind van deel 1, ongeacht of je Empire of Republic speelt.En je zult vast wel meer dingen tegenkomen; zo is Satele Shan (de vrouwelijke Jedi uit de trailers) een nakomeling van Bastila Shan en zal HK-47 ook ergens in het spel zijn opwachting maken. Daarnaast verwacht ik persoonlijk wel dat we iets te horen/zien krijgen van de Ebon Hawk. Zou wel leuk zijn als het schip(wrak) ergens werd gevonden ofzo en dat jij dan op onderzoek uit moet gaan met je groep.
offtopic:
of ergens in een hologram/holocron ofzo
Ik ga ook Consular spelen en heb wel wat filmpjes gezien, maar het verpest m.i. niet zoveel, want je ziet de context van de meeste filmpjes niet. Mocht ik in beta komen, ga ik gewoon een andere class spelen dan welke ik na launch wil spelen. Is ook een optie!Nefiorim schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:09:
Ik heb gister mijn CE pre order van Bol.com gekregen. Wat me wel opviel toen ik de key invulde op de website dat ik de melding kreeg dat het een normale Preorder was en geen CE. Is dit normaal?
Nee, niet goed. Ik heb duidelijk in beeld staan dat het een CE betreft.darkadon schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:27:
Ik heb gister mijn CE pre order van Bol.com gekregen. Wat me wel opviel toen ik de key invulde op de website dat ik de melding kreeg dat het een normale Preorder was en geen CE. Is dit normaal?
There are only 10 types of people in the World: Those who understand Binary, and those who don't
Nee...darkadon schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:27:
mijnes ziet er zo uit @ swtor.com account management onder "pre-order"
You registered your Pre-Order code on July 22, 2011 and now are registered for the following items:
Star Wars™: The Old Republic™ Collector's Edition Pre-Order
Early game access
Color Stone (Virtual Item)
We will keep you informed about early access to The Old Republic as we get closer to the game's release.
Ik hoop stiekem toch lekker dat ik bij launch een Chiss Sith Warrior kan beginnen
.
Afhankelijk van de customisation, wordt het anders een Pureblood of Human.
Afhankelijk van de customisation, wordt het anders een Pureblood of Human.
Bedankt voor de reacties. Het klopt wel allemaal. De versie namen op bol.com en die van mijn account op swtor zijn anders, vandaar de verwarring.
Verwijderd
Jups, er moet collectors edition staan...RocketKoen schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:31:
[...]
Nee...
mijnes ziet er zo uit @ swtor.com account management onder "pre-order"
[...]
Darkadon staat er wel collectors edition op je dvd doosje?
edit: nvm
Ik dacht dat de versie die ik gekocht had de CE versie was. Maar de versie die ik gekocht heb is de normale pre order versie.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 11:51:
[...]
Jups, er moet collectors edition staan...
Darkadon staat er wel collectors edition op je dvd doosje?
Ik dacht dat de uitgebreidste versie een andere naam had.Het is een fout aan mijn kant het klopt wel allemaal
Chainen.. ok, net als destijds met GW1? (Assassin)
* Zephyer is zich flink aan het inlezen atm
En ja, een filmpje laat hem zien tot en met lvl3 als ik het goed zag.
Vond het opvallen dat er een personage was welke de speler als leerling wilde accepteren, de speler koos voor de optie (in dialoog) iets van "shut up.. etc.etc.".
Toen gaf die personage aan van ' zoek het dan maar uit '...
Zou je kunnen ' kiezen ' wie je als leraar krijgt?
Vond het opvallen dat er een personage was welke de speler als leerling wilde accepteren, de speler koos voor de optie (in dialoog) iets van "shut up.. etc.etc.".
Je kunt quests inderdaad afwijzen, en op deze manier alternatieve paden inslaan. Of je binnen deze specifieke quest line hierbij een andere leraar kan krijgen denk ik niet dat iemand je kan vertellen op dit moment, maar zou niet ondenkbaar zijnZephyer schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:27:
Chainen.. ok, net als destijds met GW1? (Assassin)
Tsja,psychodude schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:38:
[...]
Je kunt quests inderdaad afwijzen, en op deze manier alternatieve paden inslaan. Of je binnen deze specifieke quest line hierbij een andere leraar kan krijgen denk ik niet dat iemand je kan vertellen op dit moment, maar zou niet ondenkbaar zijn. Het zou ook mogelijk kunnen zijn dat het spel wat milder is, en zodra je nogmaals met het personage praat je kunt aangeven toch wel van hem te willen leren.
aan de ene kant. Als een je acties geen effect hebben voel je je nutteloos.
Maar als je door je acties jezelf uit een deel van de content naait is dat ook niet echt fijn.
Hadden ze het ook over op Comicon.
Iemand heeft je verraden, probeert je te vermoorden, maar jij wint het gevecht en nu ligt zijn leven in jouw handen.
Natuurlijk wil je hem het liefst een kopje kleiner maken, verbannen of opsluiten (en dat kan ook). Maar als je hem laat gaat krijgt je 20 levels later een paar hele goede quests van hem...
decisions decisions...
Dat vind ik juist de grootste goede punt.
Daardoor krijg je min of meer wel je eigen verhaal en is het wellicht ook leuk om gelijk een alt te levelen waarmee je andere keuzes maakt.
Ik ben namelijk iemand die graag meerdere karakters levelt, maar als al die karakters dezelfde quest moeten doen dan is dat nogal saai...
Daardoor krijg je min of meer wel je eigen verhaal en is het wellicht ook leuk om gelijk een alt te levelen waarmee je andere keuzes maakt.
Ik ben namelijk iemand die graag meerdere karakters levelt, maar als al die karakters dezelfde quest moeten doen dan is dat nogal saai...
Ja, ik was van plan om van te voren een soort moraal te bedenken voor mijn character.Sneezzer schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:29:
Dat vind ik juist de grootste goede punt.
Bvb een jedi ala anakin (om maar een cliche te pakken). Dus dan kies je voor kracht, harde straffen en liefde. Terwijl een model-jedi zou kiezen voor vergeving en tegen romantiek.
Och, moet trouwens ook wel zeggen dat ik blij ben dat je, als Sith, de keuze hebt om nee te zeggen als je een quest krijgt om bloementjes te plukken... Zou mooi zijn om ipv te zeggen "Ja, leuk want ik ben een Sith Hippie" te zeggen: "Bloemen plukken??, ik zorg dat je hoofd dichter op je schouders komt te zitten door je nek er tussen uit te halen" of zoiets dergelijks.
Sneezzer schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 17:16:
Zou mooi zijn om ipv te zeggen "Ja, leuk want ik ben een Sith Hippie" te zeggen: "Bloemen plukken??, ik zorg dat je hoofd dichter op je schouders komt te zitten door je nek er tussen uit te halen" of zoiets dergelijks.
Moet je voor de grap eens gaan lezen op verschillende forums. Daar zijn gewoon mensen die ff 25 jaar aan geschiedenis bedenken voor een character:RocketKoen schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 16:34:
Ja, ik was van plan om van te voren een soort moraal te bedenken voor mijn character.
Bvb een jedi ala anakin (om maar een cliche te pakken). Dus dan kies je voor kracht, harde straffen en liefde. Terwijl een model-jedi zou kiezen voor vergeving en tegen romantiek.
Hij is hier opgegroeid, vader had beroep x. Hij ging naar school. Koos voor studierichting x, was slecht in vakken a en b. Hij ontmoette zijn eerste vriendinnetje daar. Is toen overvallen toen hij dronken uit de kroeg kwam. Hij zag hierdoor het slechtte in de mens en besloot om het leger in te gaan. Hij wilde eigenlijk rol x uitvoeren in het leger, maar er was geen plek meer. Tijdens 1 van zijn missies, gingen zijn ouders op vakantie. Die zijn vermoord door monster x, enz. enz.
Vind het soms wel grappig om te zien hoe erg mensen zich kunnen inleven in een character. Ik kies meestal voor de leukste class, dan het beste ras qua racials (of coolste looks). Dan ff in 10 seconden een naam verzinnen die nog niet bestaat en spelen maar
Holy crap.. da's best.. creapy

Yup, althans.. site is niet bereikbaar..prutser387 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 18:08:
swtor.com down????
Daarbij heb ik m'n pre-order binnen van bol.com.
Zonder ergens voor te tekenen door de brievenbus geduwd
Ik hoopte eigenlijk dat ik een nick kon vastleggen alvast op een server oid. zoals bij AION, blijkbaar kan dat (nog?) niet.

Daarnet kreeg ik een melding over onbeschikbaarheid van de website i.v.m. extremely high traffic. Dus het zal er wel mee te maken hebben dat het ongewoon druk is. Nothing to see here, move along.prutser387 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 18:08:
swtor.com down????
Woot heb hem binnen 
swtor.com deed het hier trouwens, gewoon kunnen registreren net
swtor.com deed het hier trouwens, gewoon kunnen registreren net
Ik ben verstopt zoek een ander :P
is er aangekondigd dat er RP servers zullen zijn?Ja, ik was van plan om van te voren een soort moraal te bedenken voor mijn character.
Als je een "guild application" maakt kun je in elk geval kiezen uit PvE, PvP en RP. Mijn matties gaan PvP, maar ik zou liever RP gaantheUgly schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 19:06:
[...]
is er aangekondigd dat er RP servers zullen zijn?
oh shit ja ik ook!!MicScott schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 19:08:
[...]
Als je een "guild application" maakt kun je in elk geval kiezen uit PvE, PvP en RP. Mijn matties gaan PvP, maar ik zou liever RP gaan
Ik heb verder niet gekeken naar guildapplication omdat ik al weet met wie ik ga spelen. Ik denk niet dat ik ze kan overtuigen voor RP-PVP.
Wat is RP als ik vragen mag?
Player versus Player snap ik nog wel, PVE zal dan voornamelijk tegen AI zijn dacht ik, maar PR kan ik me niet zo snel iets bij voorstellen?
Player versus Player snap ik nog wel, PVE zal dan voornamelijk tegen AI zijn dacht ik, maar PR kan ik me niet zo snel iets bij voorstellen?
SlaineMcRoth#2316 76561197992282479
mja, de RP servers krijgen de PvE rules...MicScott schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 19:08:
[...]
Als je een "guild application" maakt kun je in elk geval kiezen uit PvE, PvP en RP. Mijn matties gaan PvP, maar ik zou liever RP gaan
Roleplaying, een heel ander soort manier van spelen dan in PVE/PVP. Als je het echt goed wil doen dan. Lees hier maar eens een (klein) stukje van om een idee te krijgen hoe roleplaying werkt in een MMO.hexta schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 19:40:
Wat is RP als ik vragen mag?
Is SWTOR net zo casual als WoW
?
Verwijderd
De Betacake filmpjes zijn best wel goed, die Black Talon flashpoint, ik had toch wel even een WTF momentje toen
Voor een beta ziet het er zeer strak uit, dat schip, die Jedi Tempel van binnen en je kan dansen, kan niet wachten tot hij uitkomt.
Edit voor spoiler tags.
spoiler:
Jammer dat die film hoster na 72 minuten zeurt over betalen of 30 minuten wachten.iemand riep "Incoming shuttle!" en dat ding crashte zo in de hangar.
Voor een beta ziet het er zeer strak uit, dat schip, die Jedi Tempel van binnen en je kan dansen, kan niet wachten tot hij uitkomt.
Edit voor spoiler tags.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2011 23:55 ]
stonden ook .tor links onder de post. die heeft geen 72 min limiet.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 23:52:
De Betacake filmpjes zijn best wel goed, die Black Talon flashpoint, ik had toch wel even een WTF momentje toenspoiler:Jammer dat die film hoster na 72 minuten zeurt over betalen of 30 minuten wachten.iemand riep "Incoming shuttle!" en dat ding crashte zo in de hangar.
Edit voor spoiler tags.
beetje lastig te zeggen aangezien het nog niet uit is...
[ Voor 13% gewijzigd door RocketKoen op 29-07-2011 01:03 ]
beta?RocketKoen schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 01:00:
[...]
stonden ook .tor links onder de post. die heeft geen 72 min limiet.
[...]
beetje lastig te zeggen aangezien het nog niet uit is...
Betacake lijkt te zijn verwijdert van blogspot:
Sorry, the blog at betacake.blogspot.com has been removed. This address is not available for new blogs.
Twitter response:
BetaCake BetaCake
BetaCake is being moved to a new host. This will take a day or two before its complete. Thank you for your patience.
Dus even zonder een slice of cake
.
Sorry, the blog at betacake.blogspot.com has been removed. This address is not available for new blogs.
Twitter response:
BetaCake BetaCake
BetaCake is being moved to a new host. This will take a day or two before its complete. Thank you for your patience.
Dus even zonder een slice of cake
Ik zou er toch nog even een nachtje over slapen...MicScott schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:11:
Sjemig, de Sith Sorcerer heeft een talent tree genaamd 'Corruption'. Als Ex-warlock hoef ik niet meer na te denken wat ik ga worden!
Corruption is de Healing tree

Healing en debuff!prutser387 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 07:50:
[...]
Ik zou er toch nog even een nachtje over slapen...
Corruption is de Healing tree
100% met healing bezig zijn, proberen ze mijn inziens zo veel mogelijk te vermijden door de 'healers' ook te betrekken bij het gevecht zelf.
Justswtor is ook weg op Blogspot.
[ Voor 4% gewijzigd door BlaSfem0n op 29-07-2011 08:31 ]
Zojuist heb ik bij amazon.de de collector's edition besteld, aangezien ze (zover ik kan zien) in Nederland zijn uitverkocht. Alleen zie ik nu dat er bij de gebruikte taal Duits staat.
Weet iemand of het mogelijk is om voor het engels taalpakket te kiezen, tijdens/na installatie?
Ik heb hier in mijn enthousiasme met het bestellen overheengekeken.
Weet iemand of het mogelijk is om voor het engels taalpakket te kiezen, tijdens/na installatie?
Ik heb hier in mijn enthousiasme met het bestellen overheengekeken.
Ja dat is mogelijk. Alleen je doos en boekjes ed zijn nu wel in het duits.
healing is niet de dark side
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Ok bedankt.shaft8472 schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 08:50:
Ja dat is mogelijk. Alleen je doos en boekjes ed zijn nu wel in het duits.
En dat de boekjes/doos in het duits zijn had ik enigzins wel verwacht, maar dat is niet zo heel erg.
En dan na een week rerollen omdat je de smuggler toch leuker vond.prutser387 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 18:07:
[...]
Moet je voor de grap eens gaan lezen op verschillende forums. Daar zijn gewoon mensen die ff 25 jaar aan geschiedenis bedenken voor een character:
Hij is hier opgegroeid, vader had beroep x. Hij ging naar school. Koos voor studierichting x, was slecht in vakken a en b. Hij ontmoette zijn eerste vriendinnetje daar. Is toen overvallen toen hij dronken uit de kroeg kwam. Hij zag hierdoor het slechtte in de mens en besloot om het leger in te gaan. Hij wilde eigenlijk rol x uitvoeren in het leger, maar er was geen plek meer. Tijdens 1 van zijn missies, gingen zijn ouders op vakantie. Die zijn vermoord door monster x, enz. enz.
Vind het soms wel grappig om te zien hoe erg mensen zich kunnen inleven in een character. Ik kies meestal voor de leukste class, dan het beste ras qua racials (of coolste looks). Dan ff in 10 seconden een naam verzinnen die nog niet bestaat en spelen maar
Justswtor.blogspot.com is trouwens ook down!
Zal dan waarschijnlijk niet lang duren tot alterswtor ook down gaat.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 09:05:
[...]
En dan na een week rerollen omdat je de smuggler toch leuker vond.Ik zou de dialog keuzes ook een beetej af laten hangen van wat je voorgeschoteld krijgt, als je al van te voren weet dat je allemaal evil keuzes gaat maken, is het meer een slotmachine dan een verhaal.
Justswtor.blogspot.com is trouwens ook down!
Wat betreft de keuzes en zo, tsja
Het kan aan mij liggen, maar dat soort dingen allemaal van tevoren plannen en zo lang over een keuze doen, het heeft wel iets weg van het zijn van een controle freak, echt natuurlijk komt het qua spel danwel roleplay zelfs, niet over.
Ik speel liever gewoon en laat het verhaal van mijn character zijn de geschiedenis van wat ik in-game gedaan heb, verder niet te moeilijk doen
Klopt, ik antwoord gewoon wat me op zo'n moment het leukste lijkt. (zie ook mijn voorbeeld op de vorige pagina).
Tja je hebt min-maxers die met mouseover precies zullen willen zien hoeveel DS/LS punten ze behalen met dialoog keuze en dan heb je de echte roleplayers aan de andere kant die alles met het toetsenbord zullen doen. Ik denk dat ik er ook tussenin zal zitten. Af en toe een keer kijken wat een keuze precies inhoudt (want soms moet je op een hele beknopte zin als antwoord afgaan, terwijl het daadwerkelijke antwoord vele uitgebreider is) en verder gewoon go with the flow.
Bij de Consular, die ik wil gaan spelen heb je als je een beetje een /truestory wil hebben toch niet zoveel keus omdat die qua verhaal altijd op het randje van de darkside hangen. Dat lijkt me gelukkig ook wel de leukste keuze voor een class.

Als ik het zelf zou moeten aangeven, denk ik dat de game aardig wat biedt voor zowel de casual gamer die van de KOTOR serie afkomt en Star Wars gewoon gaaf vindt en de hardcore raider. Omdat het het makkelijkst is om raid content te maken en pvp content, zal het uiteindelijk daar naar toe gaan, of dat dan betekent dat die raids 'casual' zijn of 'hardcore' in de WoW-trend weet Bioware zelf nog niet eens denk ik. Er is nog maar 1 raid instance.
Oftewel, lijkt me wat voorbarig.
Bij de Consular, die ik wil gaan spelen heb je als je een beetje een /truestory wil hebben toch niet zoveel keus omdat die qua verhaal altijd op het randje van de darkside hangen. Dat lijkt me gelukkig ook wel de leukste keuze voor een class.
Als je op de beta af moet gaan is het een casual game. De meeste Beta testers hebben namelijk nog zelden een MMO aangeraakt als je de mening van de Q&A beantwoorders op de beta sites mag geloven.
Als ik het zelf zou moeten aangeven, denk ik dat de game aardig wat biedt voor zowel de casual gamer die van de KOTOR serie afkomt en Star Wars gewoon gaaf vindt en de hardcore raider. Omdat het het makkelijkst is om raid content te maken en pvp content, zal het uiteindelijk daar naar toe gaan, of dat dan betekent dat die raids 'casual' zijn of 'hardcore' in de WoW-trend weet Bioware zelf nog niet eens denk ik. Er is nog maar 1 raid instance.
Oftewel, lijkt me wat voorbarig.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2011 09:22 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Posts met "ik heb mijn preorder bij winkel X staan" of "bij winkel Y kost de preorder Z euro" aub achterwege laten.
Posts met "ik heb mijn preorder bij winkel X staan" of "bij winkel Y kost de preorder Z euro" aub achterwege laten.