[PC] Star Wars: The Old Republic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste
Acties:
  • 81.436 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verderf schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:14:
[...]

Net die mail nog eens goed bekeken met de order confirmation, daar staat namelijk dit in:

[...]

In mijn mailtje stond er helemaal niks over een serial in dus maar even contact opgenomen met ea via die live chat en gelijk een key gekregen :D
ja, dat is een probleem met origin ofzo.
Je kan hem zelf wel vinden, kost alleen even wat moeite (staat in je origin account onder aankopen oid)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Ja, als je inlogt en bij 'mijn games' kijkt, staat hij onder 'licentiecode' oid bij je pre-order van SW:TOR. Dat is je pre-order key. ;)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
zet dan in de mail :P

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaft8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:42
Hoe denken jullie hier over?

Beetje vaag. Ik denk dat hier ook sprake is van 'reporters horen wat ze willen horen'. En dat het verkeerd geinterpreteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
shaft8472 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:14:
Hoe denken jullie hier over?

Beetje vaag. Ik denk dat hier ook sprake is van 'reporters horen wat ze willen horen'. En dat het verkeerd geinterpreteerd is.
Ik denk ook dat het verkeerd geïnterpreteerd is. Het "first come, first serve" principe dat op de FAQ staat, is enkel voor de early access (en eerlijk gezegd geloof ik daar ook niet al te veel van) en zij trekken dat maar onmiddellijk door naar het uitdelen van de CE's. Wat onnozel is. Er gaan ook helemaal geen CE's nageleverd worden post-launch. Er zijn er een gelimiteerd aantal die over Noord-Amerika en West-Europa verdeeld worden en that's it.

Maar hoe dan ook: het ganse pre-order gedoe is een zootje en belooft eigenlijk weinig goeds voor de effectieve launch. Is het nu zo moeiljk om duidelijk te communiceren met je retailers? Of zou het expres gedaan zijn om Origin te pushen?

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthDavy schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:43:
[...]

Ik denk ook dat het verkeerd geïnterpreteerd is. Het "first come, first serve" principe dat op de FAQ staat, is enkel voor de early access (en eerlijk gezegd geloof ik daar ook niet al te veel van) en zij trekken dat maar onmiddellijk door naar het uitdelen van de CE's. Wat onnozel is. Er gaan ook helemaal geen CE's nageleverd worden post-launch. Er zijn er een gelimiteerd aantal die over Noord-Amerika en West-Europa verdeeld worden en that's it.

Maar hoe dan ook: het ganse pre-order gedoe is een zootje en belooft eigenlijk weinig goeds voor de effectieve launch. Is het nu zo moeiljk om duidelijk te communiceren met je retailers? Of zou het expres gedaan zijn om Origin te pushen?
Ik gok dat dat het een hele goeie marketing act is, dat first come first server. Hoewel het nu al voor veel stress zorgt bij veel mensen (kijk bij bol.com). Ik denk dat het inderdaad dadelijk gewoon allemaal zelfde tijdstip wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

DarthDavy schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:43:
[...]
Er is echt een enorme ellende gaande achter de schermen. Mensen die nu (tegen hun zin in) meerdere EA accounts hebben bijvoorbeeld door de inschrijving op de site plus een andere email plus password combo op Origin voor de preorder site hebben gebruikt dus nu het probleem hebben dat ze een apart account hebben voor de game én voor het forum (Digital Deluxe wordt blijkbaar automatisch geunlocked op het Origin account waarop je de aankoop hebt gedaan, je krijgt schijnbaar géén unlock key) bijvoorbeeld. EA Support heeft z'n handen vol om dat soort dingen ook nog eens recht te breien. Dat ze slechts een probleem hebben rondom de preorder keys is nogal een understatement dus.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mindcrash schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:51:
[...]

Er is echt een enorme ellende gaande achter de schermen. Mensen die nu (tegen hun zin in) meerdere EA accounts hebben bijvoorbeeld door de inschrijving op de site plus een andere email plus password combo op Origin voor de preorder site hebben gebruikt dus nu het probleem hebben dat ze een apart account hebben voor de game én voor het forum (Digital Deluxe wordt blijkbaar automatisch geunlocked op het Origin account waarop je de aankoop hebt gedaan, je krijgt schijnbaar géén unlock key) bijvoorbeeld. EA Support heeft z'n handen vol om dat soort dingen ook nog eens recht te breien. Dat ze slechts een probleem hebben rondom de preorder keys is nogal een understatement dus.
Tsja... niet zo vreemd met een nieuw digitaal platform als origin...
kijk naar steam het 1e jaar

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 21:47:
[...]

Ik gok dat dat het een hele goeie marketing act is, dat first come first server. Hoewel het nu al voor veel stress zorgt bij veel mensen (kijk bij bol.com). Ik denk dat het inderdaad dadelijk gewoon allemaal zelfde tijdstip wordt.
Zie mijn post hier: Thormodo in "[PC] Star Wars: The Old Republic - Deel 1" (het interview).
Waarschijnlijk laten ze gewoon voor zoveel procent van de accounts op dag 1 van de early access toe, een volgende hoeveelheid op dag 2 et cetera. Maar op het moment is dat nog niet echt aan de orde, het verschil zou hoogstens een dag kunnen zijn.

Verder is hier nog wat inquisitor footage te vinden (in een flashpoint), wachtwoord = alterswtor:
http://www.alterswtor.com...r-combat-videos.html#more

[ Voor 11% gewijzigd door Thormodo op 26-07-2011 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thormodo schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:21:
[...]

Zie mijn post hier: Thormodo in "[PC] Star Wars: The Old Republic - Deel 1" (het interview).
Waarschijnlijk laten ze gewoon voor zoveel procent van de accounts op dag 1 van de early access toe, een volgende hoeveelheid op dag 2 et cetera. Maar op het moment is dat nog niet echt aan de orde, het verschil zou hoogstens een dag kunnen zijn.
ze hebben ook alle uitspraken over de lengte van de early acces ingeslikt.
gewoon telkens nieuwe accounts toelaten als er ruimte is in de start zones. Als er erg veel pre-orders verkocht worden dan duurt de early acces 2 weken. Als de verkoop tegenvalt duurt het 2 dagen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaft8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:42
Communiceren met retailers is niet zo moeilijk. Het is echter schijnbaar moeilijk voor retailers om het uit te voeren als afgesproken. Zie verschil bol.com en Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
RocketKoen schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 22:24:
[...]

ze hebben ook alle uitspraken over de lengte van de early acces ingeslikt.
gewoon telkens nieuwe accounts toelaten als er ruimte is in de start zones. Als er erg veel pre-orders verkocht worden dan duurt de early acces 2 weken. Als de verkoop tegenvalt duurt het 2 dagen.
Ik snap het idee, maar ik denk dat je toch niet helemaal overziet wat er bij een gamelaunch komt kijken. Zo flexibel is een launch datum namelijk niet. Ze moeten al ver van tevoren besluiten wanneer het spel definitief verkocht wordt, wat dan samen gaat met een media/reclame offensief normaliter.
Wat ze hooguit kunnen doen is langer wachten met het begin van de early access, om op die manier de totale tijd te beperken. Echter, waarom zou je dat doen als het niet nodig is?
Ik denk dat je early access in dit geval verward met "sharden". Dat is de voornaamste techniek die ze gebruiken tegen het overcrowden van startgebieden. En wanneer je die techniek gebruikt heb je geen andere meer nodig daarvoor. De rest is puur voor het beheren van de maximum populatie op een server (niet noodzakelijkerwijs per zone).

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nefiorim schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 23:43:
[...]

Ik snap het idee, maar ik denk dat je toch niet helemaal overziet wat er bij een gamelaunch komt kijken. Zo flexibel is een launch datum namelijk niet. Ze moeten al ver van tevoren besluiten wanneer het spel definitief verkocht wordt, wat dan samen gaat met een media/reclame offensief normaliter.
Wat ze hooguit kunnen doen is langer wachten met het begin van de early access, om op die manier de totale tijd te beperken. Echter, waarom zou je dat doen als het niet nodig is?
Ik denk dat je early access in dit geval verward met "sharden". Dat is de voornaamste techniek die ze gebruiken tegen het overcrowden van startgebieden. En wanneer je die techniek gebruikt heb je geen andere meer nodig daarvoor. De rest is puur voor het beheren van de maximum populatie op een server (niet noodzakelijkerwijs per zone).
Er is gespeculeerd over dat sharden, omdat een aantal andere MMO's het doen. Maar ik heb Bioware of EA nog nergens horen zeggen dat dat ook in TOR aanwezig gaat zijn (hooguit een "we are looking into that as a possibility").
Als ze sharden dan heeft het namelijk totaal geen nut om early acces gefaseerd te doen.
gewoon een vast datum prikken ( 1 week voor de release, of 3 dagen) zoals eerst het plan was is dan veel makkelijker voor iedereen.

Dat ze nu zo moeilijk doen kan komen omdat ze bij EA/Bioware totaal geen verstand hebben van games uitgeven. Maar ik denk dat het waarschijnlijker is dat sharden (nog) niet in TOR zit.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
RocketKoen schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 23:50:
[...]

Er is gespeculeerd over dat sharden, omdat een aantal andere MMO's het doen. Maar ik heb Bioware of EA nog nergens horen zeggen dat dat ook in TOR aanwezig gaat zijn (hooguit een "we are looking into that as a possibility").
Als ze sharden dan heeft het namelijk totaal geen nut om early acces gefaseerd te doen.
gewoon een vast datum prikken ( 1 week voor de release, of 3 dagen) zoals eerst het plan was is dan veel makkelijker voor iedereen.

Dat ze nu zo moeilijk doen kan komen omdat ze bij EA/Bioware totaal geen verstand hebben van games uitgeven. Maar ik denk dat het waarschijnlijker is dat sharden (nog) niet in TOR zit.
Volgens mij stond het al relatief vast, ergens in een vid interview gezien.
Sharden doe je om zone overpopulatie tegen te gaan. Gefaseerd spelers toelaten doe je om server overpopulatie tegen te gaan. Zijn twee verschillende tools voor twee verschillende problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister nog een draadje aangemaakt op de undecided guild recruitment forum van swtor.com.
Helaas nog 0 intresse voor een asiapac guild..... Word nog gezellig als eenling in een andere tijdzone spelen :-(

Zodra het spelletje te spelen is, kijk ik in hoevere mijn latacy zal zijn en of het speelbaar is. Mocht dat het geval zijn dan boek ik een paar vrije daagjes in om het spel te spelen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
[...]
I'm with stupid... euhm... RocketKoen :P

Ik kan ook nergens officieel vinden dat sharden in SW:TOR zit. En gezien hun onnozel gedoe met de early access en het marketing praatje "we want every player to have a smooth experience" doet er mij aan denken dat ze het eerder niet dan wel hebben. Rift had het bijvoorbeeld en daar was het gewoon bij early access servers open en gaan met de banaan. Weinig tot geen problemen (door het sharden) behalve dat de er te weinig servers waren zodat er een een overpopulatie was op bepaalde servers. Er zijn toen snel servers toegevoegd, maar omdat je een MMO voornamelijk samen met je vrienden wil spelen gaan mensen toch nog altijd proberen om karakters aan te maken op die overcrowded servers met lange queues tot gevolg in het begin.

Op dat vlak vind ik dan het pre-launch guild program van SW:TOR best wel goed. Je registreert je guild op de site, je zegt wat voor soort guild je bent en op welke soort server je wil en Bioware zal je guild toewijzen aan een server. Voordeel hiervan is dat je zeker bent dat je je guildnaam kan redeemen op je server en ik denk dat dit ook een betere populatieverdeling over de servers heen zal garanderen. Nadeel is dan wel natuurlijk dat je op een server met een dorky naam terecht komt, maar ah, als je daar zo zwaar aan tilt kan je natuurlijk nog altijd op een andere server terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
In 1 van de Comic Con interviews hebben ze letterlijk gezegd: "We have the technology, but we dont intend to use it, with the excepting maybe for the launch."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walance
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 17:03

Walance

Hm.. wat zal ik hier schrijven

Ik krijg net een mail van Bol.com dat de limited pre-order edition is verzonden.
Artikel 1: De Starterkit wordt direct uitgeleverd (zodra deze op voorraad is), waarmee je je account kan registreren en toegang krijgt tot de "early access" (7 dagen voor release beginnen met spelen).
Artikel 2 wordt uitgeleverd op de dag van release en geeft toegang tot de volledige game inclusief 30 dagen abonnement.
Dat is dus artikel 1 die ik binnenkort binnen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 15:00

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Walance schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 07:53:
Ik krijg net een mail van Bol.com dat de limited pre-order edition is verzonden.

[...]

Dat is dus artikel 1 die ik binnenkort binnen krijg.
Wilde net hetzelfde posten :)

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
Yep, mijn CE is ook onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:59
DarthDavy schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 07:13:
[...]

I'm with stupid... euhm... RocketKoen :P

Ik kan ook nergens officieel vinden dat sharden in SW:TOR zit. En gezien hun onnozel gedoe met de early access en het marketing praatje "we want every player to have a smooth experience" doet er mij aan denken dat ze het eerder niet dan wel hebben. Rift had het bijvoorbeeld en daar was het gewoon bij early access servers open en gaan met de banaan. Weinig tot geen problemen (door het sharden) behalve dat de er te weinig servers waren zodat er een een overpopulatie was op bepaalde servers. Er zijn toen snel servers toegevoegd, maar omdat je een MMO voornamelijk samen met je vrienden wil spelen gaan mensen toch nog altijd proberen om karakters aan te maken op die overcrowded servers met lange queues tot gevolg in het begin.
De aanwezigheid van sharding technology is door beta testers naar buiten gebracht, maar de aanwezigheid van de technologie betekend niet dat het geen probleem zal zijn.

Ze willen namelijk zoals aangegeven geen shards op de lange termijn. Waardoor je dus heel exact zal moeten incalculeren hoeveel spelers een server kan behouden, en hoeveel spelers je verwacht te verliezen binnen de 1e maand. Stel je laat bijv. 300% toe op een server, 3 shards draaiende, maar slechts 1/3e stopt na een maand, dan heb je nog steeds een dubbele populatie en blijf je met 2 shards draaien.

Daarnaast idd ook het mailtje gekregen dat bol.com de pre-order kit de deur uit heeft gedaan, 2:47AM :p. Ze hebben nachtwerk eraan gehad volgens mij :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 08:18:
[...]

De aanwezigheid van sharding technology is door beta testers naar buiten gebracht, maar de aanwezigheid van de technologie betekend niet dat het geen probleem zal zijn.

Ze willen namelijk zoals aangegeven geen shards op de lange termijn. Waardoor je dus heel exact zal moeten incalculeren hoeveel spelers een server kan behouden, en hoeveel spelers je verwacht te verliezen binnen de 1e maand. Stel je laat bijv. 300% toe op een server, 3 shards draaiende, maar slechts 1/3e stopt na een maand, dan heb je nog steeds een dubbele populatie en blijf je met 2 shards draaien.
Nee hoor. Het grootste probleem is dat iedereen in het begin in dezelfde level range zit.
lvl 1-10 is waarschijnlijk maar iets van 5% van de content (lvl 50 max).
Als je dus begint met 3 shards en 1/3 van de spelers stopt na een maand, dan heb je uiteindelijk een server met een populatie van 10%.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
RocketKoen schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 08:35:
[...]

Nee hoor. Het grootste probleem is dat iedereen in het begin in dezelfde level range zit.
lvl 1-10 is waarschijnlijk maar iets van 5% van de content (lvl 50 max).
Als je dus begint met 3 shards en 1/3 van de spelers stopt na een maand, dan heb je uiteindelijk een server met een populatie van 10%.
Die gelijke level range is binnen een rap tempo geen issue meer. Kijk naar eerdere MMO launches. Je hebt namelijk sowiezo al een redelijk gefaseerde introductie binnen een dag, en de leveling speed van spelers loopt gigantisch uiteen.

Daarnaast worden server population caps meestal niet zozeer bepaald door het aantal spelers binnen 1 zone, maar het aantal spelers binnen een server in zijn algheel. Een drop van 300% met 1/3e zal serverwise dus ook zeer onwaarschijnlijk slechts een population van 10% opleveren, indien wel dan heeft EA hun server caps op een uitzonderlijke manier geregeld maar ga ik niet vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 10:56
Ik ben trouwens erg benieuwd wat EA gaat mededelen in keulen op GamesCon.
Persoonlijk verwacht ik niet dat daar de release date bekend gaat worden, maar ik hoop het wel.

Verder zie ik het probleem met shards bij de start niet zo, zolang je maar eenvoudig kunt wisselen. Maar dan wel enkel voor de launch.

Ben er al wel uit (voor nu, kan morgen weer anders zijn) dat ik voor de Bounty Hunter ga, dan hoef ik niet met zo'n grote zaklamp te zwaaien maar kan ik gewoon de trekker over halen hehe

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
psychodude schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 08:52:
[...]

Die gelijke level range is binnen een rap tempo geen issue meer. Kijk naar eerdere MMO launches. Je hebt namelijk sowiezo al een redelijk gefaseerde introductie binnen een dag, en de leveling speed van spelers loopt gigantisch uiteen.

Daarnaast worden server population caps meestal niet zozeer bepaald door het aantal spelers binnen 1 zone, maar het aantal spelers binnen een server in zijn algheel. Een drop van 300% met 1/3e zal serverwise dus ook zeer onwaarschijnlijk slechts een population van 10% opleveren, indien wel dan heeft EA hun server caps op een uitzonderlijke manier geregeld maar ga ik niet vanuit.
EA geeft zelf ook aan dat sharding ook voor server stress wordt toegepast. 'de gameplay experience'. Als er bij een MMO de levelling speed dichter bij elkaar gaat blijven is het wel SW:TOR denk ik. Nu gaan sowieso veel meer mensen focusen op de story-pillar, dus dan blijft men ook dichter bij elkaar in level. De eerste piek in performance komt dan pas als bepaalde mensen na een week/paar weken rerollen. Meestal duurt het ook wel een week/paar weken voor een MMO goed draait.

EA conference call:
http://darthhater.com/201...earnings-conference-call/
Zelfgemaakte cliff-notes
- 200.000 Preorders in de eerste paar dagen
- Men heeft er vertrouwen in dat het goed komt met launch. (niet echt onderbouwd en is richting investeerders mind you)
- Markt: 10 miljoenen mogelijke subscribers. Men moet het met name hebben van de latente vraag van de bestaande MMO markt (oftewel, mensen die WoW moe zijn maar toch blijven subscriben door gebrek aan beter)
- Bij 500.000 subs wordt SWTOR winstgevend voor EA, bij 1 miljoen richting 2 miljoen subs gaat het over een goede investering.
- Rond September kunnen ze een shipping date geven. (typisch gebeurt dit in de game-industrie 4 tot 8 weken voor release.
- High-scale testing moet eerst afgerond zijn om zeker te zijn van een kwaliteitsproduct.
Er wordt dus niet gesproken over mogelijke afzet zoals we hier een aantal dagen geleden een discussie voerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AAHendriks
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-02-2014
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 02:48:
Gister nog een draadje aangemaakt op de undecided guild recruitment forum van swtor.com.
Helaas nog 0 intresse voor een asiapac guild..... Word nog gezellig als eenling in een andere tijdzone spelen :-(

Zodra het spelletje te spelen is, kijk ik in hoevere mijn latacy zal zijn en of het speelbaar is. Mocht dat het geval zijn dan boek ik een paar vrije daagjes in om het spel te spelen 8)
Hoi Spunker,

Ik woon zelf in Hong Kong en heb gisteren de CE gekocht via Amazon.com. Misschien join ik je guild wel. Altijd wel leuk om samen met wat kaaskoppen vanuit Azie te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sneezzer schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:20:
Persoonlijk verwacht ik niet dat daar de release date bekend gaat worden, maar ik hoop het wel.

Ben er al wel uit (voor nu, kan morgen weer anders zijn) dat ik voor de Bounty Hunter ga, dan hoef ik niet met zo'n grote zaklamp te zwaaien maar kan ik gewoon de trekker over halen hehe
Ik verwacht dat ze daar details over de beta-weekends bekend maken.

qua classes neig ik naar de imerial agent (of de smuggler dus). Ik ben er alleen nog niet uit of ik liever iemand een vibroblade in hun rug steek, of van ver-af een laserbeam door hun kop jaag.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Ik weet niet zeker of ik dit mag posten hiero, maar als het niet mag laat het dan ff weten. Dan zal ik geen beta-sites e.d. meer posten.

Maar naast Betacake en Alterswtor is er een nieuwe (voor mij nog onbekend) site opgedoken met beta-nieuwtjes.

justswtor.blogspot.com

Hij is niet te vinden via google, maar de persoon claimt dat de andere sites filmpjes hebben geripped van zijn site. Hij schijnt vandaag een uur een jedi-knight gameplay te gaan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mooie vondst! En wij breken de NDA niet, dus ik zie niet in waarom we het hier niet zouden mogen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
Sneezzer schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:20:
Release date zal moeilijk zijn. De release date zal serieus afhangen van de open beta tests in september. Gaan die goed dan kan het zeker snel gaan en dan is 4 tot 8 weken zeer zeker mogelijk. Dan kan het zelfs een Halloween release worden. Maar dat is best case scenario en een project in de IT waar best case scenario werkelijkheid wordt moet ik nog tegenkomen.

De release date zal dus enorm afhangen van de beta tests in september. Dit spel heeft ook nog geen enkele vuurdoop gehad. Het zou niet de eerste keer dat een systeem uitvalt als je er plotseling duizenden verschillende mensen op loslaat. Er is ook nog niet gezegd: release date is Holiday 2011, maar het is: we're aiming for Holiday 2011. Iets wat eerlijk is en wat ik apprecieer van Bioware/EA. Ze beseffen dus zelf ook maar al te goed dat de beta tests in september redelijk cruciaal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
prutser387 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 09:56:
Ik weet niet zeker of ik dit mag posten hiero, maar als het niet mag laat het dan ff weten. Dan zal ik geen beta-sites e.d. meer posten.

Maar naast Betacake en Alterswtor is er een nieuwe (voor mij nog onbekend) site opgedoken met beta-nieuwtjes.

justswtor.blogspot.com

Hij is niet te vinden via google, maar de persoon claimt dat de andere sites filmpjes hebben geripped van zijn site. Hij schijnt vandaag een uur een jedi-knight gameplay te gaan posten.
Ben benieuwd.

Verder mooi om te zien al die leaks, zou verstandig zijn als EA/BioWare eindelijk eens in gaat zien dat het gehele NDA gebeuren zinloos is en het verder dropped. Het aantal leaks zal toch enkel maar verder toenemen.

Mooie filmpjes ook weer, had ze gisteren al wel via elders gedownload maar nog niet zozeer bekeken. Maar nu ze gezien te hebben, kan niet wachten tot het zelf te kunnen spelen.

Vraag me af op wat voor schaal de beta tests in september plaats zullen vinden, mogelijk de eerste echte gelegenheid om te kunnen spelen met enigzins wat geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
What advice would you have for fans that are interested in taking part in the recently announced September beta testing weekends?

Weekends plural! It isn't just one weekend in September. It will be a program we will continue to roll out. I don't know how many we will do in September, but we certainly plan to continue them past September. There really isn't any advice, as all you have to do is sign up to be a game tester and you are eligible for them just like you can be selected for the present game testing program. We are going to invite a larger number of people than we ever have before during those weekends, so there is a greater chance we select you. Hopefully this can be something many can enjoy.
Weet niet wat ik daar nou weer van moet maken...

Bron: http://darthhater.com/201...wers-pre-order-questions/ (toch al wel enkele dagen terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nefiorim schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:11:
[...]

Weet niet wat ik daar nou weer van moet maken...

Bron: http://darthhater.com/201...wers-pre-order-questions/ (toch al wel enkele dagen terug)
Tussen gold-status en release zit maar 2 weken he.
Dus een holiday release wil zeggen dat ze begin november nog aanpassingen maken.

Aangezien een beta-weekend veel te kort is om balance te testen of te bughunten, is het vrijwel zeker dat ze kijken hoe hun servers omgaan met een zerg aan spelers.
Gaat alles perfect: game = gold en servers kunnen worden klaargezet voor early acces.
Worden er nog problemen gevonden: fix het probleem en doe nog een beta weekend om te testen of het nu wel perfect werkt.

Dat ze er meteen >1 inplannen is waarschijnlijk om meerdere aspecten van het spel te testen.
1 waar je vanaf lvl 1 begint om een launch te simuleren. en 1 waar iedereen een lvl 50 char met gear krijgt, om de end-game te testen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Je kan niet binnen 2 weken zeggen van jo jongens van de marketing, rol je complete campagne maar uit. Zoals in de conference call aangegeven en al op meerdere andere plaatsen, typisch is het 4-6 weken van aankondiging naar release. Tel daar bovenop dat ze zeggen dat ze graag de mogelijkheid blijven behouden om de release date tot op het laatst nog niet vast te hoeven stellen en de chaos is compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Nefiorim schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:27:
Je kan niet binnen 2 weken zeggen van jo jongens van de marketing, rol je complete campagne maar uit. Zoals in de conference call aangegeven en al op meerdere andere plaatsen, typisch is het 4-6 weken van aankondiging naar release. Tel daar bovenop dat ze zeggen dat ze graag de mogelijkheid blijven behouden om de release date tot op het laatst nog niet vast te hoeven stellen en de chaos is compleet.
Maar je kunt best na announcement van je release date nog steeds beta weekenden doen. Release is binnen een MMO toch al bijzonder arbitrair. For all we know liggen naast de pre-order boxen ook al de game discs zelf klaar bij retailers voor de verkoop, doet er allemaal niet toe gezien launch vrijwel standaard gepaard gaat met een verdere initiële patching.

Kondigen ze halverwege september een launch in mid november aan bijv, dan wil dat nog niet zeggen dat beta weekends doorgaan tot aan de week voor launch, en ook niet dat er nog de nodige fixes worden doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
psychodude schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:09:
[...]

Ben benieuwd.

Verder mooi om te zien al die leaks, zou verstandig zijn als EA/BioWare eindelijk eens in gaat zien dat het gehele NDA gebeuren zinloos is en het verder dropped. Het aantal leaks zal toch enkel maar verder toenemen.

Mooie filmpjes ook weer, had ze gisteren al wel via elders gedownload maar nog niet zozeer bekeken. Maar nu ze gezien te hebben, kan niet wachten tot het zelf te kunnen spelen.

Vraag me af op wat voor schaal de beta tests in september plaats zullen vinden, mogelijk de eerste echte gelegenheid om te kunnen spelen met enigzins wat geluk.
Ik denk dat NDA ook wat te maken heeft met het onder controle houden van informatie die verspreid wordt. BW zijn continu bezig met bijsturen van zaken die door forum-posters uit context worden gehaald. Als je de NDA verwijderd is het hek van de dam natuurlijk.

En lang niet iedereen kijkt op die betaleak sites, dus de meeste mensen zijn nog authentiek verbaasd als darthhater of Bioware zelf met een nieuwspost komt.

Overigens zitten nu al duizenden testers in de beta, dus qua server stress hebben ze wel al getallen. Sterker nog, zoals al eerder aangegeven; Ze schijnen exact te weten hoeveel spelers een 'server' aankan.
psychodude schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:34:
Kondigen ze halverwege september een launch in mid november aan bijv, dan wil dat nog niet zeggen dat beta weekends doorgaan tot aan de week voor launch, en ook niet dat er nog de nodige fixes worden doorgevoerd.
Idd. Wat ik bij de meeste beta's/MMO's heb gezien is dat beta doorloopt tot ca. 1 of 2 weken voor launch en dan volgt er een stop. Dan worden alle servers opgeschoond en klaargezet. Ondertussen werken de devs nog aan de laatste oneffenheden die ze snel kunnen patchen. Jouw discs komen een dag voor release (bij wijze van) binnen, je pre-load je client en daar komt dan meteen de laatste patch overheen voor de servers open gaan.
DarthDavy schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:07:
[...]

Release date zal moeilijk zijn. De release date zal serieus afhangen van de open beta tests in september. Gaan die goed dan kan het zeker snel gaan en dan is 4 tot 8 weken zeer zeker mogelijk. Dan kan het zelfs een Halloween release worden. Maar dat is best case scenario en een project in de IT waar best case scenario werkelijkheid wordt moet ik nog tegenkomen.
Inderdaad. Ik stel me ook voor dat het hele dev-team 24 uur per dag werkt tot een week na release. Als je dan die extra 4 weken kunt benutten laat je die niet liggen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nefiorim schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:27:
Het zal inderdaad niet de 1e PC game zijn die op de dag van de release al een patch krijgt. Simpelweg omdat de game nog niet af was, maar de uitgever al een releasedate had vastgesteld.

Ze hebben ook gezegd dat de early-acces "days or weeks, not months" zal zijn.
met andere woorden: Blijkt dat het spel na de 1e beta weekends geen problemen te hebben, maar de release is al vastgezet op half nov, dan krijgen we gewoon 3 weken early-acces.
Loopt het allemaal niet goed, dan heb je kans dat early acces pas 2 dagen voor de release begint en er nog een paar problemen zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:34:
Overigens zitten nu al duizenden testers in de beta, dus qua server stress hebben ze wel al getallen. Sterker nog, zoals al eerder aangegeven; Ze schijnen exact te weten hoeveel spelers een 'server' aankan.
Maar dat is wel de beta-server die daar al waarschijnlijk een jaar staat.
Uiteindelijk moet en een heel cluster aan servers komen, en dan wil je uiteraard wel beginnen met de nieuwste hardware ipv met precies dezelfde specs als je 1 jaar oude server.

[ Voor 20% gewijzigd door RocketKoen op 27-07-2011 10:42 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

RocketKoen schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:39:
[...]

met andere woorden: Blijkt dat het spel na de 1e beta weekends geen problemen te hebben, maar de release is al vastgezet op half nov, dan krijgen we gewoon 3 weken early-acces.
Daar zou ik maar niet op rekenen.

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan kiezen ze eerder voor een nog wat langere beta dan een langere early access. Er zullen toch in de beta wel talloze bugs ontdekt worden waar ze tijd tekort zullen hebben om ze allemaal te fixen, zo gaat dat nu eenmaal in deze industrie, waar iedere aanpassing in de code een weerslag heeft op een ander stukje code.
Uiteindelijk moet en een heel cluster aan servers komen, en dan wil je uiteraard wel beginnen met de nieuwste hardware ipv met precies dezelfde specs als je 1 jaar oude server.
Uiteraard, maar een server mag toch nooit aan zijn tax zitten, dus een server van een jaar geleden of nu, dat zal qua hardware nog niet zo heel veel uitmaken. Overigens bestaat wat wij in de client zien als een 'server' natuurlijk sowieso uit tientallen servers.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:48:
[...]

Uiteraard, maar een server mag toch nooit aan zijn tax zitten, dus een server van een jaar geleden of nu, dat zal qua hardware nog niet zo heel veel uitmaken. Overigens bestaat wat wij in de client zien als een 'server' natuurlijk sowieso uit tientallen servers.
Wil je altijd de nieuwste hardware inzetten of bouw je gewoon meer servers van de config waarmee je al een jaar getest hebt en waarvan je weet dat het stabiel is? (Rhetorische vraag (meer gericht aan Rocketkoen))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nefiorim schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:50:
[...]

Wil je altijd de nieuwste hardware inzetten of bouw je gewoon meer servers van de config waarmee je al een jaar getest hebt en waarvan je weet dat het stabiel is? (Rhetorische vraag (meer gericht aan Rocketkoen))
Tja je wil inderdaad ook niet riskeren dat de driver van je netwerkkaart niet goed blijkt te werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:48:
Je weet nooit vantevoren of een bepaalde combinatie van hardware en software stabiel is. Gelukkig heeft EA wel wat ervaring met grote server projecten.

En soms maakt het zeker uit of je op je oude of nieuwste server draait.
Lineage 2 begon bvb op een 32bit server, en draait nu 64bit.
Omdat ze het overstappen op 64bit erg lang uitstelde waren er heel wat problemen.
Alles in dat spel is verhandelbaar (niks bind to character), en somige items waren er maar een paar van per server (exclusieve drops van een 200-man raid ofzo). De prijs daarvoor liep soms op tot 10 miljard Adena (ingame geld).
Alleen het spel kwam niet verder dan een kleine 2.1 miljard.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
[...]
Zo'n zaken worden meestal uitbesteed aan externe bedrijven. Gezien ze de smooth experience hoog in het vaandel dragen zie ik een grote versnipperingen aan servers op tal van locaties. Lees, servers aan de west- en oostkust van de US. In West-Europa in Duitsland, Engeland, Frankrijk/Spanje. Nederland komt ook regelmatig voor als serverlocatie voor MMORPG.

De medewerkers van Bioware/EA gaan heus niet met loadbalancers en dergelijke naar het datacenter zeulen eens de game live moet gaan. Externe bedrijfjes doen dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nefiorim schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:50:
[...]

Mja, gebruik je die nieuwe processor die dezelfde prestaties geeft voor 30% minder stroomverbruik of blijf je bij degene waarvan je weet dat hij stabiel is.
30% stroomverbruik tikt aardig aan in een cluster met 1000 CPU's
DarthDavy schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:58:
[...]

Zo'n zaken worden meestal uitbesteed aan externe bedrijven. Gezien ze de smooth experience hoog in het vaandel dragen zie ik een grote versnipperingen aan servers op tal van locaties. Lees, servers aan de west- en oostkust van de US. In West-Europa in Duitsland, Engeland, Frankrijk/Spanje. Nederland komt ook regelmatig voor als serverlocatie voor MMORPG.

De medewerkers van Bioware/EA gaan heus niet met loadbalancers en dergelijke naar het datacenter zeulen eens de game live moet gaan. Externe bedrijfjes doen dat.
Ik denk dat EA ondertussen genoeg servers host dat ze dit niet meer uitbesteden.

[ Voor 39% gewijzigd door RocketKoen op 27-07-2011 11:02 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Hoewel het ook z'n voordeel heeft als alles op 1 lokatie te vinden is. Ik meen dat WoW (zeker in het begin) alleen in Frankrijk zat. Als er ergens een storing is dan heb je een probleem, maar je kunt het probleem ook sneller troubleshooten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
RocketKoen schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:00:
[...]

Mja, gebruik je die nieuwe processor die dezelfde prestaties geeft voor 30% minder stroomverbruik of blijf je bij degene waarvan je weet dat hij stabiel is.
30% stroomverbruik tikt aardig aan in een cluster met 1000 CPU's
Als je alles op alles zet voor de consumentenervaring, zelfs tot het uitstellen van launch en het compleet in het begin NIET aanbieden van het spel in bepaalde regio's, neem je dan wel risico met je hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nefiorim schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:02:
[...]

Als je alles op alles zet voor de consumentenervaring, zelfs tot het uitstellen van launch en het compleet in het begin NIET aanbieden van het spel in bepaalde regio's, neem je dan wel risico met je hardware?
Als developer niet.
Als bestuurslid van EA misschien not so much.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthDavy schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 10:58:
[...]

Het huidige EU serverpark van Warhammer Online staat volgens mij in Duitsland welke dus ook eigendom is van Bioware. Denk dat ze die wel eerst zullen uitbreiden voordat er echt nieuwe parken worden geopend voor de EU. Denk ook dat ze enkele retired WAR servers zullen gebruiken voor The Old Republic.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2011 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nefiorim schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:01:
Hoewel het ook z'n voordeel heeft als alles op 1 lokatie te vinden is. Ik meen dat WoW (zeker in het begin) alleen in Frankrijk zat. Als er ergens een storing is dan heb je een probleem, maar je kunt het probleem ook sneller troubleshooten :)
Klopt, server-park lag onder Parijs ergens geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik hoop wel dat ze aangeven waar een server gehost is.
Als ze meerdere locaties in de EU gebruiken bvb dan is het vervelend als je op een server in portugal ofzo zit, terwijl er ook een is die in amsterdam wordt gehost.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r
  • Laatst online: 30-07 14:25

HaX0r

n00b

Als je lid wordt van een guild uit nederlands en zelf ook aangeeft waar je woont wordt je automatisch bij de beste server ingedeelt.

Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
HaX0r schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 11:56:
Als je lid wordt van een guild uit nederlands en zelf ook aangeeft waar je woont wordt je automatisch bij de beste server ingedeelt.
Huh? Ik mag hopen (weet voor 99,9% zeker) dat het niet zo werkt, maar dat je zelf een server kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Sneezzer schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:42:
[...]

Huh? Ik mag hopen (weet voor 99,9% zeker) dat het niet zo werkt, maar dat je zelf een server kiest.
Guild deployment van de guilds gevestigd vóór launch van de game werken op deze manier, zie ook:
http://www.swtor.com/guilds/faq#q3

Echter is men uiteraard vrijblijvend ook na launch zelf een server te kiezen en zelf een guild op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sneezzer schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:42:
[...]

Als je een pre-launch clan maakt (via de site van swtor dus, niet ingame) dan word je op een server geplaatst ja.
Je kan er natuurlijk voor kiezen om toch naar een andere server te gaan achteraf, maar dan kan je je clan-naam niet reserveren.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:46:
[...]

Als je een pre-launch clan maakt (via de site van swtor dus, niet ingame) dan word je op een server geplaatst ja.
Je kan er natuurlijk voor kiezen om toch naar een andere server te gaan achteraf, maar dan kan je je clan-naam niet reserveren.
Dan hoop ik dat ze nationaliteiten een beetje mixen. All dutch server lijkt me een hell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
psychodude schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:45:
[...]

Guild deployment van de guilds gevestigd vóór launch van de game werken op deze manier, zie ook:
http://www.swtor.com/guilds/faq#q3

Echter is men uiteraard vrijblijvend ook na launch zelf een server te kiezen en zelf een guild op te zetten.
Ah, ok. Ja dat wist ik, zo had ik echter de opmerking niet gelezen van de voorgaande post... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 12:50:
[...]

Dan hoop ik dat ze nationaliteiten een beetje mixen. All dutch server lijkt me een hell.
licht er dus aan hoeveel hosting locaties er komen.
Als ze Duitsland, LA en NYC als locaties hebben, komen alle europeanen op de duitse servers.

Wat ik zie in de FAQ is dat je andere guilds kon uitkiezen waarmee je op dezelfde server wilt belanden. (bvb een GoT Republic guild, dat op dezelfde server wil komen als het FoK Sith guild O-)

Ik heb zelf nog geen guild, dus ik kan je niet vertellen welke andere preferences je op kan geven.
Maar je merkt ook in WoW bvb dat bepaalde servers vaak gedomineerd worden door enkele nationaliteiten.
Je hebt genoeg servers waar in chat bijna alleen russisch of grieks gespoken wordt ><

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
RocketKoen schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:02:
[...]
Maar je merkt ook in WoW bvb dat bepaalde servers vaak gedomineerd worden door enkele nationaliteiten.
Je hebt genoeg servers waar in chat bijna alleen russisch of grieks gespoken wordt ><
Juist daarvoor is het met name handig als EA/BioWare zelf grote guilds indeelt, en ook achteraf daarbij zo vriendelijk zou zijn mede te delen welke nationaliteiten zo'n server voornamelijk dekken. Zeker op Europese servers zie je maar al te vaak dat de internationale servers veelal chaotisch opgebouwd zijn met veel geklaag omdat de community een eigen voertaal naar voren brengt, maar lang niet ieder zich daarbij bewust is of vrede mee heeft.

Het is leuk dat Frans en Duits zoals gewoonlijk weer hun eigen servers krijgen, maar dat laat niet weg dat in WoW bijv ca 50% op mijn server NL sprak en daarbij met name bij Britten nog wel eens wat frustraties teweeg bracht. Ook heb ik in wat vroegere dagen nog wel wat rond gehobbeld tussen servers waar bleek het meerendeel talen als Italiaans, Pools, Russisch, de scandinavische talen, of wat dan ook te spreken.

"International" is gewoon een ramp aanduiding.

PS: Pre-Order key binnen :). Zojuist even van huis uit de key doorgespeeld gekregen en geactiveerd :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Hebben nog meer menens net de pre-order kit binnen gekregen? Heb zo snel mogelijk me code ingevoerd. Die actie van ze en die slogans als, hoe eerder je de code invoert hoe eerder je mag spelen werken nogal goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psychodude schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:07:
[...]

Juist daarvoor is het met name handig als EA/BioWare zelf grote guilds indeelt, en ook achteraf daarbij zo vriendelijk zou zijn mede te delen welke nationaliteiten zo'n server voornamelijk dekken. Zeker op Europese servers zie je maar al te vaak dat de internationale servers veelal chaotisch opgebouwd zijn met veel geklaag omdat de community een eigen voertaal naar voren brengt, maar lang niet ieder zich daarbij bewust is of vrede mee heeft.

Het is leuk dat Frans en Duits zoals gewoonlijk weer hun eigen servers krijgen, maar dat laat niet weg dat in WoW bijv ca 50% op mijn server NL sprak en daarbij met name bij Britten nog wel eens wat frustraties teweeg bracht. Ook heb ik in wat vroegere dagen nog wel wat rond gehobbeld tussen servers waar bleek het meerendeel talen als Italiaans, Pools, Russisch, de scandinavische talen, of wat dan ook te spreken.

"International" is gewoon een ramp aanduiding.

PS: Pre-Order key binnen :). Zojuist even van huis uit de key doorgespeeld gekregen en geactiveerd :p.
Gewoon [English] noemen ipv [International]
En dan hopen dat iedereen engels spreekt...

Alle spelers die in public chat persee nederlands, grieks of wookie willen praten per direct overzetten naar een RP server.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
RocketKoen schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:10:
[...]

Gewoon [English] noemen ipv [International]
En dan hopen dat iedereen engels spreekt...

Alle spelers die in public chat persee nederlands, grieks of wookie willen praten per direct overzetten naar een RP server.
Die mening deel ik niet, alles English noemen werkt niet. Het is namelijk niet wenselijk om brak engels erbij te hebben welk toch niet te volgen is. Ze moeten het eindelijk eens door krijgen dat er vraag is naar andere talen en servers daar op afstemmen. Dus ipv alles [international] naar [english] er een aantal andere bij plaatsen [spanish], [russian], [polish], [dutch], [scandinavia].

Als ze denken niet voldoende spelers per taal binnen te halen, dan indelen naar regio naast [English], dus [NW Europe], [NE Europe], [SW Europe], [SE Europe], [Russia].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaX0r schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:07:
Hebben nog meer menens net de pre-order kit binnen gekregen? Heb zo snel mogelijk me code ingevoerd. Die actie van ze en die slogans als, hoe eerder je de code invoert hoe eerder je mag spelen werken nogal goed...
Had nog geen mail vanmorgen en stond nog op status "wordt verwerkt" dus ik bol.com gebeld en die dame heeft het doorgezet naar de juiste afdeling en ik zou per mail op de hoogte gehouden worden.

Zojuist weer gechecked en nog geen mail en nog steeds status "wordt verwerkt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 15:00

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

psychodude schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:15:
[...]

Die mening deel ik niet, alles English noemen werkt niet. Het is namelijk niet wenselijk om brak engels erbij te hebben welk toch niet te volgen is. Ze moeten het eindelijk eens door krijgen dat er vraag is naar andere talen en servers daar op afstemmen. Dus ipv alles [international] naar [english] er een aantal andere bij plaatsen [spanish], [russian], [polish], [dutch], [scandinavia].

Als ze denken niet voldoende spelers per taal binnen te halen, dan indelen naar regio naast [English], dus [NW Europe], [NE Europe], [SW Europe], [SE Europe], [Russia].
Alsjeblieft geen dutch....
Zou dus nooit op een nederlandse server willen spelen...

Bedoel dat is nog erger dan een na-gesyncte disney film.....

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
Je hebt nu al [English], [French] en [German] servers. Ik zie totaal geen probleem om één van de [English] servers als [Dutch] te bestempelen. Het is toch een taalgroep van 21 miljoen mensen (15 miljoen Nederlanders + 6 miljoen Vlamingen). Idem met andere grote Europese talen. Het is niet als je als Nederlandssprekende mens verplicht wordt om op een Nederlandssprekende server te gaan. Je kan nog altijd op een Engelse server terecht. Het voorkomt natuurlijk anderstalige mensen om constant een vreemde taal op de general chat te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
kaasszje schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:23:
[...]

Alsjeblieft geen dutch....
Zou dus nooit op een nederlandse server willen spelen...

Bedoel dat is nog erger dan een na-gesyncte disney film.....
Het zou enkel gaan om de voertaal van de community, niet de taal van het spel. Dat blijft gewoon Engels, Duits, Frans of whatever je graag in speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de mijn starter kit binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

zit er nu nog iets bij zo'n "starter kit" buiten de code voor de early acces?

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eekhoorn12
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:18:
[...]

Had nog geen mail vanmorgen en stond nog op status "wordt verwerkt" dus ik bol.com gebeld en die dame heeft het doorgezet naar de juiste afdeling en ik zou per mail op de hoogte gehouden worden.

Zojuist weer gechecked en nog geen mail en nog steeds status "wordt verwerkt".
Weet niet of je CE had besteld, maar ik kreeg net dit mailtje van bol.com
Geachte heer, mevrouw,

Vrijdag 22 juli 2011 heeft u een onder bestelnummer [BESTELNUMMER] de game ‘Star Wars: The Old Republic Limited Pre-Order Collectors Edition’ bij bol.com besteld.

Tot onze spijt is het niet mogelijk om uw bestelling te leveren. Bol.com heeft van fabrikant MMO slechts een zeer beperkt aantal exemplaren van deze exclusieve uitgave toebedeeld gekregen. Door overweldigende belangstelling heeft bol.com binnen enkele uren meer bestellingen ontvangen dan er exemplaren beschikbaar zijn. De fabrikant stuurt echter geen extra exemplaren meer na. Om deze reden wordt uw bestelling geannuleerd. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Wel beschikt bol.com nog over de - eveneens exclusieve - game ‘Star Wars: The Old Republic Limited Pre-Order Edition’. U vindt deze uitgave direct in ons assortiment via onderstaande link:

http://www.bol.com/nl/p/g...04004011582070/index.html

Ook van deze uitgave zijn nog een beperkt aantal beschikbaar. Heeft u interesse in dit artikel, wacht u dan niet te lang met bestellen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en hopen uw spoedig weer op onze site te mogen begroeten.

Met vriendelijke groet,

Bol.com Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

fabrikant MMO lol..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
"fabrikant MMO" :'). Wel balen voor je! Op Amazon hebben ze er schijnbaar nog zat, misschien iemand met een creditcard lief aankijken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eekhoorn12 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:48:
[...]

[...]
Het concept "limited edition" is schijnbaar nieuw voor bol....

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_eYes
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 10:18
Heb de CE bestelt bij bol.com en vanochtend een mailtje gekregen dat ze het eerste pakketje hebben verstuurd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Via de door mij eerder genoemde site, is nu een skill tree van de Imperial Agent - Medic beschikbaar.

Over healing in het algemeen:

Het valt mij op, at het allemaal nogal standaard is. Geen uitdagende mechanismen voor zover nu bekend. Wat ik hiermee bedoel is dat elke healclass een HoT, een grote effciente heal en een kleine 'dure' heal heeft.

Geen mechanismen zoals bij WoW: Paladin had charges met Holy Power. Disc Priest had Shield, Holy Priest had Chakra's, Shaman heeft totems en Chain heal.
Zeg maar de abilities die een healing-class onderscheid van de andere classes.

Juist dit soort speciale abilities maakt het healen (naar mijn idee) leuk. Hetzelfde geldt voor het tanken. Uit de informatie die nu bekend is van de verschillende classes, zie ik geen echt speciale abilities.

[ Voor 6% gewijzigd door prutser387 op 27-07-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
prutser387 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:00:
Via de door mij eerder genoemde site, is nu een skill tree van de Imperial Agent - Medic beschikbaar.

Over healing in het algemeen:

Het valt mij op, at het allemaal nogal standaard is. Geen uitdagende mechanismen voor zover nu bekend. Wat ik hiermee bedoel is dat elke healclass een HoT, een grote effciente heal en een kleine 'dure' heal heeft.

Geen mechanismen zoals bij WoW: Paladin had charges met Holy Power. Disc Priest had Shield, Holy Priest had Chakra's, Shaman heeft totems en Chain heal.
Zeg maar de abilities die een healing-class onderscheid van de andere classes.

Juist dit soort speciale abilities maakt het healen (naar mijn idee) leuk. Hetzelfde geldt voor het tanken. Uit de informatie die nu bekend is van de verschillende classes, zie ik geen echt speciale abilities.
Dit zal wrs nog wel iets zijn wat nermate de game vordert en raiding interessanter wordt meer de boventoon gaat voeren. Vaak bemerk je binnen MMO's wel dat dit soort concepten deels voortvloeien uit wat de community zelf doet met classes en zit er vaak ook een grote evolutie in hoe de class speelt tijdens de jaren van een game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
En vergeet de ranged tank niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eekhoorn12 schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 13:48:
[...]
Ik heb hetzelfde mailtje gekregen, na wat vloeken van mijn kant gelijk amazon.com geopend en die had hem nog en herkende mijn amazon.co.uk account dus 3 klikken later kreeg ik 2 nieuwe mailtjes waarvan 1 met de promotie code en die ook gelijk ingevoerd en werd geaccepteerd op swtor.com

Wat amateuristisch zeg van bol.com, die zijn nu gelijk een klant kwijt die tot nu toe bijna alle SW Comics en omnibussen bij hun had besteld, die koop ik voortaan ook bij amazon.

Hoe moeilijk kan het zijn om het aantal preorders in je webshop te zetten zodat hij automatisch geen nieuwe orders accepteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaX0r

HaX0r

n00b

Dat was het probleem niet. Bij bol.com hebben ze gewoon geen verstand van wat "hot" is. Dit hadden ze gewoon moeten zien aankomen en er op voorbereid moeten zijn. Ik heb gelukkig wel gewoon een CE bij bol.com kunnen bestellen. Nou had ik dat dan ook gedaan voordat hij officieel in het systeem daar kwam maar toch. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet geheel baanbrekend hoor
Afbeeldingslocatie: http://www.vecip.com/images/merkava%20tank.gif

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:24:
[...]
Hoe moeilijk kan het zijn om het aantal preorders in je webshop te zetten zodat hij automatisch geen nieuwe orders accepteerd?
Ik gok dat bol.com het ook niet zo leuk vind om klanten op deze manier teleur te stellen en ze waarschijnlijk geen idee hadden hoeveel exemplaren ze ter beschikking konden stellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
ROFL _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
CaptainCharisma schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:28:
[...]

Ik gok dat bol.com het ook niet zo leuk vind om klanten op deze manier teleur te stellen en ze waarschijnlijk geen idee hadden hoeveel exemplaren ze ter beschikking konden stellen. ;)
Wel frappant om te zien dat bol.com niet voor elkaar krijgt wat Amazon wel is gelukt (nl. het nageleverd krijgen van CE's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CaptainCharisma schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:28:
[...]

Meestal krijgen ze gewoon een voorraad binnen. En als die voorraad op is moet er bij besteld worden.
Dan is 2x per dag je site updaten voldoende. Af en toe zal een klant een paar dagen extra moeten wachten.

Maar het is wel duidelijk dat ze niet echt verstand hebben van wat "hot" is, en wat een collectors edition is, zoals haxor al zei

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nefiorim schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:31:
[...]

Wel frappant om te zien dat bol.com niet voor elkaar krijgt wat Amazon wel is gelukt (nl. het nageleverd krijgen van CE's).
Ach, het lukte EA zelf niet eens om de CE nageleverd te krijgen.
Origin was eerder uitverkocht dan bol en amazon. maar amazon heeft weer voorraad en Origin heeft aangegeven dat ze die niet meer krijgen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Om eerlijk te zijn... op amazon.co.uk is het ook niet meer te vinden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
RocketKoen schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:31:
[...]

Meestal krijgen ze gewoon een voorraad binnen. En als die voorraad op is moet er bij besteld worden.
Dan is 2x per dag je site updaten voldoende. Af en toe zal een klant een paar dagen extra moeten wachten.

Maar het is wel duidelijk dat ze niet echt verstand hebben van wat "hot" is, en wat een collectors edition is, zoals haxor al zei
Nee inderdaad, wat dat betreft zouden ze er goed aan doen om gewoon (bot gezegd) een stel "nerds" die de laatste ins en outs van de game-industrie bijhouden op de afdeling te hebben, zodat ze goed kunnen inspelen op de vraag naar specifieke producten. Amazon heeft dit veel beter geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
Sneezzer schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:34:
De CE is nooit te koop geweest bij amazon.co.uk. GAME is daar de exclusieve retailer waar de CE te koop is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Sneezzer schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:34:
Als het goed is was het daar überhaupt nooit te vinden omdat voor .co.uk Game exclusiviteit had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:24:
[...]

Ik heb hetzelfde mailtje gekregen, na wat vloeken van mijn kant gelijk amazon.com geopend en die had hem nog en herkende mijn amazon.co.uk account dus 3 klikken later kreeg ik 2 nieuwe mailtjes waarvan 1 met de promotie code en die ook gelijk ingevoerd en werd geaccepteerd op swtor.com
Dan kon DJ van Galen wel eens een probleem hebben als zijn pakketje uit de US van A moet komen (ivm tax)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Sneezzer schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:37:
[...]

Dan kon DJ van Galen wel eens een probleem hebben als zijn pakketje uit de US van A moet komen (ivm tax)....
Amazon rekent meteen customs fee mee (in dit geval iets van $33). Als het hoger uitvalt leggen zij bij, valt het lager uit krijg je het verschil gecrediteerd.

(Ook ik heb een CE besteld bij Amazon.com op launchday :))

[ Voor 7% gewijzigd door Nefiorim op 27-07-2011 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
Sneezzer schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:37:
[...]

Dat valt reuze mee. Als je hem via Amazon Global hebt gekocht (Amazon Export Inc.) betaal je 33 dollar aan Import Fees. Mocht de tax hoger uitvallen, betaalt Amazon het verschil. Als het lager uitvalt, krijg je het verschil terug. Kan weinig mee misgaan, heb 'm zelf ook bij amazon.com besteld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
CaptainCharisma schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:40:
[...]

Dat valt reuze mee. Als je hem via Amazon Global hebt gekocht (Amazon Export Inc.) betaal je 33 dollar aan Import Fees. Mocht de tax hoger uitvallen, betaalt Amazon het verschil. Als het lager uitvalt, krijg je het verschil terug. Kan weinig mee misgaan, heb 'm zelf ook bij amazon.com besteld. :)
We zitten aardig op 1 lijn de laatste comments of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
Nefiorim schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:41:
[...]

We zitten aardig op 1 lijn de laatste comments of niet ;)
offtopic:
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stelletjes clone troopers

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Ach, als Blizzard weer eens een CE uitbrengt is het ook elke keer hetzelfde liedje.

Ik hou het wel gewoon bij de digital deluxe, die CE vind ik toch echt minstens 60 euro duurder dan hij waard is.

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verderf schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:00:
Ach, als Blizzard weer eens een CE uitbrengt is het ook elke keer hetzelfde liedje.

Ik hou het wel gewoon bij de digital deluxe, die CE vind ik toch echt minstens 60 euro duurder dan hij waard is.
ach ja, ligt er een beetje aan hoe groot je game-budget is :P
Ik ben dit jaar gestopt met mijn lineage 2 verslaving, daar ging ongeveer $120 per maand heen.
Daar kun je een hoop leuke(re) dingen voor doen :)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Mijn budget is vrij groot maar een poppetje en een extra store waar we nog nagenoeg niks van weten vind ik toch een iets te groot risico :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verderf schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:07:
Mijn budget is vrij groot maar een poppetje en een extra store waar we nog nagenoeg niks van weten vind ik toch een iets te groot risico :P
tsja, Als ik had geweten dat je met de CE geen 4 dagen extra early-acces kreeg, had ik waarschijnlijk ook de digital deluxe versie besteld.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrd
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-06-2023

jrd

Vind het eerlijk waar een hele hoop geld voor die CE. Beetje teveel als je het aan mij vraagt :)

Ik zit zelf overigens nog heel erg in dubio of ik de game wel of niet ga pre orderen... ik ben een beetje bang voor alles wat nieuw uitkomt tegenwoordig op de MMO markt. Lijkt er een beetje op dat het een markt is die van alle kanten nu wordt uitgemolken en er hier en daar maar een beetje misbruikt wordt gemaakt van 'merknamen'.

Misschien dat ik nog even de kat uit de boom kijk met dit spel. Hoewel ik bang ben dat ik mijn eigen nieuwsgierigheid niet kan onderdrukken als het spel zijn release date nadert haha.

Het 'fully voice acted' idee spreekt me wel heel erg aan namelijk, ik denk dat het hierdoor VELE malen makkelijker wordt om mee te worden genomen in het verhaal en een soort band te creeeren met je character en alles daar om heen. Alleen daarom denk ik al dat dit spel zich in ieder geval iets beter zal afdoen dan alle andere MMO's die er in de laatste periodes zijn uitgekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jrd schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:33:
Vind het eerlijk waar een hele hoop geld voor die CE. Beetje teveel als je het aan mij vraagt :)

Ik zit zelf overigens nog heel erg in dubio of ik de game wel of niet ga pre orderen... ik ben een beetje bang voor alles wat nieuw uitkomt tegenwoordig op de MMO markt. Lijkt er een beetje op dat het een markt is die van alle kanten nu wordt uitgemolken en er hier en daar maar een beetje misbruikt wordt gemaakt van 'merknamen'.

Misschien dat ik nog even de kat uit de boom kijk met dit spel. Hoewel ik bang ben dat ik mijn eigen nieuwsgierigheid niet kan onderdrukken als het spel zijn release date nadert haha.

Het 'fully voice acted' idee spreekt me wel heel erg aan namelijk, ik denk dat het hierdoor VELE malen makkelijker wordt om mee te worden genomen in het verhaal en een soort band te creeeren met je character en alles daar om heen. Alleen daarom denk ik al dat dit spel zich in ieder geval iets beter zal afdoen dan alle andere MMO's die er in de laatste periodes zijn uitgekomen :)
Aangezien het van Bioware is, twijfel ik er niet echt aan of het de aanschaf waard is.
De vraag is of het spel leuk blijft als je het verhaal eenmaal hebt uitgespeeld (de pvp en raid content dus).
Maar als dat tegenvalt, zeg je gewoon je abbonement op

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Posts met "ik heb mijn preorder bij winkel X staan" of "bij winkel Y kost de preorder Z euro" aub achterwege laten.