Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:15:
bij WoW was die er toch ook al vrij snel na launch. (goblins workshop was de eerste) Er zijn ook wel wat mensen in beta die dit soort info verzamelen maar vanwege de NDA nog niet kunnen/willen verspreiden. Er verandert natuurlijk ook nog veel.
Zou mij niet verbazen als swtor.allakhazam.com oid al na een paar weken vol met info staat.
Eens, zo zie je nu al dat de eerste talen calculators ontwikkeld worden, en daarnaast hebben enkele bekende db sites al wat swtor pages online gegooid. Zodra de NDA eraf is zal het mij niet verbazen indien dit zich binnen no-time vult met de nodige relevante info.
prutser387 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 08:07:
Ik heb gekozen voor een grote guild, zodat er hopelijk snel informatie wordt verzameld over de classes, eventuele problemen in de questlijn, boss-tactics in instances, enz.
Bij WoW, maak ik veel gebruik van wowhead en wowwiki om te lezen over bepaalde mechanics enzo. Dit zal er nog niet zijn bij launch van SW:TOR, waardoor een guild veel toegevoegde waarde krijgt.
Meer denk ik dan wat een grote guild wat dat betreft zal bieden. Over het algemeen zijn grote guilds leuk om altijd mensen te hebben om mee te spelen, maar vaak is het niveau van dedication bij mensen in dat soort guilds redelijk bedroevend. Velen spelen het gewoon als een spelletje voor pass-time. En alhoewel quest lines nog wel te doen zijn om hulp bij te vragen, komt er van verzamelen van info over classes, boss-tactics, etc veelal niet echt veel van terecht.
Voor het laatste ben je vaak beter uit bij de wat kleinere, less-casual meer hardcore focussed guilds. Waarbij progressie vanaf dag 1 in het vaandel staat.
Wat uiteindelijk beter bij je past als persoon is geheel aan jezelf uiteraard, maar voor mij is het gebrek aan zin in vooruitgang binnen grote guilds al snel een reden om te leaven. Het frustreet al snel meer dan dat het fun oplevert als je keer op keer opgescheept zit met mensen voor wie het toch niet boeit dat je het einde van de flashpoint nooit ziet

.
Als je blijft hangen, zeker binnen guilds zonder echt een solid core in meerdere andere games in het verleden, zie je daarnaast al snel een tweedeling ontstaan tussen verschillende mentaliteiten, veel guild drama en vervolgens ofwel een afsplitsing binnen de guild of het opdoeken van de gehele guild. Vraag me dan ook af hoeveel van de huidige grote guild in het pre-launch program er na 6 maanden nog steeds zullen zijn

.
Donderdag in de bus in dat geval, mooi moment om bijna een week na announcement toch nog de pre-order code in te kunnen vullen

.