[PC] Star Wars: The Old Republic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste
Acties:
  • 81.437 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 01:03
Volgende keer dat er een CE 7 dagen headstart, rest niet discussie komt... Volgende video is duidelijker dan de links die je boven gaf Raffuhl:
YouTube: ‪Pt 2 - Interview With Stephen Reid About Release Window‬‏ - YouTube
@ 2:07 en verder

XBO: Michaël#3318

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
misschien handig om dit in de topicwaarschuwing te zetten, evenals release date 'holiday season 2011'. Hoeven we daar niet meer over te discussiëren en kunnen we weer over de inhoud praten! :)

Er valt mij trouwens op dat Betacake en Alterswtor nu veel beta content van elkaar kopiëren. Reden: EA heeft dan meer moeite met het verwijderen van beta-content? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:45:
misschien handig om dit in de topicwaarschuwing te zetten, evenals release date 'holiday season 2011'. Hoeven we daar niet meer over te discussiëren en kunnen we weer over de inhoud praten! :)

Er valt mij trouwens op dat Betacake en Alterswtor nu veel beta content van elkaar kopiëren. Reden: EA heeft dan meer moeite met het verwijderen van beta-content? :S
Mwah gewoon Cease & Desist brieven twee keer printen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-09 11:04
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:45:
Ze zijn beide bezig om de populairste site te worden. Daarom wordt er veel gekopieerd.(om niet te ver achter te raken) Ik moet overigesn zeggen dat ik Betacake tot nu toe beter vind. Zij hebben vaak extreem uitgebreide Q&A's en zijn nu zelfs bezig met het bouwen van een talent-calculator :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 14:41
komt er eigenlijk een Tweakers guild toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasszje
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:47

kaasszje

Live to Dare, Dare to Live

Ben ondertussen het spoor een klein beetje bijster.
Wilde net pre-order doen bij bol.com

Is dit nog verstandig of kan ik hem beter ergens anders pre-orderen ?
Wil wel graag hard copy.

Ik ben verstopt zoek een ander :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
kaasszje schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:10:

Wil wel graag hard copy.
De CE schijnt daar uitverkocht te zijn, maar een gewone versie zou je daar prima nog moeten kunnen halen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
prutser387 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:53:
[...]

Ze zijn beide bezig om de populairste site te worden. Daarom wordt er veel gekopieerd.(om niet te ver achter te raken) Ik moet overigesn zeggen dat ik Betacake tot nu toe beter vind. Zij hebben vaak extreem uitgebreide Q&A's en zijn nu zelfs bezig met het bouwen van een talent-calculator :)
Ja mee eens. Als er iets een aanrader is, is het wel om die 12 Q&As door te lezen. Daar leer je ontzettend veel nieuwe dingen van. Als je die gelezen hebt zijn vrijwel alle reveals die Bioware doet geen verrassing meer.

Alterswtor zijn tot nu toe meer screenshots en filmpjes. Al moet ik zeggen dat die filmpjes van de classes ook wel interessant zijn om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
psychodude schreef op maandag 25 juli 2011 @ 11:17:
Iets wat EA dus vervolgens weer eens slecht heeft doorgespeeld met de official resellers wat het belang is van het tijdig in de store te hebben staan en het tijdig doorsturen van die pre-order codes.
Hier staat een heel interview over de pre-orders:
http://darthhater.com/201...wers-pre-order-questions/
We had a few issues with retailers in a number of territories where they didn't necessarily understand the idea of giving out a pre-order code. The difficulty for us is... everyone was briefed at the regional or corporate level, but that doesn't necessarily make it down to every single store clerk in every single store. Unfortunately, if you went in and did a pre-order, and they didn't give you a code, you should basically ask them to give you a code.

[...]

Something that people are concerned about is when they redeem their code, and if it will affect their Early Game Access. The truth is that right now -- even though we had a lot of codes redeemed -- we're not even at a point yet where people wouldn't be more than a day one or day two. It really is not that bad.
Verder nog interessant, een 25 minuten durende presentatie op Comic-Con en daarna nog een bult vragen:
http://comic-con.gamespot...oin-us-it-is-your-destiny

En deze Q&A vond ik nog wel leuk om te bekijken: http://www.alterswtor.com...sat-jul-23-2011.html#more

En er staat (voorlopig) ook nog wat imperial agent gameplay op alterswtor:
http://www.alterswtor.com...-agent-gameplay.html#more

[ Voor 37% gewijzigd door Thormodo op 25-07-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja het is ook wel onrealistisch dat iedere huisvrouw die bij de bart smit werkt in de gaten heeft dat ze een 'pre-order'-code bij 'zo'n computerspelletje' moet geven. Ik betwijfel dat ze uberhaupt weten wat het is. (met alle respect uiteraard :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaft8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:42
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:34:
Tja het is ook wel onrealistisch dat iedere huisvrouw die bij de bart smit werkt in de gaten heeft dat ze een 'pre-order'-code bij 'zo'n computerspelletje' moet geven. Ik betwijfel dat ze uberhaupt weten wat het is. (met alle respect uiteraard :))
Ik denk dat de grote problemen inderdaad niet zozeer bij Bioware/EA liggen maar meer bij hoe hun verkoop partners met de gegeven info omgaan. Als de winkelketens niet alles doorgeven aan hun personeel dan hebben 'wij' als klant daar last van. En geven vaak Bioware/EA de schuld.

Wat bol.com dus doet met hun pre-order package is nooit de bedoeling geweest van Bioware/EA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een beetje hetzelfde principe als destijds met releasedates van games. Pas toen er boetes op kwamen te staan als je games eerder verkocht dan afgesproken werd het in de detailhandel pas goed gecommuniceerd. Daarvoor kon je bij de lokale Bart Smit bij wijze van spreke ook een week voor release al games ophalen.

Betacake preview talent calculator

Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/-Pah7MWPe1EI/Ti0T6asIOTI/AAAAAAAABfk/dzMOxcummtI/s1600/Skill+tree+calculator+-+Preview.png
Features which are ready :

Top menu to choose your class from
Overlay tooltips on mouse over
Abilities' ranks [1/3], [2/3], etc. When maxed it just shows the top number i.e [1], [2] or [3]
Unlocked tiers become highlighted
A bar which shows you the available training points (goes to 0 when all are spent)
A little box underneath each tree shows how many points are spent on that tree
Links between abilities (which require a lower tier skill to be trained before they are unlocked)
Reset button
Save button (yes you can save your build and link your friends to it)
Features which are not ready :
Tooltips' text
Icons for all classes
Proper arrangement of icons within trees / tiers
Proper backgrounds for each class / tree (all classes have 3 different color combinations such as blue, yellow, purple)

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
kaasszje schreef op maandag 25 juli 2011 @ 12:10:

Wil wel graag hard copy.
Het vervelende bij Bol.com is, dat zij pas over een week (ofzo) de pre-order code opsturen. Pas als je die code invoert op de SW:TOR-website ben je gegarandeerd van een plekje in de 'Early access'.

Je hebt dus een kans, dat je ondanks je preorder niet eerder kan spelen. Kans is overigens nihiel volgens mij.

Ze gaven tijdens de Comic Con aan, ter illustratie, dat de eerste twee dagen nog niet gevuld zijn.
(Ter info: Hoe eerder je pre-orderd, hoe eerder je naar binnen mag met Early Access)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12
prutser387 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:45:
[...]

Het vervelende bij Bol.com is, dat zij pas over een week (ofzo) de pre-order code opsturen. Pas als je die code invoert op de SW:TOR-website ben je gegarandeerd van een plekje in de 'Early access'.

Je hebt dus een kans, dat je ondanks je preorder niet eerder kan spelen. Kans is overigens nihiel volgens mij.

Ze gaven tijdens de Comic Con aan, ter illustratie, dat de eerste twee dagen nog niet gevuld zijn.
(Ter info: Hoe eerder je pre-orderd, hoe eerder je naar binnen mag met Early Access)
Maw... Pre-order op Origin als je snel je pre-order key wilt en zo snel mogelijk EA (zijnde Early Access, niet Electronic Arts) binnen wilt.

SW:TOR moet het platform Origin pushen, maar dat het op zo een vuile manier gespeeld ging worden had ik niet verwacht. Als grote retailer zou ik hier ook niet mee kunnen lachen. En aangezien de grote retailers nog redelijk veel macht hebben (waarom zou Steam anders nog altijd nieuwe releases aan 50 euro verkopen?) denk ik dat dit nog een staartje zal krijgen.

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott
  • Laatst online: 08-06-2023

MicScott

.Grey.

DarthDavy schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:51:
[...]

Maw... Pre-order op Origin als je snel je pre-order key wilt en zo snel mogelijk EA (zijnde Early Access, niet Electronic Arts) binnen wilt.

SW:TOR moet het platform Origin pushen, maar dat het op zo een vuile manier gespeeld ging worden had ik niet verwacht. Als grote retailer zou ik hier ook niet mee kunnen lachen. En aangezien de grote retailers nog redelijk veel macht hebben (waarom zou Steam anders nog altijd nieuwe releases aan 50 euro verkopen?) denk ik dat dit nog een staartje zal krijgen.
Hoezo vuile manier? Dit is gewoon een fout van bol.com. Bij Amazon.de kreeg ik mijn pre-order key direct via de mail.

Diablo 3 || Titanfall/Origin: MicScott | Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 21:51
Het is wel een veel logischer systeem.
Op deze manier kunnen ze de launch veel beter faseren. Door bvb elke dag 50.000 mensen toe te laten tot "early acces" verspreiden ze de launch drukte in de start zones.
En het geeft een goede reden om zo snel mogelijk te bestellen, wat zorgt voor een grotere zekerheid bij EA.
Stel dat je 100.000 pre-orders hebt en je hebt dus servers klaar staan voor 200.000 spelers @ launch, maar de dag voor de servers online gaan verkoop je ineens nog 500.000 pre-orders. Dan heb je de 1e weken niet genoeg capaciteit.
Nu heb ruim de tijd om extra servers te bestellen.

Wel jammer op 2 punten.
1) dat het bij veel retailers niet is begrepen
2) dat ik had gehoopt op 4 dagen voorsprong met mijn CE O-)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Misschien krijg je alsnog wel 4 dagen voorsprong. Er is nu gezegd: Days, maybe weeks.

Maar ik denk zelf max 7 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
MicScott schreef op maandag 25 juli 2011 @ 13:56:
[...]

Hoezo vuile manier? Dit is gewoon een fout van bol.com. Bij Amazon.de kreeg ik mijn pre-order key direct via de mail.
Allemaal goed en wel voor webwinkels, maar wat met retailers? Meeste retailers hebben die pre-order boxen nog niet. Ik ben zaterdag bij zo'n retailer geweest (GameMania): zij hopen van vrijdag die pre-order boxen in hun winkel te hebben. Voor de kleinere winkels zou het zelfs nog een week langer kunnen duren. Logistiek weet je wel. Op dit ogenblik kunnen die winkels je zelfs nog geen code geven, want ze liggen allemaal nog in het grote magazijn.

Btw, ik heb begrepen dat dit niet beperkt wordt tot early access, maar zelfs tot na de launch. Je kan dus op eerder welk moment dit spel kopen, thuiskomen, installeren en de melding krijgen dat je niet kan spelen omdat het... ja, wat eigenlijk? Te druk is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Als het te druk is, dan gaan ze zogenaamde 'shards' inzetten. Dit betekent dat er een soort kopie van de wereld wordt gemaakt en je dus in dezeflde server kan zitten als een vriend van je. Je kan dan naast elkaar staan en met elkaar chatten, maar elkaar niet zien.
Als je dan samen in een party gaat, dan wordt je verplaatst naar de shard van de party leader.

Op die manier kunnen ze de initiele load van de launch-dagen splitsen. er is aangegeven, dat ze niet van plan zijn om deze sharding-technology standaard te gebruiken, maar alleen om bij drukte tijdens de lancering te kunnen garanderen dat er geen wachtrijen ontstaan of onspeelbare servers door drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 10:56
Zo doen meer games dit inderdaad, zie ook Rift en Aion.
Tevens hebben ze meerdere starting zones (4?) dus dat kan de druk ook al spreiden.

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

DarthDavy schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:15:
[...]

Allemaal goed en wel voor webwinkels, maar wat met retailers? Meeste retailers hebben die pre-order boxen nog niet. Ik ben zaterdag bij zo'n retailer geweest (GameMania): zij hopen van vrijdag die pre-order boxen in hun winkel te hebben. Voor de kleinere winkels zou het zelfs nog een week langer kunnen duren. Logistiek weet je wel. Op dit ogenblik kunnen die winkels je zelfs nog geen code geven, want ze liggen allemaal nog in het grote magazijn.
Akkoord, maar je reactie was op het feit dat bol.com pas later hun codes verstuurt. Dat fysieke winkels hun codes pas wat later aan de consument kunnen verkopen vind ik nou ook niet echt "vieze tactieken."

En dat mensen zelfs ná de launch pas later zouden kunnen beginnen lijkt me pure speculatie. Een soort late access? Hoogstens omdat alle servers vol zitten dat mensen in een wachtrij komen of misschien zelfs character creation een tijdje (enkele uren tot een dag) wordt gestopt. Maar dit is vrij normaal bij de launch van MMO games. Tenminste bij die met een grote hype.
Bij een grote WoW patch is de game ook meestal een dag niet speelbaar.
Bij de Age of Conan launch kon men ook op een gegeven moment even geen chars meer creëren.

Dat alles heeft weinig te doen met vieze truukjes om origin te pushen.

Trouwens, hoe meer mensen pre-orderen in plaats van te wachten tot de launch om dan de game te kopen, hoe minder kans er is dat zulke problemen ontstaan, omdat ze dan beter in kunnen schatten hoeveel mensen tijdens de launch gaan gamen. Die pre-orders proberen te verkopen is dus ook een manier om een zo goed mogelijke speelervaring aan te bieden, want mensen die het spel de eerste paar dagen niks aan vinden, ook al is het vanwege technische problemen, haken sneller af en zullen dus óók geen extra maanden subscription gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Ik vind het maar lastig om te besluiten, ergens ben ik nog steeds bang dat dit de zoveelste fail mmo gaat worden.

Ja het is bioware maar we hebben het hier wel nog steeds over EA :(

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Verderf schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:41:
Ik vind het maar lastig om te besluiten, ergens ben ik nog steeds bang dat dit de zoveelste fail mmo gaat worden.

Ja het is bioware maar we hebben het hier wel nog steeds over EA :(
Het is Star Wars! Lijkt me reden genoeg om het een kans te geven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Dat zeker :) en ik wil het ook zeker gaan proberen :) zit nog even te twijfelen tussen de CE en de digital deluxe edition. (alleen de digital deluxe edition heeft ingame items toch?)

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Verderf schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:45:
Dat zeker :) en ik wil het ook zeker gaan proberen :) zit nog even te twijfelen tussen de CE en de digital deluxe edition. (alleen de digital deluxe edition heeft ingame items toch?)
http://www.swtor.com/preorder heeft een mooi overzicht welk pakket wat heeft.
De CE is in NL nogal moeilijk te bestellen van wat ik hier lees. Bol.com is uitverkocht en mediamarkt en bart smit verschaffen nog niet echt duidelijke info. Amazon.com is waar ik mijn bestelling (CE) heb geplaatst. Al met al rond $205 inclusief verzend en importfee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verderf schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:45:
De CE heeft alle ingame items die de digital deluxe versie heeft. + 1 extra droid en 1 extra ingame shop. (en de offline items natuurlijk)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
MicScott schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:32:
[...]

Akkoord, maar je reactie was op het feit dat bol.com pas later hun codes verstuurt. Dat fysieke winkels hun codes pas wat later aan de consument kunnen verkopen vind ik nou ook niet echt "vieze tactieken."

En dat mensen zelfs ná de launch pas later zouden kunnen beginnen lijkt me pure speculatie. Een soort late access? Hoogstens omdat alle servers vol zitten dat mensen in een wachtrij komen of misschien zelfs character creation een tijdje (enkele uren tot een dag) wordt gestopt. Maar dit is vrij normaal bij de launch van MMO games. Tenminste bij die met een grote hype.
Bij een grote WoW patch is de game ook meestal een dag niet speelbaar.
Bij de Age of Conan launch kon men ook op een gegeven moment even geen chars meer creëren.

Dat alles heeft weinig te doen met vieze truukjes om origin te pushen.

Trouwens, hoe meer mensen pre-orderen in plaats van te wachten tot de launch om dan de game te kopen, hoe minder kans er is dat zulke problemen ontstaan, omdat ze dan beter in kunnen schatten hoeveel mensen tijdens de launch gaan gamen. Die pre-orders proberen te verkopen is dus ook een manier om een zo goed mogelijke speelervaring aan te bieden, want mensen die het spel de eerste paar dagen niks aan vinden, ook al is het vanwege technische problemen, haken sneller af en zullen dus óók geen extra maanden subscription gaan betalen.
Ik kan er nu niet naar linken, maar ik heb verscheidene filmpjes van Comic-Con dit weekeinde gezien waar verschillende Bioware mensen verkondigen: "The earlier you buy the game, the earlier you will be able to play the game" en nog ene "we're already selling out on pre-orders". Het is net alsof ze die zinnetjes van buiten hebben moeten leren, want het valt op hoe gelijkaardig in zinsconstructie ze worden uitgesproken door verschillende mensen. Nog eentje om het af te leren en niet over de pre-orders: "We want players to have an unique experience. If you play the game as a Jedi Knight and you play the game as a Bounty Hunter, you will not encounter a single duplicate quest. Every mission is unique to your class."

Enerzijds denk ik dan: marketing slogans. Van vooraf van buiten geleerd en netjes tijdens de conventie aan het afdreunen en zo binnen de lijntjes wandelen van wat je mag vertellen over de game.

Anderzijds - en dit heeft dan wel weer betrekking op de pre-orders - moeten de marketing jongens toch beseffen dat je ook kwaad bloed bij mensen gaat zeggen als je hun vertelt dat ze misschien niet de early access zullen krijgen die ze beloven op de box. En het is geen speculatie om te zeggen dit beperkt gaat zijn tot early access. Ze willen dat de spelers een goede speelervaring hebben en daarom gaan ze gefaseerd spelers toelaten tot het spel, zelfs na de officiële launch mocht dat noodzakelijk zijn. Allemaal goed en wel dat ze hun interne winkel zo mooi willen regelen, maar waarom wordt dit aan ons ook op die manier meegedeeld? Informatie over SW:TOR komt maar mondjesmaat naar buiten de laatste drie jaar en alles wordt heel goed bij de teugels gehouden. Waarom dan deze dingen zeggen waarvan je weet dat ze uiteindelijk - misschien - kwaad bloed bij de spelers zullen zetten?

Dat baart mij toch wat zorgen. Ik wil horen: "Pre-order de game en je zal kunnen spelen" Dat is volgens mij marketing om je game te verkopen. Zij vertellen: "Pre-order de game en hopelijk zal je misschien kunnen spelen. Dus pre-order zo snel mogelijk" Op mij heeft dit dus het omgekeerde effect. Ik denk dan dat zij hun zaakjes niet op orde zullen hebben. Goed dat ze zo eerlijk zijn, maar ik zie het wel aan en zie na de launch wel of ze hun zaakjes op orde hebben. Dat kan toch onmogelijk het effect zijn dat zij trachten te behalen.

Ik hoop dat ze met het aantal pre-orders hun capaciteit zo veel mogelijk trachten te balancen, maar de manier waarop ze nu communiceren denk ik dat het niet het geval zal zijn.

Verhaaltje van glas half leeg: ik weet het. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Het pre-orderen en het aantrekkelijk maken van preorderen door Early Acces is natuurlijk ook in het voordeel van EA/Bioware.

Zij kunnen hierdoor aantonen dat er voldoende fanbase is en tegelijkertijd komt er ineens een bak geld binnen, waardoor je de investering van het spel weer een beetje terug verdiend. Dat doet het weer goed bij de Aandeelhouders.

En bovendien heb je gelijk een vooraad geld wat je kan gebruiken voor de doorontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
RocketKoen schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:49:
[...]

De CE heeft alle ingame items die de digital deluxe versie heeft. + 1 extra droid en 1 extra ingame shop. (en de offline items natuurlijk)
Thanks, dan word het gewoon de Digital versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
Ook nog: iemand die een CE wil, moet al bij Amazon gaan bestellen om onmiddellijk zijn code te krijgen. Alle andere officiële resellers - zowel Bol.com, Mediamarkt, Bart Smit, fnac en GameMania komen als officiële reseller terug op de website van sw:tor - laten hun klanten wachten op de code, waarmee ze later hun code kunnen ingeven in de site en bijgevolg later pas de game kunnen spelen.

En de schuld daarvan bij de retailers plaatsen vind ik wat goedkoop van EA/Bioware. Laat niemand dan nog zijn code ingeven tot die boxen goed fysiek beschikbaar zijn in de winkels en laat pas dan de codes ingeven op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

DarthDavy schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:56:
Ook nog: iemand die een CE wil, moet al bij Amazon gaan bestellen om onmiddellijk zijn code te krijgen. Alle andere officiële resellers - zowel Bol.com, Mediamarkt, Bart Smit, fnac en GameMania komen als officiële reseller terug op de website van sw:tor - laten hun klanten wachten op de code, waarmee ze later hun code kunnen ingeven in de site en bijgevolg later pas de game kunnen spelen.

En de schuld daarvan bij de retailers plaatsen vind ik wat goedkoop van EA/Bioware. Laat niemand dan nog zijn code ingeven tot die boxen goed fysiek beschikbaar zijn in de winkels en laat pas dan de codes ingeven op de website.
Ik vind toch dat je wat voorbarige conclusies trekt. Waar is bijvoorbeeld te lezen dat mensen die 'pas' over een week 2 hun code registreren later Early Access krijgen? Misschien gaat het wel over mensen die pas een week van te voren pre-orderen, of iets dergelijks. Ik begrijp je zorgen wel, maar je verontwaardigdheid is wat te vroeg, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Het heeft inderdaad allemaal een nogal hoog "we want to push origin" gehalte.
Wat prima zou zijn als het een mooi goed werkend alternatief voor steam zou zijn. wat het dus niet is...

Maja ben al lang blij dat het gister opeens mogelijk was om de language van dat stuk bagger te veranderen naar het engels.. nu de store zelf nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
prutser387 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:52:
Het pre-orderen en het aantrekkelijk maken van preorderen door Early Acces is natuurlijk ook in het voordeel van EA/Bioware.

Zij kunnen hierdoor aantonen dat er voldoende fanbase is en tegelijkertijd komt er ineens een bak geld binnen, waardoor je de investering van het spel weer een beetje terug verdiend. Dat doet het weer goed bij de Aandeelhouders.

En bovendien heb je gelijk een vooraad geld wat je kan gebruiken voor de doorontwikkeling.
Genoeg games die half af in de winkel komen (hoi age of conan) simpelweg omdat het ontwikkel budget op was.
Waarschijnlijk is Bioware nu ook door het voorschot heen dat ze van EA hebben gehad.
Door nu de voorverkoop flink te hypen krijgen ze een bak geld binnen, waardoor het financieel haalbaar is om het spel pas in november uit te brengen.

Het liefst breng je het spel natuurlijk uit "when its done". Maar niet iedere developer heeft en oneindig grote pot goud in de kluis staan om dat te betalen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MicScott schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:58:
[...]

Ik vind toch dat je wat voorbarige conclusies trekt. Waar is bijvoorbeeld te lezen dat mensen die 'pas' over een week 2 hun code registreren later Early Access krijgen? Misschien gaat het wel over mensen die pas een week van te voren pre-orderen, of iets dergelijks. Ik begrijp je zorgen wel, maar je verontwaardigdheid is wat te vroeg, wat mij betreft.
Ze hebben letterlijk gezegd dat de early access via first come first served principe gaat. De bron mag je zelf zoeken aangezien het al 10x voorbij is gekomen in dit topic.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Met EA achter hun en een franchise zo sterk als Star Wars, kan me niet voorstellen dat ze in geldproblemen zitten wegens gebrek aan investoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Nefiorim schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:05:
Met EA achter hun en een franchise zo sterk als Star Wars, kan me niet voorstellen dat ze in geldproblemen zitten wegens gebrek aan investoren.
Als jij een investeerder in 2008 om geld vraagt voor een game, vraagt die investeerder om een datum waarop zijn investering rendament op gaat leveren.

Als jij dan zegt "Q2 2010", en het is nu Q2 2011 en je game is nog niet af, dan wordt het een stuk lastiger om nieuwe investeerders te vinden.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
MicScott schreef op maandag 25 juli 2011 @ 14:58:
[...]

http://darthhater.com/201...wers-pre-order-questions/
Something that people are concerned about is when they redeem their code, and if it will affect their Early Game Access. The truth is that right now -- even though we had a lot of codes redeemed -- we're not even at a point yet where people wouldn't be more than a day one or day two.
Ik begrijp hieruit dat als je nu je code ingeeft, je pas vanaf dag 2 in de early access kan. Op zich is dat natuurlijk helemaal niet zo erg. Voor mij persoonlijk heb ik zelfs maar goed tijd tijdens het weekeinde om te spelen. En er is zelfs een goede kans dat ik pas vanaf 2012 zal kunnen spelen, want ik verhuis in de periode november/december.

Maar het ganse pre-order verhaal stuit me wat tegen de borst. En dan niet alleen het early access verhaal. Maar ook de prijs van SW:TOR vind ik te hoog:
- 55 euro voor normale release. Is eigenlijk 5 euro te duur tov andere releases.
- 75 euro voor digital deluxe. Is 15 euro te duur tov andere digital deluxe releases.
- 150 euro voor de CE. Toch wel 50 euro te duur tov andere CE's met vergelijkbare content.

Alles aan de pre-order van SW:TOR heeft me niet gelukkiger gemaakt. Ik ga er nu ook geen Grieks drama van maken (geen enkele game is dat waard), maar ik mag toch wel mening vertellen en die is nu eventjes niet zo positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
RocketKoen schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:09:
[...]

Als jij een investeerder in 2008 om geld vraagt voor een game, vraagt die investeerder om een datum waarop zijn investering rendament op gaat leveren.

Als jij dan zegt "Q2 2010", en het is nu Q2 2011 en je game is nog niet af, dan wordt het een stuk lastiger om nieuwe investeerders te vinden.
Als investeerders 200-300 miljoen in je project hebben gestopt en je zegt sorry jongens, het was niet het plan maar we hebben nog 2 maanden extra nodig anders zie je waarschijnlijk niets terug van je geld, dan is de keuze ook snel gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 19:59
Nefiorim schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:05:
Een franchise zo sterk als Star Wars maakt nog geen garantie voor succes, zeker niet met de investeringen welk dusver zijn gedaan in een game als swtor. Ook al heb je EA en Star Wars aan je zijde; dan alsnog hebben behaalde resultaten van MMO's in het verleden en de behaalde resultaten van eerdere Star Wars MMO's waarvan Galaxies de meest bekende, niet iets wat veel vertrouwen met zich mee draagt.

Begin je je development van de BioWare MMO dan ook nog eens eind 2005, kom je met veel bombarie in de spotlights in 2008 en laat je tussen neus en lippen door een 2010 release blijken is het voor investeerders op een gegeven moment ook wel genoeg.

De huidige investeerders zullen resultaat willen zien, en hebben het vast ook wel zo geregeld dat ze een zekere macht kunnen uitoefenen om dit resultaat te kunnen gaan zien. En nieuwe investeerders zul je slecht werven indien je in het verleden hebt laten blijken niet tot resultaat te komen.

Ook bij EA laten ze de geldkraan niet eeuwig openstaan, en is op een moment het gewoon voldoende, danwel komt het later pas, na release. En dat laatste kan met een MMO toch vrij gemakkelijk, als de rest maar stable is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Ik hoop wel dat ze snel na de release (en eerste bugfixes) nieuwe content gaan uitbrengen. Ik vind bijvoorbeeld de flashpoints nog wat karig (1 rond level 10, 1 rond level 25-30 en dan nog 1 rond 40 en 1 rond 50 dacht ik?)

Ik vind het met WoW bijvoorbeeld juist wel leuk dat je elke paar levels kan 'oefenen' met je character in dungeons. Hierdoor is het interessant om bijvoorbeeld als tank/healer te levelen...

Offtopic (ik vraag het maar nog een keer): Is er iets van een nederlandse guild met een beetje goeie organisatie voor Republic? Ik heb me nu maar aangesloten bij 1 van de grotere guilds (Serenity), zodat ik genoeg spelers met niveau heb om mee te spelen. Maar ik geef eigenlijk de voorkeur aan een grote, volwassen NL-guild. (en nee, geen tijd om het zelf op te zetten :P)

[ Voor 31% gewijzigd door prutser387 op 25-07-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Flashpoints zijn hetzelfde als dungeons als ik het zo goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Verderf schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:41:
Flashpoints zijn hetzelfde als dungeons als ik het zo goed begrijp?
Als je het wil vergelijken met wow dan zijn flashpoints dungeons, raids en battlegrounds.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

RocketKoen schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:45:
[...]

Als je het wil vergelijken met wow dan zijn flashpoints dungeons, raids en battlegrounds.
Volgens mij zijn raids 'operations'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RocketKoen schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:45:
[...]

Neen.

Flashpoints = Dungeons
Operations = Raids
Warzones = Battlegrounds

Je verwart denk ik flashpoints met instances ;)
prutser387 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:31:
Ik hoop wel dat ze snel na de release (en eerste bugfixes) nieuwe content gaan uitbrengen. Ik vind bijvoorbeeld de flashpoints nog wat karig (1 rond level 10, 1 rond level 25-30 en dan nog 1 rond 40 en 1 rond 50 dacht ik?)
Ze zijn in het begin inderdaad wat karig. De beta tester op betacake van de Q&A 12 zegt wel dat BW niet aan de spelers hebben aangegeven waar alle flashpoints zitten en ze deze dus maar zelf moeten ontdekken. Misschien zijn er dus in endgame in ieder geval nog wel meer. Operations gaat er in ieder geval bij launch maar 1 zijn: Eternity Vault.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

Offtopic (ik vraag het maar nog een keer): Is er iets van een nederlandse guild met een beetje goeie organisatie voor Republic? Ik heb me nu maar aangesloten bij 1 van de grotere guilds (Serenity), zodat ik genoeg spelers met niveau heb om mee te spelen. Maar ik geef eigenlijk de voorkeur aan een grote, volwassen NL-guild. (en nee, geen tijd om het zelf op te zetten :P)
Ik geloof niet zo in grote guilds die een half jaar voor de release al gevormd worden.. Zeker als het een guild is die maar allemaal vreemden erin accepteert. Volgens mij werkt het het beste om als je eenmaal op een server aan het spelen bent, je dan te oriënteren op wat een toffe guild is voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tenzij het lang lopende guilds zijn. Misschien dat SWG guilds weer de kop op gaan steken. (Liandri?)

Onze guild bestaat al sinds 2003, dus dan is het denk ik niet zomaar een guild. Tot nu toe al ca. 14/15 mensen van onze huidige guild aangemeld op onze guild website. Maar ja, niet Nederlands :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:05:
tenzij het lang lopende guilds zijn. Misschien dat SWG guilds weer de kop op gaan steken. (Liandri?)

Onze guild bestaat al sinds 2003, dus dan is het denk ik niet zomaar een guild. Tot nu toe al ca. 14/15 mensen van onze huidige guild aangemeld op onze guild website. Maar ja, niet Nederlands :)
Welke zijde wordt er gespeeld? USA/Europe server? Ook al is de voertaal niet NL, is er wel ruimte voor een NL speler? *hint* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nefiorim schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:08:
[...]

Welke zijde wordt er gespeeld? USA/Europe server? Ook al is de voertaal niet NL, is er wel ruimte voor een NL speler? *hint* :)
Er zijn geen US/EU servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Natuurlijk wel... Er is alleen geen limiet waar je speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nefiorim schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:14:
Natuurlijk wel... Er is alleen geen limiet waar je speelt.
Nee inderdaad je hebt gelijk. Ik lees het nog als bij de oude MMO's =]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:22:
[...]

Nee inderdaad je hebt gelijk. Ik lees het nog als bij de oude MMO's =]
Dus om terug te komen op mijn vorige vragen... hint hint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:05:

Ervaring leert me dat guilds die van het ene spel naar het andere overstappen toch nooit echt dezelfde guilds blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MicScott schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:24:
[...]

Ervaring leert me dat guilds die van het ene spel naar het andere overstappen toch nooit echt dezelfde guilds blijven.
Klopt. Maar hangt ook wel van de oorsprong van de guild af. Bij ons is nog steeds sprake van een kern van spelers die al sinds 2003 in deze guild zitten. Daar hangen vaak wel wat mensen omheen die komen en gaan. Sommigen blijven ook hangen en worden e-friends, maar gaan dan weer niet mee naar zo'n nieuwe MMO.

Voordeel van onze kern is denk ik dat we allemaal Star Wars fans zijn. :)

http://www.swtor.com/guilds/5149/no-win-scenario

Is onze guild. Je mag er altijd eens een berichtje aan wagen, maar momenteel zijn het eigenlijk alleen huidige guild leden, dus ik weet niet hoe iedereen staat tegenover recruiten op dit moment. M.i. heeft het nog weinig zin om hard te gaan recruiten omdat je totaal geen connectie met elkaar hebt tot je samen in die game zit.

Daaraan moet ik overigens wel een waarschuwing toevoegen dat Nederlanders continu op de hak worden genomen in de guild. :) Guild is UK-based, dus worden de europese servers.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:34:
[...]

http://www.swtor.com/guilds/5149/no-win-scenario

Is onze guild. Je mag er altijd eens een berichtje aan wagen, maar momenteel zijn het eigenlijk alleen huidige guild leden, dus ik weet niet hoe iedereen staat tegenover recruiten op dit moment. M.i. heeft het nog weinig zin om hard te gaan recruiten omdat je totaal geen connectie met elkaar hebt tot je samen in die game zit.
Goede insteek. Ik ben zelf ook bij een guild(je) gejoined omdat het mensen zijn met wie ik al in SWG en WoW samenspeelde en ik weet dat het relaxte lui zijn en mijn speelstijl wel bij ze zal passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nefiorim
Heb je eigenlijk ook wel een punt. Zal eerst eens even bij mijn oude WoW guild kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-07 00:47
Volgens Bol.com worden de preorder kits vanaf 27 juli verzonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Ik heb gekozen voor een grote guild, zodat er hopelijk snel informatie wordt verzameld over de classes, eventuele problemen in de questlijn, boss-tactics in instances, enz.

Bij WoW, maak ik veel gebruik van wowhead en wowwiki om te lezen over bepaalde mechanics enzo. Dit zal er nog niet zijn bij launch van SW:TOR, waardoor een guild veel toegevoegde waarde krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bij WoW was die er toch ook al vrij snel na launch. (goblins workshop was de eerste) Er zijn ook wel wat mensen in beta die dit soort info verzamelen maar vanwege de NDA nog niet kunnen/willen verspreiden. Er verandert natuurlijk ook nog veel.

Zou mij niet verbazen als swtor.allakhazam.com oid al na een paar weken vol met info staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:15:
bij WoW was die er toch ook al vrij snel na launch. (goblins workshop was de eerste) Er zijn ook wel wat mensen in beta die dit soort info verzamelen maar vanwege de NDA nog niet kunnen/willen verspreiden. Er verandert natuurlijk ook nog veel.

Zou mij niet verbazen als swtor.allakhazam.com oid al na een paar weken vol met info staat.
Eens, zo zie je nu al dat de eerste talen calculators ontwikkeld worden, en daarnaast hebben enkele bekende db sites al wat swtor pages online gegooid. Zodra de NDA eraf is zal het mij niet verbazen indien dit zich binnen no-time vult met de nodige relevante info.
prutser387 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 08:07:
Ik heb gekozen voor een grote guild, zodat er hopelijk snel informatie wordt verzameld over de classes, eventuele problemen in de questlijn, boss-tactics in instances, enz.

Bij WoW, maak ik veel gebruik van wowhead en wowwiki om te lezen over bepaalde mechanics enzo. Dit zal er nog niet zijn bij launch van SW:TOR, waardoor een guild veel toegevoegde waarde krijgt.
Meer denk ik dan wat een grote guild wat dat betreft zal bieden. Over het algemeen zijn grote guilds leuk om altijd mensen te hebben om mee te spelen, maar vaak is het niveau van dedication bij mensen in dat soort guilds redelijk bedroevend. Velen spelen het gewoon als een spelletje voor pass-time. En alhoewel quest lines nog wel te doen zijn om hulp bij te vragen, komt er van verzamelen van info over classes, boss-tactics, etc veelal niet echt veel van terecht.

Voor het laatste ben je vaak beter uit bij de wat kleinere, less-casual meer hardcore focussed guilds. Waarbij progressie vanaf dag 1 in het vaandel staat.

Wat uiteindelijk beter bij je past als persoon is geheel aan jezelf uiteraard, maar voor mij is het gebrek aan zin in vooruitgang binnen grote guilds al snel een reden om te leaven. Het frustreet al snel meer dan dat het fun oplevert als je keer op keer opgescheept zit met mensen voor wie het toch niet boeit dat je het einde van de flashpoint nooit ziet :p.

Als je blijft hangen, zeker binnen guilds zonder echt een solid core in meerdere andere games in het verleden, zie je daarnaast al snel een tweedeling ontstaan tussen verschillende mentaliteiten, veel guild drama en vervolgens ofwel een afsplitsing binnen de guild of het opdoeken van de gehele guild. Vraag me dan ook af hoeveel van de huidige grote guild in het pre-launch program er na 6 maanden nog steeds zullen zijn :9.
Donderdag in de bus in dat geval, mooi moment om bijna een week na announcement toch nog de pre-order code in te kunnen vullen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vaak zijn grote guilds een bijeengeraapt zooitje van spelers die op level 1 in Durotar al gespamd worden om een guild charter te signen. De meeste (niet alle) vallen ook redelijk snel weer uit elkaar.

Wat het meest storend is aan grote guilds vind ik, is dat het gewoon geen hechte club is. Dan mag je uberhaupt blij zijn als mensen jou een keer willen komen helpen met een quest.

Bij een hechte guild gaat het altijd meer zo van, we zijn toch aan 't chatten laten we tegelijktijd ook iets nuttigs doen. :)

Dev post:
Currently, any payment method supported by EA in a particular country will be accepted for subscription payments for Star Wars: The Old Republic. This includes major credit cards. We will provide further information as we approach launch. As we have mentioned previously, if you choose to play on a server that is physically distant from your location, you may experience latency issues that impact your gameplay experience.
Dat zou in Nederland dan dus moeten betekenen: direct debit, ideal, credit card, paypal???

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:26:
Dev post:

[...]

Dat zou in Nederland dan dus moeten betekenen: direct debit, ideal, credit card, paypal???
Tsja, zou je denken. Maar gezien direct debit, ideal en paypal ook geen optie voor de pre-order is is er nog niets zeker denk ik. Laten we iig hopen dat ze het wel allemaal gelijk trekken, waarbij dus alles inclusief monthlies, dongle en vanity items allemaal via dezelfde payment methods af te rekenen zijn. Want er was bij WoW bijv. toch niets zo storend dan de complete chaos aan payment methods per verschillende site van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
psychodude schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:38:
[...]

Tsja, zou je denken. Maar gezien direct debit, ideal en paypal ook geen optie voor de pre-order is is er nog niets zeker denk ik. Laten we iig hopen dat ze het wel allemaal gelijk trekken, waarbij dus alles inclusief monthlies, dongle en vanity items allemaal via dezelfde payment methods af te rekenen zijn. Want er was bij WoW bijv. toch niets zo storend dan de complete chaos aan payment methods per verschillende site van ze.
Er zijn een paar opties
1) Alles los afrekenen.
Nadeel: moet eigenlijk wel out of game. Bij elk item dat je koopt opnieuw de betalings cyclus moeten doorlopen
2) Ingame credits die je kan kopen op de website.
Nadeel: Je moet de credits in bulk (per 1000 ofzo) kopen, dus als je alleen dat ene item van 100 credits wil zit je met 900 credits die je eigenlijk niet wilde.
3) Items kopen voor gametime.
Nadeel: Lastig om goed te programmeren, risico dat je na het kopen van een item niet meer kan inloggen omdat al je gametime op is.

Ik ben benieuwd hoe ze het in TOR op gaan lossen.
Ook hoe die CE store NPC gaat werken (koop je daar dingen met echt geld, of met geld dat je ingame verdient)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

RocketKoen schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:45:
[...]

Ook hoe die CE store NPC gaat werken (koop je daar dingen met echt geld, of met geld dat je ingame verdient)
Niet met echt geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser387
Net even snel een testje gedaan, iDeal is wel mogelijk bij de aanschaf van andere spellen op Origin
Dus waarschijnljik tegen die tijd ook voor de gamecards en andere shizzle

http://imageshack.us/photo/my-images/41/idealx.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door prutser387 op 26-07-2011 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Laatst online: 17-09 14:47
Voor de mensen die twijfelen over g2play.net. Ik heb een pre-order key ontvangen die gewoon prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RocketKoen schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:45:
[...]

Er zijn een paar opties
1) Alles los afrekenen.
Nadeel: moet eigenlijk wel out of game. Bij elk item dat je koopt opnieuw de betalings cyclus moeten doorlopen
2) Ingame credits die je kan kopen op de website.
Nadeel: Je moet de credits in bulk (per 1000 ofzo) kopen, dus als je alleen dat ene item van 100 credits wil zit je met 900 credits die je eigenlijk niet wilde.
3) Items kopen voor gametime.
Nadeel: Lastig om goed te programmeren, risico dat je na het kopen van een item niet meer kan inloggen omdat al je gametime op is.

Vanity items gaat gewoon met echt geld waarschijnlijk en CE store is gewoon met credits. Hebben ze al aangegeven in Q&A afgelopen weekend. Optie 3 lijkt me uitgesloten, is onlogisch en optie 2 betekent dat je echt geld kunt omzetten in credits, gaat dus ook niet gebeuren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:05:
[...]

Vanity items gaat gewoon met echt geld waarschijnlijk en CE store is gewoon met credits. Hebben ze al aangegeven in Q&A afgelopen weekend. Optie 3 lijkt me uitgesloten, is onlogisch en optie 2 betekent dat je echt geld kunt omzetten in credits, gaat dus ook niet gebeuren. :)
Hij bedoelt waarschijnlijk niet credits die je ook in-game kunt gebruiken in bijvoorbeeld de auction house, maar 'credits' enkel voor vanity items enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
MicScott schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:16:
[...]

Hij bedoelt waarschijnlijk niet credits die je ook in-game kunt gebruiken in bijvoorbeeld de auction house, maar 'credits' enkel voor vanity items enzo.
Dit bedoel ik inderdaad.
Gebruiken ze in Heroes of Newerth (mijn huidige verslaving).
Je kan silver coins verdienen door te spelen. en gold coins kun je kopen of krijgen door speciale acties ("refer a friend" ed)
Dan zijn er 3 soorten vanity items.
1e kost evenveel silver als gold coins, je kan dus kiezen of je er voor spaart of echt geld gebruikt
2e is te koop voor silver of gold coins, maar kost veel meer als je hem in silver wilt afrekenen.
3e is alleen te koop voor gold coins.

1 kleinigheidje. Het idee is juist dat je die credits wel ingame kan gebruiken. Alleen het ze zijn wel gescheiden van je normale ingame geld.

[ Voor 8% gewijzigd door RocketKoen op 26-07-2011 11:29 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Van mij mogen ze dergelijke geldklopperij eigenlijk wel buiten de game houden....
Uiteraard wel leuk voor de mensen die de CE box kopen en daar als reward een mooi item voor kunnen kiezen, maar dat lijkt me ook wel genoeg.

Edit: wat ik bedoel is: de stap van puur vanity naar items met stats is wel heel klein als het systeem er eenmaal voor klaar ligt.

[ Voor 23% gewijzigd door Sneezzer op 26-07-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

Sneezzer schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:31:
Van mij mogen ze dergelijke geldklopperij eigenlijk wel buiten de game houden....
Uiteraard wel leuk voor de mensen die de CE box kopen en daar als reward een mooi item voor kunnen kiezen, maar dat lijkt me ook wel genoeg.

Edit: wat ik bedoel is: de stap van puur vanity naar items met stats is wel heel klein als het systeem er eenmaal voor klaar ligt.
Reken maar op dergelijke 'geldklopperij'. Persoonlijk heb ik er geen probleem mee. So what als iemand anders op "that retarded landspeeder' kan rijden en ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Rudey schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:56:
Voor de mensen die twijfelen over g2play.net. Ik heb een pre-order key ontvangen die gewoon prima werkt.
De discussie was ook niet óf ze werkten, maar voor hoelang (dus wanneer komt er iemand met een duplicaat key aanzetten van een officiële retail versie).

Verder over de items die in de CE store zitten (bevestigt door de developers in de Q&A's):
-Ze zijn allemaal te koop met in-game geld
-Je kunt er (o.a.) bepantsering en wapens kopen, maar deze zullen niet sterker zijn dan items die de rest van de wereld kan krijgen, ze zullen er alleen anders uit zien.
-Verder is het een VIP gebiedje in-game waar dus alleen CE bezitters kunnen komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Thormodo op 26-07-2011 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Sneezzer schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:31:
Ach ja, als het beperkt blijft en de vanity items kwalitatief goed zijn is het niet zozeer een ramp. Zo was de panderan in wow altijd wel een leuke vanity pet.

Daarnaast zie ik dat soort items persoonlijk liever dan CE items, gezien ze over het algemeen altijd toegankelijk zijn en je ze dus kunt aanschaffen wanneer je zelf wilt. Zonder bang te hoeven zijn dat het opraakt.

Gezien het geld wat er mee binnen te halen valt, denk ik niet dat EA er verder geen gebruik van zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MicScott schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:32:
[...]

Reken maar op dergelijke 'geldklopperij'. Persoonlijk heb ik er geen probleem mee. So what als iemand anders op "that retarded landspeeder' kan rijden en ik niet?
I lol'd. :D

Voor de mensen die de ref niet snapte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
150 euro, en dan weet je nog niet eens of het wel echt een goed spel zal zijn.
Zijn jullie niet bang dat het een fikse tegenvaller zal worden?
Het komt misschien in december uit, en nu al zoveel geld betalen om hem dan te kunnen spelen.

Niet om vervelend te doen, maar kan iemand me dat uitleggen? :)

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

hexta schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:42:
Het komt misschien in december uit, en nu al zoveel geld betalen om hem dan te kunnen spelen.

Goede marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
hexta schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 11:42:

Uhmmm, net wat een gek ervoor geeft hoor, heb hem zelf voor 36 euro gekocht incl. gratis speelmaand...
Maar daar staat al genoeg over in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Gister maar knoop door gehakt en de pre-order geplaatst via Origin, duurd het echt 48 uur voordat je zo'n pre-order key binnen krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Verderf schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:19:
Gister maar knoop door gehakt en de pre-order geplaatst via Origin, duurd het echt 48 uur voordat je zo'n pre-order key binnen krijgt?
De Key had ik zelf binnen een uurtje binnen via de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand nog tips voor diensten als 3V om een prepaid creditcard te kopen voor de origin Digital Deluxe pre-order?

3V is opzich prima, maar deze code/kaart verloopt na 4 maanden. Het volledige bedrag word pas afgeschreven als het spel uit is op de kaart waar ook de €5 van af is afgeschreven. En de kans dat het spel binnen 4 maanden uitkomt lijkt mij toch klein en dat zou betekeken dat ik screwed ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
psychodude schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 10:38:
[...]

Tsja, zou je denken. Maar gezien direct debit, ideal en paypal ook geen optie voor de pre-order is is er nog niets zeker denk ik.
De enige tot nu toe bevestigde betaalmethodes voor de monthly fees zijn creditcard en PayPal. Staat in de FAQ.

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
CaptainCharisma schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:47:
[...]

De enige tot nu toe bevestigde betaalmethodes voor de monthly fees zijn creditcard en PayPal. Staat in de FAQ.
Ach, er zijn altijd nog gametimecards

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:48
toch maar eens dit topic checken :P speel nu eve online maar een tijdje een andere MMO spelen is nooit verkeert.

ben benieuwd of ze ook servers gaan maken die in europa staan vanwege de ping tijden?

alleen de space combat lijkt me niet veel aan maar goed het is starwars :D

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
Space Combat moet je meer zien als een soort mini-game, een on-rails space shooter. En er komen natuurlijk ook servers in Europa. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:48
CaptainCharisma schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:47:
[...]

hoop wel dat ze ideal gaan toevoegen, WoW en eve online gebruiken het ook(LOTRO niet en dan hun verschrikkelijke support na de EU>USA overgang = quit playing)

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Eindhoven657 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:21:
[...]

De Key had ik zelf binnen een uurtje binnen via de mail.
Ik kreeg 2 mailtjes na het orderen en na het bestellen iets over "you ARE likely to recieve your pre-order oid..

Kon in de 2 mailtjes niet zo snel een pre order key zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

Indien je jezelf toch bij de echte mannen wilt vervoegen (en de goodie-2-shoes laten voor wat ze zijn), onze WoW guild accepteert nu ook al applies voor SWTOR (Sith). Zie sig.

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
BlaSfem0n schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:19:
[...]

Indien je jezelf toch bij de echte mannen wilt vervoegen (en de goodie-2-shoes laten voor wat ze zijn), onze WoW guild accepteert nu ook al applies voor SWTOR (Sith). Zie sig.
Je hoeft geen goodie-2-shoes te worden als Republic hoor.
Je kan net zo goed een evil jedi worden, als een goodie-2-shoes Sith.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaSfem0n
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-12-2023

BlaSfem0n

I'm cool! My mother told me so

RocketKoen schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:39:
[...]

Je hoeft geen goodie-2-shoes te worden als Republic hoor.
Je kan net zo goed een evil jedi worden, als een goodie-2-shoes Sith.
Tuurlijk, das het mooie van het systeem, maar laten we zeggen dat de beginnende 'beweegredenen' toch wel anders liggen ;)

Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
BlaSfem0n schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 14:59:
[...]

Tuurlijk, das het mooie van het systeem, maar laten we zeggen dat de beginnende 'beweegredenen' toch wel anders liggen ;)
Ach, mijn factie zal denk ik afhangen van de leeftijd van de spelers.
In WoW zag je bvb bij de launch dat alle vervelende pubers Horde werden. Daar zit ik liever niet tussen.

Of ik ga een beetje RP'en en kies mn character bij het verhaal dat ik wil spelen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicScott

MicScott

.Grey.

RocketKoen schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:24:
[...]

In WoW zag je bvb bij de launch dat alle vervelende pubers Horde werden. Daar zit ik liever niet tussen.
Wat een onzin. Allebei de kanten denken dat van elkaar maar de ratio vervelende pubers / normale mensen verschilt echt bijna niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
MicScott schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:26:
[...]

Wat een onzin. Allebei de kanten denken dat van elkaar maar de ratio vervelende pubers / normale mensen verschilt echt bijna niks.
Ik was met de launch ook horde hoor ;)
maar ik was toen ook nog een vervelende puber

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedWizard
MicScott schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:26:
[...]

Inderdaad. Bij de Alliance zit je daarentegen weer vooral met mensen die zeiken om 'de kiddo's' (waar overigens niks mis mee hoeft te zijn). Al zal het me niks verbazen als de gemiddelde leeftijd aan de Alliance-kant inderdaad significant lager is dan bij de Horde. :) Bij beide factions echter genoeg vervelende spelers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Ach als er maar een /ignore in komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Sneezzer schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:34:
Ach als er maar een /ignore in komt.
Zonder limiet van het aantal ignores welk binnen 15 dagen vol zit met spammers en goldsellers :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
Maar goldsellers kun je na een dag weer un-ignoren aangezien de account dan een ban heeft (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
psychodude schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:42:
[...]

Zonder limiet van het aantal ignores welk binnen 15 dagen vol zit met spammers en goldsellers :p.
Vooral dat er een makkelijke manier komt om iemand te ignoren.
Lineage 2 kun je iemand bvb wel ignoren, of reporten voor spam. Maar dan moet je wel hun naam overtypen.
Krijg je dus mensen die IliliiIIl heten (hoofdletter i, kleine i en kleine L)

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezzer
In Rift en WaR was het gewoon click op de naam, selecteer report for spa. Was meteen auto ignore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
Bol.com staat nu op "Op werkdagen voor 22.30 uur besteld, morgen in huis". Lijkt erop dat ze de lading pre-orders binnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valcanus1337
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-03-2021
psychodude schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 17:35:
Bol.com staat nu op "Op werkdagen voor 22.30 uur besteld, morgen in huis". Lijkt erop dat ze de lading pre-orders binnen hebben.
Hopen dat de retailers bart smit en mediamarkt dan ook snel starten. Voor mijn Ce bij bol was ik veruit te laat, is kijken of ik morgen bij een van de twee een order kan plaatsen hier in Rotterdam

PSN ID: White_Anomaly

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Verderf schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 13:40:
[...]

Ik kreeg 2 mailtjes na het orderen en na het bestellen iets over "you ARE likely to recieve your pre-order oid..

Kon in de 2 mailtjes niet zo snel een pre order key zien.
Net die mail nog eens goed bekeken met de order confirmation, daar staat namelijk dit in:
3) Enter and Confirm your pre-order code when prompted. (This is listed as "Serial Number" in your receipt above.)
In mijn mailtje stond er helemaal niks over een serial in dus maar even contact opgenomen met ea via die live chat en gelijk een key gekregen :D

Pagina: 1 ... 11 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Posts met "ik heb mijn preorder bij winkel X staan" of "bij winkel Y kost de preorder Z euro" aub achterwege laten.