Post hier pics en specs van je home cinema! Deel 33 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 348.278 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-05 12:38
Wat zijn die twee dingen in de hoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 15:50
Nico111 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:44:
[...]

subwoofers _/-\o_

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 08-05 10:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Nico111 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 20:44:
[...]

Ik neem aan subwoofers, die naar de muur gericht staan voor betere weergave :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-05 14:06

CdD

^ Vraag ik me ook af. Subs? Het staat iig wel achterstevoren als je 't mij vraagt

99pixels.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dat lijkt toch nergens op? :o Zelfs al zou het audiofiel verantwoord zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279403

Dat zijn subwoofers ja, ze staan achterstevoren omdat ik dan kan zien als ie te hard staat of niet ivm met een metertje. Ben ze namelijk nog aan het afstellen. Zodra de juiste afstelling gevonden is kunnen ze weer gedraait worden. Kwa geluid maakt het geen barst uit ;)

Opstelling van de speakers ben ik nog mee aan het kloten....

@ Hierboven wat lijkt nergens op?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 279403 op 08-01-2009 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134214

Hij vind het niet mooi ;)

Ik ook niet echt persoonlijk :P
Maar dat is gewoon smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 17:14
Ff domme vraag: wat zijn dat voor lampjes? Zijn wel leuk :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250661

Ik zou last van claustrofobie krijgen als ik in die kamer een muziekje zou luisteren of een dvd'tje zou kieke....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238860

Anoniem: 279403 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 21:14:
Dat zijn subwoofers ja, ze staan achterstevoren omdat ik dan kan zien als ie te hard staat of niet ivm met een metertje. Ben ze namelijk nog aan het afstellen. Zodra de juiste afstelling gevonden is kunnen ze weer gedraait worden. Kwa geluid maakt het geen barst uit ;)

Misschien een idee om de vloerstaanders aan de buitenkant neer te zetten zodat ze verder van de center af staan. Hierdoor krijg je een ruimtelijker geluid denk ik, de subs aan de binnenkant dan uiteraard. :)
Anoniem: 250661 schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 23:18:
Ik zou last van claustrofobie krijgen als ik in die kamer een muziekje zou luisteren of een dvd'tje zou kieke....
ochjee, we hebben zelfs bill gates met zijn dikke vila in ons forum _/-\o_ Een beetje een denigrerende opmerking als je het mij vraagt, niet iedereen heeft een kiet van hier tot tokio..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 09:55

Verbal Kint

The man with the plan

Anoniem: 279030 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 13:00:
Na vele home cinema te hebben gezien, heb ik besloten mijn huidige installatie te posten.

Wat je niet ziet:

CD Speler:Naim CD5i MK2

(..)
Jammer, want dat is toch wel het meest bijzondere onderdeel van de set denk ik. Zulke spelers zien we hier niet vaak voorbij komen. Het is ook een beetje een buitenbeentje vergeleken bij de rest. Hoe kom je er aan?

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 23:51
Dat zijn subwoofers ja, ze staan achterstevoren omdat ik dan kan zien als ie te hard staat of niet ivm met een metertje.
Het semi VU-metertje gaat jou vertellen wanneer ze te hard staan? Te hard voor wat? Vreemde manier van afstellen, normaliter is dat gewoon op gehoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach ja en zo is er altijd wat........ het is zoiezo makkelijker even snel aan het knopje draaien maar dat kon je zelf vast ook verzinnen, er hoeft niet altijd overal commentaar op gegeven te worden op wat er gezegd wordt, sta me hier steeds weer te verdedigen, dan is de kamer weer te klein dan stel ik de subwoofers weer raar af dan dit dan dat, niet alles kan perfect zijn.......

Hoe dan ook het is tijdelijk. (Die subwoofers zoals ik hierboven al beschreef) de kamer is groot zat op de foto's lijkt het wat kleiner dan het is zit nog steeds bijna 3 meter van het scherm dus ja.....

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 279403 op 09-01-2009 06:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
Anoniem: 279403 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 06:00:
Ach ja en zo is er altijd wat........ het is zoiezo makkelijker even snel aan het knopje draaien maar dat kon je zelf vast ook verzinnen, er hoeft niet altijd overal commentaar op gegeven te worden op wat er gezegd wordt, sta me hier steeds weer te verdedigen, dan is de kamer weer te klein dan stel ik de subwoofers weer raar af dan dit dan dat, niet alles kan perfect zijn.......

Hoe dan ook het is tijdelijk. (Die subwoofers zoals ik hierboven al beschreef) de kamer is groot zat op de foto's lijkt het wat kleiner dan het is zit nog steeds bijna 3 meter van het scherm dus ja.....
Helemaal mee eens, commentaar geven is vaak zo flauw. Bedankt voor de foto, wat is er allemaal te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 07:50
Anoniem: 238860 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 01:13:
ochjee, we hebben zelfs bill gates met zijn dikke vila in ons forum _/-\o_ Een beetje een denigrerende opmerking als je het mij vraagt, niet iedereen heeft een kiet van hier tot tokio..
Het gaat niet om de grootte van de kamer, maar om de verhoudingen. We hebben al zat kamers van dat formaat voorbij zien komen. Als er dus al kritiek geleverd wordt, dan is het dat de stereo juist te groot is.

Maar er wordt geen kritiek geleverd, er wordt alleen opgemerkt dat het niet ieders smaak is en daar hoeft niemand zich over aangevallen te voelen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-05 23:24
Ik vind dat jullie niet zo snel moeten oordelen als je de rest van de kamer niet ziet. Ik vind het iig een mooie set, Jalke. Ik zou ook graag nog wat fotos van de andere kant (de zithoek) willen zien als dit kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-05 12:38

Ik heb al problemen met mijn buren met de sub van logtich z-2300 pc speaker setje :) Laat staan 2 sub's :*)

Maak het ook echt veel verschil om er twee neer te zetten is 1 niet gewoon genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

tollo71 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 07:47:
[...]

Helemaal mee eens, commentaar geven is vaak zo flauw. Bedankt voor de foto, wat is er allemaal te zien?
Mee eens.

heb je wat meer specs?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03
Anoniem: 124681 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 18:03:
@ Flipmode90: mooie kast :+

Wat foto's van mij mini-HT:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Note: de kleur van de achterwand lijkt in real life veel meer op de kleur van het schuine plafond / de zijwanden :)

Apparatuur:
- Panasonic 42PX80
- Cambridge Audio 340R
- Cheap ass Onkyo DVD speler
- Philips CD304 CD speler (vintage!)
- 2 x Monitor Audio BR2 (kabel: Wyrewizzard Spellbinder)
- Onkyo low-budget rears
- BK Minotaur glossy black
- Auralex Subdude
- Atacama Nexus 6 stands

Rears worden deze maand nog vervangen door 2 Monitor Audio BR2's op Nexus 6 stands, center mis ik niet echt. Dan maar eens kijken naar een leuke blu ray speler, en misschien ga ik ooit nog eens projecteren.

Op korte termijn ook een nieuw (hoogpolig) kleed uitzoeken, en de 1e reflectie op de zijwanden dempen, waarschijnlijk met Auralex panelen . .
Waar heb je die Sub gekocht als ik vragen mag?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Hoe heb je de 2e subwoofer aangesloten? Want ik ben ook van plan om een tweede subwoofer te kopen, maar mijn subpre-out is al bezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:06
Rainesh schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:32:
[...]
Hoe heb je de 2e subwoofer aangesloten? Want ik ben ook van plan om een tweede subwoofer te kopen, maar mijn subpre-out is al bezet..
Een tweede subwoofer kan met ongunstige instellingen/plaatsing ook zorgen voor minder bass hè. Een grote(re) subwoofer is meestal te prefereren (qua gemak in ieder geval) boven twee kleintjes.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Possible schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 11:40:
[...]

Waar heb je die Sub gekocht als ik vragen mag?
De BK dealer in Nederland is RA Subs. Veel BK subs zijn gewoon MJ Acoustics, komen uit dezelfde fabriek, maar kosten de helft ;) Zo is mijn Minotaur gewoon exact hetzelfde als de Pro 50 van MJ Acoustics geloof ik.

RA Subs is overigens een prima adres om je sub te kopen, ik kon langs komen voor een uitgebreide demo en op al je vragen heb je heel snel een antwoord, aanrader.

Helaas nog geen update van mijn HT, ben vanochtend even bij Ikea geweest om te kijken naar wat vloerkleden, maar twijfel nog teveel, nog even goed over nadenken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Snap nog steeds niet helemaal wat een sub als meerwaarde geeft bij een speakerset, maar dat kan aan mij liggen :D

verder zie ik echt onwijs gave setups en woonkamers en chillrooms hiero, ik ben nog druk bezig met mijne en ja dat zeg ik nu al een half jaar , maar dat is ook echt zo helehuis word verbouwd dus duurt ff voor ik klaar ben slaapkamer is bijna klaar

alleen nog de TV ophangen en me nieuwe klerenkast in mekaar zetten en dan zou ik daar foto's van posten en dan daarna me chillroom op zolder

Erg top mensen :D inspiratie bronnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:13
Bij een surroundset heeft een goede sub zeker meerwaarde, daar is het subwooferkanaal daadwerkelijk een geluidstrack die afgehandeld dient te worden.

Bij muziek zweer ik bij old-fashioned 2.0 :)
Wat ik overigens vre-se-lijk irritant vind, is dat er steeds vaker DVD's uitgegeven worden zónder stereotrack. Ik heb 'maar' een 2.0-set, en zowel mijn Rega Mira3 als mijn Marantz DV4001 missen de mogelijkheid om een phantom center in te stellen. Hierdoor kan ik, bijvoorbeeld, de Gladiator Special Edition niet fatsoenlijk kijken, omdat stemmen onverstaanbaar zijn :|

[ Voor 49% gewijzigd door Wormaap op 09-01-2009 14:51 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mektheb schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:44:
Snap nog steeds niet helemaal wat een sub als meerwaarde geeft bij een speakerset, maar dat kan aan mij liggen :D
Ik heb maar een klein subje, maar kan echt niet zonder! Hij vult mijn fronts (Monitor Audio BR2's) perfect aan, je mist hem pas als je de sub uit zet. Hij is dan ook best wel muzikaal, vrij snel, maar omdat het "slechts" een 8" is iets minder geschikt voor het beukwerk in films, maar hij kan toch flink wat druk geven, extreem laag gaat hij niet maar hij doet het prima in mijn kleine ruimte.

Ben zelf dan ook echt van mening dat een sub echt een meerwaarde kan hebben, ook voor muziek, mits je hem goed inregelt met een decibelmeter, hij staat bij veel mensen gewoon te hard . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 19:09
Zo wij hebben thuis ook een home stereo set aangeschaft.. Surround is geen optie in ons huis zeker gezien de kabels. En hoe de ruimte ingericht is. Maar ook omdat we niet veel films thuis kijken maar wel graag muziek luisteren.

We zijn naar Hobo in alphen gegaan en hebben daar uitgebreid zitten luisteren en luisteren en luisteren. Wat ons de volgende set deed kopen.

Luidsprekers: Focal Chorus 716v (de w versie vonden wij te veel bas hebben en de 726v en w nog een stapje meer)Afbeeldingslocatie: http://www.dennismaurits.nl/716v.jpg
DVD Speler: Marantz DV4003
Afbeeldingslocatie: http://www.dennismaurits.nl/dv4003.jpg
Versterker: Marantz PM5003

Kende de Focals helemaal niet maar was heel erg te spreken over het open geluid wat de chorussen hebben!
We hebben ook nog naar andere speakers geluisterd en daarin hebben ook elac's nog een hele tijd mee gedaan.

Al met al zeer tevreden met de set die nu een 2 weken staat moet nog foto's maken.

[ Voor 3% gewijzigd door dennismaus op 09-01-2009 15:02 ]

Computer games don't affect kids. If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
Wormaap schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:49:
Bij een surroundset heeft een goede sub zeker meerwaarde, daar is het subwooferkanaal daadwerkelijk een geluidstrack die afgehandeld dient te worden.

Bij muziek zweer ik bij old-fashioned 2.0 :)
Wat ik overigens vre-se-lijk irritant vind, is dat er steeds vaker DVD's uitgegeven worden zónder stereotrack. Ik heb 'maar' een 2.0-set, en zowel mijn Rega Mira3 als mijn Marantz DV4001 missen de mogelijkheid om een phantom center in te stellen. Hierdoor kan ik, bijvoorbeeld, de Gladiator Special Edition niet fatsoenlijk kijken, omdat stemmen onverstaanbaar zijn :|
Ja dat snap ik maar ik hou niet van een surround set , zelfde als ik liefste alles op buizen wil voor versterker en eind etc..

Denk het gewoon kwestie is van smaak hoor, maar uit de speakers ik gebruik komt zelf al zoveel bass en lage en hoge tonen dat je niet echt sub nodig hebt, gebruik ook gewoon 2.0 en geen 5.1 of whatever denk het al met al smaak is

Nautilus_802 de units ervan nieuwe kast omheen omdat ze zo beschadigd waren door het verhuizen :)
Anoniem: 124681 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 14:54:
[...]

Ik heb maar een klein subje, maar kan echt niet zonder! Hij vult mijn fronts (Monitor Audio BR2's) perfect aan, je mist hem pas als je de sub uit zet. Hij is dan ook best wel muzikaal, vrij snel, maar omdat het "slechts" een 8" is iets minder geschikt voor het beukwerk in films, maar hij kan toch flink wat druk geven, extreem laag gaat hij niet maar hij doet het prima in mijn kleine ruimte.

Ben zelf dan ook echt van mening dat een sub echt een meerwaarde kan hebben, ook voor muziek, mits je hem goed inregelt met een decibelmeter, hij staat bij veel mensen gewoon te hard . .
Dat denk ik ook hij vaak niet goed afgesteld staat of zegmaar te hard, maar moet nog een setje zien of beluisteren waarvan ik het mooi vind heb het nog niet gehoord namelijk, en kom toch vaak met me broer in hifi toko's
ik zelf ben geen echte hifi kenner hoor, maar me broer is audiofiel
En die bouwd zelf buizenversterkers, repareerd buizenversterkers maakt voor eind trappen en dat soort dingen,
Denk gewoon een x een goeie afgestelde 5.1 moet horen en dan zou ik me mening al bij spijkeren

Edit : niets om te flamen hoor :D niet zo opvatten, meer zo van onwetendheid en oja posten van pictures komt eraan ZSM :)

[ Voor 36% gewijzigd door Mektheb op 09-01-2009 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:13
Mektheb: Mijn speakers hebben ook zeker genoeg laag (heck, 42Hz uit standmounts volgens Amphion zelf, en zij claimen frequentiebereik bij -6dB). Het is echter'n misvatting dat bij surround een sub niet nodig zou zijn omdat je fronts toch wel genoeg laag geven. Dit omdat het subkanaal daadwerkelijk aparte info bevat t.o.v. je frontkanalen.

Then again, zoals ik al zei: Zelf speel ik gewoon in 2.0, en bij films met een fatsoenlijke stereotrack heb ik niet het idee dat ik wat mis :) Als ik ooit weer een paar duizend euro voor hifi over heb komt er wel een 5.1-opstelling met m'n huidige speakers als rears, maar voorlopig kan ik geen setje Amphion Xenons betalen :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:01

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Na weer een poos lurken een kleine update: Ik heb via via een mooie Denon audio CD speler voor niks op de kop kunnen tikken, en ik moet zeggen: Waarom in hemelsnaam heb ik dat niet eerder gedaan. Wat is dat loopwerk SNEL, ongelofelijk, wat een verschil t.o.v. van de philips (redelijke low-budget) DVD speler.

Daarbij heb ik nu de hele opstelling op mijn tv meubel staan, in plaats van er in:
Vanaf mijn bank (TV lijkt klein omdat foto is genomen vanachter de bank, ik zit +/- 1,5 meter dichterbij):
Afbeeldingslocatie: http://vleuten.homeftp.net/dump/IMG_0955.JPG
Close-up:
Afbeeldingslocatie: http://vleuten.homeftp.net/dump/IMG_0958.JPG

Wat zien we:
• Yamaha HT 6030 receiver. Geen top-off-the bill spul, maar sinds ik laatst die yamaha speakers kreeg, ben ik er erg tevreden over.
• Philips DVD speler (type weet ik even niet). Aangesloten met tulp op receiver, scart naar tv. heeft geen HDMI
• Denon DCD500AE Audio CD speler. Via optical aangesloten op receiver
• Humax digtale tv-decoder, ook via optical aangesloten op receiver, en met coax naar tv

Voor de toekomst:
• Nieuw DTV decoder. Liefst een die met optical naar de receiver gaat, en HDMI naar de tv
• Blue ray speler, liefts icm HDD recorder mogelijkheden
• Nieuwe TV (106cm of 116cm, daar ben ik nog niet helemaal uit)

Daarbij moeten de speakers ook nog wat meer ruimte krijgen (bank links in beeld kan nog een stuk naar links, zodat de linker speaker meer vrij staat, en de rechter meer uit de hoek komt. Momenteel staan ze een cm of 10 van de muur af, maar ik zou ze nog wel ietsje meer naar voren willen hebben. Maarja, je hebt ook nog zoiets als WAF he... ;)

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rainesh schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 12:32:
[...]

ik heb een Oehlbach Y kabel maar je kan ook een Y splitter kopen maar de y kabel vind ik zelf de beste optie.

De bass is met de tweede wat krachtiger en daar deed ik het voor, een grotere kan ik niet kwijd met dit meubel plus dat ik erg tevreden was over de RA en hij nu niet duur is ivm met de lage pond dus heb mijn bonus daar maar aan uit gegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 07:50
Mektheb schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:06:
Denk het gewoon kwestie is van smaak hoor, maar uit de speakers ik gebruik komt zelf al zoveel bass en lage en hoge tonen dat je niet echt sub nodig hebt, gebruik ook gewoon 2.0 en geen 5.1 of whatever denk het al met al smaak is
Wat je af en toe ook ziet is dat de gewone frontspeakers beter gaan klinken doordat de sub ze ontlast.

Soms hebben gewone speakers gewoon moeite om de hoeveelheid energie te verwerken als het laag flink wordt aangezet. Dan gaan ze even in het midden en het hoog minder nauwkeurig klinken. Als een sub de lage tonen voor z'n rekening neemt, hebben de gewone speakers minder geluid te verstouwen en komen ze minder snel tegen hun grens aan. Dan kunnen ze bij hetzelfde stukje muziek wel gedetailleerd blijven spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJ Henk schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 20:39:
[...]

Wat je af en toe ook ziet is dat de gewone frontspeakers beter gaan klinken doordat de sub ze ontlast.

Soms hebben gewone speakers gewoon moeite om de hoeveelheid energie te verwerken als het laag flink wordt aangezet. Dan gaan ze even in het midden en het hoog minder nauwkeurig klinken. Als een sub de lage tonen voor z'n rekening neemt, hebben de gewone speakers minder geluid te verstouwen en komen ze minder snel tegen hun grens aan. Dan kunnen ze bij hetzelfde stukje muziek wel gedetailleerd blijven spelen.
Ik heb ze voornamelijk voor de films want daar tipt een 5.0 echt niet aan, mits je niet zoveel bass wil natuurlijk maar voor films is voor mij een subwoofer een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Brad Pitt schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 13:41:
[...]

Een tweede subwoofer kan met ongunstige instellingen/plaatsing ook zorgen voor minder bass hè. Een grote(re) subwoofer is meestal te prefereren (qua gemak in ieder geval) boven twee kleintjes.
hmm ok...maar ik weet nu alsnog niet hoe ik dan een tweede sub moet aansluiten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Laatst online: 09-05 14:38

BLN

Anoniem: 279403 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 16:23:
[...]

ik heb een Oehlbach Y kabel maar je kan ook een Y splitter kopen maar de y kabel vind ik zelf de beste optie.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Laatst online: 09:41

Japser

Jeej!

Afbeeldingslocatie: http://www.jasper1977.tweakdsl.nl/Home%20Theater%201%20thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jasper1977.tweakdsl.nl/Home%20Theater%202%20thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jasper1977.tweakdsl.nl/Home%20Theater%203%20thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jasper1977.tweakdsl.nl/Home%20Theater%204%20thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jasper1977.tweakdsl.nl/Home%20Theater%205%20thumb.jpg

Woonkamer
1x LG 42" Plasma
1x HK AVR 145 + DVD27
1x JBL SCS-178

Afbeeldingslocatie: http://www.jasper1977.tweakdsl.nl/Home%20Theater%206%20thumb.jpg

Slaapkamer:

1x Panasonic 37" Plasma
1x HK AVR 145
1x Playstation 3
1x JBL SCS-178

Ik moet nog die kabelmeuk fatsoenlijk zien weg te werken maar da's nog niet zo makkelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.jasper1977.tweakdsl.nl/Audio%20PC%20Set%201%20thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.jasper1977.tweakdsl.nl/Audio%20PC%20Set%202%20thumb.jpg

Denon PMA-500V
22" Iiyama LCD
2x JBL E-80 Northridge
Wat losse HDD meuk

De PC is trouwens via coax en hdmi doorgelust naar TV + AVR voor streaming. Werkt perfect!

[ Voor 134% gewijzigd door Japser op 10-01-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Laatst online: 19:22
offtopic: ligt het aan mij? of is dit topic alleen in het weekend actief?

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

bovenstaande foto's, heb jij er geen last van dat die center zowat voor je TV staat?

ik heb met wat geknutsel center boven TV, ook sub optimaal als je het mij vraagt... altijd geemmer met zo'n ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Zerveza schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:45:
bovenstaande foto's, heb jij er geen last van dat die center zowat voor je TV staat?

ik heb met wat geknutsel center boven TV, ook sub optimaal als je het mij vraagt... altijd geemmer met zo'n ding
Last als in..van het zicht? Ik vind het prima klinken zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:24
Japser schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:47:
[...]

Last als in..van het zicht? Ik vind het prima klinken zo :)
Last als in... in het zicht, voor de IR-ontvanger... Eigenlijk gewoon alsin last in het algemeen? :+
Japser schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:40:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

1x LG 42" Plasma
1x HK AVR 145 + DVD27
1x JBL SCS-178

[afbeelding]

1x Panasonic 37" Plasma
1x HK AVR 145
1x Playstation 3
1x JBL SCS-178
Die tweede set is hoe ik het zou oplossen, center boven (of onder) de TV dus. Maar strict gezien is de eerste oplossing waarschijnlijk wel beter voor het geluidsbeeld, met alle speakers min of meer op dezelfde hoogte.

Ben je nog van plan kabelgootjes te plakken bij die 2e set?

Er zit trouwens een knoop in je stroomkabel! En dat was me niet opgevallen met netjes verkleinde foto's :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

De IR voor de TV zit ergens rechts, verder gaat zappen met de mediabox van UPC :) En de bank is hoog genoeg, kijk ik toch overheen :)

En die knoop in de kabel is van de coax voor de tv ... slordig ja, ik weet t. Dr komt toch nog een kabelgoot onder de verwarming dus dat komt nog wel goed!

Wat betreft die slaapkamer, ik heb geen idee hoe ik dat dus ga oplossen, kabelgootjes in het wit op de muur plakken vind ik toch niet echt helemaal top op een licht getinte kleur...of ik moet opnieuw verven.

[ Voor 35% gewijzigd door Japser op 10-01-2009 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

DJ Henk schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 20:39:
[...]

Ik denk dat je dat vooral hoort ipv ziet ;)

Maar ik heb hetzelfde als Mektheb, vind dat mijn Jamo 606 fronts zelf al een behoorlijk stevige bass weergave hebben. Eigenlijk zou ik eens een sub moeten lenen van iemand zodat ik kan vergelijken.
Echter, er speelt ook nog eens een praktische overweging en dat is dat ik in een jaren 50 appartementje woon waarbij de vloer vrij dun is (planken, riet en planken) en hoewel mijn onderbuurvrouw weinig thuis is en ze ook een goede vriendin van me is heb ik niet echt de behoefte om de hele buurt mee te laten genieten :)
Bovendien ben ik een beetje huiverachtig wat een sub doet met muziek luisteren, hoewel ik dan natuurlijk ook kan kiezen om het in stereo af te spelen.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Japser schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 14:52:
Wat betreft die slaapkamer, ik heb geen idee hoe ik dat dus ga oplossen, kabelgootjes in het wit op de muur plakken vind ik toch niet echt helemaal top op een licht getinte kleur...of ik moet opnieuw verven.
Kabelgootjes in dezelfde kleur verven voordat je ze opplakt?

Voor die bundel onder de tv zou je zo'n kabelslang kunnen gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nRg3mp6NxRMxswsRbhcfeZwo/full.jpg

te koop bij de bouwmarkt. Stuk netter dan zo'n loshangende bundel al imo. :)

Heb tegenwoordig alle kabels achter de bovenste 3 planken van mijn audiomeubel gebundeld met van die kabelslang. Kastje heeft geen achterwand, nu zie je alleen nog maar een paar van die dikke slangen erachter ipv allemaal losse kabeltjes, tenzij je echt diep gaat bukken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 14:54
Jasper, heb je de foto's ook in iets hogere resolutie? 5 megapixel is wel erg klein voor op internet, vind je niet? ;)

[ Voor 5% gewijzigd door dreamscape op 10-01-2009 15:01 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Ik ben niet zo'n held met plaatjes, sorry, ik ga ff pielen om ze kleiner te krijgen! Maar bovenstaande is dus waar ik het mee doe. En bevalt prima, alhoewel de plasma in de woonkamer er eind van dit jaar denk ik uitgaat voor een 46" / 50 " model.

Kwa geluidsniveau klinkt alles in mijn oren subliem :) Heerlijk genieten in een sfeervol verlichte kamer van een goede film. Of vanuit bed gamen of film kijken, heerlijk :)

[ Voor 5% gewijzigd door Japser op 10-01-2009 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 286361

Alhoewel ik hier nieuw ben wilde ik toch even posten.

Ik heb een Yamaha Receiver(6x130w) Sony Dvd recorder. Geluid komt uit JBL Northridge e90 speakers en een yamaha Sub. Center is dan ook een JBL.

In de kamer is t meest opvallende hetgeen je niet ziet. Ik heb een geluidwerende wand gemaakt tussen mijn kamer en die van de buren. Was ook wel nodig.

Verder zijn alle kabels weggewerkt in de muren en staat er een voorbereiding voor een Beamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 13:51

Len

Leeg

Anoniem: 286361 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 15:14:
Alhoewel ik hier nieuw ben wilde ik toch even posten.

Ik heb een Yamaha Receiver(6x130w) Sony Dvd recorder. Geluid komt uit JBL Northridge e90 speakers en een yamaha Sub. Center is dan ook een JBL.

In de kamer is t meest opvallende hetgeen je niet ziet. Ik heb een geluidwerende wand gemaakt tussen mijn kamer en die van de buren. Was ook wel nodig.

Verder zijn alle kabels weggewerkt in de muren en staat er een voorbereiding voor een Beamer.
Sorry, je plaatjes doen het niet. :+

Het klinkt goed, helaas geen foto's?

[ Voor 3% gewijzigd door Len op 10-01-2009 15:28 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Zo...plaatjes editted :) Ik moet inderdaad in elk geval even zo een kabelgoot aanschaffen Xander, zie er functioneel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Laatst online: 06-05 23:51
Japser schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 15:43:
Zo...plaatjes editted :) Ik moet inderdaad in elk geval even zo een kabelgoot aanschaffen Xander, zie er functioneel uit.
Ben ik nou de enige die de JBL's op het bureaux een klein beetje krankzinnig vind? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

baquelappe schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 19:05:
[...]

Ben ik nou de enige die de JBL's op het bureaux een klein beetje krankzinnig vind? 8)7
Ik vind de opstelling een beetje brak, voor de rest zou ik zeggen: waarom niet :9

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
[...]

Nee hoor, alleen die plaatjes zijn er pas later bij ge-edit. :+

Maarja, als je de meeste muziek luistert achter de computer snap ik dat je daar je beste speakers wilt hebben. Ik zou ze alleen op de grond naast het bureau zetten denk ik... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 12:47

Royz

Kleurenblind!!

ik heb eindelijk mijn sanyo z700 met scherm, heb even snel een foto gemaakt.dit is mijn 1e beamer en ik geniet echt, wauw!

Afbeeldingslocatie: http://85.17.59.44/457800001-457850000/457818101-457818200/457818157_6_YaoE.jpeg

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrenzyFreak
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-05 00:10
Hoe groot is dat scherm, als ik vragen mag? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

80" dus 1.84 x 1.05. Deze grootte is groot genoeg voor mij, een maat groter was net zo duur (actie) maar dat zou echt te groot uitvallen. ik heb een goede keus gemaakt qua formaat :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158253

Royz schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 21:59:
80" dus 1.84 x 1.05. Deze grootte is groot genoeg voor mij, een maat groter was net zo duur (actie) maar dat zou echt te groot uitvallen. ik heb een goede keus gemaakt qua formaat :)
Op welke kijkafstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:01

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Royz schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 20:53:
ik heb eindelijk mijn sanyo z700 met scherm, heb even snel een foto gemaakt.dit is mijn 1e beamer en ik geniet echt, wauw!

[afbeelding]
Kweijl. Toch nog maar eens verder lobbyen hier voor een beamer :P

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Iets minder dan 3 meter en het is wel te doen eigenlijk!! Deze sanyo heeft trouwens zoon tot 2.4 meter

[ Voor 14% gewijzigd door Royz op 10-01-2009 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Royz schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:02:
[...]

Iets minder dan 3 meter en het is wel te doen eigenlijk!! Deze sanyo heeft trouwens zoon tot 2.4 meter
Minder dan 3 meter :D ik vind mijn 37" al groot en ik zit er ongeveer 3 meter vanaf! Verder is dit natuurlijk wel geen home-cinema meer, maar valt dit in de categorie "Cinema" :P. Ziet er wel netjes uit hoor :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 238860 op 11-01-2009 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Anoniem: 238860 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 09:28:
[...]

Minder dan 3 meter :D ik vind mijn 37" al groot en ik zit er ongeveer 3 meter vanaf! Verder is dit natuurlijk wel geen home-cinema meer, maar valt dit in de categorie "Cinema" :P. Ziet er wel netjes uit hoor :)
ik wil ook ooit een dedicated room voor dit spul zoals sommigen al hebben :). dan neem ik gewoon een spanscherm e.d, maar de meesta apparatuur heb ik dan al. hij hangt nu trouwens in mijn slaapkamer, die 5.5 lang is dus hij had nog naar achteren gekund.

maar in combinatie met mijn popcorn hour, onkyo receiver en 7.1 speakers ben ik al vrij ver vind ik. ik ben ook weer geen audiofiel maar ik vind het wel gewoon cool :D.

ow ja en een pronto afstandsbediening? B)

[ Voor 6% gewijzigd door Royz op 11-01-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

[afbeelding]
Dát is pas een hometheater, met beamer :9

Netjes hoor. Ik moet die van mij maar eens vervangen, maakt best lawaai en het is maar standaard res. En een beter scherm kopen want heb nu een statief scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 19:48
Ik heb jullie nog helemaal geen foto's van mijn HT laten zien nu ik een eigen huisje heb. Hier komt de set veel beter tot z'n recht. :P Kortgeleden heb ik mijn Panasonic CRT TV ook naar de slaapkamer verbannen en is er een Full HD LCD TV voor in de plaats gekomen. Op de slaapkamer is zo'n grote (28") tv ook wel een verademing. Veel beter dan de 37 cm tv die er eerst stond.

FF-kes wat plaatjes van het geheel:

Afbeeldingslocatie: http://www.rimave.nl/image/ht/ht3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rimave.nl/image/ht/ht2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rimave.nl/image/ht/ht4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rimave.nl/image/ht/ht1.jpg

U ziet het volgende:

- Sony Bravia KDL-40V4000
- Sony Playstation 3
- Sony STR DB925
- Humax Fox
- Philips speakersetje
- Harmony One

Ik zit erover te denken om de receiver te gaan vervangen door een Marantz SR5003 of een Sony
STR-DA2400ES (beide in het zwart). De speakers wil ik misschien ook nog wel eens vervangen alhoewel die prima voldoen. Het is niet het duurste van het duurste en er zit geen subwoofer bij, maar ze produceren een prima geluid.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28549

Tijd om ook maar eens mijn (nog bescheiden) setup te tonen.

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3466/3186895879_a71d855a94.jpg
wide shot

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3421/3187753100_061ea05e47.jpg
TV

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3383/3186893083_80dfecd74f.jpg
custom media center met silverstone behuizing en MCE remote keyboard

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3374/3186913267_c72420c81b.jpg
Playstation 3

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3316/3187753388_73cb7a22bf.jpg
Vanaf de bank

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3122/3186893085_546fa144fa.jpg
logitech Z-5400

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3126/3186893077_e0d8ae07a3.jpg
Logitech Harmony One Remote :P

Wat zie je:
  • custom HTPC, core2duo 2GB ram 500GB harddisk gebruikt als tv, dvd, muziek, radio, recorder enz
  • Sharp LC-32RD2E. een van de eerste 100HZ LCD televisies. Voor 32" nog steeds fantastische keuze volgens mij. Ben er erg blij mee
  • Logitech Z-5400 voor audio. Niet heel tevreden over. Orienteer me sterk op Onkyo 606 plus mooi speakersetje
  • playstation 3, voornamelijk voor games
  • Logitech Harmony One om alles aan elkaar te knopen. Ondanks wat ergernissen een fantastische afstandbieding
Bekijk de volledige set op Flickr voor wat grotere afbeeldingen. Foto's zijn overigens gemaakt met m'n Sony Experia X1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Len schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 15:27:
[...]

Sorry, je plaatjes doen het niet. :+

Het klinkt goed, helaas geen foto's?
Lol. Ik beloof plechtig foto's te uploaden zodra ik klaar ben. Ik ben net verhuist en heb alles geinstalleerd en afgeregeld.Nu ben ik voor een aantal zaken aan te sparen (ook ik heb geen geldboom helaas) De acer 4850 beamer en een redelijk normale LCD tv. Ik doe het nu nog met een beeldbuis. Net gekocht voordat de LCD's in prijs kelderden.

Verder heb ik ook nog twee trussen in de kamer hangen voor mijn verlichting (parren) Niet echt behorende bij een HC maar wel een leuk iets om het design technisch te completeren. Overigens gebruik ik de term thuisbioscoop. Ik vind een "home cinema set" horen bij iemand met een Yoko setje die op volvermogen het meest wanstaltige soort herrie eruit perst en dan zegt;"geluidje he!?".

Ik ga deze maand een nieuwe pc kopen. Uiteraard met BD waarvan alle kabeltjes al in de muren zijn weggewerkt. Zodra t af is post ik foto''s. Dit om t forum niet te vervuilen. (ik ben al twee topics met een slot rijker namelijk. Terecht overigens)

Oh... en als reactie op hierboven...

Ja ik heb ook JBL's op mijn bureau staan om bij mijn tweede pc van geluid te kunnen genieten. ben ik nu 8)7
Men vindt mij ook al redelijk raar met die geluidwerende wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204018

-off topic-

even een snelle vraag er tussen door, want ik denk dat er meedere onder ons last van hebben?

Mijn zelfbouw HT meubel is gedeeltelijk af, en ik zal vandaag/morgen het begin posten.
Maar dit is gemaakt, met zwarte planken..

Nu erger ik me aan het stof!! :9
Is er niet een middel op de markt ofzo, waardoor je dat tegen kan gaan? :P
Ik denk zelf van niet, en via google kwam ik ook niet verder.
Maar ik dacht, ik leg de vraag toch eens even voor :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204018 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 14:56:
-off topic-

even een snelle vraag er tussen door, want ik denk dat er meedere onder ons last van hebben?

Mijn zelfbouw HT meubel is gedeeltelijk af, en ik zal vandaag/morgen het begin posten.
Maar dit is gemaakt, met zwarte planken..

Nu erger ik me aan het stof!! :9
Is er niet een middel op de markt ofzo, waardoor je dat tegen kan gaan? :P
Ik denk zelf van niet, en via google kwam ik ook niet verder.
Maar ik dacht, ik leg de vraag toch eens even voor :9
Een stofdoek...

Zonder gein. Ik heb/had er ook last van. Viel mij op dat ik ,toen ik mijn plafond vernieuwde, er minder last van had. Kwam heel veel stof uit het zachtboard plafond. Wat ook hielp, serieus, een goed stofzuiger. Ik had altijd de gangbare modellen. Met zak, je kent het wel. Nu heb ik een paar euro meer uitgegeven. Viel meteen op dat ik minder hoefde te stofzuigen. Bleek er dus toch een kern van waarheid in te zitten dat een reguliere stofzuiger stof er aan de achterzijde weer uitmikt. Nu heb ik een dyson, anti allergie ding, en geen/minder last. Nadeel; je moet nog steeds zelf stofzuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271736

@MartyWorld

Mooie setup! :) Waar heb je die poster/doek boven je tv vandaan? Ziet er erg gaaf uit. En je tv meubel ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 271736 op 11-01-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-11-2020
Goede film; Lost in Translation ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28549

Anoniem: 271736 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 16:07:
@MartyWorld

Mooie setup! :) Waar heb je die poster/doek boven je tv vandaan? Ziet er erg gaaf uit. En je tv meubel ;)
@Jesper P. Het TV meubel komt bij Practica Comfort in Villa Arena vandaan. De foto is zelf geschoten tijdens onze vakantie in Canada :9. Met een bootje naar Toronto Island en toen deze gemaakt. Met herinneringoplinnen.nl op een doek van 90X120 laten afdrukken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240763

Zo, eindelijk maar ff pic van mijn setup posten. Ben niet zo'n held in fotos maken dus excuus daarvoor :)

Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/3402/img0521wm6.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/3402/img0521wm6.th.jpg

Te zien:

2x minipods
mordaunt-short sub (echt nodig ter ondersteuning van minipods. Dan is geluid echt top)
pioneer vsx-1018-k receiver
ps3
pioneer krl-37v lcd (echt sublieme tv naar mijn mening, helemaal weg van)

Nu ff verder sparen om mn 5.1 compleet te maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250276

rimave schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:15:
Ik heb jullie nog helemaal geen foto's van mijn HT laten zien nu ik een eigen huisje heb. Hier komt de set veel beter tot z'n recht. :P Kortgeleden heb ik mijn Panasonic CRT TV ook naar de slaapkamer verbannen en is er een Full HD LCD TV voor in de plaats gekomen. Op de slaapkamer is zo'n grote (28") tv ook wel een verademing. Veel beter dan de 37 cm tv die er eerst stond.

FF-kes wat plaatjes van het geheel:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

U ziet het volgende:

- Sony Bravia KDL-40V4000
- Sony Playstation 3
- Sony STR DB925
- Humax Fox
- Philips speakersetje
- Harmony One

Ik zit erover te denken om de receiver te gaan vervangen door een Marantz SR5003 of een Sony
STR-DA2400ES (beide in het zwart). De speakers wil ik misschien ook nog wel eens vervangen alhoewel die prima voldoen. Het is niet het duurste van het duurste en er zit geen subwoofer bij, maar ze produceren een prima geluid.
Ik zou niet een nieuwe reciever aanschaffen, het enige verschil wat je met die marantz zou hebben is dat de klankkleur wat anders is (en eventuele hdmi aansluitinbgen die je toch niet gebruikt). Maar ik denk dat het verschil niet echt hoorbaar is op dat hpilips setje, vooral voor films doet een subwoofer echt wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:01
Tijdje geleden paar dingen gekocht en nu komt het er eens van om dit te posten:

Afbeeldingslocatie: http://img229.imageshack.us/img229/695/img0159dx8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/2405/img0161pt4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img525.imageshack.us/img525/9034/img0162ud4.jpg

HTPC:

Afbeeldingslocatie: http://img125.imageshack.us/img125/4071/img0164cn8.jpg

Wat ziet u:

Samsung ps42q91
philips hdd recorder dvd3577h
Yamaha reciever rx-v350
xbox360 pro 60GB
Nintendo wii
htpc(x4 9550/4gb/2.8TB/hd4850) vooral voor films+ muziek

wat ziet u niet:

Logitech S510 tobo+muis

Foto's zijn genomen met een ixus65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

ik heb vandaag even geknutseld voor een eigen opstart scherm :P

dit is het geworden (still beta!!!):
Afbeeldingslocatie: http://royz.nl/got/opstart2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

[...]

Waardeloze opstelling m.b.t. tweeter afstraling, maar whatever floats his boat heh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Laatst online: 09-05 15:47
Nicklazzz schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:55:
Tijdje geleden paar dingen gekocht en nu komt het er eens van om dit te posten:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

HTPC:

[afbeelding]

Wat ziet u:

Samsung ps42q91
philips hdd recorder dvd3577h
Yamaha reciever rx-v350
xbox360 pro 60GB
Nintendo wii
htpc(x4 9550/4gb/2.8TB/hd4850) vooral voor films+ muziek

wat ziet u niet:

Logitech S510 tobo+muis

Foto's zijn genomen met een ixus65
Dit is 1 echte tweaker. Meubel met stof, maar de PC is geheel stof-vrij :Y)

Maar een nette set-tup!

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158253

Royz schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 23:02:
[...]

Op 3 meter met zo'n grote scherm????? Godallema...ok, ik zeg maar niks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-05 10:17

Hokkie

Hello

Wow, wat mooi spul hier. Ik heb nu pas gekeken. Affijn...ik heb:

DVD: prut ding, speelt wel alles af :P
Sony STR-VA777ES (oudje, maar een beest!)
Surr: Diapason Emera (5x)
Sub: REL quake
Bekabeling: Monster Cable ref.
Scherm: Philips Ambi

Thats it....niet zo mooi als jullie, maar het klinkt wel lekker... ;)

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240763 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:28:
Zo, eindelijk maar ff pic van mijn setup posten. Ben niet zo'n held in fotos maken dus excuus daarvoor :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Te zien:

2x minipods
mordaunt-short sub (echt nodig ter ondersteuning van minipods. Dan is geluid echt top)
pioneer vsx-1018-k receiver
ps3
pioneer krl-37v lcd (echt sublieme tv naar mijn mening, helemaal weg van)

Nu ff verder sparen om mn 5.1 compleet te maken :+
Leuke set, wat voor mordaunt short sub is dat? Vind hem wel subtiel, klinkt hij ook aardig? En is hij los te koop? Veel vragen i know, hoop op veel antwoord :)

EDIT: Ik ben er inmiddels achter, het is geloof ik de alumni? Ben je erg te spreken over de sub? Ik ben opzoek naar een subwoofer die bij films en games echt het 'wow' effect geven. Mijn mordaunt short 906i's krijgen dat niet voor elkaar. Misschien is de 309i een betere keus?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 238860 op 12-01-2009 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Anoniem: 158253 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 00:05:
[...]

Als ik zit te wachten op een klein scherm en dus het scherm verder van me af zetten, dan kan ik beter een tv kopen en die op 3 meter plaatsen dan behou ik dezelfde diameter :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158253 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 00:05:
[...]

Eh, zeg inderdaad maar niks, want dat kan príma! Op 3 meter zou je zelfs richting 2 meter kunnen gaan, zeker met een Full HD projector en HD bronmateriaal . . :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:01
S2801 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 22:00:
[...]

Dit is 1 echte tweaker. Meubel met stof, maar de PC is geheel stof-vrij :Y)

Maar een nette set-tup!
Zo moet het toch niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 19:48
Anoniem: 250276 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 19:12:
[...]

Ik zou niet een nieuwe reciever aanschaffen, het enige verschil wat je met die marantz zou hebben is dat de klankkleur wat anders is (en eventuele hdmi aansluitinbgen die je toch niet gebruikt). Maar ik denk dat het verschil niet echt hoorbaar is op dat hpilips setje, vooral voor films doet een subwoofer echt wonderen.
De reden waarom ik dan zou upgraden naar een andere versterker is om de tv dan middels HDMI op de versterker aan te sluiten en dan de PS3 ook via HDMI op de versterker, zodat hij alles naar 1080p upscaled. Maar nu ik er wat langer over nagedacht heb denk ik ook dat het weinig toevoegd... De PS3 kan dvd's tenslotte ook al upscalen naar 1080p.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Anoniem: 124681 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 09:09:
[...]

Eh, zeg inderdaad maar niks, want dat kan príma! Op 3 meter zou je zelfs richting 2 meter kunnen gaan, zeker met een Full HD projector en HD bronmateriaal . . :+ :+
alleen moet je beamer dan kunnen zoomen tot 2 meter :p

maar dichterbij dan ik nu zit zou ik niet doen hoor... verder zie je wel heel erg het verschil tussen SD en HD zeg op zo'n scherm :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
edit.

[ Voor 97% gewijzigd door Qubitzz op 12-01-2009 11:41 . Reden: vergissing ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Anoniem: 159816 schreef op zondag 11 januari 2009 @ 21:56:
[...]

Waardeloze opstelling m.b.t. tweeter afstraling, maar whatever floats his boat heh ;)
Hoe bedoel je? ik bedoel, ik heb het idee dat ik meer hoor van de muziek als ik die dingen op het bureau zet op oorhoogte dan lager waardoor het geluid lager dan mn oren binnenkomt so to speak :)

Leg eens uit graag, ben benieuwd wat je precies bedoeld. Kan ik weer van leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Laatst online: 29-04 09:55

Verbal Kint

The man with the plan

Spacecowboy schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 15:56:
Na weer een poos lurken een kleine update: Ik heb via via een mooie Denon audio CD speler voor niks op de kop kunnen tikken, en ik moet zeggen: Waarom in hemelsnaam heb ik dat niet eerder gedaan. Wat is dat loopwerk SNEL, ongelofelijk, wat een verschil t.o.v. van de philips (redelijke low-budget) DVD speler.

(..)
• Denon DCD500AE Audio CD speler. Via optical aangesloten op receiver
• Humax digtale tv-decoder, ook via optical aangesloten op receiver, en met coax naar tv

Ik denk dat niet alleen het loopwerk sneller is, maar dat ook de geluidskwaliteit een stuk beter is. Probeer hem eens analoog aan te sluiten!

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Japser schreef op maandag 12 januari 2009 @ 12:58:
[...]

Hoe bedoel je? ik bedoel, ik heb het idee dat ik meer hoor van de muziek als ik die dingen op het bureau zet op oorhoogte dan lager waardoor het geluid lager dan mn oren binnenkomt so to speak :)

Leg eens uit graag, ben benieuwd wat je precies bedoeld. Kan ik weer van leren!
Een tweeter wordt in een speaker ontwerp altijd op oorhoogte geplaatst omdat hoge tonen nogal directioneel zijn. Bij lage tonen maakt het niet zo veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204018

Zoo ook maar even mijn eerste deel van me zelfbouw meubel.. ( hoort na mijn mening tog ook wel een beetje bij dit topic )

Deze zwarte plank zat er al tegen aan, had hier geen foto's van gemaakt!

-even de boel aftekenen!
Afbeeldingslocatie: http://i424.photobucket.com/albums/pp326/boydpz/DSCN4507.jpg

2de laag voor elkaar maken met balkjes!
Afbeeldingslocatie: http://i424.photobucket.com/albums/pp326/boydpz/DSCN4512.jpg

Alles er tegen aan, met de beugel voor de Tv!
Afbeeldingslocatie: http://i424.photobucket.com/albums/pp326/boydpz/DSCN4525.jpg

Het resultaat als de tv hangt!
Afbeeldingslocatie: http://i424.photobucket.com/albums/pp326/boydpz/DSCN4530.jpg

En even werkend op me Macbook Pro!
Afbeeldingslocatie: http://i424.photobucket.com/albums/pp326/boydpz/DSCN4531.jpg

Het uiteindelijke resultaat moet dit worden! ( plaatje klopt niet helemaal meer ) :
Afbeeldingslocatie: http://i424.photobucket.com/albums/pp326/boydpz/Afbeelding1.png

En tussen de 2 lagen planken, komen TL buisjes voor een mooi soort AmbiLight effect :)

Waarschijnlijk aankomend weekend weer verden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 240763

Tis inderdaad de alumni. Ik ben over de alumni erg tevreden. Hij geeft voldoende bas, iets wat de minipods echt tekort komen en bij films knal je bijna de kamer uit :*) . Ik weet echter wel zeker dat wanneer je meer te besteden hebt de wow factor alleen maar groter wordt. De alumni was een sub die bij mijn budgte paste. Heb je meer te besteden dan zou ik zeker voor een grotere/ duurdere sub gaan. Maar in dit prijs segment heb je aan de alumni denk ik een hele aardige.
Anoniem: 238860 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 00:23:
[...]

Leuke set, wat voor mordaunt short sub is dat? Vind hem wel subtiel, klinkt hij ook aardig? En is hij los te koop? Veel vragen i know, hoop op veel antwoord :)

EDIT: Ik ben er inmiddels achter, het is geloof ik de alumni? Ben je erg te spreken over de sub? Ik ben opzoek naar een subwoofer die bij films en games echt het 'wow' effect geven. Mijn mordaunt short 906i's krijgen dat niet voor elkaar. Misschien is de 309i een betere keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 23:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Anoniem: 204018 schreef op maandag 12 januari 2009 @ 16:43:
Zoo ook maar even mijn eerste deel van me zelfbouw meubel.. ( hoort na mijn mening tog ook wel een beetje bij dit topic )

Deze zwarte plank zat er al tegen aan, had hier geen foto's van gemaakt!
......................
Waarschijnlijk aankomend weekend weer verden!
Ik neem aan dat je die kabels 'netjes' weg gaat werken toch?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 17:50
En dat de hitte van de TV wegkan mag ik hopen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-05 15:42

[afbeelding]
Heb je deze ook vergeleken met de Panasonic PT-AE3000? Mijn beamer is binnenkort aan vevanging toe, en ik zou hem graag vervangen door de panasonic. De Sanyo is echter veel goedkoper, en word daarmee ook wel interessant. Ik zou graag jouw ervaringen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 08:33

SeatRider

Hips don't lie

Prince_of_Darkness schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:12:
[...]

Heb je deze ook vergeleken met de Panasonic PT-AE3000? Mijn beamer is binnenkort aan vevanging toe, en ik zou hem graag vervangen door de panasonic. De Sanyo is echter veel goedkoper, en word daarmee ook wel interessant. Ik zou graag jouw ervaringen horen.
Ik zou meer waarde hechten aan iemand die meer dan 1 beamer heeft gezien, ter referentie. Bijvoorbeeld deze gasten (http://www.projectorcentr...z700_projector_review.htm). Zijn er nog verrassend positief over! je kunt overigens ook de z2000 vinden voor ietsjes meer, schijnt wel beter te zijn:
Nevertheless, the Z700 is a step down in contrast from the Sanyo Z2000, which we measured at 350:1. The Z2000 in fact produced the highest ANSI contrast reading of any LCD home theater projector from last year.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Roy, ik heb schaamteloos een groot deel van je design 'gejat' en ben aan het bouwen geslagen. Een paar fotos van mijn Doe-Het-Zelf AV Meubel.

Specificaties:
Lengte: 1 meter 90, drie vakken van 60 centimeter (op basis van breedte center speaker)
Hoogte: 52 centimeter
Materiaal: 18 mm MDF (of 32 als 2x 18 mm); scharnieren: Ikea (snel monteren en nauwkeurig afstellen)
Afwerking: Histor zijdeglas Wolkenwit op basis van Acryl

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3123/3192080330_95a41fde3b_m.jpg

In kikvorsperspectief (let niet op de vertekening van de lens)
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3493/3191230379_4f8bb2c431.jpg

Close-up deurtje
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3522/3191238233_47596319b9.jpg

Close-up
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3347/3192072402_80a374831e.jpg

Overzichtje
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3511/3192083098_9fcc1ee4d2.jpg

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

SeatRider schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:16:
[...]

Ik zou meer waarde hechten aan iemand die meer dan 1 beamer heeft gezien, ter referentie. Bijvoorbeeld deze gasten (http://www.projectorcentr...z700_projector_review.htm). Zijn er nog verrassend positief over! je kunt overigens ook de z2000 vinden voor ietsjes meer, schijnt wel beter te zijn:

[...]
inderdaad, wat ik heb gedaan is gewoon het instap model full hd beamer kopen en ik zag al op internet dat men best enthousiast was over de z700. zeker omdat dit mijn 1e beamer is zag ik niet in waarom ik dat dan niet zou zijn :)

btw ik wilde eerst een hd ready beamer kopen, namelijk de epson tw700, maar door het geringe verschil van 2/300 euro en mezelf kennende heb ik maar meteen de stap naar full hd gemaakt :)

[ Voor 12% gewijzigd door Royz op 12-01-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

twixx schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:29:
Een paar fotos van mijn Doe-Het-Zelf AV Meubel.

[afbeelding]
Erg mooi _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Roy

Hobbies?

twixx schreef op maandag 12 januari 2009 @ 19:29:
Roy, ik heb schaamteloos een groot deel van je design 'gejat' en ben aan het bouwen geslagen. Een paar fotos van mijn Doe-Het-Zelf AV Meubel.
.....
Cool man! Ziet er goed uit!
En lijkt inderdaad wel wat op mijn meubel: :P

Afbeeldingslocatie: http://roy.damgrave.nl/files/images/ht7.jpg

Toch kwestie van goede smaak.... ;)

Inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pff, kan iemand even uitleggen hoe ik foto's netjes kan posten? Ik gebruik graag imageshack, ik resize hem als ik hem host op de startpagina zegmaar. Maar welke link moet ik dan hebben? En moet ik dan nog [img..[/img] gebruiken?

Kom er niet uit :(

[ Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 238860 op 13-01-2009 02:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo ik ben er uiteindelijk toch uitgekomen O-) hierbij presenteer ik brakke kwaliteits iPhone foto's van een studenten set:

Binnenkomst:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2qbcec4.jpg

Overzicht:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/11jvu4g.jpg

Mordaunt short 906i detail:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/33zdapy.jpg

PS3 detail:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2vn4900.jpg

Mordaunt short 905i detail:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2cf639d.jpg

Harman Kardon avr145 detail:
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/333e5o9.jpg

Ideale macbook tas, kastje met bier, schoolboeken, luchtjes, andere rommel:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2wc34a9.jpg

Bureau met macbook en rekenmachines:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/qyz6mo.jpg

Bed en surround speaker:
Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2igztc9.jpg

Wat is er te zien?
- Samsung 37"
- PS3 voor cd's en games en films
- Harman Kardon avr145
- Mordaunt Short 906i fronts
- Mordaunt Short 905i center
- omni audio rommel surround
- Eenpersoons auping bedje (Na een beetje buigen en vouwen, ook goed te doen met wat vrouwvolk :P , maar de tweepersoons die binnenkort komt zal confortabeler zijn)
- macbook 2,4Ghz met airport express
- Iphone dock
- Elektrische vliegen verdelger :P

Dat was het wel zo'n beetje, ben er zeer tevreden mee. Nu is het een beetje een rare opstelling met het bed zo, maar dit is tijdelijk. Binnen zeer korte tijd komt er een tweepersoonsbedje, en worden de rears vervangen door alumni 2 met wall mounts. Hoop op wat reacties, en als je vragen hebt hoor ik het graag :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 238860 op 13-01-2009 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-04 16:47

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Dat is een 3D render toch? Mag ik vragen met welk programma je die gemaakt hebt?
Ik heb een poos terug voor wat meubels met Cinema4D lopen pielen maar dat zag er niet zo strak uit als dit. (Of ik doe iets niet goed. :X).

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Roy schreef op maandag 12 januari 2009 @ 21:27:
[...]

Cool man! Ziet er goed uit!
En lijkt inderdaad wel wat op mijn meubel: :P

[afbeelding]

Toch kwestie van goede smaak.... ;)
100% Zelfs :) Ik heb alleen geen achterwand en witte pootjes onder het blad. Ik denk daarnaast dat jouw vakken zo'n 45 - 50 cm zijn? Ik heb 60 gebruikt. En de deurtjes vallen er bij mij in. Verder: helemaal volgens dit idee ;)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -elw00d
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:20
Anoniem: 238860 schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 02:25:
Dat was het wel zo'n beetje, ben er zeer tevreden mee. Nu is het een beetje een rare opstelling met het bed zo, maar dit is tijdelijk. Binnen zeer korte tijd komt er een tweepersoonsbedje, en worden de rears vervangen door alumni 2 met wall mounts. Hoop op wat reacties, en als je vragen hebt hoor ik het graag :)
Leuke opstelling voor de slaapkamer.
Ik heb zo'n zelfde 37" Samsung op m'n slaapkamer, prima spul. Een tweepersoonsbed kan ik je van harte aanbevelen. :)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.