Onmisbare tools & software voor Mac OS X - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 225.077 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:27
GimmeSomeTune (free)

Afbeeldingslocatie: http://images.apple.com/downloads/macosx/ipod_itunes/images/gimmesometune_20070608172541.jpg

Nog niet voorbij gekomen in dit topic (eerdere niet gechecked). Een applicatie die sneltoetsen toekent aan iTunes. Mega handig om snel (en zonder muis) naar een volgend nummer te gaan, pauze, volume etc. Ook kan hij met een druk op de knop lyrics van de huidige artiest opzoeken. Kan net als Synergy playbuttons in je menubalk plaatsen. And last, but not least: LastFM ondersteuning _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Neejoh op 01-12-2008 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-04 09:54
In het vorige deeltje prees iemand SABnzbdGUI aan. Kan iemand die 'm gebruikt 'm weer even inpakken en ergens online gooien, want de website ligt eruit? :>

Edit: ik weet dat SABnzbdX hetzelfde kan, maar diens icoontje vloekt bij de m'n andere Leopard-style icoontjes.

[ Voor 27% gewijzigd door Z-Dragon op 02-12-2008 15:15 . Reden: toevoeging. ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:52

Nitai

Live the life you love.

Nietzman schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:00:
[...]

Ik heb zelf de iPhone webinterface in een instance van Fluidapp draaien.

[afbeelding]
http://fluidapp.com/

Is het ook nog niet helemaal, maar is wel een stuk handiger dan om de haverklap naar je localhost kachelen.
Sabnzbd+ draait gewoon ook in een Fluidapp bij mij. Heb eerlijk gezegd toch nooit tijd om te kijken of m'n downloads klaar zijn. Ik gooi nzbtjes in een directory, ga naar het werk, kom thuis en benader het spul via m'n Nas. Af en toe kijk ik op Sabnzbd om te zien of ik een serie al niet gedownload heb.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4V3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03-2021
Check Off: http://secondgearllc.com/checkoff/

Een gratis TODO applicatietje, draait in je balk, werkt simpel en duidelijk, ben er erg blij mee :)

Afbeeldingslocatie: http://secondgearllc.com/checkoff/img/mainwindow.png

op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142917

Als naar Hulu.com wilt kijken en je zit niet in de VS, kan je altijd Hotspot Shield gebruiken! Werkt perfect!!! Ik ben momenteel Family Guy aan het kijken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85482

Anoniem: 142917 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:08:
Als naar Hulu.com wilt kijken en je zit niet in de VS, kan je altijd Hotspot Shield gebruiken! Werkt perfect!!! Ik ben momenteel Family Guy aan het kijken! :)
Perfect :'). Het programma spamt reclame en maakt je verbinding te traag om een aflevering te streamen. Downloaden van de series gaat sneller, wat het hele programma voor dit doeleinde nutteloos maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-04 20:28

Nietzman

Woei!

Ik vind 'm best fijn werken anders, alleen jammer dat je het programma niet tot éen browser kunt beperken. Die reclame tijdens m'n verdere surfwerk en het cappen van m'n verbinding zit ik verder niet zo op te wachten. :').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

Anoniem: 142917 schreef op woensdag 03 december 2008 @ 23:08:
Perfect? Als je een 28k modem goed vind, werkt dit inderdaad perfect.
Drama programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:56
D4V3 schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 20:49:

Een gratis TODO applicatietje, draait in je balk, werkt simpel en duidelijk, ben er erg blij mee :)

[afbeelding]
Nice, gebruik hem nu ook, wat zijn dei andere icoontjes? :)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-04 08:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

(die screenshot is gewoon van de officiele site ;) )
Maar dat vogeltje is 'twitterific' : http://iconfactory.com/software/twitterrific

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

ZpAz schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 15:25:
[...]

Nice, gebruik hem nu ook, wat zijn dei andere icoontjes? :)
Hartje 1 = Coversutra
Hartje 2 weet ik niet, iScrobbler of zo?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142917

Anoniem: 44189 schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 13:47:
[...]

Perfect? Als je een 28k modem goed vind, werkt dit inderdaad perfect.
Drama programma.
Ow, ik dacht dat het aan mijn internetverbinding lag (zat net over mijn limiet bij Telenet) :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160183

Het gaat hier om het posten van onmisbare tools en software, als het even kan met wat uitleg. Alleen het posten van wat namen die ook al eerder in dit topic voorbij zijn gekomen is niet echt nuttig.

[ Voor 86% gewijzigd door Daedalus op 06-12-2008 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsaj_Nav
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-04 07:28

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

Zpottr schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 12:29:
[...]

Hartje 1 = Coversutra
Hartje 2 weet ik niet, iScrobbler of zo?
Hartje 2 is Skitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoicz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 00:03

[afbeelding]
En ik zou het nog 10x beter vinden als het niet in de toolbar zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-04 15:49

f.h

MrAcid schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:27:
Tja, maar die pakt weer niet zelf uit. SABnzbd+ is de enige die ik tot nu toe gevonden heb voor de Mac die ALLES voor je doet. Al zou ik erg graag een goede, mooie GUI (als in: app die de gegevens uitleest) hebben zodat hij naast Transmission in de dock is uit te lezen.
SABnzbdGUI kan dat, ik gebruik het al een tijdje en bevalt prima. Alleen is de site van de ontwikkelaar al een tijd plat.
Net even gegoogled en kom ik uit op SABnzbx en dat voldoet ook prima zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Z-Dragon schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 15:09:
In het vorige deeltje prees iemand SABnzbdGUI aan. Kan iemand die 'm gebruikt 'm weer even inpakken en ergens online gooien, want de website ligt eruit? :>

Edit: ik weet dat SABnzbdX hetzelfde kan, maar diens icoontje vloekt bij de m'n andere Leopard-style icoontjes.
Frank2006 schreef op zondag 07 december 2008 @ 15:02:
[...]

SABnzbdGUI kan dat, ik gebruik het al een tijdje en bevalt prima. Alleen is de site van de ontwikkelaar al een tijd plat.
Net even gegoogled en kom ik uit op SABnzbx en dat voldoet ook prima zo te zien.
:>

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.h
  • Laatst online: 24-04 15:49

f.h

Compleet over je berichtje heen gelezen, excuus. Er is overigens ook een nieuwe versie van SABnzbdX uit, maar qua icoontje verschilt die iig niet nee.

Hoe dan ook hier staat SABnzbdGUI v1 beta 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Super! :)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:06
Alle berichten over Picasa zijn afgesplitst naar een nieuw topic: Google's Picasa voor Mac :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rosmalen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-04 10:52
Request horen in een apart topic, zoals ook in de topicwaarschuwing staat vermeld :)

[ Voor 86% gewijzigd door Daedalus op 07-01-2009 22:42 ]

www.vdzande.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-03 10:59

[afbeelding]
Merci voor deze !!!!!

http://www.softfocus.be/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
ALLES GRATIS

Appzapper (NIET gratis) is natuurlijk onmisbaar als je al deze programma's uitprobeert, anders raakt je library helemaal in de wanorde

Appcleaner: is natuurlijk onmisbaar als je al deze programma's uitprobeert, anders raakt je library helemaal in de wanorde

Omdat nieuwjaar net om is, nog wat andere gratis aanraders:

Movist: Video's afspelen. (alweer) de enige die (bij mij) nog nooit crashte. Bovendien geniet je pixelzuiver subtitles (als je die wilt)

xpad: Ik gebruik het zeer veel als krabbel papier, of soort geavanceerd klembord. Als ik door de verschillende documenten ga zie ik veel paswoorden/ php-scripts/banknummers, daarvoor vind ik het dus intressant.

Plex: Voor wie niet genoeg heeft aan frontrow (meer hoef ik dus niet te vertellen)

Acqlite: P2P (meer mag ik niet zeggen veronderstel ik)

Brand: Deze is nog beter dan ik dacht, dankzij de ingebouwde ffmpeg converter maakt je oma een film-dvd die je overal kunt afspelen! (en nog veel meer mogelijkheden uiteraard)

Justlooking: Ik zag Xee voorbijkomen, als alternatief op windows' fax en afbeelding voorvertooning, dus haal ik deze ook nog eens boven

Caffeine: Een tekst aan het lezen op je macbook? Laat je niet in slaapwiegen, en hoe het scherm wakker op hoogste helderheid

MPEG streamclip:
Hiermee kun je je video converteren naar andere formaten, voor iphone, en .. noem maar op. (ik heb met deze een WMV HD film geconverteerd naar H.264 (mov), om hem vloeiend te kunnen afspelen)

Toolplayer: Zo simpel dat-je-hem altijd vergeet - gewoon een simpele audio player, hoef je niet je liedjes in itunes te importeren als je het liedje nog niet hebt gehoord. (bijvoorbeeld als de bron een US-stick is)

nicer.app: Ga je zelden gebruiken, maar is toch handig - om de prioritijd van een programma in te stellen, bijvoobeeld als je zwaar aan het multitasken bent. Niet meer dan een kleine schil voor het terminal-commando 'renace'. PPC (werk ook onder rosetta) Gratis alternativen die beter zijn (menubar) zijn welkom

Cord:
Voor sommigen onmisbaar - alternatief voor microsft remote desktop.

Namechanger: ONMISBAAR: Heb je enkele bestanden die je van een nieuwe naam wilt voorzien dan is namechanger wat je zoekt.

sitesucker: Heb je weer zo'n leuke index-pagina gevonden? Download alles in één keer met hulp van dit programmaatje.

Er is slechts 1 programma dat bij mij ALTIJD opstaat, en het is daarom dat ik nog moet updaten naar 10.6.
Zelfs de finder heeft minder open gestaan op mijn computer (force restart)
Wat is het dan? Simpelweg een editor: Coda
Dat programma is welliswaar helemaal niet gratis (79euro) maar is weldegelijk zijn geld waard, en bovendien een reden om van pc naar mac te switchen

Nu ga ik veel reply's hebben, aangezien je ook hebt: Textmate, Smultron, Hotdog, en de rest. Laat me zeggen, ik was gewoon aan notepad++ en firefox toen ik op mac switchte wilde ik deze onder wine blijven gebruiken, omdat er geen goede alternatieven waren, maar na het wennen aan de nieuwe kleurtjes ben ik absoluut over. (Echt waar ik kon niet wennen aan het ander soort font, en de rare kleurtjes., en als ik weer zou switchen zal opnieuw zo zijn..)

Hoe start ik nu al mijn programma's?
In mijn dock heb ik alleen de belangrijkste
- ical
- xpad
- thunderbird
- firefox
- coda
- itunes.
In mijn start up heb ik
- youcontrol (control itunes, shareware)
- slimbattery (batterijsymbool vervanger)
- caffeine (macbook, blij wakker)
- MAMB (PHP mysql server)
- cuckoochimeagent (koekoe elk uur)
- growlhelperapp (notifier)
- ituneshelperapp (standaard)
Dan heb verschillende mappen voor programma's
- /applications/ Voor standaard apple programma's, en programma's die een probleem geven als ik ze verplaats
- ~/applications/ Voor mijn favorieten programma's (symbool staat in dock)
- ~/applications/background-apps (voor achtergrond-programma's)
- ~/applications/b-apps Voor programma's die ik meer dan een week niet meer gebruik

En met spotlight kan je ook nog atlijd programma's starten bijvoorbeel 'saf' = safari 'quick'=quicktime player

Sorry geen links, geen zin, geen tijd, moet slapen

[ Voor 9% gewijzigd door g4wx3 op 08-01-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-04 19:11
Appzapper is gratis als in "$12.95 gratis".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
Inderdaad,

Ik gebruik appcleaner
Ook deze is gratis: apptrap Deze werk als prefpane

Beide hebben een deamon, en als je een applicatie in de prullenmand gooit, vraagt deze of je ook de bijhorende bestanden wilt verwijderen.

Apcleaner heeft ook nog een apparte interface om apps te verwijderen. Maar ik gebruik die nooit. Vandaar ik mij ook vergiste.

* lees net dit bij apptrap: "earch folders recursively". Deze functie mist appcleaner: denk maar als je eenmap met programma's weggooit. (iworks trial is een goed voorbeeld)

Apptrap heb ik dus liever

Nog een onmisbare: FLuke, om flac in itunes af te spelen

[ Voor 35% gewijzigd door g4wx3 op 08-01-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Voor het hernoemen van bestanden gebruik ik zelf Name Mangler (link).

Afbeeldingslocatie: http://www.macupdate.com/images/icons/18487.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179047

Zoals in de topicwaarschuwing staat, mogen software request in een nieuw topic, nadat zelf eerst gezocht hebt.

[ Voor 97% gewijzigd door Daedalus op 09-01-2009 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Voor mensen die een G15 hebben, www.g15tools.com

Nu ook voor OSX, je G15 gebruiken. Heb het nog niet zelf getest maar het klinkt iig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
Eindelijk kan ik ook mijn steentje bij dragen hier. Of het zwaar onmisbaar is, laat ik in het midden, ik gebruik het iig veel, om mijn "loze" uurtjes op te vullen. Er worden al jaren 2 cliches gezeker of games, namelijk:

1) Mac is geen game-platform
2) Oude games zijn altijd beter (vanwege gameplay)

Allemaal makkelijk op te lossen met een emulator, in dit geval DosBox. En speciaal voor de mac een deriviate hiervan: Boxerapp.

Zo kan je de games uit je jeugd gewoon weer spelen. Sleur en pleur de gamedirectory op Boxer en die zet het automatisch om, zodat je het kan spelen.

Mocht je de games niet meer hebben, dan kun je ze op de gebruikelijke plekken dan wel abandonware sites vinden.

Verder dan nog als toevoeging, omdat mac gebruikers voor uiterlijk gaan (hoewel dat betrekkelijk is, als je de oude games bekijkt): Img2Icns. Kan je gelijk een mooi plaatje voor je game toevoeging, en heb je met i.c.m. coverflow gelijk een mooie collectie games waar je door kan bladeren.

Let wel: verslavend! (en zeg niet dat ik je gewaarschuwd heb)

Ik heb zelf alweer 2 weken verspeeld van mijn leven aan Settlers 2

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230337

Songgenie

Afbeeldingslocatie: http://www.equinux.com/sf_img.php/epa_item/38143/c_image

Is your music archive littered with place holders and anonymous artists? SongGenie helps you name all your tunes. Get more out of iTunes with SongGenie

http://www.equinux.com/us/products/songgenie/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

Voor de gebruikers die ACDSee missen is er een nieuwe app Crossbow genaamd.

Werkt erg goed! :9

Afbeeldingslocatie: http://www.socalabs.com/screen1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140021

Hallo beste mensen!

In de topicstart zag ik niet het programma Jaikoz genoemd worden. Dus bij deze dan maar. :)

Jaikoz is een audiotagger die mp4, m4a, m4p, mp3, FLAC en OggVorbis files ondersteunt. Perfecte tool om je Mp3-bibliotheek mee op orde te krijgen. Jaikoz is shareware...de £15 die de ontwikkelaar vraagt is zijn geld dubbel en dwars waard!
Het programma is erg uitgebreid, dus gun jezelf tijd om bekend te worden met de functies.

Succes!

edit: fyi Jaikoz werkt met de Musicbrainz en Discogs database. Musicbrainz wordt onderhouden door de gebruikers zelf. Volgens mij is dat zo'n beetje een soortgelijk principe als Wikipedia.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 140021 op 13-01-2009 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Zo op het eerste gezicht zou ik dan eerder voor SongGenie (hierboven al genoemd) gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219521

Afbeeldingslocatie: http://dl-client.getdropbox.com/u/24232/Dump/iscrobbler.png

Ben zelf wel blij met iScrobbler. Niet zozeer vanwege het scrobble gedeelte, maar meer als last.fm speler ipv. de officiële player.

(Beter pak je wel de 2.2.1b1. Eerdere versies ondersteunen het luisteren naar je eigen library niet tenzij je een subscriber bent.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
Nitai: thanks, Crossbow heb ik inmiddels dagelijks aan.
Gewoon een goede thumbnail viewer zonder poespas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 12:04
Voor als je veel moet schakelen tussen sound input/output.

SoundSource
http://www.rogueamoeba.com/freebies/

SoundSource is a tiny tool for OS X enabling you to switch your audio input and output sources with a single click, and even adjust their volume settings.

Afbeeldingslocatie: http://www.rogueamoeba.com/freebies/images/soundsourcesshot.png

Let op! Het programma wordt geleverd als een installer en nestelt zich in de menu balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

willem169 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 14:21:
Nitai: thanks, Crossbow heb ik inmiddels dagelijks aan.
Gewoon een goede thumbnail viewer zonder poespas. :)
geen probleem willem169 ik was zelf ook erg lang op zoek naar een dergelijke app. Ik ben er erg blij mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 10:42
MuCommander Mc of total commander. Explorer en Finder vind ik niks. Finder is wel relaxer dan explorer das helemaal een ramp. Maar Mucommander vind ik erg goed werken en crashed niet itt tot een paar concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Moet je zo te zien niet teveel waarde hechten aan de Apple interface filosofie "Less is more". Wat een drukte zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShinAkuma
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04 10:42
MrAcid schreef op maandag 26 januari 2009 @ 11:50:
Moet je zo te zien niet teveel waarde hechten aan de Apple interface filosofie "Less is more". Wat een drukte zeg.
Ziet er misschien niet uit maar het is wel verdomd handig. Wellicht een tip voor andere? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-04 07:49
Fontcase:

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/28951/fontcase.png

Fontmanagement mac style O+

http://www.bohemiancoding.com/?Fontcase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://craig.stanton.net.nz/software/images/geotaggericon.jpg

Geotagger:
Gewoon een simpel progje die in je dock staat. Het enige wat je moet doen is in Google Earth (v4) naar de plaats gaan waar je bepaalde foto's hebt genomen. Daarna drop je de foto's op het dock icon en that's it. De foto's worden automatisch gegeotagged. Daarnaast nog een paar andere extra's waaronder exporten naar kmz files voor Google Earth.

http://craig.stanton.net.nz/software/Geotagger.html

[ Voor 7% gewijzigd door Executor16 op 30-01-2009 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156868

coconutBattery 2.6.3

Afbeeldingslocatie: http://www.coconut-flavour.com/coconutbattery/files/page3_1.png

coconutBattery isn't just a tool which shows you only the current charge of your battery - it also shows you the current maximum capacity of it in relation to the original capacity your battery had as it left the factory.
You also get information about the battery-loadcycles (how often did you fully load your battery), the current charger (coconutBattery even warns you if you plugged in a wrong charger for your Notebook) and last but not least information about the age of your Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Geweldig, het leest een zeer beperkt deel van de System Profiler > Power uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34298

Die heb ik vorige week aangeschaft en is absoluut super! Fontexplorer X onmiddellijk van mn systeem gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ben bezig geweest een fatsoenlijke, easy to use IRC client te zoeken. X-chat vind ik "net niet" en na wat rondneuzen kwam ik uit @ Linkinus

Kosten: 14,99 euro (denk dat ik em ga aanschaffen, het bevalt mij super)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~toodutch/pics/temp/actionss.png

Clean, Simple User Interface
Combined Chats
Chat in Style(s)
Support for ezbounce
Extendable

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero Grav
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-02 17:01
Of het freeware alternatief Colloquy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 15:49

MoietyMe

zij/haar

Colloquy _O_ Ik heb hem gister ook voor de iPhone gekocht, werkt ook super O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
Colloquy .... zo daar was ik al lang naar op zoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Plex is al een aantal keer genoemd trouwens, maar die is het echt ook zo meer dan waard. De ontwikkeling gaat daar retehard en de laatste beta v0.7.5 mag ook zeker genoemd worden!

Vind het vooral vet dat je nu ook theme songs hoort bij elke serie die je aanklikt :)

Download: http://plex.liquidgravity.com/releases/Plex-v0.7.5.dmg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
g4wx3 schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 18:21:
Colloquy .... zo daar was ik al lang naar op zoek
Dan heb je vast niet echt lang gezocht :+

Afgezien daarvan vind ik Linkinus toch wel een stukje beter werken dan Colloquy. En vooral qua interface een stuk mooier/handiger. Nu nog wachten op 1.4 maar dat kan nog wel een paar maanden duren van wat ik heb gehoord.

[ Voor 26% gewijzigd door Vanitas op 01-02-2009 01:07 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
MrAcid schreef op zaterdag 31 januari 2009 @ 00:33:
Geweldig, het leest een zeer beperkt deel van de System Profiler > Power uit..
Maakt het toch geen slecht programma, coconutbattery geeft naast de huidige maximum lading ook de orginele lading en de leeftijd van je MAC weer. Tevens kan je statistieken opslaan zodat je het verloop van de batterij kan zien. Beter had een grafiek geweest b.t.w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-04 12:51
Vanitas schreef op zondag 01 februari 2009 @ 01:06:
[...]

Dan heb je vast niet echt lang gezocht :+

Afgezien daarvan vind ik Linkinus toch wel een stukje beter werken dan Colloquy. En vooral qua interface een stuk mooier/handiger. Nu nog wachten op 1.4 maar dat kan nog wel een paar maanden duren van wat ik heb gehoord.
Hey, goeie tip. :)

Maar eh, hoe flexibel is dat Linkinus (is het te scripten en dergelijke)? En dat er nog geen 1.4 is, wat voor problemen geeft dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-01 15:49

MoietyMe

zij/haar

MrAcid schreef op donderdag 08 januari 2009 @ 18:03:
Voor het hernoemen van bestanden gebruik ik zelf Name Mangler (link).

[afbeelding]
Bedankt voor de tip. Heb er net zonder problemen een hele berg files mee gerenamed. Werkt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 07:47
Na de tip van Fontcase, kwam ik ook op het andere app-je van deze (nederlandse!) maker: DrawIt. Werkt erg erg leuk moet ik zeggen!

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
The - DDD schreef op maandag 02 februari 2009 @ 11:45:
[...]

Maar eh, hoe flexibel is dat Linkinus (is het te scripten en dergelijke)? En dat er nog geen 1.4 is, wat voor problemen geeft dat?
Je kan zelf de hele stijl van het chat venster aanpassen, dmv de stijl tool en een beetje html / css kennis. Je kan ook gewoon met aliasses werken en je kan ook functionaliteit toevoegen dmv applescript.

1.3 is goed te gebruiken, er zitten her en der wel wat bugjes in, maar niks ergs.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Laatst online: 22:34

Shrien

frequent snoozer

Sluuz schreef op maandag 02 februari 2009 @ 19:31:
Na de tip van Fontcase, kwam ik ook op het andere app-je van deze (nederlandse!) maker: DrawIt. Werkt erg erg leuk moet ik zeggen!
Waar te vinden ? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altern8
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-04 15:56
Nitai schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:22:
Voor de gebruikers die ACDSee missen is er een nieuwe app Crossbow genaamd.

Werkt erg goed! :9

[afbeelding]
Hee, dank, hier was ik naar op zoek ;)

Voor het in een keer resizen van je foto's en te voorzien van een watermerk: Iwatermark Kost 20 dollar of ongeveer 13 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-04 19:29

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

The - DDD schreef op maandag 02 februari 2009 @ 11:45:
[...]

Als je een grafische client zoekt met aardig wat plugin/verbouw/script mogelijkheden kan ik je XChat Aqua aanraden. Licht, snel, gratis :)

Of als je niet bang bent voor textmode: irssi of weechat (beide te installeren uit MacPorts). Ik gebruik zelf weechat al een tijdje, aangezien mijn IRC client op mijn server draait in een screen-sessie :) Daarvoor altijd XChat en XChat Aqua gebruikt.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Haha, ik zocht naar DrawLt 8)7, hoofdletter 'i' leek op lowercase 'L'

[ Voor 8% gewijzigd door Shrien op 03-02-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik stoorde me er bij OS X wel eens aan dat een programma zoals Safari niet echt fullscreen kan zijn. Nou vond ik het op m'n 24" iMac niet zo'n groot probleem maar bij m'n EEE (1024x600) is het toch lastiger.

Oplossing: Glims plugin voor Safari :Y) Met ctrl-appeltje-f is Safari nu helemaal fullscreen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Bij Firefox werkt het wel gewoon hoor dat fullscreen, zonder plugins ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Executor16 schreef op zondag 08 februari 2009 @ 02:28:
Bij Firefox werkt het wel gewoon hoor dat fullscreen, zonder plugins ofzo.
Sinds wanneer dan? De laatste keer dat ik Firefox op OSX gebruikte was er geen fullscreen optie en had je een plugin nodig om Firefox fullscreen te kunnen maken. Volgens mij is het met 3.0.6 nogsteeds zo. Bovendien vind ik Safari een fijnere browser.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

offtopic:
Bij Firefox werkt het wel. Bij Safari werkt het anders. Als je daar op het groene plusje klikt dan wordt het venster gemaximaliseerd in de hoogte alleen (niet de breedte).
Maar bedankt Exiron, gaan we eens proberen. M'n vrouw vindt het met name irritant in Safari dat deze niet volledig maximaliseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250518

*knip* zoals je in de topicwaarschuwing kunt lezen is dit topic niet bedoeld voor softwarerequests.

[ Voor 76% gewijzigd door Daedalus op 08-02-2009 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Movist 0.6

Er is weer een nieuwe versie van Movist uit na een _hele_ lange periode. Met een boel veranderingen/fixes. Zo pakt hij nu ook de subs uit een mkv file. Wat er nu voor zorgt dat dit voor alles mijn nieuwe player is geworden :D

Hier te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online
Vanitas schreef op zondag 15 februari 2009 @ 02:22:
Movist 0.6

Er is weer een nieuwe versie van Movist uit na een _hele_ lange periode. Met een boel veranderingen/fixes. Zo pakt hij nu ook de subs uit een mkv file. Wat er nu voor zorgt dat dit voor alles mijn nieuwe player is geworden :D

Hier te downloaden.
Bij mij crasht ie acher elkaar bij het eerste beste mkv filmpje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Executor16 schreef op maandag 16 februari 2009 @ 09:52:
[...]

Bij mij crasht ie acher elkaar bij het eerste beste mkv filmpje :D
Ow, nou dat heb ik niet. Mijn ervaring is juist dat Movist veel stabieler is dan de rest. Ik heb 0.6 nog niet super veel gebruikt (veel weggeweest), maar in de tijd dat ik em heb gebruikt geen problemen ondervonden. Misschien een keer wegmikken + prefs ook weg en opnieuw installen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
menumeters is wel heel erg handig vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
macsoup niet te vergeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-04 08:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Iets meer info mag ook wel.. :+

Bedoel je deze?

MenuMeters is a set of CPU, memory, disk, and network monitoring tools for Mac OS X.
http://www.ragingmenace.com/software/menumeters/

MacSOUP is an offline reader for Usenet newsgroups and Internet e-mail.
http://home.snafu.de/stk/macsoup/

[ Voor 15% gewijzigd door kaassouffle op 16-02-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4ron
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-02-2022
http://desklickr.isnot.tv/download/

VET!

Gratis wallpapers via flickr op je desktop! Heel dik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Vanitas schreef op zondag 15 februari 2009 @ 02:22:
Movist 0.6

Hier te downloaden.
yeah eindelijk een goede vervanger voor VLC. Op mijn MBP unibody werkt VLC vlekkeloos, maar op mn Macbook 1.83Ghz core duo heb je vaak tijdens films dat er frames blijven hangen of dat de computer het in 1x zwaar krijg. Vroeger had ik dat nooit met divx/xvid's...

nu met movist lijken die problemen verleden tijd. :) snelle fijne player dat movist :)

edit: ik vergeet een grote irritatie van vlc erbij te vermelden die movist niet heeft: bij het bewegen van de voortgangsbalk gaat movist gewoon direct verder met waar je de muis loslaat.
VLC had een delay en ging naar de dichtsbijzijnde keyframe.

[ Voor 10% gewijzigd door randje op 18-02-2009 09:45 ]

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-03 20:07
Ik weet niet of deze programma's eerder behandeld zijn kon ze namelijk niet vinden.....

Afbeeldingslocatie: http://www.sause.org/folderteint/images/logo.png

Folders van Leopard aanpassen zie: http://www.sause.org/folderteint/

En een die ik net vond is een programma om flac af te kunnen spelen in iTunes.
Afbeeldingslocatie: http://cubicfruit.com/fluke/images/fluke.png

Zie: http://cubicfruit.com/fluke/

• Executor16
  • Niet online
Folders van Leopard aanpassen doen we toch met Candybar :)

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Executor16 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 20:28:
Candybar is niet gratis :9

• Queenfanmichel
Executor16 schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 20:28:
klopt maar dit is dus gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-04 08:52
Fout!
Het is niet gratis, maar donation-software.
Als je het gebruikt, dan word er van je verwacht dat je een bedrag betaald dat gelijk is aan de waarde die het programma voor je heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
sonderpa schreef op vrijdag 20 februari 2009 @ 12:32:
[...]

Fout!
Het is niet gratis, maar donation-software.
Als je het gebruikt, dan word er van je verwacht dat je een bedrag betaald dat gelijk is aan de waarde die het programma voor je heeft.
Een donatie klopt maar wel gratis. Je hoeft niet te doneren het mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-04 13:53
Pas geleden heb ik Layers gekocht van MacUpdate voor 9 dollar. Je kan met Layers PSD screenshots maken waarin elk element een afzonderlijke layer is, elk icoontje in de menu balk, elke applicatie, de dock, de achtergrond, etc.

Zelf gebruik ik Layers voor documentatie van applicaties voor een aantal klanten (eenmans/kleinbedrijf)

Hier kan je een sample PSD downloaden (6,4MB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anyonas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-04 18:57
Anoniem: 279334 schreef op zondag 02 november 2008 @ 17:37:
Ik kijk veel films en series op mijn Mac, en heb dan ook een vrij grote videocollectie. Hiervoor gebruik ik bijna elke dag VideoDrive (www.aroona.net). Deze handige tool laat toe al mijn films en series in iTunes te steken en dit zonder reconversie. Ik vind het nogal tijdverlies om alle videos eerst te moeten converteren, dus deze tool is net wat ik nodig had. VideoDrive ondersteunt echt alle videoformaten, en plaatst alle films in iTunes samen met een beschrijving, de juiste metadata en een cover.

Voor TV shows is het nog beter: deze worden automatisch in de juiste categorie gestoken, met de juiste nummering, en met de individuele beschrijvingen! Een video importeren gaat echt razendsnel, en mijn videos zien er in iTunes met cover flow echt super uit. _/-\o_

Bovendien kijk ik graag films vanuit mijn zetel met Front Row, maar daar was er tot voor kort het probleem dat ondertitels niet werkten (films met SRT ondertiteling gaan altijd zwart als je ze via Perian afspeelt). Met VideoDrive werkt dit ook perfect (je moet gewoon even de optie "Toggle subtitles" gebruiken en de optie "Force Front Row Compatibility" aanvinken! :9~

Het enige vervelende is dat er (nog?) geen automatische updatefunctie is, dus je moet af en toe naar hun site surfen om te checken of er een nieuwe versie is. 8)7
Damn ik wou net zoiets maken. Maar enkel voor series om te beginnen...
Wat ik in gedachte had:
Gewoon je favo series instellen en de locatie van de bestanden ingeven. Programma plaatst die in goede folderstructuur en renamed je bestanden (hoe je dat zelf kiest).
Verder krijg je notificaties als er nieuwe episodes zijn die je nog niet gezien hebt of niet hebt.
Oh en voor mij zou ik ook nog wat NMT integratie maken aangezien ik dat gebruik om te streamen naar de tv. En ook de mogelijkheid om scriptjes uit te voeren op je bestanden (ac3 track toevoegen naast DTS track, enz..)
Dan ook nog een soort whats hot optie met de populaire series in.

It's dark but I don't want to find the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52385

Wou je hier nog graag ff voor bedanken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeldude
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-09-2024
B4ron schreef op dinsdag 17 februari 2009 @ 22:55:
http://desklickr.isnot.tv/download/

VET!

Gratis wallpapers via flickr op je desktop! Heel dik!
Heel tof inderdaad! Was al een beetje uitgekeken op mn eigen collectie thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274892

Queenfanmichel schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 20:07:

En een die ik net vond is een programma om flac af te kunnen spelen in iTunes.
[afbeelding]

Zie: http://cubicfruit.com/fluke/
thnx, dat zocht ik net, klein truukje, echt een aanrader. Scheelt uren hercoderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 22:28
Weet iemand of transmission ook rechtsboven in de menubalk weergegeven kan worden in plaats van permanent in het dock terwijl het bezig is.
Op pagina 6 zie ik een screen shot van poster Alter Erik met zijn download/upload snelheden rechtsboven dus vandaar dat ik het me afvroeg. Ik zou het liefst ook mercury daar krijgen zodat mijn dock niet zo overvol raakt met draaiende apps maar weet niet of dit mogelijk is.

In retrospect, it was inevitable

• Executor16
  • Niet online
-Cyril- schreef op woensdag 25 februari 2009 @ 21:34:
Weet iemand of transmission ook rechtsboven in de menubalk weergegeven kan worden in plaats van permanent in het dock terwijl het bezig is.
Op pagina 6 zie ik een screen shot van poster Alter Erik met zijn download/upload snelheden rechtsboven dus vandaar dat ik het me afvroeg. Ik zou het liefst ook mercury daar krijgen zodat mijn dock niet zo overvol raakt met draaiende apps maar weet niet of dit mogelijk is.
Hiermee kun je dock items hiden: http://foggynoggin.com/dockdodger

Ik weet niet hoe je specifiek transmission in de statusbar kunt krijgen maar om up en down snelheid te zien in de statusbar gebruik ik istat menus: http://islayer.com/apps/istatmenus/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147672

Ik kwam onlangs op deze tool, klein en fijn. Beter alternatief voor Shapeshifter

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/102phye.png

http://magnifique.pcwizcomputer.com/forum/portal.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

Anoniem: 147672 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 00:56:
Ik kwam onlangs op deze tool, klein en fijn. Beter alternatief voor Shapeshifter

[afbeelding]

offtopic:
is dat je eigen screenshot? zo ja: marktplaats en nigeriaanse oplichters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

randje schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 01:16:
[...]

offtopic:
is dat je eigen screenshot? zo ja: marktplaats en nigeriaanse oplichters?
ja eigen screen, ja kwil men macbook verkopen, maar kreeg rare emails van die gozer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g4wx3
bovendien zie ik porno, niet echt stoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Niet online
g4wx3 schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 06:54:
bovendien zie ik porno, niet echt stoer
Dat is gewoon een comedy film met seth rogen in de hoofdrol :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-04 19:24
n.v.m toch prut software :X

[ Voor 124% gewijzigd door joint_me op 27-02-2009 09:08 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Movist is goed, alleen heeft hij problemen met ondertiteling. Meer bepaald de speciale lettertekens (of toch bij mij). Mogelijk dat ik een slechte instelling heb? Of gewoon omdat movist nog niet op punt staat. Los ervan best tevreden van movist.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-04 22:28

[afbeelding]

Zou je ook kunnen vertellen welke programmas je allemaal in je Dock hebt staan? Ben wel nieuwsgierig naar de icons.

Offtopic:
Mensen die al spreken over een object wanneer je een macbook verkoopt gaat nooit werken natuurlijk haha. Heb dezelfde crap gehad mij verkopen van een laptop :P.

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Waarom?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zouden we misschien ontopic kunnen blijven? Dit topic is puur en alleen bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Als je een discussie wilt aangaan, kun je of direct contact met diegene opnemen, of een nieuw topic openen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Cyril- schreef op vrijdag 27 februari 2009 @ 12:28:
[...]

Zou je ook kunnen vertellen welke programmas je allemaal in je Dock hebt staan? Ben wel nieuwsgierig naar de icons.

Offtopic:
Mensen die al spreken over een object wanneer je een macbook verkoopt gaat nooit werken natuurlijk haha. Heb dezelfde crap gehad mij verkopen van een laptop :P.
Mail, safari, adium, netnewswire, transmit, skype, itnes, coq (winamp), traktor dj studio, ical, text, word, photoboot, iphoto, photoshop, pac the man x, en crossover (voor cs en cs:s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Niet online

[afbeelding]

Welk dock en HD icon? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119925

[afbeelding]

Ik vind je contactpersonenlijst van adium erg mooi. Zou je svp de naam van het kleurenthema, lettertype, lijst-layout, doorzichtigheid en icoontjes kunnen posten?

Bij voorbaat dank ;)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent.

Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, VersionTracker of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.