Google's Picasa voor Mac

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Let op: deze berichten zijn afgesplitst van Onmisbare tools / software - Deel 5. De topicstarter is daarom niet de originele topicstarter. Als je een mooie topicstart wilt maken, neem dan even contact op met een van de moderators via mail of DM.

Picasa (Beta) voor Mac!

http://picasa.google.com

[ Voor 73% gewijzigd door Hoedje op 06-01-2009 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft Picasa nog voordelen ten opzichte van iPhoto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Het kopieert niet alle foto's die je er in plaatst. Daarnaast zijn er vast overstappers zoals ik die hun bewerkingen niet meer terugzien nadat ze OS X zijn gaan gebruiken. Tenslotte staan de wijzigingen die je doet aan foto's in de directory samen met de bestanden. Hierdoor is het makkelijker foto's uit te wisselen met andere picasa gebruikers, omdat picasa die bestanden ook op een andere computer kan inlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 01:16:
[...]

Heeft Picasa nog voordelen ten opzichte van iPhoto?
Het grootste voordeel van Picasa vind ik dat het locaties kan monitoren: nieuwe foto's worden automatisch getoond in Picasa.
Verder merk ik dat het iets sneller is dan iPhoto. Ik ben van plan om de combinatie van iPhoto en Picasa te gaan gebruiken: iPhoto voor het importeren, categoriseren en beheren van foto's, Picasa voor het bekijken.

Ik heb lang op de versie voor Mac gewacht, ben blij dat Picasa er nu eindelijk is.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Toen ik in april 2007 net kwam kijken op de Mac was Picasa één van de dingen die ik het meest miste. Inmiddels ben ik zo aan iPhoto en het daarmee beheren van foto's gewend dat ik geen behoefte meer heb aan Picasa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind de sync mogelijkheid met picasa webalbums wel makkelijk. Als je een google account hebt kun je o je foto's online plempen. gratis *twinkle*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Ook niet onaardig is de mogelijkheid om alles van iPhoto in Picasa te importeren. Het handige aan iPhoto is de integratie met OS X, je kunt namelijk vanuit de file open dialogs je library doorbladeren. Met Picasa kan dat niet maar is dat ook niet echt nodig omdat je dan naar de juiste locatie op je schijf bladert. Voor veel mensen denk ik dat Picasa een zegen is omdat je niet steevast dubbel werk hebt omdat je eerst je plaatjes in iPhoto moet importeren en er pas daarna wat mee kan.

Als pure viewer is Xee ook wel een goed alternatief trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 11:51:
ik vind de sync mogelijkheid met picasa webalbums wel makkelijk. Als je een google account hebt kun je o je foto's online plempen. gratis *twinkle*
Daar hoef je niet het hele Picasa software pakket voor te downloaden, er is ook gewoon een plugin voor iPhoto (ook uitgegeven door Google overigens) waarmee je je fotos net zo goed op Picasaweb kan zetten.

Plugin staat hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Als grafisch ontwerper is Picasa mijn vaste browse / localiseer / update beelddata / drag&drop naar Adobe CSzoveel-applicatie, op mijn werk dan (Windows). Veel handiger dan bijv. Windows explorer of Adobe Bridge, snel, uitgebreid (genoeg). Ik heb het over duizenden foto's, in hoge resolutie (600 dpi), minimaal 20 x 30 cm, in RGB. (gek genoeg doet CMYK het niet best in Picasa :P)

Thuis op de Mac mis ik dat wel een beetje, daar is de browse / drag&drop mogelijkheid van de Finder in combinatie met Adobe CSzoveel gewoon niet handig en uitgebreid genoeg voor. Helaas: Ik heb een G5 Quad, en geen Intel-bak, dus Picasa gaat (vooralsnog) aan mijn neus voorbij... :/

[ Voor 7% gewijzigd door Ramzzz op 07-01-2009 09:12 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
ik heb hem nu ook op mijn mac staan en denk dat ik het wel ga gebruiken.
al is het puur omdat die de foto's laat staan en mappen in de gaten houd.
tot nu toe ben ik tevreeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou de voorwaarden van picasaweb eens goed doorlezen, de mannen eisen alle rechten op zodra je ze online zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
Lees en huiver:
Your Rights

Google claims no ownership or control over any Content submitted, posted or displayed by you on or through Picasa Web Albums. You or a third party licensor, as appropriate, retain all patent, trademark and copyright to any Content you submit, post or display on or through Picasa Web Albums and you are responsible for protecting those rights, as appropriate. By submitting, posting or displaying Content on or through Picasa Web Albums, you grant Google a worldwide, non-exclusive, royalty-free license to reproduce, adapt, distribute and publish such Content through Picasa Web Albums, including RSS or other content feeds offered through Picasa Web Albums, and other Google services. In addition, by submitting, posting or displaying Content which is intended to be available to the general public, you grant Google a worldwide, non-exclusive, royalty-free license to reproduce, adapt, distribute and publish such Content for the purpose of displaying, distributing and promoting Google services. Google will discontinue this licensed use within a commercially reasonable period after such Content is removed from Picasa Web Albums. Google reserves the right to refuse to accept, post, display or transmit any Content in its sole discretion.
In het nederlands:
Uw rechten

U of een derde-licentiegever behoudt alle octrooirechten, merkrechten en auteursrechten op alle Content die u aanlevert, plaatst of vertoont op of via Picasa Web Albums. U bent verantwoordelijk voor de bescherming van die rechten. Google heeft geen enkel eigendomsrecht op of enige zeggenschap over Content die door u op of via Picasa Web Albums wordt aangeleverd, geplaatst of vertoond.

Door u aan Picasa Web Albums aangeleverde Content kan publiekelijk beschikbaar worden. Lever geen informatie aan die vertrouwelijk of persoonlijk van aard is.

Door aanlevering, plaatsing of vertoning van Content op of via Picasa Web Albums verleent u Google een wereldwijde, niet-exclusieve en royaltyvrije licentie voor aanpassing, verspreiding en bekendmaking van deze Content via Picasa Web Albums, waaronder begrepen via RSS of andere via Picasa Web Albums aangeboden content feeds en overige diensten van Google.

Voorts geldt dat u door uw aanlevering, plaatsing of vertoning van Content die is bedoeld voor het publiek in het algemeen, Google een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije licentie verleent voor reproductie, aanpassing, verspreiding en bekendmaking van deze Content voor vertonings-, verspreidings- en promotiedoeleinden ten behoeve van de diensten van Google.

Google behoudt zich het recht voor om Content naar eigen oordeel al dan niet te aanvaarden, plaatsen, verspreiden of te verzenden. Google is gerechtigd geheel naar eigen oordeel te besluiten Content te verwijderen.

Google zal binnen een vanuit commercieel oogpunt redelijke termijn na de datum waarop Content door haar van Picasa Web Albums werd verwijderd, het gebruik van de betreffende Content staken.
Plaats je een plaatje online, dan behoud je de rechten. Maar Google mag gewoon doen met het plaatje wat ze willen. Je geeft ze namelijk impliciet een licentie op het gebruik van het online geplaatste beeldmateriaal. Op je eigen systeem dus prima te gebruiken, maar besef goed dat je je beeldmateriaal beschikbaar maakt voor Google. Ook als het je eigen private albums zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:55

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

* Spike_wolf heeft Picasa nooit gebruikt, ik manage m'n foto's gewoon zelf, weet waar alles staat en gebruik photoshop voor editing.
Ik heb net even de intro video bekeken en opzich ziet het er wel aardig uit. Ben nu de beta aan het downloaden en ga het gewoon eens proberen :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Leuk dat verhaal over Picasaweb maar dit topic gaat over Picasa en dat is echt iets heel anders. Opzich wel belangrijk om te weten wat de licentie/voorwaarden inhouden waar je mee akkoord gaat. Deze voorwaarden laten maar weer eens zien dat lezen niet geheel onbelangrijk is.

Inmiddels is er alweer een update uitgekomen die je met de update functie binnen kunt halen. Google gebruikt daar zijn eigen update tool voor, dus niet Sparkle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 12:14

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Tijdje geleden was er in de changelog een meldingdat de geuploade foto's naar picasaweb niet op de volledige juiste grootte waren. Hoe kan ik nu ervoor zorgen dat ik mijn 6gb aan online foto's toch weer op de juiste volledige grootte kan krijgen? Dit omdat ik het veel gebruik om foto's uit te wisselen met andere mensen en die natuurlijk ook gewoon de meest volledige versie van een foto willen zien / gebruiken / printen!

Moet ik nu alles verwijderen en opnieuw uploaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Ik denk dat ik in dit topic misschien wel een antwoord kan krijgen / vinden ;-)

Hier in mijn werkomgeving werken we met iMac's en Windows machines gecombineerd. Vaak wordt aan de mensen met een iMac gevraagd om foto's welke op onze small business server 2003 staan. De mensen op de iMac hebben hiervoor Picasa geinstalleerd staan om lekker snel de server door te browsen (ondanks dat het nog niet helemaal lekker loopt, maar het begin is er ;-) )

Is er een mogelijkheid om zowel de Windows gebruikers als de Mac gebruikers gebruik te laten maken van dezelfde Picasa instellingen, zonder dat telkens de server lastig gevallen wordt voor de updates etc. etc.
Pagina: 1