Verwijderd schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:21:
[...]
Wat had je er mee gedaan, dat ie terug moest? En verder ben ik ook benieuwd naar die 1.97 van Vodafone. 1.97 klinkt wel erg exotisch..

Misschien zou je dan een rom-dump kunnen doen en m op 4shared of rapid kunnen zetten? Ik ben altijd in voor wat nieuws..
Hij at geen SIM-kaarten meer. Continu de melding geen SIM aanwezig, plaats SIM kaart. Ik had hem via het olipro programmatje op XDA ge-SIM-unlocked, en dus kon ik zowel Vodafone als T-Mobile kaartjes proberen: allemaal las-ie ze niet.
Er is een onderdeel vervangen staat op de website van het reparatiebedrijf, en dus een nieuwe software versie erop gezet. Dumpen op internet doe ik niet zomaar, volgens mij is dat een goed stuk copyright schending namelijk, maar ik verwacht dat Vodafone zelf ook wel met deze update komt binnenkort, en dat-ie dan echt wel overal te downloaden is. Ik weet overigens nog niet zeker of dat allemaal klopt, aangezien de telefoon nog in de winkel ligt en ik morgen pas tijd heb m te halen

tismij schreef op zondag 23 november 2008 @ 10:55:
zoals het eruit ziet moet ik mijn T-mobile MDA IV terug gaan sturen voor reparatie

Bluetooth en Wifi kan ik niet meer aanzetten (tenzij direct na een hard-reset en zelfs dan stop bt ermee na een tijdje).
Nou heb ik de laatste rom update van T-mobile op de snelle manier geinstalleerd (nbh naar geheugen kopieren etc. want ik heb geen windows PC) wat betekend dat mijn niet originele HSPL er nog op staat (voor de alternatieve roms die ik liever gebruik).
Moet ik die HSPL nu ook weer origineel maken voor ik hem opstuur of maakt dat niks uit voor garantie ?
En zoja, als ik de update uitvoer via de officiele manier (windows pc zoeken en de installatie zo helemaal uitvoeren) wordt dan ook de HSPL weer teruggezet of moet ik die los van xda halen ?
Laatste vraagje dan

, als ik die HSPL van xda haal maakt het niet uit welke versie ?
(geen idee welke ik origineel van T-mobile had)
Hoe heb je hem geflashed precies? Door de nhb van een alternatieve ROM (bv SwiftBlade) op de interne storage card te zetten, en dan? Heb je de HardSPL vervangen om dat voor elkaar te krijgen?
Als je hem opstart in de bootloader (volume-knop naar beneden & reset indrukken), die met die drie kleurtjes, zie je wat voor SPL versie erop staat. Het is wel degelijk aan te raden de originele SPL erop terug te flashen (nádat je de originele ROM, Radio, en vergeet m niet, de
splash screen terug geflashed te hebben). Ik heb op XDA wel verhalen gelezen van garantiegevallen van een kapot geblazen USB poort door de autolader (starten terwijl de Touch Diamond aangesloten is op zo'n oplaad-ding, dan krijgt ie een stoot stroom!), en dat-ie m opgestuurt heeft zonder de SPL terug te zetten (kon niet meer, de USB poort was immers opgeblazen). Dit is duidelijk een hardware probleem, maar toch wouden ze hem niet helpen omdat er een andere SPL versie op stond!
Welke versie T-Mobile erop had staan? Even
rondschreeuwen hier met die vraag en dan die versie er weer terug opzetten dus!