![]() ![]() Welkom in het negende topic wat gaat over de HTC P3700 Touch Diamond. Dit toestel wordt ook uitgebracht door T-Mobile onder de naam MDA Compact IV. HTC verkoopt deze in Azië ook onder de eigen naam, als HTC P3702 Victor. Een nieuwe standaard voor de perceptie van geavanceerde mobiele telefoons… de HTC Touch Diamond™ is een enorme stap voorwaarts door de combinatie van een fantastisch staaltje hi-tech met intuïtieve bruikbaarheid en een prachtig design. Onderdelen in deze postVorige topics
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Overige specs van beide toestellen:
[1]TD: pas vanaf de officiële 1.93 ROM wordt de 850MHz band ondersteund. Zie ook de HTC Website voor een uitgebreide specificatie van de Touch Diamond. Foto's eerste rij: adewidt, All About Phones | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Engels phoneArena Mobile Burn MobileTechReview CNET Register Hardware GSM Arena Nederlands Pocketinfo (videoreview) All About Phones Tweakers.net Techzine Direct vergelijk GSM Arena: HTC Touch Diamond versus Samsung i900 Omnia (ENG) CNET: HTC Touch Diamond versus Iphone 8GB (ENG) Specificatievergelijk: HTC Touch Diamond, Pro, Cruise, HTC TyTN II, SE Xperia X1, iPhone (3G) • Lees vanaf hier waarom mensen voor de HTC TD hebben gekozen in plaats van de Iphone. • Moet ik nou voor de Touch Diamond of de Touch Pro gaan? | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
[Voor 99% gewijzigd door Neok_ op 17-11-2008 20:44]
Je geeft toch ook nergens een achtergrond kleur op?Neok_ schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:34:
Apart dat je in de nieuwe layout met:
code:
1 [table width=250 border=1 bordercolor=#000000][tr][td]test[/td][/tr][/table]
dit krijgt:
test
geen witte achtergrond
/ot
Wellicht dat de standaard kleur nu dus niet meer wit is, maar de kleur van het vlak waar je tabel op plaatst

Ik lees op xda-developers het volgende:
[TUT]Complete upgrading guide (HardSPL+Radio+ROM) NOT FOR CDMA USERS!!!
Mijn vraag.. wat is de CDMA versie?
Van wikipedia:
Lijkt me dus de Amerikaanse versie, of iets met 3G.CDMA is used in cell-phone networks for several United States carriers including Sprint, Verizon, Alltel, and U. S. Cellular. Some other carriers, such as AT&T and T-Mobile, use the GSM network instead.[1]
[Voor 185% gewijzigd door spone op 18-10-2008 17:16]
CDMA==> Code Division Multiple AccessIk_ben_Mark3 schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 16:45:
Ik lees op xda-developers het volgende:
Er is een verschil in het netwerk....Lees hier
Danku!
Ik heb dus een MDA Compact IV gekocht en heb er mijn telfort sim kaart ingestopt (deze was toch simlock vrij) Maar bij mijn oude toestel (P3600 / Trinity) kwam hij dan automatisch met de netwerk selecteer programma.. dat is nu niet het geval.. Hoe kan ik dat toch krijgen? Of zit dat er niet op omdat hij eigenlijk alleen voor T-mobile bedoeld is?
Ik heb dus een MDA Compact IV gekocht en heb er mijn telfort sim kaart ingestopt (deze was toch simlock vrij) Maar bij mijn oude toestel (P3600 / Trinity) kwam hij dan automatisch met de netwerk selecteer programma.. dat is nu niet het geval.. Hoe kan ik dat toch krijgen? Of zit dat er niet op omdat hij eigenlijk alleen voor T-mobile bedoeld is?
Waarom ie dat niet doet, zou ik niet durven zeggen. Maar de CompactIV lijkt mij niet simlock-vrij?! Wat je kan doen is de connection-setup. Settings\connections\connection-setup, en daar uiteraard keizen voor Telfort/Nederland. Kijk eens wat ie dan doet.Ik_ben_Mark3 schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 18:40:
Danku!
Anoniem: 258838
Hier een mogelijke toepassing:erikven1978 schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:07:
(...)
Dat is toch wel bijzonder eigelijk!
het hele frontpaneel is dus capacitief..... zelfs met 2 vingers tegelijkertijd....
Ben benieuwd wat onze vrienden op XDA hier mee gaan kunnen
(...)
Heeft deze ontwikkeling nog een vervolg gekregen?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=436671
Anoniem: 217443
Kan ik de 220 V lader van de HTC Touch ook gebruiken voor de Diamond?
Of is dit niet mogelijk?
Of is dit niet mogelijk?
Ik gebruik als 2e lader voor m'n Diamond een oude lader van de Motorola MPx200 smartphone, welke ook een USB-aansluiting heeft. Werkt prima, batterij laadt op. Kijk voor de zekerheid anders eens of de output van de lader van je Touch iets in de richting van 450-500MAh @ 5V geeft. Dan zit het wel goed.Anoniem: 217443 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 00:12:
Kan ik de 220 V lader van de HTC Touch ook gebruiken voor de Diamond?
Of is dit niet mogelijk?
Heb inmiddels al overal gezocht en van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar dat ie automatisch pop3 mail binnenhaalt. Heeft iemand hier al een oplossing voor?
Excuus als ik hier overheen zou hebben gelezen ergens in een van de topics.
Haalt ie helemaal geen mail op? Of haalt ie alleen niet automatisch op?Anoniem: 234376 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 02:26:
Heb inmiddels al overal gezocht en van alles geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar dat ie automatisch pop3 mail binnenhaalt. Heeft iemand hier al een oplossing voor?
Bij mij heb ik de volgende instelling
Ga naar start\programs\messaging\menu\options. Daar zie je de accounts die je hebt aangemaakt. Klik op het account wat je wil instellen en dan op "send/recieve schedule".
Je kan ook meteen naar je mailtab, en dan naar de mailbox en vandaar je accounts instellen
Laders geven geen MAh, maar mA of A. mAh is een maat voor de capaciteit van een accu (stroom x tijd), mA en A zijn een maat voor de laadstroom. Maar dit terzijde.spone schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 01:24:
[...]
Ik gebruik als 2e lader voor m'n Diamond een oude lader van de Motorola MPx200 smartphone, welke ook een USB-aansluiting heeft. Werkt prima, batterij laadt op. Kijk voor de zekerheid anders eens of de output van de lader van je Touch iets in de richting van 450-500MAh @ 5V geeft. Dan zit het wel goed.
Je kunt de Touch Cruise lader gewoon gebruiken bij je TD. Ook wanneer de maximale stroom geen 450-500mA is. Wanneer hij meer kan leveren dan de TD aan kan, zal de TD dat toch niet gebruiken en wanneer hij minder kan leveren, gaat het laden gewoon langzamer. Het belangrijkste is dat de 5V er op staat, maar dat lijkt me bij een USB-aansluiting vrij vanzelfsprekend.
Ik heb het gevonden, voor beide telefoons geldt het zelfde namelijk:
Voltagebereik/frequentie: 100 - 240V AC, 50/60 Hz
Gelijkstroom-uit: 5V en 1A
Heren bedankt voor het meedenken.
Voltagebereik/frequentie: 100 - 240V AC, 50/60 Hz
Gelijkstroom-uit: 5V en 1A
Heren bedankt voor het meedenken.
? De MDA Compact 4 is juist sim-lock vrij. Dat is toch algemeen bekend of mis ik hier iets in jouw antwoord? Ik en vele anderen in dit topic gebruiken hem toch echt al maanden met Vodafone, KPN enz210667 schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 19:09:
[...]
Waarom ie dat niet doet, zou ik niet durven zeggen. Maar de CompactIV lijkt mij niet simlock-vrij?! Wat je kan doen is de connection-setup. Settings\connections\connection-setup, en daar uiteraard keizen voor Telfort/Nederland. Kijk eens wat ie dan doet.

Ik begrijp nog steeds niet waarom iedereen voor die Diamond gaat, heb ze naast elkaar gehouden en vind de MDA (P3702) toch echt veel mooier/zakelijker. Ok, T-Mobile logo, maar je kunt hem met elke provider gebruiken. En maandenlang voor 329 euro te koop i.p.v. 450 euro. Nu nog steeds voor 353 euro. Ik zal wel iets missen. Denk iets met.. volg de hele meut!

Hoe dan ook, wat ik even kwijt wil; ik vind de Diamond ongeschikt om mee te bellen. Gelukkig doe ik dat niet zo heel vaak. Maar ik heb mijn T-mobile simkaart die ik bij de MDA kreeg in mijn N95 gedaan en daar bel ik nu eigenlijk mee als ik beide toestellen tot mijn beschikking heb. Het gaat gewoon te traag met de Diamond/Windows mobile.
Daarentegen is de browser natuurlijk superb vergeleken met de Opera mini van de N95. Werkt super! Ik heb geen mini-laptop nodig. Ik kan de web-shop die ik run perfect vanuit mijn MDA runnen om het zo maar te zeggen en het past in mijn broekzak.
Ik ben overigens niet helemaal tevreden over de AZTOR rom, de laatste nederlands versie. Wel stuk sneller, maar ook vastlopers, zeer onregelmatig. Vaak in manila.exe.
pepernooot
Deeltje 9 alweer ,gaat lekker 
Telefoon bevalt nog steeds prima (na ruim 4,5 maand), al vind ik de programma's sensorlock/answerkey disabler soms nog niet helemaal fijn werken als ik gebeld word. Iemand nog tips daarvoor qua instellingen?

Telefoon bevalt nog steeds prima (na ruim 4,5 maand), al vind ik de programma's sensorlock/answerkey disabler soms nog niet helemaal fijn werken als ik gebeld word. Iemand nog tips daarvoor qua instellingen?
Ja! Je miste het '?!' achter mijn opmerking over de simlock. Ik wist namelijk niet dat die simlock-vrij is. Het is dus niet algemeen bekend [althans bij mij niet]dinkelover schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 14:33:
[...]
? De MDA Compact 4 is juist sim-lock vrij. Dat is toch algemeen bekend of mis ik hier iets in jouw antwoord? [..]
Ah..ik zie het nu. Het staat in de FAQ, dus nu is het algemeen bekend. Handig hoor zo n FAQ.
[Voor 11% gewijzigd door 210667 op 19-10-2008 15:16]
wat kan er niet goed werken aan disableanwser key ?pascalheister schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 14:48:
Deeltje 9 alweer ,gaat lekker
werkt hier echt prima.
Gemaakt en gepost op het XDA forum: Verander de kleur van je volumeregelaar..
Het is gewoon een kleine mod, maar leuk voor degene die van customizing houdt
Screenshot van de zogenaamde vistablue:

in totaal staan er 10 kleuren
hier te vinden
hopelijk vinden jullie er iets aan
Het is gewoon een kleine mod, maar leuk voor degene die van customizing houdt

Screenshot van de zogenaamde vistablue:

in totaal staan er 10 kleuren

hier te vinden
hopelijk vinden jullie er iets aan

Ik heb de laatste tijd wat gps problemen met tomtom.
hij zoekt satellieten als die, die gevonden heeft zegt tom tom wisselend van x sec geen gps signaal en dan geen gps apparaat.
vet irritant.
als ik dan quick gps opnieuw download doet die het in een keer.
het rare is dat quick gps data nog niet verlopen is en gedownload de vorige keer binnen een straal van 20 km.
meer mensen hier last van ?
swift 6.0 en 0.5 radio
hij zoekt satellieten als die, die gevonden heeft zegt tom tom wisselend van x sec geen gps signaal en dan geen gps apparaat.
vet irritant.
als ik dan quick gps opnieuw download doet die het in een keer.
het rare is dat quick gps data nog niet verlopen is en gedownload de vorige keer binnen een straal van 20 km.
meer mensen hier last van ?
swift 6.0 en 0.5 radio
Is de Diamond een beetje snel? Ik heb een HTC S710 gehad, maar die vond ik best langzaam. Vaak ergerde ik me daar kapot aan.
Ik zit namelijk te twijfelen tussen een N95 8GB en een Touch Diamond.
[Voor 22% gewijzigd door Perzikvrucht op 20-10-2008 01:01]
Tja, wat is traag. Ik kan het alleen vergelijken met het toestel van mijn broertje (Nokia N72). Zijn telefoon reageert een stuk trager in het menu dan de Diamond.barzi schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 00:26:
Is de Diamond een beetje snel? Ik heb een HTC S710 gehad, maar die vond ik best langzaam. Vaak ergerde ik me daar kapot aan.
Ik vind mijn Diamond (1.93 ROM) in ieder geval vloeiend werken.
Is er iemand met de mda4 die nooit vastlopers heeft?[b][me
Ik ben overigens niet helemaal tevreden over de AZTOR rom, de laatste nederlands versie. Wel stuk sneller, maar ook vastlopers, zeer onregelmatig. Vaak in manila.exe.
Ik draai op radio 0.5 en swift7.5 full en elke dag loopt dat ding vast.....
bij mij werken een aantal programma's niet omdat mijn .NET Compact framework te oud is. Is het mogelijk om hiervan een nieuwe te installeren zonder de telefoon opnieuw te hoeven flashen?
Ik heb op dit moment namelijk de standaard rom van T-mobile (1.37.114.3 NLD) en ik wil eerst uitzoeken wat ik allemaal kan flashen zonder mijn garantie te verliezen. Dus daarom zou ik graag het framework eerst los updaten..
Via de HTC site kan ik iig geen nieuwe rom voor mijn toestel downloaden. Dus ik neem aan dat de 1.37 de enige rom is die ik nu met garantie kan gebruiken?
En hoe kan ik zien welke CID mijn T-mobile toestel heeft?
Ik heb op dit moment namelijk de standaard rom van T-mobile (1.37.114.3 NLD) en ik wil eerst uitzoeken wat ik allemaal kan flashen zonder mijn garantie te verliezen. Dus daarom zou ik graag het framework eerst los updaten..
Via de HTC site kan ik iig geen nieuwe rom voor mijn toestel downloaden. Dus ik neem aan dat de 1.37 de enige rom is die ik nu met garantie kan gebruiken?
[Voor 5% gewijzigd door Markos op 20-10-2008 08:07]
Ja hij haalt wel mail op als ik send/receive doe, maar het is mijn bedoeling dat ie gewoon automatisch binnenhaald zoals in de schedule staat. M'n iPhone kan dit ook.210667 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 03:33:
[...]
Haalt ie helemaal geen mail op? Of haalt ie alleen niet automatisch op?
Bij mij heb ik de volgende instelling
Ga naar start\programs\messaging\menu\options. Daar zie je de accounts die je hebt aangemaakt. Klik op het account wat je wil instellen en dan op "send/recieve schedule".
Je kan ook meteen naar je mailtab, en dan naar de mailbox en vandaar je accounts instellen
Ik heb sinds 2 dagen een Diamond.
Ik wou er een invisibleshield op doen, maar nu heb ik op xda een topic gezien waar het heel je scherm verkloot en ook enkele mensen die zeggen dat het verkleurd en de gevoeligheid te fel afneemt.
Wat hebben de meeste er hier nu opzitten?
Is de gevoeligheid van het touchscreen te laag bij een invisibleshield?
Enkel een screenprotector? Zit die dan ook over de luidspreker? Want nu plakt die bijgeleverde erop en die dempt het geluid redelijk fel als ik bel.
Ik dacht misschien de achterkant met invisibleshield te doen en dan de voorkant met screenprotector (tenzij hier verschillende mensen zeer tevreden zijn van een volledige invisibleshiled).
Alvast bedankt!
Ik wou er een invisibleshield op doen, maar nu heb ik op xda een topic gezien waar het heel je scherm verkloot en ook enkele mensen die zeggen dat het verkleurd en de gevoeligheid te fel afneemt.
Wat hebben de meeste er hier nu opzitten?
Is de gevoeligheid van het touchscreen te laag bij een invisibleshield?
Enkel een screenprotector? Zit die dan ook over de luidspreker? Want nu plakt die bijgeleverde erop en die dempt het geluid redelijk fel als ik bel.
Ik dacht misschien de achterkant met invisibleshield te doen en dan de voorkant met screenprotector (tenzij hier verschillende mensen zeer tevreden zijn van een volledige invisibleshiled).
Alvast bedankt!
Ik gebruik een screenprotector van dealextreme.com (minder dan $3 voor 2 stuks, past perfect en wordt gratis verzonden!). Heb ook een origineel PO S390 hoesje via ebay besteld voor €17, voor als ik de telefoon in een tas doe ofzo en niet veilig in mijn broekzak:) Maar die screenprotector is voor mij voldoende hoor, zolang je de phone maar niet laat vallen of bij je sleutels stopt. Zo'n invisible shield vind ik lelijk, echt een plastic look.
@Door: Ik_ben_Mark3: Compact Framework kan je gewoon downloaden van de microsoft site, even zoeken dus! Let wel op dat je het COMPACT framework download. Even op je pc installeren en dan installeert hij het op je diamond via activesync (via bijv. USB kabel).
@Door: Ik_ben_Mark3: Compact Framework kan je gewoon downloaden van de microsoft site, even zoeken dus! Let wel op dat je het COMPACT framework download. Even op je pc installeren en dan installeert hij het op je diamond via activesync (via bijv. USB kabel).
Dat is veel te veel gedoe. Gewoon even het cabje installeren.HertogJanNL schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 09:49:
hoi
Dat mag ookjerry_a schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:25:
[...]
Dat is veel te veel gedoe. Gewoon even het cabje installeren.

mensen ik heb sinds kort een probleem:
mijn sms tekst (dus van alle ontvangen smsjes) is ENORM groot. hoe verklein ik deze?
mijn sms tekst (dus van alle ontvangen smsjes) is ENORM groot. hoe verklein ik deze?
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Instellingen -> Systeem -> Scherm -> Tekengrootte?BasieP schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:02:
mensen ik heb sinds kort een probleem:
maar mijn mailtjes e.d. zijn wel normale grote
bovendien zijn de tekens in mijn smsjes 2x zo groot dan 'extra groot'

[Voor 41% gewijzigd door BasieP op 20-10-2008 11:21]
This message was sent on 100% recyclable electrons.
Anoniem: 136100
Je zou ook als je in het 'schrijf sms gedeelte' zit even een uitzoom rondje kunnen maken rondom je navigatieknop. Dan worden de letters ook kleiner. Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.BasieP schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:20:
maar mijn mailtjes e.d. zijn wel normale grotebovendien zijn de tekens in mijn smsjes 2x zo groot dan 'extra groot'
ja! ik heb nooit een vastloper gehadmarz01 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 06:56:
[...]
Is er iemand met de mda4 die nooit vastlopers heeft?

heb het toestelletje sinds eind aug. (heb wel een skippycentraal rom erop gegooid)
Werkt erg stabiel/snel! beter dan die stock rom van t mobile (GAAAAATVEEEEERDAAAMMEE DIE HAAT IK) en als k m voor reparatie terug moet sturen flash k gewoon de normale spl terug en de originele rom

Hallo,
mijn hotmail account is recent aangepast.
Dit is de nieuwe versie hiervan. Hij werkt sneller en de layout is anders.
Op de normale PC is dit zeker een vooruitgang.
Maar als ik nu via Opera naar mijn hotmail account browse, dan werken de knoppen niet.
Ik kan dus bijvoorbeeld niet in mijn map 'ongewenste items' komen.
Of zelfs al op een email gaan staan, en deze door te klikken, openen.
Hoe kan dit?
Dit is puur vanaf de update van hotmail zelf.
Heb zelf al het cache geheugen leeg gemaakt, en de website opnieuw geladen. maar dit heeft geen resultaat....
mijn hotmail account is recent aangepast.
Dit is de nieuwe versie hiervan. Hij werkt sneller en de layout is anders.
Op de normale PC is dit zeker een vooruitgang.
Maar als ik nu via Opera naar mijn hotmail account browse, dan werken de knoppen niet.
Ik kan dus bijvoorbeeld niet in mijn map 'ongewenste items' komen.
Of zelfs al op een email gaan staan, en deze door te klikken, openen.
Hoe kan dit?
Heb zelf al het cache geheugen leeg gemaakt, en de website opnieuw geladen. maar dit heeft geen resultaat....
Anoniem: 178894
Even een compliment tussendoor voor Neok_. Volg dit forum vanaf het begin. Geweldige FAQ. Je weet niet wat je mist als je de Diamond alleen maar out of the box zou gebruiken. TOP
TOP! 

Dat is dan ook geen echte screenprotector, maar een beschermfolietje. Als het goed is zit er in de doos ook nog een echte screenprotector waar een uitsnede zit bij het speakertje.Jack3770 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 09:17:
Want nu plakt die bijgeleverde erop en die dempt het geluid redelijk fel als ik bel.
Anoniem: 50662
Ja hier heb ik sinds m'n laatste flash ook last van, zowel bij m'n hotmail (wat via windows live wordt ingesteld) als m'n andere mail.Anoniem: 234376 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 08:58:
[...]
Ja hij haalt wel mail op als ik send/receive doe, maar het is mijn bedoeling dat ie gewoon automatisch binnenhaald zoals in de schedule staat. M'n iPhone kan dit ook.
Ik kan de optie sync schedule ook niet vinden

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 50662 op 20-10-2008 13:34]
Ook niet als je naar je mail-tab gaat en daar linksonder op inbox klikt.Anoniem: 50662 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:30:
[...]
Ja hier heb ik sinds m'n laatste flash ook last van, zowel bij m'n hotmail (wat via windows live wordt ingesteld) als m'n andere mail.
Ik kan de optie sync schedule ook niet vinden(wel in de windows live instellingen maar niet van m'n andere mail account.)
Mailtab\inbox\menu\tools\options. Daar zie je je diverse mailaccounts. Klik op het account waar je settings van wil veranderen, dan krijg je drie opties waaronder send/recieve schedule.
Heb je het topic wel doorgelezen? Begin eens rond pagina 39 van deel 8Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 07:56:
[...]
Heb je het nu over op je diamond of op je pc? Als je gewoon Windows Live Messenger op je apparaat installeert kan je toch gewoon je account instellen?! En via je mailtab je mail ophalen en verzenden?! Of snap ik nu niet wat je bedoeld?erikven1978 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 11:50:
Hallo,
[..]
Hoe kan dit?
[Voor 46% gewijzigd door 210667 op 20-10-2008 14:23]
Voor de liefhebbers, BarCode (DataMatrix) Scanner...
QuickMark-BarCode
Werkt echt super goed en rete snel op de Diamond, binnen 0,5sec. is 't progje opgestart en binnen 0.5sec. is de code gescand en heb je je info.
Test het zelf en houdt de Diamond even voor je monitor en scan de bovenstaande barcode.
Voor de HTC Diamond kan je hem HIER downloaden.
HIER kan je je eigen Barcode maken.
HIER staat een demofilmpje v/h progje werkend op die waardeloze iPhone (die heeft niet eens autofocus
)
QuickMark-BarCode
Werkt echt super goed en rete snel op de Diamond, binnen 0,5sec. is 't progje opgestart en binnen 0.5sec. is de code gescand en heb je je info.
Test het zelf en houdt de Diamond even voor je monitor en scan de bovenstaande barcode.
HIER staat een demofilmpje v/h progje werkend op die waardeloze iPhone (die heeft niet eens autofocus

Ja ik heb niet echt last van vastlopers gehad met mijn MDA IV. Ik gebruik radio .08 en gebruik momenteel nog de Dutty v 2.3a. Dutty v2.5 was niet zo stabiel bij mij. Ik moet nog versie 2.6 proberen. Maar 2.3a is erg goed.marz01 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 06:56:
[...]
Is er iemand met de mda4 die nooit vastlopers heeft?
Anoniem: 178894

handige tweak
The latest add-on is a hack to add the Comm Manager to the list of TouchFlo3D tabs, instead of being one level lower in the settings page. This is especially convenient if you are constantly switching WIFI on and off.
The installation is via a simple cab, available in this XDA-Developer thread. Before installation disable TouchFlo3D by going into Settings>Today, and re-enable it after the installation. Be warned however that the cab does not play well with other TouchFlo3D customizations, and will likely erase them.
Een collega van me heeft ook een diamond (via KPN) en wil graag ook dat menu met de klok op de voorzijde.
onder aan het scherm staan de verschillende categorieen (email, sms, contacten etc)
Deze heb ik standaard (Vodafone). Is deze ook bij KPN in te stellen, zo ja hoe?
Of ergens te downloaden?
thnx
onder aan het scherm staan de verschillende categorieen (email, sms, contacten etc)
Of ergens te downloaden?
thnx
Heeft toch geen hol te maken met je provider...twente18 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:24:
Een collega van me heeft ook een diamond (via KPN) en wil graag ook dat menu met de klok op de voorzijde.
Of ergens te downloaden?
thnx
Gewoon Start>Instellingen>Vandaag>Items>TouchFlo 3D aanvinken!
Of ben ik nu gek

Anoniem: 136100

Ik zie boven de accu heel klein het percentage staan met inhoud die er nog in zit. Is dit een reg tweak, of gaat dit via een progje?
Geen register Tweak natuurlijk, maar gewoon een klein progje (ben de naam v/h *.cab bestandje even kwijt.)Anoniem: 136100 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:36:
[afbeelding]
Ik zie boven de accu heel klein het percentage staan met inhoud die er nog in zit. Is dit een reg tweak, of gaat dit via een progje?
Even search/google gebruiken, wellicht kom je hem tegen.
En er zijn er zoveel van! in alle soorten en maten & layouts.
iNigma kon dat al langer: http://www.brothersoft.com/mobile/inigma-4285.htmlAnoniem: 267263 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:52:
[afbeelding]
QuickMark-BarCode
HIER staat een demofilmpje v/h progje werkend op die waardeloze iPhone (die heeft niet eens autofocus)
ZZP'er en kijken of MoneyMonk iets voor jou is? DM me voor 50% korting in het eerste jaar (en ik 'n cadeaubon)!
Anoniem: 136100 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:36:
[afbeelding]
Dat is deze..klikklikAnoniem: 267263 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:52:
[...]
Geen register Tweak natuurlijk, maar gewoon een klein progje (ben de naam v/h *.cab bestandje even kwijt.)
Even search/google gebruiken, wellicht kom je hem tegen.
En er zijn er zoveel van! in alle soorten en maten & layouts.
Het is druk..

En er zullen nog wel 10 andere proggies zijn die het ook kunnen...Groentenboer schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:58:
[...]
iNigma kon dat al langer: http://www.brothersoft.com/mobile/inigma-4285.html

Alleen jammer dat hij zo n beetje om de dag met een nieuwe versie komt omdat de vorige buggy was of omdat hij iets fout heeft gedaan..VicSmurf schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:00:
[...]
Ja ik heb niet echt last van vastlopers gehad met mijn MDA IV. Ik gebruik radio .08 en gebruik momenteel nog de Dutty v 2.3a. Dutty v2.5 was niet zo stabiel bij mij. Ik moet nog versie 2.6 proberen. Maar 2.3a is erg goed.

[Voor 36% gewijzigd door 210667 op 20-10-2008 16:17]
Ja maar ook net zo goed & snel & gemakkelijk enz.Groentenboer schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:58:
[...]
iNigma kon dat al langer: http://www.brothersoft.com/mobile/inigma-4285.html

En is die ook geoptimaliseerd voor je HTC Diamond enz.
iNigma is een java progje... zegt mij al genoeg!
Had het vroeger op mijn Nokia's ook al van soortgelijke progjes, maar dat was één groot traag drama, enfin probeer/vergelijk ze zelf.
[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 267263 op 20-10-2008 16:23]
Jongens vraagje. Ik heb met adv configurator 3.3 de datum in het begig venster aangepast. Lange datum dddd d MMMM yyyy. probleem is dat ik yyyy niet helemaal te zien krijg. Kan ik ergens dit veranderen zodat het wel helemaal voluit geschreven staat
Dat komt denk ik omdat de providernaam rechts in de weg zit? Je kan volgens mij ook via advanced config het operator logo op hide zetten. De dag/maand/jaar notatie is dan wel geheel zichtbaar. Of je haalt 'yyyy'' weg, dan komt er te staanGreekmaster schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:12:
Jongens vraagje. Ik heb met adv configurator 3.3 de datum in het begig venster aangepast. Lange datum dddd d MMMM yyyy. probleem is dat ik yyyy niet helemaal te zien krijg. Kan ik ergens dit veranderen zodat het wel helemaal voluit geschreven staat
maandag 20 oktober
Soms moet je keuzes maken..

Zoals Heppieboeddah zegt, keuze's maken.Greekmaster schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:12:
Of wellicht het aanpassen/inkorten van de naam van je proivider, als deze in de weg zit.
Progje (OpMon v0.3 Change Operator Name) die dat doet kan je HIER downloaden.
[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 267263 op 20-10-2008 21:25]
Daarom gebruik ik nog 2.3a die werkt erg goed210667 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:59:
[...]
[...]
Dat is deze..klikklik
Het is druk..
[...]
En er zullen nog wel 10 andere proggies zijn die het ook kunnen...
[...]
Alleen jammer dat hij zo n beetje om de dag met een nieuwe versie komt omdat de vorige buggy was of omdat hij iets fout heeft gedaan..

Provider is KPN, er is na 2008 nog genoeg ruimte over. de 8 wordt maar voor de helft weergegeven. ik heb er nu: ma 20 oktober 2008 van gemaakt.210667 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:21:
[...]
Dat komt denk ik omdat de providernaam rechts in de weg zit? Je kan volgens mij ook via advanced config het operator logo op hide zetten. De dag/maand/jaar notatie is dan wel geheel zichtbaar. Of je haalt 'yyyy'' weg, dan komt er te staan
maandag 20 oktober
Soms moet je keuzes maken..
Thanx voor snelle reply wist niet dat je die datums zelf kon aanpassen
Anoniem: 50662
Wat heb je hier aan dan? Want ik neem aan dat ik er niet de barcodes in de supermarkt mee kan scannen.Anoniem: 267263 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:52:
[afbeelding]
QuickMark-BarCode
HIER staat een demofilmpje v/h progje werkend op die waardeloze iPhone (die heeft niet eens autofocus)
Voor de liefhebbers, TRIL-patroontje veranderen...
V-Alert v1.10 - Customize vibration pattern
Download HIER
Customize vibration on phone ring
This small program allows customizing vibration incoming call alerts.
Windows based phones vibrate either before the ring or constantly during the ring.
Having a short ringtone can possibly solve this problem, but with long mp3 ringtone the phone will constantly vibrate during the ring.
This program will enable Windows Mobile phones to produce short vibrations when the phone rings.
Vibration patterns can be easily changed by the user.
Possibly to match vibration patterns to the ringtone, so the phone will vibrate in a rhythm.
Very low (~11K) memory usage.
This software is a freeware.
How to use
1. Install the CAB
2. Soft reset the device or manually run \Program files\VAlert\VAlert.exe
3. The program is hidden by default. To display program window (if needed), run the program again
7. In Phone->Options make sure ring type is Vibrate and Ring
4. Edit script.txt to change vibration pattern. Every line in the file is a pair of vibration length and note pause
5. From the program window run Menu->Test to test the created pattern
6. Perform Menu->Hide to hide program window
V-Alert v1.10 - Customize vibration pattern
Download HIER
Customize vibration on phone ring
This small program allows customizing vibration incoming call alerts.
Windows based phones vibrate either before the ring or constantly during the ring.
Having a short ringtone can possibly solve this problem, but with long mp3 ringtone the phone will constantly vibrate during the ring.
This program will enable Windows Mobile phones to produce short vibrations when the phone rings.
Vibration patterns can be easily changed by the user.
Possibly to match vibration patterns to the ringtone, so the phone will vibrate in a rhythm.
Very low (~11K) memory usage.
This software is a freeware.
How to use
1. Install the CAB
2. Soft reset the device or manually run \Program files\VAlert\VAlert.exe
3. The program is hidden by default. To display program window (if needed), run the program again
7. In Phone->Options make sure ring type is Vibrate and Ring
4. Edit script.txt to change vibration pattern. Every line in the file is a pair of vibration length and note pause
5. From the program window run Menu->Test to test the created pattern
6. Perform Menu->Hide to hide program window
Mijn collega heeft hier geen TouchFlo 3D bijstaan!????Anoniem: 267263 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:31:
[...]
Heeft toch geen hol te maken met je provider...
Gewoon Start>Instellingen>Vandaag>Items>TouchFlo 3D aanvinken!
Of ben ik nu gek
Hoe kan dit? Kan ik deze apart installeren?
Pfff...zeker weer te veel gevraagd om even zelf na te denken...Anoniem: 50662 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 17:00:
[...]
Wat heb je hier aan dan? Want ik neem aan dat ik er niet de barcodes in de supermarkt mee kan scannen.

Als die supermarkt bij jou in het dorp Datamatrix gebruikt wel!
Maar ga naar de SITE en bekijk de informatie/demofilmpjes wel zo handig als je niet weet wat het is, bovendien kan je dan meteen zien wat de mogelijkheden zijn.
Dit is dus zoals gezegd een DataMatrix scanner (niks nieuws hoor in deze tijd

En dit zie je dus tegenwoordig terug op verschillende artikelen/tijdschriften/formulieren enz.
Wel eens een computertijdschrift gelezen, dan staat er ergens onderin zo'n DataMatrix, even scannen en hup je springt naar desbetrefende link en/of je krijgt extra informatie te zien.
Maar wat doe ik hier eigenlijk nog

Vreemd! Heeft ie wel een Diamond? Kijk je wel goed? Heeft ie m al lang? Probeer eens een harde reset!twente18 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 17:04:
[...]
Mijn collega heeft hier geen TouchFlo 3D bijstaan!????

En die collega kijkt er niet overheentwente18 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 17:04:
[...]

Want anders:
-Heeft hij hem wellicht met één of ander TweakProgje verwijderd.
-Hij heeft een Rom geïnstalleerd waar het niet in zit.
-Bij 1e keer aanzetten, de installatie niet volledig laten doorvoeren m.a.w. vroegtijdig afgebroken/onderbroken
Je kunt hem apart installeren, zoek maar eens op het XDA forum.
-Maar als hij deze niet heeft, vraag ik me af wat hij nog meer niet heeft

Bij een harde reset komt hij ook weer terug hoor, mits hij natuurlijk een Rom gebruikt waar de TouchFlo3D zit ingebakken en dat is in 99,9% v/d Rom's het geval

Daarna kan je de TouchFlo weer gewoon uit/aanzetten.
[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 267263 op 20-10-2008 20:00. Reden: Optie toegevoegd.]
Voor de liefhebbers...
Een hele berg extra RingTones van zeer goede kwaliteit
Download HIER
Zo dat was weer mijn bijdrage deze maand...
Heb vanaf morgen voorlopig géén internet meer hier dus de groetjes.

Een hele berg extra RingTones van zeer goede kwaliteit

Download HIER
Zo dat was weer mijn bijdrage deze maand...
Heb vanaf morgen voorlopig géén internet meer hier dus de groetjes.

Anoniem: 92976
THX, werkt als een tietAnoniem: 267263 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:52:
[afbeelding]
QuickMark-BarCode

Anoniem: 270487
Een vriend van mij had dit ook. Of er is iets verkeerd gegaan met de installatie of hij heeft de installatie per ongeluk voortijdig afgebroken. Even de nieuwste ROM opnieuw installeren en geduldig afwachten tijdens de installatie. Dan moet ie het weer doen.twente18 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 17:04:
[...]
Anoniem: 24317
Ik zit zelf te twijfelen om een Touch Diamond of Touch Diamon Pro aan te schaffen. Met name het toetsenbord maakt voor mij een groot verschil, ook de accu speelt mee.
In hoeverre mis je bij de gewone Diamond het toetsenbord? Is een uitklapbaar toetsenbord echt nodig of kan het ook alleen met de touch?
In hoeverre mis je bij de gewone Diamond het toetsenbord? Is een uitklapbaar toetsenbord echt nodig of kan het ook alleen met de touch?
Ik mis een vast toetenbord totaal niet zo snel kan je tikken met je pennetje, het nadeel blijft wel dat smsen op de fiets erg lastig is......
Mmm... is toch allemaal heel persoonlijk en er is hier al zo veel over verteld/gevraagd... gebruik de search eens in de voorgaande delen.Anoniem: 24317 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:18:
Ik zit zelf te twijfelen om een Touch Diamond of Touch Diamon Pro aan te schaffen. Met name het toetsenbord maakt voor mij een groot verschil, ook de accu speelt mee.
En mensen met (erg) dikke vingers hebben ook problemen met het toetsenbordje, dus dat hoeft geen punt te zijn!
-Dus, ja natuurlijk is het fysieke toetsenbordje handig, maar dit gaat ten koste van het design, wordt mijn inziens te dik/lomp en is voor 't typen zelf niet nodig, ik mis hem in iedergeval niet!
Je kunt dus prima typen zonder dat uitschuifbare toetsenbordje, met software progjes kan je kiezen uit verschillende layouts al dan niet in full-screen, is dus net wat je zelf wilt!
Voorbeeldje FILMPJE van het snel typen (in dit geval met o.a. FingerTouch welke ik nu in gebruik heb!)
Zie HIER
had ik al gelezen. Maar omdat de T-mobile simlock vrij is vroeg ik me af of hij dan ook geen CID-lock heeft..210667 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:06:
[...]
Heb je het topic wel doorgelezen? Begin eens rond pagina 39 van deel 8
verder lees ik hier her en der ook dat je gewoon je garantie blijft behouden. En je kunt de SPL toch weer terug zetten naar het origineel?
Wat zijn tot nu toe de meeste garantie problemen geweest? Dan kan ik alvast kijken welke in kan uitsluiten en dan beslissen of ik de "gok" toch aandurf. (Met het flashen zelf heb ik ondertussen al wel ervaring

Ik heb de HTC Touch Diamond ook sinds een paar dagen (lang leve de Atos Origin phoneshop) en ben heel erg te spreken over het toestel, ik heb alleen een ding:
Is het mogelijk om de sms berichten automatisch niet op de SIM kaart op te slaan maar op de telefoon en dat ze dan ook zichtbaar worden in de Flo interface? Die 20 sms'jes die op mijn simkaart passen zijn standaard al te weinig
In de gebruiksaanwijzing staat wel iets over een "SIM-kaart-modus", maar daar wordt verder nergens op terug gekomen volgens mij... Iemand enig idee?
Is het mogelijk om de sms berichten automatisch niet op de SIM kaart op te slaan maar op de telefoon en dat ze dan ook zichtbaar worden in de Flo interface? Die 20 sms'jes die op mijn simkaart passen zijn standaard al te weinig

In de gebruiksaanwijzing staat wel iets over een "SIM-kaart-modus", maar daar wordt verder nergens op terug gekomen volgens mij... Iemand enig idee?
👨🚒 spuitgast in opleiding, ⛵ snelle zeilert | ☀️ 8000Wp oost/west, 4425Wp zuid | 🔥 Itho Daalderop HP-S 95
[Garantie]Ik_ben_Mark3 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:09:
[...]
had ik al gelezen. Maar omdat de T-mobile simlock vrij is vroeg ik me af of hij dan ook geen CID-lock heeft..
verder lees ik hier her en der ook dat je gewoon je garantie blijft behouden. En je kunt de SPL toch weer terug zetten naar het origineel?
Wat zijn tot nu toe de meeste garantie problemen geweest? Dan kan ik alvast kijken welke in kan uitsluiten en dan beslissen of ik de "gok" toch aandurf. (Met het flashen zelf heb ik ondertussen al wel ervaringna een Qtek S100, SPV M500 en SPV M700 gehad te hebben.. alleen jammer dat ik nu niet kan flashen via SD-kaartje wat ik toen altijd deed)
Volg dit forum al vanaf het begin en veel garantiegevallen zijn er hier niet bekend, slechts...
-Veelal werkt 't toestel te langzaam (al dan niet door gebrek aan kennis) en ruilen hem dan om.
-Of ze hebben tweak-progjes gebruikt zonder te begrijpen wat ze doen en dan werkt de GPS opeens niet (goed) meer.
-Of ze komen er na twee weken opeens achter dat er verschillende schermpjes in omloop zijn (geelachtig wit) en ruilen hem dan om.
-Vinden dat de accu te snel leeg gaat, omdat ze niet beseffen dat ze vanalles onnodig hebben aan staan.
Enz.
Eigenlijk alleen maar gevallen die je bij al de beginnende gebruikers ziet, die overstappen van een gewone telefoon -> uitgebreide smartphone en/of géén WM ervaring hebben!
Maar echt onderdelen die vervangen zijn, omdat ze het echt niet meer deden

Flashen via SD/4GB kan wel...
Heppieboeddah heeft hier ook al eens wal over geschreven.
Bovendien is dit altijd al mogelijk geweest bij WM toestellen.
Echter moet de Rom-File wel de juiste benaming hebben en in de Root v/h 4GB Geheugen staan en deze 4GB moet wel zijn geformatteerd in het FAT32 formaat.
Maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan, gewoon via het RomProgje doen enz.
Het Flashen op zich...
Staat het in de garantievoorwaarden?, dacht 't niet, dus...
Maar inderdaad om de verkoper/innemer de mond te snoeren kan je beter alles even in de originele staat terugbrengen voor teruggave, ben je in iedergeval v/h welles-nietes-spelletje af.
Als ik jou was...
1. Toestel gewoon eventjes een weekje goed in gebruik nemen en flink laten zweten, overleeft hij dit...
2. Daarna gewoon flashen dat ding, het risico dat je hem niet meer in de originele staat terug kan brengen is te verwaarlozen.
3. Installeer ook een goed Remote progje, want daarmee krijg je toegang tot je keyboard/beeldscherm enz. ook als deze onderdelen fysiek defect zijn of het opeens niet meer doen (hard/software matig), op deze manier kan je toch je Rom in orde brengen enz, begrijp je

4. Behoor je toch een keer tot de enkeling en gaat er echt wat defect en krijg je hem niet meerin de originele staat, dan rest alleen nog onderstaande...
*knip* aanzetten tot fraude is niet iets wat op dit forum hoort
Succes.
[Voor 10% gewijzigd door pven op 20-10-2008 21:25]
Ook als je een sms probeert te schrijven als het SMS programma nog niet geopend is?kwakkie schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 02:01:
[...]
Tja, wat is traag. Ik kan het alleen vergelijken met het toestel van mijn broertje (Nokia N72). Zijn telefoon reageert een stuk trager in het menu dan de Diamond.
Ik vind mijn Diamond (1.93 ROM) in ieder geval vloeiend werken.
FF een vraagje, jullie gebruiken Total Commander om aanpassingen in het register te doen plaatsvinden.
Ik wilde progje ook ff downloaden, maar ik zie zoveel verschillende total commander dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ook zoeken binnen dit topics zie ff geen juiste link.
Iemand die mij verder kan helpen???
Ik wilde progje ook ff downloaden, maar ik zie zoveel verschillende total commander dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ook zoeken binnen dit topics zie ff geen juiste link.
Is al 1000 keer gevraagd hoor, zoek eens in de voorgaande delen...leejoow schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:15:
Ik heb de HTC Touch Diamond ook sinds een paar dagen (lang leve de Atos Origin phoneshop) en ben heel erg te spreken over het toestel, ik heb alleen een ding:
Is het mogelijk om de sms berichten automatisch niet op de SIM kaart op te slaan maar op de telefoon en dat ze dan ook zichtbaar worden in de Flo interface? Die 20 sms'jes die op mijn simkaart passen zijn standaard al te weinig![]()
Maar goed hier gaat hij weer...
SMS-jes. natuurlijk nooit op je Sim opslaan, past veel te weinig op en is beperkt.
Één van de manieren om dit te doen is o.a.:
Start > Programma's > Berichten > SMS/MMS
MENU - Opties > Tabblad Opslag > Aanvinken opslagkaart enz.
Probeer deze eens (v2.51 laatste versie!):Anoniem: 217443 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 21:23:
FF een vraagje, jullie gebruiken Total Commander om aanpassingen in het register te doen plaatsvinden.
http://ghisler.fileburst.com/ce/tcmdpocketarm.cab
NL taal:
http://ghisler.fileburst.com/ce/nederlands.cab
Site:
http://www.ghisler.com/pocketpc.htm
Maar eehh Resco Register Plugin is beter hoor, alleen niet gratis, of je moet inventief zijn

En nu ben ik pleite

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 267263 op 20-10-2008 21:42]
Oke bedankt voor Total Commander.
Nu zit ff met het volgende, als ik onderstaande goed lees moet ik het 1e bestandje in de windows map neer zetten. En het 2e bestandje moet ik importeren, maar waarin, want hier kom ik niet uit. (Engels lezen is niet mijn sterkste kant, maar kan het l*llen als de beste). Ik ben bezig met dat accu icoontje boven in beeld.
Wie helpt me ff met het taal probleem?
Download FInix_VGA_Battery_and_Network_Icons_DLL_and_REG.zi p.
Inside you'll find the phcanOverbmp.dll, which you have to copy to Windows folder in your device (using a file explorer like Total Commander or Resco explorer), and FInix VGA Battery and Network Icons.reg which you have to import with a registry editor in your device (if you don't have one, you can use Dotfred taskmanager with registry editor included).
After this, restart your device to apply the changes.
I'm sorry for all the trouble.
Nu zit ff met het volgende, als ik onderstaande goed lees moet ik het 1e bestandje in de windows map neer zetten. En het 2e bestandje moet ik importeren, maar waarin, want hier kom ik niet uit. (Engels lezen is niet mijn sterkste kant, maar kan het l*llen als de beste). Ik ben bezig met dat accu icoontje boven in beeld.
Inside you'll find the phcanOverbmp.dll, which you have to copy to Windows folder in your device (using a file explorer like Total Commander or Resco explorer), and FInix VGA Battery and Network Icons.reg which you have to import with a registry editor in your device (if you don't have one, you can use Dotfred taskmanager with registry editor included).
Yep 1e bestandje in \Windows zetten en de 2e, dat is een register-bestandje, even ergens op je toestel zetten en daarna moet je die even importeren met behulp van een progje dat een *.reg file kan importeren.Anoniem: 217443 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:08:
Ik gebruik hier altijd Resco File Explorer & met de Resco Register PlugIn voor, maar wellicht kan Total Commander ook *.reg bestanden importeren.
Dat *.reg bestandje kan je daarna overigens weer verwijderen.
En dan na dit alles moet je je toestel even softresetten om de wijzigingen door te voeren.
[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 267263 op 20-10-2008 22:17]
Oke het 1e bestandje heb ik gedaan, hoe importeer ik het 2e? de Faq geeft hier geen uitsluitsel over, daar heb ik al gekeken.Anoniem: 267263 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:13:
[...]
Yep 1e bestandje in \Windows zetten en de 2e, dat is een register-bestandje, even ergens op je toestel zetten en daarna moet je die even importeren met behulp van een progje dat een *.reg file kan importeren.
Ik gebruik hier altijd Resco File Explorer & met de Resco Register PlugIn voor, maar wellicht kan Total Commander ook *.reg bestanden importeren.
En dan na dit alles moet je je toestel even softresetten om de wijzigingen door te voeren.
Volgens mij heb ik toen ik dit heb geinstalleerd het reg bestandje op de geheugenkaart aangeklikt. Je telefoon vraagd of je het aan je register wil toevoegen.Anoniem: 217443 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:23:
[...]
Oke het 1e bestandje heb ik gedaan, hoe importeer ik het 2e? de Faq geeft hier geen uitsluitsel over, daar heb ik al gekeken.
hoi
Nee helaas bij mij niet, ik krijg een foutmelding dat het bestand niet kan worden geopend. En dat het niet is onder tekent bla bla bla opnieuw installeren bla bla als het probleem zich voor blijft doen.jerry_a schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 23:00:
[...]
Volgens mij heb ik toen ik dit heb geinstalleerd het reg bestandje op de geheugenkaart aangeklikt. Je telefoon vraagd of je het aan je register wil toevoegen.
Iemand nog een idee?
Kijk hier heb ik wat aan, thanks (heb nu de hele avond lopen kl*ten, voor niks)jerry_a schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 23:10:
Ik heb trouwens een andere.
[afbeelding]
Op je geheugenkaart zetten en een snelkoppeling in opstarten doen.
Minder ingewikkeld en iets kleiner en duidelijker.
Op de Diamond zelf.210667 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 14:06:
[...]
Heb je het nu over op je diamond of op je pc? Als je gewoon Windows Live Messenger op je apparaat installeert kan je toch gewoon je account instellen?! En via je mailtab je mail ophalen en verzenden?! Of snap ik nu niet wat je bedoeld?
Als ik via Opera naar de www.hotmail.com website ga (aangemeld via Live), dan opent hij prima mijn inbox.
Maar alle knoppen welke op deze pagina staan, werken niet meer.
Ook als ik op een regel tik, om deze mail te openen.
Ik heb vaker ook via Opera mijn mail gekeken, als ik een belangrijke mail verwachtte.
Ik heb namelijk gemerkt (ook al doe je zelfs met de hand een 'send/recieve' actie) dat de applicatie van de TD NIET altijd de mailtjes laat zien.
Na een send/recieve actie gaathij de mappen synchroniseren, en als het klaar is zegt hij 'voltooid'.
Dan zie ik bijv. geen nieuwe mailtjes staan.
Vervolgens open ik opera, en ga gewoon via internet op mijn TD naar de hotmail website, en naar mijn inbox.
Dan staan daar gewoon nieuwe, ongelezen mailtjes.
Ze komen uiteindelijk wel op de TD terecht, maar soms met een flinke vertraging.
Vandaar dat ik dus af en toe mijn mail check via de opera browser.
Maar sinds de hotmail applicatie is geupdate, werkt dit niet meer goed....
Anoniem: 8519
Als ik een programma open, is het batterij icoon weg.Anoniem: 267263 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:13:
[...]
Yep 1e bestandje in \Windows zetten en de 2e, dat is een register-bestandje, even ergens op je toestel zetten en daarna moet je die even importeren met behulp van een progje dat een *.reg file kan importeren.
Hoe kan ik instellen zodat het batterij icoon altijd laat zien?
Anoniem: 270487
Ik heb de Diamond nu 3 maanden en sinds gisteren een abonnement bij Vodafone.
Nu gooit ie iedere keer als ik verbinding maak met internet Activesync open en houdt deze open, ook als ik alles afsluit. Vanmorgen had ik al 9 uur een verbinding met Vodafone live! Dit had ik voorheen met Orange World niet. Moet ik een of andere instelling wijzigen? Activesync vreet nl. best veel geheugen en ik zou het liefst de verbinding na een tijdje automatisch dicht laten gooien.
Verder heb ik met verbinding met internet steeds G of 3G verbiinding, maar als ik bv. NOS mobiel open, dan gebruikt ie de HSDPA verbinding (zelfde locatie). Die laatste zou ik graag altijd willen gebruiken. Is daar ook een trucje voor?
Nu gooit ie iedere keer als ik verbinding maak met internet Activesync open en houdt deze open, ook als ik alles afsluit. Vanmorgen had ik al 9 uur een verbinding met Vodafone live! Dit had ik voorheen met Orange World niet. Moet ik een of andere instelling wijzigen? Activesync vreet nl. best veel geheugen en ik zou het liefst de verbinding na een tijdje automatisch dicht laten gooien.
Verder heb ik met verbinding met internet steeds G of 3G verbiinding, maar als ik bv. NOS mobiel open, dan gebruikt ie de HSDPA verbinding (zelfde locatie). Die laatste zou ik graag altijd willen gebruiken. Is daar ook een trucje voor?
[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 270487 op 21-10-2008 10:22]
Je kan ook gewoon de cab instaleren van deze batterij icoon heb ik zelf ook gedaan.Anoniem: 217443 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:08:
Check link: http://forum.xda-develope...=424926&highlight=battery
Eerst ff sdkcerts.cab installeren en dan pas de cab met de batterij. Bij mij werkt deze perfect
Dat klopt..Anoniem: 267263 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 21:12:
[...]
[[...knip]
Flashen via SD/4GB kan wel...
Heppieboeddah heeft hier ook al eens wal over geschreven.
[..]
Succes.

Helaas, ik kan daar verder niets zinnigs verder over zeggen. Ik haal mijn mail op met Windows Live Messenger. Het enige wat er inderdaad zou kunnen zijn, dat na die laatste update er een discrapantie is tussen hotmail en opera..erikven1978 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 08:11:
[...]
[knip
Vandaar dat ik dus af en toe mijn mail check via de opera browser.
Maar sinds de hotmail applicatie is geupdate, werkt dit niet meer goed....

Ik vroeg mezelf ook al af, waarom zo ingewikkeld?! Het gaat om twee cab's die je moet installen en dan soft-resetten en klaar ..Greekmaster schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:01:
[...]
Je kan ook gewoon de cab instaleren van deze batterij icoon heb ik zelf ook gedaan.
Check link: http://forum.xda-develope...=424926&highlight=battery
Eerst ff sdkcerts.cab installeren en dan pas de cab met de batterij. Bij mij werkt deze perfect
[Voor 56% gewijzigd door 210667 op 21-10-2008 13:31]
Hoe kan ik trouwens via het schermtoetsenbord Caps-Lock aanzetten?
Na Shift verspringen de hoofdletters weer terug naar kleine letters, maar ik wil ook wel eens Caps-Lock aan hebben...

Twee keer kort op de caps/shift klikkenkwakkie schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:14:
Hoe kan ik trouwens via het schermtoetsenbord Caps-Lock aanzetten?Na Shift verspringen de hoofdletters weer terug naar kleine letters, maar ik wil ook wel eens Caps-Lock aan hebben...
Ik heb de MDA geflashed naar skippycentraal software.. echter zit de myfaves applicatie er dan niet meer in.. en dat vind ik best wel jammer. Is er iemand misschien zo handig om dit eruit te kunnen halen of hoe ik hier weer aan kan komen?
Misschien dat Skippy je kan helpen. Of je haalt m zelf uit de originele rom. Staat op xda wel ergens hoe je dat moet doen. Wat ik eigenlijk wil zeggen, is kijk goed uit wanneer je flashed wat de gevolgen daar van kunnen zijn. Sommige aanbieders, bieden niet voor niets een branded aan, met hun eigen speeltjes erop geinstalleerd.dangerousp schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:54:
Ik heb de MDA geflashed naar skippycentraal software.. echter zit de myfaves applicatie er dan niet meer in.. en dat vind ik best wel jammer. Is er iemand misschien zo handig om dit eruit te kunnen halen of hoe ik hier weer aan kan komen?
[Voor 30% gewijzigd door 210667 op 21-10-2008 15:25]
Je kunt het ook online doen, en het is geen ramp.. maar de applicatie is wel handig om er op te hebben staan
Heb jij de NOS applictie dan goed werkend? en daarmee bedoel kan je lezen wat er op beeld staat?Anoniem: 270487 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:21:
Verder heb ik met verbinding met internet steeds G of 3G verbiinding, maar als ik bv. NOS mobiel open, dan gebruikt ie de HSDPA verbinding (zelfde locatie).
Want ik (en vele andere) kan dat namelijk niet.
Ben benieuwd naar je reactie.
Ik heb een probleem met TomTom. Als ik TomTom een keer hebt gebruikt en ik word daarna gebeld dan start TomTom automatisch weer op terwijl hij niet meer in mijn active lijst van programma's staat. De enige manier om dit op te lossen is het opnieuw opstarten van mijn telefoon. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?
Anoniem: 265242
Hallo,
Sinds een paar dagen werkt mijn woordaanvulling bij sms niet meer terwijl dit wel aangevinkt is (T9).
Tevens werkt de zoomfunctie via het touchpad gedeelte niet altijd, is hier een oplossing of een oorzaak voor?
Sinds een paar dagen werkt mijn woordaanvulling bij sms niet meer terwijl dit wel aangevinkt is (T9).
Tevens werkt de zoomfunctie via het touchpad gedeelte niet altijd, is hier een oplossing of een oorzaak voor?
Dit topic is gesloten.