HTC P3700&P3702 Touch Diamond (MDA Compact IV) - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 112.777 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92976

Ben wel toe aan een alternatieve rom, welke kunnen jullie mij aanraden.

En waarom.

Gebruik nu de laatste 1.93 orginele rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
ik heb een interessante uitdaging.

gisteravond wou ik mijn backup terug zetten via de sprite backup tool.
de telefoon wordt voorbereid en opnieuw opgestart.
daarna volgt een foutmelding en wordt de telefoon nogmaals opgestart.
backup is niet terug gezet en de foutmelding staat in een rapport.
deze meldt onvoldoende geheugen.
toch is mijn daimond nog lang niet vol.

hoofdgeheugen opslag 33.41 mb vrij
hoofdgeheugen programma 44.66 mb vrij
kaart 1564 mb vrij

iemand enig idee wat nu te doen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

Anoniem: 265242 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:47:
Weet iemand ook hoe je MMS werkend kan krijgen op dit toestel?
Provider is Telfort
Mogelijke opties:

- Instellingen op laten sturen door Telfort zodat je er zeker van bent dat je de goeie hebt.
- Zelf eerst een mms sturen naar een persoon. Vaak is het zo dat pas dan je mms goed geactiveerd is.
- Bij je mms-instellingen;
mms-options\servers, zie je staan "telfort MMS". Even aanklikken en bij Connect via: Telfort GPRS kiezen.

Laatse is een tip van Heppieboeddah die hij in deel 8 gegeven heeft.

Suc6 en let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:56
Welke custom ROMs hebben jullie in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-05 12:41
sh4dow schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:26:
ik gebruik op dit moment skippycentraal.. nl rom, maar vreet wel iets meer batterij en is heel iets minder snel voor mijn gevoel dan dutty's rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270487

Anoniem: 270487 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:21:
Ik heb de Diamond nu 3 maanden en sinds gisteren een abonnement bij Vodafone.
Nu gooit ie iedere keer als ik verbinding maak met internet Activesync open en houdt deze open, ook als ik alles afsluit. Vanmorgen had ik al 9 uur een verbinding met Vodafone live! Dit had ik voorheen met Orange World niet. Moet ik een of andere instelling wijzigen? Activesync vreet nl. best veel geheugen en ik zou het liefst de verbinding na een tijdje automatisch dicht laten gooien.

Verder heb ik met verbinding met internet steeds G of 3G verbiinding, maar als ik bv. NOS mobiel open, dan gebruikt ie de HSDPA verbinding (zelfde locatie). Die laatste zou ik graag altijd willen gebruiken. Is daar ook een trucje voor?
Schopje...

Het lijkt wel alsof Activesync mijn verbinding open houdt... erg irritant. Hoop niet dat ik ineens een gigantische rekening krijg hierdoor.

Verder werkt NOS Mobiel bij mij ook niet correct. Veel te kleine letters en ik kan bij teletekst wel pagina's intoetsen, maar nergens de "go" knop vinden.
Hoop dat er binnenkort een tweak of een versie voor de Diamond komt want dit is toch wel een ideaal programma voor voetbaltussenstanden (via TT). Makkelijker dan TT via Opera ofzo want die update niet constant. Of heeft iemand andere tips voor voetbaltussenstanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 13:14
swiftBL 7.5 full 12mbpp

zeer tevreden, veel sneller dan de stock 1.93 rom, en doe ongeveer 2 dagen met de batterij als het nodig is maar zet em zowieso elke avond in de cradle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rpol schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:21:
[...]

swiftBL 7.5 full 12mbpp

zeer tevreden, veel sneller dan de stock 1.93 rom, en doe ongeveer 2 dagen met de batterij als het nodig is maar zet em zowieso elke avond in de cradle.
Wat voor verschil zit er in de 12 en 16 mbpp? enne dutch?

o SwiftBL WWE Diamond v7.5 Full (16Mb Pagepool) (Rapidshare)
o SwiftBL WWE Diamond v7.5 Full (12Mb Pagepool) (Rapidshare)
o SwiftBL WWE Diamond v7.5 Full (Zero Pagepool) (Rapidshare)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278155

Anoniem: 270487 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:07:
[...]

Schopje...

Het lijkt wel alsof Activesync mijn verbinding open houdt... erg irritant. Hoop niet dat ik ineens een gigantische rekening krijg hierdoor.

Verder werkt NOS Mobiel bij mij ook niet correct. Veel te kleine letters en ik kan bij teletekst wel pagina's intoetsen, maar nergens de "go" knop vinden.
Hoop dat er binnenkort een tweak of een versie voor de Diamond komt want dit is toch wel een ideaal programma voor voetbaltussenstanden (via TT). Makkelijker dan TT via Opera ofzo want die update niet constant. Of heeft iemand andere tips voor voetbaltussenstanden?
Check deze link voor een teletekstbrowser. Werkt perfect !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:56
Ik maak zelf al tijden gebruik van de Dutty ROM op m'n Diamond, maar ik zie nu ook een Aztor V7 ROM die wel bij m'n eisen aansluit. Iemand ervaring met deze ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278164

Weet iemand hoe ik de kleuren van de verschillende categoriën kan weergeven zoals in outlook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Anoniem: 278155 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:35:
[...]

kheb em net geinstalleerd.. maar krijg de melding..de door u gevraagde pagina kan niet worden getoond, Controleer uw verbinding..

moet ik ergens nog wat instellen?

Hij doet het nu! werkt perfect.. geen idee waar het aan lag..

[ Voor 12% gewijzigd door ind0mi op 22-10-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 92976 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:33:
[...]

Wat voor verschil zit er in de 12 en 16 mbpp? enne dutch?

o SwiftBL WWE Diamond v7.5 Full (16Mb Pagepool) (Rapidshare)
o SwiftBL WWE Diamond v7.5 Full (12Mb Pagepool) (Rapidshare)
o SwiftBL WWE Diamond v7.5 Full (Zero Pagepool) (Rapidshare)
Het verschil tussen de 12mb pp en de 16mb pp = 4mb.. 8) Enne, nee geen dutch! Wat je wel kan doen is de Touchflo3D interface Nederlands maken. Dat kan je doen met Diamond TF3D config of in je reg, naar HKEY_CURRENT_USER\MUI\CurLang en verander daar je taal-code. Dword 1043 of Hex 409

115.00 MB - 8 MB Pagepool (Default)
111.00 MB - 12 MB Pagepool
107.00 MB - 16 MB Pagepool
123.00 MB - Zero Pagepool (Dynamic Pagepool)

I will highly recommend the 16 MB pagepool as it has the best speed if you do not need to run large programs that use more than 30 MB+ RAM.

The 12 MB pagepool offers a good balance of speed and RAM availability for the conservative.

The 8 MB pagepool is probably only for people who for some reasons need alot of RAM in their device.

The zero pagepool is meant for the advanced users only who like to customise their own roms. If you have questions about zero or dynamic pagepool, then this is not for you. It is not recommended for the casual users..

But don't take my words for it, have some funs in trying out the various pagepools and experience it youself the differences and then you choose the one that suits you best. I had placed all the foods on the dining table and now you pick your favourite dishes...
Anoniem: 270487 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:07:
[...]

Schopje...

Heb je AS-server truuk al eens geprobeerd?

A key consideration here is the active sync application that is linked with many lock up problems - particularly overnight or during active syncs auto scheduling process.

A quick way to temporarily shut Active Sync down (as well as any other programmes running in the background) would be say Magic Button or HTC X Button which are quicker than using the running programmes in the memory menu to do this.

However Active Sync can start again by itself via various scheduling routines. There is a way to prevent this known as the "Fake Server Trick":

This 'server trick' was discovered by an Aximsite forum member known as Invid
This post originally created by IamNotMe fourpages.co.uk (Adapted)

"1. Turn on your Device
2. Go to Start > Programs > Activesync. This will open the Activesync program.
3. Tap Menu at the bottom right hand corner of the screen. This will bring up the Options Menu. Notice the option Schedule... is greyed out? This is the all-critical option we need to get access to. But as it's disabled we can't change Activesync's default synchronisation schedule.

Ok, so how do we enable the Schedule option? Easy!!! Fool Activesync into thinking there is an Exchange Server to sync with:

1. From Activesync's Menu tap on Add Server Source.
2. In the following screens you can enter any old garbage. It does not matter, but just in case your unsure, just type the following in the indicated boxes:

Server Address: fake
Tap Next
User name: fake
Password: fake
Domain: fake
(Ticking save password or going into the Advanced menu makes no difference, so no need to bother).
Tap Next
Untick all of the 'Data you want to synchronise' options
Tap Finish

3. Ok, we're done creating the server. You should now see in Activesync's main screen your normal Activesync connection(s), and a new connection called Exchange Server.
4. Go back into the Menu, and lo and behold the Schedule option is now enabled! Go ahead and tap it!
5. You will see that both options in the Schedule screen may be set to Every 5 Minutes
6. Using the drop downs, change both the Peak times and Off-peak times boxes to Manually.
7. Press the OK button at the top right of the screen.

Congratulations! Activesync is now gagged from opening on it's own and ruining your life! Your work is not done just yet though - time to clean up and get rid of the now unwanted fake Exchange Server.

1. Go back into Activesync's Menu, then Tap Options.
2. Highlight Exchange Server, then tap Delete. A warning message will appear about removing files etc, but as you have no files associated with the fake Exchange Server, it's nothing to worry about - just tap Ok.
Edit: Some people have reported that settings "stick" better if you Do Not delete the fake server just leave it, it does not actually do anything anyway - it was just a way to set active sync to manual operation not automatic. Item 3 below, if you leave it in place will therefore show two Sync Connections i.e. the real and the fake.
3. The list will now only show your remaining PC Sync connection(s). Obviously do not delete these!"

firefighter2 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 07:41:
ik heb een interessante uitdaging.

[...]

iemand enig idee wat nu te doen???
Is die backup inclusief een backup van je 4Gb? Verder zijn er een aantal restore opties bij Sprite. Merge level1 en 2. Je zou die eens kunnen proberen. Als je een goede backup hebt, zou je ook eerst een harde reset kunnen doen en dan die goede backup terugzetten. verder zou ik het ook niet weten.. :+

[ Voor 57% gewijzigd door 210667 op 22-10-2008 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

k thx, en bestaat er al ergens een goede alternatieve NL rom.

Elk topic bestaat daar uit gemiddeld 500 pagina's, is bijna onbegonnen werk ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 92976 op 22-10-2008 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 92976 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:19:
k thx, en bestaat er al ergens een goede alternatieve NL rom.

Elk topic bestaat daar uit gemiddeld 500 pagina's, is bijna onbegonnen werk ;)
Is gewoon te lastig om adviezen te geven over roms. Gewoon een paar proberen, totdat je de NLD gevonden hebt, die je het beste bevalt. Overall is de standaard 1.93 gewoon goed. Komt ook goed uit de benchmarks. Als ik zelf een NLD zou nemen, ga ik voor de originele en zou met Advanced config de hele zooi zoveel mogelijk aanpassen. Verder wat losse regtweaks doorvoeren en je hebt een goed werkende Diamond.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok houd ik het bij de 1.93, had begrepen dat je niet terug kon namelijk.

Zal de Advanced config eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 92976 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:37:
Ok houd ik het bij de 1.93, had begrepen dat je niet terug kon namelijk.

Zal de Advanced config eens proberen.
Je kan wel terug, maar dat is een hoop ge-emmer. Succes met je Diamond.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278164

weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat wanneer ik een sms/email krijg of gebeld ben(gemiste oproep) na een paar minuten de TD nog laat trillen zodat ik eraan herinnert wordt dat ik iets gemist heb?

ik weet wel dat het ledje brandt, maar als de TD in men broekzak zit heb ik daar niet veel aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 16:03
Ik zag in een telecomfoldertje de link PimpMyDiamond.nl staan, maar werkt jammer genoeg nog niet ^^

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Jaspur schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:32:
Ik zag in een telecomfoldertje de link PimpMyDiamond.nl staan, maar werkt jammer genoeg nog niet ^^
Afbeeldingslocatie: http://x-mas.eclub.lv/under%20construction%20copy.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-05 09:20
Hoi,

Ik had dit al eerder gevraagd, alleen niet goed geformuleerd.

Ik heb TouchFlo eraf gegooid en heb mijn Vandaag thema op windows standaard staan.

Wat ik graag wil is de linker softkey veranderen in een rechtstreekse link naar een nieuwe sms, en de rechter softkey veranderen in een rechtstreekse link naar een nieuwe agenda afspraak.

Met Softkey Manager V1.1 kun je de softkeys goed veranderen maar niet in hetgeen wat ik wil. Wie kan me verder helpen?

Mvg,

Morscha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
morscha schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:15:
Hoi,

Ik heb TouchFlo eraf gegooid en heb mijn Vandaag thema op windows standaard staan.

Wat ik graag wil is de linker softkey veranderen in een rechtstreekse link naar een nieuwe sms, en de rechter softkey veranderen in een rechtstreekse link naar een nieuwe agenda afspraak.

Met Softkey Manager V1.1 kun je de softkeys goed veranderen maar niet in hetgeen wat ik wil. Wie kan me verder helpen?

Mvg,

Morscha
DiamondTweak. Staat in SP wel geloof ik.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-05 09:51

3raser

⚜️ Premium member

Hallo,

Ik heb mijn Gmail account ingesteld op mijn Diamond. Dit werkt prima. Ik heb vervolgens ingesteld dat hij iedere 5 minuten moet controleren op nieuwe email. Dit lijkt in het begin goed te gaan, maar later op de dag (onbekend hoe lang) werkt dit niet meer. Dit is alleen zo op het moment dat het toestel uit staat (standby zeg maar). Ik krijg dan bijvoorbeeld pas na een uur nieuwe email binnen. Alleen als ik tussentijds mijn telefoon aan zet begint hij direct op nieuwe email te controleren.

Iemand enig idee waar dit aan ligt? Ik had zelf het idee dat mijn telefoon geen verbinding meer maakt als hij langere tijd inactief is, maar dat klinkt nogal onlogisch.

mvg, Martin

edit: toegevoegd dat de tel uit staat op het moment dat dit probleem voor komt.

[ Voor 20% gewijzigd door 3raser op 22-10-2008 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
Ik kan sinds een tijdje niet meer mails verzenden via mijn Gmail op m'n foon. Wat kan er gebeurd zijn? Aan de instellingen is niets anders, dan aan 't begin. Heb dat nog nagekeken.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
Jaspur schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:32:
[...]

DiamondTweak. Staat in SP wel geloof ik.
Wat is SP? En waar kan ik dit vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
morscha schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:39:
[...]

Wat is SP? En waar kan ik dit vinden?
Startpost. Anders google je. Staat die gelijk tussen. Via XDA forum wel enzo.

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

morscha schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:15:
Hoi,

Mvg,

Morscha
Jaspur schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:47:
[...]

Startpost. Anders google je. Staat die gelijk tussen. Via XDA forum wel enzo.
Die in de SP/OP staat is alleen voor Touchflo3D. Voor je normale today-screen zonder Touchflo3D kan je de volgende app installeren..klikklik Zipje even uitpakken en dan blijft een .cab over, installeren met Touchflo3D uit. Daarna een softreset en dan vindt je in je settings een proggie 'Soft Key'. Daarmee kan je je softkeys veranderen. Nogmaals; werkt niet voor Touchflo3D.

[ Voor 31% gewijzigd door 210667 op 22-10-2008 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Waar kan ik instellen dat de telefoon aan gaat op het moment dat er een nieuwe email binnen komt?
Voor een sms is dit wel mogelijk, maar voor email kan ik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2023
Anoniem: 278164 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:04:
Weet iemand hoe ik de kleuren van de verschillende categoriën kan weergeven zoals in outlook?
Pocket Informant 8 installeren, deze neemt de categorieën van outlook over en is (mijns inziens) de beste agenda die er te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
210667 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:53:
[...]

[...]

Die in de SP/OP staat is alleen voor Touchflo3D. Voor je normale today-screen zonder Touchflo3D kan je de volgende app installeren..klikklik Zipje even uitpakken en dan blijft een .cab over, installeren met Touchflo3D uit. Daarna een softreset en dan vindt je in je settings een proggie 'Soft Key'. Daarmee kan je je softkeys veranderen. Nogmaals; werkt niet voor Touchflo3D.
Mijn dank is groot!

Heb het dan ook direct geprobeerd. Mijn vreugde was groot toen ik zag dat ik "New Sms" kon kiezen voor de softkeys. Groot was mijn teleurstelling toen ik op de softkey drukte om een nieuwe sms te maken -->

Afbeeldingslocatie: http://i337.photobucket.com/albums/n370/tfoejalla/DSC07517-2.jpg

Wat doe ik fout of wat moet ik doen om dit werkend te krijgen?

Helaas stond de optie voor een directe link van een nieuwe agenda afspraak niet er tussen ;( Is het op de één of ander manier toch mogelijk om dit toch te realiseren?

Mvg,

Morscha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:22

BramT

Rule #1

Ik gebruik die van Panosha. Versie 1.7 nog (de latere vind ik niet zo mooi). Beviel me zo ernstig goed dat ik niet eens de behoefte heb gehad een andere (of nieuwere) te proberen. Het is in ieder geval aanzienlijk sneller dan de laatste originele ROM.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278155 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 12:35:
[...]

Handig! Bedankt!

Alleen jammer dat het geen cab is die zichzelf dus ook in de programma lijst zet. Of is daar iets aan te doen?
Edit: heb de .exe in mijn start menu gezet en nu staat ie wel in de programmalijst

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 270487 op 22-10-2008 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb dit geprobeerd, maar na een half uur nog steeds verbinding met Vodafone live! en Activesync staat weer open... leek me ook al inet de oplossing aangezien ik hier met Orange World geen last van had. Toch bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05 15:10
Nu lees ik op diversen sites problemen met los latende folie net boven de "home button". Ook bij mijn TD zit een hoekje los. Dit komt omdat het toestenpaneel aan deze kant (links) iets hoger ligt.

Zijn er die dit (onder garantie) hebben laten herstellen? zo ja,hoelang ben je het toestel dan kwijt voor reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bluecupra schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 20:28:
Nu lees ik op diversen sites problemen met los latende folie net boven de "home button". Ook bij mijn TD zit een hoekje los. Dit komt omdat het toestenpaneel aan deze kant (links) iets hoger ligt.

Zijn er die dit (onder garantie) hebben laten herstellen? zo ja,hoelang ben je het toestel dan kwijt voor reparatie?
Heb op 4 mailtjes naar HTC nog geen reactie terug (2 maanden tijd). Ik heb het opgegeven en er een goedkope folie overheen geplakt (het oppervlak krast enorm als je de originele folie eraf trekt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2023
morscha schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:18:
[...]
(...)Mijn vreugde was groot toen ik zag dat ik "New Sms" kon kiezen voor de softkeys. Groot was mijn teleurstelling toen ik op de softkey drukte om een nieuwe sms te maken(...)
Wat jij nodig hebt is dit: [crosspost uit pro topic]
Remius schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 18:40:
[Mededeling] Wat ik een hele handige applicatie vind is het 'action screen'. Na de installatie is het mogelijk om via de linker soft-key het 'action screen' te openen en zo dus veel sneller bepaalde handelingen uit te voeren.
Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/7317/screen01to0.jpg
Meer informatie is hier te vinden
Met twee stappen een nieuw smsje of nieuwe afspraak

[ Voor 13% gewijzigd door Remius op 22-10-2008 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
Remius schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:07:
[...]

[...]

Dit ziet er super uit! Top oplossing voor mijn probleem :)

Werkt het ook zonder de Touchflo thema? Ik gebruik namelijk Windows standaard thema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

[...]

Kijk, met zulke tips heb je helemaal geen andere rom meer nodig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Weet iemand welke versie ik voor live messenger moet hebben op mijn telefoon met origi T-mobile rom? Ik heb er een paar geprobeerd maar alleen met Windows_Live_10.6.39.1300 kan ik hem opstarten. De rest kan ik wel installeren maar het starten van het programma werkt dan niet (ik klik erop en er gebeurd niets) Maar bij deze 10.6.39.1300 kan ik hem dus wel opstarten. Maar wanneer ik verbinding wil maken zegt hij:
"There's a connectivity problem. Make sure you're in an area with good reception and try again"
Terwijl ik wel gewoon kan browsen op het internet via opera...? (wifi verbinding met internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 270487 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 20:16:
[...]

Heb dit geprobeerd, maar na een half uur nog steeds verbinding met Vodafone live! en Activesync staat weer open... leek me ook al inet de oplossing aangezien ik hier met Orange World geen last van had. Toch bedankt voor je reactie.
Jammer dat dat niet werkt voor je. Zelf zit ik ook bij Vodafone en bij mij heb ik geen last meer van dat automatisch starten van AS. Heb je pushmail toevallig aan staan?
Anoniem: 92976 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:59:
[...]

Kijk, met zulke tips heb je helemaal geen andere rom meer nodig _/-\o_
Het XDA-forum staat er vol mee. Misschien eens zelf daar wat rondstruinen, hebben we dit topic op tweakers ook niet meer nodig.. 8)
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:20:
[..]

10.6.39.1300 kan ik hem dus wel opstarten. Maar wanneer ik verbinding wil maken zegt hij:
"There's a connectivity problem. Make sure you're in an area with good reception and try again"
Terwijl ik wel gewoon kan browsen op het internet via opera...? (wifi verbinding met internet)
Dat is wel de juiste versie. Maar probeer het eens zonder wifi. En pruts eens wat met proxy's. Aan/Uit

[ Voor 46% gewijzigd door 210667 op 22-10-2008 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

210667 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:22:
[...]

Dat is wel de juiste versie. Maar probeer het eens zonder wifi. En pruts eens wat met proxy's. Aan/Uit
Ik heb geen internet abonnement.. en met mijn vorige toestel (HTC P3600 / Trinity) kon ik wel gewoon altijd msn-en via wifi.. (die versie van msn werkt echter weer niet op dit toestel..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:22:
[...]

Het XDA-forum staat er vol mee. Misschien eens zelf daar wat rondstruinen, hebben we dit topic op tweakers ook niet meer nodig.. 8)
Dus dan moeten we het hier maar niet meer over hebben??

Wat is er mis met zulke tips op een NL forum.

Denk dat een heleboel daar al wegkomt, denk toch niet dat we het wiel hier weer opnieuw uitvinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 23:08

djidee

Mr. Slungel

[...]

[...]

Ik in het pro topic:

Handig ding! Moet alleen nog wel wat dingen aanpassen, vanochtend (iets over 5) maar mn telefoon uitgezet om mijn wekker uit te krijgen, dinnetje was ook erg blij :+ ;( (wekker -> notificatieschermpje, echter het negeren is nu vervangen door actie...)

edit: Huh, hoe kom ik nou weer in het pro topique terecht, goedemorgen! (heb een touch diamond p3700)
edit2: Crosspostje link dat dit een handige app was, explains a lot.. tijd voor koffie :D

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nohead
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 17:53

Nohead

PSN ID: Nohead

Ik zit op dit moment met het volgende probleem.

Op mijn diamond gebruik ik de wachtwoord functionaliteit met een code, zodat er niks kan gebeuren als mijn toestel in mijn broekzak zit. Normaal gesproken krijg je als je een bericht ontvangt, agenda afgaat of alarm afgaat een klein berichtje onderin te zien met onderwerp. En de mogelijkheid om dit te negeren etc etc.

Sinds een weekje of 2 zie ik dit niet meer! Als de alarm afgaat in de ochtend moet ik dus eerst mijn telefoon wachtwoord invoeren om hem te unlocken en daarna kan ik pas het alarm uitschakelen. Terwijl ik voorheen dit zo kon uitschakelen met een touch op het scherm. Dit is best frustrerend om dit iedere keer zo te doen.

Zelfde probleem heb ik ook met de agenda, ik hoor dat ik een afspraak heb staan maar zie niks op mijn scherm komen, behalve het toetsenblok om mijn telefoon te unlocken.

Iemand hier suggesties hoe dat zo opeens kan, of dit een setting ergens is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
quote:
[...]

[...]

morscha schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:41:
[...]

Werkt het ook zonder de Touchflo thema? Ik gebruik namelijk Windows standaard thema.
Helaas krijg ik de action screen van Fabliv niet werkend in het windows standaard thema. Waarschijnlijk werkt dit alleen voor de TouchFlo.

Wat mij weer terugbrengt naar mijn originele vraag/issue/error -->
quote:
Heppieboeddah schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 16:53:
[...]

[...]

Komt ie dan -->
Mijn dank is groot!

Heb het dan ook direct geprobeerd. Mijn vreugde was groot toen ik zag dat ik "New Sms" kon kiezen voor de softkeys. Groot was mijn teleurstelling toen ik op de softkey drukte om een nieuwe sms te maken -->

http://i337.photobucket.com/albums/n370/tfoejalla/

Wat doe ik fout of wat moet ik doen om dit werkend te krijgen?

Helaas stond de optie voor een directe link van een nieuwe agenda afspraak niet er tussen Is het op de één of ander manier toch mogelijk om dit toch te realiseren?

Mvg,

Morscha
Please Help :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
Link van photobucket hierboven moest zijn -->

Afbeeldingslocatie: http://i337.photobucket.com/albums/n370/tfoejalla/DSC07517-2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
morscha schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:51:
[...]

[...]

Helaas krijg ik de action screen van Fabliv niet werkend in het windows standaard thema. Waarschijnlijk werkt dit alleen voor de TouchFlo.

[...]

Komt ie dan -->

[...]

morscha schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 09:51:
[...]

[...]

[...]

Komt ie dan -->

[...]

Heren het is me gelukt :*) :*) :*)

Ik ben eruit gekomen. Je kunt .lnk files maken met notepad. Het volgende in die .lnk gezet:

99#\Windows\HTCActionScreen.exe

Deze .lnk zet je ergens op je telefoon. Dan op je Softkey manager V1.1. Dan kun je de softkey toewijzen aan een bestand (browse files) Je zoekt dan je .lnk file Op deze manier wordt het toch mogelijk om de Action Screen van Fabliv te gebruiken in het windows standaard thema :)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Of je kunt een directe link maken voor je softkey voor een nieuwe sms:

99#\Windows\tmail.exe -service "SMS" -to "" -body ""

ook hier kun je deze locaten via Softkey Mager V1.1

't is dan toch gelukt ;)

Bedankt voor alle reply's.

Wellicht hebben jullie iets aan bovenstaande instructie :)

Mvg,

Morscha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Via de search heb ik een .CABje gevonden om handschriftherkenning te kunnen activeren. Heb het geinstalleerd, maar hoe kan ik nu bijvoorbeeld een sms/mail/notitie schrijven op deze manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267263

Anoniem: 270487 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 19:45:
[knip]
Alleen jammer dat het geen cab is die zichzelf dus ook in de programma lijst zet. Of is daar iets aan te doen?
Edit: heb de .exe in mijn start menu gezet en nu staat ie wel in de programmalijst
:'(
*.exe bestandjes natuurlijk nooit in je Start-Menu zetten... alleen voor snelkoppelingen (*.lnk)

Want je Start-Menu staat in/op je telefoongeheugen dus als je daar allemaal *.exe bestandjes in gaat zetten, en progjes gaan ook nog eens data bewaren dan komt deze daar ook te staan.
Met als gevolg krijg je steeds minder telefoongeheugen, en een trage phone enz.

Dus gewoon het progje in een map op je 4GB Intern geheugen zetten en dan kopiëren en vervolgens plakken als snelkoppeling in je Start-Menu.

*Voor windows op PC's geldt toch ook hetzelfde, daar ga je toch ook geen *.exe in je Start-Menu zetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:48:
Via de search heb ik een .CABje gevonden om handschriftherkenning te kunnen activeren. Heb het geinstalleerd, maar hoe kan ik nu bijvoorbeeld een sms/mail/notitie schrijven op deze manier?
Door de juiste invoermethode te kiezen (middelste icoontje en dan op het rechter-pijltje tikken).
Maar bespaar je de moeite... handschriftherkennig is alleen maar leuk om even mee te spelen.
Echter in de praktijk werkt dit waardeloos en rete traag... (ze hebben het niet voor niets standaard weggelaten ;) ), gewoon intikken gaat veel sneller/beter enz.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 267263 op 23-10-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267263 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:19:
[...]

Door de juiste invoermethode te kiezen (middelste icoontje en dan op het rechter-pijltje tikken).
Maar bespaar je de moeite... handschriftherkennig is alleen maar leuk om even mee te spelen.
Echter in de praktijk werkt dit waardeloos en rete traag... (ze hebben het niet voor niets standaard weggelaten ;) ), gewoon intikken gaat veel sneller/beter enz.
Leek me idd leuk om ff mee te pielen, het heeft wel een hoog gadget gehalte. Had al zo'n vermoeden dat het niet optimaal zou gaan werken. Thnx iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 92976 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 23:43:
[...]

Dus dan moeten we het hier maar niet meer over hebben??

Wat is er mis met zulke tips op een NL forum.

Denk dat een heleboel daar al wegkomt, denk toch niet dat we het wiel hier weer opnieuw uitvinden :+
Ach je mag het er best wel over hebben. Punt is alleen dat heel veel van dit soort dingen al tot op de bodem uitgemolken zijn hier op Tweakers. Blijkbaar nemen velen geen moeite om zich eerst een beetje in te lezen, en even te zoeken, dat vind ik zo jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

Anoniem: 267263 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 12:19:
[...]

Als je het eenmaal gewend bent gaat het anders behoorlijk snel, sneller dan een on-screen qwerty toetsenbord naar mijn ervaring. Je moet alleen leren hoe je de letters moet schrijven, omdat hij ze anders niet goed herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:18:
[...]

Als je het eenmaal gewend bent gaat het anders behoorlijk snel, sneller dan een on-screen qwerty toetsenbord naar mijn ervaring. Je moet alleen leren hoe je de letters moet schrijven, omdat hij ze anders niet goed herkent.
Tuurlijk alles went.
Maar sneller dan een onscreen-keyboard :? , weet niet welk keyboard-progje je gebruikt en/of hoe snel je typt maar eehh...
Een beweging maken die vervolgens de software moet converteren/weergeven enz., meteen klikken op de juist key vergt minder handelingen in mijn belevenis.

Het is is/was wel een leuk speeltje... daarom had ik deze handschrift-herkenning ook al een eeuw geleden in deeltje 1/2 of zo gezet :P

Als het echt idelaal was geweest dan was het standaard wel geactiveerd.
Helaas is handschrift- en spraakherkenning op WM-toestellen nou eenmaal allemaal wat minder.
De spraakherkennig stamt overigens ook nog uit het jaar '0', er is nagenoeg al jaren géén verbetering waarneembaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

morscha schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 21:41:

Als je eventueel zonder TouchFlo werkt (ik ook dus!), kan je natuurlijk ook gebruik maken van een echte Phone Shell ;)
SPB Mobile Shell, daar zit dat allemaal al in zoals het hoort.
Heeft bovendien: minder geheugen nodig / is beter / veel sneller / menu's vloeiender / volledig configureerbaar / eigen menu's / grafisch mooier / menu's 3D effecten / gestures / standaard WM menu's geïntegreerd enz.)

Voordeel is ook dat je niet meer met al die Rom's hoef te klooien, deze werkt overal snel en goed! ;)

Link: http://www.spbsoftwarehouse.com/products/mobileshell/?nl
Als ik op Berichten klik, krijg je daar netjes al de juiste keuze's te zien... en staat er iets niet bij kan je het zelf gemakkelijk toevoegen of de layout/3D effect eventjes aanpassen enz..

Afbeeldingslocatie: http://www.upload12.nl/output/1224760153.png

Afbeeldingslocatie: http://www.upload12.nl/output/1224760014.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een greep uit de... op dit moment gebruikte progjes van mijn Diamond, met linkjes (legaal) ;), misschien handig voor de newbies onder ons.

SPB-Mobile Shell (het betere werk i.p.v. 't beperkte TouchFlo3D)
SPB Phone Suite (alleen voor de extra WiFi/BT/Geluidsprofielen auto/vergadering/tijdgestuurd enz.)
HiCalc (uitgebreide rekenmachine met gewoon alles dus ook valuta/tijd/conversie)
WasserWaage (4x Waterpassen & Gyrometer)
G-Alarm (Alarm progje welke de WMagenda vervangt met grote knoppen/snooze en veel meer optie's)
G-Watch (Stopwatch met GPS)
iGO8 v8.0.0.54000 -1 sep 2008 (de beste voor navigatie en de nieuwste kaarten)
GoogleMaps v2.2.0.20 (nieuwste versie!)
Diamond TV v2.0 (TV-kijken, kies je kanaal (ook NL) en stuur daarna CorePlayer/WM-player aan)
CorePlayer(Speelt nagenoeg alle films af!)
*Diamond Tweaks (De meeste/veel gebruikte Tweaks met uitleg in NL.)
*Opmerking bij Rom's 1.93 bij SPORT/BURST niet de optie instellen om de foto-grootte te wijzigen naar 3M. Dit is iets te veel gevraagd v/d Diamond (foto's kunnen niet snel genoeg weggeschreven worden dus Camera Progje loopt na een tijdje vast. Geldt ook voor andere Tweak-progjes omdat het een simpele reg-tweak is!)

QuickMark Barcode-Scanner (Heel snel Data-matrix codes scannen)
SecondToDay (Twee Today schermen, dus naast de TouchFlo3D nog het echte ToDay scherm!)
Gyrator2 (Roteer je scherm automatisch net zoiets als Gsen)
ThumbCal (Agende/afspraken/Taken alles met duimbesturing!, geen stylus meer nodig!)
Remote Acces Tool (PC's op afstand bedienen!)
Conduites Pocket Player (MP3 speler met heel veel mogelijkheden!)
.Net Framework v3.5 (Sommige progjes hebben dit nodig!)
.Net Configurator (Gemakkelijk kiezen/wisselen tussen de Framework v2.x of v3.x .versie's)
SPB Wallet (Geheime informatie bewaren/coderen/synchroniseren met je PC)
Resco Bubble (Spelletje voor de Diamond / bewegingssensor, ala Teeter!)
Resco Sudoku Touch ( Spelletje voor de Diamond!)
Resco Brain Games (Spelletje voor de Diamond!)
Billiard Master Mobile (Spelletje poolbiljart)
Resco File Explorer 2008 (Uitgebreidste verkenner met Netwerk/ZIP/Register/FTP Plugins)
Resco Phote Viewer (uitgebreide mogelijkheden ook uploaden naar FlickR!)
VS NotePad2 (Notitie met tekeningen/kleuren in boek/pagina-vorm.)
PowerSMS (GroepSMS/AutoReply/Tijdgestuurd enz.)
DinarSoft Memmaid (Optimaliseren/Tweaks enz.)
3D Model Viewer - GSensor
Sprite Backup (Full Version) (Voor het betere backup werk!)

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 267263 op 24-10-2008 12:41 . Reden: Wijziging link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 22:42
Chill, wel een berg werk om het allemaal te bekijken, maar dit soort lijstjes zijn wel erg fijn! Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229405

[..]
pas wel even de link van resco brain games aan;)
dat spel zou ik graag op mn diamond hebben.. maar $20 vind ik best veel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217443

http://www.pimpmydiamond.nl/ werkt nu wel, maar vele zullen er niets aan hebben.
Ik tenminste niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258500

Anoniem: 267263 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:37:
Een greep uit de... op dit moment gebruikte progjes van mijn Diamond, met linkjes (legaal) ;), misschien handig voor de newbies onder ons.
Mooi lijstje ik heb hem igv op mijn Hyves gezet. Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heineken01
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:32
Wat mij niet lukt is om "Snelkeuze" met bellen makkeljk aan de praat te krijgen. Bij de MDA Vario II en III was het op het "Groene hoorntje" drukken en dan "Pijltje naar beneden" om "Snelkeuze" te voorschijn te toveren.
Nu als ik op "Groene hoorntje" druk moet ik op "Menu" en dan "Snelkeuze" Dit is tijdens autorijden net even een paar handelingen te veel. Ik heb geprobeerd om via "Groene hoorntje => Menu => Beeld => Snelkeuze" te selecteren, maar als je dan ophangt en opnieuw "Groene hoorntje" indrukt staat hij weer op contactpersonen/oproepen.
Iemand dit zelfde probleem?

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net ff dat SPB Mobile Shell op de telefoon gezet.
Het is even wennen, maar het ziet er wel gelikt uit.
Is het mogelijk om een afbeelding te selecteren als achtergrond afbeelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Laatst online: 26-05 13:14
Als ik één mail binnen krijg geeft TF3D sinds kort aan dat ik twéé mailtjes heb gekregen. Als ik het mailtje dan delete blijf ik het icoontje van één ongelezen bericht houden. Ik weet wel hoe ik dat weg krijg in registry door count op 0 te zetten, maar als ik dan weer een nieuw mailtje krijg begint het weer opnieuw.

Ik heb het idee dat het komt door activesync. Ik heb swiftBL 7.5 draaien en had die activesync bug. Dus heb ik een fake server aangemaakt en volgens mij heb ik sindsdien dit probleempje met de mail. Iemand enig idee of het te fixxen is zonder hardreset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:46
Heineken01 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:56:
Wat mij niet lukt is om "Snelkeuze" met bellen makkeljk aan de praat te krijgen. Bij de MDA Vario II en III was het op het "Groene hoorntje" drukken en dan "Pijltje naar beneden" om "Snelkeuze" te voorschijn te toveren.
Nu als ik op "Groene hoorntje" druk moet ik op "Menu" en dan "Snelkeuze" Dit is tijdens autorijden net even een paar handelingen te veel. Ik heb geprobeerd om via "Groene hoorntje => Menu => Beeld => Snelkeuze" te selecteren, maar als je dan ophangt en opnieuw "Groene hoorntje" indrukt staat hij weer op contactpersonen/oproepen.
Iemand dit zelfde probleem?
Wellicht een andere optie die ook werkt voor je: zodra je op het groene hoorntje hebt gedrukt kan je de naam beginnen te typen op T9-stijl. Voor 'Anne' zou je dan dus 2663 kunnen toetsen, maar de meeste namen zijn na 1 of twee letters al te kiezen.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 12:15
Ik heb nu de diamond ook 2 dagen. Hij werkt perfect op één ding na: Het volume van het interne speakertje die beltonen en muziek weergeeft is erg laag. Ik heb overal het volume voluit gezet, maar dan nog is het niveau te laag om bijvoorbeeld de telefoon te horen overgaan buiten. Na wat rondgooglen vind ik maar één iemand met hetzelfde probleem. Heeft iemand dit zelfde probleem of is mijn toestel gewoon defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178894

Zelfde probleem, externe speaker is toch een minnetje op deze superphone. Kijk nu naar deze link. Iemand al resultaat hiermee?
trolleystad schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:39:
Ik heb nu de diamond ook 2 dagen. Hij werkt perfect op één ding na: Het volume van het interne speakertje die beltonen en muziek weergeeft is erg laag. Ik heb overal het volume voluit gezet, maar dan nog is het niveau te laag om bijvoorbeeld de telefoon te horen overgaan buiten. Na wat rondgooglen vind ik maar één iemand met hetzelfde probleem. Heeft iemand dit zelfde probleem of is mijn toestel gewoon defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-05 15:27
Sinds vandaag een heel raar probleem. Ik kan de wekker niet meer uitzetten zoals ik altijd heb gedaan. als de wekker afging kreeg ik een geel popupje en ik kon rechts onderin klikken op negeren waardoor de wekker uitging. Nu gebeurd dat niet meer. Heb geen instellingen veranderd ofzo heb ook al soft reset gedaan maar dat heeft niet gewerkt. Iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 23:08

djidee

Mr. Slungel

Anoniem: 178894 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:59:
Zelfde probleem, externe speaker is toch een minnetje op deze superphone. Kijk nu naar deze link. Iemand al resultaat hiermee?

[...]
Hij is wel minder dan mijn vorige telefoon (sony ericsson Z710i), maar hard zat. Ik wordt er wakker van, en de hele afdeling irriteert zich aan de haan (smsje) wanneer ik vergeten ben het geluid naar beneden te schroeven... Wel vreemd dat de beltoon onder belvolume valt, maar de hardheid van het sms toontje onder systeemvolume 8)7
Greekmaster schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:14:
Sinds vandaag een heel raar probleem. Ik kan de wekker niet meer uitzetten zoals ik altijd heb gedaan. als de wekker afging kreeg ik een geel popupje en ik kon rechts onderin klikken op negeren waardoor de wekker uitging. Nu gebeurd dat niet meer. Heb geen instellingen veranderd ofzo heb ook al soft reset gedaan maar dat heeft niet gewerkt. Iemand een idee
Komt dat hele venstertje niet meer (overkomt mij ook wel eens, oorzaak niet bekend, geldt ook voor sms/mail meldingen. Opnieuw instellen via instellingen -> geluid en meldingen -> meldingen)?

[ Voor 33% gewijzigd door djidee op 24-10-2008 11:27 . Reden: vraag van greekmaster ]

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
djidee schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:25:
[...]

Hij is wel minder dan mijn vorige telefoon (sony ericsson Z710i), maar hard zat. Ik wordt er wakker van, en de hele afdeling irriteert zich aan de haan (smsje) wanneer ik vergeten ben het geluid naar beneden te schroeven... Wel vreemd dat de beltoon onder belvolume valt, maar de hardheid van het sms toontje onder systeemvolume 8)7

[...]

Komt dat hele venstertje niet meer (overkomt mij ook wel eens, oorzaak niet bekend, geldt ook voor sms/mail meldingen. Opnieuw instellen via instellingen -> geluid en meldingen -> meldingen)?
Nee het gele venstertje komt niet meer tevoorschijn. Alarm gaat af maar ik kan het niet uitkrijgen echt irritant sochtends vroeg. in de instellingen heb ik ook gekeken maar daar is niets veranderd. heeft dit iets met WM te maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229405 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 17:51:
[...]

pas wel even de link van resco brain games aan;)
dat spel zou ik graag op mn diamond hebben.. maar $20 vind ik best veel O-)
Linkje is inmiddels aangepast!
Maar inderdaad $20 betalen 8)7 , tja helaas mogen er hier natuurlijk alleen maar legale linkjes staan, gelukkig hebben we google... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Greekmaster schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:33:
[...]
Nee het gele venstertje komt niet meer tevoorschijn. Alarm gaat af maar ik kan het niet uitkrijgen echt irritant sochtends vroeg. in de instellingen heb ik ook gekeken maar daar is niets veranderd. heeft dit iets met WM te maken??
Mits de instellingen echt niet zijn veranderd en ze staan zoals ze moeten staan, dan kan het niet anders dan dat één of ander progje deze instellingen/meldingen (tweak/reg-instelling) ongewilt heeft aangepast, zoiets gaat natuurlijk nooit vanzelf!

Probeer eens onderstaand G-Alarm progje, deze werkt namelijk desgewenst samen met 't WM-Alarm progje, wellicht worden hierdoor de juiste instellingen in WM weer aangepast/goed gezet!

Misschien eens tijd om uit te kijken naar een echt alarm-progje, want dat hele WM-Aalarm is toch niet meer van deze tijd.
Neem eens een kijkje bij G-Alarm, is nog gratis ook en heeft tenminste grote knoppen en Snooze enz. in iedergeval veel beter dan het standaard WM-alarm progje.
Bovendien werkt deze samen met de TouchFlo3D en heeft ook nog eens plugin voor op je WM-ToDay, zodat je snel en gemakkelijk je alarm kan in/uitschakelen zonder door al die WM- Menu's te moeten klooien.

Download link:
http://www.ageye.de/download/galarm.cab

Eventuele extra Skins zijn hier te vinden:
http://www.ageye.de/index.php?s=galarm/skins

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 267263 op 24-10-2008 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greekmaster
@ Low level

Heb het progje gedownload thanx. ga van het weekend ff proberen. Heb net de telefoon aan de pcs gehangen en ff opnieuw alarm geprobeerd en nu werkt het opeens weer wel zonder ergens aan te zitten, moet niet gekker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217443 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 23:03:
Ik heb net ff dat SPB Mobile Shell op de telefoon gezet.
Het is even wennen, maar het ziet er wel gelikt uit.
Is het mogelijk om een afbeelding te selecteren als achtergrond afbeelding?
Ja dat is mogelijk, maar...
Het gebruik/aanpassen van SPB Mobile Shell heeft niets met de Diamond op zich te maken... is gewoon een WM-progje, dus het al te uitvoerig beschrijven hiervan mag in dit topic helaas niet.
Je kan dus even googlen en eventjes op XDA kijken/zoeken.

Om je verder op weg te helpen...
Offtopic...
Je hebt als 't ware twee schermen, het NU scherm (met je phone&kalender-gegevens enz.) en je WM-ToDay scherm. De achtergrond van het WM-Today kan je natuurlijk op dezelfde wijze veranderen als voorheen. Echter wil je ook het NU-scherm aanpassen dan kan dat natuurlijk ook. Is wel omslachtiger omdat je in principe alles kunt veranderen (achtergrond/knoppen/icons enz.) Het gehele grafische gebeuren (*.dat) files kan je renamen naar *.zip en vervolgens uitpakken met een password, en dan gewoon de plaatjes aanpassen enz. het hele gebeuren kan je vinden op XDA, zie HIER
Wil je echter heel snel en gemakkelijk een andere layout, dan kan je gewoon eventjes een andere Theme installeren, en dan heb je bijvoorbeeld de layout van een Iphone/Omnia/WM7 enz.
Bij downloaden/installeren van Theme's wel even opletten dat je kiest voor VGA Themes en voor SPB Mobile Shell v2.1 theme's. Voorbeeldje HIER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217443 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 18:55:
http://www.pimpmydiamond.nl/ werkt nu wel, maar vele zullen er niets aan hebben.
Ik tenminste niet.
Huuuh...is het dan toch een wijven toestel :X

Zilver met roze swarovski kristallen _O-
Misschien leuk voor vrouwtjes/homo's, ieder zijn meug hoor, maar mij niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben net nog op een handig progje gestuit, misschien ook iets voor jullie.

EMAIL SCHEDULER
Je kan nu je mail automatisch checken (kon natuurlijk al :P ), maar dan nu ook nog eens tussen een bepaalde tijdsperiode.
Voordeel hiervan is dat je accu dan ook weer wat langer meegaat, zeker als hij onnodig heel de dag & nacht om de zoveel tijd je mail staat te checken.

Download:

.Net Framework v3.5 (Progje heeft dit wel nodig, dus eerst deze installeren!)
Email Scheduler http://www.gudensoft.com/emailscheduler/

XDA Draadje:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=438970

Screens:
Afbeeldingslocatie: http://www.gudensoft.com/emailscheduler/Images/Screen1.png Afbeeldingslocatie: http://www.gudensoft.com/emailscheduler/Images/Screen2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Row
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-05 14:47

Row

Vraagje,

Ik heb met men stomme kop alle telefooncontacten verwijdert uit men simkaart. Is het mogelijk om via Windows Mobile Device Center mbv de pc alle contacten er handmatig in te zetten?

Kan de optie niet vinden via het programma? of kom ik al men contacten handmatig in te tikken via de telefoon zelf?

Verder kan iemand me vertellen of ik alle msn contacten die de DT in men contacten lijst heeft gezet kan verwijderen? of moeten die hierstaan ivm MSN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYkOfOoL
  • Laatst online: 02-03 16:57
Via Outlook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Row schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:07:
Vraagje,

Ik heb met men stomme kop alle telefooncontacten verwijdert uit men simkaart. Is het mogelijk om via Windows Mobile Device Center mbv de pc alle contacten er handmatig in te zetten?

Kan de optie niet vinden via het programma? of kom ik al men contacten handmatig in te tikken via de telefoon zelf?

Verder kan iemand me vertellen of ik alle msn contacten die de DT in men contacten lijst heeft gezet kan verwijderen? of moeten die hierstaan ivm MSN?
Is mij ook een keer overkomen, maar ik had gelukkig alle namen en tel nummers nog op de pc staan in Outlook. Het was toen ff een kwestie van de TD aan de PC hangen, en dan doet Active Sync zijn werk en zet het netjes terug.

Ik hoop voor je dat je dit ook had/hebt?

En met het programma MyMobiler kan je alles via de pc tikken, dat gaat stukken sneller.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 217443 op 24-10-2008 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

trolleystad schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:39:
Hier hetzelfde probleem. Het speakertje in de Diamond is helaas de slechtste die ik ooit heb gehoord. Misschien dat sommige (irritante) beltonen harder klinken dan de standaard beltonen, maar als je een MP3 wilt luisteren kun je toch echt beter je oordopjes pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267263 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:26:
[...]

Huuuh...is het dan toch een wijven toestel :X

Zilver met roze swarovski kristallen _O-
Misschien leuk voor vrouwtjes/homo's, ieder zijn meug hoor, maar mij niet gezien.
Ik had precies de zelfde gedachte _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 178894 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:59:

[...]
Ja, de lighter-versie geeft wel degelijk een performance boost. De full-boost, vervormd te veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb de topics en Google doorzocht, maar kan helaas niets over mijn probleem vinden:

In de auto (Fiat) heb ik Blue&Me, een geintegreerde bluetooth carkit. In het verleden met 2 andere WM5/6 telefoons (1*HTC, 1* E-Ten) en 1 ordinaire Nokia GSM nooit problemen gehad.
Synchroniseren met de Diamond gaat ook prima, maar heb de laatste tijd regelmatig dat de bluetoothverbinding wegvalt, ook tijdens bellen. De verbinding houdt soms echt maar 30sec stand en krijg dan in het schermpje van mijn auto te zien : No bluetooth, en hoor de andere persoon nog wel via de telefoon lekker doorbabbelen. Is dus echt de verbinding die problemen geeft.

Heb nog de gewone 1.93 ROM met bijbehorende standaard radio ROM's. Wat dat betreft niets spannends gedaan.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr_Big schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 17:30:
Heb de topics en Google doorzocht, maar kan helaas niets over mijn probleem vinden:

In de auto (Fiat) heb ik Blue&Me, een geintegreerde bluetooth carkit. In het verleden met 2 andere WM5/6 telefoons (1*HTC, 1* E-Ten) en 1 ordinaire Nokia GSM nooit problemen gehad.
Synchroniseren met de Diamond gaat ook prima, maar heb de laatste tijd regelmatig dat de bluetoothverbinding wegvalt, ook tijdens bellen. De verbinding houdt soms echt maar 30sec stand en krijg dan in het schermpje van mijn auto te zien : No bluetooth, en hoor de andere persoon nog wel via de telefoon lekker doorbabbelen. Is dus echt de verbinding die problemen geeft.

Heb nog de gewone 1.93 ROM met bijbehorende standaard radio ROM's. Wat dat betreft niets spannends gedaan.

Iemand een idee?
Heb hier gelukkig geen problemen mee (BMW-2007), maar probeer eens je BT op de Diamond aan te passen m.b.v. onderstaand Tweak Progje in de sectie Bluetooth, dat geef je een stabielere verbinding!
Een kennis van mij met een Citroën had ook last, daarna niet meer.

*Diamond Tweaks (De meeste/veel gebruikte Tweaks met uitleg in NL.)
*Opmerking bij Rom's 1.93 bij SPORT/BURST niet de optie instellen om de foto-grootte te wijzigen naar 3M. Dit is iets te veel gevraagd v/d Diamond (foto's kunnen niet snel genoeg weggeschreven worden dus Camera Progje loopt na een tijdje vast. Geldt ook voor andere Tweak-progjes omdat het een simpele reg-tweak is!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273506

Anoniem: 270487 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:21:
Ik heb de Diamond nu 3 maanden en sinds gisteren een abonnement bij Vodafone.
Nu gooit ie iedere keer als ik verbinding maak met internet Activesync open en houdt deze open, ook als ik alles afsluit. Vanmorgen had ik al 9 uur een verbinding met Vodafone live! Dit had ik voorheen met Orange World niet. Moet ik een of andere instelling wijzigen? Activesync vreet nl. best veel geheugen en ik zou het liefst de verbinding na een tijdje automatisch dicht laten gooien.

Verder heb ik met verbinding met internet steeds G of 3G verbiinding, maar als ik bv. NOS mobiel open, dan gebruikt ie de HSDPA verbinding (zelfde locatie). Die laatste zou ik graag altijd willen gebruiken. Is daar ook een trucje voor?
Heb hetzelfde probleem gehad. Nu de klok niet meer automatisch aangepast wordt, is het probleem voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273506 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:19:
[...]

Heb hetzelfde probleem gehad. Nu de klok niet meer automatisch aangepast wordt, is het probleem voorbij.
Klok niet meer automatisch aangepast wordt? Het bericht gequote of mis ik even iets. Zou geweldig zijn als je een oplossing voor me hebt (ging over Activesync die mijn dataverbinding open hield)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 270487 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:39:
[...]

Klok niet meer automatisch aangepast wordt? Het bericht gequote of mis ik even iets. Zou geweldig zijn als je een oplossing voor me hebt (ging over Activesync die mijn dataverbinding open hield)
Zou je 'fake server truuk' nog eens willen doen? Maar dan dat fake-account laten staan? Nogmaals ik zit ook bij Vodafone en bij mij heeft het geholpen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Mijn moeder wil graag een nieuwe foon.
Nu ben ik wel een gadgetfreak (heb de Touch Cruise), maar mijn moeder (bijna 50 :Y) ) natuurlijk niet.

Nokia staat bekend om zijn gebruiksgemak en hier is ze mee bekend.
Zou ik haar een overschakeling naar de Touch Diamond kunnen adviseren (ze heeft geen ervaring met een touch screen), of zou het verstandiger zijn om haar lekker bij Nokia te laten (n95 bijvoorbeeld).

Wat zeggen jullie?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 273506

Anoniem: 270487 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:39:
[...]

Bij mij is het probleem met het steeds open gooien van active sync idd opgelost doordat ik mijn klok niet meer automatisch laat aanpassen met de tijdzone. Mijn klok was soms ook de tijd kwijt. Het lijkt wel of vodafone de tijd niet goed in het netwerk heeft zitten, ofzo en dat daarom activesync opgestart wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:22

wontcachme

You catch me? No you wont

EWK schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:41:
Nu ben ik wel een gadgetfreak (heb de Touch Cruise), maar mijn moeder (bijna 50 :Y) ) natuurlijk niet.

Zou ik haar een overschakeling naar de Touch Diamond kunnen adviseren (ze heeft geen ervaring met een touch screen), of zou het verstandiger zijn om haar lekker bij Nokia te laten (n95 bijvoorbeeld).

Wat zeggen jullie?
Als je moeder geen gadget freak is waarom dan geen simpele telefoon van 5 tientjes aanschaffen?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:54:
[...]

Zou je 'fake server truuk' nog eens willen doen? Maar dan dat fake-account laten staan? Nogmaals ik zit ook bij Vodafone en bij mij heeft het geholpen... :?
Ik heb dat fake account nooit weggehaald dus die staat er nog gewoon. Daar kan het dus niet aan liggen.

Ik zal de tip van startuw eens proberen (autom. tijdzone uitschakelen).
Uhm, stomme vraag, waar kan ik automatische tijdzone aanpassen uitschakelen? Zie geen optie staan bij alarm- en klokinstelling en ook niet bij landinstellingen. Zoeken in de manual op tijdzone levert ook niet veel op...

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 270487 op 24-10-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

wontcachme schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:47:
[...]

Als je moeder geen gadget freak is waarom dan geen simpele telefoon van 5 tientjes aanschaffen?
Omdat madame er wel mee wil kunnen navigeren en foto's mee wil kunnen maken. :Y)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85511

EWK schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:41:

Wat zeggen jullie?
Nokia. Mensen die Windows Mobile niet gewend zijn laten applicaties openstaan, toestel wordt traag, levert gezeur op. Daarnaast maakt een N95 simpelweg veel betere foto's. Voor die 500 euro kun je ook een simpel toestel + tomtom one + losse goede camera kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272436

Weet iemand het nut waarom het display precies om 0.00 uur even aangaat om vervolgens weer uit te gaan?
Het valt me de afgelopen week op, heb de foon om nachtkastje liggen om gewekt te worden met G-Alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
wd200 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 22:46:
Ik heb de laatste tijd wat gps problemen met tomtom.

hij zoekt satellieten als die, die gevonden heeft zegt tom tom wisselend van x sec geen gps signaal en dan geen gps apparaat.
vet irritant.

als ik dan quick gps opnieuw download doet die het in een keer.
het rare is dat quick gps data nog niet verlopen is en gedownload de vorige keer binnen een straal van 20 km.

meer mensen hier last van ?

swift 6.0 en 0.5 radio
ben ik de enige met dit probleem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:09
^ A-gps uitschakelen via advanced config zou het probleem moeten oplossen. Zie ook de start post.

[ Voor 13% gewijzigd door Polster op 24-10-2008 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272436 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:33:
Weet iemand het nut waarom het display precies om 0.00 uur even aangaat om vervolgens weer uit te gaan?
Het valt me de afgelopen week op, heb de foon om nachtkastje liggen om gewekt te worden met G-Alarm.
Staat ook op de G-Alarm Site...

Windows alarm bug...
At midnight WM rebuilds the notification queue, therefore it wakes up for about 15 seconds. If the notification queue is too big or the device too slow WM goes to sleep again before it could finish building the queue for the next day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:08
wd200 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:43:
[...]

ben ik de enige met dit probleem ?
Hd ik ook toen ik tomtom op de 4 gig geheugen geinstalleerd had. Op het hoofdgheugen werkt het bij mij weer goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsvhulten
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11-2024
Anoniem: 270487 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 20:52:
[...]

Ik heb dat fake account nooit weggehaald dus die staat er nog gewoon. Daar kan het dus niet aan liggen.

Ik zal de tip van startuw eens proberen (autom. tijdzone uitschakelen).
Uhm, stomme vraag, waar kan ik automatische tijdzone aanpassen uitschakelen? Zie geen optie staan bij alarm- en klokinstelling en ook niet bij landinstellingen. Zoeken in de manual op tijdzone levert ook niet veel op...
Dat zit in telefooninstellingen. Niet in de klokinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267263 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 15:37:
Een greep uit de... op dit moment gebruikte progjes van mijn Diamond, met linkjes (legaal) ;), misschien handig voor de newbies onder ons....................:
@ Low Level. Nav jouw lijstje toch nog eens in SPB mobile Shell gedoken. Als PPC gebruiker sinds 2003 geeft het idd veel extra mogelijkheden. Ik vind Touch Flo theme echter ook mooi. Als ik rond google is er ook een ppc touchflo theme voor ppc. Eigenlijk bedoeld voor WM6 bezitters zonder Diamond om de Diamond te imiteren.
Is het nu een suffe gedachte om TouchFlo uit te zetten en SPB mobile shell met Diamond theme te installeren? Best of two worlds?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 178894 op 25-10-2008 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 16:51:
[...]

Ja, de lighter-versie geeft wel degelijk een performance boost. De full-boost, vervormd te veel
Idd goede volume tweak. Mag wmb naar de FAQ. Lighter versie dus.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 178894 op 25-10-2008 11:16 ]

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.