HTC P3700&P3702 Touch Diamond (MDA Compact IV) - Deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste
Acties:
  • 112.890 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 22:22

SaN

Kaneda, er wordt hier wel verwacht dat je zelf een klein beetje zoekt. Misschien dat dit helpt: http://www.google.nl/sear...+pc+icq&btnG=Zoeken&meta=

[ Voor 28% gewijzigd door SaN op 09-11-2008 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaneda Mishima
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 20:29
sander-sp schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:40:
Kaneda, er wordt hier wel verwacht dat je zelf een klein beetje zoekt. Misschien dat dit helpt: http://www.google.nl/sear...+pc+icq&btnG=Zoeken&meta=
Hrmm ja my bad, maar na ruim uur scannen door de vele topics was ik te duf om aan google te denken :X
Maar dank, zal hem gelijk ff testen op mijn eigen MDA. Is ook WM6.1 met data bundle, als tie werkt kunnen we alsnog de data bundle erbij nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 22:14:
[...]

Eurotwice of nog andere mogelijkheden? Gekocht bij algebeld.nl........
HTC gebeld..

die laten hem dan ophalen.. Wordt bij Eurotwice gefixt dan idd.. prima service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb al vrij veel paginas hier doorgenomen maar heb nog geen oplossing voor mijn probleem gevonden. Ik heb vandaag een update gedaan naar Duttys 2.9. dit ging allemaal vlekkeloos, meteen ook de radio geupdate. Daarna wilde ik weer met sprite mijn backup terugzetten, dit leek goed te gaan, backup werd geladen maar bij het herstarten hierna komt de telefoon niet voorbij het touch diamond scherm (met de rom en radioversies)
Ik heb al geprobeerd te hard en softresetten maar hij blijft daar hangen.....
Iemand een oplossing hiervoor? Of heb ik hem dan nu toch eindelijk gebrickt..... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Laatst online: 15:08

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Ik heb sinds een tijdje al de volgende problemen:

- Bij het softresetten van mn Diamond, komt het eerste schermpje niet in beeld. Dus dat witte HTC Touch Diamond op de zwarte achtergrond. Daarna krijg je dat opstart riedeltje te horen met het htc logo.
De diamond boot wel verder maar het scherm blijft helemaal zwart. Meestal moet ik de accu er minuten lang uithalen voordat het allemaal weer werkt.

Laat ik de diamond gewoon doorbooten en druk dan op de powerknop, dan is de desktop wel zichtbaar, maar heel vaag. Het valt niet nauwelijks te lezen.

- Als mn diamond het wel goed doet en ik druk op de powerknop, dan vervaagt het scherm ipv dat hij helemaal uitgaat. Bij een reboot werkt het scherm dan weer niet. Ook als ik bv een telefoontje heb gemaakt en ik wil het scherm aan doen via de powerknop. Die blijft dan gewoon helemaal zwart. Enige oplossing is dat weer om de accu eruit te halen.

Heb al meerdere malen een soft en hard reset gedaan. Dacht eerst dat het aan de tweaks enzo lag, dus gister mn diamond een hard reset gegeven (de zoveelste) en verder niks meer geinstalleerd.

Ik draai gewoon de stock 1.93 ROM met 05 Radio rom.

Wat is het beste ? Direct contact opnemen met HTC of het via KPN spelen waar mn abo loopt ?

Deze foutmelding krijg ik. Iemand een idee ?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mengelsm/HTC/MicropERROR.png

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 13:15:
ik heb dus een vraag:

als je in Opera (internet browser HTC Diamond) kijkt naar instellingen-->prifacy-->wachtwoordbeheer
zie je daar een hele lijst met internetsites. Als ik op " verwijderen" druk gaat het hele lijste leeg...
Als ik vervolgens uit de menu ga en weer terug in "wachtwoordbeheer" ga, blijkt er niets te zijn verwijderd..

hoe krijg ik deze scherm definitief leeg?????

Nog een andere vraagje, ik kon de softkeys van mijn Diamond veranderen dmv regeditor. alleen er staat in dat berichtje dat ik heb opgezocht en heb gelezen, dat je de link naar die programma erin moet zetten, want hij staat standaard op blanco. ik wil mijn contacten op een van de soft keys hebben welke "path" moet ik er dan inzetten?

alvast bedankt!
Kan iemand mij hier nog mee helpen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MRELynx schreef op maandag 10 november 2008 @ 10:48:
Ik heb sinds een tijdje al de volgende problemen:

[knip]
Wat is het beste ? Direct contact opnemen met HTC of het via KPN spelen waar mn abo loopt ?

Deze foutmelding krijg ik. Iemand een idee ?

[afbeelding]
Je bent niet de enige. [schijnt beeldscherm-related te zijn?!] Wat je moet doen, zou ik niet durven zeggen, maar als je niets hebt misdaan met je diamond, zou ik met HTC contact opnemen.

klikklik

zag dat je op XDA ook al had gepost

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 13:15:
[...]

Je bent niet de enige. [schijnt beeldscherm-related te zijn?!] Wat je moet doen, zou ik niet durven zeggen, maar als je niets hebt misdaan met je diamond, zou ik met HTC contact opnemen.

klikklik

zag dat je op XDA ook al had gepost
Hey thanx voor die link op XDA. Die had ik nog niet gevonden met google en xda search. Heb inmiddels contact opgenomen met HTC en 2 mailtjes van ze ontvangen. Woensdag wordt mijn diamond opgehaald. Mag ik weer 2 weken of langer met mn oude M600 gaan sleuren in mn broekzak :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 13:07
Kan iemand mij helpen de invoer te wijzigen?

Ik heb een MDA IV.
Deze is geflashed naar de Touch Diamon rom.

Nu heb ik als invoer het compacte querty toetsenboard.
Deze wil ik aanpassen naar een full querty.

Deze optie staat ook gevoon onder invoer.
Echter de wijziging die ik ingeef word niet opgeslagen.
Ik heb reeds gezocht of ik hier info over kon vinden, maar helaas.

Is er misschien een registerinstelling die ik moet aanpassen om dit permanent weg te krijg krijgen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

cable-one schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:09:

Ik heb een MDA IV.

Is er misschien een registerinstelling die ik moet aanpassen om dit permanent weg te krijg krijgen.

Alvast bedankt.
Probeer dit eens:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=414422

Gebruik het zelf ook en vind het erg handig. Voor Nederlands moet je het aanpassen naar dit:

"StylusOutSipName"="Volledige QWERTY"
"StylusInSipName"="Toetsenblok van telefoon"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabalA!
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:08

KabalA!

[ No-Life ]

cable-one schreef op maandag 10 november 2008 @ 14:09:

Ik heb een MDA IV.

Alvast bedankt.
SMS oid starten, en dan de softkey waar je het toetsenbord mee open en dichtklapt, op het pijltje klikken, dan krijg je ook zo'n menu om te kiezen welke invoer je wilt gebruiken. Hier instellen welke je precies wil en dan onthoudt ie het wel ;)

Als het niet kapot gaat, gaat het niet hard genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg over een week mijn HTC Diamond binnen, heb ondertussen al alle topics doorgelezen (ongeduld he :P)

Ben vandaag erachter gekomen dat een van mijn game-jeugdliefdes een 2e leven heeft gekregen op het PPC platform: MYST!

Nu vraag ik mij af, aangezien het op veel websites te koop aangeboden wordt, wat een beetje een betrouwbare bron zou zijn. (Ik kan betalen met NL'se bank of Paypal) (t is mn 1e smartphone, dus zoveel ervaring met de koop van ppc software heb ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ROM][WWE] Nov 09] Duttys V2.9 RTM [C Post 2] [CE OS & Build 5.2.20275] Rom *warez* zie het beleid
Gebruik nu SwiftBlade 7.5. Lijkt echter stil te staan. Wie gebruikt hier eerdere Duttys Rom en hoe zijn de ervaringen?

[ Voor 16% gewijzigd door pven op 11-11-2008 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 01:08

PCD

Fazer 600

Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:22:
[ROM][WWE] Nov 09] Duttys V2.9 RTM [C Post 2] [CE OS & Build 5.2.20275] Rom
Gebruik nu SwiftBlade 7.5. Lijkt echter stil te staan. Wie gebruikt hier eerdere Duttys Rom en hoe zijn de ervaringen?
Ik heb gisteren SkippyCentral geinstalleerd (SCv3.2 NLD CE OS 5.2.20755 (BUILD 20755.1.4.0) 1.93.831.7)
en zal nu deze er eens op los laten.

[ Voor 7% gewijzigd door een moderator op 11-11-2008 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Ik heb TomTom op het intern geheugen geplaatst ivm de grote kaart. Tijdens het opladen in de auto is dat geheugen niet bereikbaar.

Hoe hebben jullie dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09-2020
Trebbors schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:35:
Ik heb TomTom op het intern geheugen geplaatst ivm de grote kaart. Tijdens het opladen in de auto is dat geheugen niet bereikbaar.

Hoe hebben jullie dit opgelost?
waarschijnlijk draait active sync op de achtergrond.
automatisch in de modus synchroniseren.
deze instelling eens proberen te wijzigen zodat je een popup scherm voor je krijgt bij aansluiten van de autolader. dan geen keuze maken. scherm verdwijnt vanzelf weer.
hierna is intern geheugen wel bereikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

firefighter2 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 10:47:[...]
waarschijnlijk draait active sync op de achtergrond.
automatisch in de modus synchroniseren.
deze instelling eens proberen te wijzigen zodat je een popup scherm voor je krijgt bij aansluiten van de autolader. dan geen keuze maken. scherm verdwijnt vanzelf weer.
hierna is intern geheugen wel bereikbaar
Het popup scherm krijg ik, indien ik geen keuze maak is het intern geheugen helaas ook niet meer bereikbaar.
Het lijkt erop dat hij de eerder aangevinkte optie dan kiest als het scherm verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trebbors schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:00:
[...]

Het popup scherm krijg ik, indien ik geen keuze maak is het intern geheugen helaas ook niet meer bereikbaar.
Het lijkt erop dat hij de eerder aangevinkte optie dan kiest als het scherm verdwijnt.
Klopt, is iets met interngeheugen2. Die moet je geloof ik renamen naar interngeheugen.

Verwijderd in "HTC P3700&P3702 Touch Diamond (MDA Compa..."

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:25:
[...]
Klopt, is iets met interngeheugen2. Die moet je geloof ik renamen naar interngeheugen.
Nee dat is als een programma welk op intern staat wilt wegschrijven terwijl er een verbinding gemaakt is met de pc. Dan wordt er een map aangemaakt met de 2.

Wat ik bedoel is het gebruiken van TT in combinatie met opladen in de auto via een usb naar sigaret oplaadkabel. TT start niet op of loopt vast indien de kabel aangesloten wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Trebbors op 11-11-2008 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trebbors schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:29:
[...]

Nee dat is als een programma welk op intern staat wilt wegschrijven terwijl er een verbinding gemaakt is met de pc. Dan wordt er een map aangemaakt met de 2.

Wat ik bedoel is het gebruiken van TT in combinatie met opladen in de auto via een usb naar sigaret oplaadkabel. TT start niet op of loopt vast indien de kabel aangesloten wordt.
Ok..had ik je niet goed begrepen. Denk toch iets met AS die wil opstarten. ?! Als je voordat je het toestel aan de lader hangt m eerst eens als disk-drive gebruikt en m dan hangt aan de lader, hetzelfde effect? Anders TT op je 4Gb zetten, dan is het echt opgelost.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 21:22:
[ROM][WWE] Nov 09] Duttys V2.9 RTM [C Post 2] [CE OS & Build 5.2.20275] Rom [mbr]*warez* zie het beleid[/mbr]
Ik gebruik momenteel Duttys V2.5 omdat de opvolgers allemaal wat meer problemen hebben en 2.5 als zeer goed aangeschreven staat. De 2.9 waar hij nu mee bezig is wordt momenteel zeer uitvoerig getest en ik wacht tot die versie final gaat.

Versie 2.5 heeft overigens weinig Bluetooth mogelijkheden, maar das voor mij toch niet zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:42:
[...]

Ok..had ik je niet goed begrepen. Denk toch iets met AS die wil opstarten. ?! Als je voordat je het toestel aan de lader hangt m eerst eens als disk-drive gebruikt en m dan hangt aan de lader, hetzelfde effect? Anders TT op je 4Gb zetten, dan is het echt opgelost.. ;)
TT staat op de 4Gb, anders past het helaas niet. Het zal wel komen omdat ik geen orginele autolader heb maar een usb to aansteker omvormer. De telefoon krijgt hierdoor het signaal om verbinding te maken en kiest altijd één van de twee mogelijkheden.
Of ik zal moeten zoeken naar een register tweak.

Het leek me al sterk dat niemand TT gebruikt op het grote '"intern geheugen" in combi met opladen in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trebbors schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 11:49:

[...]

TT staat op de 4Gb, anders past het helaas niet. Het zal wel komen omdat ik geen orginele autolader heb maar een usb to aansteker omvormer. De telefoon krijgt hierdoor het signaal om verbinding te maken en kiest altijd één van de twee mogelijkheden.
Of ik zal moeten zoeken naar een register tweak.

Het leek me al sterk dat niemand TT gebruikt op het grote '"intern geheugen" in combi met opladen in de auto.
Ja, als je ook tweede hands rommel gebruikt! Moet je er wel even bij vertellen.. 8) Ik vond het al zo vreemd. Zelf gebruik ik de meegeleverde kabel en dat werkt gewoon. Een regtweak.?! Ik zou het niet weten. Als ik eens iets tegenkom. Wat jij nu hebt lijkt me echt een uitzondering en zal je niet snel ergens anders aantreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 12:00:
[...]

Ja, als je ook tweede hands rommel gebruikt! Moet je er wel even bij vertellen.. 8) Ik vond het al zo vreemd. Zelf gebruik ik de meegeleverde kabel en dat werkt gewoon. Een regtweak.?! Ik zou het niet weten. Als ik eens iets tegenkom. Wat jij nu hebt lijkt me echt een uitzondering en zal je niet snel ergens anders aantreffen.
Helaas geen bijgeleverde autolader in het orginele HTC pakket.;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lmno31
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 22:39
Ik ben al een tijdje op zoek naar een ander keypad om met de stylus in te toetsen. ik heb ook al meerdere pogingen ondernomen om op xda een juiste zoeksleutel in te vullen maar tot op heden niet met een fatsoenlijk resultaat en nu vroeg ik me af of een van jullie me even opweg zou kunnen helpen.

ik had een standaard MDA IV met de 1.35(?) rom van T-mobile. Deze had een bij de verschillende toetsenbordjes bij bv sms-en als onderste de keus "toetsenbord". Deze vold ik echt ideaal omdat je dan alle toetsen en alle getallen direct kon gebruiken. Mijn MDA IV heb ik na een paar weken geflashd naar 1.93.

Het probleem is nu dat de instelling voor de toestenbordjes wel nogsteeds "toetsenbord" heeft maar deze geen getallenrij meer boven de toetsjes zoals op een normaal PC keybord.

Kan iemand mij dus helpen aan een toetsenbord indeling zoals een pc keybord ook is. dan wel zonder de numpad en pijltjes en home,end enzo.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hee hoe kan je dit doen. Schermafdruk maken van je htc?

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 01-09 11:48
Sc0rPi0N schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 13:33:
[...]

Hee hoe kan je dit doen. Schermafdruk maken van je htc?
Is wel langsgekomen.. Het programmatje heet MyMobiler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:46
hey ik heb even een vraagje over de standaard agenda van HTC!
Ik heb in de opties aa ngegeven dat ik moet starten op het scherm "dag".
wanneer ik mijn agenda daarna opnieuw opstart begint hij niet op dat scherm maar springt hij gelijk terug naar het normale begin scherm!

is hier een oplossing voor te vinden?
Heb hier al rondgekeken maar niks kunnen vinden hierover!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:45

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Is het mogelijk om je hele mail netjes compleet binnen te krijgen? Nu moet ik eerst apart aangeven dat afbeeldingen ook gedownload moeten worden. Ik wil simpelweg gewoon mijn hele mail in 1x op mijn scherm hebben.

Nou kan ik me haast niet voorstellen dat ik de enige ben die dat wil, maar als ik zie hoe weinig info erover te Googelen valt zou ik haast anders denken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleehond schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:18:
wanneer ik mijn agenda daarna opnieuw opstart begint hij niet op dat scherm maar springt hij gelijk terug naar het normale begin scherm!

Alvast bedankt!
Heb hetzelfde, ik wil graag de maand-weergave maar dat vertikt het apparaat ook. Zal wel een bug zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Alvast bedankt!
Dat kan in je agenda via Menu > Extra > Opties. Je optie kun je dan aanpassen bij 'Beginnen in'.

Laat maar |:( Te snel gelezen. Je had het al geprobeerd...

[ Voor 6% gewijzigd door Bastiaan op 11-11-2008 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bastiaan schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:22:
Is het mogelijk om je hele mail netjes compleet binnen te krijgen? Nu moet ik eerst apart aangeven dat afbeeldingen ook gedownload moeten worden. Ik wil simpelweg gewoon mijn hele mail in 1x op mijn scherm hebben.

Nou kan ik me haast niet voorstellen dat ik de enige ben die dat wil, maar als ik zie hoe weinig info erover te Googelen valt zou ik haast anders denken :P
Start\programs\messaging\menu\options==> klik op je account==> Download Size Settings==> Message download limit op==> entire message.

Waarschijnlijk kan het ook op een andere manier.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 12:00:
[...]

onzin, ik gebruik zo'n sigarettenplug die ik onderin kast vond, zonder problemen.

Welke rom gebruik je? Al een andere geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou nou nou,

Lijkt mij eerder dat het aan het usb-kabeltje ligt dan aan de rom..

maar je weet maar nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:47:
[...]

Start\programs\messaging\menu\options==> klik op je account==> Download Size Settings==> Message download limit op==> entire message.

Voor de volledigheid moet ik wel even zeggen dat ik gebruik maak van Windows Live/pushmail. :+
Op mijn account staat (staan) de betreffende gebruiker(s) trouwens gewoon in de whitelist. Het rare is dat als ik mezelf een mail stuur vanuit mijn werk (met jpg in de signature) deze wel juist weergegeven wordt.

Het enige dat ik nog ingesteld heb is dat er 30.000 tekens binnengehaald kunnen worden; het maximum dat er voor staat. Volledige berichten ongeacht de inhoud kan ik helaas nergens terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast bedankt!
Ik weet wat je bedoelt. De functie werkt wel goed als je de agenda opstart als programma (in je start menu bv.).
Het gaat verkeerd als je op je homescreen agenda aanklikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey jongens, ik heb gezeik met ActiveSync. Ik heb een nieuwe PC en ik wil dat mijn phone alle contacten naar de fresh install van outlook stuurt. ActiveSync geeft aan dat er 0/332 contacten zijn, en dan springt ie naar de volgende. (agenda) Enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 19:54:
[...]

Ik weet wat je bedoelt. De functie werkt wel goed als je de agenda opstart als programma (in je start menu bv.).
Het gaat verkeerd als je op je homescreen agenda aanklikt.
Heb inmiddels wel iets gevonden (zelf nog niet uitgeprobeerd): http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=407777

Sample:
If you want the calendar to start in your favorite view and not in Agendaview, enable patch on calendar.exe an simply remove '$' from arguments.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asje62
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-04 23:16
lmno31 schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 12:32:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een ander keypad om met de stylus in te toetsen. ik heb ook al meerdere pogingen ondernomen om op xda een juiste zoeksleutel in te vullen maar tot op heden niet met een fatsoenlijk resultaat en nu vroeg ik me af of een van jullie me even opweg zou kunnen helpen.

ik had een standaard MDA IV met de 1.35(?) rom van T-mobile. Deze had een bij de verschillende toetsenbordjes bij bv sms-en als onderste de keus "toetsenbord". Deze vold ik echt ideaal omdat je dan alle toetsen en alle getallen direct kon gebruiken. Mijn MDA IV heb ik na een paar weken geflashd naar 1.93.

Het probleem is nu dat de instelling voor de toestenbordjes wel nogsteeds "toetsenbord" heeft maar deze geen getallenrij meer boven de toetsjes zoals op een normaal PC keybord.

Kan iemand mij dus helpen aan een toetsenbord indeling zoals een pc keybord ook is. dan wel zonder de numpad en pijltjes en home,end enzo.

alvast bedankt
Invoermethode -> toetsenbord selecteren, daarna "andere invoermethodes" -> opties -> kleine toetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerousp schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:54:
[...]

onzin, ik gebruik zo'n sigarettenplug die ik onderin kast vond, zonder problemen.

Welke rom gebruik je? Al een andere geprobeerd?
Ook bij mij werkt het goed met een orginele lader van HTC in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 14:47:
[...]

Voor mij helpt dit helaas nog steeds niet. Hij blijft zeggen: "afbeeldingen geblokkeerd, de eerst volgende keer worden ze binnengehaald". En bij bestanden (attachments) die ik wil bekijken: "de eerstvolgende keer dat u verbindt met uw mailbox worden de bestanden binnengehaald" of iets in die trant. Erg irritant, ik wil gewoon NU die dingen bekijken. Trouwens mail afsluiten en opnieuw die mail bekijken helpt ook niet. Blijkbaar wil de TD dat ik hem uitschakel en dan weer ga bekijken. Snap er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 08:54:
[...]

Voor mij helpt dit helaas nog steeds niet. Hij blijft zeggen: "afbeeldingen geblokkeerd, de eerst volgende keer worden ze binnengehaald". En bij bestanden (attachments) die ik wil bekijken: "de eerstvolgende keer dat u verbindt met uw mailbox worden de bestanden binnengehaald" of iets in die trant. Erg irritant, ik wil gewoon NU die dingen bekijken. Trouwens mail afsluiten en opnieuw die mail bekijken helpt ook niet. Blijkbaar wil de TD dat ik hem uitschakel en dan weer ga bekijken. Snap er niets van.
Bij mail -> menu -> verzenden/ontvangen, dan download hij bij mij de nieuwe gegevens gelijk, als je op meer klikt zie je onderaan de status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:06
Op mijn toestel heb ik een Brando Ultra Clear screen protector, maar aan de zijkanten (de randen naast het scherm). Begint er vuil te komen, oftewel ik zie bij mijn zwarte toestel allerlei vuil aan de zijkanten van het scherm, en met een doekje ed kan ik het niet verwijderen. Ieamand suggesties?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hari-Bo schreef op woensdag 12 november 2008 @ 10:46:
Op mijn toestel heb ik een Brando Ultra Clear screen protector, maar aan de zijkanten (de randen naast het scherm). Begint er vuil te komen, oftewel ik zie bij mijn zwarte toestel allerlei vuil aan de zijkanten van het scherm, en met een doekje ed kan ik het niet verwijderen. Ieamand suggesties?
Zit hij er dan wel goed op? Ik heb dezelfde protector maar zonder problemen. Aan de randjes komt wel eens stof, maar dat is er zo af te vegen.

Je kan hem er afhalen, hij is afwasbaar en plakt dan nog even goed. Ik heb dat ondertussen al 3x gedaan zonder problemen en daarna is hij als nieuw. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel geprobeerd. Bevalt goed. Zo ingesteld dat wanneer ik een agenda item onder !Oproepen aantik mijn AgendaFusionWeek verschijnt. Ik gebruik dan mijn softkey L voor SPBMobile en R voor Netwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Heeft hier al iemand een (S)NES emulator op zn ToucdDiamond aant lopen? zo jah.. welke gebruik je?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
iemand enig idee hoe ik mijn telefoon een eigen naam kan geven die zichtbaar is bij bluetooth???

ik kan het niet meer vinden, via advanced config en daimond tweak lukt het niet.
de instelling blijft niet opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

firefighter2 schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:37:
iemand enig idee hoe ik mijn telefoon een eigen naam kan geven die zichtbaar is bij bluetooth???

ik kan het niet meer vinden, via advanced config en daimond tweak lukt het niet.
de instelling blijft niet opgeslagen.
Dat is bij je instellingen, tab Systeem, Info, tab Apparaat-id. Voila :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefighter2
Bastiaan schreef op woensdag 12 november 2008 @ 21:06:
[...]

Dat is bij je instellingen, tab Systeem, Info, tab Apparaat-id. Voila :)
super bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:07:
[...]

Zit hij er dan wel goed op? Ik heb dezelfde protector maar zonder problemen. Aan de randjes komt wel eens stof, maar dat is er zo af te vegen.

Je kan hem er afhalen, hij is afwasbaar en plakt dan nog even goed. Ik heb dat ondertussen al 3x gedaan zonder problemen en daarna is hij als nieuw. Succes ermee!
Hoe haal je hem eraf? Heb hem toen straks bij het eerste keer opplakken 2x opnieuw af moeten halen. Heb het toen met mijn nagel gedaan, maar dat zie je wel in het hoekje.
En afwasbaar? Waarmee? Gewoon met wat water en een schone doek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ind0mi schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:36:
Heeft hier al iemand een (S)NES emulator op zn ToucdDiamond aant lopen? zo jah.. welke gebruik je?

Bvd
Bedoel je dit?
http://www.snesclassics.com/snes-games/

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:06
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2008 @ 20:07:
[...]

Het Brando folie zit inderdaad goed over het scherm, en de zijkant kan ik niet afdekken met het folie. Maar ik vermoed al waar het vandaan komt deze stof, namelijk het bijgeleverde sok van t-mobile want wat er tussen zit heeft exact dezelfde kleur :P
Nu heb ik een leren hoes besteld, maar kwa mogelijkheden is het echt een top toestel.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Verwijderd

Ik heb een raar probleem mbt zichtbaarheid van bestanden.

Ik heb van de week S2P geinstalleerd en verplaatst van het hoofdgeheugen naar het Interne Geheugen. Als ik vervolgens in de Verkenner vd Diamond in de map Programmabestanden op IG kijk, staat de map met S2P er niet in. Ik heb de snelkoppeling aangepast van Programmabestanden naar Intern Geheugen\Programmabestanden en dan wordt S2P WEL opgestart. Het staat er dus wel, maar ik kan het niet zien.

Nog vreemder is wanneer ik de Diamond aansluit op de PC en met de Windows verkenner naar de map Intern Geheugen\Programmabestanden ga, deze helemaal leeg is !!!

Er is dus iets mis met het zichtbaar zijn van mappen en bestanden.

Heeft iemand dit ook gehad en wat is de oplossing?

• martennis
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-07 10:36
Aan de eigenaren van een MDA Compact IV:

Een vriend van mij wil zn mda compact iv kwijt en vroeg of ik er belang bij had.
Uiteraard info en reviews opgezocht en bekeken, maar ik kon er niet echt achter komen wat de mensen van de input mogelijkheden vinden van het apparaat...

Op een iPhone een sms/mailtje tikken is nog wel te doen, maar aangezien het scherm van de mda stukken kleiner is verwacht ik dat de 'knoppen' te klein zijn.. Ik doel hierbij niet op de qwerty mode, maar meer op de oldskool telefoon mode..

Ik sms nogal veel namelijk, en het lijkt me rete irritant om elke keer de stylus erbij te moeten pakken om een smsje te tikken..

graag reactie!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kort vraagje: de headset/hoofdtelefoon die bij de htc diamond zit, is dat er ook een met een microfoontje zodat je hem in de auto kan gebruiken of niet? Ik kan het in de handleiding niet vinden namelijk.

Burp

Verwijderd

martennis schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:44:
Ik sms nogal veel namelijk, en het lijkt me rete irritant om elke keer de stylus erbij te moeten pakken om een smsje te tikken..

graag reactie!
Stuur zelf tussen de 400 en 500 smsjes per maand en dat is niet bepaald een pretje met dit toestel. In die zin had ik liever mijn N95 weer terug. Met de stylus is idd irritant al dat getik. En met je duimen op het touchscreen gaat bij mij ook maar moeizaam. Of hij pakt de toets niet goed, of juist dubbel... Als je veel smst dan zou ik zeker goed nadenken over of je de TD wel wil.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:50
Wii4all schreef op donderdag 13 november 2008 @ 12:48:
Kort vraagje: de headset/hoofdtelefoon die bij de htc diamond zit, is dat er ook een met een microfoontje zodat je hem in de auto kan gebruiken of niet? Ik kan het in de handleiding niet vinden namelijk.
Daar zit een microfoontje in ja, dus die kun je gewoon gebruiken in de auto.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ok bedankt voor de snelle reactie!

Burp

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:26
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 13:17:
[...]

Stuur zelf tussen de 400 en 500 smsjes per maand en dat is niet bepaald een pretje met dit toestel. In die zin had ik liever mijn N95 weer terug. Met de stylus is idd irritant al dat getik. En met je duimen op het touchscreen gaat bij mij ook maar moeizaam. Of hij pakt de toets niet goed, of juist dubbel... Als je veel smst dan zou ik zeker goed nadenken over of je de TD wel wil.
Ik weet niet hoelang je de TD nu al hebt, maar na 3 maanden kan ik op de Volledige qwerty met mijn duim razendsnel typen. Je moet het gewoon even onder de knie krijgen en dan lukt het super!

Verwijderd

Exception schreef op donderdag 13 november 2008 @ 14:14:
[...]

Ik weet niet hoelang je de TD nu al hebt, maar na 3 maanden kan ik op de Volledige qwerty met mijn duim razendsnel typen. Je moet het gewoon even onder de knie krijgen en dan lukt het super!
Hmmz, misschien ligt het dan wel aan mij hoor. Heb hem nu een maandje of 4 maar ik kan er nog niet echt aan wennen. Ik mis het fysieke indrukken van een toets.

• snarf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08 17:12
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 14:28:
[...]

Hmmz, misschien ligt het dan wel aan mij hoor. Heb hem nu een maandje of 4 maar ik kan er nog niet echt aan wennen. Ik mis het fysieke indrukken van een toets.
Volgens mij worden de Diamond (zonder hardwarematig toetsenbord) en de Touch Pro (met hardwarematig toetsenbord) door elkaar gehaald?! Het typen van tekst op het fysieke toetsenbord van de TP gaat echt super, via het touchscreen is het idd een stuk lastiger...

Verwijderd

snarf schreef op donderdag 13 november 2008 @ 15:02:
[...]

Volgens mij worden de Diamond (zonder hardwarematig toetsenbord) en de Touch Pro (met hardwarematig toetsenbord) door elkaar gehaald?! Het typen van tekst op het fysieke toetsenbord van de TP gaat echt super, via het touchscreen is het idd een stuk lastiger...
Voor de duidelijkheid idd; ik heb het dus over de gewone TD he, zonder het fysieke toetsenbord.

• dangerousp
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 15:37:
[...]

Voor de duidelijkheid idd; ik heb het dus over de gewone TD he, zonder het fysieke toetsenbord.
Ik kan persoonlijk sneller typen met de diamond dan met de N95, maar dat zal aan mij liggen :)

ik vind met styles typen erg fijn.. en ook met 2 duimen lukt prima (heb wel pianovingers;))

Btw: ik had me een tijdje geleden aangemeld voor de beta versie van zo'n nieuw soort toetsenbord van de uitvinder van T9, heb hier niets meer van vernomen? jullie? hiermee zou het super makkelijk moeten zijn om teksten te typen..

Verwijderd

dangerousp schreef op donderdag 13 november 2008 @ 16:26:
[...]

Ik kan persoonlijk sneller typen met de diamond dan met de N95, maar dat zal aan mij liggen :)

ik vind met styles typen erg fijn.. en ook met 2 duimen lukt prima (heb wel pianovingers;))

Btw: ik had me een tijdje geleden aangemeld voor de beta versie van zo'n nieuw soort toetsenbord van de uitvinder van T9, heb hier niets meer van vernomen? jullie? hiermee zou het super makkelijk moeten zijn om teksten te typen..
Het typen op de Diamond kan inderdaad veel sneller dan op een standaard-telefoon als je het eenmaal onder de knie hebt. Mijn ideale manier is het Compact Qwerty-toetsenbord in combinatie met t9 en autocorrectie. Hiermee typ ik haast net zo snel als op mn laptop nu ik precies 'weet' welke letters waar zitten. Het is even een maandje (of 3) wennen, maar dan kun je er zeker razendsnel mee typen.

En ook ik zit te wachten op Swype, hier doel je denk ik op? Nog altijd niets van vernomen, heb me wel aangemeld als beta-tester.

Verwijderd

Hee,

Ik heb even een vraagje over de HTC Touch Diamond.
Heb deze nu een paar dagen in bezit en kom ergens maar niet uit.

Ik heb het programma Pocket Shield gedownload en nu is de vraag hoe moet ik dit installeren??
Ik heb namelijk een setup bestandje dat een XML document is en opent in internet explorer, ik heb diverse 001 bestandjes en 1 soort van zipbestandje.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Jarzek

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 18:07:
Hee,

Ik heb even een vraagje over de HTC Touch Diamond.
Heb deze nu een paar dagen in bezit en kom ergens maar niet uit.

Ik heb het programma Pocket Shield gedownload en nu is de vraag hoe moet ik dit installeren??
Ik heb namelijk een setup bestandje dat een XML document is en opent in internet explorer, ik heb diverse 001 bestandjes en 1 soort van zipbestandje.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Jarzek
Je hebt een cab nodig om het te installeren.
Een andere optie is misschien om je telefoon te verbinden met ActiveSync en dan de setup file op je computer opstarten. Dan wordt ie op je foon geinstalleerd.

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
@Jarzek

Als ik het zo lees heb het CAB bestand uitgepakt, want daarin zit namelijk de XML file.

Kopieer het CAB bestand naar je Diamond en dubbel klik erop vanuit explorer in je Diamond en dan wordt hij geïnstalleerd.

NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's

Verwijderd

Hee

Bedankt voor de snelle reacties!
Had inderdaad het CAB bestand al uitgepakt het werkt nu perfect! :9~

Verwijderd

Weet iemand of er een tweak is waarmee bluetooth weer wordt uitgeschakeld bij gebruik van Tomtom?
Nu wordt bluetooth automatisch geactiveerd als ik Tomtom opstart, maar dit is niet nodig (interne gps).
Als ik Tomtom afsluit, verdwijnt het bluetooth icoontje in de taskbar na een aantal seconden vanzelf.

Of moet ik in Tomtom iets anders instellen ofzo?

Zou namelijk behoorlijk wat accu schelen...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2008 20:12 ]

Verwijderd

Nog een vraagje...

ik heb Windows Messenger ooit werkend gehad. Als ik nu echter op aanmelden druk, gaat ie naar scherm 2/5. Password en alles ingevuld, druk ik op volgende, maar dan springt ie terug naar het beginscherm (aanmelden).
Heb mijn Vodafone proxy uitstaan dus hij zou moeten werken...?

Kan met google niks vinden

Verwijderd

Ik heb alle delen doorgelezen maar zie er geen met het probleem wat ik heb.
Of ik had mijn bril niet op en heb eroverheen gebladerd.

Mijn probleem is dat het pennetje welke voorheen geweldig via de onderkant erin vastklikte dankzij het magneetje dit nu niet meer doet (magneetje werkt nog wel perfect). Hij schuift er nog wel in, maar enkel met wat kracht op de vinger, en dan nog maar te zwijgen over het eruit halen. Helaas ben ik een nagelbijter (slechte eigenschap jaja) en net met het kleine puntje nagel nog op de wijsvinger krijg ik hem er met wederom vingerkracht weer een stukje uit om hem vervolgens met duim en wijsvinger er ietwat krachtig uit te halen.

Daarbij is ook het probleem opgetreden dat er soms (als ik de pen eruit haal) nummers gebeld worden waar ik niet voor kies of dat er een pieptoon is van een hangende toets. Toestel is geen enkel keer gevallen cq gestuiterd of wat dan maar ook. Met de tijd van het jaar heb ik het toestel in een speciaal daarvoor bestemde zak zitten in mijn jas. Kom ik ergens op locatie haal ik dit toestel eruit en leg deze gewoon neer (behalve in een kroeg of openbare gelegenheid uiteraard ivm diefstal). Thuis ligt deze gewoon op de tafel. Dus verkeerd ermee omgaan doe ik absoluut niet.
Pennetje is niet krom gelukkig, dus het is een raadsel voor mij waarom dit gebeurd.

1: Meerderen met dit probleem ?
2: iemand met een oplossing ? Of gewoon terug naar de T-mobile shop ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 21:39:
Ik heb alle delen doorgelezen maar zie er geen met het probleem wat ik heb.
Of ik had mijn bril niet op en heb eroverheen gebladerd.

Mijn probleem is dat het pennetje welke voorheen geweldig via de onderkant erin vastklikte dankzij het magneetje dit nu niet meer doet (magneetje werkt nog wel perfect). Hij schuift er nog wel in, maar enkel met wat kracht op de vinger, en dan nog maar te zwijgen over het eruit halen. Helaas ben ik een nagelbijter (slechte eigenschap jaja) en net met het kleine puntje nagel nog op de wijsvinger krijg ik hem er met wederom vingerkracht weer een stukje uit om hem vervolgens met duim en wijsvinger er ietwat krachtig uit te halen.

Daarbij is ook het probleem opgetreden dat er soms (als ik de pen eruit haal) nummers gebeld worden waar ik niet voor kies of dat er een pieptoon is van een hangende toets. Toestel is geen enkel keer gevallen cq gestuiterd of wat dan maar ook. Met de tijd van het jaar heb ik het toestel in een speciaal daarvoor bestemde zak zitten in mijn jas. Kom ik ergens op locatie haal ik dit toestel eruit en leg deze gewoon neer (behalve in een kroeg of openbare gelegenheid uiteraard ivm diefstal). Thuis ligt deze gewoon op de tafel. Dus verkeerd ermee omgaan doe ik absoluut niet.
Pennetje is niet krom gelukkig, dus het is een raadsel voor mij waarom dit gebeurd.

1: Meerderen met dit probleem ?
2: iemand met een oplossing ? Of gewoon terug naar de T-mobile shop ?
Als het goed is zit er in de originele verpakking een reserve-stylus. Probeer eens of die hetzelfde resultaat geeft. Zo ja, even terug gaan naar de shop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje m.b.t. het delen vd internetverbinding. Oftewel de TD als modem gebruiken voor internetten op m'n laptop. Tijdje geleden hier een CABje weggeplukt en werkt allemaal prima. Alleen nu vroeg ik me af of het ook mogelijk is om hiervan gebruik te maken als ik niet in het 'H' dekkingsgebied zit. Zit namelijk ook regelmatig in 'G' gebied en dan wil ik het ook kunnen gebruiken. De dekking in het G gebied is wel vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 20:10:
Weet iemand of er een tweak is waarmee bluetooth weer wordt uitgeschakeld bij gebruik van Tomtom?
Nu wordt bluetooth automatisch geactiveerd als ik Tomtom opstart, maar dit is niet nodig (interne gps).
Als ik Tomtom afsluit, verdwijnt het bluetooth icoontje in de taskbar na een aantal seconden vanzelf.

Of moet ik in Tomtom iets anders instellen ofzo?

Zou namelijk behoorlijk wat accu schelen...
ik heb hier tomtom7 draaien en die doet dat niet en werkt perfect met interne gps

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 08:10:
Klein vraagje m.b.t. het delen vd internetverbinding. Oftewel de TD als modem gebruiken voor internetten op m'n laptop. Tijdje geleden hier een CABje weggeplukt en werkt allemaal prima. Alleen nu vroeg ik me af of het ook mogelijk is om hiervan gebruik te maken als ik niet in het 'H' dekkingsgebied zit. Zit namelijk ook regelmatig in 'G' gebied en dan wil ik het ook kunnen gebruiken. De dekking in het G gebied is wel vol.
Ja hoor, dat werkt gewoon. De 'H' (HSDPA) of de 'G' (GPRS) geeft alleen de (potentiële) snelheid van je verbinding weer. Zodra je 'm aan je laptop koppelt met 'G', zal de snelheid dus wat tegenvallen, maar kun je gewoon gebruik maken van internet. Kijk wel even of het is toegestaan door je provider. Bij Hi van KPN mag dit bijvoorbeeld niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 06:49
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2008 @ 13:17:
[...]

Ik heb een tip om sneller en makkelijker met je vingers te kunnen SMS'en en te typen op je TD.

In de laatste roms van Dutty zit een programma dat 'GNes' heet (maar dit is vast ook zo down te loaden). Hiermee kun je instellen dat programma's roteren/kantelen. Voeg hier via 'Add new application...' --> SMS \ MMS toe (hard inkloppen, let op: wel de backslash(\) gebruiken). + 270o aanvinken onder 'Allowed rotation mode:'.
Nu kantelt het SMS invoerscherm als je je diamond kantelt. Gevolg hiervan is dat je toetsenbord ongeveer 1,5 keer zo groot wordt in de breedte. Nu is het veel makkelijker typen met je duimen. En er kan veel meer zichtbare sms tekst op het scherm. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 10:48:
[...]

Ja hoor, dat werkt gewoon. De 'H' (HSDPA) of de 'G' (GPRS) geeft alleen de (potentiële) snelheid van je verbinding weer. Zodra je 'm aan je laptop koppelt met 'G', zal de snelheid dus wat tegenvallen, maar kun je gewoon gebruik maken van internet. Kijk wel even of het is toegestaan door je provider. Bij Hi van KPN mag dit bijvoorbeeld niet. ;)
Oke, dankje voor het antwoord! Bij mijn provider (T-Mobile PIT+ abo) is het toegestaan, dus kan ik ongestoord op de klaptop internetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het! schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 10:49:
[...]

Ik heb een tip om sneller en makkelijker met je vingers te kunnen SMS'en en te typen op je TD.

In de laatste roms van Dutty zit een programma dat 'GNes' heet (maar dit is vast ook zo down te loaden). Hiermee kun je instellen dat programma's roteren/kantelen. Voeg hier via 'Add new application...' --> SMS \ MMS toe (hard inkloppen, let op: wel de backslash(\) gebruiken). + 270o aanvinken onder 'Allowed rotation mode:'.
Nu kantelt het SMS invoerscherm als je je diamond kantelt. Gevolg hiervan is dat je toetsenbord ongeveer 1,5 keer zo groot wordt in de breedte. Nu is het veel makkelijker typen met je duimen. En er kan veel meer zichtbare sms tekst op het scherm. 8)
Thnx voor je input, dit klinkt me goed in de oren. Tot nu toe gaat het namelijk nog steeds niet echt soepel. Terwijl ik hem toch al 4 maanden heb ongeveer. Ik probeer het eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Ik ben het! schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 10:49:
[...]

Bedoel je niet GSen? Maar verder heb je inderdaad gelijk, handig programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:48:
[...]

Je juiste instellingen staan al op je uSim, die worden ingelezen als je de sim verwijderd/inbrengt.
Desnoods kan je ze ook via het Menu-Verbindingen de instellingen alsnog inlezen vanaf je uSim.
Of je kan de instellingen via Vodafone naar je toe laten sturen zodat je phone alsnog wordt ingesteld.
Echter het is allemaal veel van het zelfde, dus...

Als je via HSDPA gaat en/of H beschikbaar is dan zie je dat op het display (zie de handleing voor de juiste icoontjes/symbolen).

Voor de juiste snelheid, probeer gewoon wat onafhankelijke snelheidstestjes op internet voor mobiele telefoons, zijn er zat, dus even googlen.
Valt het tegen probeer het dan ook op andere tijdstippen/locatie, de zendmasten hebben ook een beperkte bandbreedte, dus bij te veel gebruikers op één zendmast schakelt de snelheid gewoon terug, werkt net zoals in de echte internet wereld ;)
Uhm, hoe kan ik zien dat ik een Usim heb. Een maand of 3 geleden heb ik de simkaart binnengekregen.
Ik heb dus nog nooit een H in de menubalk gezien, dit is altijd een G.
Ik heb zojuist met vodafone gebeld en deze zeggen dat het automatisch zou moeten werken.
Ik heb op hun site hetvolgende gezien:

Klik op 'Start' en kies 'Instellingen' -> tabblad 'Verbindingen' -> 'Verbindingen'
Controleer het profiel bij 'Bestaande verbindingen beheren' of maak het aan via 'Een nieuwe modemverbinding toevoegen'
Naam voor de verbinding: Vodafone live!
Kies een modem: Mobiele verbinding (GPRS, 3G)
Kies telkens 'Volgende' om verder te gaan
Naam toegangspunt: live.vodafone.com of office.vodafone.nl
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Domein: leeg laten
De optie 'Geavanceerd' kan worden overgeslagen
Kies 'Voltooien' om de verbinding aan te maken
Kies het tabblad 'Proxyinstellingen'
Dit netwerk heeft verbinding met internet: Aanvinken
Dit netwerk gebruikt een proxyserver om verbinding te maken met internet: Aanvinken
Kies de optie 'Geavanceerd'
Kies 'HTTP'
Server: 192.168.251.150
Poort: 8799
Kies 'OK' om op te slaan
Kies 'WAP
Poort: 9201
Kies 'OK' om op te slaan
Keer via 'OK' terug naar het beginscherm

Ik heb dit gedaan, alleen heb ik de proxy niet aangevinkt, omdat ik dan niet op live.com (hotmail) in kan loggen.
Dus mijn vraag is, klopt het dat ik verder zelf niks kan instellen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het nu goed staat.
Ik zie ook nergens op de site van vodafone iets staan van instellingen van "breedband"internet over laten sturen naar mijn mobiel.

Dus nogmaals, graag jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_balk
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-06 21:52
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:44:
[...]

Uhm, hoe kan ik zien dat ik een Usim heb. Een maand of 3 geleden heb ik de simkaart binnengekregen.
Ik heb dus nog nooit een H in de menubalk gezien, dit is altijd een G.
Ik heb zojuist met vodafone gebeld en deze zeggen dat het automatisch zou moeten werken.
Ik heb op hun site hetvolgende gezien:

Klik op 'Start' en kies 'Instellingen' -> tabblad 'Verbindingen' -> 'Verbindingen'
Controleer het profiel bij 'Bestaande verbindingen beheren' of maak het aan via 'Een nieuwe modemverbinding toevoegen'
Naam voor de verbinding: Vodafone live!
Kies een modem: Mobiele verbinding (GPRS, 3G)
Kies telkens 'Volgende' om verder te gaan
Naam toegangspunt: live.vodafone.com of office.vodafone.nl
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Domein: leeg laten
De optie 'Geavanceerd' kan worden overgeslagen
Kies 'Voltooien' om de verbinding aan te maken
Kies het tabblad 'Proxyinstellingen'
Dit netwerk heeft verbinding met internet: Aanvinken
Dit netwerk gebruikt een proxyserver om verbinding te maken met internet: Aanvinken
Kies de optie 'Geavanceerd'
Kies 'HTTP'
Poort: 8799
Kies 'OK' om op te slaan
Kies 'WAP
Poort: 9201
Kies 'OK' om op te slaan
Keer via 'OK' terug naar het beginscherm

Ik heb dit gedaan, alleen heb ik de proxy niet aangevinkt, omdat ik dan niet op live.com (hotmail) in kan loggen.
Dus mijn vraag is, klopt het dat ik verder zelf niks kan instellen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het nu goed staat.
Ik zie ook nergens op de site van vodafone iets staan van instellingen van "breedband"internet over laten sturen naar mijn mobiel.

Dus nogmaals, graag jullie hulp!
Als je nooit een H of 3G gezien hebt, heb je bijna zeker geen USIM. Bij mij staat het op de simkaart.
Ergens staat klein USIM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwakkie schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:47:
[...]

Als je nooit een H of 3G gezien hebt, heb je bijna zeker geen USIM. Bij mij staat het op de simkaart.
Ergens staat klein USIM.
En zo'n usim is gratis op/af te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 12:50:
[...]

En zo'n usim is gratis op/af te halen?
De sim kan je zo bij vodafone omruilen zonder kosten. Zelf ook gedaan.

Maar verwijder eerst eens al je verbindingen. Settings\connections\connections\manage existing connections==>hou vodafone gprs [ doe datzelfde als er meerdere connections staan] ingedrukt tot de pop-up verschijnt. Klik delete en dan ok.

Ga dan naar Connection setup en kies Nederland/Vodafone. Tik yes\ja en de instellingen worden dan automatisch opgehaald. Herstart als daar om gevraagd wordt. Als het goed is en je ontvangst is ok, dan zal je zien dat er een 3G symbooltje in je balk staat. Zo nee, controleer dan bij Settings\phone\band, je network type op Auto staat. Zo nee, verander dat dan naar auto. Mocht je dan nog steeds geen 3G zien, dan heb je geen u-sim, of geen goed bereik.

Hou er ook rekening mee, dat in tegenstelling tot wat de providers beweren veel plaatsen nog geen optimale verbinding realiseren..klikklik.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw bij dit Forum, dus als ik fouten maak omtrent de regels en dat soort zaken, attendeer mij er aub op.

Ik heb alle vragen (aan het begin dit topic doorgelezen) en ben er veel wijzer door geworden.
Ik zag alleen dat er een Rom versie was voor de TD, namelijk 1.93. Is deze ook in het Nederlands?

Ik hoop van jullie te horen.

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 13:30:
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw bij dit Forum, dus als ik fouten maak omtrent de regels en dat soort zaken, attendeer mij er aub op.

Ik heb alle vragen (aan het begin dit topic doorgelezen) en ben er veel wijzer door geworden.
Ik zag alleen dat er een Rom versie was voor de TD, namelijk 1.93. Is deze ook in het Nederlands?

Ik hoop van jullie te horen.

Marcel
Ja die is er.

kort antwoord op een in weze korte heldere vraag.. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 06:49
CappieL schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 11:23:
[...]

Bedoel je niet GSen? Maar verder heb je inderdaad gelijk, handig programma.
Nee! :P

http://img135.imageshack.us/my.php?image=screenshot1ta6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
Ok, kende het progje niet, maar het zal niet zo veel verschillen met GSen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
CappieL schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 14:28:
[...]

Ok, kende het progje niet, maar het zal niet zo veel verschillen met GSen ;)
Inderdaad, met gsen gebeurd hetzelfde met het toetsenbord, ik vind de toetsen dan alleen net iets te ver uit elkaar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

OMG....Heb mijn TD maandag de 10e opgestuurd naar Hasselt in Belgie vanuit Enschede na contact gehad te hebben met HTC Support.

Wat zijn ze er aan mee aan het doen zeg....
Trackingnummer: 1Z 762 V0Y 68 **** ******
Type: Pakket
Status: In transit
Gewijzigde aflevering: 17/11/2008
Verzonden naar: HASSELT, BE
Verzonden of
gefactureerd op: 10/11/2008
Service: STANDARD
Gewicht: ,50 Kg

Indien u aanvullende traceergegevens wenst, meld u dan aan bij Mijn UPS.

Status van uw pakket
Vestiging Datum Lokale Tijd Omschrijving
CHILLY MAZARIN,
FR 14/11/2008 15:03 AANKOMSTSCAN
BARKING,
GB 14/11/2008 6:31 VERTREKSCAN
14/11/2008 5:48 AANKOMSTSCAN
TAMWORTH,
GB 14/11/2008 2:57 VERTREKSCAN
14/11/2008 0:32 EXPORTSCAN
BRUSSELS,
BE 13/11/2008 2:20 AANKOMSTSCAN
13/11/2008 0:45 AANKOMSTSCAN
APELDOORN,
NL 12/11/2008 21:30 VERTREKSCAN
12/11/2008 20:50 HERKOMSTSCAN
12/11/2008 11:08 AFHAALSCAN
NL 10/11/2008 5:08 FACTURERINGSGEGEVENS ONTVANGEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie!

Weet iemand ook wat de TD QMR update for TMN only is? Ik kan er niet echt achter komen, wat dit voor een update is.

Wie kan mij hierop antwoord geven?

Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 12:34:
...

Weet iemand ook wat de TD QMR update for TMN only is? Ik kan er niet echt achter komen, wat dit voor een update is.

...
TMN is een portugese provider.

Wat voor toestel heb je eigenlijk? Branded vodafone of zoiets?

Voor de standaard TD-NLD kan je de 1.93 hier vinden. Serienummer invullen en je kan m ophalen.
MRELynx schreef op vrijdag 14 november 2008 @ 21:22:
OMG....Heb mijn TD maandag de 10e opgestuurd naar Hasselt in Belgie vanuit Enschede na contact gehad te hebben met HTC Support.

Wat zijn ze er aan mee aan het doen zeg....

[...]
Die maakt een aardige reis zeg.. :) Vandaar dat een reparatie zo lang duurt.. :P

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 13:10:
[...]

Bedankt! Met andere woorden, ik heb dus niks aan die upgrade?

Ik heb een officiële HTC TD, geen branded versie of iets. Ik heb hiervoor alle generaties MDA's gehad, maar dan van T-Mobile. Ik wilde ditmaal echter een orignele HTC kopen, zodat ik geen Roms hoefde te flashen enzo.

Ik ga m'n HTC updaten!!

Groet,
Marcel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 13:21:
[...]

Bedankt! Met andere woorden, ik heb dus niks aan die upgrade?

...
...
Nope, die TMN heb je niets aan. Eventueel kan je de 1.93-NLD nog van mijn 4Shared afplukken. Daar heb ik m even opzij gezet..klikklik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 13:10:
[...]

Voor de standaard TD-NLD kan je de 1.93 hier vinden. Serienummer invullen en je kan m ophalen.

[...]

Die maakt een aardige reis zeg.. :) Vandaar dat een reparatie zo lang duurt.. :P
Pfff in deze week had ik zelf 50x op en neer kunnen rijden naar Hasselt en er nog op kunnen wachten ook....Gaat echt helemaal nergens over.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Heb trouwens nog een leuke tutorial om het geluid te verbeteren:

AudioPara3.csv

Je moet dit bestand in de map \Windows plaatsen maar dit werkt alleen door middel van programma's ala Total Commander. Hij zal vragen om het huidige bestand te overschrijven, zeg ja! Soft reset het device en ik zou zeggen, try it! Feedback please ;)...

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 21:20
Hallo allemaal,

ik heb het volgende probleem.. als ik mijn HTC touch Diamond koppel aan mijn pc dan laad hij alleen op.
Active Sync doet niet meer... terwijl er eerst geen probleem was! Ik heb AS al verwijderd, register schoongemaakt en toen een nieuwe install gedaan maar dit heeft niets geholpen..

Ik heb mijn hele agenda vol staan en geen backup programma eropstaan om hier een backup van te maken.. op mijn htc... daarom ben ik bang op een harde rest te doen om deze gegevens kwijt te raken...

wie heeft er nog tips!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvidia schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:08:
Heb trouwens nog een leuke tutorial om het geluid te verbeteren:

AudioPara3.csv

Je moet dit bestand in de map \Windows plaatsen maar dit werkt alleen door middel van programma's ala Total Commander. Hij zal vragen om het huidige bestand te overschrijven, zeg ja! Soft reset het device en ik zou zeggen, try it! Feedback please ;)...
Bij deze een snelle feedback..klikklik Geplaatst op 24 oktober 2008.. :O Alhier de volledige info op XDA
Rambie schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:09:
Hallo allemaal,

ik heb het volgende probleem.. als ik mijn HTC touch Diamond koppel aan mijn pc dan laad hij alleen op.
Active Sync doet niet meer... terwijl er eerst geen probleem was! Ik heb AS al verwijderd, register schoongemaakt en toen een nieuwe install gedaan maar dit heeft niets geholpen..

Ik heb mijn hele agenda vol staan en geen backup programma eropstaan om hier een backup van te maken.. op mijn htc... daarom ben ik bang op een harde rest te doen om deze gegevens kwijt te raken...

wie heeft er nog tips!

Alvast bedankt!
Heb je wel de keuzemogelijkheid? AS/Disk of Internet als je m aansluit?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2008 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvidia schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:08:
Heb trouwens nog een leuke tutorial om het geluid te verbeteren: AudioPara3.csv
.............Feedback please ;)...
Gebruik ik ook. Mis geen telefoontjes meer omdat ik ze niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rambie schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:09:

............Active Sync doet niet meer... terwijl er eerst geen probleem was! Ik heb AS al verwijderd, register schoongemaakt en toen een nieuwe install gedaan maar dit heeft niets geholpen.........
Had het ook. Was iets met usb poort. Heb mijn xp home met systeemherstel een weekje terug gezet. Daarna weer top.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2008 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-06 21:20
Verwijderd schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 19:29:

Heb je wel de keuzemogelijkheid? AS/Disk of Internet als je m aansluit?
Nee helaas krijg ik nu zelfs die optie niet meer... :( snap er nix van!
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.