Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:48:
[...]
Je juiste instellingen staan al op je uSim, die worden ingelezen als je de sim verwijderd/inbrengt.
Desnoods kan je ze ook via het Menu-Verbindingen de instellingen alsnog inlezen vanaf je uSim.
Of je kan de instellingen via Vodafone naar je toe laten sturen zodat je phone alsnog wordt ingesteld.
Echter het is allemaal veel van het zelfde, dus...
Als je via HSDPA gaat en/of H beschikbaar is dan zie je dat op het display (zie de handleing voor de juiste icoontjes/symbolen).
Voor de juiste snelheid, probeer gewoon wat
onafhankelijke snelheidstestjes op internet voor mobiele telefoons, zijn er zat, dus even googlen.
Valt het tegen probeer het dan ook op andere tijdstippen/locatie, de zendmasten hebben ook een beperkte bandbreedte, dus bij te veel gebruikers op één zendmast schakelt de snelheid gewoon terug, werkt net zoals in de echte internet wereld

Uhm, hoe kan ik zien dat ik een Usim heb. Een maand of 3 geleden heb ik de simkaart binnengekregen.
Ik heb dus nog nooit een H in de menubalk gezien, dit is altijd een G.
Ik heb zojuist met vodafone gebeld en deze zeggen dat het automatisch zou moeten werken.
Ik heb op hun site hetvolgende gezien:
Klik op 'Start' en kies 'Instellingen' -> tabblad 'Verbindingen' -> 'Verbindingen'
Controleer het profiel bij 'Bestaande verbindingen beheren' of maak het aan via 'Een nieuwe modemverbinding toevoegen'
Naam voor de verbinding: Vodafone live!
Kies een modem: Mobiele verbinding (GPRS, 3G)
Kies telkens 'Volgende' om verder te gaan
Naam toegangspunt: live.vodafone.com of office.vodafone.nl
Gebruikersnaam: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Domein: leeg laten
De optie 'Geavanceerd' kan worden overgeslagen
Kies 'Voltooien' om de verbinding aan te maken
Kies het tabblad 'Proxyinstellingen'
Dit netwerk heeft verbinding met internet: Aanvinken
Dit netwerk gebruikt een proxyserver om verbinding te maken met internet: Aanvinken
Kies de optie 'Geavanceerd'
Kies 'HTTP'
Server: 192.168.251.150
Poort: 8799
Kies 'OK' om op te slaan
Kies 'WAP
Server: 192.168.251.150
Poort: 9201
Kies 'OK' om op te slaan
Keer via 'OK' terug naar het beginscherm
Ik heb dit gedaan, alleen heb ik de proxy niet aangevinkt, omdat ik dan niet op live.com (hotmail) in kan loggen.
Dus mijn vraag is, klopt het dat ik verder zelf niks kan instellen? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het nu goed staat.
Ik zie ook nergens op de site van vodafone iets staan van instellingen van "breedband"internet over laten sturen naar mijn mobiel.
Dus nogmaals, graag jullie hulp!