Net schreef je nog dat je niks extra's hebt geïnstalleerd, dus dan zijn het hooguit je contacten/agenda/taken en een paar instellingen.
Zorg dat je altijd ook alles ook in Outlook hebt staan, wel zo gemakkelijk, dus hoef je de basis gegeven (agenda/contacten/taken enz.) niet echt te backupen.
Maar zonder gekheid, ja zo'n backup progje is er
Srite Backup v6.5.2 (Ful version) en 't ondersteundt ook andere Rom's/Gebruikers/Toestellen.
Neem je een gewoon backup progje (Resco/SBP/Sprite HTC Edition) dan alles zoveel mogelijk apart backupen, want die zijn
niet in staat om alles terug te zetten met gebruik van een andere Rom enz.
Is sowieso al een ellende dat je alle caller pictures apart weer moet toevoegen omdat ze anders lelijk uitzien in het TF3D menu.
Bekend probleemje, daarom ook de juiste mappen * register sleutels meennemen tijdens backupen en/of exporteren.
Heb tig mappen waar ringtones instaan (fresh out of the box), welke moet in godsnaam waar? dus pleur ze maar gewoon overal neer.
Tig Mappen

(Fresh out hte box) en overal neer pleuren
Tja zo schiet het niet echt op, weet je nu mede waarom je phone zo traag is, je moet je wel aan de spelregels houden, zo niet, eigen risico.
De Ringtones die je daadwerkelijk gebruikt zet die gewoon in de map waar ze thuis horen, dus in telefoongeheugen
\My Documents\Mijn Beltonen
Alle overige ringtones die je dus niet gebruikt! zet die gewoon ergens in een map op je 4GB geheugen.
Als je dan eens een keertje wilt wisselen, zet ze dan handmatig met verkenner eventjes in de juiste map, zo nemen ze geen onnodige ruimte in beslag van het kostbare telefoongeheugen.
Bovendien wordt je register niet onnodig vervuilt met tig-linken naar tig-mappen.
Heb je onnodig grote MP3 ringtones converteer ze dan Switch Sound File Converter naar het het WMA formaat (WM Audio 9.2 / 20kbps-22kHz-Mono) worden ze lekker klein van en nemen minder ruimte in beslag.
Zijn ze te zacht dan eventjes versterken met een audioprogje MP3Gain of AudaCity (voor het converteren).
En met bovengenoemd Sprite Full versie Backup Progje kan je hier ook heel gemakkelijk een aparte backup van maken van je ringtones of wat dan ook.
En dan nog al mijn profielen opnieuw aanmaken met bijbehorende tijdschema's, geluiden etc etc.
Met bovengenoemd backup progje kan je alle geluidsinstellingen en profielen apart backupen.
De registersluetels zijn al voorgeselcteerd voor je, wat wil je nog meer

Audiobooster nooit gebruikt, nog nooit een koptelefoon gebruikt zelfs.
Met opladen kan hij niet echt warm worden als ie verder gewoon uit staat lijkt me? Af en toe laadt ie wel door, maar meestal niet.
Wel als hij in de zon of bij de cv/kachel ligt

Maar ik ken je situatie natuurlijk niet, maar als je hem onder normale omstandigheden aan de PC oplaadt en hij komt dan ook niet tot zeg maar 100%, dan zal ik maar eens terug gaan naar de winkel.
En uitkijken voor een andere phone doe ik al, ook al moet ik nog 9 maanden contract uitzitten met dit ding.
Mits je telefoon niet echt defect is natuurlijk zijn je meeste problemen toch wel gebruiker-gerelateerd.
Dus in jouw geval maar geen phone meer nemen met het WM systeem, want welke je ook neemt, daar heb je toch dezelfde ervaring/kennis/tweaks voor nodig.
Wordt een moeilijke keuze voor je, want alle echte toppers hebben tegenwoordig WM als systeem.