NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
Verwijderd
Werkt lekker dat synchroniseren...
[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2008 12:12 ]
Verwijderd
Misschien een wat drastische oplossing..maar alles eens wissen van je diamond, Active sync de-installeren en opnieuw installen en daarna weer een partnerverband aanmaken?Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 12:01:
Ik zie na synchroniseren met Outlook mijn terugkerende afspraken (zo staan al mijn verjaadagen erin) niet meer terug in mijn maandoverzicht van de Diamond agenda. In de dagview enzo staan ze wel vermeld. Verder staat alles er nu dubbel in.
Verwijderd
Dat slow-loading heb ik gelukkig geen last van gehad. Heb je de TF3D al versneld? (zie anders de faq in de beginposts)bluecupra schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 17:39:
Zo. dit is een leuke aanpassing voor de TD, ga het ook meteen downloaden en toepassen
@Gomperd; bij mij zijn je afbeeldingen wel erg slow loading
Had ik ook. Na installatie van Heppieboeddah's cabje was dit ook weer verholpen (thx)bluecupra schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 12:27:
Heb de iconen update geladen zoals eerder besproken op pagina 15 maar merk net op dat het aanpassen van het systeem en belvolume onjuist weergegeven worden. Zodra ik op de hardware buttons aan de zijkant druk past de tekst boven de volume slider niet meer op het scherm.
Hebben er meer dit probleem of een oplossing?
Verwijderd
dat zie ik ook bij mij, maar dat komt omdat die afspraken voor de gehele dag gelden.Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 12:01:
Ik zie na synchroniseren met Outlook mijn terugkerende afspraken (zo staan al mijn verjaadagen erin) niet meer terug in mijn maandoverzicht van de Diamond agenda. In de dagview enzo staan ze wel vermeld. Verder staat alles er nu dubbel in.
Verwijderd
Dubbel in Outlook of TD. Kijk evt. hier Outlook Duplicate Items RemoverVerwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 12:01:
Als ik gebeld wordt dan moet ik de telefoon heel voorzichtig uit mijn zak halen, want de helft van de tijd druk ik per ongeluk op weigeren via het touchscreen. Nu heb ik, wanneer de 'backlight' uit gaat, mijn TD op automatisch locken gezet. Maar helaas gaat ie automatisch unlocken als iemand mij belt. In de faq staat ook een programma slide2unlock, maar deze heb ik nog niet goed aan de praat gekregen op mijn telefoon.
Nu is mijn vraag: Is er in het register ook iets te veranderen dat ik niet doormiddel van het touchscreen telefoontjes kan aannemen/ weigeren maar echt via de onderste toetsen?
Verwijderd
Ik weet niet hoe je hebt gezocht, maar daar is echt al te veel over geschreven...gertjan1985 schreef op zondag 02 november 2008 @ 20:11:
Ik weet neit of dit punt al behandeld is in de verschillende HTC topics, maar in de zoekfunctie kon ik niets vinden.
Als ik gebeld wordt dan moet ik de telefoon heel voorzichtig uit mijn zak halen, want de helft van de tijd druk ik per ongeluk op weigeren via het touchscreen. Nu heb ik, wanneer de 'backlight' uit gaat, mijn TD op automatisch locken gezet. Maar helaas gaat ie automatisch unlocken als iemand mij belt. In de faq staat ook een programma slide2unlock, maar deze heb ik nog niet goed aan de praat gekregen op mijn telefoon.
Nu is mijn vraag: Is er in het register ook iets te veranderen dat ik niet doormiddel van het touchscreen telefoontjes kan aannemen/ weigeren maar echt via de onderste toetsen?
Gebruik zelf een cabje van VanDijk (volgens mij). Lockt het beeldscherm zodat je alleen met de hardware keys op kunt nemen.
Verwijderd
"Program application database cannot be found.
Please insert original application SD card."
Nu las ik ergens op het internet dat ik het pad moet veranderen in het "SYS" bestandje, maar waarin is niet duidelijk. Iemand die dit wel weet?
Het staat nu in de map iGO8 op het interne geheugen.
NB
Nadat de verwijzing naar het SD kaartje is verwijderd, lijkt het programma te starten.
Het startscherm met logo wordt zichtbaar, maar daarna gebeurt er vervolgens niets.
In het "Mijn menuscherm" van SPB Shell" staat een heel klein logo van iGO, maar ook hier kan ik niets mee.
Low_Level,
Hoe heb jij het werkend gekregen?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2008 22:55 ]
Er zitten wat krasjes op, aangezien het touchscreen is ben ik een beetje terughouden.
Gewoon tandpasta gebruiken of displex? Of is het misschien eenvoudig ergens een nieuw schermpje vandaan te toveren?
Burp
Verwijderd
Ik zou hier persoonlijk niet eens aan beginnen, touch screen is veel gevoeliger en zachter dan een conventioneel scherm. Waarom geen screen protector gekocht!Wii4all schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:34:
Vraagje tussendoor. Hoe zouden jullie krasjes verwijderen van de htc touch?
Er zitten wat krasjes op, aangezien het touchscreen is ben ik een beetje terughouden.
Gewoon tandpasta gebruiken of displex? Of is het misschien eenvoudig ergens een nieuw schermpje vandaan te toveren?
Boven bijna op de hoek van de rand ongeveer bij de powerknop zit er bij mij een puntje lak eruit. Geen idee hoe dat komt, ook niet laten vallen oid. Als ik die met watervaste stift probeer te coveren, gaat die na tijdje weer weg (door het gladde materiaal). Zijn er ergens al immatie covers, of orginele te koop?Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 01:06:
[...]
Ik zou hier persoonlijk niet eens aan beginnen, touch screen is veel gevoeliger en zachter dan een conventioneel scherm. Waarom geen screen protector gekocht!
Dat wil ik dus ook op mijn HTC!
Nu ben ik er dus achter gekomen dat zoiets wordt opgezocht met de SONGID-technologie.
Is zo iets ook voor de HTC te verkrijgen?
Sometimes you need to plan for coincidence
Verwijderd
Edit, de groenteboer was me net voor... makkelijk progje! Dit is het cabje.
[ Voor 176% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2008 12:39 ]
Verwijderd
ff googlen makker: dit is een voorbeeldje:Wii4all schreef op zondag 02 november 2008 @ 21:34:
...knip... Of is het misschien eenvoudig ergens een nieuw schermpje vandaan te toveren?

Ik heb sinds kort ook een diepere kras op de onderste twee rechtse toetsen (waar geen screenprotector zit), dus das klote, maar ja...
Een pouch aanschaffen (paar tientjes) is daarom zeer aan te bevelen, anders:
- diepe krasjes -> pech
- kleine krasjes -> tandpasta als polijstmiddel = ok.
Zeker handig. Mijn Sony Ericsson W910i heeft het ook. Het heet dan alleen TrackID, maar het werkt precies het zelfde. Echt zeer handig.Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 09:43:
Het progje heet MusicID, leuke tool. Het programma neemt een gedeelte van het geluid uit de omgeving op (houd gsm dicht bij speaker) en gaat dat via internet vergelijken met gegevens uit (volgens mij een joekel van) een database. Na een minuut ofwat zie je de titel, artiest en een afbeelding van het cd hoesje. werkte zaterdag zelfs in de kroeg (niet druk, maar blijft toch redelijk gevoelig voor overtollige omgevingsgeluiden).
Edit, de groenteboer was me net voor... makkelijk progje! Dit is het cabje.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Verwijderd
Dat hebben we allemaal hier, zit ergens nog steeds een vervelende bug in de TF3D vermoed ikdomi235 schreef op maandag 03 november 2008 @ 15:19:
Wat ik wel heel apart vindt aan de Touch is dat ik na ongeveer >3 dagen uptime, mn proc usage rond de 83% zit. Wanneer ik dan reboot is het terug naar de 53%. Ik draai geen extra software..
Verwijderd
Mee eens, een reboot om de paar dagen is noodzakelijk omdat het apparaat traag wordt als dikke stront door een trechter tegen de bult op met wind tegen. Draai ook geen extra software maar 't geheugen loopt gewoon vol. Hoop dat ze in een eventuele nieuwe ROM dit memory leak eruit kunnen halen.domi235 schreef op maandag 03 november 2008 @ 15:19:
Wat ik wel heel apart vindt aan de Touch is dat ik na ongeveer >3 dagen uptime, mn proc usage rond de 83% zit. Wanneer ik dan reboot is het terug naar de 53%. Ik draai geen extra software..
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 15:47:
... traag als dikke stront door een trechter tegen de bult op met wind tegen...

Is inderdaad minder om geregeld te rebooten. Ik moet het wekelijks doen, gelukkig niet om de paar dagen.
Weet iemand al of er aan een nieuwe ROM wordt gewerkt?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2008 16:38 ]
Hahaha, die toevoeging op dat spreekwoord hebk nog niet gehoordVerwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 15:47:
[...]
Mee eens, een reboot om de paar dagen is noodzakelijk omdat het apparaat traag wordt als dikke stront door een trechter tegen de bult op met wind tegen. Draai ook geen extra software maar 't geheugen loopt gewoon vol. Hoop dat ze in een eventuele nieuwe ROM dit memory leak eruit kunnen halen.
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.
Na talloze keren s2u heb ik nu Pocketshield en het bevalt prima.gertjan1985 schreef op zondag 02 november 2008 @ 20:11:
Ik weet neit of dit punt al behandeld is in de verschillende HTC topics, maar in de zoekfunctie kon ik niets vinden.
Verwijderd in "HTC P3700&P3702 Touch Diamond (MDA Compa..."
Al is het allen maar om de verbaasde blikken als ik mijn telefoon opneem door twee keer te schudden.
Perfect en werkt meteen.
hoi
Oke.. Ik heb een progje sensorlock van rick1962 geprobeerd. Ik krijg deze maar niet aan de praat. Ik heb ze beide geinstalleerd gehad, enabled, maar het werkt gewoon niet. Ik snap er echt niets van!Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 20:14:
[...]
Ik weet niet hoe je hebt gezocht, maar daar is echt al te veel over geschreven...
Gebruik zelf een cabje van VanDijk (volgens mij). Lockt het beeldscherm zodat je alleen met de hardware keys op kunt nemen.
Heeft iemand een cabje van VanDijk voor mij die wel werkend is? Ik heb gezocht in de verschillende topics, maar ik zal wel klunzig zijn met de zoekfunctie!

Bij deze:gertjan1985 schreef op maandag 03 november 2008 @ 17:12:
[...]
Heeft iemand een cabje van VanDijk voor mij die wel werkend is?
http://code.google.com/p/answerkeysdisabler/
Wat ik me afvraag, hebben jullie virus beveiliging op de telefoon? Is dat aan te raden, omdat er bijvoorbeeld draadloos internet op zit en een Windows besturingssysteem. Dan lijkt het me toch dat er dreiging van buitenaf is.
Ik weet dat Kaspersky een speciaal anti virus programma heeft voor pda's. Is zoiets bijvoorbeeld aan te raden om te gebruiken op de TD?
van de 6 ontvangen gesprekken heb ik 2 kunnen voeren omdat ik of op de gang of bij het raam stond
is er iets aan te doen zodat het bereik van de diamond beter wordt.
ik gebruik nu radio 0.5 is het zinvol om naar een nieuwere radio te gaan ?
is een antenne booster eventueel een optie ?
Verwijderd
Niemand een oplossing?Verwijderd schreef op zondag 02 november 2008 @ 20:51:
Ik probeer iGO8 te instaleren maar krijg de volgende foutmelding
"Program application database cannot be found.
Please insert original application SD card."
Nu las ik ergens op het internet dat ik het pad moet veranderen in het "SYS" bestandje, maar waarin is niet duidelijk. Iemand die dit wel weet?
Het staat nu in de map iGO8 op het interne geheugen.
NB
Nadat de verwijzing naar het SD kaartje is verwijderd, lijkt het programma te starten.
Het startscherm met logo wordt zichtbaar, maar daarna gebeurt er vervolgens niets.
In het "Mijn menuscherm" van SPB Shell" staat een heel klein logo van iGO, maar ook hier kan ik niets mee.
Low_Level,
Hoe heb jij het werkend gekregen?
He, dorpsgenootwd200 schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:38:
ik ben sinds dit weekend verhuisd naar nijmegen (bij berg en dal) en het bereik met vodafone is hier om te janken.
van de 6 ontvangen gesprekken heb ik 2 kunnen voeren omdat ik of op de gang of bij het raam stond
Vodafone bereik is hier idd bedroevend. Een nieuwere radio kun je 0.7 of 0.8 proberen maar of het helpt weet ik niet. Antenne booster he ik uberhaupt nog nooit van gehoord voor de diamond, dus of het bestaat?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
hoe zit jij met bereik en welke provider ?wontcachme schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:49:
[...]
He, dorpsgenoot
Vodafone bereik is hier idd bedroevend. Een nieuwere radio kun je 0.7 of 0.8 proberen maar of het helpt weet ik niet. Antenne booster he ik uberhaupt nog nooit van gehoord voor de diamond, dus of het bestaat?
ik wil ze niet een voor een selecteren.
Burp
Hi heb ik en heb binnen 2 streepjes gprs meestal. Ik woon net voor groesbeek, nog net in berg en dal
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Verwijderd
Ga naar contacten > Menu > Contacten Selecteren > Alles > Menu > Contact verwijderenWii4all schreef op maandag 03 november 2008 @ 21:53:
is er een manier om snel alle contacten uit de lijst te verwijderen?
ik wil ze niet een voor een selecteren.
Verwijderd
Je zou StylusLock kunnen gebruiken (ook van mij):gertjan1985 schreef op maandag 03 november 2008 @ 17:12:
[...]
Oke.. Ik heb een progje sensorlock van rick1962 geprobeerd. Ik krijg deze maar niet aan de praat. Ik heb ze beide geinstalleerd gehad, enabled, maar het werkt gewoon niet. Ik snap er echt niets van!
Heeft iemand een cabje van VanDijk voor mij die wel werkend is? Ik heb gezocht in de verschillende topics, maar ik zal wel klunzig zijn met de zoekfunctie!
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=426730
Versie 1.6 heeft een BattClock, die de locked status aangeeft:
Unlocked:

Locked:

En gebruikt geen extra CPU en batterij.
Nu zou ik graag willen dat als ik bepaalde programma's gebruik zoals Opera dat hij dan niet uitschakeld.
Weet iemand hier een oplossing voor, zoiets als een programma exclude list waardoor de TD niet uitschakeld.
Verwijderd
Ik heb 3 dagen geleden S2U2 op mij diamond gezet en nu kwam ik er laatst achter dat mijn tijd instelling vaker verspringt. Als ik em heb ingesteld op GMT + 1 Amsterdam zie je na een paar uurtjes ofzo dat die weer op Praag, Budapest staat. Nu weet ik niet of ik dat ook al had voordat ik S2U2 erop had gezet. Heb trouwens ook al 2 keer gehad dat de tijd een half uur achter liep.
Iemand die me kan helpen???AUB
nu wel! (alhoewel augustus, toen is dit artikel geschreven, niet meer echt onder de noemer 'nu' valt)
http://www.gsmarena.com/s..._tested_here-news-559.php
Heb het zelf nog niet geprobeerd, kgaan morgen pas mijn TD kopen
p.s: heb in dit topic nergens iets gevonden van skype dus 'k neem aan dat dit nog niet eerder gezegd is, anders mijn excuses (op 9(!) delen kan je wel eens iets missen hé
k gebruik al maanden Skype..werkt perfect moet ik zeggen!darkenrahl schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 01:33:
Even een kleine update: op de startpagina staat dat het nog niet mogelijk is om met skype te bellen.
nu wel! (alhoewel augustus, toen is dit artikel geschreven, niet meer echt onder de noemer 'nu' valt)
http://www.gsmarena.com/s..._tested_here-news-559.php
Heb het zelf nog niet geprobeerd, kgaan morgen pas mijn TD kopen![]()
p.s: heb in dit topic nergens iets gevonden van skype dus 'k neem aan dat dit nog niet eerder gezegd is, anders mijn excuses (op 9(!) delen kan je wel eens iets missen hé)
Verwijderd
Ik heb dit ook geregeld. Weet iemand hoe dit kan?Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:33:
Hoi, ik ben nieuw hier.
Ik heb 3 dagen geleden S2U2 op mij diamond gezet en nu kwam ik er laatst achter dat mijn tijd instelling vaker verspringt. Als ik em heb ingesteld op GMT + 1 Amsterdam zie je na een paar uurtjes ofzo dat die weer op Praag, Budapest staat. Nu weet ik niet of ik dat ook al had voordat ik S2U2 erop had gezet. Heb trouwens ook al 2 keer gehad dat de tijd een half uur achter liep.
Verwijderd
Werkt prima deze, al had ik er wel een soft reset voor nodig
Kan iemand een link naar de .CAB plaatsen van MusicID, de nieuwe fullscreen versie en stylus optie?
Geen link naar XDA.
Bedankt!Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 22:14:
[...]
Ga naar contacten > Menu > Contacten Selecteren > Alles > Menu > Contact verwijderen
Via de 'normale' contactpersonenlijst lukte dit niet, maar via simbeheer wel.
Wel wennen als je al meer dan 10 jaar nokia gewend ben zeg
Burp
mooi. En gebruik je skype via wifi of via hsdpa? Had ergens gelezen dat de geluidskwaliteit niet optimaal zou zijn als je via hsdpa belt maar dat zal wss ook wel van provider afhangenind0mi schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 07:57:
[...]
k gebruik al maanden Skype..werkt perfect moet ik zeggen!
Verwijderd
LowLevel had hiervoor al een oplossing gegeven in de 1e delen van dit forum (even goed zoeken
In het kort...
Inhoud van het onderstaande sys.txt bestandje zijn voor een Diamond met een NL Rom (voor Engelse Rom's dan natuurlijk "app="Intern memory/iGO8" aanhouden.
[folders]
app="Intern geheugen/iGO8"
[interface]
maxzoom2d=6000000
show_exit=1
vga=1
poi_show_all_btn=1
[phone]
driver="TAPI"
;exe_path="\Windows\cprog.exe"
;win_name="Phone"
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:33:
Hoi, ik ben nieuw hier.
Komt door het programma iGO8, die zal je wel recentelijk geïnstalleerd/opgestart hebbenVerwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:14:
[...]
Ik heb dit ook geregeld. Weet iemand hoe dit kan?
Is een bekend probleem hoor... zie hieronder de link en eventjes lezen...
Timezone Bug Warning
http://www.pocketgpsworld...gomyway8-review-hmnx4.php
https://navngo.com/pages/global/eng/igo_8_support_faq
Eventjes in iGO8 de automatische tijdzone's enz. uitschakelen en op je Diamond weer de juiste tijdzone instellen enz
.
Progje komt uit Hongarije/Budapest
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 12:13 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op maandag 03 november 2008 @ 23:33:
Hoi, ik ben nieuw hier.
Schijnt iets te maken te hebben met QuickGps en timezones in je clocksettings. Doe eens settings\phone bij tab "timezone" het vinkje ==> automatic change timezone and clock uitvinken! Dat moet het oplossen..zeggen de geleerdenVerwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 10:14:
[...]
Ik heb dit ook geregeld. Weet iemand hoe dit kan?
Verwijderd

Hoe kan dit en wat is een goede oplossing?
Nu las ik in een antwoord van Robertwebbe (22 juni 2008) iets over de proxyserver van Vodafone. Nu wil ik deze eigenlijk niet uitschakelen, want:
Het enige dat je niet meer kunt als je proxy uitzet, is dat je niet meer op de Vodafone live site kunt. Je kunt dan de Vodafone diensten zoals TV niet meer gebruiken)
Heeft iemand hierop een andere oplossing gevonden?
[ Voor 158% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 11:54 ]
Verwijderd
Download link/site:
http://www.freewarepocket...download-task-facade.html
of even je Diamond voor je monitor houden en deze barcode scannen met 't progje QuickMark, (zie eerdere postings LowLevel)...

Enne nog de groetjes van LowLevel hier, hij is weer gebanned
Verwijderd
Vodafone toevallig? Zo ja, zet de proxy eens uit. Zo nee, dan moet ik een snel antwoord schuldig blijven. Je kan trouwens wel naar m.mobile youtube of zoiets.Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:49:
Ik kan geen filmpjes afspelen van youtube. Ik krijg dan steeds het volgende scherm:
[afbeelding]
Hie kan dit en wat is een goede oplossing?
Las je edit, nee er is geen andere oplossing
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 11:56 ]
Uit de handleiding, wie weet helpt hetwd200 schreef op maandag 03 november 2008 @ 20:38:
ik ben sinds dit weekend verhuisd naar nijmegen (bij berg en dal) en het bereik met vodafone is hier om te janken.
Gebruik het toestel altijd en alleen volgens het normaal gebruik, om optimale telefoonprestaties te verzekeren en te garanderen dat de menselijke blootstelling aan RF-energie beperkt blijven binnen de limieten van relevante normeringen en standaarden. Contact met het antennegebied kan de signaalkwaliteit verzwakken en ertoe leiden dat het toestel op een hoger energieniveau dan nodig functioneert. Het vermijden van contact met het antennegebied als de telefoon IN GEBRUIK is, optimaliseert de antenneprestaties en levensduur van de accu.

PS: Toevallig zit de antenne in de Nederlandse handleiding precies aan de andere kant, dus aan de onderkant
[ Voor 4% gewijzigd door arjandijk162 op 04-11-2008 11:52 ]
Verwijderd
Hoi Uranium, welkom op tweakers..Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:50:
TaskFacade v3.7.4 / 4 nov 2008
[...knip]
Enne nog de groetjes van LowLevel hier, hij is weer gebanned
Verwijderd
Dat ging ff rap jaVerwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:51:
[...]
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 12:01 ]
Is bluetooth echt zo verschrikkelijk stroomverbruikend?
Verwijderd
Je geeft het antwoord eigenlijk al zelf..stefijn schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:04:
[..knip]
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Verwijderd
BT in rust zeg maar, valt allemaal wel mee..., alleen het verzenden/ontvangen dus tijdens synchroniseren is het een stroomslurper op zich, net zoals WiFi/Bellen enz.stefijn schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:04:
Ik ben redelijk tevreden over de batterijduur (elke nacht gewoon op de lader), behalve met één ding. Ik gebruik Phonealarm om gedurende de dag diverse automatische switches te maken, o.a. op het werk standaard bluetooth aan ivm synchroniseren. De batterij lijkt dan echt in binnen een paar uur leeg te stromen, zelfs al de telefoon in de standbystand ligt.
Dus gewoon wat minder frequent synchroniseren... lijkt me wenselijk!
Als je TD de gehele tijd staat te synchronisren is hij ook niet standby en het is normaal dat als hij een paar uur vol aan staat dat de accu het dan moeilijk krijgt.
Verwijderd
Ik heb al het nodige zitten zoeken in het forum, maar kon het toch niet vinden.
Ik ben sinds gisteren overgestapt op vodafone, met onbeperkt internet. Volgens mij werkt mijn TD nu alleen nog niet met de juiste (internet)instellingen. Hoe kan ik zien met welke snelheid ik aan het surfen ben?
Volgens mij gaat het bij nu namelijk niet via HSDPA, hoe kan ik dit instellen?
Bedankt voor jullie hulp.
Verwijderd
Zoveel mensen zoveel wensen, erg persoonlijk allemaal.Hari-Bo schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:15:
Deze week krijg ook de T-Mobile MDA Compact IV binnen, maar ik zie allerlei soorten covers van folie tot complete hoesen. Maar welke versie is het beste aan te raden, want ik vind het zonde om er (onnodig) krassen op te krijgen.
Gebruik in 1e instantie gewoon de standaard (indien bijgeleverd) screenprotector en bepaal daarna of deze je bevalt of niet
Er zijn gebruikers genoeg die het desondanks toch nog presteren om hun schermpje te verzieken of het nu een dure/goedkope protector/case is, dus advies geven over dit punt blijft moeilijk.
Verwijderd
Bijvoorbeeld deze link . Als je een H-ziet in je taakbalk zit je goed. Als je niets byzonders aan je instellingen hebt veranderd, switch de diamond automatisch. Zelf zit ik bij Vodafone zo rond de 1000kpbsVerwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:27:
Beste mensen/experts,
Ik ben sinds gisteren overgestapt op vodafone, met onbeperkt internet. Volgens mij werkt mijn TD nu alleen nog niet met de juiste (internet)instellingen. Hoe kan ik zien met welke snelheid ik aan het surfen ben?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 12:52 ]
Verwijderd
Je juiste instellingen staan al op je uSim, die worden ingelezen als je de sim verwijderd/inbrengt.Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:27:
Beste mensen/experts,
Desnoods kan je ze ook via het Menu-Verbindingen de instellingen alsnog inlezen vanaf je uSim.
Of je kan de instellingen via Vodafone naar je toe laten sturen zodat je phone alsnog wordt ingesteld.
Echter het is allemaal veel van het zelfde, dus...
Als je via HSDPA gaat en/of H beschikbaar is dan zie je dat op het display (zie de handleing voor de juiste icoontjes/symbolen).
Voor de juiste snelheid, probeer gewoon wat onafhankelijke snelheidstestjes op internet voor mobiele telefoons, zijn er zat, dus even googlen.
Valt het tegen probeer het dan ook op andere tijdstippen/locatie, de zendmasten hebben ook een beperkte bandbreedte, dus bij te veel gebruikers op één zendmast schakelt de snelheid gewoon terug, werkt net zoals in de echte internet wereld
Ik heb BT altijd aan staan, mijn accu gaat makkelijk 2dagen mee...[b]Is bluetooth echt zo verschrikkelijk stroomverbruikend?
Hierbij bel en sms ik regelmatig, email word elk uur opgehaald en patience zo nu en dan
Enige wat ik erg vervelend vind is dat het BT geluid over mn carkit erg zacht is.. wellicht dat dit via een register tweak is op te lossen?
Via Hsdpa is idd niet aan te raden... Wifi is zeer goed te doen.. hoor wel dat degene met wie ik bel soms last heeft van echo..darkenrahl schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:16:
[...]
mooi. En gebruik je skype via wifi of via hsdpa? Had ergens gelezen dat de geluidskwaliteit niet optimaal zou zijn als je via hsdpa belt maar dat zal wss ook wel van provider afhangen
Verwijderd
Toch iets gevonden, het progje youtubeplay. Heeft iem. hier al ervaringen mee? Ik krijg um nl. wel geinstalleerd, maar hij doet verder weinig.Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:51:
[...]
Vodafone toevallig? Zo ja, zet de proxy eens uit. Zo nee, dan moet ik een snel antwoord schuldig blijven. Je kan trouwens wel naar m.mobile youtube of zoiets.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 13:24 . Reden: quote bijgevoegd ]
Ik heb (dan wel de P3700) een brando screenprotector zitten, deze zie je alleen zitten als je heel goed kijkt en werkt perfect. Verder geen problemen met het touchscreen slecht reageerd of iets dergelijks. Dan bescherm je echter alleen het touchscreen maar dat vind ik meer dan genoeg de rest van de telefoon is stevig genoeg zolang je er netjes mee om gaatHari-Bo schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:15:
Deze week krijg ook de T-Mobile MDA Compact IV binnen, maar ik zie allerlei soorten covers van folie tot complete hoesen. Maar welke versie is het beste aan te raden, want ik vind het zonde om er (onnodig) krassen op te krijgen.
Alcohol, the cause and solution to all of life's problems
Verwijderd
Ten tweede, ik kreeg bij mijn MDA Compact zo'n laffe sok als "beschermhoesje", terwijl in de startpost staat dat er zo'n HTC Pouch bij hoort te zitten. Klopt dit? Moet ik even terug naar de T-Mobile shop?
Verwijderd
Ja ik... werkt gewoon goed hoor, maar ik heb dan ook gelukkig géén Vodafone meerVerwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:16:
[...]
Toch iets gevonden, het progje youtubeplay. Heeft iem. hier al ervaringen mee? Ik krijg um nl. wel geinstalleerd, maar hij doet verder weinig.
Dit progje werkt natuurlijk opzelfde manier als de standaard Youtube op de Diamond.
Dus je proxy aan/uit (live/streaming) probleempje los je daar dus niet mee op
Zoals Heppieboeddah al eerder zei, er is (nog) géén andere oplossing!
Daar moet je dus bij je provider "Vodafone" voor zijn, dus een zelf keuze maken...
-Proxy zelf aan/uit zetten als je wilt live/mail/streaming progjes wilt gebruiken enz.
-Let wel op, voor streaming moet je bij sommige providers betalen, zou 't daarom misschien standaard zijn uitgezet omdat anders de rekening wel erg hoog uitvalt
-Of gewoon een andere provider nemen die niet met proxy en/of streaming/limieten zit te klootvogelen.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 13:48 ]
Verwijderd
Met de startpost heeft T-Mobile natuurlijk niks te maken!Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:29:
Ten tweede, ik kreeg bij mijn MDA Compact zo'n laffe sok als "beschermhoesje", terwijl in de startpost staat dat er zo'n HTC Pouch bij hoort te zitten. Klopt dit? Moet ik even terug naar de T-Mobile shop?
Kijk gewoon wat de leveringsvoorwaarden van dit moment zijn, is niet anders..., tijden veranderen
ApOE schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:08:
[...]
Ik heb BT altijd aan staan, mijn accu gaat makkelijk 2dagen mee...
Hierbij bel en sms ik regelmatig, email word elk uur opgehaald en patience zo nu en dan
Enige wat ik erg vervelend vind is dat het BT geluid over mn carkit erg zacht is.. wellicht dat dit via een register tweak is op te lossen?
beschrijf eens een dag hoe jij je telefoon gebruikt want ik heb ongeveer het zelfde maar 2 dagen haal ik noit
Verwijderd
Hier ook... in combinatie met Fring, kan je nog meer doen dan alleen Skypenind0mi schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 07:57:
[...]
k gebruik al maanden Skype..werkt perfect moet ik zeggen!
Download:
http://www.fring.com/fring_is/what_is_fring/
Ik sync dan een keer of 4 per dag, alleen de agenda. Heb hem verder op GSM only staan, geen mailaccounts (-synchronisatie), geen Wifi. Gisteren was de accu rond een uur of 2 smiddags ineens 10-20% terwjil ie 's ochtends van de lader kwam. Echt veel deed ik er niet mee.Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 12:22:
[...]
BT is rust zeg maar, valt allemaal wel mee..., alleen het verzenden/ontvangen dus tijdens synchroniseren is het een stroomslurper op zich, net zoals WiFi/Bellen enz.
Dus gewoon wat minder frequent synchroniseren... lijkt me wenselijk!
Als je TD de gehele tijd staat te synchronisren is hij ook niet standby en het is normaal dat als hij een paar uur vol aan staat dat de accu het dan moeilijk krijgt.
"BT is rust zeg maar"
Verwijderd
Moest zijn "BT in rust" (typefoutje)stefijn schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:07:
[...]
Ik sync dan een keer of 4 per dag, alleen de agenda. Heb hem verder op GSM only staan, geen mailaccounts (-synchronisatie), geen Wifi. Gisteren was de accu rond een uur of 2 smiddags ineens 10-20% terwjil ie 's ochtends van de lader kwam. Echt veel deed ik er niet mee.
"BT is rust zeg maar"
Maar gezien je gebruik is die BT niet de boosdoener, gebruik hem wel heel wat meer en geen klachten hier.
Je doet inderdaad niet erg veel, dus dan moetje accu toch echt wel wat langer meegaan.
Misschien een progje gebruikt dat je GPS (ook een stroomslurper overigens) niet netjes heeft uitgeschakeld:
-Oude versie's van Google Maps hadden hier last van!
-Wellicht GPS-logger/tracker/Speed progjes gebruikt/draaien
Ik wil mail instellen op de foon. Heb hem nu ingesteld met de smtp van @home. Maar volgens mij is dat niet goed.
Alleen staat het zo wel op de site van hi.
Of ik kijk weer eens verkeerd?
People who ask, `Can I ask you a question?' don't really give you a choice, do they?
Live long and prosper.
Verwijderd
Staat in de handleiding hoe dat moet, moet je op geheugen wissen zoeken.
Burp
Verwijderd
Eigenlijk hoort het hier niet besproken te worden, maar mail.planet.nl werkt vanaf een KPN mobiele verbinding.ikkes schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:18:
Sorry kon het niet vinden.
Ik wil mail instellen op de foon. Heb hem nu ingesteld met de smtp van @home. Maar volgens mij is dat niet goed.
Alleen staat het zo wel op de site van hi.
Of ik kijk weer eens verkeerd?
Verwijderd
Mag linken wel? KlikklikVerwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:42:
[...]
Eigenlijk hoort het hier niet besproken te worden, maar mail.planet.nl werkt vanaf een KPN mobiele verbinding.
Start\settings\system\Clear Storage==>Clear storage and format internal storageVerwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:38:
Ik heb wat liggen klooien op me telefoon en nu zwerven er overal bestanden rond. Ik heb dit willen verwijderen door een harde reset te doen, maar dan staan ze nog op het interne geheugen. Hoe haal ik alles weg en krijg ik me telefoon weer zoals ik hem gekocht heb?
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 18:03 ]
niemand die me kan helpen?pascalheister schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:42:
heeft iemand ook een .cab bestandje ter beschikking voor het progje GPS Speedo, met een .zip lukt het me niet om te installeren?
Verwijderd
Als er in dat zipbestand een cab zit, moet het geen probleem zijn..
Tip; programmaatjes daar waar mogelijk installeren op je 4Gb..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 18:25 ]
Verwijderd
Je kan toch op de site alles downloaden wat je wilt (met uitleg nota béne), dus begrijp je probleem niet helemaal
Site: http://www.tchartdev.com/gps_speedo.htm
Maar om het je gemakkelijk te maken, cabje kan je dus hieronder downloaden...
http://www.tchartdev.com/files/gps_speedo_arm_en_cab.zip
Daarna de *.zip uitpakken zodat je een *.cab bestandje krijgt en vervolgens installeren zoals gebruikelijk (op je 4GB intern geheugen zoals Heppieboeddah ook al aangaf)
Als je problemen hebt met zip/cab/installeren (of je begrijpt het niet) kan je je beter daar eerst eens in verdiepen.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 19:07 ]
Telefoon is daar veels te gevoelig voor.
Nou had ik net m'n telefoon in m'n auto die over ging, maar ik had het niet opgenomen.
Halverwege nam ie vanzelf op

Is er een manier om daar iets aan te doen.
Bijv. ander manier van een gesprek opnemen
Verwijderd
Eventjes je een beetje inlezen en/of zoeken op de juiste woorden werpt zeker wat licht op je probleem!jacky00 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 19:10:
Meestal als ik word gebeld en dan pak ik m'n telefoon uit mn broekzak/jas dan neem ik het gesprek al op.
Telefoon is daar veels te gevoelig voor.
Nou had ik net m'n telefoon in m'n auto die over ging, maar ik had het niet opgenomen.
Halverwege nam ie vanzelf op![]()
Is er een manier om daar iets aan te doen.
Bijv. ander manier van een gesprek opnemen
Want er is hier al zoveel over verteld...
Er zijn verschillende lock progjes/automatisch aannemen/weigeren /na x sec. een smsje /zwarte lijsten enz. net wat je wilt dus.
Hieronder wat linkjes van de bekende lock progjes zoals:
AnswerKeyDisabler / SensorLock / S2U2 / Pocketshield enz.
http://pocketshield.netserver01.com/
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=412418
http://www.freewarepocketpc.net/ppc-download-sensorlock.html
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=425650
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 19:50 ]
die locked het touchscreen waardoor je alleen met de hard keys kan opnemen
[ Voor 48% gewijzigd door wd200 op 04-11-2008 19:22 ]
Die ondersteund geen video via Skype of wel?Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:01:
[...]
Hier ook... in combinatie met Fring, kan je nog meer doen dan alleen Skypen![]()
Download:
http://www.fring.com/fring_is/what_is_fring/
Verwijderd
Heb ik nu gedaan, nu afwachten dus. Oh ja, en dat iGO8 ofzoiets heb ik er niet opstaan, dus daar kan het zeker niet aan liggen. Maar bedankt voor jullie reacties! Laat nog wel horen of het zo goed is nu!Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 11:39:
[...]
[...]
Schijnt iets te maken te hebben met QuickGps en timezones in je clocksettings. Doe eens settings\phone bij tab "timezone" het vinkje ==> automatic change timezone and clock uitvinken! Dat moet het oplossen..zeggen de geleerden
ben via de link in dit topic op een site terecht gekomen waar alleen een .zip bestand te vinden was, maar het is inmiddels ook gelukt met het .exe bestandje. Mijn excusesVerwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 18:58:
[...]
Je kan toch op de site alles downloaden wat je wilt (met uitleg nota béne), dus begrijp je probleem niet helemaal![]()
Site: http://www.tchartdev.com/gps_speedo.htm
Verwijderd
Ik ben teruggegaan, en na het wijzen op de startpost heeft de verkoper mij meteen een HTC Pouch gegeven..Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:50:
[...]
Met de startpost heeft T-Mobile natuurlijk niks te maken!
Kijk gewoon wat de leveringsvoorwaarden van dit moment zijn, is niet anders..., tijden veranderen
Ongein natuurlijk, morgen haal ik HTC Pouch S390. Morgen er iemand zijn die zegt, "halt, niet kopen want zus en zo!!", dan hoor ik het graag. Belangrijkste is voor mij dat ie vrij plat is, gemakkelijk in gebruik is en hoeft niet aan de riem gemonteerd te worden. De S390 lijktvoor mij de meest geschikte pouch.
Verwijderd
Ik heb een clock gedownload via XDA ( http://forum.xda-develope...php?p=2857387#post2857387 ), maar nu is deze niet naar mijn zin. Weet iemand hoe ik deze weer ongedaan krijg?
Verwijderd
Pin me er niet op vast, maar volgens mij kun je gewoon de betreffende manila files deleten. De ROM zorgt er dan voor dat de oorspronkelijke manila files weer terug worden gezet...Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:35:
Hey mensen,
Ik heb een clock gedownload via XDA ( http://forum.xda-develope...php?p=2857387#post2857387 ), maar nu is deze niet naar mijn zin. Weet iemand hoe ik deze weer ongedaan krijg?
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 22:56:
[...]
Pin me er niet op vast, maar volgens mij kun je gewoon de betreffende manila files deleten. De ROM zorgt er dan voor dat de oorspronkelijke manila files weer terug worden gezet...
Verwijderd
Nee want Skype voor PocketPC ondersteund ook géén videoGrooV schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 20:08:
[...]
Die ondersteund geen video via Skype of wel?
Installeer je de Skype Cliënt dan krijg je dus natuurlijk alleen slechts Skype en verder niks!
Daarom is er Fring... is a.h.w. een universele aanvulling op het hele VOIP / MSN / Live Chat gebeuren...
Dus je kan je eigen SIP cliënt (VoipBuster of Skype enz.) invoeren, hierdoor kan je dus zelf de goedkoopste/beste aanbieder van VOIP diensten kiezen.
Voordeel van Fring is bovendien dat je ook meteen je MSN-contacten gratis kunt bellen, zij krijgen gewoon de melding telefoonoproep en je kunt met elkaar spreken enz.
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:39:
[...]
Eerst TouchFlo3D uitschakelen in Vandaag/ToDay, daarna de-ïnstalleren/verwijderen.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 10:17 ]
Verwijderd
Ja als je deze optie uitzet, blijft hij wel een tijdje op GM+1 Amsterdam staanVerwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 20:57:
[...]
Heb ik nu gedaan, nu afwachten dus. Oh ja, en dat iGO8 ofzoiets heb ik er niet opstaan, dus daar kan het zeker niet aan liggen. Maar bedankt voor jullie reacties! Laat nog wel horen of het zo goed is nu!
Tot dat...
Je echter weer dat QuickGPS opstart, al dan niet automatisch updated.
Hierna springt de instelling desondanks je wijziging toch weer terug naar GMT+1 Praag, Budapest
Dat QuickGPS haalt gewoon een lijstje met GPS-data binnen, en wij zitten nu eenmaal in GM+1, waarschijnlijk pakt hij dus gewoon de bovenste/1e v/d gehele GMT+1 lijst.
In dit geval dus steeds GMT+1 Praag, Budapest
Maar wat maakt het ook uit, zolang het maar GMT+1 is.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 10:27 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 10:47:
Is dit een goede tweede batterij voor de TD?![]()
3.7V 900mAh Replacement Battery Pack for HTC Touch Diamond/P3700 PDA Cell Phones
$ 6,99
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15620
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 10:29 ]
Mijn vraag nog maar eens naar boven! Wie kan hier aub antwoord op geven?Buffalo schreef op maandag 03 november 2008 @ 19:14:
26 november is voor mij ook de grote dag. Dan kan ik mijn abbo verlengen, en ga ik ook voor de HTC Touch Diamond.
Wat ik me afvraag, hebben jullie virus beveiliging op de telefoon? Is dat aan te raden, omdat er bijvoorbeeld draadloos internet op zit en een Windows besturingssysteem. Dan lijkt het me toch dat er dreiging van buitenaf is.
Ik weet dat Kaspersky een speciaal anti virus programma heeft voor pda's. Is zoiets bijvoorbeeld aan te raden om te gebruiken op de TD?
Alvast bedankt.
Verwijderd
(Je zou haast denken dat je aandelen in die tent hebt
Goed en goedkoop gaan meestal niet samen
Maar hier kan je je toch géén buil aan vallen voor die paar euro's, deze is wel erg goedkoop zou er dus niet al te veel van verwachten.
Bekend is natuurlijk wel dat goede imitatie accu's altijd minder zijn, ook al hebben ze (zogenaamd) meer capaciteit dan de originele en dat sommige imitatie exemplaren wel eens problemen met GPS kunnen geven.
Zorg wel dat je premie is betaald van je brandverzekering
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2008 10:55 ]
Verwijderd
Ben altijd nogal sceptisch over die 'sterkere' imitatie accu's. Om de simpele reden dat als het zo goedkoop kan met zoveel mAh's, dan had HTC dat zelf wel gedaan.Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 10:53:
Bekend is natuurlijk wel dat goede imitatie accu's altijd minder zijn, ook al hebben ze (zogenaamd) meer capaciteit dan de originele en dat sommige imitatie exemplaren wel eens problemen met GPS kunnen geven.
Zorg wel dat je premie is betaald van je brandverzekering
Dat doet echter niets af aan het feit dat de huidige accu die gebruikt wordt ver onder de maat is. Mag blij zijn als ik de dag door kom als ik 's ochtends vroeg met een volle accu de deur uit ga.
Kijk ik ga geen Nokia 3310 met de TD vergelijken, maar het moet toch haast mogelijk zijn met de huidige stand van de techniek dat er een accu gemaakt kan worden die zo'n apparaat tenminste 2 volle dagen op de been kan houden?
NuevaSync !
Hier kan je een accountje registreren en deze dienst toegang geven tot de API van google calenders.
Komt er op neer dat je geen extra programma oid hoeft te installeren.
Synchroniseren gaat via ActiveSync over internet, ideaal!
wellicht een handige tip voor de OP?
Verwijderd
Ik heb het toevallig een paar dagen geleden ook gezien bij iemand anders en daar was de folie al ongeveer een centimeter omgekruld van deze button.
Zijn er meer mensen die dit probleem (gehad) hebben?
Hoe is dit op te lossen?
Dit topic is gesloten.