Telfort Internet ervaringen topic - Deel 12 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 83.214 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Whieee schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 10:12:
Beter ga ik wel mijn IP houden, anders mag ik ook weer flink wat DNS meuk aan aanpassen... Nog steeds geen inet trouwens..
Als je je Telfort dynamisch IP adres hardcode in je DNS met lange TTL dan roep je het ook wel over jezelf af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hier is het inmiddels weer 45 min up. (Rotterdam)

Ik heb mijn oude IP nog. :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tipje

Ik heb gewoon de open dns gegevens in mijn modem gezet en ik had weer prima verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Laatst online: 18-04 16:59
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:51:
Tipje

Ik heb gewoon de open dns gegevens in mijn modem gezet en ik had weer prima verbinding
Dat is vreemd, het probleem leek in de DHCP servers te zitten, niet in de DNS (al komen de DNS addressen natuurlijk in je modem via dhcp). Heb je ook je wan IP hardcoded dan? Dat kan misgaan op den duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:51:
Tipje

Het probleem zat hem in de DHCP servers. OpenDNS heb ik er hier ook standaard instaan, en ik heb ook downtime gehad. Dus daar ligt het niet aan. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:04

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Jasper Janssen schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 11:41:
[...]

Als je je Telfort dynamisch IP adres hardcode in je DNS met lange TTL dan roep je het ook wel over jezelf af.
niet _mijn_ DNS, maar meer de rest van de wereld ;) * Whieee heeft een servertje thuis staan, en het is handig als mijn domein naar het juiste IP adres resolved ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Voor op mijn nieuwe kantoor lokatie heb ik Telfort 20mbit aangevraagd. Het is een bedrijven verzamelgebouw. De ICT/netwerk beheerder zei dat ik bij Telfort aan moest geven dat de verbinding gelabeld moet worden. Bij het aanvraag proces heb ik echter geen mogelijkheid gevonden om dit aan te geven. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste bij Telfort duidelijk kan maken? De oplevering van de lijn zal beduidend langer duren als deze niet gelabeld word...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
jules schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:36:
Voor op mijn nieuwe kantoor lokatie heb ik Telfort 20mbit aangevraagd. Het is een bedrijven verzamelgebouw. De ICT/netwerk beheerder zei dat ik bij Telfort aan moest geven dat de verbinding gelabeld moet worden. Bij het aanvraag proces heb ik echter geen mogelijkheid gevonden om dit aan te geven. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit het beste bij Telfort duidelijk kan maken? De oplevering van de lijn zal beduidend langer duren als deze niet gelabeld word...
Dat verwachten ze ook niet bij Telfort, omdat het om een consumentenverbinding gaat. Een consument zal over het algemeen een eigen ISRA hebben.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
jules schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:36:
Ik denk dat je beter kan kijken naar een zakelijke abonnement
Biedt meer voordelen qua service afspraken. Ga zelf na wat je impact is op je bedrijfsvoering als je internet lijn eruit ligt. En binnen hoeveel tijd de provider mensen ingaat zetten om jou probleem te verhelpen.

Voorbeeld:
Consumenten internet wordt een ticket aangemaakt er wordt een afspraak gemaakt met een (kpn) monteur kan x dagen duren,
Zakelijk volgens Service Level Agreement binnen (bijv. 2uur) actie ondernomen.

Voorbeeld
# 99,9% beschikbaarheidsgarantie
# Modem binnen 4 uur vervangen, 2 jaar garantie
# 24 uur per dag netwerkmonitoring

[ Voor 33% gewijzigd door lt_cmd_data op 25-11-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Hier ook volop rode lampjes :)
Zelf geen last meer van (9:50 was internet weer terug), maar ik mag vanmiddag even wat kennissen gaan bezoeken (als het nog zo blijft).

Jammer dat telfort altijd zo schaars is met de informatie, meer dan het woord storing melden ze niet.
Ik ben altijd wel geinteresseerd in wat voor storing, en de achterliggende oorzaak.

[ Voor 114% gewijzigd door job op 25-11-2008 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:50
job schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:59:
Hier ook volop rode lampjes :)
...maar ik mag vanmiddag even wat kennissen gaan bezoeken (als het nog zo blijft).
Je kennissen kunnen zelf de stekker er niet even uit trekken? :*)

't is een landelijke storing, daar doe je met een bezoekje weinig aan :O

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

job schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:59:
[...]
Jammer dat telfort altijd zo schaars is met de informatie, meer dan het woord storing melden ze niet.
Ik ben altijd wel geinteresseerd in wat voor storing, en de achterliggende oorzaak.
Ik geef toe dit is een vrij lang topic maar het antwoordt staat er tussen (gemeld aan een zakelijke klant):
de DHCP server lag plat. Nieuwe adressen worden stapsgewijs weer toegekend...

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

matthijst schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:14:
Je kennissen kunnen zelf de stekker er niet even uit trekken? :*)

't is een landelijke storing, daar doe je met een bezoekje weinig aan :O
Ach, als die mensen het leuk vinden dat ik even langs kom en uitleg waarom het niet werkt.

Leuk details.. een aantal kennissen hebben onlangs een brief gekregen van ziggo over onderhoud aan de kabel. En dat als internet niet meer werkt, ze even de stekker van het modem en router eruit moeten trekken. Prima brief.. echter niet zo slim om deze ook naar mensen te sturen die helemaal geen internet van ziggo afnemen, maar alleen televisie. Zo bellen kennisen mij op omdat ze denken dat het onderhoud van ziggo de oorzaak is van hun niet werkende telfort internet. Ja, zo digibeet zijn die kennissen. Dus dan is langskomen en alles uitleggen (laten zien in de meterkast hoe het aangesloten is) een goede oplossing.
HeyDude schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:17:
Ik geef toe dit is een vrij lang topic maar het antwoordt staat er tussen (gemeld aan een zakelijke klant):
de DHCP server lag plat. Nieuwe adressen worden stapsgewijs weer toegekend...
Dankje.. had ik ook al gezien in mijn router logs. Ik bedoel het ook meer als opmerking dat telfort als regel nooit iets laat horen aan haar niet zakelijke klanten over de oorzaak.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 25-11-2008 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Ik heb al een router met WiFi. Kan ik die blijven gebruiken met dat ZyXEL modem?

Ja dat kan. Echter, de ZyXEL modem heeft ook al een router functie. Het beste kun je de router functie van de ZyXEL modem intact laten, anders werken de telefoonpoorten niet meer. Zet je eigen draadloze router om naar een access point:

• Zet de DHCP server in je router uit
• Stop de kabel die normaal in de WAN aansluiting gaat in één van de LAN aansluitingen
• Klaar
Ik zit te denken om m'n Zyxel-doos alleen te laten modemen. Ik krijg m'n LAN gewoon niet fatsoenlijk aan de praat, dacht dat het aan mij lag maar nu hoor ik een collega met exact dezelfde issues: gesharede apparaten quasi-nooit zichtbaar in netwerkomgeving, met name van wireless->wired/wireless is een ramp.

Dus, aangezien ik ook telefonie van Telfort heb moet ik schijnbaar de Zyxel doos (wireless modem/router) toch in de router-stand laten staan (anders werkt telefonie niet meer), en dan een wireless router/accesspoint in een van de LAN poorten stoppen.

Nu snap ik even niet wat de beste keuze is voor dat "nieuwe apparaat": een wireless router of een wireless accesspoint? Ik wil er meerdere wired en wireless verbindingen mee kunnen maken, en die moeten onderling dingen kunnen sharen.

Iemand aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Laatst online: 07-05 19:44
lt_cmd_data schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:50:
[...]

Biedt meer voordelen qua service afspraken. Ga zelf na wat je impact is op je bedrijfsvoering als je internet lijn eruit ligt. En binnen hoeveel tijd de provider mensen ingaat zetten om jou probleem te verhelpen.

Voorbeeld:
Consumenten internet wordt een ticket aangemaakt er wordt een afspraak gemaakt met een (kpn) monteur kan x dagen duren,
Zakelijk volgens Service Level Agreement binnen (bijv. 2uur) actie ondernomen.

Voorbeeld
# 99,9% beschikbaarheidsgarantie
# Modem binnen 4 uur vervangen, 2 jaar garantie
# 24 uur per dag netwerkmonitoring
Jij vergelijkt 2 verschillende dingen: je verwijst naar Zakelijk ADSL en je genoemde 'garanties' gelden voor Business DSL. 2 compleet verschillende KPN producten!

Op die 'eenvoudige zakelijke ADSL' abo's gelden genoemde garanties nl. helemaal niet. Business DSL is meteen een stuk duurder (vanaf 39eu p/mnd voor het lulligste abo, qua snelheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

catchingfire schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:26:
[...]

Ik zit te denken om m'n Zyxel-doos alleen te laten modemen. Ik krijg m'n LAN gewoon niet fatsoenlijk aan de praat, dacht dat het aan mij lag maar nu hoor ik een collega met exact dezelfde issues: gesharede apparaten quasi-nooit zichtbaar in netwerkomgeving, met name van wireless->wired/wireless is een ramp.

Dus, aangezien ik ook telefonie van Telfort heb moet ik schijnbaar de Zyxel doos (wireless modem/router) toch in de router-stand laten staan (anders werkt telefonie niet meer), en dan een wireless router/accesspoint in een van de LAN poorten stoppen.

Nu snap ik even niet wat de beste keuze is voor dat "nieuwe apparaat": een wireless router of een wireless accesspoint? Ik wil er meerdere wired en wireless verbindingen mee kunnen maken, en die moeten onderling dingen kunnen sharen.

Iemand aanbevelingen?
Als je een accesspoint koopt, dan koop je als het ware een draadloze switch.
Het zou dus kunnen zijn dat je nog steeds problemen hebt met het delen van bestanden tussen het bedraadde deel en draadloze deel. Het bedraadde deel zit namelijk aangesloten aan je zyxel.

Koop je een router, dan kan je deze probleemloos instellen als accesspoint. En heb je weer een draadloze switch maar... dan heb je ook nog eens 3 lan poorten over, welke je kan gebruiken voor het bedraadde deel. Als de zyxel de oorzaak is van je problemen, dan zou dat over moeten zijn.

Of je koopt een router, en laat deze gewoon routeren. Nadeel daarvan is dat als je dan poorten wilt openen, dan moet je dit tweemaal doen. Namelijk van router 1 naar de zyxel, en van de zyxel naar het internet.
Beste oplossing lijkt mij dus, een leuke router kopen, en deze instellen als accesspoint.
Zie: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

[ Voor 38% gewijzigd door job op 25-11-2008 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thalantis
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-01-2023

thalantis

12200 Wp

de aangetekende opzegbrief is de deur uit, niks dan problemen en storingen bij de telfort.
een topic over de voorwaarden bij tros radar http://forum.trosradar.nl...35cfc95b546b7b2584b449025

[ Voor 49% gewijzigd door thalantis op 25-11-2008 13:42 ]

Jsunnyreports

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

job schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:31:
[...]
Het zou dus kunnen zijn dat je nog steeds problemen hebt met het delen van bestanden tussen het bedraadde deel en draadloze deel. Het bedraadde deel zit namelijk aangesloten aan je zyxel.

Koop je een router, dan kan je deze probleemloos instellen als accesspoint. En heb je weer een draadloze switch maar... dan heb je ook nog eens 3 lan poorten over, welke je kan gebruiken voor het bedraadde deel. Als de zyxel de oorzaak is van je problemen, dan zou dat over moeten zijn.

Of je koopt een router, en laat deze gewoon routeren. Nadeel daarvan is dat als je dan poorten wilt openen, dan moet je dit tweemaal doen. Namelijk van router 1 naar de zyxel, en van de zyxel naar het internet.
Beste oplossing lijkt mij dus, een leuke router kopen, en deze instellen als accesspoint.
het is prima mogelijk om de ZyXEL in bridge mode te zetten ipv routed mode. Wanneer je dan een router erachter plaatst hoef je poorten maar enkel te openen. Ik gebruik deze opstelling zelf ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Whieee schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:41:
[...]

het is prima mogelijk om de ZyXEL in bridge mode te zetten ipv routed mode. Wanneer je dan een router erachter plaatst hoef je poorten maar enkel te openen. Ik gebruik deze opstelling zelf ook :)
Ja dat weet ik wel, zo doe ik het ook.
Maar hij heeft telefonie van telfort. En als je dan bridged, dan verlies je je telefonie.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 25-11-2008 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
[...]

Je denkt te ingewikkeld. Telfort-modem - router - rest netwerk(Wifi + LAN) of als je toch geld uitgeeft direct een goed draadloos modem met VOIP-mogelijkheden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

lt_cmd_data schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 12:50:
[...]

offtopic:
Ja, dat kunnen inderdaad de nadelen zijn van een consumentenlijn. Nu ben ik gelukkig niet 100% afhankelijk van internet, maar is het wel prettig om het grootste gedeelte van de tijd internet tot mijn beschikking te hebben. Ik wil hier dus ook niet de discussie voeren over wel of geen zakelijk abonnement nemen ;)

Anyway, om weer ter zake te komen;
Hoe kan ik bij Telfort het beste aangeven dat ze de aansluiting moeten labelen?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

job schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:44:
[...]

Ja dat weet ik wel, zo doe ik het ook.
Maar hij heeft telefonie van telfort. En als je dan bridged, dan verlies je je telefonie.
true.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Clear, dat is geen optie dus.
Maar... met die 3 lan poorten over bedoel je 3 lan poorten over op de Zyxel, of 3 lan poorten op de nieuwe router (Zyxel LAN-port <-> "nieuwe router" LAN-port toch?) Ik wil het liefst 1 touwtje op die zyxel aansluiten, van zyxel naar een nieuw "doosje", en dat doosje verder alles laten regelen wat betreft m'n (W)LAN.
Tsja, ik heb nu ook geen port forwards of iets dergelijks... dus dat is geen punt.
Da's wel een mooie post, tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF
  • Laatst online: 29-11-2024

NNF

wiebjuh16 schreef op maandag 24 november 2008 @ 23:22:
[...]

Je verbinding lijkt wat crappy gezien de noise margin downstream van 7db, misschien wat los in je aansluiting? Weet je nog hoe je waardes eerst waren?
Ik heb geen idee... ik heb net even met de aansluiting zitten prutsen, de kabel tussen de ISRA en het aansluitdoosje ingekort en een kortere kabel tussen het modem en het doosje gezet, maar voor wat betreft de SNR helpt dat weinig. Noise margin upstream is zelfs lager geworden, 8 ipv 9 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
jules schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:59:
[...]

offtopic:
Ja, dat kunnen inderdaad de nadelen zijn van een consumentenlijn. Nu ben ik gelukkig niet 100% afhankelijk van internet, maar is het wel prettig om het grootste gedeelte van de tijd internet tot mijn beschikking te hebben. Ik wil hier dus ook niet de discussie voeren over wel of geen zakelijk abonnement nemen ;)

Anyway, om weer ter zake te komen;
Hoe kan ik bij Telfort het beste aangeven dat ze de aansluiting moeten labelen?
Misschien ben ik simpele Rick, maar kan je ze niet gewoon eventjes bellen op de technische helpdesk? Ik denk dat die mensen eerder antwoord kunnen geven dat wij hier op een forum met totaal geen inzicht in het administratieve gedeelte van Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Loekie schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:46:
Je denkt te ingewikkeld. Telfort-modem - router - rest netwerk(Wifi + LAN) of als je toch geld uitgeeft direct een goed draadloos modem met VOIP-mogelijkheden.
Dat kan natuurlijk ook. Is alleen stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste lezer,

Ik heb al maanden problemen met Telfort, en wil eigenlijk weten of men werkelijk de waarheid spreekt.

Ik heb volgende probleem. Ik woon boven een winkel, deze heeft een apparte ISDN lijn. Tevens heb ik een thuiswerkplek wat gebruik maakt van het Kpn netwerk. Voor Telfort heb ik een apparte lijn door Kpn moeten laten aanleggen.
Nu is het zo dat om de paar maanden ik overdag (circa van 10:00 tot 18:00) geen tot nauwelijks internet heb, deze 'knalt' er constant uit. Na een aantal weken verdwijnt dit probleem en werkt alles weer normaal. Dit al enkele malen aan de telfort helpdesk voorgelegd, het enige wat men als reden geeft is dat mijn modem niet naast mijn Isra punt staat, dat is correct. Mijn thuiswerkmodem van Kpn staat namelijk ook niet naast het Isra punt. Voor beiden zijn lijnen doorgetrokken (heeft kpn zelf gedaan) naar de bovenste verdieping (afstand circa 5 a 7 meter schat ik).
Nu heb ik nooit problemen met mn Kpn thuiswerkplek en op dit moment weer eens geen internet via Telfort, na 18:00 gaat alles weer werken. De helpdesk van Telfort wil me niet meer te woord staan omdat men aangeeft dat het in het contract staat dat je het naast het Isra-punt dient aan te sluiten en dat dit nu eenmaal een bekend probleem is met hun modems. Ik kom dus geen stap verder.

Zou telfort de waarheid spreken?
Ik ben namelijk a-technisch en wil niet gaan sleutelen aan dat isra punt, er liggen zoveel lijnen dat ik de 'draad' kwijt ben. En heb ook geen zin kosten te maken aangezien mijn abbo in februari afloopt.

Bedankt voor elke reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Vorkie schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 14:30:
[...]

Misschien ben ik simpele Rick, maar kan je ze niet gewoon eventjes bellen op de technische helpdesk? Ik denk dat die mensen eerder antwoord kunnen geven dat wij hier op een forum met totaal geen inzicht in het administratieve gedeelte van Telfort.
Jij bent simpel en slim ;) Moeten meer van jou soort hier hebben lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:04:
Beste lezer,

Ik heb al maanden problemen met Telfort, en wil eigenlijk weten of men werkelijk de waarheid spreekt.

Ik heb volgende probleem. Ik woon boven een winkel, deze heeft een apparte ISDN lijn. Tevens heb ik een thuiswerkplek wat gebruik maakt van het Kpn netwerk. Voor Telfort heb ik een apparte lijn door Kpn moeten laten aanleggen.
Nu is het zo dat om de paar maanden ik overdag (circa van 10:00 tot 18:00) geen tot nauwelijks internet heb, deze 'knalt' er constant uit. Na een aantal weken verdwijnt dit probleem en werkt alles weer normaal. Dit al enkele malen aan de telfort helpdesk voorgelegd, het enige wat men als reden geeft is dat mijn modem niet naast mijn Isra punt staat, dat is correct. Mijn thuiswerkmodem van Kpn staat namelijk ook niet naast het Isra punt. Voor beiden zijn lijnen doorgetrokken (heeft kpn zelf gedaan) naar de bovenste verdieping (afstand circa 5 a 7 meter schat ik).
Nu heb ik nooit problemen met mn Kpn thuiswerkplek en op dit moment weer eens geen internet via Telfort, na 18:00 gaat alles weer werken. De helpdesk van Telfort wil me niet meer te woord staan omdat men aangeeft dat het in het contract staat dat je het naast het Isra-punt dient aan te sluiten en dat dit nu eenmaal een bekend probleem is met hun modems. Ik kom dus geen stap verder.

Ik ben namelijk a-technisch en wil niet gaan sleutelen aan dat isra punt, er liggen zoveel lijnen dat ik de 'draad' kwijt ben. En heb ook geen zin kosten te maken aangezien mijn abbo in februari afloopt.

Ook KPN zal je in geval van problemen vragen het modem direct op ISRA aan te sluiten hoor. En ja het kan een hoop vage problemen opleveren als die afstand groter is.
Naast de std zaken als mixen van netwerken(hetgeen je zonder kennis van zaken niet moet doen) en controleren van het modem kun je nog een aantal zaken checken.

Is het strak van 10-18, komt dat overeen met openingstijden winkel oid? Staat er apparatuur van die winkel vlakbij de leidingen naar boven? Heb je het probleem ook op dagen wanneer de winkel niet open is.
Geen beschadigingen aan de kabels? Zit er een los contact in ISRA of juist modem?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:29:
[...]

Ook KPN zal je in geval van problemen vragen het modem direct op ISRA aan te sluiten hoor. En ja het kan een hoop vage problemen opleveren als die afstand groter is.
Naast de std zaken als mixen van netwerken(hetgeen je zonder kennis van zaken niet moet doen) en controleren van het modem kun je nog een aantal zaken checken.

Is het strak van 10-18, komt dat overeen met openingstijden winkel oid? Staat er apparatuur van die winkel vlakbij de leidingen naar boven? Heb je het probleem ook op dagen wanneer de winkel niet open is.
Geen beschadigingen aan de kabels? Zit er een los contact in ISRA of juist modem?
Bedankt voor je reactie. Nee het is niet strak van 10 tot 6. Dit is ongeveer t geval, gisteren werkte alles rond 16:00 weer. De kapsalon gaat om half 9 open en op zondag heb ik de zelfde problemen, kan me niet voorstellen dat het hier aan ligt.. Qua kabels etc is alles nieuw, in februari is alles gelegd door kpn incl nieuwe isra doos. Eerste paar maanden totaal geen problemen gehad.
Als dit probleem nu constant t geval was dan kan het eigenlijk nergens anders aan liggen (of Isra verhaal of een kabelprobleem) maar het zijn elke keer maar periodes van een aantal weken.
Vrees dat er niets anders op zit dan hopen....

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2008 15:48 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik merk dat er de laatste tijd wel vaker 'storinkjes' optreden. Hele korte, maar soms ook even 30sec geen verbinding. Zelf merk ik het eigenlijk nooit als ik live bezig ben, maar ik heb wel eens als ik terug kom bij de pc en bv nu.nl staat aan, dat er zo'n mooi wit scherm staat met de boodschap dat nu.nl er niet is. Na F5 komt ie weer op.
Ik merk het ook aan mijn server. Ik heb wat draaien waar nogal wat mensen op aansluiten en die klagen soms ook dat er haperingen zijn. Het vervelende is dat het niet meevalt om het te loggen en zo aan te tonen dat die verbinding er af en toe uit ligt. Ik moet dan iets maken dat echt elke 30 sec iets probeert oid. Zijn daar handige tooltjes voor?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 15:04:
Beste lezer,

Dat je andere verbinding wel blijft werken is omdat die niet 'volledig open' staat qua snelheid. Die ADSL verbinding zal wel gelimiteerd zijn op bijvoorbeeld 4Mb terwijl je aansluiting wel eens bijvoorbeeld 12 tot 16Mb kan halen. Dan is er dus nog heel veel ruimte tussen werkelijk en maximaal waardoor hij verstoringen wel zal overleven.

Maar die 7 meter draad moet best kunnen werken, mits juist aangelegd. Overigens op hetzelfde adres (in dezelfde kabel) ISDN en 2x ADSL is best wel veel.

Als je eerst een KPN telefonie abonnement/lijn hebt aangevraagd (om extra aderpaar te krijgen) heb je daar ook een kiestoon op. Heb je dan wel een ADSL splitter aangesloten? Zelfs als er geen toestel op de lijn zit een splitter aansluiten liefst.

Er kan ergens 1 draadje niet tot nauwelijks contact maken, een nietje die de kabel aan de plint vasthoudt net de kabel hebben gesloopt.

Dat je geen hulp krijgt als je het thuis anders aansluit dan is aangeraden cq in de beschrijving staat is lijkt mij wel reeel. Maar dat is een compleet separate discussie en niet technisch van inhoud noch is hij specifiek Telfort gerelateerd :)

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 25-11-2008 16:44 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:37:
[...]

Dat je andere verbinding wel blijft werken is omdat die niet 'volledig open' staat qua snelheid. Die ADSL verbinding zal wel gelimiteerd zijn op bijvoorbeeld 4Mb terwijl je aansluiting wel eens bijvoorbeeld 12 tot 16Mb kan halen. Dan is er dus nog heel veel ruimte tussen werkelijk en maximaal waardoor hij verstoringen wel zal overleven.

Maar die 7 meter draad moet best kunnen werken, mits juist aangelegd. Overigens op hetzelfde adres (in dezelfde kabel) ISDN en 2x ADSL is best wel veel.

Als je eerst een KPN telefonie abonnement/lijn hebt aangevraagd (om extra aderpaar te krijgen) heb je daar ook een kiestoon op. Heb je dan wel een ADSL splitter aangesloten? Zelfs als er geen toestel op de lijn zit een splitter aansluiten liefst.

Er kan ergens 1 draadje niet tot nauwelijks contact maken, een nietje die de kabel aan de plint vasthoudt net de kabel hebben gesloopt.

Dat je geen hulp krijgt als je het thuis anders aansluit dan is aangeraden cq in de beschrijving staat is lijkt mij wel reeel. Maar dat is een compleet separate discussie en niet technisch van inhoud noch is hij specifiek Telfort gerelateerd :)
Het is inderdaad zo dat de lijn van Kpn voor mijn thuiswerk is gelimiteerd tot 8Mb. Bij telfort hebben ze in t verleden mijn lijn op max 12 Mbit gezet om problemen te voorkomen, helaas dus..

Ik heb er wel een splitter opzitten, maar van de telefonie zelf maak ik geen gebruik.
Als ik jouw reactie goed lees zou ik alle kabels nog eens na moeten lopen, maar dan komt bij mij weer de vraag omhoog, hoe kan t zo zijn dat er 's avonds nooit problemen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Niet online
mphilipp schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:06:
Ik merk dat er de laatste tijd wel vaker 'storinkjes' optreden. Hele korte, maar soms ook even 30sec geen verbinding. Zelf merk ik het eigenlijk nooit als ik live bezig ben, maar ik heb wel eens als ik terug kom bij de pc en bv nu.nl staat aan, dat er zo'n mooi wit scherm staat met de boodschap dat nu.nl er niet is. Na F5 komt ie weer op.
Ik merk het ook aan mijn server. Ik heb wat draaien waar nogal wat mensen op aansluiten en die klagen soms ook dat er haperingen zijn. Het vervelende is dat het niet meevalt om het te loggen en zo aan te tonen dat die verbinding er af en toe uit ligt. Ik moet dan iets maken dat echt elke 30 sec iets probeert oid. Zijn daar handige tooltjes voor?
Routerstats lite werkt met de speedtouch modems goed (zyxel niet getest) hiermee kan je snelheid en snr marge in de gaten houden.
catchingfire schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:26:
[...]

Iemand aanbevelingen?
Ik laat mijn speedtouch het zware werk doen, modem als router, dhcp. wandns (opendns) ingevoerd via telnet. Me wireless zyxel die gebruik ik voor voip en wireless. Zie hier hoe.

[ Voor 37% gewijzigd door lt_cmd_data op 25-11-2008 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Loekie schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 13:46:
... of als je toch geld uitgeeft direct een goed draadloos modem met VOIP-mogelijkheden.
Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:06
Heren,

Ik ben min originele brief kwijt van speedlinq dus weet de settings niet meer. Van de telfort site wordt ik oo niet wijs!
Ik heb de speedtouch 780 via InstalWiz_Speedlinq_R61_nl_v9 geinstalleerd. Internet werkt direct daarna maa bellen niet meer? Wat zijn nu de juiste bel settings?

SIP URI: 10cijferig telnummer
Gebruikersnaam: 10cijferig telnummer
Wachtoord: xxxx <-zelfde als die van webmail?
Poorten: Beide

Registrar: sip.telefoniedienst.nl
Registrar Port: 5060
Proxy: tel.telefoniedienst.nl
Proxy Port: 5060
Expire Time: 6000

is dit juist?

thanks!

edit: Geregristeerd blijft op het kruisje?

[ Voor 12% gewijzigd door tatata op 25-11-2008 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Je gebruikersnaam is je telefoonnummer. Registrar moet "sip.telefoniedienst.nl" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ervaring met ST780 en Fritzbox 7270, die laatste heb ik een week nu, dus waarschijnlijk wat positief over.
Die eerste doet de standaard dingen goed zoals die gedaan moeten worden, de 2e heeft een aantal extra mogelijkheden die mij wat beter aanstaan. Bij beide ben ik overigens niet tegen een probleem met samba/netwerkomgeving aangelopen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Tegenwoordig duurt het toewijzen van een ip adres zoo lang bij mij, dat ik er niet goed van wordt. De PC is minuten lang bezig met 'ip adres vernieuwen'. Ik heb een draadloze verbinding met mijn zyxel, maar die lijkt gewoon in orde tezijn.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 19:04

s3.

Lijkt wel alsof ik de enige ben die er anderhalve dag uit heeft gezeten met internet ? Rood lampje bleef branden..

Regio Tilburg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

@s3: misschien even het topic lezen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

Hmpf, mijn verbinding vliegt er nu echt om de haverklap uit :(

Zou dat nou echt door die SNR van 7 dB kunnen komen? En is daar iets aan te doen? Ik heb de kabels al wat ingekort, maar geen verschil. En het heeft een paar maanden prima gewerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 19:04

s3.

J3roen schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:22:
@s3: misschien even het topic lezen? :P
Sorry had alleen de laatste pagina gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:59
tatata schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 18:02:
Wat zijn nu de juiste bel settings?
Bij mijn Speedtouch staat zowel de registrar als de proxy op tel.telefoniedienst.nl, anders werkt het niet.
Je wachtwoord is volgens mij NIET die van de webmail. Ik meen me te herinneren dat je het wachtwoord dat je nodig hebt kunt opvragen/instellen via de website van Telfort, zal wel via 'mijn telfort' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:46
Hoe zit dat eigenlijk bij appartementen/studios? Meestal zit het ISRA in een meterkast die zich niet per definitie in de woning bevind. Krijg je dan ook problemen?

Mijn vriendin heeft telfort aangevraagd (zou 27-11 moeten werken) en heeft een studio met een meterkast aan de buitenkant van haar woning. Als ze de modem aan zou moeten sluiten dicht bij het isra punt heeft ze een probleem omdat er geen stekker in de meterkast zit. Ook zou er dan een ethernetkabel door de buitenmuur getrokken moeten worden. Dat zou toch te idioot voor woorden zijn? Zijn er geen versterkertjes voor het signaal? Dat je die in de meterkast plaatst en dan gewoon je modem kan aansluiten in je woning op de aansluiting in de muur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 16:37:
Elke internetprovider redeneert inderdaad zo klantonvriendelijk. Je kan immers ook zeggen: we kunnen een monteur laten komen en als het aan u ligt zijn de kosten voor u en anders nemen wij de kosten op ons.

Helaas is dit soort service ver te zoeken bij elke provider en is overstappen de enige oplossing. Of je kan net als ik het gedaan heb gewoon liegen en zeggen dat het aangesloten is zoals zij het willen hebben, kom je in iedergeval met wat geluk bij de 2e lijns uit en blijf je niet bij de scholieren / studenten hangen die het script aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Laatst online: 16-07 19:12
Zo zit al sinds vrijdag zonder internet. Geen DSL lampje. Heb daar 2 uur over gedaan om die knul te vertellen dat er geen signaal over de lijn loopt en dat dat niks met een DHCP server te maken heeft.

Zegt die knul 5 tot 15 werkdagen.. dat zijn 3 hele weken mafketel. En van die sjonies die echt niks weten daar ook zo kort mogelijk met hun modem etc etc .. die hele bullshit.

Hopelijk sturen ze snel iemand naar die schuur van KPN om mijn lijntje er weer in te prikken. Word moedeloos van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

lt_cmd_data schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 17:08:
[...]
Routerstats lite werkt met de speedtouch modems goed (zyxel niet getest) hiermee kan je snelheid en snr marge in de gaten houden.
Hoewel mijn Zeiksnol genoemd staat, doet ie het niet. Maakt niet uit, want het programma brengt me op een idee. Ik kan een skrippie schrijven die de statspagina uitleest en zo kan zien of ie down is. Dat kan ik loggen en gericht gaan klagen bij Telfort.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:07
NNF schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 20:25:
Hmpf, mijn verbinding vliegt er nu echt om de haverklap uit :(
Zou dat nou echt door die SNR van 7 dB kunnen komen? En is daar iets aan te doen? Ik heb de kabels al wat ingekort, maar geen verschil. En het heeft een paar maanden prima gewerkt...
Lijkt me niet, maar niets is onmogelijk. Ik zelf heb de volgende waarde noise margin downstream: 6 db
De verbinding is echter rockstable, maar uberlangzaam: 6393 kbps down.
Ik meen te herinneren dat een hogere signal to noise ratio beter is.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

6dB is zo ongeveer de minimum waarde om een stabiele lijn te hebben. Je modem traint dan zo hoog mogelijk in: 6Mb is dus de hoogst mogelijke waarde (als alles binnenshuis goed is aangesloten ligt dit maximum aan de afstand tot de centrale en de kwaliteit kabels buitenshuis). Bij een wide-open verbinding (zoals bij Telfort) zal de noise margin dus meestal laag liggen (ik heb 8dB SNR en 20Mb intrainsnelheid omdat ik binnen een halve km van de centrale woon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

mphilipp schreef op woensdag 26 november 2008 @ 00:04:
[...]

Hoewel mijn Zeiksnol genoemd staat, doet ie het niet. Maakt niet uit, want het programma brengt me op een idee. Ik kan een skrippie schrijven die de statspagina uitleest en zo kan zien of ie down is. Dat kan ik loggen en gericht gaan klagen bij Telfort.
Zou je deze openbaar willen maken zodat meer mensen deze kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-09 17:43

o_f_course

Och...

Misschien interessant: ik heb gevraagd wanneer de centrale bij ons in het dorp geupgrade wordt naar volledig ADSL2+. Ik moet me 'behelpen' met de 8 Mbit grens, die ik overigens ook haal.

Ik kreeg het volgende (geanonimiseerde) antwoord:
Geachte heer/mevrouw xxxxxxxxxxx,

Hartelijk dank voor uw webformulier van xx-11-2008 met ticketnummer xxxxxxx. Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.

Het is niet bekend wanneer KPN centrales verder geupgrade worden, maar de laatste tijd worden er weinig tot geen centrales meer vernieuwd. KPN is bezig met en groot project (het zogenaamde All-IP project) om alle wijkcentrales te vervangen door dichter bij de klant gelegen minicentrales, die VDSL2 mogelijk maken. Hierdoor is waarschijnlijk de investering in ADSL2 upgrades op een wat lagere prioriteit gezet voorlopig. All-IP staat op de planning om per 2011 landelijk uitgerold te zijn.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Telfort klantenservice internet
xxxxxx xxxxxxxxx

facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

giantgiantus schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 21:04:
Hoe zit dat eigenlijk bij appartementen/studios? Meestal zit het ISRA in een meterkast die zich niet per definitie in de woning bevind. Krijg je dan ook problemen?

Mijn vriendin heeft telfort aangevraagd (zou 27-11 moeten werken) en heeft een studio met een meterkast aan de buitenkant van haar woning. Als ze de modem aan zou moeten sluiten dicht bij het isra punt heeft ze een probleem omdat er geen stekker in de meterkast zit. Ook zou er dan een ethernetkabel door de buitenmuur getrokken moeten worden. Dat zou toch te idioot voor woorden zijn? Zijn er geen versterkertjes voor het signaal? Dat je die in de meterkast plaatst en dan gewoon je modem kan aansluiten in je woning op de aansluiting in de muur?
Geeft geen problemen. Ik heb de lasdop isra beneden in de gallerij zitten. In mijn woonkamer 2 verdiepingen hoger en tig meters kabel heb ik een nieuw isra. Belangrijkste is dat de boel goed is aangesloten.
Je kan er vanuit gaan dat kpn de kabel naar boven heeft getrokken en de boel goed heeft aangesloten.
Het gaat niet om die paar extra metertjes.. het gaat erom dat de boel goed is aangelegd.
Vanaf de centrale heb je immers ook al honderderden meters kabel liggen.

En waarschijnlijk zal je vriendin net als ik hier ook in haar appartement een isra punt hebben.
Ik heb op onderstaande afbeelding, dus zowel de lasdop (linksboven helemaal rechts) als het isra links daarnaast (die varkenssnuit).
http://home.tiscali.nl/~koffiemok/isra-overzicht.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door job op 26-11-2008 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:10
Precies! Maar 'behelpen' valt wel mee hoor. Ik zit wel op ADSL2+, maar 4,5KM van de centrale in een nieuwbouwwijk. Dat wil dus zeggen 3Mbit down en 1Mbit up. Ruilen? :X

Iemand enig idee of er ergens te volgen is hoe ver KPN is met dat All-IP?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
rick77 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 08:08:
6dB is zo ongeveer de minimum waarde om een stabiele lijn te hebben. Je modem traint dan zo hoog mogelijk in: 6Mb is dus de hoogst mogelijke waarde (als alles binnenshuis goed is aangesloten ligt dit maximum aan de afstand tot de centrale en de kwaliteit kabels buitenshuis). Bij een wide-open verbinding (zoals bij Telfort) zal de noise margin dus meestal laag liggen (ik heb 8dB SNR en 20Mb intrainsnelheid omdat ik binnen een halve km van de centrale woon).
Hmm ja, aan de afstand kan het bijna niet liggen deze is 800 - 900 meter (centrale staat aan het begin van de straat) Het modem hangt direct aan het ISRA met een CAT5E UTP kabel van 20cm.
Waar kun je een lijnmeting laten uitvoeren, moet dit nog bij KPN of kan dit direct bij Telfort ? Wellicht dat ik op een brak aderpaar zit, zijn er mensen die zijn gewisseld van aderpaar ? Het gekke is dat buren verderop dezelfde provider/abbo hebben maar sneller kunnen intrainen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Ik hoop dat mijn verbinding straks beter is. Had maar 17mbit down waa rik nu toch dichterbij een centrale woon dan op mijn vorige adres waar ik gewoon de volle 20 mbit haalde. De afstand is korter de kabels in huis beter maar de snelheid lager. Mogen ze me dat uitleggen bij telfort.

Hoe lang mag een storing contractueel trouwens duren? En hoe is dit wettelijk geregeld?

Ik bedoel 3 weken.. alles loopt via die pokke lijn... internetbankieren.. TV.. mijn second life ( :D LOL) maar jah we zijn nu aardig afhankelijk van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Puch-Maxi schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:50:
[...]

Hmm ja, aan de afstand kan het bijna niet liggen deze is 800 - 900 meter (centrale staat aan het begin van de straat) Het modem hangt direct aan het ISRA met een CAT5E UTP kabel van 20cm.
Waar kun je een lijnmeting laten uitvoeren, moet dit nog bij KPN of kan dit direct bij Telfort ? Wellicht dat ik op een brak aderpaar zit, zijn er mensen die zijn gewisseld van aderpaar ? Het gekke is dat buren verderop dezelfde provider/abbo hebben maar sneller kunnen intrainen...
Jah bij mij in het begin. Woon in ene nieuwbouw woning en daar was het verkeerd aangesloten. haalde maar 7Mbits of zo.. na prutsen met die aderparen haalde ik 17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick77
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 14:04

rick77

... get to the point!

Puch-Maxi schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:50:
[...]

Denk dat dit via Telfort moet. Ik zou voor de zekerheid alle verbindingen/stekkertjes thuis nog een keer nalopen (of bijv. aansluiten met bijgeleverde kabeltjes, zodat je weet dat het daar niet aan ligt). Weet niet of je draadloos modem hebt: anders ook eerst wired testen (neem aan dat je dat gedaan hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Napsju schreef op woensdag 26 november 2008 @ 10:39:
Precies! Maar 'behelpen' valt wel mee hoor. Ik zit wel op ADSL2+, maar 4,5KM van de centrale in een nieuwbouwwijk. Dat wil dus zeggen 3Mbit down en 1Mbit up. Ruilen? :X

Iemand enig idee of er ergens te volgen is hoe ver KPN is met dat All-IP?
Op 4,5 km zitten en ADSL2+ intrainen is bekant onmogelijk, De lijn wordt dan op ADSL2 of zelfs ADSL gezet.
All-IP is een strategie van KPN, maar daarvoor willen ze wel zoveel mogelijk mensen op IPB/ITV hebben. KPN vernieuwt nog steeds centrales naar ADSL2+ toe om dat zoveel mogelijk te kunnen leveren.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:30
Wat een prutsers eigenlijk bij Telfort. (Sorry)

Ik had 1 Oktober internet aangevraagd, op 24 Oktober werd het opgeleverd, redelijk snel en alles verliep goed. Helaas kreeg ik geen DSL singnaal. Doordat mijn woning was gesplitst bleek ik ipv 11 volgens KPN 11B te zijn. Uiteraard kan dit gebeuren dus mijn signaal zou worden omgezet naar 11B.

Naveel bellen en dreigen word het dan binnenkort eindelijk omgezet. De 24ste waren ze direct met mij erover eens dat mijn signaal moet worden omgezet. Helaas duurt het tot 1 December dat het daadwerkelijk word omgezet.

Een nieuwe aanvraag duurt 3 weken, het omzetten duurt 5 weken. Je zou toch verwachten dat het omzetten sneller gaat dan het opnieuw aanvragen.
Meer mensen dit gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course
  • Laatst online: 04-09 17:43

o_f_course

Och...

Loekie schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:17:
[...]

All-IP is een strategie van KPN, maar daarvoor willen ze wel zoveel mogelijk mensen op IPB/ITV hebben. KPN vernieuwt nog steeds centrales naar ADSL2+ toe om dat zoveel mogelijk te kunnen leveren.
Jij hebt blijkbaar meer info. Is jou bekend wanneer ze wat waar gaan upgraden?

facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNF

NNF

rick77 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 08:08:
Hm, dan zal er wel niet veel aan te doen zijn. Ik heb net het kortste telefoonkabeltje dat ik kon vinden afgeknipt en direct op het ISRA-punt aangesloten, modem ernaast gezet. Resultaat: nog steeds een SNR van 7 dB.

Mag hopen dat dat geklapper dan toch eens stopt, het is immers ook vanzelf begonnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 11:46
Aesculapius schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 16:03:
Ben ik de enige die afgelopen twee dagen een enorm onstabiele verbinding heb opeens? Voorheen ook wel veel problemen gehad - voornamelijk met telefonie - maar afgelopen weken leek alles wel redelijk okay te werken.
Nu kan ik echter veel sites niet meer bereiken - google.com, marktplaats.nl, nu.nl etc. - terwijl sommigen (tweakers.net) het wel doen?! Verder niets veranderd hier en ook het modem al een reboot gegeven maar zonder succes :(
Ik heb deze problemen ook al sinds 4 dagen. Sites laden niet, of pas na 20+ keer proberen en heel veel ping time-outs.
Dit is dus al ontstaan voor deze grote landelijke storing is opgetreden. Ik heb al geprobeerd het modem te herstarten, maar dat bracht geen verandering.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
dyna18 schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:10:
[...]

Ik heb deze problemen ook al sinds 4 dagen. Sites laden niet, of pas na 20+ keer proberen en heel veel ping time-outs.
Dit is dus al ontstaan voor deze grote landelijke storing is opgetreden. Ik heb al geprobeerd het modem te herstarten, maar dat bracht geen verandering.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?
DNS lijkt het kan cache op modem zijn of servers zelf. Probeer eens opendns.com op modem of PC zelf.
Anders regelmatig een tracert naar de juiste pagina.

[ Voor 7% gewijzigd door Loekie op 26-11-2008 15:21 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lt_cmd_data
  • Niet online
Loekie schreef op woensdag 26 november 2008 @ 15:19:
[...]

DNS lijkt het kan cache op modem zijn of servers zelf. Probeer eens opendns.com op modem of PC zelf.
Anders regelmatig een tracert naar de juiste pagina.
Probeer ook je netwerk te herstellen hiermee worden aantal acties uitgevoerd onder andere dns cache legen.
Opendns kan je eenvoudig implementeren let wel andere netwerk apparaten moet je nu via ip adres benaderen in plaats van naam. \\pcnaam wordt dan \\192.168.0.xxx Mocht je toch \\pcnaam willen gebruiken zie een van me vorige reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flowmo
  • Laatst online: 18-08 08:24
Ik begin het nu erg beu te worden... Na weken heen en weer gemail en gebel met Telfort zijn we nog geen stap verder.

Situatie als volgt:
20mb inet + bellen abo
modem Zyxel 2602HW met 1,5 m tel kabel aan is/ra punt
modem heeft laatste firmware van telfort site
geen splitter er tussen
volgens telfort 500-1000m naar tel centrale
modem traint in op 12mbit max.

Volgens mij moeten we hier veel meer uit kunnen halen, richting de 16+ mbit.

DSL line status als volgt:
noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 15 db
tone 0- 31: 00 00 00 0b cc de ee ee ee ee fe ee ed dc ba 86
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 3 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 34 db
tone 32- 63: 01 36 78 99 99 99 99 99 99 99 99 aa aa bc cd dc
tone 64- 95: cc cc cc cc cc cc bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb
tone 96-127: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb 2b
tone 128-159: bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba aa aa aa aa aa
tone 160-191: aa aa aa aa aa aa aa aa 9a aa aa aa aa aa aa aa
tone 192-223: aa aa aa aa aa aa aa aa aa 99 99 99 99 99 99 99
tone 224-255: 99 99 99 99 99 98 99 99 99 99 99 99 98 98 98 85
tone 256-287: 06 9a aa a8 aa aa aa aa aa aa aa a9 9a 9a a9 99
tone 288-319: 99 99 99 89 99 99 88 99 99 89 88 98 88 87 88 87
tone 320-351: 88 76 67 77 88 77 77 77 77 67 77 77 76 77 66 65
tone 352-383: 32 55 53 55 56 65 55 55 55 54 45 44 55 55 55 44
tone 384-415: 44 34 54 45 44 44 44 44 32 44 34 42 32 20 02 22
tone 416-447: 24 43 42 33 34 33 32 22 23 22 22 22 22 22 21 12
tone 448-479: 22 12 22 22 22 21 01 22 12 11 11 00 01 00 01 01
tone 480-511: 11 11 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Iemand toevallig uit Etten-Leur hier op het forum met een 20mbit adsl abo in de buurt van het winkelcentrum? Ben benieuwd wat andere mensen hier in de buurt halen op een 20mbit abo (ook van andere providers).

Iemand enig idee of 12mbit "laag" is met bovengenoemde situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:36

Totaalgeflipt

De enige echte

Sommige mensen moeten even DM aanzetten of iets dergelijks, zodat je ze kan bereiken, zonder hier alles op het forum te moeten doen. B) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Flowmo schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:27:
Ik begin het nu erg beu te worden... Na weken heen en weer gemail en gebel met Telfort zijn we nog geen stap verder.
-Knip
Een SNR van 3 db lijkt mij niet in orde, ikzelf heb een SNR van 6 db welke al aan de lage kant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:42

DSL line status als volgt:
Je attenuation downstream geeft aan dat je op ~2600 m van de centrale zit, dan is 12 mbit niet zo slecht.
De postcodecheck geeft volgens mij de hemelsbrede afstand weer, dus daar kan een behoorlijke afwijking optreden.

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 23:02

jhu

Yaiks, je mag nog van geluk spreken dat je lijn iets doet met zo'n downstream noise margin.

Ik heb sinds een week ADSLvan telfort (totaal niet blij mee, maar dat terzijde) en ben me helemaal gaan inlezen in de techniek erachter.

Wat ik uit de literatuur en vele online reacties inmiddels geleerd heb is dat alles onder de 6 dB als dramatisch kan worden ervaren.

De Noise margin is het verschil tussen de ruis op je lijn en het internet signaal, dit kan dus inhouden dat je signaal regelmatig wordt overstemd door de ruis.

Ik zag geen direct dramatische dingen in je tone lijstje, ik heb een pagina gebouwd waarmee je de Tone Grafiek kan plotten van je DSL status uitdraai. Grote happen erin kunnen duiden op slechte bekabeling of stoorsignalen.

Mocht je zelf (of andere tweakers) je toongrafiek eens willen plotten dan kan je dat hier doen op mijn site:
http://www.newcode.nl/plot.php

Ik zou wel met zo'n dramatisch lage SnR eens je kabels inkorten, en kijken of er geen rare dingen langs je eigen kabels lopen. Je kan het altijd eens testen met uitsluitend 20 cm kabel tussen je isra en het modem.

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

• bjck
Daros schreef op woensdag 26 november 2008 @ 11:26:
Wat een prutsers eigenlijk bij Telfort. (Sorry)

Ik had 1 Oktober internet aangevraagd, op 24 Oktober werd het opgeleverd, redelijk snel en alles verliep goed. Helaas kreeg ik geen DSL singnaal. Doordat mijn woning was gesplitst bleek ik ipv 11 volgens KPN 11B te zijn. Uiteraard kan dit gebeuren dus mijn signaal zou worden omgezet naar 11B.

Naveel bellen en dreigen word het dan binnenkort eindelijk omgezet. De 24ste waren ze direct met mij erover eens dat mijn signaal moet worden omgezet. Helaas duurt het tot 1 December dat het daadwerkelijk word omgezet.

Een nieuwe aanvraag duurt 3 weken, het omzetten duurt 5 weken. Je zou toch verwachten dat het omzetten sneller gaat dan het opnieuw aanvragen.
Meer mensen dit gehad?
Jij noemt het 'omzetten', maar eigenlijk is het bij ADSL gewoon letterlijk opheffen en weer aanleggen (is zelfde als verhuizen eigenlijk). Ook al is het 1 kabel verder, dat maakt niets uit. Het is lijn X los laten maken weer helemaal en op lijn Y een nieuwe koppeling maken met de apparatuur van het ADSL netwerk in de centrale.

Als 11 nu 11B is bij KPN, wat is 11 van KPN dan qua huisnummer?

Situatie als volgt:
20mb inet + bellen abo
modem Zyxel 2602HW met 1,5 m tel kabel aan is/ra punt
modem heeft laatste firmware van telfort site
geen splitter er tussen
volgens telfort 500-1000m naar tel centrale
modem traint in op 12mbit max.

Volgens mij moeten we hier veel meer uit kunnen halen, richting de 16+ mbit.

Iemand toevallig uit Etten-Leur hier op het forum met een 20mbit adsl abo in de buurt van het winkelcentrum? Ben benieuwd wat andere mensen hier in de buurt halen op een 20mbit abo (ook van andere providers).

Iemand enig idee of 12mbit "laag" is met bovengenoemde situatie?
Ja, die 12Mbps is een prima snelheid. De 'lijn' (koperdraad in de grond) is veel langer dan 1000m, de demping getallen geven aan 34dB op de downtream wat overeen komt met een 2500m ongeveer. Dan is 12Mbps halen een prima snelheid.

Heb je hetzelfde antwoord nog een keer :)
Puch-Maxi schreef op woensdag 26 november 2008 @ 22:12:
[...]

Een SNR van 3 db lijkt mij niet in orde, ikzelf heb een SNR van 6 db welke al aan de lage kant is.
Mwah, niet schrikken van een laag getal. Het is niet dat het <6dB gelijk slecht is en het is ook maar een moment opname die enkele seconde zo laag kan zijn door wat verstoring.

Standaard zorgt met bij ADSL dat de verbinding niet sneller verbinding kan maken door de margin bij het verbinden op 6 of 7dB te krijgen. Dus als je verbinding 14Mb haalt bij 7dB zal hij rond de 14 verbinden. Hierdoor krijg je ook steeds een iets afwijkende snelheid elke keer als je opnieuw de lijn laat verbinden, elk moment is de verstoring net ietsjes anders.

Bij 3dB werkt het ook nog, alleen als er dan iets meer verstoring optreedt nog zakt het te ver en zit er dus helemaal geen 'rek' meer in. Maar opnieuw verbinden op dat moment (kan vanzelf gebeuren dus door modem of centrale beslissing op zo'n moment) laat de snelheid iets zakken om weer bij 6 a 7dB te beginnen.

Stel je modem staat op zolder met 15 meter snoer tussen modem en ISRA en je margin is 7dB boven kan het toch instabiel zijn, de verstoringen op de draad binnenshuis (goedkoop/dun draad, teveel koppelingen of splitsingen of zelfs apparatuur gekoppeld onderweg) laten het dan enorm schommelen en instabiel is je verbinding. Zeg de snelheid is dan 10Mb op je adres bijvoorbeeld.

Plaats nu je modem netjes bij ISRA, optimaal aangesloten en je haalt nog steeds 7dB. Echter nu wel stabiel doordat het minder schommelt (minder verstoring) maar wel een snelheid van 14Mb opeens. Dus verbinding is sneller en belangrijker stabieler en toch weer 7dB.

[ Voor 62% gewijzigd door bjck op 27-11-2008 13:04 ]

• burgt
  • Registratie: Maart 2008

burgt

Starbass

Bij mij thuis (Gemert) ligt de verbinding er nog steeds uit, hij kan meestal geen ATM activiteit vinden bij de diagnose op de router..

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• OgWok
  • Laatst online: 17:16

OgWok

U.N.C.L.E.

Eergister eerst modem eruit (rode lampje internet), (na nieuwe firmware?) en sinds 2 dagen bellen afwisselend bar slecht.... dus echt onverstaanbaar. Helpdesk gebeld: het moet echt gaan helpen als ik de Zyxell hard ga resetten; dus terug naar fabrieks.

Vraag me af of dat de goede oplossing is? Iemand goede info?

[ Voor 3% gewijzigd door OgWok op 27-11-2008 12:29 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• bjck
OgWok schreef op donderdag 27 november 2008 @ 12:28:
Eergister eerst modem eruit (rode lampje internet), (na nieuwe firmware?) en sinds 2 dagen bellen afwisselend bar slecht.... dus echt onverstaanbaar. Helpdesk gebeld: het moet echt gaan helpen als ik de Zyxell hard ga resetten; dus terug naar fabrieks.

Vraag me af of dat de goede oplossing is? Iemand goede info?
Gisteren was het een storing, daarom brandde je rode internet lampje. Je kreeg geen IP adres.

Zou kunnen helpen, als je modem in de war is kan een rest en even telefonie opnieuw inzetten helpen. Of is het misschien simpeler en ben je heel druk aan het down- en uploaden qua verkeer misschien?

• Daros
bjck schreef op donderdag 27 november 2008 @ 09:07:
[...]

Jij noemt het 'omzetten', maar eigenlijk is het bij ADSL gewoon letterlijk opheffen en weer aanleggen (is zelfde als verhuizen eigenlijk). Ook al is het 1 kabel verder, dat maakt niets uit. Het is lijn X los laten maken weer helemaal en op lijn Y een nieuwe koppeling maken met de apparatuur van het ADSL netwerk in de centrale.

Als 11 nu 11B is bij KPN, wat is 11 van KPN dan qua huisnummer?
De woning is gesplitst, mijn onderbuurman is op papier 11B en ik erboven 11. (vaag klopt!) Helaas is het volgens KPN dus precies andersom. Dus onder is 11 en ik ben 11B. Kadaster en gemeente zeggen dat ik 11 ben, KPN zegt 11B.

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb zojuist bericht gehad van telfort dat mijn internet moet werken.

Geheel geinstalleerd, en zoals jullie zien kan ik op internet. Top.
Helaas blijft de max download snelheid hangen op 1.36 MB p/s( x 8 = 10 Mbit, toch).

Ik probeer te kijken op welke snelheid mijn modem intraint, maar kan niet in de webinterface komen ivm wachtwoord. Welke ww is dit standaard?

Kan het kwaad om hem te resetten zodat het ww ook weer als origineel is? Heb heel misschien het ww wel aangepast maar weet het niet meer namlijk.

Edit: Het lijkt erop dat hij op 8 Mbit zit, dus adsl1 centrale? Hoe is dit te achterhalen?

[ Voor 8% gewijzigd door MauriX op 27-11-2008 14:22 ]

• bjck
Daros schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:09:
[...]

De woning is gesplitst, mijn onderbuurman is op papier 11B en ik erboven 11. (vaag klopt!) Helaas is het volgens KPN dus precies andersom. Dus onder is 11 en ik ben 11B. Kadaster en gemeente zeggen dat ik 11 ben, KPN zegt 11B.
Snap best dat KPN dat andersom doet, komt weinig voor dat niet beneden maar boven juist de gene is zonder toevoeging.
burgt schreef op donderdag 27 november 2008 @ 09:43:
Bij mij thuis (Gemert) ligt de verbinding er nog steeds uit, hij kan meestal geen ATM activiteit vinden bij de diagnose op de router..
Helpdesk op de hoogte gesteld?

• Hurricane

Hurricane

MauriX schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:20:
Ik heb zojuist bericht gehad van telfort dat mijn internet moet werken.

Geheel geinstalleerd, en zoals jullie zien kan ik op internet. Top.
Helaas blijft de max download snelheid hangen op 1.36 MB p/s( x 8 = 10 Mbit, toch).

Ik probeer te kijken op welke snelheid mijn modem intraint, maar kan niet in de webinterface komen ivm wachtwoord. Welke ww is dit standaard?

Kan het kwaad om hem te resetten zodat het ww ook weer als origineel is? Heb heel misschien het ww wel aangepast maar weet het niet meer namlijk.

Edit: Het lijkt erop dat hij op 8 Mbit zit, dus adsl1 centrale? Hoe is dit te achterhalen?
Die 1,36 x 8 klopt niet. Je vergeet de overhead e.d., het is eerder x 10. Dus je zal ongeveer 14Mb hebben. Gewoon even in je modem kijken, dan weet je het zeker. (http://192.168.1.154 ww=1234)

• MauriX
Heb inderdaad bijna 14 mbit. Had gehoopt op meer.
Is wel een adsl2plus centrale.
Kan ik zelf nog dingen ondernemen om dit op te schroeven?

• Chadi
Monteur belde me net dat inderdaad mijn kabel in de wijkcentrale eruit was gehaald ... :D Hij heeft het getest bij mij thuis en kwam op 15Mbit.. is voor mij snel zat :)

Verwijderd

MauriX schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:35:
Koop een modem waar je aan kunt tunen, zoals een Billion BiPAC 7401 VGP-M, die zijn te koop via ebay (uit Australië). Of probeer het met oude SpeedTouch modems waar DMT nog op werkt; http://dmt.mhilfe.de/

• lt_cmd_data
  • Niet online
MauriX schreef op donderdag 27 november 2008 @ 14:35:
Heb inderdaad bijna 14 mbit. Had gehoopt op meer.
Is wel een adsl2plus centrale.
Ja een speedtouch modem gebruiken en deze tweaken met dmt. Zie aantal reacties van mij terug inclu een video tutorial. Ik gok dat je max 17-18mbit@snrm 1 halen. Hoe minder marge hoe groter de kans is dat je verbinding weg valt op drukke tijden. Overdag zou je bijvoorbeeld op 16mbit kunnen draaien en savonds als er meer kans is op noise op de lijn de snrm hoger moeten instellen. Andersom kan ook valt je verbinding vaak weg kan je ook je verbinding lager instellen waardoor deze stabiel wordt. Tweaken van je adsl is onwijs simpel en brengt zover ik getest heb geen risico's mee.

[ Voor 5% gewijzigd door lt_cmd_data op 27-11-2008 15:55 ]

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 15:59

Aldmar

Niks...

Tot nu toe ben ik tevreden met Telfort. Alleen sinds gister heb ik problemen met DNS (volgens mij). nu.nl, google.nl en o.a. telfort.nl doen het de ene keer wel en de andere keer weer niet. Heel irritant. Tweakers.net doet het wel weer de hele tijd, die heeft geen last van onderbrekingen. Ik heb al in het modem de twee DNS servers van opendns ingevoerd, zowel bij DNS als bij de DHCP. Sindsdien gaat het iets beter, maar het werkt nog niet optimaal. Ik weet dat de dnsserver van telfort afgelopen maandag(?) plat lag, maar heb er dus nog steeds last van...

Hebben meer mensen (nog steeds) last van het bovenstaande?

• Spacespider
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 23:23
Aldmar schreef op donderdag 27 november 2008 @ 15:59:
Tot nu toe ben ik tevreden met Telfort. Alleen sinds gister heb ik problemen met DNS (volgens mij). nu.nl, google.nl en o.a. telfort.nl doen het de ene keer wel en de andere keer weer niet. Heel irritant. Tweakers.net doet het wel weer de hele tijd, die heeft geen last van onderbrekingen. Ik heb al in het modem de twee DNS servers van opendns ingevoerd, zowel bij DNS als bij de DHCP. Sindsdien gaat het iets beter, maar het werkt nog niet optimaal. Ik weet dat de dnsserver van telfort afgelopen maandag(?) plat lag, maar heb er dus nog steeds last van...

Hebben meer mensen (nog steeds) last van het bovenstaande?
Dat lag toch aan een defecte DHCP server en niet aan een DNS server? Controleer eens als je firewall op je pc goed staat ingesteld of probeer eens een andere webbrowser.

Verwijderd

ik heb al 3 dagen geen foon meer :X

043

Edit: ligt dus aan de sip settings. Zijn deze veranderd sinds de storing begin deze week ofzo...wat een zeik :X

Ik had eerst nog iets met ritstele enzo...nu moet dat allemaal telefoniedienst zijn?:

http://klantenservice.int...-bellen.aspx#openfaq10747

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2008 18:47 ]

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:36
Ik krijg net een email van de Vaste lastenbond. Neem via hun energie af bij Greenchoice, internet heb ik rechtstreeks via Telfort gedaan. In deze nieuwsbrief raden ze je aan voor 1/12/2008 je abonnement te verlengen, omdat daarna de prijzen verhoogd worden, zie onderstaand plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.vastelastenbond.nl/nieuwsbrieven/nov2008_2/images/telfort.jpg

Er komt dus voor de oude prijs een abo van 4 Mbit bij. Zou dat voor iederen gaan gelden?

Zo ja, dan is er helemaal reden voor mij om over te gaan naar Compuserve!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

musicfreak schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:47:
Er komt dus voor de oude prijs een abo van 4 Mbit bij. Zou dat voor iederen gaan gelden?
Nee natuurlijk niet. Zolang je niets met je contract doet blijven de voorwaarden gelijk.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• zx9r_mario
  • Laatst online: 13-09 23:14
musicfreak schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:47:

Zo ja, dan is er helemaal reden voor mij om over te gaan naar Compuserve!
Op de Telfort site staat nu ook tot 1 december 19,95 bestellen. Waarschijnlijk staat een tariefsverhoging eraan te komen?

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:10
Prima! GRAAG! Haalde ik maar 4Mbit!!! |:(

DSL Up 2827 kbps / 1037 kbps

Lekker!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:36
Gunner schreef op donderdag 27 november 2008 @ 20:49:
[...]

Nee natuurlijk niet. Zolang je niets met je contract doet blijven de voorwaarden gelijk.
Excuus, ik bedoelde: zou dat ook voor de mensen gelden die hun contract niet via de VLB hebben afgesloten?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

musicfreak schreef op donderdag 27 november 2008 @ 21:35:
[...]

Excuus, ik bedoelde: zou dat ook voor de mensen gelden die hun contract niet via de VLB hebben afgesloten?
Nee hoor. We blijven gewoon 19.95 betalen voor een abonnement tot 20MB.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Kr44nVogel
  • Laatst online: 10-09 19:02
Beste iedereen,

Ik heb al een tijdje Telfort en ben ook niet tevreden ik haal niet meer dan 8mbit. Ik zit <2km van de centrale af. Het enige is dat ik dat ook had bij mijn vorige provider.
dit zijn mijn waardes iemand enig idee wat het kan zijn. De kabels vanaf het isra punt is standaard. en naar mijn computer is niet meer dan 5 meter.

attenuation upstream: 25 db
tone 0- 31: 00 00 00 0a bb cd dd de dd ee dd dc dc cb a9 74
noise margin downstream: 4 db
attenuation downstream: 47 db
tone 32- 63: 79 ab bc cc dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd
tone 64- 95: 2d dd dd dd dd cd dd cd cc bb bb bc bb bb bb bb
tone 96-127: 8b bb bb bb bb bb bb bb bb bb bb ba bb ba ba a9
tone 128-159: a9 99 99 99 99 99 88 99 49 89 88 57 77 77 55 77
tone 160-191: 76 76 55 27 24 44 20 14 55 56 65 55 55 67 67 66
tone 192-223: 15 66 66 54 00 03 44 44 43 40 40 44 43 43 22 24
tone 224-255: 44 44 54 34 22 02 42 22 22 22 02 02 00 20 00 00
tone 256-287: 40 40 40 40 c0 40 40 40 40 40 40 40 40 c0 40 40
tone 288-319: 40 c0 40 40 40 c0 c0 40 40 c0 40 40 40 c0 c0 c0
tone 320-351: 40 c0 40 c0 40 c0 c0 40 c0 c0 40 40 40 c0 c0 c0
tone 352-383: 40 40 40 c0 40 40 c0 40 c0 40 c0 40 40 40 c0 c0
tone 384-415: 40 c0 c0 40 40 c0 c0 c0 c0 c0 40 40 c0 c0 c0 c0
tone 416-447: 40 40 40 c0 40 c0 c0 40 c0 c0 c0 40 40 c0 40 c0
tone 448-479: 40 40 c0 40 40 40 40 40 c0 40 40 c0 c0 40 40 c0
tone 480-511: c0 c0 40 c0 40 40 40 c0 c0 c0 c0 c0 40 c0 c0 c0

hoi

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:42
Attenuation downstream = 47 dwz dat de afstand tot de centrale ~ 3600 m is. Dan is 8mbit heel normaal.

• Kr44nVogel
  • Laatst online: 10-09 19:02
is het niet mogelijk om dichterbij een centrale te "krijgen" als ik op speedtest kijk dan is de centrale die het dicht bij is 1659m. Hoe kan het dan dat ik op 4km zit? Ik woon btw in A`dam dus ik kan me niet voorstellen dat er hier geen centrale dichterbij is. Hoe wordt het door je provider ingedeeld? Kiezen hun een centrale of niet?

alvast bedankt

hoi

• RvL
  • Laatst online: 11:01

RvL

Die 1659m die je op speedtest ziet is de hemelsbrede afstand tot de centrale. Hoe de koperen sliertjes genaamd bekabeling daadwerkelijk loopt kan inderdaad flink verschillen met de hemelsbrede afstand.

Het lijkt me zeer sterk dat er een centrale dichterbij is, ook al woon je in een grote stad als A'dam. Vergeet niet dat een grote wijkcentrale vele duizenden huishoudens aan kan.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Hurricane

Hurricane

Heb net mijn Zyxel vervangen voor een speedtouch 780wl. Nu weet ik alleen niet hoe ik kan bellen tussen de poorten 1 en 2. Dit was wel mogelijk met de Zyxel (door #### te bellen) en ik neem aan dat het ook mogelijk is met de speedtouch. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shit...krijg het niet goed. Whelp! Zou iemand die telfort+bellen heeft, en in het KPN gebied zit, even kunnen kijken wat zijn settings zijn? Hier heb ik vanalles geprobeerd, het wil geen groen vinkje worden. Ik heb een 780wl.

SIP URI:
Username:

Registrar:
Registrar Port:
Proxy:
Proxy Port:
Expire Time:

Heel erg bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kr44nVogel schreef op donderdag 27 november 2008 @ 23:10:
is het niet mogelijk om dichterbij een centrale te "krijgen" als ik op speedtest kijk dan is de centrale die het dicht bij is 1659m. Hoe kan het dan dat ik op 4km zit? Ik woon btw in A`dam dus ik kan me niet voorstellen dat er hier geen centrale dichterbij is. Hoe wordt het door je provider ingedeeld? Kiezen hun een centrale of niet?
Waar in Amsterdam woon je (mag buiten forum als je wilt), dan kan ik wel nagaan waarom je aan welke centrale hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togvet
  • Laatst online: 28-08 20:09
De telefonie instellingen staan gewoon online: Kijk bijvoorbeeld hier of kijk hier . Kies bij de eerste link natuurlijk wel voor de babyxl (all-in) instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Ik heb sinds 2 dagen telfort. Ik ondervind problemen met het verzenden van bestanden via MSN.

Ik heb geen wireless modem. Iemand bekend mee dat dit enorm traag gaat?
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is niet de bedoeling dat iedereen individueel laat weten of het niet of wel (weer) werkt met je aansluiting, zo kunnen we natuurlijk een heel topic met 1000 posts gaan vullen en draagt niets bij.