das wel vaag dat die daar wel al staat en nog niet in de storeVerwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:59:
http://www.apple.com/nl/mac/
nederland eerder dan de us?
Op de iPhone beweeg je geen aanwijzer over het scherm. Echter:sOid schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:57:
[...]
Kleine moeite, zal snel werken. Werkt op de iPhone ook snel zat.
Zo kan het natuurlijk ookHoedje schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:57:
[...]
Hoezo? De hele touchpad is een knop. Dus je hoeft alleen maar te drukken
Volgens mij begrijp je dan niet helemaal wat Blu-Ray is. Dat gaat gewoon om een optisch schijfje waar 25GB op past.DaannO schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:57:
[...]
Spreekt ie zich zelf wel een btje tegen want ze verkopen t wel via iTunes
HD content staat inderdaad in de iTunes store. Maar HD-film is niet hetzelfde als "Blu-Ray".
Verwijderd
op apple.nl staat de 17" nergens....DaannO schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:57:
10:57AM Q: What's up with the 17-inch?
A: Tim: It's being refreshed today as well.
Dus toch
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Misschien verzinnen ze een verloopkabeltje ervoor.
Leuk en aardig, maar ik heb hier een dikke HD TV zonder display port.
DVI/vga zit of blijft er op dacht ik en hoop ik.
Prijs van 24" LED display, is die toch 899 dollar?
Reflectieproblemen oplossen door helderheid aan te passen.
Hmm, kom wat leuke dingen tegen, maar ook de nodige minpunten. Wacht zelf ook nog wel even met de aanschaf. Macbook is sowieso nog wel prima, maar met nieuwe PC heb ik wel geduld.
Oh oh Mr. B, oh oh!
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
11:01AM Q: Concern about the glossy screens. Are you going to offer another option?
A: Steve: We're going all glass -- we won't offer another version. Phil: You offset the reflection by the brightness, and consumers love it. One of the great things about a notebook is you can turn it however you want!
Ik zou het doen!
Van de €1200 macbook niet, helaas. Vind ik toch wel een groot minpunt. Wat kost het nou die paar LED'jes? Wat een nog groter minpunt is, is dat die van €1200 een tragere CPU heeft. Zit ik nu dus met een snellere Macbook voor dezelfde prijs, alleen oud model.torp schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:03:
Is dat toetsenbord ook backlit eigenlijk?
Nee, ik zie nu geen reden meer om m'n huidige witte 2,4 GHz macbook te verkopen voor een nieuwe. Ik wacht wel tot de volgende update
NOSIG
30 euro voor zo een display port > vga/dvi adapter vind ik toch echt wat te veel van het goede. 20 euro was al aan de deure kant.me_mrtn schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:06:
En ze vragen ook mooi even $10.- meer voor een DisplayPort > DVI kabeltje.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Bij de koersconvertor van GWK kom ik toch uit op €675,-.vandevorst schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:07:
Ehm, 999 dollar is maar 949 euro, stom ....
Daar komen nog wel invoerrechten enzo bovenop, maar is inderdaad btje belachelijkme_mrtn schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:09:
[...]
Bij de koersconvertor van GWK kom ik toch uit op €675,-.
Eet je een Big Mac minder en klaar ben je.me_mrtn schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:06:
En ze vragen ook mooi even $10.- meer voor een DisplayPort > DVI kabeltje.
10 dollar op 1500 dollar. Maak je even druk.
Verwijderd
999 dollar is 949 eurojpboere schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:08:
Aaah Macbook nog 100 minder dan de dollarprijs! Gelukkig!
1299 dollar is 1199 euro
1599 dollar is 1499 euro
Ik vindt het onzin, naaien ze europeanen nog een keer...
dat bedoel ik, ze naaien europeanen dubbel!me_mrtn schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:09:
[...]
Bij de koersconvertor van GWK kom ik toch uit op €675,-.
Een collega neemt een MacBook mee en dus geen invoerrechten.Ramquin schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:10:
[...]
Daar komen nog wel invoerrechten enzo bovenop, maar is inderdaad btje belachelijk
Ik kan wel BigMac gebruiken met mijn slanke postuur.cornelixnootje1 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:12:
[...]
Eet je een Big Mac minder en klaar ben je.
![]()
10 dollar op 1500 dollar. Maak je even druk.
Dat is, door de koers niet mee te nemen, wel 250 euro wat je ff weggooit!
Dus de anti-reflective coating doet echt wel z'n werk, wees maar niet bang. De tijden dat je met glossy schermen bijna nooit wat zag, zijn voorbij.
NOSIG
Ik zou het doen!
Verwijderd
OMG, i'm falling in love with a product...
En dat vat het helemaal samen: 'if it doesn't need to be here, it isn't there'
Dit ding is gewoon af, perfect, ik ben laaiend enthousiast. Hoe doen ze het toch altijd... Niet te geloven. 1200 dollar is een koopje... Die body
M'n volgende pc wordt een macbook. Weg met m'n pc, is toch nergens voor nodig. Zuinig, krachtig. Damn, i'm getting emotional

Hahaha wat een kul.SChief schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:07:
11:01AM Q: Concern about the glossy screens. Are you going to offer another option?
A: Steve: We're going all glass -- we won't offer another version. Phil: You offset the reflection by the brightness, and consumers love it. One of the great things about a notebook is you can turn it however you want!
Vind het een mooi apparaat geworden maar ik heb zou m'n huidige MBP niet willen ruilen. Dat glossy gebeuren vind ik echt een misser eerste klas voor een merk als Apple. Het gaat bij Apple altijd mooi hand in hand, usability en design. Nu heeft design de boventoon. Jammer, geef mensen dan de keuze net zoals eerst (mat of glossy).
No way dat hier ooit een glossy scherm in huis komt. Exit Apple dan.
[ Voor 3% gewijzigd door Tom op 14-10-2008 20:20 ]
blijf je hier toch houden, meer heffingen etc etc...vandevorst schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:17:
Jij vindt het niet erg, dat 999 dollar eigenlijk een 700 euro is, en ze er hier 950 voor vragen?
Hopelijk gaat importeren een beetje lukken dan
Ja, zover ik net zag staat het er gewoon bij.Philflow schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:19:
Kun je op die nieuwe macbooks ook studentenkorting krijgen?
http://www.apple.com/nl/macbook/#designvideo
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Vind ik toch een beetje raar.
Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB
Geen idee eerlijk gezegd. Zit wel DDR3 geheugen in de vernieuwde MacBook en nog standaard DDR2 in de oude witte.jpboere schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:21:
Betekent dit nu eigenlijk dat de alu macbook van €1119,00 slechter zal presteren dan de plastic macbook van €949,00 omdat ze respectievelijk CPU hebben met kloksnelheid van 2.0 en 2.1 GHz?
*zucht*vandevorst schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:13:
[...]
999 dollar is 949 euro
1299 dollar is 1199 euro
1599 dollar is 1499 euro
Ik vindt het onzin, naaien ze europeanen nog een keer...
Weer iemand die denkt dat die prijzen in Amerika incl. btw zijn.

850,- euro voor een 24" inch scherm..

Met linkje: http://www.apple.com/nl/displays/
[ Voor 12% gewijzigd door endless op 14-10-2008 20:24 ]
Dollar/euro koers is het eeuwige gezeur met vrijwel alle producten, helaas pindakaas inderdaad.sergev schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:16:
Die dollar/euro koers vindt ik nog niet zo erg. Dat heb ik er wel voor over. Alleen geen optie om voor een mat scherm te gaan vindt ik niet kunnen. Glossy terwijl je buiten in het zonnetje zit? In de trein bij het raam? Dan zeggen ze verander maar van plaats. Zit je daar in en overvolle trein waar iedereen staat. Mag ik even op plek zitten meneer? Anders kan ik het scherm van mijn notebook niet goed zien!
Die "glossy only" is zeker een grote misser; Apple heeft wel een mooie markt gemaakt voor de sticker makers, 13" en 15" matte stickers zullen zeker verschijnen lijkt me zo...
Das echt bullshit. Er zit een groot verschil in een glossy scherm van HP/Acer/Dell etc, en een glossy scherm van Apple.Tom schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:19:
[...]
Hahaha wat een kul.
Vind het een mooi apparaat geworden maar ik heb zou m'n huidige MBP niet willen ruilen. Dat glossy gebeuren vind ik echt een misser eerste klas voor een merk als Apple. Het gaat bij Apple altijd mooi hand in hand, usability en design. Nu heeft design de boventoon. Jammer, geef mensen dan de keuze net zoals eerst (mat of glossy).
No way dat hier ooit een glossy scherm in huis komt. Exit Apple dan.
If it aint fixed, it's broken.
Verwijderd
Wanneeeeer gaan ze het nu eens leren.vandevorst schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:17:
Jij vindt het niet erg, dat 999 dollar eigenlijk een 700 euro is, en ze er hier 950 voor vragen?
999/1.36 * 1.21 = 888 euro, geen 700

Die extra 70 euro komt omdat ze ook een bedrijf zijn dat winstmaximalisatie nastreeft. Europa is nu eenmaal de markt waar je moet verkopen, met de sterke euro en de grote welvaart. Voor die 70 euro kopen de consumenten het toch wel. En vergeet transport en handelaarsmarge niet, die hier waarschijnlijk ook groter is.
Als je voor 70 euro gaat zeuren, dan werk je maar wat harder of zo. Voor die prijs haal je ze echt niet (legaal volgens het boekje) uit de US
Ahja, inderdaad, 8% erbij tellen...cornelixnootje1 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:22:
[...]
*zucht*
Weer iemand die denkt dat die prijzen in Amerika incl. btw zijn.
Dan nog kom je niet op zo'n groot verschil!
Verwijderd
Maar wat als je je macbook laat stuiteren tegenwoordig, met de oude mbp had je een deukje in je behuizing en ging je rustig verder.
Zou dat glas shatterproof zijn of spat het uit elkaar als je hem een keer laat vallen?
Iedereen heeft het wel over de reflectie ( logisch bij glas) maar zou het ook heel blijven, dat vraag ik me meer af?
En voor die cinema display eerst de reviews maar eens afwachten , zeker als ze vergeleken worden met eizo etc.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2008 20:25 ]
Nee, dát is pas bullshit wat jij zegt. Glossy is op elke laptop even glossy. Van Sony tot Acer, van Dell tot Apple.Bakkert schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:23:
[...]
Das echt bullshit. Er zit een groot verschil in een glossy scherm van HP/Aidscer/Dell etc, en een glossy scherm van Apple.
Zéér mooie combinatie!endless schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:23:
LED Cinema Display
850,- euro voor een 24" inch scherm..
[afbeelding]
Met linkje: http://www.apple.com/nl/displays/
En glossy blijft bagger.Verlicht toetsenbord (US) & Gebruikershandleiding (Engels)
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 14-10-2008 20:25 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Nee de 2.0 zal sneller zijn, nieuwere CPU, hogere FSB en sneller geklokt geheugen. Qua graphics performance is het verschil veel groter.jpboere schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:21:
Betekent dit nu eigenlijk dat de alu macbook van €1119,00 slechter zal presteren dan de plastic macbook van €949,00 omdat ze respectievelijk CPU hebben met kloksnelheid van 2.0 en 2.1 GHz?
Maargoed, het is wel een fantastisch mooi eindproduct. Ik vind de macbook er superstrak uitzien en ik zou er binnenkort best eens eentje kunnen bestellen
Nee dus, Sony maakt glossy's met anti reflectieve coating. Sony TZ en SZ bijvoorbeeld.MarcoC schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:24:
[...]
Nee, dát is pas bullshit wat jij zegt. Glossy is op elke laptop even glossy. Van Sony tot Acer, van Dell tot Apple.
Terwijl HP infinity displays maakt (lijkt op nieuwe apple) en die zijn veel glimmender dan de rest.
Oude Macbook classic kan in ieder geval niet tegen stuiteren. Ik liet de mijne vorige week vallen en het scherm is in like 1000 stukjes kapot gegaan. Auw.Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:24:
Mooie notebooks, ik wil er ook 1, gewoon voor erbij
Maar wat als je je macbook laat stuiteren tegenwoordig, met de oude mbp had je een deukje in je behuizing en ging je rustig verder.
Zou dat glas shatterproof zijn of spat het uit elkaar als je hem een keer laat vallen?
Iedereen heeft het wel over de reflectie ( logisch bij glas) maar zou het ook heel blijven, dat vraag ik me meer af?
En voor die cinema display eerst de reviews maar eens afwachten , zeker als ze vergeleken worden met eizo etc.
Ik moet nu dus wel een nieuwe Macbook kopen. Ik vind het wel erg sneu dat het 200 Euro meer kost. In de US $200 meer, hier gewoon 200 Euro meer, dat vind ik behoorlijk lomp toch wel

Het resultaat lijkt er wel erg vet uit te zien, dus ik ga maar wel bestellen toch wel
[ Voor 4% gewijzigd door kamerplant op 14-10-2008 20:28 ]
🌞🍃
Hoezo? Je kunt dezelfde voor minder kopen?Datafeest schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:27:
[...]
Oude Macbook classic kan in ieder geval niet tegen stuiteren. Ik liet de mijne vorige week vallen en het scherm is in like 1000 stukjes kapot gegaan. Auw.
Ik moet nu dus wel een nieuwe Macbook kopen. Ik vind het wel erg sneu dat het 200 Euro meer kost. In de US $200 meer, hier gewoon 200 Euro meer, dat vind ik behoorlijk lomp toch wel
Het resultaat lijkt er wel erg vet uit te zien, dus ik ga maar wel bestellen toch wel
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Nee, toch niet, ik weet uit eigen ervaring dat ik veeeeel minder last heb van reflectie bij m'n Macbook dan bij m'n Asus (zie paar posts van mij naar boven).MarcoC schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:24:
[...]
Nee, dát is pas bullshit wat jij zegt. Glossy is op elke laptop even glossy. Van Sony tot Acer, van Dell tot Apple.
NOSIG
denk 't wel:Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:28:
...vraag me af of de HD eenvoudig zelf te vervangen is.
http://www.engadget.com/p...r-shiny-hands-on/1097177/
[ Voor 74% gewijzigd door simon op 14-10-2008 20:29 ]
|>
Je moet er ook 19% afhalen (van de NL prijs) (of eigenlijk prijs/119 en dan keer 100)vandevorst schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:24:
[...]
Ahja, inderdaad, 8% erbij tellen...
Dan nog kom je niet op zo'n groot verschil!
Dat ie NL zo duur is komt doordat Nederlanders massaal stemmen voor partijen die belastingen verhogen, daar kan Apple weinig aan doen.
En glossy is en blijft kut, ook van Apple.Bakkert schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:23:
[...]
Das echt bullshit. Er zit een groot verschil in een glossy scherm van HP/Aidscer/Dell etc, en een glossy scherm van Apple.
Verwijderd
het is inderdaad zo dat de gewone macbook niet tegen stuiteren kan, maar ik doel meer op de vorige macbook pro, die stuitert, en je gaat verder met een deukje, nu met dat glas is denk ik binnen 1 sec heel je display kaput.Datafeest schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:27:
[...]
Oude Macbook classic kan in ieder geval niet tegen stuiteren. Ik liet de mijne vorige week vallen en het scherm is in like 1000 stukjes kapot gegaan. Auw.
En verder heb ik wel weer genoeg gelezen dat we benadeelt worden, het is toch zo, hoeveel je er ook over loopt te mekkeren. vind je het te duur dan ga je lekker zelf naar de US of je koopt hem gewoon niet !
De witte Macbook zie ik trouwens nergens terug in de NL shop. Is dat jullie ook al opgevallen?
NOSIG
Hmm, wellicht dat er gradaties zijn, maar bij mijn no-name barebone laptop heb ik niet veel meer last van de reflecterende coating dan bij een Macbook. Reflecties blijven reflecties._Christiaan_ schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:28:
[...]
Nee, toch niet, ik weet uit eigen ervaring dat ik veeeeel minder last heb van reflectie bij m'n Macbook dan bij m'n Asus (zie paar posts van mij naar boven).

Maar op de site van apple staat dat ze allebij 13,3" zijn.. uhu?
En dat staat op de site ook!
http://www.apple.com/nl/macbook/specs.html
[ Voor 6% gewijzigd door twixx op 14-10-2008 20:38 ]
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Daar staat gewoon 13.3" hoor. Ja, en 1599, maar dat is de prijstwixx schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:33:
Steve praat over een 15" model
[afbeelding]
Maar op de site van apple staat dat ze allebij 13,3" zijn.. uhu?
http://www.apple.com/nl/macbook/specs.html
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Dat doet Apple al jaren, de PowerPC processoren waren ook je van het totdat ze op Intel overstapten.Mythrill schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:26:
Tering wat staat er weer een marketing kul op apple.com (/nl). Typisch Apple marketing geblaat wat alles 3x beter laat lijken. Vooral die grafiekjes van de graphics zeggen helemaal niks! Sorry dit moest er even uit, ik ben allergisch voor overijverige marketing machines.
Maar het nieuwe Macbookje ziet er leuk uit.
Bij de MacBook pro is $1799 = €1799
Dat was al een tijdje mogelijkCyBeR schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:25:
Hmm, je kunt deze kopen met US tobo zo te zien:
[...]
De discussie is iig voorbij, aangezien Apple nu alleen maar glossy schermen aanbiedt (ervanuitgaande, dat de oude Cinema Displays uitgefaseerd worden).En glossy blijft bagger.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
pijn blijft pijn...MarcoC schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:32:
[...]
Hmm, wellicht dat er gradaties zijn, maar bij mijn no-name barebone laptop heb ik niet veel meer last van de reflecterende coating dan bij een Macbook. Reflecties blijven reflecties.
of het nou hoofdpijn is of je arm eraf ligt...
pijn blijft pijn...
Niet echt, staat gewoon hier: http://store.apple.com/nl/configure/MB402N/B?mco=MTkzOTU0Ng_Christiaan_ schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:31:
Blijft toch jammer dat de goedkope Macbook zonder verlicht tobo komt. Het lijkt me best handig.
De witte Macbook zie ik trouwens nergens terug in de NL shop. Is dat jullie ook al opgevallen?
Tesla Model Y RWD (2024)
Wacht rustig joh, iedereen die is nu op die siteIbix schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:33:
Probeer via Surfspot een macbook te bestellen maar kom er niet door heen? iemand anders hetzelfde probleem>?
De nl store doet het nog niet... (ook niet via www.apple.nl)Ibix schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:33:
Probeer via Surfspot een macbook te bestellen maar kom er niet door heen? iemand anders hetzelfde probleem>?
[ Voor 5% gewijzigd door bouwfraude op 14-10-2008 20:38 ]
De dollar koers valt juist tegen. (1,37 nu)DarkShadow schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:34:
Ik vind het toch wel een tegenvaller. Mn vriendin wil graag een laptop, maar ik had gehoopt dat de prijzen wat minder zouden zijn deze keer. Toch jammer dat dat weer niet het geval is. Zeker met het oog op de dollarkoers. Het is natuurlijk prachtig spul, maar ik moet zeggen dat als je puur naar specs kijkt het stiekem toch best tegenvalt.
En dat icm de hoge Nederlandse BTW, tja, dat had je kunnen verwachten. Toen de dollar op 1,60 stond was het hetzelfde verhaal.
Is firewire niet die hele oude techniek die niet universeel is?shokupan schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:37:
Bah, misselijke streek van apple om firewire weg te halen in de macbook, alleen voor onderscheid tov de Pro reeks. Mn digicam is firewire, en externe disken ook. Verwachten ze dat alleen de Pro's zich met videobewerking bezig houden?
Koop je toch een adapter oid?
jawel, maar het is gewoon superdruk nubouwfraude schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:37:
[...]
De nl store doet het nog niet... (ook niet via www.apple.nl)
Die doet het wel, echter is het veel te druk, waardoor je er nauwlijks doorkomt.bouwfraude schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:37:
[...]
De nl store doet het nog niet... (ook niet via www.apple.nl)
Een half uur geleden ging dit wel, toen het net open was.
Dit topic is gesloten.
Als je een topic wilt aanmaken voor de nieuwe producten die zijn aangekondigd, neem dan even contact op met een moderator voordat je begint. Zo vermijden we dat er twee mensen tegelijk aan een topicstart over hetzelfde product werken.