Kut, ze gaan over naar de Air... geen Macbook update? Of wordt dat de klapper?
Zijn dat die schijfjes die groter zijn dan een externe 2,5" HDD, maar waar veel minder op past?Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:32:
Balen, nog niks over blu-ray vernomen.
Ik denk niet dat iemand daar een paar honderd euro extra voor over heeft.
Jason Chen:
Steve Jobs just let it slip that there’s going to be a new display coming!
Also being revealed today is a 24-inch LED-backlit cinema display.
Zo, is alles uitgelekt ofz
Zo, is alles uitgelekt ofz
10:36AM "We're introuducing a new Cinema Display -- our first with LED backlighting. It's got a cable with three connectors: a MagSafe, you can power your notebook, 2nd is a USB port, and third is Display port."zAo schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:36:
Jason Chen:
Mooooi!
[ Voor 87% gewijzigd door Ramquin op 14-10-2008 19:37 ]
Alleen prijsverlaging? o.0
10:39AM "But we've heard that people want a metal enclosure, faster graphics, and a lot of them want LED backlit displays... so, we figured out a way to bring these to the MacBook line."
lol
lol
Verwijderd
Tja er zit nog wel zon superdrive in uit de prehistorie, net zo groot en 5xminder opslag.cornelixnootje1 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:36:
[...]
Zijn dat die schijfjes die groter zijn dan een externe 2,5" HDD, maar waar veel minder op past?![]()
Ik denk niet dat iemand daar een paar honderd euro extra voor over heeft.
“They are one of the best products in the industry.” The entry price is $1099, but they’re reducing the entry price to $999.
Zo, dat wordt volgende week een MacBook
Alle geruchten kloppen gewoon. De witte macbook blijft in de verkoop voor 100$ minder dan nu. Nieuwe aluminium Macbooks met LED backlit display, glass trackpad. Dan zullen de prijzen ook wel kloppen. Nu moet ik me toch wel heel erg af gaan vragen wat ik wil. Want voor 200 euro meer heb je natuurlijk wel heel wat meer moois in huis.
uhm...
Dus die kan je morgen al in de winkel halen, want die hebben ze alpjaminon schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:41:
Maar de witte blijven begrijp ik?
Volgens mij wel inderdaad, on top of.pjaminon schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:41:
Maar de witte blijven begrijp ik?
Edit: spuit 11...
[ Voor 5% gewijzigd door deCube op 14-10-2008 19:42 ]
Work hard & be brave.
Nice nice nice! Laat die MBP maar, ik neem wel eem MB.10:41AM "Again we're using the 9400M. Here's our system architecture, very clean. And of course, we've got that glass trackpad, and we've got 5 hours of battery life." Now he's back on the environmental soundness of this thing. This is the most eco friendly MacBook ever in the history of human existence
En daarmee is de nieuwe stijl van Apple een feit: alu en zwart, met witte highlights (adapters, muis, toetsenbord).
10:42AM "It's going to come in two models -- $1299 for the new MacBook 13.3-inch display, 2GHz Core 2 Duo... that's $700 more affordable for these Pro features."
mooie prijs!
mooie prijs!
Pff 1300 is me toch wat te veel als student zijnde, dus toch niets nieuws voor mij. 
Maar wel $100,- verdient door twee weken te wachten met kopen, dat is een hoop bier!
Maar wel $100,- verdient door twee weken te wachten met kopen, dat is een hoop bier!
Ze hebben dus nu eigenlijk een kleine Pro gelanceerd
[ Voor 3% gewijzigd door DaannO op 14-10-2008 19:44 ]
Verwijderd
Laat ze allemaal maar, ik hou mn witte MB wel!SChief schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:42:
[...]
Nice nice nice! Laat die MBP maar, ik neem wel eem MB.
pfff... $300 voor een groter display, snellere cpu en backlit keyboard.
Zal ook wel € 300 worden?
Zal ook wel € 300 worden?
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
De $1299 versie heeft dus geen backlit keyboard. Jammer. Is dat handig?
Heb nog niks over blu-ray gehoord....
Eén ding vind ik nu jammer. Heb nu de huidige midrange MacBook, en de nieuwe highend MacBook vind ik te duur. Dan ga ik er qua processor wel iets op achteruit.
Jammer jammer dat die zo duur is. Gemiste kans om geen 700 of 800 euro laptop te introduceren of een netbookje van 500. ben benieuwd wanneer we een tablet te zien krijgen.
http://www.xbmcfreak.nl/
hmm... ik heb nu de 2.4Ghz witte... wil ik die omruilen voor een 2.0GHz nieuwe met multi touch glass trackpad....
waarschijnlijk
waarschijnlijk
Wanneer zijn de NL prijzen doorgaans (online) te vinden? Morgen al?
9400M als enige grafische adapter is amper Pro te noemen. Wil niet zeggen dat het voor de rest geen pro features heeft. Heeft mij iig aan het twijfelen of ik een MB wil of toch de Pro voor de 9600 erbij.DaannO schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:43:
Ze hebben dus nu eigenlijk een kleine Pro gelanceerd
De witte welVerwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:45:
morgen zullen ze toch wel niet in NL zijn toch?
Dan is die er uiteindelijk toch nog de echte opvolger van de 12" PowerBook. Het is ook meteen duidelijk dat Apple zich blijft richten op het high-end gedeelte van de markt
Het is wel schokkend dat alles alweer bekend was voor het event. Ik weet niet wat er aan de hand is bij Apple, maar het is zo lek als een vergiet.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
pfoe... straks in juni nog ff misbruik maken van me studenten korting
Ik denk dat ik voor een Air ga... makkelijker mee te nemen dan me MBP
Ik denk dat ik voor een Air ga... makkelijker mee te nemen dan me MBP
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Het verschil tussen de macbook aluminium en de pro is helemaal verdwenen! Alleen de size is anders!!!
http://www.xbmcfreak.nl/
De Pro wordt standaard met een 9400 geleverd en alleen de duurdere met de 9600. Het is dus effectief een goedkopere proILT schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:46:
[...]
9400M als enige grafische adapter is amper Pro te noemen. Wil niet zeggen dat het voor de rest geen pro features heeft. Heeft mij iig aan het twijfelen of ik een MB wil of toch de Pro voor de 9600 erbij.
Om eerlijk te zijn vond ik de witte MB altijd zo goedkoop en slap ogen. Deze is tenminste al een stuk degelijker kwa uiterlijk. En bijna geen plastic. En laat dat nou net zijn waarom ik geen MB wou.Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:44:
[...]
Laat ze allemaal maar, ik hou mn witte MB wel!
@ hieronder: Vroeg ik me ook al af...
[ Voor 5% gewijzigd door S_Chief op 14-10-2008 19:49 ]
En dat is nu juist precies het probleem van mijn ouders: het formaat.Erhnam schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:47:
Het verschil tussen de macbook aluminium en de pro is helemaal verdwenen! Alleen de size is anders!!!
Aangezien ze veel reizen, is een ACD geen optie
Dan moet ieder zich af vragen heb wat zijn m'n behoeftes op grafisch/3D gebied en dan kijken of de 9400 daaraan voldoet, of de 9600 of dat een notebook zowiedes te weinig power heeft.ILT schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:46:
[...]
9400M als enige grafische adapter is amper Pro te noemen. Wil niet zeggen dat het voor de rest geen pro features heeft. Heeft mij iig aan het twijfelen of ik een MB wil of toch de Pro voor de 9600 erbij.
nee man dat doen ze zelf! lekker hypen, iedereen zit nu te kijken! ze hebben de aandacht die ze willen!Hoedje schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:46:
[...]
Het is wel schokkend dat alles alweer bekend was voor het event. Ik weet niet wat er aan de hand is bij Apple, maar het is zo lek als een vergiet.
goeie strategie vind ik dat!!
Ondertussen is het commentaar bij Gizmodo wel weer geweldig:
Overigens moet ik zeggen dat het ontwerp echt prachtig is:
Ive is a handsome, handsome man. Ahem, sorry. Yes, he’s talking about the unibody aluminum construction, which is thinner, lighter and more robust.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik ben zo bang dat die randen zo dik zijnHoedje schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:48:
[...]
[afbeelding]
misschien helemaal geen 17 meer...
[ Voor 18% gewijzigd door sergev op 14-10-2008 19:50 ]
"no matte finish for the display? You know, we use these outdoors, this is going to make it kind of a pain. Apple, consider an alternate version."sOid schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:50:
Is er nou nog keuze tussen mat en glossy scherm bij de MBP?
Toch wel mooi ja 
Maarja, ook weer veel geld.
Maar nu de macbook in prijs verlaagt is, klaag ik ook niet
al was 800 dollar mooier geweest
Maarja, ook weer veel geld.
Maar nu de macbook in prijs verlaagt is, klaag ik ook niet
Misschien heeft Apple die plaatjes zelf wel gelekt? De aandelen van Apple zijn zon 20% gestegen voor dit event in 3 van de moeilijkste weken ooit .. zou wel slim zijn.Hoedje schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:46:
[...]
Dan is die er uiteindelijk toch nog de echte opvolger van de 12" PowerBook. Het is ook meteen duidelijk dat Apple zich blijft richten op het high-end gedeelte van de markt
De aandelen van Apple dalen nu wel weer iets.
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Verwijderd
Walgelijk al dat glas... niet mee te werken in een kantooromgeving een zware teleurstelling voor mij persoonlijk!
ik ga een oude 15 incher op de kop tikken met mat scherm dus
ik ga een oude 15 incher op de kop tikken met mat scherm dus
dat is precies wat ik dacht. Ik zit er nu hard over te denken een oude mbp te kopen met korting. Die hebben tenminste een mat scherm.Ramquin schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:50:
[...]
"no matte finish for the display? You know, we use these outdoors, this is going to make it kind of a pain. Apple, consider an alternate version."
Verwijderd
Ach, op zich niet zo een ramp natuurlijk. Meer dan een week is het meestal toch niet (geen maanden ieg) en je kiest er natuurlijk zelf voor om de rumors te lezen.Hoedje schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:46:
Ondanks dat ik toch iets gelezen had laat ik me nog altijd graag verassen op de dag zelf. Dagen zoals deze zijn echt super, ik hou van die apple aankondigingen
En tja, ze zijn natuurlijk al even in productie, dus ze moeten al door heel wat handen gepasseerd zijn. Eén gsm cam is voldoende (om nog maar niets te zeggen van de preproductie test modellen). Houd je moeilijk tegen imo.
Conclusie: hieruit blijkt maar weer: er is maar één bedrijf op deze planeet die echte laptops kan maken. Die nadenkt over het ontwerp en een zo strak mogelijke notebook op de markt zet. Je kan hoog en laag springen om me te wijzen op mijn vergissing in deze, maar dat lukt je toch niet. Spaar je de moeite.
Als ik ooit een laptop koop dan wordt dat heel gemakkelijk. Moet ik alleen nog bepalen WELKE macbook ik wil, dat het apple wordt staat vast.
Verwijderd
Nope. De MBP heeft twee grafische kaarten, een 9600 en een 9400. De 9400 is voor low-power usage etc. Enige verschil qua graphics met het duurdere model is geheugen op de grafische kaart.DaannO schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:47:
[...]
De Pro wordt standaard met een 9400 geleverd en alleen de duurdere met de 9600. Het is dus effectief een goedkopere pro
Pro != gamer. Quite the opposite eigenlijk.ILT schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:46:
Wanneer is een laptop dan wel het stempel Pro waard? Als hij met een quadcore 10GHz CPU en 10TB aan harddisk ruimte geleverd wordt voor $999?
[ Voor 3% gewijzigd door Gerco op 14-10-2008 19:52 ]
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
die koop je ook meer voor het 15 inch display denk ikILT schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:46:
[...]

*kijkt verschrikt*: "Dus jij vindt de nieuwe kleurcombo lelijk? Ow... ehm... ja... als Obama president wordt is een ontwerp USSR style toch best goed inspelen op de markt niet waar?"
NoFI
'T is vooral wennen denk ik...
Whehe deze ook:Hoedje schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:48:
[...]
[afbeelding]
Jason Chen:
Relevant side story: Jon Ive once touched me on the shoulder.
Hmm, aan de lage kant, niet?
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

EDIT: Fototje weg, kijk maar ff bij DaannO.
[ Voor 35% gewijzigd door S_Chief op 14-10-2008 19:55 ]
Nou, dat wordt duidelijk voor mij. Een nieuwe MBP met een 24" LED ACD.
Ideaal, omdat je zowel thuis als onderweg dezelfde PC bij hebt. Al mijn grote opslag heb ik toch op m'n server, dus voor mij is dit een superoplossing. Zeker gezien de kracht die een MBP nu heeft.
Daarnaast vind ik het ontwerp werkelijk geweldig, bij mij valt het erg in de smaak!
Daarnaast vind ik het ontwerp werkelijk geweldig, bij mij valt het erg in de smaak!
Tesla Model Y RWD (2024)
Dat touchpad lijkt mij niet eens fijn werken. Een knop eronder is misschien iets minder mooi, maar nu moet je voor een klik telkens je vinger van het touchpad halen.
"
10:56AM "Blu-ray?"
Steve: "Blu-ray is just a bag of hurt. It's great to watch the movies, but the licensing of the tech is so complex, we're waiting till things settle down and Blu-ray takes off in the marketplace."
Steve: "Blu-ray is just a bag of hurt. It's great to watch the movies, but the licensing of the tech is so complex, we're waiting till things settle down and Blu-ray takes off in the marketplace."
Als ik het goed begrijp, was de "middelste" macbook (oud model) van 1100 euro, nu voor 1000 euro? (of gaan ze nu wél de 1:1 verhouding veranderen?)
En het model wat al 1000 euro was, is weg...
Misschien dan 2e hands eentje goedkoop op de kop tikken
En het model wat al 1000 euro was, is weg...
Misschien dan 2e hands eentje goedkoop op de kop tikken
Kleine moeite, zal snel werken. Werkt op de iPhone ook snel zat.Muthas schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:56:
Dat touchpad lijkt mij niet eens fijn werken. Een knop eronder is misschien iets minder mooi, maar nu moet je voor een klik telkens je vinger van het touchpad halen.
Spreekt ie zich zelf wel een btje tegen want ze verkopen t wel via iTunesRamquin schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:56:
"
"A: Steve: HDMI is limited in resolution."
Welke Wikipedia leest Steve?
Welke Wikipedia leest Steve?
Hoezo? De hele touchpad is een knop. Dus je hoeft alleen maar te drukkenMuthas schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:56:
That is, buy our new Cinema Display instead of connecting your Mac to your HD screen.Q: No Blu-ray, and display port -- why no HDMI?
A: Steve: HDMI is limited in resolution. Phil: for typical computer use, display port is the connector of the future.
Voor 1800 euro verwacht je wel top of the line waar je alles goed mee kan..een quadcore hoeft niet maar wel maar het moet wel een van de snelste mobile processors zijn. De 9600M is een Class 2 videokaart volgens notebookcheck, ik wil wel een class 1 voor dat geld.Gerco schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:52:
[...]
Pro != gamer. Quite the opposite eigenlijk.
Wanneer is een laptop dan wel het stempel Pro waard? Als hij met een quadcore 10GHz CPU en 10TB aan harddisk ruimte geleverd wordt voor $999?
[ Voor 9% gewijzigd door Mr_gadget op 14-10-2008 19:59 ]
10:57AM Q: What's up with the 17-inch?
A: Tim: It's being refreshed today as well.
10:57AM Q: What's up with the 17-inch?
Dus toch
Dus toch
EDIT: Damn, dit gaat te snel.10:57AM Q: What's up with the 17-inch?
[ Voor 24% gewijzigd door S_Chief op 14-10-2008 19:58 ]
Dubbel 
TJa, ondanks wat ik veracht had, is het toch zeer mooi, dat nieuw model
TJa, ondanks wat ik veracht had, is het toch zeer mooi, dat nieuw model
[ Voor 78% gewijzigd door Tonkey op 14-10-2008 19:59 ]
Volgens mij is dat niet zo, je trackpad is nu daadwerkelijk een button die je fysiek kan indrukken, of ik heb het verkeerd begrepen.Muthas schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:56:
Zo die reacties gaan nu wel heel snel.
[ Voor 6% gewijzigd door StefSOFT op 14-10-2008 19:59 ]
'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Geweldig om dat zo te zien zitten.
Ze geven totaal niet om hun 'eigen design'
No Shame, only Fame!
Schijnt bedriegtS2801 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:58:
[afbeelding]
Geweldig om dat zo te zien zitten.
Ze geven totaal niet om hun 'eigen design'
Dit topic is gesloten.
Let op:
Als je een topic wilt aanmaken voor de nieuwe producten die zijn aangekondigd, neem dan even contact op met een moderator voordat je begint. Zo vermijden we dat er twee mensen tegelijk aan een topicstart over hetzelfde product werken.
Als je een topic wilt aanmaken voor de nieuwe producten die zijn aangekondigd, neem dan even contact op met een moderator voordat je begint. Zo vermijden we dat er twee mensen tegelijk aan een topicstart over hetzelfde product werken.