Apple's "The spotlight turns to notebooks" event 14 oktober

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 52.413 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Ik vraag me af of je de glasplaat er voor weg kan halen net zoals bij de imacs.
De store is nu echt zwaar overbezet. Ik ga hem morgenvroeg wel bij ene reseller halen.

[ Voor 35% gewijzigd door sergev op 14-10-2008 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

NickvdB schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:41:
Waar zitten de speakers nu bij de MacBook (Pro's), kan nog geen foto's vinden van de achterkant?
zijkant naast het toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-08 16:46
Ik vind het wel vet dat ze in de MBP twee videokaarten hebben geplaats. De 9400M voor algemene dingen en de 9600M voor games en dergelijke. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Betekent het feit dat aan het witte model niets veranderd is dat je deze morgen bij een Nederlandse reseller tegen de nieuwe prijs kan gaan halen? Want in dit geval ga ik morgen een bezoekje brengen aan A-Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar zitten de speakers nu bij de MacBook (Pro's), kan nog geen foto's vinden van de achterkant?
de pro aan de zijkant van het toetsenbord , en de macbook aan de achterkant zodat het geluid kan reflecteren op het scherm , net als de oude. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31
Bij de Pro naast het toestenbord aan beide kanten , en bij gewone MacBook aan de achterkant volgens mij.

Ik heb gelijk de MacBook van 1199 besteld :) :P. Hij is zoo mooi.

[ Voor 9% gewijzigd door tiguan op 14-10-2008 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:45
Handson!!!

http://us.gizmodo.com/

[ Voor 56% gewijzigd door Tonkey op 14-10-2008 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou die morgen al in de winkel liggen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Hoedje schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:35:
[...]

De discussie is iig voorbij, aangezien Apple nu alleen maar glossy schermen aanbiedt (ervanuitgaande, dat de oude Cinema Displays uitgefaseerd worden).
Als ik zo op de diverse apple sites kijk (zoals macrumors) zie ik toch wel erg veel kritiek op het glossy-only gebeuren. Ik denk dat ze veel Pro's aardig in de steek laten en zichzelf in de vingers snijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:09
Selecteren van tekst, en het slepen van bestanden lijkt me wel lastig met het nieuwe touchpad ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik denk dat de meeste afschrikken van de Macbook instapper van 2ghz, maar er zit een essentieel verschil tussen de oude en de nieuwe Macbook. De frontside bus is 1066mhz in plaats van 800mhz op de oude.
De nieuwe is een Intel P8400 (2ghz), de oude was een Intel T8100 (2.1ghz), de P8400 is zowiezo sneller. Buiten het feit natuurlijk dat de nieuw ook een mooie grafische chip heeft en ddr3 geheugen (welk chipset gebruiken ze eigenlijk)?

Alleen voor de leken zal die 2ghz wel even schrikken zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lees dat ook, en ben dan zelf ook van mening dat de pro users toch redelijk genegeerd zijn in deze. Kennelijk vind Apple het belangrijk dat de consumers die het licht hebben hebben gezien hun product kopen en niet de gebruikers die vaak al vanaf hun eerste computergebruik apples gebruiken voor hun werkzaamheden met dan de nadruk op werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

uiterlix schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:55:
Selecteren van tekst, en het slepen van bestanden lijkt me wel lastig met het nieuwe touchpad ..
Drukken en slepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Mediamarkt geeft nog ff "voordeel" op de oude meuk: http://www.mediamarkt.nl/specials/applemania/index.html :P

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
Snap niet goed waarom nou die zwarte toetsen. Het wired en wireless keyboard zijn ook van aluminium en zien er prachtig uit met die witte toetsen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Lijkt me wel flink wennen. Nu houd ik gewoon met mijn duim de knop ingedrukt en sleep ik met mijn wijsvinger. En kan ook nog makkelijk met dezeflde hand Alt+Pijltjes voor naar de juiste desktop. Ben benieuwd of dat nog zo makkelijk gaat. Ga dat wel een keertje testen in een winkel.

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 17:21

Wekkie

Yeah

duncanvdlinden schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:57:
Ik denk dat de meeste afschrikken van de Macbook instapper van 2ghz, maar er zit een essentieel verschil tussen de oude en de nieuwe Macbook. De frontside bus is 1066mhz in plaats van 800mhz op de oude.
De nieuwe is een Intel P8400 (2ghz), de oude was een Intel T8100 (2.1ghz), de P8400 is zowiezo sneller. Buiten het feit natuurlijk dat de nieuw ook een mooie grafische chip heeft en ddr3 geheugen (welk chipset gebruiken ze eigenlijk)?

De 2GHz variant is de P7350. De 2.4GHz variant de P8600. (Bron)

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:36

_Christiaan_

Master of SOG

Hmm ja ik schrok ook even, omdat ik dacht dat ze er een T7xxx in hadden gestopt. Dat vind ik zo irritant aan Apple: ze zetten alleen het aantal GHz online, terwijl ik de snelheid juist aflees aan het typenummer van de CPU.

Bij de GPU zetten ze toch ook gewoon "9400M" i.p.v. de snelheid of de geheugengrootte van de GPU.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online

Het komt inderdaad een beetje vreemd over, minder GHz voor een duurdere notebook.

Maar aan de andere kant. Meer GHz > meer snelheid, die mythe is al jaren geleden door geprikt. Ik werk nu op Athlon XP van bijna 2GHz, die is echt way trager dan welke moderne computer dan ook 8)7.

Maar nice zeg :D
Nieuwe looks, LED display, grote hdd, sneller systeem, multitouch. Het zijn allemaal dingen waar ik wel enthousiast van word zeg :o Ik ben hier toch wel erg blij mee :) (m'n portemonnee niet :s)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

ReCreator schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:06:
[...]

Lijkt me wel flink wennen. Nu houd ik gewoon met mijn duim de knop ingedrukt en sleep ik met mijn wijsvinger. En kan ook nog makkelijk met dezeflde hand Alt+Pijltjes voor naar de juiste desktop. Ben benieuwd of dat nog zo makkelijk gaat. Ga dat wel een keertje testen in een winkel.
Ben er opzich ook wel benieuwd naar hoor. Hoop dat we ze snel binnen krijgen, gelijk even uitgebreid mee gaan spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.theinquirer.ne.../14/apple-launch-live-ish

:+ Droog, maar met een grond van waarheid ivm de marketing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de nieuwe MacBook zeer geslaagd, mooi spul hoor! Zou er graag 1 willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:07
Ibix schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:33:
Probeer via Surfspot een macbook te bestellen maar kom er niet door heen? iemand anders hetzelfde probleem?
Hoeveel scheelt dat nou met de gewone Apple site/store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spoorweg schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:17:
[...]

10%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

heb hem besteld via surfspot.nl met studentenkorting, had gehoopt op een nieuw prijs van 1000,- met de studentenkorting, helaas 100,- meer :P. De ipod nano voor 14,- maakt dan weer een boel goed.

nu eerst even de financieen rond krijgen en dan overmaken en wachten _/-\o_

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 00:10

Speedpete

was barman

Ik twijfel enorm...

Ik wil een backlit tobo, maar wil niet teveel geld uitgeven, wordt dus de duurdere macbook of de instap-pro. 300 euro verschil... het is het waard maar ik twijfel. Groter scherm, snellere videochip.. ik heb het niet nodig maar ik wil eigenlijk wel firewire...

Iemand een oplossing om toch firewire te gebruiken op een nieuw macbook?

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik ingelogd heb met surfspot dan staan de mbp gewoon nog voor de normale prijs :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:57

Maverick2001

Never look back

Wel ff wennen dit design!

Blijf eerst lekker ff doorwerken op mijn Macbook witte stijl.

Vind het jammer dat ze de iMac stijl helemaal doorvoeren in de producten, begrijp ook niet waarom ze nu opeens kiezen voor een zwart-toetsenbord terwijl het witte zo mooi staat op de aluminium keyboards.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:01
spoorweg schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:17:
[...]

Dit zijn de prijzen met Surfspot:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/10/14/1224009327-290.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Is de harddisk van de MacBook nu net zo eenvoudig te vervangen als bij de huidige MacBook?
En waar kun je DDR3 SO-DIMM geheugen van 2GB kopen?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

DaannO schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:59:
[...]

Schijnt bedriegt ;) Is wederom een marketing truukje van Apple en met name Steve :)
Schooiers bij elkaar als je dat zo ziet, wat is daar marketing aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau26
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 11:58
Shiiit die nieuwe macbooks zien er echt vet uit!! :9~ Ik ga de mijne zeker verkopen en die nieuwe halen _/-\o_

13'' Macbook White / 23'' Cinema Display / Powermac G4 Cube (450Mhz, 256Mb, 80Gb hd, Apple Dvi-Adc-adapter, Apple Bt Keyb 1eG), 15'' ADC Acryl / Dlink DIR-655 / Airport Extreme N / Nokia N78 / 60Gb PS3 / Wii /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Op surfspot back to school:

Macbook 2 Ghz: 1055,53€
Macbook 2,4 Ghz: 1319,71€
Pro 2,4 Ghz: 1582€
Pro 2,53 Ghz: 1979€

Ik ga denk ik voor de macbook 2,4 :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
DJH schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:22:
[...]

Schooiers bij elkaar als je dat zo ziet, wat is daar marketing aan?
gewone plain mannen, computers voor gebruikers door gebruikers, dat idee.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Canaria schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:21:
Is de harddisk van de MacBook nu net zo eenvoudig te vervangen als bij de huidige MacBook?
En waar kun je DDR3 SO-DIMM geheugen van 2GB kopen?
Ze zijn al wel aangekondigd (Klik). Kan ze alleen nog niet in de PriceWatch vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben ik nou de enige die het raar vind dat de 17" nauwelijks een update heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

franssie

Save the albatross

nah - bummer. ik wil graag een nieuwe laptop maar de mijne zit er (weer) niet tussen. ondanks alle specs (leuk als je gamed maar dat doe ik niet) blijft de resolutie van de nieuwe macbook gewoon laag, duurt niet lang tot een umpc ze inhaalt (vond ik al opmerkelijk bij de air - al dat geld en dan zo'n lage res).
Daarnaast lijkt apple steeds slechter naar de gebruikers te luisteren, zoveel mensen hoor ik niet die glossy glass willen en dat dan afdoen met een opmerking dat je je brightness moet aanpassen :( :(
Ik denk dat de marketing afdeling van apple hun eigen producten meer (buiten en op reis) moet gaan gebruiken want ze lijken te leren van Microsoft.
'k Ga OS-X maar eens op een HP proberen of zoiets, ik ben gek op OS X maar deze hardware is het gewoon niet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick2001 schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:20: begrijp ook niet waarom ze nu opeens kiezen voor een zwart-toetsenbord terwijl het witte zo mooi staat op de aluminium keyboards.
Precies mijn idee, maar zwart spiegelt minder (als je het display precies verticaal zet tenminste) en is wellicht mooier/eenvoudiger te belichten in het donker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt het een gemiste kans enige echte update voor macbooks is een betere videokaart. Daarnaast is er geen firewire meer. En heel jammer dat ze geen zwarte macbooks meer hebben vindt deze zilveren niet zo mooi.

Ik hou het mooi bij mijn zwarte macbook 2.4 ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:30:
Ik vindt het een gemiste kans enige echte update voor macbooks is een betere videokaart. Daarnaast is er geen firewire meer. En heel jammer dat ze geen zwarte macbooks meer hebben vindt deze zilveren niet zo mooi.

Ik hou het mooi bij mijn zwarte macbook 2.4 ghz.
- Andere CPU's
- Grotere HDD's
- Andere chipset
- DDR3
- Glazen Trackpad
- Mini DisplayPort

En dan nog natuurlijk het uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me_mrtn schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:32:
[...]

- Andere CPU's
- Grotere HDD's
- Andere chipset
- DDR3
- Glazen Trackpad
- Mini DisplayPort

Ik heb nu ook al een 250 gb hdd. En de rest maakt niet veel indruk op mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:31
Ik vind 't wel jammer dat je niet een 7200RPM schijf in de MacBook kan krijgen als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:37:
[...]

Ik heb nu ook al een 250 gb hdd. En de rest maakt niet veel indruk op mij.
Nee, maar dan moet je niet gaan vertellen dat er weinig significante updates zijn, want die zijn er dus zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Ja, da's natuurlijk een kwestie van smaak. Feit is wel dat Apple weldegelijk wat aan de MacBook's heeft verandert. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:50

amphora

Websites & Fotografie

Hmmm... ik wil graag een MBP maar twijfel tussen CPU. Als ik HD en RAM hetzelfde hou dan kost die 0.13 GHz extra 220 euro (en 1 ct) meer. Is dat het waard... (ok, je krijgt ook 3MB meer L2 cache)
En zal de 320GB HD (7200 rpm) veel sneller zijn de dan de 250GB (ook 7200 rpm)

[ Voor 7% gewijzigd door amphora op 14-10-2008 21:40 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

osc4r schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:38:
[...]

Nee, maar dan moet je niet gaan vertellen dat er weinig significante updates zijn, want die zijn er dus zeker wel.
Vindt jij ik vindt van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amphora schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:38:
Hmmm... ik wil graag een MBP maar twijfel tussen CPU. Als ik HD en RAM hetzelfde hou dan kost die 0.13 GHz extra 220 euro (en 1 ct) meer. Is dat het waard... (ok, je krijgt ook 3MB meer L1 cache)
En zal de 320GB HD (7200 rpm) veel sneller zijn de dan de 250GB (ook 7200 rpm)
Nee die 0.13 extra ghz is geen 220 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb het laatste model van de "oude" generatie macbook pro's 15,4 inch.

Nu vind ik het wel mooi het nieuwe design maar ik ben niet erg blij met de zwarte toetsen. Maar ja dat is puur smaak.

Wat mij wel opvalt is dat eigenlijk de technische specs nauwlijks zijn veranderd behalve de GPU dan dat is wel een beetje een verbetering. Wel vind ik het mooi dat het eigenlijk dezelfde prijs is als die ze toen ook vroegen.

Maar nu al overschakelen (na 6 maanden) zou ik nooit doen ik denk dat ik daar teveel verlies op maak.

Zijn er mensen die ook ongeveer 6 maanden hun MbPro hebben en nu al gaan omruilen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Je moet er zelfs een scherm bijkopen om er gebruik van te kunnen maken :S now breaks my wooden shoe! sorry dacht dat er Gpu stond.
- Grotere HDD's
- Andere chipset
- DDR3
Leuk voor een desktop!
- Glazen Trackpad
ok mooi - maar de oude functioneerde al perfect :S
- Mini DisplayPort
Leuk voor een extern scherm maar daar is een laptop niet voor bedoeld...
Tja, smaken verschillen.

Maar voor een laptop zijn wel belangrijk:
- ) native resolutie
- ) accu duur
- ) max poorten, firewire had behouden moeten blijven voor video om je cam zo en nu dan leeg te kunnen schudden op je laptop. En voor dat geld had een pc busje/34 ook niet misstaan.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:50

amphora

Websites & Fotografie

Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:40:
[...]

Nee die 0.13 extra ghz is geen 220 euro waard.
Je krijgt ook 256 MB meer Videogeheugen zie ik nu. Maakt het prijsverschil al iets minder erg.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
BlueKeenan schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:40:

Nu vind ik het wel mooi het nieuwe design maar ik ben niet erg blij met de zwarte toetsen. Maar ja dat is puur smaak.

Wat mij wel opvalt is dat eigenlijk de technische specs nauwlijks zijn veranderd behalve de GPU dan dat is wel een beetje een verbetering. Wel vind ik het mooi dat het eigenlijk dezelfde prijs is als die ze toen ook vroegen.

Maar nu al overschakelen (na 6 maanden) zou ik nooit doen ik denk dat ik daar teveel verlies op maak.

Zijn er mensen die ook ongeveer 6 maanden hun MbPro hebben en nu al gaan omruilen ?
Iedere keer updaten wanneer apple wat nieuws uitbrengt is je reinste kapitaalvernietiging. Ik hou het gewoon bij een 'normale' vervangingscyclus waarbij ik ongeveer om de 3 a 4 jaar vervang. De periode waarin je het nieuwste-van-het-nieuwste hebt is toch maar kort. Kijk maar naar de Air, dat apparaat bestaat nog geen jaar en is nu al ge-update, dat is niet bij te houden.... of je moet echt geld teveel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat?
Dus? Omdat iets al goed werkt mag het niet beter? Mooie vooruitgang zouden we hebben op onze planeet met jouw ingesteldheid.
|:( Als je op een laptop met klein scherm werkt is het altijd fijn omdat dat ding thuis te docken en op een comfortabel scherm verder te werken. Zo werk je steeds met dezelfde pc, mobiel en vast.

Ik ken echt massa's mensen die hun laptop op een scherm hebben aagesloten. Als jij tevreden bent met 13" voor meer gecompliceerd werk, tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-07 01:10
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:39:
[...]

Vindt jij ik vindt van niet.
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
franssie schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:42:
[...]

Je moet er zelfs een scherm bijkopen om er gebruik van te kunnen maken :S now breaks my wooden shoe! sorry dacht dat er Gpu stond.

[...]

Leuk voor een desktop!

[...]

[...]

[...]

Tja, smaken verschillen.

- ) native resolutie
- ) accu duur
- ) max poorten, firewire had behouden moeten blijven voor video om je cam zo en nu dan leeg te kunnen schudden op je laptop. En voor dat geld had een pc busje/34 ook niet misstaan.
Chipset lijkt mij nou wel belangrijk juist... Energie zuiniger P-processoren, sneller geheigen die goed matched met de rest. Echt wel een verbeteren Mbt de vorige serie...
Beetje zuur dat je geen geld heb voor de nieuwe misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:25
Is jullie trouwens opgevallen dat het oude vertrouwde apple logo niet meer voorkomt op het Tobo :? Normaal had je bij de cmd button het apple logo zitten, maar dat is verdwenen..

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Niet online

- ) native resolutie
- ) accu duur
Jij hebt wel een kern van waarheid maar Apple probeert eigenlijk de desktop markt een gedeelte over te nemen door hun laptops. Dit is ze al bij velen gelukt want veel mensen die ik ken die over zijn gestapt hebben hun PC thuis maar ergens gedumped als server of verkocht en werken altijd op hun laptop.

Ik vind dat Apple een mooie compromis probeert te sluiten tussen puur portabiliteit en de desktop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueKeenan
  • Niet online
IJnte schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:47:
Is jullie trouwens opgevallen dat het oude vertrouwde apple logo niet meer voorkomt op het Tobo :? Normaal had je bij de cmd button het apple logo zitten, maar dat is verdwenen..
Dit was al zo bij de laatste generatie MacBook en MacBook Pro's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haagseblowin schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:47:

Ik vindt het wel klote dat mijn macbook veel minder waard wordt omdat apple dezelfde macbook in aluminium uitbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
IJnte schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:47:
Heb hier een witte macbook van januari, en een MBP 17" van september, maar beide hebben geen apple logo op het tobo hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:25
uiterlix schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:49:
[...]

Heb hier een witte macbook van januari, en een MBP 17" van september, maar beide hebben geen apple logo op het tobo hoor...
Mmm.. ik d8 ook es wat te melden. Had even wat plaatjes opgezocht, maar daar was het over al nog op terug te vinden..

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
Denken jullie dat het de meerprijs waard is tussen de 2 macbooks?
Verlicht tobo en wat snellere processor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is dit cinema scherm de vervanger van de oude cinema schermen? zo ja, waar is de 30" en waarom alleen glossy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-07 22:21

b0p

Komt mijn ADC-account eindelijk van pas...

Zit te denken aan het 2,53 GHz MBP model. Twijfel alleen nog over de processor. 270 euro (zonder korting) voor de bump naar 2,8 GHZ lijkt me relatief duur. Ik ga in ieder geval wel voor de 7200rpm schijf.

[ Voor 3% gewijzigd door b0p op 14-10-2008 21:53 ]

Specs: 1,98 m | 83 kg | mt 45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

haagseblowin schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:47:
[...]

Chipset lijkt mij nou wel belangrijk juist... Energie zuiniger P-processoren, sneller geheigen geheugen die goed matched met de rest. Echt wel een verbeteren Mbt de vorige serie...
hangt er vanaf of je een mobiele gebruiker bent lijkt me. En geld zat (ik snap niet wat jouw opmerking daarover met dittopic te maken heeft maar PM me maar even om dat te onderbouwen anders) maar ik wil een goed scherm op een 13" en de huidige resolutie vind ik echt van een kwaliteit die lidl nog zal verbeteren.
Ik ben als sinds os 7.x een apple fan (en dat was achteraf een k** os)maar ik zie hier de toegevoegde waarde gewoon te weinig.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 14-10-2008 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
haagseblowin schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:24:
Op surfspot back to school:

Macbook 2 Ghz: 1055,53€
Macbook 2,4 Ghz: 1319,71€
Pro 2,4 Ghz: 1582€
Pro 2,53 Ghz: 1979€

Ik ga denk ik voor de macbook 2,4 :)!
Ik heb andere prijzen dan jij hebt op Surfspot:

Macbook 2 Ghz: € 1.103,13
Macbook 2,4 Ghz: € 1.379,21
Pro 2,4 Ghz: € 1.619,59
Pro 2,53 Ghz: € 2.024,19

Enig idee hoe dat kan?

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 13:33
Empulse schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:53:
[...]

Enig idee hoe dat kan?
Varieert per onderwijsinstelling, ik heb ook deze prijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uiterlix schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:45:
[...]

Iedere keer updaten wanneer apple wat nieuws uitbrengt is je reinste kapitaalvernietiging. Ik hou het gewoon bij een 'normale' vervangingscyclus waarbij ik ongeveer om de 3 a 4 jaar vervang.
Inderdaad. Mijn MBP 2.2GHz/2Gb/250 is nog net geen jaar oud. Maar als ik de hype zou volgen, moet ik me laten aanpraten dat ik nu wel een vreselijke drol heb. ;)

Ach, deze wordt wel vervangen bij een volgende of daarna volgende update. Mensen, laat je niet gek maken. Hoewel ik de verleiding wel begrijp. :) (Dat dan weer wel).
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
Empulse schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:53:
[...]

Enig idee hoe dat kan?
Denk dat het verschilt per school... Ik heb mezelf ingelogd met me studienummer van de haagse hogeschool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empulse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-08-2023
haagseblowin schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:54:
[...]

Denk dat het verschilt per school... Ik heb mezelf ingelogd met me studienummer van de haagse hogeschool.
Dat verschil is toch aardig groot dan... Hogeschool Zeeland hier.

TK - Invisible Shield voor Macbook Pro 15'' Unibody in V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Empulse schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:56:
[...]

Dat verschil is toch aardig groot dan... Hogeschool Zeeland hier.
kan je je niet inschrijven voor een paar gastcollege's en dan zo een tweede studenten nummer krijgen? kon in mijn tijd wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
Ja is wel raar dat ze het niet globaliseren, een student is een student lijkt mij :p!
Ik zit zwaar te twijfelen tussen de 2 gewone macbooks... de meerprijs is best veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiiim
  • Laatst online: 18-02-2022

Tiiim

Grand Theft Audio

haagseblowin schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:52:
Denken jullie dat het de meerprijs waard is tussen de 2 macbooks?
Verlicht tobo en wat snellere processor...
verlicht tobo heeft de macbook ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
Tiiim schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:58:
[...]

verlicht tobo heeft de macbook ook.
Alleen de duurdere versie van de 2.. en ik twijfel erg :p niet tussen een pro en een macbook... maar tussen de 2 macbooks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
[...]

[...]

Leuk voor een desktop!

[...]

[...]

[...]

Tja, smaken verschillen.

- ) native resolutie
- ) accu duur
"Leuk voor een desktop!" en "maar de oude functioneerde al perfect :S" is natuurlijk onzin. Als je op zo'n manier gaat beredeneren is iedere vooruitgang onzin. Dan zou een PII ook voldoen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiiim
  • Laatst online: 18-02-2022

Tiiim

Grand Theft Audio

Vraagje..zijn deze macbooks nou direct morgen te bewonderen bij de Apple resellers? Of duurt dat ook nog een weekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die prijzen verschillen inderdaad. Bij mij onder 2 accounts overigens wel dezelfde prijzen (U. Leiden en Erasmus Rotterdam).

Ik wil eigenlijk die van 1100 hebben, alleen 1100 euro.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:50
...
Een paar extra megahertzen maken niet zo veel winst, uit een goeie chipset/geheugencontroller haal je veel meer performance winst.

Ik ben wel benieuwd naar de reviewers die deze beestjes in hun handen gaan krijgen. Wel graag even voor eht einde van de maand, ik heb bijna mijn diploma en die 10% korting is toch wel aantrekkelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk spul.

Ga alleen nog niet upgraden. Ben tevreden met de Air en de 64 Gb SSD (nog 28Gb over).
Bulk data staat op een lacie incl. win vhd indien nodig.

Snelheid is best goed voor normaal kantoorwerk etc. Voor grafisch werk gebruik ik de iMac en mijn pentablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er netjes uit, die nieuwe iMac look in MacBooks gepropt.

Scoren ze wat mij betreft mee en het geeft één stijl in voor diverse producten. Eenheid. Prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:52:
is dit cinema scherm de vervanger van de oude cinema schermen? zo ja, waar is de 30" en waarom alleen glossy?
Het is sowieso geen vervanger, want momenteel werkt het LED Cinema Display alleen op de nieuwe MacBooks vanwege de Mini DisplayPort-aansluiting. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie nog een oude macbook wil, zie http://www.icentre.nl/acties/macbook_almere.php
Interessante deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorick81
  • Laatst online: 22-11-2024
Mediamarkt heeft wel een heel exclusieve deal met Apple gesloten, ze hebben namelijk 24" macbooks in de aanbieding :-D

http://image.redblue.de/doi/pbdmz-pixelboxx-13974792

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
Wel onbegrijpelijk dat ze de firewire poorten geschrapt hebben.... toch essentieel voor digicams en een beetje snelheid bij externe disks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n MacBook Pro sinds juli en ben zeker niet van plan om 'm gelijk te dumpen en voor de nieuwe te gaan. Ten eerste omdat ik het niet een al te interessante upgrade vind en ten tweede trekt mij het glossy scherm met dikke zwarte rand niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

en niemand die klaagt over het missen van een muisknop????? tuurlijk vang je het nu gewoon op door willekeurig ergens op de muisvlak te tikken maar toch... ik vond het al erg dat er geen tweede muisknop op zat, maar nu hebben ze doodleuk het eerste ook weg gedaan :D

verder blijven de apple laptops er slick uitzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Fokking lelijk... Geen FireWire op de MacBooks. Dat zullen de meeste muzikanten/audiotweakers (en nog velen om andere redenen: HD's, digicams etc.) niet zo leuk vinden... Ben nu erg blij met mn MacBookBlack met FireWire audio-interface en HD.

Vind ze wel erg mooi! Je hoeft nu niet meer voor het design persé voor de Pro te gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Jo-re-mi op 14-10-2008 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mklcln
  • Laatst online: 22:46
Opzich mooi bedacht en gemaakt.
Maar ben ik nu de enige die niet ziet waar de ventilatie is voor de fan of hoort dit zo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

SYQ schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:12:
en niemand die klaagt over het missen van een muisknop????? tuurlijk vang je het nu gewoon op door willekeurig ergens op de muisvlak te tikken maar toch... ik vond het al erg dat er geen tweede muisknop op zat, maar nu hebben ze doodleuk het eerste ook weg gedaan :D

Best eens op de site het filmpje bekijken (de us site). Kan je zien dat het ganse vlak je muisknop is.

Zelf vind ik firewire ook een grote misser, hoewel ik die niet gebruik. En ben ik er sowieso ook niet gek van. Apple kon beter vind ik zo. Maar wie ben ik :p.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

iemand was me voor :+

maar damn die nieuwe look bevalt me echt wel. supermooi zo geworden. was de air toch al een beetje voor proefje.

[ Voor 80% gewijzigd door Hubert op 14-10-2008 22:21 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
Jammer, glossy only gaat ze veeeel klanten kosten in de pro wereld.

Ze lullen wel dat de technieken verbeterd zijn dat de reflecties enorm verminderd zijn enzo, maar het gaat erom wat je nog wel blijft zien, en zo'n ding zal altijd reflecteren.

Op de diverse weblogs worden ze hiervoor al flink afgefakkeld.

Plus ik heb zo'n vermoeden dat ze alle early adopters nog eens extra gaan naaien door ergens in januari/februari alsnog met matte schermen over de brug te komen, of met quadcore processoren oid.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16

Nee... je kunt het hele trackpad indrukken. Het is dus letterlijk de muisknop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 15:46

Als je op de apple website het filmpje bekijkt is de touchpad 1 grote druk knop geworden naast de gebruikelijke touch is het ook een echte knop ;)
hij is dus niet verdwenen maar meer geintergreed..

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Chiron schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:20:
Ze lullen wel dat de technieken verbeterd zijn dat de reflecties enorm verminderd zijn enzo, maar het gaat erom wat je nog wel blijft zien, en zo'n ding zal altijd reflecteren.
't is niet alleen gelul hoor. ik had een Air en die backlight is zo fel dat ik ook buiten eigenlijk geen last had van de reflectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:36

_Christiaan_

Master of SOG

To_Tall schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:22:
[...]

Als je op de apple website het filmpje bekijkt is de touchpad 1 grote druk knop geworden naast de gebruikelijke touch is het ook een echte knop ;)
hij is dus niet verdwenen maar meer geintergreed..
Net als met de clickwheel dus...

[ Voor 83% gewijzigd door _Christiaan_ op 14-10-2008 22:27 . Reden: quote erbij ]

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 21:04
ik vind het nieuwe design bij de macbook veel beter passen dan bij de pro. Vind het toch wel een hele slicke laptop geworden. Maar het gemis van een echte entry level macbook(en dus niet gewoon de oude witte) is toch wel jammer. Ik moet sowieso nog eventjes sparen dus wellicht dat ik over een paar maandjes even kijk hoe de verhoudingen dan liggen in laptop wereld :)

maargoed, familie overkomende uit chicago in december...twijfel twijfel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 17:13
J0sTJos schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:18:
Fokking lelijk... Geen FireWire op de MacBooks. Dat zullen de meeste muzikanten/audiotweakers (en nog velen om andere redenen: HD's, digicams etc.) niet zo leuk vinden...
Die waren zowieso toch al beter af met een MBP of pro product, werken met Logic of FC op een 13.3" scherm is echt een hel!
Chiron schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:20:
Jammer, glossy only gaat ze veeeel klanten kosten in de pro wereld.
Ach die teren voorlopig nog wel op hun hudige MBP's/ACDs. Ik denk dat er volgend jaar wel iets mats bij komt.

Hoe dan ook, ik vind deze update eigenlijk de eerste echte tegenvaller sinds tijden. Inderdaad leuk dat die laptops nu uit één stuk worden gesneden, maar de rest.. tja...

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0sTJos schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:18:
Fokking lelijk... Geen FireWire op de MacBooks. Dat zullen de meeste muzikanten/audiotweakers (en nog velen om andere redenen: HD's, digicams etc.) niet zo leuk vinden... Ben nu erg blij met mn MacBookBlack met FireWire audio-interface en HD.

Vind ze wel erg mooi! Je hoeft nu niet meer voor het design persé voor de Pro te gaan.
waarom is firewire dan zoveel beter voor audiobewerking? usb 2.0 voldoet ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:18

Chiron

Moderator Discord
Philflow schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:24:
[...]

't is niet alleen gelul hoor. ik had een Air en die backlight is zo fel dat ik ook buiten eigenlijk geen last had van de reflectie.
Maar je moet hem binnen ook feller zetten om reflecties te onderdrukken, dat kijkt niet fijn. Plus je blijft gewoon reflecties zien, ik zal wel een mierenneuker zijn maar onbewust heb ik reflecties, hoe weinig het er ook zijn, dan toch wel in beeld. Dat is wat het vermoeiend maakt.

Matte-folie fabrikanten en handelaren gaan nu wel een gouden tijd tegemoet :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
dpz schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:19:
Opzich mooi bedacht en gemaakt.
Maar ben ik nu de enige die niet ziet waar de ventilatie is voor de fan of hoort dit zo???
Bij macbooks wordt de warme lucht weggeblazen aan de bovenkant, daar waar de opening tussen de behuizing en de scharnier van het scherm. Het voordeel is dat je hem gewoon op bed neer kan leggen, zonder dat je bang hoeft te zijn dat de cooling gesloten wordt. Als het scherm dicht is, dan ontstaat er aan de achterkant onderaan een kier, dan gaat de warme lucht daardoorheen.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Als je een topic wilt aanmaken voor de nieuwe producten die zijn aangekondigd, neem dan even contact op met een moderator voordat je begint. Zo vermijden we dat er twee mensen tegelijk aan een topicstart over hetzelfde product werken.