anandus schreef op zondag 07 maart 2010 @ 00:39:
En nu, weer rond de tafel zitten om te kijken of we (wederom) tot een mogelijk akkoord kunnen komen wat wel goed genoeg is voor de IJslanders? (Wat dan weer weggestemd kan worden

)
Wat zijn eigenlijk de gewenste voorwaarden van IJslandse kant?
Dat vraag ik me ook af, niet-terugbetalen is toch stomweg geen optie?
Mwah, niet geheel onbegrijpelijk, hè?
Als je een willekeurig persoon
vraagt of-ie z'n schulden (zeg je 3 ton lening voor je huis)
wil terugbetalen, zegt-ie ook Nee! De hele
vraag is dan ook niet relevant, want IJsland
heeft niets te kiezen.
Als ABN-AMRO was geklapt en er was een berg spaartegoedterugbetaling geweest wat Nederland zou moeten betalen wat neer zou komen op €15.000,- per Nederlander, denk je dat wij wel 'ja' op zo'n referendum hadden gezegd? Wij hadden net zo makkelijk een 'dikke vinger' gegeven.
Nu al is de Staatsschuld gestegen met 90 miljard, dankzij leningen aan banken waarvan ooit moet blijken of dat geld terugkomt. Dat is al ruim 10.000 euro per werkende Nederlander, of een hele mooie auto, of de bouwkosten van ruim een miljoen huizen... En "Wij Nederlanders" hebben daar
niets over te zeggen gehad, dat heeft Wouter Bos in kleine kamertjes bekokstoofd, buiten de Kamer om. Dus denk je werkelijk dat het bij omvallende grote banken anders gaat?
Daarbij: in Referenda heb ik regelmatig een "dikke vinger" gegeven, waarna het toch wordt doorgedrukt 
Als IJslanders niet willen betalen, kunnen ze alleen massaal het land verlaten. Ook prima, ik wil daar wel wonen
Edit: En het is niet alsof IJslanders de afgelopen 10 jaar niet heel riant hebben geleefd, dankzij de enorme financiele sector die op magische wijze geld tevoorschijn toverde... Toen deed de bevolking graag mee!
[
Voor 5% gewijzigd door
RemcoDelft op 07-03-2010 09:30
]