TLDR: Een duidelijke instructie voor mensen die een dual-monitor set-up hebben en een wacom gebruiken. Ik leg uit hoe je je wacom in kunt stellen om met maar 1 scherm te werken en hoe je makkelijk van scherm kunt switchen ermee.
Ik deel het hier omdat er vast nog anderen dit probleem hebben/krijgen en het zo makkelijk te vinden is op the interwebz.
LONG STORY TIMEZ
Voor zij die ooit hetzelfde probleem tegenkomen/hebben. Even hier centraal gedeeld zodat het ook terug te vinden is voor anderen nog in de toekomst.
Het probleem was dat ik een 2e monitor had geplaatst en mijn wacom bamboo ging automatisch zichzelf verdelen over de 2 schermen. Ik had dus met mijn wacom toegang tot beide schermen. Niet praktisch in programma's als photoshop als de zijwaardse afstand (die je fysiek aflegt op je tablet) ineens wordt verdubbeld op je scherm. (horizontaal moet immers nu de breedte van 2 monitoren worden afgelegd i.p.v. 1 en je wacom wordt er niet breder op.)
Mijn wacom software kon blijkbaar niet dit instellen. Ik zoeken.. alleen maar oude posts vinden van mensen op heel het internet die erover hebben geklaagd in het verleden en zelfs nog dode links gevonden van zelfbedachte oplossingen van mensen. *gaap*
Toen bedacht om maar eens naar de meest recente stuurprogramma release te gaan downloaden voor mijn wacom. Ten tijde van dit schrijven is dat, voor mijn
Wacom Bamboo Pen&Touch,
5.25-5A RC.
Mocht deze link dood zijn of wat dan ook, raad ik aan om te kijken op de officiële wacom site. Daar zijn stuurprogramma's te vinden in de ondersteunings-sectie.
WACOM EU SITE
Als ook deze link niet meer werkt,
GOOGLE dan even op de term WACOM en je vindt het gegarandeerd.
Mocht ook Google niet meer werken, dan lees je dit ver in de toekomst en zijn we er allemaal aan. Waarschijnlijk ben jij een van de enige overlevende op deze planeet. Verspreid mijn naam dan even zodat ik voor altijd blijf leven in de geschiedenisboeken van de samenleving die dan -hopelijk- wordt opgebouwd.
Stuurprogramma geïnstalleerd? PC opnieuw opgestart? Dan volgen de laatste stappen.
1. Open de 'Bamboo voorkeuren'
2. In de tab 'Pen' klik je op 'Tablet-scherm relatie'
3. Stel hier je standaard monitor in. (In mijn geval de linker welke staat op 1)
4. In de tab 'Tablet' kun je nog even handig een knop instellen om je Wacom van scherm te laten wisselen.
5. ??????
6. Profit!