Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
@zoenvisje, daar zit wel potentieel. :) Post nog eens wat.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Dank jullie wel :).

Ik krijg nu een melding dat er problemen zijn met de driver van m'n Bamboo :s . Even opnieuw installeren zo meteen.

@D-rez: dat ben ik zelf dus ach :p .

Edit:

Driver is gefixed.

Donald Duck nagetekend:

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/07/06/1309929842-260.jpg

Z'n ene voet is te groot :+

[ Voor 45% gewijzigd door zoenvisje op 06-07-2011 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
En z'n heup boven het andere been hangt niet helemaal lekker ;)

Zulke foutjes kan je voorkomen door met basisvormen te beginnen en veel te spiegelen zodat je hersenen je niet wijs kunnen maken dat het wel goed is :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Ja je hebt gelijk. Weet het wel maar ben er wat lui in geworden |:( . Aangezien het bagger weer is buiten ga ik zo weer lekker verder 'kliederen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44
Afbeeldingslocatie: http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/263684_200656069981793_189253624455371_491970_1064844_n.jpg

Volgen jullie de avonturen van Ping & Wing al? :)

Al 10 schetsen voor strips van 3 plaatjes op de plank liggen.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Ik kijk er zelfs naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:50

ToCuS

It begins in the brain!

Ze worden met de dag leuker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild_Snake
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-08 19:11
RoyK schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 00:26:
[afbeelding]

Volgen jullie de avonturen van Ping & Wing al? :)

Al 10 schetsen voor strips van 3 plaatjes op de plank liggen.
In kleur zijn ze helemaal geweldig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Ik wil toch wel naar een (eigen) font overstappen. Het zelf schrijven is leuk, maar het is niet constant. Morgen even rommelen met een eigen lettertype maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:32

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Wild_Snake schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 09:56:
[...]

In kleur zijn ze helemaal geweldig!!
Eensch. In kleur zijn ze imho ongeveer 10x sterker dan zonder kleur.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Dank je.. ik vind het ook een stuk leuker. Het kost wel meer tijd, maar het plezier is er wel meer van. Origineel zijn ze 6000pixels breed op 300dpi. Je weet maar nooit. Spannende plannen in ieder geval. Vannacht uit mijn bed gestapt naar zolder gelopen om een idee weer op te schrijven. Deze ochtend bij de koffiemachine ook weer diverse leuke droge grapjes verzonnen met een collega. :D

Genoeg op komst: P&W die boetes uitdelen, Douane controles, vissen, P&W uit eten. etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10goto10
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
RoyK schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:25:
Ik wil toch wel naar een (eigen) font overstappen. Het zelf schrijven is leuk, maar het is niet constant. Morgen even rommelen met een eigen lettertype maken
Ik ben benieuwd. Vind het er heel netjes uitzien, maar de rommelige letter geeft het een beetje 'n "schoolkrant"-feel. Probeer anders gewoon eens met 'n gratis fontje van Blambot, dan krijg je 'n idee hoe het er dan uit ziet.

Edit: en een dikke +1 voor de kleuren!

[ Voor 3% gewijzigd door 10goto10 op 07-07-2011 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 10:34

D-rez

dexels

6000pixels breed op 300dpi _O-

aantal pixels en dpi nooit in een zin gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
10goto10 schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:50:
[...]

Ik ben benieuwd. Vind het er heel netjes uitzien, maar de rommelige letter geeft het een beetje 'n "schoolkrant"-feel. Probeer anders gewoon eens met 'n gratis fontje van Blambot, dan krijg je 'n idee hoe het er dan uit ziet.

Edit: en een dikke +1 voor de kleuren!
Waanzinnig! Precies wat ik zoek! Dank je _/-\o_
D-rez schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:53:
6000pixels breed op 300dpi _O-

aantal pixels en dpi nooit in een zin gebruiken.
Ik mis het probleem geloof ik even :)

Maar, ik ben de slechtste niet.. Het origineel is 50,8cm breed en 300dpi klaar staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

6000 pixels = 6000 pixels of dit nu gedrukt gaat worden op 20DPI of 600DPI het blijft 6000 pixels. DPI kun je alleen in combinatie met afmetingen gebruiken.
vb. een afbeelding van 100 cm op 50cm op 72DPI kan wel (of 300DPI et.)

http://www.andrewdaceyphotography.com/articles/dpi/

[ Voor 10% gewijzigd door D-rez op 07-07-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Juist. Dat is waar. U heeft gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-07 13:56
yeah eindelijk me bamboo gekregen voor me verjaardag
een bamboo pen en touch small
nu vakantie dus ff uitproberen enzo
volgend jaar onder studie tijd maar veel gaan gebruiken en uitproberen
(toch grafische opleiding dusja)
iemand mischien een linkje naar tut forum ? (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
@RoyK
je website ziet er nu echt nice uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Dank je MdB-95.. maar de "echte" moet eind dit jaar komen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 08:43
MBree schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 18:55:
yeah eindelijk me bamboo gekregen voor me verjaardag
een bamboo pen en touch small
nu vakantie dus ff uitproberen enzo
volgend jaar onder studie tijd maar veel gaan gebruiken en uitproberen
(toch grafische opleiding dusja)
iemand mischien een linkje naar tut forum ? (A)
Er zit een ingebouwde handleiding in, meer heb je niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
Wolfos schreef op maandag 11 juli 2011 @ 10:11:
[...]

Er zit een ingebouwde handleiding in, meer heb je niet nodig.
jah die heb gezien maar meestal zijn die basis toch>?
naja zal toch eerst de basis moeten xD
bedankt:d:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
oke we gaan ff lachen :P
eerste tekening ever met tablet

snel gemaakt moet naar bed -.-

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2w3rgw7.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Je bent in elk geval creatief, want ik heb nog nooit zo'n wolk in de ruimte gezien. Bovendien is de ruimte niet blauw geloof ik :+ .

Maar even wat serieuzer: Je bent goed begonnen door direct een brush te gebruiken op minder dan 100% opacity, wellicht kan je de brush druk gevoelig maken om makkelijkere nadruk te leggen.Je kan ook even kijken om een optie aan te vinken dat over je eigen brush heengaan de opacity niet verhoogd. Op die manier kan je mooi alle vlakken aanvullen, zodat de witte plekjes verdwijnen :) .

Ik moet eerlijk zeggen dat m'n wacom al aardig lang stof ligt te happen, enige keer dat ik em gebruik is als ik flink foto's moet bewerken. Daarom zal iemand anders misschien nog wat beter commentaar kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
creatief eh xD
was ff om uit te proberen met opacity enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Leuk dat je zo bezig bent MdB-95, hou dat vast! ;)

Wat ik vaak doe is eerst op een nieuwe laag heel licht te schetsen. Deze lijnen verdwijnen weer als ik ga inkleuren. Het eerste wat ik doe tijdens het inkleuren is meteen de witte achtergrond te veranderen in de hoofdkleur. In deze tekening zou ik dus direct beginnen met diep donkerblauw (space) en zo van achteren naar voren werken met steeds lichtere kleuren. Misschien kan je een dergelijke techniek eens proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 verschillende tekeningen waar ik mee bezig ben..

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2vvjhc3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/1zxts75.jpg

Het moet een beetje de toekomst voorstellen waar alles op zonne-energie draait, en mensen verwikkeld zijn in een gevecht om de zon (ofzo)

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2a9qk3b.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2011 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Afgelopen 2 weken heeft mijn Ping & Wing avontuur een nieuwe dimensie gekregen. Namelijk kleur. Middels heb ik tientallen verhaaltjes verzonnen van 3 plaatjes en deze ga ik de komende maanden dus stukje voor stukje uitwerken. Volg het op Facebook.. daar wil ik de boel actief promoten! 83 volgers tot nu toe in een paar weken. Dat moet toch verdubbeld kunnen worden in de volgende 2 weken!! Tell the world... volg Ping & Wing :D

De Noordpool goes to space #1 teaser
Afbeeldingslocatie: http://www.roykorpel.nl/images/stories/cartoon_triple/space_shuttle_te_water_teaser.jpg

De Noordpool goes to space #2 teaser
Afbeeldingslocatie: http://www.roykorpel.nl/images/stories/cartoon_triple/space_shuttle_buitenspel_teaser.jpg

meer in het verschiet volgende week! Volgen dus

[ Voor 6% gewijzigd door RoyK op 15-07-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 14:22
RoyK schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 09:14:
Leuk dat je zo bezig bent MdB-95, hou dat vast! ;)

Wat ik vaak doe is eerst op een nieuwe laag heel licht te schetsen. Deze lijnen verdwijnen weer als ik ga inkleuren. Het eerste wat ik doe tijdens het inkleuren is meteen de witte achtergrond te veranderen in de hoofdkleur. In deze tekening zou ik dus direct beginnen met diep donkerblauw (space) en zo van achteren naar voren werken met steeds lichtere kleuren. Misschien kan je een dergelijke techniek eens proberen. :)
Gebruik jij daarvoor trouwens illustrator of photoshop (of een ander exotisch programma?) Ik zit vaak in een enorme twee-strijd. Photoshop is handiger op te tekenen/kleuren vanwege de brushes, etc. Maar illustrator heeft dan natuurlijk weer zeer goede vector ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Alles in photoshop. Ik wil kunnen tekenen, iets wat in illustrator niet op die manier kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
Lijkt me dan toch zeer moeilijk om mooie effen lijnen te bekomen zoals de lichamen van Ping & Wing bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Tip: werk groter dan nodig en schaal het eindresultaat naat het gewendste formaat (maar behoud de psd wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
Altijd leuk om tips te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
ik kan alleen maar natekenen, maar met kids is dat wel handig, dan kun je je eigen kleurplaten op eigen papier en in eigen formaat maken. Plaatje googlen en natekenen maar. Eerst potlood schetsig en daarna met pen de definitieve lijnen gezet en alle potlood weggummen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/793nHeNSVGtNlppzejxLcOp3/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Beste Mar2zz, toen ik een jaar of 6 was, tekende ik hele Donald Ducks na. Van voor tot achter. Zelfs in mijn rapport staat dat de juffrouw vond dat ik leuk kon tekenen, maar eens iets anders als Donald Duch zou wel prettig zijn :D

Dus blijf lekker natekenen. Goed voor de teken ontwikkeling. Probeer je na een tijdje uit de hand zelf iets te tekenen..en ga je stapjes voorruit! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Als je jong bent is het leuk, maar op latere leeftijd vind ik het eigenlijk een beetje tijdverspilling om nog na te tekenen. Je kan imho beter meteen leren waarom die vormen op een bepaalde manier getekend worden, dan kan je straks en je favo Disney-figuurtjes makkelijk tekenen, en je eigen werk :Y

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10goto10
RoyK schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 23:59:
Tip: werk groter dan nodig en schaal het eindresultaat naat het gewendste formaat (maar behoud de psd wel)
Ik kom misschien over als een Illustrator fanboy, maar die strakke lijnen die zo typisch zijn voor jouw stijl comics is echt makkelijk in Illustrator. Zie bijvoorbeeld dit filmpje en let op hoe de getekende lijn met al zijn oneffeneden en kartels een hele strakke lijn wordt. Plus correcties aan je lijn ("die neus moet net iets boller") is echt heel makkelijk.

Als extra bonus werk je ook nog eens met heel lichtgewicht vectorbestandjes i.p.v. de gigantische bitmaps van Photoshop!

Edit: linkje gefixt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Stukfruit schreef op zondag 17 juli 2011 @ 10:43:
Als je jong bent is het leuk, maar op latere leeftijd vind ik het eigenlijk een beetje tijdverspilling om nog na te tekenen. Je kan imho beter meteen leren waarom die vormen op een bepaalde manier getekend worden, dan kan je straks en je favo Disney-figuurtjes makkelijk tekenen, en je eigen werk :Y
Misschien is dat wel zo, maar gewoon tekenen is niet een hobby van mij. Ik teken dus alleen op bestelling en aangezien dat meestal van (mijn) kinderen komt teken ik vaak disney-figuren na. Ik zoek dan zelf of laat hen een tekening op het web uitzoeken en zet die dan over op eigen papier of canvas.

Ik zou het wel willen kunnen, uit het hoofd creatief tekenen, en op zich kom ik ook wel een eind daarmee (ik had een pretpakket op de havo dus ik moest wel), maar zoals gezegd, geen hobby. Misschien koop ik ooit eens een tablet en ga ik dan er wat mee prutsen kijken of ik het tekenvirus te pakken kan krijgen...

Ik ben blij dat ik het kan. Die bambi staat nu mooi op aquarelpapier dus kan er gewaterverft worden, met een printer krijg ik dat er niet zomaar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
10goto10 schreef op zondag 17 juli 2011 @ 11:32:
[...]

Ik kom misschien over als een Illustrator fanboy, maar die strakke lijnen die zo typisch zijn voor jouw stijl comics is echt makkelijk in Illustrator. Zie bijvoorbeeld dit filmpje en let op hoe de getekende lijn met al zijn oneffeneden en kartels een hele strakke lijn wordt. Plus correcties aan je lijn ("die neus moet net iets boller") is echt heel makkelijk.

Als extra bonus werk je ook nog eens met heel lichtgewicht vectorbestandjes i.p.v. de gigantische bitmaps van Photoshop!

Edit: linkje gefixt
Dat de bestanden inderdaad lekker licht blijven is absoluut een giga voordeel in illustrator. Maar in illustrator mis het gevoel van tekenen. Ik ben een ruimdenkend figuur.. ik zal het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:03
RoyK schreef op zondag 17 juli 2011 @ 10:07:
Beste Mar2zz, toen ik een jaar of 6 was, tekende ik hele Donald Ducks na. Van voor tot achter. Zelfs in mijn rapport staat dat de juffrouw vond dat ik leuk kon tekenen, maar eens iets anders als Donald Duch zou wel prettig zijn :D

Dus blijf lekker natekenen. Goed voor de teken ontwikkeling. Probeer je na een tijdje uit de hand zelf iets te tekenen..en ga je stapjes voorruit! ;)
Haha, dit klinkt erg herkenbaar. Ik tekende ook alleen maar donald ducks op de basisschool (rambo duck, batman duck, spiderman duck etc..) en van wat ik nog vaag herinner kreeg ik ook als tip om eens een keer iets anders te tekenen :P. Helaas teken ik nu nauwelijks meer maar gelukkig kan ik me ei kwijt in 3d ;).

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

persoonlijk vind ik inktscape eigenlijk lekkerder werken dan illustrator. Hoewel elk zijn voor en nadelen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-09 06:51

krvabo

MATERIALISE!

Stukfruit schreef op zondag 17 juli 2011 @ 10:43:
Dat vind ik best onzin. Juist met natekenen kijk je heel goed naar bestaande verhoudingen en hoe de schaduw valt. Cartoons of manga natekenen ben je misschien zo mee klaar, maar als je gaat beginnen aan portretten of dieren dan is het wel fijn om een goed voorbeeld te hebben.

Zelf teken ik nog maar erg weinig, en alleen als ik me erg verveel en veel tijd over heb, dus dan teken ik ook dingen na. Dan pak ik een foto en ga ik die natekenen. Zo krijg ik zelf een heel goed beeld hoe verhoudingen liggen en hoe de 'kuilen' in een gezicht liggen. Mastery by repetition, en hoe'n beter voorbeeld je hebt, hoe beter je word, imho.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Dat lapje stof aan de bovenkant van mijn Bamboo heeft ondertussen losgelaten. Kijk er al naar uit om mijn pen kwijt te raken want dat gaat nu ongetwijfeld gebeuren.

Heeft iemand anders een creatieve manier om de pen te bewaren?

[ Voor 16% gewijzigd door Wolfos op 18-07-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
krvabo schreef op zondag 17 juli 2011 @ 16:28:
[...]

Dat vind ik best onzin. Juist met natekenen kijk je heel goed naar bestaande verhoudingen en hoe de schaduw valt. Cartoons of manga natekenen ben je misschien zo mee klaar, maar als je gaat beginnen aan portretten of dieren dan is het wel fijn om een goed voorbeeld te hebben.
We hadden het hier over Disney-figuurtjes...
Zelf teken ik nog maar erg weinig, en alleen als ik me erg verveel en veel tijd over heb, dus dan teken ik ook dingen na. Dan pak ik een foto en ga ik die natekenen. Zo krijg ik zelf een heel goed beeld hoe verhoudingen liggen en hoe de 'kuilen' in een gezicht liggen. Mastery by repetition, en hoe'n beter voorbeeld je hebt, hoe beter je word, imho.
Niemand hier die beweert dat het natekenen van een foto niet goed is ;)
Juist foto's zijn goed omdat je daarmee zelf moet nadenken over oa. de lijnen die je zet.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
Wolfos schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:54:
Dat lapje stof aan de bovenkant van mijn Bamboo heeft ondertussen losgelaten. Kijk er al naar uit om mijn pen kwijt te raken want dat gaat nu ongetwijfeld gebeuren.

Heeft iemand anders een creatieve manier om de pen te bewaren?
1. Neem de lengte van het lapje stof.
2. Neem ducktape en snij die lengte + 1cm aan elke kant extra eraf.
3. Plak het stukje stof in het midden van de ducktape.
4. Plak de rest van de ducktape vast aan je tablet.
5. Done :p

Net verzonnen dus je zal mss eerst een beetje moeten experimenteren om te zien dat je pen vast genoeg zit.
Stukfruit schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:30:
[...]

We hadden het hier over Disney-figuurtjes...

[...]

Niemand hier die beweert dat het natekenen van een foto niet goed is ;)
Juist foto's zijn goed omdat je daarmee zelf moet nadenken over oa. de lijnen die je zet.
Maar niet iedereen is geïnteresseerd in het tekenen van portretten. Ik hoor sommige soms zeggen dat je niet kan tekenen als je geen portretten kunt tekenen, maar als dat nu simpel weg iets is dat je niet wil. Je gaat toch ook niet zeggen dat je niet met een wagen kan rijden als je niet kan meedoen in een F1 wedstrijd.

Laat iedereen lekker zelf tekenen of natekenen wat hij of zij wilt, dan is iedereen gelukkig.

[ Voor 36% gewijzigd door Simon Shipperd op 19-07-2011 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Gisteravond nog aan een stripje gewerkt. Vandaag ook contact gehad met een uitgever. Deze was somber over de toekomst van cartoons. Er worden steeds minder strips verkocht en tekenaars verdienen er geen brood meer aan. Je moet het als hobby zien.. jammer..

Afbeeldingslocatie: http://www.roykorpel.nl/images/stories/cartoon_triple/orca-op-de-bon.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Whehe, toffe orka :p .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon Shipperd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:31:
Maar niet iedereen is geïnteresseerd in het tekenen van portretten. Ik hoor sommige soms zeggen dat je niet kan tekenen als je geen portretten kunt tekenen, maar als dat nu simpel weg iets is dat je niet wil. Je gaat toch ook niet zeggen dat je niet met een wagen kan rijden als je niet kan meedoen in een F1 wedstrijd.

Laat iedereen lekker zelf tekenen of natekenen wat hij of zij wilt, dan is iedereen gelukkig.
Een portret is wel typisch zoiets dat veel mensen die niet zo vaardig zijn onder het tapijt schuiven. Aan de andere kant vind ik inderdaad dat er soms ook veel te veel waarde aan gehecht wordt; dat iemand niet zo goed in portretten (of bijvoorbeeld handen) is wil niet zeggen dat hij niet kan tekenen. In de traditionele school misschien wel, maar het gaat toch echt om het hele plaatje, zeker tegenwoordig. Ik heb mensen angstig mooie dingen zien maken, terwijl diezelfde mensen misschien geen fatsoenlijk portret op papier krijgen.

Het is maar net waar je vaardigheid, interesse en insteek ligt. Persoonlijk denk ik eerder dat iemand die portretten als voorwaarde stelt zelf wat kortzichtig is.

Edit: niet aan Stukfruit gericht, meer algemeen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Simon Shipperd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 16:31:
Of je neemt het wat minder zwaar en houdt het voor wat het is: een simpele mening. Misschien heb je het nog niet gemerkt, maar we zitten hier op een forum. Daar zie je zulke dingen wel eens voorbijkomen ;)

Ik hoop gewoon dat iemand die interesse heeft in het tekenen van leuke dingetjes het voor zichzelf wat makkelijker wil maken omdat er dan misschien nog wel veel meer leuke dingetjes uit kunnen komen omdat het toch wel heel leuk blijkt te zijn. En dat is wat we hier in /GFX graag zien, toch?

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10goto10
RoyK schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:34:
[...]
Dat de bestanden inderdaad lekker licht blijven is absoluut een giga voordeel in illustrator. Maar in illustrator mis het gevoel van tekenen. Ik ben een ruimdenkend figuur.. ik zal het eens proberen.
Succes! Het is uiteindelijk maar waar je je lekker in voelt, en dat hoeft niet altijd de "logische" keuze te zijn. Nedroid tekent bijvoorbeeld zijn strips in Flash, en maakt er daarna een plaatje van. En Bob Canada gebruikt weer InDesign, al helemaal een vrij aparte keuze voor illustratiewerk.
RoyK schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 12:04:
Gisteravond nog aan een stripje gewerkt. Vandaag ook contact gehad met een uitgever. Deze was somber over de toekomst van cartoons. Er worden steeds minder strips verkocht en tekenaars verdienen er geen brood meer aan. Je moet het als hobby zien.. jammer..

[afbeelding]
Ja, geld verdienen met comics is geen goeie "get rich quick scheme", nee ;) Maar waarom niet proberen een voet tussen de deur te krijgen als webcomic?

Als feedback op je laatste stripje: ik vind de penguins wat donker, daardoor zie je de gezichtsuitdrukkingen minder goed. De oogjes en snaveltjes zijn ook een beetje klein, waardoor het moeilijker is de tekening te lezen. Verder vind ik het experimentje met het fontje erg geslaagd, ziet er strak uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10goto10 schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:07:
Succes! Het is uiteindelijk maar waar je je lekker in voelt, en dat hoeft niet altijd de "logische" keuze te zijn. Nedroid tekent bijvoorbeeld zijn strips in Flash, en maakt er daarna een plaatje van. En Bob Canada gebruikt weer InDesign, al helemaal een vrij aparte keuze voor illustratiewerk.
Ik heb jarenlang in Flash getekend en prefereer het voor sommige dingen nog steeds. Het begon ooit noodgedwongen, omdat Flash wel op mijn PC draaide en Illustrator niet, maar ook nu ik Illustrator makkelijk draai vind ik Flash nog steeds een erg fijn programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Ik heb een tintje lichter geprobeerd, maar dan worden ze echt grijs grijs. En dat is weer een stuk minder pingwing. Dus daar moet nog wat in geëxperimenteerd worden. Ik ben erg blij met het lettertype! 100% vooruitgang.

Ik ben er nog niet uit hoe ik het ga tekenen. Werken in vectoren staat bij mij altijd op de 2e plaats. Ik hou van de vrijheid. Tekenen als een potlood of inktpen. Werken met vector streken is andere koek. De lol valt er dan voor mij een beetje af. Ik werk de hele dag met vectoren.. tekenen in pixels voelt dan zo bevrijdend. Ik heb het nog niet in flash geprobeerd overigens. Inkleuren gaat in vectoren dan weer wel een stuk sneller. Maar schaduwtjes geven is weer gedoe. Dat doe ik nu in 1 minuut met een apart laagje met een kwast.

dilemma's.. zucht

Wat betreft het verdienmodel. ik heb geen rijk worden gedachtes hiermee. Natuurlijk zou ik het leuk vinden als er wel iets aan verdiend kan worden. Misschien een website met de tijd en wat ads ofzo

[ Voor 11% gewijzigd door RoyK op 19-07-2011 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-08 09:29
RoyK schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 14:47:
Ik heb een tintje lichter geprobeerd, maar dan worden ze echt grijs grijs. En dat is weer een stuk minder pingwing. Dus daar moet nog wat in geëxperimenteerd worden. Ik ben erg blij met het lettertype! 100% vooruitgang.

Ik ben er nog niet uit hoe ik het ga tekenen. Werken in vectoren staat bij mij altijd op de 2e plaats. Ik hou van de vrijheid. Tekenen als een potlood of inktpen. Werken met vector streken is andere koek. De lol valt er dan voor mij een beetje af. Ik werk de hele dag met vectoren.. tekenen in pixels voelt dan zo bevrijdend. Ik heb het nog niet in flash geprobeerd overigens. Inkleuren gaat in vectoren dan weer wel een stuk sneller. Maar schaduwtjes geven is weer gedoe. Dat doe ik nu in 1 minuut met een apart laagje met een kwast.

dilemma's.. zucht

Wat betreft het verdienmodel. ik heb geen rijk worden gedachtes hiermee. Natuurlijk zou ik het leuk vinden als er wel iets aan verdiend kan worden. Misschien een website met de tijd en wat ads ofzo
Haha, die pinguïns zijn grappig! Moet je zeker mee door gaan, zal vast toekomstmuziek in zitten denk ik zo. Ik ben het wel eens met 10goto10 wat betreft de pinguïns. De uitdrukkingen zijn inderdaad wat "vaag" door de donkerte. Maar als ik je eerdere schetsen zie ben je al behoorlijk vooruit gegaan! Het word steeds meer een echt professionele strip. Je zou, als je genoeg strips hebt een website met vaste updates kunnen opzetten, bijvoorbeeld 1 of 2 keer in de week een nieuwe strip, wat je heel lang kan volhouden.

Waar ik nu ook aan zit te denken: zou misschien een (lichte) kleur grijs met een lage opacity in de gezichten kunnen schelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild_Snake
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-08 19:11

[...]
dilemma's.. zucht

[...]
Misschien kan je een wit gezicht gebruiken?

Afbeeldingslocatie: http://pinguins.punt.nl/upload/pinguin-1.jpg

Dit is een echte (mochten mensen het niet meer herkennen) en deze heeft duidelijk een wit gezicht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Wild Snake, als je een plaatje heb gepost.. ik zie hem niet.

Wat ik kan doen is het wit doortrekken naar zijn gezicht. Dan doe ik ongeveer hetzelfde als de pinquins in Madagaskar. Dan komt er een stuk expressie terug en kan ik toch de kleur behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandien
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-08 09:29
Dat plaatje zie ik inderdaad ook niet...

RoyK, dat lijkt me een goed idee! Graag een plaatje als het is gelukt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RoyK schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:10:
Wild Snake, als je een plaatje heb gepost.. ik zie hem niet.
Sandien schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 16:14:
Dat plaatje zie ik inderdaad ook niet...
Iets met een witte pinguin op een witte achtergrond _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dilemma's.. zucht
Flash is een stuk vrijer om een beetje te tekenen dan Illustrator, moet ik zeggen. Er zitten nog wel wat dingetjes in waar je even mee om moet leren gaan, maar die zijn imo vrij minimaal. Qua schaduwen enzo snap ik niet helemaal wat het probleem zou zijn, aangezien je in Flash (en Illustrator) ook gewoon lagen en Alpha hebt. Pressure sensitivity voor je tablet zit er overigens ook in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
precies.. je moet voor ieder schaduwtje weer een vectortje maken, rommelen met de transparantie etc. Terwijl ik in photoshop lekker op gevoel met een kwast kan kwasten (nieuwe laag, overlay 20%, 100/100% harde kwast donkerblauw) en klaar is kees. Dat is het gevoel wat je kwijt raak bij illustrator.

EDIT

Oke, een test gedaan.. zie 2e plaatje.. http://www.roykorpel.nl/ping-a-wing

ik denk dat ik het zo voortaan ga doen.. (wit gezicht)

[ Voor 19% gewijzigd door RoyK op 19-07-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 21:19:
precies.. je moet voor ieder schaduwtje weer een vectortje maken, rommelen met de transparantie etc. Terwijl ik in photoshop lekker op gevoel met een kwast kan kwasten (nieuwe laag, overlay 20%, 100/100% harde kwast donkerblauw) en klaar is kees. Dat is het gevoel wat je kwijt raak bij illustrator.
Als je die vervelende wirwar van paden die dan al rap ontstaat bedoelt geef ik je groot gelijk, maar dat is precies waar Flash zich dan ook onderscheidt. Daar kan je gewoon lekker bijkwasten bij je oude vorm en de twee vormen vervolgens weer een enkele gesloten vectorvorm (indien dezelfde kleur en dezelfde laag). Geen wirwar aan rare paden die stiekem weer kleine openingen open laten etc.

Ik zie in hoe je in theorie in Illustrator meer controle hebt dan in Flash over je vormen, maar ik zie ook dat dat in de praktijk (bij mij) eigenlijk altijd meer gedoe dan gemak oplevert met eindeloos aan die verrekte vierkantjes en stelpootjes slepen om te krijgen wat je wil. Als ze de Flash interface in Illustrator zouden bouwen zou ik een gelukkig man zijn :p

Ik weet alleen even zo snel niet meer of overlay nou een optie is in Flash, maar zo niet zijn er vrij makkelijke workarounds dankzij paste in place die niet of nauwelijks moeilijker/ingewikkelder/meer handelingen zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
wat ook een idee is om de schaduwen gewoon in Photoshop te doen. Gewoon de tools mixen

ik ben overigens nog niet overtuigt. Mijn vrouw vind de pingwings met de witte borst sprekender dan de pingwings met witte borst en gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
De pingwings met alleen een witte borst hebben meer karakter vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
Ik zie nergens een wit gezicht of zie ik er gewoon zo fel naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Het tweede stripje van boven, met de orca ;)

Misschien is het een idee om heel subtiel een zacht verloop te gebruiken richting het hoofd? Dan heb je toch het idee dat het geheel zwart-zwart is, terwijl het hoofd zelf dan eigenlijk meer grijs-zwart is.
Hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel :P

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik mis nu een beetje de scheiding tussen de buik en het gezicht, de uitdrukkingen in het gezicht zijn wel beter te volgen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
Stukfruit schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 22:40:
Het tweede stripje van boven, met de orca ;)
Ah, nu zie ik het. Die met de orca had hij hier ook al gepost en die zat nog in m'n cache toen ik de website bezocht :)

En inderdaad, het witte gezicht klopt niet meteen.

[ Voor 8% gewijzigd door Simon Shipperd op 19-07-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
ik laat het nog even een nachtje staan en kijk ik morgen fris met koffie op de zaak nog een keer. Dan maak ik een beslissing. Wetende dat je toch nooit iedereen kan pleazen. Zo lang ik er zelf maar happy mee ben.. :) Ik denk dat het bij een donker grijs gezichtje blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

RoyK schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 10:40:
Dank je.. ik vind het ook een stuk leuker. Het kost wel meer tijd, maar het plezier is er wel meer van. Origineel zijn ze 6000pixels breed op 300dpi. Je weet maar nooit. Spannende plannen in ieder geval. Vannacht uit mijn bed gestapt naar zolder gelopen om een idee weer op te schrijven. Deze ochtend bij de koffiemachine ook weer diverse leuke droge grapjes verzonnen met een collega. :D

Genoeg op komst: P&W die boetes uitdelen, Douane controles, vissen, P&W uit eten. etc..
Waarmee teken je (welk programma?) vector of pixel based, gzien je het over DPI hebt lijkt me pixelbased?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
yep, in pixels. Ik ben verslaafd aan Photoshop

ps.. nog een snelle tekening tussen het werk door dat slaat op het nieuws:

Afbeeldingslocatie: http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/284926_207383399309060_189253624455371_510309_7876898_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
Heel subtiel gedaan die $-rook vorm :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS

ToCuS

It begins in the brain!

Netjes hoor.. very subtiel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Ik zit even te kijken of het leuk is (en zinvol) om een Tweaker Blog te starten. Ik heb genoeg Karma om het te doen.. maar levert het ook weer Karma op eigenlijk? Dan kan ik nieuwsgrapjes posten zoals Koeman hierboven.

http://tweakblogs.net/

ideetje of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het 'kost' geen karma. Het vereist alleen dat je minimaal X karma hebt.

Het nut van karma verdienen ontgaat mij ook een beetje... Het is niet inwisselbaar voor harde euro's hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS

ToCuS

It begins in the brain!

Het zijn dan wel 2 voordelen.
1. Jij hebt al je plaatjes bijmekaar staan op 1 site.
2. Tweakers wordt weer een beetje bekender hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
ahh.. ik dacht dat het me dan 10k karma kost en dat ik dus opnieuw moet beginnen met karma verzamelen (zou dat op de zwarte markt te koop zijn?? :P )

deze week komen er weer nieuwe strips aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-09 16:22
Ik ben op zoek naar een boek waarin het tekenen vanuit isometrisch standpunt goed wordt belicht. Mijn doel is om eerst iets te kunnen tekenen en het daarna in een 3-d model om te zetten. Qua onderwerpen denk ik met name aan gebouwen en voertuigen (met name vliegtuigen en ruimtevaartuigen).

Ben al eens op amazon aan het zoeken geweest maar dan kom ik op honderden, zo niet duizenden titels uit. Kan iemand mij in de richting van een goed boek wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Waarom isometrich? Dat ziet er heel onnatuurlijk uit en is daardoor ook helemaal niet lekker om te tekenen of te zien. Leer gewoon perspectief tekenen. Een tutorial als deze helpt al erg veel. :)
En sla zeker niet het begin over van rechte lijnen tekenen, ik heb inmiddels al wel 100en vellen rechte lijnen, ellipsen en cirkels getekend (en nog steeds kan het veel beter), aangezien je die echt overal nodig hebt en het de basis vormt van een strakke perspectief tekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-09 22:04
Pirate-Bozz schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 23:45:
Ik ben op zoek naar een boek waarin het tekenen vanuit isometrisch standpunt goed wordt belicht. .....
Isometrisch teken sinds de uitvinding van de tekenplank niet veranderd, gratis variant waar veel instaat:
isometricdrawing00jamirich

Mocht je nog naar perspectief willen kijken: "The Complete Guide to Perspective"

ben er zelf inmiddels achter dat veel boeken over het algemeen dezelfde info bevatten, dus als je er twee of drie hebt doorgewerkt, dan weet je het meeste wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:25
Met illustrator kan je goed isometrische tekeningen maken. 3 commands maken (top, left en right), en gaan :) . Google er maar eens op :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-09 14:16
Geef eens wat voorbeelden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Om een mega drukke week met een glimlach af te sluiten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.roykorpel.nl/images/stories/cartoon_single/bemande-vlucht.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Ik vind je tekeningen goed uitgevoerd en sterk. _/-\o_ Alleen vind de humor niet zo geweldig eigk. O-)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Idd. En less is more. Die met "dusss" vond ik eigenlijk leuker :)

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
ik heb de tekst helemaal weg gehaald. Zo vind ik hem uit eindelijk op zijn sterkst. In gedachten was het grapje leuker dan de uiteindelijke uitwerken. Soms schiet je raak, soms een beetje naast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Dus, tablet pen kwijtgeraakt. Tablet was £35 (in de aanbieding bij Amazon) en pen was £38 dus toen heb ik maar een nieuwe tablet gekocht. Belachelijk hoe duur die dingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
back van holiday zal maar weer eens gaan oefenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Wolfos schreef op zondag 31 juli 2011 @ 17:28:
Dus, tablet pen kwijtgeraakt. Tablet was £35 (in de aanbieding bij Amazon) en pen was £38 dus toen heb ik maar een nieuwe tablet gekocht. Belachelijk hoe duur die dingen zijn.
En wat voor tablet kost wel niet 35 pond? Een Wacom Bamboo??

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Wat is nou echt een professionele tablet?
Ik heb er ooit een gehad voor 70 euro, maar als ik daar ook maar iets op tekende waren de lijnen bibberig...

An  a day keeps the doctor away.

• Stukfruit
  • Niet online
HardCoreGamer, heb je de startpost al eens gelezen?

Dat zit wel Schnorr.

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ah sorry,mijn fout Verkeerde topic btw :)

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Nico schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 23:35:
[...]

En wat voor tablet kost wel niet 35 pond? Een Wacom Bamboo??
Yep, gewoon Bamboo pen.
Had eerst de pen&touch, maar die extra functies gebruikte ik toch niet.
@Hardcoregamer: Alles van Wacom is professioneel en de Bamboo pen is maar €40 bij Amazon.

[ Voor 13% gewijzigd door Wolfos op 21-08-2011 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

HardCoreGamer schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 21:08:
Wat is nou echt een professionele tablet?
Ik heb er ooit een gehad voor 70 euro, maar als ik daar ook maar iets op tekende waren de lijnen bibberig...
Bibberige lijnen = gebrek aan oefening. Tekenen op een tablet is wennen. Genoeg tutorials te vinden over hoe je het beste de instelingen van je tablet kunt zetten voordat je gaat tekenen en genoeg tutorials te vinden over hoe je daarna aan de slag kunt. Maar verwacht niet dat je zonder oefening meteen een moderne equivalent van de Nachtwacht maakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
SnoeiKoei schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 10:26:
[...]

Bibberige lijnen = gebrek aan oefening.
Mwah. Heb meerdere Trust/Target etc tablets gehad back in the day en was allemaal kansloos, dus zijn opmerking kan zeker. Lijnen verticaal en horizontaal gingen ok'ish, maar diagonaal (met lineaal if need be) was het bizar slecht.

"voor serieus werk kunt u beter bijv. Wacom overwegen" (klantenservice Trust)

Toen een Intuos 3 gekocht. Perfect ding. Heb nu overigens ook een gemodde Intuos 3:
YouTube: DIY cintiq: k-jintiq - YouTube
maar dat is deels ook hobby/DIY plezier :P En nee ik ben geen groot tekenaar, juist daarom was de mod handig. Oog-hand coordinatie is dan makkelijker voor me.. Tekenen op een tablet is zeker wennen.

[ Voor 4% gewijzigd door JahunP op 23-08-2011 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Die DIY is wel tof :D

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 26-09 12:13
Wolfos schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 10:13:
[...]

Yep, gewoon Bamboo pen.
Had eerst de pen&touch, maar die extra functies gebruikte ik toch niet.
@Hardcoregamer: Alles van Wacom is professioneel en de Bamboo pen is maar €40 bij Amazon.
Nou alles professioneel is wel erg sterk. Wacom maakt prima tablets maar ophemelen is niet nodig. De bamboo en de fun zijn toch wel echt voor mensen die gewoon thuis af en toe een tablet nodig hebben. Alle professionele ,die ik ken, werken toch minimaal met een intuos 3 voor on the move en het gros met een cintiq voor thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

JahunP schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 10:30:
[...]

Mwah. Heb meerdere Trust/Target etc tablets gehad back in the day en was allemaal kansloos, dus zijn opmerking kan zeker. Lijnen verticaal en horizontaal gingen ok'ish, maar diagonaal (met lineaal if need be) was het bizar slecht.

"voor serieus werk kunt u beter bijv. Wacom overwegen" (klantenservice Trust)
Ik mag hopen dat hij geen 70 euro heeft uitgegeven aan een Trust of Target. Als je met een Wacom van 70e alleen bibberige lijnen krijgt is dat gebrek aan oefening. Oefening is gewoon essentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
darkpluisje schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 15:19:
[...]

Nou alles professioneel is wel erg sterk. Wacom maakt prima tablets maar ophemelen is niet nodig. De bamboo en de fun zijn toch wel echt voor mensen die gewoon thuis af en toe een tablet nodig hebben. Alle professionele ,die ik ken, werken toch minimaal met een intuos 3 voor on the move en het gros met een cintiq voor thuis.
Maar dat is alleen de grootte, en niet de kwaliteit van het apparaat.
Trust is inderdaad bagger. Ik kende iemand die kocht steeds Trust omdat de winkel waar ze heen ging geen Wacom had. In een jaar heeft zij er 3 versleten.

[ Voor 12% gewijzigd door Wolfos op 23-08-2011 23:23 ]

• JahunP
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
SnoeiKoei schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 18:26:
[...]

Ik mag hopen dat hij geen 70 euro heeft uitgegeven aan een Trust of Target. Als je met een Wacom van 70e alleen bibberige lijnen krijgt is dat gebrek aan oefening. Oefening is gewoon essentieel.
pricewatch: Trust Canvas Widescreen Tablet

Ik ben het met je eens he, de cheape (lees: Bamboo etc) Wacoms geven geen bibberlijnen ofzo. Best goede value eigenlijk om mee te beginnen. Maar als iemand een A4 Intuos overweegt kan ie maybe toch denken, doe die 1/3e van de prijs Trust maar. Hoe erg kan het zijn.

Ik weet dat ik die fout ook maakte, 2x.. nu zo'n 7 jaar geleden ofzo. Maak die niet nog eens :)

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

Mijn grootste fout is ook om eerst een trust tablet te kopen, ding viel na een half jaar van ellende uit elkaar.
Toen met mn zuurverdiende centjes een bamboo gekocht en wat was dat een verademing, toen werd het pas echt leuk.

En om dit topic maar weer even op de rails te helpen, 2 plaatjes.

Afbeeldingslocatie: http://amollinger.nl/wp-content/uploads/2011/08/tangled.jpg

Afbeeldingslocatie: http://amollinger.nl/wp-content/uploads/2011/08/archer.jpg

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS

ToCuS

It begins in the brain!

Ziet er mooi uit, ben best jaloers ik kan namelijk zelf echt niet overweg met een tekentablet (al meerdere malen geprobeer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 22:05
Erg nice konijn!! Alleen zou ik de boom achter deze character nog wat realistischer maken, dan is het helemaal perfect :9

GTA VI - All aboard the hype train!!

Pagina: 1 ... 18 ... 33 Laatste