@Spike;
Eventjes de nieuwste release cliënt downloaden van je stuurprogramma?
Verwijderd
Nog steeds nietNico schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:14:
@Spike;
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Nee de laatste stable release voor MacOS.Nico schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:09:
Heb je de allerlaatste/nieuwste release candidate (RC) voor je tablet gedownload? Of de allerlaatste/nieuwste stable release? Ik kreeg het mee met de RC waar ik ook naar gelinked heb in mijn post. (Zit er waarschijnlijk al wel wat langer inmaar hoe recenter hoe beter)
Humankind… be both.
Verwijderd
Verwijderd
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Leuke tekeningen GertWGertW schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:07:
Dit topic had ik nog niet gezien, terwijl ik toch wel veel zit te schetsen enzo
Wat vinden jullie ervan?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuke 'maffe' plant/levensvormen van een verre planeet, althans daar denk ik aan als ik je tekeningen ziezomertje schreef op maandag 14 november 2011 @ 09:32:
Hier ook weer eens wat werk neerzetten:
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 25% gewijzigd door AxzZzeL op 15-11-2011 16:34 ]
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
Verwijderd
Hee, tof werkGertW schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:07:
Dit topic had ik nog niet gezien, terwijl ik toch wel veel zit te schetsen enzo
Wat vinden jullie ervan?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 18% gewijzigd door 42dpi op 16-11-2011 09:18 . Reden: Linkvergeten ]
Si vis pacem, para bellum
http://hawvie.deviantart.com/
Het moet toch ergens beginnen.HawVer schreef op woensdag 16 november 2011 @ 09:31:
Lol @ eerste afbeelding. Lekkere binnenkomer.
The devil is in the details.
[ Voor 87% gewijzigd door RoyK op 18-11-2011 00:59 ]
Lawl ik zie nu pas, maar goed gave siteRoyK schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 00:48:
Die bewerkte foto is goud. Ik kan er in ieder geval om lachen. Mijn vrouw moet er steeds om lachen. Mijn collegas vinden hem leuk en alle anderen die even over mijn schouder mee keken vonden hem geinig. Doel bereikt. ijs gebroken..
Als ik even kritiek mag uiten, ik vind je werk leuk, maar de site verschrikkelijk.RoyK schreef op donderdag 17 november 2011 @ 23:57:
Ik weet dat dit niet helemaal de beste plek is, maar omdat het gaat over tekenen en ik al een tijdje niet echt super actief ben met posten kan ik nu eindelijk laten zien hoe dat komt! Ik ben de afgelopen maanden ontzettend druk met opdrachten. Zo komen uit alle hoeken en gaten en de opdrachten worden ook steeds gekker en professioneler. Mijn website heeft een echte update gekregen en is voorzien van een nieuwe naam, logo, huisstijl en website met een up-to-date portfolio. Er zijn nog wat kleine dingetjes die opgelost moeten worden in teksten enzo, maar dat komt wel. Met trots presenteer ik...<roffellll> http://www.roykorpel.nl
vanaf nu zal ik ook hier weer wat actiever aanwezig zijn!
Ik heb geen idee, ik zie soms de beelden voor een deel al voor me en dan werk ik het nog wat verder uit. Komt zo bovendrijven en ik hergebruik soms wel vormen en kies wel bewust de kleuren. Verder ben ik vast gewoon een beetje mafDapperKonijntje schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:42:
Aparte tekeningen, ik ben toch altijd wel benieuwd, wat drijft je nu om dit soort tekeningen te maken?
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Niet dat ik om feedback verlegen zit, maar toch bedankt voor je kritiek. Gezien je openlijk dit me wilde melden zal ik er ook openlijk op reageren. De reacties van familie, vrienden, klanten, collega illustratoren, kinderboekenschrijvers, webdesigners, klanten van mijn webdesigner etc zijn super positief. Dus ik maag me totaal geen zorgen. De website zijn mijn tekeningen, en mijn tekeningen ben ik. Dus het is logisch dat de site persoonlijk is.. immers ben ik het product. Je bent in ieder geval de eerste die de website niet leuk vind van de +/- 60 reacties. Dus ik maak me niet zoveel zorgenDapperKonijntje schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:54:
[...]
Als ik even kritiek mag uiten, ik vind je werk leuk, maar de site verschrikkelijk.
Om maar even een paar punten te uiten.
-Veel te veel ruimte bovenin, erg leuk dat je het gebruikt om je werk uit te vergroten, maar het is echt TE groot naar mijn idee.
-Veel grote schreeuwerige text en erg felle kleuren
-Rommelige layout
-Je houd een blog bij zie ik waar werk in staat van oa Pixar, lijkt mij nogal verwarrend voor evt klanten om te zien wat wel en niet van jou is.
Ik heb het idee dat je persoonlijk en werk wil mixen in 1 website, maar het oogt erg chaotisch voor mij en zorgt er voor dat de site je werk in de weg staat ipv showcased.
My 2 cents.
Verwijderd
Ik moet wel zeggen dat op mijn 1024x768 scherm (bij mijn ouders, ik heb zelf uiteraard een iets moderner scherm) de website zelf uit beeld blijft en alleen de grote platen te zien zijn. Dat werkt wat verwarrend als je op de navigatie klikt en er lijkt weinig te veranderen tot je je realiseert dat er een scrollbar staat.Wolfos schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:49:
Omdat het een portfolio is, vind ik die ruimte bovenin wel te rechtvaardigen: het bevat namelijk precies het werk dat je wilt laten zien.
Als iemand naar jouw site gaat en hij heeft weinig tijd om het te bekijken, zit hij wel meteen in een gallery en ziet hij meteen je skills. Navigatie blijft ook makkelijk; zelfs op mijn 1280x800 scherm blijven de knoppen in beeld.
Die foto is prima, want het lijkt me typsich een geval de klant zoekt jou uit, jij zoekt de klant uit. Mensen vergeten wel eens dat niet alle klanten geschikt zijn voor jou als opdrachtnemer en andersom ook. Als je eerlijk bent zal je dat in dat bij het informeren ook snel genoeg merken en melden, maar dat kan op dergelijke manieren ook. Iemand die het maar niets vindt en er de humor niet van inziet heeft waarschijnlijk ook een veel minder grote kans tevreden te zijn met een product van Roy en zoekt dus beter even verder.Ook die bewerkte foto past mooi in de speelvolle stijl van de site, dus ik vind het wel goed.
Verwijderd
3% van 200 is nog altijd 6 bezoekers (of bedoel je pageviews?), maar ik snap je puntRoyK schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:09:
@Camacha, Voor hele kleine schermen wordt het een beetje spannend. Maar het ligt dan ook een beetje aan de verhouding. Op een iPad en iPhone is de site weer prima te zien. Dat hebben we allemaal getest. Van de ruim 200 bezoekers die ik gisteren in een halve dag heb mogen ontvangen gebruikte slechts 3 procent een resolutie van 1024x768 en de rest was groter. En waarschijnlijk was jij die 3%
Verwijderd
Mjah, maar IE5 is in mijn ogen toch wel iets anders, al snap ik in beide gevallen dat iemand er geen rekening mee zou houden. Zo lang je het je doelgroep niet onnodig moeilijk maakt doe je al veel goed.Wolfos schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 23:42:
Ik heb bij mij gezien dat sommige bezoekers nog IE5 gebruiken. Dat heb ik getest, en dat ziet er dus zo uit: http://wolfos.org/resourc...9%20at%202.33.05%20PM.JPG
Sterker nog, de meeste sites zien er op IE5 zo uit. Dat soort mensen heb je altijd, en je kan daar gewoon geen rekening mee houden.
Danku!!Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 03:30:
[...]
Hee, tof werkIk vind de schaduwen in de eerste tekening prettig, al is het misschien nog wat grof. Ik denk dat als je daarmee verder gaat hele toffe dingen kunt maken. Waarmee is het gemaakt? Krijt?
De tweede tekening doet het wat betreft diepte goed. Wat abstracter dan de rest, maar door die diepte ontstijgt het het niveau van een pentekeningetje wel. De laatste tekening is wat platter, maar de arceringen en patronen werken daarbij dan wel weer erg fijn.
Post eens wat meer, zou ik zeggen
Dank u Dank u! Ik luister naar de feedback en mn webbouwer heeft een tussenoplossing gevonden. We vinden allebei dat de grote ruimte op de front moet blijven. Maar op de rest van de site is alles naar boven geschoven. Ook is de snelheid dat de tekeningen veranderen op de achtergrond op de front versneld.Fireshade schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:22:
@Roy:
Misschien ben ik een van de weinigen, maar ik vind je profielfoto prima zo. Het is vooral lekker persoonlijk, en geeft goed je houding weer van wat je wil met je tekeningen (een lach).
Wel ben ik het met de anderen eens dat de bovenruimte (hoe mooi ook), niet handig is voor een website. Ik had eerst niet eens door dat de inhoud veranderde toen ik op de menu-items klikte (de inhoud zat dus onder mijn browserrand). Ik dacht dat de site brak of niet af was. Dat geeft niet zo'n beste indruk, tenminste niet voor nieuwe (onwetende) bezoekers, die dan alweer wegnavigeren.
En voor die laatste groep (nieuwkomers) is je site toch ook wel een beetje: nieuwe potentiele klanten trekken
Wat je skill level betreft: fantastisch! Dat zie je in Nederland echt maar weinig. Je 'kinderprenten' zijn gewoonweg erg leuk en sfeervol.
Ik hoop nog veel van je werk te zien!
Als ik zelf met potlood werk bedenk ik van te voren goed hoe ik het in wil kleuren. Naar donker toe is geen probleem, maar waar je lichte gebieden wil hebben is het beste om daar zo weinig mogelijk kleur aan te brengen. Dit is echt een stukje voorruit denken en je strategie tijdens het kleuren een paar stappen voor zijn. Altijd een leuke uitdagingGertW schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:46:
[...]
Danku!!
Ik teken eigenlijk alleen maar met potloden en pennen die ik heb liggen. De paddestoel is dan ook met bruynzeel potloden getekend, de pentekening met een balpen en de "Pirate" tekening heb ik geschetst met potlood, daarna permanent gemaakt met een fine-liner
Nu ben ik op zoek naar iets waarmee ik witte highlights kan maken, maar weet niet goed wat ik hiervoor moet gebruiken... Krijt? Olieverf? Acrylverf? Of zijn er andere manieren?
Maar dan nog is het wel lastig om highlights te maken die er echt uit knallen... Ook al is je papier wit, soms moet het net ff wat witter worden, snapje? Of als je lichtbruin papier gebruikt bijvoorbeeld...RoyK schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:16:
[...]
Als ik zelf met potlood werk bedenk ik van te voren goed hoe ik het in wil kleuren. Naar donker toe is geen probleem, maar waar je lichte gebieden wil hebben is het beste om daar zo weinig mogelijk kleur aan te brengen. Dit is echt een stukje voorruit denken en je strategie tijdens het kleuren een paar stappen voor zijn. Altijd een leuke uitdaging
Verwijderd
Ja, in mijn beleving een stuk duidelijker! Complimenten op de site en je tekeningen!RoyK schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:16:
[...]
Dank u Dank u! Ik luister naar de feedback en mn webbouwer heeft een tussenoplossing gevonden. We vinden allebei dat de grote ruimte op de front moet blijven. Maar op de rest van de site is alles naar boven geschoven. Ook is de snelheid dat de tekeningen veranderen op de achtergrond op de front versneld.
[...]
Verwijderd
Ik weet dat je van die witte stiften hebt (zoals bij Mythbusters bij de tussenstukjes altijd gebruikt wordt op blauw papier), maar ik heb er zelf geen ervaring mee.GertW schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:10:
Maar dan nog is het wel lastig om highlights te maken die er echt uit knallen... Ook al is je papier wit, soms moet het net ff wat witter worden, snapje? Of als je lichtbruin papier gebruikt bijvoorbeeld...
Tubetje witte acrylverf (gouache) met een fijne penseel. Klaar. Dekt goed, werkt fantastisch. Knalt eruit, zeker op getint papier.GertW schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:10:
[...]
Maar dan nog is het wel lastig om highlights te maken die er echt uit knallen... Ook al is je papier wit, soms moet het net ff wat witter worden, snapje? Of als je lichtbruin papier gebruikt bijvoorbeeld...
Humankind… be both.
[ Voor 8% gewijzigd door RoyK op 28-11-2011 00:42 ]
GefeliciteerdRoyK schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:06:
ps..mn eerste aanvraag uit het buitenland ontvangen. Uit de UK.. of ik interesse heb om een digitale kinderboek te illusteren. Wauuwww
Humankind… be both.
Hmm misschien kan je voor bergen verder van je af meer wazigheid/mist/grijs toevoegen om de waas te accentueren. Ook een berg van onder die langzaam uit kransen van mist omhoog komt en op de top het helderst te zien is, is misschien wel een idee.Ianovski schreef op donderdag 24 november 2011 @ 14:40:
Hier even een voorproefje van een projectje van mij. Ik ben hier nog niet al te lang mee bezig geweest en er moet ook nog HEEL veel aan gebeuren voordat hij af is maar ik dacht als ik hem hier laat zien dan kan ik er misschien wat commentaar op krijgen waar ik nog iets mee kan als ik verder ga.
Het idee is: Bergen die door de wolken omhoog komen. Beetje mist erbij en wat bomen...
[afbeelding]
Aan de berg in het midden kun je zien wat ongeveer de bedoeling is voor de andere bergen.
Geef maar commentaar! Wat kan er beter, waar moet ik nog rekening mee houden enz enz.
Btw. Dit is mijn eerste project dat ik maak in photoshop met de tablet.
gr. Ianovski
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
Oh, dat ziet er helemaal niet slecht uitD-rez schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:29:
@spike,
Ik heb helaas nog niet veel tijd gemaakt / gehad om er echt mee te spelen. Daarnaast ben ik er achtergekomen dat mijn analoge tekenskillz toch niet meer zijn wat ze geweest zijn en staat mijn inspiratie ook op een laag pitje.
Maar mijn oordeel over de inkling na de paar krabbels die ik er mee gemaakt heb, is behoorlijk positief.
[afbeelding]
[afbeelding]
Humankind… be both.
[ Voor 46% gewijzigd door Dark Blue op 29-11-2011 19:32 ]
[ Voor 63% gewijzigd door Wolfos op 01-12-2011 13:14 ]
Humankind… be both.
Haha, ik had het hem al gezegd, maar hij wil niet. Ik zou nog wel even doordringen.D-rez schreef op zondag 04 december 2011 @ 11:40:
Ik zou vooral je kennis aanmoedigen om zichzelf op het forum te registreren en mee te praten.
[ Voor 17% gewijzigd door 42dpi op 07-12-2011 03:31 ]
Volgens je profiel foto heb je kort haar.zoenvisje schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:18:
Nou weten jullie waarschijnlijk niet hoe ik eruit ziemaar dat maakt niet zoveel uit.
Haha, inmiddels is het alweer zo lang!D-rez schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:06:
[...]
Volgens je profiel foto heb je kort haar.
offtopic:
en op de interwebz zijn ook heel makkelijk meer foto's te vinden
Verder prima gedaan hoor, ik ben zelf nooit een fan geweest van houtskool. Vlekken gallore!
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Netjes lekker abstract.Ianovski schreef op maandag 19 december 2011 @ 19:27:
Hierbij weer even een tekeningetje. Gemaakt in Photoshop cs5 met een simpele Bamboo Tablet. Er zit geen idee achter, ik begon gewoon wat rare lijnen te tekenen en uiteindelijk is dit eruit gekomen.
Het moet denk ik iets weg hebben van een Phoenix.
[afbeelding]
Laat maar wat commentaar achter!
Groetjes!
Verwijderd
Ik heb sinds de Google-actie Sketch Book Mobile en ik kan voor zover ik kan vinden mijn canvas verslepen, maar niet vergroten. Ik ben er echter nog niet echt in gedoken en ik zie nog wel een optie met pijltjes waarvan het nut me vooralsnog ontgaat.CaptJackSparrow schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:02:
Mijn concrete vragen zijn dus of het klopt dat ik mijn canvas niet kan vergroten bij Sketchbook Mobile for Android en of iemand goede tutorialvideo's weet voor deze versie en/of goede documentatie van deze versie.
Mooi kleurgebruik. Heb je die ook in een grotere resolutie?Ianovski schreef op zondag 04 december 2011 @ 00:02:
Een maat van mij heeft mij gevraagd of ik zijn landscape tekening hier wilde posten, zodat hij er wat commentaar en/of advies op zou kunnen krijgen. Het is getekend in Photoshop met een Bamboo tablet.
Hieronder de afbeelding:
[afbeelding]
Laat maar weten wat jullie er van vinden!
[ Voor 19% gewijzigd door FreezingPixels op 08-10-2015 08:29 ]
[ Voor 3% gewijzigd door -DG- op 25-12-2011 22:53 ]
Thnx voor je reply. Het is inderdaad een vrij exacte tekening en misschien gaat het te ver richting een render. Toch zou ik zo'n tekening zeker aan een klant durven te presenteren.. Ik doe eigelijk niet anders, hoewel die tekeningen iets losser zijn omdat ik dan niet zoveel tijd heb.-DG- schreef op zondag 25 december 2011 @ 22:53:
Ik vind het een beetje teveel als een ingekleurde tekening lijken. Het is wel netjes hoor, en het ligt aan de intentie. Voor een vakantietekening heel prima, maar als je het richting een klant wilt doen zou ik het iets losser, vlotter en minder exact beschreven doen zodat er meer ruimte overblijft de verbeelding en eventuele verbeterpunten. Kijk eens naar schetsen uit de automotive industrie en probeer dat toe te passen. (maar dat dat ligt dus wel aan wat je ermee wilt bereiken hoor).
Zelf vind ik iets minder verzadigde kleuren ook wat professioneler/strakker.
@DapperKonijntje:
Netjes hoor.
[ Voor 10% gewijzigd door FreezingPixels op 08-10-2015 08:29 ]
[ Voor 28% gewijzigd door kaesve op 07-01-2012 04:16 ]
Humankind… be both.
Nice, hoe werkt dat designen eigenlijk? Zit er een bepaalde filosofie of gedachte achter hoe je ze ontwerpt? Heb je dan de volledige vrijheid of ben je gebonden aan bepaalde eisen die de bouwer je oplegt? En doen ze ook iets van een haalbaarheidsstudie voor ze het jacht gaan bouwen? Ik kan me voorstellen dat je ook iets van jachtbouw moet weten voor je een jacht kan ontwerpen?robin222 schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:02:
[...]
Thnx voor je reply. Het is inderdaad een vrij exacte tekening en misschien gaat het te ver richting een render. Toch zou ik zo'n tekening zeker aan een klant durven te presenteren.. Ik doe eigelijk niet anders, hoewel die tekeningen iets losser zijn omdat ik dan niet zoveel tijd heb.
De connectie tussen yacht design en automtive design is zeer sterk. Al zijn de schetsen die je vaak in de automotive industrie ziet wel de 1e schetsen waar een klant geen auto vanaf koopt. Vaak zit ik al direct met de klant om tafel en van de tekeningen die ik presenteer moet de klant beslissen of hij/zij het schip mooi vind. Als je de schetsen te los maakt heb je de kans dat de klant het of niet snapt of heel veel veranderingen wilt waardoor de balans van je ontwerp weg is. Maak je het weer te precies door bijvoorbeel gelijk een 3d model of render te presenteren heb je de kans dat de klant het gevoel heeft dat het zijn boot niet word en dat je die gewoon uit de la hebt getrokken. Het is dus een beetje op gevoel je presentatie in elkaar draaien. En geen 1 klant is hetzelfde en daardoor geen 1 presentatie.
Ik ben al een tijdje bezig met het bootje hierboven dus dit is geen 1e design schets maar meer een plaat om het project af te sluiten.
Dit is wel een goed voorbeeld:
[afbeelding]
[afbeelding]
De schets boven is een van de eerste schetsen geweest die ik aan de klant heb laten zien en daaronder het schip zoals die nu gebouwd word. Voorin een paar kleine veranderingen maar voor de rest nagenoeg het zelfde.
Leuk om te zien, hoop dat ze goed gingen!Timo schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:09:
Net beoordeling Schilderen/Tekenen gehad. Dus dacht maar dat ik even een bijdrage kon doen aan dit topic
Fantastisch, mijn complimenten! Vanaf nu mijn meest favo tekening in dit topic.!!LiToKi schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:09:
Naar aanleiding van een tekening uit de 2d/3d contest (deze), voor de lol eens af laten drukken;
[afbeelding]
Op de foto zijn de kleuren meer gesaturate dan in 't echhie, komt in het echt meer overeen dan op deze foto, dus ben erg tevreden. Geen idee wat ik ermee ga doen verder
.
[ Voor 93% gewijzigd door AYCE op 16-01-2012 09:37 ]
www.heinyreimes.nl
www.heinyreimes.nl
Wat een enorm goed character design, KUDOS!!!LiToKi schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:09:
Naar aanleiding van een tekening uit de 2d/3d contest (deze), voor de lol eens af laten drukken;
[afbeelding]
Op de foto zijn de kleuren meer gesaturate dan in 't echhie, komt in het echt meer overeen dan op deze foto, dus ben erg tevreden. Geen idee wat ik ermee ga doen verder
.
www.heinyreimes.nl
[ Voor 34% gewijzigd door petrr op 17-01-2012 14:59 ]
Verwijderd
What if he has never seen the KTM RC8R and to him it's completely original!-DG- schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:22:
Hero.:
Waarom heb je vrijwel precies de KTM RC8R nagetekend (in KTM oranje) met daarop een Ducati logo?
Probeer wat origineler te zijn en zelf wat vormen te verzinnen! Wel leuk om het met een achtergrond te combineren.
De auto kun je misschien ook nog wat beter omschrijven met wat sectielijnen zodat de achterlampen en de rand boven de uitlaten minder erop geplakt lijken en je minder grote lege vlaktes krijgt zoals onder de spoiler/achterlampen. Verder zou ik vooral die auto wat minder verzadigd maken qua kleur, dan komt het wat minder als een 'kleurplaat' over. En het achterwiel kan iets boller vanwege het perspectief.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq