Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
@Spike;

Eventjes de nieuwste release cliënt downloaden van je stuurprogramma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nico, echt wel nice dat scherm wisselen. Ik was al van plan om binnenkort men twee schermen in te wisselen voor één groot omdat men tools meestal op men tweede scherm staan. Altijd moeten wisselen tussen muis en wacom is niet handig! Dit ga ik eens testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Kijk heeft het toch nog direct nut :+

Als waarschuwing eventjes voor je het volgende!! Denk er aan dat je met een groter scherm niet altijd méér ruimte krijgt! Momenteel is volgens mij WUXGA (1920x1200) het grootste formaat wat je voor een 'normaal' bedrag nog kunt krijgen. Meestal is het gewoon Full HD (1920x1080). Of je dit hebt in 21" of in 26" maakt geen drol uit. Je scherm wordt alleen groter en je menu items etc dus ook. Want de windowsbalk bovenaan elk programma is bijvoorbeeld altijd 25pixels (als voorbeeld ff he). Als je een 21" hebt, is die balk misschien een half centimetertje.. op je 26" gewoon 1 centimeter, want het blijft 25 pixels in beslag nemen en je hebt NIET meer pixels gekregen. Alleen meer inches.

El conclusio; je hebt alleen wat aan een grotere monitor als je A. ver weg van je monitor zit. Of B. ook meer pixeltjes er in hebt. En één grote monitor geeft je niet meer ruimte dan 2 kleinere. (Tenzij die grote monitor meer pixels heeft (en dus belachelijk duur is))

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:40

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Nico schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:14:
@Spike;

Eventjes de nieuwste release cliënt downloaden van je stuurprogramma?
Nog steeds niet :'(
Nouja, dan m'n tools maar met m'n trackpad blijven selecteren :/

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Heb je de allerlaatste/nieuwste release candidate (RC) voor je tablet gedownload? Of de allerlaatste/nieuwste stable release? Ik kreeg het mee met de RC waar ik ook naar gelinked heb in mijn post. (Zit er waarschijnlijk al wel wat langer in :+ maar hoe recenter hoe beter)

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 08:43
Ik vind Pixelmator wel nice, gewoon op 2560x1600 zetten, 50% inzoomen (op 1280x800 scherm) en dan op fullscreen.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nico schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:09:
Heb je de allerlaatste/nieuwste release candidate (RC) voor je tablet gedownload? Of de allerlaatste/nieuwste stable release? Ik kreeg het mee met de RC waar ik ook naar gelinked heb in mijn post. (Zit er waarschijnlijk al wel wat langer in :+ maar hoe recenter hoe beter)
Nee de laatste stable release voor MacOS.
Nja, zal vanmiddag nog eens kijken, maar een heel groot probleem is het ook niet natuurlijk :P

Humankind… be both.

• GertW
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:26
Dit topic had ik nog niet gezien, terwijl ik toch wel veel zit te schetsen enzo :)

Wat vinden jullie ervan?

Afbeeldingslocatie: http://www.alterview.nl/drawings/1up.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.alterview.nl/drawings/river.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.alterview.nl/drawings/pirate.jpg

Verwijderd

@Nico,
stap 2 en 3 kende ik inderdaad al, alleen de laatste nog niet.

Iets wat ik overigens wel steeds heb met MSN, win7 en Wacom drivers is dat het invoergedeelte zo groot word gemaakt en dat ik de tabletservice om moet leggen om van dat irritante cirkeltje af te komen :P is daar ook iets mee gedaan toevallig?

• Nico
Uhm..dat cirkeltje is ook uit te zetten, maar dit zit via windows. Ik zal dadelijk ff checken voor je hoe dat ook alweer zat :)

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03
In apparaatbeheer moet je ff naar human interface apparaten gaan en daar dan de wacom driver uitschakelen. Dan verdwijnt dat irritante cirkeltje...

• Nico
Ik kan het niet meer vinden sorry =_= dan toch maar je oude methode aanhouden :+

Verwijderd

Nu we het toch over wacoms hebben.. als ik rechtsklik, registreert windows de klik pas als ik mijn pen beweeg. Het nut daarvan heb ik nog niet gevonden. Dat cirkeltje vind ik prima, maar die vertraging niet.

Weet iemand hoe je dat uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highflyer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-04 19:31
Afbeeldingslocatie: http://fc02.deviantart.net/fs70/f/2011/314/1/6/scootaloo_thumb_by_kerafym-d4fr2ia.jpg

Gewoon omdat ik hier nog geen kippen zag :)
offtopic:
(mlp community joke link voor de gene die het wil weten )

Heb er een foto van moeten maken, de scanner werkte niet mee ¬.¬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 10:48

zomertje

Barisax knorretje

Hier ook weer eens wat werk neerzetten:

Afbeeldingslocatie: http://dekleinekunstenaar.nl/wp-content/uploads/2011/11/Groene-olifantenpoten-230x300.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dekleinekunstenaar.nl/wp-content/uploads/2011/11/Emotie-213x300.jpg

Inmiddels heb ik mn eigen site dus in de lucht, voor grotere plaatjes moet je daar even kijken, nu gaan er wel details verloren. :)

ik twijfel alleen dus nog aan de grootte van de thumbnails op mn site vanwege de details.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

Aparte tekeningen, ik ben toch altijd wel benieuwd, wat drijft je nu om dit soort tekeningen te maken?

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:53

AxzZzeL

maakt oogsnoep

GertW schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:07:
Dit topic had ik nog niet gezien, terwijl ik toch wel veel zit te schetsen enzo :)

Wat vinden jullie ervan?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuke tekeningen GertW :) Tja zelf teken ik ook wel eens wat paddestoeltjes uit blokjes met vraagtekens, maar dat is meer met pen, omdat ik ff geen zak te doen heb en dan wat zonder grote bedoelingen schets. Gewoon even ongeremd teken wat zich in de mind zich afspeelt :)
Leuke 'maffe' plant/levensvormen van een verre planeet, althans daar denk ik aan als ik je tekeningen zie :)

[ Voor 25% gewijzigd door AxzZzeL op 15-11-2011 16:34 ]

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GertW schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:07:

Wat vinden jullie ervan?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hee, tof werk :Y Ik vind de schaduwen in de eerste tekening prettig, al is het misschien nog wat grof. Ik denk dat als je daarmee verder gaat hele toffe dingen kunt maken. Waarmee is het gemaakt? Krijt?
De tweede tekening doet het wat betreft diepte goed. Wat abstracter dan de rest, maar door die diepte ontstijgt het het niveau van een pentekeningetje wel. De laatste tekening is wat platter, maar de arceringen en patronen werken daarbij dan wel weer erg fijn.

Post eens wat meer, zou ik zeggen :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:41

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Is er interesse voor een Devaintart pagina voor Tweakers?

Ik heb er een aangemaakt dus join gerust :P

http://gatheringoftweakers.deviantart.com/

[ Voor 18% gewijzigd door 42dpi op 16-11-2011 09:18 . Reden: Linkvergeten ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Lol @ eerste afbeelding. Lekkere binnenkomer.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

HawVer schreef op woensdag 16 november 2011 @ 09:31:
Lol @ eerste afbeelding. Lekkere binnenkomer.
Het moet toch ergens beginnen.

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44
Ik weet dat dit niet helemaal de beste plek is, maar omdat het gaat over tekenen en ik al een tijdje niet echt super actief ben met posten kan ik nu eindelijk laten zien hoe dat komt! Ik ben de afgelopen maanden ontzettend druk met opdrachten. Zo komen uit alle hoeken en gaten en de opdrachten worden ook steeds gekker en professioneler. Mijn website heeft een echte update gekregen en is voorzien van een nieuwe naam, logo, huisstijl en website met een up-to-date portfolio. Er zijn nog wat kleine dingetjes die opgelost moeten worden in teksten enzo, maar dat komt wel. Met trots presenteer ik...<roffellll> http://www.roykorpel.nl

vanaf nu zal ik ook hier weer wat actiever aanwezig zijn!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 14:22
Ziet er geweldig uit! Maar ben alles behalve fan van de bewerkte foto van jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Heel leuke, nette en professionele site inderdaad, maar die foto van jezelf past er niet tussen (en vind ik gewoon niet leuk, ook al is 'ie natuurlijk grappig bedoeld) :P

Ik zie trouwens dat je nog steeds van de gigantische ruimtes bovenin bent ;) Op lagere resoluties zie je volgens mij zo goed als niks van de inhoud, tenzij je omlaag scrollt.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Die bewerkte foto is goud. Ik kan er in ieder geval om lachen. Mijn vrouw moet er steeds om lachen. Mijn collegas vinden hem leuk en alle anderen die even over mijn schouder mee keken vonden hem geinig. Doel bereikt. ijs gebroken.. ;)

[ Voor 87% gewijzigd door RoyK op 18-11-2011 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

RoyK schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 00:48:
Die bewerkte foto is goud. Ik kan er in ieder geval om lachen. Mijn vrouw moet er steeds om lachen. Mijn collegas vinden hem leuk en alle anderen die even over mijn schouder mee keken vonden hem geinig. Doel bereikt. ijs gebroken.. ;)
Lawl ik zie nu pas, maar goed gave site _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

RoyK schreef op donderdag 17 november 2011 @ 23:57:
Ik weet dat dit niet helemaal de beste plek is, maar omdat het gaat over tekenen en ik al een tijdje niet echt super actief ben met posten kan ik nu eindelijk laten zien hoe dat komt! Ik ben de afgelopen maanden ontzettend druk met opdrachten. Zo komen uit alle hoeken en gaten en de opdrachten worden ook steeds gekker en professioneler. Mijn website heeft een echte update gekregen en is voorzien van een nieuwe naam, logo, huisstijl en website met een up-to-date portfolio. Er zijn nog wat kleine dingetjes die opgelost moeten worden in teksten enzo, maar dat komt wel. Met trots presenteer ik...<roffellll> http://www.roykorpel.nl

vanaf nu zal ik ook hier weer wat actiever aanwezig zijn!
Als ik even kritiek mag uiten, ik vind je werk leuk, maar de site verschrikkelijk.
Om maar even een paar punten te uiten.

-Veel te veel ruimte bovenin, erg leuk dat je het gebruikt om je werk uit te vergroten, maar het is echt TE groot naar mijn idee.
-Veel grote schreeuwerige text en erg felle kleuren
-Rommelige layout
-Je houd een blog bij zie ik waar werk in staat van oa Pixar, lijkt mij nogal verwarrend voor evt klanten om te zien wat wel en niet van jou is.

Ik heb het idee dat je persoonlijk en werk wil mixen in 1 website, maar het oogt erg chaotisch voor mij en zorgt er voor dat de site je werk in de weg staat ipv showcased.

My 2 cents.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 10:48

zomertje

Barisax knorretje

DapperKonijntje schreef op maandag 14 november 2011 @ 13:42:
Aparte tekeningen, ik ben toch altijd wel benieuwd, wat drijft je nu om dit soort tekeningen te maken?
Ik heb geen idee, ik zie soms de beelden voor een deel al voor me en dan werk ik het nog wat verder uit. Komt zo bovendrijven en ik hergebruik soms wel vormen en kies wel bewust de kleuren. Verder ben ik vast gewoon een beetje maf ;)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
DapperKonijntje schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 11:54:
[...]

Als ik even kritiek mag uiten, ik vind je werk leuk, maar de site verschrikkelijk.
Om maar even een paar punten te uiten.

-Veel te veel ruimte bovenin, erg leuk dat je het gebruikt om je werk uit te vergroten, maar het is echt TE groot naar mijn idee.
-Veel grote schreeuwerige text en erg felle kleuren
-Rommelige layout
-Je houd een blog bij zie ik waar werk in staat van oa Pixar, lijkt mij nogal verwarrend voor evt klanten om te zien wat wel en niet van jou is.

Ik heb het idee dat je persoonlijk en werk wil mixen in 1 website, maar het oogt erg chaotisch voor mij en zorgt er voor dat de site je werk in de weg staat ipv showcased.

My 2 cents.
Niet dat ik om feedback verlegen zit, maar toch bedankt voor je kritiek. Gezien je openlijk dit me wilde melden zal ik er ook openlijk op reageren. De reacties van familie, vrienden, klanten, collega illustratoren, kinderboekenschrijvers, webdesigners, klanten van mijn webdesigner etc zijn super positief. Dus ik maag me totaal geen zorgen. De website zijn mijn tekeningen, en mijn tekeningen ben ik. Dus het is logisch dat de site persoonlijk is.. immers ben ik het product. Je bent in ieder geval de eerste die de website niet leuk vind van de +/- 60 reacties. Dus ik maak me niet zoveel zorgen :)

"Veel te veel ruimte bovenin, erg leuk dat je het gebruikt om je werk uit te vergroten, maar het is echt TE groot naar mijn idee"

Het formaat werkt prima. Zelfs op een klein scherm zie je een tekening en net de 4 items waar ik over wil communiceren. Ook het menu is bereikbaar. De bezoeker wordt getrakteerd op een show van 10 tekeningen en we meten dat mensen met de knopjes spelen om door de tekeningen te switchen. Niets mis mee.

"Veel grote schreeuwerige text en erg felle kleuren"
Enkel de kopjes staan iets groter met veel ruimte eromheen, en slechts hier en daar komt een fel kleurtje roze / paars (mijn wens, vind ik vet) voor. De rest staat in rustig arial licht grijs of blauw. Overdrijven is ook een vak.

"Rommelige layout"
Rommelig? kom op. Er is maar 1 template

"Je houd een blog bij zie ik waar werk in staat van oa Pixar, lijkt mij nogal verwarrend voor evt klanten om te zien wat wel en niet van jou is"

Heb je wel goed gekeken? Er staat niets in mijn blog dat van Pixar is. Er staat wel "een" filmpje op de frontpage dat in dit geval van pixar is, maar kan morgen een faceplant zijn van een japanner, of een panda die een scheet laat. Er staat ook tekst boven en naast het filmpje. Misschien even lezen?

kortom, ik kan me niet vinden in de kritiek, en gezien de vele positieve reacties delen de mensen waar ik me op richt je mening ook niet.. Wie verder nog iets te melden heeft, mag altijd.. maar zie ik dat graag in PM. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

Als jij achter je design staat moet je dat vooral blijven doen, mijn mening is ook niet zaligmakend hoor :)

Ik vind het ook jammer dat je het als aanval ziet, totaal niet nodig.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Omdat het een portfolio is, vind ik die ruimte bovenin wel te rechtvaardigen: het bevat namelijk precies het werk dat je wilt laten zien.
Als iemand naar jouw site gaat en hij heeft weinig tijd om het te bekijken, zit hij wel meteen in een gallery en ziet hij meteen je skills. Navigatie blijft ook makkelijk; zelfs op mijn 1280x800 scherm blijven de knoppen in beeld.

Ook die bewerkte foto past mooi in de speelvolle stijl van de site, dus ik vind het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfos schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 17:49:
Omdat het een portfolio is, vind ik die ruimte bovenin wel te rechtvaardigen: het bevat namelijk precies het werk dat je wilt laten zien.
Als iemand naar jouw site gaat en hij heeft weinig tijd om het te bekijken, zit hij wel meteen in een gallery en ziet hij meteen je skills. Navigatie blijft ook makkelijk; zelfs op mijn 1280x800 scherm blijven de knoppen in beeld.
Ik moet wel zeggen dat op mijn 1024x768 scherm (bij mijn ouders, ik heb zelf uiteraard een iets moderner scherm) de website zelf uit beeld blijft en alleen de grote platen te zien zijn. Dat werkt wat verwarrend als je op de navigatie klikt en er lijkt weinig te veranderen tot je je realiseert dat er een scrollbar staat.
Ook die bewerkte foto past mooi in de speelvolle stijl van de site, dus ik vind het wel goed.
Die foto is prima, want het lijkt me typsich een geval de klant zoekt jou uit, jij zoekt de klant uit. Mensen vergeten wel eens dat niet alle klanten geschikt zijn voor jou als opdrachtnemer en andersom ook. Als je eerlijk bent zal je dat in dat bij het informeren ook snel genoeg merken en melden, maar dat kan op dergelijke manieren ook. Iemand die het maar niets vindt en er de humor niet van inziet heeft waarschijnlijk ook een veel minder grote kans tevreden te zijn met een product van Roy en zoekt dus beter even verder.

Het besef dat jij (of een willekeurig ander persoon) niet altijd de meest geschikte persoon voor een taak bent vind ik persoonlijk vrij belangrijk. Lang niet iedereen onderkent dat en nog minder mensen zullen iemand naar de concurrent doorverwijzen waar hij beter op zijn plek zal zijn. Echter is mijn ervaring wel dat op de lange termijn dat soort contacten zich toch weer terugverdienen: je hebt ondanks dat jouw werk niet gepast was wel gezorgd voor een afhandeling waar iemand tevreden mee was en dat is meer waard dan die ene opdracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
@DapperKonijntje, ik ben niet aangevallen of boos. Maar ik mag het toch op zijn minst "verdedigen"? Dat was alles wat ik deed. No worries 8)

@Camacha, Voor hele kleine schermen wordt het een beetje spannend. Maar het ligt dan ook een beetje aan de verhouding. Op een iPad en iPhone is de site weer prima te zien. Dat hebben we allemaal getest. Van de ruim 200 bezoekers die ik gisteren in een halve dag heb mogen ontvangen gebruikte slechts 3 procent een resolutie van 1024x768 en de rest was groter. En waarschijnlijk was jij die 3% :)

Het was niet mijn bedoeling een discussie te starten.. ik deelde slechts mijn nieuwe portfolio met tekeningen en waarom ik al een tijdje niet zo actief bent met posten! Bedankt voor de reacties en de feedback! Ik ga mijn pijlen nu richten op project 2; de website van "de PingWings"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op vrijdag 18 november 2011 @ 20:09:
@Camacha, Voor hele kleine schermen wordt het een beetje spannend. Maar het ligt dan ook een beetje aan de verhouding. Op een iPad en iPhone is de site weer prima te zien. Dat hebben we allemaal getest. Van de ruim 200 bezoekers die ik gisteren in een halve dag heb mogen ontvangen gebruikte slechts 3 procent een resolutie van 1024x768 en de rest was groter. En waarschijnlijk was jij die 3% :)
3% van 200 is nog altijd 6 bezoekers (of bedoel je pageviews?), maar ik snap je punt :p Het lijkt me dan ook niet heel goed te doen zoveel rekening te houden met allerlei redelijk archaische formaten, zeker aangezien je doelgroep veel moderner spul zal hebben staan. Het zijn echter wel zaken die ik zelf altijd graag even wil weten en daarom meld ik het ook, wat je er vervolgens mee doet moet je zelf maar zien. Dat je er niets mee zou doen zou ik overigens goed begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Ik heb bij mij gezien dat sommige bezoekers nog IE5 gebruiken. Dat heb ik getest, en dat ziet er dus zo uit: http://wolfos.org/resourc...9%20at%202.33.05%20PM.JPG

Sterker nog, de meeste sites zien er op IE5 zo uit. Dat soort mensen heb je altijd, en je kan daar gewoon geen rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfos schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 23:42:
Ik heb bij mij gezien dat sommige bezoekers nog IE5 gebruiken. Dat heb ik getest, en dat ziet er dus zo uit: http://wolfos.org/resourc...9%20at%202.33.05%20PM.JPG

Sterker nog, de meeste sites zien er op IE5 zo uit. Dat soort mensen heb je altijd, en je kan daar gewoon geen rekening mee houden.
Mjah, maar IE5 is in mijn ogen toch wel iets anders, al snap ik in beide gevallen dat iemand er geen rekening mee zou houden. Zo lang je het je doelgroep niet onnodig moeilijk maakt doe je al veel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

@Roy:
Misschien ben ik een van de weinigen, maar ik vind je profielfoto prima zo. Het is vooral lekker persoonlijk, en geeft goed je houding weer van wat je wil met je tekeningen (een lach).

Wel ben ik het met de anderen eens dat de bovenruimte (hoe mooi ook), niet handig is voor een website. Ik had eerst niet eens door dat de inhoud veranderde toen ik op de menu-items klikte (de inhoud zat dus onder mijn browserrand). Ik dacht dat de site brak of niet af was. Dat geeft niet zo'n beste indruk, tenminste niet voor nieuwe (onwetende) bezoekers, die dan alweer wegnavigeren.
En voor die laatste groep (nieuwkomers) is je site toch ook wel een beetje: nieuwe potentiele klanten trekken ;)

Wat je skill level betreft: fantastisch! Dat zie je in Nederland echt maar weinig. Je 'kinderprenten' zijn gewoonweg erg leuk en sfeervol.
Ik hoop nog veel van je werk te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertW
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 03:30:
[...]

Hee, tof werk :Y Ik vind de schaduwen in de eerste tekening prettig, al is het misschien nog wat grof. Ik denk dat als je daarmee verder gaat hele toffe dingen kunt maken. Waarmee is het gemaakt? Krijt?
De tweede tekening doet het wat betreft diepte goed. Wat abstracter dan de rest, maar door die diepte ontstijgt het het niveau van een pentekeningetje wel. De laatste tekening is wat platter, maar de arceringen en patronen werken daarbij dan wel weer erg fijn.

Post eens wat meer, zou ik zeggen :Y
Danku!! :)

Ik teken eigenlijk alleen maar met potloden en pennen die ik heb liggen. De paddestoel is dan ook met bruynzeel potloden getekend, de pentekening met een balpen en de "Pirate" tekening heb ik geschetst met potlood, daarna permanent gemaakt met een fine-liner :)

Nu ben ik op zoek naar iets waarmee ik witte highlights kan maken, maar weet niet goed wat ik hiervoor moet gebruiken... Krijt? Olieverf? Acrylverf? Of zijn er andere manieren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Fireshade schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 14:22:
@Roy:
Misschien ben ik een van de weinigen, maar ik vind je profielfoto prima zo. Het is vooral lekker persoonlijk, en geeft goed je houding weer van wat je wil met je tekeningen (een lach).

Wel ben ik het met de anderen eens dat de bovenruimte (hoe mooi ook), niet handig is voor een website. Ik had eerst niet eens door dat de inhoud veranderde toen ik op de menu-items klikte (de inhoud zat dus onder mijn browserrand). Ik dacht dat de site brak of niet af was. Dat geeft niet zo'n beste indruk, tenminste niet voor nieuwe (onwetende) bezoekers, die dan alweer wegnavigeren.
En voor die laatste groep (nieuwkomers) is je site toch ook wel een beetje: nieuwe potentiele klanten trekken ;)

Wat je skill level betreft: fantastisch! Dat zie je in Nederland echt maar weinig. Je 'kinderprenten' zijn gewoonweg erg leuk en sfeervol.
Ik hoop nog veel van je werk te zien!
Dank u Dank u! Ik luister naar de feedback en mn webbouwer heeft een tussenoplossing gevonden. We vinden allebei dat de grote ruimte op de front moet blijven. Maar op de rest van de site is alles naar boven geschoven. Ook is de snelheid dat de tekeningen veranderen op de achtergrond op de front versneld.
GertW schreef op woensdag 23 november 2011 @ 10:46:
[...]

Danku!! :)

Ik teken eigenlijk alleen maar met potloden en pennen die ik heb liggen. De paddestoel is dan ook met bruynzeel potloden getekend, de pentekening met een balpen en de "Pirate" tekening heb ik geschetst met potlood, daarna permanent gemaakt met een fine-liner :)

Nu ben ik op zoek naar iets waarmee ik witte highlights kan maken, maar weet niet goed wat ik hiervoor moet gebruiken... Krijt? Olieverf? Acrylverf? Of zijn er andere manieren?
Als ik zelf met potlood werk bedenk ik van te voren goed hoe ik het in wil kleuren. Naar donker toe is geen probleem, maar waar je lichte gebieden wil hebben is het beste om daar zo weinig mogelijk kleur aan te brengen. Dit is echt een stukje voorruit denken en je strategie tijdens het kleuren een paar stappen voor zijn. Altijd een leuke uitdaging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertW
RoyK schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:16:
[...]

Als ik zelf met potlood werk bedenk ik van te voren goed hoe ik het in wil kleuren. Naar donker toe is geen probleem, maar waar je lichte gebieden wil hebben is het beste om daar zo weinig mogelijk kleur aan te brengen. Dit is echt een stukje voorruit denken en je strategie tijdens het kleuren een paar stappen voor zijn. Altijd een leuke uitdaging :)
Maar dan nog is het wel lastig om highlights te maken die er echt uit knallen... Ook al is je papier wit, soms moet het net ff wat witter worden, snapje? Of als je lichtbruin papier gebruikt bijvoorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op woensdag 23 november 2011 @ 11:16:
[...]

Dank u Dank u! Ik luister naar de feedback en mn webbouwer heeft een tussenoplossing gevonden. We vinden allebei dat de grote ruimte op de front moet blijven. Maar op de rest van de site is alles naar boven geschoven. Ook is de snelheid dat de tekeningen veranderen op de achtergrond op de front versneld.

[...]
Ja, in mijn beleving een stuk duidelijker! Complimenten op de site en je tekeningen!

Die foto op "over roy" is opzich wel leuk, maar die tanden erbij maakt hem eigenlijk best wel suf/dommig. Ik denk als je alleen de tanden weghaalt het direct anders oogt.

Ik had trouwens een half-foto-half-tekening van jou verwacht.. maar dat terzijde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GertW schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:10:
Maar dan nog is het wel lastig om highlights te maken die er echt uit knallen... Ook al is je papier wit, soms moet het net ff wat witter worden, snapje? Of als je lichtbruin papier gebruikt bijvoorbeeld...
Ik weet dat je van die witte stiften hebt (zoals bij Mythbusters bij de tussenstukjes altijd gebruikt wordt op blauw papier), maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

Ik herinner me nu plots ook dat een vriend van mij daar iets voor gebruikte (hij is illustrator), als ik er aan denk zal ik dat wel eens even navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

GertW schreef op woensdag 23 november 2011 @ 12:10:
[...]
Tubetje witte acrylverf (gouache) met een fijne penseel. Klaar. Dekt goed, werkt fantastisch. Knalt eruit, zeker op getint papier.

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-03-2024

Ianovski

Rawr!

Hier even een voorproefje van een projectje van mij. Ik ben hier nog niet al te lang mee bezig geweest en er moet ook nog HEEL veel aan gebeuren voordat hij af is maar ik dacht als ik hem hier laat zien dan kan ik er misschien wat commentaar op krijgen waar ik nog iets mee kan als ik verder ga.

Het idee is: Bergen die door de wolken omhoog komen. Beetje mist erbij en wat bomen...

Afbeeldingslocatie: http://img846.imageshack.us/img846/6815/31894425.jpg
Aan de berg in het midden kun je zien wat ongeveer de bedoeling is voor de andere bergen.

Geef maar commentaar! Wat kan er beter, waar moet ik nog rekening mee houden enz enz.
Btw. Dit is mijn eerste project dat ik maak in photoshop met de tablet.

gr. Ianovski

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Heeft D-Rez inmiddels al wat interessante dingen te vertellen over zijn nieuwe speeltje?
Ik ben heel benieuwd of het een beetje werkt en hoe een vector er uit ziet in vergelijking met de originele tekening :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Niet iedereen in mijn netwerk die de inkling hebben gekocht zijn om. Ik heb de berichten even afgewacht op de geluiden van mede illustratoren en heb besloten om hem niet aan te schaffen. Ik heb de LG LSM 100 aangekocht waarmee ik snelle schetsen op papier on the fly zo ter plekke kan in scannen. Immers werk ik voor 80% niet in vector en om een vector tekening te repareren (lees als objecten sluiten en overbodige lijnen verwijderen) kan ik net zo goed een scan in Photoshop overtrekken. Voor mij een prima oplossing en dat voor 9 tienthes. Volgend jaar ga ik in ieder geval over naar de Intuos4 A4L en ga ik de A5M op tweakers verkopen. Ik ben ook erg benieuwd hoe Drez het middels doet met de pen.

[edit]
ps..mn eerste aanvraag uit het buitenland ontvangen. Uit de UK.. of ik interesse heb om een digitale kinderboek te illusteren. Wauuwww :D

[ Voor 8% gewijzigd door RoyK op 28-11-2011 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myke
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-08 00:34
RoyK schreef op zondag 27 november 2011 @ 20:06:
ps..mn eerste aanvraag uit het buitenland ontvangen. Uit de UK.. of ik interesse heb om een digitale kinderboek te illusteren. Wauuwww :D
Gefeliciteerd :D Nu ben ik wel benieuwd of deze aanvraag nou via jouw nieuwe website kwam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

*O*
Feli :D

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Dat is een vraag die ik in een vervolg gesprek ook ga vragen :D ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 10:34

D-rez

dexels

@spike,

Ik heb helaas nog niet veel tijd gemaakt / gehad om er echt mee te spelen. Daarnaast ben ik er achtergekomen dat mijn analoge tekenskillz toch niet meer zijn wat ze geweest zijn en staat mijn inspiratie ook op een laag pitje.
Maar mijn oordeel over de inkling na de paar krabbels die ik er mee gemaakt heb, is behoorlijk positief.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/QRVTpLZK69rjenxXeADQ5Ly5/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Bm7OeJ4deVLcSUETnq0vrhIH/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxzZzeL
  • Laatst online: 10:53

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Ianovski schreef op donderdag 24 november 2011 @ 14:40:
Hier even een voorproefje van een projectje van mij. Ik ben hier nog niet al te lang mee bezig geweest en er moet ook nog HEEL veel aan gebeuren voordat hij af is maar ik dacht als ik hem hier laat zien dan kan ik er misschien wat commentaar op krijgen waar ik nog iets mee kan als ik verder ga.

Het idee is: Bergen die door de wolken omhoog komen. Beetje mist erbij en wat bomen...

[afbeelding]
Aan de berg in het midden kun je zien wat ongeveer de bedoeling is voor de andere bergen.

Geef maar commentaar! Wat kan er beter, waar moet ik nog rekening mee houden enz enz.
Btw. Dit is mijn eerste project dat ik maak in photoshop met de tablet.

gr. Ianovski
Hmm misschien kan je voor bergen verder van je af meer wazigheid/mist/grijs toevoegen om de waas te accentueren. Ook een berg van onder die langzaam uit kransen van mist omhoog komt en op de top het helderst te zien is, is misschien wel een idee. :)

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

D-rez schreef op maandag 28 november 2011 @ 16:29:
@spike,

Ik heb helaas nog niet veel tijd gemaakt / gehad om er echt mee te spelen. Daarnaast ben ik er achtergekomen dat mijn analoge tekenskillz toch niet meer zijn wat ze geweest zijn en staat mijn inspiratie ook op een laag pitje.
Maar mijn oordeel over de inkling na de paar krabbels die ik er mee gemaakt heb, is behoorlijk positief.

[afbeelding]

[afbeelding]
Oh, dat ziet er helemaal niet slecht uit :)
Ik ben ook wel heel benieuwd naar de vergelijking tussen wat er daadwerkelijk op papier staat en de vector die er uit komt rollen.
Vector lijnen worden regelmatig heel anders dan de bedoeling is omdat ze 'glad getrokken' worden. Als je bijvoorbeeld met 'Bamboo Paper' tekst ga schrijven met m'n wacom dan lijkt dat regelmatig niet meer op mijn handschrift omdat het heel glad getrokken word. Ik ben een beetje bang dat datzelfde ook hier gaat gebeuren. Dat is niet altijd erg natuurlijk, maar soms wel vervelend.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

dat gladtrekken valt best mee hoor. Zoals gezegd, als ik tijd heb, zal ik een uitgebreide review typen. DM mij eventuele vragen etc., dan kan ik daar rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Skyrim character getekend. Hij oogt een beetje scheef, maar als ik met een liniaal kijk blijkt dat niet zo te zijn.
Leuk scannertje is dit met die resolutie.
Modbreak:Die scanner belet je vast niet om de waarschuwing onder het plaatje te zien. Verklein hem maar even, want thumbnails maken doen we niet op deze manier. ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Dark Blue op 29-11-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Laatst online: 16-05 03:04
@wolfos: als je een beetje realistisch ogende en geloofwaardige figuren wil tekenen, zou ik meer oefenen op anatomie - zonder hippe armors en outfits. Wanneer je dat onder de knie hebt, word de rest een stuk logischer/makkelijker om te tekenen. Dan heb je een goede kapstok van vormen om alles aan te hangen. Oh, en natuurlijk vooral veel blijven oefenen :)

Line-art van een karakter waar ik nu een tijdje aan werk:
Afbeeldingslocatie: http://kaesve.nl/kanniettekenen/wp-content/uploads/2011/11/berik_lines_600.jpg

Ik heb een paar foutjes bij het overtrekken gemaakt helaas. En sowieso zie je vrij duidelijk dat ik moeite had enige symetrie te houden :p Ik weet niet of ik de tijd neem om deze nog in te kleuren. Dat hangt een beetje af van hoe blij ik er nog mee ben als ik morgen wakker word :p (Oh en ik moet nog tijd vinden om uberhaupt de juiste kleuren inkten te halen). Uiteindelijk wil ik een serie maken van een aantal van deze karakters (welke allemaal stiekem geinspireerd zijn op mijn naaste omgeving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Ik begon bij deze ook met een soort van stick figure. Ik heb hem later pas die armour enzo gegeven.
Het is echter een opdracht voor school, dus als ik alleen een stick figure inlever zijn ze daar niet blij mee denk ik.

Goed, ik ben de afgelopen paar jaar sterk vooruit gegaan. Nu teken ik dingen die ik "redelijk" vind ogen, maar eerst was het vooral "verschrikkelijk".

[ Voor 63% gewijzigd door Wolfos op 01-12-2011 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Klassiek gevalletje van oefening baart kunst <+:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

baard -> <+:) kunst. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Baardkunst?
Afbeeldingslocatie: http://files.sharenator.com/windmill_beard_The_True_Art_of_Man_is_His_Beard-s660x480-85364-580.jpg
:+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 22:05
Afgelopen weekend nog wat geschetst. Ik vond het er wel leuk uit zien dus heb ik er een foto van genomen en ingekleurd met photoshop.

Afbeeldingslocatie: http://www.hmdlive.com/images/valley.jpg

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

@Sir_Hendro, zeer sfeervolle stijl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Da's wel nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski

Ianovski

Rawr!

Een maat van mij heeft mij gevraagd of ik zijn landscape tekening hier wilde posten, zodat hij er wat commentaar en/of advies op zou kunnen krijgen. Het is getekend in Photoshop met een Bamboo tablet.

Hieronder de afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://img689.imageshack.us/img689/2271/viss.png

Laat maar weten wat jullie er van vinden!

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Ik zou vooral je kennis aanmoedigen om zichzelf op het forum te registreren en mee te praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski

Ianovski

Rawr!

D-rez schreef op zondag 04 december 2011 @ 11:40:
Ik zou vooral je kennis aanmoedigen om zichzelf op het forum te registreren en mee te praten.
Haha, ik had het hem al gezegd, maar hij wil niet. Ik zou nog wel even doordringen.

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Mijn allereerste poging tot schilderen/vingerverf met Photoshop, zeer duidelijke buiten mijn comfort zone van vector.

Afbeeldingslocatie: http://lmgs.nl/Images/super_shit.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lmgs.nl/Images/super_shit_tekening.JPG

[ Voor 17% gewijzigd door 42dpi op 07-12-2011 03:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-08 11:55
Heb vandaag een workshop gedaan (de opbrengst gaat naar Serious Request 2011): een zelfportret met houtskool. Ik vond het erg leuk om te doen en ben van plan het 'normale' tekenen weer op te pakken. Misschien door middel van een cursus of zo iets.

Hier het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.ninabakker.nl/021KSN.jpg

Nou weten jullie waarschijnlijk niet hoe ik eruit zie :p maar dat maakt niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:59

ToCuS

It begins in the brain!

Wel mooi hoor, ik doe het je niet na..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

zoenvisje schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 18:18:

Nou weten jullie waarschijnlijk niet hoe ik eruit zie :p maar dat maakt niet zoveel uit.
Volgens je profiel foto heb je kort haar. ;)
offtopic:
en op de interwebz zijn ook heel makkelijk meer foto's te vinden

Verder prima gedaan hoor, ik ben zelf nooit een fan geweest van houtskool. Vlekken gallore!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb even gezocht in dit topic maar Autodesk Sketchbook is hier slechts incidenteel genoemd. Nu is het laatste deel van dit topic al weer van start gegaan voordat de hedendaagse tablets (niet 'teken'tablets) aan hun huidige opmars zijn begonnen en ik heb de indruk dat de serieuze digitale tekenaars natuurlijk allemaal allang een 'klassieke' ;) tekentablet hadden en gewend zijn om daar mee te tekenen maar... ik denk ook dat die nieuwerwetse dingen mét een scherm wel eens ontzettend zouden kunnen gaan aanslaan bij (digitale) tekenaars. :)

Ikzelf heb onlangs Sketchbook Mobile aangeschaft voor op mijn huidige 7" Android tablet om eens wat mee te 'pielen' en ben benieuwd of daar meer gebruikers van zijn hier. Wat mij nl. verbaasde is hoe matig de documentatie van deze software is. Het lijkt bijna alsof men er van uitgaat dat je al bekend bent met de functionaliteit van Sketchbook uit de PC/Mac versie van de software. Met name wat videotutorials van deze(!) versie van Sketchbook zouden niet misstaan bij Autodesk maar wat er aan mobile versies staat gaat bijna allemaal over de uitgebreidere Professional versie.

Wat me ook verbaasde is dat de allereerste keer dat ik er mee bezig was ik al onmiddellijk aan leek te lopen tegen een wat mij betreft belachelijke beperking als het klopt dat die beperking er inderdaad is en dat is dat ik nergens kon vinden hoe ik mijn canvas even wat groter kon maken omdat ik aan een kant van mijn tekening wat extra ruimte wou hebben. Dit vind ik ZO een elementaire functie dat ik niet kan begrijpen dat je dit uit een serieus softwarepakket zou weglaten. Kan dit alleen maar met de Pro versie? Wordt de Mobile versie dan eigenlijk alleen maar verkocht als teaser voor de Pro versie?

Dat de Pro versie meer kan dat snap ik maar ik vind dat je op dergelijke basisfuncties niet mag beknibbelen. Daarmee belazer je je klanten wat mij betreft. De Pro versie moet functies hebben die je niet al in de eerste minuten van de eerste keer bij het gebruik van de Mobile versie nodig hebt maar zou het van geavanceerdere functies moeten hebben.

Mijn concrete vragen zijn dus of het klopt dat ik mijn canvas niet kan vergroten bij Sketchbook Mobile for Android en of iemand goede tutorialvideo's weet voor deze versie en/of goede documentatie van deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
D-rez schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:06:
[...]

Volgens je profiel foto heb je kort haar. ;)
offtopic:
en op de interwebz zijn ook heel makkelijk meer foto's te vinden

Verder prima gedaan hoor, ik ben zelf nooit een fan geweest van houtskool. Vlekken gallore!
Haha, inmiddels is het alweer zo lang!

Ik vind houtskool juist fijn (voor portretten dan), makkelijk foutjes corrigeren :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski

Ianovski

Rawr!

Hierbij weer even een tekeningetje. Gemaakt in Photoshop cs5 met een simpele Bamboo Tablet. Er zit geen idee achter, ik begon gewoon wat rare lijnen te tekenen en uiteindelijk is dit eruit gekomen.

Het moet denk ik iets weg hebben van een Phoenix.

Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/6674/wtfbird.jpg

Laat maar wat commentaar achter!

Groetjes!

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

Geen inhoudelijk commentaar, maar voordat ik je begeleidende tekst gelezen had dacht ik "Hey, een Phoenix"... dus wat mij betreft: geslaagd :D

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Ianovski schreef op maandag 19 december 2011 @ 19:27:
Hierbij weer even een tekeningetje. Gemaakt in Photoshop cs5 met een simpele Bamboo Tablet. Er zit geen idee achter, ik begon gewoon wat rare lijnen te tekenen en uiteindelijk is dit eruit gekomen.

Het moet denk ik iets weg hebben van een Phoenix.

[afbeelding]

Laat maar wat commentaar achter!

Groetjes!
Netjes lekker abstract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptJackSparrow schreef op maandag 19 december 2011 @ 11:02:
Mijn concrete vragen zijn dus of het klopt dat ik mijn canvas niet kan vergroten bij Sketchbook Mobile for Android en of iemand goede tutorialvideo's weet voor deze versie en/of goede documentatie van deze versie.
Ik heb sinds de Google-actie Sketch Book Mobile en ik kan voor zover ik kan vinden mijn canvas verslepen, maar niet vergroten. Ik ben er echter nog niet echt in gedoken en ik zie nog wel een optie met pijltjes waarvan het nut me vooralsnog ontgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Ianovski schreef op zondag 04 december 2011 @ 00:02:
Een maat van mij heeft mij gevraagd of ik zijn landscape tekening hier wilde posten, zodat hij er wat commentaar en/of advies op zou kunnen krijgen. Het is getekend in Photoshop met een Bamboo tablet.

Hieronder de afbeelding:
[afbeelding]

Laat maar weten wat jullie er van vinden!
Mooi kleurgebruik. Heb je die ook in een grotere resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

Christmas time!
En natuurlijk alvast fijne dagen iedereen!

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/8727477/santa.jpg

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
@Dapperkonijntje: Ghehehe deze naar de hele familie op gestuurd? Ziet er vet uit.

Het is vakantie dus maar weer eens een bootje getekend. Ipv alles in 3d max te doen heb ik hem helemaal in fotoshop opgezet. C&C welcome!

[ Voor 19% gewijzigd door FreezingPixels op 08-10-2015 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Ik vind het een beetje teveel als een ingekleurde tekening lijken. Het is wel netjes hoor, en het ligt aan de intentie. Voor een vakantietekening heel prima, maar als je het richting een klant wilt doen zou ik het iets losser, vlotter en minder exact beschreven doen zodat er meer ruimte overblijft de verbeelding en eventuele verbeterpunten. Kijk eens naar schetsen uit de automotive industrie en probeer dat toe te passen. (maar dat dat ligt dus wel aan wat je ermee wilt bereiken hoor).
Zelf vind ik iets minder verzadigde kleuren ook wat professioneler/strakker.

@DapperKonijntje:
Netjes hoor. :)

[ Voor 3% gewijzigd door -DG- op 25-12-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
-DG- schreef op zondag 25 december 2011 @ 22:53:
Ik vind het een beetje teveel als een ingekleurde tekening lijken. Het is wel netjes hoor, en het ligt aan de intentie. Voor een vakantietekening heel prima, maar als je het richting een klant wilt doen zou ik het iets losser, vlotter en minder exact beschreven doen zodat er meer ruimte overblijft de verbeelding en eventuele verbeterpunten. Kijk eens naar schetsen uit de automotive industrie en probeer dat toe te passen. (maar dat dat ligt dus wel aan wat je ermee wilt bereiken hoor).
Zelf vind ik iets minder verzadigde kleuren ook wat professioneler/strakker.

@DapperKonijntje:
Netjes hoor. :)
Thnx voor je reply. Het is inderdaad een vrij exacte tekening en misschien gaat het te ver richting een render. Toch zou ik zo'n tekening zeker aan een klant durven te presenteren.. Ik doe eigelijk niet anders, hoewel die tekeningen iets losser zijn omdat ik dan niet zoveel tijd heb.

De connectie tussen yacht design en automtive design is zeer sterk. Al zijn de schetsen die je vaak in de automotive industrie ziet wel de 1e schetsen waar een klant geen auto vanaf koopt. Vaak zit ik al direct met de klant om tafel en van de tekeningen die ik presenteer moet de klant beslissen of hij/zij het schip mooi vind. Als je de schetsen te los maakt heb je de kans dat de klant het of niet snapt of heel veel veranderingen wilt waardoor de balans van je ontwerp weg is. Maak je het weer te precies door bijvoorbeel gelijk een 3d model of render te presenteren heb je de kans dat de klant het gevoel heeft dat het zijn boot niet word en dat je die gewoon uit de la hebt getrokken. Het is dus een beetje op gevoel je presentatie in elkaar draaien. En geen 1 klant is hetzelfde en daardoor geen 1 presentatie.

Ik ben al een tijdje bezig met het bootje hierboven dus dit is geen 1e design schets maar meer een plaat om het project af te sluiten.

[ Voor 10% gewijzigd door FreezingPixels op 08-10-2015 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Richting het eind van het ontwerpproces is het inderdaad al gepaster. Toch vind ik het ergens nog te stijfjes en cartoony. Misschien ook deels omdat de hele omgeving erbij is 'geschilderd', ook al begrijp ik dat dat bij jachten weer anders ligt dan bij auto's.
Niet als negatief commentaar bedoeld overigens (ik vind het verder ook erg vet hoe je eigen ontworpen jachten rond hebt varen), maar meer als puntjes om eventueel op te verbeteren, hoewel ik verwacht dat dat ook vanzelf komt met nog meer ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Laatst online: 16-05 03:04
Jammer dat het hier zo stil is altijd.

Afbeeldingslocatie: http://kaesve.nl/kanniettekenen/wp-content/uploads/2012/01/wildeberik_rough_500.jpg

Een vervolg op mijn vorige post.

[ Voor 28% gewijzigd door kaesve op 07-01-2012 04:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 26-09 10:49
Naar aanleiding van een tekening uit de 2d/3d contest (deze), voor de lol eens af laten drukken;

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m-proost/IMG_3105.JPG

Op de foto zijn de kleuren meer gesaturate dan in 't echhie, komt in het echt meer overeen dan op deze foto, dus ben erg tevreden :). Geen idee wat ik ermee ga doen verder :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

mooi hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Nice :) Hoe groot heb je hem laten drukken?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Laatst online: 26-09 10:49
Hij's 30x43cm geworden :). Beetje rare maat, maar ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Een keer uit losse pols een aap getekend.
Afbeeldingslocatie: http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/409118_305671722809544_100001001570646_891706_2110382563_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Net beoordeling Schilderen/Tekenen gehad. Dus dacht maar dat ik even een bijdrage kon doen aan dit topic ;)

Afbeeldingslocatie: http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/394449_231079020301227_100001973935088_539819_759546685_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/403772_231078836967912_100001973935088_539818_1785006986_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/388724_231079280301201_100001973935088_539821_1552344101_n.jpg

En Schilderen;
Afbeeldingslocatie: http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/402339_230158330393296_100001973935088_537637_1730367188_n.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/394147_230157847060011_100001973935088_537635_1958293964_n.jpg

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
robin222 schreef op maandag 26 december 2011 @ 13:02:
[...]

Thnx voor je reply. Het is inderdaad een vrij exacte tekening en misschien gaat het te ver richting een render. Toch zou ik zo'n tekening zeker aan een klant durven te presenteren.. Ik doe eigelijk niet anders, hoewel die tekeningen iets losser zijn omdat ik dan niet zoveel tijd heb.

De connectie tussen yacht design en automtive design is zeer sterk. Al zijn de schetsen die je vaak in de automotive industrie ziet wel de 1e schetsen waar een klant geen auto vanaf koopt. Vaak zit ik al direct met de klant om tafel en van de tekeningen die ik presenteer moet de klant beslissen of hij/zij het schip mooi vind. Als je de schetsen te los maakt heb je de kans dat de klant het of niet snapt of heel veel veranderingen wilt waardoor de balans van je ontwerp weg is. Maak je het weer te precies door bijvoorbeel gelijk een 3d model of render te presenteren heb je de kans dat de klant het gevoel heeft dat het zijn boot niet word en dat je die gewoon uit de la hebt getrokken. Het is dus een beetje op gevoel je presentatie in elkaar draaien. En geen 1 klant is hetzelfde en daardoor geen 1 presentatie.

Ik ben al een tijdje bezig met het bootje hierboven dus dit is geen 1e design schets maar meer een plaat om het project af te sluiten.

Dit is wel een goed voorbeeld:
[afbeelding]
[afbeelding]
De schets boven is een van de eerste schetsen geweest die ik aan de klant heb laten zien en daaronder het schip zoals die nu gebouwd word. Voorin een paar kleine veranderingen maar voor de rest nagenoeg het zelfde.
Nice, hoe werkt dat designen eigenlijk? Zit er een bepaalde filosofie of gedachte achter hoe je ze ontwerpt? Heb je dan de volledige vrijheid of ben je gebonden aan bepaalde eisen die de bouwer je oplegt? En doen ze ook iets van een haalbaarheidsstudie voor ze het jacht gaan bouwen? Ik kan me voorstellen dat je ook iets van jachtbouw moet weten voor je een jacht kan ontwerpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agentorangina
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Timo schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 11:09:
Net beoordeling Schilderen/Tekenen gehad. Dus dacht maar dat ik even een bijdrage kon doen aan dit topic ;)
:P
Leuk om te zien, hoop dat ze goed gingen!

De refractie in je eerste schilderij is goed gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Zo te zien ben ik niet de enige die moeite heeft met handen :p . Schilderwerk is mooi gedaan hoor, doe het je niet na. Waar was de beoordeling precies voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
LiToKi schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:09:
Naar aanleiding van een tekening uit de 2d/3d contest (deze), voor de lol eens af laten drukken;

[afbeelding]

Op de foto zijn de kleuren meer gesaturate dan in 't echhie, komt in het echt meer overeen dan op deze foto, dus ben erg tevreden :). Geen idee wat ik ermee ga doen verder :).
Fantastisch, mijn complimenten! Vanaf nu mijn meest favo tekening in dit topic.!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AYCE
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-05-2022
Edit: verkeerde Quote :P

[ Voor 93% gewijzigd door AYCE op 16-01-2012 09:37 ]

www.heinyreimes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AYCE
Concept ontwerp voor een kinderboek verhaal.

Afbeeldingslocatie: http://46.media.hyves-static.net/1460961345/6/Rabm/0/img1460961345.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://24.media.hyves-static.net/1460961323/6/cWY2/0/img1460961323.jpeg

Beide zijn 100cm x 75cm... Dus ze zouden eigenlijk ook op een behang kunnen :), aangezien de resolutie niet perse op 300 hoeft te zijn zoals nu is.

www.heinyreimes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AYCE
LiToKi schreef op zondag 08 januari 2012 @ 18:09:

[afbeelding]

Wat een enorm goed character design, KUDOS!!!

www.heinyreimes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
Begin van een nieuw tussendoor projectje; een babyweegschaal..

*clickable*

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/3b2T032C2g1035070f2q/Thumb2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/2E2d1P290Z043K0a1H46/Thumb3.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door petrr op 17-01-2012 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ petrr, ziet er goed uit, eindelijk wat industrial design sketches hier.

een paar visuals van mijn kant:

Afbeeldingslocatie: http://roypaschedag.nl/img/carfinal.jpg

Afbeeldingslocatie: http://roypaschedag.nl/img/Motorfinal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Lekker petrr. Mooi clean.
Alleen de schaduw vind ik nog niet zo lekker. Ten eerste een beetje omdat de witte lichtvlek een andere lichtrichting doet suggereren, maar eigenlijk vooral omdat de voorkant met de mooie details nu wel erg grijs wordt.
En het voorste hapje uit het glas zou je vanaf deze richting vrijwel plat zien, hoewel het voor het uitleggen van het ontwerp misschien wel weer beter is om hem zo te laten.. :P

Hero.:
Waarom heb je vrijwel precies de KTM RC8R nagetekend (in KTM oranje) met daarop een Ducati logo? :P
Probeer wat origineler te zijn en zelf wat vormen te verzinnen! Wel leuk om het met een achtergrond te combineren.
De auto kun je misschien ook nog wat beter omschrijven met wat sectielijnen zodat de achterlampen en de rand boven de uitlaten minder erop geplakt lijken en je minder grote lege vlaktes krijgt zoals onder de spoiler/achterlampen. Verder zou ik vooral die auto wat minder verzadigd maken qua kleur, dan komt het wat minder als een 'kleurplaat' over. En het achterwiel kan iets boller vanwege het perspectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
-DG- schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:22:
Hero.:
Waarom heb je vrijwel precies de KTM RC8R nagetekend (in KTM oranje) met daarop een Ducati logo? :P
Probeer wat origineler te zijn en zelf wat vormen te verzinnen! Wel leuk om het met een achtergrond te combineren.
De auto kun je misschien ook nog wat beter omschrijven met wat sectielijnen zodat de achterlampen en de rand boven de uitlaten minder erop geplakt lijken en je minder grote lege vlaktes krijgt zoals onder de spoiler/achterlampen. Verder zou ik vooral die auto wat minder verzadigd maken qua kleur, dan komt het wat minder als een 'kleurplaat' over. En het achterwiel kan iets boller vanwege het perspectief.
What if he has never seen the KTM RC8R and to him it's completely original! :o woooo
Pagina: 1 ... 20 ... 33 Laatste