Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-DG- schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:22:
Hero.:
Waarom heb je vrijwel precies de KTM RC8R nagetekend (in KTM oranje) met daarop een Ducati logo? :P
Probeer wat origineler te zijn en zelf wat vormen te verzinnen! Wel leuk om het met een achtergrond te combineren.
De auto kun je misschien ook nog wat beter omschrijven met wat sectielijnen zodat de achterlampen en de rand boven de uitlaten minder erop geplakt lijken en je minder grote lege vlaktes krijgt zoals onder de spoiler/achterlampen. Verder zou ik vooral die auto wat minder verzadigd maken qua kleur, dan komt het wat minder als een 'kleurplaat' over. En het achterwiel kan iets boller vanwege het perspectief.
Haha vroeg me al af wie het op zou vallen, maar motor kennis is dus op niveau merk ik :9 Motor was één van mijn eerste tablet schetsen, dus dat icm met aardig uitdagend perspectief vond ik een mooie start. Verder goede tips, volgende schetsen zullen orgineler zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Je kunt best wel een huidige motor als basis nemen. Zou ik zelfs aanraden, omdat het dan veel makkelijker is om het perspectief en de hoofdverhoudingen correct te krijgen (want dat is echt een bitch met motoren tekenen, ik weet het..), maar probeer dan nieuwe lijnen en vormen uit op basis daarvan. Dan kom je vanzelf op een eigen vorm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 22:05
Ik heb in mijn pauze nog wat gekrabbeld:

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/lol_001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/lol_002.jpg

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
[quote]-DG- schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:22:
Lekker petrr. Mooi clean.
Alleen de schaduw vind ik nog niet zo lekker. Ten eerste een beetje omdat de witte lichtvlek een andere lichtrichting doet suggereren, maar eigenlijk vooral omdat de voorkant met de mooie details nu wel erg grijs wordt.
En het voorste hapje uit het glas zou je vanaf deze richting vrijwel plat zien, hoewel het voor het uitleggen van het ontwerp misschien wel weer beter is om hem zo te laten.. :P

Perfectionist ;). Ik weet dat het niet helemaal klopt, maar ik probeer het altijd interessant te houden. Heb ook de schetsen zonder de "bak" waarbij de schaduw er dus niet overheen valt. Ben daar gewoon af en toe te makkelijk in, de gemiddelde "toeschouwer" valt het niet op :p Was wat extra aan het schetsen omdat ik gevraag ben voor TTV, en nooit de colleges heb gevolgd. Moet dus even wat werk showen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlahonda
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-11-2021
Leuk topic dit, tekende "vroeger" ook wel eens maar heb er helaas niet meer zoveel geduld/tijd voor. Net tijdens de vergadering (van +/- een half uur) deze speed schets gemaakt :

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/ndmyq9.jpg

- geschetst met een gelpen
- foto gemaakt met mijn iphone
- gemailed naar mijn mail account
- op de laptop wat kleur toegevoegd met de mousepad (rotwerk, heb thuis een wacom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
zoenvisje schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:49:
Zo te zien ben ik niet de enige die moeite heeft met handen :p . Schilderwerk is mooi gedaan hoor, doe het je niet na. Waar was de beoordeling precies voor?
Ik studeer theatervormgeving. Anatomietekenen en Schilderen hoort bij 't vakkenpakket zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Laatst online: 26-08 11:55
Timo schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:21:
[...]

Ik studeer theatervormgeving. Anatomietekenen en Schilderen hoort bij 't vakkenpakket zeg maar ;)
Studeer je dat aan de HKU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-05 14:42
Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:59:
[...]

Haha vroeg me al af wie het op zou vallen, maar motor kennis is dus op niveau merk ik :9 Motor was één van mijn eerste tablet schetsen, dus dat icm met aardig uitdagend perspectief vond ik een mooie start. Verder goede tips, volgende schetsen zullen orgineler zijn ;)
Daar gaat mijn vertrouwen in de goedheid v/d mens.... ;w hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-03-2024

Ianovski

Rawr!

Ik ben weer eens met iets bezig geweest. Deze tekening heb ik gemaakt voor mijn vriendin. Ze houdt van dolfijnen dus tsja.. waarom dan niet eens een keer iets van een zee tekenen. Getekend met een bamboo tablet in photoshop cs5.

Afbeeldingslocatie: http://img820.imageshack.us/img820/5994/underwaterb.jpg
Gezien dus vanaf onderwater in een beetje sci-fi zee met glowende stenen enzo. :)

Laat maar commentaar achter!

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Nee in Maastricht, Kunstacademie/Toneelacademie ;) Heb een uur of 3 naaktmodel/kostuum tekenen per week en een blok van 2 uur voor schilderen :)
Ianovski schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 17:49:
Ik ben weer eens met iets bezig geweest. Deze tekening heb ik gemaakt voor mijn vriendin. Ze houdt van dolfijnen dus tsja.. waarom dan niet eens een keer iets van een zee tekenen. Getekend met een bamboo tablet in photoshop cs5.

[afbeelding]
Gezien dus vanaf onderwater in een beetje sci-fi zee met glowende stenen enzo. :)

Laat maar commentaar achter!
Ik vind het contrast tussen de manier waarop je de dolfijnen en het water schildert en de rotsen niet zo mooi. Er komt opeens vrij veel texture voor. Ik had misschien liever dat je dan wat langer op de details had gewerkt. In plaats van een texture :)

[ Voor 70% gewijzigd door Timo op 19-01-2012 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski

Ianovski

Rawr!

Ik vind het contrast tussen de manier waarop je de dolfijnen en het water schildert en de rotsen niet zo mooi. Er komt opeens vrij veel texture voor. Ik had misschien liever dat je dan wat langer op de details had gewerkt. In plaats van een texture :)
Bedoel je dan specefiek de details op de dolfijnen? Of zowel de dolfijnen als op de rotsen?

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Ik bedoelde eigenlijk de rotsen. Maar denk dat een gehele toevoeging van details geen kwaad kan. Het ging mij erom dat je de rotsen op een hele andere manier schildert dan de zee en de dolfijnen (zacht en wollig, met uiteindelijk misschien veel detail ten opzichte van: strak, met textuur.)

Ik mis de eenheid [/cliche] :) als je de rotsen wegdenkt heb je namelijk een interessant beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski

Ianovski

Rawr!

Hmm dankje voor je commentaar, zal eens kijken of ik daar meer rekening mee kan houden. Ben zelf nog vrij nieuw hierin dus kan nog een hoop leren!

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K.Rotteveel87
  • Laatst online: 01-09-2019
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7011/6724921769_522a6a5b51_z.jpg

Alweer een tijdje geleden gemaakt tijdens een keuzevak Design Vizualisation op IO in Delft

Was vooral blij dat het perspectief goed is gelukt, wat erg lastig was bij 2 op elkaar gestapelde taps toelopende 8hoeken. De truc was om 2 vierkanten in perspectief 90 graden op elkaar te tekenen(je ziet ze het beste onder het bovenste gedeelte van de caffettiera).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44
Ik loop al een tijdje met kriebels om weer eens een tekening voor mezelf te maken. Gewoon fun met een paar karakters die ik graag teken. Een vlugge schets op twee a4 blaadjes die ik aan elkaar heb gekoppeld. nu nog even tijd vinden om de tekening verder op te tillen naar een schets. Op het moment zit ik in een paar kinderboeken, gamesl, webdesigns en de PingWings :D

In ieder geval, een meisje die lekker in bed ligt en lief naar haar vriendje kijkt, die lekker in de vensterbank naar buiten zit te kijken. Het is volle maan en de hele tekening gaat een blauwe gloed krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/ext/f/R1cG2sR3UzuMmoj49An6ulss/full.jpg?nohitcount=1

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-09 10:34

D-rez

dexels

schattig!
___

Ik heb deze al eens getoond maar dan zonder tekst. Hebben we laten drukken op een jurkje voor ons dochter.

voorzijde achterzijde

Eerst geschetst, daarna in vector gezet.

[ Voor 188% gewijzigd door D-rez op 19-01-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Gefeliciteerd D-rez ;)
(Toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Ja, ja. Tis voor april. (en dat is geen grapje)

[ Voor 34% gewijzigd door D-rez op 20-01-2012 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Een hele snelle tekeningen. Hij zat mij de hele dag al ontzettend dwars. Dus, geprobeerd hem tussen het werk door snel op digitaal papier te knallen.

Best leuk geworden!

Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/ext/f/fQS3SHUQ7MBzrd2fNsOreL4m/full.jpg?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
ik vind het perspectief vrij irritant :o Je kijkt vrij duidelijk naar beneden, maar doordat het raamkozijn gewoon recht is botst dat.

verder is het wel een leuk beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
psd-tje staat op mijn usb stick, en die gaat mee naar huis ;)

kan ik er weer een keer aan verder in een verloren uurtje. Ik denk dat als ik een geveltje met sneeuw erin teken..dat het opgelost is

[edit]

snelle aanpassing gemaakt. Zo is hij al een stuk prettiger

[ Voor 15% gewijzigd door RoyK op 24-01-2012 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08 16:27

DapperKonijntje

Draw monkey

Ik zou het perspectief van het raam aanpassen, nu lijkt het net alsof het raam direct boven hangt.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-09 22:05
@RoyK

Afbeeldingslocatie: http://hmdlive.com/images/perspective.jpg

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Yep, perspectief van het raam gaat vanmiddag op de schop. Ik ga nog iets toevoegen.. een vensterbank met wat spulletjes erop. :D Bedankt voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als ze/je in zo'n huis woont klopt 't wel natuurlijk. :p

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3251/2824148309_ec4cd7f271_z.jpg

Maar het viel me ook meteen op. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Afbeeldingslocatie: https://secure.tweakers.net/ext/f/fQS3SHUQ7MBzrd2fNsOreL4m/full.jpg?nohitcount=1

Tekening is aangepast. Op naar een volgende.. het moet niet te lang duren.. dan ga ik me vervelen in een tekening :)

[ Voor 30% gewijzigd door RoyK op 25-01-2012 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst refreshen :p

Misschien is het handig voortaan ook de oude versie te laten staan, zodat het topic nog ergens op slaat? :)

[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2012 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10110001
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Vanmiddag een Bamboo gekocht. Voor mijn opleiding (lerarenopleiding geschiedenis) maak ik regelmatig zelf lesmateriaal, maar ik wil dus ook meer afbeeldingen zelf gaan tekenen. Aangezien ik dus nog niet zo thuis ben in het gebruik van de pen en mijn laptop heb ik een afbeelding van internet als basis voor het lichaam gebruikt.

Dit moet de godin Aphrodite voorstellen die gebruikt gaat worden in een lessenserie over religie. Het uiteindelijke formaat word waarschijnlijk maximaal 5 cm hoog dus vandaar de keus om weinig details in de afbeelding.

Afbeeldingslocatie: http://i1203.photobucket.com/albums/bb397/10110001/Aphrodite.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 18:37:
Eerst refreshen :p

Misschien is het handig voortaan ook de oude versie te laten staan, zodat het topic nog ergens op slaat? :)
de ellende is dat je dan zoveel bestandjes krijg van dezelfde tekening. Dat is leuk met 1 tekening, maar als je er al meer als 30 hebt staan is het een bende. Dus, ik heb mezelf voorgenomen dat eens een stuk opgeruimder te werken op in mijn online mappen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
10110001 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:57:
Vanmiddag een Bamboo gekocht. Voor mijn opleiding (lerarenopleiding geschiedenis) maak ik regelmatig zelf lesmateriaal, maar ik wil dus ook meer afbeeldingen zelf gaan tekenen. Aangezien ik dus nog niet zo thuis ben in het gebruik van de pen en mijn laptop heb ik een afbeelding van internet als basis voor het lichaam gebruikt.

Dit moet de godin Aphrodite voorstellen die gebruikt gaat worden in een lessenserie over religie. Het uiteindelijke formaat word waarschijnlijk maximaal 5 cm hoog dus vandaar de keus om weinig details in de afbeelding.

[afbeelding]
Als je een tekening groter opzet en hem vervolgens schaal naar de afmeting die je wilt gebruiken, heb je een stuk minder last van kartels en ziet alles er vaak strakker uit. Leuk begin toch zo!? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:40

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

10110001 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 21:57:

[afbeelding]
Meer beginnend teken talent *O*
Helemaal niet slecht voor een eerste (of een van de eerste) tablet probeersels. Wel zijn je lijnen wat hard en pixelig, in welk programma teken je?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10110001
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Ben nu gewoon in Photoshop CS5 aan het proberen.
Wil de rest nog wel op deze manier maken vanwege de tijdsdruk, maar ik ga lekker proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Misschien wel een idee om je brush iets zachter te zetten zodat je wat minder kartels ziet :)
Maar carry on, en post vooral je vooruitgang.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker niet slecht en al helemaal niet voor een vroeg tabletexperiment :) Ik weet wel dat ik toch best even moest wennen aan de eigenaardigheden van een tablet.

Overigens hoop ik binnenkort met wat materiaal te komen, dankzij de nieuwe hardware kan ik eindelijk goed gebruik maken van mijn tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

In de 3D World van Februari 2012 staat een review over de Wacom Inkling, maar heel goed komt hij er niet uit. Het globale idee is super, maar de uitwerking laat wat te wensen over. Met enige regelmaat lijken er lijnen vergeten te worden of in een verkeerde richting te staan. Ook zijn ze een beetje teleurgesteld over het feit dat het een ballpoint pen is, je krijgt er vier navullingen bij, maar ze (en ik ook) hadden liever ipv 4 extra ballpoints, een paar verschillende pennen/potloden gezien.

Wel jammer dat ze ook hier geen vergelijkende beelden laten zien van de fysieke schetsen en de uitgespuugde vectors, daar wil ik nog steeds eens goed tussen kunnen vergelijken, een echte schets, niet wat test lijnen, maar gewoon een tekening. Op een fatsoenlijk formaat gescanned, en de vector (onaangepast) op hetzelfde formaat ernaast, daar hebben we wat aan. Maar dat ben ik nog niet echt tegen gekomen.

Zijn er hier inmiddels al meer mensen die een Inkling hebben en hun ervaringen willen delen? :)

[Edit]
Deze geeft eigenlijk wel een aardig beeld.
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-UBAyr4Sslkw/TuEmLRNiY4I/AAAAAAAAFlM/qUs8k93XxGo/s1600/COMPARE.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jacobruby.com/writing/wp-content/uploads/2011/11/Inkling-02-Comparison-Full.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Spike_wolf op 26-01-2012 16:23 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Voor zijn prijs is het een aardig speeleding. En hij poept zeer bruikbaar spul uit, maart het is idd wat beperkt. Ook de bouwkwaliteit vind in niet heel geweldig. Het is zijn geld ruim waard, maar ik had er stiekem meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10110001
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Ik ben bezig met mijn interpretatie van Alice in Wonderland. Deze stoel word de basis van de tekening.
Ik vraag me alleen af of ik op de goede weg ben met de kleurverschillen en hoe ik dit eventueel beter kan doen.
Afbeeldingslocatie: http://i1203.photobucket.com/albums/bb397/10110001/AiWL.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door 10110001 op 29-01-2012 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Vandaag ook weer wat zin gehad om te tekenen...

Anatomisch niet correct, i know :)

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/6nrxpy.png

die inkling is behoorlijk nauwkeurig nog :) ziet er goed uit

[ Voor 18% gewijzigd door Nico op 30-01-2012 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

10110001 schreef op zondag 29 januari 2012 @ 16:31:
Ik ben bezig met mijn interpretatie van Alice in Wonderland. Deze stoel word de basis van de tekening.
Ik vraag me alleen af of ik op de goede weg ben met de kleurverschillen en hoe ik dit eventueel beter kan doen.
[afbeelding]
Met de kleurverschillen doel je op de schaduwen op de hoed? Deze zouden wat drastischer mogen, nu vallen ze wat in het niet en moet je redelijk goed kijken om het te zien, en als je dat op papier, of op een groot scherm voor de klas laat zien zullen die verschillen niet meer zichtbaar zijn ben ik bang. Wees ook niet bang om veel donkerdere kleuren als schaduw te gebruiken :)

Volgens mij teken je nu ook zo veel mogelijk stukken in een enkele redelijk langzaam getrokken lijn, of niet? Je mag best wat meer lijnen gebruiken die je sneller trekt waardoor ze soepeler over komen.

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 10110001
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Spike_wolf schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:06:
Volgens mij teken je nu ook zo veel mogelijk stukken in een enkele redelijk langzaam getrokken lijn, of niet? Je mag best wat meer lijnen gebruiken die je sneller trekt waardoor ze soepeler over komen.
Ik werk eigenlijk gewoon op de manier waarop ik teken op papier, met veel lijnen en uiteindelijk kies ik dan de lijn die ik het mooiste vind. Die maak ik dan dikker, dus mijn lijnen worden zeker niet in 1 beweging getrokken.

Versie 2:
Afbeeldingslocatie: http://i1203.photobucket.com/albums/bb397/10110001/AiWL2-1.jpg

Er komt nog een heleboel bij dus ik moet nog even kijken wat ik verder met de kleuren ga doen. Er komt nog een 'Alice' bij, een Cherise Cat en een Mad Hatter.
Ik zit nu nog een beetje met bijv. het oortje van het kopje.

[ Voor 9% gewijzigd door 10110001 op 30-01-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Photoshop tip: Kleur alles in met een enkele kleur. Dus bruin voor de stoel, groen voor de hoed. Etcetra.

Vervolgens maak je een nieuwe laag. Houd CTRL vast en klik op de layer waar je op hebt gekleurd. Nu selecteert hij alles wat ingekleurd is. De nieuwe layer zet je op multiply en ongeveer 20 procent transparant. Nu pak je een zachte kwast op 100/100%, en gebruik diep donker blauw. Kleur nu de gebieden in waar je een schaduw wilt creëren. Als je later een kleur aanpast op je inkleur layer, veranderd er niets aan de schaduw layer.

[ Voor 9% gewijzigd door RoyK op 30-01-2012 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-07 13:56
na een tijdje geen tijd te hebben gehad om mijn wacom te gebruiken
en had het even wat rustiger nu met school
het toch maar weer opgepakt en geprobeerd wat beter te worden haha
hier mijn creatie er word nog aan gewerkt!
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/xnhy7r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Wat doet dat roze cirkeltje in dat gebouw links van het midden? ^^

Aan iedereen die kleur gebruikt... R.E.S.P.E.C.T. ... ik haat werken met kleur :+

Zelf vandaag in de trein nog wat verder getekend.. heb voor mijn gevoel een break-through qua tekenen voor mijzelf.

Mensen kunnen het misschien als nsfw oppakken dus vandaar even uit voorzorg netjes in spoiler tags 8)
spoiler: images
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/x3z3mr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/259hlzs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Je spoilers werken niet :p maar ziet er goed uit. Vooral die onderste is heel apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu door door door! Volgens mij zou je hier een hele gave stijl uit kunnen ontwikkelen :) Niet dat het nu al niet gaaf is, maar dat het echt een wereldje op zich gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 08:43
Nice! Zit er ook nog een gedachte achter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Hmm zal vast niet werken met afbeeldingen.. Sorry guys :(

Heb zelf ook het gevoel dat ik hier iets heb wat ik door kan ontwikkelen en wat visueel nog interessant is ook.. Gedachte erachter, nein, das habe ich nicht.. Komt meer zo uit me gevloeid momenteel :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Vandaag op m'n werk weer ff tijd en zin om t een stapje verder te brengen :)
Meteen even sketchbook pro van autodesk geprobeerd... snel weer teruggesprongen naar photoshop. Deze ontdekking qua tekenen heeft voor mij denk ik nu meer rust en vertrouwen gebracht in mijn tekenvaardigheden ^^ Ook het gebruik van photoshop gaat me nu een stuk beter af!

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/346mfxh.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBree
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-07 13:56
hmm valt me nu pas op word wegwerken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Deze ochtend in elkaar gezet

Eerste sneeuw belooft Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Haha leuk weer RoyK! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Lang niet meer gezien die pingwings, nice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Ze verschijnen iedere week! ;) http://www.facebook.com/dePingWings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
Ben al geabonneerd! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:59

ToCuS

It begins in the brain!

die heeft keihard gewerkt, netjes hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SOVqPWcMVGasn3fL5e1vWpNT/full.png

lekker droog weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhudda
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:34
Hij's weer leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Hupie
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Heb onlangs wat gestileerde 3d modellen gemaakt voor nieuw 3ds spel waar ik aan meewerk en heb toen ook wat handpainted textures voor het eerst gemaakt. Ik heb nog een hoop te leren maar ik vond het erg leuk om te doen. Hierdoor heb ik ook motivatie gekregen om in mijn vrije tijd wat speedspaints (in mijn geval natekenen van foto's) te doen en zodoende wat beter te worden in tekenen. Sinds een paar dagen doe ik er elke avond een voor een half uurtje voordat ik op bed ga. Samen met wat ambient/lounge muziek kom ik lekker tot ontspanning. Ik hoop dat ik hiermee nog lang door zal gaan!

Is er trouwens een handige manier om meerdere plaatjes van imageshack te laten zien hier op tweakers forum? Ik kan met imageshack wel makkelijk meerdere afbeeldingen uploaden maar ik moet wel bij iedere afbeelding doorklikken totdat ik 'view image' kan doen zodat ik de juiste link heb. Beetje irritant voor meerdere afbeeldingen, is hier een handigere manier voor?

Afbeeldingslocatie: http://img641.imageshack.us/img641/123/20120207gebergte.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img827.imageshack.us/img827/7936/20120208gebergte.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img811.imageshack.us/img811/4452/grotingang.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/6895/waterline.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/8581/desertll.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img543.imageshack.us/img543/9498/zeezicht.jpg

3D portfolio - mijn deviantART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb vandaag voor het eerst Photoshop op de nieuwe rig aangeslingerd in combinatie met de Intuos. Het tekent wel heel veel beter dan voorheen, maar het valt me op dat bijvoorbeeld Illustrator net even wat soepeler aanvoelt dan Photoshop op bijvoorbeeld A3. Het verschil is niet enorm groot, maar bij Illustrator voelt het niet alsof er enige vertraging is, bij Photoshop voelt de cursor bij hele snelle bewegingen net even wat minder soepel.

Hebben meer mensen die ervaring? Ik kan me voorstellen dat het verschil in de aard van de programma's ligt; vector is vaak voor een computer een stuk makkelijker dan bitmap. Aan de andere kant kan het ook nog iets dat even getweakt moet worden zijn, want het ding is ongeveer zo snel als ze momenteel worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2012 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
Photoshop is gewoon een traag programma, het eerste wat me opviel toen ik naar Pixelmator overstapte was hoeveel sneller de brushes reageerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Nog wat 'oudere' tekeningen gevonden van mij toen ik net mijn tablet had, voor de handgetekende dingen moet ik eigenlijk mijn map eens onder de scanner leggen. Hieronder wat doodles, concept art, etc.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7194/6859494835_0b4e119117_z.jpg
Bloemetje

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7070/6859495651_41465ab253_z.jpg
Storyboard voor multitouch project, duidelijk maken van stacks en swipe functionaliteit (1 uit serie van 5), clickable.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7206/6859495291_9b9046c385_z.jpg
Doodle van spaceship.

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7183/6859495505_05c3e2954a_z.jpg
Spaceship met wat background

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7064/6859494959_0ee64f8652_z.jpg
Onafgemaakt platgeduwd spinachtig wezen.

Ik gebruik mijn tablet nu voornamelijk voor het inkleden van renders, wil het ook wel laten zien maar heb eigenlijk geen idee of dat wel gepast is voor dit topic :)

[ Voor 8% gewijzigd door diedazz op 12-02-2012 01:52 ]

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfos schreef op zondag 12 februari 2012 @ 01:09:
Photoshop is gewoon een traag programma, het eerste wat me opviel toen ik naar Pixelmator overstapte was hoeveel sneller de brushes reageerden.
Ik ben eruit, of in ieder geval een stuk verder gekomen met dit gebeuren. Toen ik naar filmpjes keek over CS4 zag ik zelfs op veel oudere systemen een betere performance dan ik ervoer. Dat kon natuurlijk niet de bedoeling zijn, dus ik ben eens gaan pielen. Nu ben ik er achter gekomen dat als ik OpenGL Drawing uit zet de boel opeens nauwelijks nog sluggish voelt. Dit is waarvoor ik deze PC gebouwd heb! Pas op A1/A0-formaat (300dpi, ronde brush) begin je weer iets te merken van een performancedrop, maar die is alsnog veel minder dan waar ik het eerder over had en is volledig werkbaar.

Ik vind het overigens wel vrij gek, want de videokaart is ruimschoots snel genoeg voor wat er moet gebeuren en voldoet volgens mij ook met gemak aan alle eisen. Ik heb alleen wat moeite vast te stellen of het aan één bepaald onderdeel binnen het OpenGL-gebeuren ligt. Gek genoeg heeft de processor ook continu een load van ~25% als alles van OpenGL Drawing aan staat, ook al doe ik niets en is er niet eens een bestand open (al is de load wel bijna nul voor het openen van het eerste bestand).

Hoe zijn jullie ervaringen trouwens met CS4 vs. CS5 vs. CS 5.5? Is CS5 sneller of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
is het niet zo dat als je OpenGL uitzet, dat je dan niet meer panned, en dat je het canvas ook niet meer kan draaien?

Ik draai nu met CS5 (CS5.5 is volgens mij alleen in Indesign een update) en een i5 3.1ghz en 12gig geheugen. Ik moet wel zeggen dat ik op een SSD werk. Hier gaat het mega vlot in grote formaten (10kx10k 200dpi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhudda
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 09:34
De Hupie schreef op zondag 12 februari 2012 @ 00:01:
Heb onlangs wat gestileerde 3d modellen gemaakt voor nieuw 3ds spel waar ik aan meewerk en heb toen ook wat handpainted textures voor het eerst gemaakt. Ik heb nog een hoop te leren maar ik vond het erg leuk om te doen. Hierdoor heb ik ook motivatie gekregen om in mijn vrije tijd wat speedspaints (in mijn geval natekenen van foto's) te doen en zodoende wat beter te worden in tekenen. Sinds een paar dagen doe ik er elke avond een voor een half uurtje voordat ik op bed ga. Samen met wat ambient/lounge muziek kom ik lekker tot ontspanning. Ik hoop dat ik hiermee nog lang door zal gaan!

Is er trouwens een handige manier om meerdere plaatjes van imageshack te laten zien hier op tweakers forum? Ik kan met imageshack wel makkelijk meerdere afbeeldingen uploaden maar ik moet wel bij iedere afbeelding doorklikken totdat ik 'view image' kan doen zodat ik de juiste link heb. Beetje irritant voor meerdere afbeeldingen, is hier een handigere manier voor?

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er goed uit!
Ik ga binnenkort ook proberen om wat meer tijd te steken in leren te tekenen en modellen.. :P Ben namelijk ook bezig met een game project, alleen is mijn inzet wat minimaal tot mijn spijt, maarja dat ligt aan mezelf :+
Recentelijk heb ik wat boekjes aangeschaft om te leren tekenen, dus ben benieuwd of het mij een beetje ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op maandag 13 februari 2012 @ 09:41:
is het niet zo dat als je OpenGL uitzet, dat je dan niet meer panned, en dat je het canvas ook niet meer kan draaien?
Klopt. Ik heb het echter nu zo voor elkaar dat ik bepaalde delen van OpenGL uitzet en dan is de performance ook weer up to par. Verder ondervind ik daar geen negatieve consequenties van, rotate canvas e.d. doen het gewoon. Die feature is nieuw voor mij, maar ik kan me het nut zeer zeker voorstellen, aangezien ik altijd met m'n papier aan het klooien ben als ik analoog teken.

Het enige dat ik nog echt mis is een feature waarbij je op een knop kun drukken en de zoom dan afhankelijk is van je muis beweging. Met je muis een klein beetje naar links is dan een klein beetje uitzoomen, flink naar rechts is flink inzoomen, iets in die trant.
Ik draai nu met CS5 (CS5.5 is volgens mij alleen in Indesign een update) en een i5 3.1ghz en 12gig geheugen. Ik moet wel zeggen dat ik op een SSD werk. Hier gaat het mega vlot in grote formaten (10kx10k 200dpi)
Ik draai nu op een i5 2500K (3,3 GHz met turbo turbo tot 3,7) met 8 GB RAM en ook een SSD. Ik merk dat het RAM-geheugen wel snel volloopt op de meer volwassen formaten, dus ik overweeg nog om er 8GB extra bij te zetten.

Ik merk de performancedrop vooralsnog primair bij de grotere formaten i.c.m. met niet-simpele brushes (i.e. niet rond of iets dergelijks), al valt er op zich heel prima mee te werken. Ik was vooral aan het pushen om te zien hoe ver ik kan gaan, aangezien de vorige rig (P4 3,2 GHz met 3 GB geheugen ;( ) bij een vrij klein canvas al moeite kreeg i.c.m. de Intuos. Het tekende gewoon niet lekker en dat is funest voor je workflow. Daarom schrok ik in eerste instantie ook van de performance toen alles aan stond, want dat had alsnog net niet lekker gewerkt, maar zoals het nu is is het behoorlijk smullen.

Ik merkte overigens wel dat ik nog groter bezig was dan ik dacht, want ik had bij iederen stap omhoog beide maten tweemaal gedaan in plaats van ééntje, zoals ISO A-maten werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Check:

Z indrukken

Daarna je linkermuis ingedrukt houden en schuiven maar met je muis ;)

l
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:37:
[...]

Klopt. Ik heb het echter nu zo voor elkaar dat ik bepaalde delen van OpenGL uitzet en dan is de performance ook weer up to par. Verder ondervind ik daar geen negatieve consequenties van, rotate canvas e.d. doen het gewoon. Die feature is nieuw voor mij, maar ik kan me het nut zeer zeker voorstellen, aangezien ik altijd met m'n papier aan het klooien ben als ik analoog teken.

Het enige dat ik nog echt mis is een feature waarbij je op een knop kun drukken en de zoom dan afhankelijk is van je muis beweging. Met je muis een klein beetje naar links is dan een klein beetje uitzoomen, flink naar rechts is flink inzoomen, iets in die trant.

[...]

Ik draai nu op een i5 2500K (3,3 GHz met turbo turbo tot 3,7) met 8 GB RAM en ook een SSD. Ik merk dat het RAM-geheugen wel snel volloopt op de meer volwassen formaten, dus ik overweeg nog om er 8GB extra bij te zetten.

Ik merk de performancedrop vooralsnog primair bij de grotere formaten i.c.m. met niet-simpele brushes (i.e. niet rond of iets dergelijks), al valt er op zich heel prima mee te werken. Ik was vooral aan het pushen om te zien hoe ver ik kan gaan, aangezien de vorige rig (P4 3,2 GHz met 3 GB geheugen ;( ) bij een vrij klein canvas al moeite kreeg i.c.m. de Intuos. Het tekende gewoon niet lekker en dat is funest voor je workflow. Daarom schrok ik in eerste instantie ook van de performance toen alles aan stond, want dat had alsnog net niet lekker gewerkt, maar zoals het nu is is het behoorlijk smullen.

Ik merkte overigens wel dat ik nog groter bezig was dan ik dacht, want ik had bij iederen stap omhoog beide maten tweemaal gedaan in plaats van ééntje, zoals ISO A-maten werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:54:
Check:

Z indrukken

Daarna je linkermuis ingedrukt houden en schuiven maar met je muis ;)
Dan krijg ik het vergrootglas, zoals te verwachten is, en wil hij dat ik een vakje selecteer waar hij naar inzoomt. Ik weet niet of je dat bedoelt (want die ken ik wel), maar ik heb het meer over zoals je kunt in- en uitzoomen via het sleepbalkje onder je navigator (ja, die gebruik ik echt), maar dan dus zonder dat je daar steeds heen hoeft voor die functie. Gezien de Intuos een A4 is (kon 'm voor een erg goede prijs krijgen, vandaar) scheelt dat nogal in de armbewegingen en onderbreekt iets dergelijks de workflow een stuk minder. Meestal teken ik met mijn linkerhand op m'n toetsenbord en de rechterhand aan de Wacom. Alles dat die houding verstoort is ehm, verstorend :p

Ik zal eens zien of ik niet één of andere macro kan aanmaken via de Wacom setup, misschien kan ik iets alternatief verzinnen dat op soortgelijke wijze werkt.

Edit: ik bedoel min of meer wat er gebeurt als je je zoomtool + alt indrukt en dan je scrollwheel gebruikt, maar dan zonder scrollwheel en met je tablet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
als je de z indruk krijg je het vergroot glas. Maar als je dan je muisknop indruk en je muis schuif, zoom je in of uit. Zelf doe ik dit op het intuos4 draai vlakje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

Bij mij heeft die cirkel kuren en doet soms niet wat ie moet. maar misschien heb ik ergens een instelling fout staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoyK schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 14:11:
als je de z indruk krijg je het vergroot glas. Maar als je dan je muisknop indruk en je muis schuif, zoom je in of uit. Zelf doe ik dit op het intuos4 draai vlakje
Misschien is het CS5-specifiek? Ik krijg alleen een sleep/selectievierkantje. Gezien je wel de zoom tool krijg lijkt het me ook niet dat je een andere functie gebruikt.

Nu wilde ik sowieso al overstappen (in mijn CS5 zat een *kuch* virus O-) ), maar dat zou wel echt een goede reden zijn. Maakt e.e.a. net even wat makkelijker. De Intuos3 heeft wel van die strips, maar die heb ik nog niet op z'n manier kunnen stellen dat het ook echt soepel werkt, al moet ik toegeven dat ik er ook maar betrekkelijk weinig mee gepield heb.

Ik vond het verschil tussen de Intuos3 en de Intuos4 net te klein om het prijsverschil te kunnen rechtvaardigen, zeker aangezien ik er voorlopig maar bar weinig mee verdien.
De Hupie schreef op zondag 12 februari 2012 @ 00:01:
Ziet er goed uit hoor! Ik zou vooral nog wat letten op een wat groter verschil tussen donker en licht. Dat maakt de tekeningen iets spannender, aangezien ze nu een beetje vlak zijn. Wat me wel erg aanstaat is dat de landschappen, ondanks dat er betrekkelijk weinig scherpe details in zitten, wel een veel groter landschap suggereren.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 14:26 ]

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Het is erg rustig op het werk, dus we zijn aan het painten geslagen met de artists :) Het was erg eng om te beginnen. Maar naar mate de tijd verstreek begon ik er meer plezier in te krijgen. Erg leuke oefening, moet ik vaker doen ;)

En hoe meer ik er van een afstand naar kijk hoe meer ik zie wat er fout is :D

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/5178067/clint.jpg

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:41

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Senzuboon schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:45:
Het is erg rustig op het werk, dus we zijn aan het painten geslagen met de artists :) Het was erg eng om te beginnen. Maar naar mate de tijd verstreek begon ik er meer plezier in te krijgen. Erg leuke oefening, moet ik vaker doen ;)

En hoe meer ik er van een afstand naar kijk hoe meer ik zie wat er fout is :D

[afbeelding]
Netjes

Ik ben na dat ik allerlei teken stuff heb gekregen voor mijn verjaardag (papier/potloden/stiften) wat aan het tekenen gegaan (wel van een afbeelding afgekeken, echt anatomisch correct teken ben ik nog niet machtig)

Afbeeldingslocatie: http://th06.deviantart.net/fs70/PRE/i/2012/050/1/5/she_warrior_by_terreurbv-d4q9qto.jpg

Afbeeldingslocatie: http://fc07.deviantart.net/fs71/i/2012/050/d/6/clone_trooper_by_terreurbv-d4q9r3w.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door 42dpi op 23-02-2012 15:52 ]

Si vis pacem, para bellum

• Wolfos
Is die clone trooper voor het \[2D/3D] GFX Contest 13: Sci-Fi ?

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:41

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Nope, ik wist niet van het bestaan af van die contest :P

En ik denk dat ik vrij weinig kans maak gezien de rest :)

[ Voor 11% gewijzigd door 42dpi op 23-02-2012 20:07 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Stukje verder getekend. Zijn kleine tweaks vooral.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/5178067/clint2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
TerreurBV schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 19:44:
[...]

Nope, ik wist niet van het bestaan af van die contest :P

En ik denk dat ik vrij weinig kans maak gezien de rest :)
Gewoon meedoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
Ook weer ff in de (Wacom) pen geklommen...

Zeker geen presentatie tekening, maar ik probeer mijn "snelle" schets skills te verbeteren.
Excuses voor de crap aan de linkerzijde.

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/342s1W2x1f224544213l/Philips1thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
Mijn complimenten Senzuboon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ja inderdaad Senzuboon. Mag je zeker trots op zijn.
(Is het Clint Eastwood btw of vloek ik dan?)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

Dank, RoyK en Dark Blue :) Het is idd Clintje :)

Mijn referentie, zoals je ziet met veel meer ruis:
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_yn_WPLxC_MI/SM9EG-BlfnI/AAAAAAAAACk/b22qN3w9DC8/s400/CLINT.jpg

Ben alweer aan de volgende begonnen :P
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/5178067/don_1.jpg

petrr, dit is ook gewoon photoshop brush werk? Of gebruik je ook de standaard gradients? Want hoe krijg je anders van die strakke gradients? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
Gewoon brushen inderdaad en gummen.
Gebruik je zelf de foto als onderlegger, of echt alles uit de hand?
Sowieso netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 22-09 13:42

-SaveMe-

-klik-

Ik zou wel eens een tut willen zien hoe je zoiets maakt als petrr heeft gemaakt. Vind de strakheid ervan mooi !

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

petrr schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:23:
Gewoon brushen inderdaad en gummen.
Gebruik je zelf de foto als onderlegger, of echt alles uit de hand?
Sowieso netjes!
Ik heb in een ander schermpje de foto die ik namaak. Daar haal ik met de colorpicker de kleuren uit. Ik zet aan het begin een lineart neer voor de grote lijnen waar ik dan overheen paint. Die lineart heb ik halverwege voor een paar lijnen in voornamelijk het hoofd echt overgetrokken omdat die echt heel fout waren en ik ze niet goed kreeg door het op het oog te doen. Verder heb ik een 3x3 grid in elk bestand gezet waardoor ik verhoudingen makkelijker kan inschatten. Het voelt op deze manier wel een beetje als cheaten though :P

En dan dus colorpicken en de vlakken invullen en gladstrijken. Ik probeer het wel zo veel mogelijk met de hand te doen, maar soms moet je het lot een beetje helpen ;). Ik merk wel dat deze foto een stuk moeilijker is dat die van Clint. Maar dat is natuurlijk de uitdaging ;)

@kaesve, Ik zie nu je beer onder mijn reactie scherm staan. Hij is echt naar :D

@LiToKi, Op die print komt die plaat er echt goed uit zeg. Heel mooi. Welk formaat is dat? Het lijkt A4 te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

Als ik je een kleine tip mag geven, color picken leer je niets van, probeer te zien wat welke kleur het is en deze op gevoel te picken, in het begin lijkt het misschien nergens op, maar je leert er meer van dan letterlijk kopieren.

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-09 10:49
@Senzuboon; Thanks! Die printservice (ProFotonet) print sowiezo alle kleuren lekker diep, zwart is echt zwart, wit is echt wit. De maat is 30x43cm, tikje vreemde maat...

En van kleuren picken kan je wel iets leren denk ik, als je bijvoorbeeld ziet hoeveel blauw er in sommige kleuren zit in foto's die buiten genomen zijn. Of hoe de kleuren veranderen richting de schaduw en richting de lichtbron. Maar niet om mee te painten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon

Senzuboon

Out now! Ichi!

DapperKonijntje schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:51:
Als ik je een kleine tip mag geven, color picken leer je niets van, probeer te zien wat welke kleur het is en deze op gevoel te picken, in het begin lijkt het misschien nergens op, maar je leert er meer van dan letterlijk kopieren.
Heb je op zich wel gelijk mee denk ik. Het echt werk is inderdaad op gevoel invullen. Voor de volgende maar naar kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 10:48

zomertje

Barisax knorretje

Twee recente tekeningen waar ik best tevreden over ben:

Afbeeldingslocatie: http://dekleinekunstenaar.nl/wp-content/uploads/2012/02/eitje_kk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dekleinekunstenaar.nl/wp-content/uploads/2012/02/langeweg_kk.jpg

Inmiddels heb ik zelfs een kleine oplage verjaardagskalenders met mn zelfgemaakte tekeningen laten maken die ik verkoop :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DapperKonijntje schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:51:
Of een combinatie van die twee, eerst zelf doen en als dat niet lijkt te kloppen pas picken. Dan zie je ook hoeveel en welke kant op je er naast zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ianovski

Ianovski

Rawr!

Halloo!

Ik ben ook weer bezig geweest met wat tekeningetjes op mijn tablet. Bij deze even 3 tekeningetjes waarvan 1 een WIP...

Nummer 1: Vraag me niet hoe ik er op kom, kwam er gewoon uit haha...
Afbeeldingslocatie: http://img832.imageshack.us/img832/3972/rareman.jpg

2.. Een raar beest, snelle schets, ook zo gehouden. Is er best goed uitgekomen vind ik zelf, ben alleen over zijn lichaam niet helemaal tevreden. Maar ach..
Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/8199/monsteroy.jpg

En nummer 3, mijn WIP. Moet een berghelling worden met een meer en bergen op de achtergrond. Bomen vooraan krijgen nog meer details en de bergen achter moet ik nog veel aan doen. Maar ben met deze heel blij met het perspectief, vind ik uitstekend gelukt.
Afbeeldingslocatie: http://img848.imageshack.us/img848/2369/mountainhill.jpg

Dat waren ze weer, laat maar horen wat jullie er van vinden, of er verbeterpunten zijn en dat soort dingetjes.

Groetjes!!

Ianovski Designs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Ik volg sinds kort een cursus portret/modeltekenen, is echt super leuk om te doen. Het is vooral gericht op het zien/kijken en niet zo zeer op techniek wat erg leuk is omdat ieders tekeningen dan juist erg gaan leven ipv dat het een beetje standaard werkjes worden.

Hier mijn werk van deze avond:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7067/6836447414_04f16879c1.jpg
Deze is met houtskool.

Ik kan niet zo groot tekenen vanwege mijn handicap (worden mijn armen moe) dus de docent stelde voor om grafiet te proberen, hiermee kan je wat fijner werken terwijl het idee het zelfde is als houtskool:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7197/6982573581_dfa2eaaa32.jpg

Tips en opbouwende kritiek zijn welkom.

Edit: Foto's doen het weer

[ Voor 50% gewijzigd door zoenvisje op 14-03-2012 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

zoenvis, je links zijn borked. (ze doen het niet)

"AccessDeniedAccess denied"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
Gister deden ze het nog, zal het even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 10:48

zomertje

Barisax knorretje

Naar aanleiding van onder andere deze:
Afbeeldingslocatie: http://dekleinekunstenaar.nl/wp-content/uploads/2012/02/boom_kk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dekleinekunstenaar.nl/wp-content/uploads/2012/03/blijkitten_kk.jpg

ga ik een verjaardagskalender laten maken in een kleine oplage, en ik heb er nu al een aantal verkocht :)
Wie weet wat dit allemaal nog gaat brengen :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Er is een grappige app op de Nintendo 3ds :) deze. Zo'n klein schermpje is wat beperkt, maar je kan er wel leuk op krabbelen :D. Beter dan op een iPhone/iPad met je dikke vingers iig.

Afbeeldingslocatie: http://colorslive.com/halfs/000/009/516/_95162.jpg
Klik voor heel het proces :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-rez

D-rez

dexels

voor op een 3Ds vind ik het best knap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Er zijn echt hele knappe dingen op een 3ds gemaakt; zoals deze. Voor op zo'n mini schermpje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

De grootte van het scherm vind ik niet eens zo heel vervelend, de accuraatheid van dat ding is vervelender :X
Ik heb wel eens wat zitten prutsen op zo'n ding van m'n neefje, maar echt prettig werkt dat niet, dan werk ik liever op m'n iPad. Maar ook dat verbleekt bij een Wacom natuurlijk.
Maar Hij is helemaal niet slecht LiToKi :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Ja, hij's niet nauwkeurig, maar na een keertje opnieuw calibreren ging 't wel wat beter. Geen drukgevoeligheid ook natuurlijk, maar 3 type brushes. Maar wel 3d :). In vijf vastgestelde lagen, met vaste afstanden :/.

Gewoon een leuk speeltje, m'n wacom gebruik ik niet in de trein :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Nog een krabbeltje! Ong 1.5 uur;
Afbeeldingslocatie: http://colorslive.com/halfs/000/009/912/_99124.jpg
Klik voor de hele animatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperKonijntje

DapperKonijntje

Draw monkey

Ah nog iemand die Colors ontdekt heeft :D, briljant programma, alleen jammer van het kleine DS schermpje.

Hier zijn 2 van mijn krabbels.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/8727477/alienchick.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/8727477/Dude.jpg

Portfolio

Pagina: 1 ... 21 ... 33 Laatste