[LCD TV] Sony BRAVIA (alle series) topic deel 7 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 141.940 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik las ook dat het clouding verschijnsel weg te masseren zou zijn met behulp van een stoffen doek.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt dat had ik ook gelezen maar dit lijkt me niet de meest ideale oplossing.

Liever een goed model straight out of the box :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 13:41
ReVolpe schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:04:
Ik las ook dat het clouding verschijnsel weg te masseren zou zijn met behulp van een stoffen doek.
Ik zie de blik in de ogen van mijn vriendin al, op het moment dat ik mijn tv ga masseren >:)
hoezo krijgt de tv een massage en ik niet :?

* DarkChylde mag dan echt nooit meer elektronica kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-05 17:56
ReVolpe schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:04:
Ja, waarschijnlijk heb je mijn bericht ook gelezen. Het werkte bij mij voor 1 dagje en daarna waren de clouding plekken weer terug gekomen. Ik moet wel zeggen dat het met de dag vermindert. De heldere plekken op het scherm zijn nu wat minder irritant als voorheen. Misschien dat ik er aan gewend raak, maar het kan ook zijn dat de clouding plekken echt verminderen.

Ik heb dus een 46W4500 met clouding. Ruilen heb ik geen zin meer in, want ik heb al 2x de W4000 geruild en heb een slechte ervaring met BCC. Sony schijnt veel problemen te hebben met clouding en backlight bleed dan andere merken. Ik lees veel minder problemen over de Philips lcd's. Samsung heeft weer meer problemen met clouding.

Clouding is alleen te zien wanneer de lichten uit zijn en het donker is in de kamer. Met donker bedoel ik ook echt pik-donker. De vlekken (clouding) is alleen in de avond zichtbaar maar dan alleen tijdens het zappen. Bij heldere beelden is er niets te zien en bij zwarte beelden een klein beetje vanuit te de hoeken. Als ik via een andere hoek kijk naar de TV (op zwart beeld) zie ik een lichtwaas over het hele scherm. De oneven lichtopbrengst is duidelijk te zien. Slordig werk, kostenbesparing zorgt voor clouding op LCD's. Ik heb de tv al 3 weken in het bezit en ben er eigenlijk niet echt tevreden mee. Kwaliteit van de TV's die ik heb gehad (2x 46W4000 en 1x46W4500) was allemaal niet in orde. De eerste W4000 had backlight strepen (nog erger dan clouding) en de tweede had korrelig beeld wat ik helemaal niet moet hebben. Nu dus clouding problemen met de 46W4500. Misschien zijn andere mensen wel tevreden over de W4500. Dan heb ik waarschijnlijk een vrijdagmiddag toestel. Niet dat ik ontevreden ben over de beeldkwaliteit, want dat is perfect op deze toestel. Er is wel degelijk verschil tussen de W4000 en de W4500. W4500 heeft betere en veel heldere kleuren dan de W4000.

Clouding is niet het enige probleem wat ik heb. Mijn TV is aangesloten op mijn pc via de DVI->HDMI kabel. De schermresolutie is 1920x1080p. Wanneer ik bijvoorbeeld de webpagina google open, kan ik de backlight zien flikkeren. Het is goed te zien op witte achtergronden, en soms ook op grijs achtergrond. Indien ik via de instellingen de backlight op 5 of hoger zet kan ik het flikkeren niet meer zien. Zodra ik de backlight op 4 of lager zet is het flikkeren weer goed zichtbaar. Via de instellingen van mijn videokaart de refreshrate op 50hz ingesteld wat geen verschil maakte. Daarna met 24hz geprobeerd en dat loste het probleem wel op, maar ik denk niet dat het handig is met een trage muis te werken. Dit probleem deed zich met de W4000 niet voor. Ben benieuwd of er andere mensen zijn die dit ook hebben met de W4500. Anders ga ik maar eens contact opnemen met Sony. edit: Dit lijkt vanzelf opgelost te zijn, vraag mij niet hoe.....RAAR!

Motionflow 100hz: ik merk geen enkel verschil tussen ''uit, standaard en hoog.'' bij normale SD weergave of HD/Bluray films. Bij het spelen van spellen op de PC zet ik hem wel even op Spel/tekstmodus. Hier merk ik wel dat het beeld dan wat sneller is met beeldverversing. Ghosting is dan minimaal in tegenstelling tot motionflow standaard modus. Want wanneer ik de spel/tekstmodus vergeet aan te zetten zie ik soms ghosting. (spel: Fifa 2009) Maar dat is echt zo weinig dat alleen kritische ogen het kunnen waarnemen.

De beeldkwaliteit is een kleine verbetering tegenover de W4000. Ik merk een lichte verbetering van de kleuren en de zwart-waardes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
@Alper587

En het geluid? Wat is daar je mening over? (Voor mij nl. erg belangrijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook wel benieuwd naar het geluid, en dan niet het geluid van de tv maar of er vertraging zit als je er een HTS set op aansluit.

Zo ja, ben je dus genoodzaakt om een nieuwe set aan te schaffen met lipsync of waar je delay in kunt stellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millgate
  • Niet online
Wanneer je je HTS aansluit op een audio-uitgang van de TV is alles netjes in sync.
Het geluid van de TV zelf heb ik niet echt getest (gelijk aangesloten op m'n audio-installatie en de interne speaker disabled).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
ReVolpe schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 18:16:
@Alper587

En het geluid? Wat is daar je mening over? (Voor mij nl. erg belangrijk)
Geluid is heel goed voor een LCD TV, maar persoonlijk kan ik zeggen dat het altijd beter kan. Wel moet ik toevoegen dat sommige andere merken veel slechter geluid hebben. Sony scoort op dit punt een hoger cijfer dan zijn concurrenten. Je moet natuurlijk niet al te veel verwachten. Als ik het met de W4000 moet vergelijken, kan ik zeggen dat ik niet echt een verschil kan horen. Je zal het zelf eens moeten testen, want de ene vind het geluid goed en de andere weer slecht. Indien je een audiofoob bent kan het zwaar tegen vallen. Maar als extratje heeft deze TV wel het ''S-force Surrond'' met een spraakzoom optie. Met spraakzoom kan je het volume extra verhogen (buiten normale volume) en ik heb deze zelf op MAX staan. Het geluid word hiermee iets sterker waardoor geluiden een stuk duidelijker klinken. Conclusie: verwacht niet veel en als je echt goed geluid wilt moet je een home cinema set kopen.

Kan een W4500 bezitter die de DVI-HDMI aansluiting gebruikt voor de PC kijken of zijn TV ook flikkert (op witte achtergrond met backlight op level min*,1, 2 en 3)?

[ Voor 24% gewijzigd door Alper587 op 15-10-2008 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajbu
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28
In topicstart staat:
De E-Serie is het kleine broertje van de EX-Serie. ...[knip]... en zijn 1080P Input en een 10 bit kleurenpaneel pas beschikbaar vanaf 40".

Op de Sony site staat bij de specificaties van het 32" model echter wel 1080P JA (HDMI™/Component)
vermeld. Klop topicstart niet of beschrijving op sony.nl, of mis ik iets?

http://www.sony.nl/product/t32-e-series/kdl-40e4000#pageType=TechnicalSpecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
De clouding probleem is opeens verdwenen! Na 20 dagen gebruik... Sinds vandaag heb ik ze niet meer gezien op mijn 46W4500. Wél een heel klein beetje als ik de backlight op maximaal instel maar dat is echt niet te zien op een zit afstand van 2 meter. Hoe dat is gekomen weet ik ook niet?!? Ik ben blij! :9~ _/-\o_

Foto van clouding (2 weken geleden/ backlight op MAX, Lightsensor: uit, contrastoptimalisatie:uit):
Afbeeldingslocatie: http://xs232.xs.to/xs232/08423/s8300380eu5935.jpg.xs.jpg

Foto NU (backlight op MAX, Lightsensor: uit, contrastoptimalisatie:uit):
Afbeeldingslocatie: http://xs232.xs.to/xs232/08423/s8300406bn6287.jpg.xs.jpg

Snap er niets meer van. Dacht dat clouding blijvend was. Hopelijk komen ze nooit meer terug! :?

En nog andere foto's (sorry, ze zijn niet echt van goede kwaliteit):

Film: The forbidden kingdom
Afbeeldingslocatie: http://xs232.xs.to/xs232/08423/s8300410wo3365.jpg.xs.jpg

Film: Iron Man
Afbeeldingslocatie: http://xs232.xs.to/xs232/08423/s8300414zt9358.jpg.xs.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Alper587 op 16-10-2008 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes! De volgende keer als je fotos maakt even je cam op de tafel leggen, of statiefje ofzo :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TOP! mijn twijfels zijn weggenomen, ik ga de 46w4500 vanmiddag bestellen.

Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 08:41:
Netjes! De volgende keer als je fotos maakt even je cam op de tafel leggen, of statiefje ofzo :>
Zal ik doen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met het volgende.
Ik heb een 40W4000. En nu wil ik digitale televisie erop.
Voor digitaal heb ik nog een digitale ontvanger met smartcard van @home, nu Ziggo (ongeveer jaar oud).

Deze werkt wel maar heb ik niet zo mooi beeld op, het lijkt wel of het een beetje dubbel ziet.
Nou vind ik ook een andere lijn van digitaal waar ik alleen nederland 1 het op doet ( dit is wel weer goede kwaliteit), maar op alle andere kanalen blijft het beeld gewoon zwart.

Weet er iemand hoe ik deze kwaliteit digitaal op alle kanalen kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 18:29

Falcon10

Hit it i would !

't valt op dat de X3500 eruit aan het gaan is.
Bij Redcoon staat ie er al niet meer tussen.
Spijtig genoeg de X4500 ook nog niet.

Denk dat ik dringend men X3500 zal moeten gaan aanschaffen :|

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Falcon10 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:08:
't valt op dat de X3500 eruit aan het gaan is.
Bij Redcoon staat ie er al niet meer tussen.
Spijtig genoeg de X4500 ook nog niet.

Denk dat ik dringend men X3500 zal moeten gaan aanschaffen :|
Ja en dat is niet voor niets. De W4000 is zelfs beter dan de X3500. Begrijp eerlijk gezegd niet waarom je voor de X3500 gaat i.p.v. de W4000, W4500 of Z4500. (indien je de X4500 te duur vind.)

Het is tenslotte jou keuze, dus ik zal je niet al te veel lastig vallen.

[ Voor 6% gewijzigd door Alper587 op 16-10-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11-05 21:59
ajbu schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 23:35:
In topicstart staat:
De E-Serie is het kleine broertje van de EX-Serie. ...[knip]... en zijn 1080P Input en een 10 bit kleurenpaneel pas beschikbaar vanaf 40".

Op de Sony site staat bij de specificaties van het 32" model echter wel 1080P JA (HDMI™/Component)
vermeld. Klop topicstart niet of beschrijving op sony.nl, of mis ik iets?

http://www.sony.nl/product/t32-e-series/kdl-40e4000#pageType=TechnicalSpecs
Hmm. Goeie vraag. Er staat op sony.nl idd dat de 32" wel 1080P input heeft. (Je link is overigens van de 40" maar goed.) In he Sony Product Information Book staat echter weer dat ie het niet heeft:

http://www.sonyproductinf...il.php?product=KDL32E4000

Wat is nu waar... ? :) Ik zal es ff kijken of ik de manual kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Joop schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:01:
[...]

Hmm. Goeie vraag. Er staat op sony.nl idd dat de 32" wel 1080P input heeft. (Je link is overigens van de 40" maar goed.) In he Sony Product Information Book staat echter weer dat ie het niet heeft:

http://www.sonyproductinf...il.php?product=KDL32E4000

Wat is nu waar... ? :) Ik zal es ff kijken of ik de manual kan vinden.
Stomme opmerking misschien, maar bedoelt Sony niet dat het 10bit kleurenpaneel pas vanaf 40" beschikbaar is?
Bij de 32" versie heeft men het over een 8bit paneel namelijk

[ Voor 5% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 16-10-2008 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
ReVolpe schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:10:
[...]

Stomme opmerking misschien, maar bedoelt Sony niet dat het 10bit kleurenpaneel pas vanaf 40" beschikbaar is?
Bij de 32" versie heeft men het over een 8bit paneel namelijk
Nou er staat duidelijk: "Video signal: 720p/1080i/576p/576i/480p/480i". Dat staat dus los van het panel type.

Volgens de handleiding kan het overigens wel staat op pagina 34, op pagina 35 (pc input via hdmi) staat echter weer dat het niet kan.

http://pdf.crse.com/manuals/3298243122.pdf

Ik denk eigenlijk dat het "waarschijnlijk" toch wel zal werken. Zou toch ook dom zijn om op een 1920x1080 panel geen 1080p input te accepteren. Maar goed, Philips heeft dat toch ook op verschillende modellen gedaan. Tot iemand met zekerheid uitsluitsel geeft laat ik het maar ff zo staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:45
Alper587 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:23:
[...]
Ja en dat is niet voor niets. De W4000 is zelfs beter dan de X3500.
Ooit een W4000 naast de X3500 gezien, dan lijkt de W4000 wel een stuiterbal met snelle beelden. De W4500 mag je vergelijken met de X3500. Die 2 zitten qua beeld heel erg dicht tegen elkaar aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
mrc16 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:17:
[...]

Ooit een W4000 naast de X3500 gezien, dan lijkt de W4000 wel een stuiterbal met snelle beelden. De W4500 mag je vergelijken met de X3500. Die 2 zitten qua beeld heel erg dicht tegen elkaar aan.
De W4000 is gewoon beter dan de X3500. Ik ga hier niet over discussieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Snackman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 10:44

Super Snackman

Snekgek

Gisteravond weer even wezen genieten van al die mooie LCD televisies van Sony :P

Ze hadden bij de Harense Smid (Leeuwarden...) de W4720-serie staan. Ik was enorm onder de indruk van het beeld van de 46". De 40" was niet goed ingesteld - gaf de verkoper ook toe - dus die had wat minder beeld.

Nu vroeg ik me af wat dit precies voor serie is. Op de site van Sony vind je niets, op internet Googlen levert heel minimaal resultaat op. Alleen dat deze serie naar een aantal winkelketens gaat. Kent iemand deze serie? En wat is het verschil met de W4500 serie?

- Update: van een vertaald Pools forum begrijp ik dat het dezelfde serie is. Kan iemand dit bevestigen?

[ Voor 8% gewijzigd door Super Snackman op 17-10-2008 08:09 ]

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 14:03:
Ik zit met het volgende.
Ik heb een 40W4000. En nu wil ik digitale televisie erop.
Voor digitaal heb ik nog een digitale ontvanger met smartcard van @home, nu Ziggo (ongeveer jaar oud).

Deze werkt wel maar heb ik niet zo mooi beeld op, het lijkt wel of het een beetje dubbel ziet.
Nou vind ik ook een andere lijn van digitaal waar ik alleen nederland 1 het op doet ( dit is wel weer goede kwaliteit), maar op alle andere kanalen blijft het beeld gewoon zwart.

Weet er iemand hoe ik deze kwaliteit digitaal op alle kanalen kan krijgen?
Ík heb digitale tv direct via een Alphacrypt op de tv en toen ik een keer de decoder van m'n moeder aansloot, viel het me op hoe groot het kwaliteitsverschil is. Waarschijnlijk omdat de externe decoder via Scart is aangesloten ofzo, want het zag er echt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Super Snackman schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 08:01:
Gisteravond weer even wezen genieten van al die mooie LCD televisies van Sony :P

Ze hadden bij de Harense Smid (Leeuwarden...) de W4720-serie staan. Ik was enorm onder de indruk van het beeld van de 46". De 40" was niet goed ingesteld - gaf de verkoper ook toe - dus die had wat minder beeld.

Nu vroeg ik me af wat dit precies voor serie is. Op de site van Sony vind je niets, op internet Googlen levert heel minimaal resultaat op. Alleen dat deze serie naar een aantal winkelketens gaat. Kent iemand deze serie? En wat is het verschil met de W4500 serie?

- Update: van een vertaald Pools forum begrijp ik dat het dezelfde serie is. Kan iemand dit bevestigen?
yep, verschil is vaak een kleurtje op/van de lijst

Ik heb mijn 40e4020 thuis in een doos staan.
Vanavond maar uit de doos halen.
Maandag kijken of het goed werkt met ziggo en alphacrypt
* DarkChylde crosses his fingers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Alper587 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 04:14:
[...]

De W4000 is gewoon beter dan de X3500. Ik ga hier niet over discussieren.
Je hebt de W4000 zelf zeker, jouw ervaring met snelle beelden 8)7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrc16 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:44:
[...]

Kijk maar eens naar zijn vorige posts over zijn "ervaringen" met zijn tv's. Nuff said. En daar discussieer ik niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert20
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 20:16
Vandaag mijn 40w4500 binnen gehad.
Aangesloten via DVI-HDMI op mijn mediacenter 1080P.

Na een hoop gedoe om het beeld vullend te krijgen (instellingen videokaart stond op underscan)
is het beeld werkelijk fantastisch. Scherp, goed zwart en geweldige kleuren.

Geluid TV - > Geen idee, gaat via mijn Denon.
Beeld TVtuner -> Geen idee, gaat via mijn media center of setupbox digitaal casema.
Misschien ooit is investeren om het digitaal in mijn media center te krijgen
Clouding -> Eerste gezicht geen last van. Maar het is nog niet donker. Ben weekend weg, dus zal na het weekend laten weten.
Backlight bleeding -> Zie clouding

Kortom super ding!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
mrc16 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:44:
[...]

Nee, maar wel gehad dus (lees mijn vorige post). De W4000 presteerde aanzienlijk goed wanneer ik snelle beelden bekeek. Nooit vreemde dingen gezien, terwijl ik erg kritisch ben op zulke dingen. Hij doet het bijna even goed als mijn W4500. De W4500 handelt snelle beelden een tikje beter af dan de W4000. Het verschil is enkel met voetbal heel goed te zien. Dan heb je gewoon veel scherper beeld en dat is te danken aan 100hz.

De X3500 heeft een statische contrast van 2.200:1 en de W4000 heeft 2.500:1. De zwartniveau is gewoon veel beter op de W4000. De beeldkwaliteit van de X3500 is gelijk aan de W4000 en dat komt door de Bravia Engine Pro 2. Je moet ook niet te veel naar dynamische contrast kijken, alhoewel de W4000 op dat aspect ook weer hoger zit dan de X3500. 33.000:1 tegenover 18.000:1.

Als ik een keuze zou moeten maken tussen de W4000/4500 en de X3500, zou ik voor de W gaan. Goedkoper en betere zwartwaarden. Waarom zou ik meer betalen voor de X? X4500 is weer een ander verhaal, maar daar hebben we het niet over.
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:42:
[...]
Nuff said. En daar discussieer ik niet over.
offtopic:
Wat een domme opmerking! Waar slaat dat weer op? 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Alper587 op 17-10-2008 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Ik heb zelf de W4000 en geen klachten.

Als je twijfelt tussen de X3500 en de W4000 zou ik voor de W4000 gaan, maar hier mijn afwegingen toen ik voor die keus stond:

- X3500 schijnt nog problemen te hebben met digitale tv via Alphacrypt
- Zwartwaarden W4000 zijn beter
- Relatief een stuk meer problemen gelezen met de X serie mbt clouding en banding problemen
- Ik vind de glasrand niet mooi
- W4000 heeft een nieuwere Bravia engine (X heeft wel de pro versie van de oude engine, dus in hoeverre dit een voordeel is weet ik ook niet).
- X3500 heeft Motionflow. Ik weet niet in hoeverre dit beter is, want ik heb het niet. Ik kan je alleen vertellen dat ik geen last heb van haperingen oid (tenzij ik een gare Avi afspeel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Blindfold schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:42:
Ik heb zelf de W4000 en geen klachten.

Als je twijfelt tussen de X3500 en de W4000 zou ik voor de W4000 gaan, maar hier mijn afwegingen toen ik voor die keus stond:

- X3500 schijnt nog problemen te hebben met digitale tv via Alphacrypt
- Zwartwaarden W4000 zijn beter
- Relatief een stuk meer problemen gelezen met de X serie mbt clouding en banding problemen
- Ik vind de glasrand niet mooi
- W4000 heeft een nieuwere Bravia engine (X heeft wel de pro versie van de oude engine, dus in hoeverre dit een voordeel is weet ik ook niet).
- X3500 heeft Motionflow. Ik weet niet in hoeverre dit beter is, want ik heb het niet. Ik kan je alleen vertellen dat ik geen last heb van haperingen oid (tenzij ik een gare Avi afspeel).
Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Maar als je zegt dat clouding op de X-series meer voorkomt dan op de W-series heb je het mis. Clouding kan op alle lcd's voorkomen. Het is bijvoorbeeld niet zo dat Sony tv's het wel hebben en andere merken niet. Alle merken (samsung, philips, lg, sharp enz.) kunnen clouding hebben. Het is geluk hebben of niet. De ene heeft extreem veel clouding (zoals mijn scherm 2 weken geleden) en de andere is weer geheel clouding vrij.

[ Voor 3% gewijzigd door Alper587 op 17-10-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alper587 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:36:
[...]

Nee, maar wel gehad dus (lees mijn vorige post). De W4000 presteerde aanzienlijk goed wanneer ik snelle beelden bekeek. Nooit vreemde dingen gezien, terwijl ik erg kritisch ben op zulke dingen. Hij doet het bijna even goed als mijn W4500. De W4500 handelt snelle beelden een tikje beter af dan de W4000. Het verschil is enkel met voetbal heel goed te zien. Dan heb je gewoon veel scherper beeld en dat is te danken aan 100hz.

De X3500 heeft een statische contrast van 2.200:1 en de W4000 heeft 2.500:1. De zwartniveau is gewoon veel beter op de W4000. De beeldkwaliteit van de X3500 is gelijk aan de W4000 en dat komt door de Bravia Engine Pro 2. Je moet ook niet te veel naar dynamische contrast kijken, alhoewel de W4000 op dat aspect ook weer hoger zit dan de X3500. 33.000:1 tegenover 18.000:1.

Als ik een keuze zou moeten maken tussen de W4000/4500 en de X3500, zou ik voor de W gaan. Goedkoper en betere zwartwaarden. Waarom zou ik meer betalen voor de X? X4500 is weer een ander verhaal, maar daar hebben we het niet over.

[...]

offtopic:
Wat een domme opmerking! Waar slaat dat weer op? 8)7
Dat je je mening keert zoals de wind. Eerst is Sony slecht, dan weer goed. en dan voeg je aan je opmerking nog redelijk arrogant toe: en daar discussieer ik niet over. Waarden op papier zeggen niks, je moet ze naast elkaar kunnen vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Alper587 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:33:
[...]

Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Maar als je zegt dat clouding op de X-series meer voorkomt dan op de W-series heb je het mis. Clouding kan op alle lcd's voorkomen. Het is bijvoorbeeld niet zo dat Sony tv's het wel hebben en andere merken niet. Alle merken (samsung, philips, lg, sharp enz.) kunnen clouding hebben. Het is geluk hebben of niet. De ene heeft extreem veel clouding (zoals mijn scherm 2 weken geleden) en de andere is weer geheel clouding vrij.
Ik heb sinds het uitkomen van de W2000 de Sony series gevolgd. Zonder twijfel dat clouding een standaard LCD probleem is, maar ik heb opvallend meer clouding issues heb gelezen over de W3000 en X3500 series (ook vlak nadat ze uitkwamen) dan over de W4000. Sterker nog. Sony heeft zelfs een patch uitgebracht omdat er zoveel klachten waren (wat niets oploste, maar je backlight gewoon lager zette, maar goed).
Ik zeg dus niet dat de X series meer clouding hebben dan de W Series. Specifiek de X3000/3500 en W3000 hadden opvallend meer clouding problemen dan de W4000. Over de W4500 kan ik niets zeggen, want daar heb ik me niet zoveel in verdiept.

Dat was voor mij namelijk een reden om voor de W4000 te gaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Blindfold op 17-10-2008 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:39:
[...]

Dat je je mening keert zoals de wind. Eerst is Sony slecht, dan weer goed. en dan voeg je aan je opmerking nog redelijk arrogant toe: en daar discussieer ik niet over. Waarden op papier zeggen niks, je moet ze naast elkaar kunnen vergelijken.
offtopic:
Je bent weer lekker bezig he. Altijd dat gezeur over mijn vorige posts. Wanneer houd je eens op met je eindeloze discussie? Het is tenslotte mijn mening en dat kan altijd veranderen. Ik hoef jou hier geen toestemming voor te vragen. Begrepen topic-verstoorder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Blindfold schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 15:14:
[...]

Ik heb sinds het uitkomen van de W2000 de Sony series gevolgd. Zonder twijfel dat clouding een standaard LCD probleem is, maar ik heb opvallend meer clouding issues heb gelezen over de W3000 en X3500 series (ook vlak nadat ze uitkwamen) dan over de W4000. Sterker nog. Sony heeft zelfs een patch uitgebracht omdat er zoveel klachten waren (wat niets oploste, maar je backlight gewoon lager zette, maar goed).
Ik zeg dus niet dat de X series meer clouding hebben dan de W Series. Specifiek de X3000/3500 en W3000 hadden opvallend meer clouding problemen dan de W4000. Over de W4500 kan ik niets zeggen, want daar heb ik me niet zoveel in verdiept.

Dat was voor mij namelijk een reden om voor de W4000 te gaan.
Jammer, van die clouding problemen. Anders zijn het gewoon top toestellen. Schijnt dat clouding naarmate het aantal gebruiks-uren afneemt. Bij mijn w4500 is dat ook het geval. Het is tenslotte met grote mate afgenomen, en daar ben ik blij om. Hopelijk is het na een tijdje helemaal weg, maar daar heb ik mijn twijfels over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alper587 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:45:
[...]

offtopic:
Je bent weer lekker bezig he. Altijd dat gezeur over mijn vorige posts. Wanneer houd je eens op met je eindeloze discussie? Het is tenslotte mijn mening en dat kan altijd veranderen. Ik hoef jou hier geen toestemming voor te vragen. Begrepen topic-verstoorder?
Christ Alper...doe ff lekker aardig ja? Graag op een open manier discussieren, dingen roepen als: 'en daar discussier ik niet over' leiden natuurlijk niet echt tot een gezellig forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de V4000 in Nederland niet te koop, of is dit gewoon al een oude tv? Kan hem op internet in elk geval nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:46:
Is de V4000 in Nederland niet te koop, of is dit gewoon al een oude tv? Kan hem op internet in elk geval nergens vinden.
jawel hoor, staat gewoon bij de mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb daar wel de V4500 gezien ja, maar niet de V4000 helaas.

Edit: Ik zie nu dat de V4500 ook nog maar € 684 is. Toch wel een aantrekkelijke prijs.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 20:30:
[...]

Christ Alper...doe ff lekker aardig ja? Graag op een open manier discussieren, dingen roepen als: 'en daar discussier ik niet over' leiden natuurlijk niet echt tot een gezellig forum!
[off-topic]
Alper heeft de aanval niet geopend. Je kan zo opmerking als 'en daar discussier ik niet over' ook laten voor wat het is.[/off-topic]

Back on topic. Klopt het dat Digitale TV van CIAWay zonder AlphaCrypt kaart werkt in een 32W4000.
Sta op het punt om deze aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje over de V4500, ik lees dat daar een digitale tuner in zit. Is dat hetzelfde als een normaal digitaal kastje?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-08 10:40
Beste Got-ters,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe LCD TV om mijn 4 jaar oude 66cm Philips HD Ready LCD TV te vervangen, ik heb eerder dit jaar 2 SONY Bravia's in huis gehad maar die kampte beiden met een onscherp beeld(het beeld van mijn Philips was velen malen beter) en overscan problemen in combinatie met mijn PS3 dus die zijn net zo snel terug gegaan als ze kwamen.

Onlangs is mijn oog gevallen op de Samsung LE32A756 welke Full HD, 100Hz en dynamisch constrastverhouding heeft van 70:000. Enige wat mij nog tegen houdt is de enorme input lag(relatief dan) en zo kwam ik dan ook uit bij de SONY Bravia 32W4000, grootste onzekerheid is nog steeds voor mij de 100Hz techniek welke de SONY niet heeft. Nu gebruik ik hem met name om te gamen en films te kijken op mijn PS3 en wat betreft TV vooral voor Formule 1. Ga ik het daarbij echt merken?

Daarnaast vroeg ik mij af op welke termijn de CI+ sloten daadwerkelijk hun intrede kunnen gaan maken, want HD kijken zonder extra decoder via Ziggo zou absoluut wel een groot pluspunt zijn. Alleen is de vraag hoe lang de huidige sloten i.c.m. AlphaCrypt nog blijven werken toch? Dan kan ik naar ik aanneem beter wachten op de CI+...

Wat zouden jullie aanraden in de prijsklasse van rond de 800 euro in 32"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop
Ik heb weer een paar reviews aan de TS toe gevoegd, waaronder ook één van de Z4500. Was de eerste echte review die ik er over las. Helaas nog niet zo heel diepgaand, maar wel 5 sterren. Ben erg nieuwsgierig naar X4500 reviews (46" +), hopen dat hdtvtest.co.uk ook snel wat van de nieuwe series gaat reviewen.

Ze hebben wel een artikeltje staan met een verslag van een Sony Q&A Session tijdens IFA:

http://www.hdtvtest.co.uk...a-session-20080911130.htm

Staan wel een paar leuke dingen in.

Thanks aan de submitters van de reviews trouwens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt een 40V4000 te kopen, omdat ik die voor een nette prijs kan krijgen. Ik zal het scherm voornamelijk gebruiken als pc monitor en om mijn xbox 360 op aan te sluiten. Daarnaast zal ik vanaf mijn media server alleen maar hd series/films afspelen. Ik zal er dus nooit gewone televisie op gaan kijken. Iedereen praat in dit topic over de w4000 en ik begrijp niet precies waarom? Zo ver ik op de sony site kan zien zijn de belangrijke specs exact hetzelfde?
Voor het zelfde geld kan ik ook een Panasonic 42PX80 krijgen. Ongeveer iedereen geeft aan het beeld van plasma mooier te vinden maar in alle winkels waar ik ben geweest ziet LCD er beter uit. Maar dit scherm heeft wel 100hz. Is het gemis van die 100hz echt merkbaar of maakt het weinig uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjonge jonge jonge.... Past de 40x4500 niet in mijn tvkast :( Wordt ik nog bijna verplicht om de w4500 te halen :'( beetje jammer weer. De x is 112.8 en ik heb 104.2 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Doe gewoon net zoals wij, de TV kast wegsmijten ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glashelder schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 23:48:
Doe gewoon net zoals wij, de TV kast wegsmijten ;)
Hahaha ik zou wel willen, ben bang dat ik dan ruzie krijg met m'n vriendin ;) whahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-05-2017
Vandaag de 40X4500 in het echt gezien bij de MediaMarkt 'bij de Arena. In het echt vind ik dit toestel echter niet zo mooi als dat ik gedacht (of gehoopt) had. Technisch beoordelen van dit toestel ging wat lastig door de drukte er omheen. Ik heb echter niet het gevoel dat dit toestel de € 500,- meer waard is t.o.v. de 40W4500.

Maar als klap op de vuurpijl gaf mijn vrouw aan dat ze de Philips 42pfl9703 mooier vind dan de Sony 40W4500. Dit Philips toestel wisselt op Internet voor ruim € 1.900,- van eigenaar en heeft bovendien geen DVB-C tuner.

Dat wordt dus nog een avondje forums afstruinen om de verschillen te ontdekken. Een eerste blik toont me wel dat in het Philips forum wel veel meer problemen worden gemeld dan in het Sony forum. Zijn de Sony toestellen beter, of zijn de Philips gebruikers kritischer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren de 32V4500 Sony Bravia LCD tv. Wij hebben geen digitale tv, maar blijkbaar kunnen we toch digitale zenders ontvangen (o.a. Eén HD, VTM HD, Eén+, Canvas+, ...). Dat is echter het probleem niet, dat is enkel maar positief :-)

Nu zijn er sommige van deze zenders die we dus wel kunnen ontvangen, maar die overgeslaan worden bij het zappen. In analoge modus kan je kiezen of bepaalde zenders worden overgeslaan maar in digitale modus blijkbaar niet. Weet iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me de 46W4500 besteld.

Echter zit ik nu te twijfelen tussen een Alphacrypt card en de Humax IRHD5000 decoder.

Vraag: Heb ik met de de Humax meer functionaliteit als met de ingebouwde decoder?
Zou het zonde vinden als ik functie's zou missen op de tv of decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-08 15:41
XtratT schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 14:19:
[...]

Voor de voormalige Casema abonnee's binnen het ZIggo gebied is er een oplossing. Dan kan je m.b.v. een separaat aan te schaffen Alphacrypt module en je Ziggo smartkaart gebruik maken van de digitale tuner in de TV. Voor zover ik weet werkt dit niet bij UPC. Er staat mij bij dat hier een afzonderlijk topic voor is.

Laat even weten hoe de 40W4500 bevalt.
Werkt dit ook i.c.m. het HD abbonement van Ziggo? Want dat hoef je die enorme lelijke HD Decoder niet aan te schaffen, of is dat een heel ander verhaal?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
XtratT schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 22:16:
Vandaag de 40X4500 in het echt gezien bij de MediaMarkt 'bij de Arena. In het echt vind ik dit toestel echter niet zo mooi als dat ik gedacht (of gehoopt) had. Technisch beoordelen van dit toestel ging wat lastig door de drukte er omheen. Ik heb echter niet het gevoel dat dit toestel de € 500,- meer waard is t.o.v. de 40W4500.

Maar als klap op de vuurpijl gaf mijn vrouw aan dat ze de Philips 42pfl9703 mooier vind dan de Sony 40W4500. Dit Philips toestel wisselt op Internet voor ruim € 1.900,- van eigenaar en heeft bovendien geen DVB-C tuner.

Dat wordt dus nog een avondje forums afstruinen om de verschillen te ontdekken. Een eerste blik toont me wel dat in het Philips forum wel veel meer problemen worden gemeld dan in het Sony forum. Zijn de Sony toestellen beter, of zijn de Philips gebruikers kritischer?
Laat je vrouw dan ook eens kijken naar de 40e4000, die is technisch hetzelfde als de 40w4000, maar dan met een mooie witte voorkant en een accent lijst. (ik heb een alu-lijst, maar er zijn meer opties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Tekn0z schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:28:
[...]

Werkt dit ook i.c.m. het HD abbonement van Ziggo? Want dat hoef je die enorme lelijke HD Decoder niet aan te schaffen, of is dat een heel ander verhaal?
HD abonnement werkt bij mij (vooralsnog) prima met Ziggo (voormalig Casema).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
DarkChylde schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:51:
[...]

Laat je vrouw dan ook eens kijken naar de 40e4000, die is technisch hetzelfde als de 40w4000, maar dan met een mooie witte voorkant en een accent lijst. (ik heb een alu-lijst, maar er zijn meer opties)
De vormgeving van de e-serie is inderdaad afwijkend van de veelal glanzende plastic aandoende behuizingen. Punt is echter dat de 40e4000 qua specs niet op kan tegen de 40W4500. Ik doel dan o.a. op 100Hz en verbeterde Bravia engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik lees over het algemeen mee in dit forum, voornamelijk om te kijken wat de bevindingen zijn van de nieuwe bravia's in de W en Z serie. Vaak zie ik dat er nieuwe reviews worden toegevoegd ik liep toevallig tegen een 2-tal riviews aan op C-net. Het zijn wel de amerikaanse modellen maar volgens mij verschillen ze niet veel van de europese. Misschien iets voor de TS.

KDL-52XBR8 (X4500)
http://reviews.cnet.com/f...g=contentMain;contentBody

KDL-52XBR6 (W4500)
http://reviews.cnet.com/f...e&tag=centerColumnArea1.1

Groeten Kcruzz81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
Ik schat in dat het hier gaat om de Z4500 i.p.v. de W4500.

Je ziet overigens wel dat alles in de US, dus ook de TV's, groter is dan bij ons.

[ Voor 16% gewijzigd door XtratT op 20-10-2008 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
Was vandaag bij de MediaMarkt en RAF in Utrecht.

Bij de MediaMarkt vond de verkoper het prijsverschil tussen de 40W4500 en de 40X4500 niet reëel. Advies was om voor de 40W4500 te gaan.

Bij RAF Utrecht krijgen ze de 40X4500 niet in het assortiment. Verklaring daar was dat ze meer in de 40Z4500 geloofden omdat er geen prijsverschil tussen deze modellen is.

De 40Z4500 was overigens in beide zaken niet in de showroom en ook niet voorradig.

Heeft iemand al ervaringen met de 40Z4500?

[ Voor 4% gewijzigd door XtratT op 20-10-2008 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
XtratT schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 13:12:
[...]

De vormgeving van de e-serie is inderdaad afwijkend van de veelal glanzende plastic aandoende behuizingen. Punt is echter dat de 40e4000 qua specs niet op kan tegen de 40W4500. Ik doel dan o.a. op 100Hz en verbeterde Bravia engine.
klopt. Belangrijkste is denk ik de 100Hz.
Maar ik heb nu mijn ziggo kaartje erin, in moet zeggen.. beeld is geweldig.
Vond het met analoog wel redelijk. De oude 32 inch CRT deed het beter met analoog.
Eigenlijk was ik aan het twijfelen of we de goede keuze gemaakt hadden.
Was ook wel in sommige langzame landschapsscenes judder te zien.
Maar digitaal is echt veel beter. HD is echt om te kwijlen.
En de niet HD kanalen zien er ook echt goed uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
Ik heb sinds gisteren een 40w4500 en sinds vandaag een Alphacrypt classic kaartje. Maar ik durf hem er eigenlijk nog niet zo goed in te doen en ik zie nergens instructies staan voor hoe zo'n kaartje te gebruiken. Ik heb een @Home/Ziggo smartcard.

Ik hoop dat iemand me kan helpen met wat vraagjes:
1) Kan dat kaartje maar op 1 manier in het slot van de tv? Ik doe hem nu in het slot met de blauw-bedrukte kant naar voren, is het de bedoeling dat je hem redelijk moet aandrukken op hem in het slot te krijgen?

==> Ok, ik had het kaartje idd er verkeerdom inzitten (althans dat probeerde ik, maar ik kreeg hem niet in het slot gedrukt :X). Hopelijk heb ik niks kapot gemaakt. De tv ziet nu dat ik een alphacrypt kaart module heb (versie 3.12) en dat er een smartcard in zit. Dat laatste was trouwens een beetje raar, hij gaf eerst een foutmelding bij de smartcard en daarna dat er geen in zat. Toen de tv uitgezet, smartcard eruit en weer erin (op dezelfde manier), tv aangezet en nu ziet hij wel een smartcard.

2) Hoe zie je welke firmware het kaartje heeft? Heb je perse pc/laptop met een pcmia slot nodig om het kaartje te updaten?

==> ok, firmware is 3.12. Is dat goed genoeg of moet ik even langs werk om een laptop te vinden met pcmia zodat ik hem kan updaten?

3) Wat te doen als het kaartje eenmaal in de tv zit, kan je dan gewoon de tv laten zoeken naar digitale kanalen, of komt er nog iets meer bij kijken?

==> Zut, ik kom er nu achter dat mijn kabel te kort is. Hij was net lang genoeg voor mijn samsung tuner kastje, maar niet lang genoeg voor de tv. Dat wordt dus eventjes een nieuwe kabel halen en dan fingers crossed. Ik had ondertussen wel begrepen dat je nog eerst frequentie (356.00 mhz) en netwerk id (1111) ergens in moet vullen.
Sorry als ik niet goed gezocht heb, als iemand een link heeft is het natuurlijk ook goed. Alvast bedankt.

ps. Dom trouwens dat er geen enkele documentatie bij de alphacrypt kaartje zat (besteld bij Komplett).

[ Voor 42% gewijzigd door TlighT op 21-10-2008 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
ik heb eigenlijk niets apart ingesteld om de digitale kanalen te vinden.
Heb bij eerste instal (zonder alphacrypt en smartcard) de tv alles laten zoeken.
Toen zag ik wel al de digitale kanalen in de lijst, maar kon ze niet bekijken.
Daarna alpha + smartcard erin gezet, en alles werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
DarkChylde schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:03:
ik heb eigenlijk niets apart ingesteld om de digitale kanalen te vinden.
Heb bij eerste instal (zonder alphacrypt en smartcard) de tv alles laten zoeken.
Toen zag ik wel al de digitale kanalen in de lijst, maar kon ze niet bekijken.
Daarna alpha + smartcard erin gezet, en alles werkt :D
Hij werkt!!!! :) :D O+ (full scan, moet alleen de kanalen nog sorteren want die staan nu een beetje door elkaar).

Gelukkig... ik word altijd bloednerveus van dat soort dingen. En het kunnen gebruiken van de ingebouwde tuner was toch een van de belangrijkste redenen waarom ik voor een Sony lcd ging.

[ Voor 28% gewijzigd door TlighT op 21-10-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:15

TF

bla bla

Blijf het wel jammer vinden dat 'Ziggo' geen code meestuurt om de zenders op volgorde te zetten. Ik had laatst een aantal extra zenders in mijn abbo opgenomen. Ik moet dan opnieuw zoeken, en alles dus weer indelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
TF schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:09:
Blijf het wel jammer vinden dat 'Ziggo' geen code meestuurt om de zenders op volgorde te zetten. Ik had laatst een aantal extra zenders in mijn abbo opgenomen. Ik moet dan opnieuw zoeken, en alles dus weer indelen.
Hoe werkt dat dan op de door Ziggo meegeleverde externe tuners?

Ik zag trouwens dat ik wat kanalen miste (zoals Discovery History en Discovery World). Toen heb ik ipv een full scan een quick scan gedaan en daarbij de juiste frequentie en netwerk id ingevuld, en toen vond 'ie wel alle zenders.

Trouwens nog een vraagje, als ik nou het HD pakket bij mijn abbo neem, gaat dat dan automatisch goed met dat alphacrypt kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
TlighT schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:09:
[...]

Hij werkt!!!! :) :D O+ (full scan, moet alleen de kanalen nog sorteren want die staan nu een beetje door elkaar).

Gelukkig... ik word altijd bloednerveus van dat soort dingen. En het kunnen gebruiken van de ingebouwde tuner was toch een van de belangrijkste redenen waarom ik voor een Sony lcd ging.
ik heb trouwens wel meteen de auto update (van kanalen en firmware) uitgezet.
Las dat sommige mensen hun kanalen hierdoor kwijtraakten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

TlighT schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:58:
[...]
Trouwens nog een vraagje, als ik nou het HD pakket bij mijn abbo neem, gaat dat dan automatisch goed met dat alphacrypt kaartje?
Yup. Werkt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn 40w4500 als volgt aangesloten:
ziggo tuner op av1 via scart, ps3 via hadmi op hdmi1, optische kabel tussen tv (sound out) en sony surroundversterker. Nu wil het geval dat ik wel (5.1) geluid heb via de surround met mijn ps3, maar via de tv (ziggo) heb ik totaal GEEN geluid via de versterker. weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Instelling?
vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:47:
ziggo tuner op av1 via scart, ps3 via hadmi op hdmi1, optische kabel tussen tv (sound out) en sony surroundversterker. Nu wil het geval dat ik wel (5.1) geluid heb via de surround met mijn ps3, maar via de tv (ziggo) heb ik totaal GEEN geluid via de versterker. weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Instelling?
vast bedankt
optische kabel van je decoder, naar je versterker.. (zou trouwens een alphacrypt kaartje nemen ipv een decoder). Of probeer of je via de options knop, en dan speakers, de externe speakers kan selecteren....
kan het niet voor je uit proberen, ik heb een andere configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:47:
vast bedankt
Weet je trouwens zeker dat het geluid 5.1 is?

Ik heb namelijk op verschillende plaatsen gelezen dat de TV niet 5.1 doorluste vanaf de PS3, maar gewoon stereo (nu heb ik dus een aparte optische kabel van m'n PS3 naar de versterker lopen).

Ik ben het trouwens met DarkChylde eens dat je veel beter via een Alphacrypt kunt werken. Da's namelijk een verschil van dag en nacht qua beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 11:50
Vraagje. Wanneer ik mijn vaio laptop op mijn KDL-40E4030 aansluit om bijv. uitzendiggemist te kijken lijkt het wel alsof de TV het beeld de 'verkeerde kant' op wilt compenseren.
Dus, als het beeld vanaf de laptop (via HDMI) te donker is, maakt de bravia tv het nog donkerder en als het beeld overwegend lichter is, maakt ie het weer lichter.

En wat helemaal irritant is, is als het beeld er net tussen in zit.. Dan maakt de TV het weer lichter en weer donkerder.. Dat gebeurd bijna continue dus dat kan om de paar seconden wisselen.

Ik heb al die menuus al afgespeurd, maar ik krijg het niet gevonden. Weet iemand hoe je dat af kan zetten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder werd de W4000/4500 door Ziggo met Alphacrypt kaart niet ondersteund.

Na het lezen van dit topic...
Wordt de W4000/4500 door Ziggo met Alphacrypt kaart nu wel goed ondersteund, begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:57:
Eerder werd de W4000/4500 door Ziggo met Alphacrypt kaart niet ondersteund.

Na het lezen van dit topic...
Wordt de W4000/4500 door Ziggo met Alphacrypt kaart nu wel goed ondersteund, begrijp ik?
hij wordt niet ondersteund, maar hij werkt wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkChylde schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:59:
[...]

hij wordt niet ondersteund, maar hij werkt wel ;)
Hoe dan wel? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
ziggo geeft geen support. maar technisch werkt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 15-08 15:41
Ik kom er echt niet meer uit. Ik wil de KDL-40W4500 aanschaffen. Wanneer ik een smartcard van Ziggo aanschaf kan ik dan met een CI kaart van Alphacrypt digitale tv bekijken? En dan met name de HD kanalen welke Ziggo aanbied?

Spuit11 vraag dus....

quote:
TlighT schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 15:58:
[...]

Yup. Werkt als een zonnetje.

[ Voor 37% gewijzigd door Ibidem op 22-10-2008 17:24 ]

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
Wanneer zou Ziggo overgaan op DVB-C2, aangezien die standaard bijna gereed is? Want als ze dat doen heb je (neem ik aan) niets meer aan je DVB-C tuner in je TV. Natuurlijk worden dan alle externe kastjes ook waardeloos, maar die zijn gemakkelijker te vervangen dan de hele TV.

Ik vind eigenlijk wel dat de kabelmaatschappijen een beetje beter samen kunnen werken met de TV fabrikanten. Dat gedoe met die kastjes is wel goed in die zin dat oude TV's dan ook gebruikt kunnen worden, maar uiteindelijk wil je toch gewoon een TV kunnen kopen en dan de tuner gebruiken die in je TV zit?

[ Voor 35% gewijzigd door TlighT op 22-10-2008 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TlighT schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 22:25:
Wanneer zou Ziggo overgaan op DVB-C2, aangezien die standaard bijna gereed is? Want als ze dat doen heb je (neem ik aan) niets meer aan je DVB-C tuner in je TV. Natuurlijk worden dan alle externe kastjes ook waardeloos, maar die zijn gemakkelijker te vervangen dan de hele TV.

Ik vind eigenlijk wel dat de kabelmaatschappijen een beetje beter samen kunnen werken met de TV fabrikanten. Dat gedoe met die kastjes is wel goed in die zin dat oude TV's dan ook gebruikt kunnen worden, maar uiteindelijk wil je toch gewoon een TV kunnen kopen en dan de tuner gebruiken die in je TV zit?
Dacht je dat dat door de Opta kwam? Al die kastjes in de prullebak...ik d8 van niet :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg geinteresseerd in de 46W4500 (na veel wikken en wegen verkozen boven de Samsung 46A656). Op basis van de whathifi reviews, de latency van de samsung en talloze berichten lezen op GoT heb ik voor de sony gekozen. De tv gebruik ik namelijk vooral om te gamen (met de xbox360), er series (gestreamed via de xbox) en films op te kijken.

Nu vroeg ik mij af of iemand toevallig een reguliere winkel weet waar de prijs van deze tv (inclusief de actie van 200 euro korting) kan concureren met de webwinkels. Ik doe zo'n grote aanschaf namelijk liever bij een reguliere winkel. Bij de goedkopere webwinkels staat de 46W4500 nu voor rond de 1600 euro te koop.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• et36s
  • Laatst online: 17-08 10:01
@ Alper587 ik heb zelf ook een W4500 en snelle beelden worden idd veel beter weergegeven dan mijn vorige LCD maar, nog steeds is het verre van perfect. Bij snelle beelden (sport @ digitale TV) zie ik echt het beeld aan scherpte verliezen. Dus er valt wat mij betreft nog wel het een en ander te verbeteren.

Hoe kom ik eigenlijk in het service menu van de W4500

[ Voor 8% gewijzigd door et36s op 23-10-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkChylde schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:27:
[...]

ziggo geeft geen support. maar technisch werkt het wel
Aha, ik snap t. Ok, bedankt! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blindfold schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:26:
[...]

Weet je trouwens zeker dat het geluid 5.1 is?

Ik heb namelijk op verschillende plaatsen gelezen dat de TV niet 5.1 doorluste vanaf de PS3, maar gewoon stereo (nu heb ik dus een aparte optische kabel van m'n PS3 naar de versterker lopen).

Ik ben het trouwens met DarkChylde eens dat je veel beter via een Alphacrypt kunt werken. Da's namelijk een verschil van dag en nacht qua beeldkwaliteit.
Ja.
Zojuist nog een blueray bekeken vanaf ps3 en is definitief 5.1.
Wat me wel opvalt is dat ik de versterker erg hard moet zetten om een normale geluidsterkte te krijgen.
Heb gekeken maar een output kan ik niet in sterkte aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 23:49:
[...]

Ja.
Zojuist nog een blueray bekeken vanaf ps3 en is definitief 5.1.
Wat me wel opvalt is dat ik de versterker erg hard moet zetten om een normale geluidsterkte te krijgen.
Heb gekeken maar een output kan ik niet in sterkte aanpassen.
volgens mij kan je per kanaal de volume offset veranderen.
Maar ik weet niet of dit ook geld als je audio digitaal is aangesloten of bij een passtrough :P
Probeer maar eens of het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman_Pat
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-07 16:22
Mag ik even een vraag stellen? Ik heb bijna het hele topic gelezen en wat ik zie is dat er maar weinig mensen zijn met de KDL-E40XX serie van Sony. Je vindt ze bij mij in de buurt (Zoetermeer/Den Haag) ook bijna nergens in een winkel om deze tv te bekijken/beoordelen. Is daar misschien een reden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Postman_Pat schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:03:
Mag ik even een vraag stellen? Ik heb bijna het hele topic gelezen en wat ik zie is dat er maar weinig mensen zijn met de KDL-E40XX serie van Sony. Je vindt ze bij mij in de buurt (Zoetermeer/Den Haag) ook bijna nergens in een winkel om deze tv te bekijken/beoordelen. Is daar misschien een reden voor?
zijn prijs/kwaliteit duurder. een 40w4500 kost minder en is beter.
Maar de 40e40xx vind ik weer mooier staan in de woonkamer.
vandaar dat ik'm toch gekocht heb.

FYI bij RAF in hilversum staat de 40e4020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-07 11:50
Postman_Pat schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:03:
Ik heb ook een e4000 serie, maar ik dacht dat het kwam omdat ze niet zoveel gemaakt zijn door Sony. De lokale saturnmedewerker zei dat iig tegen mij. Maar ze staan wel mooi in de woonkamer, vooral als je een redelijk wit interieur hebt, staat zo'n zwarte kast toch minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman_Pat
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-07 16:22
Dennis013 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:44:
[...]

Ik heb ook een e4000 serie, maar ik dacht dat het kwam omdat ze niet zoveel gemaakt zijn door Sony. De lokale saturnmedewerker zei dat iig tegen mij. Maar ze staan wel mooi in de woonkamer, vooral als je een redelijk wit interieur hebt, staat zo'n zwarte kast toch minder mooi.
Dat is dus precies de reden waarom ik op zoek ben naar iets anders dan het "standaard" zwart. Wij hebben de stereo apparatuur in titanium zilver en het zou mooi zijn als daar een TV staat die er een beetje bij past. En vooralsnog levert alleen Sony dit soort tv's. Maar ze zijn dus moeilijk te vinden.
Toch maar eens kijken bij RAF. (zie zojuist dat ze ook bij Correct in de prijslijst staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 17:02:
Ik ben erg geinteresseerd in de 46W4500 (na veel wikken en wegen verkozen boven de Samsung 46A656). Op basis van de whathifi reviews, de latency van de samsung en talloze berichten lezen op GoT heb ik voor de sony gekozen. De tv gebruik ik namelijk vooral om te gamen (met de xbox360), er series (gestreamed via de xbox) en films op te kijken.

Nu vroeg ik mij af of iemand toevallig een reguliere winkel weet waar de prijs van deze tv (inclusief de actie van 200 euro korting) kan concureren met de webwinkels. Ik doe zo'n grote aanschaf namelijk liever bij een reguliere winkel. Bij de goedkopere webwinkels staat de 46W4500 nu voor rond de 1600 euro te koop.
Er zijn genoeg winkels die nog wel wat van de prijs af kunnen doen. als ze maar willen.
Zo had ik ik € 1950 bij de ene Laco Electroworld en € 1650 bij de andere Laco Electroworld.
Vond het zelf een groot verschil.
(ook de 46W4500 incl. de Bravia actie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Laatst online: 18-08 18:29

Falcon10

Hit it i would !

Ben ik nu de enige die vind dat de X4500 zijn design veel minder is dan de X3500 ?
Vind em maar wat tegenvallen, die speakers die naast het glas hangen ipv een ganse glazen rand rondom de TV.

Nee, hij kan me niet echt bekoren :|

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_el
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-01 17:55
Wat denken jullie van deze? Nieuw model:
http://www.sony.nl/product/t32-u-series/kdl-32u4000

op Redcoon verkrijgbaar voor 547,-

Vind het design echt heerlijk, maar snap (los van het design) het verschil niet tussen de onderstaande:
Sony KDL-32S4000, Sony KDL-32V4000 en dus de Sony KDL-32U4000.

Kan iemand me vertellen of deze tv qua specs beter/vergelijkbaar is dan de 32'' Samsung's en LG's voor rond de 500 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powadha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-03 22:29
Sinds vandaag ben ik in het bezit van een Sony KDL-40v4000. Prachtig ding, maar na het lezen van wat threads hier weet ik niet meer wat te kiezen wat betreft digitale tv. Komende maand verhuis ik dus tijd om te kiezen.
De 40v4000 schijnt een dvb-c mogelijkheid te hebben maar ik lees hier dat de dvb-c in de sony op korte termijn wellicht nutteloos wordt door een tweede uitvoering daarvan.
Het liefst zap ik gewoon met de tv dus zonder aparte decoder. Kan dit met deze tv en wat moet ik dan nog extra aanschaffen? Digitale tv zal geleverd worden door Ziggo.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolleDirkie
  • Laatst online: 22-08-2023
Ik ben dus op zoek naar een goede 40inch LCD TV die ik ga aansluiten via HDMI om films mee af te spelen, denk aan Blueray. De kijkafstand is 2,20 meter, ik had zelf de 40A656 van Samsung van en de Sony 40W4000 uitgezocht en bekeken in de winkel, maar ik kom er echt niet uit. Met oog op de toekomst, wat is de beste keus en heeft gewoon de meeste kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtratT
Falcon10 schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 18:11:
Ben ik nu de enige die vind dat de X4500 zijn design veel minder is dan de X3500 ?
Vind em maar wat tegenvallen, die speakers die naast het glas hangen ipv een ganse glazen rand rondom de TV.

Nee, hij kan me niet echt bekoren :|
Helemaal mee eens! De 40X3500 had voor mij een wow-factor, maar verouderde technologie aan boord. Ik had mijn zinnen daarom gezet op de 40X4500. Maar nadat ik deze in het echt gezien had, heb ik deze direct laten vallen.

Heb sinds vandaag de 40W4500 in huis en de eerste indruk is goed. Het installeren van de separaat bestelde alphacypt 3.16 en het automatisch zoeken van de zenders verliep probleemloos.

Wel werd mij bij het ophalen gemeld dat i.p.v. de bestelde 40W4500 een identieke (?) 40W4730 geleverd werd. Gelet op de scherpe prijs heb dat ik maar geaccepteerd. Wat mij echter op is gevallen dat het luidsprekergaas niet zwart maar donkergrijs is. Weet nog niet of dit een verbetering is, of juist niet.

Ik denk dat de meeste internetwinkels de w4730 leveren. Schijnt iets te maken te hebben met het feit dat reguliere winkels (laagsteprijsgarantie?) dit vragen aan Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:51
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 17:02:

Probeer het eens bij Radio Von Burg in Rotterdam. Je zal even moeten bellen voor de prijs aangezien op hun website de Sony adviesprijzen staan. Bij mij ging er bijna 25% van de Sony adviesprijs af en behield ik de Sony actie. Dus van 1799 voor 1399 met Sony actie. Dus 1199 of 1399 + BDP-S350

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:07:
[...]

Er zijn genoeg winkels die nog wel wat van de prijs af kunnen doen. als ze maar willen.
Zo had ik ik € 1950 bij de ene Laco Electroworld en € 1650 bij de andere Laco Electroworld.
Vond het zelf een groot verschil.
(ook de 46W4500 incl. de Bravia actie)
a3konijn schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 23:33:
[...]

Probeer het eens bij Radio Von Burg in Rotterdam. Je zal even moeten bellen voor de prijs aangezien op hun website de Sony adviesprijzen staan. Bij mij ging er bijna 25% van de Sony adviesprijs af en behield ik de Sony actie. Dus van 1799 voor 1399 met Sony actie. Dus 1199 of 1399 + BDP-S350
Bedankt voor de reaties, ik ga het eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 17-08 15:30

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Dennis013 schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:20:
Vraagje. Wanneer ik mijn vaio laptop op mijn KDL-40E4030 aansluit om bijv. uitzendiggemist te kijken lijkt het wel alsof de TV het beeld de 'verkeerde kant' op wilt compenseren.
Dus, als het beeld vanaf de laptop (via HDMI) te donker is, maakt de bravia tv het nog donkerder en als het beeld overwegend lichter is, maakt ie het weer lichter.

En wat helemaal irritant is, is als het beeld er net tussen in zit.. Dan maakt de TV het weer lichter en weer donkerder.. Dat gebeurd bijna continue dus dat kan om de paar seconden wisselen.

Ik heb al die menuus al afgespeurd, maar ik krijg het niet gevonden. Weet iemand hoe je dat af kan zetten??
Toevallig Advanced contrast optimalisatie aanstaan? Zet dat eens uit. :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-07 13:00
Ik heb even een korte vraag.

Ik ga mijn huidige LCD inruilen voor een sony. Ik zou eerst gaan voor de 40w4000, maar nu zie ik dat er ook een 40w4500 is. Ik weet de technische verschillen maar is het prijsverschil dat ook waard?

Ik heb nu een Philips 42pfl7403d (100hz, pixel plus, full hd) en heb de 100hz opties (moet i.s.m. pixel plus) bijna altijd uit staan (geeft lipsync problemen met veel bronnen).

Zal ik voor de 40w4000 gaan of de 40w4500. Ik heb er een PS3, xbox360, hd receiver en een sony home cinema set op zitten. (kijk dus blu-ray) via de PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan voor een leuke prijs (666) een Sony Bravia KDL-37P3000e kopen. Is dit een goede tv voor een goede prijs? Goedkoopste prijs bij webshops ligt net ietsje hoger dan de 666 die ik er voor moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Er is onlangs een 40l4000 televisie uitgekomen. Ik heb deze televisie besteld bij lcddiscount.nl en ben verbaasd over de prijs (slechts 714EUR inclusief BTW).

Wanneer ik de televisie morgen heb opgehaald zal ik jullie mijn bevindingen mededelen. Er is nog weinig informatie over deze televisie bekend behalve dat deze nagenoeg gelijk is aan de 40v4000 (alleen 2 in plaats van 3 HDMI ingangen).

Een 8-bits scherm dus (in tegenstelling tot de 40w4000).

Ben benieuwd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:52:
Beste Tweakers,

Er is onlangs een 40l4000 televisie uitgekomen. Ik heb deze televisie besteld bij lcddiscount.nl en ben verbaasd over de prijs (slechts 714EUR inclusief BTW).

Wanneer ik de televisie morgen heb opgehaald zal ik jullie mijn bevindingen mededelen. Er is nog weinig informatie over deze televisie bekend behalve dat deze nagenoeg gelijk is aan de 40v4000 (alleen 2 in plaats van 3 HDMI ingangen).

Een 8-bits scherm dus (in tegenstelling tot de 40w4000).

Ben benieuwd....
Ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen. Ik was ook aan het kijken naar een V4000, dit is dan wel een hele mooie deal inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is deze wel op voorraad vraag ik me dan af?

Iemand nog tips voor de TV die ik quote hierboven?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Laatst online: 12:47
Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 16:52:
Hij staat hier op de sony site, voor meer info: http://www.sony.nl/product/t32-l-series/kdl-40l4000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 17:13:
Is deze wel op voorraad vraag ik me dan af?

Iemand nog tips voor de TV die ik quote hierboven?
TV is wel op voorraad. Heb reeds met die lui gebeld

Het panel dat jij op het oog hebt is HD ready. Als je een xbox360 of ps 3 wilt aansluiten is full hd wel een stuk mooier natuurlijk.

Vind het prijsverschil met "mijn" 40l4000 vrij laag eerlijkgezegd.
Dank voor de tip. Het betreft dus inderdaad een 8-bits panel. Heb gelukkig begrepen dat mijn PS3 (ook met blu-ray) geen beelden met een hogere bitrate kunnen sturen. Daarnaast worden volgens panels met 10 bit+ voornamelijk gebruikt voor editting en is het verschil met het blote oog voor een leek moeilijk waarneembaar.

Interessante link met meer informatie is de volgende:

http://answers.yahoo.com/...qid=20071213172842AAThMWr

Na een technische uitleg geeft de schrijver de volgende conclusie:

"That said, according to researchers most people are unable to discriminate between adjacent colors in a color palette containing roughly 16,777,216 discrete colors or more, such as that provided by true 8-bit LCD panels. This is why 8-bit color digital video technology is the norm in consumer electronics. Likewise, this is the most likely reason that the other LCD manufacturers have yet to widely embrace 10-bit LCD panel technology for consumer applications. "

Interesting, no?

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 17:58 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.