Het HTC Touch Pro (T7272) Topic [Deel 4] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 96.388 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valdi
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Na flink wat gelezen te hebben, ga ik denk ik binnenkort deze auto-houder/lader halen. In mijn eerdere berichten zei ik dat ik graag een horizontale houder wou hebben, waarbij ook het toetsenbord uitgeklapt is, maar bij nader inzien ljikt dit me helemaal niet praktisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:16
Jouke74 schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 15:26:
[...]

- Scherm gaat op zwart, wat het bellen met keuzemenu diensten irritant maakt. Zelfs met de registry edits heb ik dit niet uit kunnen krijgen. De speaker functie helpt echter, want vreemd genoeg blijft het scherm dan aan. Ook het toetsenblok aan / uit vereist wat gewenning.
Zo vreemd is dit toch niet, als je de telefoon op speaker zet, leg je hem doorgaans voor je neer. Je houdt hem in ieder geval niet meer bij je oor. Op deze manier druk je dus ook niet meer per ongeluk op je scherm met je wang, en is het op zwart gaan van het scherm niet meer nodig.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Twan V schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 14:03:
[knip]
Jamf, jij had dit probleem toch ook (in deel 3)? Hoe heb jij het opgelost?
[
Nee, was ik nie -- Mijn TP is op een paar tweaks na nog heel erg standaard, en alles doet 't goed (genoeg)

Ik had wel in deeltje 3 eens gepost dat opera altijd standaard voor kiest de GPRS (of H of 3G ) te gebruiken en nooit meteen voor WiFi. Maar dat is opgelost door gewoon eerst de wifi verbinding te openen en daarna pas Opera te starten. Dan snapt Opera het wel O-)

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg als ik een backup met sprite wil maken steeds de foutmelding "controleer of sprite backup op uw apparaat is geinstalleerd" dat Sprite backup staat denk ik inderdaad niet op m'n telefoon voorzover ik kan zien, echter ik krijg het met geen mogelijkheid geinstalleerd. Weet iemand hoe ik dat programma ik mijn telefoon krijg?

gelukt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remius
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-03-2023
NEE! Ik was zojuist aan het werken met de stylus, ik wou hem er weer instoppen... lukt dit niet! Het lijkt wel of de opening verstopt zit... ik kan de styles gewoon niet meer in de opening schuiven :( Morgen maar meteen bellen...

edit: repareren via HTC kan niet, alleen maar omdat ik de tel. met een abbo heb afgesloten... Leuk, nou moet het allemaal via KPN, zucht.

edit2: wonder boven wonder.. na wat pielen.. wil de stylus er weer normaal in. Maar er zat zeker iets niet goed, waarschijnlijk het magneetje. Nu werkt het weer prima. Wel is me duidelijk geworden dat dit een zwak punt in de constructie is. *haalt heel erg opgelucht amen*

[ Voor 50% gewijzigd door Remius op 04-11-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Update over GPS lag onder rom 1.90 met tom tom.

Ik heb inmiddels tomtom versie 7.910.9185 speciaal voor HTC diamond & touch pro. icm. tomtom 7.20 western europe.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=441486

Ik zeg niet dat alles opgelost is, maar ik kan be-amen dat het stukken stabieler, sneller en stukken minder vertraging oplevert.

De applicatie runt ook VEEL smoother en last but not least! "Het toetsenbord van de touchpro werkt finally met deze tomtom versie."

Ook de problemen met het fix krijgen vind ik een grote vooruitgang.

Graag jullie ervaringen! _/-\o_

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valdi
  • Niet online
Heb nog een interessante vraag (hoop ik):
Is het mogelijk om de "link" van de tabs in tf3d te veranderen? Ik heb een andere contact manager geinstalleerd, die ik prettiger vind werken, en die wil ik nu dus direct open hebben als ik op het "people" tabje druk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe draaien jullie TomTom 7 op jullie TP ? vanaf SD of intern mem ?

Intern Mem zal niet gaan met europa bijvoorbeeld, zal op SD moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj_Tjebbe schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 16:07:
Na flink wat gelezen te hebben, ga ik denk ik binnenkort deze auto-houder/lader halen. In mijn eerdere berichten zei ik dat ik graag een horizontale houder wou hebben, waarbij ook het toetsenbord uitgeklapt is, maar bij nader inzien ljikt dit me helemaal niet praktisch.
Heb je deze inmiddels al ?

Ik zoek ook iets wat beter is dan een zo'n zwanehals houder welke trilt als de gekte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valdi
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:17:
[...]

Heb je deze inmiddels al ?

Ik zoek ook iets wat beter is dan een zo'n zwanehals houder welke trilt als de gekte :)
Hehe, tussen vanmiddag 16:07 en nu is voor mij nog geen binnenkort, ik zat meer aan een week of wat te denken, ff kijken of de prijs nog wat zakt want heeft geen absolute haast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj_Tjebbe schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:21:
[...]

Hehe, tussen vanmiddag 16:07 en nu is voor mij nog geen binnenkort, ik zat meer aan een week of wat te denken, ff kijken of de prijs nog wat zakt want heeft geen absolute haast :)
Oh sorry, ik zie het net ;)

Hoe denk jij over een tasje voor die telefoon, dat is echt zo verre van handig met een dergelijke carkit... en zo goed zijn die tasjes ook niet, vallen is toch schade zoals ik ze zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valdi
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:25:
[...]

Oh sorry, ik zie het net ;)

Hoe denk jij over een tasje voor die telefoon, dat is echt zo verre van handig met een dergelijke carkit... en zo goed zijn die tasjes ook niet, vallen is toch schade zoals ik ze zie.
No offence, maar een tasje (helemaal de broekclip dingen) zijn een beetje concierge materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komani86
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-11-2021
kennen mensen het spel 'dactyl' van de iPhone? ik ben ernaar op zoek voor de pocket pc, wm6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remius schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 17:13:
NEE! Ik was zojuist aan het werken met de stylus, ik wou hem er weer instoppen... lukt dit niet! Het lijkt wel of de opening verstopt zit... ik kan de styles gewoon niet meer in de opening schuiven :( Morgen maar meteen bellen...

edit: repareren via HTC kan niet, alleen maar omdat ik de tel. met een abbo heb afgesloten... Leuk, nou moet het allemaal via KPN, zucht.

edit2: wonder boven wonder.. na wat pielen.. wil de stylus er weer normaal in. Maar er zat zeker iets niet goed, waarschijnlijk het magneetje. Nu werkt het weer prima. Wel is me duidelijk geworden dat dit een zwak punt in de constructie is. *haalt heel erg opgelucht amen*
Ook gehad, en gekocht met abo...

Kan gewoon via HTC, even doorvragen (pick up and return) garantie, bereid je voor...je krijgt een ander toestel retour.

Wat je ook kan doen is de stylus er gewoon lomp inproppen een paar keer en dan eruithalen en je toestel leegkloppen..dan komt er een klein stukje metaal uit en kan je stylus er gewoon weer in...alleen je scherm ontgrendeld dan niet meer als je 'm eruithaalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:07:

Vanaf SD, moet alleen nog kaart kopen van West-Europa...

GPS werkt goed, de afwijking is minimaal (meter of 10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dj_Tjebbe schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:41:
[...]

No offence, maar een tasje (helemaal de broekclip dingen) zijn een beetje concierge materiaal.
Vind ik ook, maarja... ik gebruik mijn telli ook waar hij voor is, dus ach.. beetje beschadigingen dat is dan maar zo, liever niet natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:31
Verwijderd schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 21:07:

TT op je interne geheugen instaleren de kaarten op je sd kaart zetten

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

robbinonline schreef op woensdag 05 november 2008 @ 00:42:
[...]

TT op je interne geheugen instaleren de kaarten op je sd kaart zetten
Zou ik ook doen, echter dit lijkt niet mogelijk ?

Ik kan niet aangeven dat mijn kaarten op de SD staan, dus dat is lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-10 13:37

SaN

TT moet een kaart automatisch vinden als hij op je opslagkaart staat. Ik denk dat je hem niet in een submap moet stoppen, misschien is dat het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
zo heb ik het draaien. kaarten in de root van je sd, tt zelf op intern.

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
joeltje schreef op woensdag 05 november 2008 @ 07:53:
zo heb ik het draaien. kaarten in de root van je sd, tt zelf op intern.
Kaarten moeten idd in de root van je geheugenkaart staan of in My Documents

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:39

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

FYI: Verwijderd in "HTC P3700&P3702 Touch Diamond (MDA Compa..."

Ik had hier ook last van (lettergrootte in ontvangen smsjes) en met behulp van deze tip is dat weer opgelost *O*

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanion schreef op woensdag 05 november 2008 @ 09:41:
[...]

Kaarten moeten idd in de root van je geheugenkaart staan of in My Documents
De SD kaart heeft ook een MyDocuments ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met Opera. Als ik wil internetten en ik klik op de site om in te zoomen of een link aan te klikken OF de pagina te bewegen...dan verschijnt er steeds het onscreen toetsenbordje. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen, zodat het onscreen toetsenbord alleen verschijnt wanneer ik op dat knopje druk? Soft reset helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

TT7 afgelopen dagen voor 't eerst echt uitgeprobeerd op m'n TP, werkt over 't algemeen goed al merkte ik dat als je 't scherm 'n paar keer uitzet (bijv. even naar 't tankstation, etc) dat de gps op 'n gegeven moment wat later is (zeker 10 meter). Meer mensen die hier last van hebben?

Verder heb ik de flitspalen geïntegreerd (zoals ik dat bij TT6 ook had), maar de icoontjes zijn erg klein op je scherm. Iemand 'n idee hoe ik deze groter zichtbaar zou kunnen krijgen?

Verder nog steeds tevreden over m'n TP, af en toe wat kleine "probleempjes" maar ik stoor me er niet aan. Te zijner tijd eens overdenken of ik 'n custom rom ga draaien en wat drastischere aanpassingen ga doorvoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eric_Cantona schreef op woensdag 05 november 2008 @ 17:25:
TT7 afgelopen dagen voor 't eerst echt uitgeprobeerd op m'n TP, werkt over 't algemeen goed al merkte ik dat als je 't scherm 'n paar keer uitzet (bijv. even naar 't tankstation, etc) dat de gps op 'n gegeven moment wat later is (zeker 10 meter). Meer mensen die hier last van hebben?

Verder heb ik de flitspalen geïntegreerd (zoals ik dat bij TT6 ook had), maar de icoontjes zijn erg klein op je scherm. Iemand 'n idee hoe ik deze groter zichtbaar zou kunnen krijgen?

Verder nog steeds tevreden over m'n TP, af en toe wat kleine "probleempjes" maar ik stoor me er niet aan. Te zijner tijd eens overdenken of ik 'n custom rom ga draaien en wat drastischere aanpassingen ga doorvoeren :)
volgens mij hebben die kleine icoontjes te maken met het feit dat het een VGA scherm is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 18:18:
[...]

volgens mij hebben die kleine icoontjes te maken met het feit dat het een VGA scherm is
Dat snap ik, maar dat is geen antwoord op m'n vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 05-10 20:13
Blijf problemen houden met GPS, ook na alle tweaks... Als ik een soft reset geef werkt het ineens wel... Rara hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Radio Rom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-06-2022
Gisteren de .28 Radio Rom erop gezet maar geen verbetering met TT7. Nog steeds erg langzaam in het krijgen van een fix en nog steeds achterstand van locatiebepaling tov. echte locatie.

Wordt er een beetje moe van.... HTC geeft ook al geen antwoord op mijn vraag rondom GPS. Slechte zaak en begin langzaam aan spijt te krijgen dat ik voor de Pro heb gekozen ipv. de Iphone. De mogelijkheid om TT te draaien was vrij doorslaggevend om voor de Pro te gaan maar als je er vervolgens niks aan hebt ..... :(

Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-10 20:37
Hier weer even een update van mij; Mijn TP doet t na een ruime 1½ week nog prima, nog zonder tweaks of andere aanpassingen.
TomTom houdt het ook goed bij in de auto(op de snelweg), van een achterliggende TomTom geen last dus. Ook de GPS verbinding was snel gevonden, na 5 dagen geen GPS gebruikt te hebben.
Voor zo ver werkt ie dus nog helemaal prima _/-\o_ Misschien als k van het weekend eens tijd heb kijken wat leuke/handige tweaks kunnen zijn.

Waar ik wel mee zit is het volgende;
Als je outlook hebt geopend met daarin je email, kun je voor zo ver ik heb gevonden alleen naar beneden toe dmv de scrollbar aan de rechterkant.
Is het ook mogelijk om dmv het touch effect rond de ronde button naar beneden en boven te scrollen? Dus de toets die je normaal gebruikt bij het in/uit-zoemen.

Verder doet ie het dus nog helemaal prima met de standaard ROM, al hoe wel het er wel een beetje op begint te lijken dat er wat speling aan de onderkant van het toestel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eric_Cantona schreef op woensdag 05 november 2008 @ 19:44:
[...]

Dat snap ik, maar dat is geen antwoord op m'n vraag :)
icoontjes zoeken die op een vga-scherm thuishoren, snappie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 22:25:
[...]

icoontjes zoeken die op een vga-scherm thuishoren, snappie
Nee, ik ben niet zo'n doordenker :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hgoor schreef op maandag 03 november 2008 @ 16:36:
[...]
Nou die Vario IV is behalve dus dat lelijke roze T-Mob geneuzel ook op hardware niveau gebrand: oftewel voorkant groot MDA T-Mobile en achterkant een totaal LELIJK T-mob deksel.

Ik ga nog kijken of een Pro deksel er op past.

Vormgeven kunnen die T-mob lui totaal niet....
Is dit iets? Ben je van die lelijke achterkant af.

Afbeeldingslocatie: http://www.batteryupgrade.com/images/products/lib/CS-HDP100XL.jpg

Te bestellen bij batteryupgrade.com. Meteen een 2400 mAh accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
  • Laatst online: 05-09 11:59
Zo, net 16 pagina's doorgelezen weer na een vakantie in een andere tijdzone (jetlag still here though, slowly going away). Wat mij opvalt als ik zo door de pagina's lees, is dat telkens weer dezelfde vragen gesteld worden, waarvan sommigen toch echt al vaker aan bod zijn gekomen, soms een pagina eerder, soms al in de TS. Hoe vaak kan men vragen:
  • Wanneer komt de HTC update uit?
  • Hoe krijg ik een GPS fix?
  • Hoe moet dat met het alarm?
  • Hoe krijg ik het roze weg?
  • Waarom doet het tobo het niet bij MSN?
  • Hoe zorg ik ervoor dat het scherm niet uigaat tijdens het bellen aan mijn oor?
Mijn excuses als ik iemand voor het hoofd stoot, maar het valt echt ontzettend op en tegen als je alles doorleest in een zit.

Anyways, ik heb weer wat dingetjes die ik wil delen met jullie:
  1. Tijdens mijn vakantie, werd mijn TP opeens heel traag met doorstarten. Ik had zelfs een keer een noodgeval waarbij ik echt hulpdiensten moest bellen, maar mijn telefoon kwam niet verder dan het WM home scherm, TF3D en dus de dialer startten niet op of pas na 45 minuten na de 5e soft reset. Het toestel lag bijna op de bodem van de oceaan (ik gooide het uit het raam van frustratie, maar het raam was dicht) :X
  2. Mijn accu hield het op mijn vakantiebestemming in de tropen wel 2 dagen uit (hier maar van 's ochtends tot 's avonds), met 3x zoveel bellen als hier, om de 5 minuten mailcheck (GPRS only) en geen betonnen gebouwen zoals hier in NL. Het signaal was altijd aanwezig en daardoor hoefde de TP niet elke keer naar op zoek. Dit is volgens mij een mogelijke verklaring van de wisselende accuduur bij de verschillende posters hier: woon / werk je niet in een nieuw(er)bouw huis / gebouw met veel staal en beton en is het signaal goed aanwezig, dan gaat de accu langer mee lijkt het. Ook de provider kan hier een verschil in wezen.
  3. Het is juist de bedoeling dat het scherm uit gaat als je belt, dat is ter voorkoming van ongewenste aanrakingen met je oor. Ik heb dit ondertussen goed door en heb de gewoonte ontwikkeld om zelf het scherm snel weer aan te zetten als ik een keuzemenu verwacht / te horen krijg. Vaak heb ik het dan toch op de luidspreker staan, en dan komt het toch goed. Zelfs de iPhone doet dit, en daar hoor ik niemand echt over klagen (maar daar ga ik ook niet naar op zoek, misschien is dat het)
  4. Met Resco Audio Explorer kan ik hele mooie monologen opnemen als ik bel. Het is mij niet gelukt, ook niet met de eerdergenoemde settings, om zonder speakerphone aan een gesprek op te nemen en ook de andere kant van de lijn op te nemen.
  5. Ik kon opeens vanaf mijn mail.com account geen mail meer versturen. Alles geprobeerd, niks werkte. Ik kreeg de melding
    The messages(s) could not be sent. Check that you have network coverage and that your account information is correct. Then try sending again.
    Uiteindelijk heb ik een nieuw account aangemaakt met exact dezelfde instellingen, en die deed het wel. Ik heb geGoogled en vond enkele hits mbt. deze melding en GMail, echter niks wat bij mij van toepassing was of hielp.
  6. Als je een vraag stelt en je lost het later zelf op, wees dan aub. zo vriendelijk om ook de oplossing te vermelden voor een ander. Dan kan het in de TS bijgezet worden. Het TS zal (jetlag permitting) dit weekend grondig aangepakt worden. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBert
  • Laatst online: 12-09 17:43

BadBert

Mini powah

even tussendoor, weet niet of iedereen met een MDA vario IV het door had, maar vanaf deze week is de screenprotector te koop van Brando, ik heb hem net besteld van de brando site, en vanaf dit weekend staat hij ook bij screenprotector.nl op de site :)

Iemand trouwens al iets gevonden om je wifi aan te laten staan als de tel in stanby gaat???

On the 7th day, God created the Mini.... And he saw it was good :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

BadBert schreef op donderdag 06 november 2008 @ 10:59:
even tussendoor, weet niet of iedereen met een MDA vario IV het door had, maar vanaf deze week is de screenprotector te koop van Brando, ik heb hem net besteld van de brando site, en vanaf dit weekend staat hij ook bij screenprotector.nl op de site :)

Iemand trouwens al iets gevonden om je wifi aan te laten staan als de tel in stanby gaat???
had ooit op XDA gevonden, dus als je daar ff zoekt

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het wel mag, dus ik vraag het maar.

Ik probeer de ROM te upgraden vanaf een Vmware Windows machine (Guest dus), dit gaat helaas altijd fout.

De telefoon gaat op zwart wat normaal is, de USB lijkt te disconnecten en daarna krijg ik na een minuut of 2 de melding dat er geen telefoon aan het systeem hangt.

Ik verdenk Vmware, iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:28

Twan V

...en er stralend uitzien

Is het niet gebruikelijk om de de rom image eerst op je sd-kaart te zetten, en vervolgens vanuit de telefoon te flashen?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 16:17:
Ik heb een probleem met Opera. Als ik wil internetten en ik klik op de site om in te zoomen of een link aan te klikken OF de pagina te bewegen...dan verschijnt er steeds het onscreen toetsenbordje. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen, zodat het onscreen toetsenbord alleen verschijnt wanneer ik op dat knopje druk? Soft reset helpt niet.
Als het gaat om het onscreen toetsenbord, dan is het onderstaande misschien een oplossing.

HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Sip>:
verander DWORD TurnOffAutoDeploy from 0 to 1

en doe dan een softreset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twan V schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:15:
Is het niet gebruikelijk om de de rom image eerst op je sd-kaart te zetten, en vervolgens vanuit de telefoon te flashen?
Zo ver ik weet niet, maar dat is wat onduidelijk inderdaad.

Ik heb het over de HardSPL ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aantal vraagjes. Ik heb een touch pro NL waar ik inmiddels via Vodafone onbeperkt toegang tot internet heb. Ik wil echter zelf bepalen wanneer ik mijn gegevensverbinding aan zet. Vervolgens mag die vanzelf uitschakelen wanneer er 3 minuten niks gebeurd. Nu schakeld internet vanzelf aan. Heb geen idee waarom. Bovendien moet ik hem zelf weer uitzetten. In de faq heb ik gelezen dat je via het register een time out in kunt stellen maar daar komt nog een stap achteraan die ik niet voor elkaar krijg. Kortom kan iemand mij uit de brand helpen? Het kan toch niet zo zijn dat je telkens wanneer je de weergegevens hebt geupdate dat je zelf de verbinding weer moet uitzetten?

Verder vraag ik me af of er al bekend is of er snel een romupdate voorde pro is?

Kan ik advanced config en Diamond tweak naast elkaar draaien? Behoud ik mijn instellingen na een deinstallatie van 1 van beide?

En tot slot, Kan ik SPB shell gewoon installeren zonder dat ik mijn software opnieuw installeer?

Ik heb al veel gelezen en opgestoken van deze topic maar kom er nog niet uit.
Hoop dat er iemand is die me uit de brand kan helpen,

Bij voorbaat dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Coromoto schreef op donderdag 06 november 2008 @ 00:50:
  1. Het is juist de bedoeling dat het scherm uit gaat als je belt, dat is ter voorkoming van ongewenste aanrakingen met je oor. Ik heb dit ondertussen goed door en heb de gewoonte ontwikkeld om zelf het scherm snel weer aan te zetten als ik een keuzemenu verwacht / te horen krijg. Vaak heb ik het dan toch op de luidspreker staan, en dan komt het toch goed. Zelfs de iPhone doet dit, en daar hoor ik niemand echt over klagen (maar daar ga ik ook niet naar op zoek, misschien is dat het)
Bij de iPhone gaat het scherm uit als je hem tegen je hoofd houd, en volledig automagisch weer aan als je hem weg haalt. Toch iets anders dan bij de touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 16:35
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:33:
[...]

Zo ver ik weet niet, maar dat is wat onduidelijk inderdaad.

Ik heb het over de HardSPL ;)
Ik heb het zelf niet geprobeert in vm het kan best zo zijn dat vm niet met hardspl overweg kan.
waarom probeer je het eigelijk in een vm sessie ?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:58:
Ik heb een aantal vraagjes. Ik heb een touch pro NL waar ik inmiddels via Vodafone onbeperkt toegang tot internet heb. Ik wil echter zelf bepalen wanneer ik mijn gegevensverbinding aan zet. Vervolgens mag die vanzelf uitschakelen wanneer er 3 minuten niks gebeurd. Nu schakeld internet vanzelf aan. Heb geen idee waarom. Bovendien moet ik hem zelf weer uitzetten. In de faq heb ik gelezen dat je via het register een time out in kunt stellen maar daar komt nog een stap achteraan die ik niet voor elkaar krijg. Kortom kan iemand mij uit de brand helpen? Het kan toch niet zo zijn dat je telkens wanneer je de weergegevens hebt geupdate dat je zelf de verbinding weer moet uitzetten?

Verder vraag ik me af of er al bekend is of er snel een romupdate voorde pro is?

Kan ik advanced config en Diamond tweak naast elkaar draaien? Behoud ik mijn instellingen na een deinstallatie van 1 van beide?

En tot slot, Kan ik SPB shell gewoon installeren zonder dat ik mijn software opnieuw installeer?

Ik heb al veel gelezen en opgestoken van deze topic maar kom er nog niet uit.
Hoop dat er iemand is die me uit de brand kan helpen,

Bij voorbaat dank ;)
Voor rom updates moet je denk ik bij htc aankloppen 8)7

tuurlijk kun je advanced & diamond tweak naast elkaar draaien (let wel op na het tweaken in diamond moet je m een soft reset geven)

spb shell kun je gewoon installeren en in de instellingen van je 'today' screen kun je tf3d uitschakelen

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

back2basic schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:13:
[...]

Ik heb het zelf niet geprobeert in vm het kan best zo zijn dat vm niet met hardspl overweg kan.
waarom probeer je het eigelijk in een vm sessie ?
Omdat ik overal Linux draai en windows in een VM als ik dat nodig heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
da's minder volgens mij is er geen andere manier om HARDSPL te flashen , mischien op een pc op je werk :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
Coromoto schreef op donderdag 06 november 2008 @ 00:50:
5. Ik kon opeens vanaf mijn mail.com account geen mail meer versturen. Alles geprobeerd, niks werkte. Ik kreeg de melding
[...]

Uiteindelijk heb ik een nieuw account aangemaakt met exact dezelfde instellingen, en die deed het wel. Ik heb geGoogled en vond enkele hits mbt. deze melding en GMail, echter niks wat bij mij van toepassing was of hielp.
Deze melding krijg ik met mijn Google (Apps) account inderdaad regelmatig. In plaats van een nieuw profiel aan te maken wacht ik even ... een paar syncs later gaat het weer goed.

Happy Blessings <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:18

GVR

Heb sinds gisteren de Vario IV binnen. Het valt me op dat het opladen van de batterij enorm traag gaat, hij is nog niet boven de 50% uitgekomen. Moet de witte led in het midden blijven 'bewegen' als de telefoon aan het opladen is, en gaat hij constant branden als de telefoon vol is? Nu brand hij namelijk constant, terwijl de accu onder de 40% blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

back2basic schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:57:
da's minder volgens mij is er geen andere manier om HARDSPL te flashen , mischien op een pc op je werk :+
Leen wel even lappert of maak even een Dualboot op mijn laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Freaky Gabbur schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:15:
Heb sinds gisteren de Vario IV binnen. Het valt me op dat het opladen van de batterij enorm traag gaat, hij is nog niet boven de 50% uitgekomen. Moet de witte led in het midden blijven 'bewegen' als de telefoon aan het opladen is, en gaat hij constant branden als de telefoon vol is? Nu brand hij namelijk constant, terwijl de accu onder de 40% blijft hangen.
Hij maakt inderdaad 'n rondje tijdens 't opladen en brand constant als de accu vol is. Volgens mij heb je 'n kapotte accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:28

Twan V

...en er stralend uitzien

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:39:
[...]

Omdat ik overal Linux draai en windows in een VM als ik dat nodig heb :)
Tja... da's een keuze.

Is er niemand in je vrienden/kennissen/familiekring met een xp-machine die je even mag lenen?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komani86
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-11-2021
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:17:
[...]

Als het gaat om het onscreen toetsenbord, dan is het onderstaande misschien een oplossing.

HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Sip>:
verander DWORD TurnOffAutoDeploy from 0 to 1

en doe dan een softreset.
Dat werkt niet met de TP. alleen met Diamond, heb het zelf ook nog niet opgelost.. erg vervelend idd.

///////
Ik zag iemand praten over dat hij spijt had met zijn touch pro (ivm GPS problemen)
Heb je ook geproberd de nieuwe tomtom te downloaden speciaal voor HTC TP gemaakt door tomtom?
Ikzelf wil route66 gaan proberen want Tomtom doet het inderdaad traag, maar googlemaps is echt 100x sneller en nauwkeuriger... dan lijkt het mij softwarematig en niet GPS matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:18

GVR

Eric_Cantona schreef op donderdag 06 november 2008 @ 17:37:
[...]

Hij maakt inderdaad 'n rondje tijdens 't opladen en brand constant als de accu vol is. Volgens mij heb je 'n kapotte accu?
Dat zou heel goed kunnen dan. Vrijdag meteen even langs de tmobileshop om een andere accu te kunnen testen. wel balen :s
///////
Ik zag iemand praten over dat hij spijt had met zijn touch pro (ivm GPS problemen)
Heb je ook geproberd de nieuwe tomtom te downloaden speciaal voor HTC TP gemaakt door tomtom?
Ikzelf wil route66 gaan proberen want Tomtom doet het inderdaad traag, maar googlemaps is echt 100x sneller en nauwkeuriger... dan lijkt het mij softwarematig en niet GPS matig.
Die TT speciaal voor de pro heb ik geinstalleerd. Had vrij snel de 1e fix. navigeren zelf moet ik nog gaan testen. Zal mijn bevindindingen hier posten dan.

[ Voor 42% gewijzigd door GVR op 06-11-2008 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 16:04
Op XDA forum is de nieuwe rom van ROMeOS v1.40 uit.
Das goed nieuws omdat de vorige update niet helemaal zonder bugs was.(calender, en active sync)
Probleem is alleen dat het forum van XDA eruit ligt en zodoende de rom die wordt gehost op rapidshare niet toegankelijk is.
Iemand misschien een directe link van de rom voor mij?

Op de wind van gister kan je niet zeilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
MillZ schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:34:
Op XDA forum is de nieuwe rom van ROMeOS v1.40 uit.
Das goed nieuws omdat de vorige update niet helemaal zonder bugs was.(calender, en active sync)
Probleem is alleen dat het forum van XDA eruit ligt en zodoende de rom die wordt gehost op rapidshare niet toegankelijk is.
Iemand misschien een directe link van de rom voor mij?
Zucht,linken naar een rom mag niet,lees de faq eens............. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
fragcompany schreef op donderdag 06 november 2008 @ 19:40:
[...]

Zucht,linken naar een rom mag niet,lees de faq eens............. O-)
oeps had ik moeten weten...sry mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
RedSoniq schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:59:
[...]

Deze melding krijg ik met mijn Google (Apps) account inderdaad regelmatig. In plaats van een nieuw profiel aan te maken wacht ik even ... een paar syncs later gaat het weer goed.
Na 3 weken wachten zou het toch moeten werken, of niet? En dat is dus met om de 15 minuten check voor mail, en meerdere handmatige gestarte Send/Receive acties. Sterker nog, dat profiel doet het nog steeds niet terwijl de nieuwe met exact dezelfde settings wel mail verstuurt.
Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:58:
Ik wil echter zelf bepalen wanneer ik mijn gegevensverbinding aan zet. Vervolgens mag die vanzelf uitschakelen wanneer er 3 minuten niks gebeurd. Nu schakeld internet vanzelf aan. Heb geen idee waarom. Bovendien moet ik hem zelf weer uitzetten. In de faq heb ik gelezen dat je via het register een time out in kunt stellen maar daar komt nog een stap achteraan die ik niet voor elkaar krijg. Kortom kan iemand mij uit de brand helpen? Het kan toch niet zo zijn dat je telkens wanneer je de weergegevens hebt geupdate dat je zelf de verbinding weer moet uitzetten?
Advanced Configuration Editor, Menu -> More settings -> Connections.

Ook het aan laten staan van WiFi tijdens standby is daar in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Best een fijne hoor ;)
Is er niemand in je vrienden/kennissen/familiekring met een xp-machine die je even mag lenen?
Zoals ik eerder al zei... ik leen even een lappert of maak een dualboot op mijn linux lappert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• der_roedie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-06-2022
Twan V schreef op donderdag 06 november 2008 @ 13:15:
Inderdaad, dit is ook mogelijk.
Zet de RUU-signed.nbh in de root van je SD-kaart, vervolgens hoe je VOL-down ingedrukt en soft-reset je. Hou Vol-down ingedrukt totdat je in bootloader zit. vervolgens kun je de flash uitvoeren. Heb zo laatst nog mijn radio-rom geupdate en dat ging perfect.

Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

der_roedie schreef op donderdag 06 november 2008 @ 21:39:
[...]

Inderdaad, dit is ook mogelijk.
Zet de RUU-signed.nbh in de root van je SD-kaart, vervolgens hoe je VOL-down ingedrukt en soft-reset je. Hou Vol-down ingedrukt totdat je in bootloader zit. vervolgens kun je de flash uitvoeren. Heb zo laatst nog mijn radio-rom geupdate en dat ging perfect.
Huh ? en die SPL dan ? dat is een exe file als je mij vraagt.

OK, extracten vanuit de .exe, maar dan moet hij op een geformatteerde FAT32 SD kaart en niet gerenamed naar TITAIMG.nbh ?

Gevonden:

Hey for all you NOOBS out there is your gonna flash you Touch Pro with an SD Card you have to rename the RUU_signed.nbh to RAPHIMG.nbh

De vraag is dus of je dan de HardSPL nog nodig hebt aangezien hier de berichten over verdeeld zijn.

Je zou dus zo je rom op deze manier zonder de HardSPL moeten kunnen flashen.

Extra info: Ik heb de SD een partitie van 1GB gegeven omdat je boven de 2GB problemen zou kunnen krijgen.

Die rom wordt wel gevonden, ik zie alleen maar "Loading..." en er gebeurt niets :(

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2008 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-07 20:06
Lol een partitie gegeven zegt ie,dan zal er lang loading blijven staan ja.
Format je sd maar eens,geen naam aan je sd geven,hardspl niet vergeten,je rom RAPHIMG.nbj noemen.
Volume down en softreset,gaan met die banaan,ik heb mijn telefoon al ruim 35x geflasht met een sandisc 8gb,dus die 2 gb lijkt mij geen kwaad te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fragcompany schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 10:46:
Lol een partitie gegeven zegt ie,dan zal er lang loading blijven staan ja.
Format je sd maar eens,geen naam aan je sd geven,hardspl niet vergeten,je rom RAPHIMG.nbj noemen.
Volume down en softreset,gaan met die banaan,ik heb mijn telefoon al ruim 35x geflasht met een sandisc 8gb,dus die 2 gb lijkt mij geen kwaad te kunnen.
Maar jij mikt dus alle files, HardSPL, Rom, en zo verder op die kaart en alles wat je normaal dan in stappen doet gaat in 1x ?

Ik heb het exact zo gedaan als jij zegt, maar blijft loading... ok, ik kan de naam van de partitie nog even weghalen.. maar dan nog... geformat is hij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Hmm, ROMeOS erop gezet en alles lijkt weer te werken zoals ik wil behalve de taskmanager (ik zie dat icoontje rechtsboven niet)

HTC Taskmanager al geïnstalleerd, maar ik kan 'm nergens terugvinden en ook rechtsboven verandert niets.

Iemand enig idee?

[edit] Al gelukt, per abuis op de opslagkaart geïnstalleerd, maar moet blijkbaar op intern geheugen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Eric_Cantona op 07-11-2008 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Waarom zie ik niet, als ik gebeld word, door wie ik word gebeld. Alle lampjes beginnen te knipperen en ik kan alleen op het knopje linksonder drukken. Verder zie ik niks? Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• back2basic
Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 11:59:
[...]

Maar jij mikt dus alle files, HardSPL, Rom, en zo verder op die kaart en alles wat je normaal dan in stappen doet gaat in 1x ?

Ik heb het exact zo gedaan als jij zegt, maar blijft loading... ok, ik kan de naam van de partitie nog even weghalen.. maar dan nog... geformat is hij wel.
Je zult eerst HARDspl moeten installeren deze installeerd een custom bootloaden (3 kleurig scherm) die het mogelijk maakt om custom firmware te instelleren. en Hard spl kan volgens mij alleen via usb worden geinstalleerd

ps zal vanavond m'n pagina ff updaten met de nieuwe fimware van ROMeOS

[ Voor 5% gewijzigd door back2basic op 07-11-2008 17:05 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal

Ik heb al een weekje of 2 mijn Vario Compact IV.

Hij wou niet meer synce met mijn PC (vista) na een paar dagen. Van T-Mobile moest ik een hard resset doen.

Nu dat ik daarmee klaar bent doet de GPS het niet meer. In google maps niet, en in Tomtom niet. Iemand een suggestie ?

Met vriendelijke groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook sinds een week in het bezit van het toestel. Een dingetje waar ik - en het net - niet uitkomen:
- Alle SMSjes die ik binnen krijg hebben als afzender een telefoonnummer i.p.v. een naam van de contactpersoon. (v.b. Ik krijg een smsje, ga naar berichten via touchflo en zie dan +316(telefoonnummer) met daaroder het bericht. Heel vervelend want zo moet ik iedere x zoeken van wie het SMSje was)

Backup heb ik gedaan met PIMBackup http://www.dotfred.net/

Suggestie iemand?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2008 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowinvd
  • Laatst online: 06-10 20:37
Goh, laat me raden...

1. Je hebt de MDA Vario 4
2. Je hebt zelf nog geen moeite gedaan om naar een oplossing te zoeken.

Nou, bij deze dan maar: Coromoto in "MDA Vario IV probleem ( T-Mobile MDA var..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
Weet iemand wat Dynamic Page Pool a.k.a «PP 0» betekent en wat het doet in een ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
back2basic schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 17:03:
[...]

Je zult eerst HARDspl moeten installeren deze installeerd een custom bootloaden (3 kleurig scherm) die het mogelijk maakt om custom firmware te instelleren. en Hard spl kan volgens mij alleen via usb worden geinstalleerd

ps zal vanavond m'n pagina ff updaten met de nieuwe fimware van ROMeOS
Heb gisteren ROMeOS 1.40 erop gezet. Man, mijn TP is nu retesnel :Y
Aanrader voor iedereen.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een howto beschikbaar om de Touch Pro te demonteren ?

At least de slite te verwijderen ? Er zit bij mij wat tussen heb ik het idee en wil dat even cleanen met alcohol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het niet meer terug vinden, maar iemand stelde een vraag over Opera Beta op de MDA.
Hij wilde niet de voor geinstalleerde opera, maar de Beta versie. Hij kon de voorgeinstalleerde niet verwijderen.

Ik heb de Beta geinstalleerd op de geheugenkaart. Van de .exe van deze versie heb ik een snelkoppeling op een voor mij logische plaats gezet. Ik start opera via deze snelkoppeling en dan start de beta versie op.
Wel eerst de 'web'n'walk' versie afsluiten, anders krijg je de oude.

Ik vond het ook naar de dat web'n'walk versie je dirrigeerd naar wap pagina's van bijvoorbeeld nu.nl.
Ik kon hier niets van vinden in de instellingen, maar met de BETA gaat het super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week de "Extended Battery BP E272" binnen. De Pro word er uiteraard wel een stuk dikker van maar geen geklooi met een reserve batterij of je 220 lader meenemen. De achterkant is mooi egaal zoals de MDA versie dus geen gewiebel als je hem op een vlakke ondergrond hebt liggen. Beluister nu MP3's, heb de agenda en mail op continue sync staan, en kijk regelmatig op het net maar heb na 1,5 dag de batterij nog niet leeg. Wil je een case waar hij in past dan zul je de HTC Pouch S280 moeten aanschaffen.

Met backplate
Zonder backplate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Xanion schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 12:47:
[...]

Heb gisteren ROMeOS 1.40 erop gezet. Man, mijn TP is nu retesnel :Y
Aanrader voor iedereen.
Is dat 'n NL-versie?

Ik heb gisteren de 1.12 NL versie erop gezet maar ben er allerminst tevreden over tot nu toe. 't Ding is af en toe retetraag en TT7 hangt de helft van de tijd met opstarten. Ik zag dat de nieuwste radioversie erop staat (1.02.25.31), en las hier iets over .28. Zou dat 't probleem kunnen zijn?

Ik merk ook dat m'n TP veel warmer is en de batterij lijkt als 'n gek leeg te lopen.

Iemand 'n tip voor me? Ik heb 't liefste 'n NL-rom die lekker snel en degelijk is. Ik hoef er naast TT en wat makkelijke progjes niet veel onzin op :)

Als 't zo blijft, ga ik in ieder geval weer terug naar de stock-ROM, die draaide overall beter dan deze versie van ROMeOS 1.12 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MillZ
Eric_Cantona schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 17:49:
[...]

Is dat 'n NL-versie?

Ik heb gisteren de 1.12 NL versie erop gezet maar ben er allerminst tevreden over tot nu toe. 't Ding is af en toe retetraag en TT7 hangt de helft van de tijd met opstarten. Ik zag dat de nieuwste radioversie erop staat (1.02.25.31), en las hier iets over .28. Zou dat 't probleem kunnen zijn?

Ik merk ook dat m'n TP veel warmer is en de batterij lijkt als 'n gek leeg te lopen.

Iemand 'n tip voor me? Ik heb 't liefste 'n NL-rom die lekker snel en degelijk is. Ik hoef er naast TT en wat makkelijke progjes niet veel onzin op :)

Als 't zo blijft, ga ik in ieder geval weer terug naar de stock-ROM, die draaide overall beter dan deze versie van ROMeOS 1.12 :/
Zet de engelse v.1.40 ROMeOS erop, dies echt snel en voor mij bugfree.
Radioversie .28 heeft op dit moment de meeste liefhebbers, dus ik zou zeggen, laat die NL versie links liggen, en hop die ENG 1.40 versie erop.
Greets, a rom junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Ik ben op me werk een beetje aan het zoeken naar radio versies.

.28 is degene die ik inderdaad als beste uit de bus zie komen tot nu toe.

Ik zie ook nog veel afwijkende versies zoals 102.25.* of 102.15.*. Lijkt mij niet dat deze de laatste zijn als je het numeriek technisch bekijkt.

.28 heb ik nog niet getest, maar het schijnt ook per land te verschillen qua resultaten. Wat zijn jullie resultaten?

Bekend voor mij dat wij niet over het ROM mogen posten, maar mijn vraag is of iemand mogelijk tips heeft want ik heb de site gekeken van een tweaker die een soort van FAQ heeft geschreven. Maar ik krijg er niet duidelijk uit wat nou precies de goede stappenplan is als je alleen je radio ROM update wil uitvoeren.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

.19 is ook nog altijd populair. Je hebt HardSPL nodig op je telefoon, daarna kan je de radio rom gewoon flashen. Er is geen hard-reset nodig, al je gegevens blijven er dus gewoon op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
ik draai radio .28 en die is beter dan de ori Tmobile radio. Ik heb net de "Elite team rom"getest, hopeloos zover. Het is nog een RC1, dus wist dat hij niet helemaal top zou weze, maar hij hangt op twee fronten; in de album tab, wanneer er geen foto's in de standaard map staan, en in de phone app, als ik op de X voor sluiten druk...

Helaas voor nu. Ik ga de ROMeOS 1.40 weer flashen....

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

ROMeOS 1.40 is voor mij op dit moment nog even niet aan de orde, ik heb liever 'n NL versie en nu ik .28 radio ROM heb geflashed lijkt m'n TP wat stabieler. Ik kijk 't zo nog even af, morgen gebruik ik weer even intensief TT dus dan zie ik ook meteen hoe dat gaat i.c.m. de nieuwe radioROM :)

[edit] nog 'n vraag: sinds ik ROMeOS heb geflashed geeft m'n TP bij 'n dataverbinding via 3G, etc aan dat hij gaat verbinden. Dus zo'n ballonnetje. Bij mijn weten was dit hiervoor niet zo, is daar 'n instelling voor die veranderd kan worden? Ik hoef dat verbindingsballonnetje namelijk niet te zien, als ik boven m'n signaalsterkte 'n G o.i.d. zie is dat voldoende.

[ Voor 38% gewijzigd door Eric_Cantona op 08-11-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Eric_Cantona schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 22:21:
ROMeOS 1.40 is voor mij op dit moment nog even niet aan de orde, ik heb liever 'n NL versie en nu ik .28 radio ROM heb geflashed lijkt m'n TP wat stabieler. Ik kijk 't zo nog even af, morgen gebruik ik weer even intensief TT dus dan zie ik ook meteen hoe dat gaat i.c.m. de nieuwe radioROM :)

[edit] nog 'n vraag: sinds ik ROMeOS heb geflashed geeft m'n TP bij 'n dataverbinding via 3G, etc aan dat hij gaat verbinden. Dus zo'n ballonnetje. Bij mijn weten was dit hiervoor niet zo, is daar 'n instelling voor die veranderd kan worden? Ik hoef dat verbindingsballonnetje namelijk niet te zien, als ik boven m'n signaalsterkte 'n G o.i.d. zie is dat voldoende.
Met de originele rom was mijn TP zeer instabiel. Na 2-3 telefoontjes moest ik altijd weer een softreset doen.
Daarom geflasht naar ROMeOS 1.12 versie, was nog steeds instabiel. Toen radio .19 vervangen door radio .28, en sindsdien een heerlijke stabiele telefoon.
Gisteren versie 1.40 erop gezet (deze heeft radio .28 al erin zitten) om eens te kijken en moet zeggen, valt me niet tegen. TF3D is echt retesnel in deze versie. Stabiliteit is uitstekend. Voordeel is dat het volume aangepast is in deze versie. Waar je je gespreksvolume eerst op 100% moest zetten om de ander te kunnen verstaan, kan ik 'm nu op 60% zetten. Ook telefoongesprekken op externe speaker klinken bij deze versie harder en mooier, ,minder blikkerig.

Ik ben tevreden en kijk uit naar de eerste versies met TF3D elementen van de HD erin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk dat er heel wat word getweaked met de phones hier, ik ben ook toe aan een andere.

Nu heb ik geen bal verstand van alle specs en ins and outs, maar ik merk dat er per merk vaak echte fans tussen zitten die piekfijn kunnen uitleggen hoe het zit.

Nu zou ik in december graag een nieuw abo afsluiten en in combinatie met een smartphone, een volledig toetsenbord leek me wel handig maar is geen vereiste. De Touch Pro leek me een erg mooi toestel, niet alleen het uiterlijk maar ook qua functionaliteit lijkt het een goed toestel.

Welke toestellen van de concurrentie komen een beetje in de buurt van de Touch Pro?
De Nokia E71, HTC s740, BB Storm, SE, Xperia X1, E90 Black (huge!),

Zijn er op het moment/nabije toekomst leuke aanbiedings abo's die ik niet mág missen misschien?
Alvast bedankt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2008 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 21:54

Balachmar

The truth is out there

Ondersteunt de HTC Touch Pro ook de java specificatie JSR-179?
Of eigenlijk ondersteunt de midlet manager die erbij geleverd wordt dit?
Dat is namelijk een Location API voor Java. En daar zou ik graag gebruik van willen maken. Anders wacht ik toch nog op de G1. Ik wil namelijk zelf wat Location Based apps maken.
Mochten er mensen zijn die het willen uitproberen, dan is hier de url voor een programma wat de locatie op het scherm weergeeft. Als hij een error geeft over een foute jar, dan ondersteund hij het dus niet.
Test.zip
Even uitpakken en beide bestanden op je telefoon zetten.

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanion schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 22:36:
[...]

Gisteren versie 1.40 erop gezet (deze heeft radio .28 al erin zitten) om eens te kijken en moet zeggen, valt me niet tegen.
Ik heb net versie 1.40 erop gezet, maar mijn radio versie is nog steeds .19. Hoe bedoel je precies dat het erin heeft zitten? Moet de Radio dan dan automatisch met de ROM meegeflashed worden zeg maar, of moet je die apart nog flashen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10-2024
Zou iemand een foto van een a4'tje met geprinte text (standaard lettergrootte) willen maken? Dit met als bedoeling dat je de text daarna van de foto af kan lezen. Als ik dat nu doe met mijn P3600 is het onleesbaar. Ik hoop dat de Touch Pro het wat beter doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
  • Laatst online: 27-09 16:14
Best.. Heb toch ff niets anders te doen op de nog vroege morgen...

http://www.xs4all.nl/~supradav/img/IMAG0015.jpg

Oudje.. Wat gegevens eraf gehaald maar verder onbewerkt. Vrij bekende dingen denk ik...

Dat het wazig is aan de onderkant komt niet doordat het een slechte kopie is ofzo maar door de DOF of "camera" wellicht een millimeter scheef gehouden.

[ Voor 34% gewijzigd door nl2dav op 09-11-2008 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
Hhmm dat was in fijn en niet in superfijn.. Niet dat het uitmaakt volgens mij... Maar ach;

http://www.xs4all.nl/~supradav/img/IMAG0022.jpg

Meteen maar een originele... Zelfde fall off naar de onderkant... Ligt toch echt niet aan mij heb ik het idee :| >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balachmar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 21:54

Balachmar

The truth is out there

nl2dav schreef op zondag 09 november 2008 @ 07:51:
Hhmm dat was in fijn en niet in superfijn.. Niet dat het uitmaakt volgens mij... Maar ach;

http://www.xs4all.nl/~supradav/img/IMAG0022.jpg

Meteen maar een originele... Zelfde fall off naar de onderkant... Ligt toch echt niet aan mij heb ik het idee :| >:)
offtopic:
Dat je dan ook een bon voor te hard rijden fotografeert. :+
Maar dat doe je express gezien de data zijn het niet papieren die je onlangs binnen hebt gekregen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Balachmar op 09-11-2008 09:12 ]

Systeempje; Ballaida of Avalon in GuildWars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarvanrijn
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-05 07:48
ik heb gisteren de touch pro gekocht, met kpn abo (ik zat bij t-mobile, maar wilde een originele dus vandaar de overstap).
nu zet ik hem aan...geen touch flo.
zie wel in mijn instellingen touch flo staan, maar nergens de besturing te vinden.
in programma's staat het er overigens niet.
Ik heb gewoon een standaard windows mobile omgeving, niks geen tabbladen, niks geen grote klok op de startpagina.

iemand enig idee hoe ik touch flo 3d aan kan zetten?
ik heb gewoon de originele rom er in zitten.

Thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
even hard resetten. Hij zou vanzelf moeten laden.

Anders even kijken bij de instellingen van je today screen

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarvanrijn
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-05 07:48
ow sorry dat moest nog in mijn vorige bericht:
harde reset geprobeerd, en dan krijg ik eerst een scherm met een rode, groene en blauwe en witte balk.
dan kort een wit scherm met de melding loading...no image file.
dan gaat hij terug naar dat scherm emt 4 kleuren met de tekst erop:
RAPH100
SPL-1.90.0000
microP-Raph (LED) v13
microP-Raph (KEY) v5
PSOC-Raph STAGE_CVT V0x36

en daar blijft ie op staan, tot ik een soft reset doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op dit moment een HTC Touch Diamond, en die bevalt uitstekend. De bekende minpuntjes zijn wel jammer, zoals de lage accuduur en de soms wat trage software. Ik overweeg over te stappen op de HTC Touch Pro, niet zo zeer vanwege deze minpuntjes, maar vooral voor zijn uitschuifbare toetsenbordje. Ik heb 'm een aantal keer geprobeerd, maar ik vind het moeilijk om in te schatten hoe snel ik er mee kan typen als ik er aan gewend ben. Kunnen jullie me daar wat over vertellen? Hoe snel kunnen jullie typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:11

Creesch

bla bla!

Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 13:31:
Ik heb op dit moment een HTC Touch Diamond, en die bevalt uitstekend. De bekende minpuntjes zijn wel jammer, zoals de lage accuduur en de soms wat trage software. Ik overweeg over te stappen op de HTC Touch Pro, niet zo zeer vanwege deze minpuntjes, maar vooral voor zijn uitschuifbare toetsenbordje. Ik heb 'm een aantal keer geprobeerd, maar ik vind het moeilijk om in te schatten hoe snel ik er mee kan typen als ik er aan gewend ben. Kunnen jullie me daar wat over vertellen? Hoe snel kunnen jullie typen?
zo snel als op een normaal toetsenbord lukt niet, wel sneller dan met de onscreen toetsenbord of met t9. Of je de snelheidswinst de moeite waard vind moet je echt zelf beoordelen.
Wat voor mij een groot voordeel is dat je nu het hele scherm kan gebruiken ipv dat er een tobo half overheen zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt altijd dat je ff moet wennen aan een nieuwe invoermethode. Ik heb het even geprobeerd, en ik denk dat ik wel aardig snel kan worden, maar hoe snel weet ik niet. Kan 1 van jullie misschien een filmpje maken zodat ik kan zien hoe jullie t doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl2dav
offtopic:
Dat je dan ook een bon voor te hard rijden fotografeert. :+
Maar dat doe je express gezien de data zijn het niet papieren die je onlangs binnen hebt gekregen :)
Mwah valt wel mee, is zooi wat ik direct voor handen heb en niet zo spannend is, iedereen kent het wel dus is het juist goed vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Cubarix, misschien is dit wat?

[ Voor 16% gewijzigd door SaN op 09-11-2008 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks alot, sander! Naar aanleiding van deze video heb ik een vraag: kunnen jullie blind typen op etde Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ook mogelijk om het aantal keer dat de HTC overgaat voor ie in de voicemail schiet aan te passen?
Bij mij springt hij naar 4x al op de voicmail. Persoonlijk vind ik dat een beetje kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
Verwijderd schreef op zondag 09 november 2008 @ 15:35:
Is het ook mogelijk om het aantal keer dat de HTC overgaat voor ie in de voicemail schiet aan te passen?
Bij mij springt hij naar 4x al op de voicmail. Persoonlijk vind ik dat een beetje kort.
Dit is een netwerk instelling, en moet je via je telecomprovider instellen.
Setings -> Phone -> Services -> Call Forwarding -> Retreive Settings -> Forward on No Answer: zet dit op het maximaal aantal seconden (30) en klik OK.

Het kan ook zijn dat je ring script moet aanpassen, dat ie eerder gaat ringen. Zie hiervoor eerder in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coromoto schreef op zondag 09 november 2008 @ 16:12:
[...]

Dit is een netwerk instelling, en moet je via je telecomprovider instellen.
Setings -> Phone -> Services -> Call Forwarding -> Retreive Settings -> Forward on No Answer: zet dit op het maximaal aantal seconden (30) en klik OK.

Het kan ook zijn dat je ring script moet aanpassen, dat ie eerder gaat ringen. Zie hiervoor eerder in dit topic.
Dank..dit bedoelde ik inderdaad.
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.