Als je je radio rom update blijft alle instellingen behouden. Op XDA staat genoeg informatie over het update van (radio)roms.webgangster schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:04:
[...]
Kan me me uitleggen hoe ik de radio rom kan flashen ?
Ik kan gewoon wel de ander horen praten maar de ander mij niet
Updat je dan overigens alleen de radio rom of moet ik dan weer alles opnieuw installeren ?
Verwijderd
Misschien kan je beter een universele autohouder nemen, zoals ik gedaan heb, en daarin de TP compleet met case (waarvan voorflap afgehaald of weggedraaid kan worden) in zetten.Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 21:39:
[...]
Ik vind dat plastic over het toetsenbord niks (heb zo'n case bij mijn Tytn en Tytn2 gehad). Ik gebruik een case waaruit ik de pro snel en makkelijk uit kan halen ivm mijn cradle's en autohouders. Als je wel voor een case gaat zoals bovengenoemde voorbeelden ga dan voor een case die naar boven of naar onderen open "flipt". Als je gaat bellen of je word gebeld vind ik het persoonlijk prettiger dat de flap onder de telefoon hangt of dubbelgevouwen achter je telefoon. Bv met de Pielframa (die in het begin nogal stug is om ff makkelijk om te vouwen) heb je de flap zowat voor je linkeroog hangen als je linkshandig bent
Edit : Ik heb op de hyves ook nog wel een lijstje met beschikbare cases gemaakt. Maar er komen uiteraard steeds meer cases voor de Pro.
eventueel deze
http://www.smartphoneworl...uch_Pro__N_art_42269.html
Toevallig ook je WIFI aan? Das een bekende bug nl. in de software. En ook een hele lastige welke ik hoop dat ze verholpen hebben in de volgende updateWouser schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:48:
Mensen ik heb even twee vraagjes. Het komt de laatste tijd steeds meer voor dat oppeens de toetsen van me Touch Pro niet meer doen. Met toetsen bedoel ik het qwerty toetsenbord, aan/uit knop, volume knop, en de 4 knoppen rond de grote ronde navigatie knop. Eigenlijk dus doen alle knoppen het niet behalve het touch screen. Iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen? Zit er niet toevallig een soort toetsblokkade?
Verder ben ik te weten gekomen dat als je je hotmail makkelijk wilt checken dat je dan http://mobiel.nl.msn.com/device/ moet gaan, aangezien je je hotmail account niet kan toevoegen tot je email accounts op je Touch Pro. Nu gaat dit prima wanneer ik gebruik van Internet Explorer op me Touch Pro. Alleen ik gebruik altijd de opera browser. En deze laad de gehele pagina niet? Houd microsoft opera soms tegen ofzo?
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Verwijderd
Ik heb een Broditclip in de auto dus dan ga ik er niet zo'n "lelijke" universele houder met zuignap op mijn vooruit hangenVerwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:43:
[...]
Misschien kan je beter een universele autohouder nemen, zoals ik gedaan heb, en daarin de TP compleet met case (waarvan voorflap afgehaald of weggedraaid kan worden) in zetten.
eventueel deze
http://www.smartphoneworl...uch_Pro__N_art_42269.html

http://www.telecomtelecom...to-met-zuignap-50132.html of
http://www.telecomtelecom...ck-accessoires-58132.html
Verwijderd
Vandaag dacht ik even bekijken of de TP ook bugs heeft met berichten schrijven en voornamelijk dan met speciale tekens. Als je bij mijn 8800 sirocco een bericht schreef met een paar speciale tekens als ë ö dan stuurt hij ineens 2 berichten terwijl je nog ruim 40 tekens te goed hebt, maar bij de TP is dat ook zo. IAls ik de i zonder puntje gebruik, dan worden het zelfs 3 berichten ineens...k denk dat het een bug binnenin WM 6.1 is. Hebben jullie daar ook last van?
Ik neem even aan dat je het over de eerste vraag hebt. Maar nee wifi heb ik nooit aanXanion schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 23:12:
[...]
Toevallig ook je WIFI aan? Das een bekende bug nl. in de software. En ook een hele lastige welke ik hoop dat ze verholpen hebben in de volgende update
Iemand trouwens die nog iets weet van de hotmail pagina die alleen laat in IE en niet in Opera?
[ Voor 11% gewijzigd door Chip. op 21-10-2008 00:58 ]
Dus met andere woorden, ik heb het topic even door genomen... Maar als ik het goed begrijp, mijn sms was ook wel eens traag (toetsenbord wat hangt) blijkt dus dat er een WiFi bug in zit. als je WiFi aan hebt dan kun je niet typen? wtf.. troep..
Zou het verholpen zijn met een custom rom? dan doe ik dat maar..
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Dit probleem heb ik ook eerder ondervonden en gemeld. De bestanden worden als attachments ("enclosures") opgeslagen met een .enc extensie, waar WMP of de TF3D muziekspeler niet mee overweg kunnen. Hernoem je ze handmatig naar M4a of .mp4 dan worden ze wel goed afgespeeld.r0_ schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 15:34:
Wanneer ik via RSS-hub een podcast download van radio 538 (Tiesto podcast) dan komt die binnen als een .m4a bestand. Als deze volledig gedownload is en ik op afspelen druk krijg ik de melding dat deze niet afgespeeld kan worden met windows media player 10 mobile. De melding is: "Kan het bestand niet afspelen. Het bestand is beschadigd of de speler ondersteunt de indeling niet die u probeert af te spelen."
Is er een mogelijkheid om deze bestanden toch af te spelen met WMP10Mobile dmv een codec plugin oid? Of is er een mogelijkeid om deze bestanden automatisch te laten afspelen met CorePlayer? Deze speelt de bestanden namelijk wel af.
Het probleem is dus dat de RSS reader de attachments niet met de oorspronkelijke naam opslaat maar zelf een naam en extensie verzint. Hierdoor worden de podcasts genummerd volgens de volgorde van ophalen en niet gewoon naar uitzenddatum (wat in de filenaam wel aangeboden wordt). Ik heb ook de RSS software van Illium geprobeerd, maar dat is dezelfde met zelfs een lager versie nummer dan de standaard meegeleverde RSS lezer.
De vraag is dus: wie weet een goede RSS lezer voor WM6.1 die de attachments wel goed opslaat met de naam en extensie zoals aangeboden in de podcast?
Staat op xda-developers inclusief een groot aantal ROMS-- maar over het hoe en wat ... daar mogen we hier niet over praten (forum policy)webgangster schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:04:
[...]
Kan me me uitleggen hoe ik de radio rom kan flashen ?
Ik kan gewoon wel de ander horen praten maar de ander mij niet
Updat je dan overigens alleen de radio rom of moet ik dan weer alles opnieuw installeren ?
Ik heb zelf trouwens geen ervaring met flashen... maar het schijnt niet zo lastig te zijn (ongeveer alle members van het Raphael forum op xda kunnen het )
Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen
Zomaar een wilde gok : IE = Microsoft, Hotmail=Microsoft, Opera ≠ MSWouser schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 00:56:
[...]
Ik neem even aan dat je het over de eerste vraag hebt. Maar nee wifi heb ik nooit aan? Dus dit zou wat kunnen betekenen?
Iemand trouwens die nog iets weet van de hotmail pagina die alleen laat in IE en niet in Opera?
* JAMF heeft kennissen met een live-space en die doet ut bijv. niet met FireFox
[ Voor 0% gewijzigd door pven op 21-10-2008 07:56 . Reden: trollen voegt niets toe ]
Over het 'hoe' mag wel worden gesproken, maar er mogen geen URLs naar custom ROMs worden gegeven.the real JAMF schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 07:48:
[...]
Staat op xda-developers inclusief een groot aantal ROMS-- maar over het hoe en wat ... daar mogen we hier niet over praten (forum policy)
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
OK, maar blijft dat ze flashen op xda beter kunnen uitleggen, dan ik (wegens geen praktijk ervaring)pven schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 07:57:
[...]
Over het 'hoe' mag wel worden gesproken, maar er mogen geen URLs naar custom ROMs worden gegeven.
* JAMF heeft nog geen problemen met zijn TP
Als iemand zich hier geroepen voelt om een Nederlandse uitleg te maken, dan gaan wij uiteraard niet dwars liggen. * pven daagt de Tweaker uitthe real JAMF schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 08:14:
[...]
OK, maar blijft dat ze flashen op xda beter kunnen uitleggen, dan ik (wegens geen praktijk ervaring)
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Hoe? wie? wat? waar?Verwijderd schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 22:30:
[...]
Mogelijkheid is om over het bovenste gedeelte 'zwarte gedeelte met luidsprekertje en cameraatje' een op maat gesnede originele schermprotector te plakken (daar wordt toch niets bediend) Daaronder kan dan ieder passend,danwel op maat geknipte,screenprotector op gezet worden.Er kan eventueel ook iets "blijvends"geplakt worden op dat bovenste zwarte gedeelte, geheel naar smaak van de eigenaar.Is het probleem van een passende screenprotector voor de MDA Vario IV verleden tijd.
Overigens is de originele sp eigenlijk me te dik, en dof ... heel verschil zo zonder die sp (ik gebruik hem nu voorzichtig even zonder).
Dus zoek eigenlijk een alternatief voor het origineel, wat beter het licht doorlaat etc.
Overigens heb ik het ook dat soms het tb het niet doet (hardware tb) maar de rest van de knoppen doen het wel... Dit is tijdens het msn gebruiken, met wifi aan. Msn uitzetten, en het werkt allemaal weer, maar da's nie de bedoeling daggikzo
On the 7th day, God created the Mini.... And he saw it was good :)
oke, maar bijv een pagina van xda waar de uitleg (en waarschijnlijk de rom zelf ook via een url) staat mag wel?pven schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 07:57:
[...]
Over het 'hoe' mag wel worden gesproken, maar er mogen geen URLs naar custom ROMs worden gegeven.
Paulus de Ddoskabouter vs. de boze h4x
Er zit een applicatie op de Touch Pro genaamd Windows Live. Daar kan je een hotmail account invoeren en synchroniseren. Bij mij komt mijn hotmail dan bij mijn e-mail accounts terecht, dus dat zou bij jou ook zo moeten zijn.Wouser schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:48:
Mensen ik heb even twee vraagjes. Het komt de laatste tijd steeds meer voor dat oppeens de toetsen van me Touch Pro niet meer doen. Met toetsen bedoel ik het qwerty toetsenbord, aan/uit knop, volume knop, en de 4 knoppen rond de grote ronde navigatie knop. Eigenlijk dus doen alle knoppen het niet behalve het touch screen. Iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen? Zit er niet toevallig een soort toetsblokkade?
Verder ben ik te weten gekomen dat als je je hotmail makkelijk wilt checken dat je dan http://mobiel.nl.msn.com/device/ moet gaan, aangezien je je hotmail account niet kan toevoegen tot je email accounts op je Touch Pro. Nu gaat dit prima wanneer ik gebruik van Internet Explorer op me Touch Pro. Alleen ik gebruik altijd de opera browser. En deze laad de gehele pagina niet? Houd microsoft opera soms tegen ofzo?
Val van probleem in probleem met me HTC,
hopelijk iemand die me met onderstaand probleem kan helpen,
Mee dat er een magneetje meekwam uit het stylus opberg gleuf is het mis gegaan.
Me HTC reageerde nergens meer op. Omdat ik geen zin had in lang mijn telefoon kwijt te zijn.
besloot ik eens te kijke of ik dat magneetje niet zelf terug kon plaatsen. Wat achteraf niet lukte en ook niet heel slim is geweest omdat nu helemaal geen zin meer heeft om op te sturen.
Maargoed, ik dacht dat een hard reset misschien wel eens een goede uitwerking kon hebben. Maar dit leverde uiteindelijk een HTC op die ineens helemaal geen bereik meer had (of heel slecht). En nog erger hij gaat vanzelf de button links onder aanklikke (snel achter elkaar meermalig). Dit lijkt me het probleem van de stylus die dit doorgeeft als je hem er normaal uithaalt.
Nu heb ik denk nog maar een paar oplossingen waarvoor ik nu kennis aan het vergaren ben.
1. De sensor disablen software matig / hardware matig (enigste wat ik daar van kan vinden is http://forum.xda-develope...php?p=2760087#post2760087 en daar kom ik niet mee verder)
of
2. De HTC openschroeven en kijken of het op te lossen is. (maar krijg hem niet veel meer open dan de 4 schroeven eruit)
Hopelijk iemand die mij hiermee kan helpen, zodat ik me splinternieuwe HTC niet nu al aan de wilgen zou moeten hang...
Me HTC reageerde nergens meer op. Omdat ik geen zin had in lang mijn telefoon kwijt te zijn.
besloot ik eens te kijke of ik dat magneetje niet zelf terug kon plaatsen. Wat achteraf niet lukte en ook niet heel slim is geweest omdat nu helemaal geen zin meer heeft om op te sturen.
Maargoed, ik dacht dat een hard reset misschien wel eens een goede uitwerking kon hebben. Maar dit leverde uiteindelijk een HTC op die ineens helemaal geen bereik meer had (of heel slecht). En nog erger hij gaat vanzelf de button links onder aanklikke (snel achter elkaar meermalig). Dit lijkt me het probleem van de stylus die dit doorgeeft als je hem er normaal uithaalt.
Nu heb ik denk nog maar een paar oplossingen waarvoor ik nu kennis aan het vergaren ben.
1. De sensor disablen software matig / hardware matig (enigste wat ik daar van kan vinden is http://forum.xda-develope...php?p=2760087#post2760087 en daar kom ik niet mee verder)
of
2. De HTC openschroeven en kijken of het op te lossen is. (maar krijg hem niet veel meer open dan de 4 schroeven eruit)
Hopelijk iemand die mij hiermee kan helpen, zodat ik me splinternieuwe HTC niet nu al aan de wilgen zou moeten hang...
Grrr, ik word inmiddels goed ziek van de TP.
Ik kan werkelijk geen fatsoenlijk gesprek voeren zonder de verbinding te verliezen. Minimaal 2 van de 3 gesprekken die ik voer vallen weg. Ik leef voornamelijk op 3 locaties. Thuis, bij mijn vriendin en op het werk. Laat ik in deze gebieden nou net maar 1 streepje 3g bereik hebben. Met 1 streepje 3g verbreekt hij altijd de verbinding of kan de andere kant mij niet meer horen waardoor het gesprek nog afgekapt moet worden. Bij het verbreken volgt een switch naar een gewone G, GSM dus. Met gewoon GSM heb ik wel vaak 4 streepjes bereik en gaat bellen wel prima.
Ik kan mijn telefoon dus handmatig op GSM zetten en dan gaat het goed, maar laat ik mijn telefoon nu ook voor internet te hebben gekocht en ik wil dus OOK snel internet. Ik dacht dat telefoons gemaakt waren om te bellen maar bij de TP is dat duidelijk niet zo.
Dit kost me handen vol met geld, ik moet telkens mensen 2 of 3x bellen en als ik gebeld word moet ik ze ook weer terug bellen.
Nou heb ik 2 vragen:
- Moet een switch van GSM naar UMTS niet probleemloos verlopen?
- Is er geen programma waarmee ik kan zeggen dat als ik maar 1 streepje bereik heb met UMTS hij meteen een GSM mast moet pakken?
Ik kan ook nog wel even vermelden dat ik bij alle toestellen voor de TP ik hier nooit problemen mee heb gehad en aangezien ik ieder jaar een nieuw toestel heb zijn dat er genoeg, met name SE's. Maar ook mijn vaders Nokia heeft geen problemen.
Ben ik nou echt de enige die in Noord-Limburg woont en in Deurne werkt?
..Of gewoon dezelfde problemen heeft.
Ik kan werkelijk geen fatsoenlijk gesprek voeren zonder de verbinding te verliezen. Minimaal 2 van de 3 gesprekken die ik voer vallen weg. Ik leef voornamelijk op 3 locaties. Thuis, bij mijn vriendin en op het werk. Laat ik in deze gebieden nou net maar 1 streepje 3g bereik hebben. Met 1 streepje 3g verbreekt hij altijd de verbinding of kan de andere kant mij niet meer horen waardoor het gesprek nog afgekapt moet worden. Bij het verbreken volgt een switch naar een gewone G, GSM dus. Met gewoon GSM heb ik wel vaak 4 streepjes bereik en gaat bellen wel prima.
Ik kan mijn telefoon dus handmatig op GSM zetten en dan gaat het goed, maar laat ik mijn telefoon nu ook voor internet te hebben gekocht en ik wil dus OOK snel internet. Ik dacht dat telefoons gemaakt waren om te bellen maar bij de TP is dat duidelijk niet zo.
Dit kost me handen vol met geld, ik moet telkens mensen 2 of 3x bellen en als ik gebeld word moet ik ze ook weer terug bellen.
Nou heb ik 2 vragen:
- Is er geen programma waarmee ik kan zeggen dat als ik maar 1 streepje bereik heb met UMTS hij meteen een GSM mast moet pakken?
Ik kan ook nog wel even vermelden dat ik bij alle toestellen voor de TP ik hier nooit problemen mee heb gehad en aangezien ik ieder jaar een nieuw toestel heb zijn dat er genoeg, met name SE's. Maar ook mijn vaders Nokia heeft geen problemen.
Ben ik nou echt de enige die in Noord-Limburg woont en in Deurne werkt?
[ Voor 5% gewijzigd door wiene op 21-10-2008 10:37 ]
Hoezo kun je hotmail account niet toevoegen aan je mail accounts? Ik heb hotmail gewoon bij mijn mail-accounts staan via Windows Live. Geen enkel probleem, haalt keurig elk uur (tijdens kantooruren) de mail opWouser schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:48:
Deze discussie wil ik ook graag bijwonenaukema schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:46:
[...]
Ik ben benieuwd wat je hebt ingesteld waardoor je de ander kant van de lijn ook hoort.
Ik heb namelijk deze tool gebruikt. Het geluid is prima, veel functies t.o.v. de normale spraakopname.
Alleen de andere kant is bijna onverstaanbaar zodra je dus een gesprek opneemt. Ik heb de keuze gemaakt elk gesprek automatisch te laten recorden, maar het is bar slecht qua geluid.
Graag advies
AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch
Ander vraagje,
Deze vraag heb ik tevens gisteren ook gesteld, maar ik denk dat deze overspoeld is door andere reacties.
Kan je in de TP een programma of de huidige tooling gebruiken om een eigen opstartomgeving te bouwen?
Voorbeeld : Ik wil Gyrator 2 , de screenrotater standaard opstarten want ik ben erg tevreden met de app.
Screenrotation werkt hier prima mee, zie vorige posts.
Ook handige optie = Stylus erin zodra je klaar bent met spelen.
En dan vervolgens LOCKED de telefoon en je kunt ook zelfs aangeven dat hij je schermpje uitzet.
Zoals ik dat dan noem : " 2 vliegen in 1 klap. "
Deze vraag heb ik tevens gisteren ook gesteld, maar ik denk dat deze overspoeld is door andere reacties.
Kan je in de TP een programma of de huidige tooling gebruiken om een eigen opstartomgeving te bouwen?
Voorbeeld : Ik wil Gyrator 2 , de screenrotater standaard opstarten want ik ben erg tevreden met de app.
En dan vervolgens LOCKED de telefoon en je kunt ook zelfs aangeven dat hij je schermpje uitzet.
AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch
Dat is niet een bug, dat komt doordat dan unicode support aanmoet (kan je uitzetten in de opties) en dan passen er minder tekens in je SMSje. Dit is op ELKE telefoon die unicode support.Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 00:05:
Vandaag dacht ik even bekijken of de TP ook bugs heeft met berichten schrijven en voornamelijk dan met speciale tekens. Als je bij mijn 8800 sirocco een bericht schreef met een paar speciale tekens als ë ö dan stuurt hij ineens 2 berichten terwijl je nog ruim 40 tekens te goed hebt, maar bij de TP is dat ook zo. IAls ik de i zonder puntje gebruik, dan worden het zelfs 3 berichten ineens...k denk dat het een bug binnenin WM 6.1 is. Hebben jullie daar ook last van?
Je zoekt dus een "opstarten" map (zoals bij 'gewone' Windows)hives schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:05:
Ander vraagje,
Ja, dat klopt. Met WIFI aan heb je regelmatig dat het Tobo niet werkt. Erg klote inderdaadDAMAGE schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 01:28:
Dus met andere woorden, ik heb het topic even door genomen... Maar als ik het goed begrijp, mijn sms was ook wel eens traag (toetsenbord wat hangt) blijkt dus dat er een WiFi bug in zit. als je WiFi aan hebt dan kun je niet typen? wtf.. troep..
Toch denk ik dat je dit probleem vooral bij je provider moet zoeken. Je hebt toch niet toevallig T-Mobile? Want als dat het geval is kijk ik zeker niet op van je verhaal.wiene schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:24:
Grrr, ik word inmiddels goed ziek van de TP.
Nou heb ik 2 vragen:
Ben ik nou echt de enige die in Noord-Limburg woont en in Deurne werkt?..Of gewoon dezelfde problemen heeft.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Neem aan dat ik dan de .exe van de applicatie erin kopiëer?the real JAMF schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:14:
[...]
Je zoekt dus een "opstarten" map (zoals bij 'gewone' Windows)
Ik ben namelijk het msconfig fenomeen gewend.
Ga naar de applicatie en klik lang op de exe, en kies dan Kopierenhives schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:16:
[...]
Neem aan dat ik dan de .exe van de applicatie erin kopiëer?
Ga daarna naar de Windows\Startup map, en kies daar Snelkoppeling plakken (Paste shortcut)
[ Voor 63% gewijzigd door Kix@$$ op 21-10-2008 11:19 ]
als ie al bestaat (die opstarten-map) dan kan je volgens mij ook een snelkoppeling erin zettenhives schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:16:
[...]
Neem aan dat ik dan de .exe van de applicatie erin kopiëer?
ps de eerste WM foon, ben zelf ook nog ontdekkende
the real JAMF schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:22:
[...]
als ie al bestaat (die opstarten-map) dan kan je volgens mij ook een snelkoppeling erin zetten
ps de eerste WM foon, ben zelf ook nog ontdekkende
Allebei bedankt! Dit vermoeden ik al.Kix@$$ schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:18:
[...]
Ga naar de applicatie en klik lang op de exe, en kies dan Kopieren
Ga daarna naar de Windows\Startup map, en kies daar Snelkoppeling plakken (Paste shortcut)
Ik hoop ook nog een oplossing voor de audio recorder, want ik heb nu auto. aangezet dat hij opneemt. Maar dat komt nou niet bepaald de gesprekken tengoede... De verbinding is slecht, traag en de andere kant hoort mij niet.
Ik heb het nog even een dag aangekeken en het probleem lijkt toch in de software ofzo te zitten,
Het "Inbranden" treed voor zoveer ik weet alleen op bij witte schermen, maar is ook weer alleen zichtbaar op bepaalde schermen, bijvoorbeeld volume control.
De teksten of vakken schemeren nog even door dus wanneer ik naar een ander scherm ga.
Wanneer het weg trekt weet ik ook niet precies, ineens is het weer weg en soms blijft het er in staan of wordt het alleen maar erger wanneer de telefoon op standby staat.
Wanneer je de telefoon opnieuw opstart en je ook het zwarte scherm krijgt met Touch Pro er op is er niks zichtbaar dus het lijkt ook weer niet echt in te branden, erg vreemd probleem!
Ik moet wel zeggen dat het niet erg opvalt, maar heeft iemand een idee wat ik zou kunnen proberen om het te verhelpen?
Het "Inbranden" treed voor zoveer ik weet alleen op bij witte schermen, maar is ook weer alleen zichtbaar op bepaalde schermen, bijvoorbeeld volume control.
De teksten of vakken schemeren nog even door dus wanneer ik naar een ander scherm ga.
Wanneer het weg trekt weet ik ook niet precies, ineens is het weer weg en soms blijft het er in staan of wordt het alleen maar erger wanneer de telefoon op standby staat.
Wanneer je de telefoon opnieuw opstart en je ook het zwarte scherm krijgt met Touch Pro er op is er niks zichtbaar dus het lijkt ook weer niet echt in te branden, erg vreemd probleem!
Ik moet wel zeggen dat het niet erg opvalt, maar heeft iemand een idee wat ik zou kunnen proberen om het te verhelpen?
Ik hoef helemaal niet bij mij provider aan te kloppen want ik heb al 7 jaar dezelfde provider namelijk Telfort en heb voor de TP nog nooit problemen gehad met het verbreken van de verbinding. Sterker nog, mijn problemen zijn begonnen vanaf het moment dat ik de sim in mijn TP heb gestopt.Xanion schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:15:
[...]
Toch denk ik dat je dit probleem vooral bij je provider moet zoeken. Je hebt toch niet toevallig T-Mobile? Want als dat het geval is kijk ik zeker niet op van je verhaal.
Het kan dus 2 oorzaken hebben. Of de TP kan niet zonder de connectie te verliezen schakelen tussen de UMTS en GSM verbinding of de algehele ontvangst van de TP is slechter tov mijn vorige toestellen waarbij mijn vorige toestellen dan wel genoeg hadden aan die verbinding met 1 streepje en de TP niet.
Dit is overigens niet de eerste keer dat ik hierover begin maar het begint echt de spuigaten uit te lopen. 2 van de 3 gesprekken worden ongeveer vroegtijdig beeindigt en ik zie het echt niet zitten om mijn telefoon op alleen GSM te zetten.
Ja dat dacht eerst ook maar ik kan me dat eigenlijk haast niet voorstellen? Dan zou dat toch meer iets zijn van zo'n case dat Microsoft misbruik maakt? Kom even niet op de correcte benaming.the real JAMF schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 07:53:
[...]
Zomaar een wilde gok : IE = Microsoft, Hotmail=Microsoft, Opera ≠ MS![]()
* JAMF heeft kennissen met een live-space en die doet ut bijv. niet met FireFox
Harstikke bedankt eens even kijken hoorRudey schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:03:
[...]
Er zit een applicatie op de Touch Pro genaamd Windows Live. Daar kan je een hotmail account invoeren en synchroniseren. Bij mij komt mijn hotmail dan bij mijn e-mail accounts terecht, dus dat zou bij jou ook zo moeten zijn.
[ Voor 28% gewijzigd door Chip. op 21-10-2008 12:02 ]
Ik meen ergens gelezen te hebben dat er meer Telfort klanten met dit toestel zijn die problemen ondervinden. Ikzelf heb T-Mobile en ik heb nergens last van. (Nu heb ik ook het idee dat de T-Mobile Rom een stuk stabieler is dan de Orginele HTC rom).wiene schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:54:
[...]
Ik hoef helemaal niet bij mij provider aan te kloppen want ik heb al 7 jaar dezelfde provider namelijk Telfort en heb voor de TP nog nooit problemen gehad met het verbreken van de verbinding. Sterker nog, mijn problemen zijn begonnen vanaf het moment dat ik de sim in mijn TP heb gestopt.
Het kan dus 2 oorzaken hebben. Of de TP kan niet zonder de connectie te verliezen schakelen tussen de UMTS en GSM verbinding of de algehele ontvangst van de TP is slechter tov mijn vorige toestellen waarbij mijn vorige toestellen dan wel genoeg hadden aan die verbinding met 1 streepje en de TP niet.
Dit is overigens niet de eerste keer dat ik hierover begin maar het begint echt de spuigaten uit te lopen. 2 van de 3 gesprekken worden ongeveer vroegtijdig beeindigt en ik zie het echt niet zitten om mijn telefoon op alleen GSM te zetten.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Verwijderd
Ben jij niet in de war met RomeOS 1.12 ? De 1.22 kan ik in ieder geval niet vinden.Kix@$$ schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 16:15:
[...]
Ik heb de RomeOS 1.22 erop staan en die werkt erg lekker. Snel en met de extended rom apps alles wat ik nodig heb.
Er is wel een nieuwe versie van ROMeOS; 1.13
Verwijderd
aktie\opties\algemeen==tab recording alles uit behalve Live Monotoring. Tab phone alles aan.aukema schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 19:46:
[...]
Ik ben benieuwd wat je hebt ingesteld waardoor je de ander kant van de lijn ook hoort.
Speel eens wat met je input-settings. Voor recording heb ik de volgende instelling.hives schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:01:
[...]
Alleen de andere kant is bijna onverstaanbaar zodra je dus een gesprek opneemt. Ik heb de keuze gemaakt elk gesprek automatisch te laten recorden, maar het is bar slecht qua geluid.
Graag advies
Mp3/Highest Quality[5]\22050hz\16bits\2channel. De bitrate is dan 160kbps en met het restant van mijn geheugenkaartje kan ik dan tot 32 uur opslaan.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 12:41 ]
Verwijderd
ik heb hem alleen in het Engels gevonden. Weet je of ie er ook in het Nederlands is ?Daneel schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:19:
Er is wel een nieuwe versie van ROMeOS; 1.13
Op mijn werk heb ik het probleem dat de HSDPA ontvangst erg slecht is. De foon loopt dus constant switchen tussen H en G. Wat me verbaasd is overigens dat 3G hier nooit tussenzit. 3G is officieel toch nog een tussenstapje tussen H en G?
Maar goed, dat zo vaak switchen is natuurlijk wel een aanslag op de accu. Is er ook iets te regelen dat ie default gewoon op G (dus GSM/GPRS) blijft, totdat ik besluit dat ik wil internetten (en dus 3G/H nodig heb)??
Maar goed, dat zo vaak switchen is natuurlijk wel een aanslag op de accu. Is er ook iets te regelen dat ie default gewoon op G (dus GSM/GPRS) blijft, totdat ik besluit dat ik wil internetten (en dus 3G/H nodig heb)??
Voor zover ik weet is de HSDPA een protocol wat over 3G heen gaat. Wanneer je een 3G verbinding hebt en hier actief op gaat werken, wordt het HSDPA protocol aangezet. Wanneer 3G idle is, staat er bij mij 3G.jpbosk schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:36:
Op mijn werk heb ik het probleem dat de HSDPA ontvangst erg slecht is. De foon loopt dus constant switchen tussen H en G. Wat me verbaasd is overigens dat 3G hier nooit tussenzit. 3G is officieel toch nog een tussenstapje tussen H en G?
Alles over Mobiel Inet protocollenKix@$$ schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:15:
[...]
Voor zover ik weet is de HSDPA een protocol wat over 3G heen gaat. Wanneer je een 3G verbinding hebt en hier actief op gaat werken, wordt het HSDPA protocol aangezet. Wanneer 3G idle is, staat er bij mij 3G.
Valt jou gesprek ook weg tijdens een switch als je aan het bellen bent?jpbosk schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:36:
Misschien heb je wat aan dit topic:BrokenRules schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 10:18:
Val van probleem in probleem met me HTC,
of
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=430245
Trotse pappa van Yfke sinds 04-03-2009!!!
Ik heb hem eindelijk net binnen, maar als ik naar contacten ga is mijn lijst leeg. Hoe kan ik vanaf mijn sim alles kopieren?
PSN: MoodChange | Steam: Chaos_Zero89
Ik had hetzelfde probleem, al dan niet toevallig ook met Telfort. Dit heb ik geloof ik al eens eerder gezegd (of misschien alleen gedacht), maar: Heb je al eens geprobeerd de telefoon op alleen WCDMA te zetten in plaats van alleen op GSM? Dan kun je namelijk bellen EN fatsoenlijk internet gebruiken zonder dat hij switcht. Het kost geloof ik iets meer stroom tijdens het bellen, maar dat heb ik niet gemerkt in de praktijk. Bij mij heeft dit wel heel erg geholpen, het enige waar je dan nog op moet letten is dat je niet buiten bereik van een zendmast looptwiene schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:54:
[...]
Ik heb dat nog niet meegekregen... Maar hoezo?wiene schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 13:46:
[...]
Valt jou gesprek ook weg tijdens een switch als je aan het bellen bent?
Lijkt een issue te zijn TP i.c.m. Telfort/KPN. Kijk maar eens in topic 3 of in dit topic...wiene schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 11:54:
[...]
Ik hoef helemaal niet bij mij provider aan te kloppen want ik heb al 7 jaar dezelfde provider namelijk Telfort en heb voor de TP nog nooit problemen gehad met het verbreken van de verbinding. Sterker nog, mijn problemen zijn begonnen vanaf het moment dat ik de sim in mijn TP heb gestopt.
Van een insider bij KPN begreep ik dat KPN dezelfde problemen met wegvallende gesprekken heeft. Diverse KPN business units gebruiken HTC's en dan is het toch een aardig probleem. Hopenlijk kan KPN een potje breken bij HTC
Lijkt me niet echt een oplossing. Ik heb thuis bijvoorbeeld geen 3G bereik...Myedvyed schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:08:
[...]
Ik had hetzelfde probleem, al dan niet toevallig ook met Telfort. Dit heb ik geloof ik al eens eerder gezegd (of misschien alleen gedacht), maar: Heb je al eens geprobeerd de telefoon op alleen WCDMA te zetten in plaats van alleen op GSM? Dan kun je namelijk bellen EN fatsoenlijk internet gebruiken zonder dat hij switcht. Het kost geloof ik iets meer stroom tijdens het bellen, maar dat heb ik niet gemerkt in de praktijk. Bij mij heeft dit wel heel erg geholpen, het enige waar je dan nog op moet letten is dat je niet buiten bereik van een zendmast loopt
Kan best dat je dat al eens hebt gezegd. Ik ga het nu meteen proberen in ieder geval. Maar is het niet zo dat ik dan alleen op 3g masten word toe gelaten? Ik ben namelijk altijd in randgebieden waar net wel of net geen 3g ontvangst is, als ik al een gesprek kan voeren met 3g dan valt vaak mijn spraak weg voor de andre kant of kan ik er door storing/wegvallen geen touw aan vastknopen wat er wordt gezegd. Stroomgebruik is geen issue, kan op het werk bijladen.Myedvyed schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:08:
[...]
Ik had hetzelfde probleem, al dan niet toevallig ook met Telfort. Dit heb ik geloof ik al eens eerder gezegd (of misschien alleen gedacht), maar: Heb je al eens geprobeerd de telefoon op alleen WCDMA te zetten in plaats van alleen op GSM? Dan kun je namelijk bellen EN fatsoenlijk internet gebruiken zonder dat hij switcht. Het kost geloof ik iets meer stroom tijdens het bellen, maar dat heb ik niet gemerkt in de praktijk. Bij mij heeft dit wel heel erg geholpen, het enige waar je dan nog op moet letten is dat je niet buiten bereik van een zendmast loopt
snarf schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:38:
[...]
Lijkt me niet echt een oplossing. Ik heb thuis bijvoorbeeld geen 3G bereik...
Je hebt inderdaad wel 3G dekking nodig. Ik heb bij mij thuis op sommige plekken een heel klein beetje en op sommige plekken helemaal geen 3G dekking, dus als ik bel moet ik in de goeie kamer zitten en ook niet te veel ijsberenwiene schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 14:39:
[...]
.. is het niet zo dat ik dan alleen op 3g masten word toe gelaten? Ik ben namelijk altijd in randgebieden waar net wel of net geen 3g ontvangst is, als ik al een gesprek kan voeren met 3g dan valt vaak mijn spraak weg voor de andre kant of kan ik er door storing/wegvallen geen touw aan vastknopen wat er wordt gezegd.
De 3G verbinding is bij mij thuis dus nèt goed genoeg om te bellen (geen problemen met de kwaliteit), maar als de band op automatisch staat gaat hij tijdens een gesprek stiekem kijken of GSM niet wat meer signaalsterkte heeft. Aangezien dat laatste bij mij thuis niet zo is loont het ook de moeite niet om daarnaar te zoeken, zeker niet als daardoor het gesprek wegvalt, vandaar dat deze optie voor mij prima werkt.
Op andere plekken dan bij mij thuis (dus ook b.v. onderweg in de auto) heb ik (ook nog voor deze aanpassing) geen problemen gehad met bellen tot nu toe, maar dat kan natuurlijk puur geluk zijn met de dekking / timing / etc.
Ik ben trouwens wel van plan binnenkort eens een update van m'n radio ROM te doen, om te kijken of dat helpt.
Kan je eigenlijk ergens instellen wat er mee moet opstarten als je je Touch Pro aanzet?
Kix@$$ in "Het HTC Touch Pro (T7272) Topic [Deel 4]"Chaos-Zero schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:19:
Kan je eigenlijk ergens instellen wat er mee moet opstarten als je je Touch Pro aanzet?
Heeft iemand anders hier ook problemen om PocketSNES te gebruiken op de TP?
Ik krijg telkens een foutmelding tijdens het laden van een rom.
Op youtube heb ik mensen gezien die op hun diamond gewoon pocketsnes feilloos draaien.
Op youtube heb ik mensen gezien die op hun diamond gewoon pocketsnes feilloos draaien.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Heb het probleem met mijn stylus kunnen verhelpen. (het magneetje was eruit gevallen)
Heb het bij pda-parts laten maken, ben blij dat het weer correct is.
Verder heb ik nu ineens wel heel erg veel last van heel veel minder bereik. Nu las ik op het TD/TP problemen topic dat er wel andere (radio) roms waren.
Zijn deze ook al officeel bij HTC te downloaden want kan deze nergens op hun site terug vinden.
of heeft er iemand nog andere tips voor beter bereik... (liever beter bereik en mindere batterijduur)
Verder heb ik nu ineens wel heel erg veel last van heel veel minder bereik. Nu las ik op het TD/TP problemen topic dat er wel andere (radio) roms waren.
Zijn deze ook al officeel bij HTC te downloaden want kan deze nergens op hun site terug vinden.
of heeft er iemand nog andere tips voor beter bereik... (liever beter bereik en mindere batterijduur)
Verwijderd
Gedownload... wil niet installerenhives schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 08:02:
APP] Gyrator 2: Auto Screen Rotation for *ALL* HTC Diamonds
Dit is een interessante ontwikkeling voor de mensen die niet op XDA kijken.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=436535
Screenrotation werkt ook met tomtom 7!
Veel plezier

Iemand werkende versie voor me?
Verwijderd
Neem aan dat die versie op XDA gewoon aan de praat is te krijgen. Zelf gebruik ik dat soort auto-rotatie proggies niet, maar roteer ik het scherm handmatig wanneer ik dat nodig acht. Misschien wat voor anderen ook. Een kleine reg-edit doet het voor je..Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 17:23:
[...]
Gedownload... wil niet installeren![]()
Iemand werkende versie voor me?
Change your registry to enable screen rotation:
HKLM - System - GDI - Rotation - HideOrientationUI (Change from 1 to 0)
Then, map your button to the rotation tweak:
Settings -> Buttons -> Map with <Rotate Screen>
When you would like to rotate your screen, just hold your Phone button.
works with all programmes on any rom including opera and tomtom
Verwijderd
Ja, dat zou je denken meer geen van de RAR bestandjes wil installeren, krijg steeds: installatie misluktVerwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:22:
[...]
Neem aan dat die versie op XDA gewoon aan de praat is te krijgen. Zelf gebruik ik dat soort auto-rotatie proggies niet, maar roteer ik het scherm handmatig wanneer ik dat nodig acht. Misschien wat voor anderen ook. Een kleine reg-edit doet het voor je..![]()

Maar in je registry instellingen wijzigen is ook een idee, welke knop bedoelen ze met: phone button? centrale knop of "bel"knop?
Verwijderd
De telefoonbutton linksonder. Maar die RAR-bestanden?! Als je die uitpakt zit er dan geen cab-installatie bestand in? Ej je hebt die framework 3.5 nodig!Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:27:
[...]
Ja, dat zou je denken meer geen van de RAR bestandjes wil installeren, krijg steeds: installatie mislukt![]()
Maar in je registry instellingen wijzigen is ook een idee, welke knop bedoelen ze met: phone button? centrale knop of "bel"knop?
edit,
Trouwens al ik naar die downloadsite ga, dan is het gewoon een cab. kliklik
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 18:42 ]
Verwijderd
3.5 heb ik eropstaan...Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:33:
[...]
De telefoonbutton linksonder. Maar die RAR-bestanden?! Als je die uitpakt zit er dan geen cab-installatie bestand in? Ej je hebt die framework 3.5 nodig!
edit,
Trouwens al ik naar die downloadsite ga, dan is het gewoon een cab. kliklik
is inderdaad een .cab file...
f*cking irritating dit
Leuk die button mapping -- maar ik kan alleen mijn phone button (button 1) kiezen -- en daar heb ik net de comm manager achter gezetVerwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:22:
[...]
Neem aan dat die versie op XDA gewoon aan de praat is te krijgen. Zelf gebruik ik dat soort auto-rotatie proggies niet, maar roteer ik het scherm handmatig wanneer ik dat nodig acht. Misschien wat voor anderen ook. Een kleine reg-edit doet het voor je..![]()
Vandaag mijn toestel in de winkel omgeruild omdat ik last bleek te hebben van beelden die in leken te branden (okal kan dat niet op LCD).
Had problemen met teksten die nog zichtbaar waren op het volume control scherm, dus teksten van het vorige venster ofzo. Teksten etc schemerden dus gewoon nog even door maar gingen uiteindelijk wel weg.
Net heel blij me nieuwe toestel uitgepakt en je raad het al ....
zelfde probleem!
Zou iemand even kunnen kijken of de telefoon vergelijkbare problemen vertoond? dit is nou al mijn 3e telefoon met deze klachten, verkeerde batch misschien?
Als iemand me wil helpen en het na zou willen kijken op een UK versie van de Touch pro moet je het volgende doen:
De telefoon een half uurtje ofzo gebruiken, dus van standby afhalen en msnen ofzo, en dan even naar volume control schakelen via de knoppen aan de zijkant. Hier komt dan een grijs scherm dat het gehele scherm bedekt, en hier zijn de teksten dan nog lichtelijk zichtbaar (kan even zoeken zijn, maar het zit er).
Verkeerde batch lijkt me een beetje sterk niet? helemaal omdat het probleem in de software lijkt te zitten omdat het toch wel weer weg trekt na een tijdje, scherm is dus neit defect neem ik aan.
Had problemen met teksten die nog zichtbaar waren op het volume control scherm, dus teksten van het vorige venster ofzo. Teksten etc schemerden dus gewoon nog even door maar gingen uiteindelijk wel weg.
zelfde probleem!
Zou iemand even kunnen kijken of de telefoon vergelijkbare problemen vertoond? dit is nou al mijn 3e telefoon met deze klachten, verkeerde batch misschien?
Als iemand me wil helpen en het na zou willen kijken op een UK versie van de Touch pro moet je het volgende doen:
De telefoon een half uurtje ofzo gebruiken, dus van standby afhalen en msnen ofzo, en dan even naar volume control schakelen via de knoppen aan de zijkant. Hier komt dan een grijs scherm dat het gehele scherm bedekt, en hier zijn de teksten dan nog lichtelijk zichtbaar (kan even zoeken zijn, maar het zit er).
Verkeerde batch lijkt me een beetje sterk niet? helemaal omdat het probleem in de software lijkt te zitten omdat het toch wel weer weg trekt na een tijdje, scherm is dus neit defect neem ik aan.
Oh gelukkig, dan is het dus een probleem wat HTC hopelijk met een update op gaat lossen..Gamepie56 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:13:
Ja ik zie het ook.. maar dat is echt heel licht.. niet iets storends naar mijn mening.
Even voor de duidelijkheid, je ziet dus ook soms teksten van vorige schermen bij bijvoorbeeld het volume control nog lichtelijk terug?
Hou het maar is een dagje in de gaten, de ene keer is het duidelijker zichtbaar als de andere keer..
Zouden er nog meer mensen even kunnne kijken of ze het zelfde probleem hebben? ik ben wel benieuwd.
Heb HTC inmiddels op de hoogte gesteld
Verwijderd
[/quote]
Vandaag mijn toestel in de winkel omgeruild omdat ik last bleek te hebben van beelden die in leken te branden (okal kan dat niet op LCD).
zelfde probleem!
[quote]
Je "inbranden"is inderdaad niet echt inbranden. Het wordt TIR genoemd, wat staat voor Temporary Image Retention.
Dit is het nadeel van LCD in vergelijking met plasma.... Daar waar plasma inbrandingsverschijnselen heeft, heeft LCD last van TIR.
Zoals de naam Temporary Image Retention doet vermoeden, is het een "tijdelijk"verschijnsel, wat veroorzaakt wordt door ionisatie in het display. Deze ionisatie wordt op zich weer veroorzaakt door elektromagnetische interferentie. De ionisatie vindt plaats op de gebieden waar een "statisch" plaastje wordt vertoond (statisch als in stilstaand). Door deze ionisatie ontstaat er een "drop - out" in je lijn voltage van je scherm en blijft het "statische" plaatje zichtbaar op de achtergrond....
Op zich zal deze TIR moeten verdwijnen op den duur, afhankelijk van hoe lang je beeld statisch is geweest.
Hoe TIR te voorkomen:
- het scherm uit laten gaan wanneer het niet in gebruik is....
- screensaver gebruiken
- of snelle zwart/wit afwisseling.
Wat wij altijd in de studio gebruikten als het scherm TIR had, was het scherm 24 uur lang een 100% zwart signaal geven met behulp van paint.
Ik heb er zelf geen last van bij mn TP, maar het kan zijn dat je een slechte kwaliteit scherm hebt, of dat je "te" lang een statisch plaatje op hebt staan....
zelfde probleem!
[quote]
Je "inbranden"is inderdaad niet echt inbranden. Het wordt TIR genoemd, wat staat voor Temporary Image Retention.
Dit is het nadeel van LCD in vergelijking met plasma.... Daar waar plasma inbrandingsverschijnselen heeft, heeft LCD last van TIR.
Zoals de naam Temporary Image Retention doet vermoeden, is het een "tijdelijk"verschijnsel, wat veroorzaakt wordt door ionisatie in het display. Deze ionisatie wordt op zich weer veroorzaakt door elektromagnetische interferentie. De ionisatie vindt plaats op de gebieden waar een "statisch" plaastje wordt vertoond (statisch als in stilstaand). Door deze ionisatie ontstaat er een "drop - out" in je lijn voltage van je scherm en blijft het "statische" plaatje zichtbaar op de achtergrond....
Op zich zal deze TIR moeten verdwijnen op den duur, afhankelijk van hoe lang je beeld statisch is geweest.
Hoe TIR te voorkomen:
- screensaver gebruiken
Wat wij altijd in de studio gebruikten als het scherm TIR had, was het scherm 24 uur lang een 100% zwart signaal geven met behulp van paint.
Ik heb er zelf geen last van bij mn TP, maar het kan zijn dat je een slechte kwaliteit scherm hebt, of dat je "te" lang een statisch plaatje op hebt staan....
Bedankt voor de info!Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:22:
[/quote]
zelfde probleem!
[quote]
Hoe TIR te voorkomen:
- screensaver gebruiken
Slechte kwaliteit scherm zou inderdaad dan kunnen... het te lang op hebben staan van een statisch plaatje is onmogelijk, ik maak het doosje net open en het is meteen zichtbaar.
Het is wel al het 3e toestel wat ik heb, me vorige 2 heb ik in deze week omgeruild, en alle hadden ze het zelfde probleem, verkeerde batch dus misschien?
Verwijderd
en nu nogmaals mijn probleem met de TP... (met gebrek aan enige response de afgelopen keer dat ik hem gepost had).
probleem met Youtube....
Het heeft prima gewerkt allemaal, echter als ik nu naar Youtube ga, (de ingebakken versie), dan kom ik in het startscherm "all videos".
Hij geeft een tijdje aan dat hij aan het downloaden is, maar na een minuut of twee, krijg ik de volgende melding:
"GEEN VIDEO'S".
Deze melding krijg ik ook als ik naar de andere tabs onder Youtube ga. Als ik echter een film uit mijn geschedenis aantik, dan start deze wel.....
Mn browser werkt gewoon, kan verder alles online....
Ik heb de officiele Rom en Youtube heeft ook prima gewerkt.
Ik heb wel de onderstaande tweaks uitgevoerd, maar ook na het terugzetten van de ORI instellingen, bleef mijn youtube probleem aanwezig....
-Boost TFL3D Performance --> Using Advanced Config, change File system cache to 8mb and file system filter cache to 131072
-Boost TFL3D Performance --> HKLM\System\Storagemanager\Fatfs and change key Cachesize from 16384 to 32768
-Four icons in a row in WM Programs/Settings screens
- SMSInboxThreadingDisabled
- Turn off startup aninmation and sound
Harde reset gedaan, en het werkte weer.... echter heb ik nu met dezelfde tweaks (uitgevoerd via Advanced config) hetzelfde probleem weer. Raar is dat het probleem zicht niet direct na de config change voordoet... het duurt een tijdje... dus geloof niet dat dat de veroorzaker is.....
probleem met Youtube....
Het heeft prima gewerkt allemaal, echter als ik nu naar Youtube ga, (de ingebakken versie), dan kom ik in het startscherm "all videos".
Hij geeft een tijdje aan dat hij aan het downloaden is, maar na een minuut of twee, krijg ik de volgende melding:
"GEEN VIDEO'S".
Deze melding krijg ik ook als ik naar de andere tabs onder Youtube ga. Als ik echter een film uit mijn geschedenis aantik, dan start deze wel.....
Mn browser werkt gewoon, kan verder alles online....
Ik heb de officiele Rom en Youtube heeft ook prima gewerkt.
Ik heb wel de onderstaande tweaks uitgevoerd, maar ook na het terugzetten van de ORI instellingen, bleef mijn youtube probleem aanwezig....
-Boost TFL3D Performance --> Using Advanced Config, change File system cache to 8mb and file system filter cache to 131072
-Boost TFL3D Performance --> HKLM\System\Storagemanager\Fatfs and change key Cachesize from 16384 to 32768
-Four icons in a row in WM Programs/Settings screens
- SMSInboxThreadingDisabled
- Turn off startup aninmation and sound
Harde reset gedaan, en het werkte weer.... echter heb ik nu met dezelfde tweaks (uitgevoerd via Advanced config) hetzelfde probleem weer. Raar is dat het probleem zicht niet direct na de config change voordoet... het duurt een tijdje... dus geloof niet dat dat de veroorzaker is.....
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 20:42 . Reden: probleem opgelost (comm. manager schakelt soms gegevensverbinding uit) ]
Verwijderd
[quote]Nipje schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:26:
[...]
Slechte batches of slechte lots, of gewoon slechte schermen.... Batch is maar een productie term... misschien zijn ze wel geproduceerd in lot by lot.....
Ik weet het niet... maar tis sowieso niet goed dat hij het direct bij het uitpakken al heeft..... Ik zou het toch eens proberen om hem 100% zwart te geven met behulp van een foto die 100% zwart heeft. (ff JPEGje fixen met behulp van paint) Laat die even op staan en zet je screen on tijd op maximaal. Kijk daarna eens weer wat er gebeurd is....
(ik weet het, moet niet mogen zo.... maar kijken of dit helpt.)
Lijkt me logisch dat TIR problemen wel bekend zijn bij HTC, het is namelijk een van de nadelen van een LCD scherm....
[...]
Slechte batches of slechte lots, of gewoon slechte schermen.... Batch is maar een productie term... misschien zijn ze wel geproduceerd in lot by lot.....

Ik weet het niet... maar tis sowieso niet goed dat hij het direct bij het uitpakken al heeft..... Ik zou het toch eens proberen om hem 100% zwart te geven met behulp van een foto die 100% zwart heeft. (ff JPEGje fixen met behulp van paint) Laat die even op staan en zet je screen on tijd op maximaal. Kijk daarna eens weer wat er gebeurd is....
Lijkt me logisch dat TIR problemen wel bekend zijn bij HTC, het is namelijk een van de nadelen van een LCD scherm....
Ja precies het dat lijkt mij ook wel.Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:36:
[quote]Nipje schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:26:
[...]
Slechte batches of slechte lots, of gewoon slechte schermen.... Batch is maar een productie term... misschien zijn ze wel geproduceerd in lot by lot.....![]()
Het enige wat ik erg vreemd vind is dat het momenteel mijn 3e toestel is in een week met precies dezelfde problemen.
Heeft htc niet gewoon problemen met het aansturen van hun hardware =P zou het probleem uberhaupt met een software update verholpen moeten kunnen worden?
ik zal is een jpegje maken en dit even uittesten.
Verwijderd
Software ,atig zou misschien wat kunne helpen... er bestaat sowieos zoiets als image orbiting, wat inhoud dat het plaatje heen en weer schuift (hoge frequentie, dus niet zichtbaar)Nipje schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:40:
[...]
Ja precies het dat lijkt mij ook wel.
Het enige wat ik erg vreemd vind is dat het momenteel mijn 3e toestel is in een week met precies dezelfde problemen.
Heeft htc niet gewoon problemen met het aansturen van hun hardware =P zou het probleem uberhaupt met een software update verholpen moeten kunnen worden?
ik zal is een jpegje maken en dit even uittesten.
Dit is een van de oplossingen die ontwikkeld zijn voor plasma destijds en ook wel toegepast worden op LCD....
hier nog een document van Clarity (planar) Visual systems in America... De grote concurrent van Barco...
(deze producten worden toegepast in control rooms en TV studio's...)
<a target="_blank" href="http://w15.easy-share.com/1702098612.html">download</a>
http://w15.easy-share.com/1702098612.html
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 20:53 ]
Bedankt voor alle nuttige informatie.Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:52:
[...]
Software ,atig zou misschien wat kunne helpen... er bestaat sowieos zoiets als image orbiting, wat inhoud dat het plaatje heen en weer schuift (hoge frequentie, dus niet zichtbaar)
Dit is een van de oplossingen die ontwikkeld zijn voor plasma destijds en ook wel toegepast worden op LCD....
hier nog een document van Clarity (planar) Visual systems in America... De grote concurrent van Barco...
(deze producten worden toegepast in control rooms en TV studio's...)
<a target="_blank" href="http://w15.easy-share.com/1702098612.html">download</a>
http://w15.easy-share.com/1702098612.html
Nog 1 laatste vraag, raad je me aan om opnieuw het toestel terug naar de winkel te brengen met de hoop op een toestel die wel correct werkt? (word wel me 4e toestel dan al in 5 dagen tijd), of zal ik is een rom update afwachten?
Ik neem aan dat HTC het kosteloos zou moeten vergoeen als het hardwarematig is..
Verwijderd
Ik weet niet hoe erg het is, dus ik weet ook niet of ik me er aan zou storen....
Maar als je je er aan stoort zou ik hem zeker terug brengen. Het is in ieder geval niet hoe het toestel hoort te zijn, dus hij voldoet niet.
Rom update hoeft dit probleem niet te verhelpen. (ik verwacht zelfs dat het het niet verhelpt). Ik heb dit probeel nooit eerder zo snel gezien bij LCD's en al helemaal niet van dit type en formaat en met dit "eenvoudige" gebruik...
Dus kortom, als je je er aan stoort, toestel wegbrengen, ik geloof niet dat het probleem verholpen is als je een rom update uitvoert. Het probleem is mijn inziens meer hardware matig dan software matig.....
Maar als je je er aan stoort zou ik hem zeker terug brengen. Het is in ieder geval niet hoe het toestel hoort te zijn, dus hij voldoet niet.
Rom update hoeft dit probleem niet te verhelpen. (ik verwacht zelfs dat het het niet verhelpt). Ik heb dit probeel nooit eerder zo snel gezien bij LCD's en al helemaal niet van dit type en formaat en met dit "eenvoudige" gebruik...
Dus kortom, als je je er aan stoort, toestel wegbrengen, ik geloof niet dat het probleem verholpen is als je een rom update uitvoert. Het probleem is mijn inziens meer hardware matig dan software matig.....
mm ok.Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:04:
Ik weet niet hoe erg het is, dus ik weet ook niet of ik me er aan zou storen....
Ben wel benieuwd of er verder meer mensen last hebben van dit probleem... is wel erg toevallig ook dat dit al mijn 3e toestel is.
Nog een probleem is dat het niet altijd zichtbaar is. Vandaag stond ik ook in de winkel en konden ze niks constateren, maar zodra ik thuis was begon het weer, het is allemaal een beetje moeilijk dus met zulke problemen.
Zouden er nog is een paar mensen kunnen kijken of ze dit probleem ook hebben?
edit
met "op den duur verdwijnen", bedoel je dan de image die op dat moment zichtbaar is, of het probleem in zijn geheel, dus dat het nooit meer optreed?
[ Voor 6% gewijzigd door Nipje op 21-10-2008 21:33 ]
Verwijderd
Ik bedoel dat de TIR op den duur verdwijnt, (hopelijk ook het rpobleem wel, maar dat weet ik niet)
Nogmaals, lees de whitepaper van Clarity..... dan moet het TIR verhaal, (en dus ook wat ik bedoel), wel duidelijk zijn.....
Nogmaals, lees de whitepaper van Clarity..... dan moet het TIR verhaal, (en dus ook wat ik bedoel), wel duidelijk zijn.....
Zal het allemaal nog is een keer goed doornemen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:35:
Ik bedoel dat de TIR op den duur verdwijnt, (hopelijk ook het rpobleem wel, maar dat weet ik niet)
Bedankt voor de reacties.
Vind het raar dat het optreed bij de touch pro. Ben benieuwd naar de reactie van HTC en ik hoop dat ze het scherm kosteloos kunnen vervangen met een scherm dat wel goed werkt
Ik heb vanavond me lopen verdiepen in mijn nieuwe HTC Touch Pro (vodafone branded)
VRIJWEL ALLE tweaks voor diamond zijn ook voor de pro bruikbaar, maar dat wisten veel [/natuurlijk al.
De TF3D thema's kan je ook aanpassen mbv de FAQ van het diamond topic, allemaal lekker te doen, weg dat rare rood/witte theme van vodafone!
Ik werd zelf ook gek van die keyboard die in landscape mode popte als je opera op ging als je wat wou typen.. wil je dit weghalen.. pas het volgende aan in het register (mbv total commander)
HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Sip>:
Create or change DWORD TurnOffAutoDeploy from 0 to 1
Ik heb voor het eerst een windows based mobile phone en SEARCHEN helpt! (voor als je niet weet hoe TC werkt)
[EDIT]
Even.. sexy thema or what?
De speler fade ook netjes naar wit toe zodat je het ipodachtige gevoel krijgt.. heel nice vind ik zelf! (Bij andere themes gebeurt dat niet en worden de letters gek genoeg zwart)
VRIJWEL ALLE tweaks voor diamond zijn ook voor de pro bruikbaar, maar dat wisten veel [/natuurlijk al.
De TF3D thema's kan je ook aanpassen mbv de FAQ van het diamond topic, allemaal lekker te doen, weg dat rare rood/witte theme van vodafone!
Ik werd zelf ook gek van die keyboard die in landscape mode popte als je opera op ging als je wat wou typen.. wil je dit weghalen.. pas het volgende aan in het register (mbv total commander)
HKEY_CURRENT_USER\ControlPanel\Sip>:
Create or change DWORD TurnOffAutoDeploy from 0 to 1
Ik heb voor het eerst een windows based mobile phone en SEARCHEN helpt! (voor als je niet weet hoe TC werkt)
[EDIT]
Even.. sexy thema or what?
De speler fade ook netjes naar wit toe zodat je het ipodachtige gevoel krijgt.. heel nice vind ik zelf! (Bij andere themes gebeurt dat niet en worden de letters gek genoeg zwart)
[ Voor 18% gewijzigd door komani86 op 21-10-2008 22:45 ]
Verwijderd
Heeft iemand al enig idee wanneer HTC met een officiële ROM update komt? Ik ben niet zo technisch dus ik waag me niet op een custom update. Bij de TD was ie er vrij vlot en bij de TP duurt het een eeuwigheid.
Thanx!!
Thanx!!
Verwijderd
Gyrator werkend intussen 
Alleen nog even uitvissen of ik de TF3D ook kan laten meeroteren...

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2008 22:53 ]
Dat begin ik me langzaam ook af te vragen. Sterker nog, ik begin me mateloos te irriteren dat ze mensen met een telefoon van 650 euro zolang laten wachten op een beetje versoenlijke firmware.Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:09:
Heeft iemand al enig idee wanneer HTC met een officiële ROM update komt? Ik ben niet zo technisch dus ik waag me niet op een custom update. Bij de TD was ie er vrij vlot en bij de TP duurt het een eeuwigheid.
Thanx!!
Toetsenbord probleem ivm met WiFi meer info!
Mensen... Ik heb even wat tests gedaan en ik weet niet of ik nu oud nieuws vertel. Maar ik zag dat vele anderen met mij het zelfde probleem hadden: Het toetsenbord hangt als WiFi aan staat. Nu viel mij op dat dit alleen gebeurd wanneer WiFi aan het zoeken is... Dus als je je tel uit standby haalt om te smsen ofzo, dan hapert hij. Wanneer WiFi een vaste verbinding heeft is het probleem weg lijkt het bij mij...
Vertel ik nu oud nieuws of niet? Want ik stoor me er best wel aan want als ik een smsje krijg wil ik vaak direct reageren en dan moet ik soms vet lang wachten en valt idd het toetsenbord uit...
Sorry als ik oud nieuws vertel maar wilde dit even met jullie delen.
Mensen... Ik heb even wat tests gedaan en ik weet niet of ik nu oud nieuws vertel. Maar ik zag dat vele anderen met mij het zelfde probleem hadden: Het toetsenbord hangt als WiFi aan staat. Nu viel mij op dat dit alleen gebeurd wanneer WiFi aan het zoeken is... Dus als je je tel uit standby haalt om te smsen ofzo, dan hapert hij. Wanneer WiFi een vaste verbinding heeft is het probleem weg lijkt het bij mij...
Vertel ik nu oud nieuws of niet? Want ik stoor me er best wel aan want als ik een smsje krijg wil ik vaak direct reageren en dan moet ik soms vet lang wachten en valt idd het toetsenbord uit...
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Heb hier inderdaad ook last van af en toe; heb ook maar af en toe wifi aanstaan dus voor mij is het zeker geen oud nieuws. Wifi blijft wel uit tot er een ROM update isDAMAGE schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 23:23:
Toetsenbord probleem ivm met WiFi meer info!
Ioniq 5 P45
Linken mag ik niet ivm forumregels,zoek eens op RAPH_Radio_1.02.25.28BrokenRules schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:48:
Heb het probleem met mijn stylus kunnen verhelpen. (het magneetje was eruit gevallen)
Ik blijf maar problemen hebben dat het backlight van het scherm steeds uit gaat.
Als je bijvoorbeeld belt, en je krijgt dan een keuzemenu, dan gaat dat scherm uit.
Ik heb het zo ingesteld dat het toetsel automatisch locked als het backlight uit gaat, omdat alleen het backlight uitzetten niet genoeg is, als je (in je broekzak) dat knopje aanraakt, staat het scherm aan, en omdat het scherm naturlijk gevoelig is, gebeurd er vanalles en nog wat.
Is er nog steeds geen goede voor dit probleem?
Ik wil gewoon dat mijn scherm ten alle tijden aan blijft staan tijdens het bellen, en het liefst ook gewoon totdat ik hem zelf lock, is dat mogelijk?
Ik kan er maar niks meer over vinden, ik heb alle register truukjes gedaan, maar probleem blijft.
Nog een vraagje; wat is een goede screenprotector? Ik las dat die Brando niet zo goed was, het liefste heb ik er een die het gehele toestel aan de voorkant bedekt, hoe heten deze precies?
Als je bijvoorbeeld belt, en je krijgt dan een keuzemenu, dan gaat dat scherm uit.
Ik heb het zo ingesteld dat het toetsel automatisch locked als het backlight uit gaat, omdat alleen het backlight uitzetten niet genoeg is, als je (in je broekzak) dat knopje aanraakt, staat het scherm aan, en omdat het scherm naturlijk gevoelig is, gebeurd er vanalles en nog wat.
Ik wil gewoon dat mijn scherm ten alle tijden aan blijft staan tijdens het bellen, en het liefst ook gewoon totdat ik hem zelf lock, is dat mogelijk?
Ik kan er maar niks meer over vinden, ik heb alle register truukjes gedaan, maar probleem blijft.
Nog een vraagje; wat is een goede screenprotector? Ik las dat die Brando niet zo goed was, het liefste heb ik er een die het gehele toestel aan de voorkant bedekt, hoe heten deze precies?
[ Voor 11% gewijzigd door eX0duS op 22-10-2008 08:25 ]
Hier ook last van... na een verbinding te hebben duurt het wel even voor het tobo weer reageert, en heb het met msn al gehad dat hij pas reageerd als msn afgesloten was (die maakt dan actief van de wifi verbinding gebruik ofzo?)Spiller schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 00:17:
[...]
Heb hier inderdaad ook last van af en toe; heb ook maar af en toe wifi aanstaan dus voor mij is het zeker geen oud nieuws. Wifi blijft wel uit tot er een ROM update is
Heel irritant, en ookal gebruik ik het niet vaak, zou toch graag een oplossing zien!
Dan heb je wel een goede kans dat je met je wang ofzo allerlei dingen gaat aanraken.eX0duS schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 08:24:
Ik blijf maar problemen hebben dat het backlight van het scherm steeds uit gaat.
Ik wil gewoon dat mijn scherm ten alle tijden aan blijft staan tijdens het bellen, en het liefst ook gewoon totdat ik hem zelf lock, is dat mogelijk?Ik kan er maar niks meer over vinden, ik heb alle register truukjes gedaan, maar probleem blijft.
En gewoon locken met "long press end key " ipv gekoppeld aan het scherm, dan kan je je scherm gewoon met de powerbutton aanzetten
Ik kan hier ook gewoon PocketSNES draaien, maar ik vind de snelheid wel tegenvallen. Zonder geluid is het wel te doen maar met geluid aan is de Fps te laag. Ik heb bij de roms wel het smc en srm bestand erop staan misschien dat dat helpt.Da_maniaC schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 16:29:
Heeft iemand anders hier ook problemen om PocketSNES te gebruiken op de TP?
Ook een grote ergernis is dat alle toetsen van het toetsenbord, van a tm z en 0 tm 9 dezelfde hardware code hebben. Het is dus heel lastig om fatsoenlijke toetsen te configureren. Zeker voor spelletjes als Mario Allstars waar je vaak 2 toetsen tegelijk moet gebruiken. Snel rennen en springen bijvoorbeeld.
Verder draai ik nog Duke nukem 3d (spvduke), dat draait wel erg vlot vind ik alleen hetzelfde probleem met de toetsen waardoor je vanallerlei ander toetsen moet gebruiken zoals de volume + voor Escape of zo. Ik dacht bijvoorbeeld voor omhoog en omlaag kijken de drukknoppen om het rondje te gebruiken maar die zijn dan weer hetzelfde als de pijltjes omhoog en omlaag etc. Het is een heel gepuzzel allemaal en ben er zelf mee gestopt. Soms geeft de FN toets je wel wat extra. Zo heb ik nu omhoog en omlaag kijken met FN pijltje omhoog/omlaag.
Lemmings die hier in dit forum laatst is gepost werkt wel erg goed met de stylus, en out of the box.
Overigens moet ik wel zeggen dat bij alle 3 de toestellen die ik tot nu toe heb ontvangen het probleem alleen in de onderkant van het scherm blijkt te zitten.. bovenin de display is er niks zichtbaar bijvoorbeeld.
Als het TIR zou zijn zou het dan niet over het gehele scherm zijn?
Als het TIR zou zijn zou het dan niet over het gehele scherm zijn?
[ Voor 55% gewijzigd door Nipje op 22-10-2008 09:32 ]
Dat vond ik dus ook jammer bij die spellen, het zou gewoon logisch zijn dat je je hardware tobo kan gebruiken om deze spellen te spelen, en dat maakt het ook een stuk leuker, maar helaas...wiene schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 09:27:
"van alles +"
Lemmings die hier in dit forum laatst is gepost werkt wel erg goed met de stylus, en out of the box.
Misschien dat er ooit iemand komt die het voor elkaar krijgt, dan kan ik weer fatsoenlijk gaan nessen op mijn TP, want zelfs normale super mario moet je bijv al kunnen snel lopen + springen tegelijk, en dan ook nog eens een richting aangeven... Dat is trouwens ook bij de GB emu hetzelfde verhaal...
Lemmings werkte hier dus ook in 1 keer...
[ Voor 3% gewijzigd door BadBert op 22-10-2008 09:39 ]
Om hier nog even op terug te komen. Ik heb de optie '3G prefix in operator name' aangezet. Blijkbaar is dat standaard Enabled op de HTC Touch Pro, en standaard Disabled op de T-mobile MDA Vario IV (die ik dus heb).jpbosk schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:36:
Nu valt me het volgende op: de enkele keer dat ik het 3G icoontje zie, staat ook daadwerkelijk '3G T-Mobile NL' in het scherm. MAAR: normaal heb ik dus bijna altijd het H-icoontje, ook als ik niks op internet doe. Dat is sowieso al anders dan bij de meeste TP gebruikers volgens mij, maar mij valt er nog bij op dat ik dan ook geen 3G-prefix heb in de operator naam. Er staat dus gewoon 'T-Mobile NL' in het scherm...
Maar hoe komt dat? Die H staat toch voor HSDPA? En dat gaat toch altijd over 3G? Of mis ik iets? Of werkt mijn foon niet goed?
Zoek op XDA eens op 'no sleep raphael cab' (of zoiets).eX0duS schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 08:24:
Dat ze gewoon rustig een rom update uitbrengen met de nodige fixes..
Is er al iets bekend over een nieuwe rom ?
Is er al iets bekend over een nieuwe rom ?
Verwijderd
Hallo allemaal, ik heb 2 vragen:
Ik heb een t-mobile vario 4 en heb de screenprotector niet zo goed bevestigd.
Wie weet een adres om een screenprotector te bestellen voor de t-mobile vario 4
Een kennis van mij heeft hetzelfde toestel, maar als hij naar programma's gaat of naar systeem dan staan daar kleine letters en icons. Bij mij ziet dat er allemaal veel groter uit. Hoe kan ik dat aanpassen ??
Een kennis van mij heeft hetzelfde toestel, maar als hij naar programma's gaat of naar systeem dan staan daar kleine letters en icons. Bij mij ziet dat er allemaal veel groter uit. Hoe kan ik dat aanpassen ??
daar ben ik ook naar opzoek... heb ook de tmobile klantenservice een email gestuurd, maar die zijn niet zo snel met antwoordenVerwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:12:
In de tmobile shops worden de sp's namelijk niet los verkocht
[ Voor 3% gewijzigd door BadBert op 22-10-2008 13:14 ]
Wat ik vermoed is dat sommige karakters (letters, cijfers) op het toetsenbord 2 bytes sturen (of dat al dan niet gewoon Unicode is zou ik niet weten) en de meeste 3rd party applicaties die geen gebruik maken van een tussenlaag maar 1 byte oppakken. Veel applicaties verwerken dan alleen de eerste (of laatste) byte, en die is voor de meeste toetsen hetzelfde. Dit zou ook het probleem in TomTom kunnen verklaren met de extra karakters die altijd å zijn: TomTom verwerkt dan beide bytes apart in plaats van gecombineerd.BadBert schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 09:38:
[...]
Dat vond ik dus ook jammer bij die spellen, het zou gewoon logisch zijn dat je je hardware tobo kan gebruiken om deze spellen te spelen, en dat maakt het ook een stuk leuker, maar helaas...
Misschien dat er ooit iemand komt die het voor elkaar krijgt, dan kan ik weer fatsoenlijk gaan nessen op mijn TP, want zelfs normale super mario moet je bijv al kunnen snel lopen + springen tegelijk, en dan ook nog eens een richting aangeven... Dat is trouwens ook bij de GB emu hetzelfde verhaal...
Lemmings werkte hier dus ook in 1 keer...
Enniewee, bij de emulatoren die ik erop heb gezet heb ik oa. de Ctrl, Shift en Tab toetsen ingesteld (geloof ik, weet het niet helemaal uit m'n hoofd) en die kun je wel tegelijk indrukken. Superhandig is het niet, maar Dagobert Duck kan z'n wandelstok gebruiken als pogo-strick bij Ducktales voor de NES met die bediening en dat is al heel wat
Ik heb de MDA Vario IV besteld via Orange/T-mobile. Welke versie van Tom Tom draait lekker op dit toestel ?
GamiQ, de game notes app met game maps!
tomtom 7 draait prima (draai ik zelf)
En Myedvyed, kun je die toetsen ook alle 2 tegelijk (bijv ctrl en shift) indrukken, PLUS je pijltjes op je tobo?
Dan is het namelijk wel te doen
Dan nog een emu die gewoon full screen draait (of zijn die er al?) op de tp
(pm of email me evt met wat info + links als je wil
) ik wil graag gewoon NES spellen kunnen spelen, full screen, en met tobo open
En Myedvyed, kun je die toetsen ook alle 2 tegelijk (bijv ctrl en shift) indrukken, PLUS je pijltjes op je tobo?
Dan nog een emu die gewoon full screen draait (of zijn die er al?) op de tp
[ Voor 19% gewijzigd door BadBert op 22-10-2008 13:48 ]
Klinkt erg interessant.Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 12:28:
Ik ben benieuwd wat je hebt ingesteld waardoor je de ander kant van de lijn ook
aktie\opties\algemeen==tab recording alles uit behalve Live Monotoring. Tab phone alles aan.
[...]
Speel eens wat met je input-settings. Voor recording heb ik de volgende instelling.
Mp3/Highest Quality\[5]\22050hz\16bits\2channel. De bitrate is dan 160kbps en met het restant van mijn geheugenkaartje kan ik dan tot 32 uur opslaan.
Maar ik zie bovenstaande actie betreft het alleen live monitoring niet echt logisch. Want de andere 3 acties die aan te vinken zijn , zijn :
1. beep at recording begin
2. beep at recording end
3. flash LED during recording
Zijn dit zulke geheugen vretende acties waardoor mijn gehele opstartfase van een startend telefoongesprek mijn hele uitzendvermogen beïnvloed? Aangezien het feit dat de andere kant mij totaal niet kan verstaan en de lijn een aantal keer overslaat.
De input settings heb ik even voor het gemak geheel overgenomen van jou. De resultaten heb ik nog niet, maar daar kom ik nog even op terug. Bedankt voor de tips zover
[ Voor 3% gewijzigd door hives op 22-10-2008 14:50 ]
Ik blijf jullie vervelende vragen stellen. Ik wilde net even een spelletje installeren op de Touch Pro, maar in het rar bestand zat een .exe en een sensor.dll. Nu is mijn vraag, ik kan het niet installeren, maar hoe kan ik het toch aan de praat krijgen?
Voor NES games gebruik ik SmartGear, die werkt bij mij soepeler dan MorphGear, kan ook fullscreen en het geheel wordt automatisch geroteerd wanneer je het keyboard uitklapt.BadBert schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:29:
tomtom 7 draait prima (draai ik zelf)
Dan nog een emu die gewoon full screen draait (of zijn die er al?) op de tp(pm of email me evt met wat info + links als je wil
) ik wil graag gewoon NES spellen kunnen spelen, full screen, en met tobo open
Ik weet niet 100% zeker of drie knoppen tegelijk indrukken lukt, maar in Ducktales moet je iets dergelijks doen om die pogo te gebruiken en dat is altijd een van de lastigste dingen geweest in foon emus. Wat ik nu zie:
Shift + Omlaag tegelijk = spring
Ctrl + Omlaag tegelijk = buk
Shift + Ctrl tegelijk = spring
Shift + Ctrl + Omlaag tegelijk = pogo
Dus het LIJKT te werken maar ik weet niet of dit onder alle omstandigheden zo is.
Hartstikke mooi! Ik heb alleen 1 bug report.Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:17:
Gyrator werkend intussen
Probeer niet bij de settings van je stylus het volgende : Turn off screen
Vergrendelen met in en uit OK, maar niet met turn off screen. Kwam daardoor bijna 2 x te laat op me werk.

Tevens het handmatig rotaten wil ik weleens proberen. De tweak is hopelijk dan ook echt op alles van toepassing. Alleen vraag ik mij wel af hoe hoog de gevoeligheid is.Neem aan dat die versie op XDA gewoon aan de praat is te krijgen. Zelf gebruik ik dat soort auto-rotatie proggies niet, maar roteer ik het scherm handmatig wanneer ik dat nodig acht. Misschien wat voor anderen ook. Een kleine reg-edit doet het voor je..
Dit ook vanwege gyrator die af en toe in tf3d ook weleens wil klooien. Persoonlijk vind ik het een fijn programma'tje maar mag hij zich met alles bemoeien behalve tf3d, ben er alleen nog niet uit hoe je programma's de-activeert met gyrator. ( Dit omdat als je je telefoon ontwaakt en je houdt je telefoon maar iets te scheef dat deze direct gaat kantelen ) Soms heb je haast en dan wil je dat niet

-----------Update :--------------
Settings -> Buttons -> Map with <Rotate Screen
Deze functie snap ik niet, ik heb de registry waarde aangepast.
Maar functie "rotate" staat geheel nergens in de button screen. En kan deze ook niet mappen, want welke moet ik dan kiezen?
---------------------------------------
[ Voor 18% gewijzigd door hives op 22-10-2008 15:17 ]
thnx, ik ga even experimenteren met SmartGear
Verwijderd
Bij 2 asign a program dropdown menu, kiezen voor <Rotate screen>. Staat ergen is het begin.hives schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:03:
[...]
[...]
Maar functie "rotate" staat geheel nergens in de button screen. En kan deze ook niet mappen, want welke moet ik dan kiezen?
Net geprobeerd:hives schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:03:
[...]
-----------Update :--------------
Settings -> Buttons -> Map with <Rotate Screen
Deze functie snap ik niet, ik heb de registry waarde aangepast.
ALs je bij settings - buttons kijkt:
zie je in het lijstje bij assign a program bovenin het lijstje letterlijk '<rotate screen>' staan (dus met de haken)
en dan kan je dus door de linker telefoon knop (opnemen) ingedrukt te houden je scherm kantelen
edit:
en heppieboedda wist dat ook
en heppieboedda wist dat ook
[ Voor 9% gewijzigd door JAMF op 22-10-2008 15:43 . Reden: te laat ]
Dit topic is gesloten.