Om even door te gaan, aan het einde van deeltje 3, werd mij door een aantal mensen geadviseert om mn telefoon terug te sturen naar HTC. Dit omdat ik veel problemen had met grijze schermen/uit standby komen. Ditzelfde probleem had mijn moeder met haar touch diamond.
Het leek mij daarom echt heel sterk dat het toestel stuk was, en dat terugsturen niet ging helpen.
Ik heb dus het 1 en ander getest. En ik ben tot een redelijke conclusie gekomen. Die heeft voor mijn moeder en voor mij perfect geholpen, maar ik weet natuurlijk niet of dat voor jullie ook gaat helpen. Heb het topic redelijk gelezen de afgelopen tijd, weet niet zeker of het al duidelijk genoemd is.
De oplossing is simpel, maar voor sommige niet helemaal de goede oplossing schat ik. Je moet TouchFLO 3D uitschakelen. In het nederlands:
start>>instellingen>>vandaag>>items.
Daar vink je vrij onderaan TouchFLO 3D uit.
Ik heb het dus een tijdje getest (1 a 2 weken??), en sinds dien geen grijs scherm meer gezien. Terwijl dat voorheen zoveel was, dat ik zelfs de functie moest uitschakelen dat hij automatisch in standby ging (dat is overigens ook een optie als je niet zonder TF3D kunt leven en last hebt van grijze schermen/uit standby gaan problemen).
Na het uitzetten van TF3D heb je natuurlijk een leeg homescherm. Daarbij kun je een aantal dingetjes doen weer.. bij hetzelfde menu ITEMS gewoon nog wat andere dingetjes aanvinken.
Maar beter is om SPB mobile shell te downloaden. Naar mijn idee een veel mooiere, maar vooral productiever programma.
Het probleem lijkt ook echt in TF3D te zitten. Zodra je hem uit standby haalt, zie je in een flits dat TF3D gewoon niks heeft gedaan. Hij moet zń klok, agenda, oproepen, etc bijwerken. En dan werkt het weer. Op dat punt gaat het wel eens fout. Gevolg: scherm blijft zwart of het scherm wordt grijs omdat TF3D hangt. TF3D uitschakelen is wel zonde, zag er goed uit, en wordt mee geadverteerd, maar het is blijkbaar zo buggie als wat bij sommige. En dat zal wel weer komen door bel/sms/mail gedrag, in combinatie met provider, whatever.. bepaalde combinaties laten hem gewoon crashen, dat is nauwelijks te achterhalen.
conclusie
Als je problemen ondervind: grijze schermen/sneeuw/problemen met standby, vink TF3D uit, installeer SPB mobile shell.. en je kunt door tot de eerste update van HTC.
Terugsturen is vaak geen goede optie, behalve gathering lees ik ook wat andere fora, daar zijn al genoeg HTC's teruggekomen van reparatie, maar dan ongerepareerd.
[
Voor 17% gewijzigd door
Boyd op 16-10-2008 16:39
]