Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 00:14
Webgnome schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 14:59:
[...]

Grote vraag is wel . Hoeveel heeft ChatGPT gedaan en hoeveel heb je zelf gedaan? 8)
ChatGPT (3.5) heeft de meeste code geschreven, dus ik moest vooral steeds dezelfde vragen op nieuwe manieren stellen totdat ik iets bruikbaars kreeg. Hoe verder ik in het proces zat, hoe beter ik kon voorspellen of de code klopte, of dat GPT weer aan het bluffen was. En op een gegeven moment lukte het ook om half-juiste code van GPT zelf te corrigeren. Er was ook een enkele functie die ik er zelf in moest verwerken omdat GPT het totaal niet begreep. Mijn begrip van code is wel iets beter geworden, maar voor iemand die echt wil leren coderen is dit niet de beste manier.

Binnen een jaar of twee is ChatGPT misschien wel geavanceerd genoeg om alles meteen goed te doen en dan zou ik nog veel minder van mijn code snappen. Hoewel het alsnog nodig blijft om te snappen welke instellingen horen bij welke bewegingen. En het is ook nodig om fysiek te experimenteren om te achterhalen welke bewegingen consistent geregistreerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:10

ericplan

5180 Wp PV

Zelf lang gezocht naar een oplossing om een array te vullen met lokale maandnamen voor een meertalige website. Dit array wordt gebruikt om een dropdown van Bootstrap te vullen met Duitse, Nederlandse of Engelse maandnamen. Mogelijk bruikbaar voor anderen, ook omdat het eenvoudig aan te passen is, bijvoorbeeld voor weekdagen.
Idee kwam van Stackoverflow, beetje verstopt in een ander draadje.

Noodzakelijk als je met lokale (maand)namen werkt en een upgrade doet naar PHP8.1 waar strftime deprecated is. Voor het gemak heb ik het script even in een lege html-pagina gezet, zodat je snel kan testen of (en hoe) het werkt. Het vereist de PHP-extensie intl

Ik ben een hobbyist, geen professioneel programmeur. Opmerkingen zijn dan ook welkom.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<!DOCTYPE html>
<html lang="en">
<head>
  <meta charset="UTF-8">
  <title>Localize for me</title>
</head>
<body>
<b>Localized month number, long and short name</b>
<BR>
<?= 'PHP version: ' . phpversion();?><BR>
Small script based on https://stackoverflow.com/questions/7309960/change-month-name-to-french
<BR>
<h3><b><i>Result:</i></b></h3>
<?php
$locale='nl-NL';
$month_local= array();
for ($nn = 1; $nn <= 12; ++$nn) {
$date='2024-'.$nn.'-01';//date only used for loop
$ts = new DateTime($date);
$formatter = new IntlDateFormatter($locale, IntlDateFormatter::LONG, IntlDateFormatter::LONG);
$parts=array('M','MMM','MMMM');
$month_local_inner= array();
foreach($parts as $cd) {
        $formatter->setPattern($cd);
        $month_local_inner[] = $formatter->format($ts);
    }
$month_local_inner=str_replace('.','',$month_local_inner);//strips dot from abbreviation
$month_local[]=$month_local_inner; 
}
print "<pre>";
print_r($month_local);
print "</pre>";
?>
</body>
</html>

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
@ericplan Ik heb je topic gemerged met dit topic. To be honest, dit is niets wat niet ook gewoon in de documentatie staat en is daarnaast niet heel erg herbruikbaar omdat het geen functie is o.i.d.

Iets als:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
// Geeft een array terug met maandnamen in de gewenste locale ('en', 'nl', 'en-US', ....)
function GetMonthNames(string $locale) {
  $months = [];
  $types = ['long'=>'MMMM', 'short'=>'MMM'];
  foreach ($types as $tk => $tv) {
    $df = new IntlDateFormatter($locale, IntlDateFormatter::NONE, IntlDateFormatter::NONE, NULL, NULL, $tv);
    for ($i = 1; $i <= 12; $i++)
      $months[$i][$tk] = $df->format(mktime(0, 0, 0, $i));
  }
  return $months;
}

En dan:

PHP:
1
2
print_r(GetMonthNames('nl'));
print_r(GetMonthNames('en'));

Array
(
    [1] => Array
        (
            [long] => januari
            [short] => jan
        )

[2] => Array
        (
            [long] => februari
            [short] => feb
        )

...

[11] => Array
        (
            [long] => november
            [short] => nov
        )

[12] => Array
        (
            [long] => december
            [short] => dec
        )

)
Array
(
    [1] => Array
        (
            [long] => January
            [short] => Jan
        )

[2] => Array
        (
            [long] => February
            [short] => Feb
        )

...

[11] => Array
        (
            [long] => November
            [short] => Nov
        )

[12] => Array
        (
            [long] => December
            [short] => Dec
        )
)

[ Voor 153% gewijzigd door RobIII op 26-01-2024 09:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

@RobIII Dank, nog beter, mooier en korter. Mijn probleem was dat ik niet geen voorbeelden kon vinden met meerdere types formats, waardoor ik met twee arrays kwam te zitten.

Meeste voorbeelden op het web gaan uit van één type en ik had wat moeite om dat te combineren in de IntlDateFormatter. Zie wel met het testen dat er toch een punt in de afkorting komt bij het type 'MMM'. Waar heb jij die eruit gehaald?

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ericplan schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 17:18:
Zie wel met het testen dat er toch een punt in de afkorting komt bij het type 'MMM'. Waar heb jij die eruit gehaald?
Uh, niet? Ik neem aan als je "mijn" functie test met dezelfde locale dat je die punten ook krijgt? Ik neem aan bij Duits ('de') bijvoorbeeld? De vraag is of je die punt weg wil hebben, Wij schrijven maanden met kleine letter, andere landen schrijven maanden met een hoofdletter. Duitsers schrijven een afkorting met een punt. Dat is nou eigenlijk precies waarom je een locale gebruikt; zodat jij je daar geen zorgen om hoeft te maken. Waarom dan eigenwijs punten gaan lopen weghalen is de vraag ;)

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 25-01-2024 17:32 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

@RobIII
Even een knip en plak. Die punt in de afkorting is een bekend verschijnsel. Het resultaat van print_r(GetMonthNames('nl')); staat hieronder

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
PHP version: 8.2.13
Small script based on https://stackoverflow.com/questions/7309960/change-month-name-to-french
Result:

Array
(
    [1] => Array
        (
            [long] => januari
            [short] => jan.
        )

[2] => Array
        (
            [long] => februari
            [short] => feb.
        )

[3] => Array
        (
            [long] => maart
            [short] => mrt.
        )

A'dam PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Doe me een lol en open daar dan even een topic over, zie ook de topicwarning ;)

Over mij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:32
offtopic:
Of kijk even naar libraries die hier speciaal voor in het leven zijn geroepen? ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
In het origineel staat de str_replace() direct na de binnenste loop. In Rob’s versie kan de str_replace alsnog direct na de binnenste loop.

Eerlijk gezegd echt geen rocket science, dus je kan dan misschien beter wat var_dump()s toevoegen om eens goed te begrijpen hoe de code werkt. (Lange termijn hoort hier het advies van leren omgaan met een debugger bij. ;) )

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Een lijst van maanden waar een punt achter een afgekorte maandnaam staat, dat mag wel, maar is niet handig voor de leesbaarheid:

Als afkortingen voor de maanden zijn gebruikelijk: jan, feb, mrt, apr, mei, jun, jul, aug, sep, okt, nov, dec. Er kan ook een punt achter komen.
https://onzetaal.nl/taalloket/afkortingen-dagen-en-maanden

Er is dus wel een usecase voor een afgekorte maandnaam zonder punt. Ik vroeg me alleen af waarom de versie van @RobIII geen punt had, terwijl dat wel de standaard is. Hierbij het aangepaste script, ook bruikbaar voor weekdagen met een kleine aanpassing.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
// Geeft een array terug met maandnamen in de gewenste locale ('en', 'nl', 'en-US', ....)
function GetMonthNames(string $locale) {
  $months = [];
  $types = ['long'=>'MMMM', 'short'=>'MMM'];
  foreach ($types as $tk => $tv) {
    $df = new IntlDateFormatter($locale, IntlDateFormatter::NONE, IntlDateFormatter::NONE, NULL, NULL, $tv);
    for ($i = 1; $i<=12; $i++) {
      $months[$i][$tk] = $df->format(mktime(0, 0, 0, $i));
      $months[$i][$tk]=str_replace('.','',$months[$i][$tk]);
        }
    }
  return $months;
}

[ Voor 46% gewijzigd door ericplan op 26-01-2024 09:07 . Reden: fout script hersteld ]

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Of je doet het in de loop, óf na de loop met replace op $months[$i].
Wat je nu neerzet zonder accolades is een duidelijk bug.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

Voutloos schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:51:
Of je doet het in de loop, óf na de loop met replace op $months[$i].
Wat je nu neerzet zonder accolades is een duidelijk bug.
Er was iets misgegaan met knippen en plakken, fout is hersteld en het werkt bij mij.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:50

amphora

Websites & Fotografie

ericplan schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:10:
Zelf lang gezocht naar een oplossing om een array te vullen met lokale maandnamen voor een meertalige website. Dit array wordt gebruikt om een dropdown van Bootstrap te vullen met Duitse, Nederlandse of Engelse maandnamen. Mogelijk bruikbaar voor anderen, ook omdat het eenvoudig aan te passen is, bijvoorbeeld voor weekdagen.
Idee kwam van Stackoverflow, beetje verstopt in een ander draadje.

Noodzakelijk als je met lokale (maand)namen werkt en een upgrade doet naar PHP8.1 waar strftime deprecated is. Voor het gemak heb ik het script even in een lege html-pagina gezet, zodat je snel kan testen of (en hoe) het werkt. Het vereist de PHP-extensie intl

Ik ben een hobbyist, geen professioneel programmeur. Opmerkingen zijn dan ook welkom.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<!DOCTYPE html>
<html lang="en">
<head>
  <meta charset="UTF-8">
  <title>Localize for me</title>
</head>
<body>
<b>Localized month number, long and short name</b>
<BR>
<?= 'PHP version: ' . phpversion();?><BR>
<BR>
<h3><b><i>Result:</i></b></h3>
<?php
$locale='nl-NL';
$month_local= array();
for ($nn = 1; $nn <= 12; ++$nn) {
$date='2024-'.$nn.'-01';//date only used for loop
$ts = new DateTime($date);
$formatter = new IntlDateFormatter($locale, IntlDateFormatter::LONG, IntlDateFormatter::LONG);
$parts=array('M','MMM','MMMM');
$month_local_inner= array();
foreach($parts as $cd) {
        $formatter->setPattern($cd);
        $month_local_inner[] = $formatter->format($ts);
    }
$month_local_inner=str_replace('.','',$month_local_inner);//strips dot from abbreviation
$month_local[]=$month_local_inner; 
}
print "<pre>";
print_r($month_local);
print "</pre>";
?>
</body>
</html>
Mijn eerste gedachte: Waarom niet gewoon Carbon gebruiken ipv het wiel opnieuw uitvinden?

En waarom zou je een array nodig hebben? Je output toch gewoon direct een datum in de juiste taal met Carbon of IntlDateFormatter? Lijkt me omslachtig.

[ Voor 3% gewijzigd door amphora op 26-01-2024 09:18 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan

ericplan

5180 Wp PV

amphora schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 09:12:
[...]
Mijn eerste gedachte: Waarom niet gewoon Carbon gebruiken ipv het wiel opnieuw uitvinden?

En waarom zou je een array nodig hebben? Je output toch gewoon direct een datum in de juiste taal met Carbon of IntlDateFormatter? Lijkt me omslachtig.
@Webgnome wees me ook al op Carbon, ga ik naar kijken. Dank voor de tip.

Array wordt gebruikt om een <option> lijst te vullen met maandnummer, korte en lange maandnaam op een meertalige website.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ericplan schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 08:44:
Er is dus wel een usecase voor een afgekorte maandnaam zonder punt. Ik vroeg me alleen af waarom de versie van @RobIII geen punt had, terwijl dat wel de standaard is. Hierbij het aangepaste script, ook bruikbaar voor weekdagen met een kleine aanpassing.
Omdat die strings uit de locale van je OS komen; ik draaide die code op een Debian machine, als jij 't op een ander OS (of misschien zelfs andere versie) hebt gedraaid kun je dat soort verschillen krijgen.

Maar laten we nu weer ontopic gaan; voor verdere vragen verzoek ik je (weer) vriendelijk een eigen topic te openen.

[ Voor 9% gewijzigd door RobIII op 26-01-2024 09:51 ]

Over mij

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _360_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-09 15:24
Ik heb een Powershell module geschreven die text tables kan omzetten naar Powershell objecten, om die vervolgens verder te kunnen query'en / manipuleren.

Deze cmdlet, ConvertFrom-StringTable, kan output van alle grote applicaties parsen, zoals Docker, Kubernetes, winget en meer.

Met dank aan @RobIII voor het maken van TextTableBuilder, een belangrijke inspiratie bron voor een scala aan verschillende testcases. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brenrecorder
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 14-05 10:58
FBDForArduino Beta 0.5

Programmeer arduino/esp32 bordjes in FBD (Function block diagram)
- tekenen.
- compileren.
- uploaden.

*Snip* We zitten hier niet om gratis te bughunten of reviewen ;)

https://fbdarduino.jimdofree.com/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vem6V4Idiu5URRjXxw8uWgkByGc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g8D3P35MQwD6jHDUzGhZeSZo.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door RobIII op 20-02-2024 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik denk niet dat je héél veel feedback krijgt als je van mensen verwacht dat ze zipfiles met executables van mediafire gaan downloaden en uitvoeren ;) (Overigens lijkt een korte scan wel te bevestigen dat er iig niks bekends aan rommel in zit ;) )

Verder: Als je avrdude gaat re-distribueren moet je even goed naar de licentievoorwaarden kijken ;)

[ Voor 41% gewijzigd door RobIII op 20-02-2024 14:13 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brenrecorder
Danku, ik heb op uw advies avrdude uit het zip document gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
brenrecorder schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:14:
Danku, ik heb op uw advies avrdude uit het zip document gehaald.
Dat hoeft niet meteen een probleem te zijn, maar ik mistte in eerste instantie de licentie die er bij moet zitten. Maar die heb ik over 't hoofd gezien omdat Windows besloten had zo'n handige "groeperen op datum" te gebruiken. De licentie zit (zat?) er iig netjes bij. My bad.
Neemt niet weg dat je alsnog even heel goed de licentievoorwaarden moet doornemen; dat moet eigenlijk altijd ;)

Verder een vraag uit interesse: Waarom draait dit nog op .Net Framework 3.5? Heb je daar bewust voor gekozen? En is er een reden waarom je de code niet openbaar maakt?

[ Voor 26% gewijzigd door RobIII op 20-02-2024 14:21 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brenrecorder
Verder een vraag uit interesse: Waarom draait dit nog op .Net Framework 3.5? Heb je daar bewust voor gekozen? En is er een reden waarom je de code niet openbaar maakt?
Ik heb voor .NET Framework 3.5 gekozen ivm compatibiliteit met de oudere versies van windows. De code is eventueel openbaar te maken, het is de bedoeling dat in de uiteindelijke versie de gebruiker zelf nieuwe functie blokken etc kan programmeren zodat het bewerken van de sourcecode overbodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
brenrecorder schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 14:29:
Ik heb voor .NET Framework 3.5 gekozen ivm compatibiliteit met de oudere versies van windows.
Je wil nog XP en Vista supporten? Ik bedoel: kudo's hoor, daar niet van, maar dat spul is al zo lang EOL dat ik persoonlijk graag een iets moderner framework (zeg, .Net 5 of 6 - die ondersteunen W7 nog) zou gebruiken waarbij ik een boel ontwikkelgemak zou inruilen voor die 2 gebruikers die nog op XP zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 20-02-2024 14:38 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brenrecorder
Tsja, soms worden om Arduino bordjes en/of PLC systemen te programmeren nog oude computers/laptops met een COM aansluiting met idd XP of Vista gebruikt.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Kreeg vanmorgen een phishing mailtje namens 'bunq' om mijn NAW gegevens aan te vullen.
Python maar even ingezet om de komende uren héél veel fictieve data aan te leveren.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
import requests
import sys
import random
import time
from faker import Faker
from random import randrange

def coin_toss(p=.5):
    return '.' if random.random() < p else ''

fake = Faker('nl_NL')
for _ in range(10000):
    phone = "06"+str(randrange(start=10000000, stop=80000000))
    iban = "NL"+str(randrange(10,80))+"BUNQ"+str(randrange(200000000,800000000))
    fn = fake.first_name()
    ln = fake.last_name()
    email = fn.replace(" ", "").lower() + coin_toss() + ln.replace(" ", "").lower() + "@" + fake.free_email_domain()
    payload = {'nameFirst': fn, 'nameLast': ln, 'Iban': iban, 'dateOfBirthDay': fake.day_of_month(),
               'dateOfBirthMonth': fake.month(), 'dateOfBirthYear': fake.year(), 'email': email, 'phoneNumber': phone,
               'kanker': '1231'}
    print(payload)
    r = requests.post("https://iomgevingb.duckdns.org/conf/conf.php", data=payload)
    print(r)
    sleeping = randrange(15,55)
    print("Sleeping " + str(sleeping) + " seconds")
    time.sleep(sleeping)

code:
1
{'nameFirst': 'Noud', 'nameLast': 'van Breugel', 'Iban': 'NL46BUNQ253239670', 'dateOfBirthDay': '28', 'dateOfBirthMonth': '01', 'dateOfBirthYear': '2012', 'email': 'noudvanbreugel@yahoo.com', 'phoneNumber': '0641406409', 'kanker': '1231'}

Die laatste variabele is een 'hidden' input op het formulier trouwens :/

[ Voor 12% gewijzigd door ouweklimgeit op 21-02-2024 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 12:39

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

ouweklimgeit schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:23:
Kreeg vanmorgen een phishing mailtje namens 'bunq' om mijn NAW gegevens aan te vullen.
Python maar even ingezet om de komende uren héél veel fictieve data aan te leveren.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
import requests
import sys
import random
import time
from faker import Faker

def coin_toss(p=.5):

fake = Faker('nl_NL')
for _ in range(10000):
    fn = fake.first_name()
    ln = fake.last_name()
    email = fn.replace(" ", "").lower() + coin_toss() + ln.replace(" ", "").lower() + "@" + fake.free_email_domain()
    payload = {'nameFirst': fn, 'nameLast': ln, 'Iban': iban, 'dateOfBirthDay': fake.day_of_month(),
               'dateOfBirthMonth': fake.month(), 'dateOfBirthYear': fake.year(), 'email': email, 'phoneNumber': phone,
    print(payload)
    print(r)
    time.sleep(sleeping)

code:
1
{'nameFirst': 'Noud', 'nameLast': 'van Breugel', 'Iban': 'NL46BUNQ253239670', 'dateOfBirthDay': '28', 'dateOfBirthMonth': '01', 'dateOfBirthYear': '2012', 'email': 'noudvanbreugel@yahoo.com', 'phoneNumber': '0641406409', 'kanker': '1231'}

DDOS de DDOSSers! d:)b

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:17
ouweklimgeit schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:23:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
import requests
import sys
import random
import time
from faker import Faker

def coin_toss(p=.5):

fake = Faker('nl_NL')
for _ in range(10000):
    fn = fake.first_name()
    ln = fake.last_name()
    print(payload)
    print(r)
    time.sleep(sleeping)

code:
1

Alhoewel ik dit altijd wel grappig vind vraag ik me af of noudvanbreugel@yahoo.com niet gewoon bestaat. Dan geef je dus het emailadres van die persoon aan mensen die deze persoon dan gaan lastigvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Niet online
Als je het script maar lang genoeg laat draaien zal er ook een volledig kloppend record gegenereerd worden inclusief iban, geboortedatum en telefoonnummer 😉

Deze phishing actie had die persoon natuurlijk ook in de eerste instantie al kunnen overslaan en zelf Faker kunnen gebruiken. Dan genereer je in luttele seconden een enorme hoeveelheid records waarbij er ongetwijfeld wat bestaande email adressen uitkomen.

Hele doel is in dit geval om zoveel foutieve informatie toe te voegen dat die paar sufferds die wél het formulier invullen met hun eigen gegevens, opgaan in de massa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

@ouweklimgeit en nu doet de phisher dit:

delete sucker_data where submitter_ip = '12.34.56.78'

En heeft die weer een "schone" database.

[ Voor 48% gewijzigd door CodeCaster op 21-02-2024 13:54 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Niet online
CodeCaster schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:52:
@ouweklimgeit en nu doet de phisher dit:

delete sucker_data where submitter_ip = '12.34.56.78'

En heeft die weer een "schone" database.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7VYL5hvhFBzFs56SgJG737iD0WU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4bvnNTGPH5Q2PHrQQNqFEZO3.png?f=fotoalbum_large

Dat denk ik niet >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:17
ouweklimgeit schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 13:49:
Als je het script maar lang genoeg laat draaien zal er ook een volledig kloppend record gegenereerd worden inclusief iban, geboortedatum en telefoonnummer 😉

Deze phishing actie had die persoon natuurlijk ook in de eerste instantie al kunnen overslaan en zelf Faker kunnen gebruiken. Dan genereer je in luttele seconden een enorme hoeveelheid records waarbij er ongetwijfeld wat bestaande email adressen uitkomen.

Hele doel is in dit geval om zoveel foutieve informatie toe te voegen dat die paar sufferds die wél het formulier invullen met hun eigen gegevens, opgaan in de massa.
Ja, maar dat is juist m'n punt. Zorg ervoor dat er alleen maar troep in kan komen. Zorg ervoor dat er nooit een kloppend record door jou wordt geinsert. Anders ben je alsnog anderen in de problemen aan 't helpen als ze gaan scrubben.
Gewoonweg veel teveel data erin gooien is natuurlijk leuk maar de kans is vrij groot dat je in ieder geval bestaande naam, achternaam en emailcombinaties erin gooit. Dat de IBAN niet klopt is dan nog tot daar aan toe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoThankYou
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 00:14
NoThankYou schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:45:
Ik vind 'motion control' games oprecht leuk en wil meer staand en actief gamen in plaats van op de bank te zitten, dus heb ik (met ChatGPT) een tool gemaakt om bewegingen met Nintendo Joy-Cons om te zetten naar inputs. Momenteel is het enkel handig voor programma's die tegelijk meerdere inputs accepteren, zoals Dolphin (GameCube emulator).

Zo is het mij gelukt om de GameCube-versie van Twilight Princess geheel uit te spelen met de volgende bewegingen:

- Zwaai rechter joy-con om met je zwaard te slaan
- Zwaai linker joy-con om met je schild te stoten
- Houdt de SL knop ingedrukt en blijf zwaaien met de rechter joy-con om de spin attack op te laden''

https://github.com/Standi...Motion-Controls/tree/main

Op lange termijn zal ik ervoor zorgen dat het in alle PC games werkt die een Xbox controller accepteren, maar voor het zover is stap ik misschien wel over naar een nieuwe versie Joy-Cons, mits Nintendo die dit jaar uitbrengt.
Inmiddels ben ik met dit motion control idee overgestapt van een Python script naar een C# applicatie. Ik heb een 'fork'/afsplitsing gemaakt van BetterJoy, maar dan met de toevoeging van instelbare motion controls. Dat heet nu BetterJoyMotion.

Nu is het mogelijk om elke PC game die Xbox 360 controllers accepteert met motion controls te spelen. Ik hoop in de toekomst nog wat functies toe te voegen, maar in principe is het al hartstikke leuk en intuïtief in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UserScript voor het selecteren van CPU's met een hogere rang bij laptops vergelijken.

Deze UserScript is ontworpen om te werken op de website https://tweakers.net/laptops/vergelijken/*. Het biedt functionaliteit om CPU's met een hogere rang te selecteren en alle CPU's op de pagina te deselecteren.
Het voegt twee knoppen toe, één voor het selecteren van cpu's met een hogere rang dan de huidige geselecteerde cpu's. En een knop om alle cpu's te deselecteren.

CPU-ranggegevens zijn afkomstig van (https://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php).

https://greasyfork.org/en...cpu-s-met-een-hogere-mark

Dit past prima in [Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV dus bij deze :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 24-02-2024 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:51

Jrz

––––––––––––

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Jrz op 12-03-2024 15:45 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alberthendriks
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-05-2024
Ik heb een AI-achtige tool gemaakt die tests genereert voor Solidity contracten. Als je het adres invoert van een Ethereum contract rollen er tests uit voor dat contract. Inmiddels ben ik er zo serieus mee bezig dat ik hem ook online heb gezet (nu nog gratis).
www.solid-contract.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Familie heeft me uitgenodigd om gezellig saampjes naar Athene te gaan en wat is er nog mooier dan er een android reis-app over in elkaar te breien?

De Athene-app met kotlin en jetpack compose. Zit nog wel een bug in waardoor de navigatie-stack niet goed werkt. Als je terug wil naar het vorige scherm blijft hij een paar keer bij het huidige scherm, pas na een stuk of 4x gaat hij weer terug naar het vorige scherm, geen idee waar het aan ligt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aWqzu0PyKpmlcnsmYp1Kpnmnlic=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/8A4xvu7TPKCzond9BYRdKZ8B.jpg?f=user_large

Athene, here we come!!!

[ Voor 26% gewijzigd door Salvatron op 15-04-2024 03:35 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toren
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 05-06-2024
Oeh, leuk man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Leuke digitale voorpret! :)

En nuttig: Als je echt geen zin hebt in een bepaalde attractie, kan je die uit je content weren, of tonen met ‘Entree EUR 1337’.

{signature}

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
De artikelen van terug in de tijd op tweakers vind ik altijd leuk om te lezen. Alleen jammer (ik vind het toch alleszins niet op de site) dat er niet echt een mogelijkheid is eenvoudig oude artikels terug te vinden. Daarom heb ik de xml sitemap met alle nieuws artikelen gedownload en in een sqlite database geduwd. Het resultaat is een webpagina met links naar de artikelen die die dag in de voorbije jaren op de site verschenen:

https://randomize.be/wot_tijdmachine/

Let wel, ik ga enkel af op de data uit de sitemap xml (https://tweakers.net/nieuws/sitemap.xml), dus de dagen kunnen wat afwijken. Om de titel te genereren wordt de url omgezet in iets leesbaars (anders moest ik alle pagina's gaan scrapen)..

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toren
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 05-06-2024
Goed bedacht!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Afgelopen week minstens twee uur besteed aan het vinden van een HTTP POST naar MQTT docker container (of gewoon tool, maar omdat ik alles op docker heb, is docker handiger).
Eigenlijk niets dat werkte, en ook vooral dingen die op NodeJS8 ofzo werkten. Dus zwaar end of life.

Na meer dan twee uur zoeken, toch maar m'n eigen oplossing gemaakt.
HTTP to MQTT
Een simpele web.py plus Paho MQTT in Python, amper een uur aan gewerkt, maar werkt probleemloos.
Dockerfile er bij en het draait nu naast m'n Mosquitto container als bridge.

Reden was dat bijvoorbeeld LibreELEC geen MQTT ondersteunt, maar ik wel graag zut vanaf LibreELEC naar HomeAssistant wilde krijgen.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 23:07
Firesphere schreef op donderdag 25 april 2024 @ 23:17:
...
Na meer dan twee uur zoeken, toch maar m'n eigen oplossing gemaakt.
HTTP to MQTT
Een simpele web.py plus Paho MQTT in Python, amper een uur aan gewerkt, maar werkt probleemloos.
Dockerfile er bij en het draait nu naast m'n Mosquitto container als bridge.
...
Ik dacht, kijk eens hoe je de setup gedaan hebt omdat ik zelf wat bezig was geweest met Python. Daarbij viel me op dat sommige environment values in de initializer van de classes geladen worden en andere in de get/post. Is dat onbewust of bewust? Lijkt me dat alles in de initializer kan, scheelt volgens mij ook wat IO.

Maar zou me niet verbazen als ik iets over het hoofd zie :) .

Leuke tool trouwens. Ben ook HA gebruiker en kan het misschien in de toekomst ook goed gebruiken _/-\o_ !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Sharkware schreef op zondag 5 mei 2024 @ 22:12:
[...]

Ik dacht, kijk eens hoe je de setup gedaan hebt omdat ik zelf wat bezig was geweest met Python. Daarbij viel me op dat sommige environment values in de initializer van de classes geladen worden en andere in de get/post. Is dat onbewust of bewust? Lijkt me dat alles in de initializer kan, scheelt volgens mij ook wat IO.

Maar zou me niet verbazen als ik iets over het hoofd zie :) .

Leuke tool trouwens. Ben ook HA gebruiker en kan het misschien in de toekomst ook goed gebruiken _/-\o_ !
Je hebt helemaal gelijk, het kan simpelweg direct in de init.

De reden dat ik dat niet heb gedaan? Waarschijnlijk een copy-paste vanuit een ander project waar de hele MQTT in de init zit, of domweg copy-paste vanuit de Paho docs. Omdat't zo klein is, heb ik't vrij "It works, don't touch it" benaderd ;) .

*edit*
M'n eerste Docker Hub container ook maar een push gegeven. Ik betwijfel of't veel uit maakt qua build versus pull, maar gratiesch :D
https://hub.docker.com/r/firesphere/http2mqtt

[ Voor 9% gewijzigd door Firesphere op 06-05-2024 07:52 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was een reactie van feb. 2024; tijdloos probleem met een oplossing blijkbaar.

Voor de liefhebbers, ik kreeg vandaag deze bunq phishing SMS:
Uit administratie blijkt dat je de beveiligingsupdate nog niet hebt geactiveerd. Doe dit via registerauthstep.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Bunq, waar veiligheid top prio is, maar ze als enige NL bank bepaalde beveiligingen niet implementeren. Goed verhaal wel.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
ieperlingetje schreef op maandag 22 april 2024 @ 21:13:
De artikelen van terug in de tijd op tweakers vind ik altijd leuk om te lezen. Alleen jammer (ik vind het toch alleszins niet op de site) dat er niet echt een mogelijkheid is eenvoudig oude artikels terug te vinden. Daarom heb ik de xml sitemap met alle nieuws artikelen gedownload en in een sqlite database geduwd. Het resultaat is een webpagina met links naar de artikelen die die dag in de voorbije jaren op de site verschenen:

Let wel, ik ga enkel af op de data uit de sitemap xml (https://tweakers.net/nieuws/sitemap.xml), dus de dagen kunnen wat afwijken. Om de titel te genereren wordt de url omgezet in iets leesbaars (anders moest ik alle pagina's gaan scrapen)..
Prachtig :D
"Gezonken piratenschip weer gelicht"
En dat ging inderdaad over dat waarvan je denkt dat het daar over ging :p

Wel een beetje vreemd om terug te lezen. Ik wilde de auteur hier taggen, maar blijkt een kruisje naast zijn naam te hebben :'(

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 19:57

Gaaf gemaakt! Ik hem 'm toegevoegd aan mijn favorieten >:)

[ Voor 86% gewijzigd door Ossebol op 07-06-2024 20:51 ]

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:32
Grappig bedacht maar mijn eerste gedachte.. waarom? omdat het kan?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Webgnome schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 20:53:
Grappig bedacht maar mijn eerste gedachte.. waarom? omdat het kan?
Geen specifieke reden, ik vind het gewoon leuk zo nu en dan oude artikelen te kunnen lezen.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52

Ook ik vind het altijd wel leuk om te zien wat er zoal eerder gebeurde. Daarom heb ik (met toestemming, thanks!) een browser-extensie gemaakt welke een random selectie van de historie invoegt direct op de Tweakers.net FP zelf.

https://github.com/matthijn/tweakers-time-machine

Getest op Chrome en Firefox, maar nog niet in een extension-store. Dus installeren is nog niet een enkele klik. Maar de README moet je daar wel bij helpen.

PR's zijn welkom! :)

Waarom? Omdat het kan inderdaad! :D

Afbeeldingslocatie: https://github.com/matthijn/tweakers-time-machine/raw/main/screenshot.png

[ Voor 6% gewijzigd door ZpAz op 09-06-2024 15:21 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZpAz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1aI2cGKcciq3kLexMTKDGCWrK6U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/dY4C958DJ4egRWFwot6sKjoI.png?f=user_large

Nu met settings scherm, zodat je zelf kan kiezen hoeveel artikelen je wilt laten zien en van welke jaartallen.

Oh, nu met de nieuwe invoering van de twee dagen wijzigen limiet voegt hij het bericht ook niet meer automatisch samen als je de laatste poster bent.

edit: Hij is nu direct beschikbaar in de Firefox Extensie store. Chrome is pending.

[ Voor 215% gewijzigd door ZpAz op 16-06-2024 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• starfight
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-08 14:47
Ik ben al een tijdje bezig aan een opensource vervanging voor tools voor cloud infrastructuur visualizatie (Lucidscale, Cloudockit, ...)

https://github.com/sander110419/Cloud-infra-visualization

Momenteel werkt het voor Microsoft Azure en krijg je een mooie excel output met al je resources/resourcegroups en de settings ervan.

Ideaal om snel te zien wat er nog op TLS1.0 staat of publiek benaderbaar is

Het geeft ook een word output met een overzicht van alles

Het output ook een diagram, maar daar is nog wat werk aan.

Er is een GUI en niet-GUI versie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• starfight
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-08 14:47
Heb vandaag ook een tooltje/script voor alle belgen om programmatisch de API van Fluvius uit te lezen en je verbruik op te vragen.

https://github.com/sander110419/Fluvius_API

Piekvermogen kan ook (zie readme)

Mogelijk maak ik hier ooit eens een Home Assistant integratie van, maar ik weet niet echt hoe ik daaraan moet beginnen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• flo12392
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:09
Het vinden van Python packages op PyPI kan wat lastig zijn, het is niet echt ontworpen om makkelijk packages te vinden. Je kunt bijvoorbeeld wel zoeken naar het woord "plot" maar dan krijg je een lijst van honderden packages met het woord 'plot' in de naam in schijnbaar willekeurige volgorde; niet heel nuttig.

Ik dacht; dat moet beter kunnen, dus ben ik aan de slag gegaan met Sentence Transformers om een zoekmachine te maken op basis van vector embeddings. API gemaakt met FastAPI in Python, frontend in NextJS, ales op een klein Kubernetes cluster op Azure gezet, en voila;

Afbeeldingslocatie: https://pypiscout.com/pypi.svg

Je kunt bijvoorbeeld zoeken op "I want to make nice plots and visualisations", en de pagina geeft je een korte lijst met Python packages van PyPI die het beste matchen met je query.

De code is te vinden op Github. Als je feedback hebt hoor ik het graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

flo12392 schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:16:
Het vinden van Python packages op PyPI kan wat lastig zijn, het is niet echt ontworpen om makkelijk packages te vinden. Je kunt bijvoorbeeld wel zoeken naar het woord "plot" maar dan krijg je een lijst van honderden packages met het woord 'plot' in de naam in schijnbaar willekeurige volgorde; niet heel nuttig.

Ik dacht; dat moet beter kunnen, dus ben ik aan de slag gegaan met Sentence Transformers om een zoekmachine te maken op basis van vector embeddings. API gemaakt met FastAPI in Python, frontend in NextJS, ales op een klein Kubernetes cluster op Azure gezet, en voila;

Je kunt bijvoorbeeld zoeken op "I want to make nice plots and visualisations", en de pagina geeft je een korte lijst met Python packages van PyPI die het beste matchen met je query.

De code is te vinden op Github. Als je feedback hebt hoor ik het graag!
Dit zag ik hier toevallig voorbijkomen:

https://pycoders.com/issues/637

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo12392
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:09
Ah cool! Ik had hem ingestuurd, maar ik had nog niet gezien dat ie geaccepteerd was. Ik hoop dat mijn kleine VM op Azure het aankan :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• robinsane
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-06 09:49
Na vaak de kracht van "samengesteld rendement" met handen en voeten te proberen uitlegen aan vrienden en familie, maakte ik een simpele webapp om de berekening te maken en visualiseren:

https://fintastisch.be/tools/samengesteld_rendement

Feedback is meer dan welkom!

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Wouter071
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:39
Ik heb een spelletje gemaakt dat je op je telefoon kunt spelen in je browser. Geen downloads, geen advertenties, geen Chinezen die in je telefoon kijken, geen abonnementen en andere onzin: gewoon op de link klikken en spelen!

Omdat ik weinig tot geen programmeerkennis heb ben ik aan de slag gegaan met ChatGPT en Perplexity. Na heel wat heen-en-weer gechat is dit het resultaat: 'empty the grid'. Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden. En naar jullie high score natuurlijk, tot nu toe kom ik niet verder dan 32...

https://matty.games/matty6.html

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27

krietjur

Where am I?

Wouter071 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:18:
Ik heb een spelletje gemaakt dat je op je telefoon kunt spelen in je browser. Geen downloads, geen advertenties, geen Chinezen die in je telefoon kijken, geen abonnementen en andere onzin: gewoon op de link klikken en spelen!

Omdat ik weinig tot geen programmeerkennis heb ben ik aan de slag gegaan met ChatGPT en Perplexity. Na heel wat heen-en-weer gechat is dit het resultaat: 'empty the grid'. Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden. En naar jullie high score natuurlijk, tot nu toe kom ik niet verder dan 32...

Leuk! En verslavend :P Speel het niet op de telefoon maar gewoon lekker op de pc :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter071
Dank je! Ja op de pc doet hij het ook ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 12:39

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Zeker een leuk spel. In de browser op de PC alleen één issue, als het venster gemaxxed is, dan loopt de grid en onderliggende elementen van het scherm. En zoomen (in Edge iig) verkleint alleen de cijfers zelf.
Door de browser te unmaximaliseren en de randen bij de schalen kun je de gehele grid wel zien.

Klein puntje en wellicht te verhelpen met device of browser detectie.. d:)b

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter071
Dank je! Ik ga ermee aan de slag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter071
ElCondor schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:58:
[...]

Zeker een leuk spel. In de browser op de PC alleen één issue, als het venster gemaxxed is, dan loopt de grid en onderliggende elementen van het scherm. En zoomen (in Edge iig) verkleint alleen de cijfers zelf.
Door de browser te unmaximaliseren en de randen bij de schalen kun je de gehele grid wel zien.

Klein puntje en wellicht te verhelpen met device of browser detectie.. d:)b
Als je hem nu hard refresht in je browser moet het goed gaan in een max scherm! Ook kan je nu een vakje ook deselecteren ;-)

• Voutloos
  • Niet online
Heel cool!

En erg grappig dat voor de hoogste scores, je een tegenintuive tactiek moet toepassen. <3

{signature}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter071
Voutloos schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:47:
Heel cool!

En erg grappig dat voor de hoogste scores, je een tegenintuive tactiek moet toepassen. <3
Dank je! En inderdaad: snel scoren = een lage score ;-)

• Voutloos
  • Niet online
De max score kan denk ik altijd, vet!

Iets om over te denken: Je doet uiteraard eerlijk random, maar eigenlijk voelt het suf als hetzelfde getal terug kan komen. Net als de random playlist waarbij 2x hetzelfde nummer achter elkaar ‘correct’ kan zijn, is een nieuwe waarde forceren misschien beter. :)

{signature}

• Wouter071
Voutloos schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:57:

Iets om over te denken: Je doet uiteraard eerlijk random, maar eigenlijk voelt het suf als hetzelfde getal terug kan komen. Net als de random playlist waarbij 2x hetzelfde nummer achter elkaar ‘correct’ kan zijn, is een nieuwe waarde forceren misschien beter. :)
Ook een goede tip, dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouter071
Voutloos schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 13:57:

Aangepast!

• Wouter071
krietjur schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:36:
[...]

Leuk! En verslavend :P Speel het niet op de telefoon maar gewoon lekker op de pc :)
Dat kan natuurlijk ook!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:14
Hehe, simpel maar leuk :)

Heel mini-ding; de slider voor dark mode mist een label.

• Wouter071
ShitHappens schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 16:07:
Hehe, simpel maar leuk :)

Heel mini-ding; de slider voor dark mode mist een label.
Nu wel, dank voor de tip!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SuperCrisz
  • Laatst online: 13-09 22:34

DE TOP 2000 GAME :)

Even wat achtergrond info. We zijn deze vakantie naar Frankrijk gaan rijden (goh.. wat origineel) en onderweg bedachten we een leuk spel:
Goh.. laten we de top 2000 gaan luisteren, en dan raden op welke positie het nummer stond. Nou aldoende een simpel puntensysteem gemaakt, als je het helemaal goed had kreeg je 25 punten, zat je er x aantal naast kreeg je minder, zat je er nog meer naast, nog weer minder.. wie het eerst bij de 100 was.
Afin.. Dus wij de spotify lijst aanzetten, omstebeurt raden, en de bijrijder moest dan opzoeken op wiki wat de positie was in de top 2000. Je kon natuurlijk niet naar de top 2000 pagina gaan, want dan zag je meteen alle andere nummers. Voorkennis is niet leuk.

Je had een spelelement en je luisterde naar muziek. Dat is echt een topcombinatie (de nummers die echt NIET leuk zien spoelde we snel door ;-).
Eenmaal thuis...
We vonden het zo'n leuk spel, dat ik dacht: goh, kan ik daar geen app voor bouwen. Ik had een heeeel klein beetje ervaring met Powerapps, op de huis-tuin-keuken manier, je weet wel. Ik wilde het spel in de app verwerken, maar hoe meer je bezig bent, is mijn brein toch steeds maar aan het denken: dit is ook leuk, en dit is misschien ook een idee.

Goed. Ik heb dus nu in PowerApps een Top 2000 app gemaakt die bestaat uit twee delen. Hieronder de uitleg met wat screenshots. Helaas... het is nog alleen in PowerApps en heb niet de kennis en kunde om er een native app van te maken voor Android. Laat staan Apple want daar met je 100 euro per jaar voor dokken.

TOP 2000 LIJSTEN
Eerste onderdeel zijn de Top 2000 lijsten. Je kan het jaartal selecteren, en dan krijg je het overzicht van het jaar te zien (alle jaargangen zitten er in). je kan instant-filteren op titel of artiest. En er zit een spotify link bij elk nummer (zie het icoontje) dat direct het nummer afspeelt in Spotify.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBkQUjATaNZ6XoNHT6e4cB14Otc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Z4a6dB7Z0pELPYgaux7lRSFr.png?f=user_large

TOP 2000: THE GAME
En dan het spel, voor het gemak Top 2000: the game genoemd. ;)

Startscreen om een nieuw spel aan te maken of te laden (jaja, voortgang wordt opgeslagen.. je kan dus op een later moment door gaan). Rechts zie je dat het spel is gestart. Je ziet een rode shuffle knop in het midden. Als je daar op klikt opent ie spotify en dan pakt hij volledig random een nummer uit de top 2000 van het afgelopen jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YX0XSm-04S63ySYIL5BJNW_PSeA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9h66BV7mbKlW17A7CGu8W6oM.png?f=user_large

Hieronder links zie je het resultaat van het raden. Je ziet de titel van het nummer, artiest, jaar van release en de positie in de top 2000. De positie wordt pas getoond na invoeren van de antwoorden. Die antwoorden staan daaronder. Tweaker Jan heeft gewonnen, die heeft 1 score gehaald omdat hij er "slechts" 695 van af zit. Klaas zit er 1500 van af, en dan krijg je minscore!. Een antwoord exact goed betekent overigens score van 100, en zit je er 1 naast.. is het 50. Zo is er een hele range van 2 tot 10, 10 tot 20 ..... 100 tot 200 etc...

Goed.. klik je daarna weer op de shuffle knop, gaat hij een nieuw nummer willekeurig Top 2000 nummer opzoeken in Spotify. Rechts zie je dat de positie niet getoond wordt, en kunnen de spelers hun antwoord invoeren, de stand is -8 tegen 1.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zp1E9yTdapbPDEuJeqv9xTYnwcg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3WB0EYyJ2J4bzp2Vr4z0sZa2.png?f=user_large

En dan zie je het resultaat van de antwoorden. Klaas zat er 100 naast en krijgt 10 score. Hij stond op -8 en heeft nu totaal 2. Jan zat er 200 vanaf en heeft score van 8. Hij had er 1 en staat nu op 9.

Degene die als eerste bij de 100 is, heeft 1 punt verdient. En dan begint het weer opnieuw. Ik heb dit in de rechterafbeelding gesimuleerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVc2mw6wje23agCSNcVCxrxDIQw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VOMPEZslOoPjFV5JxqnAE24K.png?f=user_large

Tot zover de app.. ik ben totaal niet van plan om hier mee de boer op te gaan ofzow.. het is ook lastig om dit te sharen aangezien dit nog geen native app is en alleen als PowerApp te openen is...
Wat vinden jullie er van?
  1. Wat vinden jullie van dit idee? Heeft dit toegevoegde waarde?
  2. Zou NPO Radio 2 dit leuk vinden als ik dit met ze deel? misschien brengt dit ze wel op ideeen.
Ik kan het jullie wellicht laten testen als ik jullie guest maak in mijn tenant.. maar goed... Als iemand denkt: ik wil hier wel aan meewerken om een echte native app van te maken, kan je me altijd een private berichtje sturen O-)

Benieuwd wat jullie vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Wouter071 schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 12:18:

Leuk concept, ik vraag me af of zoiets niet bruikbaar is om educatieve spelletjes te maken voor school bijv. Een soort gamificatie, bijv. begrippen aan elkaar koppelen oid.

Misschien ligt het aan mij overigens, maar het spel stopt niet als ik volgens mij klaar ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter071
Salvatron schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 09:02:
[...]

Leuk concept, ik vraag me af of zoiets niet bruikbaar is om educatieve spelletjes te maken voor school bijv. Een soort gamificatie, bijv. begrippen aan elkaar koppelen oid.

Misschien ligt het aan mij overigens, maar het spel stopt niet als ik volgens mij klaar ben.
Ik denk dat de spelletjes zeker bruikbaar zijn op school, goed idee!

Kan je een screenshot delen van een situatie waar je denkt dat het spel klaar is, maar toch doorgaat?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Wouter071 schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 11:48:
[...]

Ik denk dat de spelletjes zeker bruikbaar zijn op school, goed idee!
Als iemand die even (begin '00s) in de educatieve software heeft gezeten*: daar komt stiekem best wel wat bij kijken. Nu merk ik tegenwoordig dat (iig. bij onze kinderen) op de middelbare de leraren gewoon zelf sites googlen en "random" sites aan de kinderen adviseren maar voor basisschool (wat dit toch wel is) gebruik hangen er toch wel wat eisen aan.

* CD-ROMs voor uitgeverijen als Malmberg, Zwijsen en Wolters Nordhoff toen nog O+

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 24-08-2024 12:32 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter071
RobIII schreef op zaterdag 24 augustus 2024 @ 12:10:
[...]

Als iemand die even (begin '00s) in de educatieve software heeft gezeten*: daar komt stiekem best wel wat bij kijken. Nu merk ik tegenwoordig dat (iig. bij onze kinderen) op de middelbare de leraren gewoon zelf sites googlen en "random" sites aan de kinderen adviseren maar voor basisschool (wat dit toch wel is) gebruik hangen er toch wel wat eisen aan.

* CD-ROMs voor uitgeverijen als Malmberg, Zwijsen en Wolters Nordhoff toen nog O+
Ik geloof zeker dat daar eisen aan hangen. Ik heb trouwens ook wat lastigere rekenspelletjes gemaakt met priemgetallen, wortels en kwadraten :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wouter071
Pas op! Ben je nu (eigenlijk) aan het werk? Lees dan verder op eigen risico.

Het spelletje dat ik deze week heb bedacht en gemaakt (met een beetje hulp van ChatGPT) is dodelijk voor je productiviteit.

Matty 15: reach 15 is namelijk zwaar verslavend. Door op de verschillende vakjes te drukken moet je 15 halen. Hoe meer vakjes je gebruikt, hoe meer punten je scoort. Elke keer als je een cijfer hebt gebruikt verschijnt er in dat vakje een hoger nummer. Dus als je een 6 hebt gebruikt komt er een 7 terug. Als je een 9 hebt gebruikt is het vakje daarna leeg.

Veel plezier en werk ze! 😉

https://matty.games/matty15.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bhe41AofIzopjjlw-pnMtxW0AFw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iZWq7bQUVCzEBcxMfKMKrv85.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
@Wouter071 Bij Matty #9 mist de infotekst. Ik weet wel iets van wiskunde, maar op basis van de titel doe ik niet wat het spel blijkbaar verwacht. O-)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter071
Voutloos schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:11:
@Wouter071 Bij Matty #9 mist de infotekst. Ik weet wel iets van wiskunde, maar op basis van de titel doe ik niet wat het spel blijkbaar verwacht. O-)
Goed punt! Ik ga de uitleg erbij zetten!

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Wouter071
Dit is mijn nieuwste browserspelletje: matty 19: je moet kiezen!

https://matty.games/matty19.html

Uitleg is eigenlijk overbodig (of is het over bodig?) maar ik doe het toch even. Ik heb bijna 750 lastige Nederlandse woorden verzameld en jij hoeft alleen maar het woord dat juist gespeld is te kiezen. Het is een lekker snel spel en ook nog eens leerzaam. Wil je je Engels opvijzelen? Er staat ook een versie met meer dan 500 Engelse woorden voor je klaar.

Veel plezier en ik ben benieuwd wat je ervan vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Wouter071 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:05:
(knip)
Leuk! Twee constructief bedoelde opmerkingen:
  1. Tijdens een reeks van 21 vragen kreeg ik 2 vragen dubbel (dus keuzes A1-A2 en B1-B2 kwamen beiden 2 maal voor). Zou leuker zijn als een keuze maar 1 maak ik een reeks vragen kan voorkomen (wie wil, zou het spel dan kunnen uitspelen *O* )
  2. Bij sommige keuzes zijn beide antwoorden mogelijk, maar wordt slechts 1 als juist gerekend (ik herinner me "verrassend/verassend", maar had er voordien al een gehad)... Dan is er context nodig (of andere woorden :Y) ).
In ieder geval: leuk spel!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZpAz
Dude, je bent een productiviteitsmachine als het gaat om browserspelletjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter071
edeboeck schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:53:
[...]
Leuk! Twee constructief bedoelde opmerkingen:
  1. Tijdens een reeks van 21 vragen kreeg ik 2 vragen dubbel (dus keuzes A1-A2 en B1-B2 kwamen beiden 2 maal voor). Zou leuker zijn als een keuze maar 1 maak ik een reeks vragen kan voorkomen (wie wil, zou het spel dan kunnen uitspelen *O* )
  2. Bij sommige keuzes zijn beide antwoorden mogelijk, maar wordt slechts 1 als juist gerekend (ik herinner me "verrassend/verassend", maar had er voordien al een gehad)... Dan is er context nodig (of andere woorden :Y) ).
In ieder geval: leuk spel!
Wat een goede tips, ik heb de code aangepast en verassend/verrassend weggehaald. Als je er nog meer vindt dan hoor ik het graag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouter071
ZpAz schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 19:17:
Dude, je bent een productiviteitsmachine als het gaat om browserspelletjes!
Ik heb nog veel meer ideeën!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik zou er een timer per vraag aan toevoegen om de druk op te voeren. Eerste vraag krijg je, zeg, 10 seconden en elke volgende vraag wordt de timer korter.

Verder werkt het wmb verwarrend dat de knop de kleur houdt van het vorige antwoord.

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 04-10-2024 21:35 ]

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter071
RobIII schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 21:35:
Ik zou er een timer per vraag aan toevoegen om de druk op te voeren. Eerste vraag krijg je, zeg, 10 seconden en elke volgende vraag wordt de timer korter.

Verder werkt het wmb verwarrend dat de knop de kleur houdt van het vorige antwoord.
1. Heb ik over gedacht, maar dan wordt het zo'n stress gedoe. Ik houd het liever relaxed, lekker tussendoor even een spelletje spelen.

2. Goede tip! Ik heb het op mobiel aangepast, op desktop werkt het net anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Uitleg is eigenlijk overbodig (of is het over bodig?) maar ik doe het toch even. Ik heb bijna 750 lastige Nederlandse woorden verzameld en jij hoeft alleen maar het woord dat juist gespeld is te kiezen. Het is een lekker snel spel en ook nog eens leerzaam. Wil je je Engels opvijzelen? Er staat ook een versie met meer dan 500 Engelse woorden voor je klaar.

Leuk spel! Heb met andere spellen van je ook al de nodige tijd doorgebracht.

Een persoonlijke frustratie zijn de woorden waar gekozen moet worden tussen wel of geen koppelteken. Ik zou die vragen eruit doen, tenzij de keuzes echt goed vs. fout zijn. Dus eigenlijk wat hier beschreven staat: https://onzetaal.nl/taalloket/wanneer-zet-je-een-streepje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eheijnen
  • Niet online
Ik zou zeggen die is rijp voor de meuktracker voor zodra er weer een spel bijkomt...

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter071
Trasos schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:20:
[...]

Leuk spel! Heb met andere spellen van je ook al de nodige tijd doorgebracht.

Een persoonlijke frustratie zijn de woorden waar gekozen moet worden tussen wel of geen koppelteken. Ik zou die vragen eruit doen, tenzij de keuzes echt goed vs. fout zijn. Dus eigenlijk wat hier beschreven staat: https://onzetaal.nl/taalloket/wanneer-zet-je-een-streepje
Dank, ik heb wat streepjeswoorden weg-gehaald ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Niet online
@Wouter071
Maar een beetje (niet teveel) oogsnoep zou wel kunnen, themaatje of zoiets ....

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ment0
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-08 17:47
Ik had iets nodig in visual studio code om elke regel in single quotes te wrappen.
Reden: Een create table statement laten genereren in sequel ace en had een python applicatie waarin de query hardcoded erin kwam. En ik had een aantal tables, dus dat werd snel vervelend.

Dus heb ik deze quick and dirty in elkaar gezet:
https://marketplace.visua...ering.vscode-line-wrapper

Half vrijstaand, enkelsteens 1914 huis, 350+m2, +- 200m2 verwarmd. Gedeeltelijk hr++, dubbelglas en enkelglas. Quatt duo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 18:50
Of in je editor:
  1. ga naar column mode
  2. op de eerste regel met shift naar beneden gaan, totdat je alle regels hebt geselecteerd
  3. Type de quote
  4. Druk op End, zodat elk cursor naar het einde van de regel gaat
  5. Type de quote
Of een "simpele" find/replace met een regexp.
Know your IDE! ;)

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ment0
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 29-08 17:47
SPee schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 22:35:
Of in je editor:
  1. ga naar column mode
  2. op de eerste regel met shift naar beneden gaan, totdat je alle regels hebt geselecteerd
  3. Type de quote
  4. Druk op End, zodat elk cursor naar het einde van de regel gaat
  5. Type de quote
Of een "simpele" find/replace met een regexp.
Know your IDE! ;)
Of je doet: Cmd+p en typt 'single' en dan enter. ;)

Maar, ik kon de column mode nog niet, thanks!

Half vrijstaand, enkelsteens 1914 huis, 350+m2, +- 200m2 verwarmd. Gedeeltelijk hr++, dubbelglas en enkelglas. Quatt duo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

zit momenteel veel in de backend, en ik programmeer veel in de commandline momenteel en heb een handige functie in de cli gemaakt genaamd: breakpoint.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
 function breakpoint($data=null): void
    {
        $trace = debug_backtrace(1);
        fwrite(STDOUT, $trace[0]['file'] . ':' . $trace[0]['line'] . PHP_EOL);
        var_dump($data);
        fwrite(STDOUT, 'press enter to continue or ctrl-c to break...');
        system('stty -echo');
        $input = trim(fgets(STDIN));
        system('stty echo');
    }

deze toont de "file" en "line" waar je de breakpoint hebt gezet, zodat je hem weer kan commentariseren/ weghalen

resultaat:
Bash:
1
2
3
4
5
6
7
object(stdClass)#1424 (2) {
  ["duration"]=>
  string(18) "80.847024917603 ms"
  ["instance"]=>
  string(18) "7.6479911804199 ms"
}
press enter to continue or ctrl-c to break...

en een handige shorcut in php storm is ctrl-k alt-p alt-p, dan commit ie waarschijnlijk

[ Voor 64% gewijzigd door Moonsugar op 23-04-2025 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter071
eheijnen schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 21:59:
@Wouter071
Maar een beetje (niet teveel) oogsnoep zou wel kunnen, themaatje of zoiets ....
Wat voor thema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Niet online
Geen direct idee, was meer een hint in die richting met alle mogelijkheden open.

Start/home page misschien met wat eenvoudige tegels van gelijke grootte en evenredig verdeeld over het scherm. En dat kleuren schema doorzetten naar de pagina's van de spellen...

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 13:16

DaFeliX

Tnet Devver

Ik vond 't een vermakelijk spel, dank je wel!

Ik zou wel even kijken naar de styling voor toetsenbordgebruikers. De knoppen zelf zijn beide <button>, dus met het toetsenbord te selecteren dmv tab. Alleen doordat er geen styling is voor de actieve knop, zie ik niet welke van de twee ik heb geselecteerd. Dat is dus steeds gokken, en dus eigenlijk niet lekker te spelen met toetsenbord...
Overigens is het keuzescherm niet te gebruiken met toetsenbord alleen; want "english" en "nederlands" zijn beide <span> elementen die niet "tab"baar zijn...

Nog een tip: Het "je bent af"scherm wat opsmuk geven? Iets als "Ah, jammer, dat was niet goed! Je hebt X antwoorden goed, jouw record is Y." oid.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 09:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Grappig dat je dit post 2 post na "Know your IDE"

Of gaat men mij nu vertellen dat je met PhpStorm niet kunt debuggen?

[ Voor 86% gewijzigd door Moonsugar op 23-04-2025 14:36 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter071
DaFeliX schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:02:
[...]

Ik vond 't een vermakelijk spel, dank je wel!

Ik zou wel even kijken naar de styling voor toetsenbordgebruikers. De knoppen zelf zijn beide <button>, dus met het toetsenbord te selecteren dmv tab. Alleen doordat er geen styling is voor de actieve knop, zie ik niet welke van de twee ik heb geselecteerd. Dat is dus steeds gokken, en dus eigenlijk niet lekker te spelen met toetsenbord...
Overigens is het keuzescherm niet te gebruiken met toetsenbord alleen; want "english" en "nederlands" zijn beide <span> elementen die niet "tab"baar zijn...

Nog een tip: Het "je bent af"scherm wat opsmuk geven? Iets als "Ah, jammer, dat was niet goed! Je hebt X antwoorden goed, jouw record is Y." oid.
Dank voor de tips, ik ga ermee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Janoz schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 09:22:
[...]

Grappig dat je dit post 2 post na "Know your IDE"

Of gaat men mij nu vertellen dat je met PhpStorm niet kunt debuggen?
Dat kan ook gewoon https://www.jetbrains.com...ing-a-php-cli-script.html
Pagina: 1 ... 52 ... 54 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.