[Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 42 ... 53 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:22
Lye schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 20:37:
[...]

Klinkt heel leuk en aardig, echter is dit wel het heruitvinden van het wiel. Dit is vaak niet verstandig. Zeker als je er een vierkant wiel van maakt.

Voor een computer is het vrij makkelijk om vormen te herkennen. Een simpele google opdracht levert mij de volgende link op: link, waar je hele scriptje al snel zijn nut verloren lijkt te hebben. Sowieso, de gebruikte library daarbij, opencv, is zelfs bedoeld voor objectherkenning

Mijn advies is om het bij bestaande, bewezen technieken te houden zoals ReCAPTCHA. Overigens helpt het gebruik van deze implementatie bij het verbeteren van beeldherkenning. Zo heeft ReCAPTCHA in het verleden flink geholpen bij de ontwikkeling van betere OCR implementaties
Mwah, als dirkjan00001 het alleen voor z'n eigen sites gebruikt zullen er weinig mensen moeite in steken om een programma te schrijven om het te kraken.

[ Voor 76% gewijzigd door Ramon op 03-10-2016 20:50 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:12
Ramon schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 20:50:
[...]

Mwah, als dirkjan00001 het alleen voor z'n eigen sites gebruikt zullen er weinig mensen moeite in steken om een programma te schrijven om het te kraken.
QFT. De beste CAPTCHA is er één die het niet waard is om te automatiseren met een bot.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• eenhoogh
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-07-2024
Wilde gisteren snel een Pricewatch link delen met iemand via Telegram. Maar moest daarvoor eerst de pagina opzoeken in de pricewatch, link kopiëren en daarna in het juiste gesprek plakken.

Dus op een verloren treinrit gisteren even snel een Inline Telegrambot gemaakt (@tweaker_bot). Door in een willekeurig gesprek "@tweaker_bot artikel naam" te typen kan je snel de link naar het artikel met iemand delen.

Voor vaste Pricewatch en Tweakers gebruikers mogelijk nuttig!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ct6Ab0SXEAA2k-p.jpg:large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-05 10:33

ikt

Waarschijnlijk niemand hier die interesse voor dit ding heeft, maar goed. In GTA V kun je auto's modden. Nieuwe models en dergelijke. Leuk en aardig, models kun je gewoon previewen in whatever programma je gebruikt en voor de finishing touches kun je je ding in het spel inladen. Het maken van het weggedrag echter is een hele andere zaak. Bij het maken van het weggedrag moet je steeds een bestand vervangen in het archief, en dat kan alleen als het spel uit staat, dus je moet steeds maar weer het spel herstarten. GTA V is geen lichtgewicht en het duurt dan ook een aardige tijd voordat dit klaar is. Het finetunen van het weggedrag voor auto's is dan ook een hele kluif en een enkeling heeft er het geduld (en mentaal geheugen!) voor.

Een auteur van een van de bekendere weggedrag mod heeft me om hulp gevraagd. Voor 'n ander ding heb ik al in het geheugen zitten wroeten, dus dit heb ik in een weekendje in elkaar gehackt - een real-time editor voor het weggedrag struct/class (in-memory) voor GTA V.

https://www.gta5-mods.com/tools/real-time-handling-editor

Veel positieve reacties, ben er toch best trots op. Nu maar hopen dat dit alles niet naar mijn hoofd stijgt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel317
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-04 00:25
Ik ben op dit moment bezig met een app genaamd 'Dish'. Op basis van opgegeven 'filters' worden er, in de stijl van Tinder, 10 willekeurige recepten ingeladen.

Vervolgens kan er op een gerecht geklikt worden om de details te bekijken of het recept kan direct toegevoegd worden aan 'Favorieten'. Als je het volgende gerecht wil zien, swipe je het gerecht simpelweg weg.

Ook is er een pagina met 'Trending' waar een top 10 van meest populaire gerechten in komt te staan.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2ilbyfp.png

Aan de layout moet, zoals ongetwijfeld heel duidelijk te zien is, nog veel gebeuren maar de structuur en de werking staat. :)

App komt in eerste instantie voor iOS, daarna ook voor Android, Windows Phone etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Marcel317 op 06-10-2016 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-04 21:32

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Ramon schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 20:50:
[...]

Volgens mij zijn die bots tegenwoordig intelligent genoeg om ook huisgemaakte Captcha te herkennen en op te lossen. ;)

https://www.elie.net/publ...ng-of-text-based-captchas

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjolk
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:12
Dat is niets nieuws. Maar daar heb je het over text-based captcha's. Dat is hier niet aan de orde.

Tjolk is lekker. overal en altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HamuNaptra
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Marcel317 schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 20:24:
Ik ben op dit moment bezig met een app genaamd 'Dish'. Op basis van opgegeven 'filters' worden er, in de stijl van Tinder, 10 willekeurige recepten ingeladen.
Waar haal je je de recepten vandaan (inclusief foto's)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:07
ikt schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 10:56:
Waarschijnlijk niemand hier die interesse voor dit ding heeft, maar goed.
Ik heb er helemaal niks aan, maar ik kan me voorstellen dat heel veel mensen hier blij mee zijn. Nice. _/-\o_

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:08
Dat roept herinneringen op van het modden van GTA: Vice City.
Andere textures voor auto's erin zetten (.txd bestanden) en dan altijd maar hopen dat het spel weer wilde starten en niet bij het laden crashte omdat de textures van de auto die je had gedownload niet klopten. Ook handling van auto's/motoren/scooters aanpassen zodat ze ineens 3x zo hard konden rijden etc.

* ThinkPad sweet memories :z

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 08-10-2016 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozuf
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-05 15:00
Eerste stable release van HyperVAdmin is vanochtend live gezet!
https://github.com/joszz/HyperVAdmin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

471992

Een tijdje geleden ben ik begonnen aan mijn DIY drone. Het begint al wat te worden :) Hij is te bedienen via MQTT en het is de bedoeling dat hij voor een deel autonoom word!

Drone_full

Ik zal wel het een en ander posten als hij wat verder is in de ontwikkeling ;)

De software tool word een app/site om het gevaarte te bedienen :*)

Tool

[ Voor 35% gewijzigd door 471992 op 09-10-2016 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
@bartpeperkamp80, wil je iets meer vertellen over het proces, onderdelen en software welke je hebt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
* Afgesplitst van Nederlandse bank die een API vrijstelt? *

Yes i know, oud topic. Wel relevant met wat ik vandaag heb gedaan :)
Toch past 't beter in [Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV ;) En eigenlijk in geen van beiden zolang je alleen maar roept dat je 't gemaakt hebt maar geen code o.i.d. deelt :)

Banken hebben nog steeds geen API. Ze hebben tegenwoordig wel een manier van inloggen in je browser zonder random reader, om het makkelijk te houden als je geen transacties doet.

Vandaag dus een script geschreven die via PHP/cURL inlogt op de website, naar de "export" pagina gaat en vervolgens de gewenste mutatie periode download, en dan weer netjes uitlogt.

Hoezo "moet" ik een boekhoud programma aanschaffen of handmatig de export doen en vervolgens handmatig de import doen :9
Waar een wil is, is een weg.

Mijn bank is wel zo vriendelijk om samen na te denken over een API met sleutel en IP restrictie om zo iets simpels te gaan realiseren :)

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 12-10-2016 01:47 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
DJMaze schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:12:
...
Banken hebben nog steeds geen API. ...

Mijn bank is wel zo vriendelijk om samen na te denken over een API met sleutel en IP restrictie om zo iets simpels te gaan realiseren :)
Ik vraag me nog steeds af wat zo bezwaarlijk is om een open standaard te maken of bestaande open standaard te gebruiken? FinTS wordt bijvoorbeeld in Duitsland door diverse banken ontersteund, en zou mij een voordehandliggende keuze lijken, maar er zijn wellicht nog andere mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

begintmeta schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 00:18:
[...]

Ik vraag me nog steeds af wat zo bezwaarlijk is om een open standaard te maken of bestaande open standaard te gebruiken? FinTS wordt bijvoorbeeld in Duitsland door diverse banken ontersteund, en zou mij een voordehandliggende keuze lijken, maar er zijn wellicht nog andere mogelijkheden.
Hoe ga je, alleen middels een API (Application Programming Interface), willen voldoen aan een AAA (Acces, Authorization, Accounting) policy?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
wimmel_1 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 00:39:
Hoe ga je, alleen middels een API (Application Programming Interface), willen voldoen aan een AAA (Acces, Authorization, Accounting) policy?
Een API sleutel waarbij je moet opgeven voor welke rekeningen die geld lijkt mij meer dan prima.
Ik heb het hier natuurlijk puur alleen over gegevens ophalen.
Het inschieten van nieuwe transacties gaat hem echt niet worden er is meer dan alleen de PCI DSS waar je aan moet voldoen.

Waarschijnlijk kunnen de banken dat ook zelf maken en noemen ze het bAuth en na wat problemen komt er een update genaamd bAuth 2 met een SEPA extensie.

[ Voor 37% gewijzigd door DJMaze op 12-10-2016 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DJMaze schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 00:43:
[...]

Een API sleutel waarbij je moet opgeven voor welke rekeningen die geld lijkt mij meer dan prima.

Waarschijnlijk kunnen de banken dat ook zelf maken en noemen ze het bAuth en na wat problemen komt er een update genaamd bAuth 2 met een SEPA extensie.
Feitelijk ben je dan weer terug bij dát wat er al is. Je moet wat hebben én je moet wat weten....... (2-factor authentication). Voordeel van die API is "0" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
bAuth is natuurlijk een verbastering van oAuth.

Je gaat naar een website.
Je wil die website toegang geven tot je rapporten
Vervolgens stuurt de website je door naar de bank
Daar log je 2-traps in
De website krijgt een authenticatie code om de rapporten te importen van de bank

Zo moeilijk is dat toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarom zou je dát überhaupt willen? Ik probeer een wenselijke toepassing te bedenken voor het scenario dat iemand willekeurig toegang moet kunnen krijgen tot mijn bankgegevens maar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Zakelijk:
Ik verstuur facturen, ik wil automatisch weten of ze zijn betaald.
Zo niet, dan automatisch een herinnering e-mailen
Nog niet, dan de service die ik bied automatisch stop zetten.

En nee, ik wil geen Unit4/TwinField/MoneyBird/etc. die werken niet voor mij, of ze hebben BTW afronding problemen.

Privé
Een online huishoudboekje misschien, maar daar is dit ook niet echt belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DJMaze schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 01:04:
Zakerlijk:
Ik versuur facturen, ik wil automatisch weten of ze zijn betaald.
Zo niet, dan automatisch een herinnering e-mailen
Nog niet, dan de service die ik bied automatisch stop zetten.

En nee, ik wil geen Unit4/TwinField/MoneyBird/etc. die werken niet voor mij, of ze hebben BTW afronding problemen.

Privé
Een online huishoudboekje misschien, maar daar is dit ook niet echt belangrijk.
Zakelijk gezien: Daar heb je inderdaad mooie pakketen voor :) Die Software pakketten kosten het nodige maar leveren ook wel iets op. Als ondernemer is het een kosten/baten analyse bij de aanschaf van.....

Als "simpele" MKB'er moet je er eigenlijk niet ééns over willen nadenken en gewoon wat uurtjes (blijven) besteden aan je eigen boekhouding.

edit:
Ik hoop dat je 't nummer "Hotel California" van The Eagles kent..... NSA Software is de éérste regel uit dat nummer.

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 12-10-2016 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Simpel, simpel. Er gaan bij mij facturen de deur uit van €5 per maand.
Daar achteraan gaan kost qua tijd veel meer dan het opleverd.
wimmel_1 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 01:10:
Daar heb je inderdaad mooie pakketen voor :)
Die pakketten zijn vaak minder mooi dan je denkt.
Ze hebben een Debiteuren en Crediteuren systeem.
Ik heb relaties die beide zijn. Ik moet ze dan 2x invoeren.
Een aantal van die relaties verhuizen wel eens. Ik moet dan niet vergeten op 2 plaatsen hun gegevens aan te passen.

Ander voorbeeld:
Er zijn systemen waarbij de debiteuren het nummer 1000 tot 2000 krijgen, de crediteuren 2000 tot 3000, de personeelsleden 3000 tot 4000 en leveranciers 4000 tot 5000.
En wat nou als je op 1999 of 2999 of 3999 beland?

Ik heb al het BTW afrondingsprobleem aangekaart, dat gaat ook nog erg vaak fout. Dit moet over het totaalbedrag van de factuur en niet per product.

Er is er vast één die het wel goed doet. Maar daarvoor elke maand betalen en alsnog tijd/geld kwijt zijn om vervolgens een koppeling te maken tussen zo'n pakket en mijn beheer software is ook zinloos als het direct bij de bank kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:26

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

wimmel_1 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 01:10:
edit:
Ik hoop dat je 't nummer "Hotel California" van The Eagles kent..... NSA Software is de éérste regel uit dat nummer.
offtopic:
On a dark desert highway, cool wind in my hair
Warm smell of colitas, rising up through the air
Up ahead in the distance, I saw a shimmering light
My head grew heavy and my sight grew dim
I had to stop for the night
etc...

:? Ik zie 't verband totááááááááál niet?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

RobIII schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 01:57:
[...]

offtopic:
On a dark desert highway, cool wind in my hair
Warm smell of colitas, rising up through the air
Up ahead in the distance, I saw a shimmering light
My head grew heavy and my sight grew dim
I had to stop for the night
etc...

:? Ik zie 't verband totááááááááál niet?
You can check IN, but you can't check OUT :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

wimmel_1 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 01:59:
[...]

You can check IN, but you can't check OUT :9
offtopic:
Dat is/zijn de laatste (2) zin(nen) en ze gaan:
"You can check-out any time you like,
But you can never leave!"

8)7

[ Voor 16% gewijzigd door RobIII op 12-10-2016 02:07 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

RobIII schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 02:04:
[...]

offtopic:
Dat is de laatste (2) zin(nen) en ze gaan:
"You can check-out any time you like,
But you can never leave!"

8)7
Je snapt 't principe én je kent 't nummer _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

wimmel_1 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 02:06:
[...]

Je snapt 't principe én je kent 't nummer _/-\o_
7(8)7

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 09:05
DJMaze schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 01:25:

[...]

Een aantal van die relaties verhuizen wel eens. Ik moet dan niet vergeten op 2 plaatsen hun gegevens aan te passen.

Ander voorbeeld:
Er zijn systemen waarbij de debiteuren het nummer 1000 tot 2000 krijgen, de crediteuren 2000 tot 3000, de personeelsleden 3000 tot 4000 en leveranciers 4000 tot 5000.

Ik heb al het BTW afrondingsprobleem aangekaart, dat gaat ook nog erg vaak fout. Dit moet over het totaalbedrag van de factuur en niet per product.

Er is er vast één die het wel goed doet. Maar daarvoor elke maand betalen en alsnog tijd/geld kwijt zijn om vervolgens een koppeling te maken tussen zo'n pakket en mijn beheer software is ook zinloos als het direct bij de bank kan.
Afrondingsproblemen lijkt me een centenkwestie. Knab heeft standaard koppelingen met verschillende pakketten: https://www.knab.nl/zakel...erzicht/boekhoudkoppeling

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serpie
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
DJMaze schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 01:25:

[...]

Ander voorbeeld:

Afdronden mag beide toch? Alleen niet door elkaar..
http://www.belastingdiens...maken/btw-bedrag_afronden
Bij het afronden mag u kiezen uit 2 methodes:

U rondt af per geleverd goed of verrichte prestatie.
U rondt het totaalbedrag af.
U mag niet beide methodes naast elkaar gebruiken. En u moet in uw keuze voor gebruik van een methode een vaste lijn volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-05 10:49
DJMaze schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 23:12:
[mbr]* Afgesplitst van Nederlandse bank die een API vrijstelt? *[/]

Yes i know, oud topic. Wel relevant met wat ik vandaag heb gedaan :)
[mbr]Toch past 't beter in [Alg] Welke tools heb jij gemaakt? - deel IV ;) En eigenlijk in geen van beiden zolang je alleen maar roept dat je 't gemaakt hebt maar geen code o.i.d. deelt :) [/]

Banken hebben nog steeds geen API. Ze hebben tegenwoordig wel een manier van inloggen in je browser zonder random reader, om het makkelijk te houden als je geen transacties doet.

Vandaag dus een script geschreven die via PHP/cURL inlogt op de website, naar de "export" pagina gaat en vervolgens de gewenste mutatie periode download, en dan weer netjes uitlogt.

Hoezo "moet" ik een boekhoud programma aanschaffen of handmatig de export doen en vervolgens handmatig de import doen :9
Waar een wil is, is een weg.

Waar is je code en/of tool? En welke bank? Je hebt het over de random reader, dat is de Rabo. Maar daar kan je niet inloggen zonder. Behalve de app na eenmalige registratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
trix0r schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:13:
[...]

Waar is je code en/of tool? En welke bank? Je hebt het over de random reader, dat is de Rabo. Maar daar kan je niet inloggen zonder. Behalve de app na eenmalige registratie.
ABN heeft ook een Random Reader ;) Daar kan je prima inloggen met je inlog-code, alleen kan je niet alle acties uitvoeren (wel o.a. al je bijschrijvingen/afschrijvingen bekijken, maar meer dan X overmaken zonder random reader gaat niet, waar je X zelf kan instellen.)

[ Voor 25% gewijzigd door Merethil op 12-10-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
Merethil schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:15:
[...]

ABN heeft ook een Random Reader ;) Daar kan je prima inloggen met je inlog-code, alleen kan je niet alle acties uitvoeren (wel o.a. al je bijschrijvingen/afschrijvingen bekijken, maar meer dan X overmaken zonder random reader gaat niet, waar je X zelf kan instellen.)
ABN heeft een E.dentifier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
trix0r schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:19:
[...]

ABN heeft een E.dentifier.
En jij hebt die dingen nooit door iemand "Random Reader" genoemd horen worden? Sinds de postbank die dingen begonnen aan te bieden heeft iedereen 't altijd over Random Readers in mijn omgeving, of het nou Rabo, ABN of een andere bank met een zelf-gemaakt-zelf-genoemd-apparaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Jogai schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:14:
... Knab me heeft standaard koppelingen met verschillende pakketten: https://www.knab.nl/zakel...erzicht/boekhoudkoppeling
Vziw hebben andere banken ook dergelijke (gratis) koppelingen met bepaalde (online) services, maar een open interface (zoals FinTS) lijkt er niet te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 12-10-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 18:17
ik drop dit maar even om de discussie te sturen; https://www.finextra.com/...12668/psd2---what-changes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
trix0r schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:13:
Waar is je code en/of tool? En welke bank?
De code hou ik nog even privé omdat ik in overleg ben met een bank.

Het is niks anders dan een html login pagina scrapen zoals dat kan bij ABN-AMRO, ING, Triodos, Knab, etc.
En dan inloggen
En dan de export pagina scrapen
En dan de juiste export aanroepen

Zodra alles rond is post ik de code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
DJMaze schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:23:
[...]

Het is niks anders dan een html login pagina scrapen zoals dat kan bij ABN-AMRO, ING, Triodos, Knab, etc.
En dan inloggen

ben benieuwd, over het algemeen vinden banken het niet leuk omdat het lijkt op malware gedrag.
Daarnaast is scraping voor jezelf nogal fragiel. PSD2 komt er aan, maar dan moet je nog wel even geduld hebben. Dat zou wel de oplossing zijn voor wat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montaner
datadevil schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:30:
[...]

ben benieuwd, over het algemeen vinden banken het niet leuk omdat het lijkt op malware gedrag.
Daarnaast is scraping voor jezelf nogal fragiel. PSD2 komt er aan, maar dan moet je nog wel even geduld hebben. Dat zou wel de oplossing zijn voor wat jij wilt.
Daarmee heb je als particulier nog geen toegang tot API's. Ook niet als software ontwikkelaar om alleen maar wat exports te maken. Zie ook het voorbeeld van wat een AISP kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als je wat zoekt zijn er nogal wat bedrijven of groepen bezig met de ontwikkeling van allerlei APIs en ook worden al diverse APIs (figo, openbankproject, eurobits, ngdit, kontomatik, plaid en tientallen andere, maar men maakt vaak gebruik van scraping . In hoeverre zal PSD2 ervoor zorgen dat banken hun gegevens gestandaardiseerder beschikbaar maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
begintmeta schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:00:
Als je wat zoekt zijn er nogal wat bedrijven of groepen bezig met de ontwikkeling van allerlei APIs en ook worden al diverse APIs (figo, openbankproject, eurobits, ngdit, kontomatik, plaid en tientallen andere, maar men maakt vaak gebruik van scraping . In hoeverre zal PSD2 ervoor zorgen dat banken hun gegevens gestandaardiseerder beschikbaar maken?
in zoverre als dat in PSD2 gedefinieerd staat. Ze moeten wel van Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
trix0r schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:04:
[...]

Daarmee heb je als particulier nog geen toegang tot API's. Ook niet als software ontwikkelaar om alleen maar wat exports te maken. Zie ook het voorbeeld van wat een AISP kan zijn.
true, dat is nog niet duidelijk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
datadevil schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:17:
...

in zoverre als dat in PSD2 gedefinieerd staat. Ze moeten wel van Europa.
Ik had gekeken maar kon het niet vinden, vermoedelijk zal ik iets over het hoofd zien, kan je nog wat preciezer verwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-05 09:05
DJMaze schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 11:23:
[...]

En dan inloggen

Heb ook wel eens zoiets gebouwd, maar na een tijdje in gebruik werden we op de vingers getikt.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Dan tikken ze maar op mijn vingers.
Ik voldoe aan PCI en ISO standaarden, en dat doen grote partijen niet eens (ik noem geen namen, ze zijn gerapporteerd).

Hoe meer mensen het bouwen/gebruiken, hoe meer ze hun tijd er aan moeten spenderen (wat ze niet willen).
Kunnen ze beter met een oplossing komen.

[ Voor 47% gewijzigd door DJMaze op 12-10-2016 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
begintmeta schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:25:
[...]

Ik had gekeken maar kon het niet vinden, vermoedelijk zal ik iets over het hoofd zien, kan je nog wat preciezer verwijzen?
is nog niet compleet uitgewerkt volgens mij, maar moet wel, zie stuk over Regulatory Technical Standards in http://finno.nl/2015/07/3...ive-2-for-dummies-deel-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
datadevil schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 14:53:
[...]

is nog niet compleet uitgewerkt volgens mij, maar moet wel, zie stuk over Regulatory Technical Standards in http://finno.nl/2015/07/3...ive-2-for-dummies-deel-1/
Ik moet zeggen dat nog steeds niet duidelijk is dat banken daadwerkelijk een gezamenlijke standaard/uitwisselbare-api zouden moeten bieden, en niet bijvoorbeeld alleen een api die voldoet aan de RTS. Er is ook sprake van de Implementation Technical Standards die zouden volgen, dat zou dan wellicht zoiets kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
De QR code Captcha/Login
Ik had net een idee omgezet in een werkbaar concept.
Je kent misschien de WhatsApp web login, maar deze is afhankelijk van de app zelf (natuurlijk).
En ik dacht: wat nou als je zoiets overal kan gebruiken? en misschien als captcha?

Bij deze, test het concept gerust eens uit op: https://mhxsolutions.nl/qrlogin/

Ik heb het alleen getest met de Barcode Scanner van Zxing op Android.
Ik heb ook de qrcode.js van kazuhikoarase aangepast om het als unicode tekens op het scherm te renderen.

[ Voor 15% gewijzigd door DJMaze op 14-10-2016 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juanpercent
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-11-2024
DJMaze schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 19:26:
De QR code Captcha/Login
Je kent misschien de WhatsApp web login, maar deze is afhankelijk van de app zelf (natuurlijk).
En ik dacht: wat nou als je zoiets overal kan gebruiken? en misschien als captcha?

Ik heb ook de qrcode.js van kazuhikoarase aangepast om het als unicode tekens op het scherm te renderen.
Net even getest met WeChat op Android als scanner en dat werkte ook, er werd wel niets anders dan een witte pagina weergegeven op mijn telefoon. Heb niet echt naar de source gekeken dus weet niet of dat de bedoeling is of dat er een tekst zou moeten verschijnen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
juanpercent schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 22:44:
er werd wel niets anders dan een witte pagina weergegeven op mijn telefoon
De witte pagina op je telefoon klopt. De pagina op de PC zou de QR code moeten vervangen met een [login] button voor nu.

[ Voor 44% gewijzigd door DJMaze op 14-10-2016 23:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:59

Koenvh

Hier tekenen: ______

De QR code Captcha/Login

Interessant idee, maar als captcha lijkt me dit bij uitstek niet geschikt. Dit is namelijk precies iets wat mensen niet kunnen lezen, maar computers zeer gemakkelijk.

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

526735

De QR code Captcha/Login

Op mijn telefoon krijg ik exact dezelfde pagina ("Scan the QR code with your phone to log in.") als op mijn PC…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Koenvh schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 00:07:
Interessant idee, maar als captcha lijkt me dit bij uitstek niet geschikt. Dit is namelijk precies iets wat mensen niet kunnen lezen, maar computers zeer gemakkelijk.
Goed punt! Daar zou ik nog eens over na moeten denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
De QR code Captcha/Login

Cool :-)

Even hardop denkend, (hoe) is dit te implementeren als inlog voor systemen zoals Drupal, WP, Joomla etc? Want er moet volgens mij nog een authenticatie zijn. Bij WhatsApp is het dat je ingelogd bent op je eigen app.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Die authenticatie moet inderdaad nog komen. Ik heb twee ideeën:

1. de webbrowser op telefoon een local data storage met een "private key"
- voordeel: geen app nodig
- nadeel: browser cache leeg/weg = private key weg

2. app met een "private key" (zoals een (Google) TOTP Authenticator)
- voordeel: veiligere opslag private key
- nadeel: app maken (kan ik niet)

In beide gevallen dus een "login key" via QR code en dan stuurt je telefoon de login key + private key op één of andere manier terug naar de server.
Nu in het concept is het alleen nog de "login key".

Bij een APP zie ik wel meer voordelen. Je zou het kunnen uitbreiden met automatisch account creation als een soort SSO (zoals OpenID of Graph).
Maar dan hoef je dus totaal niks meer zelf te typen, alles automatisch en je hoeft geen wachtwoorden te onthouden :)

In alle gevallen is de code simpel en zou dus inderdaad ook in een CMS kunnen zoals Drupal of WordPress (die ondersteunen immers al OpenID en Graph)

[ Voor 26% gewijzigd door DJMaze op 15-10-2016 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Je zou een plek moeten hebben waar allerlei tweakers bij elkaar komen en misschien eentje verstand heeft van apps .. hmmm .. ;-) (ik niet overigens)

Derde optie (misschien niet veilig, maar voor een alpha-release): een tekstbestand met daarin de sleutel plaatsen op je telefoon. In feite zelfde als 1) maar dan gebruik je local data storage niet.
En hoe komt de key op de juiste plek ..

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
DJMaze schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:45:

In beide gevallen dus een "login key" via QR code en dan stuurt je telefoon de login key + private key op één of andere manier terug naar de server.

Bij een APP zie ik wel meer voordelen. Je zou het kunnen uitbreiden met automatisch account creation als een soort SSO (zoals OpenID of Graph).
Maar dan hoef je dus totaal niks meer zelf te typen, alles automatisch en je hoeft geen wachtwoorden te onthouden :)

In alle gevallen is de code simpel en zou dus inderdaad ook in een CMS kunnen zoals Drupal of WordPress (die ondersteunen immers al OpenID en Graph)
Cool idee inderdaad, ik ben ook al eeuwen op zoek naar een app à la google authenticator die ipv codes genereert een QR code kan scannen die vervolgens bv de OTP token terug posten zodat je weet dat de 2staps auth is gedaan. Gewoon generiek dus waarmee je in je app bij setup een private key opslaat en in de te scannen QR aangeeft welk account en de app doet de rest. Echter nog nooit zoiets gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Het is wel een hoog "gadget" gehalte. Je kan immers niet op deze manier inloggen als je probeert in te loggen op je mobiel zelf :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
DJMaze schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:57:
Het is wel een hoog "gadget" gehalte. Je kan immers niet op deze manier inloggen als je probeert in te loggen op je mobiel zelf :p
True, maar dan kan je op de pagina zeggen, open de site met de auth app en die doet vervolgens de auth en redirect je weer naar de site terug :)
Bv hoe veel bankieren apps het doen met ideal betalingen op websites terwijl je op de mobiel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Maar zit de zwakke plek dan niet ergens tussen het moment van niks hebben en de app op je telefoon krijgen? Ergens moet er een key van de server naar de telefoon en ergens moet er ingelogd worden.

- dat is natuurlijk een zwakke plek bij elke veiligheidsapp ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door Eusebius op 15-10-2016 21:03 ]

==
hoi

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-04 13:11

JapyDooge

NoxiousPluK

NetPing

Afbeeldingslocatie: https://github.com/DoogeJ/NetPing/raw/master/netping.png?raw=true
Wat is het?
Een grafische versie van ping, omdat dat net wat lekkerder iets in de gaten houd dan een paar terminals op een 2e scherm.
Waar?
Sourcecode en uitleg: https://github.com/DoogeJ/NetPing
Downloads: https://github.com/DoogeJ/NetPing/releases

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 135360

JapyDooge schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 08:33:

NetPing

[afbeelding]
Wat is het?
Een grafische versie van ping, omdat dat net wat lekkerder iets in de gaten houd dan een paar terminals op een 2e scherm.
Waar?

super handig :)
is het ook mogelijk om meerdere adressen in dezelfde grafiek te krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Anoniem: 135360 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 09:21:
[...]

super handig :)
is het ook mogelijk om meerdere adressen in dezelfde grafiek te krijgen??
Hm, daar mag je altijd een feature request voor doen, maar je kan het programma sowieso meerdere keren opstarten ;-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CvWGnFV.png

Edit: en thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewalk
  • Niet online
Eusebius schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 20:54:
Maar zit de zwakke plek dan niet ergens tussen het moment van niks hebben en de app op je telefoon krijgen? Ergens moet er een key van de server naar de telefoon en ergens moet er ingelogd worden.

- dat is natuurlijk een zwakke plek bij elke veiligheidsapp ;-)
Zeker, dat proces kan in principe hetzelfde zijn zoals je nu bv OTP instelt met de Google Authenticator app: app downloaden, scannen setup QR en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

526735

DJMaze schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:45:

Ik zou voor de app optie gaan, maar je kan toch gewoon Cordova gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

SmartHDD

Afbeeldingslocatie: https://raw.githubusercontent.com/DoogeJ/SmartHDD/master/smarthdd.png
Wat is het?
Een tooltje wat de SMART status van je disks laat zien. Gebaseerd op code van Llewellyn Kruger uit 2013, maar nu met 'n hippe user interface en support voor o.a. SSDs.
Waar?
Sourcecode en uitleg: https://github.com/DoogeJ/SmartHDD
Downloads: https://github.com/DoogeJ/SmartHDD/releases

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:06

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

JapyDooge schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 09:27:

Hm, daar mag je altijd een feature request voor doen, maar je kan het programma sowieso meerdere keren opstarten ;-)
Feature requests: CMD line options, met (meerdere) hosts...

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

ElMacaroni schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 18:53:
[...]

Feature requests: CMD line options, met (meerdere) hosts...
CMD line opties staan al op m'n persoonlijke wishlist ja!
Meerdere hosts weet ik nog niet zeker, want ik zet er liever meerdere naast elkaar open.. Maar eens over nadenken :-)

Bedankt in ieder geval voor het meedenken :D

Btw, als je een feature request officieel wil inschieten en tracken (mail updates), dan graag hier: https://github.com/DoogeJ/NetPing/issues 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Eusebius schreef op zaterdag 15 oktober 2016 @ 16:53:
Je zou een plek moeten hebben waar allerlei tweakers bij elkaar komen en misschien eentje verstand heeft van apps .. hmmm .. ;-) (ik niet overigens)

Derde optie (misschien niet veilig, maar voor een alpha-release): een tekstbestand met daarin de sleutel plaatsen op je telefoon. In feite zelfde als 1) maar dan gebruik je local data storage niet.
En hoe komt de key op de juiste plek ..
Ik heb dit nu gedeeltelijk opgelost en ben er maar een topic over begonnen.
Leek mij beter dan dat het hier vertroebelt.
526735 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 12:27:
Ik zou voor de app optie gaan, maar je kan toch gewoon Cordova gebruiken?
Thanks voor de tip!
Ik heb wat onderzoek gedaan en ben een topic gestart.

Zie: Login/2FA/SSO via QR code (bijv WhatsApp web)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-05 11:10

JJ93

Error 418

Sinds vanochtend is versie 3.0.0. van mijn Kenteken Check app voor iOS beschikbaar.

De belangrijkste nieuwe functies:
Je krijgt nu direct kenteken suggesties tijdens het zoeken. Handig als je een kenteken niet precies weet. Of om te kijken welke voertuigen bijna hetzelfde kenteken als je eigen auto hebben.

Het filteren is nu nog geavanceerder geworden: je kan per eigenschap nu meerdere waardes selecteren. Bijvoorbeeld: merk ferrari; model 360, 430; kleur rood, grijs en dan krijg je alle Ferrari 360/430 in de kleur rood en/of grijs.

Verder ben ik druk bezig geweest om het design te verbeteren :)

iPhone
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ubkIrSul.png

iPad
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CyGuM8vl.png

Apple Watch
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ab8JF0gm.png

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, voornamelijk naar de gebruikerservaring bij het geavanceerd filteren.

iOS app: https://voertuig.net/ios
Android app: https://voertuig.net/android

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:16

Onbekend

...

JJ93 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:14:
Sinds vanochtend is versie 3.0.0. van mijn Kenteken Check app voor iOS beschikbaar.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden, voornamelijk naar de gebruikerservaring bij het geavanceerd filteren.

iOS app: https://voertuig.net/ios
Android app: https://voertuig.net/android
Interessante app (getest op Android). Maar helaas is kost het heel veel moeite om de kentekens te filteren.
Bijvoorbeeld: Ik zag een groene Opel Corsa staan met kenteken D?-SN-??. Probeer maar eens hiervan de resultaten te laten zien. :)

Suggesties:
- Bij het invoeren van een kenteken zou het mooi zijn dat je wildcard-tekens kunt gebruiken zodat je kunt zoeken op D?-SN-??. Nu zoekt hij op kentekens met DS-N aan het begin.
- Bij het filteren op het model Corsa kwam ik erachter dat er ruim 100 verschillende Corsa-modellen bestaan. :) Is het mogelijk om een invulveld te maken die alle namen waarin Corsa staat meteen aanvinkt?
- De sortering in de lijsten is nu op aantal lijkt het. Kan je dit gewoon alfabetisch maken? En bij datumvelden het formaat jaar-maand-dag kunnen neerzetten?
- Het zou mooi zijn dat je bij de datumfilters een bereik tussen twee datums kunt ingeven. Het scheelt een berg aanvinkwerk. :)
- Ook voor bijvoorbeeld de motor-inhoud, BPM, vermogen, lengte, massa e.d. zijn geschikt om als bereik in te kunnen geven.
- En het zou mooi zijn als je het uiteindelijke resultaat daarna nog kan sorteren op bepaalde eigenschappen.

Verder werkt de app lekker snel, en duidelijk in gebruik. d:)b

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:00

pietje63

RTFM

JJ93 schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 11:14:
iOS getest op iPhone 5s: werkt prima

Feature request (maar ik betwijfel of dat aansluit bij je commerciële links..) integratie van / linksnaar ANWB Koerslijst en ANWB autokosten tool
http://www.anwb.nl/auto/koerslijst#/kenteken
http://www.anwb.nl/auto/autokosten#/kenteken

Handige tools bij het zoeken van een nieuwe auto

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-05 09:05
De QR code Captcha/Login

Net zoiets als CLEF dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93

JJ93

Error 418

Onbekend schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 22:45:
[...]

Interessante app (getest op Android). Maar helaas is kost het heel veel moeite om de kentekens te filteren.
Bijvoorbeeld: Ik zag een groene Opel Corsa staan met kenteken D?-SN-??. Probeer maar eens hiervan de resultaten te laten zien. :)

Suggesties:
1. Bij het invoeren van een kenteken zou het mooi zijn dat je wildcard-tekens kunt gebruiken zodat je kunt zoeken op D?-SN-??. Nu zoekt hij op kentekens met DS-N aan het begin.

2. Bij het filteren op het model Corsa kwam ik erachter dat er ruim 100 verschillende Corsa-modellen bestaan. :) Is het mogelijk om een invulveld te maken die alle namen waarin Corsa staat meteen aanvinkt?

3. De sortering in de lijsten is nu op aantal lijkt het. Kan je dit gewoon alfabetisch maken? En bij datumvelden het formaat jaar-maand-dag kunnen neerzetten?

4. Het zou mooi zijn dat je bij de datumfilters een bereik tussen twee datums kunt ingeven. Het scheelt een berg aanvinkwerk. :)

5. Ook voor bijvoorbeeld de motor-inhoud, BPM, vermogen, lengte, massa e.d. zijn geschikt om als bereik in te kunnen geven.

6. En het zou mooi zijn als je het uiteindelijke resultaat daarna nog kan sorteren op bepaalde eigenschappen.

Verder werkt de app lekker snel, en duidelijk in gebruik. d:)b
Bedankt voor de feedback.

1.De API heeft wel support voor wildcards maar gebruikersinvoer met sterretjes gaan de meeste gebruikers niet begrijpen en/of snappen dat dat uberhaupt kan. Verder is het voor mij ook de vraag hoeveel mensen hier daadwerkelijk iets aan hebben. Maar het is zeker iets wat ik wel zou willen hebben.

2. Dat zou kunnen, maar het liefst zou ik gewoon het model Corsa alleen maar hebben. En dan handelsbenaming voor als je Corsa 1.4 wilt Corsa 1.0 etc. Alleen wordt de data niet zo aangeleverd. Hier wil ik zeker mee aan de slag om de modellen samen te voegen. Kan niet zomaar op alleen het eerste woord.

3. Ja dat wil ik zeker nog toevoegen. De datums hou ik wel op dd-mm-yyyy alleen sorteer ik dan op timestamp. Dan heb je het dus wel oplopend maar wel gewoon in Nederlands formaat. Oplopend of aflopen is ook veel logischer voor prijzen.

4. Ja, helemaal mee eens. Vooralsnog zijn alle filters alleen maar Strings. Twee datum pickers voor begin datum en eind datum.

5. Zie ook 4; dat gaat in de toekomst zeker een slider worden voor getallen (bv van 10.000 tot 20.000 euro)

6. Deze snap ik niet helemaal, dat kan namelijk al via het 'filter' icoontje rechtsbovenin. Valt misschien niet genoeg op? Op die manier kan je steeds verder filteren. Alleen zoals je ook noemt is het nog niet super gebruikersvriendelijk met de sortering en een paar andere dingen.

Bedankt voor de waardevolle feedback. Een aantal dingen had ik op mijn lijstje staan en dit bevestigd dat ik daar zeker nog aan moet werken.
pietje63 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:25:
[...]

iOS getest op iPhone 5s: werkt prima

Feature request (maar ik betwijfel of dat aansluit bij je commerciële links..) integratie van / linksnaar ANWB Koerslijst en ANWB autokosten tool
http://www.anwb.nl/auto/koerslijst#/kenteken
http://www.anwb.nl/auto/autokosten#/kenteken

Handige tools bij het zoeken van een nieuwe auto
Thx! Die ANWB Tools kende ik nog niet. Mogelijk interessant voor integratie op de website en/of apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Laatst online: 09-02 20:11

Not Pingu

Dumbass ex machina

Een .NET library om makkelijker CSV-bestanden te verwerken ook als die text-delimited fields bevatten.

Elke developer heeft wel eens een CSV-bestand geparsed door lines en columns te splitten, maar wat doe je als de CSV text delimiters bevat? Bovendien is dat soort stream.ReadLine() + string.Split() code vaak niet erg herbruikbaar zodat je steeds weer hetzelfde while-loopje schrijft.
Daar liep ik zelf ook vaak tegenaan en dus heb ik een libje geschreven waarmee je enkel nog een interface hoeft te implementeren in een class waar je het processen van de CSV doet. Ook als de CSV headers, rare separators of text delimiters bevat.

Voorbeeld:
C#:
1
2
var csvProcessor = new CsvProcessor(new MyCsvHandler(), new CsvFormat{HasHeaders = true, ColumnSeparator = ';', LineSeparator = "\r\n" });
csvProcessor.ProcessFile("C:\\My Documents\\myfile.csv");

En MyCsvHandler:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
class MyCsvHandler : ICsvRecordHandler
{
    bool ProcessRecord(int recordNum, string[] columns, out string recordMessage)
    {
        //process a single record, f.e. insert into a database
    }

void BeginProcessing(string fileName, string[] headers)
    {
        //called before the first record is processed. initialize a database connection, begin a transaction, etc.
    }

void EndProcessing()
    {
        //called after the last record was processed. close the database connection, commit a transaction, etc.
    }
}

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-03 16:17

afraca

Open Source!

JapyDooge schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 18:29:

SmartHDD

[afbeelding]
Wat is het?
Een tooltje wat de SMART status van je disks laat zien. Gebaseerd op code van Llewellyn Kruger uit 2013, maar nu met 'n hippe user interface en support voor o.a. SSDs.
Waar?

Best leuk! Maar voor zo'n tooltje dat ik 1x per maand wil draaien heb ik liever portable.

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

NetPing 1.0.1.0

Afbeeldingslocatie: https://github.com/DoogeJ/NetPing/raw/master/netping.png?raw=true
Wat is het?
Ik heb een nieuwe versie gebuild van NetPing die een aantal vervelende bugs oplost.
En vanaf nu is er ook een portable versie!
Fixes include:
Issue #1 Bugfix: stopPing() never gets called because MessageBox.Show is blocking (modal)
Bugfix: Show multiple alerts after stopPing() is called, because outstanding pings are still handled
Bugfix: cricicalErrorShown was not reset on a new ping after a crash
Textual changes: Version number was stored in more places than expected (README.md)
BugFix: [INNO Setup] Don't automatically reinstall to the same folder as a previous installation
Waar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-01 10:56
JapyDooge schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:17:

NetPing 1.0.1.0

[afbeelding]
Wat is het?
Ik heb een nieuwe versie gebuild van NetPing die een aantal vervelende bugs oplost.
En vanaf nu is er ook een portable versie!

[...]
Waar?

Thanx, deze komt in mijn rijtje van net tools!

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

afraca schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 13:17:
[...]

Best leuk! Maar voor zo'n tooltje dat ik 1x per maand wil draaien heb ik liever portable.
Nou, bij deze!

SmartHDD 1.0.0.1

Afbeeldingslocatie: https://raw.githubusercontent.com/DoogeJ/SmartHDD/master/smarthdd.png
Wat is het?

Ik heb een nieuwe versie gereleased o.a. omdat de installer wat issues had, en vanwege het verzoek tot portable versie dus. :9
Fixes include:
[Source] Ignore user-specific project files
[Source] Version number was stored in more places than expected (README.md)
[INNO Setup] Don't automatically reinstall to the same folder as a previous installation
Waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finlaydag33k
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-04 19:23
Ik heb 3 wat kleinere dingen gemaakt. (en ze staan allemaal op GitHub)

Eentje is [url=https://github.com/FinlayDaG33k/BashMark]BashMark[/url, dit is eigenlijk een soort benchmark tool geschreven met Bash en redelijk standaard software.
Echter was het meer een for-fun projectje om verschillende VPS services te comparen :)

Een ander tooltje was een simpele installer voor CjDNS ik was destijds flink bezig met CJDNS. echter is het een beetje in de vergetelheid gevallen.

Mijn laatste tooltje was de Simple-FruityWifi-Installer aangezien ik te lui was om FruityWifi elke keer helemaal met de hand opnieuw te installeren als ik mijn Linux install weer eens verklooit had, of me USB stick weer es was verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appendto
  • Laatst online: 22-07-2022
Ik ben laatste tijd veel in Blender bezig. Ik wil graag voor mijn textures en materials een vaste naamgeving aanhouden. Of dit nou op file is of in blender zelf het maakt niet uit, het moet overal gelijk zijn. Na een tijdje dit vol gehouden te hebben werd ik een er een beetje moe van en merkte ik dat ik het dus niet meer deed. Goede reden om er een tool er voor te maken :+.

Lazy Man's Naming Tool
Afbeeldingslocatie: https://s27.postimg.org/anqvkxstf/lmnt.jpg

Wat doet het?
De tool houdt de Windows clipboard in de gaten en kijkt of er tekst naar de clipboard toe is gekopieerd. De tekst die naar de clipboard wordt gekopieerd formateert de tool naar het juiste formaat. Deze wordt terug naar de clipboard gekopieerd zodat je het kan plakken op de plek waar je wil.

Dus stel ik heb een texture gedownload en wil die hernoemen naar: Tex_Metal_Rusty.jpg. Dan type ik:
$t metal rusty.jpg (als naam van bestand), CTRL+A, CTRL+C en dan CTRL+V en klaar.

Voordeel hiervan voor mij is dat ik geen rekening hoef te houden met hoe het geformateerd moet worden.

Om irritatie te voorkomen wordt de tekst naar de clipboard terug gekopieerd alleen als de tool de prefix $t (Texture) of $m (Material) tegen komt.

Waar is het mee gemaakt?
C++ & Win32 API

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
appendto schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:59:
Ik ben laatste tijd veel in Blender bezig. Ik wil graag voor mijn textures en materials een vaste naamgeving aanhouden. Of dit nou op file is of in blender zelf het maakt niet uit, het moet overal gelijk zijn. Na een tijdje dit vol gehouden te hebben werd ik een er een beetje moe van en merkte ik dat ik het dus niet meer deed. Goede reden om er een tool er voor te maken :+.

Lazy Man's Naming Tool
[afbeelding]

Wat doet het?
De tool houdt de Windows clipboard in de gaten en kijkt of er tekst naar de clipboard toe is gekopieerd. De tekst die naar de clipboard wordt gekopieerd formateert de tool naar het juiste formaat. Deze wordt terug naar de clipboard gekopieerd zodat je het kan plakken op de plek waar je wil.

Dus stel ik heb een texture gedownload en wil die hernoemen naar: Tex_Metal_Rusty.jpg. Dan type ik:
$t metal rusty.jpg (als naam van bestand), CTRL+A, CTRL+C en dan CTRL+V en klaar.

Voordeel hiervan voor mij is dat ik geen rekening hoef te houden met hoe het geformateerd moet worden.

Om irritatie te voorkomen wordt de tekst naar de clipboard terug gekopieerd alleen als de tool de prefix $t (Texture) of $m (Material) tegen komt.

Waar is het mee gemaakt?
C++ & Win32 API
Respect voor C++, maar is een script niet makkelijker? Klinkt nog steeds als veel werk. Kijk eens naar PowerShell? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appendto
Squ1zZy schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 10:44:
[...]

Respect voor C++, maar is een script niet makkelijker? Klinkt nog steeds als veel werk. Kijk eens naar PowerShell? :+
Geen idee of PowerShell dit kan. Mijn ervaring er mee is bijna zero. Wat ik namelijk doe in dat tooltje ik luister als het ware wat er op de clipboard wordt gezet dmv ClipboardVieuwer en vervolgens doe ik wat als het voor dat tooltje bestemd is.

Veel werk was het niet als je dat bedoeld. Ik heb de meeste code al klaar staan en het was alleen nog even uitzoeken hoe de ClipboardVieuwer werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ93

JJ93

Error 418

Ik heb het design van mijn website voertuig.net van de grond af aan opnieuw gebouwd en alle Javascript herschreven.

Je kan de website vergelijken met de Pricewatch van Tweakers, maar dan voor voertuigen.

Kentekens zoeken
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GC50n9Tl.png

Kentekens vergelijken
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qAJ0u9ll.png

Alle zwarte BMW 320i/320d: https://voertuig.net/merk/bmw/model/320i,320d/kleur/zwart

Wat ik heb veranderd:
- Filter balk aan linkerkant scrolled nu individueel van de voertuigen
- Selecties worden nu getoond als tags, die ook verwijderbaar zijn
- Filter selectie werkt nu door klik op de hele rij i.p.v. alleen checkbox
- Vergelijk knop is groter met veel meer padding

Toekomst plannen:
- Meer specifieke filters per voertuigsoort (auto, brommer, caravan, etc.)
- Range slider voor getallen (bv 100-150 pk)
- Datum picker voor datums (bv 01-01-2015 t/m 31-12-2015)
- Data zuiveren, je hebt nu bv 3er reihe en 320d door elkaar

Bij dit nieuwe design heb ik ook eerdere feedback van een aantal Tweakers meegenomen. Kortom, een mooie stap richting betere bruikbaarheid.

[ Voor 9% gewijzigd door JJ93 op 31-12-2016 13:31 . Reden: Toekomstplannen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appendto
JJ93 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 13:26:
Ik heb het design van mijn website voertuig.net van de grond af aan opnieuw gebouwd en alle Javascript herschreven.

Je kan de website vergelijken met de Pricewatch van Tweakers, maar dan voor voertuigen.

Kentekens zoeken
[afbeelding]

Kentekens vergelijken
[afbeelding]

Alle zwarte BMW 320i/320d: https://voertuig.net/merk/bmw/model/320i,320d/kleur/zwart

Wat ik heb veranderd:
- Filter balk aan linkerkant scrolled nu individueel van de voertuigen
- Selecties worden nu getoond als tags, die ook verwijderbaar zijn
- Filter selectie werkt nu door klik op de hele rij i.p.v. alleen checkbox
- Vergelijk knop is groter met veel meer padding

Toekomst plannen:
- Meer specifieke filters per voertuigsoort (auto, brommer, caravan, etc.)
- Range slider voor getallen (bv 100-150 pk)
- Datum picker voor datums (bv 01-01-2015 t/m 31-12-2015)
- Data zuiveren, je hebt nu bv 3er reihe en 320d door elkaar

Bij dit nieuwe design heb ik ook eerdere feedback van een aantal Tweakers meegenomen. Kortom, een mooie stap richting betere bruikbaarheid.
Ziet er heel goed uit! Ik moet zeggen dat ik het netjes vind dat de site nog steeds goed te gebruiken is als je JavaScript uitschakeld. Ik heb standaard NoScript aan. Ik heb niet heel uitgebreid getest maar wat mij wel opviel is dat de zoekfunctie niet werkt.

Misschien een tip: Ik zie dat je tekstveld niet in een form zit. Ik zou deze in een form stoppen en de action laten wijzen naar je zoekscript. Pas vervolgens je zoekscript aan zodat deze een volledige HTML pagina terug geeft als je deze zonder bepaalde params aanroept. Als je de params wel mee geeft dan geeft deze stukjes HTML terug zodat je deze kan aanroepen dmv ajaxing. Ook een zoekknop zou ik er naast zetten die je verbergt als javascript aan staat.

Hoe werkt het vergelijken trouwens. Momenteel is het zo als ik er een aanvink dan wordt ik meteen geredirect naar de pagina van die auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
appendto schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:07:
Misschien een tip: Ik zie dat je tekstveld niet in een form zit. Ik zou deze in een form stoppen en de action laten wijzen naar je zoekscript. Pas vervolgens je zoekscript aan zodat deze een volledige HTML pagina terug geeft als je deze zonder bepaalde params aanroept. Als je de params wel mee geeft dan geeft deze stukjes HTML terug zodat je deze kan aanroepen dmv ajaxing. Ook een zoekknop zou ik er naast zetten die je verbergt als javascript aan staat.
Een AJAX call stukjes html terug laten geven en die in een pagina stoppen? Brrrrr.... Daar is JSON en javascript voor bedacht. Dan hoef je niet in je backend je druk te gaan maken over hoe dat je front-end ook alweer in elkaar zit. Hou structuur, styling, logica en data maar lekker van elkaar gescheiden, dat voorkomt een hoop fuck-ups en spaggetti-code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appendto
RagingPenguin schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:28:
[...]

Een AJAX call stukjes html terug laten geven en die in een pagina stoppen? Brrrrr.... Daar is JSON en javascript voor bedacht. Dan hoef je niet in je backend je druk te gaan maken over hoe dat je front-end ook alweer in elkaar zit. Hou structuur, styling, logica en data maar lekker van elkaar gescheiden, dat voorkomt een hoop fuck-ups en spaggetti-code.
Helemaal mee eens. Echter ik heb even op zijn site zitten kijken en ik zie dat er ajax calls worden gedaan en dat er stukjes HTML worden teruggegeven. Vandaar mijn voorstel om het zo te doen. Iets minder werk schat ik dan alles aan te gaan passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93

JJ93

Error 418

appendto schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:07:
[...]

Ziet er heel goed uit! Ik moet zeggen dat ik het netjes vind dat de site nog steeds goed te gebruiken is als je JavaScript uitschakeld. Ik heb standaard NoScript aan. Ik heb niet heel uitgebreid getest maar wat mij wel opviel is dat de zoekfunctie niet werkt.

Hoe werkt het vergelijken trouwens. Momenteel is het zo als ik er een aanvink dan wordt ik meteen geredirect naar de pagina van die auto.
Thx voor de feedback.

Zoekfunctie van kenteken vanaf de voertuigen zoek pagina werkt inderdaad niet. Op mijn development server had ik kenteken als lowercase maar op productie server uppercase. En alles wordt lowercase opgestuurd dus dat moet ik nog even oplossen. De overige filters werken wel. Ik zal nog even kijken of ik het in een form ga wrappen.

Voor het vergelijken geldt alleen het gebied rondom de "vergelijk" button. Daaromheen wordt je inderdaad verwezen naar de kenteken pagina. Maar het vergelijken gaat ook met Javascript, kentekens opslaan in Localstorage en een popup tonen met de geselecteerde kentekens.
RagingPenguin schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 16:28:
[...]

Zoals appendto hieronder noemt haal ik HTML op via API calls.
Je aanname over structuur, spaghetti code, fuck-ups, etc. klopt niet.

Want alles is gebouwd met het Laravel framework. In een controller render ik een hele pagina. En een pagina bestaat uit allemaal gescheiden views. Via een API call render ik een enkele view.

Voorbeeld van API call ophalen filter opties:
code:
1
2
$view = view()->make('list.checkbox', compact('key', 'eigenschappen', 'selections'));
return response($view->render())

Hierdoor hou ik juist mijn structuur, styling, logica en data van elkaar gescheiden. Wat ik wel overweeg is om Laravel te combineren met bv. AngularJS voor het interactieve gedeelte van de website.

Maar wat nu juist wel mooi is: bij voertuigen pagina voeg ik allemaal views samen. Bij het selecteren van een filter vervolgens een API call om de voertuigen op te halen die voldoen aan de gekozen filters. Met het stukje code hierboven render ik dan een deel van de website en return ik het als HTML.

Als ik Angular zou gebruiken ga ik de front-end code twee keer schrijven. Een keer om de pagina volledig te renderen en daarna nogmaals om de JSON van API calls te renderen client-sided.

Verder heb ik wel een JSON API voor de Android en iOS app.

[ Voor 12% gewijzigd door JJ93 op 01-01-2017 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagingPenguin
  • Niet online
JJ93 schreef op zondag 1 januari 2017 @ 15:53:
Zoals appendto hieronder noemt haal ik HTML op via API calls.
Je aanname over structuur, spaghetti code, fuck-ups, etc. klopt niet.

Want alles is gebouwd met het Laravel framework. In een controller render ik een hele pagina. En een pagina bestaat uit allemaal gescheiden views. Via een API call render ik een enkele view.

Voorbeeld van API call ophalen filter opties:
code:
1
2
$view = view()->make('list.checkbox', compact('key', 'eigenschappen', 'selections'));
return response($view->render())

Hierdoor hou ik juist mijn structuur, styling, logica en data van elkaar gescheiden. Wat ik wel overweeg is om Laravel te combineren met bv. AngularJS voor het interactive gedfeelte van de website.

Verder heb ik wel een JSON API voor de Android en iOS app.
En dan stop je uiteindelijk toch nog steeds data en structuur in je response van je API call? Je hebt nu een endpoint waar een response uitkomt rollen waar alleen die ene specifieke functie op die ene specifieke pagina wat mee kan. Als wil je nu de front-end aanpassen zal je ook rekening moeten houden met de HTML die uit je API call komt rollen. Al gebruik je de JSON API dan kan je naar hartelust alles omgooien in je HTML en javascript zonder je ooit druk te hoeven maken hoe je API ook alweer in elkaar steekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93

JJ93

Error 418

RagingPenguin schreef op zondag 1 januari 2017 @ 16:10:
[...]

En dan stop je uiteindelijk toch nog steeds data en structuur in je response van je API call? Je hebt nu een endpoint waar een response uitkomt rollen waar alleen die ene specifieke functie op die ene specifieke pagina wat mee kan. Als wil je nu de front-end aanpassen zal je ook rekening moeten houden met de HTML die uit je API call komt rollen. Al gebruik je de JSON API dan kan je naar hartelust alles omgooien in je HTML en javascript zonder je ooit druk te hoeven maken hoe je API ook alweer in elkaar steekt.
Het enige wat de HTML API call doet is een view renderen, waarbij de view deel uit maakt van een pagina.
Als ik de front-end aanpas dan veranderd de HTML uit de API call dus ook meteen mee.

Voor SEO doeleinden wil ik de voertuigen in mijn Controller bepalen voor o.a. de keywords en description. En als ik de data dan toch heb kan ik meteen de voertuigen view renderen.

Als een gebruiker vervolgens een filter selecteert, wil ik voertuigen ophalen die voldoen aan de geselecteerde filters. Als ik dat via een JSON API call zou doen moet ik daarna nog een keer met bijvoorbeeld Angular ng-repeat de HTML structuur voor een voertuig definiëren.

Dus bij een wijziging van mijn HTML moet ik dan code aanpassen op twee plekken. Nu maar op een plek, namelijk in mijn blade view. Die wordt gebruikt door de Laravel Controller om een hele pagina te renderen en door de HTML API call.

Ik hoor graag hoe het beter kan, maar ik zie zelf geen voordeel in JSON vs HTML met mijn opzet. Bij een Single Page Application zeker waarbij je een ng-repeat hebt en de voertuigen via een JSON API call ophaalt. Dan heb je alles op één plek. Maar ik wil alles vooraf renderen en daarna bij interactie aanpassen. Voor mijn gevoel voldoet mijn huidige aanpak dan prima. Maar misschien mis ik iets, zoals ik al heb gezegd, ik sta zeker open voor verbeteringen in mijn opzet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MiNi1993_NL
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 30-04 10:12
World Live 2.0 [Android 4.3+ app]

In 2015 ben ik tijdens mijn studie begonnen met World Live, eind 2015 is de eerste versie in de Play Store gekomen. Hier kon nog veel aan verbeterd worden, nu is het tijd voor versie 2.0!

Met de World Live kan je een selectie maken uit een grote lijst met 500+ Feratel Webcams. Deze webcams zijn van goede kwaliteit en leveren beelden van veel skigebieden. Feratel heeft ook een eigen app, maar daarin mis ik zelf de informatie als ik de webcam zelf afspeel. Ook mis ik het loopen van filmpjes en de mogelijkheid om meerdere webcams achter elkaar af te spelen. Vandaar World Live!

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dVi4XNYm.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/16olGLmm.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ETLVYtDm.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/g1rf2p7m.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TQl0vIOm.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TQzheO3m.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JkjM9sOm.png

World Live is beschikbaar voor apparaten met Android 4.3 of hoger:
Download World Live voor Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04 08:11
JapyDooge schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:02:
[...]

CMD line opties staan al op m'n persoonlijke wishlist ja!
Meerdere hosts weet ik nog niet zeker, want ik zet er liever meerdere naast elkaar open.. Maar eens over nadenken :-)

Bedankt in ieder geval voor het meedenken :D

Btw, als je een feature request officieel wil inschieten en tracken (mail updates), dan graag hier: https://github.com/DoogeJ/NetPing/issues 8)
Meerdere hosts heb ik zojuist een pull request voor ingeschoten. Even een beetje m'n C# skills oppoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareAMV
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-03 21:25
Ik zat met het probleem dat in Overwatch de voicechat niet activeert als je praat en uitgaat als je niet praat (aka voice activity) en alleen de optie had tot een open mic of druk x in om te praten. Ik met mijn slechte motoriek wil graag zo min mogelijk toetsen indrukken. Daarom snel even een tooltje geschreven die en toets druk stuurt naar process/programma X op moment dat het volume van mijn mic grens y overschrijdt. Werkt ook nog met andere programma's ^^.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zKxcqpo.png

Video is hier te zien (met mijn knullige engels):

En hier de source:
https://github.com/EldinZenderink/PressKeyByVoice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Xaero schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 12:41:
[...]

Meerdere hosts heb ik zojuist een pull request voor ingeschoten. Even een beetje m'n C# skills oppoetsen.
Awesome! Ik ga 'm vanavond of morgen even bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofyles2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01-2024
Afgelopen herfst een authenticatiesysteem voor Symfony2 gekopieerd (schandalig, ik weet het) en omgekat naar Symfony3.

Te downloaden via: https://github.com/Ofyles2/ofyles2-silts.github.io.

BTW, ik ben nog een groentje in Symfony3 (mijn favoriete framework was een hele tijd CodeIgniter, maar ik besloot iets nieuws te doen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 09:21
Ofyles2 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 10:56:
Afgelopen herfst een authenticatiesysteem voor Symfony2 gekopieerd (schandalig, ik weet het) en omgekat naar Symfony3.

Te downloaden via: https://github.com/Ofyles2/ofyles2-silts.github.io.

BTW, ik ben nog een groentje in Symfony3 (mijn favoriete framework was een hele tijd CodeIgniter, maar ik besloot iets nieuws te doen).
Je Git repo is wel een beetje rommelig ik weet nu niet echt waar ik moet kijken. Normaal gesproken gebruik je .github.io repo's alleen als je een static webpagina wil hosten.

Ook is het netjes als je verder gaat met iemand anders zijn repo op github om deze dan te forken

[ Voor 10% gewijzigd door GrooV op 06-01-2017 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-05 13:51
Leuk, echter is hier csvHelper voor. Wij hebben met protobuf van Google ééntje geschreven vanwege de grote bestanden.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofyles2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01-2024
GrooV schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 13:00:
[...]

Je Git repo is wel een beetje rommelig ik weet nu niet echt waar ik moet kijken. Normaal gesproken gebruik je .github.io repo's alleen als je een static webpagina wil hosten.

Ook is het netjes als je verder gaat met iemand anders zijn repo op github om deze dan te forken
Ook met GitHub ben ik een beginner, daarvoor mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Bye bye tray radio heeeeeellloooooo Tray Streamer :+ na veel vloeken/zuchten en naar voorbeelden zoeken/kijken/aanpassen, is het me eindelijk gelukt om Bass.net te integreren in mijn tray stream programma zodoende dat nAudio weg kon :)

Het oranje radiootje is voor de mensen dat de blauwe kleur slecht zien :)
Afbeeldingslocatie: https://cd-pc.be/images/ts/tray_streamer_main.jpg

Waarom dit programma en niet Tray radio ofzo:
* Geen installatie nodig, wel een plek waar het programma kan schrijven naar zijn eigen map.
* Configuratie scherm in de plaats van alles in het menu door elkaar te zetten
* Een simpele manier om een station te melden, zodoende dat die kan gecontroleerd worden op werking
* Minder geheugen gebruik, maar wie ligt daar tegenwoordig nog wakker van :+
* In de toekomst een manier om zelf aangemaakte lijsten te delen
* In de toekomst een deskband module, als dit kan zonder installatie

Nu nog zien dat google het op pikt :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Pagina: 1 ... 42 ... 53 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld om zelfgemaakte tools te showen en te bespreken. Net als in de rest van Programming is het hier dus ook niet toegestaan om 'even te vragen of iemand iets kan maken'. Dit is een forum over zelf programmeren, geen McDonalds afhaalbalie voor lappen code of software.