Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Dat de ontwerpers van OV-chipkaart.nl last mogen krijgen van een gruwelijke vorm van de hoest. Wat een gekloot.

Ik heb een voordeelurenkaart ontvangen waarvoor ik automatisch opladen wil activeren. Dit kon niet meteen op de dag zelf, er moest eerst gereisd zijn én de transacties moeten inzichtelijk zijn via OV-chipkaart.nl. Ik heb er 10 euro opgeladen en nu, een week later zowat, heb ik het aan kunnen vragen.

Je moet een betaling doen van 1 cent, via iDeal, ter bevestiging. Dit kan ik me nog voorstellen, dus dat heb ik gedaan. Ik klik bij mijn bank op "Betaling bevestigen", en tot mijn verbazing kreeg ik het inlogscherm weer. Ik kon met geen mogelijkheid die betaling bevestigd krijgen. 1 cent weggegooid dus.

De tweede keer heb ik het in een andere browser geprobeerd, nu is het wel gelukt. Automatisch opladen is aangevraagd, als het akkoord is kan ik het ophalen bij een ophaalautomaat. Ik heb dus geen idee wanneer dit nou is, is dat nu meteen of duurt dat 4 dagen?

Vervolgens wil ik voor mijn persoonlijke kaart het automatisch opladen beëindigen. Hiervoor moet ik wéér een betaling van 1 cent doen, dit vind ik al gek, maargoed. Vervolgens krijg ik de mededeling dat ik een brief ga ontvangen, en dat ik met die brief, mijn OV-chipkaart en een geldig legitimatiebewijs naar een balie van één van de OV-bedrijven moet gaan.

Waarom kan dat nou weer niet bij een ophaalautomaat? En waarom moet ik sowieso betalen om dat te laten beëindigen?

* Alex) gaat in een hoekje zitten huilen

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Het is nog een tijdje kommer en kwel gok ik...

Ik kijk voor de grap ook eens wat mijn zaterdagreisje naar Osdorp mij eigenlijk gekost heeft, ik ben vanaf halte Ruisrietstraat te Amsterdam naar Amsterdam CS gereist per tram, vervolgens per tram naar de Johan Huizingalaan te Amsterdam. Vervolgens op dezelfde manier terug. De website geeft mij deze informatie:

04-04-2010
Check-in 14:03 Unknown Check In
Check-out 14:18 Unknown Check Out GVB € 0,52

Ah mijn reisje van de Ruisrietstraat naar Amsterdam CS heeft 'ie dus helemaal niet gepakt en hier betaal ik dus alleen het instaptarief, begrijpelijk.

04-04-2010
Check-in 14:22 Centraal Station
Check-out 14:46 Station Lelylaan GVB € 0,40

04-04-2010
Check-in 14:47 Station Lelylaan
Check-out 15:19 Johan Huizingalaan GVB € 0,60

Vreemd, de tram waarin ik zat ging toch echt rechtstreeks naar de Johan Huizingalaan? Ik heb echt niet tussendoor overgestapt o.i.d., het was toch echt een rechtstreekse reis... Het instaptarief alleen al is echter al hoger dan die €0,40, ik word dus gelukkig niet dubbel gecharged.

04-04-2010
Check-in 15:50 Centraal Station
Check-out 16:09 Ruisrietstraat GVB € 1,07

Dit lijkt te kloppen... Maar wacht eens even, waar is mijn terugreis van de Johan Huizingalaan naar Amsterdam CS???

Ik ben i.i.g. blij dat dit me maar €2,59 gekost heeft, in plaats van de €4,02 waar ik met 9292ov.nl op uitkomt.
Er is nog wat werk aan de winkel, op zoveel verschillende vlakken zelfs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:10
Ik heb nu al een tijdje een gepersonaliseerde chipkaart met automatisch opladen. Gisteren wilde ik in de tram inchecken maar bleek de kaart "geblokkeerd". Personeel van de HTM wist ook niet wat er aan de hand was en zei dat ik maar langs een HTM-servicedesk moest gaan. Lekker handig, want die was op dat moment gesloten en ik moest ook nog een stuk met de trein. Op de gok maar in de trein gestapt (zonder in te checken dus) en op Leiden Centraal even langs een infobalie gelopen. Daar wisten ze niet meer te vertellen dan wat ik al wist: de kaart is geblokkeerd. Maar ze zagen wel dat er nog 28 euro op de kaart staat. Helaas konden ze verder niets voor me doen, ik moest maar bij de HTM langs gaan en voorlopig kaartjes kopen.

Wat een enorm gepruts zeg... Ik ga toch echt geen kaartjes kopen als ik verdomme gewoon geld op dat ding heb staan. En dat ik speciaal naar een HTM-balie moet om dat ding te laten deblokkeren (moet ik daarvoor vrij nemen ofzo?) vind ik belachelijk. Mochten er controleurs meelezen: ik rijd voorlopig zwart. Zie maar wat je er tegen doet. Ik heb mijn best gedaan.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:52
Zag vanmorgen dat je bij de NS automaten nu eindelijk met meer dan 30 euro kan opwaarderen. Er is nu een 50 en 100 euro optie bijgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb nu een ov-studentenchipkaart met daarop een tientje (dat er al een half jaar op staat, voor in geval van nood) en wil binnenkort een jaartrajectkaart voor de NS en een sterabonnement voor de Connexxion (waarbij de laatste twee niet gekoppeld kunnen worden, net een zone te ver).

Waarom zit ik dan straks met drie chipkaarten (want ik ga dat tientje niet terugstorten, kost twee vijftig) in m'n portemonnee?

Connexxion en de NS adverteren met de webwinkel, maar daar kun je alleen nog maar dagkaarten en maandkortingskaarten bestellen, dus ik krijg van allebei een chipkaart thuisgestuurd. Kost me ook weer twee pasfoto's.

Nog sneuer is dat de sterabonnementen dus gaan verdwijnen. Nu betaal ik minder dan 10/12e van de prijs doordat ik een jaar vooruit betaal (en in één keer declareer bij m'n werkgever) en hoef ik bij het instappen alleen maar m'n abonnement te laten zien, terwijl ik straks, over ruim een jaar gelukkig op z'n vroegst, iedere dag twee keer € 2,56 moet chippen en moeilijk doen met overzichten uitdraaien. Zucht.

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 14-04-2010 14:30 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
CodeCaster schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:38:
Connexxion en de NS adverteren met de webwinkel, maar daar kun je alleen nog maar dagkaarten en maandkortingskaarten bestellen, dus ik krijg van allebei een chipkaart thuisgestuurd. Kost me ook weer twee pasfoto's.
Kun je die niet gewoon via "Mijn OV-Chipkaart" op een bestaande kaart laden? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Osiris schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:52:
[...]

Kun je die niet gewoon via "Mijn OV-Chipkaart" op een bestaande kaart laden? :?
Voor het bestellen van sterabonnementen op uw OV-chipkaart kunt u tijdelijk geen gebruik maken van de NetLoket functionaliteit. Binnenkort zal dit wel weer mogelijk zijn via deze site.
Dat "tijdelijk" is al zo lang ik het probeer. Verder kun je er "Dagproducten", "Kortingsproducten" en "Overige producten" (dus geen maand- of jaarabonnementen) op zetten via de webwinkel, en dan alleen nog voor de RET en de GVB.

Misschien komt dit omdat ik alleen mijn ov-studentenchipkaart heb geregistreerd, of heeft iedereen dezelfde mogelijkheden in de webwinkel?

En:
[quote=http://www.ns.nl/cs/Satellite/reizigers/regelen-en-kopen/jaarabonnementen]
U ontvangt uw Jaarabonnement op een persoonlijke OV-chipkaart. U ziet het aan het OV-chipkaartsymbool op de kaart.

Verkrijgbaarheid
• Vul het online aanvraagformulier in. Na ontvangst van uw aanvraag, ontvangt u uw abonnement binnen vier weken.
• U kunt ook het aanvraagpakket aanvragen via tel. 0900-1462 (0,10 euro p.m.) of bij een NS-servicepunt.

Dus.

[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 14-04-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ah, connexxion kon ik sowieso niet terugvinden in die hele webwinkel en de NS ook al niet, dus ik vond 't al vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-10 16:45

Dido

heforshe

CodeCaster schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:38:
Nog sneuer is dat de sterabonnementen dus gaan verdwijnen.
Dit heb ik gemist, heb je daar een bron van?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dido schreef op woensdag 14 april 2010 @ 12:13:
[...]

Dit heb ik gemist, heb je daar een bron van?
Landelijke propositie
Bij de volledige invoering van de OV-chipkaart verdwijnt het sterabonnement, alsmede de stads-/streeksuppletie-abonnementen, om plaats te maken voor een landelijke propositie. De reiziger betaalt een vast bedrag per maand voor een landelijk recht op korting op het stadstreekvervoer.

Tot dusver gaat het hier over een vast bedrag van 15 euro per maand of 150 euro per jaar. De kortingspercentages zijn 20% voor volwassenen [...]
Zie ook deze pagina. Met de kosten van 150 euro en bijbehorende 20% korting op de ritprijs komt een jaarabonnement in het geval van een 3-sterabonnement ongeveer net zo duur uit. Wanneer en of het definitief ingevoerd wordt is voor zover ik kan vinden nog niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Ah, een landelijke versie van de RET maandkortingskaart dus. An sich geen gek idee maar dan moeten ze inderdaad wel de administratie op orde krijgen om declaratie mogelijk te maken (mogelijk als is: niet zo veel werk dat je er een tweede dagtaak naast hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat vind ik nou weer wel goed werken aan ov-chipkaart.nl.. het transactieoverzicht. Zelfs als csv-file te verkrijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Een csv die je zelf mag nabewerken voordat je hem declareert... handig.

Ik vraag me af wat de belastingdiesnt daarvan vindt, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik zei "zelfs als", niet "alleen als". Die CSV kun je gebruiken voor je eigen statistieken, bijvoorbeeld. Daarnaast is er nog een printversie die geschikt is voor de belastingdienst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Blijft weer het lullige detail dat je of twee kaarten moet hebben, of je baas moet uitleggen waarom je wekelijks bij de concurrent op bezoek gaat ;)

Allemaal niet onoverkomelijk, maar wel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
* Alex) heeft wel eens een paar privéreisjes uit het overzicht weggehaald...

Lang leve Firebug O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 11:41

LauPro

Prof Mierenneuke®

Dido schreef op woensdag 14 april 2010 @ 21:17:
Ik vraag me af wat de belastingdiesnt daarvan vindt, trouwens.
Het gaat erom dat je de reis kan verantwoorden. Als jij een rooster/urenbriefje oid of afspraak in je agenda hebt dan is dat doorgaans voldoende. Als ze het echt willen uitzoeken kunnen ze het altijd navragen bij de mensen waarbij je een meeting zou hebben gehad. Niet dat ze dat snel doen overigens, doorgaans onderzoeken ze alleen zaken waar meer dan 10.000 euro lijkt te zijn gefraudeerd.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-10 13:56

Sr_Ogel

Klop klop klop

bij mij werkt het transactieoverzicht dus niet goed, wij declareren per 4 weken dus kan geen gebruik maken van de maandoverzichten. Als alternatief maak ik gebruik van de vrije periode die je kan invoeren. Helaas is het resultaat een pagina waarop ik moet inloggen.

Nog iets vaags waar ik vandaag achter kwam: Ik heb twee mogelijkheden om van mijn huis op het station te komen. Lijn 141 en lijn 140 met als verschil dat lijn 140 minder haltes heeft en ook een kortere route rijdt dan de 141. Als ik dan kijk naar de kosten, dan is een ritje van de 140 9 cent duurder dan met de 141. Nu ben ik dus benieuwd waar de ritprijs op is gebasseerd. Of is er sinds april een nieuw tarief van kracht en is de 141 ook duurder geworden.

We hebben het hier over west Overijssel

[ Voor 48% gewijzigd door Sr_Ogel op 14-04-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

@alexkroeve:
Bij het uitchecken wordt het instaptarief teruggestort en worden de gereisde kilometers in rekening gebracht.
Met de chipkaart betaal je dus per kilometer, maar dat verklaart niet het verschil. Ik ken de routes van de lijnen niet, maar het zou best kunnen dat de snellere rit toch meer kilometers maakt?

Voor mij wel interessant wellicht, want de bus die ik neem crosst heel snel richting het noorden een aantal zones door, waardoor ik een 3-sterabonnement moet nemen, terwijl de afstand best meevalt. Maar eventuele voordelen van betalen per kilometer met de chip zie ik wel als het zover is, voorlopig declareer ik gewoon m'n NS-jaartrajectkaart en 3-sterabonnement :P (Helaas niet gekoppeld omdat de centrumzone niet die van het station is, had weer 400 euro per jaar gescheeld).

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 14-04-2010 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Laatst online: 14-10 13:56

Sr_Ogel

Klop klop klop

@ CodeCaster: De duurdere lijn rijdt een korter afstand, daarom vind ik het ook zo vaag.

Scheelt een kilometer op een rit van totaal 7,5 kilometer. De duurdere route is 6,5 kilometer.

Het gaat me niet om de 9 eurocent, ben gewoon benieuwd hoe de prijzen zijn opgebouwd.

[ Voor 51% gewijzigd door Sr_Ogel op 15-04-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Gisteren in de bus schoot precies voor m'n neus de apparatuur in storing. Was voor me iemand al uitgechecked, maar toen ik wilde stond de terminal opeens op rood.
Alhoewel ik aan het reizen was in de vrij-reizen periode toch maar even bij de chauffeur een uitstapbewijs gehaald. Hij vertelde mij dat de apparatuur vaak op die locatie in storing schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
nu.nl - Strippenkaart in Amsterdam per 3 juni passé

Nou, da's weer mooi nieuws. Ik zit al sinds vorige week dinsdag op een brief te wachten waarmee ik langs een balie moet om mijn chipkaart te laten deblokkeren. Er staat nog 26 euro op, maar ik kan hem niet gebruiken. Volgens de OV-chipkaarthelpdesk komt dat omdat ik automatisch opladen heb en ik waarschijnlijk (ja, ze kunnen niet nakijken wat er echt aan de hand was) onvoldoende saldo op mijn rekening had. Bullshit, want ik heb op die rekening altijd minstens € 100 staan.

Ik heb het er echt een beetje mee gehad. Dat ze het als keuze aanbieden: prima. Maar nu wordt een, in mijn optiek, niet goed getest systeem door je strot geduwd. Tot ik die brief heb rijd ik zwart. Want ik ga toch echt geen geld uitgeven aan kaartjes en strippenkaarten (dat laatste kan dus in Amsterdam niet eens meer!) als er gewoon nog genoeg geld op mijn chipkaart staat.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sowieso zijn er in Amsterdam zo goed als geen mensen die nog een strippenkaart gebruiken. Ik reis regelmatig hier in de stad met bus/tram/metro en volgens mij gebruikt iedereen sowieso al de chipkaart, de strippenkaart is hier zo goed als uitgestorven. Ik zie het echt heel erg weinig.

Het zou loos zijn om de verkoop, controle, etc van de strippenkaart in stand te houden voor dat handjevol mensen die (principieel?) nog een strippenkaart gebruiken.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

anandus schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:37:
[...]
Sowieso zijn er in Amsterdam zo goed als geen mensen die nog een strippenkaart gebruiken. Ik reis regelmatig hier in de stad met bus/tram/metro en volgens mij gebruikt iedereen sowieso al de chipkaart, de strippenkaart is hier zo goed als uitgestorven. Ik zie het echt heel erg weinig.
Ze zijn er nog wel. Voornamelijk ouderen die niet vaak van het OV gebruik maken (ouderen die dat wel doen én uit de regio komen hebben allemaal een persoonlijke want daarmee mochten ze drie maanden gratis reizen) en anderen die niet uit de regio Amsterdam komen.

Maar inderdaad: vrijwel iedereen die uit Amsterdam komt of om een andere reden daar vaak van het OV gebruik maakt, heeft de strippenkaart al afgezworen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Zonder OV chip kom je in Amsterdam de Metro al een tijdje niet meer in, dat overtuigd wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-10 12:46
Wat ik nu al twee keer heb meegemaakt is dat ik incheck in de bus (Connexxion Zuidtangent) en de melding 'goede reis' krijg, terwijl ik normaal altijd 'IN OK' met een reeks nummers krijg. Als ik dan vervolgens uitcheck krijg ik een foutmelding 'kaart ongeldig', en bij de volgende keer inchecken blijkt er dan 1 of meerdere euro's van m'n tegoed te zijn verdwenen. Grrrr!

Ik heb overigens een studenten OV-chipkaart met doordeweeks gratis reizen, dus dan zou er normaal gesproken in het geheel geen instaptarief dienen te worden afgeschreven. Doordat dat incheck-punt dan blijkbaar een storing heeft, kan datzelfde ding het bij het uitchecken niet meer begrijpen...

Het is ook niet van buiten te zien, dus ik hoop maar dat het niet te vaak gebeurt. Tot nu toe heeft het me al 5 euro gekost in ongeveer 2 maanden tijd... Meer mensen die dit weleens hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Het is vreemd inderdaad, in de zuidtangent gaat 't vaker mis. Terwijl dat zover mij bekend toch hetzelfde systeem is (InfoXX) als in hun andere bussen, waar 't wel goed gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:15
Wat ook gaar is, is dat je 4 weken moet wachten op een vervangende persoonlijke chipkaart. Dat is ernstig vervelend als je kaart niet lekker werkt maar die kaart wel nodig hebt voor je abbo. Je moet namelijk of je kaart mee sturen of aangeven dat je kaart gestolen is en dus geblokkeerd wordt.
Daarnaast is 4 weken voor zoiets simpels als een kaart aanvragen belachelijk.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
anandus schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:37:
[...]

Het zou loos zijn om de verkoop, controle, etc van de strippenkaart in stand te houden voor dat handjevol mensen die (principieel?) nog een strippenkaart gebruiken.
Is niets principieels aan bij mij: ik vind de chipkaart een fantastisch idee. Het werk alleen niet goed bij mij en ik ben niet de enige als ik in mijn omgeving rondvraag. Daarom denk ik: totdat het 100% perfect werkt een alternatief bieden. Klantvriendelijkheid enzo.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
CyBeR schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 13:42:
[...]
Ze zijn er nog wel. [...]

Maar inderdaad: vrijwel iedereen die uit Amsterdam komt of om een andere reden daar vaak van het OV gebruik maakt, heeft de strippenkaart al afgezworen.
Inderdaad, ik zie ook nog heel af en toe de strippen kaart. Dus 100% uitgestorven is het nog niet, maar het zijn er dus nog heel erg weinig.

Ook opvallend, in andere regio's merk ik ook dat er al heel erg veel van de OV chipkaart gebruikt wordt. Veel meer dan ik eigenlijk zelf had gedacht. Natuurlijk hebben de studenten het systeem ook een enorme impuls gegeven. Daarnaast viel het me op dat zelfs vrij kleine gehuchten overal in NL nu oplaad apparatuur hebben. zie ook deze kaart: http://maps.google.nl/map...ad-enophaalpunten.kmz&z=8

Het argument dat het *concept* OV chipkaart zogenaamd structureel verkeerd was omdat er in luttjebroek geen oplaad punt was, bleek dus inderdaad onzin.

Ook komen nu langzaam een beetje de leuke extra producten op gang: https://www.ov-chipkaart.nl:443/algemeen/productvoorwaarden/

Die "Dalkorting Oost-Nederland" is best een leuk product. Jammer dat ie niet voor noord holland is, maar dit zijn dingen die met de strippenkaart toch lastiger gingen. Ik denk dat er in de toekomst nog veel meer mogelijk gaat zijn.

Wel blijft de stabiliteit (bugs enzo) van het systeem heel erg discutabel... dat is wel jammer.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:15
'ons' oplaadpunt staat bij een winkel die van 9 tot 5 open is...daar heb je dus echt niks aan. Daar zouden ze imho wel naar moeten kijken.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Laatst online: 12:24

PauseBreak

derp!

Is er toevallig al iemand hier die de symptomen van een stervende kaart kent? Ik merk namelijk de laatste tijd bij het in-, maar vooral uitchecken, dat de lezers mijn kaart steeds lastiger pakken en ik wil niet straks in de trein zitten om er tijdens een controle achter moeten komen dat mijn kaart gestorven is eigenlijk :p

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

pingkiller schreef op donderdag 22 april 2010 @ 12:47:
'ons' oplaadpunt staat bij een winkel die van 9 tot 5 open is...daar heb je dus echt niks aan. Daar zouden ze imho wel naar moeten kijken.
Hier rijden steeds meer bussen rond met een oplaadpunt ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
PauseBreak schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:06:
Is er toevallig al iemand hier die de symptomen van een stervende kaart kent? Ik merk namelijk de laatste tijd bij het in-, maar vooral uitchecken, dat de lezers mijn kaart steeds lastiger pakken en ik wil niet straks in de trein zitten om er tijdens een controle achter moeten komen dat mijn kaart gestorven is eigenlijk :p
Ik zie wel eens andere mensen kloten met een kaart in de bus, die moeten er voor draaien en erop slaan voordat die leest.

Ik haal zelf mijn kaart nooit uit m'n portomonee, tenzij de conducteur dat wilt, dus kan weinig mee gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

flowerp schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:15:
Daarnaast viel het me op dat zelfs vrij kleine gehuchten overal in NL nu oplaad apparatuur hebben.
Dat is wat optimistisch, als je een beetje inzoomt op die kaart zie je dat vrijwel geen middelgroot of klein dorp oplaadapparatuur heeft (volgens deze data in ieder geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Die van mij heeft daar vorig jaar ook last van gehad, uiteindelijk deed hij het nergens meer. Dat was toen bij Metro en Tram/Bus gebruik, met de trein kon toen nog niet. Merkte ook duidelijk dat de bus lezers minder gevoelig waren en me meer problemen geven. Uiteindelijk laten vervangen door de NS (was een Voordeeluren kaart) wat 4 weken duurde, een van de grote nadelen van de OV chip, je bent aardig het haasje als hij het plots helemaal niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
ik wil niet straks in de trein zitten om er tijdens een controle achter moeten komen dat mijn kaart gestorven is eigenlijk :p
Account aanmaken op Klanten.NS.nl, je kaart eraan koppelen, en in dat geval je laptop tevoorschijntrekken, inloggen op die website, en de conducteur laten zien dat je bent ingecheckt. Kaartnummer staat erbij tenslotte. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Alex) schreef op donderdag 22 april 2010 @ 22:58:
[...]

Account aanmaken op Klanten.NS.nl, je kaart eraan koppelen, en in dat geval je laptop tevoorschijntrekken, inloggen op die website, en de conducteur laten zien dat je bent ingecheckt. Kaartnummer staat erbij tenslotte. :+
Ja, dat zou inderdaad een goede oplossing zijn, ware het niet dat ik een studenten ov-chipkaart heb en dus niet in mag checken van de NS :( Wat ook meteen het probleem is, want als ik in zou mogen checken van ze, zou ik ook meteen erachter kunnen komen of mijn kaart nog werkt of niet. Nu is het simpelweg een pure gok en een enkeltje Utrecht > Groningen is al prijzig genoeg zonder een boete te hoeven betalen :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ondertussen kan ik zo te zien nog steeds geen Connexxion Ster abonnement toevoegen op mijn persoonlijke chipkaart. Er stond al maanden dat dit binnenkort beschikbaar zou zijn, nu staat die melding er niet meer, maar het Connexxion Netloket is nog steeds niet bereikbaar. Lekker nuttig dan zo'n chipkaart :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
eamelink schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:34:
[...]

Dat is wat optimistisch, als je een beetje inzoomt op die kaart zie je dat vrijwel geen middelgroot of klein dorp oplaadapparatuur heeft (volgens deze data in ieder geval).
Kom kom, kijk eens beter ;)

Als ik een beetje richting zee beweeg zie ik een dorpje als Uitgeest met een oplaad punt (NS). Het gehuchtje Limmen heeft een punt bij een drogisterij staan. Als we het over nog kleiner dan een gehucht hebben (nederzetting?) dan heeft zelfs iets als Westknollendam (what's in a name?) oplaad punten via de bussen die er rijen. Gaan we een stukje noordelijkers, dan zie we een verzameling huisjes genoemd De Rijp de een oplaad punt heeft bij de lokale plus markt, en zelfs Schermerhorn en Ursem, waar ze eigenlijk pas sinds kort electriciteit hebben bij wijze van spreken (no offence voor tweakers die daar toevallig vandaan komen :+) hebben gewoon een oplaad punt.

Gaan we een stukje zuidelijker, dan zien we dat plekken die nou niet bepaald bekend staan als wereld steden (Assendelft, Driehuis, Velserbroek, Santpoort, Bloemendaal) allemaal oplaad punten hebben.

Ga ik even een flink stuk oosterlijk de provincie in, zie ik dingen als Scherpenzeel, Renswoude, Lunteren, en Otterlo waar ook alweer allemaal oplaad punten zijn. Dat lijken zo te zien allemaal heel erg kleine dorpjes te zijn.

Zuidelijk daarvan zie ik wat grotere dorpen liggen; veenendaal, ede, wagegingen waar 1 dorp zelfs 8 tot 9 oplaad punten lijkt te hebben!

Ga ik nog even door in noord oostelijke richting, dan zie ik iets wat op de kaart op ongeveer een enkele boerderij in the middle of nowhere lijkt: Lutten. Daar staat een Spar en die hebben een oplaad punt.

Kijk je dan bij de steden zoals Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, dan zie je een enorm grote concentratie oplaad punten.

Mijn opmerking was dan ook niet dat elk mogelijk klein dorpje in NL een oplaad punt heeft nu, maar dat er overal in NL -zelfs- hele kleine dorpjes zijn die oplaad punten hebben. In deze fase van de invoering, waar de strippenkaart op veel plekken in NL nog stevig in het zadel zit, is dat toch wel een teken aan de want dat het nu zo langzamerhand echt op gang begint te komen.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Wel toevallig veel dorpen met een NS station, daar mag je wel een oplaadpunt verwachten toch? Ede is meer een stad, Wageningen stikt van de studenten (Universiteit). Ik ben tenminste nog niet overtuigd als ik naar het kaartje kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

troftnom schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:27:
Wel toevallig veel dorpen met een NS station, daar mag je wel een oplaadpunt verwachten toch? Ede is meer een stad, Wageningen stikt van de studenten (Universiteit). Ik ben tenminste nog niet overtuigd als ik naar het kaartje kijk.
Ik kan je vertellen dat velserbroek geen ns-station heeft :P maar zoals ik al zei wel bussen met oplaadpunten ingebouwd. Nog niet allemaal, maar steeds meer. Als ze dat allemaal hebben dan is 't hele punt moot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
troftnom schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:27:
Ik noemde die Ede en Wageningen even apart als wat grotere dorpen. Limmen, Westknollendam, De Rijp, Schermerhorn, Ursem, Velserbroek, Scherpenzeel, Renswoude, Lunteren, Otterlo en Lutten hebben allemaal geen NS station. Ook het wat grotere dorp Wageningen heeft geen station.

Uitgeest, Assendelft, Driehuis, Santpoort, Bloemendaal en de wat grotere dorpen Veenendaal en Ede hebben wel een NS station.

Uiteindelijk maakt het natuurlijk niet uit of het oplaadpunt een station is of niet, maar ik denk dus niet dat ik toevallig significant veel dorpen had gepakt met een NS station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Lunteren heeft volgens mij toch ook een station. En nogmaals, Wageningen heeft een universiteit, geen gewoon dorp naar mijn mening, als je met al die studenten geen oplaad/ophaal punt zou hebben ben je daar slecht bezig.

De reden waarom ik het matig vind is dat ik als ik naar een provincie als brabant kijk waar ik wat meer mee bekend ben toch behoorlijk wat oplaadpunten mis in de dorpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Als je Ede en Wageningen onder de dorpen schaart hebben veel dorpen oplaadpunten, ja. Ede is een stad, Wageningen zelfs een studentenstad.

Maar ik ben wel met flowerp eens dat het veelgehoorde "er zijn geen oplaadpunten voor dat onding" schromelijk overdreven is.
Het pittoreske Pijnacker-Nootdorp heeft er trouwens minimaal 3, maar dat is een direct gevolg van de RET die een oplaadautomaat op elk metrostation neer heeft gezet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Ik kwam toevallig vandaag op de connexxion site het volgende tegen;

Ben je student en heb je een weekendabonnement? Dan heb je rond sommige feestdagen recht op vrij reizen in plaats van reizen met korting.

Om welke feestdagen gaat het?

* 30 april (Koninginnedag)
* 5 mei (Bevrijdingsdag)
* 13 mei (Hemelvaart)

Op deze dagen krijgen weekendabonnementhouders een dag vóór de feestdag, vanaf 12.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag, recht op vrij reizen. Zo kun je dus vanaf 12.00 uur ’s middags, de dag voor de feestdag, gratis (naar huis) reizen.

Voorbeeldje
Op Koninginnedag kun je, als weekendabonnementhouder, vanaf donderdag 29 april, 12.00 uur vrij reizen.

Let op: Aan de reisrechten van studenten met een weekabonnement verandert niets!

Bron: http://connexxion.nl/nieu...ement_op_feestdagen/1318/

Ik heb even snel gekeken op de website van veolia en syntus, maar daar is niets over te vinden...

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-10 11:22
Dat was toch altijd al zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
troftnom schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 11:29:
En nogmaals, Wageningen heeft een universiteit, geen gewoon dorp naar mijn mening
[...]
Dido schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 11:45:
Als je Ede en Wageningen onder de dorpen schaart hebben veel dorpen oplaadpunten, ja. Ede is een stad, Wageningen zelfs een studentenstad.
Rustig jongens ;)

Ede, Wageningen en Veenendaal noemde ik even apart erbij als dat iets grotere dorpen een heleboel oplaad punten hebben. Net zoals ik steden als Amsterdam en Rotterdam noemde om aan te geven dat die echt enorm veel oplaad punten hebben. Maar dat waren zijdelingse opmerkingen ;)

Ik heb het inwonersaantal van de kleine dorpen niet opgezocht, maar op de kaart was wel duidelijk dat het van een paar huizen tot hooguit een paar straten ging. Het punt was dus nogmaals dat er -zelfs- al hele kleine dorpjes zijn die oplaad punten hebben, -niet- dat elke klein dorpje nu zo'n punt heeft en zelfs niet dat de meerderheid van de kleine dorpjes dat zou hebben.

De OV chipkaart is ooit begonnen in Rotterdam, kwam ook al snel in Amsterdam en daarna volgde langzaam aan meer steden zoals ook Amersfoort, Arnhem, Groningen, Maastricht, Zaandam, Haarlem, Leiden etc. Die lijken nu echt allemaal wel meerdere oplaadpunten te hebben. Momenteel zitten we dus klaarblijkelijk in de fase dat de dorpen voorzien worden. In tegenstelling tot de gedachte die er nog een beetje lijkt te hangen op fora dat oplaad punten zich alleen in steden bevinden, wilde ik eigenlijk alleen aantonen dat er dus ook al best wat dorpen en gehuchten oplaad punten hebben.

Het idee dat het hele concept OV chipkaart niet deugd omdat er in Lunteren geen oplaad punt was, is bewezen onzin. Oplaad punten kunnen overal neergezet worden, dat heeft niets met het concept OV chipkaart te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Niet online
Hij verwoordt het wat raar, maar het gaat erom dat je op die dagen vóór een feestdag vrij kan reizen ook al is die dag een weekenddag. Dat was geloof ik ook met Pasen zo(maar daar ben ik niet zeker van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

in tegenstelling tot wat in de folder Studentenreisproduct staat, kun je voorafgaand aan een feestdag niet gratis reizen met je weekendkaart.
http://www.ib-groep.nl/pa...eizen/week_of_weekend.asp
Indien alleen connexxion dus op 29 april "weekend" gratis geeft, is dat zeer vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
De website van OV-Chipkaart kan er ook wel wat van zeg.

Ik krijg maar geen extra kaarten toegevoegd aan mijn eigen account. Gemaild en gebeld; krijg ik dit terug:
Waarneer dit niet heeft mogen baten willen wij u verzoeken het later nogmaals te proberen. Op dit moment is er een probleem met de website waaraan hard gewerkt wordt. Helaas heeft tot op heden dit probleem zich niet opgelost.
Ik probeer al bijna 2 maanden die kaart toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:49:
De website van OV-Chipkaart kan er ook wel wat van zeg.

Ik krijg maar geen extra kaarten toegevoegd aan mijn eigen account. Gemaild en gebeld; krijg ik dit terug:

[...]

Ik probeer al bijna 2 maanden die kaart toe te voegen.
Is ook niet zo gek. Uit de reactie maak ik op, dat ze hopen dat het probleem zichzelf op gaat lossen. Soms gebeurt dat misschien weleens, maar na 2 maanden acht ik de kans niet heel groot dat het probleem zichzelf op gaat lossen. Misschien kunnen ze er toch maar beter een blik techneuten tegenaan gooien. :)

Ik ga donderdag weer eens naar 't zonnige zuiden. Ben benieuwd of er nu überhaupt al apparatuur hangt in de bussen daar. De vorige keer (ik kom er niet zo vaak) was dat namelijk nog niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

@Bazzh:
Kijk dan eens hier :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:48

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 13:24:
[...]

Is ook niet zo gek. Uit de reactie maak ik op, dat ze hopen dat het probleem zichzelf op gaat lossen. Soms gebeurt dat misschien weleens, maar na 2 maanden acht ik de kans niet heel groot dat het probleem zichzelf op gaat lossen. Misschien kunnen ze er toch maar beter een blik techneuten tegenaan gooien. :)

Ik ga donderdag weer eens naar 't zonnige zuiden. Ben benieuwd of er nu überhaupt al apparatuur hangt in de bussen daar. De vorige keer (ik kom er niet zo vaak) was dat namelijk nog niet het geval.
Ik weet niet waar je precies naartoe gaat, maar in Eindhoven in elk geval wel :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
In Breda staat er nog "Sorry, buiten gebruik" (o.i.d.) op de lezers in de bus. Het is daar Veolia, en het zijn van die gele kastjes. Waren dat niet die ongelofelijk slecht reagerende kastjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Met Goede Vrijdag kon ik het ook amper vinden.
Nu Koninginnedag er aan komt kan ik het helemaal niet meer vinden.

De officiëla data van feestdagen.

Nu heb ik deze gevonden, maar dat klopt niet volgens mij.
Op Goede vrijdag kon ik gewoon gratis reizen met m'n OV-chipkaart.
Feestdagen in 2010
1 januari (nieuwjaarsdag), 2 april (Goede Vrijdag), 5 april (tweede paasdag), 30 april (Koninginnedag), 5 mei (Bevrijdingsdag), 13 mei (Hemelvaartsdag), 24 mei (tweede pinksterdag), 25 en 26 december (eerste en tweede kerstdag).
Iemand een site met officiele data?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Ik heb de conducteur van de NS even aan de jas getrokken. En die hebben van het ministerie een "notice" ontvangen. Weekendhouders mogen donderdag vanaf 12.00 al reizen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weekabonnement
-gratis reizen van maandag 04.00 uur tot zaterdag 04.00 uur (behalve op feestdagen en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur)
-gratis reizen op 2 april 2010 (Goede Vrijdag)
-korting van zaterdag 04.00 uur tot maandag 04.00 uur
-korting op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag
-korting van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur
Weekendabonnement
-gratis reizen van vrijdag 12.00 uur tot maandag 04.00 uur
-gratis reizen op feestdagen van 04.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag
-korting op maandag vanaf 04.00 uur, op dinsdag tot en met donderdag vanaf 09.00 uur en op vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur.
-in tegenstelling tot wat in de folder Studentenreisproduct staat, kun je voorafgaand aan een feestdag niet gratis reizen met je weekendkaart.
Feestdagen in 2010
1 januari (nieuwjaarsdag), 2 april (Goede Vrijdag), 5 april (tweede paasdag), 30 april (Koninginnedag), 5 mei (Bevrijdingsdag), 13 mei (Hemelvaartsdag), 24 mei (tweede pinksterdag), 25 en 26 december (kerst).
Bron: DUO/IB-groep, http://ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp

Edit: het is wat onoverzichtelijk, beter klik je op de link want dat leest makkelijker

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2010 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

flowerp schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:15:
Het argument dat het *concept* OV chipkaart zogenaamd structureel verkeerd was omdat er in luttjebroek geen oplaad punt was, bleek dus inderdaad onzin.
Afbeeldingslocatie: http://laupro.nl/etc/2010/05/lutjebroek%20OV.jpg
Er is geen oplaadpunt in Lutjebroek :? .
troftnom schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 11:29:
Lunteren heeft volgens mij toch ook een station. En nogmaals, Wageningen heeft een universiteit, geen gewoon dorp naar mijn mening, als je met al die studenten geen oplaad/ophaal punt zou hebben ben je daar slecht bezig.
Je kent de situatie niet. Praktisch alle studenten die Wageningen in- of uitkomen die reizen via het busstation van Wageningen of via het Station Ede-Wageningen. Op beide plekken zijn er oplaadpunten aanwezig. Dit lijkt mij ruim voldoende om deze kaart te laden. En verder zijn er volgens mij gewoon op alle punten waar je strippenkaarten kan/kon kopen dergelijke apparaten neergezet.
Dido schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 11:45:
Sorry hor (ook @flowerp), maar laten we nou niet allemaal de grootheidswaanzin van lokale politici achterna lopen. Ede is géén stad. Er zijn nooit stadsrechten uitgedeeld, geen verdedigingslinie, gewoon dus een dorp dus.

Verder snap ik niet helemaal waarom het verschil belangrijk is. Zoals gezegd heeft praktisch elk postkantoor/Primera een oplaadpunt, het aantal postkantoren per inwoners/km2 is ergens wettelijk vastgelegd, dus voorlopig kunnen dat er niet veel minder worden, alleen maar meer. Zeker als je in de toekomst bijvoorbeeld ook een taxi oid kan gaan betalen met je OVC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
LauPro schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 00:55:
[...]
Zeker als je in de toekomst bijvoorbeeld ook een taxi oid kan gaan betalen met je OVC.
Er gaat helaas nog heel veel water door de Maas stromen voor dat waarheid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:58:
In Breda staat er nog "Sorry, buiten gebruik" (o.i.d.) op de lezers in de bus. Het is daar Veolia, en het zijn van die gele kastjes. Waren dat niet die ongelofelijk slecht reagerende kastjes?
Dan zal dat in Tilburg ook nog wel het geval zijn. De vorige keer hing er nog helemaal geen apparatuur in. Maakt niet uit, ik heb een strippenkaart en die doet het nog door het hele land, behalve in Rotterdam en in de Amsterdamse metro. (En als ik daar 2 keer per jaar kom, is het heul veul.)

Dat het station van Lunteren geen oplaadpunt heeft, is niet zo'n grote ramp. Je kunt de chipkaart toch nog steeds niet gebruiken in de Valei-lijn. Ze roepen ook al maanden (een klein half jaar?), dat "tot nader aankondiging de OV-chipkaart niet bruikbaar is in de Valei-lijn". En die ene bus in Lunteren doet het ook nog gewoon met de strippenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Je kent de situatie niet. Praktisch alle studenten die Wageningen in- of uitkomen die reizen via het busstation van Wageningen of via het Station Ede-Wageningen. Op beide plekken zijn er oplaadpunten aanwezig. Dit lijkt mij ruim voldoende om deze kaart te laden. En verder zijn er volgens mij gewoon op alle punten waar je strippenkaarten kan/kon kopen dergelijke apparaten neergezet.

[...]
Sorry hor (ook @flowerp), maar laten we nou niet allemaal de grootheidswaanzin van lokale politici achterna lopen. Ede is géén stad. Er zijn nooit stadsrechten uitgedeeld, geen verdedigingslinie, gewoon dus een dorp dus.
Is inderdaad een tijd geleden dat ik nog in Wageningen geweest ben, maar heb er wel 5 jaar van mijn leven doorgebracht als student, ben er dus wel enigszins bekend. Voor een studentenstad/dorp geldt hoe meer oplaadpunten hoe beter, je laat heel Amsterdam toch ook niet gebruik maken van 1 oplaadpunt?

Een echte definitie voor stad kent Nederland niet meer, maar die uit de Middeleeuwen hebben we ook weinig meer aan, een dorp met de voorzieningen van Ede (zoals bijvoorbeeld een ziekenhuis) mogen we wel een stad noemen. Met de verdediging zat het jarenlang goed, nergens zoveel kazernes als in Ede destijds. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 00:30:
[...]

Bron: DUO/IB-groep, http://ib-groep.nl/particulieren/reizen/week_of_weekend.asp

Edit: het is wat onoverzichtelijk, beter klik je op de link want dat leest makkelijker
Daaruit kan je inderdaad concluderen dat het NIET mag. Echter doet connexxion het wel op de 29ste (zie website) en de NS dus ook! Naar mijn inziens is de informatie op Ib-groep, ONJUIST. Of incompleet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

troftnom schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:01:
Voor een studentenstad/dorp geldt hoe meer oplaadpunten hoe beter, je laat heel Amsterdam toch ook niet gebruik maken van 1 oplaadpunt?
Nee ik snap het niet. Als je Wageningen uit of in wil dan reis je altijd via het busstation of het station Ede-Wageningen. In de stad zelf zijn 3 oplaadpunten (winkelcentra) en ook nog eentje op de campus. Dat lijkt mij toch wel de plekken waar je langs komt als student.
Een echte definitie voor stad kent Nederland niet meer, maar die uit de Middeleeuwen hebben we ook weinig meer aan, een dorp met de voorzieningen van Ede (zoals bijvoorbeeld een ziekenhuis) mogen we wel een stad noemen. Met de verdediging zat het jarenlang goed, nergens zoveel kazernes als in Ede destijds. ;)
offtopic:
Dit is gewoon onzin, dat stedenbouwkundigen, projectontwikkelaars gesteund door de lokale politici de term dorp voor hun plaats graag laten varen kan ik mij voorstellen. Een stad is gewoon een plaats met verdedigingswerken (grachten etc). Ede is helaas gewoon een dorp (65kinw) waar de winkels op zondag gesloten zijn terwijl er in Wageningen (35kinw) wel gewoon op zondag een supermarkt open is. Dat Ede een ziekenhuis heeft is gewoon het resultaat van een bezuinigingsronde, vroeger hadden Wageningen en Bennekom (en wat andere gehuchten ;) ) een eigen ziekenhuis, dat is nu allemaal samengevoegd. De kazerne gaat sluiten op lange termijn, komen woningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
Is het tegenwoordig verboden om op een andere plek dan het busstation in te stappen?

offtopic:
Wikipedia: Stad
We kennen dus alleen een hoofdstad.
Openingstijden zijn beslissingen van een gemeente, heeft natuurlijk niets te maken met de stadsrechten uit het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

De meeste studenten in Wageningen zijn van buiten Wageningen. Dus als die naar Wageningen komen met het OV moeten ze wel reizen via een trein of busstation waar oplaadpunten aanwezig zijn. Verder zijn er niet zoveel haltes in Wageningen, misschien een stuk of 10. Studenten hebben verder veelal ook een OV, dus dan moet je er maar even aan denken dat je bij de overstap op station Ede-Wageningen even wat saldo op je kaartje zet.

Verder lijkt het mij dat het op dergelijke landelijke lijnen zoals die gaan door Lutjebroek het altijd mogelijk blijft om contant een kaartje te komen.
offtopic:
Openingstijden hebben wel te maken met de voorzieningen van een plaats. Een plaats waar zondag alles gesloten is noem ik gewoon een dorp. Wageningen is overigens wel een stad.

[ Voor 14% gewijzigd door LauPro op 27-04-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

offtopic:
Kunnen we de (in dit topic onzinnige) discussie over wat een stad of een dorp is laten rusten? En misschien sowieso die discussie pas weer oprakelen als we een equivalent voor het Engelse woord "town" gevonden hebben? Ik reageerde alleen maar op het afschilderen van Ede als een dorp, terwijl het met bijna twee keer zoveel inwoners als de stad Wageningen op geen enkele manier voldoet aan de verwachtingen die het woord "dorp" schept. In de discussie over waar oplaadpunten verwacht worden is het inwonertal belangrijker dan al dan niet uitgedeelde stadsrechten (zo zijn er in het dorp Den Haag ook genoeg van die punten)

Tot slot: op zondag is in de meeste steden "alles" gesloten, behoudens koopzondagen. Ik wens je succes met het vinden van open winkels op zondag in Middelburg - of probeer de stad Staverden eens ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Dido op 27-04-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Neodymium schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 10:04:
[...]

Daaruit kan je inderdaad concluderen dat het NIET mag. Echter doet connexxion het wel op de 29ste (zie website) en de NS dus ook! Naar mijn inziens is de informatie op Ib-groep, ONJUIST. Of incompleet!
Het ontgaat met even wat je met "het" bedoelt ;)

Maar ik heb op Goede Vrijdag gewoon gratis gereisd met m'n studenten chipkaart...
Apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Cheesy schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 20:03:
[...]

Het ontgaat met even wat je met "het" bedoelt ;)

Maar ik heb op Goede Vrijdag gewoon gratis gereisd met m'n studenten chipkaart...
Apart.
Goede Vrijdag was volgens mij een uitzondering. Dat is zelfs nog op het nieuws geweest toen. Dat je toen gratis kon reizen heeft te maken met het feit dat niet alle onderwijsinstellingen en bedrijven Goede Vrijdag als feestdag hanteren en je zodoende alsnog moest reizen om naar je uni (oid) of stageplek te kunnen komen.

[ Voor 24% gewijzigd door PauseBreak op 28-04-2010 17:40 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
[...]
[afbeelding]
Er is geen oplaadpunt in Lutjebroek :? .
Er WAS ooit geen oplaadpunt in Lutjebroek, en volgens sommige was dat dus het bewijs dat het concept OV chipkaart fout was. Zoals je laat zien, is dat dus gebleken onzin, wat ook precies mijn punt was. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Nou zeg, is HTM soms de enige (bus/tram)vervoerder die reisinfo doorgeeft aan ov-chipkaart.nl?
Zowel Connexxion en, zo blijkt nu, Veolia ook, gegeven behalve in-/uit-checktijden geen info :?
HTM dus wel, NS nog niet geprobeerd...

Zo gaat reiskosten declareren nogal lastig :/

edit: En reizen met de OV-Chipkaart blijkt ook nog eens 40% duurder tov strippenkaart, bij Veolia....
Nu wordt het wel vergoed (werk....), dus dat is niet zo'n probleem, maar wel opvallend.

[ Voor 25% gewijzigd door Raven op 04-05-2010 18:35 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:43

Onbekend

...

Raven schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 18:29:
edit: En reizen met de OV-Chipkaart blijkt ook nog eens 40% duurder tov strippenkaart, bij Veolia....
Nu wordt het wel vergoed (werk....), dus dat is niet zo'n probleem, maar wel opvallend.
Had je dan gedacht dat het goedkoper zou worden?

Er moesten namelijk kaartlezers aangeschaft worden die met een NIEUW achterliggend systeem de ritprijs moet berekenen.
Dit is allemaal niet gratis, en dit wordt gewoon doorberekend naar de reiziger. (Of via subsidie wordt dat via de wegenbelasting opgehaald. ;) )

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Het zou niet duurder worden (toch?), dat is heel wat anders....

Anyway, tot dat ene probleem (met de ritinfo) opgelost wordt gaat die ov-chipkaart van mij maar stof vangen. Al ga ik nog wel een keer proberen of de NS hetzelfde issue heeft.

[ Voor 60% gewijzigd door Raven op 05-05-2010 10:10 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Raven schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 09:39:
Het zou niet duurder worden (toch?), dat is heel wat anders....
Ja, dat zeggen ze om toch nog wat steun te krijgen. Maar in de praktijk is dat anders.
Kijk maar naar de andere projecten zoals de Betuwe Route, HSL, NZ-lijn, kilometerheffing en andere grote projecten.
Het kost allemaal meer dan in eerste instantie is begroot. Maar als van tevoren al berekend was dat het zoveel zou kosten werden de projecten niet uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nou zeg, is HTM soms de enige (bus/tram)vervoerder die reisinfo doorgeeft aan ov-chipkaart.nl?
Zowel Connexxion en, zo blijkt nu, Veolia ook, gegeven behalve in-/uit-checktijden geen info :?
HTM dus wel, NS nog niet geprobeerd...
Als je met "reisinfo" behalve in- en uitchecktijden de namen van de straten of haltes bedoelt: daar moet je op "Mijn OV-chipkaart" de privacy-instellingen aanpassen:
Melding 'locatie afgeschermd'
Ziet u de melding 'locatie afgeschermd’ in uw overzicht staan? Pas dan uw privacyinstellingen aan om de locatiegegevens in uw overzicht te zien.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Als je mijn voorgaande posts (goed) had gelezen dan had je geweten dat de rit-info (haltes idd, maar geen plaatsnaam/lijnnr :? ) van HTM gewoon beschikbaar is (dus geen privacyinstelling issue lijkt mij) en dat het probleem alleen voorkomt bij Veolia en Connexxion ;)

En nee, er staat geen 'locatie afgeschermd'.

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 05-05-2010 10:21 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik heb je post uiteraard gelezen, maar mij werd niet direct duidelijk wat je met "reisinfo" bedoelt. Staan er naast je in- en uitchekmomenten haltenamen, staat er "locatie afgeschermd", staat er gewoon niks achter de datum en tijd of komen je in- en uitcheckmomenten bij Connexxion helemaal niet in het overzicht?

Ter info: ik reis met Connexxion en de haltes die ik aandoe staan na een dag of vijf op het overzicht. Hiervoor heb ik eerst "toestemming [...] gegeven om transacties te verzamelen en missende gegevens aan te vullen" op mijn OV-chipkaart, en daarna heb ik "een machtiging [...] gegeven voor het tonen van de locatiegegevens".

Ik heb echter 20 april voor het laatst gereisd met de chipkaart en kan dat ook online terugzien, echter zie nu dit:
Geen transacties
Het kan voorkomen dat het OV-bedrijf waarmee u gereisd heeft geen transacties heeft gestuurd, bijvoorbeeld wanneer er werkzaamheden zijn aan het systeem. In dat geval wordt uw reis- en transactieoverzicht niet gevuld. Er wordt door alle partijen hard gewerkt aan het mogelijk maken van een overzicht met al uw reis- en transactiegegevens.
Het zou dus zomaar kunnen dat er even een storing is. Wellicht ligt het aan mij, maar ik kan niet uit je posts halen of je dit probleem al langer hebt en hoe lang je al met Connexxion reist? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Bij Veolia, of in het geval van de specifieke reis die je maakt? Als je met de strippenkaart door weinig, maar grote zones reist, ben je met een chipkaart logischerwijs duurder uit omdat je per kilometer betaalt. Dat zegt an sich niets over de tarieven van Veolia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CodeCaster schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 10:29:
Ik heb je post uiteraard gelezen, maar mij werd niet direct duidelijk wat je met "reisinfo" bedoelt. Staan er naast je in- en uitchekmomenten haltenamen, staat er "locatie afgeschermd", staat er gewoon niks achter de datum en tijd of komen je in- en uitcheckmomenten bij Connexxion helemaal niet in het overzicht?

Ter info: ik reis met Connexxion en de haltes die ik aandoe staan na een dag of vijf op het overzicht. Hiervoor heb ik eerst "toestemming [...] gegeven om transacties te verzamelen en missende gegevens aan te vullen" op mijn OV-chipkaart, en daarna heb ik "een machtiging [...] gegeven voor het tonen van de locatiegegevens".

Ik heb echter 20 april voor het laatst gereisd met de chipkaart en kan dat ook online terugzien, echter zie nu dit:

[...]

Het zou dus zomaar kunnen dat er even een storing is. Wellicht ligt het aan mij, maar ik kan niet uit je posts halen of je dit probleem al langer hebt en hoe lang je al met Connexxion reist? :)
Dan maar even wat duidelijker:
HTM: In/uitcheck tijden, naam halte, en soms ook perron. Géén plaatsnaam en lijnnr. (4 gemaakte ritten op 31-12 en 01-01)
Connexxion: In/uitcheck tijden, that's it. geen "locatie afgeschermd". (3 gemaakte ritten op 19-12 en 01-01)
Veolia: In/uitcheck tijden, that's it. geen "locatie afgeschermd". (1 gemaakte rit op 29 april)

Nou zijn dat niet veel ritten, maar heb het dus bij verschillende vervoerders, dat lijkt mij geen storing? En ja, die toestemming en machtiging heb ik gegeven.
Dido schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 10:30:
[...]

Bij Veolia, of in het geval van de specifieke reis die je maakt? Als je met de strippenkaart door weinig, maar grote zones reist, ben je met een chipkaart logischerwijs duurder uit omdat je per kilometer betaalt. Dat zegt an sich niets over de tarieven van Veolia.
Uhm, ik ben als ik van de strippenkaart gebruik maak 2 strippen kwijt, €1 dus. Met ov-chipkaart €1.40. Dit is de route van Apeldoorn CS naar halte TNO. Weet niet of jou argument daar op slaat?

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 05-05-2010 10:44 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dat is inderdaad vreemd dan. Heb je al dertig minuten in de wacht gehangen gebeld? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Niet online
CodeCaster schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 10:29:
Bij Veolia Haaglanden zie je alleen de in- en uitchecktijd, zonder halteinformatie.
Check-in 18:53
Check-out 18:55

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Raven schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 10:43:
Uhm, ik ben als ik van de strippenkaart gebruik maak 2 strippen kwijt, €1 dus. Met ov-chipkaart €1.40. Dit is de route van Apeldoorn CS naar halte TNO. Weet niet of jou argument daar op slaat?
Ja:
Afbeeldingslocatie: https://intranet.connexxion.nl/data/geldigheid/4055_2.png
Je gaat vanaf het station 1 zone verder, namelijk naar zone 4047, dus bent 1 strip + startstrip = 2 strippen kwijt. Dat kost een euro. De route die de bus aflegt is blijkbaar lang: je betaalt met de chipkaart behalve het starttarief van 78 cent een ritprijs van 56 cent, dus € 1,34.

Ik zou een 2-sterabonnement kopen, dat komt al snel goedkoper uit en is makkelijker qua vergoeding. :)

[ Voor 29% gewijzigd door CodeCaster op 05-05-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Lang? Zit er ~15min in.

Dat zou nog een idee zijn, maar strippenkaart is geen probleem.
CodeCaster schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 10:45:
Dat is inderdaad vreemd dan. Heb je al dertig minuten in de wacht gehangen gebeld? :P
Gemaild. Helpdesk zegt alle info die de vervoerders geven daar neer te zetten. Helpdesk Connexxion: Ziet "ov-chipkaart" staan in mijn email, stopt met lezen en verwijst mij met een standaard antwoord door naar ov-chipkaart.nl.
Veolia nog geen antwoord van.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

't is alweer lang geleden, maar volgens mij kostte het vroeger toch echt 3 strippen als je een zonegrens overging? Ik heb nog nooit ergens voor 1 strip kunnen reizen.

Dus als de analyse hierboven klopt, heeft Raven altijd "grijs" gereisd, en gaat de vergelijking sowieso mank, lijkt me/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:09

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Dido schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:11:
't is alweer lang geleden, maar volgens mij kostte het vroeger toch echt 3 strippen als je een zonegrens overging? Ik heb nog nooit ergens voor 1 strip kunnen reizen.

Dus als de analyse hierboven klopt, heeft Raven altijd "grijs" gereisd, en gaat de vergelijking sowieso mank, lijkt me/
Ik meende me ook al zoiets te herinneren, maar dacht dat het aan mij lag.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

CodeCaster schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 10:54:
[...]

Ja:
[afbeelding]
Je gaat vanaf het station 1 zone verder, namelijk naar zone 4047, dus bent 1 strip + startstrip = 2 strippen kwijt.
Bijna. Het strippentarief is een basisstrip (die je dus idd altijd kwijt bent) plus een strip voor elke zone waarin je reist. Dus voor reizen binnen één zone: 2 strippen. Voor reizen die een zonegrens overschreiden, 3 strippen. Ongeveer €1.50 dus.

(En hiermee blijkt maar weer dat strippen een bijzonder complex systeem zijn :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Stom, ik dacht vanuit het ster-abonnement. Mea culpa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

CyBeR schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:28:
[...]

Bijna. Het strippentarief is een basisstrip (die je dus idd altijd kwijt bent) plus een strip voor elke zone waarin je reist. Dus voor reizen binnen één zone: 2 strippen. Voor reizen die een zonegrens overschreiden, 3 strippen. Ongeveer €1.50 dus.

(En hiermee blijkt maar weer dat strippen een bijzonder complex systeem zijn :P)
Wait what? 3 strippen? Dan hebben heel wat chauffeurs het verkeerd gedaan :+
Of zit die halte nét op de zonegrens?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Raven schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:32:
Als je net op de zonegrens uitstapt kan het voor twee strippen, inderdaad. Zit je ook meteen aan de maximale reisafstand vanaf je vertrekpunt, dus. Dan is het helemaal niet zo gek dat je met de chipkaart duurder uit bent.
Blijf nu 1 halte langer zitten, dan is de chipkaart naar alle waarschijnlijkheid opeens goedkoper (+50 cent voor de strippenkaart, + een paar cent voor de chipkaart).
Vandaar mijn opmerking dat je een specifieke rit nooit kan gebruiken om te bepalen of het reizen met de chipkaart duurder is dan met de strippenkaart. Dat was ook de grootste makke aan dat SP-onderzoek van een paar maanden terug: ze hadden een niet-aselecte steekproef genomen (de woonadressen van de SP-fractie geloof ik), en vervolgens alle reizen tussen die adressen berekend. Op die manier vermenigvuldig je je meetfout nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, okee.

Heb trouwens antwoord terug van Veolia mbt die rit-info:
Geachte heer * Raven ,

Helaas weten wij dat ook niet. Ik heb het hier nagevraagd. Maar het enige waar het aan zou kunnen liggen is dat dit nog niet ingesteld is op onze in- uitcheck automaten.

In het vertrouwen u met bovenstaande voldoende te hebben geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Veolia Klantenservice
Nog steeds een raadsel dus....
TLS ook maar een mailtje gestuurd, kijken of ze daar iets weten.

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 06-05-2010 19:47 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Raven schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:32:
[...]

Als die halte de zonegrens is kost 't je inderdaad 2 strippen, maar die info heb ik even niet bij de hand. Ligt 'ie voorbij de zonegrens dan gaat er idd iets mis :P Precies de reden ook, trouwens, dat de ov-chip voor mij veel goedkoper uitvalt. Ik woon bij de eerste halte na een zonegrens, dus als ik ergens heen wil ben ik bijna altijd drie strippen kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Raven schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:45:
Hmm, okee.

Heb trouwens antwoord terug van Veolia mbt die rit-info:

Geachte heer * Raven ,

Helaas weten wij dat ook niet. Ik heb het hier nagevraagd. Maar het enige waar het aan zou kunnen liggen is dat dit nog niet ingesteld is op onze in- uitcheck automaten.

In het vertrouwen u met bovenstaande voldoende te hebben geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Veolia Klantenservice

Nog steeds een raadsel dus....
TLS ook maar een mailtje gestuurd, kijken of ze daar iets weten.
Dus je hebt meteen maar eventjes gevraagd wanneer ze dat gaan instellen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Geachte mevrouw ******,

Als dit nog niet is ingesteld op de in- en uitcheck automaten, waneer gaat dit dan wel gebeuren?

Met vriendelijke groeten,

* Raven
Eens kijken wat ik voor antwoord terugkrijg ;)
edit: Als bovenstaande het geval is, zou het bij Connexxion dan ook zoiets kunnen zijn?

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 06-05-2010 20:40 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Raven schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:34:
[...]

Eens kijken wat ik voor antwoord terugkrijg ;)
edit: Als bovenstaande het geval is, zou het bij Connexxion dan ook zoiets kunnen zijn?
Tja, alles zou zo ongeveer kunnen ;)
Maar het lijkt me wel extreem triest als meerdere partijen dit niet ingesteld hebben. Geen idee of het in de initiele planning zo opgenomen is, maar de laatste 2 jaar is het afaik wel een standaard functie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Inderdaad :P

Maar is het dan niet opvallend dat ik de enige ben die er over valt? Je zou verwachten dat er dan meer mensen zijn die dit vage probleem zouden hebben...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Raven schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 21:22:
Inderdaad :P

Maar is het dan niet opvallend dat ik de enige ben die er over valt? Je zou verwachten dat er dan meer mensen zijn die dit vage probleem zouden hebben...
Tja, das het mooie van niet ingesteld... Het kan blijkbaar wel worden ingesteld, maar het is blijkbaar net in de apparaten die jij gebruikte niet ingesteld...

Al hebben ze 99,9999999999999999999999% van de apparaten goed ingesteld, als jij net die ene verkeerde treft dan heb je pech...

Algemeen zal connexxion het idd wel ingesteld hebben anders zouden er veel meer mensen klagen, maarja je hebt 100% en net geen 100%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Een ander leuk voordeel van de strippenkaart: van de week wilde in de bus 2 dames met elk een strippenkaart van 45 strippen een reis maken. helaas waren beiden kaarten, met nog geen enkele strip gestempeld, verouderd (voorbij een-na-laatste prijswijziging in dit geval) en moesten ze dus alsnog een los kaartje kopen.

Hoewel de OV chipkaart zelf ook wel verloopt, verloopt je tegoed nooit. Dat vertegenwoordigd gewoon een geld bedrag wat het blijft vertegenwoordigen. Bij b.v. de NS krijg je je OV chipkaart gratis bij je VDU-abonnement, en een nieuwe kaart wanneer verlopen is tenminste in het verleden altijd gratis geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:17

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Check-in 11:12 Amsterdam, Amstelstation
Check-out 11:27 Muiden, P&R terrein 	Connexxion 	€ 2,07 	

Check-in 13:14
Check-out 13:29 Amsterdam, Amstelstation 	Connexxion 	€ 2,05 

Kijk, om 13:14 ben ik bij vrijwel dezelfde halte opgestapt (Muiden P&R), maar wel 50 meter verder (tegengestelde richting als eerst :P). Is die 2 ct. verschil nou ook te verklaren door dat die halte voor de terugweg richting A'dam niet op precies dezelfde plek staat als waar ik op de heenreis uitkwam?

Verder is het wel apart dat mijn mislukte uitcheckfout (tja, bij het GVB poortje uit staan checken nadat ik met NS naar A'dam Amstel reisde) er nog niet op staat? Hier is maar 4.00 euro afgeschreven volgens de kaartautomaat? Ik dacht dat niet uitchecken bij de NS 20 euro kostte?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Even een vraag over de anonieme ov-chipkaart, volgens de site ov-chipkaart.eu kan je bij de primera zo'n ding aanschaffen.

Nu heb ik zo'n oplaadpunt gezien maar die spuugt volgens mij niet van zulke kaarten uit. Moet je zo'n lege kaart bij de balie kopen en dan in dat ding opladen?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
AW_Bos schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 23:27:
Verder is het wel apart dat mijn mislukte uitcheckfout (tja, bij het GVB poortje uit staan checken nadat ik met NS naar A'dam Amstel reisde) er nog niet op staat? Hier is maar 4.00 euro afgeschreven volgens de kaartautomaat? Ik dacht dat niet uitchecken bij de NS 20 euro kostte?
Volgens mij is dit bedrag variabel en ligt aan hoever de trein gaat (denk ik).

Als ik van Rotterdam Noord naar Rottercam CS ga is het instaptarief maar 2 euro, omdat je toch niet verder kan reizen als je niet incheckt, als ik van CS naar Noord ga is het 15 euro geloof ik omdat de trein helemaal naar Uitgeest gaat.
Pagina: 1 ... 34 ... 100 Laatste

Let op:
Het is hier niet toegestaan om hulp te bieden bij het hacken van chips. Dit betekent dat het ook niet toegestaan is om links te geven naar kant en klare programma's die dit mogelijk maken. Het forum is geen plaats om aan te zetten tot frauduleuze handelingen.