Mijn nieuwe apparatuur [deel 4] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 82 Laatste
Acties:
  • 1.012.583 views

• Milo.
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-11 07:43

Milo.

klik

Wow dat ziet er wel heel stoer uit. Ben benieuwd naar de foto's.

|| Flickr || 500px || Apple || Windows || Nikon || Canon ||

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-05 09:47

airliner

Swell

duikje schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:04:
Eindelijk mijn set voor onderwater compleet, hierbij een paar foto's van de complete kerstboom ;-)
(alle foto's zijn clickbaar voor grotere versie)

[afbeelding]

[afbeelding]

Het is een Nauticam NA-7D behuizing voor de Canon EOS 7D
Erg mooi! veel plezier ermee :D wanneer je gaat vliegen wel op letten dat je hem niet afsluit, dat kan de waterdichtheid negatief beïnvloeden en alleen het juiste vet voor de o-ringen/seals gebruiken, bij gebruik van een andere soort kunnen deze opzwellen... al doende leert men :X

• Nickeyboy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-11 21:55
Nikon 180mm 2.8D binnen! Zal binnenkort even een fototje van maken. Ben blij! :D

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/nzipog.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/1zcfxqw.jpg

17-55 IS USM f/2.8 _/-\o_

• duikje
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-10 14:49
@airliner
Weet je wat nog leuker is in het vliegtuig je behuizing openmaken en dan weer dichtdoen met alle O ringen op zijn plaats, dan krijg je hem nadat het vliegtuig is geland gegarandeerd niet meer open (door de onderdruk die dan in de behuizing heerst) Er is trouwens een merk onderwaterbehuizing waarbij je een speciaal ventiel kan laten installeren en een compressortje meegeleverd krijgt waarmee je onderdruk in de behuizing kan creeren, als de onderdruk dan een 1/2 uur gelijk blijft gaat er een groen lichtje branden en weet je zeker dat je behuizing waterdicht is.
Wat betreft dat de behuizing minder waterdicht wordt als je hem afgesloten meeneemt, dat heb ik nog niet eerder gehoord, kan me wel voorstellen dat door de overdruk die dan in de behuizing heerst de O ringen de neiging hebben om naar buiten te wijken in bepaald behuizingen, met mogelijke lekkage als gevolg.
Ik heb nu al 3 verschillende soorten silicone vet bij me 1 soort voor de O ringen van de behuizing, 1 soort voor de O ringen van de flitsers en 1 algemeen soort voor het overige materiaal.

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
aah, sjiek! Zit echt enorm te twijfelen tussen die en de 17-40..

Fujifilm X-Pro1

Verwijderd

Hier ook een nieuw speelgoedje:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/j0bjb4.jpg

Heb m'n 85 1.8 verkocht, omdat die toch enkel maar lag stof te happen in de kast. Voor portretjes gebruik ik toch vooral de 70-200 2.8 aangezien ik de combinatie van bokeh en kleuren prettiger vind dan wat er uit m'n 85 1.8 rolt.

Heb er al wat zitten mee experimenteren, maar uitgebreid spelen zal pas zijn voor na m'n eindexamens :-(

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 16:30 ]

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
mooi speeltje, ben wel benieuwd waarvoor je hem gaat gebruiken?

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-11 16:38
Ziet er inderdaad tof uit, maar ik zou dan eerder voor de wide angle TS lenzen gaan, 17/24/35mm. Dus ik ben ook wel benieuwd waarvoor je deze gaat gebruiken.

Verwijderd

Hij zal normaal gezien vooral dienst doen als (close-up)portretlens. Maar ik ben er ook wel mee van plan om wat straatfotografie te doen. Telkens ik op stap ging, merkte ik dat ik meestal rond de range 70-100mm zat, dus was een prime rond de 90 wel mooi meegenomen.

Ik wil er ook wel het extreme shiften tilten mee doen (à la miniatuur-effect), en besef wel dat dit beter gaat met een breedhoek, maar persoonlijk vond ik dat minder belangrijk. (M'n 17-40 doet voorlopig perfect dienst er eens een breed landschap moet vastgelegd worden. Ik heb nog nooit een plaatje geschoten ermee waarop ik dacht, nu zou ik wel een TS kunnen gebruiken :P)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 21:36 . Reden: foutje ]

Verwijderd

duikje schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:23:
@airliner
Weet je wat nog leuker is in het vliegtuig je behuizing openmaken en dan weer dichtdoen met alle O ringen op zijn plaats, dan krijg je hem nadat het vliegtuig is geland gegarandeerd niet meer open (door de onderdruk die dan in de behuizing heerst) Er is trouwens een merk onderwaterbehuizing waarbij je een speciaal ventiel kan laten installeren en een compressortje meegeleverd krijgt waarmee je onderdruk in de behuizing kan creeren, als de onderdruk dan een 1/2 uur gelijk blijft gaat er een groen lichtje branden en weet je zeker dat je behuizing waterdicht is.
Wat betreft dat de behuizing minder waterdicht wordt als je hem afgesloten meeneemt, dat heb ik nog niet eerder gehoord, kan me wel voorstellen dat door de overdruk die dan in de behuizing heerst de O ringen de neiging hebben om naar buiten te wijken in bepaald behuizingen, met mogelijke lekkage als gevolg.
Ik heb nu al 3 verschillende soorten silicone vet bij me 1 soort voor de O ringen van de behuizing, 1 soort voor de O ringen van de flitsers en 1 algemeen soort voor het overige materiaal.
Creëer je dan net geen extra druk op die ringen? Je krijgt hem dan wel niet meer van elkaar, maar het effect is toch hetzelfde als je hem onder water neemt? het lijkt me dan dat je net minder diep onder water kan, omdat het drukverschil dan nog groter wordt. Correct me if i'm wrong.
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:51:
Hij zal normaal gezien vooral dienst doen als (close-up)portretlens. Maar ik ben er ook wel mee van plan om wat straatfotografie te doen. Telkens ik op stap ging, merkte ik dat ik meestal rond de range 70-100mm zat, dus was een prime rond de 90 wel mooi meegenomen.

Ik wil er ook wel het extreme shiften mee doen (à la miniatuur-effect), en besef wel dat dit beter gaat met een breedhoek, maar persoonlijk vond ik dat minder belangrijk. (M'n 17-40 doet voorlopig perfect dienst er eens een breed landschap moet vastgelegd worden. Ik heb nog nooit een plaatje geschoten ermee waarop ik dacht, nu zou ik wel een TS kunnen gebruiken :P)
Miniatuur-effect bereik je met tilten. Met shiften kun je perspectief bijstellen.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Een groothoek-shiftlens is ook nog een wens van mij. Tilten vind ik niet zo boeiend. Het is jammer dat die dingen zo verrekte duur zijn. Als iemand een 'goedkoop' alternatief weet, hou ik me aanbevolen.

[ Voor 8% gewijzigd door mcdronkz op 20-05-2010 21:33 ]

Verwijderd

universal creations schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:13:
[...]

Miniatuur-effect bereik je met tilten. Met shiften kun je perspectief bijstellen.
Inderdaad, foutje :)

Verwijderd

mcdronkz schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:29:
Een groothoek-shiftlens is ook nog een wens van mij. Tilten vind ik niet zo boeiend. Het is jammer dat die dingen zo verrekte duur zijn. Als iemand een 'goedkoop' alternatief weet, hou ik me aanbevolen.
Photoshop en consoorten?

Verwijderd

Lensbaby? Maar daar kan je nooit het zelfde resultaat uithalen denk ik.

• RobertJRB
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-07 23:42

Ik wil er ook wel het extreme shiften tilten mee doen (à la miniatuur-effect), en besef wel dat dit beter gaat met een breedhoek, maar persoonlijk vond ik dat minder belangrijk. (M'n 17-40 doet voorlopig perfect dienst er eens een breed landschap moet vastgelegd worden. Ik heb nog nooit een plaatje geschoten ermee waarop ik dacht, nu zou ik wel een TS kunnen gebruiken :P)
Wel een duur speeltje als je eigenlijk niet weet waar hem voor te gebruiken.
Er zijn wel de russische lenzen voor weinig.
http://www.rugift.com/pho...-shift-lens-canon-eos.htm
Nadeel is dat ze voor de prijs een standaard middenformaat objectief gebruiken (het glaswerk) en dus veel mm's hebben (80mm) voor een shiftlens. Maar daar kun je ook veel moois mee.
Zie hier voor wat mogelijkheden:
http://www.fredmiranda.com/TS-E90/

Of anders een oude technische camera, maar dan zit je wel aan film vast. Heb je wel veel meer shift en tilt mm's.

edit:
Dit is een groothoek voor een redelijk bedrag:
http://www.rugift.com/pho...-shift-lens-canon-eos.htm

[ Voor 3% gewijzigd door RobertJRB op 20-05-2010 22:09 . Reden: link toegevoegd ]

Leica MM + Sony A9

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
De oude canon FD 35mm t/s is redelijk eenvoudig om te bouwen naar eos, dat is een prima lens. hoewel niet goedkoop :)

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Verwijderd

RobertJRB schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:08:
[...]
[...]
:z

• RobertJRB
Dat bedoelde ik.....

Leica MM + Sony A9

• duikje
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-10 14:49
@teun_2
De onderdruk die gemaakt word is 0,8 bar.
De drukverschillen zijn dan inderdaad groter, maar deze behuizingen kunnen dat makkelijk aan, ze zijn gegarandeerd tot 100 meter ! (deze behuizingen zijn gemaakt van geannodiseerd aluminium en kunnen alleen met een hex key dmv van een aantal schroeven gesloten en geopend worden)

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
RobertJRB schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:08:
[...]

Hij is (met een tussenring) prima geschikt als macro lens waarbij je maximale scherptediepte voor je onderwerp kunt krijgen zonder het diafragma dicht te hoeven draaien. Er zijn ook genoeg niet-macro toepassingen te bedenken, maar ik zou deze lens voor macro gebruiken.

• nose
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Ik heb mezelf vandaag ook maar eens verwend:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fmark/setje-001.jpg

Overbodig om te zeggen, maargoed, het is een Canon EOS 7D met grip. M'n 350D was wel eens aan vervanging toe...

P R N D

Verwijderd

Dat is een erg mooie upgrade! Veel plezier ermee.

*Hoopt binnenkort hier ook een 50D te kunnen plaatsen*

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-10 20:00
Ik heb zelf onlangs een tweedehands nikon 28mm f3.5 shift objectief aangeschaft voor 400 euro. Dat vind ik redelijk betaalbaar voor een mooie groothoek shift. Er zijn er soms een paar te vinden op marktplaats, waar ik hem ook vandaan heb. Ik weet niet welk merk camera je hebt, maar met een adapter is die ook te gebruiken op Canon volgens mij.

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 18:22
Financiële meevaller de grond in... eerste prime de grond uit :P

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IcZEmMYoM7xVXQlKaPHaficK/full.jpg

Eerste indruk: lief, klein en plastic O+

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04:56

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Tasje erbij de Vanguard up-rise 48 voor de keren dat me MBP ook mee moet deze gebruik ik naast de Vanguard up-rise 45
Afbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/2011/img1387n.jpg

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Verwijderd

Vandaag even langs KE geweest en wat geld armer geworden vandaag:

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/2339/img5140j.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img227.imageshack.us/img227/9344/img5138b.jpg

De camera ligt heerlijk in mijn hand ivm de 1000D. Na de paar testfoto's bekeken te hebben van de set moet ik eerlijk zeggen dat het toch heerlijke foto's oplevert qua scherpte en kleuren.

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:34
Superdaantje schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 16:46:
Tasje erbij de Vanguard up-rise 48 voor de keren dat me MBP ook mee moet deze gebruik ik naast de Vanguard up-rise 45
[afbeelding]
hey die heb ik ook (de 48)

hoe is jou indeling eigenlijk ?

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Bij mij wordt de 48 gebruikt als de MBP mee moet bijvoorbeeld vakantie(s) (de 45 gaat dan mee in de koffer). Verder zit er dan een 17-40 / 24-105 / 70-200 IS / 50mm en circulair polarisatie filters en wat klein grut en nog ruimte over. Die waarschijnlijk binnen kort opgevuld wordt door een 100 IS macro

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-11 17:20

the mod man

iets van beeldmaker

Mijn nieuwe statief. Een vanguard Espod 203 AP.

Eergister gehaald bij MM Groningen

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4032/4635770257_b6cd43dd98_b.jpg
sorry voor de jpeg compressie (wtf hoe erg het ook is)
Kennelijk stond iso op 1600 (wtf @ auto iso gevoeligheid)

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4052/4636376832_3ca32258e9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3345/4635770385_165d37a13b.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door the mod man op 24-05-2010 20:02 ]

I can't wait to shoot!

• Betawi-Botak
  • Laatst online: 21-11-2021
Afbeeldingslocatie: http://img718.imageshack.us/img718/9295/canon70200l.jpg

Een 2e handse canon L lens gekocht. (beetje crappy foto)
Binnenkort maar uitgebreid teste 8)

Verwijderd

Betawi-Botak schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:40:
[afbeelding]

En welke lens om precies te zijn? ;)

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:04

aerofreak

Steve Jobs

Zo te zien een 70-200 F4 L :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-10 22:00

Remy

I usually get 100% accuracy

Nickeyboy schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:04:
Nikon 180mm 2.8D binnen! Zal binnenkort even een fototje van maken. Ben blij! :D
Da's een mooie classic, met een ideale zonnekap. Enjoy :)

LinkedIn
Instagram

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 18:22
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:00:
[...]

Even de muis op het plaatje houden ;)
Edit: ow dat laat natuurlijk 5 opties open 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door PowerUp op 25-05-2010 20:14 ]

• Milo.

Milo.

klik

Betawi-Botak schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:40:
[afbeelding]

Heerlijke lens!

• Betawi-Botak
Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:00:
[...]

Inderdaad zoals vele het al hebben gezegd een Canon 70-200 L USM (non IS)

Ik heb al paar kleine testfoto's gemaakt en hij is inderdaad nice 8)

Verwijderd

Betawi-Botak schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:53:
[...]

Ik heb hem zelf ook sinds gister maar ik ben ook erg verrast erdoor :D

• floppie86
Betawi-Botak schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:53:
[...]

Ik heb die van mij net verkocht! toch niet aan jou?! Zeker een lekker lens ;)

Fujifilm X-Pro1

• Betawi-Botak
floppie86 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 00:11:
[...]

Ik heb die van mij net verkocht! toch niet aan jou?! Zeker een lekker lens ;)
Nee volgens mij niet. Ik heb hem van iemand uit Den Haag

[ Voor 15% gewijzigd door Betawi-Botak op 26-05-2010 09:23 ]

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 08-11 23:56

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Het is wel opvallend om te zien hoe vaak de 70-200 f/4 gekocht wordt en even later weer doorverkocht. Omdat men er achterkomt dat men toch de IS versie of de lichtsterkere versie wil hebben. Mensen die meteen zo'n versie kopen, blijven meestal bij die keuze.

This footer is intentionally left blank

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Het is opzich ook wel logisch, want bij de 18-50 range heb je gewoon niet heel erg IS nodig en bij super tele's a la 400/500 mm moet je eigenlijk toch een statief gebruiken of als je een L hebt, zit er al IS op.
de 70-200 range is een tele bereik dat veel word gebruikt om ff een plaatje te schieten en niemand gaat daar een statief voor gebruiken. En dan kom je er wel achter dat je op 200mm toch wel wat stabilisatie kan gebruiken. Als het niet om bewogen foto's gaat vanwege te lange sluitertijden, gaat het wel om prettiger foto's maken doordat je met IS een rustiger zoekerbeeld hebt.
Ik zou een 70-200 dan ook 100% zeker met IS willen. Ik kan nu wel een F4 zonder IS kopen, maar ik wil m gewoon niet. Dan wacht ik liever totdat de IS versie bereikbaar is. (maar een 70-200 staat wel ergens onderaan mijn to-buy list moet ik zeggen)

• Milo.

Milo.

klik

Zelf vond ik de non IS f/4 makkelijk uit de hand te schieten met name omdat die zo licht is. Ik heb de overstap naar een f/2.8 gemaakt vanwege de lichtsterkte en nu de IS versie omdat ik de lens toch wat zwaar vond en dus IS wel handig leek.. en het blijkt echt geniaal hehe.
Echter op een f/4 vind/vond ik het zelf niet nodig.

• floppie86
Ik heb vooral de overstap gemaakt omdat ik tegenwoordig ruimere financiele middelen heb.. Het mooie van de non IS versie is vooral de zeer zachte prijs gecombineerd met erg goede beelden. Veel mensen willen niet meteen 1000 euro uitgeven.

Fujifilm X-Pro1

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:12
ik ben van de 2.8 versie naar de 4 versie gegaan en geen IS genomen (geld geen issue eigenlijk), ik heb niet heel veel met IS. Ik kan het pootje goed stil houden en ik schiet alleen met tele buiten eigenlijk, waar ik @iso800 altijd genoeg licht heb.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Verwijderd

floppie86 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:27:
Ik heb vooral de overstap gemaakt omdat ik tegenwoordig ruimere financiele middelen heb.. Het mooie van de non IS versie is vooral de zeer zachte prijs gecombineerd met erg goede beelden. Veel mensen willen niet meteen 1000 euro uitgeven.
Ik denk dat dat vaak ook het punt is, daarom heb ik ook voor de non-is versie gekozen, omdat deze gewoon een veel zachtere prijs heeft.

Moet zeggen dat ik de afgelopen 2 dagen de IS nog niet erg gemist heb, ondanks dat ik dat wel verwacht had.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Van het weekend Vanguard up-rise 48 gekocht.

Dag later besloten om toch maar een B+W Circulair Pol MRC 67mm (voor 70-200) er bij te bestelen samen met (nog) een extra accu en blaasbalgje.

Vandaag toch maar besloten om een Canon Speedlite 430EX II + Omnibounce

Enige wat ik nog op het (twijfel) lijstje heb staan is een 100mm Macro IS. Zelf ga ik deze niet zoveel gebruiken, vriendin wil deze vaak gaan gebruiken. Maar ze is niet zo van statief. Heb vermoede dat IS dan wel toegevoegde waarde heeft :o

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:13

sapphire

Die-hard pruts0r

Nomad schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:46:
ik ben van de 2.8 versie naar de 4 versie gegaan en geen IS genomen (geld geen issue eigenlijk), ik heb niet heel veel met IS. Ik kan het pootje goed stil houden en ik schiet alleen met tele buiten eigenlijk, waar ik @iso800 altijd genoeg licht heb.
Ik heb de mijne nu ook eens goed kunnen uitproberen, maar idd 1/80 uit de hand @200mm ging nog goed :)

Gabriël AM5

Verwijderd

Ik heb ook "nieuwe gear"

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3336/4642487564_ee62f03db8.jpg

Nikon EM van '71
Nikon MD-E Motor Drive
Nikon Speedlight SB-E
Nikkor 50mm F/1.8
Nikon 35-105 F/3.5-4.5

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2010 18:56 . Reden: beschrijving ]

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

dubbel post.

[ Voor 93% gewijzigd door ken op 29-05-2010 16:33 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Mijn nieuwe setje:

Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/7544/img00065201005291619.jpg

- Canon 7D
- Canon 15-85 IS lens
- Transcend 32GB CF UDMA
- B&W 72mm UV filter
- GGS 7D Screen Protector

Zit alleen nog te twijfelen of ik de screen protector zal gebruiken :)

[ Voor 3% gewijzigd door ken op 29-05-2010 16:32 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

lijkt me niet nodig,anders zou canon ze zelf ook wel maken :)

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-11 19:04
Nieuwe gear \o/

Afbeeldingslocatie: http://img.mobypicture.com/0db2aa4e1164dab1523f5d9766945491_view.jpg

Verwijderd

Hier ook weer wat nieuw speelgoed :D

Een Lowepro fastpack 200 en een Velbon UP 400-DX monopod

Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/1773/img0451n.jpg

• RobertJRB
Mooi Jasper. Lijkt me een fijne combinatie.

Zelf een onvoorziene aankoop.. Ging bij de fotozaak naar binnen omdat ik niet helemaal tevreden was met de zeiss 50mm planar die ik daar een half jaar eerder had gekocht en kwam naar buiten met een leica 50mm f/2.5 summarit.
Kon de half jaar oude planar omruilen voor het volledige aankoopbedrag, dus ben best tevreden met de service (Nivo Schweitzer amsterdam), even ongezouten spam.

Afbeeldingslocatie: http://i45.photobucket.com/albums/f70/Bijltje/IMG_2937.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.photobucket.com/albums/f70/Bijltje/IMG_2936.jpg

Leica MM + Sony A9

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:23

Wok

Dakloos...

w00t!

Eindelijk een waardige opvolger voor mijn D40:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8Fcajw21YSduvswxxE2WNGVm/full.jpg

Gevonden op Marktplaats, nog nieuw en ongebruikt in doos, voor €650. Gisteren gemaild, vandaag reactie met telefoonnummer gekregen. Gebeld en meteen in de auto gesprongen om het ding te halen. Aankoopbon en alles er gewoon bij, dus niet 'van de vrachtwagen gevallen' :) * Wok is een blij man :*)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
RobertJRB schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 23:26:
Mooi Jasper. Lijkt me een fijne combinatie.

Zelf een onvoorziene aankoop.. Ging bij de fotozaak naar binnen omdat ik niet helemaal tevreden was met de zeiss 50mm planar die ik daar een half jaar eerder had gekocht en kwam naar buiten met een leica 50mm f/2.5 summarit.
Kon de half jaar oude planar omruilen voor het volledige aankoopbedrag, dus ben best tevreden met de service (Nivo Schweitzer amsterdam), even ongezouten spam.

[afbeelding]

[afbeelding]
vind je 50 op een crop fijn werken? Geen last van de parralax? Ik weet niet hoe hij gecorrigeerd wordt bij Leica, maar op mijn Mamiya M7 zou ik eigenlijk niet te krap willen werken, 50 mm FF is beetje de max, en dit komt toch uit op 85 denk ik zo? Ben wel benieuwd naar je ervaringen.

|>

Cropfactor van de M8 is dacht ik 1,3 dus je komt dan op "65mm".

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Gewoon even geinteresseerd wok; wehkamp of MM? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 20:16 ]

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:23

Wok

Dakloos...

Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:15:
Gewoon even geinteresseerd wok; wehkamp of MM? ;)
Marktplaats :P Zie mijn post ;)

(Vorige eigenaar heeft het ding in januari gekocht bij 4Camera; vrouwlief wilde echter toch liever een Canon, dus de doos bleef ongeopend op de plank staan. Ik was vanmiddag dus ook gewoon de eerste persoon die de doos openmaakte :D )

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Milo.

Milo.

klik

Verstandige vrouwen, je komt ze steeds weer tegen hehe.

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-11 13:09

Zuurstok

Passionately curious

Milo. schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:53:
Verstandige vrouwen, je komt ze steeds weer tegen hehe.
:D

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

• abrakadaver
  • Laatst online: 06-01-2021
Graties en voor niks:
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4056/4653760544_fca2165aa8.jpg

En hij werkt prima, eerste rolletjes zijn alweer terug.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ik heb nog wat oude fotoapparatuur liggen van Olympus wat moeders weg wou gooien.
Kan ik misschien iemand van jullie ermee blij maken?
Weet niet of alles nog werkt. Zitten een paar lenzen bij en wat uv filters en van alles.

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• Aham brahmasmi
Daywalk3r schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:14:
Ik heb nog wat oude fotoapparatuur liggen van Olympus wat moeders weg wou gooien.
Kan ik misschien iemand van jullie ermee blij maken?
Weet niet of alles nog werkt. Zitten een paar lenzen bij en wat uv filters en van alles.
Ik heb je een berichtje gestuurd via DM.

• RobertJRB
simon schreef op zondag 30 mei 2010 @ 18:48:
[...]

vind je 50 op een crop fijn werken? Geen last van de parralax? Ik weet niet hoe hij gecorrigeerd wordt bij Leica, maar op mijn Mamiya M7 zou ik eigenlijk niet te krap willen werken, 50 mm FF is beetje de max, en dit komt toch uit op 85 denk ik zo? Ben wel benieuwd naar je ervaringen.
Zoals hierboven staat is het zo'n 67mm. Vind dit nog net een prettige afstand hoewel de 28mm (35mm) toch wel m'n standaard lens is. Een lichte tele is toch wel fijn voor erbij, maar dit is voor mij ook wel het maximale aan milimeters bij een meetzoeker.
Van Parralax heb ik eigenlijk nog geen last gehad. De framelines van de M8 zijn geoptimalisseerd op 70 cm (de m8.2 en m9 op 2 meter) dus ook bij closeup shots, waar je volgens mij het snelst last zal hebben van parallax, klopt het meestal wel.
Dichterbij dan 0,7mm kan de m8 (en geen enkele leica) niet scherpstellen. Sowieso gaan de leicalenzen niet onder de 0,7m (de 50 summarit gaat tot 0,8m) dus echt problemen zal het niet snel geven.

Heb nog niet echt tijd gehad voor een goede test, maar wat er zo uit de camera komt ziet er ten opzichte van de zeiss planar wat warmer uit. Beeld lijkt wat meer saturatie te hebben, de zeiss was wat koeler.

Leica MM + Sony A9

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-11 13:50
Nice! het is echt een heerlijke combinatie, daar ga je veel plezier mee hebben.

Kleine update vandaag binnen gekregen omdat ik graag een 200mm lens wou hebben die minimaal F2.8 met IS moest zijn en ik vond de oude versie niet scherp genoeg.

Afbeeldingslocatie: http://www.slivercreations.net/70mm200mm.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Villean op 01-06-2010 19:27 ]

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Vandaag maar is mijn 450D (2 jaar gehad) vervangen voor een 50D. Ik moet zeggen dat de 50D toch en stuk beter in de hand ligt! Hij is wel een stukje zwaarder maar ook beter handelbaar! Had liever de 7D maar die vind ik op het moment toch nog te duur!

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4024/4662961769_36a79b39cf.jpg

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

Villean schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:43:
[...]

Nice! het is echt een heerlijke combinatie, daar ga je veel plezier mee hebben.

Kleine update vandaag binnen gekregen omdat ik graag een 200mm lens wou hebben die minimaal F2.8 met IS moest zijn en ik vond de oude versie niet scherp genoeg.

[afbeelding]
offtopic:
zo'n lens en dan zulk bier |:( vind je dat nou echt lekker ?

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:51

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Inmiddels al een maandje geleden uit mijn printer gerold:

Lens Thumb

Sony DT 50f18SAM
Hoya 55mm PRO1 DIGITAL Circular Polarizer Filter DMC
Step-up ring 49-55

Een erg fijne lens vergeleken met de kit. Ze levert érg scherpe platen op en de autofocus is nauwkeurig en handmatig érg fijn aan te passen. Het heldere zoekerbeeld is ook erg fijn.
SAM heeft weinig voordeel, misschien dat de inbody motor niet zo snel zou kunnen focussen maar dat betwijfel ik. De AF is best snel en accuraat voor mijn gevoel maar maakt giga veel geluid!

Voor het filter heb ik gekozen voor 55mm ipv 49mm zodat toekomstige lenzen ook zonder problemen gebruik kunnen maken van het filter en 49mm filters slecht verkrijgbaar zijn. Ik kan het filter ook op mijn kitlens (DT18-70) gebruiken maar deze heeft een roterend frontelement, hoe hinderlijk dit is weet ik nog niet.
Het filter is inderdaad niet heel gemakkelijk schoon te krijgen maar het lukt. De Hoya HD was bijna twee keer zo duur. (MAXsaver vs. FactoryPrices) De levering was vrij vlot.

Voorbeeld foto: (ik heb vrij weinig foto's gemaakt de laatste tijd waar geen mensen opstaan, sorry!)
Bloem thumb

(btw. ik schiet met een Sony a200)

Niet fotowaardig maar wel meldingwaardig:
Sinds een paar maanden sla ik door een HD-upgrade al mijn foto's (RAW + optioneel JPG) door middel van een software RAID (mirror) op twee HD's. Ik ben nog wel op zoek naar uitbreiding van de capaciteit. En dan voornamelijk op zoek naar het geld :P

[ Voor 4% gewijzigd door bartvl op 02-06-2010 18:19 ]

Life is not about specs, it is about joy!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11 18:52

mennovanw

Canon? You can!

Mijn vakantiegeld maar weer eens stuk geslagen ;)

Omdat mijn Voigtländer 40 Ultron me zo goed bevalt:

Afbeeldingslocatie: http://www.lerp.nl/images/Voigt%2020.jpg

De Voigtländer 20 Skopar (even naast de lens die hij gaat vervangen als ik me "licht" wil verplaatsen)

Afbeeldingslocatie: http://www.lerp.nl/images/Voigt%2090.jpg

De Voigtländer 90 APO-Lanthar (wederom naast zijn grotere broer). Dit is overigens een echte apochromaat die dus geen last heeft van hinderlijke bokeh-CA :9

Afbeeldingslocatie: http://www.lerp.nl/images/Voigt%2040.jpg

En nog een keer de Voigtländer 40 Ultron (naast de 50L die vanaf nu zeker weten minder mee gaat)

Afbeeldingslocatie: http://www.lerp.nl/images/3%20Voigt.jpg

En dan drie biggetjes Voigtländertjes op een rij. Naast het feit dat ze optisch bevallen (die 90 is zelfs obsceen scherp) kan ik nu mijn 1D3 en deze drie kwijt in een Lowepro Rezo 140 AW (met een kleine pocket eraan). Ideaal voor als ik geen zin heb in de Slingshot of de Think Tank 8)

[ Voor 4% gewijzigd door mennovanw op 02-06-2010 18:03 ]

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Woeh, prachtcombinatie. Heb ik zelf ook :)

• Aham brahmasmi
@Menno: Cool, die Voigtländer 90/3.5 zou ik ook wel willen. De SL versie was alleen wel veel mooier, maar daarvan was alleen de 125/2.5 verkrijgbaar in EF-vatting geloof ik. Maar het is toch wel een mooi trio zo.

[ Voor 22% gewijzigd door Aham brahmasmi op 02-06-2010 18:22 ]

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-11 22:11

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

@Menno: ik mis de 58mm f/1.4 nog in het rijtje :P

Ben wel erg geinteresseerd in wat voorbeeldjes van die 90mm macro. Zou een mooi alternatief kunnen zijn voor mijn 105mm Sigma (waar AF toch niet functioneel is).

offtopic:
Mag ik trouwens vragen waar je ze vandaan hebt (antwoord desnoods via de DM)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

BlaTieBla schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:30:
@Menno: ik mis de 58mm f/1.4 nog in het rijtje :P

Ben wel erg geinteresseerd in wat voorbeeldjes van die 90mm macro. Zou een mooi alternatief kunnen zijn voor mijn 105mm Sigma (waar AF toch niet functioneel is).

offtopic:
Mag ik trouwens vragen waar je ze vandaan hebt (antwoord desnoods via de DM)
Hehe de 58 1.4 wordt niet in EF-mount geleverd momenteel (het ligt wel in de lijn der verwachtingen dat ie nog gaat komen in EF-mount). Stop-downen heb ik geen zin in; de F-mount versie (Nikon) is dus niet interessant. Komt ie uit en is ie een beetje goed (en kost ie niet teveel) gaat ie er er wel komen denk ik (pssst iemand nog een 50 L'tje kopen, perfect geen focusshift e.d. >:) ).

Aangezien Ringfoto exclusief Voigländer-dealer is voor het continent heb ik ze dus besteld bij een (bevriende) Ringfoto-dealer te Rotterdam zijnde Photex (www.photex.nl). Had ze binnen een week binnen.

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT

• Zuurstok

Zuurstok

Passionately curious

mennovanw schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:36:
(pssst iemand nog een 50 L'tje kopen, perfect geen focusshift e.d. >:) ).
hij had toch juist wel focusshit ? :P

Verwijderd

joosthaarman schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:01:
Vandaag maar is mijn 450D (2 jaar gehad) vervangen voor een 50D. Ik moet zeggen dat de 50D toch en stuk beter in de hand ligt! Hij is wel een stukje zwaarder maar ook beter handelbaar! Had liever de 7D maar die vind ik op het moment toch nog te duur!
Ik stond voor dezelfde keuze en ben ook voor 50D gegaan omdat die meer dan de helft goedkoper is.
Hij ligt inderdaad erg lekker in de hand en ook omdat je alle vingers normaal kwijt kan op de camera.

Hij bevalt me prima, ook met die 150-500 er op ;). Bij mij zit er standaard de 70-200 op :D

Verwijderd

@ menno wat is dat wat op je ef 100mm is zit ? die soort rubberen ring ? en waar gebruik je dat voor ?

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:52:
@ menno wat is dat wat op je ef 100mm is zit ? die soort rubberen ring ? en waar gebruik je dat voor ?
Ik ben aan de rubberen zonnekappen, omdat ik de Canon kappen zo groot, log, lomp en onhandig vind.. Heb dus alle kappen behalve de 77&82 mm kap vervangen door een veel makkelijkere (& compactere) rubberen variant. Ouderwets maar ik vind ze top..

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:41:
[...]

Ik stond voor dezelfde keuze en ben ook voor 50D gegaan omdat die meer dan de helft goedkoper is.
Hij ligt inderdaad erg lekker in de hand en ook omdat je alle vingers normaal kwijt kan op de camera.

Hij bevalt me prima, ook met die 150-500 er op ;). Bij mij zit er standaard de 70-200 op :D
Hij bevalt me goed! moet alleen nog ff 1 functie vinden.. ik kan boven op het diafragma niet instellen( moet vast heeul simpel zijn) op het lukt het wel maar goed dat moet makkelijker kunnen! iemand?? Ojah wel in M mode he.. Av lukt natuurlijk wel

Niks gezegd!

[ Voor 4% gewijzigd door Aapie op 02-06-2010 19:48 ]

Verwijderd

mennovanw schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 18:55:
[...]

Ik ben aan de rubberen zonnekappen, omdat ik de Canon kappen zo groot, log, lomp en onhandig vind.. Heb dus alle kappen behalve de 77&82 mm kap vervangen door een veel makkelijkere (& compactere) rubberen variant. Ouderwets maar ik vind ze top..
en die kan je dan uitschuiven of hoe moet ik dat voor stellen ?

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Belastingcenten zijn weer binnen (en weer weg):

Nikon 85mm f/1.8 AF-D
Afbeeldingslocatie: http://dump.redelijkheid.com/GoT/wm_got_85mm.jpg

Lensbaby Composer
Afbeeldingslocatie: http://dump.redelijkheid.com/GoT/wm_got_lensbaby.jpg

Lensbaby Composer Optics
Afbeeldingslocatie: http://dump.redelijkheid.com/GoT/wm_got_lensbabyoptics.jpg

Plamp (ik heb de naam ook niet verzonnen) om dingen still voor je statief te houden (handig bij macro's)
Afbeeldingslocatie: http://dump.redelijkheid.com/GoT/wm_got_plamp.jpg

En een tas om alles in te vervoeren

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:36:
en die kan je dan uitschuiven of hoe moet ik dat voor stellen ?
Dat werkt heel simpel en snel:

Zonnekap in:
Afbeeldingslocatie: http://www.lerp.nl/images/Dop%20in.jpg

Zonnekap uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.lerp.nl/images/Dop%20uit.jpg

En je bent dus van dat hele geleuter met die kap die bajonet opraggen af.. ;)

Verwijderd

das wel een ideale oplossing voor ruimte gebrek. en dit volstaat ten opzichte van de origenele zonnekap.omdat die vele male grooter is

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:58:
das wel een ideale oplossing voor ruimte gebrek. en dit volstaat ten opzichte van de origenele zonnekap.omdat die vele male grooter is
De originele kap is effectiever (zeker de langere kappen voor de telelenzen). Maar ik wilde het "uitpakken-mounten-kap monteren" wat stroomlijnen. Sowieso zijn de optieken die ik heb niet heel erg flare-gevoelig. De rubberen kappen helpen overigens wel fors t.o.v. geen kap gebruiken..

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 11:24

Gutteguttegut

CEO of TFD

@mennovanw: Is het alleen een ring met een rubber hood of zit er ook nog glas in de ring?

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Nieuw: een microfoon voor mijn camcorder(tje)

Het is de 14.37" shotgun mic van ebay. Op youtube staan aardig wat positieve reviews van dit ding en hoewel ik geen expert ben op het gebied van audio moet ik zeggen dat het geluid best aardig is wat ie gekost heeft. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zwetvacb/Tweakers/mic/Mic01.jpg

M'n camcorder, die overigens ook nog vrij niet is, krijgt er alleen bijna een minderwaardigheidscomplex van:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~zwetvacb/Tweakers/mic/Mic02.jpg

Ik weet dat het geen fotocamera is, maar bij Film & Video is niet zo'n topic.

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

Gutteguttegut schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:07:
@mennovanw: Is het alleen een ring met een rubber hood of zit er ook nog glas in de ring?
Het is alleen een rubberen ring met een 67 mm (in het geval van de 100L) metalen schroefdraad erin (zowel voor- als achterop). Ik heb dus eerst mijn UV-filter, daarna de metalen ring waar de rubberen kap aan vast zit en daarna kan er dus ook nog je lensdop op. Ik ga natuurlijk niet zomaar dingen met nutteloos glas voor mijn lens zetten (B+W MRC-filters daar gelaten ;)).

• Villean
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-11 13:50
BobF. schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 17:22:
[...]

offtopic:
zo'n lens en dan zulk bier |:( vind je dat nou echt lekker ?
Hehe lol nee ik hou van hertog jan bier maar ik heb geen zin om dat altijd voor mijn gasten aan te schaffen en die drinken toch alles >:) >:)

AMD 7950X | 128GB DDR5 | GTX3080Ti | Canon R5 | RF 15-35mm F2.8 | 35mm F1.4L II | RF 50mm F1.2L | RF 70-200mm F2.8 IS | EF 400mm F2.8 IS II | Phrozen 8K Mini & 8K Mighty

• TranceSetter
BlaTieBla schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:46:
Plamp (ik heb de naam ook niet verzonnen) om dingen still voor je statief te houden (handig bij macro's)
[afbeelding]
Mag ik vragen waar je die plamp vanaf hebt, want die zoek ik al een tijdje, maar kan hem zo 1,2,3 niet vinden. Alleen bij FK zie ik er 1 van Wimberley voor 40 euro.

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

MaNdM

1000-dingen-doekje

Afgelopen vrijdag belde vriendinlief mij op met de mededeling: "Ik wil een D90 hebben". Diezelfde dag nog naar een bekende toko in Beuningen gegaan en daar hebben we wat spulletjes gekocht.

We hadden al:
  • Een D300 met grip
  • De Nikkor DX AF-S 17-55mm F2.8
  • De Nikkor DX AF-S 12-24mm F4
Onze aanvulling daarop is geworden: een D90
Afbeeldingslocatie: http://got.mandm-web.nl/nieuweaanwinst2.jpg
We hebben voor de D90 gekozen omdat de knoppenindeling prettig is en omdat hij precies de goede maat is.

De Nikkor DX AF-S 35mm F1.8
Afbeeldingslocatie: http://got.mandm-web.nl/nieuweaanwinst1.jpg
Plastic fantastic, maar al het gejubel is volkomen terecht. Hij is ragscherp, snel en gewoon :>
Samen met de D90 vormt het een perfecte combo voor verjaardagen, vakantiekiekjes etc.

En toen ik vandaag de vaatwasser open deed vond ik daar de Nikkor AF-S 70-300mm VR.
Afbeeldingslocatie: http://got.mandm-web.nl/nieuweaanwinst3.jpg
Op ons vorige platform (Pentax) hadden we de Sigma APO 70-300mm en nu dus deze. Tsja, wat kan ik zeggen anders dan: "Wat een enorm verschil!". Echt een mooi stukje bouwkwaliteit.

Het enige dat er nog een keer bij zou hoeven te komen is een grip voor de D90 en mogelijk de 50 of 85mm F1.8, maar dat hoeft absoluut niet op korte termijn. Er is weer genoeg geld uitgegeven tenslotte.

To be determined...

Verwijderd

MaNdM schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:09:
Afgelopen vrijdag belde vriendinlief mij op met de mededeling: "Ik wil een D90 hebben". Diezelfde dag nog naar een bekende toko in Beuningen gegaan en daar hebben we wat spulletjes gekocht.
Laat me raden, deze hadden jullie apart laten zetten zodat jullie hem s'avonds konden gaan ophalen ;)

Lol, ik stond op hetzelfde moment in de winkel en was aan het kijken voor een monopod en een tas :D

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-10 12:57

mux

99% efficient!

mennovanw schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:04:
[...]

Het is alleen een rubberen ring met een 67 mm (in het geval van de 100L) metalen schroefdraad erin (zowel voor- als achterop). Ik heb dus eerst mijn UV-filter, daarna de metalen ring waar de rubberen kap aan vast zit en daarna kan er dus ook nog je lensdop op. Ik ga natuurlijk niet zomaar dingen met nutteloos glas voor mijn lens zetten (B+W MRC-filters daar gelaten ;)).
Die rubberen kapjes ken ik alleen nog van FD-generatie-spul (ik heb er zelf ook een stuk of drie). Heb je ze daar ook van?

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

MaNdM

1000-dingen-doekje

Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 09:11:
[...]

Laat me raden, deze hadden jullie apart laten zetten zodat jullie hem s'avonds konden gaan ophalen ;)

Lol, ik stond op hetzelfde moment in de winkel en was aan het kijken voor een monopod en een tas :D
Dat klopt ja. Dan heb ik jou inderdaad ook zien staan. Wij waren snel naar binnen en heel snel weer buiten. M'n vriendin had eigenlijk de knoop al doorgehakt op basis van wat plaatjes, dus het was dat ik haar aanmoedigde nog even die D90 vast te houden want anders waren we nog sneller klaar geweest.

Ik had natuurlijk al genoeg over de D90 opgezocht en haar de D90 geadviseerd, maar toch.

To be determined...

• mennovanw

mennovanw

Canon? You can!

ssj3gohan schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 09:33:
Die rubberen kapjes ken ik alleen nog van FD-generatie-spul (ik heb er zelf ook een stuk of drie). Heb je ze daar ook van?
Het zijn veelal oudere dingen ja, maar ik heb ze niet bij FD-spul gekocht / gekregen o.i.d. Ik heb ze meer opgediept uit de de duistere krochten van mijn winkeltje en de 72 mm varianten heb ik via MP gekocht.

Verwijderd

MaNdM schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:53:
[...]

Dat klopt ja. Dan heb ik jou inderdaad ook zien staan. Wij waren snel naar binnen en heel snel weer buiten. M'n vriendin had eigenlijk de knoop al doorgehakt op basis van wat plaatjes, dus het was dat ik haar aanmoedigde nog even die D90 vast te houden want anders waren we nog sneller klaar geweest.

Ik had natuurlijk al genoeg over de D90 opgezocht en haar de D90 geadviseerd, maar toch.
Volgens mij maakte je vriendin zelfs nog een proeffoto waar ik op stond whaha :P

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-11 11:24

Gutteguttegut

CEO of TFD

TranceSetter schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:01:
[...]

Mag ik vragen waar je die plamp vanaf hebt, want die zoek ik al een tijdje, maar kan hem zo 1,2,3 niet vinden. Alleen bij FK zie ik er 1 van Wimberley voor 40 euro.
Of je koopt twee extensions en met een beetje hobby werk heb je er zelf 1 gemaakt ;)
Dat ben ik tenminste nog steeds van plan.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• TranceSetter
Gutteguttegut schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:36:
[...]
Of je koopt twee extensions en met een beetje hobby werk heb je er zelf 1 gemaakt ;)
Dat ben ik tenminste nog steeds van plan.
Naja, zo'n klemmen heb ik wel, maar het is eerder de bevestiging van de slang op de klemmen. Ducktape is niet echt prachtig :+

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

TranceSetter schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 23:01:
[...]

Bij FK vandaan. Was er ook al tijd naar op zoek. Geen zin om zelf te gaan zitten knutselen dus dan koop je het maar gewoon. De bouw is beter dan dat ik verwachtte overigens.

Pagina: 1 ... 50 ... 82 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.