70-200 2.8?TranceSetter schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:40:
Vandaag nog wat moois binnen gekregen:
[afbeelding]
Mogen jullie raden... Niet dat het zo moeilijk is...
Ow shit, heb ik dan toch de verkeerde gekocht? Deze zal wel de volgende keer dat ik mijn camera aanzet de welbekende EOL-error geven.Fairy schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 18:25:
[...]
Ja nee er is nu een nieuwe versie dus die ouwe is echt compleet onbruikbaar, niet scherp etc etc.
![]()
Je lens flared nu alTranceSetter schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:40:
Vandaag nog wat moois binnen gekregen:
[afbeelding]
Mogen jullie raden... Niet dat het zo moeilijk is...
This footer is intentionally left blank
Ik dacht dat als een lens EOL ging er gewoon geen kritieke bugs meer opgelost gingen worden, dus als je denkt een mooie plaat geschoten te hebben je alleen een blauw scherm terug ziet?TranceSetter schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 18:27:
[...]
Ow shit, heb ik dan toch de verkeerde gekocht? Deze zal wel de volgende keer dat ik mijn camera aanzet de welbekende EOL-error geven.
Ontopic: mooi spul! Zal nog wel even duren voordat de II in prijs daalt, eerst de markt "afromen".
wat een wereld van verschil als je een Metz Mecablitz 44-af gewend bent zeg, moet eerst de handleiding maar even gaan lezen omdat er echt teveel mogelijkheden opzitten
Designer | Developer | Director | Photographer | LARPer | Geek | Male | 39
Tsja, ik heb niet echt tijd (en weer) gehad om goed te testen, maar even kort door de bocht:ssj3gohan schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 08:26:
[...]
Ik heb begrepen dat die tele bijzonder snel kan focussen door zijn rear focus, is eigenlijk een van mijn favoriete beoogde vervangers van mijn 300/5.6 spiegel-telelens. Vertel, hoe blij ben je ermee?
-Als er genoeg licht is... is ie bruikbaar. Heb nog geen sluitertijden onder 1/200 kunnen "vinden" sinds ik hem heb.
-De AF is inderdaad zeer goed. Niet zo dramatisch als mijn 70-200, maar bijna even snel. Niets over te klagen.
-Scherpte... Tsja

Volledige foto op 300mm f8
Center op 300mm f8 100%crop
Edge op 300mm f8 100%crop
Even voor het idee...
Vergelijk op TDP.com
[edit]
Als ik zo zit te kijken is het echt een bargain vergeleken met een 70-300IS. Center is ietsje beter, maar de rest van het frame valt dan niet tegen. Zeker voor de prijs...
In vergelijk met 70-300 IS
[ Voor 13% gewijzigd door Joor op 27-02-2010 00:15 ]

Een BG-E4 (grip voor de 5D), en een canon 100 L is macro. Ik zat nog wel de twijfel tussen deze lens en de sigma 150 macro, echter na ze beide vast hebben gehad toch voor de 100 L gekozen. Lichter, snelle autofocus en IS.
Canon 5D III / 1DIV & EF 16-1400mm L IS USM Macro Fisheye | Flickr | Tyno Photography @ Facebook
Die is nu van mij, bedankt voor de tip!Nomad schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:07:
[...]
plus op dpz staat op het moment een 2e hands tronix voor 275 te koop (de 2400w/s)
http://dutchphotozone.com/viewtopic.php?f=35&t=62969
Een Tronix Explorer XT voor mij dus, met tas en 14V autolader. Geen idee of hij 2e hands zoveel goedkoper is dan zelf in Azië bestellen, maar nu had ik hem binnen 3 uur in huis.
De losse omvormer die ik had gekocht (600W continu, 1000W piek) klapte al als ik één flitskop op 150Ws liet flitsen. Laat staan twee flitskopen op 400Ws
Hier een closeup van de 110V versie, ik heb natuurlijk de 220V.
En een eigen foto, al kom ik er net achter dat ik er niet aan gedacht heb een duidelijke foto van het ding zelf te maken.

Rechtsonder bij de voeten van mijn vriendin, die in een gekke bekken bui was
[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 01-03-2010 09:50 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
superGizz schreef op maandag 01 maart 2010 @ 09:48:
[...]
Die is nu van mij, bedankt voor de tip!
Een Tronix Explorer XT voor mij dus, met tas en 14V autolader. Geen idee of hij 2e hands zoveel goedkoper is dan zelf in Azië bestellen, maar nu had ik hem binnen 3 uur in huis.
De losse omvormer die ik had gekocht (600W continu, 1000W piek) klapte al als ik één flitskop op 150Ws liet flitsen. Laat staan twee flitskopen op 400WsHeel vreemd, want de tronix is 325W continu en 1200W piek en die trekt 2x 400Ws op zijn sloffen. De flitskoppen zijn volgens het typeplaatje maximaal 140W, dus heel vreemd allemaal.
Hier een closeup van de 110V versie, ik heb natuurlijk de 220V.
En een eigen foto, al kom ik er net achter dat ik er niet aan gedacht heb een duidelijke foto van het ding zelf te maken.
[afbeelding]
Rechtsonder bij de voeten van mijn vriendin, die in een gekke bekken bui was
Alleen is het geen snelwegssj3gohan schreef op maandag 01 maart 2010 @ 09:50:
Mooie snelweg!
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
Gezien die 2 jaar garantie-sticker die op de doos zit weet ik ook waar jij die gekocht hebt..Tyno schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:08:
Een BG-E4 (grip voor de 5D), en een canon 100 L is macro. Ik zat nog wel de twijfel tussen deze lens en de sigma 150 macro, echter na ze beide vast hebben gehad toch voor de 100 L gekozen. Lichter, snelle autofocus en IS.
Goede keus, de 100L macro is echt een onwijs fijn ding (en wat allrounder inzetbaar dan de Sigma).
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts
Ik zit nu al een tijdje naar dat ding te kijken... en ik ben er nog niet achter, wat is het?
| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |
Is een Visibledust Arctic Butterfly. Ik wilde al zeggen dat het erg onduidelijk was wat het precies is. Overigens, niet echt nieuwe apparatuur voer.psyBSD schreef op maandag 01 maart 2010 @ 11:50:
[...]
Ik zit nu al een tijdje naar dat ding te kijken... en ik ben er nog niet achter, wat is het?
| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Yongnuo 602, Falcon Eyes driepoot statief met Falcon Eyes 102cm Paraplu en LumoPro houder. De triggers had ik al wat langer. Je ziet ze niet op de foto maar toch onderdeel van mijn nieuwe spullen.
En nee, ik douche nooit in het donker....
Of ga je hem alleen gebruiken om je apparatuur niet nat te laten worden?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ik vond dat ik al teveel moeite had gedaan, maar ik ga 'm gebruiken voor portretten
zo ja:
een stropdas
bob gaat aan véél dingen dit jaar werken m.b.t fotografie

die blauwe lijn is trouwens veel meer blauw/grijzig, maar te lui om een goede foto te maken atm.
disclaimer: je spreekt m'n achternaam uit als foeks, niet fuchs, fucks, of whatever
@ nomad: daarom vond ik een stropdas wel een goed idee, je kan hem zelf omdoen als je naar iets zakelijks toegaat, maar tevens kan je een model ( vrouwelijk ) er heel sexy mee laten doen, of een ( mannelijk ) model er netjes mee aankleden / eventueel als hoofdband gebruiken.
Imo erg veelzijdig, waardoor dit denk ik wel leuk is voor marketing
[ Voor 40% gewijzigd door Zuurstok op 01-03-2010 16:27 ]
Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.
De zeer enkele keer dat ik een stropdas draag, heb ik er een jasje overheen die dicht geknoopt is.BobF. schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:22:
mag je hier ook nieuwe marketing rotzooi laten zien ?
zo ja:
een stropdas
bob gaat aan véél dingen dit jaar werken m.b.t fotografie
[afbeelding]
die blauwe lijn is trouwens veel meer blauw/grijzig, maar te lui om een goede foto te maken atm.
offtopic:
disclaimer: je spreekt m'n achternaam uit als foeks, niet fuchs, fucks, of whatever
Voor mij zou dit niet zo werken
Maar om nou zo'n das om te doen naar iets zakelijks. Nee, dat zou ik toch niet zo snel doen. Maar dat hangt misschien ook af van wat jij onder zakelijks verstaat. Maar het komt bij mij min of meer op hetzelfde nee als een disney stropdas (NOFI uiteraard).
Mischien dat het helpt als ik zeg ; iets zakelijks m.b.t fotografie ?Herrick schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:07:
@BobF.: leuk idee. Het is in elk geval origineel.
Maar om nou zo'n das om te doen naar iets zakelijks. Nee, dat zou ik toch niet zo snel doen. Maar dat hangt misschien ook af van wat jij onder zakelijks verstaat. Maar het komt bij mij min of meer op hetzelfde nee als een disney stropdas (NOFI uiteraard).
Alá cliënten, en dat soort meuk ?
Naar bv een sollicitatie gesprek ga ik nou ook niet echt met deze stropdas
Het is zeker een leuk en orgineel attribuut dat je in shoots kan verwerken. En ook wel om aan cliënten te geven na afloop ofzo mocht daar reden toe zijn, als marketing dan. Je kan hem natuurlijk ook als strap gebruiken voor je camera hehe. Opzich heb ik dat nog nooit gezien een strap met daarop een bedrijfsnaam oid.
Maar om doen bij zakelijke gelegenheden lijkt me wat te ver gaan, met name omdat je de letters dan in een hoek van 90 graden ziet... dan zou ik eerder een das spelt of iets laten maken of de naam etc. Of natuurlijk de (bedrijfs)naam ook 90 graden draaien.
The devil is in the details.
Nee. Dat helpt ook niet echt. Maar dat hangt misschien van jouw cliënten afBobF. schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:12:
[...]
Mischien dat het helpt als ik zeg ; iets zakelijks m.b.t fotografie ?
Alá cliënten, en dat soort meuk ?
Naar bv een sollicitatie gesprek ga ik nou ook niet echt met deze stropdas
Vet idee, even kijken wat daar in te regelen valtMilo. schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:20:
Naar cliënten zou ik ook niet gaan met zo een das, om dan.
Het is zeker een leuk en orgineel attribuut dat je in shoots kan verwerken. En ook wel om aan cliënten te geven na afloop ofzo mocht daar reden toe zijn, als marketing dan. Je kan hem natuurlijk ook als strap gebruiken voor je camera hehe. Opzich heb ik dat nog nooit gezien een strap met daarop een bedrijfsnaam oid.
Maar om doen bij zakelijke gelegenheden lijkt me wat te ver gaan, met name omdat je de letters dan in een hoek van 90 graden ziet... dan zou ik eerder een das spelt of iets laten maken of de naam etc. Of natuurlijk de (bedrijfs)naam ook 90 graden draaien.
@ mute, blijf je daar nou over doorgaan ?
En even voor de duidelijkheid, het 1e idee is dan ook gewoon als attribuut gebruiken ter marketing tijdens shoots e.d, dat andere verzon ik er ter plekke bij
Daar moet ik nog even iets anders op verzinnen
@ hieronder; wat bedoel je daarmee ? drankje op mij ofzo ?
[ Voor 12% gewijzigd door Zuurstok op 01-03-2010 20:46 ]
Om toch maar even wat nuttigs toe te voegen: van het weekend een tokina 17mm atx prooo opgehaald, wel een leuk lensje dat ik voornamelijk zal gebuiken voor straatfotografie. Na een 17-40 te hebben gehad is deze wat minder scherp, maar hij is wel grappig en voelt zeer degelijk aan.
[ Voor 82% gewijzigd door Milo. op 01-03-2010 21:06 . Reden: post wat nuttiger laten lijken ]

Heb nu nog lensloos
Sony
3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW
p.s. Je Sig. moet natuurlijk ook weer even opgeruimd worden
Canon 5D+6D | 14 F2.8 | 50 F1.4 | 100 F2.8 | 135 F2L | 24-70 F2.8 IS | 120-300 2.8 IS | 70-200 F4L | 1.4+2 TC | 430 EXII | 580 EXII | Fotostudio
en een nieuwe foto voor je avatar
edit:
Whoei
Flitserset Qihe BAS 250A

Wat zit er in de doos?
- 2 flitsers QH-L250A incl. standaardreflector, flitskabel en netkabel.
- 1 softbox QH-S660 60 x 60 cm.
- 1 zilvere flitsparaplu QH-F33 83 cm.
- 2 stalen lampstatieven QH-J220T met veer-veiligheidssysteem, 220 cm hoog en uitneembaar adaptersysteem met 1/4 en 3/8 draad.
Heerlijk
Maar dit zijn én lichtmetalen monoblocks én je kan ze van 1/1 tot 1/32e instellen
* Zuurstok is blij
morgen komt de rest van de zooi binnen, dus wordt vervolgd zullen we maar zeggen
[ Voor 82% gewijzigd door Zuurstok op 02-03-2010 20:53 ]
Wel goedkope tekst op de doos. 250Ws is helemaal niet hoog voor een flitser toch? Het is eerder de ondergrens van wat je aan monoblocks kunt kopen.
Verwijderd
Mijn ervaring met Manfrotto is trouwens beter dan die met de Qihe statieven; ik vergistte me in welk statief ik mee bezig was, dus de flitser kwam met een rotgang naar beneden. Gevolg: instelllamp stuk, maar verder weinig aan de hand.
daarvoor had ik el cheapo linkstar studio dingen welke van de luchtdruk gebruik maakte deze gingen heel langzaam naar beneden en vielen dus niet.
het veren systeem knalt wel naar beneden maar gaat een beetje als een ''pogo stick'' heen en weer tot ie in de veer leunt.
er zijn ook weer systemen die gebruik maken van beide die zijn in feite het beste van beide..
Die Qihe, ik ben benieuwd naar hen resultaat
Wat wil je zien voor resultaten ?Nomad schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 13:04:
drukgeveerde statieven vind ik ook niet alles. Bij mij gingen ze vaak stuk, dus nu heb ik met een gewone veer onderin. Kan eigenlijk niet stuk en werkt ongeveer net zo goed mijn inziens.
Die Qihe, ik ben benieuwd naar hen resultaat
Gister even snel wat portretjes geschoten binnen en kwam niet uit boven de 1/32e.
Buiten heb ik het nog niet geprobeert, maar dat ga ik dus doen met Gizz t.z.t
Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl
Verder mijn mooie Crumpler Messenger Boy 6000 en extra memory/accu e.d.
Ik ben heel blij en heb al een hoop mooie plaatjes geschoten
[ Voor 28% gewijzigd door Namu op 03-03-2010 16:28 ]
QiHe = Linkstar = Lastolite = Dezelfde grote Chinese fabriekTriplefox schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:13:
Kan aan mij liggen maar Qihe = Linkstar en andersom dus een prima setje.
En (creatieve) foto's maken voor van je aankoop van dit topic hoeft niet meer?Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 16:13:
Gisteren mn Canon EOS 1D Mark IV gehaald, echt een BEEST!
Verwijderd
Ha, sorryEn (creatieve) foto's maken voor van je aankoop van dit topic hoeft niet meer?
Over 30 min staat ie erop
Verwijderd
T zal me benieuwen waarvan je ze maakt met deze donkerheidVerwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 21:50:
[...]
Ha, sorryIk zal nu meteen ff een paar plaatjes maken
Over 30 min staat ie erop
Verwijderd
Zoals beloofd hierbij mijn nieuwe Mark IV.Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:05:
[...]
T zal me benieuwen waarvan je ze maakt met deze donkerheid
Gemaakt met de oude vertrouwde 40D ( Noisekiller

De combinatie die ik het meest ga gebruiken, 1D Mark IV + EF 500mm f/4L IS USM

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 22:22 . Reden: Dubbele zin geplaatst 8)7 ]
damn, met die 500mm erop is het net een bazooka met film functie
[ Voor 61% gewijzigd door wilmocs op 03-03-2010 22:26 ]
5D III | 1D II | 17-40 | 24-70 | 35 | 85 | 70-200 | parlevlietfotografie.nl
Verwijderd
Is niet gebeurd, heeft met het flitslicht te maken denk ik ( ik heb de ballen verstand van flitsenParle85 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:40:
Idd, professioneel stukje geschut. Maar waarom het "D" en "Mark IV" zwart gemaakt...?
En kan je nagaan hoe uit de hand gelopen mijn hobby is!
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2010 22:44 ]
't Gebeurd vaker hoor, zo'n hobby. Niets ergs aan en je hoeft je er niet voor te schamen. Gefeliciteerd, want da's een erg leuk combinatie die je daar hebt. Qua body is er in ieder geval weinig meer te wensen.Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:42:
[...]
Is niet gebeurd, heeft met het flitslicht te maken denk ik ( ik heb de ballen verstand van flitsen)
En kan je nagaan hoe uit de hand gelopen mijn hobby is!
Met een compact ultrazoom overleef je het denk ik langersOid schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:19:
@RademakerFoto,
Leuk setje om in de zomer mee naar het naaktstrand te nemen
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Cool, wordt dat ding inderdaad korter als de focal-length langer wordt?YSK schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:40:
Via MP:
Vivitar series 1 70-210 f/3.5 voor Nikon met macro functie ^^
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee, de zoomring schuift alleen naar achteren.psyBSD schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:44:
[...]
Cool, wordt dat ding inderdaad korter als de focal-length langer wordt?
- Zooi - www.stefanjacobs.nl
Verwijderd
Waarom denk je dat ik die lenscoat eromheen heb, moet natuurlijk niet gesnapt wordenBlaTieBla schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:42:
[...]
Met een compact ultrazoom overleef je het denk ik langer
Nee gekkigheid, houd me bezig met andere "natuur" fotografie
Verwijderd
Het focussen doet de lens wel wat korter en langer worden (scheelt niet veel). Bij het brandpunt verleggen blijft de lengte (zoals hierboven al een enkele keer vermeld) gelijk.psyBSD schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:44:
[...]
Cool, wordt dat ding inderdaad korter als de focal-length langer wordt?
Ik heb er ook zoeen, maar dan een andere versie. De tokinabuild. Best wel prettig lensje, gebruik hem sinds ik mijn 80-200 2.8 heb wel niet veel meer, maar toch erg mooi lensje. Voor de €20 die ik ervoor betaald heb en er eventueel nog voor zou kunnen krijgen houd ik hem toch liever bij
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2010 15:27 ]
Pics or it didn't happen!InZane schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:08:
Heb een AF-S DX VR 55-200 f/4-5.6G IF-ED gekregen voor mijn trouwe D40. Niet zo boeiend in vergelijking met de rest van het speelgoed in dit topic, maar ik ben er heel blij mee
https://www.strava.com/athletes/10490675
Verwijderd
[...]
Zoals beloofd hierbij mijn nieuwe Mark IV.
Gemaakt met de oude vertrouwde 40D ( Noisekiller
waarom en 1d mk IV en geen 1d mk III ?
Zelf zou ik ook voor de IV gaan als er een 1D in huis moet komen, alleen al voor de video.
[ Voor 5% gewijzigd door Gizz op 04-03-2010 16:26 ]
Verwijderd
Heel simpel; Resolutie, Vernieuwd AF systeem, betere ruisprestaties, HD video is geen prè maar zeker niet onaangenaam. Maar het grootste punt IV/III is toch wel de AF, de III bleek nogal veel problemen te hebben met de AF en wat ik tot nu toe heb gezien is de IV echt onovertroffen mbt AF!Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:20:
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 22:20:
[...]
Zoals beloofd hierbij mijn nieuwe Mark IV.
Gemaakt met de oude vertrouwde 40D ( Noisekiller) + 24-105 f/4L en 50mm 1.8 plastic fantastic + 430EX
waarom en 1d mk IV en geen 1d mk III ?
Dat is dezelfde dusestorino schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:59:
[...]
Pics or it didn't happen!Helemaal niks mis mee hoor, ik heb nu een dik jaar de VR variant van dat objectief icm een D40 en ik ben er zo blij mee. Zo'n lichte combo om mee te sjouwen, vind ik heel prettig als ik atletiek/hardloopfoto's neem.
Ik heb ook de VR versie. Dat was toch wel een vereiste. Eventueel zou ik de 18-55 kitlens nog kunnen vervangen door een VR versie, maar ik vraag me af of ik daar veel mee opschiet.
Zit er eventueel aan te denken om voor een D5000 te gaan en mijn D40 met kitlens op marktplaats te gooien.
Heb helaas nog geen foto van 55-200, maar als zoethoudertje heb ik wel een brakk iPhone pic van D40, 18-55 en SB-600
Van het weekend even shoppen voor filters en tas
De auto-zoom houdt tevens in dat er scherp gesteld kan worden door push-pull.psyBSD schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:00:
Dus het is push-pull voor de brandpunt-afstand en draaien voor focus?
[ Voor 98% gewijzigd door Nomad op 04-03-2010 20:02 . Reden: onnodig op de man spelen en onnodig flamen. Sorry, maar dat is niet netjes en gaat dus weg :) ]
EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
Verwijderd
[ Voor 114% gewijzigd door Nomad op 04-03-2010 20:03 . Reden: Als iemand niet correct reageert, plaats dan een TR (topic report), ipv terug te bijten. Daar wordt het zelden beter van. ]
Ik denk dat je geen ervaring hebt met de 1D3 onder andere gebaseerd op je post in het show je gear forum. (waar een 1D3 niet bij staat). Misschien heb ik wat gemist..
Overigens een lekker makkelijke stelling. Ik stel dat je een onwaarheid verkondigt en jij zegt dat je vervolgens niet met mijn soort in discussie wil.
Het gaat hier niet om beter / minder. Het gaat hier puur om dat ik denk dat je iets verkondigt wat niet klopt.
Als je mijn post wat beter leest geef ik je voor de rest overigens dik gelijk
edit:
even voor de rest: wij zetten onze geciviliseerde discussie voort per DM
edit 2
Dennis & ik hebben bij gelegd en van gedachten gewisseld: niks te zien jongens, we gaan door
[ Voor 50% gewijzigd door mennovanw op 04-03-2010 20:10 ]
[ Voor 94% gewijzigd door Nomad op 04-03-2010 20:04 . Reden: je post waardeer ik, maar voor het overzicht heb ik hem toch even weg gehaald. ]
Inhoudelijk was de discussie interessant, dus dat mag uiteraard hier prima. Maar doe het dan wel netjes.
en ontopic:
Ik denk dat de 1d3 en 1d4 beiden een AF hebben waar ik met mijn klote 5d2 AF van zou smullen, proost jongens
[ Voor 18% gewijzigd door Nomad op 04-03-2010 20:06 ]
Bij jou is een 16 mm ook daadwerkelijk 16 mm, dat is ook een hoop waard..Nomad schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:06:
[mbr] mennovanw, ik vind dat je altijd super reageert en mensen helpt, maar hier speelde je echt een beetje onnodig op de man. Hou de discussie gewoon algemeen en niet op de persoon af.
Inhoudelijk was de discussie interessant, dus dat mag uiteraard hier prima. Maar doe het dan wel netjes.
[/]
en ontopic:
Ik denk dat de 1d3 en 1d4 beiden een AF hebben waar ik met mijn klote 5d2 AF van zou smullen, proost jongens
maar qua op de man enzo heb je in terugblik wel een ietwat gelijk. het hoort bij het rijtje basis-emoties heh: angst, lust, kwaadheid en het verdedigen van de 1D3 valt daar allemaal onder
De eindconclusie was dat canon gewoon kont schoptVerwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 20:19:
Het is ook allemaal "bijgelegd" via PB, niks aan t handje... ;-)
En nou weer ontopic

580EX II en RF-602 triggers! Woehoe!
[ Voor 14% gewijzigd door Fire69 op 04-03-2010 22:23 ]
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Lekker off-topic bericht van mij dus om het een beetje ontopic te houden:
Wat een beest van een camera Rademaker! Staat ook op mijn veel te lange en veel te dure wenslijst..... misschien ooit (ben errug verpest als het gaat om 1-serie bodies sinds de meet
Verwijderd
lees je een geknipte discusie over een 1d mk3 en mk4 . dat was totaal niet mijn intentsie.
Verwijderd
Mja dat is makkelijk met deze lens, je bent gelukkig niet gelijk een paar honderd € kwijt.jip_86 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:23:
Jep, officieel ging ik alleen maar kijken. Lang leve impuls aankopen
Ik vindt het een heel fijne lens
Doet me denken aan deze foto(shop) van iemand op flickr

credits naar dit adres
En hoe zijn de plaatjes die je ermee schiet?
Ziet er wel uit als een 7D met een steenpuist
[ Voor 27% gewijzigd door Gutteguttegut op 05-03-2010 20:04 ]
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Heb er hier ook een, ben hem alleen kwijt
Dit topic is gesloten.
![]()
-> Zorg voor plaatjes die je zelf gemaakt hebt, dat maakt het waardevol. Stockplaatjes verwijderen we.
-> Ben je helemaal wild van hoeveel knopjes er op je camera zitten of hoe goed je iemand z'n hersenen in kan slaan met je nieuwe telelens,dan mag je dat uiteraard melden. Wil je echter wat meer uitgebreide ervaringen over het product delen, doe dit dan in de daarvoor bestemde topics. Op die manier verzuipen de ervaringen niet in al het aankoopgeweld en hebben andere mensen er ook wat aan.
-> Fotoapparatuur = lenzen, camera's, flitsers, statieven en printers etc. <strong>Dus geen filters, omnibounces, geheugenkaartjes, schoonmaakspul en andersoortig "klein spul"</strong> <i>Ook nieuwe monitoren, PC's, laptops, (externe) HD's, extra geheugen voor je computer etc zijn weliswaar goed bruikbaar bij digitale fotografie, maar vallen daar dus niet onder. </i>
-> Houd slowchat binnen de perken.